Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
sww89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:46:
Volgens de melder van deze aanbieding op https://nl.pepper.com/aan...it-zie-omschrijving-30863 was er wel voorraad vanmorgen en is ie nu uitverkocht. Dat de 15% actie alleen de webshop betreft zou kunnen. Vorige week was er al een familie & vrienden koopavond in de fysieke winkels. Mja er is dus kans dat je deze week nog nieuwe voorraad ziet verschijnen.
Die actie van vorige week in de winkels was 15% korting op alles behalve Console / PC games en Console die hadden toen maar 10% korting

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
bram1984 schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:37:
Hier staan trouwens wat screenshots met PS4 vs. PS4 Pro verschillen.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1308979
Ziet er beter uit maar ook een stuk lichter dat betekend als dat in de VR Bril ook een stuk lichter is dat je hem iets donkerder kan instellen en dan weer minder snel de Resolutie Raster ziet misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
m0nk schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:05:
Eagle flight is te bestelling in de ING rente punten winkel voor 23,90.
Als de reviews positief zijn bestel ik 'm deze dagen daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30
(jarig!)
Edit: NVM. Eagle flight is overal maar rond de 39 :)

[ Voor 78% gewijzigd door Dannydekr op 07-11-2016 13:58 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
ik denk dat de prijs van BS een prijsfout is (was). staat nu weer op 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:14
Ik heb nu verschillende reviews van de ps4 pro bekeken om erachter te komen of het veel uitmaakt voor de psvr. De meeste zeggen dat het wat scherper is, maar weinig verschil geeft. Een ander ( YouTube: PS4 Pro REVIEW! Should You Buy One? ) zegt dat de randen van objecten niet meer trillen en dat alles wat vloeiender aanvoelt.
Zijn er hier mensen die de pro gaan aanschaffen met name voor de psvr?

Ik zelf heb nog geen ps4 en ook geen psvr, dat wordt nog aardig sparen ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik haal de Pro puur voor VR. Heb verder geen 4K of HDR tv. Ben vandaag gebeld door Game Mania dat mijn oude PS4 is goedgekeurd (had die ingeruild) en ik donderdag om 09:30 de Pro kan afhalen :8

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:14
Volgens deze reddit een goede keus dan :)
https://www.reddit.com/r/..._impact_on_vr_experience/
Schijnbaar echt een beter beeld. Blijft natuurlijk heel subjectief. Ik vond de demo bij de media markt op de gewone ps al prachtig.

Nu minecraft vr nog voor de psvr en dan koop ik em meteen.

[ Voor 10% gewijzigd door Welja op 07-11-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik onderstaand screenshot bekijk ben ik al tevreden met de verbetering in details. Met name dat je dingen scherper ziet die verder van je vandaan staan is voor mij een positief punt!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hrvJ9eE.png

Daarnaast zou bij Batman het blurry effect aan de randen verdwenen zijn. Het beeld is nu over de volledige breedte scherp. Op de gewone PS4 was vooral het midden van je beeld scherp en aan de zijkanten blurry. Alsof je een soort tunnelvisie had m.b.t. scherpte. Dat zou nu verleden tijd zijn. En dan heeft die game niet eens een Pro Patch :9~

Over een tijdje zullen we vast vette games op VR kunnen verwachten waarbij vanaf start rekening is gehouden met de kracht van de PS4 Pro

Check dit voor meer info m.b.t. PS4 Pro in combinatie met PS VR:
PlayStation VR on PS4 Pro vs. PS4 Comparison

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 07-11-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik haal ook de Pro voor PSVR. Gewone games speel ik niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Moet je nagaan dat die Jackal Assault missie er al super goed uitziet, al helemaal als je het vergelijkt met Driveclub VR :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Als ik de Pro haal dan is dat ook vooral voor VR. Daarnaast zijn de hogere framerate en details op 1080p bij de gewone games ook wel erg fijn. Ik ben vooral benieuwd of er veel verbetering gaat zijn bij Driveclub VR.

[ Voor 26% gewijzigd door SToRM666 op 08-11-2016 10:56 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Waarschijnlijk een prijsfout, maar Robinson is nu voor €29,99 te bestellen bij Bart Smit.

http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/ps4-vr-robinson-the-journey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
NikkiNailz schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:58:
Waarschijnlijk een prijsfout, maar Robinson is nu voor €29,99 te bestellen bij Bart Smit.

Kan zijn, maar qua content is er blijkbaar een groot verschil tussen de aankondiging en hoe het er nu uit ziet. Daarbij blijkt er ook verschil tussen Pro en nonPro. Het wordt niet met de remotes bestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50

Robinson wordt over de hele wereld echt voor hele verschillende prijzen verkocht. Nog nooit zo'n warrig release meegemaakt. Hij is sinds vorige week al in veel landen te koop zelfs, de ene winkel verkoopt em voor $40, de ander voor £49 en nu weer een voor €30. En via de PS Store ontbreekt de prijs in sommige gebieden nog. In NL staat ie in ieder geval voor €59.99.

Voor €30 wil ik em denk ik wel proberen (zeker om te vergelijken met de Pro) , kan het altijd voor dat bedrag doorverkopen...

Dit wordt mn eerste fysieke game op Battlefield 4 na (die heb ik een maand na release verkocht en digitaal opnieuw gekocht). Hopelijk werkt mn Bluray drive haha

[ Voor 16% gewijzigd door ASNNetworks op 08-11-2016 13:17 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de korte speelduur ben ik aan het twijfelen om te wachten totdat deze 2e hands te verkrijgen is. Het lijkt mij dat de gemiddelde gamer deze game makkelijk in 1-2 dagen uitspeelt waardoor deze waarschijnlijk snel 2e hands beschikbaar is. Dan vind ik € 60 best prijzig

Tevens lees ik in verschillende reviews iets wat mij ook al persoonlijk stoorde in de gameplay filmpjes. Dat het ingame karakter met een device in zijn hand rond loopt dat sprekend op een move controller lijkt maar je de game met een DS4 controller moet spelen. (Betekend dit dat het originele idee was om de game met move controller te spelen en dit de beste ervaring zal geven?)

Er is aangegeven dat er later (waarschijnlijk) move controller support zal komen en dan lijkt de ervaring mij veel beter. Dan komen de bewegingen van je hand(en) tenminste ook overeen met de bewegingen in de game.

Vind het gek dat je nu met 2 handen de DS4 controller moet vasthouden terwijl in de game je karakter met 1 hand een move controller vast heeft. Daarbij zweeft het handje in de game constant in beeld rechts naast je hoofd, ongeacht hoe je de DS4 controller in werkelijkheid vasthoud. Hierdoor heb je niet het idee dat dit daadwerkelijk jouw hand is :X

Tenzij de game binnenkort een stuk goedkoper zal zijn probeer ik te wachten tot die 2e hands verkrijgbaar is en/of move controller support beschikbaar is. Met move controller support verwacht ik dat de immersie enorm verbeterd zal worden en dat is eigenlijk wat ik wens van een VR game. Ook het klimmen doe je met de DS4 door de L2 en R2 trekkers te gebruiken. Dit zou veel vetter zijn als je echt de klimbewegingen moest nabootsen met de move controllers.

Ik wil het idee hebben dat ik daadwerkelijk in de wereld zit en een personage van de game ben. Nu lijkt het meer een game die je op de traditionele manier met een controller speelt en het enige VR aspect is dat mijn hoofd fungeert als een zwevende camera waarmee ik kan rondkijken in de wereld.

Ook valt mij op dat in sommige reviews de game geprezen wordt als mooiste VR game tot nu toe (gespeeld op PS4 PRO) en in andere reviews net wordt neergezet als lelijk met blurry beeld en low-res textures uit het N64 tijdperk (standaard PS4)

Dit is iets om voortaan rekening mee te houden. Het is dus belangrijk om reviews te zoeken waarbij de reviewer op hetzelfde PS4 systeem speelt als jij thuis hebt staan om enigszins een duidelijk beeld te krijgen hoe de game bij jou gaat uitzien.

Robinson: The Journey PSVR Review :Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB

Als ik hem probeer te kopen in de Bart Smit store krijg ik uiteindelijk bij de betaling de melding

De transactie is geweigerdBetaling niet aanvaard : Betaling geweigerd door de financiële instelling
Gebruik de knop "Terug" om met andere parameters opnieuw te proberen

Ik heb paypal geprobeerd en Credit Card beiden de zelfde melding ?
anderen het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan niet eens dat spel in mijn winkelmandje toevoegen. Ik zie alleen een button 'Reserveer nu' (al een paar dagen) waarbij ik mijn email adres kan achterlaten en Bart Smit mij gaat mailen zodra het product op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
FreakGIB schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:21:
[...]

Als ik hem probeer te kopen in de Bart Smit store krijg ik uiteindelijk bij de betaling de melding

De transactie is geweigerdBetaling niet aanvaard : Betaling geweigerd door de financiële instelling
Gebruik de knop "Terug" om met andere parameters opnieuw te proberen

Ik heb paypal geprobeerd en Credit Card beiden de zelfde melding ?
anderen het zelfde probleem?
Besteld en bevestiging ontvangen. Heb betaald via Afterpay (€1,99 extra).

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASNNetworks schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:27:
[...]

Besteld en bevestiging ontvangen. Heb betaald via Afterpay (€1,99 extra).
Wanneer en hoe heb je hem besteld? Ik kan hem enkel reserveren :-(

[ Voor 60% gewijzigd door ThaBEN op 08-11-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
ThaBEN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:28:
[...]

Wanneer en hoe heb je hem besteld? Ik kan hem enkel reserveren :-(
Om 13:10 (ongeveer) besteld. Heb wel besteld met een account waarmee ik vaker dingen heb besteld (onder andere meerdere PS4's). Ik weet niet of pre-orders daar van afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ThaBEN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:20:
Gezien de korte speelduur ben ik aan het twijfelen om te wachten totdat deze 2e hands te verkrijgen is. Het lijkt mij dat de gemiddelde gamer deze game makkelijk in 1-2 dagen uitspeelt waardoor deze waarschijnlijk snel 2e hands beschikbaar is. Dan vind ik € 60 best prijzig

Tevens lees ik in verschillende reviews iets wat mij ook al persoonlijk stoorde in de gameplay filmpjes. Dat het ingame karakter met een device in zijn hand rond loopt dat sprekend op een move controller lijkt maar je de game met een DS4 controller moet spelen. (Betekend dit dat het originele idee was om de game met move controller te spelen en dit de beste ervaring zal geven?)

Er is aangegeven dat er later (waarschijnlijk) move controller support zal komen en dan lijkt de ervaring mij veel beter. Dan komen de bewegingen van je hand(en) tenminste ook overeen met de bewegingen in de game.

Vind het gek dat je nu met 2 handen de DS4 controller moet vasthouden terwijl in de game je karakter met 1 hand een move controller vast heeft. Daarbij zweeft het handje in de game constant in beeld rechts naast je hoofd, ongeacht hoe je de DS4 controller in werkelijkheid vasthoud. Hierdoor heb je niet het idee dat dit daadwerkelijk jouw hand is :X

Tenzij de game binnenkort een stuk goedkoper zal zijn probeer ik te wachten tot die 2e hands verkrijgbaar is en/of move controller support beschikbaar is. Met move controller support verwacht ik dat de immersie enorm verbeterd zal worden en dat is eigenlijk wat ik wens van een VR game. Ook het klimmen doe je met de DS4 door de L2 en R2 trekkers te gebruiken. Dit zou veel vetter zijn als je echt de klimbewegingen moest nabootsen met de move controllers.

Ik wil het idee hebben dat ik daadwerkelijk in de wereld zit en een personage van de game ben. Nu lijkt het meer een game die je op de traditionele manier met een controller speelt en het enige VR aspect is dat mijn hoofd fungeert als een zwevende camera waarmee ik kan rondkijken in de wereld.

Ook valt mij op dat in sommige reviews de game geprezen wordt als mooiste VR game tot nu toe (gespeeld op PS4 PRO) en in andere reviews net wordt neergezet als lelijk met blurry beeld en low-res textures uit het N64 tijdperk (standaard PS4)

Dit is iets om voortaan rekening mee te houden. Het is dus belangrijk om reviews te zoeken waarbij de reviewer op hetzelfde PS4 systeem speelt als jij thuis hebt staan om enigszins een duidelijk beeld te krijgen hoe de game bij jou gaat uitzien.

Robinson: The Journey PSVR Review :Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"
[video]
Weetje ik wacht wel even ik heb nu de Review gezien en voor dat geld heb ik toch liever weer een soort van Batman Arkham spel dan dit ik wacht wel tot hij 2de hands te koop is.
Voorloopig genoeg te doen met Rigs en Eve en BattleZone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
FreakGIB schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:37:
[...]

Weetje ik wacht wel even ik heb nu de Review gezien en voor dat geld heb ik toch liever weer een soort van Batman Arkham spel dan dit ik wacht wel tot hij 2de hands te koop is.
Voorloopig genoeg te doen met Rigs en Eve en BattleZone.
Ik zou het nooit voor €60 gehaald hebben. Maar voor €30 kan er weinig mis mee zijn (hopen dat Bart Smith levert). Kan het altijd tweedehands doorverkopen, aangezien nieuwprijs gewoon nog €60 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ASNNetworks schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:38:
[...]

Ik zou het nooit voor €60 gehaald hebben. Maar voor €30 kan er weinig mis mee zijn (hopen dat Bart Smith levert). Kan het altijd tweedehands doorverkopen, aangezien nieuwprijs gewoon nog €60 is :)
Ja 30 vind ik ook wel een goede prijs alleen krijg ik de melding betaling geweigerd en ga niet 1,99 extra betalen voor de achteraf betaling maar zit nu meer te denken om gewoon even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke browser gebruiken jullie?

Ik kan hem namelijk niet bestellen of in winkelmandje stoppen. Ik zie allen 'Reserveren'

Of nog beter kun je de link kopieren van de pagina waar jij hem wel kan toevoegen in je winkelwagentje (via afterpay)?

[ Voor 33% gewijzigd door ThaBEN op 08-11-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik zit al een tijdje mee te lezen en ben heel erg aan het twijfelen om een PS VR aan te schaffen.

Nu is het zo dat ik, binnen afzienbare tijd, niet van plan ben de PS4 Pro te kopen. Heeft het aanschaffen van de PS VR dan wel enig zin e.g. kan iemand mij overtuigen?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playstation VR werkt gewoon goed ook op de gewone PS4. Denk eerder dat je jezelf de vraag moet stellen of Playstation VR iets voor jou is.

Je kunt tot januari in elke Game Mania gratis de Playstation VR testen. Ook verschillende Mediamarkt filialen hebben een demopod staan. Daar draait alle content op de standaard PS4. Als je dat bevalt kun je het zeker veilig aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaBEN op 08-11-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
LAD93 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:55:
Ik zit al een tijdje mee te lezen en ben heel erg aan het twijfelen om een PS VR aan te schaffen.

Nu is het zo dat ik, binnen afzienbare tijd, niet van plan ben de PS4 Pro te kopen. Heeft het aanschaffen van de PS VR dan wel enig zin e.g. kan iemand mij overtuigen?
Ik zou zeggen, lees dit topic of het PSVR topic op reddit https://www.reddit.com/r/PSVR
Bijna iedereen is laaiend enthousiast, de meerwaarde van de pro voor vr is op het moment nog erg klein, maar zal in de toekomst zeker toenemen.
Daarbij wil ik nog even toevoegen dat je het aanschaffen van de psvr niet op basis van het wel of niet hebben van de ps4 pro moet baseren (just my opinion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Xiliath schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:00:
[...]

Ik zou zeggen, lees dit topic of het PSVR topic op reddit https://www.reddit.com/r/PSVR
Bijna iedereen is laaiend enthousiast, de meerwaarde van de pro voor vr is op het moment nog erg klein, maar zal in de toekomst zeker toenemen.
Daarbij wil ik nog even toevoegen dat je het aanschaffen van de psvr niet op basis van het wel of niet hebben van de ps4 pro moet baseren (just my opinion)
Het gaat me meer om kwaliteitsverschil. Ik geloof best dat de Pro betere kwaliteit beeld aflevert, maar hoeveel minder is de "gewone" PS4? Ik ga morgen maar eens langs de lokale MediaMarkt, kijken of ik daar dat ding eens uit kan testen.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
LAD93 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:03:
[...]

Het gaat me meer om kwaliteitsverschil. Ik geloof best dat de Pro betere kwaliteit beeld aflevert, maar hoeveel minder is de "gewone" PS4? Ik ga morgen maar eens langs de lokale MediaMarkt, kijken of ik daar dat ding eens uit kan testen.
Dat weet nog niemand op een enkele review na.
En is natuurlijk ook nogal subjectief...

Daar komt nog bij dat de meeste games nog geen pro update hebben ontvangen.

Voor the time being mag je er van uit gaan dat de meerwaarde minimaal is.
Ik zou zeggen, probeer t uit in een demoopstelling of je het goed genoeg vindt, of wacht een poosje en kijk of je ze ergens kan vergelijken.
je vraag is nu eigenlijk nog echt te vroeg om een duidelijk antwoord te kunnen geven. (zie ook de verschillende topics hierover op reddit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
LAD93 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:55:

Ik gebruik de PSVR nu (en de komende tijd) met m'n normale launch PS4 en dat gaat prima. PSVR draait vooral om de ervaring en die is met de reguliere PS4 al uitstekend te noemen.

Wat betreft Robinson, ik heb hem kunnen bestellen maar het lijkt erop dat de online voorraad op is.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:39

Qon

NikkiNailz schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:07:
[...]

Ik gebruik de PSVR nu (en de komende tijd) met m'n normale launch PS4 en dat gaat prima. PSVR draait vooral om de ervaring en die is met de reguliere PS4 al uitstekend te noemen.

Wat betreft Robinson, ik heb hem kunnen bestellen maar het lijkt erop dat de online voorraad op is.:(
Robinson is pas vanaf morgen beschikbaar in PS store;
Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/ul9kr94vz/Capture.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Eagle Flight net even geprobeerd, weer een leuke ervaring en wat anders. Werd wel misselijk overigens, overkomt me niet heel vaak...kan ook liggen aan de redelijk grote hoeveelheid bami die ik in de middag weggewerkt heb :+

/edit

Ook Trackmania VR update gedaan. Wow. Erg intens :) Enige nadeel vind ik het standpunt van de auto achter de auto, het is soms onnatuurlijk om de auto een andere kant op te zien glijden dan je "kijkt". Kan wennen zijn.

Heb overigens een vreemde vlek op mijn rechterlens, lijkt niet weg te poetsen en heeft een soort sneeuwvlok patroon. Zo te merken heb ik er geen last van maar het bevreemd me wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Exorcist op 08-11-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Exorcist schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:01:

Heb overigens een vreemde vlek op mijn rechterlens, lijkt niet weg te poetsen en heeft een soort sneeuwvlok patroon. Zo te merken heb ik er geen last van maar het bevreemd me wel.
Is het geen licht inval of weerkaatsing? Ik dacht ook dat ik 2 rare vlekjes had, bleek een reflectie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Eindelijk ook PSVR geprobeerd bij MM met diepwater demo. Voor mij de vraag of het werkte aangezien mijn ene oog beter van dichtbij ziet en de ander veraf, die is namelijk gelaserd, de 1e mag niet.
Twee afwijkende ogen dus.
Ik was benieuwd naar diepte en scherpte.
Zie jullie, met normale ogen dus, dit ook?

Scherpte, geen screendoor gezien gek genoeg, scherpte ging wel maar kon beter, in midden leek scherpte beter dan aan zijkanten.

Diepte niet gezien, niet opgevallen. Ik kan wel rondom me kijken. Ik zag krabben, anemonen en manta's. Grappig, beeld is licht wazig zeker dingen verder weg.
Maar diepte nee dat is me niet opgevallen ook al zocht ik ernaar. Klopt dat?
Horen handen uit scherm te komen nwt als bij goede 3d TV?
Ik had meer idee dat ik alleen rondom kon kijken meer niet. Kan dus aan mijn ogen liggen. Bril dichterbij halen of verder weg hielp alleen iets met scherpte.
Maar kan ook aan type game liggen misschien had ik demo moeten krijgen.met schieten en zo.
In ieder geval leuk speelgoed zeker als je al Eem Ps4 hebt liggen.
Comfort en eenvoud was geweldig, kind kan de was doen.

[ Voor 15% gewijzigd door ErikRo op 08-11-2016 19:01 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zeker dat ik een PS VR gaat kopen. Ik ben mede door dit topic laaiend enthousiast geworden. Echter is er 1 puntje waar ik telkens tegen aan loopt. Ik weet dat ik vatbaar ben voor Motion sickness.

Mijn vraag voor de wat doorgewinterde VR'r onder ons. Is het naarmate veelvuldig gebruik al minder geworden bij sommige. Is het te trainen om het tegen te gaan of is het echt een kwestie van gewenning? of gaat het zelfs over

Heb nog geen concrete antwoorden gekregen (lees terug gelezen) over dit onderwerp, dus ik was benieuwd of jullie mij verder konden helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
lordloeder schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:55:
[...]

Is het geen licht inval of weerkaatsing? Ik dacht ook dat ik 2 rare vlekjes had, bleek een reflectie te zijn.
Nee,het is echt maar op 1 lens. Ben net zo verstandig geweest om het met warm water (miniem) op te poeten met een microvezel doek maar de plek is nu groter, lijkt dus gewoon op een watervlek die niet weggaat met het meegeleverde doekje. Even kijken wat er nu wel mee kan aanvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:59:
Ik weet zeker dat ik een PS VR gaat kopen. Ik ben mede door dit topic laaiend enthousiast geworden. Echter is er 1 puntje waar ik telkens tegen aan loopt. Ik weet dat ik vatbaar ben voor Motion sickness.

Mijn vraag voor de wat doorgewinterde VR'r onder ons. Is het naarmate veelvuldig gebruik al minder geworden bij sommige. Is het te trainen om het tegen te gaan of is het echt een kwestie van gewenning? of gaat het zelfs over

Heb nog geen concrete antwoorden gekregen (lees terug gelezen) over dit onderwerp, dus ik was benieuwd of jullie mij verder konden helpen.
Bij mij had ik in het begin last van motion sickness en heel soms nog een beetje.
Begin rustig zou ik zeggen eerst demo's zoals Descent die onderwater wereld
dan Allumette en dan spellen waar je wat meer beweging in hebt.
Ik had zelf op zo'n PSVR demo dag eerst Descent en toen heb ik BattleZone gekozen.
Daar had ik er een beetje last van maar nu ik hem thuis hem gaat het goed kan uren spelen.
Heel soms toen ik eigenlijk Drift problemen had kreeg ik wel motion sickness.
Maar Rigs was wel weer even wennen daar beweeg je ook de hoogte in daar had ik er ook eventjes last van maar aantal speel sessie's later niet meer.
Van de week krijg ik ook Eve Valkyrie maar verwacht niet dat die erger is dan Rigs.
Dus al met al niet echt problemen, en ik hoor van andere die er last van hebben dat het ook minder word.
Maar iedereen is niet het zelfde probeer anders wat demo's in een winkel en als je de tijd heb begin rustig en eindig met BattleZone en Rigs bv..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ErikRo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:57:
Eindelijk ook PSVR geprobeerd bij MM met diepwater demo. Voor mij de vraag of het werkte aangezien mijn ene oog beter van dichtbij ziet en de ander veraf, die is namelijk gelaserd, de 1e mag niet.

Scherpte, geen screendoor gezien gek genoeg, scherpte ging wel maar kon beter, in midden leek scherpte beter dan aan zijkanten.

Diepte niet gezien, niet opgevallen. Ik kan wel rondom me kijken. Ik zag krabben, anemonen en manta's. Grappig, beeld is licht wazig zeker dingen verder weg.
Dit kan liggen aan de game maar eerder vooral aan de instellingen van de VR bril. Maar standaard staat de PS VR ook op een algemene instelling die voor de meeste mensen goed werkt. Als je hem eenmaal zelf in bezit hebt moet je in het Playstation menu kiezen voor 'Eye-to-Eye Measure'. Dan kun je meten hoever je ogen uit elkaar staan en dit helpt voor het 3d effect en het scherper zien van het beeld. Het beste kun je dit eens testen bij een vriend of op een rustig moment in de winkel zodat je hem daar kan afstellen.

Het is een kwestie van gewenning maar kan wel een aantal dagen duren. Bij RIGS heb ik nog altijd een beetje last zodat ik om het uur ofzo wel echt even moet breaken maar wel al veel minder dan in het begin. Toen hield ik nog geen 10 minuten vol. Andere games waarbij ik in begin last had van motion sickness kan ik nu spelen zonder ook maar enigszins misselijk te worden.

Wel merk ik als ik bijvoorbeeld in het weekend in de ochtend direct VR ga spelen op een nuchtere maag ik weer misselijk wordt en echt even eerst moet eten voordat ik langere sessie in VR ga houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Trackmania VR tracks, track 7..wow..weer even met m'n mond open gezeten. Ook hier weer wat misselijk na een halfuur, maar moet zeggen dat ik hem voor vandaag een week ofzo niet gebruikt heb. Weer even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 21:22
Exorcist schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:06:
[...]

Nee,het is echt maar op 1 lens. Ben net zo verstandig geweest om het met warm water (miniem) op te poeten met een microvezel doek maar de plek is nu groter, lijkt dus gewoon op een watervlek die niet weggaat met het meegeleverde doekje. Even kijken wat er nu wel mee kan aanvangen.
Dat meegeleverde doekje is echt rommel. Smeert de vetvlekken alleen uit en neemt niks op. In hoeverre het überhaupt microvezel is betwijfel ik. Het lijkt meer een wat dikker lapje nylon ofzo.
Ik gebruik nu microvezeldoekjes die ik ook voor m'n cameralenzen gebruik en dan worden de lenzen daadwerkelijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Exorcist schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:09:
Trackmania VR tracks, track 7..wow..weer even met m'n mond open gezeten. Ook hier weer wat misselijk na een halfuur, maar moet zeggen dat ik hem voor vandaag een week ofzo niet gebruikt heb. Weer even wennen.
zit er in die demo ook VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:09:
Zag een mail voorbij komen en wilde komen vragen of iemand het al geprobeerd had... Ja dus!
Viel het mee? TrackMania lijkt me wel enorm intens...
Ik weet dat ik vatbaar ben voor Motion sickness.
TrackMania lijkt me voor jou niet het beste begin... :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Ze zeggen dat VR de toekomst is. VR is vandaag de dag al volop verkrijgbaar. Maar is VR de nieuwe manier van gamen? En is de PlayStation VR goed genoeg?
Mijn persoonlijke productreview: Sony PlayStation VR review door Nik

[ Voor 49% gewijzigd door Nik op 08-11-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst maar even wennen. Maar dit advies neem ik wel even mee. alhoewel ik de PS4 versie wel al in mijn bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
ralph075 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:26:
[...]

Zag een mail voorbij komen en wilde komen vragen of iemand het al geprobeerd had... Ja dus!
Viel het mee? TrackMania lijkt me wel enorm intens...

[...]

Een van de betere VR ervaringen tot nog toe. Erg gaaf gedaan _/-\o_
Demo van TM? Geen idee, heb de full disc en nu een VR update..

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 08-11-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Exorcist schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:43:
[...]

Een van de betere VR ervaringen tot nog toe. Erg gaaf gedaan _/-\o_

[...]

Demo van TM? Geen idee, heb de full disc en nu een VR update..
Heb de Demo gedaan en 2 tracks zijn er voor VR het is alleen wel raar de camera zit boven de auto alleen als de baan recht omhoog of omlaag gaat ga je in de wagen kwa view.
Verder totaal geen motion sickness bij mij ziet er verder wel leuk uit.

Er waren trouwens ook updates 1 voor Batman Arkham VR en 1 voor Rigs ik heb Rigs net gespeeld en nu totaal geen Drift probleem gehad voorheen had ik het soms een klein beetje.
Weet niet of de Update er wat mee te maken had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
FreakGIB schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:48:
[...]

Heb de Demo gedaan en 2 tracks zijn er voor VR het is alleen wel raar de camera zit boven de auto alleen als de baan recht omhoog of omlaag gaat ga je in de wagen kwa view.
Verder totaal geen motion sickness bij mij ziet er verder wel leuk uit.

Er waren trouwens ook updates 1 voor Batman Arkham VR en 1 voor Rigs ik heb Rigs net gespeeld en nu totaal geen Drift probleem gehad voorheen had ik het soms een klein beetje.
Weet niet of de Update er wat mee te maken had?
Camera is wennen ja, ik had ook liever gehad te kunnen kiezen voor een view. Het went wel en komt hiermee sowieso in mijn top 3 VR ervaringen naast Until Dawn en Headmaster.. Wb. het laatste heb ik geen idee, Batman is niet op disc uit en vind ik als download te duur, Rigs is te SF-achtig en sowieso niet mijn cup of tea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-01 10:29
Robinson: The Journey is zojuist verschenen. Hij staat nog wel onder 'verwacht'..maar vreemd genoeg wel te kopen als je naar 'Nieuw deze week' gaat. Hier een direct URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik ben wel van plan om die game te halen. Ben benieuwd naar de eerste reacties en reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IGN die normaal toch wel bekend staat als een website die gauw (te) hoge cijfers geeft voor game reviews heeft Robinson The Journey een 5,5 gegeven

Robinson: The Journey Review
Robinson: The Journey is a beautiful world to explore, and being in the presence of dinosaurs can be awe-inspiring. However, almost everything about it that makes it a game rather than a non-interactive virtual experience is unpleasant. Slow progress and poor direction kills the momentum, extending what could be a four-hour experience into something nearly twice as long, and makes even the amazing-looking environments feel stale. The best moments, like when you think you’re looking at at wall of rock and its starts to move, or climbing a cliff and realizing you’re not alone at the top, are few and far between. As powerful as they are, they can’t save Robison: The Journey from extinction.
Ik sla deze voorlopig over totdat die in de budgetbak ligt of 2e hands verkrijgbaar is. De reviews zijn niet echt positief en dan is €60 voor een 4 uur durende mediocre game mij net wat teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Gisteravond een vermakelijk uurtje gehad met de VR-update van Trackmania Turbo. Ik had de volledige game reeds in bezit. Je merkt goed dat het een spel is dat niet van origine voor VR ontwikkeld is: veel graphics zien eruit als 2 dimensionaal bordkarton in de VR-wereld. Crash je, dan tuimel je niet een tijd naar beneden (bv. als je uit een looping valt) maar wordt je na een paar seconden gereset naar het begin van de track. Dat doet afbreuk aan de VR-ervaring. En als je serieus de snelste tijd wilt neerzetten dan voegt VR naar mijn mening niet heel veel toe bij dit spel: je hebt dan gewoon de tijd niet om rond te kijken in de virtuele wereld maar kijkt naar voren, geconcentreerd op het stuurwerk. Als je daarentegen het echte racewerk even laat voor wat het is en de juiste tracks selecteert kun je flink wat VR fun hebben. De tracks die het beste tot hun recht komen zijn die met loopings. Ga je de looping in dan kijk je al snel omhoog om het verloop van de weg in de looping te kunnen volgen en dan wordt het een spectaculaire VR-ervaring. De meeste fun heb ik gehad met een van de tracks van het International Stadium. Ben even de naam van de track kwijt, maar het is die met die enorme soort van half pipe erin. In de half pipe heb ik een tijdje rondgedrift en dat is al snel echt een duizelingwekkende ervaring. Op een gegeven moment begon ik zelfs last te krijgen van misselijkheid en toen ben ik snel gestopt.

Conclusie: de VR-ervaring in Trackmania Turbo is niet de reden om het spel aan te schaffen. Vindt je het normale spel echter gaaf, dan is de gratis VR-update leuk om te hebben en door daarin niet serieus te racen maar te freewheelen kun je je een tijdje heerlijk vermaken.

[ Voor 17% gewijzigd door BamSlam_ op 09-11-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ErikRo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:57:

Horen handen uit scherm te komen nwt als bij goede 3d TV?
Ik had meer idee dat ik alleen rondom kon kijken meer niet. Kan dus aan mijn ogen liggen. Bril dichterbij halen of verder weg hielp alleen iets met scherpte.
Maar kan ook aan type game liggen misschien had ik demo moeten krijgen.met schieten en zo.
In ieder geval leuk speelgoed zeker als je al Eem Ps4 hebt liggen.
Comfort en eenvoud was geweldig, kind kan de was doen.
Wat voor diepte verwacht je te zien ik heb bv.. een lui oog maar ik zie toch echt wel diepte teminste onder diepte versta ik als ik bv. in Batman een object voor me zie en als ik dan mijn hoofd beweeg ik om dat object heen kan kijken en kan zien wat er zich achter dat object bevind.
Ook in BattleZone als ik de tank rond rijd dankzij de diepte kan ik inschatten hoe hoog ik moet richten om zeg maar raak te schieten.
Of is dat geen echte diepte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 13:17

Ik maakte mezelf ook bijzonder druk over de motion sickness. Gelukkig heb ik op de persdag van GamesCom de PSVR mogen proberen. Heb toen Eve gespeeld en heb mezelf toen getest met loopings en kurketrekkers terwijl ik dan een andere kant op keek dan ik vloog.... moet zeggen dat ik toen wel duizelig werd.

Ik heb de VR nu sinds release en speel er bijna dagelijks mee; motionsickness wordt bij mij steeds minder tot een niveau waarop ik nu ben en dat ik echt nergens meer last van heb.

Een paar uur Driveclub; geen probleem. Meerdere games Eve; geen probleem.

Enige waar ik een vreemd gevoel bij hou is het achteruit rijden bij Driveclub; maar dit is eigenlijk geen probleem

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
ThaBEN schreef op woensdag 09 november 2016 @ 06:46:
Ik sla deze voorlopig over totdat die in de budgetbak ligt of 2e hands verkrijgbaar is. De reviews zijn niet echt positief en dan is €60 voor een 4 uur durende mediocre game mij net wat teveel.
Bij Intertoys en Bart Smit staat die voor 30 euro, maar toevallig bij beide niet op voorraad... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
FreakGIB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:40:
[...]
Wat voor diepte verwacht je te zien ik heb bv.. een lui oog maar ik zie toch echt wel diepte teminste onder diepte versta ik als ik bv. in Batman een object voor me zie en als ik dan mijn hoofd beweeg ik om dat object heen kan kijken en kan zien wat er zich achter dat object bevind.
Ook in BattleZone als ik de tank rond rijd dankzij de diepte kan ik inschatten hoe hoog ik moet richten om zeg maar raak te schieten.
Of is dat geen echte diepte ?
Vergeleken met een 2D vlak is dit idd diepte.
En misschien is dit ook gewoon diepte hoor ik weet het zelf ook niet meer. Diepte dacht ik meer aan 3D films in bioscoop dat een pij op je afkwam en je van schrik bukte. Dat heb je niet met een pijl op een 2D scherm en ik denk ook niet op een PSVR.
Maar nogmaals dat kan normaal zijn dat gevoel en andere oorzaken hebben alleen voor ik 1K uitgeef wil toch zeker weten dat ik alles ervaar zoals het bedoeld is.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:35:
[...]

Vergeleken met een 2D vlak is dit idd diepte.
En misschien is dit ook gewoon diepte hoor ik weet het zelf ook niet meer. Diepte dacht ik meer aan 3D films in bioscoop dat een pij op je afkwam en je van schrik bukte. Dat heb je niet met een pijl op een 2D scherm en ik denk ook niet op een PSVR.
Maar nogmaals dat kan normaal zijn dat gevoel en andere oorzaken hebben alleen voor ik 1K uitgeef wil toch zeker weten dat ik alles ervaar zoals het bedoeld is.
Ik denk dat je echt de 'Eye-to-Eye Measure'test moet doen. Die bepaald hoe goed jij diepte/3D kan zien aan de hand van hoever je ogen uit elkaar staan.

Bij Until Dawn: Rush of blood zie ik echt wel meer diepte als dat soms goed is voor mijn hart wanneer een monster me plotseling aanvalt en op me springt ofzo. :+

Onderstaand nog enkele voorbeelden van mensen die toch wel duidelijk 'diepte' lijken te ervaren in PSVR

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=I8WYcglZc7U]

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 09-11-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Dat ziet er inderdaad wel echt uit. Je hebt gelijk ik moet het nog eens testen maar dan met een eye tot eye measure test dan pas kan ik echt wat zeggen erover.
ThaBEN schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat je echt de 'Eye-to-Eye Measure'test moet doen. Die bepaald hoe goed jij diepte/3D kan zien aan de hand van hoever je ogen uit elkaar staan.

Bij Until Dawn: Rush of blood zie ik echt wel meer diepte als dat soms goed is voor mijn hart wanneer een monster me plotseling aanvalt en op me springt ofzo. :+

Onderstaand nog enkele voorbeelden van mensen die toch wel duidelijk 'diepte' lijken te ervaren in PSVR

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Toch maar besloten om de PS VR voorlopig niet aan te schaffen, na de demo bij MediaMarkt van vanmorgen. Het zag er wel heel leuk uit, maar ik had niet het (door mij verwachte) wauw-effect. Eerst maar eens kijken welke games er de komende maanden geconfirmed worden voor de PS VR

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
LAD93 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:38:
Toch maar besloten om de PS VR voorlopig niet aan te schaffen, na de demo bij MediaMarkt van vanmorgen. Het zag er wel heel leuk uit, maar ik had niet het (door mij verwachte) wauw-effect. Eerst maar eens kijken welke games er de komende maanden geconfirmed worden voor de PS VR
Welke Games kon je proberen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
FreakGIB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:44:
[...]

Welke Games kon je proberen dan ?
Er zaten een aantal demo's in, waaronder VR Worlds en EVE Valkyrie. Deze laatste heb ik geprobeerd en ondanks dat het er wel ontzettend gaaf uitziet en het waarschijnlijk ook een kwestie van wennen is, vind ik de totaalprijs net even iets teveel voor wat ik er voor terugkrijg.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
SToRM666 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:01:
Bij Intertoys en Bart Smit staat die voor 30 euro, maar toevallig bij beide niet op voorraad... :|
Robinson staat nu bij meerdere sites als niet beschikbaar of in een ander geval maar pas op 11/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Robinson voor €30 was gister ook daadwerkelijk te bestellen bij Bart Smit. Hij is simpelweg uitverkocht. Ik was net op tijd en heb het besteld voor dat bedrag. 5 minuten later nog een keer geprobeerd (nadat iemand van Tweakers problemen had) en zag dat het al was uitverkocht.
Hij zou vandaag binnen moeten komen, maar kreeg gisteravond een bericht dat het niet op tijd verstuurd kon worden.

Vannacht om 04.00 kreeg ik een mail dat ie verstuurd is. Dus hij zou toch nog vandaag binnen kunnen komen :)

[ Voor 13% gewijzigd door ASNNetworks op 09-11-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
LAD93 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:54:
[...]

Er zaten een aantal demo's in, waaronder VR Worlds en EVE Valkyrie. Deze laatste heb ik geprobeerd en ondanks dat het er wel ontzettend gaaf uitziet en het waarschijnlijk ook een kwestie van wennen is, vind ik de totaalprijs net even iets teveel voor wat ik er voor terugkrijg.
Kon je toevallig ook Batman Arkham VR proberen die is zeker de moeite waard en ziet er erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
FreakGIB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:12:
[...]

Kon je toevallig ook Batman Arkham VR proberen die is zeker de moeite waard en ziet er erg mooi uit.
Deze kon ik niet spelen, maar het probleem is een beetje dat ik dus niet weet waar het heen gaat met de ontwikkeling. Zodra er wat meer 'mainstream' games uitkomen voor de PS VR ben ik al wat meer overtuigd...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
LAD93 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:54:
[...]

Jammer, Eve vind ik qua demo's één van de mindere qua ervaring en immersion. Daarnaast ook nog eens veel te kort om een goede indruk af te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat vr met Move controllers echt 2x zo goed aanvoelt ten opzichte van een game met DS4 controller. Het daadwerkelijk hebben van 2 individuele armen in de VR wereld voegt zoveel toe aan de beleving.

Indien je de kans hebt zou ik echt Batman Arkham VR proberen of Job Simulator. Of iets anders dat gebruik maakt van de move controllers. Voor mij is dat echt een wereld van verschil m.b.t. immersion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:24
Woop, vanaf morgen kan de PS4 weer aan zojuist de bevestiging binnen van Coolblue dat de Pro verzonden is. Eindelijk weer kunnen gamen nadat ik zo stom was om mijn PS4 voor het event al te verkopen in de verwachting dat de Pro tegelijk met VR zou komen 8)7

Daarom gelijk ook vandaag de VR besteld zodat deze morgen tegelijk binnenkomt maar nu zit ik nog met een paar vragen.

- Wat is het verschil tussen de demo disc bij de VR en PLAYSTATION VR WORLDS PS4 want dit staat ook op de demo disc vermeld -> http://blog.us.playstatio...playstation-vr-demo-disc/

- De move controllers zijn maar bij twee aanbieder te koop, waar kopen jullie ze ?

- Hebben jullie een schoonmaak pakket zoiets als dit bij de VR -> http://www.consoleshop.nl...058.1388464986.1473274320 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Demo Disc bevat een aantal demo's, waaronder een demo van VR Worlds (haaientank en schietbaan).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
matthijst schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:19:
Demo Disc bevat een aantal demo's, waaronder een demo van VR Worlds (haaientank en schietbaan).
Thanks alleen een demo/afgeslankte versie dus.Die haaientank heb ik op gamescom onder andere gedaan, wel grappig maar niet meer dan dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ja, de demo is zonder haai :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:17:
- Wat is het verschil tussen de demo disc bij de VR en PLAYSTATION VR WORLDS PS4 want dit staat ook op de demo disc vermeld -> http://blog.us.playstatio...playstation-vr-demo-disc/
De demodisc hoef je niet eens uit het seal te halen. Je kunt beter Playstation VR demo uit de store downloaden, deze bevat alle demo's van de disc plus nog een stuk of 6 extra demo's.
- Hebben jullie een schoonmaak pakket zoiets als dit bij de VR -> http://www.consoleshop.nl...058.1388464986.1473274320 ?
Nee. Ik heb de VR morgen 4 weken in huis en heb tot nu toe ruim voldoende gehad aan het bijgeleverde microfiber schoonmaakdoekje om de lenzen te cleanen. Dit doe ik na elk gebruik van de PSVR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASNNetworks
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/5b4uwg.jpg
Nou, toch nog vandaag ontvangen :)

€30 besteld bij Bart Smit gister. Morgen/overmorgen eens vergelijken met de Pro :D

(Waarschijnlijk zal ik deze game over een weekal op V&A gooien :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
BamSlam_ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:24:
[...]

De demodisc hoef je niet eens uit het seal te halen. Je kunt beter Playstation VR demo uit de store downloaden, deze bevat alle demo's van de disc plus nog een stuk of 6 extra demo's.
Good to know :)
BamSlam_ schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:24:
[...]

Nee. Ik heb de VR morgen 4 weken in huis en heb tot nu toe ruim voldoende gehad aan het bijgeleverde microfiber schoonmaakdoekje om de lenzen te cleanen. Dit doe ik na elk gebruik van de PSVR.
Thanks, goed dat ik het weet anders had ik het nu nog onnodig besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
ASNNetworks schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:45:
[afbeelding]

€30 besteld bij Bart Smit gister. Morgen/overmorgen eens vergelijken met de Pro :D

Laat even weten of het wat is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASNNetworks
.GoO schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:14:
[...]

Laat even weten of het wat is :)
Heb even 20 minuten gespeeld. De game is echt mooier dan ik had ervaren in september tijdens de demo. Daar zag het er écht lelijk pixelig uit, vergelijkbaar met Driveclub misschien nog erger zelfs. Daar was ik na 30 sec al klaar mee zelfs.

Maar het ziet er nu echt veel mooier uit, en dat nog op de normale PS4. Helaas heb ik de afgelopen 2 weken erg weinig VR games gespeeld, dus is mn tolerantie minder geworden: ik begon misselijk te worden. Even aan de kant gelegd dus. Maar vanavond ga ik weer even spelen en dit weekend met de Pro. Langzaamaan mn tolerantie weer opbouwen ;)

Je kan trouwens de cameraopties aanpassen, erg fijn. Zo kan je de "pie-chart" kiezen waar je dus in 8 hoeken draait, of juist compleet vrij. Met de linkerpook kan je je character bewegen en met de rechter de camera. Maar dit raad ik af want werd hierdoor juist gelijk misselijk. Ik ging de game gelijk toen staand spelen en met mn hoofd de camera bewegen. Stick naar voren = lopen waar ik heen kijk. Maar ik kan dus ook "strafen" door de stick naar rechts te doen terwijl ik naar links kijk. Dan loop ik alsnog naar voren, maar kijk ik gewoon naar links. De controls hebben ze echt goed gedaan gezien iedereen wel iets kan kiezen wat hij/zij fijn vindt.

Jammer dat de Move-integratie later met een patch komt, dan heb ik de game denk ik allang doorverkocht. In ieder geval erg benieud hoe het op de Pro speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Als iemand opzoek is naar een relatief goedkoop spel dan raad ik aan om Tumble te halen, super innovatief spel en juist vanwege de eenvoud heel goed en heel veel levels zijn er te spelen waardoor je nog wel een aantal uurtjes zoet mee bent(en ook die blokjes van je afgooien is leuk om te doen :D)

Zonet nog even Trackmania gedaan. Gaaf gedaan alleen wil altijd fp kunnen kijken want dat is het gaafst en geeft de beste VR ervaring naar mijn mening, maar tijdens loopings en ramps doet hij dat al :). En als je eenmaal dan in de lucht vliegt als het ware dan geeft dat echt een heel erg apart gevoel als je dan om je heen kijkt! Oftewel een leuke ervaring !

• .GoO
Mail van Game Mania dat ik vanavond mijn PS4 Pro op kan halen. Ben benieuwd naar de verbeteringen icm de PSVR!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

.GoO schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:44:
Mail van Game Mania dat ik vanavond mijn PS4 Pro op kan halen. Ben benieuwd naar de verbeteringen icm de PSVR!
Heel benieuwd ja. Laat je het ons weten?

• .GoO
Nik schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:15:
[...]

Heel benieuwd ja. Laat je het ons weten?
Yep, zodra ik een goede eerste indruk heb :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:35

Hebben jullie deze al gezien? Dit wil ik op PSVR!
Net voor het eerst psvr geprobeerd, met de ps4 pro en eagle flight bij de media markt. Vond het beeld vrij scherp eigenlijk ondanks dat iedereen zegt dat de resolutie zo slecht is. Van het spel snapte ik geen hol, de beschrijving was is het duits, maar het is wel indrukwekkend.

• SToRM666
ASNNetworks schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:45:
[afbeelding]

Als ik op de site kijk dan zie ik nog altijd staan dat de datum nog niet bekend is. Ik kan ook enkel maar reserveren en niet bestellen.

• Fusionmania
Bij dinkeytoys is die al uitverkocht, heb geen eens een mail gehad. :')

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Twixie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:59:
Zal eens moeten knutselen om die verduistering te verbeteren, of gamen met een bivaksmuts :P.
Ik moest lachen :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• B-Bandit
  • Laatst online: 22:05
Heb zelf ook Eagle Flight gekocht, en enerzijds erg gave ervaring. Anderzijds had ik het na een kwartier ook wel gezien. De wereld is mij iets te kaal en ik mis interactiviteit. Maar goed, heb er nog maar een kwartier free flight ingestoken. Vandaag ontvang ik ook de ps4pro en zal ik er ongetwijfeld meer mee spelen. Wacht nog wel even op de patch, Ubisoft heeft vandaag pas bevestigd dat er 1 komt, dus ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 10-11-2016 11:50 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• ASNNetworks
SToRM666 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:07:
[...]

Als ik op de site kijk dan zie ik nog altijd staan dat de datum nog niet bekend is. Ik kan ook enkel maar reserveren en niet bestellen.
Zoals ik dus zei, ik was nog op tijd en had geluk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Binnenkort heb ik een PS4 Pro staan en ik twijfel nu over de PS VR. Waar ik bang voor ben, is dat die dingen over een tijdje bij de meeste mensen liggen stofhappen omdat het nog net niet is wat VR moet zijn. Zal over een paar jaar ongetwijfeld anders zijn, maar een paar jaar geleden was 3D helemaal hot en nu hebben de fabrikanten het bijna allemaal laten vallen. Vooral omdat het amper gebruikt wordt wegens ongemak en een gebrek aan content. Natuurlijk moet zo'n kip/ei-situatie een keer doorbroken worden, maar toch. Ik ben benieuwd of de PS VR een blijver is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Xiliath
Exirion schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:04:
Binnenkort heb ik een PS4 Pro staan en ik twijfel nu over de PS VR. Waar ik bang voor ben, is dat die dingen over een tijdje bij de meeste mensen liggen stofhappen omdat het nog net niet is wat VR moet zijn. Zal over een paar jaar ongetwijfeld anders zijn, maar een paar jaar geleden was 3D helemaal hot en nu hebben de fabrikanten het bijna allemaal laten vallen. Vooral omdat het amper gebruikt wordt wegens ongemak en een gebrek aan content. Natuurlijk moet zo'n kip/ei-situatie een keer doorbroken worden, maar toch. Ik ben benieuwd of de PS VR een blijver is.
Daar kan ik kort over zijn: JA :9

En een korte toelichting: De gameervaring is zo anders dan 2d gaming, dit is echt totaal anders, de immersie is enorm en zal alleen maar groter worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Xiliath op 10-11-2016 17:38 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Xiliath schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:37:
En een korte toelichting: De gameervaring is zo anders dan 2d gaming, dit is echt totaal anders, de immersie is enorm en zal alleen maar groter worden.
Dat het fenomeen VR een blijver is geloof ik wel. Ik doel met name op de beperkingen van de huidige brillen. De resolutie is nog beperkt, de displaytechniek kan nog verbeter worden (o.a. screen door effect), en de GPU's van nu zijn nog niet snel genoeg om die hoge resoluties met hoge framerates te kunnen renderen. Ik ben bang dat ik me aan de beperkingen ga ergeren als het nieuwtje er vanaf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
Exirion schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:53:
[...]

Dat het fenomeen VR een blijver is geloof ik wel. Ik doel met name op de beperkingen van de huidige brillen. De resolutie is nog beperkt, de displaytechniek kan nog verbeter worden (o.a. screen door effect), en de GPU's van nu zijn nog niet snel genoeg om die hoge resoluties met hoge framerates te kunnen renderen. Ik ben bang dat ik me aan de beperkingen ga ergeren als het nieuwtje er vanaf is.
Dan kan ik kort zijn NIET DOEN je zal voorlopig de eerste 2 volgende generatie's nog wel de resolutie kunnen zien en misschien pas daarna echt Ultra HD per oog hebben en 120+graden view dus gewoon lekker wachten.
Maar ik geniet nu al vast ik vergelijk het misschien met oudere games kwa resolutie maar veel game plezier.
en de betere graphics dat komt vanzelf wel met de jaren ik kan daar gewoon niet meer op wachten.
Oke tijd voor Eve Valkyrie net binnen gekregen eventje genieten.

• lubbertkramer
Oke een vraag of ik lees eroverheen in de handleidingen maar zit er nog een beschermfolie over de glazen aan de binnenkant van de VR? Daar lijkt het namelijk wel op, zit een lipje aan om eraf te trekken?

• matthijst
Maakt de pro de PSVR nou mooier? Net ff snel Batman gespeeld en dat leek opeens scherper te zijn over het hele beeld genomen...

Even kort Eagle Flight gespeeld en ja, de wereld is wat kaal, maar ik vind het er wel mooi/scherp uit zien. Zou graag een paar andere steden zien :D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

matthijst schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:47:
Maakt de pro de PSVR nou mooier? Net ff snel Batman gespeeld en dat leek opeens scherper te zijn over het hele beeld genomen...
Dat is nou net de bedoeling van de Pro :) Support voor 4K maar ook meer GPU power om voor VR met meer detail te renderen. Online zijn wel voorbeelden te vinden van beeld op de gewone vs Pro PS4.

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:17
Even een schaamteloze bijna dubbel post, beetje aangepast zodat het alleen over VR en Pro combi gaat...;)

Mijn ervaring is toch wel dat het wel een verschil maakt tussen de gewone en de PRO!

De Playroom VR, dat Mario spelletje, ik heb het idee dat alles een stuk scherper is, zeker op wat grotere afstanden, wat bij de PS4 voor mijn idee toch een stuk minder was.

Rush of Blood, hier eigenlijk hetzelfde verhaal, alles net even wat strakker en voor mijn gevoel meer detail in de characters.

Batman, was al een super mooi spel, nu ook hier weer net even wat strakker, echter hier niet zo'n enorm verschil met de oude PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 21:22
Qweridee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:44:
Even een schaamteloze bijna dubbel post, beetje aangepast zodat het alleen over VR en Pro combi gaat...;)

Mijn ervaring is toch wel dat het wel een verschil maakt tussen de gewone en de PRO!

De Playroom VR, dat Mario spelletje, ik heb het idee dat alles een stuk scherper is, zeker op wat grotere afstanden, wat bij de PS4 voor mijn idee toch een stuk minder was.

Rush of Blood, hier eigenlijk hetzelfde verhaal, alles net even wat strakker en voor mijn gevoel meer detail in de characters.

Batman, was al een super mooi spel, nu ook hier weer net even wat strakker, echter hier niet zo'n enorm verschil met de oude PS4.
Heb je dat idee ook bij Driveclub VR? Vanavond m'n Pro opgehaald en Driveclub VR al een week of 2 niet meer gespeeld. Oude PS4 vorige week verkocht, dus kan niet direct vergelijken. Maar het lijkt er allemaal een stuk beter uit te zien. Maar ik twijfel of ik me dat inbeeld. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of de Pro patch voor Driveclub nou al beschikbaar en gedownload is. Ik kreeg wel een update, maar volgens mij was dat een oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of VR een blijver is, volgens mij zeker omdat de ervaring zoveel completer is.
Enige minpunt op dit moment is voor mij de content. Ben wel een lastige klant op dat vlak. Volg de voorbije jaren eigenlijk enkel nog de Elderscrolls serie, Fallout en Total war, met zo nu een dan een onderbreking zoals Mount & Blade; maar het huidige aanbod zou ik op scherm niet eens bekijken.
Heb mijn hoop dan ook gevestigd op de nieuwe resident evil, en misschien dat Fallout 4 alsnog naar psvr komt.

Desondanks ga ik wel Robinson halen, ik moet gewoon die T-rex voor mijn neus zien. Dus ja, de technologie is een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-08 19:40
Elite: Dangerous is misschien wel de beste vr game die je op xbox/pc platformen kunt spelen. David Braben heeft niet ontkent dat Elite niet naar de ps4 komt; "Het zou onzinnig zijn om zo maar een platform over te slaan". Ik gok dat er over +- 6 maanden een ps4 versie ligt van elite.

https://www.finder.com.au...r-e3-2016-over-200-titles
Elite Dangerous: Horizons
Frontier Developments

PC, XBO, PS4, Mac
Expected
Space-Sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 22:05
Gisteren Robinson voor het eerst gespeeld, ook maar gelijk op de pro. En dat ziet er echt prachtig uit! Geen idee of het komt door de pro maar ik vind de graphics echt onwijs goed. Er zou wel pro support bij moten zitten voor extra foliage en andere aankleding.

Wil hem eigenlijk ook testen op mijn oude ps4 maar tis zo'n gedoe met die break out box.

Verder de game tot nu toe, niet veel gedaan. Mooie omgeving. Wel beweeg je daadwerkelijk en dit maakt de game best zwaar op de maag. Ben vooralsnog enthousiast en voor 30 euro geen spijt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Pagina: 1 ... 16 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.