Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
ThaBEN schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:46:
Ga naar je instellingen:
Settings --> System --> Enable HDMI Device Link uitschakelen

Dit kan overigens ook een optie zijn in de instellingen van je TV zelf.
Dit werkte, ik heb ook een Sony TV en daarmee was de PS4 gelinkt.

Ben erachter gekomen dat met een goede koptelefoon het nog leuker is, was eerst niet zo van de koptelefoons maar als je toch al die headset op hebt kan er die ook nog wel bij.
Had nog een Sony MDR-1A koptelefoon die ik ooit gratis bij mij eerste XPERIA telefoontoestel heb gekregen, die komt nu mooi van pas!

Het is echt een uitkomst dat je de PS VR headset zonder TV kan gebruiken, je bent zo toch aanwezig maar kan wel lekker je eigen ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blij dat het daarmee is opgelost :*)
FreakGIB schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:18:
[...]

Goed idee om zoiets te maken maar misschien nog beter is een verschuifbaar systeem want ik ben niet alleen in mijn huis.
Misschien iets van een Stevige voet met 2 PVC buisjes met daar tussen een plankje wat je op elke hoogte kan vast zetten alleen vind ik de kabel van de Camera niet echt lang mijn PS4 staat onder mijn TV in een Meubel als ik vandaar uit de camera bv.. naast de TV wil verplaatsen heb ik niet echt veel kabel lengte over.
Ja mijn vrouw was ook niet blij met het idee haha.
Misschien moet ik 2 losse torentjes maken en zo op maat afstellen dat ze stapelbaar zijn. Dan kan ik ze ook makkelijker opbergen wanneer ik niet aan het gamen ben. En als ik zittend game heb ik de bovenste helft niet nodig. Dan is de vrouw ook wat gerustgesteld i.p.v. dat ik de hele woonkamer in VR kamer ben aan het veranderen. >:)

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 20:30
(jarig!)
Hoop dat Sony toch met een soort fix komt. Ze lijken er nu nogal laconiek mee om te gaan. De fixes die ze aandragen zijn obvious en lossen het probleem helemaal niet op. Daarnaast zie je dat veel mensen in Cinema-mode er last van hebben. De fix die Sony geeft: druk op de optionsknop (ingedrukt houden). Het is een goede fix, ik doe dit automatisch om de zoveel minuten en ben er helemaal aan gewend. Maar dat dit moet is niet de bedoeling, concurrenten kennen dit probleem helemaal niet en het lijkt gewoon op verkeerd gekalibreerde hardware / een gaar algoritme.

Weet nog dat Apple met de iPhone 3GS problemen had met de gyroscoop die een afwijking had in het kompas en de bijbehorende apps die er afhankelijk van zijn. Dit loste ze prima op met een softwareupdate. Het zal Sony sieren dat ze zo snel mogelijk met duidelijkheid komen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Dannydekr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:00:
Hoop dat Sony toch met een soort fix komt. Ze lijken er nu nogal laconiek mee om te gaan. De fixes die ze aandragen zijn obvious en lossen het probleem helemaal niet op. Daarnaast zie je dat veel mensen in Cinema-mode er last van hebben. De fix die Sony geeft: druk op de optionsknop (ingedrukt houden). Het is een goede fix, ik doe dit automatisch om de zoveel minuten en ben er helemaal aan gewend. Maar dat dit moet is niet de bedoeling, concurrenten kennen dit probleem helemaal niet en het lijkt gewoon op verkeerd gekalibreerde hardware / een gaar algoritme.

Weet nog dat Apple met de iPhone 3GS problemen had met de gyroscoop die een afwijking had in het kompas en de bijbehorende apps die er afhankelijk van zijn. Dit loste ze prima op met een softwareupdate. Het zal Sony sieren dat ze zo snel mogelijk met duidelijkheid komen.
Dit dus. Ik zit door al die drifting issues wel te twijfelen over aanschaf. Als ik > 500 euro uitgeef om VR te gaan beleven wil ik mij niet continu zitten ergeren aan een drifiting probleem.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 13:28
ThaBEN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:23:
Blij dat het daarmee is opgelost :*)

[...]

Ja mijn vrouw was ook niet blij met het idee haha.
Misschien moet ik 2 losse torentjes maken en zo op maat afstellen dat ze stapelbaar zijn. Dan kan ik ze ook makkelijker opbergen wanneer ik niet aan het gamen ben. En als ik zittend game heb ik de bovenste helft niet nodig. Dan is de vrouw ook wat gerustgesteld i.p.v. dat ik de hele woonkamer in VR kamer ben aan het veranderen. >:)
Heb je al eens aan een goedkoop statief gedacht?
Die kosten 13 euro voor 1.30 meter en / 30 euro voor lengtes tot 1.60 meter, ze zijn inklapbaar en in hoogte verstelbaar.
De camera zet je vast met 2 postbode elastieken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daar heb ik aan gedacht en naar gekeken. Dat is misschien ook een optie. Enige dat mij tegenhoud is dat mijn TV op een best hoge smalle kast staat. Vanaf de TV kast is het 24 cm omhoog tot ooghoogte wanneer ik zit.

En ik weet niet zeker of dit soort statieven in de kleinste stand de 24 cm halen of alsnog te hoog zijn. Tevens ben ik benieuwd hoe ver de poten uit elkaar staan in de hoogste en laagste stand zodat ik dit kan meten met met mijn TV meubel. Deze informatie kan ik helaas nergens vinden. Meestal wordt alleen de maximale hoogte aangegeven. Gezien mijn console in de woonkamer staat wil ik het enigzins niet teveel laten opvallen en klein houden.

Interessante Quote van Mark Cerny over Playstation VR in combinatie met PS4 Pro.
"The primitive discard accelerator improves the efficiency with which triangles which are too small to affect the rendering are removed from the pipeline. It's easier to turn on and the speed increases can be quite noticeable, particularly if MSAA is being used," Cerny explains.

MSAA would definitely help with image quality and if true Pro would be much more efficient with it, allowing Pro do other stuff as well

PSVR games, like Driveclub, objects can appear blurry but its not so much fault of PSVR screen resolution. I mean PSVR is basically 1080p resolution that is combined 10 or so inches vs typical TV that is 1080p and 55+ inches. Not only that, the PSVR screen uses some wizardly with how they layer the RGB to be better quality- and uses OLED screen which is better then your average LCD or LED.

So why are games blurry or look less then tv? Comes to processing power and using effects like antialiasing/depth of field/supersampling.

Due to VR needing stereoscopic rendering and 60 fps- many of the more 'intricate' games need to slack on the effects I mentioned which in turn makes some games look 'blurry'.

But I'm pretty convinced screen won't make a big difference if the processing power is still limited. If PSVR is using same resolution screens as Oculus but same processing power of PS4- games would still look very similar, if not the same, to they are now. Cause to render it they need to really decrease depth of field, decrease or not use any antialiasing, render background objects with less detail / res, etc.

I think Pro will remedy a lot of the downgraded graphics. My stomach churns when people blame the PSVR screen. I have a friend with Oculus and he's convinced that's why- screen. Reality is PSVR screen is very capable it's just the processing power behind it.

Look at simpler games like Job Simulator.. graphics are sharp and very good. Even games on Cinema Mode, while not 1:1 with regular tv it still looks better then some VR games.
-edit

PS4 Pro: Hands On First Impressions! | PSVR/PS4 Pro Sandwich Combo

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 02-11-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
Geteisem schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:32:
[...]

Dit dus. Ik zit door al die drifting issues wel te twijfelen over aanschaf. Als ik > 500 euro uitgeef om VR te gaan beleven wil ik mij niet continu zitten ergeren aan een drifiting probleem.
Nog steeds is het de aanschaf zeker waard! Echt een topervaring. Kan haast niet anders dan dat er een update komt die betere kalibratie faciliteert, anders wordt het een hele grote terugzend-actie als het een HW probleem betreft (zo'n grote fout lijkt me heel sterk).

Verder hoop ik erop dat een statief mijn issues voor het grootste gedeelte oplost (bij velen lijkt dit het geval te zijn). De demo-opstellingen zijn ook allemaal met je neus op de camera zowat, dat zal niet voor niets zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Dannydekr op 02-11-2016 15:54 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Dannydekr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:36:
[...]

Nog steeds is het de aanschaf zeker waard! Echt een topervaring. Kan haast niet anders dan dat er een update komt die beter kalibratie faciliteert. Verder hoop ik erop dat een statief mijn issues voor het grootste gedeelte oplost (bij velen lijkt dit het geval)
Ja dat geloof ik best. Maar ik hoef echt geen apparaat met drifting issues. En het monteren van een camera op een statief om redelijk te kunnnen gamen in VR gaat mij persoonlijk te ver. Al zit ik wel heel erg te dubben om de PS VR volgende week samen met de PRO in huis te halen. :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geteisem schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:55:
[...]

Ja dat geloof ik best. Maar ik hoef echt geen apparaat met drifting issues. En het monteren van een camera op een statief om redelijk te kunnnen gamen in VR gaat mij persoonlijk te ver. Al zit ik wel heel erg te dubben om de PS VR volgende week samen met de PRO in huis te halen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
[...]

De Vive vereist nog veel meer montage werk :) Die komt met eigen tripods etc. De RIFT wordt gebruikt achter een PC, dus daar zit je sowieso al veel dichter op die tracking-IR-cam. Een tripod is dus zo gek nog niet. Zojuist afgeleverd; 13,99 inclusief verzendkosten, van 44CM tot 130CM hoog. Perfect voor de PSVR dus.

http://www.cameranu.nl/nl...tatief-kop-ft1330-h130-cm

[ Voor 26% gewijzigd door Dannydekr op 02-11-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ik zal deze vanavond even aan de vrouw des huizes laten zien :o

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 19:23

GeNiTaLiX

Naapje

Wat een lauwe reacties op de fok! Review van de psvr. Ook de review zelf. Ik wilde bijna reageren, maar wist mijn account niet meer.

Er zijn wel wat tech demo's, maar bij veel is de prijs daar ook naar. Eve, rigs, battlefield, thumper, Tumble, tethered.. e.d. vallen voor mij niet onder de categorie tech demo.

Ook de reacties over de graphics zijn Bull... want je kunt het gewoonweg niet op screenshots of 2d plaatjes zien. De immersie brengt een totaal ander gevoel met zich mee en de blokkerigeheid valt reuze mee afhankelijk van hoe de makers dit hebben aangepakt (job som, battlefield, Tumble, rigs, batman) hebben behoorlijk goede graphics.

Ook dat er iemand met de move controllers achter zich stond te zwaaien en geen tracking heeft.. Lijkt me logisch. De camera ziet ze namelijk niet.

Het irritant, omdat reviews mensen soms ook best op het verkeerde been zetten

*als ik mag linken

http://frontpage.fok.nl/r.../1/50/playstation-vr.html

[ Voor 4% gewijzigd door GeNiTaLiX op 02-11-2016 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
GeNiTaLiX schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:22:
Wat een lauwe reacties op de fok! Review van de psvr. Ook de review zelf. Ik wilde bijna reageren, maar wist mijn account niet meer.

Er zijn wel wat tech demo's, maar bij veel is de prijs daar ook naar. Eve, rigs, battlefield, thumper, Tumble, tethered.. e.d. vallen voor mij niet onder de categorie tech demo.

Ook de reacties over de graphics zijn Bull... want je kunt het gewoonweg niet op screenshots of 2d plaatjes zien. De immersie brengt een totaal ander gevoel met zich mee en de blokkerigeheid valt reuze mee afhankelijk van hoe de makers dit hebben aangepakt (job som, battlefield, Tumble, rigs, batman) hebben behoorlijk goede graphics.

Ook dat er iemand met de move controllers achter zich stond te zwaaien en geen tracking heeft.. Lijkt me logisch. De camera ziet ze namelijk niet.

*als ik mag linken

Idd erg louwe reacties dat is ook een beetje het probleem met VR je moet het toch echt eerst proberen en dan minimaal een half uur tot een uur verschillende games om een oordeel te kunnen geven.
En dat doen veel mensen niet, ben blij dat het hier op Tweakers wat dat betreft veel beter is.
Misschien moet je Tweakers Forum daar heen linken dan lezen ze ook eens andere reactie's.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Merk toch dat ik soms wel wat last heb van drifting het ligt er wel beetje per spel aan. Zat driveclub VR te doen ging tijd goed en in eens stond beeld helemaal naar links heel raar. Zit ongeveer 2 meter van scherm af, maar goed het gebeurd niet heel vaak (denk dat het met het licht te maken heeft wat de camera ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Vandaag kostelijk, ja echt waar kostelijk en niet kotselijk, geamuseerd met rush of blood (untill Dawn).
Leuk vermaak en viel me (gelukkig) nog mee qua horror. Doet me echt denken aan zo'n Amerikaans tiener spookhuis. Echt leuk! Misschien omdat ik eerst the kitchen al gedaan had... Who knows.

Iemand een idee wat ik met de kabelbrij moet gaan aanvangen? Ik "flikker" het nu maar achter de TV. Maar een mooie oplossing is het nu ook weer niet. Halen jullen de kabel tussen splitter en psvr er ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
lordloeder schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:05:
Vandaag kostelijk, ja echt waar kostelijk en niet kotselijk, geamuseerd met rush of blood (untill Dawn).
Leuk vermaak en viel me (gelukkig) nog mee qua horror. Doet me echt denken aan zo'n Amerikaans tiener spookhuis. Echt leuk! Misschien omdat ik eerst the kitchen al gedaan had... Who knows.

Iemand een idee wat ik met de kabelbrij moet gaan aanvangen? Ik "flikker" het nu maar achter de TV. Maar een mooie oplossing is het nu ook weer niet. Halen jullen de kabel tussen splitter en psvr er ook uit?
Splitter leg ik op kastje waar ps4 en unit staat en vr zelf doe ik terug in doos waar hij in zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
WeAreLegion schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:07:
[...]

Splitter leg ik op kastje waar ps4 en unit staat en vr zelf doe ik terug in doos waar hij in zat
Ja ok, dus kabels gewoon bij elkaar. Ik heb de doos ook bewaard. Die is zeker handig. Misschien wel iets waar mensen in het begin niet over nadenken, waar ga je met de bril naderhand heen 😉
Btw, dat driften... komt dat soms doordat de ps camera kabel zo stijf is? Die duwt inderdaad een bepaalde kant op. Heb er zelf geen last van, gelukkig.

[ Voor 15% gewijzigd door lordloeder op 02-11-2016 21:26 . Reden: Driften toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
lordloeder schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:24:
[...]

Ja ok, dus kabels gewoon bij elkaar. Ik heb de doos ook bewaard. Die is zeker handig. Misschien wel iets waar mensen in het begin niet over nadenken, waar ga je met de bril naderhand heen 😉
Btw, dat driften... komt dat soms doordat de ps camera kabel zo stijf is? Die duwt inderdaad een bepaalde kant op. Heb er zelf geen last van, gelukkig.
Zou kunnen, hij staat redleijk stabiel op de tv, naar beneden gericht en zie me zelf goed in beeld zitten. Maar goed misschien moet ik net wat dichter bij gaan zitten zag op website van vr, dat 1,5 tot 2m het beste is zit net wat verder denk ik vanaf de cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:08
GeNiTaLiX schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:22:

*als ik mag linken

Ik vind persoonlijk de review zelf wel recht doen aan de ervaring die ik aanvankelijk had met de PS VR. En een aantal van de issues die hij beschrijft kom je hier ook tegen (springerige controllers, niet van controller kunnen wisselen zonder de bril af te zetten, lastig om de mount te positioneren, graphics die sterk wisselen per game en de games die relatief kort zijn). Uiteindelijk sluit hij wel af met een positief "ja het is de moeite waard" en het VR-effect en in 360 rond kunnen kijken worden ook al de noviteiten van het apparaat beschreven.

De reacties daarentegen zijn wat overdreven. Maar ja, wat wil je, FOK :+

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
Vandaag onverwacht toch thuis (helaas mn statief nog niet meegenomen). Dacht vanavond even lekker het drift probleem te gaan tackelen. In RIGS heb ik het bijna instant wanneer ik in de cockpit terecht kom, naar links, steeds verder. Compleet onspeelbaar.

Ik zit zo'n 2 meter van de camera af. Linksboven op de TV gezet, zit dan zelf links op de bank, gericht op de linker lens als mijn middelpunt. Heb om te proberen de camera linksonder de TV gezet. Ook dit was geen succes. Verschillende belichting geprobeerd, wat heen en weer verplaatsen van de camera, hercalibratie etc. Het enige dat ik heb bereikt is dat het soms minder is dan andere keren en dat hij uiteindelijk naar rechts drifte in plaats van links. Niks lijkt het probleem op te lossen. In Battlezone hetzelfde probleem, alleen iets minder snel dan in RIGS. In Until Dawn geen noemenswaardige drift (wat ik ook niet echt begrijp?)

Begin me toch een beetje zorgen te maken, zeker omdat Sony het na bijna een maand nog niet opgelost heeft en er laconiek over doet.

M'n enige hoop wordt dus de tripod die ik zaterdag overdag of vrijdagavond zal kunnen testen. Zou zomaar kunnen zijn dat de drif is opgelost op 1 tot 1.5M afstand. Fingers crossed!

[ Voor 4% gewijzigd door Dannydekr op 02-11-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Dannydekr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:00:
[...]

De Vive vereist nog veel meer montage werk :) Die komt met eigen tripods etc. De RIFT wordt gebruikt achter een PC, dus daar zit je sowieso al veel dichter op die tracking-IR-cam. Een tripod is dus zo gek nog niet. Zojuist afgeleverd; 13,99 inclusief verzendkosten, van 44CM tot 130CM hoog. Perfect voor de PSVR dus.

http://www.cameranu.nl/nl...tatief-kop-ft1330-h130-cm
Daar krijg je tenminste nog Tripods bij ;) Maar goed zelf thuis dus nog geen ervaring mee. Daarentegen is het volgens sommige berichten het gebruiken van een statief ook geen oplossing voor het probleem. Ik ben nog steeds best enthousiast maar dit soort issues en het gebrek aan content doen mij wel aarzelen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:55
[...]
Al zit ik wel heel erg te dubben om de PS VR volgende week samen met de PRO in huis te halen. :X
het is dat ik nog een auto moet kopen voor mijn nieuwe werk (zonder lease auto) anders had ik dit ook gedaan, deze combinatie komt er nog wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Svennie op 03-11-2016 07:20 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
Geteisem schreef op donderdag 03 november 2016 @ 00:50:
[...]

Daar krijg je tenminste nog Tripods bij ;) Maar goed zelf thuis dus nog geen ervaring mee. Daarentegen is het volgens sommige berichten het gebruiken van een statief ook geen oplossing voor het probleem. Ik ben nog steeds best enthousiast maar dit soort issues en het gebrek aan content doen mij wel aarzelen.
Als de tripod niet werkt heb ik volgens mij alles geprobeerd. Dank kun je alleen nog hardwarematige dingen proberen en dan wordt het een replacement denk ik? Hoop nog steeds op een update, maar er is alleen maar radiostilte voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Sinds gisteren de PSVR ook in huis gehaald, eerste dingen die ik gedaan heb zijn Driveclub, Thumbler, Wayward Sky, Alumette en The Playroom. Ik merk toch wel dat het vaak de eenvoud is die het hem doet zoals bij Thumbler dat superleuk gedaan is. Kijk je naar Driveclub dan is dat wel tof voor de fun maar voor eventjes en is een stuur ook wel een grote pré. Binnenkort die move controllers ook maar halen :P

Ps: bij driveclub heb je zeg maar dat dashboard met daarop de kmteller en toerental bij mij zie ik dat niet helemaal scherp terwijl de rest van de omgeving en in de auto allemaal wel scherp is hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Svennie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 07:16:
[...]

het is dat ik nog een auto moet kopen voor mijn nieuwe werk (zonder lease auto) anders had ik dit ook gedaan, deze combinatie komt er nog wel.
Ik moest pas helaas onverwachts aan een andere auto. De PRO krijg ik sowieso volgende week en de PSVR volgende week of rond de kerst is de planning.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 21:22
Fusionmania schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:47:
Sinds gisteren de PSVR ook in huis gehaald, eerste dingen die ik gedaan heb zijn Driveclub, Thumbler, Wayward Sky, Alumette en The Playroom. Ik merk toch wel dat het vaak de eenvoud is die het hem doet zoals bij Thumbler dat superleuk gedaan is. Kijk je naar Driveclub dan is dat wel tof voor de fun maar voor eventjes en is een stuur ook wel een grote pré. Binnenkort die move controllers ook maar halen :P

Ps: bij driveclub heb je zeg maar dat dashboard met daarop de kmteller en toerental bij mij zie ik dat niet helemaal scherp terwijl de rest van de omgeving en in de auto allemaal wel scherp is hoort dat zo?
Ik hoop dat het zo hoort, want ik heb het inderdaad ook. Hoewel ik Driveclub geweldig vind spelen, vermoed ik dat het toch een haastklus is geweest en het grafisch allemaal stukken beter had gekund. Dat wil niet zeggen dat het lelijk is, maar ik Driveclub loopt volgens mij niet tegen de limiet aan van wat grafisch mogelijk is op een PSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB

Word het niet scherp als je er met je hoofd dichter naar toe beweegd ?
Ik dacht dat het bij mij thuis wel scherp werd als ik dat deed maar is al weer even geleden dat ik het gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet ook niet dat DriveClub voornamelijk een VR port is van de originele game. Als je games zoals Batman ziet, die vanaf de grond af voor VR zijn gemaakt, heb je gelijk een idee wat grafisch mogelijk is. Dat is de mooiste VR game die ik tot nu toe gezien heb. En dan dienen we er alsnog rekening mee houden dat dit allemaal launch titels zijn.
Uncharted 4 graphics hoefde we ook niet te verwachten tijdens de launch van de PS4.

In de loop der tijd zal alles steeds mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De cod vr ervaring wordt morgen gereleased en zit gratis bij cod iw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:34
ja dat hoort zo, het is overigens wel afhankelijk van de auto, de ene auto heeft een scherper dashboard dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:34
Nieuwevolger schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:59:
De cod vr ervaring wordt morgen gereleased en zit gratis bij cod iw.
sterker nog, de COD VR ervaring is compleet gratis voor iedereen, je hoeft geen COD IW te hebben, je kunt deze morgen gewoon in de VR store downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
robinez schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:59:
[...]

ja dat hoort zo, het is overigens wel afhankelijk van de auto, de ene auto heeft een scherper dashboard dan de andere.
Thanks, helder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Sports Bar VR is gisteren geupdate en schaken, dammen en sjoelen (!) zijn gratis toegevoegd. Zit nu wel echt te twijfelen over deze game. Lijkt me best leuk in multiplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daarnaast had ik begrepen dat het een conversie techniek is die gebruikt wordt op de Playstation VR waardoor het beeld wazig kan zijn en dit minder erg zou zijn op de PS4 Pro (in ieder geval voor toekomstige VR games met een Pro patch).

Dat er een soort trucje gebruikt wordt zodat alles in het centrum van je beeld scherp is en alles aan de buitenkanten minder scherp. Zou een methode zijn rekenkracht te besparen ofzo. Kijk maar eens hoe scherp iets is aan de rand van je bril en draai vervolgens je hoofd zodat dit voorwerp recht voor je staat. Dan zal het ineens een heel stuk scherper zijn. Maar ook dit verschilt per game.

Volgens mij is dit ook de reden dat sommige beelden die gecaptured zijn in VR een soort fish eye effect hebben.

Zie onderstaand voorbeeld, daarin zijn de hoekjes links en rechtsboven zwart. Dit beeld wordt volgens mij uitgerekt naar een vierkant breedbeeld in VR waardoor deze pixels als het ware uitgerekt worden zodat je alsnog beeld ziet in die hoeken i.p.v. zwart, maar hierdoor tevens het beeld op die locaties wazig is. Door deze hoekjes zwart te laten hoeft de PS4 minder pixels te genereren wat minder belastend is voor de hardware.

Misschien heb ik het verkeerd maar meen zoiets begrepen te hebben :9

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 03-11-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 13:17
GTSport met VR beelden:

Het ziet er bijzonder goed uit!

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farpoint [PSVR + Aim Controller] Off-camera hands-on

Het embargo van de PS4 pro meeting die gisteren was is sinds 12:00 vandaag voorbij.

Zie o.a. Jan's hands-on artikel over dit evenement op PU.nl

KLIK HIER

[ Voor 49% gewijzigd door ThaBEN op 03-11-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

NikkiNailz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:48:
Sports Bar VR is gisteren geupdate en schaken, dammen en sjoelen (!) zijn gratis toegevoegd. Zit nu wel echt te twijfelen over deze game. Lijkt me best leuk in multiplayer.
Sjoelen in VR. *O*

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kronos1979 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:17:
GTSport met VR beelden:

[video]

Dit heb ik nodig in m'n leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Eens. Ziet er echt heel gaaf uit. _/-\o_

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Dan is de kracht van de PS4 en PSVR met driveclub nog maar voor 60% benut lijkt het wel dus ben benieuwd wat GT Sport doet, ziet er wel veel belovend uit ! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fusionmania op 03-11-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderstaande titels hebben tijdens de launch van de PS4 Pro een Pro Patch gereed staan. De dik gedrukte titels betreffen Playstation VR games.

Bound
Battlefield 1
Call Of Duty: Black Ops 3
Call of Duty: Infinite Warfare
Call of Duty: Modern Warfare Remastered
Deus Ex: Mankind Divided
Driveclub VR
EA Sports FIFA 17
Helldivers
Hitman
Hustle Kings
Infamous First Light
Infamous Second Son
Knack
Mafia III
Middle-earth: Shadow of Mordor
NBA 2K17
Paragon
Ratchet & Clank
RIGS Mechanized Combat League
Rise Of The Tomb Raider
Robinson: The Journey
Smite
Super Stardust Ultra
The Elders Scrolls Online: Tamriel Unlimited
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
The Last Of Us Remastered
The Last Of Us: Left Behind
The Playroom VR
Titanfall 2
Tumble
Uncharted 4: A Thief’s End
Until Dawn: Rush of Blood
VR Worlds
World Of Tanks
XCOM 2

In addition to the titles listed above, more than 45 games will be optimised for PS4 Pro by the end of the year, including Watch Dogs 2, Killing Floor 2, The Last Guardian and Final Fantasy XV, with the likes of Nioh, Resident Evil 7 Biohazard and For Honor to follow in early 2017.

Further to that, all first party software launched in 2017 and beyond, including Gravity Rush 2, Horizon Zero Dawn, Days Gone and Gran Turismo Sport, will enjoy the benefits of the world’s most powerful console.

We’ll be detailing select titles’ PS4 Pro enhancements right here on PlayStation Blog in the coming days and weeks. We’ve already heard from the Horizon Zero Dawn team at Guerrilla Games – look out for more soon.

Bron: Playstation Blog EU

[ Voor 41% gewijzigd door ThaBEN op 03-11-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Ik denk dat we volgend jaar heel positief verbaasd gaan worden over de kwaliteit van de PS4 Pro + PSVR wanneer ontwikkelaars wat meer ervaring hebben opgedaan. Voor een launchgame op de gewone PS4 ziet Batman VR er gewoon echt bijzonder goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betere ervaring met Playstation VR is ook voor mij de reden waarom ik de PS4 Pro ga halen. 4K heb ik niet en ben ik niet van plan om aan te schaffen voordat 4K met HDR betaalbaarder is geworden.

Tevens wel nog een opmerking welke al eerder is langsgekomen maar waarvan misschien niet iedereen op de hoogte is.

Indien je de Playstation VR hebt aangesloten betekend dit dat het beeld niet rechtstreeks naar je TV gaat.
Het signaal gaat via dat kleine zwarte kastje dat bij Playstation VR zit naar je TV. Ook wanneer je VR bril uit staat.

Dit zwarte kastje kan een 4K signaal doorgeven maar ondersteund geen HDR.
Indien je op je gewone TV, HDR beeld wil ontvangen zal je de kabel van je PS4, die naar het zwarte kastje gaat, moeten uittrekken en rechtstreeks in je TV steken.
Wil je vervolgens Playstation VR spelen zal je de kabels weer moeten omwisselen.

Dit is wel iets om in het achterhoofd te houden indien je van plan bent een 4K TV met HDR aan te schaffen + PS4 Pro + Playstation VR.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaBEN op 03-11-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Kronos1979 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:17:
GTSport met VR beelden:

[video]

DriveClub ziet er op de TV ook hartstikke goed uit.
De beelden van de bril zijn toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 13:17
Wootism schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:34:
[...]

DriveClub ziet er op de TV ook hartstikke goed uit.
De beelden van de bril zijn toch iets anders.
Ben ik met je eens, maar de track (Willow Springs denk ik) ziet er niet minder uit dan in non-VR versies van de track die ik gezien heb.

Tegelijkertijd hebben ze wel gezorgd voor ambiance (luchtbalonnen e.d.), al met al vind ik het er beter uitzien (offscreen) dan DriveClubVR (een game waar ik trouwens ook al tevreden mee ben)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
ThaBEN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:57:
Onderstaande titels hebben tijdens de launch van de PS4 Pro een Pro Patch gereed staan. De dik gedrukte titels betreffen Playstation VR games.
Rise Of The Tomb Raider lijkt mij geen VR game? ;)
Ik ben heel benieuwd hoe Driveclub VR er uit gaat zien op de Pro. Ik zit sowieso te overwegen om een Pro te halen, al twijfel ik nog wel vanwege mijn huidige PS4..

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 03-11-2016 15:22 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 28-09 14:17
Ben benieuwd naar de reviews van de Pro icm PS VR.
De inruilactie van Game Mania is wel interessant voor mij maar ik wacht toch even de reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:19:
[...]

Rise Of The Tomb Raider lijkt mij geen VR game? ;)
Jawel, althans een gedeelte is VR :)
Er zit op de PS4 versie extra DLC bij voor Playstation VR. Hier kun je de Croft Manor in VR bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ah, dat wist ik niet. Dat is wel een leuke extra :)
Misschien toch maar binnenkort eens kopen dan.

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 03-11-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Even over HDR.
Kunnen alleen 4K tv's HDR weer geven of is dat ook mogelijk met 1080p tv's.
Zo ja de PSVR is een 1080p Oled scherm kan die HDR aan?
Ik lees hier boven dat het kastje bij de PSVR geen HDR kan doorgeven naar de TV maar dat wil nog niet zeggen dat de PSVR zelf het niet aankan en het breakout kastje het misschien wel kan doorgeven naar de PSVR ? iemand daar info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakGIB schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:38:
Even over HDR.
Kunnen alleen 4K tv's HDR weer geven of is dat ook mogelijk met 1080p tv's.
Zo ja de PSVR is een 1080p Oled scherm kan die HDR aan?
Ik lees hier boven dat het kastje bij de PSVR geen HDR kan doorgeven naar de TV maar dat wil nog niet zeggen dat de PSVR zelf het niet aankan en het breakout kastje het misschien wel kan doorgeven naar de PSVR ? iemand daar info over.
HDR is ook mogelijk op 1080P TV's. HDR op Playstation VR display werd ook als mogelijkheid aangekaart in het verslag van Hardware.info. Dit gezien daar ook een 1080P display in zit.
Mogelijk kan de Pro HDR-weergave mogelijk maken op de OLED-schermen van de PSVR headset.
Maar is nog niet bevestigd en lijkt vooralsnog onwaarschijnlijk omdat dit de prijs van het display aanzienlijk zou verhogen. En waarschijnlijk zouden ze dit dan allang kenbaar hebben gemaakt gezien dit hun product direct meerwaarde zou geven tegenover de concurrentie.

Denk dat dat iets zal zijn voor PS5 :9

[ Voor 71% gewijzigd door ThaBEN op 03-11-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Ik wacht met de aanschaf van de pro. Ik wil eerst eens wat reviews afwachten of het vr gedeelte echt wel beter wordt. Ik heb zelf geen 4k tv, dus het hoeft niet per se. Het werkt, ok het kan waarschijnlijk beter, maar ik wil graag eerst eens zien of het echt wel beter wordt.
Simpel gezegd: als het vr gedeelte niet veel beter wordt met de pro; ik heb al een ps4 en als ik nu weer 250 extra moet uitgeven aan hardware; kan ik net zo goed voor de Xbox scorpio erbij gaan. Maar goed, time will tell.

Iemand een idee of er ook films of concerten komen voor de psvr? Al dan niet betaald. Nee... en niet die films met een vrouw en heel veel mannen 😂 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
ThaBEN schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:48:
[...]

HDR is ook mogelijk op 1080P TV's. HDR op Playstation VR display werd ook als mogelijkheid aangekaart in het verslag van Hardware.info. Dit gezien daar ook een 1080P display in zit.

[...]

Maar is nog niet bevestigd en lijkt vooralsnog onwaarschijnlijk omdat dit de prijs van het display aanzienlijk zou verhogen. En waarschijnlijk zouden ze dit dan allang kenbaar hebben gemaakt gezien dit hun product direct meerwaarde zou geven tegenover de concurrentie.

Denk dat dat iets zal zijn voor PS5 :9
Lijkt mij niet, dan zou het kastje van de PSVR ook wel HDR begrijpen en doorgeven ;)

Maar ja, zeker weten doen we dat dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 28-09 14:17

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusionmania
Net even Until dawn en Here they lie gedaan. Die laatste was echt zo eng pff. Ik keek eerst links om het muurtje heen en toen naar rechts en ja hoor daar stond zo'n freak en schreeuwde ik het uit. ;(
De immersie is in ieder geval echt groot. :o

-Edit Voor wie Robinson the journey nog wilt halen bij dinkeytoys voor 30 piek ipv 55 :+
Helaas nog niet te bestellen.

http://m.intertoys.nl/m20...8nieuw%2529&utm_term=2987

[ Voor 42% gewijzigd door Fusionmania op 04-11-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die de vr ervaring van cod al gespeeld heeft of straks misschien, hoor graag je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren Arkham VR gespeeld en daarbij 2 zaken ervaren die ik nog niet eerder ervaren had.

1. Ok, je leest vaak dat je midden in een game zit en zo, maar met Arkham was het nu ook de eerste keer hoe ik echt blown away was van hoe levensecht groot alles is. De eerste keer dat je de batwing of batmobiel ziet is dat toch van wow...

2. In tegenstelling tot wat ik altijd dacht met stereoscopie kan je echt wel 'focussen' op zaken dichtbij of veraf. Dit werd me heel duidelijk in dit spel waar je soms semi-transparante info-panels krijgt. Een gegeven moment kon ik echt heel goed ervaren hoe je ofwel naar het panel keek om dat te lezen, of dat je er ook kon door kijken naar iets op de achtergrond (en ik op dat moment het panel niet meer goed kon lezen). Uiteraard is het niet echt 'focussen' aangezien je op een scherm kijkt dat op een vaste (optische) afstand staat. Ik vermoed dat het te maken heeft met hoe de kijkrichting van de ogen convergeren richting focus-punt en zaken die op een andere afstand liggen op dat moment niet meer mooi op dezelfde plek in je ogen geprojecteerd worden.

Enkele minpunten die ik merkte bij Arkham VR. Om te beginnen zie je toch wel heel goed welke dingen echt in 3D gerenderd zijn en welke zaken eigenlijk gewoon compleet vlak zijn met textures en eventueel wat animatie/film op (precies of je naar een projectie kijkt). Dit is bvb zo met de watervallen in de batcave.
Ook is het zonde dat de headset bij een brildrager als mezelf niet mooi tegen het hoofd afsluit. Af en toe kon ik dus ineens de fel gekleurde bollen van mijn move controller onder mij zien. Dat verpest de immersie toch enigszins. Zal eens moeten knutselen om die verduistering te verbeteren, of gamen met een bivaksmuts :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Twixie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:59:
Gisteren Arkham VR gespeeld en daarbij 2 zaken ervaren die ik nog niet eerder ervaren had.

1. Ok, je leest vaak dat je midden in een game zit en zo, maar met Arkham was het nu ook de eerste keer hoe ik echt blown away was van hoe levensecht groot alles is. De eerste keer dat je de batwing of batmobiel ziet is dat toch van wow...

2. In tegenstelling tot wat ik altijd dacht met stereoscopie kan je echt wel 'focussen' op zaken dichtbij of veraf. Dit werd me heel duidelijk in dit spel waar je soms semi-transparante info-panels krijgt. Een gegeven moment kon ik echt heel goed ervaren hoe je ofwel naar het panel keek om dat te lezen, of dat je er ook kon door kijken naar iets op de achtergrond (en ik op dat moment het panel niet meer goed kon lezen). Uiteraard is het niet echt 'focussen' aangezien je op een scherm kijkt dat op een vaste (optische) afstand staat. Ik vermoed dat het te maken heeft met hoe de kijkrichting van de ogen convergeren richting focus-punt en zaken die op een andere afstand liggen op dat moment niet meer mooi op dezelfde plek in je ogen geprojecteerd worden.

Enkele minpunten die ik merkte bij Arkham VR. Om te beginnen zie je toch wel heel goed welke dingen echt in 3D gerenderd zijn en welke zaken eigenlijk gewoon compleet vlak zijn met textures en eventueel wat animatie/film op (precies of je naar een projectie kijkt). Dit is bvb zo met de watervallen in de batcave.
Ook is het zonde dat de headset bij een brildrager als mezelf niet mooi tegen het hoofd afsluit. Af en toe kon ik dus ineens de fel gekleurde bollen van mijn move controller onder mij zien. Dat verpest de immersie toch enigszins. Zal eens moeten knutselen om die verduistering te verbeteren, of gamen met een bivaksmuts :P.
Het afsluiten van de Headset probleem heb ik ook een beetje ben ook bril drager.
Maar gisteren heb ik wat geprobeerd normaal zit de band die achter op je hoofd zit bij mij heel laag bijna tegen mijn nek maar dan word de afsluiten aan de onderkant nogal groot.
Maar als ik die band wat hoger deed zodat de bril eigenlijk wat meer voorover kanteld word het gat zogoed als gedicht alleen word de text onscherp.
Wat ik dan deed is de VRBril iets hoger aan de voorkant zodat hij meer op je voorhoofd zit en zeg meer iets verder van je neus afzit.
Het is een beetje passen maar uiteindlijk was de opening minimaal en zit het allemaal goed.
Ook wil ik een keer gaan testen met de oog to oog setting in het VR menu las ergens dat je het diepte effect nogal kan laten verschillen als je daar wat settings probeerd, bv als je de bril meer kanteld dan misschien ook onder een hoek je oog meting doen en kijken of het beeld weer scherp word.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakGIB op 04-11-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
Hebben jullie ook dat de randen van objecten in statische beelden trillen?
Hier stoor ik me wel een beetje aan, je ziet het ook met letters, dat je de pixels aan de rand van de letters
'bewegen'
Het is alleen met stilstaande beelden, net alsof de pixels op de grens van twee verschillende kleuren niet stabiel zijn.

Volgens mij is dit normaal, ik heb dit eerder gezien op mijn monitor dat schuine lijnen zonder anti-aliasing 'trilden'.

Wil graag weten of dit normaal is bij VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Dat is normaal, je beweegt altijd een miniscuul beetje met je hoofd en de sensors merken dat tot in het kleinste detail op. Daardoor wordt het beeld opnieuw getekend onder een nèt andere hoek waardoor pixels aan randen soms net van de ene kant naar de andere kant qua kleur schakelen. Dat kan een 'trillend' effect opleveren.

Als positional tracking gebruikt wordt heb je ook nog te maken met een camera + lampjes systeem dat juist niet gedetailleerd genoeg is, waardoor je soms zelf een beetje lijkt te 'bibberen', wat effect heeft op het hele beeld en niet alleen randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
Dit ga ik vanavond doen om mijn drift op te lossen en de overall kwaliteit te verbeteren:

1: eerst die eye-strain-calibratie. Schijnt veel op te leveren qua scherpte, dus ben benieuwd.
2: statief gebruiken om die irritante drift weg te krijgen. Kan daarmee veel beter experimenteren met de beste positioneren en hopelijk m'n probleem oplossen.
3: belichting verder finetunen van de ruimte, zal vast iets kunnen helpen als ik alles uitsluit.

Zou die drift ook kunnen komen door de positioneren van de bril op je hoofd? Als je een A-symetrich hoofd hebt (ogen niet helemaal recht naast elkaar) en de bril dus een aantal graden naar links kantelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me sterk dat daardoor drift wordt veroorzaakt. Tenzij de halve playstation community een asymmetrisch hoofd heeft :D
Hoogstens dat het beeld dan enkele graden gekanteld staat, maar het zou niet mogen driften.

Misschien moet je als test de camera net zoveel graden kantelen als dat je hoofd asymmetrisch staat :+

[ Voor 31% gewijzigd door ThaBEN op 04-11-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
ThaBEN schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:50:
Lijkt me sterk dat daardoor drift wordt veroorzaakt. Tenzij de halve playstation community een asymmetrisch hoofd heeft :D
Hoogstens dat het beeld dan enkele graden gekanteld staat, maar het zou niet mogen driften.

Misschien moet je als test de camera net zoveel graden kantelen als dat je hoofd asymmetrisch staat :+
Ik weet wel zeker dat de helft van iedereen een A-symetrisch hoofd heeft :) Dat is bijna mens-eigen. Lijkt me sterk, maar als je de bril dus iets naar links-gekanteld op je hoofd hebt staan, misschien dat de gyroscoop dit niet goed compenseert of het algoritme in de war raakt? Dit zouden ze dan kunnen voorkomen door een beter kalibratieproces waarin hier al meteen rekening mee wordt gehouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 04-11-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Nieuwevolger schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:08:
Iemand die de vr ervaring van cod al gespeeld heeft of straks misschien, hoor graag je ervaring.
Heb het net even gespeeld het is een space Fighter sim net als Eve maar moet zeggen de cockpit ziet er goed uit je ziet je lichaam benen en armen ook als je je Joystick beweegd zie je dat ook echt gebeuren leuk gedaan.
Space fight zelf is iets minder kwa hoe je fighter kan bewegen dan in Eve maar ik heb alleen maar een vergelijk met de Demo van Eve.
Maar kwa graphics ziet het er best goed uit vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Eerste ervaring met cod jackal vr... De eerste keer dat ik ook echt me bril af moest zetten. Iets te enthousiast alle kanten mee gekeken en vliegtuig laten draaien.
Ff 2d wat gaan doen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48
Wel heel mooi beeld, die COD demo!

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
matthijst schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:55:
Wel heel mooi beeld, die COD demo!
Ja het is heel helder, daarom ging ik iets te veel te keer in me enthousiastme. Niks mis mee, maar het was me eerste keer een space Sim.
Benieuwd wat Robinson komende week gast brengen qua reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
Het statief heeft mijn Drift probleem helemaal opgelost! Heb hem ongeveer op 1,20 afstand staan, net iets boven hoofd hoogte, iets naar beneden gericht. Beetje lastig met switchen naar staand/zittend, moet daarmee nog even de ideale positie vinden.

Heb ook mijn ogen gecalibreerd, maar lijkt wel alsof nu mijn FOV iets kleiner is geworden? Moet ik nog even uitzoeken of ik dit beter vind of niet.

In ieder geval helemaal blij dat het irritante drift probleem verleden tijd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dannydekr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:55:
Het statief heeft mijn Drift probleem helemaal opgelost! Heb hem ongeveer op 1,20 afstand staan, net iets boven hoofd hoogte, iets naar beneden gericht. Beetje lastig met switchen naar staand/zittend, moet daarmee nog even de ideale positie vinden.

Heb ook mijn ogen gecalibreerd, maar lijkt wel alsof nu mijn FOV iets kleiner is geworden? Moet ik nog even uitzoeken of ik dit beter vind of niet.

In ieder geval helemaal blij dat het irritante drift probleem verleden tijd is :)
Die IPB, zorgt er voor hoe groot iets is in beeld komt dat heeft helemaal niks met scherpte te maken. Dat je FOV kleiner lijkt komt daar door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
WeAreLegion schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:02:
[...]

Die IPB, zorgt er voor hoe groot iets is in beeld komt dat heeft helemaal niks met scherpte te maken. Dat je FOV kleiner lijkt komt daar door :)
Dan ga ik dat toch weer terugzetten denk ik. Voelt een beetje onnatuurlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dannydekr schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:05:
[...]

Dan ga ik dat toch weer terugzetten denk ik. Voelt een beetje onnatuurlijk aan.
Ja als het er goed uit zag (qua hoe dingen over komen qua grote dan zou ik hem idd terug zetten. Je kan naar opticieen gaan en vragen of ze het willen meten voor je maar voor veel mensen is default prima (mijne zat er 2 tot 5 punten boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 14:53

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Fusionmania schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:40:
Net even Until dawn en Here they lie gedaan. Die laatste was echt zo eng pff. Ik keek eerst links om het muurtje heen en toen naar rechts en ja hoor daar stond zo'n freak en schreeuwde ik het uit. ;(
De immersie is in ieder geval echt groot. :o

-Edit Voor wie Robinson the journey nog wilt halen bij dinkeytoys voor 30 piek ipv 55 :+
Helaas nog niet te bestellen.

http://m.intertoys.nl/m20...8nieuw%2529&utm_term=2987
Ik heb er 1 kunnen bestellen 2 dagen geleden, dus ook al gewoon betaald etc.
Gek dat dat nu niet meer kan, waarschijnlijk door de verwachtte voorraad heen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:11
Iemand enig idee of deze ook in Europa komt? https://www.amazon.com/PO...&ascsubtag=UUvrUdUnU37443

Als alternatief keek ik ook naar de psvr stand hier en los ps move en controller. Van ps move kan ik helaas alleen move + navigatie controller vinden en niet 2x move. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

De officiële Sony lader uit het PS3 tijdperk heeft weliswaar een Move + Navi op de doos staan, maar kan ook twee Move controllers laden.

Deze heb ik gehaald en werkt perfect:
https://www.amazon.de/gp/product/B003S9WS14

Als je de touwtjes aan je Move controllers gebonden hebt kun je ze ook nog steeds prima in deze lader stoppen trouwens, wellicht goed om te weten.

[ Voor 25% gewijzigd door Myedvyed op 05-11-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Myedvyed schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:22:
De officiële Sony lader uit het PS3 tijdperk heeft weliswaar een Move + Navi op de doos staan, maar kan ook twee Move controllers laden.

Deze heb ik gehaald en werkt perfect:
https://www.amazon.de/gp/product/B003S9WS14

Als je de touwtjes aan je Move controllers gebonden hebt kun je ze ook nog steeds prima in deze lader stoppen trouwens, wellicht goed om te weten.
Klopt, deze lader heb ik destijds meteen gekocht en nog steeds in gebruik. Prima ding, ook als je polsbandjes aan je Moves bevestigd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Ook hier inmiddels last van drift. Ik hoop dat Sony snel met een update komt, het is toch wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
Mijn drift ook weer enigszins terug. Een stuk minder dan voorheen, maar nog net zo irritant. Nu de camera dichterbij staat merk ik dat die nu ook wel eens naar rechts neigt. Het is echt een groot probleem voor de ervaring en als dit niet wordt opgelost met een update en wanneer een replacement ook niet werken zal, dan ben ik genoodzaakt om mijn geld terug te vragen aan Sony. Ik kijk nog even de kat uit de boom en experimenteer nog wat, maar denk dat ik nu toch echt wel op het punt ben dat ik vrijwel alles heb geprobeerd.

Lijkt er een beetje op dat Sony het John Carmack sausje mist :) Het is wellicht bijzonder lastig om dit softwarematig op te lossen. Ik kan me herinneren dat de DK2 hier ook een beetje last van had. Daar had je een reset-functie die echter wel heel goed werkte en alles van een rest voorzag in plaats van de halfgare resetfunctie van de PSVR waar maar een gedeelte wordt gereset, Sowieso is een reset functie een halve oplossing, aangezien ik dan dus om de 5 minuten een reset zou moeten uitvoeren.

Het is niet voor niks dat Oculus John Carmack heeft aangesteld en dat de Vive een hele andere tracking methode heeft ontwikkeld.

De dingen die ik zelf nog ga proberen:

- 1.80M afstand aanhouden. Schijnt de sweet-spot te zijn volgens sommigen.
- De processorunit niet op de PS4 zetten, maar ernaast
- De hoogte net boven mijn hoofd, de camera dan iets gericht naar beneden.

verder heb ik volgens mij alles geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Dannydekr op 05-11-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 22:55
Deze week heb ik m'n PSVR teruggestuurd (bol.com) omdat de controllers, drifting & de huidige release aan games best wel tegen viel. De doos was beschadigd (huisdier) en toch kreeg ik tot mn verbazing al m'n geld terug. Ook voor Until Dawn ondanks dat deze uit de seal was gehaald, erg netjes allemaal :). Nu de vive gekocht, ik moet zeggen dat t kwa resolutie bijna identiek is alleen de controllers & tracking superieur (room scale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
randomg schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:05:
Deze week heb ik m'n PSVR teruggestuurd (bol.com) omdat de controllers, drifting & de huidige release aan games best wel tegen viel. De doos was beschadigd (huisdier) en toch kreeg ik tot mn verbazing al m'n geld terug. Ook voor Until Dawn ondanks dat deze uit de seal was gehaald, erg netjes allemaal :). Nu de vive gekocht, ik moet zeggen dat t kwa resolutie bijna identiek is alleen de controllers & tracking superieur (room scale).
Wat is er mis met de controllers dan? Ik denk trouwens dat je spijt gaat krijgen, denk niet dat vive een lange levensduur zal hebben door de populariteit van de ps vr. Raar dat je dit komt melden hier ook, lijkt wel of je trots bent dat je het teruggestuurd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
King_linT schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:35:
[...]

Wat is er mis met de controllers dan? Ik denk trouwens dat je spijt gaat krijgen, denk niet dat vive een lange levensduur zal hebben door de populariteit van de ps vr. Raar dat je dit komt melden hier ook, lijkt wel of je trots bent dat je het teruggestuurd hebt.
Ja Negatieve berichten ontkom je helaas niet aan het is zowiezo niet goed als er te veel negativietijd is rondom VR in het algemeen, iedereen hier wil toch ook dat het slaagt ?
Ik zelf heb ook last gehad van Drifting maar heb het nu terug gebracht tot een minimum en er met spelen eigenlijk geen last van.
Gisteren Rigs gekocht 2dehands en toch aantal uren gespeeld zonder problemen.
Moest wel eerste sessie even wennen had een beetje motion sickness.
Maar goed niet opgeven par uur later weer gedaan en toen een uurtje of 2 gespeeld zonder problemen, heb ingesteld dat mijn mech draait met mijn hoofd beweging en het richten dus ook.
en draai gevoeligheid op max gezet zodat je heel snel kan draaien.
Moet zeggen ook weer een gaaf spel.
Vind toch de lineup tot nu toe best wel oke.
BattleZone vind ik goed Batman Arkham vind ik goed Job Simulator is goed en Rigs is ook goed.
Volgende spel wat ik nog wil is Eve Valkyrie dus als iemand 2de hands het spel van de hand wil doen houd ik me aanbevolen heb deze maand wel weer genoeg uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
Ja beetje jammer dat er hier op tweakers nogal vaak negatief wordt gedaan, veel klagers en soms denk ik dat ze niet eens een ps vr hebben gehad maar lekker mee willen doen met klagen om Sony onderuit te halen.

Maar goed ik ben er nog steeds super blij mee, en met mij velen anderen.
Kijk bijvoorbeeld eens op Amazon hoe tevreden men is over de de ps vr.

Ik ben trouwens EVE al gekocht en vindt het echt de ultieme ruimteschip ervaring.
Dit soort spellen zijn echt gemaakt voor vr.
Begin het steeds leuker te vinden nu ik wat meer skills begin te krijgen en niet meer misselijk wordt.
Leuk ook dat je snel wordt geaccepteerd, ik werd bv. herhaaldelijk bedankt voor het neerschieten van vijanden die schijnbaar achter teamgenoten aanzaten zonder dat ik het wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik ben ook erg blij met de PSVR en ik beschouw het drifiting probleem als een kinderziekte, maar vind wel dat Sony dit op moet gaan lossen of op z'n minst het probleem moet erkennen. Het zou al erg fijn zijn als ze lieten weten het probleem te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:08
randomg schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:05:
Zolang iemand anders niet een aangevreten doos met een gebruikte headset en geopende games ontvangt is het netjes idd.

Verder hoop ik dat we snel iets van Sony horen over het drifting probleem. Maar Sony is ook goed in het ontkennen van zaken, zoals het halveren van de resolutie bij 3d beelden op mijn zogenaamd actieve 3D tv. ( kdl-50w805b )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Dannydekr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:00:
Hoop dat Sony toch met een soort fix komt. Ze lijken er nu nogal laconiek mee om te gaan. De fixes die ze aandragen zijn obvious en lossen het probleem helemaal niet op. Daarnaast zie je dat veel mensen in Cinema-mode er last van hebben.
Ik heb gisteren een uurtje Driveclub VR gespeeld zonder problemen. Daarna even Rocket League gespeeld en toen heb ik voor het eerst drifting ervaren. Het is bij mij dus inderdaad ook enkel in cinema mode en dan heb ik het ook vrijwel direct. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik achterover in de bank zat, maar dichter bij de camera zitten hielp ook niet.

Driveclub is echt een goed spel trouwens. Ik heb gisteren ook voor het eerst met een headset gespeeld (voorheen met een 5.1 set) en dat beviel wel heel goed. En het scheelt weer dat ik dan niet meer perse de tv en de receiver aan moet zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
King_linT schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:37:
Ja beetje jammer dat er hier op tweakers nogal vaak negatief wordt gedaan, veel klagers en soms denk ik dat ze niet eens een ps vr hebben gehad maar lekker mee willen doen met klagen om Sony onderuit te halen.

Maar goed ik ben er nog steeds super blij mee, en met mij velen anderen.
Kijk bijvoorbeeld eens op Amazon hoe tevreden men is over de de ps vr.

Ik ben trouwens EVE al gekocht en vindt het echt de ultieme ruimteschip ervaring.
Dit soort spellen zijn echt gemaakt voor vr.
Begin het steeds leuker te vinden nu ik wat meer skills begin te krijgen en niet meer misselijk wordt.
Leuk ook dat je snel wordt geaccepteerd, ik werd bv. herhaaldelijk bedankt voor het neerschieten van vijanden die schijnbaar achter teamgenoten aanzaten zonder dat ik het wist.
Ik ben een groot fan van VR en wil niets liever dan een goed werkende PSVR hebben. Maar nu is dat gewoon niet het geval! Uiteindelijk doet dit VR alleen maar schade toe en zullen mensen het als inferieur gaan beschouwen. Een moet gewoon zo snel mogelijk een oplossing komen of bevestigingen dat men er op zijn minst aan werkt. Deze radiostilte is belachelijk voor een gadget die als totaalpakket 500 euro of meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 19:23

GeNiTaLiX

Naapje

Eerst pro non pro comparison met screenshots (bij Robinson plaatje op de pijltjes klikken) :

https://m.heise.de/ct/art...ik-im-Detail-3457140.html

Wezenlijk verschil (heist iets overbelicht)

Een slechte Google translate:

"'Dubbele render resolutie voor VR

Natuurlijk is er individuele studio vrij om de graphics en shader optimaliseren voor de Pro-versie, zoals gebeurde bijvoorbeeld in "Battle Zone" voor de Playstation VR. Met de nieuwe patch 1.02 de cockpit van de tank op de Pro model gerenderd detail en krijgt een extra shader voor glanzende effecten. Het verschil is te zien, zelfs op screenshots, waar hij zich duidelijker manifesteert in het spel onder de VR-bril.

Crytek "Robinson The Journey" voor de Playstation VR maakt ook gebruik van de grafische verbeteringen van PS4 Pro. Dit maakt de VR spel in twee keer zo hoge resolutie, die in de VR bijzonder drastisch duidelijk maakt. Voor de Pro-versie maakt gebruik van Crytek ook andere rendering trucs en werkt met een andere kleurtemperatuur. Hier zie je de verschillen in de beelden route heel indrukwekkend."

Ps4
Afbeeldingslocatie: https://1.f.ix.de/scale/geometry/412x412/q75/imgs/71/2/0/0/9/0/6/8/Robinson__The_Journey_20161104151139_-_ps4-546f048d3d742b03.jpg
Ps pro
Afbeeldingslocatie: https://1.f.ix.de/scale/geometry/412x412/q75/imgs/71/2/0/0/9/0/6/8/Robinson__The_Journey_20161104145316_ps4_pro-40fb44c14ccb31c4.jpg

credits reddit user sushiflash:

Kijk maar eens naar de scherpte op afstand:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8x7iQb3.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door GeNiTaLiX op 06-11-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 22:55
King_linT schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:35:
[...]

Een aantal posts terug ging t er over dat je bij Coolblue de PSVR terug kon sturen & bij bol.com niet maar dat kan dus wel. Over de controllers, tja die zijn gewoon outdated imo & de vive is veel accurater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
randomg schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:10:
[...]

Een aantal posts terug ging t er over dat je bij Coolblue de PSVR terug kon sturen & bij bol.com niet maar dat kan dus wel. Over de controllers, tja die zijn gewoon outdated imo & de vive is veel accurater.
Je mag altijd binnen 14 dagen retourneren. Ik heb hem bij de Wehkamp gekocht, ook hier kun je gewoon je geld terug krijgen. Na die 14 werkdagen zal het volgens mij iets zijn dat je met Sony moet afhandelen. Zij moeten je een goed werkend exemplaar overhandigen, als ze dit niet kunnen krijg je het geldbedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
GeNiTaLiX schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:25:
Eerst pro non pro comparison met screenshots (bij Robinson plaatje op de pijltjes klikken) :

[afbeelding]
Ben benieuwd naar de andere titels! Zodra het Drift probleem is opgelost zal ik sowieso op termijn een PS4 Pro gaan aanschaffen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Laatst online: 28-09 09:17
Zijn er al mensen die hun PSVR unit hebben laten omruilen wegen drift? Ik heb sinds kort VR Worlds en word in The London Heist steevast een klein beetje schuin neergezet. Dit betekent dat als je je hoofd recht vooruit beweegt, de game denkt dat je schuin beweegt waardoor het beeld niet helemaal klopt. Tenminste zo voelt het aan, iemand die deze ervaring deelt?

De PSVR unit uit en aanzetten verhelpt het probleem meestal voor even. De options knop doet niks met de draaiing van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
GeNiTaLiX schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:25:

Een slechte Google translate:

"'Dubbele render resolutie voor VR

Natuurlijk is er individuele studio vrij om de graphics en shader optimaliseren voor de Pro-versie, zoals gebeurde bijvoorbeeld in "Battle Zone" voor de Playstation VR. Met de nieuwe patch 1.02 de cockpit van de tank op de Pro model gerenderd detail en krijgt een extra shader voor glanzende effecten. Het verschil is te zien, zelfs op screenshots, waar hij zich duidelijker manifesteert in het spel onder de VR-bril.

Crytek "Robinson The Journey" voor de Playstation VR maakt ook gebruik van de grafische verbeteringen van PS4 Pro. Dit maakt de VR spel in twee keer zo hoge resolutie, die in de VR bijzonder drastisch duidelijk maakt. Voor de Pro-versie maakt gebruik van Crytek ook andere rendering trucs en werkt met een andere kleurtemperatuur. Hier zie je de verschillen in de beelden route heel indrukwekkend."

Ps4
[afbeelding]
Ps pro
[afbeelding]

credits reddit user sushiflash:

[afbeelding]
Wow best wel flinke verschillen ben heel benieuwd.
Kan niet wachten om het uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
(jarig!)
SgtCaffran schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:57:
Zijn er al mensen die hun PSVR unit hebben laten omruilen wegen drift? Ik heb sinds kort VR Worlds en word in The London Heist steevast een klein beetje schuin neergezet. Dit betekent dat als je je hoofd recht vooruit beweegt, de game denkt dat je schuin beweegt waardoor het beeld niet helemaal klopt. Tenminste zo voelt het aan, iemand die deze ervaring deelt?

De PSVR unit uit en aanzetten verhelpt het probleem meestal voor even. De options knop doet niks met de draaiing van het beeld.
Ik kijk nog even de kat uit de boom. Er zijn een aantal dingen die je zelf kunt proberen om het op te lossen, maar voor veel mensen (waaronder ik) zal je het niet volledig eruit kunnen krijgen. Het is hopen/wachten op een update, anders is het een kwestie van omruilen en hopen dat het probleem daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
The Kitchen demo, wat gaaf gemaakt zeg. Wel bijna een trauma aan opgelopen. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mensen probeer onderstaande voor echt beter beeld!
Ik dacht dat ik al vet goed beeld te hebben doordat ik de 'Measure Eye-to-Eye Distance' test had uitgevoerd en daarbij de cursors iets buiten het midden van mijn pupillen had gezet.

Gisteren was een vriend van mij op bezoek. Die zag slecht door de VR bril (alles was wazig). Toen hebben we die test bij hem gedaan en zijn ogen staan een hele cm verder uit elkaar dan de mijne.

Met deze instellingen zag hij perfect. En toen ik hem opzette zag ik nog steeds alles goed maar kon ik ineens teksten die dichtbij stonden ook super goed lezen. Voorheen kon ik bij Batman bijvoorbeeld de ansichtkaarten van Catwomen slecht lezen. Ik dacht dat dit aan de resolutie van PS VR lag. Maar met de oogstand van die vriend van mij kon ik de tekst ineens zo goed als haarscherp lezen!

Het is echt aan te raden om die test een paar keer opnieuw te doen, en het centrum van je ogen een beetje te negeren. Zet hem de ene keer expres wat verder uit elkaar en de andere keer wat dichterbij ten opzichte van je pupillen en test vervolgens hoe duidelijk teksten zijn die dichtbij staan in een VR game. De gratis demo van Tumble is hier een goed voorbeeld van. Zodra je daar een voorwerp vast pakt staat op je controller van welk materiaal dit voorwerp gemaakt is. Afhankelijk van hoe je de test heb uitgevoerd (of hebt overgeslagen) kan het zijn dat teksten ineens vet scherp zijn.

Mensen probeer onderstaande voor echt beter beeld!
Ik dacht dat ik al vet goed beeld te hebben doordat ik de 'Measure Eye-to-Eye Distance' test had uitgevoerd en daarbij de cursors iets buiten het midden van mijn pupillen had gezet.

Gisteren was een vriend van mij op bezoek. Die zag slecht door de VR bril (alles was wazig). Toen hebben we die test bij hem gedaan en zijn ogen staan een hele cm verder uit elkaar dan de mijne.

Met deze instellingen zag hij perfect. En toen ik hem opzette zag ik nog steeds alles goed maar kon ik ineens teksten die dichtbij stonden ook super goed lezen. Voorheen kon ik bij Batman bijvoorbeeld de ansichtkaarten van Catwomen slecht lezen. Ik dacht dat dit aan de resolutie van PS VR lag. Maar met de oogstand van die vriend van mij kon ik de tekst ineens zo goed als haarscherp lezen!

Het is dus echt aan te raden om die test een paar keer opnieuw te doen, en het centrum van je ogen een beetje te negeren. Zet hem de ene keer expres wat verder uit elkaar en de andere keer wat dichterbij ten opzichte van je pupillen en test vervolgens hoe duidelijk teksten zijn die dichtbij staan in een VR game. De gratis demo van Tumble is hier een goed voorbeeld van. Zodra je daar een voorwerp vast pakt staat op je controller van welk materiaal dit voorwerp gemaakt is. Afhankelijk van hoe je de test heb uitgevoerd (of hebt overgeslagen) kan het zijn dat teksten ineens vet scherp zijn.

-edit
SgtCaffran schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:57:

Check dit topic: Playstation VR - 'Beeld verschuift naar links' issue

[ Voor 11% gewijzigd door ThaBEN op 06-11-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:19

swv

€339 bij Bart Smit! Gaat al de goede kant op ;) http://www.bartsmit.com/nl/bsnl/playstation-vr-2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Eagle flight is te bestelling in de ING rente punten winkel voor 23,90.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die korting is alleen deze week bij Bart Smit. Alleen daar is de PS VR niet op voorraad en kan je alleen een reservering plaatsen. Dat is nog geen bestelling.

Zodra ze op voorraad zijn krijg je een mail en kun je een bestelling plaatsen. Zou me niks verbazen als dat volgende week zal zijn en dan betaal je weer € 399 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ThaBEN schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:07:
[...]

Die korting is alleen deze week bij Bart Smit. Alleen daar is de PS VR niet op voorraad en kan je alleen een reservering plaatsen. Dat is nog geen bestelling.

Zodra ze op voorraad zijn krijg je een mail en kun je een bestelling plaatsen. Zou me niks verbazen als dat volgende week zal zijn en dan betaal je weer € 399 ;)
Dan kies je toch voor afhalen in de winkel? Mijn lokale Bart Smit heeft beperkte voorraad. Alleen ik hap nog niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Volgens de melder van deze aanbieding op https://nl.pepper.com/aan...it-zie-omschrijving-30863 was er wel voorraad vanmorgen en is ie nu uitverkocht. Dat de 15% actie alleen de webshop betreft zou kunnen. Vorige week was er al een familie & vrienden koopavond in de fysieke winkels. Mja er is dus kans dat je deze week nog nieuwe voorraad ziet verschijnen.
Pagina: 1 ... 15 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.