Nee hoor:Tweakarim schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:12:
Die angst blijkt ook terecht:
http://www.psx-sense.nl/2...g-herpes-slechte-hygiene/
[...]
http://www.theverge.com/2...cular-herpes-health-scare
Nee hoor:Tweakarim schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:12:
Die angst blijkt ook terecht:
http://www.psx-sense.nl/2...g-herpes-slechte-hygiene/
[...]
Het is een kwestie van afwachten of het risico nemen dat je "genaaid" wordt.Joshoon schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:07:
Weet iemand waar ik misschien nog Playstation Move controllers kan bestellen? Kan ze nergens meer vinden
PSN RobinNova
Verwijderd
Staan toch nog gewoon bij bolcom, alleen het starterspack is niet beschikbaar.Joshoon schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:07:
Weet iemand waar ik misschien nog Playstation Move controllers kan bestellen? Kan ze nergens meer vinden
Bron: Pure PlaystationBattlezone VR Gets PS4 Pro Patch 1.02 to Improve Graphics, Lighting, and Resolutions
Battlezone VR Update Version 1.02
Added Support For PS4 Pro:
Full complexity dynamic lighting in the cockpit
Increased super sampling resolution
Increased resolution of screen space reflections
Fixed a rare frame-rate hitch during the intro section
Fixed a rare physics issue where the player could be kicked out of the world
Improved clarity of particle effects across the game
Defend and convoy missions are now more balanced
Tweak balance of enemy ranks to improve balance in the early stages of the campaign
Easy should now be easier
Enemy Light Laser Tanks now fire six shots, rather than nine
Cannon Towers have a clip size, so do not fire constantly
Bron: Playstation Blog EUAs for PS Pro support – you’d get a higher resolution but not a higher framerate. We’re a small team and and as yet, have no plans to patch the game for that hardware.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Ik snap dat rendering beter kan worden zoals betere aliassing etc. Dat een hogere resolutie een beter resultaat in VR zou opleveren vraag ik mij af. Zou dat dan gaan om games die in 720p i.p.v. 1080p renderen. Want een hogere resolutie dan 1920x1080 gaat 'm niet worden omdat de VR bril maar maximaal 1920x1080 over 2 ogen verdeeld kan weergeven.Dit bevestigd dat Playstation VR games standaard al beter/mooier kunnen zijn in combinatie met de PS4 Pro en nog een extra boost kunnen verwachten middels een PS4 Pro Patch. Gezien 'Lethal VR' een hogere resolutie krijgt op de Pro zonder een patch lijkt mij te vertellen dat de games al in die hogere resolutie zijn gemaakt, maar op de standaard PS4 gedownscaled worden naar een lagere resolutie.
Dat schijnt niet de eerste te zijn!ThaBEN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:57:
De eerste PS4 Pro patch voor VR is inmiddels beschikbaar.
[...]
Bron: Pure Playstation
Daarnaast heeft de developer van de aankomende VR game 'Lethal VR' aangekondigd dat hun game een hogere resolutie zal hebben op de PS4 Pro zonder dat ze hier een speciale patch voor uitbrengen.
[...]
Bron: Playstation Blog EU
Dit bevestigd dat Playstation VR games standaard al beter/mooier kunnen zijn in combinatie met de PS4 Pro en nog een extra boost kunnen verwachten middels een PS4 Pro Patch. Gezien 'Lethal VR' een hogere resolutie krijgt op de Pro zonder een patch lijkt mij te vertellen dat de games al in die hogere resolutie zijn gemaakt, maar op de standaard PS4 gedownscaled worden naar een lagere resolutie.
Vergeet niet dat games op VR minimaal 60fps moeten kunnen doen en dat men dan kan kiezen om te renderen in een lagere resolutie dan 1080p, de Pro kan ervoor zorgen dat dat verleden tijd is.Myrdhin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:07:
[...]
Ik snap dat rendering beter kan worden zoals betere aliassing etc. Dat een hogere resolutie een beter resultaat in VR zou opleveren vraag ik mij af. Zou dat dan gaan om games die in 720p i.p.v. 1080p renderen. Want een hogere resolutie dan 1920x1080 gaat 'm niet worden omdat de VR bril maar maximaal 1920x1080 over 2 ogen verdeeld kan weergeven.
[ Voor 32% gewijzigd door Aenea op 28-10-2016 08:20 ]
Alle games worden al in 1080p gerenderd maar developers kunnen een hogere resolutie gebruiken en daarna downsamplen naar 1080p zodat het beeld scherper en mooier wordt. Je hebt dan minder last van pixel randjes.Myrdhin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:07:
[...]
Ik snap dat rendering beter kan worden zoals betere aliassing etc. Dat een hogere resolutie een beter resultaat in VR zou opleveren vraag ik mij af. Zou dat dan gaan om games die in 720p i.p.v. 1080p renderen. Want een hogere resolutie dan 1920x1080 gaat 'm niet worden omdat de VR bril maar maximaal 1920x1080 over 2 ogen verdeeld kan weergeven.
Dat snap ik, vandaar dat ik aliassing al noemde. Maar op een hogere resolutie weergeven zal nooit lukken omdat je tegen de limieten van het display in de bril aanloopt. De tekst in het artikel waarnaar verwezen wordt kan verkeerd geintepreteerd worden door iemand met weinig verstand van hardware. Vandaar mijn opmerking.SgtCaffran schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:19:
[...]
Alle games worden al in 1080p gerenderd maar developers kunnen een hogere resolutie gebruiken en daarna downsamplen naar 1080p zodat het beeld scherper en mooier wordt. Je hebt dan minder last van pixel randjes.
Misschien dat het anders te noemen is zoals Game resolutie of iets dergelijk bv.. in een normaal spel waar je naar een scherm kijkt neem een race spel en je heb cockpit view alles ziet er netjes uit maar je kan niet even dichter naar je snelheidsmeter gaan kijken.Myrdhin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:47:
[...]
Dat snap ik, vandaar dat ik aliassing al noemde. Maar op een hogere resolutie weergeven zal nooit lukken omdat je tegen de limieten van het display in de bril aanloopt. De tekst in het artikel waarnaar verwezen wordt kan verkeerd geintepreteerd worden door iemand met weinig verstand van hardware. Vandaar mijn opmerking.
PSN: FreakGIB
[ Voor 11% gewijzigd door GeNiTaLiX op 28-10-2016 10:13 ]
voor de VR is nog niet echt bekend wat het gaat betekenen maar uiteidelijk zal 2,5 keer zo snel natuurlijk wel helpen. Voor gewone games zal je het ook wel merken (vooral bij nieuwere games denk ik) maar grootste stap is wel als je een 4k tv heb.GeNiTaLiX schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:11:
Nu heb ik nog niet zo lang geleden mijn ps4 gekocht (Uncharted 4 bundel). Zal het de moeite waard zijn deze te verkopen wanneer de pro uitkomt en er een pro voor terug te kopen?
Zou nog mooier zijn als er in december inruilacties komen oid..
Ik zou graag vergelijkingsmateriaal willen zien. Ik heb overigens geen 4k tv en ben ook niet van plan om er een te kopen =]
Game Mania heeft momenteel t/m 04-12-2016 een omruilactie voor de PS4 Pro.GeNiTaLiX schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:11:
Nu heb ik nog niet zo lang geleden mijn ps4 gekocht (Uncharted 4 bundel). Zal het de moeite waard zijn deze te verkopen wanneer de pro uitkomt en er een pro voor terug te kopen?
Ik zou graag vergelijkingsmateriaal willen zien. Ik heb overigens geen 4k tv en ben ook niet van plan om er een te kopen =]
[ Voor 17% gewijzigd door ThaBEN op 28-10-2016 10:28 ]
Dat is afwachten en bovendien moet je daarna voor jezelf bepalen of dat de moeite is. In het PS4 topic staat in principe alles wat er tot nu toe bekend is over de Pro.GeNiTaLiX schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:11:
Wauw, das een goeie actie zeg.ThaBEN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:25:
[...]
Game Mania heeft momenteel t/m 04-12-2016 een omruilactie voor de PS4 Pro.
Bij inlevering van deze console... ...betaal ik dit bedrag voor een PS4 Pro
PlayStation 4 met 1TB-opslag €199
Playstation 4 met 500GB-opslag €249
Xbox One met 1TB-opslag €249
Xbox one met 500GB-opslag €279
Meer info:
https://www.gamemania.nl/info/inruilactiePS4Pro
BattleZone heeft inmiddels al een Pro Patch ontvangen met daarin o.a. de volgende verbeteringen:- It’s important to note that PlayStation VR’s integrated display tops out at 1920 x 1080. That said, PS4 Pro’s upgraded processing power will give VR developers the ability to enhance their experiences with higher quality graphics, smoother or more stable framerates, and visual improvements in supported games.
- Developers can also choose to add PS4 Pro features to PS VR games post launch via a downloadable update.
Q: Which PS VR games will support PS4 Pro features?
As neither PS VR nor PS4 Pro has launched at the time of publication, we’ll wait until closer to PS4 Pro’s launch to begin confirming these titles.
Helaas is de PS4 Pro nog niet uit waardoor we zullen moeten wachten om de verbeteringen te kunnen zien.Battlezone VR Update Version 1.02
Added Support For PS4 Pro:
Full complexity dynamic lighting in the cockpit
Increased super sampling resolution
Increased resolution of screen space reflections
Improved clarity of particle effects across the game
[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 28-10-2016 12:01 ]
Ik heb ook de PS4 Pro besteld hopelijk krijg ik hem op de release dagThaBEN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:21:
Ik wil het maximale halen uit Playstation VR. 4k TV heb ik niet dus dat boeit me niet zo. Maar Sony is momenteel nog vaag in hoeverre de PS4 Pro verbetering zal geven voor PS VR. Maar langzaam aan komt er steeds meer informatie van developers naar buiten waaruit blijkt dat PS VR weldegelijk gaat profiteren in combinatie met de Pro. Vanwege de omruilactie van Game Mania heb ik het niet kunnen laten om alsnog een PS4 Pro te reserveren.
Sony geeft zelf het volgende aan:
[...]
BattleZone heeft inmiddels al een Pro Patch ontvangen met daarin o.a. de volgende verbeteringen:
[...]
Helaas is de PS4 Pro nog niet uit waardoor we zullen moeten wachten om de verbeteringen te kunnen zien.
De aankomende PS VR exclusive Farpoint heeft ook al aangegeven een Pro patch uit te brengen. De developer van Lethal VR heeft aangegeven dat ze géén plannen hebben om een PS4 Pro patch uit te brengen maar de game alsnog in hogere resolutie getoond zal worden op de PS4 Pro in vergelijking met de reguliere PS4.
Ik heb zelf al sinds de aankondiging van PS VR en de PS4 Pro het vermoeden dat deze 2 voor elkaar gemaakt zijn. Mede doordat beide zo kort na elkaar worden uitgebracht en VR veel rekenkracht nodig heeft om te werken. Ik denk dat Sony bewust vaag hierover blijft omdat anders niemand een PS VR gaat kopen in angst dat het niet goed zal werken op de de reguliere PS4 (wat niet het geval is). Het is nogal veel gevraagd aan de consument om te verwachten dat ze en een PS VR aanschaffen en nog eens de PS4 Pro in huis halen.
Bovendien heeft de PS4 Pro een 3e usb 3.1 poort aan de achterkant van de console. Deze lijkt te zijn toegevoegd zodat je de PS VR netjes aan de achterkant kan aansluiten en niet telkens een kabel aan de voorkant hebt uitsteken.
Maar goed het blijft gokken op dit moment. Zodra ik de Pro in bezit heb zal ik mijn ervaringen delen. Tevens zullen er dan gegarandeerd vergelijkingsvideo's verschijnen op youtube waarin de verschillen duidelijk zullen worden.
Ik vind dat je dat ook al kan zien bij vele andere games. Qua resolutie is de PSVR goed te doen.Aenea schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:14:
Kijk naar Driveclub VR, als het spel opstart zie je een filmpje, dat filmpje ziet er velen malen scherper en gedetaileerder uit dan het spel zelf, daar zie je dan ook dat het PSVR scherm best meer details kan laten zien als de game het aan kan!
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 28-10-2016 12:48 ]
Ik twijfel nog wat betreft omruilen. Al scheelt mij dat wel weer 150 euro. Ik moet ook extra lief zijn voor de vriendin de komende tijd. De PSVR heb ik ook nog nietGeNiTaLiX schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:40:
Die omruilactie is idd wel lekker. Ik moet dan thuis wel even de vrouw heel lief gaan aankijken aangezien de psvr me al flink wat geld heeft gekost en ik ook al weer voor 160 euro aan spellen heb gekocht. Ik ben dan ook erg benieuwd naar jullie ervaringen aangezien ik tot 4 december de tijd heb
Bij de Cash converters (pandjeswinkels) enzo.Joshoon schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:07:
Oke ik heb een 4K tv van Sony helaas nog geen HDR maar kan ik ook kiezen voor de 1080p opties of ziet de PS4 Pro dat ik een 4K tv heb en schakeld naar de 4K mode?ThaBEN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:20:
Onderstaand een video die specifiek ingaat op de voordelen van de PS4 Pro voor 1080P gaming. Mocht je dus een PS4 Pro willen aanschaffen voor PS VR en niet in het bezit zijn van een 4K TV dan zie je gelijk welke voordelen je kunt verwachten voor gaming op een standaard HD TV.
Zo heeft Tomb Raider op de PS4 Pro 3 interessante manieren om te spelen:
- Mode voor 4k met daarin verbeterde graphics en 30 fps.
- Mode voor 1080P met verbeterde graphics en 60 fps.
- Mode voor 1080P met enorm verbeterde graphics en phyics van haar/kleding op 30 fps
Ik denk dat we straks in deze richting ook upgrades voor PS VR games kunnen verwachten op de PS4 Pro
PS4 Pro: What benefits do 1080P players get & Performance analysis
[video]
[ Voor 7% gewijzigd door Davith78 op 28-10-2016 15:11 ]
Dit is inderdaad zo vaag. Over welke voorraad hebben ze het ? Misschien krijgen ze er 5 per dag binnen. Bedoelen ze dan dat het slechts over die eerste 5 gaat ?!ThaBEN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:44:
Actie geldig tot en met 04/12/2016 en zolang de voorraad van de PlayStation 4 Pro strekt.
[ Voor 20% gewijzigd door ThaBEN op 28-10-2016 16:26 ]
Ik heb via mail bevestigd gekregen dat ik eerst de Pro kan ophalen, thuis de data kan overzetten van de oude PS4 naar de Pro en vervolgens de oude PS4 kan inleveren voor cashback. Dit moet echter wel binnen een week gebeuren en je moet het even aangeven in de winkel bij aankoop.ThaBEN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:17:
...
De medewerkster gaf als tip dat ik beter 2 dagen voor de launch al mijn oude PS4 kon inleveren. Dit omdat ze daadwerkelijk handmatig elke PS4 gaan nakijken of alles compleet is, of die werkt, hoe groot de schijf is die erin zit etc. Na die controle gaan ze pas de PS4 pro uitleveren.
Zou je de oude PS4 pas tijdens de launch van de PS4 Pro inleveren dan kon dit betekenen dat je 48 uur moest wachten voordat je de Pro kon afhalen (afhankelijk van hoeveel mensen gebruik maken van de omruilactie).
Dit kan uiteraard verschillen per filiaal maar is wel iets om rekening mee te houden.
[ Voor 36% gewijzigd door Fusionmania op 28-10-2016 16:55 ]
Beetje offtopic, maar goed: dit gaat niet werken voor zover ik weet, aangezien elke schijf versleuteld is en alleen uitgelezen kan worden in combinatie met de PS4 waar die in heeft gezeten.ThaBEN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:32:
Oeh dat is wel heel nice geregeld. Die optie moet ik toch maar even met mijn lokale Game Mania gaan bespreken.
Tenzij de PS4 Pro een 1tb 5400 rpm schijf blijkt te hebben. Dan zet ik mijn 1 tb 7200 rpm schijf van mijn huidige PS4 over in de Pro en dan is die data transfer optie niet meer van toepassing voor mij.
Tenzij je een backup maakt terwijl je online bent ingelogd met je profiel op de PS4 en je die backup op een andere PS4 teruggeplaatst via de 'Restore' optie, wanneer je met datzelfde profiel online bent ingelogd op de andere PS4.Davith78 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:56:
[...]
Beetje offtopic, maar goed: dit gaat niet werken voor zover ik weet, aangezien elke schijf versleuteld is en alleen uitgelezen kan worden in combinatie met de PS4 waar die in heeft gezeten.
[ Voor 73% gewijzigd door ThaBEN op 28-10-2016 17:56 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Qweridee op 28-10-2016 17:24 ]
klopt, dat heb ik ook, tethered zou normaal een game zijn waar ik niet veel aan vindt, maar nu ik hem toch gekocht heb komt het met name door de VR ervaring dat ik het een geweldig spel vindt. Het is net alsof je boven een bord spel hangt en je live onder je alles ziet gebeuren.Qweridee schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:23:
Hebben jullie dat ook, dat je eigenlijk elk type spel ineens toch opnieuw wilt gaan proberen?
Ben zelf vooral een JRPG en platformer fan, maar doordat de PSVR een compleet andere ervaring geeft, koop ik ook spellen die ik normaal niet zou kopen, zoals Windlands en Tethered, in "2D" zou ik er niet eens over nadenken, maar nu wil ik ze eigenlijk allebei wel spelen;)
Twijfel ook nog aan Here they lie, iemand daar ervaring mee?
Alleen maar beter imo. Ik wil het ophalen van de Pro in de winkel het liefst zo lang mogelijk uitstellen, tot vlak voordat de GM inruilactie afloopt. Tegen die tijd heb ik hopelijk een beter idee wat de Pro gaat doen voor de PSVR en 1080p, als het tegenvalt kan ik hem nog cancellen..GoO schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:40:
Ook de PS4 Pro besteld bij Gamemania voor de inruilactie. Medewerker gaf aan dat de launchvoorraad al op is, ik zit bij de tweede batch. Niet zo erg aangezien ik tot die tijd gewoon mijn huidige PS4 nog heb.
'Xecuter NL schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:18:
Wow, Scavengers Odyssey...wordt ik daar even een potje misselijk van! Verder eigenlijk nog nergens anders gehad! Hebben jullie dat ook?
Verder wat meer met games bezig geweest en ben toch best onder de indruk van een aantal games. Vooral Batman is echt ontzettend dik en ziet er goed uit. Had hier toch uiteindelijk het wow gevoel toch te pakken (ten opzichte van mijn eerdere posts).
Tethered ook gekocht en opzich leuk gedaan en onderhoudend...alleen wel de PS4 uitgezet toen ik in level 2 opeens 4 opeenvolgende poppetjes had die zich van de klif gooiden![]()
![]()
Ik twijfel nog een beetje over de koop van EVE valkyrie. Hoe vinden jullie die?
Ik ben wel overtuigd van de meerwaarde, zeker voor PSVR. Daarnaast heeft de PS4 Pro voor mij sowieso een HDD die twee keer zo groot is. En voor 250 euro (na inruil) is het helemaal een topdeal.Davith78 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:17:
[...]
Alleen maar beter imo. Ik wil het ophalen van de Pro in de winkel het liefst zo lang mogelijk uitstellen, tot vlak voordat de GM inruilactie afloopt. Tegen die tijd heb ik hopelijk een beter idee wat de Pro gaat doen voor de PSVR en 1080p, als het tegenvalt kan ik hem nog cancellen.
Games that that are getting a PS4 Pro upgrade (confirmed)
PS VR Worlds
Playroom VR
Bound
Robinson the Journey
Farpoint
Thumper
Driveclub VR
Kismet
RIGS
The Assembly
Paranormal Activity VR
Resident Evil 7
Eagle Flight
Eve Valkyrie
Battlezone
Games that probably are getting Pro upgrade:
Unreal Engine 4 based games are a simple upgrade to PS4 Pro specs according to Unreal here - https://www.unrealengine....n-4-pro-for-your-ps4-game
Unreal engine PSVR titles include:
Batman Arkham VR
Pyschonauts
Tethered
Fated - The silent oath
Allumette
Rez
Brookhaven
Eve Valkyrie
Sportsbar VR
Summer Lesson
Danganronpa
[ Voor 36% gewijzigd door .GoO op 28-10-2016 23:01 ]
Ja via externe verkoper, daar heb ik 2 besteld, kreeg er 1 en ze negeren mail en telefoon compleet.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:22:
[...]
Staan toch nog gewoon bij bolcom, alleen het starterspack is niet beschikbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Joshoon op 29-10-2016 12:01 ]
Op psvr reddit staan er wel wat alternatieven. Er is zelfs een specifiek topic voor waarin allerlei koptelefoons worden vergeleken en compatibiliteit wordt beschreven. Als je het niet kunt vinden wil ik het nog wel voor je opzoeken.Qweridee schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:53:
Heeft iemand nog een tip voor een goede koptelefoon voor samen met de PSVR? Gebruik bij gamen normaal de Sennheiser HD518, maar dit zit voor geen meter met de PSVR op mijn hoofd.
[ Voor 13% gewijzigd door GeNiTaLiX op 29-10-2016 17:58 ]
Gebruik zelf de bose qc35 zit goed en met de actieve geluidsonderdrukking zit je er ook helemaal in.Qweridee schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:53:
Heeft iemand nog een tip voor een goede koptelefoon voor samen met de PSVR? Gebruik bij gamen normaal de Sennheiser HD518, maar dit zit voor geen meter met de PSVR op mijn hoofd.
Ik gebruik hiervoor een helmzak. paar euro bij de motorzaakjaspov schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:01:
Iemand nog tips voor een goede hoes? Wil hem met name stof vrij houden (lenzen ed) en opbergen aangezien ik hem niet dagelijks gebruik.
Ik zag de officiële hoezen maar dat is wat overkill.
Mijn vrouw en ik zijn hier ook redelijk fan van. Gaat wel lekker, alleen morse code is soms wel lastig. Ook met vrienden gedaan. Je hebt op een gegeven moment zeker meer dan 2 nodigExorcist schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:44:
Gisteravond met wat vrienden Keep Talking and Nobody Explodes gespeeld, geweldig. Manual niet afgedrukt maar op de TV, was prima te doen. Erg om moeten lachen in ieder geval
[ Voor 4% gewijzigd door GeNiTaLiX op 30-10-2016 10:51 ]
Kijk dat is nu een goede tip, thx!benmoei schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:46:
[...]
Ik gebruik hiervoor een helmzak. paar euro bij de motorzaak
Ik gebruik de witte doos nog gewoon om hem op te bergen. Vind het best een mooie doos ookjaspov schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:01:
Iemand nog tips voor een goede hoes? Wil hem met name stof vrij houden (lenzen ed) en opbergen aangezien ik hem niet dagelijks gebruik.
Ik zag de officiële hoezen maar dat is wat overkill.
Idem. De folie die eromheen zat duw ik altijd in de binnenkant. Zo voorkom ik dat de kabels tegen de lenzen komen. De boekjes liggen netjes in de kast. Zo heb ik alle kabels move controllers en headset klaarliggen.Joshoon schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:23:
[...]
Ik gebruik de witte doos nog gewoon om hem op te bergen. Vind het best een mooie doos ook
[ Voor 12% gewijzigd door GeNiTaLiX op 30-10-2016 17:48 ]
[ Voor 0% gewijzigd door lordloeder op 30-10-2016 20:27 . Reden: Typfoutje ]
Voor mij valt het tot op heden erg mee. En ik ben zelf gevoelig voor reisziekte dus dat zegt wat...Denk dat je het ook zo heftig mogelijk als je zelf wilt kunt maken dmv de comfort settings.Rico0 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:37:
Hebben mensen al ervaring met de game Windlands? Word je hier nou echt zo misselijk van of valt het mee? Lijkt mij echt een toffe game..
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Zelf kan ik absoluut niet tegen achteruit rijden of lezen in een auto/bus maar alles valt me reuze mee moet ik zeggen. Windlands in begin ff licht gevoel, maar al gauw heb ik alle comfort dingen uitgegooid op de kooi na, maar ga die ook uitgooien volgende keer. Had het er wel warmer door gekregen, maar dat krijg ik het sowieso wel met PSVR, toch iets op je hoofd en doordat je er midden in zit zijn dingen wat spannender plus ook denk een heeeeeele lichte motion sickness. Scheelt wel enorm in verwarmingskostenBoobybandit schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:16:
[...]
Voor mij valt het tot op heden erg mee. En ik ben zelf gevoelig voor reisziekte dus dat zegt wat...Denk dat je het ook zo heftig mogelijk als je zelf wilt kunt maken dmv de comfort settings.
Maar zeker toffe gamemet alle comfort settings aan beweegt het wel wat stroever, maar goed, wie weet lukt het binnenkort wat soepeler te gaan.
Ja idem hier, normaalgesproken in de bus moet ik als een zombie vooruit staren om misselijkheid te voorkomen, maar met de PS VR valt alles me tot op heden nog mee. Het enige spel wat ik tot op heden nog niet goed kon spelen was World War Toons. Een of andere zombie shooter waarbij je gewoon echt loopt. Dan doet Windlands het inderdaad nog erg goed!Aenea schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:09:
[...]
Zelf kan ik absoluut niet tegen achteruit rijden of lezen in een auto/bus maar alles valt me reuze mee moet ik zeggen. Windlands in begin ff licht gevoel, maar al gauw heb ik alle comfort dingen uitgegooid op de kooi na, maar ga die ook uitgooien volgende keer. Had het er wel warmer door gekregen, maar dat krijg ik het sowieso wel met PSVR, toch iets op je hoofd en doordat je er midden in zit zijn dingen wat spannender plus ook denk een heeeeeele lichte motion sickness. Scheelt wel enorm in verwarmingskosten
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Heb je de normale untill dawn ook gespeeld? En hoe reageerde je daarop?ThaBEN schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:01:
Net het level 'Mines of Death' gedaan bij Until Dawn: Rush of Blood. Dat is tot nu toe het meest intense en enge dat ik in VR heb gedaan. Moest nu echt direct even breaken en iets anders doen, sta helemaal stijf van de adrenaline!
Heb echt lopen gillen als een klein meisje. Denk dat de buren zich afvragen wtf ik aan het doen ben haha
Het is zo raar want ik kan best veel hebben en weet dat het een game is. Maar toch geeft je brein signalen door aan je lichaam waardoor je onbedoeld gaat reageren alsof er echt gevaar is ofzo.
Mijn vrouw stond blijkbaar al achter me stoel klaar om me op te vangen want ik was blijkbaar zo aan het stuiteren dat ze dacht dat ik er vanaf ging vallen.
Dit is wel echt iets voor ouders om rekening mee te houden. Dit kun je niet vergelijken met een enge film of enge game die je normaal op de TV speelt. Als ik dat level van net door een klein kind zou laten spelen was die direct getraumatiseerd!
Het erge is dat ik nog niet klaar ben met de game. Wil niet weten wat in de volgende levels te wachten staat.....
Iemand anders ook een vette ervaring gehad in PS VR die je met traditioneel gaming nooit kunt meemaken? Bij voorkeur iets positiefs
[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 31-10-2016 12:57 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ja de originele heb ik ook gespeeld. Die vind ik niet eng. Eigenlijk geen enkele standaard 2D game vind ik echt eng. Dead Space & Outlast was enigzins goor maar dat is anders dan eng. Maar bijvoorbeeld Rush Of Blood in VR is echt een ander niveau als dat ik ooit heb meegemaakt. Dan krijg ik soms echt de neiging om in foetushouding weg te kruipen.Flagg schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:56:
[...]
Heb je de normale untill dawn ook gespeeld? En hoe reageerde je daarop?
Ik heb het spel net uitgespeeld en zag toen een stukje van "the making of" waar mensen echt opkrulde op de bank en de handen voor het gezicht deden.
Nou zaten er wel wat kleine schrikmomenten in maar kon nou niet zeggen dat het eng is of disturbing ofzo.
Kan me ook niet voorstellen dat dat met vr opeens heel anders zou zijn. Maar ja ben dan ook van de freddy kruger generatie, op jonge leeftijd al murw gemaakt.Was nog geen pegi onzin toen.
Tis lang gelden dat ik echt de kriebels kreeg van een folm of spel dus als de psvr daar wel in slaagt misschien tzt als er meer titels zijn een poging wagen.
Okay done er komt een psvr en bedankt.ThaBEN schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:46:
[...]
Ja de originele heb ik ook gespeeld. Die vind ik niet eng. Eigenlijk geen enkele standaard 2D game vind ik echt eng. Dead Space & Outlast was enigzins goor maar dat is anders dan eng. Maar bijvoorbeeld Rush Of Blood in VR is echt een ander niveau als dat ik ooit heb meegemaakt. Dan krijg ik soms echt de neiging om in foetushouding weg te kruipen.
VR maakt het gewoon echt eng omdat ze momenten kunnen creëren die je nooit met traditioneel gaming zal ervaren. Het 3D geluid waar men over spreekt is ook echt 3D en super goed gedaan!
Stel je nu maar eens voor dat je in een donkere gore kamer zit in VR en je hoort voetstappen steeds dichterbij komen van achteren komen. Als je je hoofd draait, draait het geluid met je mee zodat je echt de positie voelt waar iemand loopt. Je kunt overal om je heen kijken maar je ziet niemand. Je hoort iemand vlak achter je stilstaan en het beeld wordt zwart. Op dat soort moment voel je gewoon de haren rechtop in je nek staan want je weet dat iets engs staat te gebeuren. En dat is nog een van de allerminst enge gedeeltes van de game.
*****SPOILER*****
Bij 'Mines of Death' zit je op een gegeven moment met je mijn karretje in een gammele half open lift waarmee je diep naar beneden de mijnen in gaat terwijl het lampje in de lift knippert en meer uit staat dan aan. Stel je nu voor dat er ineens vanuit het niets allemaal wazige agressieve beesten op de lift springen en met hun handen naar je liggen te grijpen en jij ze moet afknallen. Ze zitten veel te dicht in je personal space waardoor het echt een onbehaaglijk gevoel geeftOp een gegeven moment trekt de lift het niet meer en flikker je met lift en al naar beneden. Er zijn op youtube ook filmpjes van dit level maar die doen geen eer aan hoe de ervaring is in VR in vergelijking met Youtube
*****EINDE SPOILER*****
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik heb ook altijd veel enge films gekeken eerste film samen met mijn Pa was AlienFlagg schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:49:
[...]
Okay done er komt een psvr en bedankt.![]()
Ik ga nog wel ff titels afwachten, zoals soma of alien isolation, full titels dus niet demos on steroids.
Echt eng vind ik niks, maar de sfeer in f.e.a.r. destijd vond ik echt fantastisch, enige spel wat ik ooit gespeeld heb waar mijn nekharen af en toe van overeind gingen staan.FreakGIB schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:42:
[...]
Ik heb ook altijd veel enge films gekeken eerste film samen met mijn Pa was Alien
Maar op sommige momenten ben ik blij dat ik een lui oog heb dan keek ik altijd alleen daar doorheen hehe.
Maar dan heb je nog het geluid dat kan je niet ineens uitzetten en dat maakt ook veel momenten eng.
Nu in VR ik had al een behagelijk gevoel met de Descent Demo waar die Haai op je afkomt Heb The Kitchen ook geprobeerd maar is niks voor mij.
Wel raar terwijl andere dingen zoals hoogte vrees en dieptevrees mij weer niks doen.
Maar houd ons op de hoogte voor wat jij wel eng vind.
ik ben benieuwd naar je ervaringen in VR, scare jumps in VR komen echt compleet anders over dan op een 2d beeldschermpje. Zo hoor je bijvoorbeeld gefluister links achter je oor. Onnadenkend kijk je om, om vervolgens ineens geconfronteerd te worden met een scare jump inclusief heftig sound effect. Dat effect werkt alleen in VR, dat kan niet in 2dFlagg schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:48:
[...]
Echt eng vind ik niks, maar de sfeer in f.e.a.r. destijd vond ik echt fantastisch, enige spel wat ik ooit gespeeld heb waar mijn nekharen af en toe van overeind gingen staan.
Verwijderd
Haha, hier precies dezelfde ervaring!ThaBEN schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:01:
Net het level 'Mines of Death' gedaan bij Until Dawn: Rush of Blood. Dat is tot nu toe het meest intense en enge dat ik in VR heb gedaan. Moest nu echt direct even breaken en iets anders doen, sta helemaal stijf van de adrenaline!
*knip*
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ik zet mezelf op een krukjeCSB schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:01:
Ik zet nu de PS cam maar op een krukje voor mijn tv meubel, maar ideaal is dit niet. Hoe lossen jullie dit op?
Ja, dat vind ik dan weer jammer, ik zou gewoon graag op de bank willen zitten. Wat nu ook wel kan hoor, maar niet zonder de camera eerst naar voren te halen.Myedvyed schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:10:
Ik zet mezelf op een krukjeNouja, een poef. Onze bank staat ook iets van 4 meter van de TV af dus dat is te ver. En ipv. nòg meer kabels door de kamer zet ik dan mezelf wel even wat dichter voor de TV. Ook gebruik ik de poef als 'ankerpunt' wanneer ik iets staand speel, zodat ik hem steeds achter m'n benen voel.
Bij enkele challenges heb ik dat noodgedwongen gedaan omdat het zicht met de zon op de voorruit soms extreem slecht was. Even het hoofd door het dak en het probleem was opgelost.Myedvyed schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:10:
Heeft iemand al eens geprobeerd Driveclub VR zittend te spelen met cockpit view, en dan tijdens het rijden ineens op te staan?Om de een of andere reden vind ik dat amusant om te doen, je kunt dan naar het dak van je auto kijken van bovenaf, of met je hoofd helemaal naast de auto gaan hangen en naar de voorwielen kijken etc. Okee okee, ik knal wat vaker ergens tegenaan, maar tis een spel dus dat maakt niet uit. Het is leuker om het 'live' te doen dan in een replay vind ik
Bedankt voor de info ik wacht ook eerst de reviews af.ThaBEN schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:17:
Robinson: The Journey zal géén move controllers ondersteunen tijdens launch. Dit zal 'further down the line' worden toegevoegd.
Bron: powerupgaming.co.uk
Dit vind ik heel erg jammer. Vooral gezien het personage in de game constant met een device in zijn handen rondloopt dat verdacht veel op een move controller lijkt. Dit apparaat houdt hij ook telkens maar met 1 hand vast. Dat lukt je niet met een DS4 controller.
[video]
Lijkt me raar dat je dan in het echt met 2 handen een controller moet vasthouden en ingame zie je maar 1 hand die een soort van 'move controller' vasthoud
Begin nu te te twijfelen om te wachten totdat move controller support is toegevoegd aan de game. Ik wil de game in mijn eerste playtrough wel op de meest realistische manier spelen. Zodat mijn arm/handbewegingen ook enigszins overeenkomen met het beeld dat ik zie in VR.
-edit
Waarschijnlijk heeft dit te maken dat je de analoge sticks nodig hebt om te lopen in de game.
Overigens spelen ze in alle gameplay demo's die zijn uitgebracht zonder VR set maar met standaard controller op een tv scherm![]()
Krijg hier het idee bij dat het een standaard game was waar Crytek al mee bezig was en deze gauw geport hebben naar PS VR om tijden de launch van PS VR te kunnen releasen.
Ik wacht voor de zekerheid eerst wat reviews af om te kijken hoe die game uiteindelijk gaat werken en of het wel zo vet gaat worden als men denkt.
Nou, dan verplaats ik mijn moment van aanschaf ook "further down the line". Breng nu eens een spel uit dat gewoon af is, i.p.v. een rush release waarin features die eerder beloofd zijn ontbreken. (Ik denk even aan het No Man's Sky debacle).ThaBEN schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:17:
Robinson: The Journey zal géén move controllers ondersteunen tijdens launch. Dit zal 'further down the line' worden toegevoegd.
[ Voor 22% gewijzigd door FreakGIB op 01-11-2016 09:59 ]
[ Voor 14% gewijzigd door ThaBEN op 01-11-2016 11:28 ]
Ik heb er nu een uur of twee in zitten. Ja, de singleplayer campaign is erg kort. Als je het al een campaign kan noemen. De multiplayer is wel wat je van een traditionele multiplayer kan verwachten. Maar als leuke toevoeging zit er ook co-op in, wat ik graag speel. Je kunt dus met vrienden tegen AI spelen, voor het geval je niet echt kan meekomen tegen de andere spelers.ThaBEN schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:57:
Juist! Ace Combat 7 wordt de shit. En ondanks de stilte rondom de game zou deze wel nog gepland staan om in 2016 uit te komen. Ik hoop dat ze hierbij een flight stick uitbrengen. Hoe vet zou dat zijn![]()
Is EVE ook leuk als multiplayer game? Had begrepen dat singleplayer ontzettend kort was en multiplayer beetje geteisterd word door microtransacties waardoor het nogal een grind kan zijn indien je geen geld wil uitgeven aan betere gear. Oftewel pay to win principe. Ervaar jij dit ook zo?
Gezien ik voornamelijk singleplayer speel ben ik aan het denken om Battlezone aan te schaffen, maar EVE lijkt me ook vet!
Dit ziet er raar uit, de hand met het apparaatje draait ongeveer mee met z'n hoofd, iig van links naar rechts (maar als zijn blik van onder naar boven gaat blijft ie naar mijn idee ook iets te lang 'plakken' in beeld). Er lijkt dus helemáál geen tracking van een controller in te zitten, ook niet voor de DS4.ThaBEN schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:13:
Onderstaand een video waarin je goed kunt zien hoe de besturing met de DS4 controller werkt voor Robinson: The Journey
[ Voor 30% gewijzigd door ThaBEN op 01-11-2016 20:34 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Verwijderd
Hoor van verschillende mensen dat dit niet zo'n goede game is. Schijnt relatief duur te zijn voor wat je krijgt en de besturing lijkt niet goed te werken. Wel jammer, dergelijke games lijken mij namelijk heel leuk in VR..GoO schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:31:
Heeft iemand Loading Human al geprobeerd? Ben benieuwd of het iets is.
Kan je ons op de hoogte houden als je het statief heb en ook waar je het gekocht hebtDannydekr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:45:
Wat een prachting apparaat! Had gisteren alleen wel veel last van drifting (eergisteren helemaal niet, wat vreemd is). In RIGS / Battlezone was dit goed merkbaar en maakte het na een korte tijd onspeelbaar.
In Until Dawn merkte ik er juist helemaal niks van (wat een gave ervaring is die game zeg!)
Ik ga nu een statief aanschaffen en de camera naar 1,50M verplaatsen op exacte hoogte met mijn bril. Wellicht lost dit het op. Qua belichting van de ruimte leek het niet veel uit te maken wat ik deed. Misschien nog een keertje kalibreren en alles doorlopen. De headset even uitzetten / aanzetten lost het probleem ook even op.
Ik heb het statief gekocht voor €13,99 inclusief verzending. Deze is 130cm hoog, wat in mijn situatie genoeg is aangezien ik hem (denk ik) op de salontafel zal zetten die recht voor me staat. Ik kan het vrijdagavond of zaterdag pas weer testen, zal hier een bericht achter laten over de resultaten.FreakGIB schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:10:
[...]
Kan je ons op de hoogte houden als je het statief heb en ook waar je het gekocht hebt
Ik zit er zelf ook een beetje aan te denken op het moment heb ik de camera op mijn Bureau staan boven op de monitor en dat is iets boven oog hoogte en opzich weinig last van drifting in vergelijk met de woonkamer
Dus het is nu goed te doen.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
[ Voor 9% gewijzigd door ThaBEN op 02-11-2016 12:18 ]
Goed idee om zoiets te maken maar misschien nog beter is een verschuifbaar systeem want ik ben niet alleen in mijn huis.ThaBEN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:32:
Ik zag gisteren in de Mediamarkt een demopod staan. Daar hadden ze de camera ook precies op ooghoogte bevestigd. Dit zie ik ook in elke winkel of youtube filmpje waar een demopod gebruikt wordt om PS VR te laten zien. Daar staat de camera op ooghoogte zodat die kaarsrecht naar voren is gericht en niet in een hoek. Bij mij komt die boven/onder de TV altijd in een hoek naar boven/onder te wijzen.
Gezien het systeem zo gevoelig lijkt te zijn wil ik iets gaan maken zodat de camera altijd perfect op ooghoogte staat. Een statief is een goede optie maar het lijkt me zo klungelig om daar de camera goed op te kunnen bevestigen en je moet dan alsnog telkens van hoogte wisselen indien je staat of zit. En meestal zijn ze nog duur ook.
Ik ben van plan om bij een doe het zelf zaak een paar kleine houten plankjes te kopen, groot genoeg om de PS Camera op te kunnen plaatsen. Dan ga ik een soort mini toren bouwen van 2 etages welke naast de TV op mijn TV meubel komt te staan.
1e etage komt een plankje waar de camera precies op ooghoogte komt te staan wanneer ik zit.
2e etage komt een plankje zodat de camera precies op ooghoogte komt te staan als ik sta.
Dan hoef ik alleen de camera van plankje te wisselen indien ik ga wisselen van staan/zitten. Dit zodat de camera altijd recht naar voren kan wijzen i.p.v. een gebogen hoek. Als het goed is ben ik dan met een paar euro klaar. Zodra het gereed is zal ik een update geven of het verbetering geeft.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq