Nee, dat is helaas niet mogelijk.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:06:
Zijn de on rails shooters eventueel ook zonder de PSVR te spelen? De Move en camera heb ik al vanuit het PS3 tijdperk en daar vond ik het plezierig om ermee te spelen.
Verwijderd
Ok. Dat is jammer, maar ik had het eigenlijk ook wel verwacht. Ik heb uiteindelijk gewoon mijn PS3 games nog om te spelen.
Iemand anders die ook BattleZone speelt en een Tip heeft om het einde te halen hehe Damm best wel pittig.
PSN: FreakGIB
Nieuwe horrorgame aangekondigd voor begin 2017: Don't Knock Twice
Zie http://punkandlizard.com/dont-knock-twice-ps4-psvr/
[ Voor 20% gewijzigd door .GoO op 24-10-2016 22:42 ]
Man... ik trek Until Down al slecht.GoO schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:38:
[video]
Wat ik me dan afvraag of beide niet juist naast elkaar moeten staan. Ik vind VR een leuke afwisseling op mijn normale game ervaringen maar ik zie het niet als vervanging. Naast bf1 regelmatig een half uur a uur (vaak langere spelsessies maar goed) even in de virtuele wereld stappen geeft mij genoeg voldoening om 'm niet terug te sturen.henkyyyyyyy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:07:
[...]
Net de VR-Bril toch teruggestuurd...... helaas......
Maar ik merkte toch langzamerhand dat na de verbazing er af was, hij steeds langer op het bureau bleef liggen en ik weer steeds meer BF1 of SFV ging spelen.
Ook het misselijk worden bij Battletank en andere games hielp daarbij niet echt.
Dus echt een hele gave ervaring, maar de misselijkheid en het nu al weinige spelen heeft mij ertoe besluiten hem toch terug te sturen.
Veel plezier aan alle anderen uiteraard die dit totaal niet hebben.
Motion sickness aan de andere kant is vrij weinig tegen te doen dus dat is wel balen voor je!
Damn.GoO schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:38:
[video]
Haters everywhere but I don’t really care
Haha dat is toch gaaf man! Precies waar VR voor bedoeld is haha.GoO schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:38:
[video]
Verwijderd
Hoi, Kan iemand mij opweg helpen met de demo Job simulator? Heb ik hiervoor de move controllers nodig. Wanneer ik de demo opstart blijf ik maar in het opstart scherm hangen, waarbij ik in het groen de VR bril zie. Txs
Toch besloten hem te koop te zetten, wellicht iemand hier die belangstelling heeft?
https://tweakers.net/aanb...ation-vr-plus-camera.html
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
voor die prijs lijkt me wel, nette prijs.RawChild schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:00:
Toch besloten hem te koop te zetten, wellicht iemand hier die belangstelling heeft?
PSN ID: Svennie-NL
Ja, maar ik ben na een aantal dagen al gewend geraakt aan VR waardoor je langzaam toch wat meer gaat eisen van je games. Ik hoop gewoon op een Batman VR-game die acht tot negen uur duurt en ik ga de ervaringen even afwachten met de PS4 Pro, want games als Driveclub zijn in mijn ogen bijna onspeelbaar vanwege de afschuwelijke graphics. Ik haal de bril later wel weer een keer bij de Media Markt Outlet.Rico0 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Wat ik me dan afvraag of beide niet juist naast elkaar moeten staan. Ik vind VR een leuke afwisseling op mijn normale game ervaringen maar ik zie het niet als vervanging. Naast bf1 regelmatig een half uur a uur (vaak langere spelsessies maar goed) even in de virtuele wereld stappen geeft mij genoeg voldoening om 'm niet terug te sturen.
Motion sickness aan de andere kant is vrij weinig tegen te doen dus dat is wel balen voor je!
Ik heb ook Job Simulator voor mijn Zoon gekocht en hij gebruikt 2 move controllers volgens mij kan je niet zonder de move controllers spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:44:
Hoi, Kan iemand mij opweg helpen met de demo Job simulator? Heb ik hiervoor de move controllers nodig. Wanneer ik de demo opstart blijf ik maar in het opstart scherm hangen, waarbij ik in het groen de VR bril zie. Txs
Ik heb het zelf nog niet echt geprobeerd.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb ook 2 move controllers, maar dat lijkt nog niet te werken? Moet ik de move controllers voor het spel op te starten aanmelden?
Ik heb ook 2 move controllers, maar dat lijkt nog niet te werken? Moet ik de move controllers voor het spel op te starten aanmelden?
Ik kan me wel herinneren dat bv de Demo van Job Simulator de eerste keer niet werkteVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:48:
Hoi,
heb je al een keer en restart gedaan of mischien is er een update bij mij werkte het op een gegeven moment ineens wel.
De lampjes op beide Move controllers moeten branden, dan zijn ze geactiveerd. Je moet ze beide inloggen, ik doe er altijd 1 onder mijn eigen PS account en 1 als gast omdat ze anders elkaar steeds uitloggen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:48:
Hoi,
Verwijderd
txs.
Heeft er al iemand ervaring, hoe de VR bril werkt met NON VR games? Zoals fifa of iets.
Heeft er al iemand ervaring, hoe de VR bril werkt met NON VR games? Zoals fifa of iets.
Die zie je in Cinematic Mode. Als een groot bioscoopscherm dus.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:06:
txs.
Huh? Das vreemd, heb ik nog nooit last van gehad!.GoO schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:05:
[...]
De lampjes op beide Move controllers moeten branden, dan zijn ze geactiveerd. Je moet ze beide inloggen, ik doe er altijd 1 onder mijn eigen PS account en 1 als gast omdat ze anders elkaar steeds uitloggen.
Wat mij wel opviel is dat sommige mensen melden dat beide Moves verschillende kleuren hebben, bij mij zijn ze beide blauw (zo ook de DS4) en dus de VR headset, alles blauw!
Kun je eens aangeven hoe lelijk wat moeten we ons voorstellen? Alsof je naar ene ps1 beeld kijkt op 2x2meter?NotSoSteady schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:18:
[...]want games als Driveclub zijn in mijn ogen bijna onspeelbaar vanwege de afschuwelijke graphics.
Het is als niet vr bezitter zo moeilijk voor te stellen.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Driveclub doet me denken aan Ridge Racer op de 3DS.
Het went wel langzaam. Gisteren 3 rondjes kunnen rijden voor ik na een crash misselijk begon te worden.
Krijg morgen als t goed is Eve Valkyrie. Benieuwd hoe die bevalt. Demo wel leuk maar te kort om een idee te krijgen.
Heeft iemand Battlezone? Is dat singleplayer nog leuk/lang te spelen?
Het went wel langzaam. Gisteren 3 rondjes kunnen rijden voor ik na een crash misselijk begon te worden.
Krijg morgen als t goed is Eve Valkyrie. Benieuwd hoe die bevalt. Demo wel leuk maar te kort om een idee te krijgen.
In de auto ziet het er best mooi uit, maar de details in de verte zijn blurry. Gewoon slecht ontwikkelwerk (of haastwerk) imo, gezien de andere games die veel betere graphics op het scherm toveren. Graphics in VR zijn normaal op het niveau van eind PS3 tijdperk, Driveclub zit meer aan het begin van PS3 tijdperk.ErikRo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:52:
[...]
Kun je eens aangeven hoe lelijk wat moeten we ons voorstellen? Alsof je naar ene ps1 beeld kijkt op 2x2meter?
Het is als niet vr bezitter zo moeilijk voor te stellen.
Heb al vele uren er op zitten in BattleZone ik vind het erg gaaf zeker Co-opmatthijst schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:07:
Single play is verder het zelfde alleen moet je dan zelf het einde zien te halen
Probleem is dat alleen op moeilijkheidsgraad normaal en hard je betere tanks kan vrij spelen.
En op Easy dus niet en ik kan je vertellen easy is al niet te doen teminste voor mij ik heb het einde nog niet gehaald.
Dus ik speel eigenlijk alleen maar Co-op of ik start een Co-op sessie en dan kunnen anderen gewoon joinen.
maar wil het toch een keer halen dat einde op normaal zodat ik dus net 1 slag betere tanks krijg en met die weer anderen kan helpen en uiteindelijk ooit eens een keer hard kan halen.
Maar er zijn wel 2 hinderlijke dingen in Co-op 1 ik weet niet hoe je iemand uit jou game kan kicken.
Want ik had pas een Amerikaans jochie die verliefd was op zijn eigen stem heel irritand en hij kon ons niet horen wij hem wel maar dus geen mogelijkheid om te kicken.
Probleem 2 je start het spel met 3 levens die kan je bijkopen maar de prijs word elke keer verdubbeld begint met 1000 credits en dan 2000 enz.
Maar in Co-op als er iemand dood gaat dan kan je dus 2 dingen doen of wachten of er binnen je tijd iemand komt om jou tankt te repareren je heb geloof ik 30 sec de tijd.
of je gebruikt 1 leven maar dat is dus 1 leven voor iedereen dus als we in Co-op met 3 levens starten dan is dat 3 levens voor iedereen?.
Dat Amerikaanse jochie ging geregeld dood en gebruikte dus steeds 1 van onze gecharde levens die er nog over waren.
Hoop dat ze dat een keer aanpassen zodat je zelf je eigen levens kan sparen.
En de optie om iemand er uit te kicken als je zelf de host bent.
had ik ook, totdat ik ze eenmalig aangemeld had bij de psvr, die vraag heb ik eenmalig gehad ik toen ik ze een keer aanzette terwijl ik de psvr aanhad.Aenea schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:44:
[...]
Huh? Das vreemd, heb ik nog nooit last van gehad!
Wat mij wel opviel is dat sommige mensen melden dat beide Moves verschillende kleuren hebben, bij mij zijn ze beide blauw (zo ook de DS4) en dus de VR headset, alles blauw!
Toen moest ik ze in een move symbool houden op het scherm zodat de camera ze kon herkennen en vanaf dat moment was de rechter move lichtroze en de linker move donkerrood. Als ik ze nu aanzet worden ze standaard die kleur.
Ik ben benieuwd naar je ervaring, ik heb zowel rigs, driveclub en eve valkyrie, maar eve valkyrie is de enige game die me nog steeds misselijk maakt na een tijdje. In rigs en driveclub heb ik nergens last van, maar eve valkyrie is toch wel een compleet andere ervaring kwa heftigheid.matthijst schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:07:
Ik moet zeggen dat de eve valkyrie demo bepaald niet overeenkomt met hoe het spel in werkelijkheid is en speelt. Het is noodzakelijk om de single player te spelen, want daarin leer je eigenlijk hoe het spel gespeeld moet worden en wordt je iets langzamer geintroduceerd in de heftige motions die je op het beeld voorbij ziet vliegen. Maar zelfs in de single player vind ik een half uur Eve spelen wel genoeg, terwijl ik zonder problemen uren achter elkaar rigs en driveclub kan spelen.
Dus ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn (aangezien je nu ook al misselijk wordt in driveclub, wat een veel vriendelijker motion ervaring is als Eve Valkyrie)
Ben ook benieuwd, Valkyrie demo ging wel goed, maar die is wel erg kort.
Kan ook een kwestie zijn van gewenning; vroeger beste lading van die vliegspellen gespeeld. Maar we gaan het zien!
Kan ook een kwestie zijn van gewenning; vroeger beste lading van die vliegspellen gespeeld. Maar we gaan het zien!
ja dat wennen hoop ik ook op, want het is wel een vette game, maar doordat ik zo snel misselijk wordt in die game is het wel lastig om de game te waarderen.matthijst schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:59:
Ben ook benieuwd, Valkyrie demo ging wel goed, maar die is wel erg kort.
Een tip die mij wel helpt is dat je je focus punt toch wat meer op de vliegtuigen (via driekhoekje kun je die markeren) houdt in plaats van het hele beeld, dan mis je veel van de movement om je heen en is het iets langer vol te houden.
Dit kan wel. Ik heb in mijn eerste sessie al bij de tafel en wereldbol gestaan. De Riddler challenges worden er echter na het uitspelen pas aan toegevoegd.Kashika schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:48:
Klopt. Je kunt tijdens de eerste playthrough helemaal niet weg van de Piano.
Tijdens playthrough 2 zijn er een stuk meer plekken waar je heen kan. Ook in de BatCave kun je nu naar de radio ruimte vlakbij de Dino.
Batman VR was wel echt een vette ervaring. Bizar om hoogtevrees te ervaren in VR. Het einde was ook erg goed gedaan, ondanks dat ik het aardig spooky vond!
Heb ik dus ook gedaan en werden daardoor blauw! Had gelezen ergens dat de best te herkennen kleur wordt gekozen juist. Maar beide dezelfde kleur lijkt mij wat apart!robinez schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:53:
[...]
had ik ook, totdat ik ze eenmalig aangemeld had bij de psvr, die vraag heb ik eenmalig gehad ik toen ik ze een keer aanzette terwijl ik de psvr aanhad.
Toen moest ik ze in een move symbool houden op het scherm zodat de camera ze kon herkennen en vanaf dat moment was de rechter move lichtroze en de linker move donkerrood. Als ik ze nu aanzet worden ze standaard die kleur.
raar, bij mij waren ze juist blauw en werden door die herkenning juist een andere kleur. Het zal wel met de achtergrond te maken hebben dat die een contrastkleur kiest of zo.Aenea schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:42:
[...]
Heb ik dus ook gedaan en werden daardoor blauw! Had gelezen ergens dat de best te herkennen kleur wordt gekozen juist. Maar beide dezelfde kleur lijkt mij wat apart!
Ik zou me er niet druk over maken in ieder geval, zolang ze goed herkend worden links en rechts lijkt het me prima
Bij mij zijn de moves controllers blauw in het normale PS menu en krijgen de andere kleuren zodra ik een VR game start.
...mijn allereerste ervaring met de PS VR was gelijk aan Neo's reactie in de Matrix als Morpheus van gebouw naar gebouw springt...wow!
Eerlijk gezegd kan ik het gewoon niet omschrijven hoe de ervaring is. Het is zo intense. Ik raad iedereen aan om het echt een keer te proberen. Het is zeer vet en vooral als je nog geen vr gezien hebt, kun je er vrij weinig bijvoorstellen. Zelfs me vrouw die een bril draagt kan hem op doen/dragen.
Motionsickness hier niet echt. Ik heb het vermoeden dat dit mede komt doordat de bril trilt/schuift als je hem misschien niet goed opgezet hebt. Vooral als je naar beneden kijkt en er zit beweging in zoals een lift, dan voel ik het een klein beetje. Volgens mij is het voor mij ook wennen. Beetje zoals een achtbaan voor sommige mensen kan zijn.
De splitter unit...laten jullie die aan staan/ zetten jullie de ps4 nog standby? De fan maakt nogal een herrie als de ps4 in standby staat.
Wat is een goeie tip om de bril eigenlijk steeds goed op te zetten? Zodat je gelijk alle tekst scherp ziet en niet een gedeelte. Soms moet ik ff een paar keer proberen voordat echt alles goed beeld geeft.
Qua content, er zijn inderdaad echt super mooie ervaringen (Batman vr).
Driveclub vr demo is inderdaad gerushed, in de verte is alles een beetje een blur. Kan natuurlijk ook een keuze zijn om snelheid gevoel te geven en niet dat het te extreem wordt. Geen idee.
Weten jullie waarom sommige games op de tv een beetje een slecht beeld geven en een rare resolutie? Is dit vanwege het beeld dat de bril ziet?
Ben benieuwd of er voor de komende ps plus maand gratis ps vr spel tussen zit.
Top! Beste beleving ooit voor een spelcomputer. het is gewoon zo anders. Een spelcomputer met controller is leuk, Nintendo heeft al vaker wat nieuws gedaan wat leuk en aardig was(3ds, Wii), maar vr is echt een hele nieuwe stap vooruit qua game beleving!
Eerlijk gezegd kan ik het gewoon niet omschrijven hoe de ervaring is. Het is zo intense. Ik raad iedereen aan om het echt een keer te proberen. Het is zeer vet en vooral als je nog geen vr gezien hebt, kun je er vrij weinig bijvoorstellen. Zelfs me vrouw die een bril draagt kan hem op doen/dragen.
Motionsickness hier niet echt. Ik heb het vermoeden dat dit mede komt doordat de bril trilt/schuift als je hem misschien niet goed opgezet hebt. Vooral als je naar beneden kijkt en er zit beweging in zoals een lift, dan voel ik het een klein beetje. Volgens mij is het voor mij ook wennen. Beetje zoals een achtbaan voor sommige mensen kan zijn.
De splitter unit...laten jullie die aan staan/ zetten jullie de ps4 nog standby? De fan maakt nogal een herrie als de ps4 in standby staat.
Wat is een goeie tip om de bril eigenlijk steeds goed op te zetten? Zodat je gelijk alle tekst scherp ziet en niet een gedeelte. Soms moet ik ff een paar keer proberen voordat echt alles goed beeld geeft.
Qua content, er zijn inderdaad echt super mooie ervaringen (Batman vr).
Driveclub vr demo is inderdaad gerushed, in de verte is alles een beetje een blur. Kan natuurlijk ook een keuze zijn om snelheid gevoel te geven en niet dat het te extreem wordt. Geen idee.
Weten jullie waarom sommige games op de tv een beetje een slecht beeld geven en een rare resolutie? Is dit vanwege het beeld dat de bril ziet?
Ben benieuwd of er voor de komende ps plus maand gratis ps vr spel tussen zit.
Top! Beste beleving ooit voor een spelcomputer. het is gewoon zo anders. Een spelcomputer met controller is leuk, Nintendo heeft al vaker wat nieuws gedaan wat leuk en aardig was(3ds, Wii), maar vr is echt een hele nieuwe stap vooruit qua game beleving!
[ Voor 0% gewijzigd door lordloeder op 25-10-2016 15:21 . Reden: Typfoutje ]
Zojuist de tutorial van Tethered gespeeld, en erg tof! Iets teveel micromanagement, maar als je van builder/strategy games (heeft wel wat weg van settlers) houd een aanrader!
Gezien ik 35 minuten bezig was met de tutorial en er minstens nog 10 grotere levels zijn, ook van een redelijke omvang.
Gezien ik 35 minuten bezig was met de tutorial en er minstens nog 10 grotere levels zijn, ook van een redelijke omvang.
Klinkt heel erg goed! Ik kan vrij weinig vinden over de game maar als er nog meer positieve evaringen zijn, haal ik 'm:)breagor schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:19:
Zojuist de tutorial van Tethered gespeeld, en erg tof! Iets teveel micromanagement, maar als je van builder/strategy games (heeft wel wat weg van settlers) houd een aanrader!
Net even the kitchen demo geprobeerd met de verwachting in een soort virtuele keuken terecht te komen... niets bleek minder waar. Deze demo ervaar ik als dermate angstaanjagend dat ik ook bij de 2e poging de headset van mijn hoofd moest trekken.
Toen bedacht ik me hoe het zou zijn als ze de aflevering van the walking dead van gisteren in VR zouden uitbrengen, door bv de ogen van Maggie. Denk dat je dan enigzins in shock de headset weer af doet.
Toen bedacht ik me hoe het zou zijn als ze de aflevering van the walking dead van gisteren in VR zouden uitbrengen, door bv de ogen van Maggie. Denk dat je dan enigzins in shock de headset weer af doet.
Zojuist Tethered aangeschaft en de tutorial en het tweede level voor de helft gespeeld en ik ben hooked! Dit spel biedt ondanks de cartoony uitstraling een beste diepe strategy game. Het is ook veel moeilijker dan het op het eerste gezicht lijkt en dat vind ik een goed ding. Eerste level in 40 minuten doorgespeeld en er zijn 13 levels. Daarbij krijg je bij het halen van het level medailles in een ranking waardoor je dus je eigen scores kan verbeteren wat weer bijdraagt aan de lengte van de game.
Aanrader!
Aanrader!
Tethered krijgt erg goede reviews en wordt de eerste volledige singleplayer ervaring in VR genoemd. Hopelijk komt er snel een demo!
http://pureplaystation.com/review-tethered-ps4psvr/2016/10/
Er komt vast een demo voor € 39,99.GoO schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 06:46:
Tethered krijgt erg goede reviews en wordt de eerste volledige singleplayer ervaring in VR genoemd. Hopelijk komt er snel een demo!
Maar nee dit soort games overtuigd mij niet. Maar goed kwestie van smaak uiteraard.
Hoezo, er is toch nog geen enkele demo waarvoor je moet betalen? Laat staan 39,99.Geteisem schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:17:
[...]
Er komt vast een demo voor € 39,99![]()
Maar nee dit soort games overtuigd mij niet. Maar goed kwestie van smaak uiteraard.
De game doet een beetje denken aan Black & White van vroeger.
Nou ja de meest 'games' zijn veredelde tech demo's (als ik de meeste verhalen en reviews moet geloven). Daar doelde ik op..GoO schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:20:
[...]
Hoezo, er is toch nog geen enkele demo waarvoor je moet betalen? Laat staan 39,99.
De game doet een beetje denken aan Black & White van vroeger.
Maar goed ja maar dit soort spellen lijkt mij juist totaal niet geschikt voor VR.
Mwah, dat is overdreven. De meeste games zijn aan de korte kant (paar uur) maar kosten ook geen 39,99 euro.Geteisem schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:23:
[...]
Nou ja de meest 'games' zijn veredelde tech demo's (als ik de meeste verhalen en reviews moet geloven). Daar doelde ik op.
Maar goed ja maar dit soort spellen lijkt mij juist totaal niet geschikt voor VR.
Dat dit soort games niet geschikt waren voor VR dachten we ook met platformers en daar is iedereen sinds Robot Rescue inmiddels wel op teruggekomen. Het schijnt juist heel goed te werken in VR als een soort 'God' figuur. En juist om die reden wil ik graag een demo
Hier trouwens een overzicht van alle reviews tot nu toe van Tethered: https://vrgamecritic.com/game/tethered
Krijgt gemiddeld een 8.7.
[ Voor 11% gewijzigd door .GoO op 26-10-2016 09:01 ]
edit : was vrij enthousiast.. Zie dat mijn voorgangers ook al wat over tethered hebben gezegd
Omg.. Ik heb nog nooit binnen zo'n korte tijd zoveel spellen gekocht.
Maar goed gisteren tethered gekocht. Dit is echt een must buy. Onwijs mooi en de besturing is geweldig. Het is zeer intuïtief, Vr leent zich hier perfect voor. De vaste viewpoints zorgen daarnaast ook voor 0% motion sickness. Het is de langste single-player experience.
13 levels van ieder zo'n 30 tot 60 minuten. Reviewgemiddelde 9/10.
Je kunt alleen niet saven.. Dus wees bereid om een leven af te maken. Als je denk dat het een kinderspelletje is kom je bedrogen uit. Ik was blij dat ik level 2 overleefd heb.
Houd je van strategy games of God games dan is dit een absolute aanrader!
Je kunt ook op verschillende manieren een level winnen en er zijn ook leaderbords.. Genoeg replayability dus.
In tegenstelling tot screenshots en video zit er ook nog eens behoorlijk wat diepgang in..
Nu 26,- voor ps+.. Demo gaat voorlopig niet gebeuren.. Gewoon kopen
Maar goed gisteren tethered gekocht. Dit is echt een must buy. Onwijs mooi en de besturing is geweldig. Het is zeer intuïtief, Vr leent zich hier perfect voor. De vaste viewpoints zorgen daarnaast ook voor 0% motion sickness. Het is de langste single-player experience.
13 levels van ieder zo'n 30 tot 60 minuten. Reviewgemiddelde 9/10.
Je kunt alleen niet saven.. Dus wees bereid om een leven af te maken. Als je denk dat het een kinderspelletje is kom je bedrogen uit. Ik was blij dat ik level 2 overleefd heb.
Houd je van strategy games of God games dan is dit een absolute aanrader!
Je kunt ook op verschillende manieren een level winnen en er zijn ook leaderbords.. Genoeg replayability dus.
In tegenstelling tot screenshots en video zit er ook nog eens behoorlijk wat diepgang in..
Nu 26,- voor ps+.. Demo gaat voorlopig niet gebeuren.. Gewoon kopen
[ Voor 16% gewijzigd door GeNiTaLiX op 26-10-2016 09:02 ]
Er zijn zeker een aantal games die kort zijn.Geteisem schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:23:
[...]
Nou ja de meest 'games' zijn veredelde tech demo's (als ik de meeste verhalen en reviews moet geloven). Daar doelde ik op.
Eve Valkyrie, Driveclub VR, Battlezone, Rigs en ook nu Tethered zijn toch echt geen demo's te noemen.
Tethered's viewpoint is juist enorm geschikt voor VR, je overziet echt een hele wereld zoals een God dat ook zou doen. Door de rust van een enkel viewpoint (je kunt wel wisselen via wolken dacht ik) is motionsickness niet echt een issue (in tegenstelling tot de andere full game ervaringen)
PSN RobinNova
Irritant dat al die VR spellen digital only zijn 
Tethered, Rez, Thumper, Wayward Sky...
Dat valt mij ook al op; ik geef zelf de voorkeur aan "old school" doosjes met games erin.matthijst schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:34:
Irritant dat al die VR spellen digital only zijn
Op die manier kan ik na het uitspelen van de game iemand anders (en mijn banksaldo) weer blij maken.
Gelukkig zijn de grotere full priced games nog wel te vinden op disk.
Op marktplaats zie je ook nog bijzonder weinig PSVR games tweedehands; veel zal inderdaad digitaal aangeschaft worden.
PSN RobinNova
Gister mijn VR bril binnen gekregen. Van de zomer heb ik kunnen spelen met de Samsung Gear VR icm een S7.
Eerste wat mij opviel: niet het verschil tussen de Gear VR en de PSVR die ik gehoopt had kwa beeld kwaliteit. Ja de S7 heeft een zeer goed scherm en kost ook flink wat. Maar dat was mijn eerste teleurstelling. Geen goed begin
De setup was overigens prima te doen en de calibratie snapte ik niet helemaal: waarom moet ik de bril zo voor de camera houden dat hij in de hokjes op het scherm past? Wat leert hij hier nou van? (Moest de bril scheef houden en het was vrij ongemakkelijk om te doen).
Daarna wat demo's gedaan (EVE: Valkyrie, Driveclub, Wayward Sky, The Deep). Daarbij viel me de tracking op, want die heb je niet op de Gear VR. Dat draagt ontzettend bij aan de immersion. Bij Driveclub je hoofd uit het raam steken moest ik toch echt even hardop lachen. Bij Wayward Sky als je van boven kijkt, kan je om het speelveld heen kijken, dichter erop, alsof je naar een bordspel real-life zit te kijken. In die onderwater afdaling gaan staan en proberen de meters af te lezen alleen door er met je hoofd naartoe te buigen...fantastisch.
Ik ga er nog wat verder mee spelen. Gameplay gaat mij overtuigen, want grafisch doet dat het niet genoeg. Ik snap nu ook de 'WOW' ervaringen van mensen bij PSVR, dat heb je nou eenmaal als je de 1ste keer VR ervaart.
Een aantal positieve punten:
- tracking
- gebruik met PS4 (makkelijk even een 'potje' doen)
- Het is VR, al 20 jaar op zitten wachten!
Een aantal minder positieve punten (voorlopig):
- grafisch geen WOW effect
- warmte en beslagen bril
- draag comfort met het snoer dat vaak in de weg zit
- prijs, prijs, prijs (veels te dure korte 'demo's' en geen volwaardige games)
Mijn wens lijst:
- EVE: Valkyrie meets Freelancer meets X-wing vs Tie-fighter; single player campaign, story-mode, space sim/shooter (gameplay boven graphics)
- Iron Man!!!; ik wil kunnen rondvliegen in het Iron Man suit (op Gear VR had je een hele korte promotie/demo)
- Racing ala Driveclub VR: maar dan een stuk mooier en minder arcade
- Robinson meets Farpoint: een mooi story driven avontuur waar je de (nog uit te brengen) gun bij gebruikt
- Strategy games ala Command & Conquer; base building, resource management, all out warfare met een God's Eye View van boven af
Ik noem ook oudere games, waar ik altijd veel plezier van heb gehad, maar die met VR (letterlijk) een nieuwe dimensie zouden krijgen.
Ben erg benieuwd of PSVR mij kan blijven bekoren op de langere termijn. Hiervoor moet wel snel een goede volwaardige single player ervaring voor uitkomen. Ook ben ik benieuwd wat de PRO nou echt gaat doen voor deze bril.
Eerste wat mij opviel: niet het verschil tussen de Gear VR en de PSVR die ik gehoopt had kwa beeld kwaliteit. Ja de S7 heeft een zeer goed scherm en kost ook flink wat. Maar dat was mijn eerste teleurstelling. Geen goed begin
De setup was overigens prima te doen en de calibratie snapte ik niet helemaal: waarom moet ik de bril zo voor de camera houden dat hij in de hokjes op het scherm past? Wat leert hij hier nou van? (Moest de bril scheef houden en het was vrij ongemakkelijk om te doen).
Daarna wat demo's gedaan (EVE: Valkyrie, Driveclub, Wayward Sky, The Deep). Daarbij viel me de tracking op, want die heb je niet op de Gear VR. Dat draagt ontzettend bij aan de immersion. Bij Driveclub je hoofd uit het raam steken moest ik toch echt even hardop lachen. Bij Wayward Sky als je van boven kijkt, kan je om het speelveld heen kijken, dichter erop, alsof je naar een bordspel real-life zit te kijken. In die onderwater afdaling gaan staan en proberen de meters af te lezen alleen door er met je hoofd naartoe te buigen...fantastisch.
Ik ga er nog wat verder mee spelen. Gameplay gaat mij overtuigen, want grafisch doet dat het niet genoeg. Ik snap nu ook de 'WOW' ervaringen van mensen bij PSVR, dat heb je nou eenmaal als je de 1ste keer VR ervaart.
- tracking
Mijn wens lijst:
- EVE: Valkyrie meets Freelancer meets X-wing vs Tie-fighter; single player campaign, story-mode, space sim/shooter (gameplay boven graphics)
- Iron Man!!!; ik wil kunnen rondvliegen in het Iron Man suit (op Gear VR had je een hele korte promotie/demo)
- Robinson meets Farpoint: een mooi story driven avontuur waar je de (nog uit te brengen) gun bij gebruikt
- Strategy games ala Command & Conquer; base building, resource management, all out warfare met een God's Eye View van boven af
Ik noem ook oudere games, waar ik altijd veel plezier van heb gehad, maar die met VR (letterlijk) een nieuwe dimensie zouden krijgen.
Ben erg benieuwd of PSVR mij kan blijven bekoren op de langere termijn. Hiervoor moet wel snel een goede volwaardige single player ervaring voor uitkomen. Ook ben ik benieuwd wat de PRO nou echt gaat doen voor deze bril.
Nou, liever niet, vond dit op een scherm al shockerend genoeg!Tweakarim schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:00:
Ook ik heb redelijk wat Vr getest en gebruikt, maar de grafische kwaliteit is ook spelafhankelijk. Driveclub is dan ook geen goede graadmeter. Batman en Worlds zijn bijvoorbeeld al stukken mooier.Xecuter NL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:38:
Gister mijn VR bril binnen gekregen. Van de zomer heb ik kunnen spelen met de Samsung Gear VR icm een S7.
Ik heb geen last van een beslagen of warme bril en heb 'm wel wat uurtjes achter elkaar opgehad. Misschien te laag op je neus? Of in heb begin door het temperatuurverschil, dan trekt dat later nog wel bij.
Het snoer zit wel wat in de weg, maar als je staat heb je daar geen last van en bij zitten heb ik 'm gewoon links van me liggen. Dan eigenlijk prima. Wat kan helpen is de kabeltjes van je headset (koptelefoon) vastmaken aan de kabel van de bril. Qua draagcomfort zit hij een stuk prettiger dan de vive en oculus, ook daar kabels.
Spellen zijn inderdaad aan de prijs, daarom koop ik rigs en battlefield nog niet.
Ik ben wel heel enthousiast over
Rush of blood 19,99 (6 flinke levels meerdere moeilijkheidsgraden)
Tumble Vr 9,99 (70 puzzels, soms best lastig)
Thumper 14,99 (moeilijk en mijn doel is alles op s te haken)
Tethered 26,99 (lang en geweldige Gameplay)
Alumnette gratis (korte film)
Playroom vr gratis (leuke games)
Party game: keep talking and nobody explodes = Geweldig (met vrienden) 14,99
Vr worlds is best aan de prijs voor wat je er voor krijgt, maar deze gebruik ik om te showcasen
[ Voor 60% gewijzigd door GeNiTaLiX op 26-10-2016 10:07 ]
Als er meer mensen zijn met keep talking and nobody explodes:
De Nederlandse manual is te downloaden op steam. Anders moet je het doen met de Engelse. Voor vrienden vaak een stuk fijner om te lezen.
Ook mijn vrouw helemaal gek van dit spel. Tip is wel het manual te printen of op een tablet te openen. De TV doen wij uit met dit spel.
De Nederlandse manual is te downloaden op steam. Anders moet je het doen met de Engelse. Voor vrienden vaak een stuk fijner om te lezen.
Ook mijn vrouw helemaal gek van dit spel. Tip is wel het manual te printen of op een tablet te openen. De TV doen wij uit met dit spel.
Tethered is een volledige singleplayer game en zou best een iets voor jou kunnen zijn, gezien de God's Eye view wens. Volgend jaar komt Gran Turismo VR, daar verwacht ik (in ieder geval grafisch) een veel betere ervaring van dan Driveclub.Xecuter NL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:38:
- tracking
Mijn wens lijst:
Draagcomfort vind ik juist heel hoog en dat is waarom de PSVR voornamelijk geprezen wordt. Heb geen last van warmte en het snoertje merk ik weinig van als je die een beetje handig neerlegt.
Ik hoop ook op veel VR remakes van oudere games! Genoeg games die ik heel graag in VR zou willen spelen. Nu hebben ontwikkelaars een echt goede reden om remasters te maken, ik vraag me af hoeveel tijd/moeite het kost om een bestaande game geschikt te maken voor VR. Het zou ook de content voor het VR platform een enorme boost geven. Win-win situatie zou je zeggen?
kan jij mij een linkje geven waar die manual staat ? ikzelf kan de Nederlandse versie zo 123 niet vinden.GeNiTaLiX schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:12:
Als er meer mensen zijn met keep talking and nobody explodes:
https://steamcommunity.co...ons/0/483367798497754935/RenaldoN schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:25:
[...]
kan jij mij een linkje geven waar die manual staat ? ikzelf kan de Nederlandse versie zo 123 niet vinden.
Dit gewoon. Money making machine hoor dat VR....heb mijn kwartaalbudget voor games er nu al doorheen gejast. En straks wil ik Robinson ook halen en Eagle Flight voor een zacht prijsje is ook erg leuk. Ik heb afgezien van Rigs en Valkyrie omdat dat toch ook weer 60 euro is.GeNiTaLiX schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:58:
Pff lees net reviews over Windlands, wat gisteren uit is gekomen, ook weer kneitergoed. Spreekt me op basis van de omschrijving zelfs meer aan dat Tethered. Dat bedoel ik nou...ben je zo 2x 25 euro verder

[ Voor 25% gewijzigd door B-Bandit op 26-10-2016 12:42 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik heb de eerste 10/15 minuten altijd dat de lenzen beslaan, hoe ik m ook opzet. Na een tijdje lost het probleem inderdaad uit zichzelf op, maar het blijft iets irritants de eerste paar minuten.GeNiTaLiX schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:51:
Ik heb geen last van een beslagen of warme bril en heb 'm wel wat uurtjes achter elkaar opgehad. Misschien te laag op je neus? Of in heb begin door het temperatuurverschil, dan trekt dat later nog wel bij.
PSN id: NL_SToRM
Hoe maken jullie de glazen schoon? Op reddit zijn er verschillende brillen kapot gegaan doordat ze met alcohol hebben schoongemaakt. De coating die op de glazen zit gaat dat namelijk los.
Ik weet dat een lens cleaning pen effectief is, maar hebben jullie nog huis-, tuin-, en keukenmiddeltjes?
Met de microfiber die we erbij hebben gekregen ben ik bang dat ik op den duur krasjes kan maken. Mag je bijvoorbeeld iets warme lucht op het glas blazen en schoonmaken?
Ik weet dat een lens cleaning pen effectief is, maar hebben jullie nog huis-, tuin-, en keukenmiddeltjes?
Met de microfiber die we erbij hebben gekregen ben ik bang dat ik op den duur krasjes kan maken. Mag je bijvoorbeeld iets warme lucht op het glas blazen en schoonmaken?
Beste kan je even bij een pearle oid langs gaan voor een goed microfiber doekje.GeNiTaLiX schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:47:
Hoe maken jullie de glazen schoon? Op reddit zijn er verschillende brillen kapot gegaan doordat ze met alcohol hebben schoongemaakt. De coating die op de glazen zit gaat dat namelijk los.
Die zijn ca 4 euro, maar die gebruik ik ook voor mij (normale) bril, die wel werken.
Zijn die anders/beter dan het doekje dat erbij zit?b.o.n.s schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:50:
[...]
Beste kan je even bij een pearle oid langs gaan voor een goed microfiber doekje.
Die zijn ca 4 euro, maar die gebruik ik ook voor mij (normale) bril, die wel werken.
Vraagje: waar kopen jullie de move controllers?
De duo packs kan ik nergens vinden op voorraad...
De duo packs kan ik nergens vinden op voorraad...
Tethered is echt briljant ! Wat een leuk spel zeg net tutorial gedaan en vermaak me er echt prima mee. Het is ook lekker rustig en bewegend niet zoveel dus me lichaam kan goed weten en zo me VR legs krijgen met veel games hou ik het niet langer dan 10 minuten vol.
Ik vind het mooi dat jullie positief zijn, maar als ik de videoreview zie, games die 20 minuten duren en dan nog zo duur zijn.
Zo zonde
Zo zonde
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
ik wil daar toch wel een kanttekening bij maken, ik lees dat nu steeds meer dat VR games per definitie erg kort zijn, maar dat valt reuze mee eigenlijk.Mars18 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:15:
Ik vind het mooi dat jullie positief zijn, maar als ik de videoreview zie, games die 20 minuten duren en dan nog zo duur zijn.
Zo zonde
Het is zeker waar dat er een aantal korte games zijn, maar deze zijn allemaal tussen de 8 en 19,95 euro, hier varieert de speelduur tussen de 40 minuten tot 3 uur.
Dit zijn games als:
- Rez infinite
- Batman VR
- VR worlds
- Ace Banana
- Pixel Gear
- Gun Jack
- Until Dawn Rush of Blood (1 playthrough duurt zo'n 3 uur, maar heeft grote herspeelbaarheid, waardoor ik er al zo'n 20 uur heb inzitten)
Maar er zijn ook games die een veel langere speelduur hebben, die in de meeste gevallen ook wat prijziger zijn:
- Rigs (single player + multi player inclusief division systeem > 40 uur gameplay)
- Eve Valkyrie (Single player + multi player > 40 uur)
- Battlezone
- Tethered (8 - 14 uur voor 1 playthrough)
- Tumble VR (goedkoop, maar wel meer dan 80 puzzels, ik schat dat ik hier zo'n 20 uur of meer mee bezig ben)
- Sports Bar VR (multiplayer Bar games > 10 uur)
- Driveclub VR (Single player + multi player > 40 uur)
- Windlands (schijnt lang te zijn, nog niet geprobeerd)
Dus naar mijn mening en ik heb inmiddels bijna alle VR games op battlezone na, is het simpelweg niet waar dat er maar een paar VR tech demos van 2 uur of minder zijn.
Wel kan het zo zijn dat geen 1 game je aanspreekt.
Een level in Tethered duurt minimaal 30 minuten en daar heb je er 14 van, dus best een aardige speeltijd.Mars18 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:15:
Zo zonde
Over welke Games heb je het dan?Mars18 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:15:
Zo zonde
Batman hoofd verhaal ruim een uur spelen maar daarna nog meerdere uren gespeeld en heb nog steeds niet alle puzzels prijs 19 euro
JobSimulator de kids spelen er geregeld mee prijs 28 euro
PlayRoom Gratis ook aantal uren mee gespeeld erg leuke games om met meerderen te spelen
BattleZone VR heb er al meerdere uren in zitten en ben voorloopig nog niet klaar maar was niet echt goedkoop 59 euro
Rigs heb ik besteld van horen zeggen meerdere uren speel plezier prijs max 59 euro
Eve ook besteld meerdere uren speel plezier van horen zeggen prijs max 59 euro
BattleZone Rigs en Eve zijn full prijs maar geven toch ook redlijk wat speel tijd meerendeel wel online daar moet je van houden.
Andere games heb ik nog geen ervaring mee.
Thanks voor de uiteenzetting!
Maar hoe zit het met diepgang in de gameplay? Blokken stapelen zie ik mezelf niet zolang doen. Battlezone heb ik, net als RIGS, ook wel na een paar potjes gezien. Wat voor de 1 geldt, geldt misschien niet voor de ander. Persoonlijk vind ik het best knap dat je zoveel uur in een spel als Until Dawn kan stoppen. Aan de andere kant heb ik met een spel als Destiny wel 100 keer dezelfde strike gedaan, dus ergens snap ik het ook wel weer
- verhaal
- variëteit
- replay waarde
- speelsessie duur (korte portjes of langere sessies nodig per keer)
- stijl van de game (veel games, muv het horror genre ziet er zeer kiddy uit, ik ben meer fan van mecha, space, shooters, etc)
- grafische kwaliteit
- spelwereld (hoe vol is de omgeving? Rijk of juist kaal?)
- etc. etc (kan ff niks erbij verzinnen
Ben gewoon erg nieuwsgierig en hoop zo hard dat VR door zet en een succes wordt. Maar zoals het kijken naar een 3D film in de bios, vergeet je op een gegeven moment het VR element en gaat het om diepgang in de gameplay. Diepgang kan trouwens ook heel goed zijn op het moment dat een VR game je weet te ontroeren, terwijl deze best kort is (zoiets als Journey bijvoorbeeld), maar dan voor een bijpassende prijs.
Edit- Tethered ga ik overigens zeker uitproberen deze week!
Ja. Voelen een stuk dikker aan dan diegene die je bij 3d/vr brillen krijgt..GoO schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:24:
[...]
Zijn die anders/beter dan het doekje dat erbij zit?
Zijn ook wasbaar dus langer te gebruiken.
Tethered schijnt behoorlijk wat diepgang te hebben als ik zo de reacties op /r/psvr lees.Xecuter NL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:04:
[...]
Maar hoe zit het met diepgang in de gameplay? (...)
Edit- Tethered ga ik overigens zeker uitproberen deze week!
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Voor de geïnteresseerden: PSVR gebruiken op macOS voor 3D/180/360 video's/films! MacMorpheus en ik lees dat het werkt, zelf nog niet getest.
https://www.reddit.com/r/.../?st=IUR15W4L&sh=91c8daa5
Voor wie zegt: je kan toch VR video's kijken via de media player van de PS4? Dit zijn géén 3D video's, enkel 180/360 graden. Dus je kijkt naar een plat scherm waar je rond kan kijken. Met MacMorpheus kan je echte VR video's kijken, dus in 3D.
https://www.reddit.com/r/.../?st=IUR15W4L&sh=91c8daa5
Voor wie zegt: je kan toch VR video's kijken via de media player van de PS4? Dit zijn géén 3D video's, enkel 180/360 graden. Dus je kijkt naar een plat scherm waar je rond kan kijken. Met MacMorpheus kan je echte VR video's kijken, dus in 3D.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Hoe worden VR videos eigenlijk gemaakt ? Ik zie niet in hoe dat technisch mogelijk is, aangezien je bij het opnemen van de video vanuit 2 punten moet opnemen. Gewone 3D camera's werken dus met een dubbel lenzensysteem, maar ik zie niet goed in hoe je dan tegelijk ook in 180 of zelfs 360 graden rondom kunt gaan filmen.ASNNetworks schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:45:
Met MacMorpheus kan je echte VR video's kijken, dus in 3D.
Zojuist ook de intro gespeels van Tethered. Ik werd beoordeeld op 4 niveaus waarvan ik twee een A haal en 2 een D.
Als ik ze dus allemaal op A wil halen ben ik echt lang zoet met deze GEWELDIGE game.
Echt een aanrader als je Black & White leuk vond
Als ik ze dus allemaal op A wil halen ben ik echt lang zoet met deze GEWELDIGE game.
Echt een aanrader als je Black & White leuk vond
PSN RobinNova
Als je genoeg overlap tussen de camera's hebt kun je dat tot 3d video verwerken. Het zijn gewoon een stuk meer camera's.Twixie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:49:
[...]
Hoe worden VR videos eigenlijk gemaakt ? Ik zie niet in hoe dat technisch mogelijk is, aangezien je bij het opnemen van de video vanuit 2 punten moet opnemen. Gewone 3D camera's werken dus met een dubbel lenzensysteem, maar ik zie niet goed in hoe je dan tegelijk ook in 180 of zelfs 360 graden rondom kunt gaan filmen.

is op zich wel een goed punt, maar dat geldt voor elke game, dat heeft niets met VR te maken. Diepgang is nogal subjectief. Ik heb destiny bijvoorbeeld ook, maar dat vind ik ook een diepgang hebben van 0,0. Maar dat zegt niets over de kwaliteit, het is maar net wat je aanspreekt.Xecuter NL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:04:
[...]
Maar hoe zit het met diepgang in de gameplay? Blokken stapelen zie ik mezelf niet zolang doen. Battlezone heb ik, net als RIGS, ook wel na een paar potjes gezien. Wat voor de 1 geldt, geldt misschien niet voor de ander. Persoonlijk vind ik het best knap dat je zoveel uur in een spel als Until Dawn kan stoppen. Aan de andere kant heb ik met een spel als Destiny wel 100 keer dezelfde strike gedaan, dus ergens snap ik het ook wel weer. Maar wat als we niet kijken naar uren speelbaarheid, maar naar variabelen als:
- verhaal
- variëteit
- replay waarde
- speelsessie duur (korte portjes of langere sessies nodig per keer)
- stijl van de game (veel games, muv het horror genre ziet er zeer kiddy uit, ik ben meer fan van mecha, space, shooters, etc)
- grafische kwaliteit
- spelwereld (hoe vol is de omgeving? Rijk of juist kaal?)
- etc. etc (kan ff niks erbij verzinnen)
tumble VR bijvoorbeeld, jij noemt het blokjes stapelen, ik zie een blok game met behoorlijk veel diepgang, want er is veel diversiteit te bedenken met blokjes. Dit vindt je ook terug in tumble VR (ik gebruik deze game maar even als voorbeeld). Zo heb je in tumble VR:
- opdrachten om een zo hoog mogelijke toren te bouwen, hierbij moet je rekening houden met de verschillende materialen, want glas of plastic gedragen zich heel anders als rubberen of granieten blokken. Met deze kennis kun je dus hogere torens bouwen dan je op het eerste gezicht zou verwachten wat weer meer medailles oplevert.
- opdrachten om laserstralen via blokken met spiegels richting een ontvanger proberen te krijgen (hier bouw je dus geen torens maar ben je bezig met een soort van puzzel
- opdrachten om zoveel mogelijk op een plateau te zetten waarbij er op een bepaalde hoogte een veger heen en weer gaat die blokken wegschuift die te hoog zijn. Dit is een behoorlijk moeilijke opgave overigens.
- opdrachten om een puzzel te maken, waarbij je verschillende vormen in elkaar moet passen om een bepaalde vorm te krijgen
- zijn er verborgen blokken die je moet zien te vinden die je later in een apart level dient te gebruiken om een opdracht te kunnen halen
- en nog wat meer van dat soort dingen.
Dat is dus veel meer diepgang in de gameplay dan je op het eerste gezicht zou verwachten van een 9,99 euro game. Daar komt ook nog eens bij dat hij er grafisch erg goed uitziet in VR en VR een perfect fit voor dit soort type games is omdat je nu echt om de blokken heen kunt kijken tijdens het passen.
Rigs vindt jij niets aan zeg je. Dat kan natuurlijk
Ook voor rigs kun je zeggen dat het je gameplay niet is, dat snap ik. Maar de opmerkingen dat er alleen maar maximaal 2 uur durende techdemo's beschikbaar zijn is gewoon echt niet waar. Er zijn volledige titels beschikbaar met lange gameplay duur om ze echt te spelen. Rigs kun je gewoon even lang spelen als Fifa als je maar van sport games houdt. Als je dan ook nog voor platina wil gaan en serieus het spel echt uit wil spelen dan red je dat simpelweg niet in 40 uur.
En zo kan ik voor elke game in mijn langere speelduur lijst opsomming wel zo'n beschrijving geven. Ik vermoed dat veel van de tech demo opmerkingen voortkomen uit het feit dat er alleen een paar demo's gespeeld worden. Maar de mensen die de games daadwerkelijk kopen en spelen zullen beamen dat dat beeld dat geschetst wordt simpelweg niet klopt.
Maar het moet natuurlijk wel allemaal je type games zijn die er nu zijn, als je dat soort games niets aan vindt en ze niet wil kopen dan is VR op dit moment gewoon niets voor je en kun je beter wachten. Games als The Witcher, Fallout 4 of Diablo zijn er niet, dus voor echt lange verhaal games moet je op dit moment niet bij VR zijn. Maar voor games puur gericht op gameplay is er op dit moment echt wel een sterke launch lineup beschikbaar als je er voor openstaat.
En er komt de komende tijd heel veel aan, dus het is overduidelijk dat VR erg serieus genomen wordt door Sony en developers, check de volgende release lijst maar eens:
https://www.reddit.com/r/...rmed_playstationvr_games/
Vraag naar PSVR overtreft verwachtingen
Ik ben benieuwd wanneer we van Sony echte verkoopcijfers te horen krijgen.
En de Vive game Pierhead Arcade komt naar PSVR.
Ik ben benieuwd wanneer we van Sony echte verkoopcijfers te horen krijgen.
En de Vive game Pierhead Arcade komt naar PSVR.
[ Voor 22% gewijzigd door .GoO op 27-10-2016 06:48 ]
Ik heb gisteren dus voor het eerst last gehad van 'wobbling' en drift. Tumble Vr was niet meer te doen. Zowel zittend als staand. Na een Level keek was het beeld al ver van het centrum verwijderd. Het beeld draaide de hele tijd.
Ook het hoofdmenu stoorde en wiebelde behoorlijk.
Ik heb de camera op verschillende punten neergezet. Alles opnieuw gekalibreerd laat. De ps opnieuw gestart enz.
Misschien kwam het door de reflectie van de tv of dat mijn afstand te groot was. Ik heb nu net 1,50m vanaf de camera gemeten en zal het vanavond nog eens testen.
Vreemd..
Ik heb de camera op verschillende punten neergezet. Alles opnieuw gekalibreerd laat. De ps opnieuw gestart enz.
Misschien kwam het door de reflectie van de tv of dat mijn afstand te groot was. Ik heb nu net 1,50m vanaf de camera gemeten en zal het vanavond nog eens testen.
Vreemd..
[ Voor 5% gewijzigd door GeNiTaLiX op 27-10-2016 08:58 ]
Mmmmm, had er helemaal geen last van eigenlijk bij Tethered niet, zat op ongeveer 2 meter en een beetje van de camera af denk ik. Bij sommige games verschuift hij iets maar dan is eht echt een paar centimeter zeg maar.GeNiTaLiX schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:58:
Ik heb gisteren dus voor het eerst last gehad van 'wobbling' en drift. Tumble Vr was niet meer te doen. Zowel zittend als staand. Na een Level keek was het beeld al ver van het centrum verwijderd. Het beeld draaide de hele tijd.
Vreemd..
Ik had gisteren ook enorm last van dat 'wobbling' effect tijdens het spelen van Tethered. Als je daar te lang mee doorgaat wordt je echt gek...
Heb toen het volgende allemaal in één keer tegelijk uitgevoerd;
- M'n bank weer 10 cm naar voren geschoven (denk dat ik nu +/- 2.20 van de camera zit),
- Groot licht uit gezet (schemerlamp aan)
- M'n gordijnen dicht gedaan (ook al was het al donker buiten).
- PSVR even uit en weer aan gezet.
Daarna was het probleem vrijwel nihil in de overige 50 minuten die ik nog gespeeld heb.
- M'n bank weer 10 cm naar voren geschoven (denk dat ik nu +/- 2.20 van de camera zit),
Daarna was het probleem vrijwel nihil in de overige 50 minuten die ik nog gespeeld heb.
Ik had er gisteren ook wat last van tijdens Batman VR. Wanneer ik stil stond zag je het beeld af en toe een beetje trillen. Ik neem aan dat dit het 'wobbling' effect is?
Daarna VR Worlds gedaan en daar had ik er geen last van. Kan het komen doordat Batman VR met Move controllers gespeeld wordt en VR Worlds niet? Het zou prettig zijn als Sony binnenkort met een softwareupdate komt om dit probleem te verhelpen.
Daarna VR Worlds gedaan en daar had ik er geen last van. Kan het komen doordat Batman VR met Move controllers gespeeld wordt en VR Worlds niet? Het zou prettig zijn als Sony binnenkort met een softwareupdate komt om dit probleem te verhelpen.
[ Voor 12% gewijzigd door .GoO op 27-10-2016 09:47 ]
Ik had het gisteren ook een aantal keren onder het spelen van BattleZone het is heel raar lijkt wel of er iets van slag is eventjes en dan is het weer over..GoO schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:45:
Ik had er gisteren ook wat last van tijdens Batman VR. Wanneer ik stil stond zag je het beeld af en toe een beetje trillen. Ik neem aan dat dit het 'wobbling' effect is?
Had gisteren wel minder last van Driften ik zat nu iets dichterbij en had het wel iets maar soms corrigeerde hij zelf weer dus blijkbaar is de preciese afstand toch belangrijk ga vanavond met behulp van Batman Arkham VR kijken waar de sweetspot is en daar dan zitten spelen kijken of het dan nog beter word.
Vorig jaar waren er verhalen dat Alien Isolation en Project Cars een VR versie zouden krijgen. Hoe zit het daar mee?
Het is vandaag twee weken geleden dat de PSVR op de markt is gekomen. Ondertussen is er nog steeds geen officiële verklaring / erkenning van Sony gekomen, voor zover ik weet, wat betreft het drifting probleem. Behalve verhalen van gebruikers die gebeld hebben met de helpdesk en te horen kregen dat ze hun unit kunnen terugsturen is er nog geen echte oplossing. Wil Sony het probleem zoveel mogelijk onder de pet houden, of werken ze achter de schermen in stilte aan een fix vraag ik me af?
Gisteren bij Tethered mijn stoel een stuk verder naar achteren geschoven dan normaal (zodat ik de leuke poppetjes beter kon zien en ik meer ruimte had om rond te kijken).Qon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:34:
Ik had gisteren ook enorm last van dat 'wobbling' effect tijdens het spelen van Tethered. Als je daar te lang mee doorgaat wordt je echt gek...
Hierdoor ontstond bij mij ook het wobbling effect (af en toe springt het beeld even naar een hoek die je niet kunt plaatsen).
Iets dichterbij zitten en PS4 volledig resetten heeft bij mij geholpen.
Eigenlijk dezelfde manier die ik gebruikt heb bij die ene keer dat ik last had van drifting.
Van beiden geen enkele last meer gehad sindsdien.
PSN RobinNova
Vraagje: ik heb nog geen PSVR, maar ik lees dat je de PS VR bril kunt kalibreren. Moet ik dit elke keer doen als iemand anders hem gebruikt? Of kan ik met verschillende accounts een eigen calibratie hebben?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
even voor de duidelijkheid, ik kan deze bestellen bij bol.com en testen en dan retouneren binnen 14 dagen ?
Je kan Calibreren per account jaTheKillingBean schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:01:
Vraagje: ik heb nog geen PSVR, maar ik lees dat je de PS VR bril kunt kalibreren. Moet ik dit elke keer doen als iemand anders hem gebruikt? Of kan ik met verschillende accounts een eigen calibratie hebben?
Maar dat is puur om het optimaal goed te krijgen kwa scherpte belangrijker is een goede plek vinden waar je gaat zitten / Staan voor je PS4 Camera.
Bij Bol.com weet ik het niet zeker, maar bij Coolblue sowieso wel.shakespeare schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:15:
even voor de duidelijkheid, ik kan deze bestellen bij bol.com en testen en dan retouneren binnen 14 dagen ?
Coolblue zal wel zorgen dat hij voorlopig niet op voorraad is als ze slim zijn
Ja je heb als je hem online komt een zichtstermijn van 30 dagen bij bol.comshakespeare schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:15:
Op de productpagina zeggen ze dat je hem niet kunt retourneren (ivm hygiene waarschijnlijk), maar volgens mij moeten ze je retour gewoon accepteren conform wet koop op afstand.shakespeare schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:15:
Iets anders, iemand ervaring met Sports Bar VR? Lijkt me wel een leuke titel, ook vanwege de multiplay die erin zit.
[ Voor 12% gewijzigd door NikkiNailz op 27-10-2016 14:00 ]
het lijkt me ook dat je hem niet terug kan sturen, want zodra je hem installeert moet je zoveel zakjes en verpakkingsmateriaal en beschermingstikkers verwijderen dat je dat nooit meer in de originele staat terugkrijgt (zoals in hun retour voorwaarden staat).NikkiNailz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:54:
[...]
Op de productpagina zeggen ze dat je hem niet kunt retourneren (ivm hygiene waarschijnlijk), maar volgens mij moeten ze je retour gewoon accepteren conform wet koop op afstand.
ik zou het risico niet nemen en gewoon uitproberen in 1 van de winkels, dan weet je echt wel wat na een sessie van een kwartier of het iets is voor je of niet.
Als je op zoek bent naar iets wat je even twee weken uit kan proberen om vervolgens weer terug te sturen dan denk ik niet dat bol de beste keus is hiervoor. Daar komt bij dat alleen een VR niet voldoende is, je hebt ook minimaal een camera nodig.
Verwijderd
Heb tot nu toe veel lol gehad met Batman. Die is helaas volledig uitgespeeld. Zou graag Wayward Sky kopen maar die is nog steeds niet beschikbaar. Heb toen Until Dawn maar gekocht maar dat soort games kunnen mij niet zo bekoren. Op zicht wel leuk en een paar mooie schrikmomenten maar gaat mij wel snel vervelen. Na veel goede reactie Tethered geprobeerd. Is ook leuk maar zou een dergelijke game in een "volwassenere" markt nooit kopen. Wacht met smart op Robinson: The journey.
De WoW momenten zijn nu wel wat minder maar blijf erbij dat dit de toekomst van gamen wordt. Nu nog wachten op het succes van de echte AAA titels zoals RE7. Bij die demo had ik wel even een "o fuck" momentje.
De WoW momenten zijn nu wel wat minder maar blijf erbij dat dit de toekomst van gamen wordt. Nu nog wachten op het succes van de echte AAA titels zoals RE7. Bij die demo had ik wel even een "o fuck" momentje.
Alleen bij Coolblue en Wehkamp zou je hem terug mogen sturen.shakespeare schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:15:
Geloof me, ik heb iedereen gebeld
Ik heb hem ook bij Coolblue gekocht omdat ik dus de mogelijkheid had om hem rustig uit te proberen.
Gewoon rustig in je eigen setting en dat je bijvoorbeeld kon zien of die metalen tafelpoot voor de televisie geen trackingsproblemen zou veroorzaken.
Ook wist ik niet zeker of ik er misselijk van zou worden.
Inmiddels weet ik dit dus wel en heb hem teruggestuurd en binnen 2 dagen mijn geld al teruggekregen
De zakjes had ik gewoon normaal geopend dmv het plakbandje los te maken, waarbij alle zakjes e.d. intact waren.
Was ik nu naar een demonstratie in een winkel geweest en ze hadden mij de Ocean demo voorgeschoteld dan was ik van die 5 min waarschijnlijk niet misselijk geworden en had ik hem bij zo'n zaak gekocht en daarna geen mogelijkheid meer om hem terug te sturen.
Dus echt mijn petje af voor Coolblue, geweldige service
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Ik heb contact met Bol.com gehad, voordat ik de PSVR uit ging testen met de vraag of ik hem terug kon sturen nadat ik hem had getest( Ik kan niet zo goed over 3D in de bioscoop, dit ook aangegeven bij de medewerker), was geen enkel probleem.shakespeare schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:15:
Ik heb de PSVR op retour staan voor geld terug en kan deze zo opsturen. Overigens stond er 30 dagen bedenktijd en niet 14.Qweridee schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:37:
[...]
Ik heb contact met Bol.com gehad, voordat ik de PSVR uit ging testen met de vraag of ik hem terug kon sturen nadat ik hem had getest( Ik kan niet zo goed over 3D in de bioscoop, dit ook aangegeven bij de medewerker), was geen enkel probleem.
Wat moeilijkere en ook volwassenere spellen die ik leuk vind zijn thumper (met name deze) en tumble.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:59:
Heb tot nu toe veel lol gehad met Batman. Die is helaas volledig uitgespeeld. Zou graag Wayward Sky kopen maar die is nog steeds niet beschikbaar. Heb toen Until Dawn maar gekocht maar dat soort games kunnen mij niet zo bekoren. Op zicht wel leuk en een paar mooie schrikmomenten maar gaat mij wel snel vervelen. Na veel goede reactie Tethered geprobeerd. Is ook leuk maar zou een dergelijke game in een "volwassenere" markt nooit kopen. Wacht met smart op Robinson: The journey.
Thumper is met name reactie. Ik probeer overal S rating te halen. Heel vet. En Tumble is denken, soms heel moeilijk, maar dit spel speel ik meestal zo'n 20 minuten Max.
Indien je problemen hebt met tracking of het driften van het beeld naar een zijkant wil ik je adviseren om even te kijken in het volgende topic:Kronos1979 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:59:
[...]
Gisteren bij Tethered mijn stoel een stuk verder naar achteren geschoven dan normaal (zodat ik de leuke poppetjes beter kon zien en ik meer ruimte had om rond te kijken).
Hierdoor ontstond bij mij ook het wobbling effect (af en toe springt het beeld even naar een hoek die je niet kunt plaatsen).
Iets dichterbij zitten en PS4 volledig resetten heeft bij mij geholpen.
Eigenlijk dezelfde manier die ik gebruikt heb bij die ene keer dat ik last had van drifting.
Van beiden geen enkele last meer gehad sindsdien.
Playstation VR - 'Beeld verschuift naar links' issue
Volgens de methode daar beschreven lijkt de tracking vervolgens perfect te werken
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Hm lijkt me niet. als jij die bril op je gezicht zet en je hebt eea huidziekte al dan niet besmettelijk dan zou ik niet blij zijn als ik jouw bril krijg.
NikkiNailz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:54:[...]Op de productpagina zeggen ze dat je hem niet kunt retourneren (ivm hygiene waarschijnlijk), maar volgens mij moeten ze je retour gewoon accepteren conform wet koop op afstand.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Hmm oke, ik had ze opgebeld en tegen mij zeiden ze idd dat terugsturen geen enkel probleem was ze zouden het bij mijn account erbij zetten.Qweridee schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:37:
[...]
Ik heb contact met Bol.com gehad, voordat ik de PSVR uit ging testen met de vraag of ik hem terug kon sturen nadat ik hem had getest( Ik kan niet zo goed over 3D in de bioscoop, dit ook aangegeven bij de medewerker), was geen enkel probleem.
Voordat ik ging bestellen, toch nog even opgebeld met wat er precies stond. En toen vertelden ze mij doodleuk dat er niks stond....
Toen nogmaals gevraagd of ik hem terug mocht sturen en ze vertelden mij dat de callcenter mensen daar geen uitspraak over mochten doen want ze konden mij niet verzekeren dat de mensen die de retouren zouden aannemen deze ook gingen aannemen.
Just my 2 cents.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Heb voor de zekerheid mijn chatgesprekje gescreenshot, wil achteraf inderdaad geen gezeur met welles-nietes.henkyyyyyyy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:19:
[...]
Hmm oke, ik had ze opgebeld en tegen mij zeiden ze idd dat terugsturen geen enkel probleem was ze zouden het bij mijn account erbij zetten.
Voordat ik ging bestellen, toch nog even opgebeld met wat er precies stond. En toen vertelden ze mij doodleuk dat er niks stond....
Toen nogmaals gevraagd of ik hem terug mocht sturen en ze vertelden mij dat de callcenter mensen daar geen uitspraak over mochten doen want ze konden mij niet verzekeren dat de mensen die de retouren zouden aannemen deze ook gingen aannemen.
Just my 2 cents.
Ik stuur hem niet terug, ben er veel te blij mee, maar ik dek mezelf wel graag even in voor een product van 400 euro
Die angst blijkt ook terecht:
http://www.psx-sense.nl/2...g-herpes-slechte-hygiene/
http://www.psx-sense.nl/2...g-herpes-slechte-hygiene/
ErikRo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:47:
Hm lijkt me niet. als jij die bril op je gezicht zet en je hebt eea huidziekte al dan niet besmettelijk dan zou ik niet blij zijn als ik jouw bril krijg.
[...]
Vanavond Windlands aangeschaft. Zou dus zowel 1 van de meest geweldige als heftige games moeten zijn kwa motion sickness. Maar wonder boven wonder had ik amper ergens last van. De makers hebben erg goed nagedacht over de comfort opties (kooi, niet traploos rondkijken).
Wat voor spel is het? Geen idee wat het doel is, maar de gameplay komt er simpelweg op neer dat je als Spiderman aan het rondslingeren bent! En dat is me een potje gaaf, kan niet wachten tot er een echte spiderman game uitkomt met een degelijke VR component.
Wat voor spel is het? Geen idee wat het doel is, maar de gameplay komt er simpelweg op neer dat je als Spiderman aan het rondslingeren bent! En dat is me een potje gaaf, kan niet wachten tot er een echte spiderman game uitkomt met een degelijke VR component.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.