Die kabel kan er voor zorgen dat je dat tracking probleem krijgt. Dus, weet dat.superericje schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:58:
[...]
Thanks voor de link.. Zag dat deze er nog maar 6 had (nu 5) dus direct maar besteld....
Helemaal mee eens. Ben een racefanaat en graphics junk en hoef geen 2D racegames meer. Het grappige is dat ik voorheen weleens tegen mijn vrouw zei dat ik 'die ook had' als er eens een Ferrari op de snelweg voorbij reed. Die stond dan in de virtuele garage van een bepaalde racegame. En dan voelde het een heel klein beetje alsof je die auto echt had.robinez schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:35:
[...]
ik ben zo'n graphics freak die dingen al snel slecht eruit vindt zien. Echter, ik hou ook wel rekening met de huidige staat van VR en de resolutie die beschikbaar is, dus ik let al snel meer op de VR ervaring dan op de graphics.
Ik vind dat veel VR Game reviews ook geschreven worden vanuit het vergelijk met hoe beelden eruit zien op een 2D scherm met veel hogere resolutie. Dat vergelijk is natuurlijk niet eerlijk als je kijkt naar de prijs en huidige status van de VR bril en PS4.
Maar Driveclub VR vind ik een fantastische game voor racefanaten, het is simpelweg niet uit te leggen hoe levensecht het racen in VR voelt en moet eigenlijk gewoon ervaren worden. Als je de beschikking over een stuur / pedal setup hebt maakt dit het immersie gevoel compleet, geen enkele 2d racegame komt ook maar in de buurt van deze ervaring.
Wel vind ik driveclub VR vermoeiender om te spelen als je dit wat langer speelt achter elkaar (meerdere uren), hoofdoorzaak hiervoor is de resolutie van de bril die de tonen voorwerpen op afstand toch onduidelijk maakt. Dit probleem heb je met voorwerpen dichtbij niet, maar op afstand is het simpelweg wazig te noemen. Toch vind ik dit in de praktijk geen probleem, die wazigheid vergeet je eigenlijk direct als je in bloedstollende battles met andere auto's aan het vechten bent om die felbegeerde top 3 positie.
dus waar het eigenlijk op neerkomt, als je de game puur op graphics gaat beoordelen dan vind je het niks, de VR is simpelweg niet in staat om objecten die zich ver weg in je 3D veld scherp weer te geven, voorwerpen dichtbij wel die zijn ook scherp in je bril (ook in Driveclub VR).
Nu met DC VR is dat gevoel zoveel sterker. Als ik in een Pagani Zonda R rijd, rijd ik ook echt in een Pagani Zonda R. Ik zit echt in die auto. Ik héb die auto gewoon.
En het is supertof om dan door je voorruit een Ferrari of wat dan ook door het beeld te zien schuiven terwijl je hem op de hielen zit. Bumper aan bumper gevechten voelen gewoon echt. Je vergeet dat je een spelletje speelt. En dan is het physicsmodel van DC niet eens zo heel erg realistisch. De immersie is geweldig.
Dus ja, als ik objectief als journalist ga kijken en vergelijken ziet het er minder scherp en gedetailleerd uit. Maar ik denk dat je het kan vergelijken met zwemmen door een koraalrif met enigszins beslagen duikbril. Je bent daar, kijkt om je heen, voelt het water stromen enz. En het plaatje is dan niet helemaal helder, maar het is nog altijd 100 keer beter dan datzelfde koraalrif op een 4k beeldscherm bekijken vanaf een bureaustoel.
Als ik me niet vergis kun je de trigger ingedrukt houden en dan door het menu navigeren door de controller omhoog of omlaag te bewegen. Ik heb dat ergens gelezen (hier op tweakers of op reddit?), maar heb het zelf nog niet getest.breagor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:14:
hoe wisselen jullie van controllers?
Vaak moet je in de menu's de dual shock gebruiken omdat op de move controllers geen direction knoppen zitten, en vervolgens moet je dus in het spel de move controllers gebruiker....maar ja dan moet ik eerst de bril weer af om de controllers te kunnen pakken/of een beetje rondgrabbelen......beetje onhandig allemaal, dus wellicht nog tips?
[ Voor 10% gewijzigd door KlaasjeNL op 20-10-2016 17:23 ]
Zij was echt te fanatiek haha, maar het was echte een enorme dreun en heeft er hoofdpijn aan overgehouden en vanavond geen warme eten voor mij haha. Want mijn zorg was meer voor de bril van €400,- in plaats van haar voorhoofd
Die indruk kreeg ik inderdaad ook bij jouw post van vanmorgenbeezjeh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:25:
[...]
Want mijn zorg was meer voor de bril van €400,- in plaats van haar voorhoofd.
Doe ik ook, heb de camera standaard in het TV meubel staan samen met de PS VR. Heb nog speciaal mijn PS3 opgeruimd om daar plek voor vrij te maken. In elk geval, als ik ga spelen zet ik de camera gewoon neer op een stoel, TV-meubel oid. En ik ga er voor zitten. Heb het eerder al aangegeven maar mijn vrouw kan nu tv kijken terwijl ik aan de zijkant VR game, perfect toch?!Svennie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:09:
[...]
tijdens het spelen een stoel/krukje/krat bier neerzetten op een goede afstand en daar de camera opzetten? Ook geen mooie oplossing maar het werkt wel.
[ Voor 75% gewijzigd door B-Bandit op 20-10-2016 18:13 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Net Batman VR opgestart, de erste VR waarbij ik moest gaan staan.
Super indrukwekkend, alles heel mooi gemaakt...maar...wel heel kort! Dik uur en je bent door het verhaal heen en dat is toch wel erg jammer.
Mochten ze hier een 6-7 uur durend spel van maken dan haal ik hem direct:)
Super indrukwekkend, alles heel mooi gemaakt...maar...wel heel kort! Dik uur en je bent door het verhaal heen en dat is toch wel erg jammer.
Heb alleen de demo gespeeld. Auto is mooi, alles daarbuiten niet. Veel te wazig. Ook geeft VR je de mogelijkheid om in de spiegels te kijken. Maar dat is ook bijna vergelijkbaar met wat ik 's ochtends in mijn buitenspiegels zie, bijna niets. Tijdens het racen kijk je vooruit en niet naar je auto. Dat voelt alsof ik een bril nodig heb. Ik ben het dan ook eens met de reviewralph075 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:12:
Mede naar aanleiding van de review op Tweakers vandaag: Toch wel opvallend dat in meerdere reviews wordt benoemd hoe slecht Driveclub VR is. Als ik echter de geluiden van sommige graphic junks hoor, dan vinden ze Driveclub VR helemaal geweldig en vallen de graphics best mee. Sterker, door de ervaring van midden in de race zitten, blijken de graphics van ondergeschikt belang te worden (en dit bij echte graphic junks(!)).
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Verwijderd
- wisselen van controllers is idd wat lastig. Ik schuif het vizier zo ver mogelijk vooruit en gluur onder de rand terwijl ik wat rondgrabbel naar de move controllers. Zou handiger geweest zijn mochten ze een van de move controllers zoals een "muis" laten functioneren binnen de menu's.breagor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:14:
Vaak moet je in de menu's de dual shock gebruiken omdat op de move controllers geen direction knoppen zitten, en vervolgens moet je dus in het spel de move controllers gebruiker....maar ja dan moet ik eerst de bril weer af om de controllers te kunnen pakken/of een beetje rondgrabbelen......beetje onhandig allemaal, dus wellicht nog tips?
en nog een ander vraag: soms speel ik zittend en soms staand, echter al ik van zittend naar staand ga krijg ik alweer "buiten speelgebied" dus dan moet ik eerst weer de camera verplaatsen......is dit de enige oplossing hiervoor, of heeft iemand een ideale middenweg qua camera plaatsing gevonden?
- heb de camerahoek eenmaal moeten aanpassen bij Batman. Hierdoor ook een stuk dichter moeten gaan zitten bij de tv, maar sindsdien geen problemen meer tussen zittend en rechtstaan. Camera staat hier op ongeveer 1.30m en bijna volledig horizontaal.
Iemand al ergens verkoopcijfers teruggevonden?
http://www.psx-sense.nl/2...tijdens-launchweek-japan/Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:44:
[...]
Iemand al ergens verkoopcijfers teruggevonden?
Voor mensen die nog wachten op Wayward Sky in de Nederlandse PS Store. Volgende week komt hij uit volgens een AMA met de devs
Ik ben bang dat mijn reactie ongeveer hetzelfde zou zijn hier thuis.beezjeh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:25:
[...]
Zij was echt te fanatiek haha, maar het was echte een enorme dreun en heeft er hoofdpijn aan overgehouden en vanavond geen warme eten voor mij haha. Want mijn zorg was meer voor de bril van €400,- in plaats van haar voorhoofd.
Niet. Trigger op de move ingedrukt houden en dan gewoon zwaaien/bewegenbreagor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:14:
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ik vind dat zwaaien en bewegen niet ideaal. Ik leg de move controllers tegen mijn benen aan. Vindt ze dan zo weer terug.ASNNetworks schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 02:09:
[...]
Niet. Trigger op de move ingedrukt houden en dan gewoon zwaaien/bewegen
Een mediamarkt medewerker beweerde dat een nieuw setje move controllers nauwkeuriger zou zijn dan de oude modellen. Wees gewaarschuwd voor dit soort onzin. Helaas zijn ze op marktplaats niet meer goedkoop te krijgen.
Hoeveel kans is er nou eigenlijk op drifting? Ik lees hier dat aardig wat personen het hebben en ook op Reddit en andere fora lees je het toch regelmatig. Wilde vandaag eigenlijk even 'vlug' tijdens de pauze naar de MM om te kijken of ze een PSVR hebben, maar door deze verhalen twijfel ik nog erg om deze nu te halen of om te wachten tot Sony het probleem heeft gevonden.
Ik denk dat de kans 100% is. Volgens mij komt het omdat de bril buiten bereik camera komt als je hem neerlegt. Heb het idee dat het probleem vooral bij afdoen en opdoen speelt. Het is echter in mijn optiek een minimaal probleem.TheBrut3 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:20:
Hoeveel kans is er nou eigenlijk op drifting? Ik lees hier dat aardig wat personen het hebben en ook op Reddit en andere fora lees je het toch regelmatig. Wilde vandaag eigenlijk even 'vlug' tijdens de pauze naar de MM om te kijken of ze een PSVR hebben, maar door deze verhalen twijfel ik nog erg om deze nu te halen of om te wachten tot Sony het probleem heeft gevonden.
Als je ook maar beetje het drifting topic gevolgd hebt, zou je weten dat je er wel behoorlijk naast zit.MaxHardcore schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:17:
[...]
Ik denk dat de kans 100% is. Volgens mij komt het omdat de bril buiten bereik camera komt als je hem neerlegt. Heb het idee dat het probleem vooral bij afdoen en opdoen speelt. Het is echter in mijn optiek een minimaal probleem.
Om te beginnen is de drift er ook bij cinematic mode, waar de camera niet gebruikt wordt (LEDs blijven uit). Dat wijst er op dat in elk geval de ingebouwde motion sensors al een rol spelen.
Verder is bij iedereen die het probleem heeft, het probleem er gewoon terwijl je op je plaats blijft zitten met de camera op je hoofd.
Het probleem is ook absoluut niet minimaal. Heb zelf al meegemaakt dat ik na 3 rondjes Driveclub ik al met een fout van 30° zat.
Gisteren World War Toons gespeld, beta uit de US store. Prachtige shooter, itt Rigs ligt het tempo wat lager waardoor het (als VR beginner) wat makkelijker speelt. Geen idee hoe lang de beta duurt maar aanrader om te proberen.
Het openingsmenu is een vliegtuig waar je in het bagageruim zit, mooi uitgevoerd en geeft gelijk een gevoel van ruimte
Eigenlijk merk ik dat je VR games op een hele andere manier moet benaderen. Door jaren gamen op een plat scherm merk ik dat ik dat als uitgangspunt gebruik. Games als Rez en GNOG sloeg ik in de demo gelijk over omdat de graphics er simplistisch uitzien maar juist daar de grootste lol mee, even een kleine reset voor verwachtingen per spel dus.
Het openingsmenu is een vliegtuig waar je in het bagageruim zit, mooi uitgevoerd en geeft gelijk een gevoel van ruimte
Eigenlijk merk ik dat je VR games op een hele andere manier moet benaderen. Door jaren gamen op een plat scherm merk ik dat ik dat als uitgangspunt gebruik. Games als Rez en GNOG sloeg ik in de demo gelijk over omdat de graphics er simplistisch uitzien maar juist daar de grootste lol mee, even een kleine reset voor verwachtingen per spel dus.
Same here dat drifting probleem zit mij ook niet lekker. Al moet ik mij echt inhouden. Wou zelfs nog wachten op wat mooie deals (winkel gebonden bijv.) of een pack. Maar ben bang dat ik dan nog heel lang moet wachten.TheBrut3 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:20:
Zodra ik hoor dat het probleem software matig is ga ik er een kopen. Anders wacht ik op de volgende reeks.
Zelf heb ik de nieuwe slim en v1 camera. Al een 2e psvr headset ivm defecte eerste. Bij beide geen last van driftig. Kan me voorstellen dat het erg irritant is als je er wel last van hebt.TheBrut3 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:20:
Erg tof om al die positieve reacties hier te lezen. Ik had in eerste instantie de PS VR gepreordered maar hem later gecancelled omdat ik even wat andere prioriteiten had. Maar nu begint het toch wel echt te knagen
Ik probeer mezelf nog even in te houden en in ieder geval te wachten tot de PS4 Pro er is om dan te kijken in hoeverre hiermee de grafische kwaliteit van VR games nog verder verbeterd wordt. Er gaan geruchten dat de Pro de beschikking krijgt over custom features om efficiënter VR te kunnen renderen, zoals je nu al ziet bij bepaalde Nvidia kaarten. Ook wacht ik sowieso totdat Sony het drifting probleem heeft verholpen, ik zou me daar kapot aan ergeren ben ik bang.
Ik probeer mezelf nog even in te houden en in ieder geval te wachten tot de PS4 Pro er is om dan te kijken in hoeverre hiermee de grafische kwaliteit van VR games nog verder verbeterd wordt. Er gaan geruchten dat de Pro de beschikking krijgt over custom features om efficiënter VR te kunnen renderen, zoals je nu al ziet bij bepaalde Nvidia kaarten. Ook wacht ik sowieso totdat Sony het drifting probleem heeft verholpen, ik zou me daar kapot aan ergeren ben ik bang.
Net in de mediamarkt, maar er waren geen psvr demo's
. De break out box was nog wel aangesloten op de ps4 daar.
Ja precies, ik zat gisteravond er lekker en opeens was het overQweridee schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:31:
Zelfs voor 20 euro is het erg weinig content vind ik!
Wat ik me afvraag, heeft er iemand al eens Far cry 4 of zoiets gespeeld op de VR ? Ben zelf een fan hiervan en vraag me af hoe dat speelt.
Gisteren toch maar BattleZone VR gekocht 
Heb nu ruim 3 uur zitten spelen maar Wow ook erg tof gedaan en zo makelijk als de Demo was zo makelijk is het echte spel dus niet.
Je kan kiezen of je Online Play of Ofline play wil doen.
Ik had eerst Ofline gedaan op medium campaign op normaal level met een Medium Tank.
De map word Random gegenereerd en het is de bedoeling om ongeveer aan de andere kant op de map te komen en dan bij een Vulkaan Tile uiteindelijk de vijand te verslaan.
Maar goed ben maar 5 plekken op de map gevorderd tot nu toe en al tig keer dood gegaan hehe.
Onder het spelen verdien je dus geld door het vernietigen van andere tanks torens turrents en vliegtuigen zelfs soms een UFO.
Ook krijg je op die manier weer extra Ammo.
Als je op de Map bent waar je gaat kiezen waar je heen wil zie je ook tiles waar je je Tank kan upgraden is niet goedkoop maar wel cool standaard bij mijn Medium Tank had een een Auto Cannon en dual target soort van artillerie Gun later kan je die Guns upgraden of er nog een extra bij plaatsen waar je dan tussen kan switchen ook heb je nog standaard een EMP teminste in mijn Tank die kan je ook upgraden of vervangen door iets anders bv Virus dan vallen de enemy tanks elkaar aan voor een korte tijd.
Verder is de cockpit erg cool gedaan Je heb Glass rondom en midden voor een grote Ronde Radar met Daaromheen je schild status.
Verder heb je verschillende schermen in je Tank die je vertellen of je nog genoeg ammo waar je kan zien met wie je Co-Op speeld en Tank Damage status enz allemaal zeer overzichtelijk gedaan.
Ik had bv.. niet door dat wanneer je de Booster gebruikt dat ten koste gaan van je schilden
ging steeds heel snel dood.
Heb ook nog een tijdje Co-op gespeeld en dat ging ook erg goed.
Je kan zelf een Campaign starten als host of er 1 joinen gisteren avond rond 11:00 waren er genoeg Games om te Joinen en iedereen was relaxed en vonden het spel en de VR brill erg cool.
Je kan elkaar goed verstaan met de ingebouwde mic.
en het speelt lekker snel ook de laadtijden zijn heel snel, ik heb wel de Digitale versie.
Er is nog Geen PvP maar ik lees op de Site van de creators dat er nog uitbreidingen komen dus wie weet.
Heb nu ruim 3 uur zitten spelen maar Wow ook erg tof gedaan en zo makelijk als de Demo was zo makelijk is het echte spel dus niet.
Je kan kiezen of je Online Play of Ofline play wil doen.
Ik had eerst Ofline gedaan op medium campaign op normaal level met een Medium Tank.
De map word Random gegenereerd en het is de bedoeling om ongeveer aan de andere kant op de map te komen en dan bij een Vulkaan Tile uiteindelijk de vijand te verslaan.
Maar goed ben maar 5 plekken op de map gevorderd tot nu toe en al tig keer dood gegaan hehe.
Onder het spelen verdien je dus geld door het vernietigen van andere tanks torens turrents en vliegtuigen zelfs soms een UFO.
Ook krijg je op die manier weer extra Ammo.
Als je op de Map bent waar je gaat kiezen waar je heen wil zie je ook tiles waar je je Tank kan upgraden is niet goedkoop maar wel cool standaard bij mijn Medium Tank had een een Auto Cannon en dual target soort van artillerie Gun later kan je die Guns upgraden of er nog een extra bij plaatsen waar je dan tussen kan switchen ook heb je nog standaard een EMP teminste in mijn Tank die kan je ook upgraden of vervangen door iets anders bv Virus dan vallen de enemy tanks elkaar aan voor een korte tijd.
Verder is de cockpit erg cool gedaan Je heb Glass rondom en midden voor een grote Ronde Radar met Daaromheen je schild status.
Verder heb je verschillende schermen in je Tank die je vertellen of je nog genoeg ammo waar je kan zien met wie je Co-Op speeld en Tank Damage status enz allemaal zeer overzichtelijk gedaan.
Ik had bv.. niet door dat wanneer je de Booster gebruikt dat ten koste gaan van je schilden
Heb ook nog een tijdje Co-op gespeeld en dat ging ook erg goed.
Je kan zelf een Campaign starten als host of er 1 joinen gisteren avond rond 11:00 waren er genoeg Games om te Joinen en iedereen was relaxed en vonden het spel en de VR brill erg cool.
Je kan elkaar goed verstaan met de ingebouwde mic.
en het speelt lekker snel ook de laadtijden zijn heel snel, ik heb wel de Digitale versie.
Er is nog Geen PvP maar ik lees op de Site van de creators dat er nog uitbreidingen komen dus wie weet.
PSN: FreakGIB
Heb je voor online spelen nou een PSN abonnement nodig ala xbox live?
Of werkt bv Eve "gewoon"?
Haters everywhere but I don’t really care
Tegenwoordig (sinds PS4) is PS+ verplicht voor online gamen, ja.matthijst schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:51:
Heb je voor online spelen nou een PSN abonnement nodig ala xbox live?
Dat speelt zoals elk ander non-VR spel in Cinemamode: alsof je op twee meter van een 200" TV vandaan zit.Pixelmagic schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:30:
Wat ik me afvraag, heeft er iemand al eens Far cry 4 of zoiets gespeeld op de VR ? Ben zelf een fan hiervan en vraag me af hoe dat speelt.
Vreemd hoor dat het zo lang moet duren. Speel hem iig al lang en breed via de US storePBP schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:58:
Voor mensen die nog wachten op Wayward Sky in de Nederlandse PS Store. Volgende week komt hij uit volgens een AMA met de devs
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Wat ik merk is dat je soms in cinematic mode ineens een afwijking hebt. Maar in cinematic mode kun je die met option vasthouden goed herstellen. Ingame werkt die recentering niet en moet je echt de game afsluiten.Twixie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:21:
[...]
Als je ook maar beetje het drifting topic gevolgd hebt, zou je weten dat je er wel behoorlijk naast zit.
Om te beginnen is de drift er ook bij cinematic mode, waar de camera niet gebruikt wordt (LEDs blijven uit). Dat wijst er op dat in elk geval de ingebouwde motion sensors al een rol spelen.
Verder is bij iedereen die het probleem heeft, het probleem er gewoon terwijl je op je plaats blijft zitten met de camera op je hoofd.
Het probleem is ook absoluut niet minimaal. Heb zelf al meegemaakt dat ik na 3 rondjes Driveclub ik al met een fout van 30° zat.
Ik heb de (oud type) camera bovenop de tv en ik zit er ongeveer 2 a 3 meter van af. Ik heb met een hele tijd vr worlds spelen, dus van game naar game zonder afwijking kunnen spelen.
Ook super stardust een hele tijd gespeeld met uiteindelijk een minimale afwijking.
Wie weet heb ik tot nu toe geluk gehad, ik heb overigens thuis altijd alle lichten uit tijdens gamen, hoe zit dat bij jullie?
Is dit niet gewoon een kwestie van tijd met de PS4 pro straks? Kan me niet voorstellen dat ze de AAA games, zoniet alle games niet patchen.KlaasjeNL schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:20:
[...]
Helemaal mee eens. Ben een racefanaat en graphics junk en hoef geen 2D racegames meer. Het grappige is dat ik voorheen weleens tegen mijn vrouw zei dat ik 'die ook had' als er eens een Ferrari op de snelweg voorbij reed. Die stond dan in de virtuele garage van een bepaalde racegame. En dan voelde het een heel klein beetje alsof je die auto echt had.
Nu met DC VR is dat gevoel zoveel sterker. Als ik in een Pagani Zonda R rijd, rijd ik ook echt in een Pagani Zonda R. Ik zit echt in die auto. Ik héb die auto gewoon.
En het is supertof om dan door je voorruit een Ferrari of wat dan ook door het beeld te zien schuiven terwijl je hem op de hielen zit. Bumper aan bumper gevechten voelen gewoon echt. Je vergeet dat je een spelletje speelt. En dan is het physicsmodel van DC niet eens zo heel erg realistisch. De immersie is geweldig.
Dus ja, als ik objectief als journalist ga kijken en vergelijken ziet het er minder scherp en gedetailleerd uit. Maar ik denk dat je het kan vergelijken met zwemmen door een koraalrif met enigszins beslagen duikbril. Je bent daar, kijkt om je heen, voelt het water stromen enz. En het plaatje is dan niet helemaal helder, maar het is nog altijd 100 keer beter dan datzelfde koraalrif op een 4k beeldscherm bekijken vanaf een bureaustoel.
[...]
Als ik me niet vergis kun je de trigger ingedrukt houden en dan door het menu navigeren door de controller omhoog of omlaag te bewegen. Ik heb dat ergens gelezen (hier op tweakers of op reddit?), maar heb het zelf nog niet getest.
Net ook maar de PSVR + Camera + move dualpack besteld. Was gewoon op voorraad bij bol.com, behalve de Move controllers, die bij de mediamarkt besteld.
Tot in de multiverse morgen
Tot in de multiverse morgen
Echt goed gemaakt door Sony, een technologisch wonder.
Dit is gamen op een hoger niveau, voor mij alleen nog maar VR voortaan.
Kan het iedereen aanraden, geld dubbel en dwars waard.
Dit is gamen op een hoger niveau, voor mij alleen nog maar VR voortaan.
Kan het iedereen aanraden, geld dubbel en dwars waard.
Weet iemand of je met de PS4 pro ook zo'n aparte 3d audio processor nodig hebt? Vind het maar onhandig allemaal weer kabels en dingen die je aan elkaar moet knopen, dat kan toch makkelijk in de pro?
Ja, want de connector naar de headset is HDMI + iets proprietary die de Pro ook niet zal hebben. De kans dat ze met een afzonderlijke VR versie komen voor de Pro lijkt me dan ook 0.0%. Overigens, waarom zou je dan resources van de Pro will afsnoepen terwijl je die juist wil gebruiken om beter graphics te hebben.menno_m schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:12:
Weet iemand of je met de PS4 pro ook zo'n aparte 3d audio processor nodig hebt? Vind het maar onhandig allemaal weer kabels en dingen die je aan elkaar moet knopen, dat kan toch makkelijk in de pro?
Enige voordeel van de Pro inzake PSVR aansluiten is dat hij ook een USB aan de achterkant heeft, want de breakout-box moet ook via USB aangesloten worden en bij de gewone is dat eigenlijk vrij clumsy aan de voorkant (ongelooflijk eigenlijk dat ze dat voor de Slim niet verbeterd hebben).
Mochten mensen last hebben van het naar links drijven van het beeld en het andere topic nog niet gezien hebben: inmiddels zegt sony dat het een hardware-probleem is en dat je de unit kan laten vervangen. Bellen met PlayStation support als je last heb en om vervanging vragen. Ik ga zien of dat het probleem voor mij oplost. Zie mOrPhie in "Playstation VR - 'Beeld verschuift naar links' issue".
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Zegt Sony dit officieel middels een persbericht, of heeft een klantenservice medewerker tegen iemand gezegd: ga naar je verkooppunt en biedt het aan voor vervanging?mOrPhie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:30:
Mochten mensen last hebben van het naar links drijven van het beeld en het andere topic nog niet gezien hebben: inmiddels zegt sony dat het een hardware-probleem is en dat je de unit kan laten vervangen. Bellen met PlayStation support als je last heb en om vervanging vragen. Ik ga zien of dat het probleem voor mij oplost. Zie mOrPhie in "Playstation VR - 'Beeld verschuift naar links' issue".
Groot verschil...
Zie in ieder geval graag een link van de statement van Sony!
[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 21-10-2016 20:26 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Misschien een stomme vraag, maar toch:
Ik was bij de Mediamarkt en vroeg daar of ik de PS VR kan ruilen als deze niet bevalt. En daarbij dacht ik eigenlijk aan meerdere zaken: resolutie, motion sicknesss gevoeligheid etc. Het antwoord was nee 'dit is een hygiëne product'.
Kan ik dan niet gewoon beter de bril bij Coolblue of Bol.com aanschaffen i.v.m. dat daar de wet koop of afstand geldt? Bij Coolblue zie ik deze producten ook niet bij de uitzonderingen staan onder retourneren. Of kom je dan alsnog in problemen door iets lulligs als de geopende demo schijf oid?
Ik was bij de Mediamarkt en vroeg daar of ik de PS VR kan ruilen als deze niet bevalt. En daarbij dacht ik eigenlijk aan meerdere zaken: resolutie, motion sicknesss gevoeligheid etc. Het antwoord was nee 'dit is een hygiëne product'.
Kan ik dan niet gewoon beter de bril bij Coolblue of Bol.com aanschaffen i.v.m. dat daar de wet koop of afstand geldt? Bij Coolblue zie ik deze producten ook niet bij de uitzonderingen staan onder retourneren. Of kom je dan alsnog in problemen door iets lulligs als de geopende demo schijf oid?
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Coolblue schijnt hier wel soepel in te zijn.Foetsie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:40:
Kan ik dan niet gewoon beter de bril bij Coolblue of Bol.com aanschaffen i.v.m. dat daar de wet koop of afstand geldt? Bij Coolblue zie ik deze producten ook niet bij de uitzonderingen staan onder retourneren. Of kom je dan alsnog in problemen door iets lullige als de geopende demo schijf oid?
Inderdaad, zag het al als tweedekansje voorbij komen....
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik heb een tweedekansje gekocht, scheelde me 22 euro. Werkt prima, erg blij met dat ding.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Oke klinkt goed. Thanks.
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Ik heb het al eerder gezegd in dit topic;Foetsie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:40:
Het is gewoon asociaal om een hygiëne-product terug te sturen onder het mom van "koop op afstand".
Ga naar een MediaMarkt of GameMania en probeer dat ding gewoon uit. Ga er desnoods 3 uur staan, en als je het tof vindt koop je het in diezelfde winkel.
Ik krijg de nieuwe unit opgestuurd. Hoef zelf alleen de oude terug te sturen. Alles via PlayStation zelf.ASNNetworks schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:26:
[...]
Zegt Sony dit officieel middels een persbericht, of heeft een klantenservice medewerker tegen iemand gezegd: ga naar je verkooppunt en biedt het aan voor vervanging?
Groot verschil...
Zie in ieder geval graag een link van de statement van Sony!
En geloof me, ik heb echt aangedrongen op een statement van Sony, maar zelfs als ik de behulpzame mensen van PlayStation support in Nederland kan overtuigen, maakt dat weinig verschil. Het is me duidelijk geworden dat PlayStation kosten wat het kost de aandacht niet op een probleem wil vestigen. Zelfs toen ik zei dat ik hele topics op reddit en tweakers zie over het probleem, zegt de persoon dat ieder probleem op zichzelf kan staan en andere oorzaken kan hebben. Je proeft de marketingbrabbel er gewoon doorheen. Support heeft duidelijk instructie: help mensen die bellen, maar geef nooit toe dat veel mensen er last van hebben.
Dus, ja, ik zou graag dat statement van Sony zien, maar als second best lijkt me de hulp die ik nu krijg van PlayStation Support, waar ik al een week mee aan de telefoon zit. Hun conclusie nu: het is hardware en die moet worden vervangen. Dan kan ik op dat moment heel erg gaan stampvoeten dat ik dat eerst van Sony via een statement wil horen, of ik ga gewoon even met hun oordeel mee en laat me verrassen. Wie weet heeft de nieuwe unit het probleem niet en dan ben ik geholpen.
Mijn advies is dat meer mensen welwillend gaan bellen met support, want het is me ook helder geworden dat veel mensen met het probleem denken dat het gaat worden opgelost met een patch. Als het een hardware-probleem is, dan wordt het niet opgelost met een patch. Just saying.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Eye Camera
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Wat een dom gelul. Als een webshop deze regel hanteert, waarom zou je er dan geen gebruik van maken.Wootism schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:46:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd in dit topic;
Het is gewoon asociaal om een hygiëne-product terug te sturen onder het mom van "koop op afstand".
Ga naar een MediaMarkt of GameMania en probeer dat ding gewoon uit. Ga er desnoods 3 uur staan, en als je het tof vindt koop je het in diezelfde winkel.
Een VR bril vind ik daarbij nauwelijks een hygiënisch product. Scheerapparaten, tandenborstels, epileermachines en oordopjes, dat zijn hyiënische producten.
Een controller is ook geen hygiënisch product en je handen zijn een stuk smeriger dan je voorhoofd. Of is een horloge ook een hygiënisch product? Dan pas je zeker ook nooit kleding in een winkel?
Edit: En zo een ding uitproberen, dat is inderdaad lekker fris. Ik koop liever een tweedehands PSVR die iemand een keer geprobeerd heeft, dan dat ik in de mediamarkt zo een ding op moet zetten die al op honderden hoofden gezeten heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 22-10-2016 09:05 ]
Ben wel benieuwd hoeveel mensen dat driftprobleem hebben.
Klagers lees je altijd wat van (terecht).
Hoe doen ze dat hier bij mediamarkt? Maken ze die headset nog schoon tussendoor?
Hoe doen ze dat hier bij mediamarkt? Maken ze die headset nog schoon tussendoor?
[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 22-10-2016 09:34 ]
Dus het is een hardware probleem en het verschuiven van de camera naar rechts is niet de oplossing? Of een software update? Dan hoop ik dat Sony het meteen aanpast in de nieuwe units die op dit moment geproduceerd worden. Behalve de komst van de PS4 Pro nog een reden om nog even te wachten met de aanschaf van een PS VR, voor mij althans.
Is er al iets bekend over PSVR spellen dat gebruik gaat maken van de extra kracht van de PS4-pro?
Ja, 'Robinson: the Journey' die binnenkort vrijwel tegelijk met de pro uitkomt.DCFreak schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:55:
Is er al iets bekend over PSVR spellen dat gebruik gaat maken van de extra kracht van de PS4-pro?
Wat is belangrijker: briljante graphics en matige gameplay of minder goede graphics en briljante gameplay? (Overigens kan ik nog niets zeggen over de kwaliteit van de gameplay van STBC).Sovereign schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:51:
[...]
Graphics vind ik best tegenvallen, vooral de bridge zelf en de figuren.
Ik moet hem redelijk vaak centreren weer, maar denk dat het ook te maken heb met hoe je voor de cam zit, en op welke afstand. Maar goed ik stoor me er verder niet zoveel aan dat het is bij sommige games wat meer als bij andere voor mijn gevoel.matthijst schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:33:
Ja, het is onduidelijk hoeveel mensen er last van hebben. Ben ook wel benieuwd hoeveel procent het is. Maar goed, op reddit, playstation forum en hier zijn er inmiddels behoorlijk wat mensen met hetzelfde probleem.matthijst schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:33:
Maar ik voel mij absoluut geen klager hoor.
Zojuist bij de Mediamarkt ook even de PSVR geprobeerd. Het was mijn eerste VR ervaring. De demo die ik voorgeschoteld kreeg was in een schuur waar je op wat targets moest schieten. Dat was na een minuut al saai, maar de ervaring (daar ging het mij om) is erg tof. Je bent inderdaad echt afgesloten van de buitenwereld en zit zo veel meer in de game 
Met die move controllers (heb er thuis één maar ding lag na een half uur al in de kast) werkt het ook goed. Het voelt heel echt, je bewegingen komen mooi overeen met wat je ziet.
Wat mij opviel was dat je niet het idee hebt naar een LCD te kijken, je ziet veel beeld en zwart is ook echt zwart. Ik dacht dat je wellicht in de hoeken nog iets van een schermrand zou zien. Misschien zat ie er ook, maar is mij niet bewust opgevallen. De kritiek op de resolutie kan ik begrijpen, daar kan nog wel wat verbeterd worden in de volgende versie. Al zul je dat snel vergeten als je gewoon aan het gamen bent, ik zou mij daar niet snel (of lang) aan storen. Ik denk dat het pas storend is als er straks een tweede generatie VR uit is en je deze weer op zet.
Ik ben wel helemaal overtuigd van VR.. gewoon erg vet! Dit is wel echt een grote verandering (/gaat het zijn) binnen de gameswereld. Maar ik wacht nog wel even af met kopen, sowieso omdat er nog geen games zijn waarvoor ik het zou willen hebben. Wil best early adopter zijn, maar dan moet er wel een goede reden zijn om 'm in huis te halen en die heb ik nog niet.
Met die move controllers (heb er thuis één maar ding lag na een half uur al in de kast) werkt het ook goed. Het voelt heel echt, je bewegingen komen mooi overeen met wat je ziet.
Wat mij opviel was dat je niet het idee hebt naar een LCD te kijken, je ziet veel beeld en zwart is ook echt zwart. Ik dacht dat je wellicht in de hoeken nog iets van een schermrand zou zien. Misschien zat ie er ook, maar is mij niet bewust opgevallen. De kritiek op de resolutie kan ik begrijpen, daar kan nog wel wat verbeterd worden in de volgende versie. Al zul je dat snel vergeten als je gewoon aan het gamen bent, ik zou mij daar niet snel (of lang) aan storen. Ik denk dat het pas storend is als er straks een tweede generatie VR uit is en je deze weer op zet.
Ik ben wel helemaal overtuigd van VR.. gewoon erg vet! Dit is wel echt een grote verandering (/gaat het zijn) binnen de gameswereld. Maar ik wacht nog wel even af met kopen, sowieso omdat er nog geen games zijn waarvoor ik het zou willen hebben. Wil best early adopter zijn, maar dan moet er wel een goede reden zijn om 'm in huis te halen en die heb ik nog niet.
Ook bij de Mediamarkt geweest maar ik heb er wel één meegenomen. 
Gelijk wat demo's geprobeerd. Robots Rescue is erg leuk gemaakt. Zouden ze zo een full game van kunnen maken. Over Driveclub VR is al genoeg gezegd qua graphics maar het blijft bizar dat je gewoon echt in de auto zit.
Jammer alleen dat ik m'n G25 niet kan gebruiken, want met een stuur lijkt het me wel veel beter.
RIGS is waarschijnlijk de eerste game die ik ga kopen. Die is wel echt gaaf!
Overigens geen last gehad van motion sickness. Hopelijk blijft dat zo.
Gelijk wat demo's geprobeerd. Robots Rescue is erg leuk gemaakt. Zouden ze zo een full game van kunnen maken. Over Driveclub VR is al genoeg gezegd qua graphics maar het blijft bizar dat je gewoon echt in de auto zit.
RIGS is waarschijnlijk de eerste game die ik ga kopen. Die is wel echt gaaf!
Overigens geen last gehad van motion sickness. Hopelijk blijft dat zo.
Robot Rescue zou van mij ook wel een volledig spel mogen zijn! Echt een leuk level. Ik heb vanmiddag Driveclub VR gekocht, bevalt prima tot nu toe
PSN id: NL_SToRM
Ze zouden Google Maps op de bril moeten brengen. Een hometrainer eraan en dan een beetje rondfietsen
Het gaat om het feit dat je een webshop opzadeld met een gebruikt product dat ze niet meer voor de normale prijs kunnen verkopen omdat jij te lui bent om hem ergens in een winkel uit te proberen.bram1984 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:03:
[...]
Wat een dom gelul. Als een webshop deze regel hanteert, waarom zou je er dan geen gebruik van maken.
Een VR bril vind ik daarbij nauwelijks een hygiënisch product. Scheerapparaten, tandenborstels, epileermachines en oordopjes, dat zijn hyiënische producten.
Een controller is ook geen hygiënisch product en je handen zijn een stuk smeriger dan je voorhoofd. Of is een horloge ook een hygiënisch product? Dan pas je zeker ook nooit kleding in een winkel?
Edit: En zo een ding uitproberen, dat is inderdaad lekker fris. Ik koop liever een tweedehands PSVR die iemand een keer geprobeerd heeft, dan dat ik in de mediamarkt zo een ding op moet zetten die al op honderden hoofden gezeten heeft.
Waarom je zo uitgebreid ingaat op dat hygiëne verhaal is mij een raadsel.
Dat is toch totaal niet het probleem van mij als Consument? Ondernemersrisico noemen ze dat.Wootism schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:49:
[...]
Het gaat om het feit dat je een webshop opzadeld met een gebruikt product dat ze niet meer voor de normale prijs kunnen verkopen omdat jij te lui bent om hem ergens in een winkel uit te proberen.
Ik ben het met je eens dat uitproberen alleen niet fair is maar uitproberen met in het achterhoofd "ik hou hem als het bevalt" lijkt mij prima.
Ik woon in een stad zonder mediamarkt en game mania. Deze winkels zijn op 30 minuten rijden. Het hoeft dus helemaal geen luiheid te zijn dat je niet gaat/kunt proberen.
Dan bestel ik zoiets dus online. Probeer ik het uit en als het niet bevalt gaat het terug, zo makkelijk gaat dat. Zeker bij webshops welke er groots mee adverteren.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 23-10-2016 00:12 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hebben mensen hem al op de PC proberen aan te sluiten? Ik zag al wat getweak op reddit voorbij komen mbt de pc. Bijv deze van The Witcher & Doom op PC (YouTube: PSVR ON PC with Head tracking.
Ik vind Driveclub VR absoluut niks voor racefanaten. En dat heeft helemaal niet met de graphics te maken, maar omdat het spel zelf gewoon matig is. Ja, het is immersive omdat het lijkt alsof je in de auto zit. Maar het lijkt qua rijden en physics totaal niet op echt rijden, en dat maak je met geen enkele VR-bril goed.robinez schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:35:
[...]
ik ben zo'n graphics freak die dingen al snel slecht eruit vindt zien. Echter, ik hou ook wel rekening met de huidige staat van VR en de resolutie die beschikbaar is, dus ik let al snel meer op de VR ervaring dan op de graphics.
Ik vind dat veel VR Game reviews ook geschreven worden vanuit het vergelijk met hoe beelden eruit zien op een 2D scherm met veel hogere resolutie. Dat vergelijk is natuurlijk niet eerlijk als je kijkt naar de prijs en huidige status van de VR bril en PS4.
Maar Driveclub VR vind ik een fantastische game voor racefanaten, het is simpelweg niet uit te leggen hoe levensecht het racen in VR voelt en moet eigenlijk gewoon ervaren worden. Als je de beschikking over een stuur / pedal setup hebt maakt dit het immersie gevoel compleet, geen enkele 2d racegame komt ook maar in de buurt van deze ervaring.
Wel vind ik driveclub VR vermoeiender om te spelen als je dit wat langer speelt achter elkaar (meerdere uren), hoofdoorzaak hiervoor is de resolutie van de bril die de tonen voorwerpen op afstand toch onduidelijk maakt. Dit probleem heb je met voorwerpen dichtbij niet, maar op afstand is het simpelweg wazig te noemen. Toch vind ik dit in de praktijk geen probleem, die wazigheid vergeet je eigenlijk direct als je in bloedstollende battles met andere auto's aan het vechten bent om die felbegeerde top 3 positie.
dus waar het eigenlijk op neerkomt, als je de game puur op graphics gaat beoordelen dan vind je het niks, de VR is simpelweg niet in staat om objecten die zich ver weg in je 3D veld scherp weer te geven, voorwerpen dichtbij wel die zijn ook scherp in je bril (ook in Driveclub VR).
Échte racefanaten kunnen het wat mij betreft beter houden bij iRacing. Ja, het is 2D (tenzij je een Oculus Rift of Vive hebt), maar al het andere maakt de ervaring van iRacing véél realistischer dan bij Driveclub VR.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Gisteravond voor het eerst de PSVR uitgeprobeerd thuis. Had eerder Ocean Descent en Driveclub gedaan bij een event en dat was toen heel tof. Maar die heb ik nu maar even geskipt.
De demo's van EVE en Thumper vond ik al heel erg cool en robot rescue is ook enorm goed uitgedacht.
Ik ben het wel eens met het oordeel van anderen dat de Graphics initieel toch wel soort van slecht zijn, maar zodra je eenmaal bezig bent je het niet meer ziet omdat je er helemaal in zit.
Vandaag maar eens Batman spelen.
Iemand trouwens een webshop die de vr worlds goedkoop aanbied? Ik vind 40 euro voor 3 tech demo's (eentje staat op de demo disk) toch wel wat aan de prijs
De demo's van EVE en Thumper vond ik al heel erg cool en robot rescue is ook enorm goed uitgedacht.
Ik ben het wel eens met het oordeel van anderen dat de Graphics initieel toch wel soort van slecht zijn, maar zodra je eenmaal bezig bent je het niet meer ziet omdat je er helemaal in zit.
Vandaag maar eens Batman spelen.
Iemand trouwens een webshop die de vr worlds goedkoop aanbied? Ik vind 40 euro voor 3 tech demo's (eentje staat op de demo disk) toch wel wat aan de prijs
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Eye Camera
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Coolblue heeft die service. Punt.Wootism schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:49:
[...]
Het gaat om het feit dat je een webshop opzadeld met een gebruikt product dat ze niet meer voor de normale prijs kunnen verkopen omdat jij te lui bent om hem ergens in een winkel uit te proberen.
Waarom je zo uitgebreid ingaat op dat hygiëne verhaal is mij een raadsel.
ik snap wel dat je dat vindt. Maar dan hanteren we gewoon verschillende definities van race ervaringen. Driveclub is en zal altijd een arcade racer blijven. (ook al hebben ze nu een hardcore setting die veel van die arcade hulpmiddeltjes uitzet en het een hele klus wordt om op de baan te blijven). Dat kun je kwa diepgang en realisme niet vergelijken met iracing.gday schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 01:51:
[...]
Ik vind Driveclub VR absoluut niks voor racefanaten. En dat heeft helemaal niet met de graphics te maken, maar omdat het spel zelf gewoon matig is. Ja, het is immersive omdat het lijkt alsof je in de auto zit. Maar het lijkt qua rijden en physics totaal niet op echt rijden, en dat maak je met geen enkele VR-bril goed.
Échte racefanaten kunnen het wat mij betreft beter houden bij iRacing. Ja, het is 2D (tenzij je een Oculus Rift of Vive hebt), maar al het andere maakt de ervaring van iRacing véél realistischer dan bij Driveclub VR.
Waar ik meer op doelde is dat je in een volledige 3d immersie ervaring in de auto zit, waarbij je echt het gevoel hebt deel te nemen aan een race op een van de parcouren. Zeker als je zoals mij een t300rs op een wheelstand hebt dan houden je hersens je simpelweg voor de gek op een gegeven moment.
Het is gewoon echt vet om een ferrari te nemen, daar in te zitten voor je gevoel en als de race start dat je de auto door je wheelstand heen via de vibraties van je stuur even weg voelt slippen, net zoals je bij het schakelen je die feedback naar je voeten krijgt met daarbij opgeteld het weggedrag. Op dat moment maakt het mij echt niet meer uit hoe ik zelf mijn gewichts verdeling of type banden of veerspanning ik heb ingesteld. Ik ben gewoon aan het racen uit volle overtuiging.
Dus het is maar waar je voorkeur ligt. Als je elk onderdeeltje wil kunnen aanpassen en daar iets van wil merken tijdens je race dan is het logisch dat je driveclub niks vindt. Maar het 1 hoeft het andere niet uit te sluiten lijkt me, ik speel ook nog net zo graag Forza en Project cars ernaast en vindt dat geweldige games, maar de echte inspannende ervaring zoals ik die in VR heb vind ik daar niet terug.
Ik denk echt dat je jezelf iets ontzegt als je als race fanaat de VR ervaring overslaat. Ook al staat het allemaal nog in de kinderschoenen, het is echt een vette ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 23-10-2016 10:20 ]
Kan hem even niet (meer) vinden op de Coolblue site
edit: ah....Tijdelijk uitverkocht
edit: ah....Tijdelijk uitverkocht
[ Voor 26% gewijzigd door Ragnar9999 op 23-10-2016 10:22 ]
Ik hoop toch dat ik snel wen aan de VR anders denk ik dat ik de mijne toch in de verkoop zet. Vind het echt super tof allemaal maar voel me echt hele dag klote als ik tijdje heb gespeeld. Dat is wel een beetje jammer.
Asociaal? Moet hij toch gewoon zelf weten of niet.Wootism schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:46:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd in dit topic;
Ik denk dat ik die van mij weer ga verkopen, want na 2 dagen heb je alles al gezien en krijg je het gevoel dat de bril heel snel ergens in een kast gaat belanden. De technolgie is absoluut leuk, maar de resolutie en het aanbod qua content is extreem matig. Daarnaast verwacht ik ook niet dat daar snel verandering in gaat komen, omdat ontwikkelaars geen enorme bedragen gaan investeren in games voor een kleine userbase.
Overigens begrijp ik als racefan zijnde ook niets van de lof die Driveclub VR ontvangt. De gameplay en de graphics zijn namelijk lachwekkend slecht. Je moet af en toe goed kijken of je tegenstanders nog rondrijden in een auto, zo slecht is het beeld.
[ Voor 41% gewijzigd door NotSoSteady op 23-10-2016 11:34 ]
Mag ik vragen waar jullie de PSVR geprobeerd hebben? Ik zie dat Tom dat gisteren bij Mediamarkt gedaan heeft. Afgelopen vrijdagavond ben ik bij Mediamarkt Centrum Rotterdam geweest. Ik kon helaas vorig weekend niet bij de demosessies zijn, dus wilde ik dit weekend een poging wagen. Ze gaven mij aan dat ik social media in de gaten moest houden om te zien wanneer de volgende demomogelijkheden zijn. Proberen zonder toezicht was geen optie volgens de medewerkers, omdat men eerder al onwel geworden is.
Als er nog een winkel is waar je hem vandaag kan proberen wil ik daar best een ritje voor maken. Een andere optie is om hem op de gok te kopen en hem op Marktplaats te zetten als het niet bevalt. Maar dat doe ik liever niet.
Als er nog een winkel is waar je hem vandaag kan proberen wil ik daar best een ritje voor maken. Een andere optie is om hem op de gok te kopen en hem op Marktplaats te zetten als het niet bevalt. Maar dat doe ik liever niet.
Ik was even naar de Mediamarkt in Den Bosch (bij de meubelboulevard) gereden om Battlefield 1 te halen. Daar stond een demo-opstelling met iemand van de Mediamarkt erbij (die zette bij je de bril op, gaf je de Move controllers en maakte 'm naderhand schoon voor de volgende persoon). Had dus niet op voorhand gekeken of het mogelijk was, liep er per toeval tegenaan.
Er vanuit gaande dat je in de omgeving van Rotterdam woont, ik was gister in de Mediamarkt Alexandrium en daar kon je hem proberen. Wellicht kan dat vandaag ook nog.TweakerDwayne schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:49:
Mag ik vragen waar jullie de PSVR geprobeerd hebben? Ik zie dat Tom dat gisteren bij Mediamarkt gedaan heeft. Afgelopen vrijdagavond ben ik bij Mediamarkt Centrum Rotterdam geweest. Ik kon helaas vorig weekend niet bij de demosessies zijn, dus wilde ik dit weekend een poging wagen. Ze gaven mij aan dat ik social media in de gaten moest houden om te zien wanneer de volgende demomogelijkheden zijn. Proberen zonder toezicht was geen optie volgens de medewerkers, omdat men eerder al onwel geworden is.
Op de Japanse store staat een gratis godzilla demo. Ook wel geinig.
Dit vind ik wel interessant, hier ben ik zelf namelijk ook een beetje bang voor. Ik wil heel graag de PSVR aanschaffen maar ik vind dat er, behalve een aantal demo's en korte games, nog niet zoveel content is en dat dan inderdaad de headset al snel stof ligt te verzamelen. Je gaat immers toch niet elke keer opnieuw dezelfde korte game of demo spelen. Hoe lang duurt het voor je daar klaar mee bent? Ga je dan maar weer 20, 30 euro of meer uitgeven voor een nieuwe korte game? Robinson the Journey gaat 50 tot 60 euro kosten, maar je bent er naar verluidt in 3 tot 5 uur er doorheen gespeeld. Tja..NotSoSteady schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:59:
[...]
Ik denk dat ik die van mij weer ga verkopen, want na 2 dagen heb je alles al gezien en krijg je het gevoel dat de bril heel snel ergens in een kast gaat belanden. De technolgie is absoluut leuk, maar de resolutie en het aanbod qua content is extreem matig. Daarnaast verwacht ik ook niet dat daar snel verandering in gaat komen, omdat ontwikkelaars geen enorme bedragen gaan investeren in games voor een kleine userbase.
De resolutie van de PSVR maak ik me btw niet zoveel zorgen om, ik denk dat ik die in-game niet meer zou opmerken door de immersie.
Thanks! Ik woon inderdaad in Rotterdam. Ga ik het daar even proberen vandaag.superbassie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:23:
[...]
Er vanuit gaande dat je in de omgeving van Rotterdam woont, ik was gister in de Mediamarkt Alexandrium en daar kon je hem proberen. Wellicht kan dat vandaag ook nog.
De resolutie is ook zeker niet het grootste probleem, maar tegen de tijd dat er meer en betere content beschikbaar is, verwacht ik ook een 4k-versie van de PSVR of een van de andere brillen.Davith78 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:32:
[...]
Dit vind ik wel interessant, hier ben ik zelf namelijk ook een beetje bang voor. Ik wil heel graag de PSVR aanschaffen maar ik vind dat er, behalve een aantal demo's en korte games, nog niet zoveel content is en dat dan inderdaad de headset al snel stof ligt te verzamelen. Je gaat immers toch niet elke keer opnieuw dezelfde korte game of demo spelen. Hoe lang duurt het voor je daar klaar mee bent? Ga je dan maar weer 20, 30 euro of meer uitgeven voor een nieuwe korte game? Robinson the Journey gaat 50 tot 60 euro kosten, maar je bent er naar verluidt in 3 tot 5 uur er doorheen gespeeld. Tja..
De resolutie van de PSVR maak ik me btw niet zoveel zorgen om, ik denk dat ik die in-game niet meer zou opmerken door de immersie.
Ben benieuwd wat er technisch mogelijk is.
Je blijft op een relatief klein schermpje dat praktisch op je oog zit kijken door een paar lenzen. Screendoor effect zul je altijd blijven houden gok ik.
Zou leuk zijn als het beeld uiteindelijk scherper kan worden (vooral voor objecten die verder weg liggen in bv een spel als Rush of Blood).
Je blijft op een relatief klein schermpje dat praktisch op je oog zit kijken door een paar lenzen. Screendoor effect zul je altijd blijven houden gok ik.
Zou leuk zijn als het beeld uiteindelijk scherper kan worden (vooral voor objecten die verder weg liggen in bv een spel als Rush of Blood).
Ook ik heb de ps vr. Heb 'm bij een maat getest en was zeer enthousiast.
Qua gratis spellen zijn The Kitchen, playroom vr en allumette (deze zeer mooi) zeker de moeite waard om te checken.
Vr Worlds is met name leuk om aan anderen te laten zien, voor mij echter een keer leuk, daarna niet meer.
Thumper VR vind ik heel vet om te spelen. Gaat snel, maar nul motion sickness.
Voor 9 Euro is Tumble vr ook de moeite waard.
Until Dawn:Rush of blood is behoorlijk immersive en ook maar 20 euro.
Ik ga nu nog Sports bar vr kopen na het lezen van de reviews.
Rigs en eve zijn niets voor mij, maar battle zone ga ik kopen wanneer de prijs zo rond de 40 is. Overigens heb ik ook de Us demo disk gedownload, dan heb je 12 spellen ipv 8
Qua gratis spellen zijn The Kitchen, playroom vr en allumette (deze zeer mooi) zeker de moeite waard om te checken.
Vr Worlds is met name leuk om aan anderen te laten zien, voor mij echter een keer leuk, daarna niet meer.
Rigs en eve zijn niets voor mij, maar battle zone ga ik kopen wanneer de prijs zo rond de 40 is. Overigens heb ik ook de Us demo disk gedownload, dan heb je 12 spellen ipv 8
Ik denk dat je dat de komende vier jaar niet gaat zien, een 4K VR bril.NotSoSteady schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:59:
[...]
De resolutie is ook zeker niet het grootste probleem, maar tegen de tijd dat er meer en betere content beschikbaar is, verwacht ik ook een 4k-versie van de PSVR of een van de andere brillen.
Tja, hangt een beetje van je persoonlijke voorkeur af. Op de demodisc staan genoeg games die de moeite waard zijn zoals Rigs, Battlefront, VR Worlds, Batman, The Playroom, Tumbler, etc. Daarnaast komen binnenkort games als Eagle Flight, Robinson the Journey en Farpoint uit. Daarnaast ook een hele hoop kleinere games van bijv. Indie ontwikkelaars die in VR toch vaak zeer de moeite waard zijn. Al met al genoeg om je lange tijd mee te vermaken.Davith78 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:32:
[...]
Dit vind ik wel interessant, hier ben ik zelf namelijk ook een beetje bang voor. Ik wil heel graag de PSVR aanschaffen maar ik vind dat er, behalve een aantal demo's en korte games, nog niet zoveel content is en dat dan inderdaad de headset al snel stof ligt te verzamelen. Je gaat immers toch niet elke keer opnieuw dezelfde korte game of demo spelen. Hoe lang duurt het voor je daar klaar mee bent? Ga je dan maar weer 20, 30 euro of meer uitgeven voor een nieuwe korte game? Robinson the Journey gaat 50 tot 60 euro kosten, maar je bent er naar verluidt in 3 tot 5 uur er doorheen gespeeld. Tja..
Verder gebruik ik de cinematic mode ook veel voor Netflix en gewone games, ik vind het zeker een toevoeging. Maar het blijft natuurlijk een beetje dezelfde situatie als bij een nieuwe console, de echt goede content zal pas ongeveer een jaar later komen. Ontwikkeling van zulke games kost nu eenmaal tijd.
Verwijderd
Ik twijfel nog steeds, ik zou hem graag eens uitproberen. Bij winkels hebben ze demo's staan?
Dat denk ik juist wel. Een logische volgende stap voor VR zal 4K zijn en dat gaat niet zo heel lang meer duren, misschien wel binnen twee jaar. Bedenk dat door een techniek als multi-res shading er veel minder bandbreedte en rekenkracht voor nodig is om 4K graphics mogelijk te maken voor VR i.c.m. een betaalbare GPU. En 4K schermpjes zijn er volgens ook al of worden of dit moment ontwikkeld.Sovereign schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:51:
[...]
Ik denk dat je dat de komende vier jaar niet gaat zien, een 4K VR bril.
De cinema mode kan inderdaad wel een toevoeging zijn ja, zo niet aan gedacht. Maar je hebt gelijk, er zal steeds meer content komen maar de ontwikkelkosten moeten er ook uitgehaald worden. Aangezien nog relatief weinig mensen een PS VR hebben zullen de games duurder moeten worden geprijsd zodat een uitgever/studio in ieder geval het kostendekkend kan maken..GoO schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:17:
[...]
Tja, hangt een beetje van je persoonlijke voorkeur af. Op de demodisc staan genoeg games die de moeite waard zijn zoals Rigs, Battlefront, VR Worlds, Batman, The Playroom, Tumbler, etc. Daarnaast komen binnenkort games als Eagle Flight, Robinson the Journey en Farpoint uit. Daarnaast ook een hele hoop kleinere games van bijv. Indie ontwikkelaars die in VR toch vaak zeer de moeite waard zijn. Al met al genoeg om je lange tijd mee te vermaken.
Verder gebruik ik de cinematic mode ook veel voor Netflix en gewone games, ik vind het zeker een toevoeging. Maar het blijft natuurlijk een beetje dezelfde situatie als bij een nieuwe console, de echt goede content zal pas ongeveer een jaar later komen. Ontwikkeling van zulke games kost nu eenmaal tijd.
Denk ook binnen 2 jaar. De pro kan middels handigheidjes ook 4k / checkerboard doen. Als je dan de 1080p door 4k scherm verwisseld is dat prima te doen met hetzelfde principe. En betaalbaar. Het gaat alleen maar mooier worden. Nu nog AAA content en iets langere speelduur.Davith78 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:27:
[...]
Dat denk ik juist wel. Een logische volgende stap voor VR zal 4K zijn en dat gaat niet zo heel lang meer duren, misschien wel binnen twee jaar. Bedenk dat door een techniek als multi-res shading er veel minder bandbreedte en rekenkracht voor nodig is om 4K graphics mogelijk te maken voor VR i.c.m. een betaalbare GPU. En 4K schermpjes zijn er volgens ook al of worden of dit moment ontwikkeld.
Ik vermaak me nog prima met de demo's en gratis content en wacht tot eerste spellen 2e hands aangeboden zijn.
ja, als je het huidige aanbod en wat er aankomt niet goed genoeg vindt dan zou ik hem inderdaad ook verkopen. Beetje te duur voor iets waar je in 2 dagen op uitgekeken bent.NotSoSteady schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:59:
[...]
Maar om nou te zeggen dat er niets is, ik vind de hoeveelheid launch games en de games die dit jaar nog uitkomen behoorlijk veel. Kijk maar eens op de volgende pagina, dat kun je toch niet bepaald weinig noemen:
https://www.reddit.com/r/...rmed_playstationvr_games/
Ik zelf heb de mazzel dat ik de huidige game line up wel voldoende vind, games als Rigs kan je naar mijn mening nooit in 2 dagen uitspelen, zo'n game heeft voor mij 100-en uren game value, aangezien het een sport spel is die je zowel single player als Multiplayer kan spelen. Voor Eve en driveclub geldt hetzelfde, heel veel uren kun je je daar mee vermaken. Maar goed, dat moet dan wel je genre zijn.
Als je alleen maar de demootjes hebt bekeken, dan ben je er inderdaad wel in 2 dagen klaar mee. Maar ik denk als ik je reactie zo lees (ook over de resolutie) dat VR niet echt iets voor je is in de huidige staat van de techniek. Niks mis mee, maar dan inderdaad verkopen, dat zal niet zo heel moeilijk zijn op dit moment lijkt me
Alright. mijn ervaring met Loading Human - Chapter 1.
Welgeteld 5 minuten kunnen spelen totdat er opeens 2 grote pijlen in beeld kwamen die mij dwongen een bepaalde richting op te kijken. Ook viel het mij op dat ik nog maar 1 hand zag in plaats van 2. Toen ik mijn hoofd draaide naar links zag ik mijn 2e hand weer. Toen ik naar mijn virtuele lichaam keek zag ik dat deze gedraaid stond. Ik heb dus nu mijn eerste "Drifting issue" ervaren. "her-calibereren" helpt niet, dit centreerde alleen het beeld en niet het virtuele karakter. Het spel was op dit punt compleet onspeelbaar.
Naast het driften vind ik de besturing zelf een beetje klote. Het is de PS Move button ingedrukt houden om te lopen en snel indrukken om de richting op te draaien die je aanwijst. En dit gaat totaal niet soepel. Verder nog niet echt vele inhoudelijks meegemaakt omdat hij onspeelbaar is geworden.
Dus toen ben ik maar doorgegaan naar Playroom VR, ook hier trad het drifiting probleem op. Ik dacht eerst dat het aan het spel zelf zou liggen, maar dit was dus niet het geval. Joepie. Heb ik weer.
Zal er maar een mailtje naar Coolblue uitdoen om het probleem te melden. Kijken wat ze er aan doen.
Supersnelle edit:
Coolblue maar even gebeld. Mailen zit altijd weer zo'n tijd tussen. Conclusie: hij is bij hun uitverkocht, dus ze gaan mijn geld terugstorten na hem retour gestuurd te hebben en dan kan ik zodra het probleem is opgelost door Sony (eventueel via een patch of een hardwarefix), en bij hun weer op voorraad is, een nieuwe kopen.
Welgeteld 5 minuten kunnen spelen totdat er opeens 2 grote pijlen in beeld kwamen die mij dwongen een bepaalde richting op te kijken. Ook viel het mij op dat ik nog maar 1 hand zag in plaats van 2. Toen ik mijn hoofd draaide naar links zag ik mijn 2e hand weer. Toen ik naar mijn virtuele lichaam keek zag ik dat deze gedraaid stond. Ik heb dus nu mijn eerste "Drifting issue" ervaren. "her-calibereren" helpt niet, dit centreerde alleen het beeld en niet het virtuele karakter. Het spel was op dit punt compleet onspeelbaar.
Naast het driften vind ik de besturing zelf een beetje klote. Het is de PS Move button ingedrukt houden om te lopen en snel indrukken om de richting op te draaien die je aanwijst. En dit gaat totaal niet soepel. Verder nog niet echt vele inhoudelijks meegemaakt omdat hij onspeelbaar is geworden.
Dus toen ben ik maar doorgegaan naar Playroom VR, ook hier trad het drifiting probleem op. Ik dacht eerst dat het aan het spel zelf zou liggen, maar dit was dus niet het geval. Joepie. Heb ik weer.
Zal er maar een mailtje naar Coolblue uitdoen om het probleem te melden. Kijken wat ze er aan doen.
Supersnelle edit:
Coolblue maar even gebeld. Mailen zit altijd weer zo'n tijd tussen. Conclusie: hij is bij hun uitverkocht, dus ze gaan mijn geld terugstorten na hem retour gestuurd te hebben en dan kan ik zodra het probleem is opgelost door Sony (eventueel via een patch of een hardwarefix), en bij hun weer op voorraad is, een nieuwe kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door JohnHeroHD op 23-10-2016 16:33 . Reden: Reactie Coolblue ]
Verstandig, VR is echt iets dat je moet ervaren. De meeste Mediamarkt en Gamemania winkels hebben een demo unit staan.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:22:
Ik twijfel nog steeds, ik zou hem graag eens uitproberen. Bij winkels hebben ze demo's staan?
Erg vervelend. Wel erg veel gevallen alleen al hier op Tweakers. Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met aanschaf. Want dat driften kan natuurlijk echt niet.JohnHeroHD schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:21:
Alright. mijn ervaring met Loading Human - Chapter 1.
Supersnelle edit:
Was ook erg benieuwd naar Loading Human. Maar goed daar heb jij dus ook nog niet van kunnen genieten.
Heb een playstation VR gekocht via marktplaats met camera, 2 move controllers en drie games. Vetste spel vind ik danger balls. Een soort virtuele pong waarbij je met je hoofd een vierkantje bestuurd waarmee je de bal terugkaatst. Echt behoorlijk uitdagend en intens zonder er misselijk van te worden. Verder is de shooting range in the london heist ook erg vet. De move controllers zijn geen overbodige luxe, ze voegen aan de immersie een hoop toe en ik vind de tracking prima. Ik ben overtuigd dat de playstation vr meer is dan een gimmick. VR kan bij games echt meerwaarde bieden en ik hoop dat ontwikkelaars dat gaan inzien en benutten.
[ Voor 3% gewijzigd door Tweakarim op 23-10-2016 20:03 ]
Nee, helaas. Iets meer de diepte in met wat ik wel kon spelen: de game begint een een klinische tutorial ruimte waar ze je de besturing uitleggen. Dit stuk heb ik helemaal kunnen spelen en ben daar tot de conclusie gekomen dat de controls echt super brak zijn (dit was in Arkham VR echt vele malen beter, aan deze game merkte ik dat "lopen" in VR niet echt top is met de Move controllers). De graphics waren OK, zelfde als Arkham VR (dit is mijn enige echte referentiekader op wat VR Playroom demo's na) en de voice-acting was tot dus ver ook prima in orde.Geteisem schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:56:
[...]
Erg vervelend. Wel erg veel gevallen alleen al hier op Tweakers. Ik denk dat ik toch nog maar even wacht met aanschaf. Want dat driften kan natuurlijk echt niet.
Was ook erg benieuwd naar Loading Human. Maar goed daar heb jij dus ook nog niet van kunnen genieten.
Wat er in de eerste paar minuten gebeurde na de tutorial was dat je jezelf moest scheren in de badkamer van de ruimtebasis. Dus eerst me het gompus gezocht naar het scheerapparaat, die natuurlijk letterlijk in de laatste lade ligt waar je kijkt. Daarna moest je het schild van de basis activeren omdat er een storm kwam. En toen begon het driften te erg te worden.
Oja, op een gegeven moment zat ik vast in de omgeving. Ik zat klem tussen een aantal dozen en kon er met geen mogelijkheid meer uit komen. Ik moest het level herstarten om weer verder te kunnen.
Tot dus ver nog niet echt razend enthousiast. Die controls zijn zo irritatie verwekkend dat ik niet weet of ik het wel vol had gehouden als ik geen last had van drifting. Dan moeten het verhaal en de interacties wel echt heel goed zijn. Maar dat weet ik dus nog niet.
Sports Bar VR heeft mij vandaag helemaal over de streep gehaald, en heb vandaag de PSVR, camera en move controllers besteld.GeNiTaLiX schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:44:
Ook ik heb de ps vr. Heb 'm bij een maat getest en was zeer enthousiast.
Kan niet wachten op een avondje stappen op m'n bureaustoel ahhahaha
Batman Arkham uitgespeeld, m'n eerste VR game. Goeie ervaring, maar jeetje wat kort. 2 uurtjes niet eens volgens mij. Gebruik van die move controllers is echt goed.
Rush of Blood is leuk, maar geen top voor mij. Leukste stukken zijn eigenlijk als je met dat karretje in een soort achtbaan zit.
Geniaalste VR games voor mij Playroom VR (gratis) van Sony. Vooral die platformer, maar je voelt de motion sickness komen.
Rush of Blood is leuk, maar geen top voor mij. Leukste stukken zijn eigenlijk als je met dat karretje in een soort achtbaan zit.
Geniaalste VR games voor mij Playroom VR (gratis) van Sony. Vooral die platformer, maar je voelt de motion sickness komen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dit vond ik zo een vreemde gewaarwording. Ik was immers eerst een beetje aan het rondkijken en dergelijke. En dan duw ik de stick vooruit om vooruit te wandelen en gewoon instant een zeer raar gevoel in mijn bovenkamer. Precies of mijn hersenen effen in overdrive gingen.loekf2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:41:
Vooral die platformer, maar je voelt de motion sickness komen.
Al bij al heb ik overigens verrassend weinig last van motion sickness. Ik herinner me nog van vele jaren terug met Quake III, Descent, e.d. op PC hoe ziek ik daarvan werd na een halfuur spelen of zo, dat het erna uren duurde eer ik me weer een beetje ok voelde.
Japanse PSN store zit wel een geinige Godzilla demo in.
En de Hatsune Miku demo vond ik ook wel leuk om een keer ge zien, wel mooi beeld
En de Hatsune Miku demo vond ik ook wel leuk om een keer ge zien, wel mooi beeld
Heb je Batman nog een keer opgestart daarna?Qweridee schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:31:
Je kan naar de eerste run nog zo'n 30 Riddler puzzels vinden in het spel.
Die Riddler puzzels zijn zo tof gedaan!FreakGIB schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:52:
[...]
Heb je Batman nog een keer opgestart daarna?
Je kan naar de eerste run nog zo'n 30 Riddler puzzels vinden in het spel.
Zekers en dat geeft toch heel wat extra speelplezier /tijd dat word bij de meeste reviews niet mee genomen.
Ik durf te zeggen dat heel veel mensen in het begin bij de piano niet eens naar die grote ronde tafel en Wereld bol zijn geweest waar je ook hints kan vinden.
Volgens mij krijg je bij de eerste run helemaal niet die hints Riddles te zien als ik het me goed herinner.
Pas bij de 2de run worden ze zichtbaar.
Als ze dat ook al meteen in het begin hadden gedaan hadden de meeste reviewers er wel meer tijd aan gegeven dan 1 a 2 uur.
En word de 20 euro al heel wat beter
[ Voor 35% gewijzigd door FreakGIB op 24-10-2016 10:42 ]
Klopt. Je kunt tijdens de eerste playthrough helemaal niet weg van de Piano.
Tijdens playthrough 2 zijn er een stuk meer plekken waar je heen kan. Ook in de BatCave kun je nu naar de radio ruimte vlakbij de Dino.
Tijdens playthrough 2 zijn er een stuk meer plekken waar je heen kan. Ook in de BatCave kun je nu naar de radio ruimte vlakbij de Dino.
Verwijderd
Zijn de on rails shooters eventueel ook zonder de PSVR te spelen? De Move en camera heb ik al vanuit het PS3 tijdperk en daar vond ik het plezierig om ermee te spelen.
Net de VR-Bril toch teruggestuurd...... helaas......henkyyyyyyy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:33:
Wat was alleen de demo van Until Dawn al gaaf zeg. Nog nooit zoiets meegemaakt in een game.
Je zit er gewoon helemaal in!
Daarna de demo van Job Simulator en dat was ook grappig om te doen, gewoon zo tof om alles op te pakken en te gooien.
Toen Rigs opgestart, dat had ik beter niet kunnen doen......
Werd vrij snel misselijk, half uurtje gestopt, maar wilde toch nog even Playroom proberen.
Zelfs daar werd ik ineens misselijk. Hoop niet dat ik dat nu telkens word...
Dus nu maar even gestopt, maar die ervaring van Until Dawn is echt een bijzonder moment in mijn game historie.
Maar ik merkte toch langzamerhand dat na de verbazing er af was, hij steeds langer op het bureau bleef liggen en ik weer steeds meer BF1 of SFV ging spelen.
Ook het misselijk worden bij Battletank en andere games hielp daarbij niet echt.
Dus echt een hele gave ervaring, maar de misselijkheid en het nu al weinige spelen heeft mij ertoe besluiten hem toch terug te sturen.
Veel plezier aan alle anderen uiteraard die dit totaal niet hebben.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Wie weet in de toekomst dat ze iets vinden voor de motion sickness.henkyyyyyyy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:07:
[...]
Net de VR-Bril toch teruggestuurd...... helaas......
Maar ik merkte toch langzamerhand dat na de verbazing er af was, hij steeds langer op het bureau bleef liggen en ik weer steeds meer BF1 of SFV ging spelen.
Ook het misselijk worden bij Battletank en andere games hielp daarbij niet echt.
Dus echt een hele gave ervaring, maar de misselijkheid en het nu al weinige spelen heeft mij ertoe besluiten hem toch terug te sturen.
Veel plezier aan alle anderen uiteraard die dit totaal niet hebben.
Gisteren weer ruim 3 uur BattleZone gespeeld had gisteren wel veel problemen met Drifting maar verder nog steeds een hele goede ervaring.
Bij mij is het just ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om Destiny te spelen beetje te veel gedaan op deze manier nu dat ik weet de je nog veel meer je zelf in een spel kan verliezen wil ik niet anders meer.
Kan ook niet wachten op bv.. Star Trek Bridge Crew is helaas wel uitgesteld een paar maanden maar dat soort spelen lijkt mij heel gaaf.
Ook hoop ik op meer soort spelen als Badman maar dan bv.. andere detective games. waar je helemaal in het verhaal zit en zelf dingen moet oplossen.
Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.