Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Nog geen reactie op m'n support-ticket bij Sony gisteren. Ik ga vanmiddag even bellen waarschijnlijk.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtCaffran schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:48:
[...]
Wat gebeurt er eigenlijk als je 45 graden van de camera zit en dan in het hoofdmenu van de demo kalibreert met de options knop? :)
Bedoel je het Demodisk hoofdmenu of VR Worlds hoofdmenu ? Zoals ik hierboven schreef hangt het calibratie-gedrag dus echt af van de software.
Het menu van de Demodisk kan je dus in alle richtingen calibreren. Het was echter wel zo dat de camera de headset moest zien. Dus als je je kijkrichting veranderde, dan een krant voor de headset houdt, en dan op Option drukte, gebeurde er niets. Doe de krant weg, en ineens versprong het beeld zodat het terug mooi centraal in je zicht kwam.
Maar het VR Worlds hoofdmenu werkt dus anders. Daar kan je niet zomaar ergens naartoe kijken en dan centraal calibreren. De calibratie zorgt er steeds voor dat je echt wel recht vooruit (i.e. naar de camera) gericht moet zijn om het beeld centraal te zien. Er is maw geen manier om dmv calibratie ervoor te zorgen dat het centrum ergens totaal anders is dan waar de camera staat (wat dus wel kan met het PS4 scherm of het Demodisk menu).
Overigens opmerkelijk dat zelfs als je ergens wegkijkt, en dan via Options calibreert, je het beeld wel ietwat ziet verspringen, maar dus wel nog altijd zo dat het centrum zich op de camera bevindt (en dus niet in de richting van je hoofd). Ik zou voor alle zekerheid nog eens moeten testen wanneer ik vrij veel drift heb (maar dat kost dus tijd om te reproduceren) om dan eens via Option te calibreren terwijl ik dus bvb 45° of 90° naar links of rechts kijk. Maar ik vermoed dat ook dan het scherm netjes gaat calibreren met de camera als centraal punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:46
Gisteren REZ gekocht en bijna direct uitgespeeld. Het spel is net zo verslavend als dat het kort is. Denk dat je er met 1 tot 1,5 ur doorheen bent. Wel flink replaygehalte en nog bonuslevels, ga ik vandaag weer mee verder.

Maar wat een vet spel zeg. Had hem gekocht nav de recensie van gamer.nl en het was echt niet teleurstellend. Dit spel is absoluut 15 jaar geleden gemaakt voor de VR! Waar ik bij andere spellen nog enigszins last heb van bewegingsziekte (heb er helaas aanleg voor) was dat hier bizar genoeg niet het geval. En bizar omdat er zo ontzettend veel gebeurt op je scherm. Ik kwam er ook pas bij level 3 achter dat je kan richten door middel van je hoofd bewegen. Tot dat moment bijna een lamme arm ivm de move controller die voor mijn gevoel niet goed reageerde. Maar je richt blijkbaar door je hoofd te bewegen en dan kan je nog binnen een beperkt kader je move controller bewegen om echt te mikken.

Mijn nek is vandaag dus helemaal los :P

offtopic:
30 euro voor een spel wat je na 1 uur al hebt uitgespeeld is overigens wel ernstig duur, maar ik gaf eerder al aan dat dit met VR meer voor lijkt te komen

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
michaeltjeh1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:38:
[...]

Zit er een case bij? Of bedoel je gewoon de doos waar de VR in kwam?
De doos waar hij in zat is dat inderdaad, maar dat is eigenlijk gewoon een case zo gaat hij ook open en dicht (vind ik althans) maar goed ding is er uitstekend voor.

Wat je ook kan doen is er een stukje uitsnijden en dan kan daar de kabel door heen als je wil hoef je het niet los te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Ik zou voor alle zekerheid nog eens moeten testen wanneer ik vrij veel drift heb (maar dat kost dus tijd om te reproduceren) om dan eens via Option te calibreren terwijl ik dus bvb 45° of 90° naar links of rechts kijk. Maar ik vermoed dat ook dan het scherm netjes gaat calibreren met de camera als centraal punt.
De options-knop werkt in de meeste gevallen niet. In de gevallen dat het wel werkt (zoals Cinema-mode), vermoed ik dat de software ook geen gebruik maakt van head tracking. In cinema mode kun je bijvoorbeeld niet dichterbij het scherm komen door naar voren te leunen. Alleen de kijkrichting verandert.

De kijkrichting is in dat geval dus ook geen combinatie van headtracking + gyroscoop, maar alleen gyroscoop. Met andere woorden: jij bepaalt wat recht vooruit kijken is. Met de options-knop. Dat was met de DK1 van oculus ook zou bijvoorbeeld. De richting waarin je begint is de "recht vooruit" kijkrichting. Pas toen head tracking werd toegevoegd was het van belang om richting de camera te kijken.

In het geval waarbij wel head tracking wordt gebruikt (zoals bij het VR Worlds menu), dan bepaalt de software wat recht vooruit kijken is door middel van head tracking + de gyroscoop. De options-knop mag daar dus ook niets aan wijzigen. Recht vooruit kijken zou in alle gevallen "richting de camera kijken" moeten zijn (horizontaal dan, nier verticaal). De options-knop centreert dan dus alleen je positie ten opzichte van de play area, vermoed ik.

Dat gezegd hebbende kan ik nog steeds niet afleiden of het een software- of een hardware-probleem is. De left drift komt immers in beide gevallen voor, zowel in cinema mode als in volledig VR. In cinema mode kun je het alleen beter tijdelijk "oplossen" met de options-knop. Het is ook vreemd dat sommige spellen er meer last van hebben dan anderen. Het is net alsof het probleem in een API zit waar niet elke game gebruik van maakt. Een afrondingsprobleem bijvoorbeeld. (Mijn software-hart zou nou dolgraag bij Sony willen helpen debuggen wdb :P)

Ik vind de stilte bij Sony inmiddels wel naar worden. Ze hadden al, op z'n minst, kunnen reageren dat ze het probleem onderzoeken. Echt ontkennen dat het een probleem is kan natuurlijk niet meer, gezien de vele meldingen van het probleem online. Het is zo'n ontzettend gaaf apparaat, maar het zou veel beter zijn zonder deze bug. Nu raad ik mensen letterlijk aan even te wachten met het kopen van een unit. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mOrPhie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:38:
[...]
De options-knop werkt in de meeste gevallen niet. In de gevallen dat het wel werkt (zoals Cinema-mode), vermoed ik dat de software ook geen gebruik maakt van head tracking. In cinema mode kun je bijvoorbeeld niet dichterbij het scherm komen door naar voren te leunen. Alleen de kijkrichting verandert.
Ik meen me toch wel te herinneren dat ik in VR Worlds wél de drift kon corrigeren met Option. Zoals ik daarnet zei, zie je ook duidelijk het scherm een klein beetje (want het beeld is eigenlijk al gecentreerd - dus zonder drift) verspringen als je op Option drukt. Maar zoals ik zei moet ik het nog eens reproduceren en zal ik het dan direct eens testen door op Option te drukken terwijl ik mijn hoofd helemaal niet mooi recht houd.

Hoedanook ben ik het met je eens dat het toch wel triestig wordt dat er nog totaal geen info van Sony zelf gekomen is. Ik snap sowieso niet dat zoiets niet tijdens testen ontdekt is. Ze gaan toch (hopelijk) ook ge-beta-test hebben in echte huiskamers en niet enkel in labo-omstandigheden. Tenzij ze dachten dat die Option functie een acceptabele workaround was 8)7 .

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 19-10-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 12:46
Ik speel nu Eve Valkyrie (echt een geweldige ervaring maar tegelijkertijd ook de zwaarste voor draaierigheid).

Vraagje: weet iemand hoe je uit een scout mission komt? Ik heb verschillende toetsencombinaties al gebruikt...

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de demo moet opstarten van Job Simulator. Het blijft bij mij steken op een groen vakje met daarin de VR bril??

Acties:
  • +3 Henk 'm!
breaky breaky: eagle fligth is in de ing rente winkel maar 22 euro ipv 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Nieuwevolger schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:53:
ING rente winkel?! Neem aan dat je dan klant van de ING moet zijn?

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kronos1979 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:10:
ING rente winkel?! Neem aan dat je dan klant van de ING moet zijn?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 16:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Helaas nog niet te bestellen alleen. Bedankt voor de tip iig. Heb nog 50k rentepunten.. dus 1100 kunnen er ook wel vanaf.. :P

[ Voor 34% gewijzigd door m0nk op 19-10-2016 12:15 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:42
Nieuwevolger schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:53:
Laat nu alvast je e-mailadres achter zodat je op 7 november een bericht krijg wanneer het spel op voorraad is. Je kunt het spel dan op 8 november in huis hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
m0nk schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:14:
Helaas nog niet te bestellen alleen. Bedankt voor de tip iig. Heb nog 50k rentepunten.. dus 1100 kunnen er ook wel vanaf.. :P
Geen idee over de waarde van die rentepunten. Maar mocht een medetweaker teveel punten hebben en mij willen helpen met die aanbieding dan staat mijn pm met smacht te wachten op je reactie. 😜

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik had de Move controllers gelukkig al, maar ik kan me niet herinneren dat ik er zoveel voor betaald heb als waar ze nu voor verkocht worden. Ik heb er nu wel het officïele docking station bij gekocht :)
Voor de VR bril heb ik ook een mooie standaard gezien, maar ik vind 35 euro voor zoiets behoorlijk duur.
Twixie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:13:
Uit nieuwsgierigheid eens MM gecheckt en daar blijken ze uitverkocht (dit weekend hadden ze overal nog voorraad).
EDIT: bedoelde MM in België.
Ik was zaterdag ook gaan kijken bij een MM in België (Oostakker) en ze waren daar al volledig uitverkocht. Maandagavond hadden ze er nog 5 bij de Makro. Heb je die niet in de buurt? Je kan trouwens via de site de voorraad checken per vestiging. Een bijkomend voordeel is dat je daar de PSVR met eco cheques kunt kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door SToRM666 op 19-10-2016 12:36 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

O god, het antwoord van Sony geeft vooralsnog geen voldoening wat mij betreft:
Ik begrijp dat de kijkhoek van jouw PS VR naar links drijft en dat jij al verschillende dingen hebt geprobeerd om dit probleem op te lossen.

Dat het beeld op jouw PS VR naar links drijft, heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de PS VR en/of de omgeving niet goed ingesteld is.

Ik wil je daarom vragen om de volgende zaken te controleren.

- Gebruik je de PS VR niet te ver van de camere af (beste afstand 70 CM)
- Staat er geen lichtbunder in het zicht van de camera
- Draag je geen reflecterende en/of fel gekleurde kleding
- Gebruik je de PS VR in een donkere kamer
Vooral het "beste afstand 70cm" stuk. Ik hoop dat dat een tikfout is. Ik ga ze vanmiddag bellen, want dit antwoord is natuurlijk belachelijk. Een "lichtbunder". Jaja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk inderdaad dat je als particulier niet ver gaat komen met dit probleem. Je gaat gewoon standaard antwoordjes krijgen van support mensen die er nog minder van afweten dan jezelf.
IGN had Sony al gecontacteerd, dacht ik. Misschien moet Tweakers dat ook eens doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb gisteren nog een aantal uur zitten spelen en er zaten weer een aantal mooie VR games bij. Vooral de spellen uit de playroom vind ik er goed uitzien en ze zijn ook best vermakelijk. Vooral dat platformspel vond ik behoorlijk indrukwekkend. Het is dan echt net alsof je vlak boven het level zweeft.
Until Dawn zag er behoorlijk goed uit en speelde best lekker weg (ik vind vooral de spellen met de Move controllers erg leuk). The Kitchen was dan grafisch wat ruw, maar wel behoorlijk intens, mede door de goede implementatie van 5.1 geluid (zonder headset).

Al met al kan ik na 2 dagen wel zeggen dat ik dit een behoorlijk grote stap vind voor gaming. Het is misschien niet zo'n grote stap als de PS1 toendertijd met de focus op 3D games, maar het komt er voor mij persoonlijk toch heel dicht bij.

[ Voor 47% gewijzigd door SToRM666 op 19-10-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 12:06
De mijne aangesloten en moet zeggen wat een kabels allemaal :*). De Big Ben stand is een aanrader voor gebruikers van de bril.

Vanavond echt uitproberen wanneer camera binnen is dus ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/o1nir0wwj/Cv_H6_UZXEAA5l_VW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:28:
Ik denk inderdaad dat je als particulier niet ver gaat komen met dit probleem. Je gaat gewoon standaard antwoordjes krijgen van support mensen die er nog minder van afweten dan jezelf.
IGN had Sony al gecontacteerd, dacht ik. Misschien moet Tweakers dat ook eens doen...
Zeker. Maar ik denk dat hoe meer mensen het melden, hoe meer het op het netvlies staat bij de verschillende support-diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op aanvulling van de ING rentepunten shop, Ubisoft games komen wel vaker met een hele scherpe prijs in de store terecht, er zit alleen wel een grote kans in dat de ps4 versie snel is uitverkocht. ik zat net ook even bij de elektronica te kijken, waar je makkelijk 100-200 euro bespaard op een philips tv, ook koptelefoon zijn scherp geprijst. maar de echte winnaar is toch wel deze auidio zet Harman Kardon BDS 885S, op de price watch 1600 euro, in de store 890 euro. Je moet natuurlijk wel lid zijn van ING, je kreeg de laatste tijd ongeveer 300 punten per maand toegeschreven aan m'n account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
SToRM666 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:29:
The Kitchen was dan grafisch wat ruw, maar wel behoorlijk intens, mede door de goede implementatie van 5.1 geluid (zonder headset).
Ik raad je om om JUIST een headset te gebruiken, bedraad verbonden met de PSVR (niet je PS4). 3D audio is vele malen intenser en voegt veel toe. Je hebt niet alleen geluid om je heen en boven en onder je, maar het geluid wordt ook harder en zachter naarmate het object dichterbij is. Een telefoon bij je oor houden, hoor je dus echt wat uit de luidspreker komt, precies waar het object zich bevindt. Hou je het verder van je vandaan, dan wordt het geluid ook zachter. Gooi je het voor je voeten dan hoor je het ook voor onder je vallen. 5.1 is beperkt tot links/rechts/voor/achter, waar je bij 3D audio alles daartussen hebt én boven en onder je. Je hoort dus ook een geest echt vlak naast je waardoor je gaat kijken.

3D audio geeft écht het gevoel er te zijn en is in VR superieur aan 5.1/7.1 surround.

[ Voor 14% gewijzigd door ASNNetworks op 19-10-2016 18:18 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28
Nieuwevolger schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:46:
Maar de echte winnaar is toch wel deze auidio zet Harman Kardon BDS 885S, op de price watch 1600 euro, in de store 890 euro. Je moet natuurlijk wel lid zijn van ING, je kreeg de laatste tijd ongeveer 300 punten per maand toegeschreven aan m'n account.
Samsonite koffer, ook erg goedkoop, van 180 voor 110 ofzo.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 17:54
Net wat beelden van Rigs gezien waar de spelers ook echt samenwerken. Ziet er vet uit!
Ik ga één dezer dagen ook maar eens achter de PS VR aan. Wil het nu toch ook zelf gaan ervaren. :)

Een tafeltennis game lijkt me overigens ook erg geschikt voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
mOrPhie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:25:
Vooral het "beste afstand 70cm" stuk. Ik hoop dat dat een tikfout is. Ik ga ze vanmiddag bellen, want dit antwoord is natuurlijk belachelijk. Een "lichtbunder". Jaja.
Ik hoop juist dat die 70cm een tikfout is ;)

En moet het nou "lichtbundel" of "lichtblunder" zijn? :+
m0nk schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:14:
Ik heb er nog maar iets meer dan 900 over... balen!

[ Voor 27% gewijzigd door BamSlam_ op 19-10-2016 17:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Goed, update over de left-drift situatie:

Het kostte wat moeite om informatie te krijgen, maar de persoon die ik heb gesproken bij PlayStation Support zegt dat PlayStation het probleem onderzoekt en ze erkennen dat het een probleem is. (Dat is overigens voor het eerst dat ik dat hoor!)

Wat hij ook vertelde was dat in 95% van de gevallen het beperken van reflecties, lichtbundels of reflecterende kleding het probleem oplost, maar ze erkennen ook dat er dus een deel overblijft waarbij het niet kan worden opgelost met die suggesties. Hij stelde ook dat ik 70cm van de camera af moest zitten. Dit weerlegde ik natuurlijk met klem en bij navraag bleek het inderdaad tussen de 5ft en 7ft te zijn (tussen 150cm en 210cm).

Later heb ik nog mailwisseling gehad met de support-medewerker of ik een andere camera zou willen proberen. Ik heb geen andere camera, maar ik ga proberen die te regelen. Ik heb ze gevraagd of bedoeld wordt dat ik de camera omruil in de winkel.

Mijn verhaal is dus bekend en doorgestuurd naar de derde lijn. Ze zouden spoedig contact opnemen, maar ik zal zelf ook vinger aan de pols houden. Tot nu toe is PlayStation niet erg actief in z'n communicatie immers. ;)

Overigens zei support dat veel mensen die het probleem hebben het niet per se melden. In het buitenland wordt het probleem meer gemeld dan in Nederland en het onderzoek is gebaad bij informatie van diegenen die er last van hebben. Dus ik zou zeggen voor ieder die het probleem ervaart: ga voort en meld het!

support@nl.playstation.com
020 709 5025 (ma-vr 9:30-19:30, za 10:00-17:00)

[ Voor 1% gewijzigd door mOrPhie op 19-10-2016 18:13 . Reden: BEPERKEN VAN ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
mOrPhie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:46:
Wat hij ook vertelde was dat in 95% van de gevallen reflecties, lichtbundels of reflecterende kleding het probleem oplost, maar ze erkennen ook dat er dus een deel overblijft waarbij het niet kan worden opgelost met die suggesties.
Allereerst: bravo voor je aktie!
Maar: klopt het dat je schrijft dat in 95% van de gevallen reflecties, lichtbundels en / of reflecterende kleding het probleem oplossen? In dat geval trek ik vanavond een rol aluminiumfolie aan! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Haha, nee. 8)7
Heb het ge-edit hoor. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:35

Het kostte wat moeite om informatie te krijgen, maar de persoon die ik heb gesproken bij PlayStation Support zegt dat PlayStation het probleem onderzoekt en ze erkennen dat het een probleem is. (Dat is overigens voor het eerst dat ik dat hoor!)

Wat hij ook vertelde was dat in 95% van de gevallen het beperken van reflecties, lichtbundels of reflecterende kleding het probleem oplost, maar ze erkennen ook dat er dus een deel overblijft waarbij het niet kan worden opgelost met die suggesties. Hij stelde ook dat ik 70cm van de camera af moest zitten. Dit weerlegde ik natuurlijk met klem en bij navraag bleek het inderdaad tussen de 5ft en 7ft te zijn (tussen 150cm en 210cm).

Later heb ik nog mailwisseling gehad met de support-medewerker of ik een andere camera zou willen proberen. Ik heb geen andere camera, maar ik ga proberen die te regelen. Ik heb ze gevraagd of bedoeld wordt dat ik de camera omruil in de winkel.

Mijn verhaal is dus bekend en doorgestuurd naar de derde lijn. Ze zouden spoedig contact opnemen, maar ik zal zelf ook vinger aan de pols houden. Tot nu toe is PlayStation niet erg actief in z'n communicatie immers. ;)

Overigens zei support dat veel mensen die het probleem hebben het niet per se melden. In het buitenland wordt het probleem meer gemeld dan in Nederland en het onderzoek is gebaad bij informatie van diegenen die er last van hebben. Dus ik zou zeggen voor ieder die het probleem ervaart: ga voort en meld het!

Het zou interessant zijn om tweakers samen te brengen waarvan 1 het probleem wel en 1 het probleem niet heeft. En dan eens kijken of de headset in een andere setting het probleem ook heeft. Steeds wat apparatuur omwisselen, dus verschillende combi's van console, camera en headset testen. Wellicht ook even productnummers/productiedata verzamelen en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Die 70cm is wanneer je je ogen gaat aflezen via de camera om je pupilafstanden te bepalen. Dus gewoon een foutje van de medewerker. Genoeg spellen kan je niet eens gebruiken binnen 70cm; zoals Batman VR daar MOET je zelfs zo'n 2 meter vanaf staan.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Laatst online: 30-10-2022
KlaasjeNL schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:18:
[...]

Het zou interessant zijn om tweakers samen te brengen waarvan 1 het probleem wel en 1 het probleem niet heeft. En dan eens kijken of de headset in een andere setting het probleem ook heeft. Steeds wat apparatuur omwisselen, dus verschillende combi's van console, camera en headset testen. Wellicht ook even productnummers/productiedata verzamelen en vergelijken.
Kijk! Hier hebben we iets aan!
Ik woon zelf in het centrum van Amsterdam en heb dus wel de drift naar links.
Gebruik hierbij de nieuwe camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Later heb ik nog mailwisseling gehad met de support-medewerker of ik een andere camera zou willen proberen. Ik heb geen andere camera, maar ik ga proberen die te regelen. Ik heb ze gevraagd of bedoeld wordt dat ik de camera omruil in de winkel
Bespaar je de moeite, een andere camera gaat je echt niet helpen.
Dit probleem doet zich voor bij zowel de oude als nieuwe generatie camera's.
Wel lekker makkelijk verzonnen voor de helpdesk aangezien ze ook wel weten dat niemand snel een tweede camera bij de hand heeft. :-/
ASNNetworks schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:20:
Die 70cm is wanneer je je ogen gaat aflezen via de camera om je pupilafstanden te bepalen. Dus gewoon een foutje van de medewerker. Genoeg spellen kan je niet eens gebruiken binnen 70cm; zoals Batman VR daar MOET je zelfs zo'n 2 meter vanaf staan.
Klopt, en toch is dit al de tweede keer dat ik dit van een support-medewerker hoor!
Die mensen hebben dus ook geen idee waar ze over praten....

[ Voor 38% gewijzigd door Wootism op 19-10-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Xiliath schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:20:
[...]

Kijk! Hier hebben we iets aan!
Ik woon zelf in het centrum van Amsterdam en heb dus wel de drift naar links.
Gebruik hierbij de nieuwe camera.
Ik woon in Hengelo (ov). Geen problemen met drift, dus welkom als je in de buurt woont en een 'drifter' hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:09

Mooi dat het als probleem wordt herkend. Hopelijk komt er snel een update over (in welke vorm dan ook). Ik heb er zelf ook last van. Ik zal eens kijken of ik de opstelling iets kan aanpassen dat de afstand naar de camera meer dan 1,50m is. Eens kijken of het daardoor beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
joblamie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:17:
Is er iemand die Batman VR zonder Move controllers heeft gespeeld en dit prima vond? Of moet je daar niet aan willen beginnen? Dat het met move controllers de betere ervaring is is logisch, maar ik ben even benieuwd of het met de DS controller ook acceptabel zou zijn. Ik ben namelijk rete benieuwd naar Batman VR, mede vanwege de ongelooflijk positieve reacties. Maar heb nog geen Move controllers en heb na een investering van 460 euro voor de PSVR + camera ook wel even genoeg kosten gemaakt wat mij betreft.
Ik moest tot gisteren wachten voor ik 2 move controllers in huis had. Heb ook gisteren pas dit spel gekocht en je moet het echt met move controllers spelen. Je voelt je echt hierdoor een persoon met armen, waardoor je helemaal op kan gaan in die wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
even een andere vraag wat is een beetje een goed stuur met force feedback voor de PS4.
Heb zitten spelen met DriveClub en het is toch wel gaaf.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
FreakGIB schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:12:
even een andere vraag wat is een beetje een goed stuur met force feedback voor de PS4.
de G29

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

FreakGIB schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:12:
T300RS natuurlijk. Met een PlaySeat. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:27
Of als je minder ruimte of mobiel wil blijven met een WheelStand Pro 💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
b.o.n.s schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:23:
Ja ik heb nog niet zo lang geleden een DXRacer King Chair gekocht en daar zou dan een Wheelstand wel bij kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ja gaat prima. Wel even kijken of de wielen vast gezet kunnen worden, anders andere wieltjes met lock halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 17:41
T150 is budget maar werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Nik schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:14:
[...]

T300RS natuurlijk. Met een PlaySeat. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Hier een T300RS. G29 schijnt ook een prima stuur te zijn en kwam net uit toen ik een stuur kocht. Flink wat reviews en vergelijkingen gelezen en gezien en dan komt de T300RS vrijwel overal als beste uit de bus. Alleen qua betrouwbaarheid staart de G29 beter aangeschreven, maar mijn T300 werkt nog als een tierelier. Ik vermoed dan ook dat de problemen met de T300 vooral betrekking hebben op de eerste batches.

Reden waarom ik voor de T300 heb gekozen: sterkere FFB, belt driven, dus geen geratel van tandwielen en daardoor stiller en vloeiender sturen, en de mogelijkheid om het stuur te verwisselen.

Edit: en dan vergeet ik nog te melden dat de draaihoek van de T300 groter is en het stuur een hogere resolutie heeft (16 bit) waardoor sturen nauwkeuriger gaat.

Ik heb mijn T300 uitgebreid met T3PA pedalen en TH8A shifter. Als je slim bent kijk je naar de alcantara bundel waar deze pedalen en een groter stuur met alcantara bekleding in zitten.

Heel wat anders: zie net PSVR reclame rond het veld tijdens de CL-wedstrijd tussen PSV en Bayern.

[ Voor 13% gewijzigd door KlaasjeNL op 19-10-2016 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 22:57

gday

TENACIOUS D TIME!!!

b.o.n.s schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:23:
Of een PlaySeat Challenge. Makkelijk opvouwbaar maar wel dicht voor de TV te plaatsen.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
gday schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:25:
[...]

Of een PlaySeat Challenge. Makkelijk opvouwbaar maar wel dicht voor de TV te plaatsen.
Ja en nee, je moet voor een challenge niet te lang zijn of te klein.
dan is de verstelbaarheid niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
De PSVR schijnt de eerste week in Japan ongeveer 50.000 keer verkocht te zijn op een aantal van 3.000.000 consoles in het land. Dat zou overigens de volledige voorraad zijn geweest, aangezien de PSVR in Japan uitverkocht zou zijn. Veel mensen wachten daar nog op hun exemplaar.

Ben benieuwd naar de eerste Amerikaanse en Europese verkoopcijfers. Ik hoop en verwacht dat de PSVR het heel goed doet. Hoe groter de install base, hoe meer ontwikkelaars voor PSVR aan de slag zullen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Nogmaals nieuwsgierig. Is er al iemand die Loading Human heeft gespeeld?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ragnar9999 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:51:
[...]

Ja en nee, je moet voor een challenge niet te lang zijn of te klein.
dan is de verstelbaarheid niet optimaal
1,90m is geen probleem qua lengte. En mijn zoon heeft ook geen probleem met zijn (nog) 1,55m.
Kleiner is lastig, maar ik heb nog ruimte over om te groeien (ware het niet dat ik ben uitgegroeid ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Zojuist voor het eerst behoorlijk misselijk geworden. Na wat uurtjes Driveclub al wel wat minder eetlust gehad, maar ik startte nu de demo van Here they lie op en ging me al vrij snel niet zo goed voelen. Daarna de demo van Battlezone opgestart en hoewel ik er midden in de actie niet zoveel van merkte, was/werd ik kotsmisselijk toen het potje klaar was en begon ik te zweten als een malle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 10:59
Geteisem schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:26:
Nogmaals nieuwsgierig. Is er al iemand die Loading Human heeft gespeeld?
O, wow, die kon ik niet. Thanks voor de tip. Hij ligt in ieder geval morgen in de bus. Dus dan kan ik er meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
KlaasjeNL schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:42:
Zojuist voor het eerst behoorlijk misselijk geworden. Na wat uurtjes Driveclub al wel wat minder eetlust gehad, maar ik startte nu de demo van Here they lie op en ging me al vrij snel niet zo goed voelen. Daarna de demo van Battlezone opgestart en hoewel ik er midden in de actie niet zoveel van merkte, was/werd ik kotsmisselijk toen het potje klaar was en begon ik te zweten als een malle.
Ik heb hetzelfde gehad bij Drive Club en Battlezone! Ik had Drive Club gekocht maar had bij de demo al zoveel last ervan dat ik de game heb terug gestuurd voor hij uit de verpakking gehaald was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

JohnHeroHD schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

O, wow, die kon ik niet. Thanks voor de tip. Hij ligt in ieder geval morgen in de bus. Dus dan kan ik er meer over zeggen.
Nice! Ben erg benieuwd naar deze game. Ziet er best goed uit. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik heb The Assembly gehaald. Na een paar dagen Rez en Rigs te hebben gespeeld was ik wel benieuwd naar een rustige soort van adventure game.

Tot dusver bevalt het goed. Ik loop rond in een of andere ondergrondse, secret lab en ben een geheim aan het ontrafelen. Wel lekker even een andere pace in een game met mn VR bril op 😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:29

RawChild

PSN: Rawchild

Juist dat zweten en misselijk worden had ik met Rigs. echt wel even last van gehad!

Tweakers heeft ook de review van de VR online staan. Heb gsiteravond pas voor het eerst die "Mario" level gespeeld die je ook in de video review ziet. Was echt weer even een wow momentje, blijf me verbazen over Playroom VR. Aan het eind glijbaan naar beneden en dan sta je ineens stil als je beneden bent. Glijden voelde prima, maar dat ineens stil staan voelde heel raar. Je hersenen verwachten toch een bepaald gevoel wat dan niet volgt.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
ralph075 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

1,90m is geen probleem qua lengte. En mijn zoon heeft ook geen probleem met zijn (nog) 1,55m.
Kleiner is lastig, maar ik heb nog ruimte over om te groeien (ware het niet dat ik ben uitgegroeid ;) ).
1.94 hier, paar keer op de grond belandt omdat de challenge op de uiterste stand stond :+
Mijn zoon was kleiner dan 1.55 en ik kreeg de stoel niet hoog genoeg om over het stuur heen te kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .GoO
De review stipt goede punten aan die beter kunnen en in de toekomst moeten. Maar het is jammer dat de beleving van VR een beetje onderbelicht blijft, omdat de Rift en Vive al een tijd uit zijn.

Iemand die de review kijkt en nog geen ervaring heeft met VR zal misschien twijfelen naar aanleiding van de overwegend positieve maar niet heel enthousiaste review, terwijl er een grote kans is dat diegene ondersteboven is van de ervaring.

Ik denk dat de PSVR het naast de early adopters toch vooral moet hebben van mond op mond reclame en demo's in winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-10 09:23
Heb wat demo's geprobeerd en voor mij is het ook echt niets ;( waar ligt dat aan? Zou het zonde vinden als ik dat bij alle VR zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
RawChild schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:16:
[...]

Tweakers heeft ook de review van de VR online staan.
Vreemd dat Until Dawn: Rush of Blood in de review er erg slecht uit komt, maar in dit topic de hemel in geprezen wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Laatst online: 09:06
Sluw schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:43:
Heb wat demo's geprobeerd en voor mij is het ook echt niets ;( waar ligt dat aan? Zou het zonde vinden als ik dat bij alle VR zou hebben.
Rustig opbouwen! Dat is het allerbelangrijkst. Dus beginnen met games waar je gewoon stil staat zoals job simulator, headmaster, The Descend. Dan door naar games on rails zoals The London Heist, Thumper, Until Dawn: Rush of Blood. En als alles goed gaat en je je lekker voelt na een VR sessie kan je eens Battlezone, RIGS, EVE of driveclub proberen.

Eerste keer Battlezone werd ik ook een beetje misselijk maar voor m'n gevoel kan ik er nu na een weekje al wat beter tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:32

swv

Ragnar9999 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

Vreemd dat Until Dawn: Rush of Blood in de review er erg slecht uit komt, maar in dit topic de hemel in geprezen wordt?
Het lijkt mij dat we hier in het topic vooral kijken naar de VR ervaring en de reviewer kijkt naar de kwaliteit van het spel? Net als bij Driveclub VR. Geen grafisch hoogstandje inderdaad maar de ervaring zelf is wel gaaf.

Ik ben het wel eens met .GoO dat een geïnteresseerde voor de PSVR (zoals ik) maar matig enthousiast wordt gemaakt als je de review van Tweakers leest, terwijl ik dankzij dit topic en de demo bij de Mediamarkt pas echt enthousiast ben geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 20-10-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 13:49
Inmiddels elk forum gelezen, een week lang elke tip geprobeerd, ps4 zelfs in fabrieksinstellingen gehad, mn headset drift meer en meer... zowel in cinema als in games.... Ik ga zo de nedgame bellen en m ruilen voor een andere.
Deze is defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-10 09:23
SgtCaffran schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Rustig opbouwen! Dat is het allerbelangrijkst. Dus beginnen met games waar je gewoon stil staat zoals job simulator, headmaster, The Descend. Dan door naar games on rails zoals The London Heist, Thumper, Until Dawn: Rush of Blood. En als alles goed gaat en je je lekker voelt na een VR sessie kan je eens Battlezone, RIGS, EVE of driveclub proberen.

Eerste keer Battlezone werd ik ook een beetje misselijk maar voor m'n gevoel kan ik er nu na een weekje al wat beter tegen.
Job Simulator en The Descend heb ik geprobeerd, ga t nog een keer testen maar het viel me een beetje tegen., ga hem in ieder geval nog niet kopen zolang t bij mij niet zo goed werkt. Ben ook niet blind aan een oog en heb ook geen bril :+ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even de review van Tweakers gecheckt. Toch wel opmerkelijk om te lezen dat het draagcomfort van de PSVR zoveel beter is dan de Vive en de Rift. Lijkt me toch wel vrij essentieel bij een VR headset.

De mindere graphics geloof ik wel. Net als met 30fps vs. 60fps heb ik dat persoonlijk na een kwartier toch niet meer door omdat de focus daar niet meer op ligt (als ik Tomb Raider straks op de Pro ga spelen, ga ik hoogstwaarschijnlijk ook gewoon voor de locked 30fps ultra modus).

Als er nog wat meer vette content komt, haal ik er in Q1 2017 ook wel eentje, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Is er nu iets te doen aan het driften van de camera?
Kleine tweaks misschien om het tegen te gaan? (het gebeurd toch bijna constant).
Ik speel met de camera boven op de tv en met de PS4 controller met het ledje op de normale stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is er al een toko die straks een PS4 Pro + VR + camera + move pakket in een keer gaat aanbieden ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
IJzerlijm schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:06:
Is er al een toko die straks een PS4 Pro + VR + camera + move pakket in een keer gaat aanbieden ?
Misschien dat er voor de feestdagen zo'n bundel komt. Momenteel nog niet aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
b.o.n.s schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:21:
Is er nu iets te doen aan het driften van de camera?
Kleine tweaks misschien om het tegen te gaan? (het gebeurd toch bijna constant).
Ik speel met de camera boven op de tv en met de PS4 controller met het ledje op de normale stand.
Speelt het probleem ook als je de camera onder je tv zet? Daar staat de mijne en ik heb geen problemen.

Las net dat Sony er inmiddels wel mee bezig is. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Er is ook een Angry Joe PSVR Review op dit moment en ook nog een Review van hem met een aantal games.
YouTube: Playstation VR Angry Review

Ben het wel met hem eens alleen Batman vind ik wel beter dan hun en replay waarde is ook wel oke mocht je alle puzzels willen vinden.
Verder zijn de Prijzen voor sommige games in de US dus lager dan hier Rigs kost daar 50 hier is die 60 ?

[ Voor 38% gewijzigd door FreakGIB op 20-10-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:09
.GoO schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Speelt het probleem ook als je de camera onder je tv zet? Daar staat de mijne en ik heb geen problemen.

Dat ga ik ook even proberen. Gisteren de boel weer verhuist naar de woonkamer, maar nog steeds driften, en het lijkt erop dat het erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
RawChild schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:16:
Juist dat zweten en misselijk worden had ik met Rigs. echt wel even last van gehad!

Tweakers heeft ook de review van de VR online staan. Heb gsiteravond pas voor het eerst die "Mario" level gespeeld die je ook in de video review ziet. Was echt weer even een wow momentje, blijf me verbazen over Playroom VR. Aan het eind glijbaan naar beneden en dan sta je ineens stil als je beneden bent. Glijden voelde prima, maar dat ineens stil staan voelde heel raar. Je hersenen verwachten toch een bepaald gevoel wat dan niet volgt.
Dat spel vind ik ook een van de beste VR ervaringen tot nu toe. De spellen van The Playroom zijn sowieso goed uitgewerkt. Ik het level dat je in de huid kruipt van een groot monster zat ook een grappige feature die ik niet verwacht had :D

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 20-10-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crap, enige winkel waar ik die camera extension kabel vond (Bart Smit) laat weten dat ze die niet meer hebben en ook niet meer binnenkomt. Raar dat zoiets dus nergens te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:24

Qon

.GoO schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Zou je misschien even linkje kunnen delen waar je dit gelezen hebt?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:10
[...]

Vond het een uitstekende review, maar vind dat je hier idd een punt hebt.
Je krijgt een beetje het idee niet met een ervaren gamer maar een verwende te maken te hebben, en dat is jammer. Ik vind dat je so-wie-so uit moet gaan dat mensen deze VR wereld voor het eerst gaan beleven.
Plus je in te lezen in de reacties van b.v. deze topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Mee eens: Exorcist in 'reviews: PlayStation VR - Veel vr voor weinig geld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:27
[...]
Ja vind ik ook wel vreemd, in meer reviews zijn ze niet zo enthousiast over until dawn, maar de meeste gamers hebben een andere mening op de forums over deze game die het spelen en vinden het juist wel een goede game.

zelf vind ik Until Dawn: Rush of Blood 1 van de betere VR titels, ik heb hem inmiddels 2 keer compleet rondgespeeld (op verschillende moeilijkheid niveaus) en ben er nu nog lang niet zat van, er zijn voldoende redenen om het te herspelen (verschillende routes, hidden collectibles, online scores en moeilijkheidsgraden en de trophy uitdagingen).

Wel denk ik dat het wat uitmaakt voor je mening als je de game speelt met een dual shock controller of met de moves. Met de dual shock controller vind ik het een stuk minder leuke game dan met de volledig vrij te bewegen move controllers waarbij je handen onafhankelijk bewogen kunnen worden. Het is gewoon vet om met 1 hand vooruit te schieten en met de andere naar achteren als je een collectible gemist hebt.

De onnauwkeurigheid die sommige reviewers noemen herken ik niet. Bij mij is en blijft het megastrak kwa mikken, de armen op het scherm hebben exact dezelfde positie als mijn eigen armen en de pistolen blijven superstrak stil staan in mijn handen zonder rare artifacts.

Maar goed, ik heb ook geen enkel probleem met drifting, dus het lijkt erop dat in mijn setup ik mazzel heb dat alles foutloos werkt.

Maar ik heb nu praktisch alle beschikbare VR games gespeeld en als ik er maar drie zou mogen kopen dan zouden dit mijn drie games zijn die ik haalde:

1. Rigs
2. Until Dawn - rush of blood
3. Tumble VR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-10 12:06
Mijn vrouw heeft net het bureau een kopstoot gegeven omdat ze een helikopter koppen heel serieus nam en dus maar een enorme zwaai gaf met haar hoofd.

Dus een deukje in mijn bril en de bril kan van voren best wat hebben dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben ook bezig te onderzoeken via het Budgetgaming PlayStation VR forum waar het probleem zit.
I spent an hour and a half on the phone with sony. The first rep took me through every possible attempt to get it to stop with no help. He ended up telling me that I have a first version PS4 - model 1001 - and that these console are the ones having issues with the VR. His recommendation was that I buy a newer version PS4!
Bron: Playstation Forums

Lijkt er dus op dat Sony intern op de hoogte is waar het issue vandaan komt. Ik heb inderdaad een oudere generatie PS4. Ik zal vanavond mijn model nummer opzoeken en de gegevens in dit forum plaatsen. Het model nummer kun je vinden op een sticker aan de onderkant of achterkant van je PS4 (verschilt per model). Dit zou wel verklaren waarom de PS4 Slim/Pro bijna gelijktijdig zijn uitgekomen met de PS VR.

Indien jullie het interessant vinden om samen te onderzoeken of bovenstaande bewering klopt, wil ik voorstellen dat we onze setups in deze thread gaan beschrijven via onderstaand format. Ook voor mensen zonder zonder problemen kan dit helpen om de perfecte 'sweet spot' te vinden voor VR.

Dus graag invullen allemaal, ook indien je géén problemen ervaart

Heb je last van Drifting: Ja / Nee
Afstand tot camera:
Plaatsing Camera: Boven TV / Onder TV
Welke camera: Originele camera / V2 camera
Model nummer PS4:

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ThaBEN schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:04:
...

Afstand tot camera:
Model nummer PS4:
Heb je last van Drifting: Nee
Afstand tot camera: 1,65 M
Plaatsing Camera: Boven TV
Welke camera: Originele camera
Model nummer PS4: 1001 (release date ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

beezjeh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:40:
Mijn vrouw heeft net het bureau een kopstoot gegeven omdat ze een helikopter koppen heel serieus nam en dus maar een enorme zwaai gaf met haar hoofd.

Dus een deukje in mijn bril en de bril kan van voren best wat hebben dus :)
Women! |:( :+

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik ben ook bezig te onderzoeken via het Budgetgaming PlayStation VR forum waar het probleem zit.

[...]

Lijkt er dus op dat Sony intern op de hoogte is waar het issue vandaan komt. Ik heb inderdaad een oudere generatie PS4. Ik zal vanavond mijn model nummer opzoeken en de gegevens in dit forum plaatsen. Het model nummer kun je vinden op een sticker aan de onderkant of achterkant van je PS4 (verschilt per model). Dit zou wel verklaren waarom de PS4 Slim/Pro bijna gelijktijdig zijn uitgekomen met de PS VR.

Indien jullie het interessant vinden om samen te onderzoeken of bovenstaande bewering klopt, wil ik voorstellen dat we onze setups in deze thread gaan beschrijven via onderstaand format. Ook voor mensen zonder zonder problemen kan dit helpen om de perfecte 'sweet spot' te vinden voor VR.

Afstand tot camera:
Model nummer PS4:
Sorry hoor, maar ik zie het verband echt totaal niet. Wat heeft je PS4 zelf met drifting te maken. Alles wordt via de PS Camera en de lampjes op de PSVR getracked. De PS4 staat hier gewoon buitenspel, die kan niet zien dat je heen en weer beweegt.

Klinkt mij meer als een dom excuus van een medewerker die het antwoord zelf ook niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 15:46

[...]

Afstand tot camera:
Model nummer PS4:
Mocht je dit nou echt willen doen dan stel ik voor een apart topic te openen. Zelf behoor ik tot de gelukkige few (of meerderheid, wie weet) die er geen last van hebben. Het is dan wel erg niet-relevante informatie om hier lijstjes te gaan verzamelen.

Ontzettend vervelend dat jij en anderen er last van hebben overigens. En voor wat het waard is, ik heb een nieuwere revisie PS4.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
thepeet schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Vond het een uitstekende review, maar vind dat je hier idd een punt hebt.
Je krijgt een beetje het idee niet met een ervaren gamer maar een verwende te maken te hebben, en dat is jammer. Ik vind dat je so-wie-so uit moet gaan dat mensen deze VR wereld voor het eerst gaan beleven.
Plus je in te lezen in de reacties van b.v. deze topic.
Dank voor de reminder, ik moest inderdaad mijn onderschrift nog aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:24

Qon

Heb je last van Drifting: Ja
Afstand tot camera: 2,4 M
Plaatsing Camera: Boven TV
Welke camera: PS4 Camera V2
Model nummer PS4: CUH-1200 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:26
Afstand tot camera: 2 tot 2,5M
Plaatsing Camera: onder voor tv.
Welke camera: PS4 Camera v1
Model nummer PS4: CUH-1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Afstand tot camera: 180cm
Plaatsing Camera: boven tv 150cm
Welke camera: PlayStation Camera V2
Model nummer PS4: CUH-1216B

Hmmm, één geval van geen drift met oud model PS4 en drie gevallen van driften met een nieuwe model dus? Lijkt alsof de theorie op het PS-forum niet stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Is toch ook een vage reden. Architectuur is hetzelfde. Sony moet gewoon snel duidelijkheid van zaken geven wat betreft het drift probleem met de PS VR. En niet medewerkers loze kreten eruit laten gooien.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dat is ook zo. Maar voor hetzelfde geld zit er een kern van waarheid in en is het probleem wellicht oplosbaar zonder dat je hoeft te wachten op Sony. Maar goed, een nieuwe PS4 moeten kopen kijkt me een wat vreemde oplossing. Bovendien heb ik één van de latere modellen (laatste model voor de slim) en heb het probleem ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Boobybandit schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

Mocht je dit nou echt willen doen dan stel ik voor een apart topic te openen. Zelf behoor ik tot de gelukkige few (of meerderheid, wie weet) die er geen last van hebben. Het is dan wel erg niet-relevante informatie om hier lijstjes te gaan verzamelen.

Ontzettend vervelend dat jij en anderen er last van hebben overigens. En voor wat het waard is, ik heb een nieuwere revisie PS4.
Ik heb inderdaad een nieuwe topic aangemaakt.

We kunnen hierzo verder gaan:
Playstation VR - 'Beeld verschuift naar links' issue

Indien mogelijk wil ik iedereen verzoeken om hun setup posts daar te reposten volgens onderstaand format (zit 1 nieuwe vraag bij):

Vragenlijst:
Ik heb last van drifting als ik: Sta / Zit / Beide
Afstand tot camera:
Model nummer PS4:

Alvast bedankt voor de moeite!

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 08:36
Vraagje, de afstand tussen TV en bank is bij mij een meter of 3,40. Dat is te ver voor de camera naar mijn weten. Er staat tussen de TV en de bank wel een lage tafel. Daar kan de camera dan toch ook op staan? Waarom perse onder of boven de TV? Of is het snoer van de camera zo kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het valt me op in de Videoreview hoe verschillend Wout de headset aan heeft in vergelijking met mezelf. Ik moet de achterkant toch echt wel heel laag op mijn hoofd hebben (net boven mijn nek) om scherp beeld te hebben. Zo zit de hoofdband bij mij ook tegen mijn oren, terwijl het bij Wout toch echt een stuk erboven zit.

Het belangrijke gevolg is dat bij Wout (en zelfs bij Paul, die zoals ik een brildrager is) de onderkant ook helemaal afgesloten is. Je ziet overigens ook dat bij hen die bril ietwat naar beneden 'wijst' terwijl bij mij (denk ik - want mezelf nog niet gezien) hij toch meer recht vooruit wijst.

Vraag me af of dat door afwijkingen in de modellen is, of gewoon door de manier/richting waarin ik door mijn bril kijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:50:
Vraagje, de afstand tussen TV en bank is bij mij een meter of 3,40. Dat is te ver voor de camera naar mijn weten. Er staan tussen de TV en de bank wel een lage tafel. Daar kan de camera dan toch ook op staan? Waarom perse onder of boven de TV? Of is het snoer van de camera zo kort?
Ja, dat kan, en is ook wat ik plan te doen. 3.40m is echt te veel en je zal heel vaak de melding krijgen dat je buiten het speelveld zit. Probleem is dat de kabel van de camera maar een 2m lang is. Ik heb dus al eens gezocht naar een verlengkabel hiervoor, maar die blijkt dus gewoon nergens te vinden (enige is die van Calibur11 maar die maken hem blijkbaar niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Twixie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

Ja, dat kan, en is ook wat ik plan te doen. 3.40m is echt te veel en je zal heel vaak de melding krijgen dat je buiten het speelveld zit. Probleem is dat de kabel van de camera maar een 2m lang is. Ik heb dus al eens gezocht naar een verlengkabel hiervoor, maar die blijkt dus gewoon nergens te vinden (enige is die van Calibur11 maar die maken hem blijkbaar niet meer).
Je hebt gelijk, nergens te vinden. Dat is balen. Ik ga echt geen stoel wegzetten of de bank verschuiven. Heb ook nog een vrouw die wat in te brengen heeft :)

Misschien een camera v3 ...

Kan hem ook rechts van de TV plaatsen en op het puntje van de chaise lounge gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 12:33
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

Je hebt gelijk, nergens te vinden. Dat is balen. Ik ga echt geen stoel wegzetten of de bank verschuiven. Heb ook nog een vrouw die wat in te brengen heeft :)
tijdens het spelen een stoel/krukje/krat bier neerzetten op een goede afstand en daar de camera opzetten? Ook geen mooie oplossing maar het werkt wel.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Mede naar aanleiding van de review op Tweakers vandaag: Toch wel opvallend dat in meerdere reviews wordt benoemd hoe slecht Driveclub VR is. Als ik echter de geluiden van sommige graphic junks hoor, dan vinden ze Driveclub VR helemaal geweldig en vallen de graphics best mee. Sterker, door de ervaring van midden in de race zitten, blijken de graphics van ondergeschikt belang te worden (en dit bij echte graphic junks(!)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Twixie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

Nou ... http://www.bartsmit.com/n...ps4-camera-verlengkabel-1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie mijn post eerder vandaag. Dat was dus de enige plaats waar ik hem vond en had hem direct besteld. Vandaag heb ik echter bericht gekregen van Bart Smit dat die niet meer voorradig is en ook niet meer zal binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

Zie mijn post eerder vandaag. Dat was dus de enige plaats waar ik hem vond en had hem direct besteld. Vandaag heb ik echter bericht gekregen van Bart Smit dat die niet meer voorradig is en ook niet meer zal binnen komen.
http://www.ebay.com/itm/P...86091?hash=item33c11317eb
Iets duurder, wel free shipping (als ik het goed zie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ralph075 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:12:
Mede naar aanleiding van de review op Tweakers vandaag: Toch wel opvallend dat in meerdere reviews wordt benoemd hoe slecht Driveclub VR is. Als ik echter de geluiden van sommige graphic junks hoor, dan vinden ze Driveclub VR helemaal geweldig en vallen de graphics best mee. Sterker, door de ervaring van midden in de race zitten, blijken de graphics van ondergeschikt belang te worden (en dit bij echte graphic junks(!)).
ik ben zo'n graphics freak die dingen al snel slecht eruit vindt zien. Echter, ik hou ook wel rekening met de huidige staat van VR en de resolutie die beschikbaar is, dus ik let al snel meer op de VR ervaring dan op de graphics.

Ik vind dat veel VR Game reviews ook geschreven worden vanuit het vergelijk met hoe beelden eruit zien op een 2D scherm met veel hogere resolutie. Dat vergelijk is natuurlijk niet eerlijk als je kijkt naar de prijs en huidige status van de VR bril en PS4.

Maar Driveclub VR vind ik een fantastische game voor racefanaten, het is simpelweg niet uit te leggen hoe levensecht het racen in VR voelt en moet eigenlijk gewoon ervaren worden. Als je de beschikking over een stuur / pedal setup hebt maakt dit het immersie gevoel compleet, geen enkele 2d racegame komt ook maar in de buurt van deze ervaring.

Wel vind ik driveclub VR vermoeiender om te spelen als je dit wat langer speelt achter elkaar (meerdere uren), hoofdoorzaak hiervoor is de resolutie van de bril die de tonen voorwerpen op afstand toch onduidelijk maakt. Dit probleem heb je met voorwerpen dichtbij niet, maar op afstand is het simpelweg wazig te noemen. Toch vind ik dit in de praktijk geen probleem, die wazigheid vergeet je eigenlijk direct als je in bloedstollende battles met andere auto's aan het vechten bent om die felbegeerde top 3 positie.

dus waar het eigenlijk op neerkomt, als je de game puur op graphics gaat beoordelen dan vind je het niks, de VR is simpelweg niet in staat om objecten die zich ver weg in je 3D veld scherp weer te geven, voorwerpen dichtbij wel die zijn ook scherp in je bril (ook in Driveclub VR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 21:19
Thanks voor de link.. Zag dat deze er nog maar 6 had (nu 5) dus direct maar besteld.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:02
hoe wisselen jullie van controllers?
Vaak moet je in de menu's de dual shock gebruiken omdat op de move controllers geen direction knoppen zitten, en vervolgens moet je dus in het spel de move controllers gebruiker....maar ja dan moet ik eerst de bril weer af om de controllers te kunnen pakken/of een beetje rondgrabbelen......beetje onhandig allemaal, dus wellicht nog tips?

en nog een ander vraag: soms speel ik zittend en soms staand, echter al ik van zittend naar staand ga krijg ik alweer "buiten speelgebied" dus dan moet ik eerst weer de camera verplaatsen......is dit de enige oplossing hiervoor, of heeft iemand een ideale middenweg qua camera plaatsing gevonden?

[ Voor 28% gewijzigd door breagor op 20-10-2016 17:16 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.