Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Al aangekondigdTwixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:38:
[...]
Wat eerder wél gaaf zou zijn is bvb een game als Themepark World waar je dan zelf kunt plaats nemen in je gebouwde attracties.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Playroom VR is erg tof en until dawn. Eve is ook indrukwekkend.Turfschipper schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:02:
Als je dit eens zelf wilt ervaren, bv in de mediamartkt kan het lees ik hier, wat is dan de killerapp die je moet zien?
Bvd ;-)
Nou ik word niet vrolijk van die production values hoor.

Die kijkrichting referentie kan je niet zonder camera genereren aangezien die sensoren niet weten wanneer je recht vooruit kijkt. Dat ziet enkel en alleen de camera.Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Die kijkrichting-referentie zou je ook gewoon zelf kunnen genereren. Als ik mooi in mijn zetel zit met hoofd mooi rechtop, dan is er helemaal geen camera nodig om te zeggen dat mijn hoofd mooi rechtop is.
Als het wél met de camera is, begrijp ik dan 1 ding wel compleet niet: die hercalibratie is echt ogenblikkelijk: je drukt op Option en het beeld sprint recht. Als het dus echt puur op basis van het camera-beeld is, waarom doen ze dat dan niet constant tijdens een spel ?
EDIT: ik vermoed eigenlijk dat het probleem is om beeld van camera en info van sensoren te combineren. De camera zal wellicht veel te onnauwkeurig zijn om goed te kunnen tracken, dus daarvoor heb je de sensors nodig. Maar het probleem van de sensors is dat die dan weer geen absoluut referentie-punt hebben. Als je die 2 realtime combineert in een game, loop je wellicht het risico op jitter (wat sommigen ook daadwerkelijk hebben).
De Ariel Atom vind ik persoonlijk (met controller) veel te tricky om lekker in te rijden. Hij ziet er idd wel lekker uit dat welM1d4s schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:00:
[...]
Heb je al een Ariel Atom geprobeerd? Kijk je door het buizenframe zo op de grond, en naar de wielophanging. Dat vond ik een hele beleving. Ik kan me ook heel erg vinden in je verlanglijstje, Pcars en GTsport kom maar op!
Zou die geannuleerd zijn?
- bram1984
- Registratie: Oktober 2008
- Laatst online: 16-12-2020
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 4
- Sony PlayStation 4 Pro
- Sony PlayStation 4 Eye Camera
- Sony PlayStation 4 Slim
- Sony PlayStation VR
- Sony Move motion controller
- PlayStation VR Richtcontroller + Farpoint (PSVR)
- Sony Move Motion Controller Twin Pack
- Consoles
- VR-brillen
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
/u/278921/clicker.png?f=community)
Eerste hit op Google: https://m.reddit.com/r/PS...t_cars_may_not_be_coming/Muheed10 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:20:
Heeft iemand een idee of er nog uberhaupt een Project Cars voor PS VR komt? Ik kan er niks over vinden op het internet.
Zou die geannuleerd zijn?
Edit: oude post zie ik nu. Ziet er desondanks niet naar uit atm, anders was er wel meer info.
[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 17-10-2016 21:31 ]
Je begrijpt het echt niet. Aangezien JIJ op Option moet drukken is het dan natuurlijk ook jouw verantwoordelijkheid van enkel te drukken als je zelf mooi rechtop zit. Dat zou perfect mogelijk zijn. Maar ok, blijkbaar is het dus niet zo (zelf nog niet getest).Wootism schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:56:
[...]
Die kijkrichting referentie kan je niet zonder camera genereren aangezien die sensoren niet weten wanneer je recht vooruit kijkt. Dat ziet enkel en alleen de camera.
Ja oude post, wel nog de afgelopen dagen op gereageerd zag ik. Zou zonde zijn.. had hem toen aangeschafd met de gedachte om hem later in VR te spelen. Ook een mooie tussenstop tot GT Sport.bram1984 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:28:
[...]
Eerste hit op Google: https://m.reddit.com/r/PS...t_cars_may_not_be_coming/
Edit: oude post zie ik nu. Ziet er desondanks niet naar uit atm, anders was er wel meer info.
Vermoedelijk schuiven ze het gewoon door naar PC2.Muheed10 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:41:
[...]
Ja oude post, wel nog de afgelopen dagen op gereageerd zag ik. Zou zonde zijn.. had hem toen aangeschafd met de gedachte om hem later in VR te spelen. Ook een mooie tussenstop tot GT Sport.
Added value is dat je je weer waant in de hoogtijdagen van de arcadehallen. Het moet uiteraard ook gewoon mogelijk zijn om weg te kijken van het scherm van een arcadekast.Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:38:
[...]
Doet me denken aan PS Home destijds, wat ook wel leuk zou geweest zijn in VR. Maar een arcadehal lijkt me 2x niets, omdat je uiteindelijk games gewoon 2D games zijn en de added value van VR nul is. Wat eerder wél gaaf zou zijn is bvb een game als Themepark World waar je dan zelf kunt plaats nemen in je gebouwde attracties.
[ Voor 46% gewijzigd door KlaasjeNL op 17-10-2016 22:26 ]
Meh, FPS in VR lijkt me niets. Instant motion sickness. Een "experience" in Rapture en Columbia daarintegen.GoO schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:44:
Bovenaan mijn wishlist: Bioshock 1 & 2 in VR.
Until Dawn laten spelen, viel in de smaak. Maar man, wat produceert t ding een hoop licht in een donkere ruimte zonder al te veel licht aan.
Zit me wel af te vragen of er op korte termijn nog echt iets uitkomt waar ik warm voor kan lopen, de line-up nu is vooralsnog meer dan prima maar dan moet er wel continu aanbod zijn. Vandaag maar even zoeken...
[ Voor 33% gewijzigd door Exorcist op 18-10-2016 08:16 ]
Konden ze daar niet iets aan doen door een neus te tonen oid? Een orientatiepunt. Mij lijkt FPS in VR juist enorm gaaf.JohnHeroHD schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:58:
[...]
Meh, FPS in VR lijkt me niets. Instant motion sickness. Een "experience" in Rapture en Columbia daarintegen
Verwijderd
Begon toen even te twijfelen.
Vervolgens ontdekt dat je in het menu van vr worlds tegen die zwevende ballen kunt tikken en net eigenlijk een uur zitten stuiteren met het keuzemenu van danger ball.
Denk dat deze technologie een blijvertje is; zeker als hun gloves in productie komen. Zat vroeger aan mijn desktop al mee te bewegen tijdens mount & blade, wil niet weten hoe intens zo'n spel nu zou zijn.
Vreesde dat de technologie zo gehyped zou zijn als de 3-films, maar merk nu dat de vrees ongegrond was. Liefst zou ik nu al mijn spellen in vr willen spelen, al zullen we nog wel wat jaartjes moeten wachten opdat de techniek het mogelijk maakt.
(En ja, hiervoor heb ik speciaal een account aangemaakt, omdat dit voor mij de meest spectaculaire verandering is in de afgelopen dertig jaar.)
Mooie OLED schermpjes ook
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Pakketje zakjes inbegrepen ? Als er een game is wat geheid garantie op motion sickness geeft moet het wel een roller coaster zijn.
Ik denk dat ik maar pass...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Mwah, doe mij maar Uncharted of Tombraider in VR. 3D TV is over en uit, maar een spel in 3D ervaren is toch wel erg gaaf..GoO schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:44:
Bovenaan mijn wishlist: Bioshock 1 & 2 in VR.
Gelukkig krijgen we in Q1 Resident Evil VII, wat ook in VR te spelen is. Kan niet wachten.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Gisteravond de demo van Until Dawn gespeeld, een "haunted roller coaster ride". Geen enkele last van motion sickness, ook niet in de gedeeltes waar de coaster echt snel reed.loekf2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:34:
Als er een game is wat geheid garantie op motion sickness geeft moet het wel een roller coaster zijn.
bij mij kan ik alleen proberen Ocean Descent en The London Heist
Ik heb zowel de euro versie van de demo disk gedownload en de US gedownload
de een is 34 GB en de ander is 40GB groot ?
Ik had trouwens Superhypercube appart gedownload uit de PSN Store want via de Demo Disk kon ik de Demo niet spelen nu wel en het is best wel een gave Tetris variant.
PSN: FreakGIB
Klopt je kan inderdaad alleen die twee doen van de VR Worlds demo. Ik zou de volledige game graag kopen maar 40 euro vind ik teveel. Ik zou deze namelijk alleen halen voor The London Heist.FreakGIB schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:59:
Klopt het dat je niet alle Demo's kan doen in Playstation World ?
bij mij kan ik alleen proberen Ocean Descent en The London Heist
Ik heb zowel de euro versie van de demo disk gedownload en de US gedownload
de een is 34 GB en de ander is 40GB groot ?
Ik had trouwens Superhypercube appart gedownload uit de PSN Store want via de Demo Disk kon ik de Demo niet spelen nu wel en het is best wel een gave Tetris variant.
SuperHyperCube is inderdaad erg goed ook! Vooral de visuals vind ik erg tof gedaan, een beetje vergelijkbaar met Thumper. Alleen ook deze vind ik erg duur met 30 euro.
Ja dat vind ik dus ook en ik zit ook nog eens te azen op BattleZone, Eve Valkaryie en Rigs.SgtCaffran schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:34:
[...]
Klopt je kan inderdaad alleen die twee doen van de VR Worlds demo. Ik zou de volledige game graag kopen maar 40 euro vind ik teveel. Ik zou deze namelijk alleen halen voor The London Heist.
SuperHyperCube is inderdaad erg goed ook! Vooral de visuals vind ik erg tof gedaan, een beetje vergelijkbaar met Thumper. Alleen ook deze vind ik erg duur met 30 euro.
alle 3 rond de 55 per stuk Pfff dus ik wil toch wel zeker weten waar ik het langst plezier van ga hebben.
Voordat ik er eerst 1 koop.
Voorloopig neig ik naar Eve met heel close er achter BattleZone.
Probleem is een beetje dat de BattleZone Demo langer is en erg gaaf die van Eve is heel kort maar ook heeeel gaaf.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Oke Cool ik heb trouwens ook dat in sommige games mijn Virtuele Dualshock4 joystick naar rechts wijst en krijg dat niet gereset onder het spelen.mOrPhie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:46:
Ik heb contact opgenomen met Sony aangaande heeft "naar links drijven"-probleem. Ik hou jullie op de hoogte van de reacties die ik krijg.
zag het erg onder SuperHyperCube.
Het probleem met de virtuele DS4 had ik gisteravond ook (tot dan toe niet gehad). Hercalibreren werkte bij mij de ene keer wel en de andere keer niet. Ook het left drift probleem met de virtuele schermweergave trad op tijdens potjes Rocket Leage die ik in deze mode speelde. Daarbij werkte hercalibreren wel altijd. Zal vanavond eens alle lampen in de kamer uitdoen en kijken of het dan nog optreedt.FreakGIB schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:49:
[...]
Oke Cool ik heb trouwens ook dat in sommige games mijn Virtuele Dualshock4 joystick naar rechts wijst en krijg dat niet gereset onder het spelen.
zag het erg onder SuperHyperCube.
Prangende vraag
Gisteren heb ik het "Ghostbusters"spelletje van de Playstation VR World gespeeld. Aan het eind van elk level wordt er een foto van je genomen. Ik heb me een ongeluk gezocht, maar kan ze niet vinden. Weet iemand waar ik die foto's kan terugvinden op de PS4?
[ Voor 18% gewijzigd door BamSlam_ op 18-10-2016 10:56 ]
Verwijderd
LOL, ja. lijkt me fantastisch, een beetje als de PC frontend Emulaxian/3D Arcade, maar dan echt VR.KlaasjeNL schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:33:
[...]
Wat dacht je van hele oude games in een virtuele arcadehal? Beetje rondlopen in een online lobby, achter een kast kruipen en gamen maar.
Het zou helemaal top zijn wanneer je dan ook in de game kunt kruipen, bijvoorbeeld Pac-Man spelen ín het doolhof.!!!
TRON!Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:10:
[...]
LOL, ja. lijkt me fantastisch, een beetje als de PC frontend Emulaxian/3D Arcade, maar dan echt VR.
Het zou helemaal top zijn wanneer je dan ook in de game kunt kruipen, bijvoorbeeld Pac-Man spelen ín het doolhof.!!!
edit: of a la Wreck it Ralph
[ Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 18-10-2016 11:19 ]
En dat je dan moet rennen als de spoken je achterna zitten. Alleen dat pillen happen met mijn mond zie ik niet zo zitten..Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:10:
Nee de camera moet maximaal 3 meter van je afstaan maar dat is eigenlijk net te verloekf2 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:32:
[...]
Langer. De headset heeft zeker bijna 5m kabel (14.4 feet) en bestaat uit twee delen. Groter issue is camera. Die moet zo'n 3m van je af staan.
Je was me net voor ik zou Heel Graag in Flynn's Arcade hall willen rondlopen als Kevin Flynn.
en dan als je een spel start in de Arcade Hall dat je dan in de VR versie zoals in de film terecht komt.
Dat zou echt super cool zijn.
Wreck it Ralph ook leuk ja en wat dacht je van Pixels.
[ Voor 6% gewijzigd door FreakGIB op 18-10-2016 11:30 ]
ik was er ook al naar op zoek...BamSlam_ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:51:
[...]
Prangende vraag
Gisteren heb ik het "Ghostbusters"spelletje van de Playstation VR World gespeeld. Aan het eind van elk level wordt er een foto van je genomen. Ik heb me een ongeluk gezocht, maar kan ze niet vinden. Weet iemand waar ik die foto's kan terugvinden op de PS4?
wellicht dat hier nog het antwoord in komt: http://community.eu.plays...d-Published/td-p/24611407
Genieten & genieten
Gisteravond na mijn werk ben ik er dan maar om gereden. Ik had Eco Cheques liggen (de Belgische Tweakers zullen deze wel kennen), dus ik moest 'maar' 109 euro bijleggen om de PS VR te kunnen kopen. Ik heb er nog geen spellen bij gekocht, aangezien ik eerst de demo's eens wilde bekijken. Ik heb ze nog niet allemaal kunnen spelen, maar er zitten wel erg vermakelijke demo's tussen.
Het werkt erg goed en de betrokkenheid bij een spel is nog veel groter dan vooraf gedacht, mede doordat het rondkijken en dergelijke erg soepel werkt. Het is soms jammer dat de resolutie wat lager is, maar desondanks is het een erg leuke ervaring. Ik heb nog niet gespeeld met een koptelefoon op, maar dat is ook niet nodig want met een 5.1 systeem is het geluid meer dan goed genoeg en dan kan ik mijn omgeving ook nog horen
Ook mooi dat mijn camera en Move controllers nu wat meer gebruikt kunnen worden. Sony heeft een erg mooie basis, maar ik hoop dat ze hier meer mee gaan doen dan toendertijd met de Move.
[ Voor 33% gewijzigd door SToRM666 op 18-10-2016 12:21 ]
PSN id: NL_SToRM
Dit issue treedt niet op bij non-VR applicaties, ook niet bij films, maar dus wel zodra je een VR applicatie opstart. Bij het weergeven van het dashboard ziet dit er erg lelijk uit en het schijnt niet altijd en bij iedereen te gebeuren. Volgens een post op Reddit heeft iemand binnen Sony bevestigd dat dit niet de bedoeling is, maar ik vraag me vooral af of andere mensen hier op Tweakers er ook last van hebben. En een bevestiging dat Sony er inderdaad mee aan de slag gaat en er een fix komt zou helemaal fijn zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Smits360 op 18-10-2016 12:46 . Reden: typo ]
Ik kan je aanraden om toch een koptelefoon te proberen. want dan merk je pas echt de 3D positioning effecten goed. Voorbeeld in Batman (helaas is er geen demo) maar daar vind je bv.. een soort van Mobieltje en als je die dus bij je Virtuele oor houd hoor je het gesprek beter dan waneer je hem verder weg houd.SToRM666 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:08:
Ik was tot aan de launch nog niet echt enthousiast en ik had gedacht om de aankoop nog wat uit te kunnen stellen, maar zaterdag begon het toch al wat te kriebeleln. Ik heb de PSVR dan ook nog afgelopen zondag bij familie kunnen bekijken en toen was ik wel overtuigd.
Gisteravond na mijn werk ben ik er dan maar om gereden. Ik had Eco Cheques liggen (de Belgische Tweakers zullen deze wel kennen), dus ik moest 'maar' 109 euro bijleggen om de PS VR te kunnen kopen. Ik heb er nog geen spellen bij gekocht, aangezien ik eerst de demo's eens wilde bekijken. Ik heb ze nog niet allemaal kunnen spelen, maar er zitten wel erg vermakelijke demo's tussen.
Het werkt erg goed en de betrokkenheid bij een spel is nog veel groter dan vooraf gedacht. Het is soms jammer dat de resolutie wat lager is, maar desondanks is het een erg leuke ervaring. Ik heb nog niet gespeeld met een koptelefoon op, maar dat is ook niet nodig want met een 5.1 systeem is het geluid meer dan goed genoeg en dan kan ik mijn omgeving ook nog horen
Ook mooi dat mijn camera en Move controllers nu wat meer gebruikt kunnen worden. Sony heeft een erg mooie basis, maar ik hoop dat ze hier meer mee gaan doen dan toendertijd met de Move.
.
Wat jij beschrijft heb ik ook enkele keren gehad, dat de 'social screen' blijft hangen met een zwarte balk links en rechts met een lage resolutie. dat was tijdens de demo's checken.Smits360 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:36:
Waar ik last van heb is dat de resolutie van je "social screen" (= wat je op je TV ziet) op lagere resolutie blijft draaien, ook als je je PSVR uitzet. Dit blijft het geval totdat je de VR applicatie met de options knop helemaal afsluit. Wat je ook kunt doen, is handmatig de resolutie van je PS4 terugzetten naar 1080p, maar daarmee sluit je alle lopende applicaties ook af en is dit dus in feite dezelfde workaround.
Dit issue treedt niet op bij non-VR applicaties, ook niet bij films, maar dus wel zodra je een VR applicatie opstart. Bij het weergeven van het dashboard ziet dit er erg lelijk uit en het schijnt niet altijd en bij iedereen te gebeuren. Volgens een post op Reddit heeft iemand binnen Sony bevestigd dat dit niet de bedoeling is, maar ik vraag me vooral af of andere mensen hier op Tweakers er ook last van hebben. En een bevestiging dat Sony er inderdaad mee aan de slag gaat en er een fix komt zou helemaal fijn zijn
Speel nu alleen driveclub en heb het hiermee niet meer terug gezien.
PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl
Maar wat jij beschrijft met de zwarte balken en de lagere resolutie; had dat ook betrekking het het homescreen/dashboard? Want daar is dit issue het meest vervelend, zeker als je de PSVR hebt iutgezet en op je TV verder gaat.M1d4s schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:02:
[...]
Wat jij beschrijft heb ik ook enkele keren gehad, dat de 'social screen' blijft hangen met een zwarte balk links en rechts met een lage resolutie. dat was tijdens de demo's checken.
Speel nu alleen driveclub en heb het hiermee niet meer terug gezien.
Je stelt dat dit dus eigenlijk per VR applicatie kan verschillen, want met het checken van de demo's had je het ook, maar met Driveclub niet meer. Heb je tijdens dat spel überhaupt geen verschillende resoluties (tussen PSVR en TV) tijdens het spelen, of dat wel maar schakelt ie netjes terug naar normale resolutie op de TV wanneer je de bril uitzet? En dan dus al zonder dat je Driveway helemaal moet afsluiten - daar gaat het vooral om.
Thanks!
Het is vanwege de verbindingen net wat hoogdrempeliger dan de Gear VR om even uit de kast te trekken, maar de break-out box kan gelukkig ook gewoon aan de PS4 blijven hangen zonder bril dus dat scheelt flink. Heb de PSVR nu wel alweer opgeborgen, voorlopig even geen tijd helaas.
Ik heb wel al 2 keer een soort crash gehad, dat zowel de PSVR als de TV een fractie van een seconde sneeuw lieten zien en toen zwart werden. In beide gevallen vlak na het starten van een spel (eerste keer bij The London Heist, tweede keer bij Arkham VR)
De Playstation werkte nog wel (ik hoorde allerlei geluiden), maar niks was zichtbaar. PS-knop duwen op controller had geen effect. Aan/uit zetten van de PSVR via de helm had geen effect. Stroom even van de break-out box afhalen loste het wel op (daarna moest wel de helm weer aangezet worden).
Daarvoor heb ik al een keer eerder een paar seconden geknipper tussen beeld/sneeuw/zwart gezien maar dat loste toen zichzelf op.
Verder nog geen problemen gehad met drift gelukkig.
1. Battlezone
2. Rigs
3. Eve Valkyrie
4. Driveclub VR
Ik heb ze Rigs, Eve, en driveclub allemaal de nodige uren gespeeld maar het was pas gisteravond dat ik eigenlijk zonder duizeligheid en misselijkheid Eve en Rigs lang kon spelen. Dat maakt nogal een verschil in beleving vind ik.
Mijn absolute favoriete game op dit moment is Rigs, dit is gewoon een titel die helemaal af is met heel veel content en uitdaging en grafisch eigenlijk wel 1 van de betere titels is.
Rigs
In rigs kun je enorm veel verschillende rigs (mech robots) vrijspelen die allemaal hun eigen speelstijl hebben. Er is een lange single player campaign mode, multiplayer is erg uitgebreid inclusief de mogelijkheid om tegen of samen met friends te spelen. Je hebt sponsor contracten met opdrachten die pakjes of helmen vrijspelen. Je hebt veel Trials (parcouropdrachten) die weer de nodige XP opleveren waarmee je rigs kan kopen, en ga zo maar door. Ik vond het in het begin een matige game doordat je er zo snel duizelig van werd, maar nu dat voorbij is is het echt een sport shooter die echt af is met een geweldige gameplay. Absoluut mijn favoriete nummer 1 VR game van alles wat ik nu de afgelopen vier dagen geprobeerd heb.
Eve Valkyrie
vind ik ook een goede VR game, maar ik merk al wel dat deze toch wat eentonig is kwa gameplay, ik vraag me af of dit op de lange termijn een leuke titel blijft door het ontbreken van de content. Ook hier kun je xp verdienen om een aantal schepen te kopen en die met skins en power ups te upgraden, maar het voelt allemaal aan als meer van hetzelfde.
Driveclub VR
vind ik ook erg goed, maar dat komt vooral omdat ik deze met stuur speel. Wel merk je in deze game dat de resolutie een probleem kan zijn voor games waar je voornamelijk de diepte in kijkt. In de verte focus je je op de bochten en de weg en door de resolutie zijn daar gewoon minder pixels voor dan dingen vlak bij je. De cockpit (bijvoorbeeld het leer) ziet er megastrak uit, maar in de verte wordt het toch wel wat wazig wat na een tijdje toch wel vermoeiend wordt. Overigens ziet het er niet superslecht uit of zo, maar het is niet dezelfde ervaring als Rigs of Eve. Maar de gevechten op de parcouren in VR zijn simpelweg geweldig, je voelt dat je auto aangetikt wordt en als je opzij kijkt zie je gewoon de andere auto met je battlen om die positie in het veld te krijgen. Mooie ervaring.
Battlezone VR
deze heb ik alleen de demo van gespeeld, voor mij was dat ook wel genoeg, ik vond het saai en niet echt mijn type game.
Dus van deze titels staat bij mij absoluut op 1: Rigs
Wat is tot nu toe jullie favoriet?
Ja vind ik ook, vandaar dat ik een verlengkabel besteld heb. Er gaan wat verhalen over zo'n kabel (microfoon doet het niet meer ? andere kant who cares). Kan me eigenlijk niet voorstellen dat 4m (2m + 2m verlengen) een issue is, omdat die camera eigenlijk een soort USB 3.0 doet, alleen met proprietary stekker. Max. lengte voor USB is zo'n 5m.Wesley-groet schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:24:
[...]
Nee de camera moet maximaal 3 meter van je afstaan maar dat is eigenlijk net te ver
[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 18-10-2016 14:06 ]
PSN id: NL_SToRM
Thx voor je Korte Review over de 3 games waar ik ook naar uit kijkrobinez schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:41:
wat is jullie favoriete game van de 4 'tripple A' vr titels die er op dit moment zijn?
1. Battlezone
2. Rigs
3. Eve Valkyrie
4. Driveclub VR
Ik heb ze Rigs, Eve, en driveclub allemaal de nodige uren gespeeld maar het was pas gisteravond dat ik eigenlijk zonder duizeligheid en misselijkheid Eve en Rigs lang kon spelen. Dat maakt nogal een verschil in beleving vind ik.
Mijn absolute favoriete game op dit moment is Rigs, dit is gewoon een titel die helemaal af is met heel veel content en uitdaging en grafisch eigenlijk wel 1 van de betere titels is.
Rigs
In rigs kun je enorm veel verschillende rigs (mech robots) vrijspelen die allemaal hun eigen speelstijl hebben. Er is een lange single player campaign mode, multiplayer is erg uitgebreid inclusief de mogelijkheid om tegen of samen met friends te spelen. Je hebt sponsor contracten met opdrachten die pakjes of helmen vrijspelen. Je hebt veel Trials (parcouropdrachten) die weer de nodige XP opleveren waarmee je rigs kan kopen, en ga zo maar door. Ik vond het in het begin een matige game doordat je er zo snel duizelig van werd, maar nu dat voorbij is is het echt een sport shooter die echt af is met een geweldige gameplay. Absoluut mijn favoriete nummer 1 VR game van alles wat ik nu de afgelopen vier dagen geprobeerd heb.
Eve Valkyrie
vind ik ook een goede VR game, maar ik merk al wel dat deze toch wat eentonig is kwa gameplay, ik vraag me af of dit op de lange termijn een leuke titel blijft door het ontbreken van de content. Ook hier kun je xp verdienen om een aantal schepen te kopen en die met skins en power ups te upgraden, maar het voelt allemaal aan als meer van hetzelfde.
Driveclub VR
vind ik ook erg goed, maar dat komt vooral omdat ik deze met stuur speel. Wel merk je in deze game dat de resolutie een probleem kan zijn voor games waar je voornamelijk de diepte in kijkt. In de verte focus je je op de bochten en de weg en door de resolutie zijn daar gewoon minder pixels voor dan dingen vlak bij je. De cockpit (bijvoorbeeld het leer) ziet er megastrak uit, maar in de verte wordt het toch wel wat wazig wat na een tijdje toch wel vermoeiend wordt. Overigens ziet het er niet superslecht uit of zo, maar het is niet dezelfde ervaring als Rigs of Eve. Maar de gevechten op de parcouren in VR zijn simpelweg geweldig, je voelt dat je auto aangetikt wordt en als je opzij kijkt zie je gewoon de andere auto met je battlen om die positie in het veld te krijgen. Mooie ervaring.
Battlezone VR
deze heb ik alleen de demo van gespeeld, voor mij was dat ook wel genoeg, ik vond het saai en niet echt mijn type game.
Dus van deze titels staat bij mij absoluut op 1: Rigs
Wat is tot nu toe jullie favoriet?
Mijn eerste keuze was Eve omdat ik daar over gelezen had dat er ook redelijk wat was vrij te spelen alleen hoorde ik meerdere over dat het wat saai kan worden.
BattleZone vind ik persoonlijk wel leuk geeft een Tron gevoel en kwa bewegen ook echt vloeiend en ook upgrade mogelijkheden.
Grid vond ik zeker mooi maar ook die Demo is vrij kort en als die afloopt kom je net als bij de andere games weer terug in het keuze scherm je kan het niet niet lekker blijven proberen.
Maar wist dus niet dat daar ook veel upgrade mogelijkheden in zaten Mmm word toch weer lastig.
DriveClub VR Vind ik ook goed maar ik heb geen stuur dus die valt voor mij voorlopig af todat ik dat misschien een keer ga kopen.
Kan je misschien nog iets meer uitleggen waarom ik bv beter Rigs kan kopen dan Eve

Over microfoon gesproken, iemand al een in-game situatie meegemaakt waar de micro van de headset gebruikt wordt ?loekf2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:48:
[...]
Er gaan wat verhalen over zo'n kabel (microfoon doet het niet meer ? andere kant who cares).
Ik heb mijn PSVR gebruik echt heel langzaam opgebouwd omdat ik eerst ook super snel misselijk werd. Gelukkig heb ik nu nergens last meer van. Ik heb het als volgt opgebouwd;WeAreLegion schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:39:
Ik geniet ook van mijn PSVR maar heb ontzettend veel last van motion sickness ik stop gelijk als ik het krijg maar het duurt helaas echt paar uur voor dat ik me weer beetje goed voel. (last van hoofdpijn, duizelig, misselijk) dat is wel echt vervelend en hoop dat het nog over gaat maar als het zo blijft dan verkoop ik hem denk ik dit is echt geen pretje.
1. Begin met stationaire 'ervaringen', zoals deep dive, allumette. Ga niet langer door (dus max 10-15 minuten sessies) zet daarna headset af, drink even wat en loop wat rond in je kamer.
2. Ga nadat je hier aan gewend ben over op stationaire games zoals; londen heist, RE7 kitchen demo, danger ball etc. zelde geld hier, korte sessies, rondlopen en ook even naar buiten gaan helpt (frisse lucht).
3. Nadat je hier weer aan gewend bent ga je over op games als Thumper, Rush of Blood, dan beweeg je eigenlijk met een vaste snelheid en bouwt het mooi op. Sessies weer kort houden, niet meerdere games achter elkaar spelen.
4. Nadat je deze demos hebt gespeeld ga je over naar Playroom VR - platform game, zodat je goed rond kan kijken en niet meer duizelig wordt als je om je heen kijkt.
5. Als je dit allemaal gedaan hebt en niet meer duizelig bent ben je klaar voor Driveclub & Battlezone. Ik ervaar dat RIGS en EVE de meest misselijkmakende games zijn voor mij, maar gelukkig ben ik daar nu ook vanaf. Ik speel wel nogsteeds niet langer dan 30 minuten achter elkaar, omdat je meestal dan toch teveel last begint te krijgen van het naar links driften van je beeld.
Algemene tips;
- neem wagenziekte tabletjes (gember pillen)
- zet een ventilator op je gezicht (schijnt ook te helpen)
- zet de bril net iets verder van je gezicht
- gebruik geen ronddraaiende bureaustoel
- focus je op je neus (van 'horen zeggen', niet zelf getest)
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Tuurlijk, ik kan wel iets meer vertellen over beide games,FreakGIB schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:14:
[...]
Thx voor je Korte Review over de 3 games waar ik ook naar uit kijk
...
Kan je misschien nog iets meer uitleggen waarom ik bv beter Rigs kan kopen dan Eve
het zijn allebei goede vr games, dus het is maar waar je voorkeur ligt denk ik, want ik vind niet dat je met 1 van beide games een miskoop doet.
Wat betreft de inhoudelijke gameplay:
Eve Valkyrie;
deze heeft drie game modes, even platgezegd:
- team deathmatch
- domination
- carrier assault (soort rush mode)
Je kunt kiezen uit verschillende type schepen die je eigen speelstijl ondersteunen, waaronder fighter, heavy fighter en support class.
Deze speel je vrij door het opdoen van XP tijdens de multiplayer battles, waarmee je de schepen kunt kopen. Daarnaast kun je skins kopen voor je schepen, je moet launchtubes kopen met xp om tijdens de wedstrijd uit meerdere schepen te kunnen kiezen, en je kunt perks kopen met xp om je schip in te richten (zoals extra shield bijvoorbeeld).
Heel slecht is het dat er een micro transactie systeem is waarmee je met echt geld Bonus XP implants kan kopen, ik weiger dat, maar dat heeft wel tot gevolg dat het levelen in-game met XP niet echt snel gaat, dus je bent lange tijd bezig om alles vrij te spelen.
Dat zou normaal niet zo erg zijn ware het niet dat je vanaf level 5 gematched wordt met Oculus Rift spelers (het is een cross platform game). Die zijn al heel lang bezig en hebben natuurlijk veel beter uitgeruste schepen dan jou en zijn veel betere spelers doordat ze de maps en gameplay mechanics door en door kennen.
(je kunt overigens in settings geloof ik wel aangeven dat je ps4 only matches wil)
Visueel is het wel een spektakel van jewelste, als je over de andere enorme schepen heenvliegt en je ziet de aarde onder je dan heb je echt wel het immersie gevoel dat je in de ruimte vliegt, dat is wel erg indrukwekkend.
Positief:
- visueel geweldig
- gameplay is initieel simpel
- keuze van het schip heeft behoorlijke impact op de gameplay
Minder positief:
- micro transactie systeem wordt min of meer opgedrongen door het langzame levelen via XP
- na level 5 ben je over het algemeen wel binnen 30 seconden dood met je beginnersschip (althans, ik wel
- elk potje lijkt wel op elkaar, te weten, druk op driehoekje om te locken, ga achter dat schip aan en druk op L2, R2
Rigs:
Rigs is een sport game waar je met mechs drie type sportspellen kan spelen in een aantal arena's. De game begint met een tutorial die ongeveer een half uur duurt en je de basis leert van het spelen van de game. De tutorial laat je ook de verschillende control schemes beleven zodat je het spel op de voor jouw prettigste manier kan instellen. Zelf vond ik het richten met het hoofd en het lopen en draaien met de controller het prettigst spelen.
Aangezien het kwa VR immersie nogal heftig is staat standaard de dynamic Visor aan. Deze zorgt ervoor dat beginnende spelers wat kunnen wennen aan de heftige VR movements. Wat dit ruwweg doet is afhankelijk van je snelheid en het draaien, het beeld verkleinen door een zwarte ronde vignette cirkel. Als je eenmaal volledig gewend bent aan VR kun je dit in de settings uiteraard weer uitzetten.
Na de tutorial kom je in de single player Campaign. Hier leer je dat er een stuk of 20 mechs te verdienen zijn die allemaal hun eigen speelstijl hebben en perks. Zo kan de 1 extreem hoogspringen, de ander heeft een automatisch her generend schild, weer een ander kan extreem sterke melee stoten uitdelen, een ander heeft weer raketten waarmee die kan schieten, en ga zo maar door. Aan het begin van de campagne mag je hier 1 van uitkiezen die past binnen je budget.
Daarnaast heb je sponsors die je specifieke opdrachten geven. Je hebt een sponsor contract voor offline en online. Denk hierbij aan opdrachten als, versla drie keer een mech in 1 ronde met een melee attack, of scoor 2 keer in 1 ronde, etc.. Als je een sponsor contract voltooid dan krijg je daar een visuele beloning voor, bijvoorbeeld een nieuwe suit, helm of vizier.
De campaign loodst je door alle gamemodes heen waarbij je tegen de AI bots een competitie schema afwerkt. Dit is in de praktijk niet simpel, de bots zijn enorm goed dus het is hard werken om een wedstrijd te winnen. Om mee te kunnen doen moet je 2 teammates inhuren (je team bestaat uit 3 mensen). Deze kun je kiezen uit een lijst en variëren van gratis tot betaald (XP). De betaalde hebben uiteraard betere kwaliteiten en vaak ook betere mechs. Door prestaties te halen en wedstrijden te doen verdien je XP, waarmee je weer meer rigs kan kopen.
Als je even zat bent van de campaign kun je je flink vermaken in de trials mode. Hierin krijg je allerlei parcour opdrachten (zoals timetrials, schiet x mechs neer, hou waves van bots tegen en voltooi een parcour, etc) die je moet zien te halen. Ook hier verdien je weer XP mee en er zit een medaille systeem aan gekoppeld waarin je je scores kan verbreken.
Als je eenmaal zover bent dat je multiplayer aan kan dan ga je naar de multiplayer lobby, hierin kun je 1 tegen 1 met friends spelen (waarbij je dan allebei met je eigen team tegen elkaar speelt). Of je speelt samen met friends tegen anderen, of je gaat solo meedoen met anderen in een team. In multiplayer kom je in een divisie toernooi terecht, je begint in divisie 10 en hoe meer je wint hoe hoger je in de divisie komt.
Er zijn kwa gameplay drie gamemodes:
- Team Takedown : eigenlijk is dit gewoon team deathmatch
- Powerslam : soort van basketbal waarbij je met een bal door een grote cirkel moet springen
- Endzone : soort van Rugby, waarbij je de bal door een doel moet zien te krijgen.
De gameplay is enorm gevarieerd in de praktijk, het speelt echt compleet anders kwa tactiek.
of te wel, een enorm uitgebreide game in de praktijk.
Positief:
- visueel erg goed
- veel te unlocken
- veel mogelijkheden, Campaign, trials, multiplayer, sponsor contracten, etc.
- veel mechs te verdienen
- speelstijl van de mechs heeft een behoorlijke invloed op hoe je de potjes speelt
- goede zeer uitgebreide tutorial
- goede introductie naar snelle vr movement games door de dynamic visor
- sport spellen zijn leuk, potjes zijn erg afwisselend, waardoor een langere levensduur wel waarschijnlijk is
Minder positief
- AI is wel erg sterk in het begin van de campaign voor beginners
- Maar heel weinig arena's (4 stuks)
- je moet niet heel gevoelig zijn voor duizeligheid en misselijkheid in deze game om er echt van te kunnen genieten.
Overigens als disclaimer, bovenstaande is puur mijn eigen mening, het blijft van belang dat je de demos probeert om echt even zelf te ervaren hoe de games spelen en zijn. Nadeel van eve en rigs vond ik wel dat de demos allebei niet echt lieten zien hoe de games in de praktijk uitvallen. Maar dat zal ongetwijfeld komen doordat dit wat uitgebreidere games zijn.
Thx voor de duidelijke uitleg ik twijfelde al heel lang tussen Rigs en Eve waarbij ik steeds neigde om Rigs te kopen wat ik nu dus ook heb gedaan Rigs lijkt me veel meer te bevallen dan Eve.robinez schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:59:
[...]
Tuurlijk, ik kan wel iets meer vertellen over beide games,
het zijn allebei goede vr games, dus het is maar waar je voorkeur ligt denk ik, want ik vind niet dat je met 1 van beide games een miskoop doet.
Eve Valkyrie;
- team deathmatch
- domination
Je kunt kiezen uit verschillende type schepen die je eigen speelstijl ondersteunen, waaronder fighter, heavy fighter en support class.
Deze speel je vrij door het opdoen van XP tijdens de multiplayer battles, waarmee je de schepen kunt kopen. Daarnaast kun je skins kopen voor je schepen, je moet launchtubes kopen met xp om tijdens de wedstrijd uit meerdere schepen te kunnen kiezen, en je kunt perks kopen met xp om je schip in te richten (zoals extra shield bijvoorbeeld).
Heel slecht is het dat er een micro transactie systeem is waarmee je met echt geld Bonus XP implants kan kopen, ik weiger dat, maar dat heeft wel tot gevolg dat het levelen in-game met XP niet echt snel gaat, dus je bent lange tijd bezig om alles vrij te spelen.
Dat zou normaal niet zo erg zijn ware het niet dat je vanaf level 5 gematched wordt met Oculus Rift spelers (het is een cross platform game). Die zijn al heel lang bezig en hebben natuurlijk veel beter uitgeruste schepen dan jou en zijn veel betere spelers doordat ze de maps en gameplay mechanics door en door kennen.
(je kunt overigens in settings geloof ik wel aangeven dat je ps4 only matches wil)
Visueel is het wel een spektakel van jewelste, als je over de andere enorme schepen heenvliegt en je ziet de aarde onder je dan heb je echt wel het immersie gevoel dat je in de ruimte vliegt, dat is wel erg indrukwekkend.
Positief:
- visueel geweldig
Minder positief:
- micro transactie systeem wordt min of meer opgedrongen door het langzame levelen via XP
- na level 5 ben je over het algemeen wel binnen 30 seconden dood met je beginnersschip (althans, ik wel)
- elk potje lijkt wel op elkaar, te weten, druk op driehoekje om te locken, ga achter dat schip aan en druk op L2, R2
Rigs:
Rigs is een sport game waar je met mechs drie type sportspellen kan spelen in een aantal arena's. De game begint met een tutorial die ongeveer een half uur duurt en je de basis leert van het spelen van de game. De tutorial laat je ook de verschillende control schemes beleven zodat je het spel op de voor jouw prettigste manier kan instellen. Zelf vond ik het richten met het hoofd en het lopen en draaien met de controller het prettigst spelen.
Aangezien het kwa VR immersie nogal heftig is staat standaard de dynamic Visor aan. Deze zorgt ervoor dat beginnende spelers wat kunnen wennen aan de heftige VR movements. Wat dit ruwweg doet is afhankelijk van je snelheid en het draaien, het beeld verkleinen door een zwarte ronde vignette cirkel. Als je eenmaal volledig gewend bent aan VR kun je dit in de settings uiteraard weer uitzetten.
Na de tutorial kom je in de single player Campaign. Hier leer je dat er een stuk of 20 mechs te verdienen zijn die allemaal hun eigen speelstijl hebben en perks. Zo kan de 1 extreem hoogspringen, de ander heeft een automatisch her generend schild, weer een ander kan extreem sterke melee stoten uitdelen, een ander heeft weer raketten waarmee die kan schieten, en ga zo maar door. Aan het begin van de campagne mag je hier 1 van uitkiezen die past binnen je budget.
Daarnaast heb je sponsors die je specifieke opdrachten geven. Je hebt een sponsor contract voor offline en online. Denk hierbij aan opdrachten als, versla drie keer een mech in 1 ronde met een melee attack, of scoor 2 keer in 1 ronde, etc.. Als je een sponsor contract voltooid dan krijg je daar een visuele beloning voor, bijvoorbeeld een nieuwe suit, helm of vizier.
De campaign loodst je door alle gamemodes heen waarbij je tegen de AI bots een competitie schema afwerkt. Dit is in de praktijk niet simpel, de bots zijn enorm goed dus het is hard werken om een wedstrijd te winnen. Om mee te kunnen doen moet je 2 teammates inhuren (je team bestaat uit 3 mensen). Deze kun je kiezen uit een lijst en variëren van gratis tot betaald (XP). De betaalde hebben uiteraard betere kwaliteiten en vaak ook betere mechs. Door prestaties te halen en wedstrijden te doen verdien je XP, waarmee je weer meer rigs kan kopen.
Als je even zat bent van de campaign kun je je flink vermaken in de trials mode. Hierin krijg je allerlei parcour opdrachten (zoals timetrials, schiet x mechs neer, hou waves van bots tegen en voltooi een parcour, etc) die je moet zien te halen. Ook hier verdien je weer XP mee en er zit een medaille systeem aan gekoppeld waarin je je scores kan verbreken.
Als je eenmaal zover bent dat je multiplayer aan kan dan ga je naar de multiplayer lobby, hierin kun je 1 tegen 1 met friends spelen (waarbij je dan allebei met je eigen team tegen elkaar speelt). Of je speelt samen met friends tegen anderen, of je gaat solo meedoen met anderen in een team. In multiplayer kom je in een divisie toernooi terecht, je begint in divisie 10 en hoe meer je wint hoe hoger je in de divisie komt.
- Powerslam : soort van basketbal waarbij je met een bal door een grote cirkel moet springen
- Endzone : soort van Rugby, waarbij je de bal door een doel moet zien te krijgen.
De gameplay is enorm gevarieerd in de praktijk, het speelt echt compleet anders kwa tactiek.
Positief:
- visueel erg goed
- veel te unlocken
- speelstijl van de mechs heeft een behoorlijke invloed op hoe je de potjes speelt
- sport spellen zijn leuk, potjes zijn erg afwisselend, waardoor een langere levensduur wel waarschijnlijk is
Minder positief
- je moet niet heel gevoelig zijn voor duizeligheid en misselijkheid in deze game om er echt van te kunnen genieten.
Overigens als disclaimer, bovenstaande is puur mijn eigen mening, het blijft van belang dat je de demos probeert om echt even zelf te ervaren hoe de games spelen en zijn. Nadeel van eve en rigs vond ik wel dat de demos allebei niet echt lieten zien hoe de games in de praktijk uitvallen. Maar dat zal ongetwijfeld komen doordat dit wat uitgebreidere games zijn.
Thx voor je uitgebreide uitleg ik neig nu ook naar Rigs omdat ik in het verleden (heel lang geleden heel veel Quake speelde lijkt hier wel niet op maar misschien wel een beetje kwa snelheid en hoog kunnen springen door gebruik te maken van Rocket jump).robinez schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:59:
[...]
Tuurlijk, ik kan wel iets meer vertellen over beide games,
Eve Valkyrie;
- team deathmatch
- domination
Positief:
- visueel geweldig
Minder positief:
- na level 5 ben je over het algemeen wel binnen 30 seconden dood met je beginnersschip (althans, ik wel)
Rigs:
Positief:
- visueel erg goed
- veel te unlocken
Minder positief
ja 1 van die mechs kan door het chargen via de kruisjes toets heel hoog springen. Hoe langer je het kruisje ingedrukt houdt hoe hoger je springt. Als je de maximale hoogte springt en je komt weer neer op de grond krijg je een schokgolf die enorme schade toebrengt aan mechs in de buurt.FreakGIB schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:42:
[...]
Thx voor je uitgebreide uitleg ik neig nu ook naar Rigs omdat ik in het verleden (heel lang geleden heel veel Quake speelde lijkt hier wel niet op maar misschien wel een beetje kwa snelheid en hoog kunnen springen door gebruik te maken van Rocket jump).
Maar je hebt ook mechs die kunnen hoveren en vanuit de hoogte kunnen aanvallen, of mechs die je mede team leden kan healen en ga zo maar door . Er zijn 4 mechklasses en daarbinnen kun je allerlei mech types kiezen met hun eigen perks.
Althans, dat had je in de demo.
nee is met de controllerKashika schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:06:
Is RIGS een game waarbij je de Move controllers kan gebruiken? Gezien je twee apart richtende kanonnen hebt.
Althans, dat had je in de demo.
Thanks zal het eens proberenQon schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Ik heb mijn PSVR gebruik echt heel langzaam opgebouwd omdat ik eerst ook super snel misselijk werd. Gelukkig heb ik nu nergens last meer van. Ik heb het als volgt opgebouwd;
1. Begin met stationaire 'ervaringen', zoals deep dive, allumette. Ga niet langer door (dus max 10-15 minuten sessies) zet daarna headset af, drink even wat en loop wat rond in je kamer.
2. Ga nadat je hier aan gewend ben over op stationaire games zoals; londen heist, RE7 kitchen demo, danger ball etc. zelde geld hier, korte sessies, rondlopen en ook even naar buiten gaan helpt (frisse lucht).
3. Nadat je hier weer aan gewend bent ga je over op games als Thumper, Rush of Blood, dan beweeg je eigenlijk met een vaste snelheid en bouwt het mooi op. Sessies weer kort houden, niet meerdere games achter elkaar spelen.
4. Nadat je deze demos hebt gespeeld ga je over naar Playroom VR - platform game, zodat je goed rond kan kijken en niet meer duizelig wordt als je om je heen kijkt.
5. Als je dit allemaal gedaan hebt en niet meer duizelig bent ben je klaar voor Driveclub & Battlezone. Ik ervaar dat RIGS en EVE de meest misselijkmakende games zijn voor mij, maar gelukkig ben ik daar nu ook vanaf. Ik speel wel nogsteeds niet langer dan 30 minuten achter elkaar, omdat je meestal dan toch teveel last begint te krijgen van het naar links driften van je beeld.
Algemene tips;
- neem wagenziekte tabletjes (gember pillen)
- zet een ventilator op je gezicht (schijnt ook te helpen)
- zet de bril net iets verder van je gezicht
- gebruik geen ronddraaiende bureaustoel
- focus je op je neus (van 'horen zeggen', niet zelf getest)
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Hopelijk wordt die aanstaande demo mooi en zorgen ze dat er rap daarna een echt spel uitkomt!
Haters everywhere but I don’t really care
In ieder geval zojuist 1 erbij. Mijn zelfbeheersing is ook echt 0,0.GoO schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:11:
Nog geen eerste verkoopcijfers bekend?

Nu op voorraad bij Coolblue.
De PS camera kun je eventueel kopen bij Bol.com
De move controllers eventueel bij de Mediamarkt webshop.
[ Voor 23% gewijzigd door JohnHeroHD op 18-10-2016 19:15 ]
EDIT: bedoelde MM in België.
[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 18-10-2016 19:23 ]
MM Deventer had gisteren nog zeker een dozijn+ dozen liggen.Twixie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:13:
Uit nieuwsgierigheid eens MM gecheckt en daar blijken ze uitverkocht (dit weekend hadden ze overal nog voorraad).
Tegen de muur gegooid?JohnHeroHD schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:13:
[...]
In ieder geval zojuist 1 erbij. Mijn zelfbeheersing is ook echt 0,0...
Nu op voorraad bij Coolblue.
De PS camera kun je eventueel kopen bij Bol.com
De move controllers eventueel bij de Mediamarkt webshop.
Haha, nee, ik dacht ik wacht even nog wat meer reacties en reviews af en had de instelling te wachten tot november.
Elke minuut zonder krijg je nooit meer terug he.JohnHeroHD schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:37:
[...]
Haha, nee, ik dacht ik wacht even nog wat meer reacties en reviews af en had de instelling te wachten tot november.
Just saying
Haha, thanks, voelt toch weer wat beter.Xiliath schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:40:
[...]
Elke minuut zonder krijg je nooit meer terug he.
Just saying

Nu maar hopen dat het geen fout was van Coolblue en hij echt op voorraad is.
En als ik dan toch azijn moet pissen, dan heb ik nog wel wat opmerkingen over de Move-controllers en de camera.
Het is al meer gezegd, maar ik vind het echt belachelijk hoeveel geld Sony vraagt voor een duopack controllers. Dat het om oude techniek gaat boeit me niet zo. Het werkt naar behoren. Maar als je iets als een nieuw product op de markt brengt, pas dan op z'n minst de USB-poort aan. En waarom niet de moeite nemen om de button benaming aam te passen. Start en options, serieus? Trek het dangelijk met de DS4 controller. Los daarvan hadden ze ook de hele layout mogen aanpassen naar die van een gewone controller. Knoppen in een ruitvorm en evt nog een trackpad ernaast.
Verder vind ik de camerastandaard waardeloos. Hij is lastig om goed vast te zetten en als hij dan staat, is het lastig om de positie te wijzigen. Bij de ene game zit je, bij de ander sta je, dus dan is het handig als je de positie even kan wijzigen, maar dat gaat dus niet.
En als je dan ook net als ik een racestoel hebt, is het handig als je de camera bijvoorbeeld opzij kan draaien als je wat anders dan een racegame wil spelen op een stoel ernaast ofzo. Nu is het zelfs handiger om de hele racestoel te verschuiven en een stoel voor de camera te zetten dan de positie van de camera te wijzigen.
Het doet uiteindelijk niets af aan de VR-ervaring an sich, maar het zijn punten die wat mij betreft makkelijk aangepakt hadden kunnen en moeten worden.
Goed verhaal. Maar hoe zit het met de vermoeidheid na het spelen? Zelf nog geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat je niet zo lang kunt spelen als op de tv? Gezien het scherm zo dicht op de ogen staat en je hersenen ook nog eens in standje overdrive moeten om alle beelden te verwerken.
Dus niet een middagje Witcher 3, maar dan eerder een uurtje VR?
Same here, ik voel totaal geen behoefte meer om nog normale games te spelen. Hopelijk worden we vanaf nu overspoeld met goede VR content. Nu hebben ontwikkelaars eindelijk eens echt een goede reden om remasters uit te brengen.KlaasjeNL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:06:
5 dagen later ben ik nog steeds wild enthousiast. De manier waarop je in een wereld wordt gezogen zorgt ervoor dat ik eigenlijk totaal geen behoefte voel om nog games op een tv te spelen. Waar VR eerst 'leuk voor erbij' leek, zie ik mijzelf alleen nog maar VR-games aanschaffen. Tv wordt dan 'leuk voor erbij', bijvoorbeeld tijdens een avondje gamen met wat vrienden. Net zoals de Wii dat ook was. In dat opzicht is het een omgekeerde wereld en kan ik me niet voorstellen dat VR niet meer dan een rage is. Ik ben in elk geval hooked. Speel overigens met name Driveclub. Daarover zijn de meningen nogal sterk verdeeld, maar als racefanaat is dat mijns inziens echt een must buy.
En ik ben benieuwd naar de eerste VR films en series. Ik zie Netflix wel zoiets doen.
Het is intensiever en vermoeiender, maar niet zozeer omdat het scherm zo dicht op je ogen staat. Meer omdat je veel meer wordt opgezogen in de actie. Ik kan met gemak 3 uurtjes racen in Driveclub, maar waar dat eerder weinig inspanning kostte, voelt het nu meer alsof je wat rondjes hebt gekart.JohnHeroHD schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:12:
[...]
Goed verhaal. Maar hoe zit het met de vermoeidheid na het spelen? Zelf nog geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat je niet zo lang kunt spelen als op de tv? Gezien het scherm zo dicht op de ogen staat en je hersenen ook nog eens in standje overdrive moeten om alle beelden te verwerken.
Dus niet een middagje Witcher 3, maar dan eerder een uurtje VR?
Het is dus inderdaad vermoeiender, maar ik zou dat niet direct als negatief punt willen bestempelen. Liever 2 uur VR gamen en 2 uur relaxen met een biertje dan 4 uur non-VR gamen.
Daar kijk ik ook naar uit. Al is het alleen maar dat 3D films door de PSVR ondersteund gaan worden. Lijkt mij dat dat sowieso niet lang hoeft te duren voor films uit het eigen Sony Pictures portfolio..GoO schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:21:
[...]
En ik ben benieuwd naar de eerste VR films en series. Ik zie Netflix wel zoiets doen.
[ Voor 17% gewijzigd door KlaasjeNL op 18-10-2016 20:30 ]
Eigenlijk staat het scherm niet zo dicht bij de ogen. Er zitten immers lenzen tussen waardoor de afstand waarop je ogen focussen best groot is (iemand claimde hier zelfs oneindig). Het vermoeiende is eerder dat je hersenen diepte zien, terwijl je ogen op een vast afstand (moeten) blijven focussen. Een andere vermoeiingsfactor is ook dat het field-of-view zo enorm groot is met dus een beeldscherm als bron, al is dat in de bioscoop in principe niet anders.JohnHeroHD schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:12:
[...]
Gezien het scherm zo dicht op de ogen staat
kitchen demo is awesome, kan niet wachten op resident evil 7 januari.
iemand ervaring met here they lie. demo geeft niet echt een indruk.
tot dusver nog geen games gekocht
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
[ Voor 60% gewijzigd door joblamie op 18-10-2016 21:19 ]
Ervaring zonder move schijnt wel vet crappy te zijn. Je moet veel onnodige handelingen maken als je niet de move controllers hebt. Maar het is wel te doen. -- van horen zeggen.joblamie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:17:
Is er iemand die Batman VR zonder Move controllers heeft gespeeld en dit prima vond? Of moet je daar niet aan willen beginnen? Dat het met move controllers de betere ervaring is is logisch, maar ik ben even benieuwd of het met de DS controller ook acceptabel zou zijn. Ik ben namelijk rete benieuwd naar Batman VR, mede vanwege de ongelooflijk positieve reacties. Maar heb nog geen Move controllers en heb na een investering van 460 euro voor de PSVR + camera ook wel even genoeg kosten gemaakt wat mij betreft.
Het enorm positieve wat je wel kunt constateren na een 5 dagen is dat zowel jong als oud het een geweldige ervaring is. Mensen die compleet blanco zijn laat ik eerst kennis maken met "Ocean Descent".
En vervolgens "The PlayRoom VR" !
Van het weekend enorm veel plezier beleefd met vrienden en familie met "Until Dawn: Rush of Blood" en "VR RIGS: Mechanized Combat League" Nog geen halve seconde spijt van mijn aankoop tot nu toe.
Het is soms best even wennen, vooral "VR EVE Valkyrie" was heftig voor mij.
TIP: een halve "Prima tourtje" doet wonderen!
Mijn vrouw is helemaal weg van "Tumble VR" een geweldig verslavend spel voor €10,-
Je kunt de VR niet vergelijken met een beeldscherm, het is velen malen intensiever maar ik ben tevens net zo voldaan!
Ik speel elke avond gemiddeld 1.5 uur, maar ik vind het echt nog steeds een geweldige ervaring!
Nu nog de echte online VR ervaring dit lijk mij echt enorm vet :-)
Volgende week komt Tethered uit. Een soort van God game. Ik krijg er een beetje een Populous gevoel bij dus ben benieuwd hoe de reviews gaan zijn.
Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met de demo's waarvan voor mij de uitblinkers zijn:
- Thumper
- Until Dawn: Rush of Blood
- Headmaster
- SuperHyperCube
- The London Heist
RIGS en EVE waren wel indrukwekkend maar ik weet nog niet of ik hier echt heel lang van kan genieten, deze games zijn dan ook 60 euro.
Driveclub heeft mij nog niet kunnen overtuigen maar mijn huisgenootje wel. Ik werd de eerste keer zelfs een beetje misselijk maar de tweede keer niet echt. Wayward sky nog niet geprobeerd maar deze schijnt heel goed te zijn.
Vandaag uiteindelijk Batman en Headmaster gekocht. Alleen de laatste even kunnen spelen en is erg vermakelijk! Erg bevredigend hoe nauwkeurig je de bal met je hoofd kan sturen, spel is ook erg stabiel! Ben erg benieuwd naar Batman dus die gaat binnenkort worden opgestart!
Misselijkheid neemt wel af naarmate je meer speelt. RIGS en Driveclub nog een keer gedaan en gaat beter
Haters everywhere but I don’t really care
Ja dit is normaal. Heeft te maken met een filter dat wordt toegepast om productieverschillen tussen de pixels te verbergen. Bij een zwart scherm is dit effect ook zichtbaar en als ik het goed begrijp is dat zo gedaan omdat het aanzetten van een pixel die echt uit (en dus echt zwart) is, te lang duurt.Muheed10 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:08:
Ik merk dat als ik mij ga focussen op de graphics, dat met name in stil staande situaties ik een soort van wazig effect over het scherm zie. Is dit een soort Screen Door Effect? Herkent iemand dit? Alsof het hele kleine puntjes/stoffigheid is?
Hmm okay, thanks voor de uitlegSgtCaffran schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:19:
[...]
Ja dit is normaal. Heeft te maken met een filter dat wordt toegepast om productieverschillen tussen de pixels te verbergen. Bij een zwart scherm is dit effect ook zichtbaar en als ik het goed begrijp is dat zo gedaan omdat het aanzetten van een pixel die echt uit (en dus echt zwart) is, te lang duurt.
Bij mij verdwijnt dit effect compleet als ik eenmaal in de game zit. Probeer er dan ook niet op te letten en je zal het echt niet zien.Muheed10 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:21:
[...]
Hmm okay, thanks voor de uitleg. Ik twijfelde al deels aan mijn exemplaar. Merk wel dat als je er eenmaal op gaat letten, het ook gewoon zichtbaar blijft. Kan behoorlijk irritant worden tijdens het gamen.
Wel, ik heb nu wél eens getest, en guess what... de camera wordt helemaal niet gebruikt! Het is dus net wat ik oorspronkelijk zei: druk op Option en de richting waarin je dan kijkt wordt als referentie gebruikt! Kijk gewoon eens 90° naar links en druk dan op Option...Wootism schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:56:
[...]
Die kijkrichting referentie kan je niet zonder camera genereren aangezien die sensoren niet weten wanneer je recht vooruit kijkt. Dat ziet enkel en alleen de camera.
Ja duh ;-) natuurlijk wordt de camera voor deze functie niet gebruikt. Maar dat is misschien juist je punt, de vanzelfsprekendheid daarvan.Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:03:
[...]
Wel, ik heb nu wél eens getest, en guess what... de camera wordt helemaal niet gebruikt! Het is dus net wat ik oorspronkelijk zei: druk op Option en de richting waarin je dan kijkt wordt als referentie gebruikt! Kijk gewoon eens 90° naar links en druk dan op Option...
Wat vind jij daar zo natuurlijk aan ?joblamie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:34:
[...]
Ja duh ;-) natuurlijk wordt de camera voor deze functie niet gebruikt. Maar dat is misschien juist je punt, de vanzelfsprekendheid daarvan.
Er zijn immers 2 mogelijkheden wanneer je Options indrukt:
* ofwel wordt je systeem gecalibreerd op basis van je positie die de camera ziet, zodat je dus weer mooi rechtop moet staan en vooruit kijken (zoals je normaal het spel start) om in-game vooruit te kijken.
* ofwel wordt je systeem gecalibreerd op basis van jouw positie op dat moment, zodat je er zelf voor moet zorgen dat je mooi rechtop zit wanneer je dat doet.
Wootism was blijkbaar ten stelligste overtuigd van het eerste, terwijl ik dat helemaal niet zo vanzelfsprekend vond. Uiteindelijk blijkt het dus gewoon het tweede te zijn.
Gisteren keek ik Allumette. En daar had ik nog last van en een heen en weer schuivend beeld zodra ik mij hoofd even had bewogen. Als ik mijn hoofd dan stil hield dan verdween het weer langzaam. Hebben meer mensen daar last van? Ik vond het behoorlijk storend in een overigens prachtig filmpje.
Omdat de functie bedoeld is om juist JOU de vooruitkijk positie te laten bepalen, en die kan prima afwijken van precies recht voor de camera. Anders zou dat betekenen dat je altijd recht naar voren moet zitten met je gezicht naar de Playstation Camera. Niet alleen zou dat in sommige woonkamers uiterst onhandig zijn, maar het is ook gewoon helemaal niet nodig. Zolang je binnen het zicht van de camera blijft hoeft het vooruitkijkpunt echt niet gelijk te zijn aan de positie van de camera.Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:41:
[...]
Wat vind jij daar zo natuurlijk aan ?
Er zijn immers 2 mogelijkheden wanneer je Options indrukt:
* ofwel wordt je systeem gecalibreerd op basis van je positie die de camera ziet, zodat je dus weer mooi rechtop moet staan en vooruit kijken (zoals je normaal het spel start) om in-game vooruit te kijken.
* ofwel wordt je systeem gecalibreerd op basis van jouw positie op dat moment, zodat je er zelf voor moet zorgen dat je mooi rechtop zit wanneer je dat doet.
Wootism was blijkbaar ten stelligste overtuigd van het eerste, terwijl ik dat helemaal niet zo vanzelfsprekend vond. Uiteindelijk blijkt het dus gewoon het tweede te zijn.
Dat zou alleen al voor de cinema mode enorm onwenselijk zijn, ik ga bijvoorbeeld op de bank liggen met mijn gezicht naar het plafond en druk dan de options knop in zodat het beeld dan ook als het ware in de richting van het plafond geprojecteerd wordt. Als de Playstation Camera dit zou bepalen, dan zou dit niet mogelijk zijn.
Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:41:
Sterker nog: als je in een game zit en de camera wordt gebruikt dan is alleen de positie van de headset afhankelijk van de camera. De draaiing van de headset op die positie wordt volledig gedaan door de interne sensoren. Tenminste hier ben ik op dit moment voor 90% van overtuigd.joblamie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:53:
Omdat de functie bedoeld is om juist JOU de vooruitkijk positie te laten bepalen, en die kan prima afwijken van precies recht voor de camera.
Dus tijdens cinema mode werkt de headset alleen op draaiing met de interne sensoren. De options knop draait het beeld naar het punt waar je op dat moment naar kijkt (zowel horizontaal als verticaal).
Tijdens gamen werkt de headset op draaiing met de interne sensoren en op beweging met de camera. De options knop herstelt de positie van de headset (en controllers) en draait het beeld naar het punt waar je op dat moment naar kijkt (alleen horizontaal omdat de vloer horizontaal moet zijn en de verticale oriëntatie daardoor bepaald is). Dit betekent dus ook dat als je last hebt van een wegdraaiend beeld, dit niet te maken heeft met de camera.
De eerste optie werkt perfect maar de laatste schijnt dus af en toe wat problemen te veroorzaken. Zo heb ik wel eens meegemaakt dat de PS4 dacht dat mijn lichaam 10 graden gedraaid was ten opzicht van hoe ik echt zat. De bewegingen waren dus welliswaar 1:1 maar ze zaten er altijd iets naast waardoor ik dus niet goed kon mikken met mijn move controller omdat het pistool er altijd een paar cm naast zweefde.
Dit laatste is waarschijnlijk een software bug. Het gekke is alleen dat er mensen zijn die eigenlijk nooit hoeven te her kalibreren en mensen die claimen na een rondje Driveclub ongeveer 45 graden naar links moeten zitten. Dit duidt dan weer op een hardware fout in de sensoren.
edit: dit betekent dus als je een controller/headset hebt die naar voren en achteren springt, dit waarschijnlijk ligt aan reflecties of een camera die te ver weg staat. Als je een controller/headset hebt die verdraait dan ligt dit waarschijnlijk aan de sensoren/software combinatie.
[ Voor 9% gewijzigd door SgtCaffran op 19-10-2016 08:36 ]
Thanks, besef hierbij ineens dat ik eigenlijk een zeer goede opstelmogelijkheid heb. Ik heb immers een zitplaats waarbij ik de camera op ongeveer 1.5m links van me kan zetten. Ook onderlinge afstanden zijn zeer klein dan dus geen probleem met kabellengtes.joblamie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:53:
[...]
Zolang je binnen het zicht van de camera blijft hoeft het vooruitkijkpunt echt niet gelijk te zijn aan de positie van de camera.
Nu valt ook (eindelijk) mijn euro hoe de LED patronen gebruikt worden. Die worden enkel gebruikt op het moment dat je calibreert om (ongeveer) te bepalen in welke richting jij dan kijkt en wat dus voor je 'vooruit' betekent.
Dit wordt m.i. toch niet bepaald goed uitgelegd door Sony. Ik heb toch steeds gedacht dat je 'vooruit' positie bij het gamen netjes richting camera moest zijn.
Dat klopt dus volgens mij niet helemaal, lees mijn stukje hierboven maar eens.Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:22:
[...]
Nu valt ook (eindelijk) mijn euro hoe de LED patronen gebruikt worden. Die worden enkel gebruikt op het moment dat je calibreert om (ongeveer) te bepalen in welke richting jij dan kijkt en wat dus voor je 'vooruit' betekent.
Inderdaad, daar was ik eigenlijk zelfs al 99% van overtuigd. Heb het hier eerder eens geschreven dat dat ongetwijfeld is omdat de sensoren in principe veel gevoeliger zijn dan wat de camera kan zien. De fout op de hoekbepaling adhv de camera is wellicht veel te groot om nauwkeurig te gaan tracken, maar is goed genoeg voor het bepalen van jouw vooruit-richting.SgtCaffran schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:20:
[...]
Sterker nog: als je in een game zit en de camera wordt gebruikt dan is alleen de positie van de headset afhankelijk van de camera. De draaiing van de headset op die positie wordt volledig gedaan door de interne sensoren. Tenminste hier ben ik op dit moment voor 90% van overtuigd.
Is er eigenlijk een manier om een 'vast' beeld te hebben ongeacht van hoe je je hoofd beweegt ? Ik heb cinema even geprobeerd maar dan is het dus echt zoals in de bioscoop dat je nooit het totale beeld ziet en dus echt moet rondkijken. Bij een kleiner virtueel scherm zouden ze echter wel het beeld vast kunnen zetten zodat je eigen positie niet uitmaakt. Dit is bvb ook het geval bij het initiele calibratiescherm waarin je moet checken of je hoofd (lees: ledjes) in het kader passen.SgtCaffran schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:20:
Dus tijdens cinema mode werkt de headset alleen op draaiing met de interne sensoren. De options knop draait het beeld naar het punt waar je op dat moment naar kijkt.
BTW, iemand overigens een idee waarom dat scherm met inverse kleuren getoond wordt ?
Dit heb ik me dus ook al afgevraagd. Vooral omdat je na een tijd dus al 90° off-center zit, en de camera op dat moment dus maar 3 LEDs meer ziet ipv 5. Volgens mij moeten ze toch wel in-game kunnen her-calibreren, gewoon door je positie bij initiële calibratie vast te leggen en die later te gebruiken om te checken of wat de camera ziet nog overeenkomt met de getrackte richting/positie.SgtCaffran schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:20:
Dit betekent dus ook dat als je last hebt van een wegdraaiend beeld, dit niet te maken heeft met de camera.
De fout is in elk geval niet consisten met dezelfde hardware. Bij mijn eerste Driveclub demo-run, had ik na een race van 3 rondjes toch echt al een fout van 30° of zo. Gisterenavond nog eens gespeeld en toen was de fout na (eenzelfde) race een pak kleiner. Het kan natuurlijk ook wel van een pak factoren afhangen, bvb hoe vaak en in welke richitngen je rondkijkt, etc...SgtCaffran schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:20:
Dit laatste is waarschijnlijk een software bug. Het gekke is alleen dat er mensen zijn die eigenlijk nooit hoeven te her kalibreren en mensen die claimen na een rondje Driveclub ongeveer 45 graden naar links moeten zitten. Dit duidt dan weer op een hardware fout in de sensoren.
Hoe bedoel je ? Want heb het stuk dus gelezen (zie mijn reactieSgtCaffran schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:28:
[...]
Dat klopt dus volgens mij niet helemaal, lees mijn stukje hierboven maar eens.
Dit zou eigenlijk gemakkelijk getest kunnen worden met een hulpje in de buurt. Speel met de headset op, en begin dan in-game de camera wat op/neer of heen/weer te bewegen en zien of dat enig effect heeft op de beleving.
[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 19-10-2016 08:37 ]
Ik lees dat je denkt dat de camera bij het kalibreren ook gebruikt wordt voor de kijkrichting. Maar dit is volgens mij onjuist. Als je dat niet bedoelt dan zeggen we hetzelfde.Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:36:
[...]
Hoe bedoel je ? Want heb het stuk dus gelezen (zie mijn reactie) en wat je schrijft is helemaal plausibel en helemaal in lijn met de aanname dat het LED patroon enkel gebruikt wordt bij de calibratie.
Dit zou eigenlijk gemakkelijk getest kunnen worden met een hulpje in de buurt. Speel met de headset op, en begin dan in-game de camera wat op/neer of heen/weer te bewegen en zien of dat enig effect heeft op de beleving.
Voor de duidelijkheid: de camera wordt weldegelijk gebruikt tijdens het gamen, namelijk om de positie van de headset continue te bepalen. Het belangrijkste wat ik wil zeggen is eigenlijk dat de draaiing van de headset en de positie van de headset twee losse dingen zijn.
Dit zou inderdaad wel kunnen maar wordt niet gedaan. Reden is waarschijnlijk de slechte resolutie/nauwkeurigheid. Je kan het dan wel corrigeren maar als de correctie vervolgens ook niet helemaal klopt...Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:34:
Dit heb ik me dus ook al afgevraagd. Vooral omdat je na een tijd dus al 90° off-center zit, en de camera op dat moment dus maar 3 LEDs meer ziet ipv 5. Volgens mij moeten ze toch wel in-game kunnen her-calibreren, gewoon door je positie bij initiële calibratie vast te leggen en die later te gebruiken om te checken of wat de camera ziet nog overeenkomt met de getrackte richting/positie.
Als je overigens het kleinste formaat scherm gebruikt in cinema mode dan staat het volgens mij vast ten opzicht van de bril!
[ Voor 44% gewijzigd door SgtCaffran op 19-10-2016 08:44 ]
Die wordt dan zeker wél gebruikt voor het bepalen van de kijkrichting ! Juist om de reden die joblamie hierboven uitlegt.SgtCaffran schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:39:
[...]
Ik lees dat je denkt dat de camera bij het kalibreren ook gebruikt wordt voor de kijkrichting. Maar dit is volgens mij onjuist. Als je dat niet bedoelt dan zeggen we hetzelfde.
Ik dacht dus ook eerst dat die niet gebruikt werd (zie hierboven) omdat je eender welke richting uit kunt kijken bij het calibreren. Maar... of bij het calibreren bij 90° naar links kijken dit geregistreerd wordt als de positie 90° naar links, of als recht vooruit, is eigenlijk puur een software-beslissing.
Ik denk dat het eigenlijk te maken heeft met welke sensoren er in zitten: https://www.quora.com/Sen...oscopes-and-magnetometers . Als ik de helm voorwaarts beweeg, zien de sensoren dan dat de helm voorwaarts beweegt (zoals met accelerometers) of zien de sensoren enkel dat de helm in een bepaalde richting tov de aarde beweegt (zoals met magnetometers) ? In dat laatste geval is het dan immers wel nodig van te weten in welke richting de helm initieel kijkt om de data correct te interpreteren.
EDIT: ook dit zou gemakkelijk getest kunnen worden... Effen 2 van de 5 LEDs afplakken bij het calibreren en zien wat het effect is
EDIT2: weer typisch mijn nerd-zijn. Ben weer meer geinteresseerd hoe dit juist werkt, dan het te gebruiken
[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 19-10-2016 08:54 ]
Ook heb ik Robot Redding (Playroom VR) gespeeld. Wat is dat een geweldig spel. Je kijkt zo over de randen de diepte in. Je bent echt bang dat je robotje de peilloze diepte in valt als je wat fout doet. Sony levert met Playroom VR een kwalitatief gigantisch hoogstaande suite van spelletjes af. En Robot Redding is gewoon Super Mario in VR. Nintendo: WAKE UP en ga games uitbrengen voor de PSVR! Super Mario Galaxy, Mario Kart, dat soort dingen. Of zou Ninty wellicht als ultra-verrassing VR in de aankomende NX hebben zitten?
Tot slot heb ik ook Driveclub VR nog maar eens van stal gehaald. Toch best wel gaaf, je zit echt in de auto en door de diepte en het kunnen rondkijken stuurt het ook beter. Misschien toch maar eens een racestuur en pedalenset halen ergens. Het is ook prachtig om de auto voor je te zien staan en er omheen en overheen te kunnen kijken. En als fervent beoefenaar van Flight Simulator kan ik niet wachten tot ik op een PC met een VR-bril Flight Simulator kan spelen.
Zoals anderen in dit topic al opmerkten: ook voor mij is VR de nieuwe manier van gamen. Ik heb de PSVR besteld met alleen Google Cardboard als referentie. Dat vond ik maar zozo. De gok met de PSVR heeft goed uitgepakt: ik ben blown away. En dit is de eerste generatie. Over een paar generaties zijn ongetwijdeld de kinderziektes eruit (resolutie, puntjespatroon in donkere scenes, van bedraad naar draadloos, draagcomfort, automatische fijnafstelling van de bril aan jouw hoofd wellicht?) en is de sky de limit.
[ Voor 34% gewijzigd door BamSlam_ op 19-10-2016 09:17 ]
Daar ben ik het dus niet mee eens, ik geloof dat de camera alleen wordt gebruikt voor de positie van de headset in de ruimte. En als ik de post lees van joblamie dan spreekt deze dit niet tegen?Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:51:
[...]
Die wordt dan zeker wél gebruikt voor het bepalen van de kijkrichting ! Juist om de reden die joblamie hierboven uitlegt.
Ik dacht dus ook eerst dat die niet gebruikt werd (zie hierboven) omdat je eender welke richting uit kunt kijken bij het calibreren. Maar... of bij het calibreren bij 90° naar links kijken dit geregistreerd wordt als de positie 90° naar links, of als recht vooruit, is eigenlijk puur een software-beslissing.
Ik denk dat het eigenlijk te maken heeft met welke sensoren er in zitten: https://www.quora.com/Sen...oscopes-and-magnetometers . Als ik de helm voorwaarts beweeg, zien de sensoren dan dat de helm voorwaarts beweegt (zoals met accelerometers) of zien de sensoren enkel dat de helm in een bepaalde richting tov de aarde beweegt (zoals met magnetometers) ? In dat laatste geval is het dan immers wel nodig van te weten in welke richting de helm initieel kijkt om de data correct te interpreteren.
De sensoren in de headset zullen vooral bedoeld zijn om het kantelen en draaien te meten. Kantelen met accelerometers. Draaiing ten opzichte van de aarde met magnetometers. Draaien van de headset met gyroscopen.
Net eens getest, en het hangt dus echt van de software af.SgtCaffran schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:15:
[...]
Daar ben ik het dus niet mee eens, ik geloof dat de camera alleen wordt gebruikt voor de positie van de headset in de ruimte. En als ik de post lees van joblamie dan spreekt deze dit niet tegen?
Zit onder een hoek van 90° tov de camera, en je kan mooi het PS4 scherm voor je zien. Je kan ook calibreren zonder dat de camera je ziet (zoals iemand hierboven aanhaalde zijn de LEDs zelfs uit).
Start vervolgens de Demo disk op. Ook hier zie je de Playstation VR titel en de game-keuzes netjes voor je.
Start nu VR Worlds op, en je krijgt een melding dat de camera je headset niet ziet. Draai je hoofd terug richting camera, en ineens ziet het spel de headset wel en gaat verder. Maar vooral: het beeld is onmiddellijk mooi gecentreerd rond de camera, en niet jouw eigen positie (ik zat nog onder een hoek van 45° naar rechts toen de headset gezien werd en het beeld was dus ook dat ik 45° naar rechts keek). Maw, je rotationele positie wordt hier wel degelijk bepaald door wat de camera ziet.
Dit betekent dus ook dat een opstelling waarbij de camera niet mooi voor je staat, in sommige gevallen zeker niet gaat werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 19-10-2016 09:55 ]
Gewoon tv-kastje. De cpu-unit staat gewoon op aparte plank onder de PS4. Daaruit kun je gemakkelijk de pluggen van de lange kabel uittrekken, Die kabel dan (lichtjes) oprollen en samen met de headset op een lege plank. Je hebt er wel redelijk wat plaats voor nodig.ggpelupessy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:20:
Hoe bergen jullie de psvr etc. netjes op? Mijn vriendin wordt niet echt vrolijk van alle kabels en accessoires.
Daar had ik ook last van. Heb mijn vriendin de deur uit gedaan, nu is alles prima.ggpelupessy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:20:
Hoe bergen jullie de psvr etc. netjes op? Mijn vriendin wordt niet echt vrolijk van alle kabels en accessoires.
PSN: fonsmeister
Ik gebruik de case die er bij zit om hem weer op te bergenggpelupessy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:20:
Verder gister weer even VR gedaan maar me lichaam houd er niet echt van ben gewoon nu nog duizelig haha. Denk dat me bril ook niet echt meehelpt zal eens naar opticien gaan.
Zit er een case bij? Of bedoel je gewoon de doos waar de VR in kwam?WeAreLegion schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
Ik gebruik de case die er bij zit om hem weer op te bergending is er prima voor geschikt. Snoeren er bij en externe kastje laat ik gewoon staan.
Verder gister weer even VR gedaan maar me lichaam houd er niet echt van ben gewoon nu nog duizelig haha. Denk dat me bril ook niet echt meehelpt zal eens naar opticien gaan.
Wat gebeurt er eigenlijk als je 45 graden van de camera zit en dan in het hoofdmenu van de demo kalibreert met de options knop?Twixie schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:52:
Start nu VR Worlds op, en je krijgt een melding dat de camera je headset niet ziet. Draai je hoofd terug richting camera, en ineens ziet het spel de headset wel en gaat verder. Maar vooral: het beeld is onmiddellijk mooi gecentreerd rond de camera, en niet jouw eigen positie (ik zat nog onder een hoek van 45° naar rechts toen de headset gezien werd en het beeld was dus ook dat ik 45° naar rechts keek).
Ik gebruik zelf de doos waar deze in kwam inderdaad!michaeltjeh1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:38:
Zit er een case bij? Of bedoel je gewoon de doos waar de VR in kwam?
[ Voor 15% gewijzigd door SgtCaffran op 19-10-2016 10:49 ]
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.