Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Zijn er hier nog meer mensen met stotterend geluid uit de headset plus artifects op de TV ? Heb hier sinds vanmiddag last van en niks anders gedaan. Hebbde kabels al opnieuw aangesloten en niks helpt. Ik heb btw een vrbril die april dit jaar geproduceerd is. (Productie datum staat op de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 20:29
Nee, (gelukkig) geen last van.
Is het met alle spellen?
Misschien de hmdis eens wisselen met compleet anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Even over of de PS4 Pro wel of niet betere VR effecten/beelden kan genereren.
Ik denk dat het er ook erg vanaf hangt hoe ze dingen programeren neem bv.. Batman Arkham VR.
als je daar een object oppakt bv.. een foto lijst of een brief dan zien die er van een afstand niet zo heel scherp uit maar als je de foto heel dicht bij je ogen houd dan word het toch best goed scherp.
ook bv in de playroom het spelletje met de kinderkamer daar kan je heel dichtbij bv.. zo'n poppetje gaan kijken en dan ziet het er super gedetailleerd uit.
Maar ook in Cinema mode als je klein beeld kiest dan krijg je een film te zien die kleiner is dan jou scherm dus word de resolutie terug gebracht maar als je hem op groot zet dan is het film doek zo groot dat je heen en weer moet kijken om alles te kunnen zien dan heb je dus meer pixels tot je beschikking om de film te kunnen kijken.
dan de PS Pro die zal denk ik wel voor stabielere frames kunnen zorgen daar waar nodig of meer detail en allerlij andere effecten om het beeld te verbeteren maar de resolutie verhogen dan kan naartuurlijk niet.
Maarr dus wel slimmer programeren en goed kijken waar je ogen op gefocust zijn en daar het detail hoger maken zeg maar net als waneer je door een scoop van een sniper rifel kijkt.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Is het bij de cinema modus ook mogelijk om verder van het virtuele scherm te zitten? Het is nu bij het grootste scherm een beetje alsof je in de bioscoop op de voorste rij zit.

[ Voor 35% gewijzigd door Tweakarim op 16-10-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakarim schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:22:
Is het bij de cinema modus ook mogelijk om verder van het virtuele scherm te zitten? Het is nu bij het grootste scherm een beetje alsof je in de bioscoop op de voorste rij zit.
Er zijn 3 grotes, groot, middel en klein dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakGIB schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:51:
Even over of de PS4 Pro wel of niet betere VR effecten/beelden kan genereren.
Ik denk dat het er ook erg vanaf hangt hoe ze dingen programeren neem bv.. Batman Arkham VR.
als je daar een object oppakt bv.. een foto lijst of een brief dan zien die er van een afstand niet zo heel scherp uit maar als je de foto heel dicht bij je ogen houd dan word het toch best goed scherp.
ook bv in de playroom het spelletje met de kinderkamer daar kan je heel dichtbij bv.. zo'n poppetje gaan kijken en dan ziet het er super gedetailleerd uit.
Maar ook in Cinema mode als je klein beeld kiest dan krijg je een film te zien die kleiner is dan jou scherm dus word de resolutie terug gebracht maar als je hem op groot zet dan is het film doek zo groot dat je heen en weer moet kijken om alles te kunnen zien dan heb je dus meer pixels tot je beschikking om de film te kunnen kijken.
dan de PS Pro die zal denk ik wel voor stabielere frames kunnen zorgen daar waar nodig of meer detail en allerlij andere effecten om het beeld te verbeteren maar de resolutie verhogen dan kan naartuurlijk niet.
Maarr dus wel slimmer programeren en goed kijken waar je ogen op gefocust zijn en daar het detail hoger maken zeg maar net als waneer je door een scoop van een sniper rifel kijkt.
Op dit moment heeft Sony alleen gepraat over farpoint voor de ps4 pro als vr game. Textures zouden 2x zoveel resolutie kunnen krijgen wat betekend voor meer detail. Sony is alleen nog een beetje vaag welke vr games allemaal gebruik gaan maken van de pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 07:12
Even aan praktische vraag aan alle PSVR eigenaren. Waar laten jullie hem na het spelen? Ik vrees dat hij erg groot is en zo veel vrije ruimte heb ik niet. Wellicht zou er iemand een foto kunnen maken van zijn headset in "opberg"-modus? Kan ik wellicht wat inspiratie uit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17
JohnHeroHD schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:10:
Even aan praktische vraag aan alle PSVR eigenaren. Waar laten jullie hem na het spelen? Ik vrees dat hij erg groot is en zo veel vrije ruimte heb ik niet. Wellicht zou er iemand een foto kunnen maken van zijn headset in "opberg"-modus? Kan ik wellicht wat inspiratie uit halen.
Ben daar ook benieuwd naar. Leg m zelf nu achter de tv. Zat net toevallig te zoeken naar opbergsystemen voor dat ding. Liefst waar de move controllers ook bij kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Ik heb ooit in de vorm van een kerstpakket zo'n houten kist (+- 60cmx35cm) gekregen en die dient nu als opbergkist voor de PSVR. Past prima in mijn interieur en staat niet in de weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Moment ;), komt eraan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hrNG4NoBg0SBwR7NRFCDWCzM/full.jpg

Zo dus. Ong. drie dikke Ps3's lang en de helft van een 22" TV :+

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 16-10-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Exorcist schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:24:
[...]

Moment ;), komt eraan ;)

[afbeelding]

Dude. Wat heb je er allemaal wel niet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
Exorcist schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:24:
[...]

Moment ;), komt eraan ;)

[afbeelding]

Thanks voor de foto! In z'n naakie, open en bloot, dus :-)
Mja, die ruimte heb ik niet vrij op mijn tv-meubel. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
JohnHeroHD schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:30:
[...]

Thanks voor de foto! In z'n naakie, open en bloot, dus :-)
Mja, die ruimte heb ik niet vrij op mijn tv-meubel. Helaas.
Ja, ik ga hem niet steeds opbergen al twijfel ik wel over die kabelbende. Misschien als ik hem over een tijd minder gebruik, dan kan hij in een kist annex tafel voor me waar ook alle controllers, handhelds e.d. liggen.

Maar gek veel ruimte is het niet, je kunt ook de kabels loshalen en elders opbergen. Wel meer "gedoe" per keer maar toch.
Silooy schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Dude. Wat heb je er allemaal wel niet staan?
Eh don't go there, genoeg om mezelf nooit meer te vervelen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 16-10-2016 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Bij mij ligt hij op een niet al te groot tv-meubel naast de tv. Al moet ik zeggen dat dat op de logeerkamer op zolder is. In de woonkamer zou ik hem in een kastje stoppen. Zo groot is hij nou ook weer niet. +/- 30cm lang en 19cm breed.

Hier mijn opstelling:

PS4 opstelling

[ Voor 8% gewijzigd door KlaasjeNL op 16-10-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
@Exorcist

Ja, opbergen is inderdaad niet super handig als je hem vaak gebruikt. Dus als ik hem in de praktijk vaak ga gebruiken zal ik toch alles eens moeten zien te her-indelen. Als ik hem alleen het weekend ga gebruiken is het niet zo erg hem even te verslepen van een andere kamer. Neem aan dat het allemaal vrij weinig werk is, kabels eruit en kabels erin?

--

@KlaasjeNL

Nee, het formaat valt inderdaad mee. Helpt goed die 2e foto.
Die Playseat ziet er btw ook erg gaaf uit. Als ik een groter huis zou hebben....

--

Heb nu een aardig beeld kunnen krijgen. Bedankt! Zag op Coolblue ook nog een stand voor 50 Euro. Lijkt mij weer wat overkill, maar lijkt wel wat meer de hoogte in te gaan. Mochten andere mensen nog foto's hebben, post ze gerust! Leuk en inspirerend om te zien!

[ Voor 21% gewijzigd door JohnHeroHD op 16-10-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
JohnHeroHD schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:38:
@Exorcist

Ja, opbergen is inderdaad niet super handig als je hem vaak gebruikt. Dus als ik hem in de praktijk vaak ga gebruiken zal ik toch alles eens moeten zien te her-indelen. Als ik hem alleen het weekend ga gebruiken is het niet zo erg hem even te verslepen van een andere kamer. Neem aan dat het allemaal vrij weinig werk is, kabels eruit en kabels erin?

--

@KlaasjeNL

--

Heb nu een aardig beeld kunnen krijgen. Bedankt! Zag op Coolblue ook nog een stand voor 50 Euro. Lijkt mij weer wat overkill, maar lijkt wel wat meer de hoogte in te gaan.
Niet veel werk, zeker niet. Doe het zelf voorlopig niet, al haat ik de kabelboom, maar zal hem de komende tijd vaak moeten gebruiken gezien mn hele vriendenkring het ding komt testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Die Playseat ziet er btw ook erg gaaf uit. Als ik een groter huis zou hebben....
Ik had hem ook al op de flat. Vaak midden in de kamer tot ik mijn huidige vrouw leerde kennen. Toen sleepte ik hem steeds van de woonkamer naar de rommelkamer en weer terug. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het processingkastje netjes weggewerkt in het TV-meubel, naast de PS4. De headset, verlengkabel e.d. berg ik na gebruik stofvrij op in de Big Ben PSVR case. Die heeft twee compartimenten: onderin opbergruimte voor alle accessoires (inc. processorkastje en netvoeding, mocht je die mee willen nemen) en bovenin gaat de headset zelf. Een opstaande rand houdt hem op zijn plaats en beschermt meteen de lenzen.

Big Ben Playstation VR case Big Ben Playstation VR case Big Ben Playstation VR case

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnHeroHD
BamSlam_ schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:59:
Ik heb het processingkastje netjes weggewerkt in het TV-meubel, naast de PS4. De headset, verlengkabel e.d. berg ik na gebruik stofvrij op in de Big Ben PSVR case. Die heeft twee compartimenten: onderin opbergruimte voor alle accessoires (inc. processorkastje en netvoeding, mocht je die mee willen nemen) en bovenin gaat de headset zelf. Een opstaande rand houdt hem op zijn plaats en beschermt meteen de lenzen.
Dat was een van mijn zorgen bij langdurig niet-gebruik, stof. Dit lijkt daar de perfecte oplossing voor. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51
Past precies in kastje. Kabel klik ik er normaal af en leg ene deel achter tv en andere stukje achter de headset:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PTyIZGT.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosterhof
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05-2024
Qweridee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:21:
Zo, de vrouw gaat naar bed, ik ga weer even lekker aankloten met de PSVR!

Ik denk er zelf over om Rush of Blood en Batman te kopen, twijfel nog aan Gunjack, iemand daar ervaring mee?
Ik heb Gunjack vanmorgen gekocht en meteen paar uurtjes gespeeld. Ik vind het een goede game om te wennen aan VR, het is een stationaire shooter. Het is heel erg arcade achtig en er zijn 20 stages. Je schiet waar je heen kijkt, dus lekker veel met je hoofd bewegen!

Heb ook DriveClub gekocht en vermaak me daar prima mee! Merk alleen wel dat ik soms wat last heb van motion sickness, vooral met heuvels. En misschien moet ik maar eens wat meer in de bochten kijken.

Ook ik heb last van dat de centre steeds wat naar links verschuift, zit nu ongeveer 3 meter van de camera, zal even testen of het ook gebeurt als ik dichterbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
dawg schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:46:
[...]

ik kom nooit op kieskeurig/beslist/etc. tweakers zijn naar mijn bescheiden mening al erg kieskeurig! ;)

ga hem ook (nog) niet halen. ik denk dat ik de nieuwe generatie afwacht. inderdaad om te games line-up even aan te zien, en eventuele kinderziektes m.b.t. de vr bril, of er net als bij de ps4 revisies komen, wanneer de ps vr2 aangekondigd wordt :+, etc etc. tijd genoeg toch? :)
Natuurlijk is er tijd zat en kan je wachten tot de PSVR2 over twee jaar uitkomt. Die zal vast wel veel beter zijn. Maar ik zou zoveel plezier in de tussentijd niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
matthijst schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:28:
Past precies in kastje. Kabel klik ik er normaal af en leg ene deel achter tv en andere stukje achter de headset:
[afbeelding]
Thanks! Hoe hoog is de lege ruimte in die kast? Ik heb soortgelijke vlakken in mijn Ikea meubel. Eens kijken of die er bij mij ook zo in zou passen. Even wat zooi herordenen, maar dat zou dan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

Hoelang zijn de kabels bij de PS VR. Kun je met gemak van af een bank, ca 2 meter makkelijk kijken en bewegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Yub schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:32:
Hoelang zijn de kabels bij de PS VR. Kun je met gemak van af een bank, ca 2 meter makkelijk kijken en bewegen?
Twee meter zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:30

swv

@Exorcist

--

@KlaasjeNL

--

Heb nu een aardig beeld kunnen krijgen. Bedankt! Zag op Coolblue ook nog een stand voor 50 Euro. Lijkt mij weer wat overkill, maar lijkt wel wat meer de hoogte in te gaan. Mochten andere mensen nog foto's hebben, post ze gerust! Leuk en inspirerend om te zien!
Ik zou eens zoeken op Wheel Stand Pro als ik jou was. Echt briljant systeem en makkelijk op te bergen. Geen groot huis voor nodig, wel wat geld. Voorwaarde is dat je wel even een chille stoel moet hebben. Ik heb een NeedforSeat bureaustoel wat prima gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

.GoO schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:12:
[...]

Natuurlijk is er tijd zat en kan je wachten tot de PSVR2 over twee jaar uitkomt. Die zal vast wel veel beter zijn. Maar ik zou zoveel plezier in de tussentijd niet willen missen.
Precies dit. Ik wacht niet op een nieuwe bril maar wel op n mooie deal/bundel oid. Al weet ik echt niet hoelang ik dat nog volhoud. :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Langer. De headset heeft zeker bijna 5m kabel (14.4 feet) en bestaat uit twee delen. Groter issue is camera. Die moet zo'n 3m van je af staan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.gamestop.com/common/images/lscreen/292880_440x350.jpg
Display-/laadstation (hier gevonden), maar als ie langdurig stil ligt lijkt een koffer zoals BamSlam_ heeft een betere optie (om stof vangen te voorkomen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51
JohnHeroHD schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:14:
[...]

Thanks! Hoe hoog is de lege ruimte in die kast? Ik heb soortgelijke vlakken in mijn Ikea meubel. Eens kijken of die er bij mij ook zo in zou passen. Even wat zooi herordenen, maar dat zou dan moeten kunnen.
Geen meetlint bij de hand, maar een PS4 doosje past er rechtop in, met een mm of 5 over.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Geteisem schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:50:
[...]

Precies dit. Ik wacht niet op een nieuwe bril maar wel op n mooie deal/bundel oid. Al weet ik echt niet hoelang ik dat nog volhoud. :X
Was ik aanvankelijk ook van plan tot ik terugdacht aan de PS4. De eerste 2 jaar amper in prijs gezakt en wel eens een keer in de aanbieding voor 50 euro minder. Nou dan ben ik maar een early adopter.

Ik verwacht wel ivm de snelle ontwikkelingen op dit gebied dat de PS VR 2 al in 2018 zal uitkomen...over 2 jaar dus. Maar goed, tot die tijd inderdaad lekker genieten.

Ik kom er inmiddels ook al wel achter dat VR een duur gebeuren is...veel games met korte speelduur maar redelijk hoge aanschaf. Maar wel dusdanig verslavend dat je maar blijft kopen :9 Denk dat ik Robinson en Farpoint ook wil aanschaffen, maar is ook alweer 2x bijna 60 euro :'(

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:23
Geteisem schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Ben net toevallig even binnen geweest bij de Media Markt in Den Bosch. Alle accessoires waren op in de schappen. Nog wel een stuk of 20 PS VR brillen op zijn minst.
Je kan de intertoys helftheuvel in den bosch eens proberen te bellen. Over het algemeen wil daar alles op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]loekf2 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:32
Groter issue is camera. Die moet zo'n 3m van je af staan.
Hoe bedoel je? 3m is immers echt wel het maximum en je riskeert dan al van uit het speelveld te geraken als je naar links of rechts kijkt. Ideaal is volgens mij tussen de 1.5m en 2m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
ralph075 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:45:
[...]

[afbeelding]
Display-/laadstation (hier gevonden), maar als ie langdurig stil ligt lijkt een koffer zoals BamSlam_ heeft een betere optie (om stof vangen te voorkomen).
Is dit wel in NL te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Boobybandit schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:45:
[...]

Was ik aanvankelijk ook van plan tot ik terugdacht aan de PS4. De eerste 2 jaar amper in prijs gezakt en wel eens een keer in de aanbieding voor 50 euro minder. Nou dan ben ik maar een early adopter.

Ik verwacht wel ivm de snelle ontwikkelingen op dit gebied dat de PS VR 2 al in 2018 zal uitkomen...over 2 jaar dus. Maar goed, tot die tijd inderdaad lekker genieten.

Ik kom er inmiddels ook al wel achter dat VR een duur gebeuren is...veel games met korte speelduur maar redelijk hoge aanschaf. Maar wel dusdanig verslavend dat je maar blijft kopen :9 Denk dat ik Robinson en Farpoint ook wil aanschaffen, maar is ook alweer 2x bijna 60 euro :'(
Ja die korte speelduur is wel een ding. Want de meeste interessante titels zijn nou niet echt goedkoop. Zeker ook als ik lees over microtransacties in VR games. Waanzin. Dit verziekt echt de industrie. Net zoals het virus dat DLC heet (uitzonderingen daargelaten).

Maar ik ga ook geen jaren meer wachten. Sowieso wil ik dit jaar/begin volgend jaar de PS VR nog in huis hebben.
Aramiss schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 01:18:
[...]

Je kan de intertoys helftheuvel in den bosch eens proberen te bellen. Over het algemeen wil daar alles op voorraad zijn.
Was meer voor de mensen die nog een bril zochten. Wist niet eens dat er een Intertoys zat in de Heltheuvel. Maar kom er ook zelden. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Bedoelde de standaard waar naar een shop in Amerika gelinkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:36
Silooy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:41:
[...]

Bedoelde de standaard waar naar een shop in Amerika gelinkt wordt.
Ah sorry :+

Kan hem zo gauw niet vinden.
heb wel een review voor je als goedmakertje
http://www.pcmag.com/revi...station-for-playstation-4

En de maker van het spul
http://www.powera.com/

[ Voor 22% gewijzigd door Ragnar9999 op 17-10-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Ik had via de US store de Demo Disk gedownload maar klopt het dat je niet alle games kan spelen.
Ik kan bv.. Superhypercube niet spelen aleen kopenen en volgens mij nog 1 maar ben de naam even kwijt.
En in PlayStation VR Worlds kan ik alleen maar The London Heist en Ocean Descent spelen.
De andere 3 game Scavengers Odyssey VR Luge en Danger Ball starten niet op klopt dat ?

[ Voor 6% gewijzigd door FreakGIB op 17-10-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjcma
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-12-2022
Hier heb ik als ras-IT'er 30 jaar op gewacht, wat een apparaat (voor die prijs)! Na het spelen van Batman voelde ik me weer even 15, revolutionair! Beste koop van de afgelopen 10 jaar. Nu wachten op Ace combat 7 en Battelfront :-)

[ Voor 3% gewijzigd door rjcma op 17-10-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:34
rjcma schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:57:
Hier heb ik als ras-IT'er 30 jaar op gewacht, wat een apparaat (voor die prijs)! Na het spelen van Batman voelde ik me weer even 15, revolutionair! Beste koop van de afgelopen 10 jaar. Nu wachten op Ace combat 7 en Battelfront :-)
Ace Combat 7 wacht ik ook op alleen nergens een release datum te vinden iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakGIB
Is het misschien handig als we hier een Top 10 Pol / lijst maken van de games die wij het leukst vinden.
Ik weet alleen niet hoe je zo'n pol aanmaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
  • Laatst online: 07:31
Ik heb nu vier dagen heel veel VR games geprobeerd, de initiele wow factor is achter de rug maar ik blijf het fantastisch vinden. Na vier dagen heb ik al wel een voorkeur voor een aantal games. Deze vind ik voor VR toch wel must haves (in ieder geval voor mij :D), dit zijn op volgorde van best naar goed:

Must haves:
1. Until Dawn - Rush of Blood
2. Rigs
3. Eve Valkyrie
4. Playroom VR (vooral Robot Rescue)
5. Tumble VR

Games die ik ook leuk vind maar die wel tracking issues hebben door feit dat je heel veel ruimte nodig hebt en eigenlijk niet werken op minder dan 2 meter afstand:
- Sports bar
- Batman VR
- Job simulator

Als laatste een 'game' die eigenlijk geen game is, maar die ik wel leuk genoeg vond om te kopen:
- Music Harmony VR
hierin kun je je eigen songs in afspelen en heb je de mogelijkheid om je eigen visuals in 3d te tekenen die op je eigen tracks reageren. Is erg leuk om te doen, want je luistert naar je eigen favoriete muziek en ondertussen ben je lekker bezig met je move controller om een leuke kamer te maken.

Wat ik overigens geweldig vindt van de VR is de enorme hoeveelheid demo's, daar kun je je echt uren mee vermaken, ook die VR tekenfilm achtige games (zoals invasion) die je gratis kunt downloaden zijn echt gaaf en ook leuk om als demo aan mensen te laten zien.

Wat betreft de hardware:
na 4 dagen zeer intensief gebruik moet ik zeggen dat Sony hier een enorme prestatie heeft neergezet, ik let dan vooral op de prijs en de huidige staat van de VR techniek. Voor een 1e generatie VR is dit meer dan acceptabel. Ook de enorme hoeveelheid games en demo's bij de release geeft al aan dat Sony dit VR platform zeer serieus neemt en ik ben enorm benieuwd hoe ver we zijn over een jaar als developers meer gevoel gaan krijgen voor VR programming en de mogelijkheden van het huidige apparaat.

Het is nu al goed te zien dat de ene developer er beter in is dan de andere, tussen de demo's zit best wel veel grafische kwaliteit verschil. Games als Driveclub VR zien er wat minder goed uit dan bijvoorbeeld Batman VR, maar dat komt ook doordat Driveclub enorm veel details wil tonen op het scherm waar de resolutie van de bril op dit moment gewoon nog niet hoog genoeg voor is, wat je met name zien als je details in de verte wil bekijken waar simpelweg de resolutie mist.

Maar goed, zodra je achter je stuur zit en je in een fel gevecht bent in de race vergeet je al dat soort dingen en krijg je een race ervaring die door geen 1 ander PlayStation spel op dit moment geëvenaard wordt. De resolutie is voor mij in ieder geval dan geen issue meer en ik ga volledig op in de ervaring.

Of te wel, ik ben na 4 dagen (5 uur spelen per dag) nog steeds enorm enthousiast, dat betekent niet dat er geen verbeterpunten zijn, de volgende dingen zouden wel beter kunnen:
- camera zou baat hebben bij een wat meer groothoeklens. (je moet voor sommige games nu te veraf zitten)
- de headset is enorm gevoelig voor de positie op je hoofd, voor het weergeven van een scherp beeld, 1 cm je headset naar beneden op je hoofd ten opzichte van de sweetspot en je beeld is al wazig. Dat blijft bij het begin van een sessie wel even passen en meten totdat je het echt perfect scherp hebt (wat het dan wel de hele sessie blijft overigens)
- De oogmeting zit nogal verstopt en blijkt van cruciaal belang om het hele beeld scherp te krijgen. Dit hadden ze beter in de standaard kalibratie kunnen stoppen.
- Hoewel je het apparaat niet echt voelt als het op je hoofd zit blijkt bij mij in ieder geval dat je na 20 uur gamen in 4 dagen toch wel spierpijn in je nek krijgt. Je beweegt toch meer dan een halve kilo continu met je hoofd heen en weer, dat ga je uiteindelijk wel merken.
- Met een bril op krijg je light leakage van onderen, dat is best storend op sommige momenten en niet te voorkomen met de huidige bril.

Dus al met al zijn er wel wat kleine issues, maar eerlijk is eerlijk, de lijst met positieve punten is 10 keer zo lang en wat vooral belangrijk is.... -> zodra je in je vliegtuigje over de aarde vliegt in EVE dan ben je op slag al die kleine issues vergeten!

edit: nog een laatste tip, zet je helderheid op 60 procent van je bril, het is minder vermoeiend voor je ogen maar belangrijker, het zwart wordt veel zwarter in de games, en kwa helderheid ga je er nauwelijks op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het aanbod, zeker om mee te beginnen, erg tof. Ik denk dat juist met Virtual reality het erg tof is om andere tijdperken te bezoeken ( a la Assassins Creed). Noem me optimistisch, maar VR maakt toch een soort vorm van tijdreizen mogelijk. Er is toch niks toffer om een VR game in de stijl van Kingdom come Deliverance te ervaren

Dit is in van de redenen dat ik geloof dat VR geen gimmick is. Dit is de nieuwe standaard van gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie eraan om te zorgen dat de VR bril niet onduidelijk word? Want je kan de VR bril niet kantelen, toch? Ik heb het idee dat ik echt moet wrikken enzo om alleen in het midden helder en scherp te krijgen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 06:45:
[...]

Hoe bedoel je? 3m is immers echt wel het maximum en je riskeert dan al van uit het speelveld te geraken als je naar links of rechts kijkt. Ideaal is volgens mij tussen de 1.5m en 2m.
Ik heb niet gemeten, maar de afstand van mij op de bank tot de camera op de rand van de salontafel is minder dan 3 m. Mijn hoofd met bril past keurig in het vakje. De 4.8m van de kabel tussen de PSU en de bril is een groter issue. Past allemaal net. Die 5m is wel te begrijpen, zo'n beetje de max lengte voor HDMI en USB.

Was handiger geweest als Sony een ander concept had verzonnen dan head tracking met LEDjes (hoewel er ook accelerometers in die bril schijnen te zitten).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:37:
Wat doen jullie eraan om te zorgen dat de VR bril onduidelijk word? Want je kan de VR bril niet kantelen, toch?
Wat bedoel je ? Fog ? Nog geen last van gehad. Qua scherpte is het zaak om de afstand tussen de pupillen goed in te voeren en je kunt de afstand van de lenzen tot je bril/ogen instellen.

Ik heb een "min" bril, maar echt zonder bril zie je niets met die lenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Robinez: spierpijn in je nek is meer een pluspunt. Dit betekent simpelweg dat je je nekspieren traint en dus een sterkere nek krijgt. Spierpijn is niet blijvend en komt alleen weer terug als je het ding een hele tijd niet op hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
bram1984 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:40:
Hoe zijn de graphics van EVE Valkyrie eigenlijk?
Vergelijkbaar met Batman Arkhem. Niet super scherp, zit een soort "gloss" (zo zal ik het maar noemen) over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 19:14
Ik merk dat bij sommige games, until dawn bijvoorbeeld, het beeld steeds verder naar links "drijft". Staan al veel verhalen op internet maar nog geen oplossing kunnen vinden. Meer mensen er last van dat je scheef in je karretje over de achtbaan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
benmoei schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:11:
Ik merk dat bij sommige games, until dawn bijvoorbeeld, het beeld steeds verder naar links "drijft". Staan al veel verhalen op internet maar nog geen oplossing kunnen vinden. Meer mensen er last van dat je scheef in je karretje over de achtbaan gaat?
Ik heb dat één keer gehad met Driveclub waardoor ik op een gegeven moment het gevoel had dat ik als een soort van krab over een circuit reedt.

Headset uit gezet en game opnieuw opgestart en hierna het niet meer terug gezien gelukkig

PSN RobinNova

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
Kronos1979 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Ik heb dat één keer gehad met Driveclub waardoor ik op een gegeven moment het gevoel had dat ik als een soort van krab over een circuit reedt.

Headset uit gezet en game opnieuw opgestart en hierna het niet meer terug gezien gelukkig
Als je de Options knop op je controller een seconde of 5 ingedrukt houd en je richt je zelf weer naar de Camera dan recentered hij zich zelf weer in de meeste gevallen.
Wat ik doe als ik er last van heb is ik schuif de Brill een stukje naar voren zodat ik er een beetje onderdoor kan kijken dan kijk ik waar mijn camera is en richt mij daar heen en houd de option knop ingedrukt tot hij zich opnieuw heeft gecentreerd.
Het blijkt te komen als er nog een andere sterke lichtbron in het zicht veld is van de camera.
Bij sommige games krijg je soms even zo'n negetief beeld te zien waar je nog net de leds van je brill kan zien en die moet centreren in dat vierkantje als je in dat negatief beeld meerdere zwarte plekken ziet dan zijn dat andere licht bronnen en die kunnen dus voor negatieve tracking zorgen.

[ Voor 19% gewijzigd door FreakGIB op 17-10-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik ben benieuwd of Sony daar nog iets over gaat zeggen. Bij sommige spellen ervaar ik helemaal geen drift, maar bij andere spellen zit ik na 20 seconden al op een hoek van 45 graden te kijken.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
FreakGIB schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:24:
[...]

Als je de Options knop op je controller een seconde of 5 ingedrukt houd en je richt je zelf weer naar de Camera dan recentered hij zich zelf weer in de meeste gevallen.
Wat ik doe als ik er last van heb is ik schuif de Brill een stukje naar voren zodat ik er een beetje onderdoor kan kijken dan kijk ik waar mijn camera is en richt mij daar heen en houd de option knop ingedrukt tot hij zich opnieuw heeft gecentreerd.
Het blijkt te komen als er nog een andere sterke lichtbron in het zicht veld is van de camera.
Bij sommige games krijg je soms even zo'n negetief beeld te zien waar je nog net de leds van je brill kan zien en die moet centreren in dat vierkantje als je in dat negatief beeld meerdere zwarte plekken ziet dan zijn dat andere licht bronnen en die kunnen dus voor negatieve tracking zorgen.
Klopt dat werkt vaak als hij opeens verkeerd gecentreerd is; zeker een goede tip voor de mensen die het nog niet wisten.

Maar ik had echt dat hij constant aan het driften was en je het niet meer gefixed kreeg door centreren; het leek wel of de camera dacht dat ik compleet anders voor de camera zat dan ik werkelijkheid deed.

Reboot was toen de enige oplossing en daarna nooit meer last gehad.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
benmoei schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:11:
Het is hier nog maar zo'n 800 keer gezegd ;-) Ikzelf heb er gelukkig geen last van gehad tot nu toe. Hoe ver zit je van de Playstation Camera af als ik vragen mag? Heb het idee dat het het meeste voorkomt bij mensen die er verder dan 1,5 meter vanaf zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Stofvrij en uit het zicht :)
Ondanks dat ik hem veel gebruik vind ik het rommelig om hem hem gewoon in het zicht te laten staan met al die kabels....
Processor-unit heb ik voor het gemak op mn ps4 geplakt :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2RKzG15.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 17-10-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:31:
- camera zou baat hebben bij een wat meer groothoeklens. (je moet voor sommige games nu te veraf zitten)
Dit snap ik niet echt. Hoe dicht zit jij dan wel ? De meesten hebben juist als last dat ze niet dicht genoeg kunnen zitten omdat de camera al te groothoek is. Als je op 3m zit, is het eigenlijk al te ver weg en riskeer je regelmatig de popup die zegt dat je uit het speelveld bent (lees: de camera is je tracking kwijt).

- de headset is enorm gevoelig voor de positie op je hoofd, voor het weergeven van een scherp beeld, 1 cm je headset naar beneden op je hoofd ten opzichte van de sweetspot en je beeld is al wazig. Dat blijft bij het begin van een sessie wel even passen en meten totdat je het echt perfect scherp hebt (wat het dan wel de hele sessie blijft overigens)
robinez schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:31:
- De oogmeting zit nogal verstopt en blijkt van cruciaal belang om het hele beeld scherp te krijgen. Dit hadden ze beter in de standaard kalibratie kunnen stoppen.
Is dit wel zo ? Je zegt ervoor immers zelf dat voor scherpte van het beeld het de positie van de bril is die allesbepalend is.
Volgens mij is die meting een behoorlijke misvatting bij velen. Heb het hier een paar dagen terug (voordat ik zelf de VR had) ook al gevraagd: past die dan de afstand van de lenzen aan ? En het antwoord is duidelijk neen. Het enige dat die meting doet is ervoor zorgen dat bij het genereren van de beelden voor beide schermen, die gegenereerd worden vanuit een punt dat exact overeenkomt met de positie van je ogen.
Het enige wat volgens mij gebeurt als dat verkeerd ingesteld staat, is dat het dieptegevoel ofwel te groot zal zijn (nl. als jouw ogen dicht bij elkaar staan) of juist te weinig (als jouw ogen ver uiteen staan). Bij een gewone 3D film speelt dat minder een rol, maar bij VR moet die juist zijn omdat je ook afstanden exact moet kunnen inschatten om met je handen exact daar uit te komen, gezien je ze niet ziet (zogenaamde proprioceptie).
De calibratie zegt overigens ook duidelijk dat je die niet moet draaien als je 3D ervaring (dus gevoel van diepte) ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakGIB schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:24:
[...]
Daar geloof ik niet veel van. Zelfs in een verduisterde kamer had ik het probleem. Het is ook duidelijk een bug, aangezien iedereen een drift naar LINKS heeft. Nog geen enkele keer gelezen dat bij iemand de drift naar rechts is.
Afstand heb ik ook al gelezen als zijnde een probleemversterker. Ik zit nu op 2m40 en heb het probleem nog altijd. Heb nu wel een verlengkabel voor de camera besteld zodat ik eens kan proberen met de camera op de salontafel op 1.5m van mijn gezicht. Lijkt me ook dat je niet veel dichter wil hebben, want anders mep je zo tegen de camera met dingen gelijk die Danger Ball :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Laatst online: 07:31
Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:40:
Dit snap ik niet echt. Hoe dicht zit jij dan wel ? De meesten hebben juist als last dat ze niet dicht genoeg kunnen zitten omdat de camera al te groothoek is. Als je op 3m zit, is het eigenlijk al te ver weg en riskeer je regelmatig de popup die zegt dat je uit het speelveld bent (lees: de camera is je tracking kwijt).
ik zit op 1,65m van de camera, dat is te dichtbij voor spellen als Batman en Sports bar VR. Bij batman moet je op het batsymbool zitten kwa afstand, en dat is simpelweg verder dan 1,65m van je camera met als gevolg dat je headset tracking leds niet in het calibratie venster passen en je bijvoorbeeld de piano toetsen niet in kan drukken. Bij sportsbar is het onmogelijk om je twee move controllers te poolen, dan sta je in de pooltafel zelf in plaats van erachter, waardoor je de keu niet goed kan bewegen.
Is dit wel zo ? Je zegt ervoor immers zelf dat voor scherpte van het beeld het de positie van de bril is die allesbepalend is.
Ik vind dat het zo is, maar ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing voor natuurlijk.
De scherpte van de positie van de bril op basis van positie is voornamelijk in VR mode. Bij Cinemamode vond ik de oogmeting van cruciaal belang, waardoor ook ondertitels op netflix bijvoorbeeld haarscherp bleven na de meting (daarvoor niet), in cinemamode maakt de positie van de bril nauwelijks verschil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

robinez schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:48:

Ik vind dat het zo is, maar ik heb er geen wetenschappelijke onderbouwing voor natuurlijk.
De scherpte van de positie van de bril op basis van positie is voornamelijk in VR mode. Bij Cinemamode vond ik de oogmeting van cruciaal belang, waardoor ook ondertitels op netflix bijvoorbeeld haarscherp bleven na de meting (daarvoor niet), in cinemamode maakt de positie van de bril nauwelijks verschil uit.
Er is maar één manier om het uit te testen, en dat is om de oogafstand handmatig totaal verkeerd te calibreren.
Vervolgens zie je vanzelf wat voor invloed het heeft op het beeld.

Naar mijn mening heeft het inderdaad veel invloed op de scherpte, en als je de scherpte voor elkaar hebt krijg je automatisch de juiste diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:39:
[...]
Ik heb niet gemeten, maar de afstand van mij op de bank tot de camera op de rand van de salontafel is minder dan 3 m. Mijn hoofd met bril past keurig in het vakje. De 4.8m van de kabel tussen de PSU en de bril is een groter issue. Past allemaal net. Die 5m is wel te begrijpen, zo'n beetje de max lengte voor HDMI en USB.
Je zei dat de camera 3m van je af moet staan, en dat dat een groter issue is. Nu zeg je hier wel iets anders. Maar zoals ik zei: de camera moet juist dichterbij staan, want anders werkt de tracking al helemaal niet (in de manual staat trouwens ook mooi de actieve ruimte getekend en dat is van 60cm tot 3m als ik me goed herinner).
loekf2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:39:
[...]
Was handiger geweest als Sony een ander concept had verzonnen dan head tracking met LEDjes (hoewel er ook accelerometers in die bril schijnen te zitten).
Mja, LEDs+camera laten je wel toe van altijd exact de absolute positie te weten, terwijl je met bewegingssensoren wel riskeert dat een meetfout steeds verder gepropageerd wordt. Het is juist daarmee dat ik dat hele drift-probleem niet snap. Dat lijkt er op te wijzen dat de camera totaal niet gebruikt wordt om de richting van de headset te bepalen, en enkel de positie in de ruimte, maar wat is dan het nut van dat LED patroon ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Je zei dat de camera 3m van je af moet staan, en dat dat een groter issue is. Nu zeg je hier wel iets anders. Maar zoals ik zei: de camera moet juist dichterbij staan, want anders werkt de tracking al helemaal niet (in de manual staat trouwens ook mooi de actieve ruimte getekend en dat is van 60cm tot 3m als ik me goed herinner).

[...]

Mja, LEDs+camera laten je wel toe van altijd exact de absolute positie te weten, terwijl je met bewegingssensoren wel riskeert dat een meetfout steeds verder gepropageerd wordt. Het is juist daarmee dat ik dat hele drift-probleem niet snap. Dat lijkt er op te wijzen dat de camera totaal niet gebruikt wordt om de richting van de headset te bepalen, en enkel de positie in de ruimte, maar wat is dan het nut van dat LED patroon ?
Naar mijn weten word het licht ook alleen gebruikt voor positie in de ruimte. En al het andere zit in de headset/controller/samba ballen.

Zie hier info Wikipedia: PlayStation Move
"The PlayStation Move motion controller features an orb at the head which can glow in any of a full range of colors using RGB light-emitting diodes (LEDs).[16] Based on the colors in the user environment captured by the camera, the system dynamically selects an orb color that can be distinguished from the rest of the scene."

en

"A pair of inertial sensors inside the controller, a three-axis linear accelerometer and a three-axis angular rate sensor, are used to track rotation as well as overall motion.[17][20] An internal magnetometer is also used for calibrating the controller's orientation against the Earth's magnetic field to help correct against cumulative error (drift) by the inertial sensors."

[ Voor 28% gewijzigd door Kacang op 17-10-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:48:
[...]
Dit houdt zeker steek. Want een van de zaken die ik me afvroeg is hoe de afstand tot een plat scherm, zoals bij cinemamode, bepaald wordt ? Bij 3D gaat het er immers om de illusie van diepte te creëren door hoe je ogen 2 voorwerpen met verschillende diepte op een andere manier tov elkaar zien. Echter, als het enige on-screen een plat vlak is op een vaste afstand, is er totaal geen referentie meer.
Dus kun je met VR bvb de illusie scheppen dat een plat vlak 20cm voor je neus hangt, of dat het juist op 20m staat ? Ik vermoed van niet eigenlijk. Ik vermoed dat de hersenen op dat moment zich vooral berusten op de focusafstand van je ogen, en die is bij 3D/VR altijd constant, namelijk de (optische) afstand tussen ogen en beeldscherm. Dat zou dan perfect verklaren waarom het beeld op die schermen ook de juiste shift tov elkaar moeten hebben (afhankelijk van je oog-afstand) of dat je anders alles dubbel/wazig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silooy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:02:
[...]
Naar mijn weten word het licht ook alleen gebruikt voor positie in de ruimte. En al het andere zit in de headset/controller/samba ballen.
Inderdaad, zie mijn post net boven de jouwe :). Enige dat me nog intrigeert is waarom er dan met specifieke patronen (5 vooraan, 2 achteraan, bij zij-aanzicht zelfs 3) gewerkt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Inderdaad, zie mijn post net boven de jouwe :). Enige dat me nog intrigeert is waarom er dan met specifieke patronen (5 vooraan, 2 achteraan, bij zij-aanzicht zelfs 3) gewerkt wordt...
Idd en er is ook nog een Calibratie waar je dus je bril precies kan focusen op het scherm met die 3 patronen.
Wat is het nut daar dan van en moet je dat bv.. doen overdag en savonds?
Ik heb ook voor de zekerheid de led helderheid van mijn Dualshock controller maar weer op hoog gezet.
want ook geregeld is de controller onscreen gedraait naar LINKS.
Denk wel dat het op te lossen is met een Update.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakGIB op 17-10-2016 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:05:
[...]

Dit houdt zeker steek. Want een van de zaken die ik me afvroeg is hoe de afstand tot een plat scherm, zoals bij cinemamode, bepaald wordt ? Bij 3D gaat het er immers om de illusie van diepte te creëren door hoe je ogen 2 voorwerpen met verschillende diepte op een andere manier tov elkaar zien. Echter, als het enige on-screen een plat vlak is op een vaste afstand, is er totaal geen referentie meer.
Dus kun je met VR bvb de illusie scheppen dat een plat vlak 20cm voor je neus hangt, of dat het juist op 20m staat ? Ik vermoed van niet eigenlijk. Ik vermoed dat de hersenen op dat moment zich vooral berusten op de focusafstand van je ogen, en die is bij 3D/VR altijd constant, namelijk de (optische) afstand tussen ogen en beeldscherm. Dat zou dan perfect verklaren waarom het beeld op die schermen ook de juiste shift tov elkaar moeten hebben (afhankelijk van je oog-afstand) of dat je anders alles dubbel/wazig ziet.
Voor zover ik weet / gelezen heb heeft Sony de optiek van de bril zo gemaakt dat je je ogen niet hoeft in te spannen om scherp te kunnen zien, de focus van de lenzen staat op oneindig. Is gezonder voor je ogen.

Vervolgens hebben zowel de lenzen als het scherm een vaste positie. Wat ik dan kan bedenken is dat via de oogmeting je softwarematig een aanpassing kunt doen waar op het getoonde beeld het middelpunt ligt van elke pupil. Als je die verkeerd hebt ingevoerd ervaar je minder diepte en verschuift tevens het focuspunt over de horizontale as waardoor je in het midden niet meer scherp kan zien. Dit komt door de vervorming van de lenzen waarop het gerenderde beeld is aangepast.

Het is maar een gedachtegang, ik hoop dat het een beetje klopt wat ik bedoel te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hier ook een slachtoffer van het naar links drijven van het beeld. Heel irritant. Dichterbij zitten helpt bij sommige spellen (bijvoorbeeld bij Driveclub VR), maar bij VR Worlds maakte het geen verschil. Hoe tof London Heist ook is, het verschuiven van de kijkhoek naar links is rete-irritant en bovendien erg lastig, omdat de positionering van de controller daarmee niet meer klopt met het beeld en head tracking steeds slechter werkt naarmate je schuiner gaat zitten of staan. In mijn optiek is de bril net ff te duur voor dergelijke gebreken. Dit zal hoe dan ook moeten worden opgelost. Ook omdat ik lees dat er behoorlijk wat mensen met het probleem zijn.

Even ter verduidelijking: Ik heb de camera verplaatst naar alle mogelijke plekken. Ik ben dichterbij gaan zitten, verder af. Ik heb de calibratie meermaals gedaan. Ik heb lampen uitgezet / aangezet. Ik heb reflecties verminderd door gordijnen dicht te doen. Het probleem blijft in meer of mindere mate aanwezig. De options-knop is ook geen oplossing. Deze reset de rotatie-as niet blijkbaar. Een oplossing is de unit uitzetten en aanzetten met de dongle, maar dat moet ik letterlijk elke 5 minuten doen om het speelbaar te houden. Hetzelfde zou voor de options-knop gelden,

De enige echte oplossing is dat Sony vertelt wat er mis gaat en hoe dit is te verhelpen, al dan niet met een update of vervanging van hardware. Maar het blijft stil aan de Sony-kant.

[ Voor 6% gewijzigd door mOrPhie op 17-10-2016 12:34 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:36
mOrPhie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:31:

De enige echte oplossing is dat Sony vertelt wat er mis gaat en hoe dit is te verhelpen, al dan niet met een update of vervanging van hardware. Maar het blijft stil aan de Sony-kant.
retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Wootism schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Stofvrij en uit het zicht :)
Ondanks dat ik hem veel gebruik vind ik het rommelig om hem hem gewoon in het zicht te laten staan met al die kabels....
Processor-unit heb ik voor het gemak op mn ps4 geplakt :P
[afbeelding]
Wel gaaf dat wit wit zo. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me een software probleem, want hoe slecht de camera ook is, die moet echt wel kunnen zien of je met je bril verplaats bent. Zoals hier boven gezegd werd, is de afwijking altijd naar links ipv rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me toch eerlijk gezegd ook niet inbeelden dat Sony hierover niets gaat communiceren. Het probleem is zo enorm wijd verspreid imho (al geven fora altijd een vertekend beeld) en er is echt nog niemand die een consistente oplossing gevonden heeft. Heck, zelfs het probleem is totaal niet consistent. Bij sommigen is het zelfs ineens verdwenen na eens de console uit te zetten en terug aan.
Die Options functie doet wel het slechtste vermoeden, aangezien ze blijkbaar duidelijk voorzien hebben dat er drift kan zijn en je die manueel mbv Options moet corrigeren. Maar waarom heeft het ene game er dan zoveel meer problemen mee dan het andere ? En waarom ignore sommige games zelfs die Option ?

Hoedanook hoop ik wel dat het software-matig gefixt kan en zal worden. Momenteel is dit toch echt wel de grote deal-breaker en ik zie me ook niet veel gamen als het niet opgelost geraakt (lees: retour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:44:
Ik kan me toch eerlijk gezegd ook niet inbeelden dat Sony hierover niets gaat communiceren. Het probleem is zo enorm wijd verspreid imho (al geven fora altijd een vertekend beeld) en er is echt nog niemand die een consistente oplossing gevonden heeft. Heck, zelfs het probleem is totaal niet consistent. Bij sommigen is het zelfs ineens verdwenen na eens de console uit te zetten en terug aan.
Die Options functie doet wel het slechtste vermoeden, aangezien ze blijkbaar duidelijk voorzien hebben dat er drift kan zijn en je die manueel mbv Options moet corrigeren. Maar waarom heeft het ene game er dan zoveel meer problemen mee dan het andere ? En waarom ignore sommige games zelfs die Option ?

Hoedanook hoop ik wel dat het software-matig gefixt kan en zal worden. Momenteel is dit toch echt wel de grote deal-breaker en ik zie me ook niet veel gamen als het niet opgelost geraakt (lees: retour).
Bij Sommige Games werkt de Option knop niet als je aan het spelen bent maar als je dan eerst in het spel naar bv.. een settings menu gaat waar je bv je geluid en ondertitels kan instellen dan werkt de option knop wel weer.
Ik had dit bij GunJack bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als het te verhelpen is met software, dan hoeft er niets retour natuurlijk. Maar ik neem aan dat Sony inmiddels druk is met een respons, mag ik hopen. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:43:
Het lijkt me een software probleem, want hoe slecht de camera ook is, die moet echt wel kunnen zien of je met je bril verplaats bent. Zoals hier boven gezegd werd, is de afwijking altijd naar links ipv rechts.
Het punt is juist dat het geen camera-fout is, maar wellicht een accelerometer/magnetometer issue (geen idee welke van beide aanwezig zijn, if not both). Daardoor gaat het tracken van de hoek waaronder de headset zich bevindt (en dus niet de x,y,z positie) stilaan een grotere en grotere fout krijgen.
Ik ben zelfs niet zeker of de camera gebruikt wordt voor de Options-correctie. Benieuwd wat er gebeurt als je Options ingedrukt houdt terwijl je naar links kijkt. Als hij dan ook gewoon naar links kijken (i.e. 90° hoek) aanziet als vooruit, dan wordt de camera duidelijk niet gebruikt. Maar dan kan je je afvragen waarom er in-game niet constant kan gecorrigeerd worden.
Als het game denkt dat je vooruit kijkt (omdat het dus ook de dingen recht voor je toont) dan weet het toch zeker ook dat je op dat moment je hoofd mooi vooruit houdt ?!? Beetje dom van me, want het is natuurlijk andersom: het spel toont iets recht voor je omdat het als input krijgt dat je recht vooruit kijkt 8)7 . Er is geen manier voor een spel om te weten of je daadwerkelijk recht vooruit kijkt, behalve als je het zelf aangeeft zoals het geval met de Options knop. De camera wordt dan gegarandeerd enkel gebruikt om je x,y,z positie op 0,0,0 te calibreren, maar zeker niet voor de rotationele positie.

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 17-10-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Bij deze ook maar eens mijn bijdrage in dit topic:

Heb al wat langer een PS4 staan met een kleine collectie games. Was "vroeger" altijd een PC gamer maar ben op een gegeven moment geswitched naar console en heb mijn PC's vervangen door Mac. Heb een tijdje een stuur en playseat gehad voor Project Car maar weer verkocht omdat ik snel pijn kreeg in polsen/handen en dus alleen kortere stukjes kon spelen en dat was het me niet waard. Wat heb ik daar met PSVR nu een spijt van..

Heb bij de PSVR de spellen Driveclub VR en EVE gekocht en wat is het gaaf!! Helaas geen ondersteuning voor Project Cars, als deze er komt gaat er toch weer een stuur komen. De beleving in 3D met headtracking is echt geweldig. Vooral in een open cockpit auto (de Caterham), laag bij de grond is het ervaring zoals nooit tevoren. En ook EVE is mooi gedaan. De eerste keer dat ik in het ruimteschip zat en deze werd opgestart was een vette ervaring, terwijl ik normaal gesproken helemaal niet warm loop voor dit soort games.

Zijn de graphics perfect? nee. Is de resolutie perfect? nee. Maar: bril op, speakers lekker hard en je wordt zo die game ingezogen.

De games waar ik op wacht:
- Project Cars met VR ondersteuning... please!!
- GT Sports
- Robinson the journey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .GoO
Een gat in de markt lijkt me trouwens oudere games updaten met een VR mode, dat kan de verkopen van die games zeker een boost geven en de install base van de PSVR ook. Desnoods vragen ze een klein bedrag voor de update van 5-10 euro.

Ik noem een Aliens, The Evil Within, etc. Moet te doen zijn toch? Ik zou het aanmoedigen als ik Sony was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

GTA V dan :9~

*neem ik wel weer genoegen met PS3 graphics. Met behoud van de FP modus.

[ Voor 73% gewijzigd door swv op 17-10-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
sww89 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:54:
GTA V dan :9~

*neem ik wel weer genoegen met PS3 graphics. Met behoud van de FP modus.
GTA V zou meer dan fantastisch zijn, maar ben bang dat dat voor nu nog even iets teveel gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

mOrPhie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Als het te verhelpen is met software, dan hoeft er niets retour natuurlijk. Maar ik neem aan dat Sony inmiddels druk is met een respons, mag ik hopen. ;)
Nou de media aandacht, mede dankzij jou ;), kan er voor zorgen dat het probleem snel wordt opgelost. Ik neem aan dat Sony het ook onderzoekt. nieuws: Sommige PlayStation VR-gebruikers hebben last van verschuivend beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbertvw schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:20:
Vooral in een open cockpit auto (de Caterham), laag bij de grond is het ervaring zoals nooit tevoren.
+1. Gewoon al vooraleer de race start, met zo een BAC monocoque. Je staat daar op de start grid en je hebt gewoon het gevoel van echt in die wagen te zitten. Ik keek spontaan eens over de rand van de cockpit links en rechts :D. Een track als Francorchamps of Laguna Seca moeten ook wel geweldig zijn in VR. Moet wel zeggen dat ik nu al verlang naar VR met PS4-style graphics... Heb de indruk dat je Driveclub VR eerder met een PS2 moet vergelijken, dus hopelijk duurt het geen 10 jaar eer we PS4-like graphics in VR te zien krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:28:
[...] dus hopelijk duurt het geen 10 jaar eer we PS4-like graphics in VR te zien krijgen.
Hopelijk zijn 3 weken al genoeg ;)

De PS4 Pro weetjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het 'probleem' begint al met de resolutie van het scherm. Die is nu per oog 960x1080, terwijl het voor een beeld is dat in ruimtehoek vele malen groter is dan die die je hebt als je normaal naar een 1080p scherm kijkt. Dus de pixels zien er gewoon minstens 3x hoger en breder uit dan wanneer je normaal naar HDTV kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Speel de gewone DriveClub eens in cinema mode. Je zult merken dat dit uiteraard mooier is, maar niet zoveel als dat je zou verwachten. Het lijkt dus vooral een resolutieprobleem, en dat los je helaas niet op met een PS4 Pro. Begrijp me niet verkeerd; ook ik hoop natuurlijk alsnog her en der wat verbetering met de PS4 Pro en ben daar heel benieuwd naar.

[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 17-10-2016 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:36:
[...]

Het 'probleem' begint al met de resolutie van het scherm. Die is nu per oog 960x1080, terwijl het voor een beeld is dat in ruimtehoek vele malen groter is dan die die je hebt als je normaal naar een 1080p scherm kijkt. Dus de pixels zien er gewoon minstens 3x hoger en breder uit dan wanneer je normaal naar HDTV kijkt.
Ik denk dat we dan vooraf moeten definiëren wat we allemaal verstaan onder 'mooie graphics'. Tenminste daar ga ik vanuit wanneer jij spreekt over 'PS4-like graphics'. In mijn beleving hebben we het dan niet alleen over een upgrade in resolutie, maar ook over de grafische complexiteit van games. Aangezien ik het net al over GTA V had: Ik kan mij de PS3 versie nog best goed voor de geest halen. De PS4 versie voegde daar niet alleen een betere resolutie aan toe, maar ook een veel mooiere en beter gevulde spelwereld. En dat laatste heb ik in principe liever dan een hogere resolutie wanneer deze al acceptabel is. Kijk maar naar de PS4 Pro 4k vs 1080p@60fps met ubergeile graphics discussie.

Nu met de PSVR is Driveclub VR wat mij betreft het duidelijkste voorbeeld van een grafische geavanceerde game die duidelijk laat zien wat men heeft moeten laten om een hoge fps te kunnen halen. De spelwereld lijkt wel erg uitgekleed te zijn. Zelf heb ik dan alleen ervaring met de normale PS4 versie en ik ken van de VR versie alleen de filmpjes, maar die geven een goede indruk. Natuurlijk wordt deze beperking goed gemaakt door een door velen geroemde VR ervaring, maar het zou mooi zijn als de PS4 Pro ervoor kan zorgen dat de spelwereld weer op het niveau zit zoals we gewend waren bij de 'normale' versie van het spel ;) En ja de resolutie blijft dan nog steeds achter.

Ik begrijp dus precies waar jij op doelt, en als het beeld wazig blijft (in de verte) helpen betere textures etc. daar ook niet bij natuurlijk, maar ik hoop dat de Pro ervoor zorgt dat we straks - even zwart-wit gezegd - niet eindigen met alleen maar cartoonstijl achtige games, maar dat we ook serieuze AAA games kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
Waar de programeurs wel aan kunnen denken is bv bij zwart ook echt zwart gebruiken.
Bij sommige games als de game opstart is het echt zwart niks geen grid te zien behalve dan bij de text /logo's die langskomen.
Zover ik weet heeft de PSVR Oled schermen en bij echt zwart zijn die pixels dus uit en zie je ze dus ook echt niet.
Ik vind bv.. Batman Arkham VR erg goed gedaan. daar valt het in mijn opzicht minder op en Playroom VR is ook erg goed.
Maar bij Ocean Descent zie je het pixel grid wel duidelijk
Ook bij snel bewegende games heb je er minder last van bv.. Eve en Battlezone.
En bij Battlezone zijn natuurlijk de Textures vrij simpel in vergelijk met Eve dat scheelt ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:36:
[...]

Zie je ook echt display pixels, of meer 'gamepixels'? Ik hoop dit weekend nog wat te kunnen testen, dus ik heb er nog geen idee bij. Ik heb bv zo'n VR headsetding voor mijn lumia, die een 2560x1440 scherm heeft (dus 1280x1440 per oog), nu zie ik daar met 1080 materiaal wel de game pixels (alsof je 720 of lager materiaal afspeelt op een 1080 scherm), maar pixels van het scherm zelf zijn amper zichtbaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De display pixels zijn zeer goed te zien bij statische beelden. In-game valt het veel minder op omdat je natuurlijk gewoon constant op de beelden let, en door de natuur van VR staat er ook echt niets statisch op het scherm tijdens het spelen.
Plaatsen waar ik het toch goed zag: de aftiteling bij Alumette (zelfs al is die dynamisch). De ronddraaiende bollen terwijl een spel aan het laden is, de 2D beelden van je PS4 die je soms te zien krijgt (eigenlijk is dat cinemamode, denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:46
Iemand al een defecte psvr? Die van mij gaat vanavond terug. Blauwe verticale streep bij linker oog. Helaas. Tof om te proberen dus komt wel weer eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Hier gelukkig (nog) geen problemen. Ook geen shifting zoals sommige/vele hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
destroyer6670 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:55:
Iemand al een defecte psvr? Die van mij gaat vanavond terug. Blauwe verticale streep bij linker oog. Helaas. Tof om te proberen dus komt wel weer eentje.
Balen, heb er verder eigenlijk nog niemand over gehoord. Denk dat je net pech hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Vandaag eindelijk de PS VR kunnen uitproberen eerst die Luge gedaan dat je ligt niet heel erg impressive en daarna die Deep Ocean gedaan, was echt supertof! Ook dat je zo naar voren kon gaan en over de reling kon kijken was leuk gedaan! Ik denk dat ik binnen de kortste keren hem wel ga aanschaffen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Twixie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:52:
[...]

Het punt is juist dat het geen camera-fout is, maar wellicht een accelerometer/magnetometer issue (geen idee welke van beide aanwezig zijn, if not both). Daardoor gaat het tracken van de hoek waaronder de headset zich bevindt (en dus niet de x,y,z positie) stilaan een grotere en grotere fout krijgen.
Ik ben zelfs niet zeker of de camera gebruikt wordt voor de Options-correctie. Benieuwd wat er gebeurt als je Options ingedrukt houdt terwijl je naar links kijkt. Als hij dan ook gewoon naar links kijken (i.e. 90° hoek) aanziet als vooruit, dan wordt de camera duidelijk niet gebruikt. Maar dan kan je je afvragen waarom er in-game niet constant kan gecorrigeerd worden.
Die correctie maakt uiteraard gebruik van de camera aangezien er niks gecorrigeerd kan worden zonder kijkrichting-referentie.
Ook als je helemaal naar links kijkt, wordt het beeld netjes voor je neus gecentreerd met die correctieknop.

Ik heb trouwens zelf gelukkig totaal geen last van de drifting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fusionmania schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:24:
Ook dat je zo naar voren kon gaan en over de reling kon kijken was leuk gedaan!
Het leuke van VR is dat ze hiervoor niets speciaal moeten doen ;). Ze modelleren gewoon een wereld en het is de tracking van de headset die ervoor zorgt dat je de wereld dan vanuit de overeenkomstige hoek kunt bekijken. Juist daarom is het zo realistisch. Bvb idem met Alumette waar je een gegeven moment rechtop moet gaan staan (mocht je dat al niet gedaan hebben) om dan in dat vliegend schip te kunnen binnenkijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
.GoO schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:53:
Een gat in de markt lijkt me trouwens oudere games updaten met een VR mode, dat kan de verkopen van die games zeker een boost geven en de install base van de PSVR ook. Desnoods vragen ze een klein bedrag voor de update van 5-10 euro.

Ik noem een Aliens, The Evil Within, etc. Moet te doen zijn toch? Ik zou het aanmoedigen als ik Sony was.
Wat dacht je van hele oude games in een virtuele arcadehal? Beetje rondlopen in een online lobby, achter een kast kruipen en gamen maar. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootism schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:30:
[...]
Die correctie maakt uiteraard gebruik van de camera aangezien er niks gecorrigeerd kan worden zonder kijkrichting-referentie.
Ook als je helemaal naar links kijkt, wordt het beeld netjes voor je neus gecentreerd.
Die kijkrichting-referentie zou je ook gewoon zelf kunnen genereren. Als ik mooi in mijn zetel zit met hoofd mooi rechtop, dan is er helemaal geen camera nodig om te zeggen dat mijn hoofd mooi rechtop is.
Als het wél met de camera is, begrijp ik dan 1 ding wel compleet niet: die hercalibratie is echt ogenblikkelijk: je drukt op Option en het beeld sprint recht. Als het dus echt puur op basis van het camera-beeld is, waarom doen ze dat dan niet constant tijdens een spel ?
EDIT: ik vermoed eigenlijk dat het probleem is om beeld van camera en info van sensoren te combineren. De camera zal wellicht veel te onnauwkeurig zijn om goed te kunnen tracken, dus daarvoor heb je de sensors nodig. Maar het probleem van de sensors is dat die dan weer geen absoluut referentie-punt hebben. Als je die 2 realtime combineert in een game, loop je wellicht het risico op jitter (wat sommigen ook daadwerkelijk hebben).

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 17-10-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KlaasjeNL schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:33:
[...]
Wat dacht je van hele oude games in een virtuele arcadehal? Beetje rondlopen in een online lobby, achter een kast kruipen en gamen maar. :9~
Doet me denken aan PS Home destijds, wat ook wel leuk zou geweest zijn in VR. Maar een arcadehal lijkt me 2x niets, omdat je uiteindelijk games gewoon 2D games zijn en de added value van VR nul is. Wat eerder wél gaaf zou zijn is bvb een game als Themepark World waar je dan zelf kunt plaats nemen in je gebouwde attracties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

sww89 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:27:
[...]

Nou de media aandacht, mede dankzij jou ;), kan er voor zorgen dat het probleem snel wordt opgelost. Ik neem aan dat Sony het ook onderzoekt. nieuws: Sommige PlayStation VR-gebruikers hebben last van verschuivend beeld
Kijk aan! Het leek me nieuwswaardig en ik het is een extra kanaal om het onder de aandacht te brengen bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

robbertvw schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:20:
De beleving in 3D met headtracking is echt geweldig. Vooral in een open cockpit auto (de Caterham), laag bij de grond is het ervaring zoals nooit tevoren.
Heb je al een Ariel Atom geprobeerd? Kijk je door het buizenframe zo op de grond, en naar de wielophanging. Dat vond ik een hele beleving. Ik kan me ook heel erg vinden in je verlanglijstje, Pcars en GTsport kom maar op!

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Als je dit eens zelf wilt ervaren, bv in de mediamartkt kan het lees ik hier, wat is dan de killerapp die je moet zien?

Bvd ;-)
Pagina: 1 ... 9 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.