Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Rico0 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:18:
Weet iemand waar ik nog move controllers kan kopen in de omgeving Utrecht en Den Bosch?
Mediamarkt? Daar heb ik net een setje opgepikt in Eindhoven.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
rapsac schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Mediamarkt? Daar heb ik net een setje opgepikt in Eindhoven.
Anders online bestellen, genoeg winkels waarbij je ze dan morgen in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 22:54
Rico0 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:18:
Weet iemand waar ik nog move controllers kan kopen in de omgeving Utrecht en Den Bosch?
Media market den bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:19
Ik heb eigenlijk nog geen game gezien waarbij de move controllers nodig zijn. Daarstraks The Lion King, Circle of Life zitten beleven. Heel erg gaaf gedaan, met open mond zitten kijken. EVE Valkyrie is echt een hele korte demo, wat mij betreft net te kort om een echte indruk te krijgen. Ik vond het wel leuker om te spelen dan ik had verwacht. Ook Battlezone is leuk om te doen. De PS VR is veel meer een beleving dan alleen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Eddye schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:06:
Ik heb eigenlijk nog geen game gezien waarbij de move controllers nodig zijn. Daarstraks The Lion King, Circle of Life zitten beleven. Heel erg gaaf gedaan, met open mond zitten kijken. EVE Valkyrie is echt een hele korte demo, wat mij betreft net te kort om een echte indruk te krijgen. Ik vond het wel leuker om te spelen dan ik had verwacht. Ook Battlezone is leuk om te doen. De PS VR is veel meer een beleving dan alleen gamen.
Batman en Job Simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:20
Heb je The Lion King via youtube gekeken? Heb die een keer gezien met mn GearVR. Of is er echt een langere versie voor de PSVR zelf beschikbaar?

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
Mitchell-CWD schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Heb je The Lion King via youtube gekeken? Heb die een keer gezien met mn GearVR. Of is er echt een langere versie voor de PSVR zelf beschikbaar?
Via Littlstar VR Cinema, het is alleen het begin van de musical: "Circle of Life".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
.GoO schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:22:
[...]

Batman en Job Simulator.
Bij Batman zijn ze niet vereist, bij Job Simulator inderdaad wel, zie ik, maar ik heb ff geen zin om in mijn vrije tijd te doen alsof ik op het werk zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:00
Heb hem vanmorgen ook gekocht,super.
Welke headset is het fijnste in samenwerking met de PSVR ??
Wil een nieuwe kopen omdat mijn oude Sony bleutooth niet werkt met de PSVR.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Ik heb eigenlijk nog geen game gezien waarbij de move controllers nodig zijn.
Ace Banana
Job Simulator
Harmonix (voor overige modes)
The Brookhaven Experiment
Hatsune Miku (whatever floats your boat)

Zullen ongeacht meer games komen die moves vereisen. Ik wacht op games die de DS4 én Move vereisen. De DS4 met één hand vast houden (in je linker bijv) en de stick gebruiken om te bewegen terwijl je met de move in je rechterhand een zaklamp vast houdt.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:56
Probeer de intertoys helftheuvel eens. Zij hebben over het algemeen alles wel liggen. Wellicht een belletje in de omgeving plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 19:15
ASNNetworks schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:05:
[...]Zullen ongeacht meer games komen die moves vereisen. Ik wacht op games die de DS4 én Move vereisen. De DS4 met één hand vast houden (in je linker bijv) en de stick gebruiken om te bewegen terwijl je met de move in je rechterhand een zaklamp vast houdt.
Interesting, zijn er al zulke games aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Krijg jij goed beeld via die app? Bij mij gisteren hakkelde het en de resolutie was erg laag.
Ik heb de US demo disc gedownload en daar staat ook de film app Within op. Hier staan 3 demo films in die prima resolutie hebben. Als ik echter de app los installeer en ga streamen is de resolutie veel minder.
Dacht dat het aan mijn netwerk lag maar via de youtube app kan ik prima hd trailers bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100

willem100

je zou eigenlijk die films moeten kunnen downloaden op een usb stick. Dan ben je niet afhankelijk van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 15:46
PeevdTee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:23:
Ik hoop dat er een toffe platformer á la die Playroom VR demo aankomt. Zat met open mond te spelen en me te verbazen over de immersie.
Dat lijkt mij ook cool. Geniaal het onderdeel dat je een groot monster bent en, in mijn geval, mijn vrouw zo'n klein figuurtje die op Den duur dingen richting je hoofd gooit! Op Den duur op handen en knieën om poppetje van dichtbij te bekijken in beïnvloeden van dat level. Echt indrukwekkend.
In mijn ogen zijn zulk soort spellen erg geschikt. Driveclub was een tegenvaller en until dawn erg vermakelijk. Vanavond rest vd demo's bekijken. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
ASNNetworks schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Ace Banana
Job Simulator
Harmonix (voor overige modes)
The Brookhaven Experiment
Hatsune Miku (whatever floats your boat)

Zullen ongeacht meer games komen die moves vereisen. Ik wacht op games die de DS4 én Move vereisen. De DS4 met één hand vast houden (in je linker bijv) en de stick gebruiken om te bewegen terwijl je met de move in je rechterhand een zaklamp vast houdt.
Misschien komt er na verloop van tijd wel een move2, met een thumbstick. In de vorm van een pistolgrip zou dat best handelbaar zijn.
willem100 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:14:
Krijg jij goed beeld via die app? Bij mij gisteren hakkelde het en de resolutie was erg laag.
Ik heb de US demo disc gedownload en daar staat ook de film app Within op. Hier staan 3 demo films in die prima resolutie hebben. Als ik echter de app los installeer en ga streamen is de resolutie veel minder.
Dacht dat het aan mijn netwerk lag maar via de youtube app kan ik prima hd trailers bekijken.

[...]
Ja, de resolutie bij mij was prima. In het begin een wat lagere resolutie, maar na een paar seconden werd het hogere resolutie. Helemaal geen hakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eddye schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:12:
Misschien komt er na verloop van tijd wel een move2, met een thumbstick. In de vorm van een pistolgrip zou dat best handelbaar zijn.
Zoiets? nieuws: Sony werkt aan vr-ruimteshooter Farpoint met ondersteuning voor Aim C...

[ Voor 30% gewijzigd door BamSlam_ op 15-10-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddye schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:12:
[...]

[...]

Ja, de resolutie bij mij was prima. In het begin een wat lagere resolutie, maar na een paar seconden werd het hogere resolutie. Helemaal geen hakkelen.
Sony had voor de move al accesoires als een pistool en geweer uit het ps3 tijdperk, die pistooltjes zouden goed kunnen werken op games als rush of blood. Ook was er al een ps move thumbstick, maar die had dus niet z'n gekleurde bol aan de bovenkant. Ik zou zeggen kijk hier even naar https://www.amazon.com/s/...11&ie=UTF8&qid=1476541494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Laatst online: 11:23

RawChild

PSN: Rawchild

destroyer6670 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

Dat lijkt mij ook cool. Geniaal het onderdeel dat je een groot monster bent en, in mijn geval, mijn vrouw zo'n klein figuurtje die op Den duur dingen richting je hoofd gooit! Op Den duur op handen en knieën om poppetje van dichtbij te bekijken in beïnvloeden van dat level. Echt indrukwekkend.
In mijn ogen zijn zulk soort spellen erg geschikt. Driveclub was een tegenvaller en until dawn erg vermakelijk. Vanavond rest vd demo's bekijken. Kan niet wachten.
Die game en precies dat spelletje was ook mijn eerste ervaring.. nog steeds ongeëvenaard. Maar heb nog niet alles geprobeerd.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ben net toevallig even binnen geweest bij de Media Markt in Den Bosch. Alle accessoires waren op in de schappen. Nog wel een stuk of 20 PS VR brillen op zijn minst.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:19
Net bij de Gamemania een 10 minuten demo gedaan en ik moet zeggen dat het vrij tof is. Voor mij persoonlijk nog niet het geld waard aangezien ik nauwelijks tijd heb om te gamen (raak nu al nauwelijks mijn ps4 aan) maar de immersie en beleving is prima.

De resolutie is zoals vele reviews al aangaven niet je van het maar daar stoorde ik me niet echt aan. Ooit zal ik er 1 aanschaffen, even lekker wachten tot er meer keus is in de games en op een prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Driveclub ziet er echt verschrikkelijk slecht uit, maar Batman VR was echt de beste ervaring tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
NotSoSteady schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:46:
Driveclub ziet er echt verschrikkelijk slecht uit, maar Batman VR was echt de beste ervaring tot nu toe.
Ben het met je eens dat de scherpte bij Driveclub ontbreekt; heb er nu toch al een paar uur ingestoken (had een season pass dus kostte maar 20 euro).

Zodra je "gewend" raakt aan de beelden is het gewoon een geweldige game. De handling met mijn T300 is prima in orde.

Het gevoel dat ik krijg als ik bergaf haarspeldbochten aansnijdt in een Ferarri F40 is gewoonweg ongevenaard

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:56

kaanmijo

Picobello B.V.

Heb 'm net even geprobeerd bij de Media Markt in Rotterdam (Centrum). Het viel echt alles behalve tegen. Ik heb zelf een Vive gehad en ik moet zeggen dat wat Sony hier geflikt heeft echt bewonderenswaardig is. Het doet qua graphics iets onder voor de Vive, maar niet spectaculair veel. De bril zit wel 20x comfortabeler dan de Vive en Oculus. Ik denk ook dat deze bril écht de push is die VR nodig heeft.

In het halfuurtje dat ik er was hebben 2 mensen na de demo de bril meegenomen naar de kassa. Toen ik wegging hadden ze nog 4 brillen op voorraad en voldoende camera's en Move controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkulleQ
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-04 19:37
Kronos1979 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:14:
[...]

Ben het met je eens dat de scherpte bij Driveclub ontbreekt; heb er nu toch al een paar uur ingestoken (had een season pass dus kostte maar 20 euro).

Zodra je "gewend" raakt aan de beelden is het gewoon een geweldige game. De handling met mijn T300 is prima in orde.

Het gevoel dat ik krijg als ik bergaf haarspeldbochten aansnijdt in een Ferarri F40 is gewoonweg ongevenaard
Ben het helemaal met je eens, heb nu zo'n 4 uur gespeeld. De combinatie met een stuur maakt het helemaal af en dan vergeet je op een gegeven moment de iets mindere graphics. Ik speel ook de gewone Driveclub maar vind de vr versie leuker😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Meer mensen die de center functie niet werkend krijgen bij sommige demo's? Wilde net Until Dawn spelen maar ik kreeg met geen mogelijkheid de pistolen gelijk aan mijn handen en het beeld recht vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
heb het nu zelf ook ervaren, ben brildragend .. Beeld scherper stellen door de bril iets omhoog of omlaag te doen .. en wat strakker (heb het maar eventjes een tikkie tegenaangedrukt.. wou de demonstrator niet lastig vallen ..)

heb de oceaan demo ervaren.. maar man ... dat is vet.. en slechte graphics.. daar let je niet eens op .. je buigt voorover en je gaat over de reling van het bakje kijken.. het gevoel van beweging toen ik dat deed kwam er ook aan ... of dat een goed teken is... moet ik wat langer ervaren.

maar inderdaad zat prima.. je bent echt van de buitenwereld afgesloten... en net alsof je er midden in zit..

Woorden zeggen eigenlijk niks je moet het ervaren...

Grote nadeel voor mij... teveel kabels.. dus ik wacht wel op de volgende generatie maar ze hebben wel een pracht prestatie geflikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:00
Vind het wel veel vermoeiender dan gewoon spelen op je scherm,net 2 uurtjes EVE Valkyrie erop zitten,geweldig spel.

[ Voor 6% gewijzigd door GRAD85 op 15-10-2016 21:21 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teveel kabels... goh... ok, installatie is een draak als je het netjes in je kast wil maar daarna is dat toch echt een non-issue. Uiteindelijk is er dan nog 1 dubbele kabel naar de headset die je makkelijk uit de cpu-box kunt trekken om headset+kabel netjes weg te bergen.
Was ook wel blown away door die Deep Ocean demo. Grappige anekdote: mijn vrouw was eigenlijk direct geïnteresseerd om iets horror te spelen. Na de Deep Ocean is ze er al een pak minder zeker van door hoe ze onder de indruk was van de immersie van VR.

Het shift probleem vind ik wel het grootste probleem. Na 1 race Driveclub VR (dat ik heel goed vond meevallen) zat er al een fout op van bijna 30°. Ik begrijp dan echt niet waarvoor die LEDs in de headset dienen. Ik zit ondertussen trouwens al een pak dichterbij maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Laatst online: 14-09 22:20
Voor de mensen die er nu al aardig wat uurtjes op hebben zitten: is het nog steeds erg leuk? Ik twijfel nog omdat ik bang ben dat je het na een tijdje wel gezien hebt. Maar door de vele positieve reacties hier sluit ik echter niet uit dat ik morgen toch nog even langs de Mediamarkt ga... :p

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GRAD85 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:20:
Vind het wel veel vermoeiender dan gewoon spelen op je scherm,net 2 uurtjes EVE Valkyrie erop zitten,geweldig spel.
Is ook logisch. Is vermoeiender voor je ogen omdat ze constant op 1 vast schermpje zitten te focussen (het blijft stereoscopie en geen echte 3D). En is vermoeiender voor je nek omdat je met je hoofd moet rondkijken ipv met de joysticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
NotSoSteady schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:46:
probeer the kitchen demo even uit de us store ;)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:33
Dutchzilla schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:28:
[...]

probeer the kitchen demo even uit de us store ;)
Kitchen demo staat bij mij gewoon in de NL store hoor :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Mitchell-CWD schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:24:
Voor de mensen die er nu al aardig wat uurtjes op hebben zitten: is het nog steeds erg leuk? Ik twijfel nog omdat ik bang ben dat je het na een tijdje wel gezien hebt. Maar door de vele positieve reacties hier sluit ik echter niet uit dat ik morgen toch nog even langs de Mediamarkt ga... :p
Het is natuurlijk erg persoonlijk of er al games tussen zitten die het voor jou geschikt maken.
De ervaring is tof; de demo's zullen je zeker een dag zoet houden. Uiteindelijk zullen het toch de games moeten zijn die je terug laten komen.

Voor mij persoonlijk is dat nu al Driveclub. Ik ben helemaal weg van racegames dus Driveclub is voor mij nu al een game die ik de komende maand(en) grijs ga spelen.

Mocht er nog geen game uit zijn die je echt aantrekt dan zou ik wachten tot die er wel zijn.

Games die nu langere tijd gameplay bieden (dus verder gaan dan een "experience") zijn games zoals Battlezone / Eve Valyrie / Driveclub / Rigs etc.

Na de demo van de Playroom (het platform spel) kan ik trouwens niet wachten tot de aankondiging van het eerste echte platform / adventure spel. Soort van Zelda in VR in ThirdPerson?! Ja graag :-)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Momenteel met een maat met de VR bezig, met name Until Dawn.. :P

Maarrem, kun je op één of andere manier Trophy notifications inschakelen? je hoort het pling geluid wel maar ziet noch op de TV noch op de VR een popup van de Trophy. Snap dat het afleid in de ervaring maar zou het wel aan willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Oke vandaag toch ook maar Batman gekocht kreeg goeie reviews en WOW ik was al onder de indruk van sommige andere spellen maar dit is echt heel goed gedaan eigenlijk een soort van interactieve film.
Alles is op ware grote en soms zijn er echt momenten waar je dus geen hoogte vrees moet hebben want het lijkt heel hoog.
Ook de soort van puzzels zijn erg leuk gedaan en het ziet er gewoon erg goed uit het de misschien wat lage resolutie valt hier helemaal niet op en ook dat het in de verte misschien wat wazig lijkt ook geen probleem gewoon erg goed gedaan.

Voor de Kids heb ik Jobsimulator gekocht dat wilden ze zelf en is ook erg leuk gedaan ook al ziet dat er erg cartoony uit.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik heb m sinds de launchdag en het verveelt allerminst, vind het eerder verslavend werken. De demo's houden je zoals gezegd minstens een dag bezig en dan heb je een idee welke games je liggen. Ik ben nu met VR Worlds en Batman bezig. The Playroom is gratis en staat ook garant voor vele uren speelplezier. Daarnaast zijn er vele gratis VR video's en kan je tussendoor gewone games en films spelen op een megascherm.

Ik raad het zeker aan om te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Laatst online: 07:31
ik heb er inmiddels tussen de 12 en 15 uur inzitten, vandaag was een lange sessie van 2 uur Eve Valkyrie en 3 uur Driveclub VR

Ik vind het nog steeds fantastisch, het is wel wennen aan de intensieve ervaring (vooral Eve Valkerie speel je niet zomaar even vind ik), maar als je dat eenmaal gewend bent (Ging in mijn geval redelijk snel) dan wil ik eigenlijk niet anders meer gamen. Dit voegt zoveel toe dat je de mindere graphics op de koop toe neemt.

Driveclub VR is hiervan het perfecte voorbeeld, de graphics zijn een stuk minder dan die van de normale Driveclub, maar net zoals 1 van de posters hier ook al zei, ik vind de VR versie stukken leuker spelen, wel speel ik met stuur overigens wat de ervaring nog een stuk vetter maakt.

Wat overigens ook erg vet is om project cars of dirt ralley in cinema mode te spelen. Je hebt dan niet de 3d VR ervaring, maar dat komt toch wel enorm over hoor om te racen op zo'n groot scherm.

Ik heb wel de Helderheid van de VR een stuk terug gezet (naar ongeveer 70 procent), het beeld wordt dan veel zwarter in de zwarte stukken en het is minder vermoeiend voor je ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Jullie raden VR dus ook aan voor bv F1 2016? Heb namelijk een Playseat met T500rs en F1 stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:33
Zo, de vrouw gaat naar bed, ik ga weer even lekker aankloten met de PSVR!

Ik denk er zelf over om Rush of Blood en Batman te kopen, twijfel nog aan Gunjack, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Batman is sowieso een no-brainer. Echt wel een van de gaafste VR ervaringen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik heb Rez gekocht en alle areas gespeeld. Vond het al een klassieker, maar wat is ie zoveel toffer in VR (wel in dynamic mode spelen!). Echt een aanrader.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik Eve of Rigs ga halen. Ik vind beide leuk en heb gelukkig geen last van sickness. Jammer dat er geen 3 halen, 2 betalen actie is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 11:48
Ik vind het echt een enorme aanvulling op het game plezier, je bevind je sowieso in een geheel andere dimensie!
Rush of Blood is echt enorm lachen, kwaliteit is goed, en je schrik je soms helemaal het lazarus!
Ik vind hem enorm lekker zitten, je kunt dit natuurlijk niet vergelijken met een beeldscherm.
Het wel velen malen intensiever dan spelen vanaf je beeldscherm. Maar persoonlijk vind ik het echt waanzinnig gaaf!!!

Ik heb nog geen seconde spijt! Morgen weer lekker verder puzzelen ;-) (letterlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door thepeet op 16-10-2016 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Laatst online: 14-09 20:29
Wat heb ik een plezier aan dat ding zeg! Zo zie je maar dat resolutie niet alles zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Menace_1981 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:27:
Ik heb Rez gekocht en alle areas gespeeld. Vond het al een klassieker, maar wat is ie zoveel toffer in VR (wel in dynamic mode spelen!). Echt een aanrader.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik Eve of Rigs ga halen. Ik vind beide leuk en heb gelukkig geen last van sickness. Jammer dat er geen 3 halen, 2 betalen actie is...
Hoelang duurt het voordat je klaar bent met Rez? Ik vind de demo heel tof maar wil niet 30 euro spenderen aan een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
RedHat schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:16:
Jullie raden VR dus ook aan voor bv F1 2016? Heb namelijk een Playseat met T500rs en F1 stuur.
Alsof je naar een lowres beamer kijkt.
Het is niet de echte vr ervaring.. ik vind het zelf wel een toevoeging. Heb zelf F1 en een T300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
Verdorie, de downloadsnelheid van Batman is nog geen 1MB per seconde en Rush of Blood wil niet unlocken, ookal heb ik betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Batman klaar. Begonnen aan Eve. Rustig aan beginnen merk ik wel. Is even wat anders dan het "stilstaand" spelen bij Batman. Wel snel gemerkt bij mijzelf dat als ik focus op een object in Eve dat de misselijkheid weg is. Zodra ik zomaar wat rond kijk komt Instant misselijkheid omhoog haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ook net Batman een keer doorgespeeld. Echt een toffe ervaring en laat goed zien waar VR toe in staat is op de PS4.

Enige nadeel tot nu: beetje lastig drinken met die headset op je knar. Om enigszins de immersie in stand te houden drink ik m'n wijn met een rietje :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
Shiverzz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:54:
Ook net Batman een keer doorgespeeld. Echt een toffe ervaring en laat goed zien waar VR toe in staat is op de PS4.

Enige nadeel tot nu: beetje lastig drinken met die headset op je knar. Om enigszins de immersie in stand te houden drink ik m'n wijn met een rietje :+ .
Ja of je neus snuiten ook erg lastig. *Verkoudheid*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Silooy schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:02:
Ja of je neus snuiten ook erg lastig. *Verkoudheid*
Ja, heb je daar nog een goede work-around voor? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 11:30
Even een vraagje mbt de headset.
Zit het stukje waar het scherm in zit bij jullie ook een klein beetje losjes?

En dan bedoel ik als je naar boven kijkt dat hij wat dichter op je neus komt en als je dan weer voor je kijkt hij gewoon weer los hangt zeg maar.
Dus een heel klein beetje speling.

Dus geen speling met het naar voren en naar achteren duwen, maar gewoon als hij dan vastklikt dat hij daarna wat speling heeft, echt minimaal.

[ Voor 19% gewijzigd door henkyyyyyyy op 16-10-2016 01:11 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

henkyyyyyyy schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:09:
Even een vraagje mbt de headset.
Zit het stukje waar het scherm in zit bij jullie ook een klein beetje losjes?

En dan bedoel ik als je naar boven kijkt dat hij wat dichter op je neus komt en als je dan weer voor je kijkt hij gewoon weer los hangt zeg maar.
Dus een heel klein beetje speling.

Dus geen speling met het naar voren en naar achteren duwen, maar gewoon als hij dan vastklikt dat hij daarna wat speling heeft, echt minimaal.
Heb ik ook. De slider van het scherm is niet traploos, dus is normaal dat er minimale speling op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 11:30
Shiverzz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:50:
[...]

Heb ik ook. De slider van het scherm is niet traploos, dus is normaal dat er minimale speling op zit.
Oke dank je.
Dan komt het dus niet door Headmaster die ik gisteren gespeeld heb. :+

Ga me dan altijd naderhand afvragen of die speling er dan al in zit zat.
Nog steeds een geweldig apparaat.
Misselijk wirdt ook steeds minder.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Aarrgghh.... nu al wakker..
Aarrgghh.... welk spel nu gaan aanschaffen om echt te spelen i.p.v de demo's.

Heb het idee dat dit allemaal nog techdemo's zijn en nog niet het bedrag 'echt' waard zijn.

Keuzes 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Rico0 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:11:
[...]

Hoelang duurt het voordat je klaar bent met Rez? Ik vind de demo heel tof maar wil niet 30 euro spenderen aan een paar uurtjes.
Laten we zeggen 1,5 tot 2 uur voor de originele 5 areas. Daarna heb je area x wat een nieuw lvl schijnt te zijn. Heb ik nog niet gedaan. Tot slot heb je nog time attack en een modus waarin je tegen alle bosses vecht etcetera.

Ik weet nog van vroeger dat ik de game vaak nog opstartte om 1 of 2 lvls te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

b.o.n.s schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:15:
[...]

Alsof je naar een lowres beamer kijkt.
Het is niet de echte vr ervaring.. ik vind het zelf wel een toevoeging. Heb zelf F1 en een T300
Hmm interessant, want bij een spel waarbij elke milliseconde telt wil ik niet beperkt worden door de lage resolutie. Ik heb alleen in de winkel even die oceaandemo gedaan, en toen vond ik de resolutie prima, maar ik ken die cinema modus nog niet.

Ik ben nu gewend om 1 meter voor mijn tv te zitten met mijn T150 wat een leuke ervaring geeft en ik alles goed en scherp kan overzien. Maar jij ervaart dus geen problemen tijdens het nauwkeurige rijden? Kijk bij GTA V ofzo maakt het mij geen zak uit, maar ik vraag mij dus af of ik met de PSVR ook geconcentreerd kan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

offtopic:
Edit: foutje

[ Voor 136% gewijzigd door swv op 16-10-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
sww89 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:02:
[...]

Hmm interessant, want bij een spel waarbij elke milliseconde telt wil ik niet beperkt worden door de lage resolutie. Ik heb alleen in de winkel even die oceaandemo gedaan, en toen vond ik de resolutie prima, maar ik ken die cinema modus nog niet.

Ik ben nu gewend om 1 meter voor mijn tv te zitten met mijn T150 wat een leuke ervaring geeft en ik alles goed en scherp kan overzien. Maar jij ervaart dus geen problemen tijdens het nauwkeurige rijden? Kijk bij GTA V ofzo maakt het mij geen zak uit, maar ik vraag mij dus af of ik met de PSVR ook geconcentreerd kan rijden ;)
Ik heb een playseat en een T300, maar heb absoluut geen last van de lage resolutie. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik nu alleen nog Driveclub VR speel en geen behoefte meer heb aan F1 2016, Project Cars of welke 2D racegame dan ook. VR voegt zoveel toe aan de beleving dat terug naar 2D echt als een heel grote stap terug voelt.

Verder lees je wat negatieve reacties over Driveclub VR als het om de graphics gaat. Maar ik heb gisteren DC (2D) eens opgestart in cinema modus en dat zag er niet heel veel beter uit. Dat gezegd hebbende vind ik ze er beide gewoon goed uitzien.

Hopelijk komen van de meeste nieuwe toemomstige (race)games zowel 2D als VR-versies op de markt. Dan zijn de VR-versies voor mij blinde aanschaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kronos1979
Gisteren met Driveclub met een andere tweaker rondgereden; geweldig gevoel geeft dat, als je naast elkaar rijdt krijg ik gewoon de neiging om even te zwaaien.

Mochten we nog mensen een club zoeken binnen driveclub VR ik kan wel wat ruimte maken voor tweakers

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

Kronos1979 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:10:
Gisteren met Driveclub met een andere tweaker rondgereden; geweldig gevoel geeft dat, als je naast elkaar rijdt krijg ik gewoon de neiging om even te zwaaien.
lol

Zelf heb ik ook geen moeite met de resolutie van Driveclub, de immersie is gewoon goed. Het zou allemaal wat gedetaileerder mogen zijn, maar technisch/softwarematig waarschijnlijk (nog) niet mogelijk. Het zou wat anders zijn als de graphics gamebreaking zouden zijn. Zit ook in een raceseat met stuur te gamen wat de beleving wellicht vergroot. Verder ben ik me ook bewust dat dit first gen is, maar boven verwachting (persoonlijk) presteert.

Vind het wel jammer dat je de PS4 Pulse 2.0 headset niet draadloos kan gebruiken, maar dat had ik kunnen weten omdat de extra processor de 3d audio verwerkt.

Cinema mode werkt ook redelijk met bv Projectcars. (tip: helmetcam gebruiken) maar het blijft dan 2D en prefereer ik de monitor/tv.

Kan niet wachten op GTsport!

[ Voor 75% gewijzigd door M1d4s op 16-10-2016 10:50 ]

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willem100

willem100

Ik had wat problemen met de LittleCinema app. Kennelijk hapert mijn netwerk een beetje en kreeg ik slechte resolutie en haperingen.

Heb inmiddels de Vrideo app uit de US store geprobeerd en daarmee heb je ook de optie om films te downloaden. Dan krijg ik wel goed kwaliteit. Er staan honderden films in, sommige 180° maar ook in 3D en 360°. Ik dacht dat de ps-vr geen 3d films kon afspelen (blue rays?)maar deze doen het gewoon.
Met deze app kan je je uren vermaken. Als je een film streamt en op pauze zet kan je ook de resolutie wijzigen. 4k op deze headset heeft geen zin en daarmee voorkom je wellicht dat je netwerk niet snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

KlaasjeNL schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Ik heb een playseat en een T300, maar heb absoluut geen last van de lage resolutie. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik nu alleen nog Driveclub VR speel en geen behoefte meer heb aan F1 2016, Project Cars of welke 2D racegame dan ook. VR voegt zoveel toe aan de beleving dat terug naar 2D echt als een heel grote stap terug voelt.

Verder lees je wat negatieve reacties over Driveclub VR als het om de graphics gaat. Maar ik heb gisteren DC (2D) eens opgestart in cinema modus en dat zag er niet heel veel beter uit. Dat gezegd hebbende vind ik ze er beide gewoon goed uitzien.

Hopelijk komen van de meeste nieuwe toemomstige (race)games zowel 2D als VR-versies op de markt. Dan zijn de VR-versies voor mij blinde aanschaf.
Dat racen in 3D/VR de ervaring ten goede komt snap ik, omdat je op die manier ook veel beter bochten in kunt schatten etc. Althans zo werd het hier eens door iemand omschreven. Maar mij gaat het er om of ik bij een 2D game als F1 2016 beter met of zonder PSVR kan spelen :) M.a.w. hoe spelen games in de cinema modus? Want daar heb ik hier nog geen ervaringen over gelezen. Het enige dat ik weet is dat je op die manier games en films kunt kijken op een heel groot virtueel scherm van ±228" en dat die modus ook geactiveerd wordt wanneer je je PSVR aansluit op je pc ofzo. Maar hoe is uiteindelijk de ervaring als je op die manier games speelt? Of geniet je eigen tv dan nog de voorkeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[b]sww89 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:55:[/b
M.a.w. hoe spelen games in de cinema modus? Want daar heb ik hier nog geen ervaringen over gelezen. Het enige dat ik weet is dat je op die manier games en films kunt kijken op een heel groot virtueel scherm van ±228" en dat die modus ook geactiveerd wordt wanneer je je PSVR aansluit op je pc ofzo. Maar hoe is uiteindelijk de ervaring als je op die manier games speelt? Of geniet je eigen tv dan nog de voorkeur?
Ik vind de cinema modus ERG vet.
Het is alsof je naar een 300" projectie zit te kijken in een pikdonkere kamer.
Het beeld blijft ook gecentreerd staan waardoor het natuurlijk aanvoelt.
Gisteren enkele potjes Rocket League gespeeld met mijn brilletje op. Ging perfect!
Uiteraard niet zo scherp als op je TV, maar dat neem je voor lief omdat het via de bril toch een stuk intenser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wootism schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Ik vind de cinema modus ERG vet.
Het is alsof je naar een 300" projectie zit te kijken in een pikdonkere kamer.
Het beeld blijft ook gecentreerd staan waardoor het natuurlijk aanvoelt.
Gisteren enkele potjes Rocket League gespeeld met mijn brilletje op. Ging perfect!
Uiteraard niet zo scherp als op je TV, maar dat neem je voor lief omdat het via de bril toch een stuk intenser is.
Nice! Dus de tv kan eigenlijk wel de deur uit :+ Aangezien 'gewoon' tv kijken tegenwoordig ook niet meer boeiend is.

Maar met dit gegeven kijk ik er dan ook wel naar uit om op die manier te gaan spelen. Al denk ik dat het vaak genoeg zo zal zijn dat ik even geen zin heb in een bril op mn kop en dus gewoon voor de tv wil gamen. Je zou PostNL of de pizzabezorger maar missen terwijl je VR gamed ;) Dus ik denk dat de tv maar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Wat is nu de killer app van PS VR?
Ik heb gisteren een setje gekocht en heb nog niet alles van de demo disk bekeken. VR worlds vond ik tot nu toe het beste O+ . Driveclub VR ziet er niet uit helaas maar speelt wel leuk :)
Rez heb ik ook gespeeld is echt heel tof, behalve dat op snelle momenten met camera rotaties ik me daar niet super lekker bij voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
Ik zie mezelf de 2D games niet op cinema mode spelen hoor. Ik keek er wel naar uit, maar het is qua grafische kwaliteit een behoorlijk stuk minder dan mijn normale tv. Ligt er ook denk ik aan wat je hebt staan, maar als je een goede tv hebt vanaf 46 inch is dat een stuk beter in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wes- schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:28:
Ik heb gisteren een setje gekocht en heb nog niet alles van de demo disk bekeken. VR worlds vond ik tot nu toe het beste O+ . Driveclub VR ziet er niet uit helaas maar speelt wel leuk :)
Rez heb ik ook gespeeld is echt heel tof, behalve dat op snelle momenten met camera rotaties ik me daar niet super lekker bij voel.
Ik zou zeggen Arkham VR en EVE Valkyrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
sww89 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:24:
[...]

Nice! Dus de tv kan eigenlijk wel de deur uit :+ Aangezien 'gewoon' tv kijken tegenwoordig ook niet meer boeiend is.

Maar met dit gegeven kijk ik er dan ook wel naar uit om op die manier te gaan spelen. Al denk ik dat het vaak genoeg zo zal zijn dat ik even geen zin heb in een bril op mn kop en dus gewoon voor de tv wil gamen. Je zou PostNL of de pizzabezorger maar missen terwijl je VR gamed ;) Dus ik denk dat de tv maar blijft.
Ik heb voor de gein ook Destiny gespeeld in Cinema mode maar dat is toch wel wennen en misschien net te dichtbij kwa gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Oke thx voor de reacties. Dat wordt dus zelf ervaren hoe cinemagamen bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
wel erg vet om te zien dat het mogelijk is om je xbox one/wiiu etc ook aan te sluiten op je headset en dat je dan door een vr bril groots je spellen kunt spelen. Nu heb ik zelf geen VR maar kunnen jullie je ervaringen delen hoe het is om bijvoorbeeld gaars of war 4 op de Xbox one via je bril te spelen of Uncharted 4? Ben erg benieuwd, de resolutie zal geen HD zijn maar de ervaring dat je toch een erg groot scherm voor je hebt lijkt me wel erg cool.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
cypress3d schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:57:
wel erg vet om te zien dat het mogelijk is om je xbox one/wiiu etc ook aan te sluiten op je headset en dat je dan door een vr bril groots je spellen kunt spelen. Nu heb ik zelf geen VR maar kunnen jullie je ervaringen delen hoe het is om bijvoorbeeld gaars of war 4 op de Xbox one via je bril te spelen of Uncharted 4? Ben erg benieuwd, de resolutie zal geen HD zijn maar de ervaring dat je toch een erg groot scherm voor je hebt lijkt me wel erg cool.
Het is alsof je van een blu-ray weer terug gaat naar dvd, het werkt prima, maar het is wel een redelijke stap terug.

Nu speel ik zelf thuis al op een 100" scherm via mijn beamer, dus voor het groots hoef ik het niet perse te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Laatst online: 07:31
sww89 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:34:
Oke thx voor de reacties. Dat wordt dus zelf ervaren hoe cinemagamen bevalt.
ja dat is het beste, voor de 1 is het goed genoeg kwa resolutie en de ander zal het niets vinden. Het heeft allemaal met verwachtingspatroon en wat je zelf acceptabel vindt te maken.

zelf heb ik hier ook een hd beamer met een 100 inch scherm hangen en ik vind het vergelijkbaar kwa ervaring, beeld op de hd beamer is natuurlijk wel veel beter en scherper wat logisch is. Maar als je de ruimte niet hebt dan vind ik die cinema mode een behoorlijk goed alternatief omdat het diezelfde ervaring wel weet over te brengen en de mindere graphics resolutie vond ik zelf niet enorm storend.

Je kunt overigens kiezen uit 3 groottes van je scherm, de kleinste vind ik het minst prettig, dit komt omdat hier je head movements een veel grotere impact op je scherm hebben. De normal grootte vind ik het meest prettig spelen. De large mode speelt ook erg lekker, maar in dit geval is het zo groot dat je echt met je hoofd heen en weer moet kijken om de hoeken te zien (en de informatie die daar staat).

Andere tip die al vaak genoemd is maar enorm belangrijk is voor de cinema mode is dat je de oogcalibratie uitvoert. de default van 63 cm is een leuk startpunt, maar als je eigen oogafstand kleiner of groter is zorgt dat er wel voor dat alles in de hoeken wat wazig wordt. Als je de oogafstand meting correct uitvoert (dus exact op 70 cm van de camera, dan heb je precies je eigen oogafstand en zul je zien dat alles daarna in de hoeken gewoon scherp blijft.

Ik merk nu na een aantal dagen wel een ander probleempje overigens, ik heb zoveel uur gespeeld dat ik spierpijn in mijn nek krijg van het vele bewegen van je hoofd en vermoedelijk van het gewicht (wat je niet echt merkt, maar je nek blijkbaar wel). Dus ik moet de komende dagen maar even een beetje gaan minderen ondanks dat het enorm verslavend is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Laatst online: 14-09 12:04
wes- schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:28:
Robinson The Journey

Maar die komt pas 8 nov

Daarnaast staat Flight van Ubisoft ook op mijn lijstje (komt ook volgende maand uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100

willem100

Wayward Sky, ziet er kinderachtig uit maar is enorm leuk. Check de demo.

Hier wat ervaringen:

https://www.reddit.com/r/...d_sky_are_you_kidding_me/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

robinez schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

ja dat is het beste, voor de 1 is het goed genoeg kwa resolutie en de ander zal het niets vinden. Het heeft allemaal met verwachtingspatroon en wat je zelf acceptabel vindt te maken.

zelf heb ik hier ook een hd beamer met een 100 inch scherm hangen en ik vind het vergelijkbaar kwa ervaring, beeld op de hd beamer is natuurlijk wel veel beter en scherper wat logisch is. Maar als je de ruimte niet hebt dan vind ik die cinema mode een behoorlijk goed alternatief omdat het diezelfde ervaring wel weet over te brengen en de mindere graphics resolutie vond ik zelf niet enorm storend.

Je kunt overigens kiezen uit 3 groottes van je scherm, de kleinste vind ik het minst prettig, dit komt omdat hier je head movements een veel grotere impact op je scherm hebben. De normal grootte vind ik het meest prettig spelen. De large mode speelt ook erg lekker, maar in dit geval is het zo groot dat je echt met je hoofd heen en weer moet kijken om de hoeken te zien (en de informatie die daar staat).

Andere tip die al vaak genoemd is maar enorm belangrijk is voor de cinema mode is dat je de oogcalibratie uitvoert. de default van 63 cm is een leuk startpunt, maar als je eigen oogafstand kleiner of groter is zorgt dat er wel voor dat alles in de hoeken wat wazig wordt. Als je de oogafstand meting correct uitvoert (dus exact op 70 cm van de camera, dan heb je precies je eigen oogafstand en zul je zien dat alles daarna in de hoeken gewoon scherp blijft.

Ik merk nu na een aantal dagen wel een ander probleempje overigens, ik heb zoveel uur gespeeld dat ik spierpijn in mijn nek krijg van het vele bewegen van je hoofd en vermoedelijk van het gewicht (wat je niet echt merkt, maar je nek blijkbaar wel). Dus ik moet de komende dagen maar even een beetje gaan minderen ondanks dat het enorm verslavend is 8)
Helder verhaal dankjewel! Ik heb alleen ervaring met de deep ocean demo bij de Mediamarkt die een medewerker voor mij had opgestart. Dus ik heb nog werkelijkwaar geen idee van de mogelijkheden. Nou ja wel wat anderen vertellen, maar nog niet met eigen ogen gezien. Ook was de bril niet gecalibreerd met mijn hoofd/ogen. Dus voor een eerste keer was het mwah. Dat had ik graag anders gedaan. Maar wat ik zag was wel veelbelovend en dat heeft mij wel overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Mijn grootste ergernis is dat je eigenlijk je kameropstelling moet aanpassen. De afstand van de camera moet max 3 meter zijn en je moet loodrecht op camera zitten. Sony had gewoon een zoomlens (x2) zoals op de PS3 camera moeten gebruiken.

Driveclub VR is gewoon ziek in VR.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

loekf2 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:56:
Mijn grootste ergernis is dat je eigenlijk je kameropstelling moet aanpassen. De afstand van de camera moet max 3 meter zijn en je moet loodrecht op camera zitten. Sony had gewoon een zoomlens (x2) zoals op de PS3 camera moeten gebruiken.

Driveclub VR is gewoon ziek in VR.
En de camera dichterbij brengen kan niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inderdaad, je moet welliswaar recht voor de camera zitten, maar je zou je camera dus wel eender waar moeten kunnen opstellen. Een nadeel van de camera is wel dat het een proprietary aansluiting is, en niet gewoon USB. Dus verlengen is wellicht wat lastiger (al zullen er ook wel verlengkabels voor bestaan).

Zelf heb ik camera onder de TV gezet, maar dan moest ik alles wel dichterbij schuiven. Daarnet gemeten en blijkbaar zit ik er nu nog altijd 2.6m vanaf, dus ik ga toch ook eens overwegen om de camera gewoon op de salontafel te zetten (welliswaar met een verhoogje). Mijn probleem gaat dan wel ook de afstand van camera tot console zijn.

EDIT: verlengkabel is inderdaad wel gemakkelijk verkrijgbaar: http://www.bartsmit.com/n..._lF9mY2dYot2iIaAhtD8P8HAQ . Wordt een no-brainer voor mij dan... Met verlengkabel tot aan de TV, en daar dan de camera aansluiting, maarbij ik dan nog kan kiezen tussen meubels dichtbij schuiven en camera onder de TV, of meubels laten staan en camera op salontafel.

[ Voor 27% gewijzigd door Twixie op 16-10-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Wayward Sky is dus de eerste game die mijn vriendin dus heeft zitten spelen op de ps4, ze vind hem fantastisch!
Zelf erg blij met Until Dawn.. leuke ride moet ik zeggen.
EVE is ook geniaal, wat geeft dat een apart gevoel zeg.

Hier hou ik het voorlopig op tot de echte games komen zoals The Journey bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Laatst online: 11:23

RawChild

PSN: Rawchild

Net weer rigs gedaan. Geen motion sickness deze x. Gelukkig :)

Ook de nieuwe cod beta even met de vr bril op gespeeld. Was leuk. Maar gewoon op tv is behoorlijk stukje scherper. Voelde als van rgb naar HD gaan.

VR is echt een bijzondere ervaring, maar het kan nog veel beter als alles scherper wordt. Ben benieuwd of de pro daaraan bij draagt.

Ook denk ik dat open wereld games niet gaat lukken met de huidige hardware.

Hopelijk gaat sony flink investeren, want als ontwikkelaar zijnde is het niet echt interessant om een game uit te brengen waar je nog maar een paar 100.000 mogelijke klanten hebt.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
Ik zit nog steeds te dubben om of Eve Valkaryie te kopen of Battlezone
ik vind Battlezone erg leuk mede doordat de Demo een heel level is.
Eve ziet er ook erg gaaf uit maar de Demo is erg kort.
Nou zou ik graag willen weten van mensen die deze spellen gekocht hebben.
Welke je het langste spel plezier geeft en hoe veel diepgang er in zit wat zijn bv.. e upgrade mogelijkheden in Eve of in BattleZone.
Ik weet van BattleZone dat er ook Online Co-op in zit wat opzich ook cool is en ik las dat er redelijk wat upgrade mogelijkheden zijn en verschillende soorten Tanks.
Hoe zit dat met Eve bv..
Als ik krijg naar reviews op Youtube hebben ze het over het algemeen over het VR gedeelte dat alls voeiend gaat en mooi uitziet maar ik lees weinig over wat je allemaal kan doen in beide games.

En ja uiteindelijk wil ik ze allebij wel hebben maar zijn nou niet echt de goedkoopste games.

Update:
Toch wel wat reviews gevonden
Eve Valkaryie Heeft redelijk wat upgrade mogelijkheden maar dat gaat vrij langzaam je kan het wel versnellen met micro transactions dat geeft mij weer een beetje pay to win gevoel ook omdat er multie play inzit.
BattleZone Heeft ook verschillende Tanks en upgrades maar er zit geen multie play in lees PvP wel Online Co-op.
Beide Games krijgen nog wel geregeld Free Upgrades.

Damm neig toch naar Eve op het moment.

[ Voor 20% gewijzigd door FreakGIB op 16-10-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1d4s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

M1d4s

PSN - M1d4s010

robinez schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

tnx. ik ga het proberen. Ik zie alles een beetje wazig in de hoeken nu.

PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Twixie schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:15:
EDIT: verlengkabel is inderdaad wel gemakkelijk verkrijgbaar: http://www.bartsmit.com/n..._lF9mY2dYot2iIaAhtD8P8HAQ . Wordt een no-brainer voor mij dan... Met verlengkabel tot aan de TV, en daar dan de camera aansluiting, maarbij ik dan nog kan kiezen tussen meubels dichtbij schuiven en camera onder de TV, of meubels laten staan en camera op salontafel.
Bedankt voor de tip. Ik had al zitten zoeken, maar bij Amazon was ie uitverkocht. Ik heb de camera nu ook op de salontafel staat, met zo'n 3 meter afstand. De kabel brei naar de bril is ook niet te lang, ik red het net met de PS4 en dat processorkastje in het TV meubel.

Rigs is ook een prima game. Let ook op de details. Kijk maar eens naar beneden naar je voeten (afhankelijk van welke van die twee piloten je gekozen hebt). Arkham is toch wel bizar, als je met die Move controllers dingen kan aanraken, pakken, omdraaien etc.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

FreakGIB schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:16:
Ik zit nog steeds te dubben om of Eve Valkaryie te kopen of Battlezone
ik vind Battlezone erg leuk mede doordat de Demo een heel level is.
Eve ziet er ook erg gaaf uit maar de Demo is erg kort.
Nou zou ik graag willen weten van mensen die deze spellen gekocht hebben.
Welke je het langste spel plezier geeft en hoe veel diepgang er in zit wat zijn bv.. e upgrade mogelijkheden in Eve of in BattleZone.
Ik weet van BattleZone dat er ook Online Co-op in zit wat opzich ook cool is en ik las dat er redelijk wat upgrade mogelijkheden zijn en verschillende soorten Tanks.
Hoe zit dat met Eve bv..
Als ik krijg naar reviews op Youtube hebben ze het over het algemeen over het VR gedeelte dat alls voeiend gaat en mooi uitziet maar ik lees weinig over wat je allemaal kan doen in beide games.

En ja uiteindelijk wil ik ze allebij wel hebben maar zijn nou niet echt de goedkoopste games.

Update:
Toch wel wat reviews gevonden
Eve Valkaryie Heeft redelijk wat upgrade mogelijkheden maar dat gaat vrij langzaam je kan het wel versnellen met micro transactions dat geeft mij weer een beetje pay to win gevoel ook omdat er multie play inzit.
BattleZone Heeft ook verschillende Tanks en upgrades maar er zit geen multie play in lees PvP wel Online Co-op.
Beide Games krijgen nog wel geregeld Free Upgrades.

Damm neig toch naar Eve op het moment.
Ik zit met hetzelfde dilemma, ik neig op dit moment ook meer naar Eve.
Maar las in verschillende reviews dat je ervaring flink verpest kan worden door die microtransacties, aangezien je op een gegeven moment geen schijn van kans maakt t.o.v gekochte/geüpgrade schepen van andere spelers....

Ik blijf voorlopig nog even blokjes stapelen in Thumble :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Zeer vette VR ervaring, welke uiteraard volledig tot z'n recht komt op de PS Pro. Wel knap wat er uit de normale ps4 geperst wordt, Descent, Driveclub VR en Until Dawn zeer goede titels👍 In de zee kom je gewoon echt tot rust, echt mooi gedaan.
Kwa resolutie en "vage" graphics...ja dat zie je idd maar dat komt natuurlijk helemaal goed op de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Bontes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:44:
Zeer vette VR ervaring, welke uiteraard volledig tot z'n recht komt op de PS Pro. Wel knap wat er uit de normale ps4 geperst wordt, Descent, Driveclub VR en Until Dawn zeer goede titels👍 In de zee kom je gewoon echt tot rust, echt mooi gedaan.
Kwa resolutie en "vage" graphics...ja dat zie je idd maar dat komt natuurlijk helemaal goed op de Pro.
Want, dan is het opeens een stuk scherper en beter qua graphics? Heet het niet meer te maken met de resolutie van de bril?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
PeevdTee schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Want, dan is het opeens een stuk scherper en beter qua graphics? Heet het niet meer te maken met de resolutie van de bril?
De VR bril is niet per definitie de beperkende factor. De PS4 Pro zal veel meer anti aliasing kunnen toepassen of zelfs super sampling. Ook kunnen dan allerlei effecten (hoger) worden gebruikt icm hogere resolutie textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 11:48
Weet iemand waar je de Playstation 4 VR online kunt bestellen?
Twee vrienden van mij willen hem ook kopen, maar hij is overal uitverkocht. Het magazijn van Intertoys is ook leeg, terwijl op hun website staat dat hij nog leverbaar is?
Op MP staan ze ook, maar nieuw in doos geseald vragen ze tussen de 450 en 500 euro.

Ik denk zelf dat ze morgen een vrijemiddag moeten nemen en een aantal zaken langs moeten rijden.
Maar dat is ook wel weer zonden van je verlofuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
Zou gewoon de mm opbellen. Die hadden er op launch veel liggen in de winkel. En dan kunnen ze m in de avond ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

thepeet schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:04:
Twee vrienden van mij willen hem ook kopen, maar hij is overal uitverkocht. Het magazijn van Intertoys is ook leeg, terwijl op hun website staat dat hij nog leverbaar is?
Op MP staan ze ook, maar nieuw in doos geseald vragen ze tussen de 450 en 500 euro.

Ik denk zelf dat ze morgen een vrijemiddag moeten nemen en een aantal zaken langs moeten rijden.
wellicht bij sony zelf? :)

ik ben positief verrast over wat ik allemaal lees. ik had gedacht dat het maar zo-zo zou zijn, maar de meesten hier zijn overwegend positief. nice!

denken jullie dat er van deze bril ook hardware-revisies komen, net als bijv. bij de ps4, de cuh-1x00 versies?
en, denken jullie dat een ps4 pro toch een must is voor de bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04

spaceboy

Op grote hoogte

dawg schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

ik ben positief verrast over wat ik allemaal lees. ik had gedacht dat het maar zo-zo zou zijn, maar de meesten hier zijn overwegend positief. nice!
No offense, maar dat is zelden anders. Kijk naar een site als kieskeurig. Dan is het overwegend 8'jes of hoger. Ik ben ook verrast, daar niet van, maar ik wacht toch nog even iets langer af (vooral wat het échte aanbod met échte games wordt en niet van die halfgare demo's waar je meerdere tientjes per uur spelplezier voor moet neerleggen) of het echt een succes wordt. Ik denk dat ik over een half jaar ofzo ook echt wel zo'n ding in huis heb, maar op dit moment ben ik voorál benieuwd naar de verhalen van precies deze zelfde mensen over een maandje of 2. Ik vond de Wii toen ik 'm net had gekocht ook hart-stik-ke gaaf. Just sayin'... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
@PeevdTee, precies zoals woytek zegt...meer power = betere prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Wayward Sky is echt heel leuk idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

spaceboy schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:32:
[...]

No offense, maar dat is zelden anders. Kijk naar een site als kieskeurig. Dan is het overwegend 8'jes of hoger. Ik ben ook verrast, daar niet van, maar ik wacht toch nog even iets langer af (vooral wat het échte aanbod met échte games wordt en niet van die halfgare demo's waar je meerdere tientjes per uur spelplezier voor moet neerleggen) of het echt een succes wordt. Ik denk dat ik over een half jaar ofzo ook echt wel zo'n ding in huis heb, maar op dit moment ben ik voorál benieuwd naar de verhalen van precies deze zelfde mensen over een maandje of 2. Ik vond de Wii toen ik 'm net had gekocht ook hart-stik-ke gaaf. Just sayin'... :P
ik kom nooit op kieskeurig/beslist/etc. tweakers zijn naar mijn bescheiden mening al erg kieskeurig! ;)

ga hem ook (nog) niet halen. ik denk dat ik de nieuwe generatie afwacht. inderdaad om te games line-up even aan te zien, en eventuele kinderziektes m.b.t. de vr bril, of er net als bij de ps4 revisies komen, wanneer de ps vr2 aangekondigd wordt :+, etc etc. tijd genoeg toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Bontes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:44:
Bontes schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:33:
@PeevdTee, precies zoals woytek zegt...meer power = betere prestaties
Dat is niet per definitie zo.
Je hebt namelijk ook nog de resolutie van de bril. Je ziet nu al dat objecten in de verte minder scherp zijn, maar dat komt puur omdat de Oled-schermen te weinig pixels hebben om die objecten scherp op te bouwen.

Staat los van de kracht van de PS4 en de PS4 Pro veranderd daar dus ook niks aan.
Betere textures etc is een ander verhaal

[ Voor 19% gewijzigd door Wootism op 16-10-2016 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

thepeet schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:04:

Media Markt heeft die dingen nog genoeg op voorraad; ook online.
Voor 22:00 bestellen en je hebt hem morgen in huis. Of je gaat langs de lokale MM.
Ik kon ook niet slagen bij de plaatselijke GameMania, Bart Smit en Intertoys

[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 16-10-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 19:15
PS4 pro lijkt met name textures hoger renderen, wat ook effect kan hebben in VR maar in hoeverre vraag ik me af.
Verder las ik iets over speciale hardware ingebouwd in de GPU wat zou helpen bij VR oid. Maar kon daar weinig over vinden verder.

Thumper & Farpoint lijken in ieder geval "betere rendering" te krijgen.
Verder ben ik benieuwd of een aantal games native 120fps zullen aankunnen op de ps4 pro.

Hier staat levertijd langer dan 2 weken bij de mediamarkt. Intertoys wel Op voorraad. Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Zeg dat platform spel in de Playroom is hartstikke leuk gedaan, zo zouden ze een Mario spel moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggpelupessy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 07:15
Vandaag bij MM Almere een PSVR en Eve (slechts 39,99) gekocht. Heb tot nu toe alleen Playroom en de demo van rigs gespeeld. Ik ben tot nu toe echt heel erg positief over psvr. Ja, de graphics zijn minder, maar de spelbeleving is enorm goed.

Over een maandje de Ps4 pro kopen en alles wordt nog beter :)

Ze hadden trouwens nog zeker 20 units staan.
Pagina: 1 ... 8 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.