TechnoAddict heeft een verkeerde usernaam...LoadedBaton schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:07:
[...]
TechnoAddict maakt de verkeerde keuzes...
Mooi, dan gaan we die ook maar eens proberen.
Nostalgie! Ik heb t vooral na de eerste VR achtige toepassingen in Arcadehallen vroeger. Dat was zeer basic maar erg gaaf. Volgens mij 5 gulden voor even spelen toendertijd.henkyyyyyyy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:51:
37 hier en sinds deze film:
[video]
benieuwd naar echte VR geweest.
Lol. Ja, zitten wij mooi mee te kijkentechnoaddict schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:50:
[...]
33, huis wordt nu gebouwd, net getrouwd (DUUR), op vakantie geweest, vrouw boos als ik de bril aanschaf... Toch ook maar even wachten.... Snik..
Vind het zelf ook nog niet echt verstandig om nu toe doen. Al zegt mijn gevoel wel anders momenteel

Oow ja die ken ik ook nog wel, stonden in Scheveningen.Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:10:
[...]
Nostalgie! Ik heb t vooral na de eerste VR achtige toepassingen in Arcadehallen vroeger. Dat was zeer basic maar erg gaaf. Volgens mij 5 gulden voor even spelen toendertijd.
2 grote ronde "kooien" waar je in kon staan en dan zo'n groot ding op je kop.
Edit: plaatje erbij gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door henkyyyyyyy op 14-10-2016 14:16 ]
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Was net in de lunch even bij Intertoys en Bart smit, maar alleen Bart smit had 3 verschillendde games en verder niets. Ook geen reclame in die winkels, ook nog niet op tv gezien.
Straks maar even langs de media markt in leeuwarden. hopelijk is daar wat meer voor VR.
Straks maar even langs de media markt in leeuwarden. hopelijk is daar wat meer voor VR.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Die bedoel ik inderdaad. De ouderwetse Hommerson. Heb ik een hoop guldens naartoe gebrachthenkyyyyyyy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:12:
[...]
Oow ja die ken ik ook nog wel, stonden in Scheveningen.
2 grote ronde "kooien" waar je in kon staan en dan zo'n groot ding op je kop.
Ik weet niet of iemand het al vermeld heeft, maar het lijkt er op dat er een fout in de PS store staat. Als je in de store naar PS VR gaat dan zie je bij Eve Valkyrie een prijs staan van 59,99 (incl founder pack) ga je verder naar rechts naar de kleine tegels en kiest voor "Alles Weergeven'. Dan is Eve gratis.
Bij de grote tegel van Eve staat nu dat ik het gekocht heb... gratis...
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Gisteren een half uurtje in Rez lopen ronddolen, kreeg enigszins een idee hoe Jobe zich gevoeld moet hebbenhenkyyyyyyy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:51:
37 hier en sinds deze film:
[video]
benieuwd naar VR geweest.
oh! Zo maar even proberen dan. Als het nog werkt.Jackal131 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:14:
Ik weet niet of iemand het al vermeld heeft, maar het lijkt er op dat er een fout in de PS store staat. Als je in de store naar PS VR gaat dan zie je bij Eve Valkyrie een prijs staan van 59,99 (incl founder pack) ga je verder naar rechts naar de kleine tegels en kiest voor "Alles Weergeven'. Dan is Eve gratis.
Ik zit nu in de store te kijken maar ik zie veel games en EVE Founders pack maar hoe bedoel je naar rechts ?Jackal131 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:14:
PSN: FreakGIB
Vermoedelijk in de store op de PS4 zelf (daar heb je grotere en kleinere tegeltjes, niet in de store op de pc)FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:20:
[...]
Ik zit nu in de store te kijken maar ik zie veel games en EVE Founders pack maar hoe bedoel je naar rechts ?
Store --> PS VR --> Games --> Grote tegels en steeds verder naar rechts (d-pad) --> kleine tegels met games --> rechts onder "Alles weergeven" --> scroll naar beneden en zoek Eve. Bij mij stond dat het gratis was.FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:20:
[...]
Ik zit nu in de store te kijken maar ik zie veel games en EVE Founders pack maar hoe bedoel je naar rechts ?
Inderdaad in de store op de PS4!
[ Voor 3% gewijzigd door Jackal131 op 14-10-2016 14:26 ]
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Interessant voor sommigen wellicht:
nieuws: Virtuele projectiemodus van PlayStation VR werkt ook met pc's en ande...
nieuws: Virtuele projectiemodus van PlayStation VR werkt ook met pc's en ande...
Dat las ik ook vandaag. Zeker interessant als je films wil bekijken vanaf je pc op de PSVR. Zal het ding vanavond eens aan de HDMI poort hangen van de pc.
ralph075 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:28:
Leuk in combinatie met mn AppleTV, kan ik mn eigen films kijken via AirPlay ipv alleen Netflixralph075 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:28:
[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 14-10-2016 14:35 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ik krijg de melding "Deze content is tijdelijk niet beschikbaar".Jackal131 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
Store --> PS VR --> Games --> Grote tegels en steeds verder naar rechts (d-pad) --> kleine tegels met games --> rechts onder "Alles weergeven" --> scroll naar beneden en zoek Eve. Bij mij stond dat het gratis was.
Inderdaad in de store op de PS4!
Dan hebben ze dat snel gefixt. Heb 'm ongeveer 30 minuten geleden binnen gehaald.
MazzelpikJackal131 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:38:
Dan hebben ze dat snel gefixt. Heb 'm ongeveer 30 minuten geleden binnen gehaald.
Jep gefixt, helaas! Ik hoop dat je de game nog kan blijven spelen en ze de licentie niet simpelweg intrekken (wat ze vaker doen en gewoon eenvoudig kan).
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Iemand nog een betere prijs gevonden voor de move controllers? 80 euro voor 2 van die dingen vind ik vrij hoog.
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Sinds gisteravond heb ik problemen met PSN, de verbinding verbreekt steeds en geeft een timeout dat er geen DNS kan worden gevonden. Net deed ie het weer even en heb ik een paar GB gedownload en nu weer hetzelfde probleem, downloads worden ook gestopt en ik kan niet opnieuw verbinding maken.
Meer mensen last van?
Meer mensen last van?
Gewoon kopen, heb net mijn vriendin even de helm laten uittesten en die vind het ook erg leuk! House of Blood vond ze dan weer niks, ze schrok zich eerst dood en daarna vond ze het achtbaan effect wel heel realistisch;)Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:47:
[...]
Lol. Ben zelf ook 35 en wacht hier ook al sinds eind jaren 80 op. De hype was weg bij mij een aantal maanden terug. Maar nu verdomme. Erger dan verwacht![]()
Mijn vriendin is ook iets minder enthousiast over de aankoop / het bedrag. Maar die wil het dan wel zelf uit gaan proberen ook als de PS VR bril eenmaal in huis is.
Net even een match gespeeld in EVE Valkyrie. Moest eerst even wennen (motion sickness?) Maar dat dat duurde op zich niet zo lang. Moet nog een aantal potten spelen om echt een goed beeld te krijgen, maar denk wel dat dit een aanrader is!
Kom op, bosje bloemen, weekje op de bank slapentechnoaddict schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:50:
[...]
33, huis wordt nu gebouwd, net getrouwd (DUUR), op vakantie geweest, vrouw boos als ik de bril aanschaf... Toch ook maar even wachten.... Snik..
Maar dan heb je wel een PS VR !!
Ja, maar goed ik had het idee zelf nog even te wachten. Ook in verband met de pro en eventuele bundels. Daardoor had ik ook mijn Pre-order gecancelled. Wordt wel steeds lastiger.Qweridee schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:14:
[...]
Gewoon kopen, heb net mijn vriendin even de helm laten uittesten en die vind het ook erg leuk! House of Blood vond ze dan weer niks, ze schrok zich eerst dood en daarna vond ze het achtbaan effect wel heel realistisch;)
Jackal131 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:21:
Net even een match gespeeld in EVE Valkyrie. Moest eerst even wennen (motion sickness?) Maar dat dat duurde op zich niet zo lang. Moet nog een aantal potten spelen om echt een goed beeld te krijgen, maar denk wel dat dit een aanrader is!
Haha, nee dat geloof ik, mijn broer werd gisteren wel wat misselijk ervan. Heb net overigens een Thrustmaster T500 racestuur besteld, sturen met de gamepad vind ik nu toch wel afbreuk doen aan het realisme.matthijst schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:42:
[...]
Tsja, verschilt per mens heh, het is niet alsof het niet bestaat
Net toevallig bij Mediamarkt Alkmaar langs geweest. Moest toch in de buurt zijn. Ook daar een showmodel. Ik ben dus even kopje onder gegaan
FOV en het zien van pixels viel mij hartstikke mee. Een enkeling hier had mij onnodig bang gemaakt! 
Ik ben overtuigd en wil er ook een in huis halen, maar ik wacht nog wel even. In Alkmaar was er wel voldoende voorraad trouwens.
Ik ben overtuigd en wil er ook een in huis halen, maar ik wacht nog wel even. In Alkmaar was er wel voldoende voorraad trouwens.
Gisteren de demo's doorlopen en flink onder de indruk. Ook Driveclub viel me niets tegen. Daarna controller aan de kant gegooid, playseat met T300 voor de camera geschoven en Driveclub nog eens opgestart... Om vervolgens 2 uur non-stop hetzelfde rondje te rijden. Voor de finish steeds restarten en opnieuw tot het midden in de nacht was, ik moe werd en mede daardoor waarschijnlijk ook wat misselijk werd.Sovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:12:
[...]
Haha, nee dat geloof ik, mijn broer werd gisteren wel wat misselijk ervan. Heb net overigens een Thrustmaster T500 racestuur besteld, sturen met de gamepad vind ik nu toch wel afbreuk doen aan het realisme.
Vandaag meteen maar de volledige versie van Driveclub VR gekocht. Want met een controller is leuk hoor, maar met een stuur, en dan het meekijken/hangen in de bochten tilt de ervaring naar een heel ander niveau. Nou gebruik ik ook nog de TH8A shifter en dat maakt de beleving nog weer een stukje vetter.
Ik ga vast sparen
Nieuws: Ronddraaiende Roto VR-stoel komt begin volgend jaar op de markt
http://www.rotovr.com/
Nieuws: Ronddraaiende Roto VR-stoel komt begin volgend jaar op de markt
http://www.rotovr.com/
[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 14-10-2016 17:06 ]
Onderwater demo bekeken en het ziet er erg goed uit. Verschil door de RGB pixels bevalt goed versus de Rift.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
Nou ja, bij mij doet die witte knop gewoon echt niks volgens mij. Ik kan de hoofdband verstellen zonder 'm in te drukken. Het wieltje kan ik 1 kant op draaien om het strakker te zetten, ongeacht of ik die witte knop indruk of niet.BurnsMM schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:36:
[...]
Maar dat ontgrendelen is toch al gebeurt als je bent gestopt met de vorige sessie. Dus neem ik aan dat je bij de volgende sessie de hoofdband gewoon kan opzetten zonder daarbij ook nog eens de witte knop ingedrukt moet houden.
Volgens mij is de witte knop ervoor om de spanning eraf te halen als je de bril wil afzetten.
Dus zodra je aan het draaiwiel hebt gezeten moet je eerst op de knop drukken voor dat je de band weer uittrekt.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Awww, arm beestje!Wootism schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:13:
[...]
Ik gaf gisteren mijn poes een mep met mijn Move-controller toen ik een donut wilde kopieren in Job Simulator
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen. Wel vond ik het wat immersie brekend dat ik mijn katje zat te aaien terwijl ik aangevallen werd door een haai!
Als je katje je nou een haal had gegeven met haar nagels zou dat best een bijdrage hebben geleverd aan het realismeAenea schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:42:
Dat is mij gelukkig nog niet overkomen. Wel vond ik het wat immersie brekend dat ik mijn katje zat te aaien terwijl ik aangevallen werd door een haai!
Als je aan het wieltje rondraait om strakker te zetten en je wil de headset dan afdoen, wat doe je dan? De headset van je hoofd afrukken? Daar en alleen daarvoor is die witte knop voor, om de tandwiel weer los te maken. Als je het op je hoofd zet is de knop dus niet nodig aangezien de tandwiel niet is gedraaid.gday schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:08:
[...]
Nou ja, bij mij doet die witte knop gewoon echt niks volgens mij. Ik kan de hoofdband verstellen zonder 'm in te drukken. Het wieltje kan ik 1 kant op draaien om het strakker te zetten, ongeacht of ik die witte knop indruk of niet.
Ik zag hetzelfde en heb hem ook volledig gratis binnengehengeld!Jackal131 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:38:
Zijn er hier nog meer mensen die niet altijd beeld te zien krijgen op de TV ? Ik hoor dan wel geluid maar kan niet meekijken
Ik snap dat de vergelijking lastig is, maar 1 van de belangrijkste redenen voor mij om VR te willen is film materiaal kijken. Heeft iemand op dát vlak ervaring op zowel PSVR als iets cheaps als Samsung Gear VR. Hoe verhoudt de beeldkwaliteit zich tussen die 2?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik moet mijn mening toch een beetje bijstellen over VR. Stiekem toch wel leuk ;-)
Die 2 zijn daarin zéér vergelijkbaar.spaceboy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:13:
Ik snap dat de vergelijking lastig is, maar 1 van de belangrijkste redenen voor mij om VR te willen is film materiaal kijken. Heeft iemand op dát vlak ervaring op zowel PSVR als iets cheaps als Samsung Gear VR. Hoe verhoudt de beeldkwaliteit zich tussen die 2?
Als je een mooi grafisch spel wil spelen dan moet je de batman game kopen.PeevdTee schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:20:
Ik moet mijn mening toch een beetje bijstellen over VR. Stiekem toch wel leuk ;-)
Verwijderd
Moeilijk moeilijk...veel verschil in de reviews.
Is bijvoorbeeld die Batman game ook on rail?
In de batman game bezoek je een aantal locaties op volgorde, dus het is geen freeroam of zo.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:23:
Moeilijk moeilijk...veel verschil in de reviews.
Verwijderd
Thx eigenlijk bedoelde ik meer of je vrij bent om een ruimte te lopen. Ik lees in veel reviews dat de meeste game een vaste route afleggen als een soort van achtbaankarretje. Maar ik begrijp dat je gewoon rondloopt als in de batman arkham serieSovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:27:
[...]
In de batman game bezoek je een aantal locaties op volgorde, dus het is geen freeroam of zo.
Nee je staat overal stil.
Haters everywhere but I don’t really care
De manier van verplaatsen op locaties kun je het beste nog vergelijken met hoe dat gebeurde in de oude versie van Myst.matthijst schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:34:
Nee je staat overal stil.
vandaag even kunnen testen bij de mediamarkt in alkmaar. Maar manmanman wat gaaf. Ik wou zo een ps4slim met vr meenemen (aangezien ik mijn gewone ps4 heb verkocht). Maar ik denk dat ik toch maar verstandig ga doen en wachten op mijn ps4pro, kan ik gelijk ook even doorsparen.
Maar het is wel echt gaaf die psvr!
Wat is Batman Arkham VR vet zeg
Dit was voor mij de ultieme VR ervaring (tot nu toe dan).
Als je motion controllers hebt, zeker een aanrader deze game.
Wel kort maar kost ook maar €20
'maar' 20 euro? Vind het behoorlijk veel centjes voor een behoorlijk korte ervaring om eerlijk te zijnSefaex schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:58:
Wat is Batman Arkham VR vet zeg
Die VR Cinema is ook best tof. Bijvoorbeeld The Lion King musical op het podium en die video in de Tweede Wereldoorlog.
VR voegt ook zeker enorm veel toe in films. En ik zie het straks wel gebeuren dat je live voetbalwedstrijden vanaf het veld kunt bekijken, etc.
VR voegt ook zeker enorm veel toe in films. En ik zie het straks wel gebeuren dat je live voetbalwedstrijden vanaf het veld kunt bekijken, etc.
Die muziekdemo is ook wel cool gedaan. Mooi om als demo aan mensen te laten zien denk ik: niet veel beweging maar gebeurt wel veel om je heen
Ik weet niet hoe het bij jou was maar bij mij was die bril al best ranzig te noemenmisterd11 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:43:
vandaag even kunnen testen bij de mediamarkt in alkmaar. Maar manmanman wat gaaf. Ik wou zo een ps4slim met vr meenemen (aangezien ik mijn gewone ps4 heb verkocht). Maar ik denk dat ik toch maar verstandig ga doen en wachten op mijn ps4pro, kan ik gelijk ook even doorsparen.
Was er optijd bij, en ik kan hem wel goed afstellen. Glazen en rubber was naar mijn idee nog niet vies. Vond hem wel verbazingwekkend comfortabel zitten in vergelijking met de htc vive!sww89 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:26:
[...]
Ik weet niet hoe het bij jou was maar bij mij was die bril al best ranzig te noemenZowel het glas als die rubbers. De ervaring was ook niet het meest ideaal omdat het nog schorte aan de afstelling op mijn hoofd natuurlijk. Maar buiten dat was de VR ervaring wel tof ja.
Heb me ook niet kunnen inhouden
. Ben redelijk onder de indruk eigenlijk. Aan de criticasters die het te wazig vinden: je hebt dan duidelijk de headset niet goed aan. Ik moest zelf ook wat zoeken, vooral de achterkant nog wat lager en voorkant hoger eer ik haarscherp beeld had. Wanneer hij niet goed stond was het beeld inderdaad behoorlijk wazig.
Heb wel precies een probleem met de demo disc. Alles laadt daarop enorm traag. Bvb bij die onderwaterdemo begonnen dan 3 bollen te draaien en gebeurde er eigenlijk niets. Ik kon wel rondkijken en zag die grote luchtbel voor me maar voor de rest was er weinig te beleven. Hopelijk de blu-ray lezer niet kapot aan het gaan.
Wel een minpunt voor brildragers: je kan het vizier eigenlijk niet dicht genoeg bij je brengen waardoor je toch nog een beetje reële wereld onderaan ziet.
Heb wel precies een probleem met de demo disc. Alles laadt daarop enorm traag. Bvb bij die onderwaterdemo begonnen dan 3 bollen te draaien en gebeurde er eigenlijk niets. Ik kon wel rondkijken en zag die grote luchtbel voor me maar voor de rest was er weinig te beleven. Hopelijk de blu-ray lezer niet kapot aan het gaan.
Wel een minpunt voor brildragers: je kan het vizier eigenlijk niet dicht genoeg bij je brengen waardoor je toch nog een beetje reële wereld onderaan ziet.
[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 14-10-2016 22:45 ]
Ik rond een uurtje of 3. Maar het ging even snel snel want ik had haast. De lichaamssappen van mijn voorganger waren nog niet opgedroogd of ik zat er al zegmaar. Oke genoeg details. Maar het doet mij wel beseffen dat ik 'm zelf niet ga uitlenen of ga opscheppen dat ik er dan een heb denk ikmisterd11 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:35:
[...]
Was er optijd bij, en ik kan hem wel goed afstellen. Glazen en rubber was naar mijn idee nog niet vies. Vond hem wel verbazingwekkend comfortabel zitten in vergelijking met de htc vive!
Ik ben ook helemaal om. Ik had echt erger verwacht wat betreft de kwaliteit van het display zoals door sommigen is opgemerkt. Ik heb in die korte sessie al gemerkt dat ik helemaal kan opgaan in VR. En het comfort is echt geniaal inderdaad. Dus nu verlang ik ook naar meer haha.
Ik heb geen ervaring met de Vive of Rift. Alleen met de Oneplus VR wat echt een *piep* ding is. Maar oke ook dat smaakte naar meer.
Dus wat nu? Geld opzij zetten en kijken wat er op de korte termijn gaat gebeuren met bundels, prijzen, games en natuurlijk de PS4 Pro. Daarna maar toehappen denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door swv op 14-10-2016 22:57 ]
Ik zit kan niet kiezen
Wil graag een spel kopen maar zit te twijfelen tussen BattleZone en EVE: Valkyrie
Ik ben gek op Sci-Fi maar beiden nu kopen is toch wel weer duur.
Ook wil ik batman wel proberen.
Heeft iemand ervaring met Eve en Battlezone kwa hoe lang spel plezier je hebt.
Of is er nog een ander spel Sci-Fi wat ik over het hoofd zie die veel gaver is.
Wil graag een spel kopen maar zit te twijfelen tussen BattleZone en EVE: Valkyrie
PSN: FreakGIB
Dat is het! Thanks! Je hebt er dus alleen iets aan als je dat wieltje hebt gebruikt.ASNNetworks schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:20:
[...]
Als je aan het wieltje rondraait om strakker te zetten en je wil de headset dan afdoen, wat doe je dan? De headset van je hoofd afrukken? Daar en alleen daarvoor is die witte knop voor, om de tandwiel weer los te maken. Als je het op je hoofd zet is de knop dus niet nodig aangezien de tandwiel niet is gedraaid.
De Star Wars vr missie moet tof zijn. Als je battlefront hebt, komt later dit kwartaal.FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:00:
Ik zit kan niet kiezen
Ik lees dat er een bescherm folie op de lens moet zitten. Maar als ik naar mijn headset kijk lijken deze er niet op te zitten. Hebben andere dit ook?
Hier zat die er op en je kon er echt niet naast kijken: is blauwig, heeft een lipje om hem er makkelijk af te halen, en er zat wat lucht tussen folie en glas (was eigenlijk enkel aan de rand rondom gesealed.
Foto: https://i.redd.it/03xzui02larx.jpg
Foto: https://i.redd.it/03xzui02larx.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 15-10-2016 01:16 ]
Hebben meer mensen hier gehad, op reddit lees ik het ook. Het hoort met folie te komen op de lenzen en de buitenkant (en op de achterkant van het psvr kastje). De een kan ermee leven en accepteert het, de ander niet. Keus is aan jouSilooy schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:44:
Ik lees dat er een bescherm folie op de lens moet zitten. Maar als ik naar mijn headset kijk lijken deze er niet op te zitten. Hebben andere dit ook?
Bij mij kwam het met folie en al. Zonder folie had ik het retour gestuurd en een nieuwe besteld. Als ik een nieuw product bestel voor de volle prijs, dan verwacht ik ook een nieuw product niet geopend/aangeraakt buiten de productie om. Hoort het met folie te komen, dan wil ik ook dat de folie erop zit. Betaal het volledige bedrag en dat recht heb ik dan om dat te verwachten/eisen vind ik.
Kan je ermee leven (er is vast niks mee aan de hand) dan kan je het gewoon gebruiken en doen alsnof er niks aan de hand is. Bij mij gaat het echter knagen en heb een keer meegemaakt dat ik gewoon een gebruikt product heb gekregen zonder dat dit is vermeld (€2000 aankoop iMac). Ik kwam er toevallig zelf achter omdat ik genoeg unboxings had gezien, maar dacht ach wat is nou folie. Tot ik erachter kwam dat de muis zelfs al een naam had van de vorige gebruiker. Per direct terug naar de winkel ermee gegaan (behoorlijk pissig bij een aankoop van €2000) en een nieuwe ge-eist uiteraard.
Moraal van het verhaal: koop ik iets nieuw, dan wil ik ook dat deze gloednieuw is. Zo niet, enkeltje retour en een nieuwe terug. Ik koop geen electronica om vervolgens aan me te laten knagen of het misschien gewoon gebruikt is. Zit je hier niet mee, dan kan je het product prima gebruiken
Is het niet mogelijk dat er gewoon een batch is waarbij die folie mist? Ik zou het wel vreemd vinden als er al zo veel units al gebruikt zouden zijn.
Ja bezuinigingen. De folie was op. Maargoed, de unit ziet er als nieuw uit. Dus ga m niet terugbrengen. Aan de buitenkant kan zat wel folie op de headset trouwens.
Sorry, maar ik heb toevallig de Gear VR vanavond getest en de PSVR is qua graphics toch echt vele malen beter. Let op, ik heb het niet over de resolutie, maar over de grafische kwaliteit.
Ture storyASNNetworks schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:54:
[...]
Hebben meer mensen hier gehad, op reddit lees ik het ook. Het hoort met folie te komen op de lenzen en de buitenkant (en op de achterkant van het psvr kastje). De een kan ermee leven en accepteert het, de ander niet. Keus is aan jou
Bij mij kwam het met folie en al. Zonder folie had ik het retour gestuurd en een nieuwe besteld. Als ik een nieuw product bestel voor de volle prijs, dan verwacht ik ook een nieuw product niet geopend/aangeraakt buiten de productie om. Hoort het met folie te komen, dan wil ik ook dat de folie erop zit. Betaal het volledige bedrag en dat recht heb ik dan om dat te verwachten/eisen vind ik.
Kan je ermee leven (er is vast niks mee aan de hand) dan kan je het gewoon gebruiken en doen alsnof er niks aan de hand is. Bij mij gaat het echter knagen en heb een keer meegemaakt dat ik gewoon een gebruikt product heb gekregen zonder dat dit is vermeld (€2000 aankoop iMac). Ik kwam er toevallig zelf achter omdat ik genoeg unboxings had gezien, maar dacht ach wat is nou folie. Tot ik erachter kwam dat de muis zelfs al een naam had van de vorige gebruiker. Per direct terug naar de winkel ermee gegaan (behoorlijk pissig bij een aankoop van €2000) en een nieuwe ge-eist uiteraard.
Moraal van het verhaal: koop ik iets nieuw, dan wil ik ook dat deze gloednieuw is. Zo niet, enkeltje retour en een nieuwe terug. Ik koop geen electronica om vervolgens aan me te laten knagen of het misschien gewoon gebruikt is. Zit je hier niet mee, dan kan je het product prima gebruiken
mbt de folie: er zijn inderdaad batches zonder de folie geleverd, op reddit zijn er velen die hem ook zonder folie hebben ontvangen.
Heb het hele weekend storingsdienst, dus kan helaas niet los gaan met de headset, want ik moet de telefoon kunnen horen
Maar moest toch ook mijn camera omruilen omdat ik het oude type had ontvangen, dus dat meteen maar geregeld, hopelijk krijg ik vandaag al het goede type.....en dan kan ik na het weekend echt los
Heb het hele weekend storingsdienst, dus kan helaas niet los gaan met de headset, want ik moet de telefoon kunnen horen
Maar moest toch ook mijn camera omruilen omdat ik het oude type had ontvangen, dus dat meteen maar geregeld, hopelijk krijg ik vandaag al het goede type.....en dan kan ik na het weekend echt los
Uiteraard is dit het geval. Als er zulke grote hoeveelheden van iets worden geproduceerd zullen er altijd dit soort gevalletjes tussen zitten, afhankelijk van hoe streng de kwaliteitscontroles in de fabriek zijn. Bij mij miste ook alléén de seal op de lenzen, verder zat het op alle onderdelen en alles 100% nieuw in gesealde verpakking. Niks om je druk over te maken, geniet!gday schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 01:24:
Is het niet mogelijk dat er gewoon een batch is waarbij die folie mist? Ik zou het wel vreemd vinden als er al zo veel units al gebruikt zouden zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 15-10-2016 08:56 ]
Het ging om de kwaliteit van video in cinema mode. Niet om graphics.NotSoSteady schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 01:52:
[...]
Sorry, maar ik heb toevallig de Gear VR vanavond getest en de PSVR is qua graphics toch echt vele malen beter. Let op, ik heb het niet over de resolutie, maar over de grafische kwaliteit.
Geluid kan ook gewoon via TV hehbreagor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:55:
mbt de folie: er zijn inderdaad batches zonder de folie geleverd, op reddit zijn er velen die hem ook zonder folie hebben ontvangen.
Klinkt wel als erg veel gevalletjes zonder foliejoblamie schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 08:55:
[...]
Uiteraard is dit het geval. Als er zulke grote hoeveelheden van iets worden geproduceerd zullen er altijd dit soort gevalletjes tussen zitten, afhankelijk van hoe streng de kwaliteitscontroles in de fabriek zijn. Bij mij miste ook alléén de seal op de lenzen, verder zat het op alle onderdelen en alles 100% nieuw in gesealde verpakking. Niks om je druk over te maken, geniet!
Kan me ook niet voorstellen dat er al zoveel teruggebracht zijn
Iemand al een vergelijking gezien met de Oculus en de Vive?NotSoSteady schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 01:52:
[...]
Voor de Belgen die hem overwegen: hij is ook gewoon op voorraad bij de Carrefour hypermarkten. Momenteel loopt er daar een actie dat vanaf 4 aankopen (totaal kassa-ticket) je het gemiddelde van je aankopen terugkrijgt in bonuspunten. Dit wil dus zeggen dat je bij aankoop van een VR + 3 andere random aankopen (mag dus gewoon een snoepje zijn
), dus €100 terugkrijgt op de VR. Het is dus wel in bonuspunten die je dan omzet naar aankoopbonnen van €5, maar dan koop je met die bonnen achteraf nog wat games of zo
. Terugbetaling is wel beperkt tot €200, dus 4x een VR aankopen levert je maar €50 op per VR.
Dit heb ik ook een beetje. Valt eigenlijk alleen op als het beeld stil staat en jij om je heen kijkt. Ik verwacht dat dit bij alle headsets so is, net als het zwart wat ook wat korrelig is. In game zelf valt het totaal niet op.Xiliath schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:06:
Het driften naar links en rechts heb ik ook, en is eigenlijk best irritant.
Wat ik me nog even afvroeg, aangezien ik er op gezocht heb en er helemaal niets over heb gevonden:
De weergave is bij mij 'korrelig', grainy, sneeuwvlokkerig, geef t maar een naam. Hebben jullie dit ook?
Vooral als het beeld stil staat is dit heel duidelijk te zien.
Nog niet gekocht, ga vandaag eerst de demo spelen en dan beslis ik. Deze staat wel op m'n short list. Ik heb wel een gameplay filmpje van iemand gezien die exact hetzelfde ervoer: bij de vogels uit het midden ging hij steeds dood. Bug?RenaldoN schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:12:
[...]
zijn er hier ook mensen die house of blood al aangeschaft hebben ?
ik zit namelijk met het probleem dat ik met geen mogelijkheid voorbij de (eindbaas) van de derde rollercoaster kom. je moet daarbij op het hart schieten en dan komt er weer zo'n geest uit. deze gaat naar links rechts midden en op dat punt ga ik altijd dood als de vogels op je afvliegen. iemand die mij hier doorheen kan helpen
Batman VR en VR Worlds aangeschaft. Daar ga ik me dit weekend wel mee vermaken.
Ik heb precies hetzelfde. Ik kan geen enkele demo uit vr worlds spelen. Blijft maar hangen.Twixie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:44:
Heb me ook niet kunnen inhouden. Ben redelijk onder de indruk eigenlijk. Aan de criticasters die het te wazig vinden: je hebt dan duidelijk de headset niet goed aan. Ik moest zelf ook wat zoeken, vooral de achterkant nog wat lager en voorkant hoger eer ik haarscherp beeld had. Wanneer hij niet goed stond was het beeld inderdaad behoorlijk wazig.
Gisteren rigs weer gespeeld. Aan het eind van het potje werd ik echt enorm misselijk. Meteen bril af en gestopt.. echt balen want voor dit soort games haalde ik de bril.
Ook driveclub gedaan en auto was mooi. Al was in je spiegels kijken niet te doen..
maar zeker verder dan 10 meter van je af,En dat geldt voor alle games, is alles vrij wazig.
Eigenlijk zijn alle games die zich in een straal van een paar meter vanaf jou afspelen grafisch top, daarbuiten is het behoorlijk minder, en dat is gewoon een mindere ervaring.
Baal echt van rigs...
Hier heb ik overigens ook last van drift naar links. Dit gaat er bij mij eigenlijk gewoon niet in hoe dat mogelijk is. Je hebt een camera nodig voor de VR, en die kan toch perfect zien adhv de tracking leds dat je naar links aan het kijken bent terwijl je eigenlijk recht vooruit zou moeten kijken ?!
Ik dacht dus echt dat mijn drive kapot was, want toen ik erna nog eens wilde proberen (had tussenin eens Playroom gespeeld), wou hij zelfs helemaal niet meer werken en kreeg ik een melding dat de disk niet kon gelezen worden. Erna dan een Bluray film opgelegd en laten spelen tot ik ging slapen een 45' later en helemaal geen probleem. PS4 heeft nu een nachtje afgestaan, heb ook al de download/install van de demodisk verwijderd, en ga nu straks eens gewoon vanaf scratch (NO pun!) terug proberen.RawChild schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:11:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Ik kan geen enkele demo uit vr worlds spelen. Blijft maar hangen.
[ Voor 54% gewijzigd door Twixie op 15-10-2016 10:15 ]
Hebben jullie al geprobeerd de VR Demo te downloaden uit de PS store? Misschien dat dat meer succes biedt?
Snap uberhaupt niet waarom je de bluray erin gooit terwijl je al die apps ook zo van de PSN store kan downloaden zonder problemen.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Bij Rigs staat duidelijk aangegeven dat je het rustig moet opbouwen. Doe je dat wel? Ik heb nu een paar potjes gespeeld en gelukkig geen enkele last van misselijkheid.RawChild schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:11:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Ik kan geen enkele demo uit vr worlds spelen. Blijft maar hangen.
Gisteren rigs weer gespeeld. Aan het eind van het potje werd ik echt enorm misselijk. Meteen bril af en gestopt.. echt balen want voor dit soort games haalde ik de bril.
Ook driveclub gedaan en auto was mooi. Al was in je spiegels kijken niet te doen..
maar zeker verder dan 10 meter van je af,En dat geldt voor alle games, is alles vrij wazig.
Eigenlijk zijn alle games die zich in een straal van een paar meter vanaf jou afspelen grafisch top, daarbuiten is het behoorlijk minder, en dat is gewoon een mindere ervaring.
Baal echt van rigs...
De tracking is gewoon minder doordat er naar gewoon licht wordt gekeken ipv infrarood begreep ik van een review. Dan kunnen omgeving factoren zoals reflectie in een object of een raam al problemen veroorzaken.Twixie schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:12:
Hier heb ik overigens ook last van drift naar links. Dit gaat er bij mij eigenlijk gewoon niet in hoe dat mogelijk is. Je hebt een camera nodig voor de VR, en die kan toch perfect zien adhv de tracking leds dat je naar links aan het kijken bent terwijl je eigenlijk recht vooruit zou moeten kijken ?!
Ik heb die van mij geretourneerd en wacht het voorlopig nog even af. Eve valkery maakte bij nog de meeste indruk. Echt vet hoe je het gevoel krijgt echt in dat schip te zitten. Driveclub vind ik persoonlijk echt belachelijk slecht beeld. Zelfs de ervaring kan mij daar niet doorheen laten kijken. Snap dat mensen hyped zijn maar ik ben nog niet overtuigd.
Dat is inderdaad een alternatief. Had, nog voor ik de VR al gekocht had (en zelfs nog niet van plan was hem 's avonds te gaan halentcviper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:17:
Snap uberhaupt niet waarom je de bluray erin gooit terwijl je al die apps ook zo van de PSN store kan downloaden zonder problemen.
Maar los daarvan moet ik natuurlijk wel gewoon weten of mijn drive niet defect is.
Nu, heb wel op Reddit gelezen dat iemand veel beter resultaat had nadat hij de beschermstickertjes aan linker- en rechterkant verwijderd had. Heb net gezien dat die er bij mij ook nog aan hingen. En verder lees je sowieso dat je dicht genoeg moet zitten, terwijl ik eigenlijk net niet te ver zit (bij Playroom paar keer gehad dat ik ineens een popup kreeg dat ik buiten het speelveld zat). Dus straks de zetel nog maar wat dichter schuiven.bukkum schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
De tracking is gewoon minder doordat er naar gewoon licht wordt gekeken ipv infrarood begreep ik van een review. Dan kunnen omgeving factoren zoals reflectie in een object of een raam al problemen veroorzaken.
Download deze:Twixie schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
Dat is inderdaad een alternatief. Had, nog voor ik de VR al gekocht had (en zelfs nog niet van plan was hem 's avonds te gaan halen) al eens de gratis stuff 'besteld' uit de Store, maar had daar wel geen demo disk gezien. Al bedoel je misschien alle demo's afzonderlijk (als die er allemaal zijn). Dan nog prefereer ik eigenlijk de ene demo disk aangezien die dan ook als 1 enkel spel in je library staat
.
Maar los daarvan moet ik natuurlijk wel gewoon weten of mijn drive niet defect is.
https://store.playstation...06853_00-PSVRDEMODISCDIG1
https://store.playstation...05331_00-SUPERHYPERCUBE01
Overigens net nog de shooting range geprobeerd van The London Heist op de demo disc. Wat me opviel was dat de tracking perfect was maar alles ongeveer 5-10 graden naar links was gedraaid. Dus het pistool matcht niet perfect met de move controllers maar alle verdere bewegingen zijn wel 1:1. Options voor recenter werkte ook niet in dit geval, het beeld verschoof wel een beetje maar bleef te ver naar links staan. De PSVR dacht dus echt dat ik die kant op keek.
Ditzelfde heb ik gemerkt met Battlezone op de demo disc, de cockpit en de controller matchten allebei niet met mijn echte richting. Het lijkt alsof er bij de demo's in ieder geval nog wat bugs zitten met positionering.
[ Voor 28% gewijzigd door SgtCaffran op 15-10-2016 10:50 ]
je kunt ze beide proberen in de VR demo disc van de playstation store.FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:00:
Ik zit kan niet kiezen
Zelf heb ik eve valkyrie gekocht, ik vond battlezone wel leuk, maar ik vrees dat ik dit na 2 uur spelen te saai ga vinden. Eve Valkyrie is een ander verhaal, de demo kon ik prima tegen maar laat eigenlijk ook nauwelijks iets zien van de gameplay.
Zodra ik Eve gekocht had kreeg je een tutorial, maar die heb ik met moeite uit kunnen spelen, de immersie en het extreme gevoel kwa duizeligheid dat dat oproept zorgt ervoor dat ik in ieder geval dit in kleine speelsessies van 10 minuten moet gaan opbouwen kwa wennen.
Het probleem zit hierin dat het zo bloedstollend hard gaat en je geen enkel referentie punt buiten hebt om je hersenen het gevoel te geven dat je de boel onder controle hebt, overal zie je meteorieten, planeten en enorme schepen! waarbij je zelf continu in gevecht bent om je schip recht te krijgen om je hersenen het gevoel te geven dat je niet onderste boven aan het gamen bent.
Maar als ik dit onder controle ga krijgen dan is dit wel VR in de puurste vorm, het lijkt me supervet om in mijn eigen ruimteschip achter al die andere schepen aan te gaan zonder dat je hier duizelig van wordt. Gaat ook wel lukken, is puur wennen.
Overigens is Eve de enige game waar ik duizelig van werd, alle andere demos en games heb ik gelukkig geen enkel probleem. Maar dat geeft ook wel aan voor mij hoe onvoorstelbaar gaaf eve is om dat gevoel op te wekken.
Maar goed, je kunt beide demos gewoon proberen, zou ik ook zeker aanbevelen want dan weet je welke game je het meest aanspreekt
Sja. Wat is rustig aan. Zo snel vind ik rigs niet. Die rigs zijn gaan soms wel erg traag vooruit. Zelfs met battlezone had ik af en toe even een raar gevoel..GoO schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:19:
[...]
Bij Rigs staat duidelijk aangegeven dat je het rustig moet opbouwen. Doe je dat wel? Ik heb nu een paar potjes gespeeld en gelukkig geen enkele last van misselijkheid.
Nou ja vanavond nog maar eens proberen. Als het niet verdwijnt denk ik dat ik hem te koop zet.. alhoewel. Ik wil in januari farpoint heel graag proberen
Nee geen bug, hier heb ik zelf ook vastgezeten, maar de oplossing is simpel. Als ze recht voor het karretje staat en de vogels uit het midden komen ben je te laat, dan heb je niet voldoende kogels in het hart geschoten. Je moet dus vol lood pompen zodra de deuren open gaan. De vogels zoveel mogelijk negeren en maar blijven schieten. Kramp in je vingers ga je zeker krijgen.SgtCaffran schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:51:
[...]
Nog niet gekocht, ga vandaag eerst de demo spelen en dan beslis ik. Deze staat wel op m'n short list. Ik heb wel een gameplay filmpje van iemand gezien die exact hetzelfde ervoer: bij de vogels uit het midden ging hij steeds dood. Bug?
Voor mensen die rustig aan willen gaan beginnen is batman een aanrader. Wordt je niet misselijk van en is erg gaaf gemaakt!
vooral de afdeling naar de Batcave.Silooy schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:41:
Voor mensen die rustig aan willen gaan beginnen is batman een aanrader. Wordt je niet misselijk van en is erg gaaf gemaakt!
Bound is met de 50% korting actie voor 12,95 te koop door het goedkoopste spel (flow) er bij te nemen.
Normaal is het 19,99 EUR.
Is bound wat?willem100 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:59:
Bound is met de 50% korting actie voor 12,95 te koop door het goedkoopste spel (flow) er bij te nemen.
Ben erg blij met m'n PSVR! Ik mis nog wel de grote games, ben benieuwd wat de komende jaren gaan brengen aan innovatieve titels! Een klassieke dungeon crawler in vr, dat lijkt me wel wat!
Ik hoop dat er een toffe platformer á la die Playroom VR demo aankomt. Zat met open mond te spelen en me te verbazen over de immersie.
Demo van wayward sky geprobeerd en vond het wel gaaf. Helaas niet te vinden voor aankoop in de pan store. Alleen in de Amerikaanse. Dan moet dat maar, maar wel vreemd.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik zie dat super stardust ultra er ook tussen staat, maar dat is volgens mij een andere versie dan de VR versie. Klopt dat?willem100 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:59:
Ik vind het dus wel zonde dat die verduisteringsflappen onderaan te kort zijn voor brildragers. Zal eens moeten knutselen om daar iets extra aan te hangen. Kamer volledig verduisteren helpt ook niet omdat je natuurlijk het licht hebt van TV (al kan je die dan wel uitdoen) of van de controller/headset.
Tv doe ik nu sowieso uit. Maar ondanks duistere kamer blijf ik de lampen van de ps move zien als ik erop let.Twixie schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:36:
Ik vind het dus wel zonde dat die verduisteringsflappen onderaan te kort zijn voor brildragers. Zal eens moeten knutselen om daar iets extra aan te hangen. Kamer volledig verduisteren helpt ook niet omdat je natuurlijk het licht hebt van TV (al kan je die dan wel uitdoen) of van de controller/headset.
Het grootste voordeel van de ps vr vind ik nog dat ik in de woonkamer kan gamen terwijl mijn vrouw tv kijkt!
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Toch maar niet teruggebracht?PeevdTee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:23:
Ik hoop dat er een toffe platformer á la die Playroom VR demo aankomt. Zat met open mond te spelen en me te verbazen over de immersie.
Bound krijgt goede reviews, heb het gekocht met de 50% kortings actie maar nog niet geprobeerd.
Die superstardust versie is niet vr helaas.
Die superstardust versie is niet vr helaas.
Weet iemand waar ik nog move controllers kan kopen in de omgeving Utrecht en Den Bosch?
Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.