Voor degenen die het grafisch niet goed genoeg vinden en hadden verwacht dat het net zo strak als de TV was (met een VR bril van €399 en PS4 als base power): stuur je PSVR terug en wacht zo'n 4-5 jaar tot er 4K schermen in zitten en de games op console 4k@60fps kunnen draaien met degelijke graphics. Maar ook dan ga je pixels zien, maar dan kun je wel nog eens 4-5 jaar wachten tot er 8K panelen in zitten.
Ondertussen geniet ik wel de komende tijd met wat er wél is

.
Oh en voor wie steeds zegt: uhhgg resolutie is zo laag vergeleken met de Rift/Vive. Die hebben ook niet zoveel hoger hoor: 2160x1200 vs 1920x1080 (25% meer normale pixels), daarmee ga je dus echt niet 4x zo scherpe resolutie krijgen en is te verwaarlozen. Bovendien hebben ze een field of view van 110 tegenover 100 van de PSVR, dus je hebt meer pixels maar ook meer "scherm" wat ingevuld wordt. En dan nog RGB (3 subpixels per pixel) van PSVR vs pentile (2 subpixels per pixel). Voor ~€500 voor PSVR+accessoires heb je echt een goed VR systeem, waar bovendien een ding veel beter voor elkaar zit: de games.
Denk dat mensen even moeten beseffen dat VR een hele andere ontwikkeling is dan traditioneel gamen. Ook dat is ergens begonnen met lage resolutie en minder shaders/effecten. Ja, de graphics zijn minder dan traditioneel gamen, maar vind ik dat erg? Nee, want het biedt dingen die traditioneel gamen echt nooit kan bieden. Zo kan je het ook omdraaien: leuk zo'n spel op je TV, lekker strak en mooie animaties. Maar beetje saai maar naar een scherm de hele tijd staren.
Overigens raad ik Gnoc aan (staat op de demo disc). Het is een hele aparte puzzel game, maar na de eerste puzzel word je in een soort psychedellic tunnel gegooid, dan zie je echt wat VR is en een normaal TV (hoe strak dan ook) never nooit zo een ervaring kan bieden.
Wil je de "kwaliteit" van wat je gewend bent op TV maar dan in VR: wacht dan een paar jaar tot de techniek ver genoeg is (displays die het kunnen draaien maar belangrijker de consoles die het kunnen draaien.) Ik kan niet wachten en ga nu al aan de slag dus!