Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
RawChild schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:13:
[...]

Echt he. Hele toffe ervaring vond ik dat. Ik zette voor de grap tijdens die game mijn headset af. Dat was echt raar. ineens was ik weer in mijn woonkamer. Playroom VR is echt een heel goed voorbeeld van hoe VR kan en moet zijn.
Ook grappig dat in Playroom na een level een foto van je wordt gemaakt. Dat je opeens ziet: oh ja, fuck, dat ben ik met dat ding op m'n kop in de huiskamer :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Leuk al die postieve berichten hier. Ben stiekem toch wel een beetje jaloers. Maar goed ik heb zelf mijn pre-order gecancelled en wacht bewust nog even.

Een game waar ik wel redelijk benieuwd naar ben is Loading Human. RPG voor de PS VR. Heeft iemand deze al gespeeld / in bezit?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:26

RawChild

PSN: Rawchild

Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:18:
Leuk al die postieve berichten hier. Ben stiekem toch wel een beetje jaloers. Maar goed ik heb zelf mijn pre-order gecancelled en wacht bewust nog even.

Een game waar ik wel redelijk benieuwd naar ben is Loading Human. RPG voor de PS VR. Heeft iemand deze al gespeeld / in bezit?
Ik vraag me wel af, ondanks dat ik positief ben of dit iets is wat ik blijf doen. Hangt heel erg van de content af die er nog gaat komen.
Maar voor de rest is dit echt een ervaring die ik niet had willen missen, ik heb nu 460 euro uitgegeven, en dat is wel erg veel geld voor iets dat misschien wel ligt stof te happen over een tijdje.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb toen zo'n DANCE DANCE DANCE PS3 gekocht waar zo'n camera en move controller inzat.
Zijn deze ook te gebruiken op PS4? (Ik lees overal dat de V1 werkt en dat Sony met een V2 komt maar kan niet zien of dit V1 van de PS4 is of dat dit gewoon gaat om de eerste camera die je kreeg bij de PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:32:
Zijn deze ook te gebruiken op PS4? (Ik lees overal dat de V1 werkt en dat Sony met een V2 komt maar kan niet zien of dit V1 van de PS4 is of dat dit gewoon gaat om de eerste camera die je kreeg bij de PS3)
De Move wel. De camera niet. Het gaat inderdaad over de v1 van de PS4 camera. AFAIK is de v1 en v2 identiek behalve het design. De v2 is overigens al uit : http://www.mediamarkt.be/...-ps4-9845256-1604052.html .

[ Voor 28% gewijzigd door Twixie op 14-10-2016 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:11
matthijst schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Ben wel benieuwd welke camerapositie je gebruikt?
Volledig scherm, dashboard inbeeld of 3rd person?
Vanavond nog maar weer 's een poging wagen :)

Tot nu toe misselijk geworden bij RIGS en Driveclub. De rest gaat allemaal wel.
ik heb de full game nu en gebruik de in car dashboard view. Het is simpelweg mega vet om opzij te kijken en dan die auto's aan de zijkant met jouw te zien battlen in de bocht.

Het misselijk worden heb ik zelf nauwelijks last van, maar ik kijk ook gewoon in de bocht mee. Ik vermoed dat toch best nog veel gamers hun hoofd uit gewoonte stil houden maar dat is echt af te raden, zodra je je hoofd wat meer gaat bewegen in de game zelf vervalt het hele misselijkheidsgevoel bij mij, dat geldt eigenlijk voor alle games van eve valkerie tot rigs tot driveclub.

Probeer het maar eens opnieuw en kijk actief rond en de bochten in (zoals in het echt), waarschijnlijk gaat het dan al een stuk beter en het lost ook direct het VR euvel op van de minder scherpe beelden aan de randen van het scherm (daar kijk je dan immers in je focus punt heen nu, in plaats van het via je ogen bewegen naar de hoeken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Leuk dat iedereen met PSVR zovee lol heeft dit is erg positief voor de VR markt.. ook voor de Rift en Vive users.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
Twixie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:17:
...

Nu, heb nog wel enkele vragen waar ik nog niets over teruggevonden heb:
* Je kan het bekijken van gewone 2D content blijkbaar op 3 verschillende schermgroottes bekijken. Ik neem echter aan dat de kleinere schermgroottes ook gewoon op lagere resolutie zijn, maw dat ze gewoon alles naar beneden schalen en op de OLED displays dus gewoon een zwart kader errond zetten ?
klopt
* Kan je ook 3D films bekijken met de VR ? Dit moet de beleving toch wel een pak beter maken, daar waar ik met een 3D-brilleke van verschillende dingen last heb (draag zelf een bril, crosstalk, donkerder beeld...).
nee dat kan niet, er is wel een tweet dat ze er misschien mee bezig gaan, maar op dit moment kan het niet.
* En kan je ook 3D games spelen met de VR ? Ik denk bvb aan Trine 2, Fez, ...
geen idee, niet geprobeerd
* Ik lees ook over een soort calibratie die de afstand tussen je ogen meet. Betekent dit dat de VR dan fysisch/gemotorizeerd de afstand van de lenzen wijzigt ? Ik lees immers dat bij slechte calibratie het beeld wazig is, wat me iets puur optisch lijkt en dus niet software-matig te corrigeren valt.
nee, het gaat software matig
* En wordt die calibratie bewaard per PlayStation profiel zodat elke speler zijn eigen calibratie heeft ?
ja wordt bij je profiel gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:02
De camera heeft voldoende licht nodig neem ik aan
Problemen met tracking als je kamer te donker is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Erg verleidelijk om ook een PSVR te halen. Dit is eigenlijk iets waar ik al 20 jaar naar uit kijk, en nu wordt het wel heel makkelijk gemaakt op het PS platform.

Maar waarom moet het uitgerekend nu uitkomen, 2 maanden voor de oplevering van ons huis? Daar kan ik alle centjes wel voor gebruiken :+

Ik probeer mezelf in te houden en het wellicht uit te stellen samen met een PS4 Pro, maar het kan maar zo zijn dat ik dit weekend toch bij de plaatselijke MM sta :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Ragnar9999 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:51:
ja, die problemen zijn er wel maar alleen met de move controllers, ik had bijvoorbeeld alle lichten uit in de kamer en zat in het donker, maar in dat geval zag de camera de move controllers niet voor de calibratie. Zodra ik een beetje licht in de kamer zette werkte het foutloos.

in volledig donker tracken van de headset en de dual shock werkte wel foutloos hier.

de berichten die ik gelezen heb online van springende of driftende tracking heb ik in ieder geval niet meegemaakt. De move controllers worden via een calibratie op een kleur gezet die past bij je omgeving en dan werkt het gewoon goed. Er staat duidelijk in beeld dat er geen andere lichtbronnen in het cameravenster mogen staan voor de tracking, dus als je gamed met een move controller onder een lamp die in de camera schijnt dan zal dat waarschijnlijk wel voor problemen gaan zorgen. Maar als je die lampen buiten het camera bereik hebt staan dan werkt het hier in ieder geval goed.

Wat ik overigens verschrikkelijk slecht vindt aan de breakout box die je erbij krijgt, die blijft aanstaan (met een harde ventilator) als je de ps4 in rust-stand hebt. Hij gaat alleen maar uit als de ps4 compleet uitgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:36
Ik heb bij mijn bestelling (coolbleu) de oude versie PS4 camera gekregen, terwijl ik toch echt de nieuwe besteld had, meer mensen dit overkomen?
Ik ga ze maar even vragen deze om te ruilen, want dat voetje (waarin de camera gedraaid kan worden) die bij de nieuwe zit kan ik hem iets beter plaatsen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me niet, de camera reageert immers op de verlichting van de headset en controller(s). Teveel omgevingslicht zal eerder een probleem zijn.
robinez schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:56:
ja, die problemen zijn er wel maar alleen met de move controllers, ik had bijvoorbeeld alle lichten uit in de kamer en zat in het donker, maar in dat geval zag de camera de move controllers niet voor de calibratie. Zodra ik een beetje licht in de kamer zette werkte het foutloos.
Hmm, merkwaardig. Ik heb de moves nog niet gebruikt icm mijn psvr, zal het vanavond eens in het donker proberen en kijken of dat probleem met de moves bij mij ook optreedt.

[ Voor 44% gewijzigd door BamSlam_ op 14-10-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
BamSlam_ schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:01:
[...]

Lijkt me niet, de camera reageert immers op de verlichting van de headset en controller(s). Teveel omgevingslicht zal eerder een probleem zijn.
Ik had eigenlijk weinig tot geen problemen met het calibreren in een bijna helemaal donkere slaapkamer waar ook mijn PS4 staat.
De Move controllers gingen iets lastiger maar als je ze hel rustig op de aangegeven markering houd gaat het wel goed.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tracking gebeurt op basis van de LEDs in de headset en controllers (zowel Move als DS4). Die worden dus juist beter getrackt naarmate je kamer donkerder is. Wel moet je reflectieve oppervlakken vermijden. Ik denk dat bvb een glazen salontafel nefast is voor de tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:34
Welke games spelen jullie nu op de VR ik vind het best lastig om een game te kopen nu op het moment wat is volgens jullie een must buy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Denman schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:56:
Erg verleidelijk om ook een PSVR te halen. Dit is eigenlijk iets waar ik al 20 jaar naar uit kijk, en nu wordt het wel heel makkelijk gemaakt op het PS platform.

Maar waarom moet het uitgerekend nu uitkomen, 2 maanden voor de oplevering van ons huis? Daar kan ik alle centjes wel voor gebruiken :+

Ik probeer mezelf in te houden en het wellicht uit te stellen samen met een PS4 Pro, maar het kan maar zo zijn dat ik dit weekend toch bij de plaatselijke MM sta :P
Ik zit met hetzelfde 'dilemma' wat betreft aanschaf dan. Moet mij echt inhouden. Zeker al die positieve en vrolijke verhalen helpen niet mee. oOo

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Achterop de PSVR zit zo'n grote witte ronde knop, die je zogenaamd in moet drukken om de hoofdband te verstellen. Maar dat verstellen gaat ook net zo makkelijk zónder het indrukken. Hoort dat? Of moet die witte knop iets anders doen?

Meefinancieren ;)

[ Voor 65% gewijzigd door gday op 14-10-2016 09:52 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Laatst online: 22:54
gday schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:49:
Achterop de PSVR zit zo'n grote witte ronde knop, die je zogenaamd in moet drukken om de hoofdband te verstellen. Maar dat verstellen gaat ook net zo makkelijk zónder het indrukken. Hoort dat? Of moet die witte knop iets anders doen?
Ik heb het idee dat die knop is om de draaiknop aan de achterkant te releasen. En dat je de headset los van die knop inderdaad kan verstellen. Die draaiknop is om m strak om je hoofd te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:48:
[...]

Ik zit met hetzelfde 'dilemma' wat betreft aanschaf dan. Moet mij echt inhouden. Zeker al die positieve en vrolijke verhalen helpen niet mee. oOo
Die positieve verhalen helpen idd niet mee, heb ook nog voor 100 Euro aan VVV bonnen liggen. Die zijn echt aan het branden momenteel :P
Haha, de hypotheekverstrekker ziet de MM-factuur al binnen komen:

"PS VR € 393,-"

Hilarisch als ze die goedkeuren :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Denman schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:59:
Die positieve verhalen helpen idd niet mee, heb ook nog voor 100 Euro aan VVV bonnen liggen. Die zijn echt aan het branden momenteel :P
Dan zou ik ze toch maar snel inleveren voordat ze onbruikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Iemand die EVE gekocht heeft?

Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 11:25
Silooy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:04:
[...]

Dan zou ik ze toch maar snel inleveren voordat ze onbruikbaar zijn.
ze zijn onbeperkt inwisselbaar :)
-> neemt niet weg dat ik ook niet kon wachten om mn geld naar SONY te dragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
is er een Demo van Robinson The Journey
En van Batman ?
En Farpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Silooy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Ik heb het idee dat die knop is om de draaiknop aan de achterkant te releasen. En dat je de headset los van die knop inderdaad kan verstellen. Die draaiknop is om m strak om je hoofd te draaien.
Klopt, vooralsnog druk ik hem ook maar gewoon in voor het geval dat maar het released in elk geval de draaiknop waarmee je de band aanspant.

Had gisteren ook wel irritant last van de light leakage. Heb daarop de hoofdband maar weer meer naar beneden geschoven (vanaf de voorkant gezien) en hem met de draaiknop strakker gedraaid. Hierdoor zat het vizier bijna naadloos op m'n gezicht. Wel jammer van dr strakkere band, dat verlaagt het comfort uiteraard.

Overigens voor wie het vroeg. Van Batman is er geen demo. Maar na 5 minuten was het mijn 20 euro al waard! Heb meer dan een uur in dr batcave gestaan batarangs gooien en grappling hook afschieten :p

De tomb raider vr juist een grote tegenvaller lees ik net op reviews.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:31
Gisteravond toch ook maar overstag gegaan. De eerste keer dat ik VR zag was ergens in de jaren 90, nu dan eindelijk thuis (en natuurlijk zoveel beter). Ik was eigenlijk een beetje verbaast hoeveel voorraad de locale MM nog had. 4 flinke stapels brillen en ongeveer even zoveel camera's en move's. Ik heb de Move's even laten liggen en alleen de bril en camera aangeschaft. Na het installeren als eerste de Into the Deep Demo "gespeelt". Dat was echt een wow moment. Helaas had ik gisteren heel erg weinig tijd, dus daarna even snel de Rigs demo geprobeert. Niet zo'n success, helaas heel snel last van motion sickness, dus dat wordt eerst opbouwen. Als laatste even de bluray van The Force Awakens opgezet, echt groots. Misschien niet 1080p scherp, maar de film beleving vind ik fantastisch. Van het weekend ga ik even de tijd nemen om alles goed te calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Silooy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Ok, vandaar. Duidelijk! :) Ik was al bang dat er iets stuk was gegaan bij mij.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:16:
En van Batman ?
En Farpoint
Nee, nee, nee.
Batman kan je kopen voor 20 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
https://www.reddit.com/r/...een_shifting_to_the_left/

https://www.reddit.com/r/..._view_shifts_to_the_left/

Hier nog wat over het naar links wegdraaien van het display. Lijken aardig wat mensen last van te hebben al claimen sommigen dat het te maken heeft met reflectie op bijvoorbeeld tafels en en te grote afstand naar de PS camera.

Anderen claimen dat het een hardware en/of software probleem is waarbij ik heb gelezen dat 1 iemand is terug gegaan naar de winkel, het daar kon reproduceren en een unit heeft gekregen die dit fenomeen niet vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Zelf nog geen last gehad van shifting. (Of het is me nog niet opgevallen). Wel heb ik moeite met lange sessies. Vooral waarin veel beweging zit. Zoals Driveclub. Moet nog echt wennen aan VR. Een demo zoals Into the Deep gaat prima. Moet het gewoon langzaam opbouwen anders zit ik ieder dag ziek op het werk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus blijkbaar speelt afstand tot de camera een grote rol en zou meer dan 6ft problemen opleveren. Dat zou voor mij wel een dealbreaker zijn. Zijn er hier die op 3m of zo zitten en geen shifting issue hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zoveel verder dan bijna 2 meter van je camera kan je ook niet zitten denk ik?
Snoer van de headset is niet heel lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:56:
Zoveel verder dan bijna 2 meter van je camera kan je ook niet zitten denk ik?
Snoer van de headset is niet heel lang?
Zit er niet een verlengkabel bij? Volgens mij wel namelijk van 5m.

[ Voor 7% gewijzigd door Nieuwevolger op 14-10-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridmaur
  • Laatst online: 13-07 11:40
Ik heb een AverMedia ExtremeCap U3 om mijn PS4 aan iMac te koppelen. Gaat de VR werken in die opzet. Ik zie dat er een processing unit mee wordt geleverd waarmee HDMI wordt gesplit en heb zo mijn bedenkingen of die opzet nog gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ridmaur schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:00:
Ik heb een AverMedia ExtremeCap U3 om mijn PS4 aan iMac te koppelen. Gaat de VR werken in die opzet. Ik zie dat er een processing unit mee wordt geleverd waarmee HDMI wordt gesplit en heb zo mijn bedenkingen of die opzet nog gaat werken.
Er gaat nog steeds 1 hdmi kabel naar je tv en 1 naar je vr bril. Dus het moet wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nieuwevolger schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Denk dat ik een meter of 2 van de TV zit. PS4 en kastje staan achter de TV.
Heel veel langer is die headsetkabel niet, 't is ook een vrij stugge kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Er zit inderdaad een verlengkabel bij, maar die is zeker geen 5 meter. Ik denk 3 of 4. Hiermee red ik het nét tot de bank in mijn woonkamer, maar helaas bleek het te ver weg voor de Playstation Camera. Ik moet dus toch op een stoel voor de televisie plaatsnemen, op circa 1,5 meter afstand. Ik denk dat het bereik van de Playstation Camera zo'n 3 meter is, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ja, met VR hoeft die camera ook helemaal niet onder de TV. Die kan eigenlijk eender waar zolang jij zelf maar frontaal ervoor staat, toch?

PS: wel eens benieuwd wanneer de eerste Fail filmpjes op YouTube gaan verschijnen met spelers die per ongeluk een toeschouwer een mep verkopen, over hun salontafel vallen, etc. Cfr de eerste Wii filmpjes destijds. :p

[ Voor 43% gewijzigd door Twixie op 14-10-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:34
Waar kan je nu eigenlijk de Playstation camera het best positioneren? Ik had hem gister op de TV gezet maar soms ging ik te ver naar beneden of zitten en toen gaf die aan dat ik uit beeld was.. Onder de TV is het advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Jouw positie moet je niet aanpassen aan de camera. De positie van de camera pas je aan aan jouw positie. Als jij dus op je bank wilt zitten dat 4 meter van jouw tv en ps4 staat. (zo lang is de kabel wel) dan werkt het niet als de camera bij de tv staat. Dit is gewoon te ver weg. Die melding krijg je dan ook in beeld.

Maar zet de camera dan op je salontafel of iets dergelijks dichter bij de bank en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
Vind het een mooi apparaat, wat me wel opvalt is dat de fan in de extra unit nogal wat geluid maakt (lijkt net een horizonbox), in een stille woonkamer. Meer mensen opgevallen?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier inderdaad een artikel dat dit probleem aanhaalt: http://uploadvr.com/playstation-vr-camera-tracking/. Ik sta ook niet te springen om telkens met bank en salontafel te beginnen schuiven, maar de camera op de salontafel en zelf in de zetel zitten is zeker wel acceptabel. Niet zoveel zin in om games al staande te spelen :).

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 14-10-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Opgezocht, totale lengte van headsetkabel schijnt 4,4 meter te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Kashika schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:13:
Iemand die EVE gekocht heeft?

Meningen?
Gisteren 2 uurtjes gespeeld en ben er helemaal weg van! Grafisch goed verzorgd, sense of immersion is helemaal daar, en het speelt gewoon erg lekker weg. Features als locken op baddies middels headtracking voelen tof en werken goed. Er is ook een berg aan ships en upgrades te unlocken. Helaas nog geen Carrier Assault mode kunnen proberen (denk nog niet ver genoeg gelevelled), maar ga ik vanavond eens naar kijken.
Doordat je op mixed servers speelt met Oculus gebruikers (overigens ook te wijzigen naar PS4 only) is de kans wel groot dat je in het begin een aantal keer genadeloos wordt afgeslacht, zeker als niet in een squad speelt waarin iemand met een support ship vliegt. Dus ook hier is in pvp een goede squad het halve werk.
Denk alleen niet dat als je enigszins gevoelig bent voor motion sickness je hier je geld in moet stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Gisteren een aantal uur mijn PSVR uitgeprobeerd. Hier wat bevindingen die ik had:

Ten eerste heb ik bij een aantal spellen echt last van Motion Sickness, bijvoorbeeld bij Rigs. Ook viel ik bijna om toen ik Playroom VR speelde en een soort level als Mario. Hier moest je rondlopen en muntjes pakken maar omdat mijn lichaam niet vooruit ging maar in het spel wel, viel ik om (gelukkig terug op de bank).

Ik heb nog geen 1 game gekocht omdat ik eerst alles op de demo disc wilde proberen. Een aantal erg leuke spellen gevonden en ook een aantal die niet leuk waren.

- Until Dawn: Erg leuk en spannend! Werkt erg goed ook met de normale controller.
- Drive Club VR: Niet echt bijzonder, zeker niet om uren te gaan racen.
- Gnog: Vreemd maar vermakelijk. Zeker geen 20 euro of iets waard maar ik zou hem voor minder dan 10 euro wel kopen.
- PlayStation VR Worlds: De demo van onder water kun je hier spelen, alleen zonder de haai. Ik vond dit bij het PSVR evenement erg cool om uit te proberen en zal ook zeker aan vrienden getoond worden als ze langskomen maar dan zonder haai.
- RE7 Kitchen: Ik heb hem uitgezet, te eng voor mij haha. Mijn vrouw speelde het zonder problemen maar die houdt ook echt van horror films. Grafisch zag het er ook cool uit alleen vond ik de handen wat moeilijk bewegen.
- Tumble VR: Controls waren niet goed met de ps4 controller. Dus snel weer uitgezet.
- Harmonix Music VR: De 2e en 3e game in dit spel waren erg vermakelijk.

Ik heb echt veel plezier gehad aan de eerste dag spelen, toch zeker een uur of 3-4. Ik ga Batman VR en Until Dawn zeker dit weekend nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
matthijst schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:09:
[...]

Ben wel benieuwd welke camerapositie je gebruikt?
Volledig scherm, dashboard inbeeld of 3rd person?
Vanavond nog maar weer 's een poging wagen :)

Tot nu toe misselijk geworden bij RIGS en Driveclub. De rest gaat allemaal wel.
Gewoon met dashboard inbeeld, ik snap echt niet waar mensen last van hebben, ik zal er wel immuun voor zijn. Overigens, als je in de auto zit en je gaat vervolgens staan dan kijk je zo over het dak heen, ook tijdens rijden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:39:
Gewoon met dashboard inbeeld, ik snap echt niet waar mensen last van hebben, ik zal er wel immuun voor zijn.
Tsja, verschilt per mens heh, het is niet alsof het niet bestaat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Over de 'beeldkwaliteit' van de PS VR in cinematic mode lees ik verschillende verhalen. Maar ik kan er niet zoveel mee zonder vergelijkingsmateriaal. Kunnen jullie hier iets over vertellen?
Bijvoorbeeld is het vergelijkbaar met PS2 graphics, DVD-R afspelen op een 1080p scherm, 480p youtube full screen op een 1080p monitor (of erger)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Laatst online: 22:31
Ik zou zeggen dat het tussen 720p en 1080P inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

Melkaz

Melkazar

Ik zit nog te twijfelen over de aanschaf, vooral omdat ik niet zeker weet of het gaat werken in mijn thuis setup.

Er zijn namelijk twee opties:

1) Ik sluit hem aan op mijn bureau. Ik gebruik mijn PS4 voornamelijk op mijn secundaire PC monitor(24 inch, full HD) en dan zit ik uiteraard op een metertje van het scherm. Gaat dit eventueel werken of is het te weinig ruimte?

2) Ik sluit hem aan op mijn woonkamer tv, maar wij hebben nogal een grote afstand tussen de bank en de tv, ruim 6 meter. Werkt de VR uberhaupt met deze afstand, los van het feit dat de kabels al te kort zijn?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Shiverzz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

Gisteren 2 uurtjes gespeeld en ben er helemaal weg van! Grafisch goed verzorgd, sense of immersion is helemaal daar, en het speelt gewoon erg lekker weg. Features als locken op baddies middels headtracking voelen tof en werken goed. Er is ook een berg aan ships en upgrades te unlocken. Helaas nog geen Carrier Assault mode kunnen proberen (denk nog niet ver genoeg gelevelled), maar ga ik vanavond eens naar kijken.
Doordat je op mixed servers speelt met Oculus gebruikers (overigens ook te wijzigen naar PS4 only) is de kans wel groot dat je in het begin een aantal keer genadeloos wordt afgeslacht, zeker als niet in een squad speelt waarin iemand met een support ship vliegt. Dus ook hier is in pvp een goede squad het halve werk.
Denk alleen niet dat als je enigszins gevoelig bent voor motion sickness je hier je geld in moet stoppen :+
Ziet er wel heel gaaf uit hoor Eve Valkyrie op VR. Zit een beetje op Youtube te kijken nu. Boven verwachting. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 19:15
Melkaz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:51:
Ik zit nog te twijfelen over de aanschaf, vooral omdat ik niet zeker weet of het gaat werken in mijn thuis setup.

1) Ik sluit hem aan op mijn bureau. Ik gebruik mijn PS4 voornamelijk op mijn secundaire PC monitor(24 inch, full HD) en dan zit ik uiteraard op een metertje van het scherm. Gaat dit eventueel werken of is het te weinig ruimte?

2) Ik sluit hem aan op mijn woonkamer tv, maar wij hebben nogal een grote afstand tussen de bank en de tv, ruim 6 meter. Werkt de VR uberhaupt met deze afstand, los van het feit dat de kabels al te kort zijn?
Ik heb een setup vergelijkbaar aan 1. Wel iets meer dan een meter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Hedgy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Ik heb een setup vergelijkbaar aan 1. Wel iets meer dan een meter denk ik.
Ik ook zit boven op de slaapkamer achter mijn bureau ongeveer tussen de 1 en 2meter van de camera vandan en het werkt goed behalve als ik omlaag ga en onder mijn bureau verdwijn dan krijg ik de melding dat hij me niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 19:15
FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:02:
[...]

Ik ook zit boven op de slaapkamer achter mijn bureau ongeveer tussen de 1 en 2meter van de camera vandan en het werkt goed behalve als ik omlaag ga en onder mijn bureau verdwijn dan krijg ik de melding dat hij me niet meer ziet.
Ik heb de camera vlakbij het randje van het bureau gezet, dan ziet hij je bureau niet en heb je daar geen last van. :)

mijn hoofd zit overigens wel iets hoger dan wat de camera aangeeft als beste positie met het vakje.
Zou de camera wat hoger kunnen richten maar t werkt prima. :P En nu heb ik onder iets meer speling met de controllers.

[ Voor 19% gewijzigd door Hedgy op 14-10-2016 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Twixie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:12:
PS: wel eens benieuwd wanneer de eerste Fail filmpjes op YouTube gaan verschijnen met spelers die per ongeluk een toeschouwer een mep verkopen, over hun salontafel vallen, etc. Cfr de eerste Wii filmpjes destijds. :p
Ik gaf gisteren mijn poes een mep met mijn Move-controller toen ik een donut wilde kopieren in Job Simulator ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Dank je allemaal! Misschien binnenkort toch maar eentje halen. Helaas is hij bij de lokale Mediamarkt (Breda) al uitverkocht maar ik vermoed dat hij binnenkort wel weer verkrijgbaar is de buurt.

Mijn PC/bureau staat overigens in de woonkamer, zal lekker akward worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Melkaz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:51:

Het is een groothoekcamera, dus 1 á 1,5 meter is geen probleem.

Mijn bank staat 4 meter van mijn TV af (en dus ook de camera) maar dat is dus te ver weg...
6 meter (hoe groot is jouw woonkamer :o ) gaat dus niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
gday schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:49:
Dat lijkt me niet goed, die knop is om te ontgrendelen zodat je de hoofdband kunt verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Wootism schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:19:
[...]

6 meter (hoe groot is jouw woonkamer :o ) is dus een probleem.
Valt reuze mee, we hebben een hoek in de woonkamer. De 'architect'(lees:vriendin) wilde persé de woonkamer in de lengte gebruiken. Bij een andere indeling had de afstand dus in de breedte geweest en dan was het een metertje of 3.

Dankzij de huidige setup vind ik nu onze 55 inch televisie te klein :(

Dure grapjes zo, komend jaar een Playstation VR, Playstation Pro en waarschijnlijk in 2017 een 65 inch 4K TV(inclusief nieuwe versterker, media player....) :+

[ Voor 6% gewijzigd door Melkaz op 14-10-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ik heb net de Big Ben opbergkoffer binnen via CoolBlue. Handig en stevig ding. Onderin is ruimte voor de psvr-accesoires: kabels, processorbox e.d. Daarbovenop gaat een "plankje" waarop je de headset zelf kunt plaatsen. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik stuur mijn exemplaar terug. Vind het beeld echt te onscherp (en ja ik heb al die opties doorlopen om dat te verbeteren) en het ziet er daarom gewoon niet fijn uit. Jammer. Waarschijnlijk had ik om en nabij dezelfde scherpte verwacht als hoe het er op TV uitziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 10:46
BamSlam_ schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:21:
[...]

Dat lijkt me niet goed, die knop is om te ontgrendelen zodat je de hoofdband kunt verschuiven.
Maar dat ontgrendelen is toch al gebeurt als je bent gestopt met de vorige sessie. Dus neem ik aan dat je bij de volgende sessie de hoofdband gewoon kan opzetten zonder daarbij ook nog eens de witte knop ingedrukt moet houden.

Volgens mij is de witte knop ervoor om de spanning eraf te halen als je de bril wil afzetten.

Dus zodra je aan het draaiwiel hebt gezeten moet je eerst op de knop drukken voor dat je de band weer uittrekt.

[ Voor 9% gewijzigd door BurnsMM op 14-10-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

PeevdTee schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:35:
Ik stuur mijn exemplaar terug. Vind het beeld echt te onscherp (en ja ik heb al die opties doorlopen om dat te verbeteren) en het ziet er daarom gewoon niet fijn uit. Jammer. Waarschijnlijk had ik om en nabij dezelfde scherpte verwacht als hoe het er op TV uitziet..
Misschien een mede Tweaker die m over wil nemen? Scheelt je wellicht ook weer wachten. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
PeevdTee schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:35:
Misschien kan je dan inderdaad beter nog een paar jaartjes wachten, want er is gewoon nog geen systeem welke dat al wel kan.

Ik lees toch ook een hoop verhalen en reviews waarin gezegd wordt dat de graphics inderdaad niet zo scherp zijn, maar dat je dat na eventjes spelen niet meer ziet omdat je zo in een game gezogen wordt. Ik kan me dat op zich ook wel voorstellen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26
Denman schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:41:
[...]

Misschien kan je dan inderdaad beter nog een paar jaartjes wachten, want er is gewoon nog geen systeem welke dat al wel kan.

Ik lees toch ook een hoop verhalen en reviews waarin gezegd wordt dat de graphics inderdaad niet zo scherp zijn, maar dat je dat na eventjes spelen niet meer ziet omdat je zo in een game gezogen wordt. Ik kan me dat op zich ook wel voorstellen.
Mja, maar dan moet die ervaring (Thumper doet dat wel goed btw) dan wel zó goed zijn dat dat gebeurt. Die Alumette film was bijvoorbeeld prachtig. Maar doordat het gewoon niet scherp was, was ik constant aan het turen en kutten met die bril om het dan maar zo scherp mogelijk te zien.

Snap dan ook niet zo goed dat niemand echt miept over de graphics. Met al die prachtige spellen die nu op de PS4 uitkomen is het verschil wel redelijk groot met wat er op VR op je scherm getoverd wordt. Of ben ik de enige die dat echt zonde vindt :*)

[ Voor 14% gewijzigd door pipapaulus op 14-10-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
PeevdTee schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Mja, maar dan moet die ervaring (Thumper doet dat wel goed btw) dan wel zó goed zijn dat dat gebeurt. Die Alumette film was bijvoorbeeld prachtig. Maar doordat het gewoon niet scherp was, was ik constant aan het turen en kutten met die bril om het dan maar zo scherp mogelijk te zien.

Snap dan ook niet zo goed dat niemand echt miept over de graphics. Met al die prachtige spellen die nu op de PS4 uitkomen is het verschil wel redelijk groot met wat er op VR op je scherm getoverd wordt. Of ben ik de enige die dat echt zonde vindt :*)
Er zit volgens mij een flink verschil tussen de meningen in dit topic, waar mensen vrijwel unaniem tevreden zijn, en ervaringen in het algemene PS4 topic, waar juist veel mensen ontevreden waren naar aanleiding van hem geprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij geldt min of meer hetzelfde, zij het dat ik er al wel 35 jaar naar uitkijk (ben nu 51). Ik zou zeggen, wacht op de Pro omdat die meer rekenkracht heeft, maar ga er dan ook gewoon voor. Ik stap er in ieder geval in zodra de kerstbundels verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
niekvandermeer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Er zit volgens mij een flink verschil tussen de meningen in dit topic, waar mensen vrijwel unaniem tevreden zijn, en ervaringen in het algemene PS4 topic, waar juist veel mensen ontevreden waren naar aanleiding van hem geprobeerd te hebben.
Als je snel misselijk wordt en 8K UHD @ 120 FPS verwacht ben je snel ontevreden.

Het is gewoon een '1st Gen' early adapters markt op dit moment.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
PeevdTee schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Jouw verwachtingen waren/zijn gewoon onrealistisch voor een eerste generatie VR product. Het gaat om de beleving die totaal nieuw is, niet om hoeveel pixels er getoond worden. Als je meer geeft om de pixels dan om de beleving, dan kan je (met de huidige technologie) inderdaad beter op een 4K tv spelen. Als je de beleving belangrijker vindt, dan komt een 4K tv niet eens in de buurt van de PSVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
Vind het een mooi apparaat, werkt ook heel goed moet ik zeggen. Heb nu wel al twee keer gehad dat ik na ongeveer een half uurtje zelf wat misselijk/duizelig begon te worden (met zitten), hoop dat dat misschien na een aantal keren proberen wat minder word.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:16:
En van Batman ?
En Farpoint
Google? PSN Store? :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO

Gewoon doen, wat is nu 400 euro in vergelijking met de kosten van een huis :+

Ik heb hier ook vanaf mijn jeugd opgewacht en ben blij dat VR nu eindelijk mainstream gaat worden. Ik denk dat ik hier in de huiskamer nog heel wat demo's ga geven. Zelfs mijn ouders zijn nieuwsgierig naar wat VR nu eigenlijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door .GoO op 14-10-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
het is ook maar wat je verwachting is, graphics zijn minder ja...maar beleving en in een spel zitten is veel meer aanwezig.
En als je een puzzel game als Thumper speelt dan ziet het er wel echt strak uit....maar goed dat "stelt" ook niet zoveel voor.

Ik vind de London Heist er wel echt goed uit zien, daar zijn de graphics wel goed van, in ieder geval van de characters.

Rigs gaf mij ook best snel het misselijke gevoel, maar ja...hoe gek is dat: richten met je hoofd, en met beide thumbsticks bewegen....als je lichaam niks gewend is qua VR is dat gewoon gelijk klaar.

Bij EVE en Driveclub nergens last van overigens.

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Het driften naar links en rechts heb ik ook, en is eigenlijk best irritant.
Wat ik me nog even afvroeg, aangezien ik er op gezocht heb en er helemaal niets over heb gevonden:
De weergave is bij mij 'korrelig', grainy, sneeuwvlokkerig, geef t maar een naam. Hebben jullie dit ook?
Vooral als het beeld stil staat is dit heel duidelijk te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Dat eeuwige gezeur over de graphics. Meer dan goed genoeg voor goede ervaring. Vind het knap wat ze tevoorschijn kunnen toveren met deze hardware. En ik was behoorlijk sceptisch vooraf.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
tcviper schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:20:
Vind het een mooi apparaat, wat me wel opvalt is dat de fan in de extra unit nogal wat geluid maakt (lijkt net een horizonbox), in een stille woonkamer. Meer mensen opgevallen?
Yes hier komt er uit dat apparaat ook best wel wat herrie vergeleken met de ps4

zijn er hier ook mensen die house of blood al aangeschaft hebben ?
ik zit namelijk met het probleem dat ik met geen mogelijkheid voorbij de (eindbaas) van de derde rollercoaster kom. je moet daarbij op het hart schieten en dan komt er weer zo'n geest uit. deze gaat naar links rechts midden en op dat punt ga ik altijd dood als de vogels op je afvliegen. iemand die mij hier doorheen kan helpen :)

[ Voor 35% gewijzigd door RenaldoN op 14-10-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:06:
Dat eeuwige gezeur over de graphics. Meer dan goed genoeg voor goede ervaring. Vind het knap wat ze tevoorschijn kunnen toveren met deze hardware. En ik was behoorlijk sceptisch vooraf.
Precies. Ik ben erg benieuwd of de PS4 Pro de ervaring nog verder gaat verbeteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Voor degenen die het grafisch niet goed genoeg vinden en hadden verwacht dat het net zo strak als de TV was (met een VR bril van €399 en PS4 als base power): stuur je PSVR terug en wacht zo'n 4-5 jaar tot er 4K schermen in zitten en de games op console 4k@60fps kunnen draaien met degelijke graphics. Maar ook dan ga je pixels zien, maar dan kun je wel nog eens 4-5 jaar wachten tot er 8K panelen in zitten.

Ondertussen geniet ik wel de komende tijd met wat er wél is :).

Oh en voor wie steeds zegt: uhhgg resolutie is zo laag vergeleken met de Rift/Vive. Die hebben ook niet zoveel hoger hoor: 2160x1200 vs 1920x1080 (25% meer normale pixels), daarmee ga je dus echt niet 4x zo scherpe resolutie krijgen en is te verwaarlozen. Bovendien hebben ze een field of view van 110 tegenover 100 van de PSVR, dus je hebt meer pixels maar ook meer "scherm" wat ingevuld wordt. En dan nog RGB (3 subpixels per pixel) van PSVR vs pentile (2 subpixels per pixel). Voor ~€500 voor PSVR+accessoires heb je echt een goed VR systeem, waar bovendien een ding veel beter voor elkaar zit: de games.

Denk dat mensen even moeten beseffen dat VR een hele andere ontwikkeling is dan traditioneel gamen. Ook dat is ergens begonnen met lage resolutie en minder shaders/effecten. Ja, de graphics zijn minder dan traditioneel gamen, maar vind ik dat erg? Nee, want het biedt dingen die traditioneel gamen echt nooit kan bieden. Zo kan je het ook omdraaien: leuk zo'n spel op je TV, lekker strak en mooie animaties. Maar beetje saai maar naar een scherm de hele tijd staren.

Overigens raad ik Gnoc aan (staat op de demo disc). Het is een hele aparte puzzel game, maar na de eerste puzzel word je in een soort psychedellic tunnel gegooid, dan zie je echt wat VR is en een normaal TV (hoe strak dan ook) never nooit zo een ervaring kan bieden.

Wil je de "kwaliteit" van wat je gewend bent op TV maar dan in VR: wacht dan een paar jaar tot de techniek ver genoeg is (displays die het kunnen draaien maar belangrijker de consoles die het kunnen draaien.) Ik kan niet wachten en ga nu al aan de slag dus!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

.GoO schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Precies. Ik ben erg benieuwd of de PS4 Pro de ervaring nog verder gaat verbeteren.
Vraag ik mij ook wel af eerlijk gezegd. Sowieso verbetering performance.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
.GoO schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:18:
Ik wacht eerst de reviews van en ervaringen met de combinatie PS4 Pro en PSVR af voor ik eventueel een PS4 Pro aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Gisteren ook binnengekregen en erg tevreden tot nu toe. Resolutie is niet hoog maar het went snel. Op aanraden van mijn zoon: "here they lie" aangeschaft in de US store en dat is toch wel super intens. Tot nu toe alleen het demo stukje gedaan maar wat een creepy sfeer. Grafisch is het ook prima. Wel zitten er wat vreemde draaibewegingen van de camera in dus je zou misselijk kunnen worden. Ik had er geen last van terwijl ik in tank battle na 1 lvl al draaierig werd.

Hier ook 1 of 2x gehad dat het scherm naar links draaide na verloop van tijd. Op zich makkelijk te corrigeren via de options knop maar ik hoop dat ze dat met een update weten op te lossen.
Verder worden de lenzen snel vettig. Ik las dat iemand ze met alcohol had schoon gemaakt. Dat heb ik nog niet aangedurft maar als de lenzen van glas zijn zou het i.i.g. geen problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

willem100 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:26:
Gisteren ook binnengekregen en erg tevreden tot nu toe. Resolutie is niet hoog maar het went snel. Op aanraden van mijn zoon: "here they lie" aangeschaft in de US store en dat is toch wel super intens. Tot nu toe alleen het demo stukje gedaan maar wat een creepy sfeer. Grafisch is het ook prima. Wel zitten er wat vreemde draaibewegingen van de camera in dus je zou misselijk kunnen worden. Ik had er geen last van terwijl ik in tank battle na 1 lvl al draaierig werd.

Hier ook 1 of 2x gehad dat het scherm naar links draaide na verloop van tijd. Op zich makkelijk te corrigeren via de options knop maar ik hoop dat ze dat met een update weten op te lossen.
Verder worden de lenzen snel vettig. Ik las dat iemand ze met alcohol had schoon gemaakt. Dat heb ik nog niet aangedurft maar als de lenzen van glas zijn zou het i.i.g. geen problemen moeten opleveren.
Nu al met alcohol. Wat heeft die persoon er in godsnaam mee gedaan dan. 8)7

Microvezel doekje is voldoende denk en dat rubber met een beetje warm water afspoelen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100

willem100

Bij mij waren de lenzen al vettig toen ik de bescherm folie er af had gehaald. Microvezel doekje heeft moeite om het eraf te krijgen. Heb het idee dat het rubber ook wat vettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:28:
[...]

Nu al met alcohol. Wat heeft die persoon er in godsnaam mee gedaan dan. 8)7

Microvezel doekje is voldoende denk en dat rubber met een beetje warm water afspoelen.
Dat was ik. Niks bijzonders mee gedaan maar zag er wat vettigs op zitten. Microvezeldoekje had moeite t eraf te krijgen dus maar meteen met van dat cameralenzenschoonmaakspul gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

matthijst schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Dat was ik. Niks bijzonders mee gedaan maar zag er wat vettigs op zitten. Microvezeldoekje had moeite t eraf te krijgen dus maar meteen met van dat cameralenzenschoonmaakspul gedaan.
Oke. Ja als het puur glas zonder kwetsbare coating is zal het weinig kwaad kunnen. Maar daar heb ik dan weer geen weet van.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 21:05

hmr

Ik wacht met smart tot er een in de vraag & aanbod verschijnt :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 20:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zo, gisteren toch maar spontaan gekocht. Was al voorbereid met camera en move's tweedehands paar maanden geleden.

Wat heb ik gedaan, nou paar uurtjes Playroom VR en niets anders. Een vriendin was er ook, dus lekker met zijn tweeën spelen en dat is echt leuk. Alle spelletjes daar kan een tweede speler meespelen via de TV, en dat maakt een erg leuke ervaring.

Vooral dat 3D Mario is spelletje is erg leuk. Degene met VR bril bestuurd poppetje met lopen en springen, andere op de tv vliegt met stofzuiger vliegtuigje eromheen. Je ziet dus echt beide andere dingen, wat het leuk maakt, en je met bril lekker om je heen kan kijken om de ander te zoeken. Erg leuk gedaan.

Andere spelletjes van Playroom VR kun je ook met z'n tweeën of meer spelen, wat het gewoon erg leuk maakt. Na dit een paar uur gespeeld te hebben, en afgewisseld te hebben wie er met bril speelt, moet ik toch maar echt gaan slapen. Maar echt leuke party games, die in Playroom VR zitten!
Twixie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:12:
...
Nou, een van de Playroom VR spellen met de ene iets naar de VR spelen gooien, en de VR speler met z'n hoofd wegduiken om het te ontwijken. Toen kopte ik mooi mijn flesje bier door de kamer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Mijn neefje krijgt geen haai bij de vr onderwater demo. Iemand anders ook last van?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
hmr schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:38:
Ik wacht met smart tot er een in de vraag & aanbod verschijnt :D
Staan er al 2
Dutchzilla schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:39:
Mijn neefje krijgt geen haai bij de vr onderwater demo. Iemand anders ook last van?
Zit niet in de demo.

[ Voor 26% gewijzigd door henkyyyyyyy op 14-10-2016 13:45 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dutchzilla schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:39:
Yep, die zit er niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
.GoO schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:01:
[...]

Gewoon doen, wat is nu 400 euro in vergelijking met de kosten van een huis :+

Ik heb hier ook vanaf mijn jeugd opgewacht en ben blij dat VR nu eindelijk mainstream gaat worden. Ik denk dat ik hier in de huiskamer nog heel wat demo's ga geven. Zelfs mijn ouders zijn nieuwsgierig naar wat VR nu eigenlijk is.
Mja mee eens, maar de kosten stapelen zich toch redelijk op nu :P
Bovendien wil ik ook nog een goeie, mooie espressomachine aanschaffen en die gaat minimaal hetzelfde kosten.
Ik weet het, prioriteiten... maar ik denk dat ik minder snel een nekslag krijg van mijn vrouw als ik met een espressomachine thuis kom, dan wanneer ik met de PS VR thuis kom :+

Maar idd, ben ook zeer benieuwd. Ben nu 35 en hier wacht ik toch eigenlijk al sinds mijn jeugd op. Nu het zo dichtbij is, is het zo verleidelijk om in te stappen en VR te gaan ervaren.
Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:06:
Dit inderdaad. Graphics != ervaring/beleving.
Zie bijvoorbeeld de Nintendo Wii. Kon qua graphics natuurlijk absoluut niet meekomen met de concurrentie, maar blies iedereen weg door de nieuwe ervaring. De tijd moet leren of (PS) VR een goede toekomst tegemoet gaat, maar alles valt en staat met content. Daar maak ik me bij Sony eerlijk gezegd niet zoveel zorgen over.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Een afzetter die flinke winst wil... Ik heb het niet zo op dat "soort" mensen.

Wat ik bedoel is.. ik wacht even tot er meerdere mensen hem verkopen omdat het toch niet helemaal was wat ze verwachte :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Denman schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Mja mee eens, maar de kosten stapelen zich toch redelijk op nu :P
Bovendien wil ik ook nog een goeie, mooie espressomachine aanschaffen en die gaat minimaal hetzelfde kosten.
Ik weet het, prioriteiten... maar ik denk dat ik minder snel een nekslag krijg van mijn vrouw als ik met een espressomachine thuis kom, dan wanneer ik met de PS VR thuis kom :+

Maar idd, ben ook zeer benieuwd. Ben nu 35 en hier wacht ik toch eigenlijk al sinds mijn jeugd op. Nu het zo dichtbij is, is het zo verleidelijk om in te stappen en VR te gaan ervaren.

[...]
Lol. Ben zelf ook 35 en wacht hier ook al sinds eind jaren 80 op. De hype was weg bij mij een aantal maanden terug. Maar nu verdomme. Erger dan verwacht :X

Mijn vriendin is ook iets minder enthousiast over de aankoop / het bedrag. Maar die wil het dan wel zelf uit gaan proberen ook als de PS VR bril eenmaal in huis is.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:46
Geteisem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:47:
[...]

Lol. Ben zelf ook 35 en wacht hier ook al sinds eind jaren 80 op. De hype was weg bij mij een aantal maanden terug. Maar nu verdomme. Erger dan verwacht :X

Mijn vriendin is ook iets minder enthousiast over de aankoop / het bedrag. Maar die wil het dan wel zelf uit gaan proberen ook als de PS VR bril eenmaal in huis is.
33, huis wordt nu gebouwd, net getrouwd (DUUR), op vakantie geweest, vrouw boos als ik de bril aanschaf... Toch ook maar even wachten.... Snik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
[...]

Ah joh dat was hier ook zo, maar stiekem vindt ze het zelf ook wel leuk om een keer te proberen. Zeker mainstream games zoals VR Worlds en Playroom VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
hmr schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

Een afzetter die flinke winst wil... Ik heb het niet zo op dat "soort" mensen.

Wat ik bedoel is.. ik wacht even tot er meerdere mensen hem verkopen omdat het toch niet helemaal was wat ze verwachte :D
Haha, ja ik snapte al dat je dat bedoelde :+
525 euro, hoe komt hij erop, ze zijn bijna overal nog op voorraad.

Voor mij geld dat het zelfs meer is dan dat ik verwachtte.
Je zit gewoon in de game. Until dawn is echt echt echt geweldig!!!

Maar Rigs was echt te heftig en voel me zelfs vandaag nog een beetje raar in mijn hoofd.
Dus als ik hem terug ga sturen is dat alleen omdat ik er misselijk van blijf worden. (overigens bij Until Dawn nergens last van gehad)
[...]

37 hier en sinds deze film:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ptlXHBo629Q]

benieuwd naar VR geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door henkyyyyyyy op 14-10-2016 13:57 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100

willem100

Weet iemand of je Batman kan spelen zonder move controllers (dus alleen met ds4 controller)?

Ik heb maar 1 move controller en op het moment zijn ze per stuk bijna niet verkrijgbaar voor een normaal bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:51:
[...]

Haha, ja ik snapte al dat je dat bedoelde :+
525 euro, hoe komt hij erop, ze zijn bijna overal nog op voorraad.

Voor mij geld dat het zelfs meer is dan dat ik verwachtte.
Je zit gewoon in de game. Until dawn is echt echt echt geweldig!!!

Maar Rigs was echt te heftig en voel me zelfs vandaag nog een beetje raar in mijn hoofd.
Dus als ik hem terug ga sturen is dat alleen omdat ik er misselijk van blijf worden. (overigens bij Until Dawn nergens last van gehad)
Goed om te horen.... Nou ja, eigenlijk niet. Ik ben al zo impulskoop gevoelig :9~. Ben mijzelf juist aan het inhouden..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
willem100 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:53:
Weet iemand of je Batman kan spelen zonder move controllers (dus alleen met ds4 controller)?
Ja, dat kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
technoaddict schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

33, huis wordt nu gebouwd, net getrouwd (DUUR), op vakantie geweest, vrouw boos als ik de bril aanschaf... Toch ook maar even wachten.... Snik..
TechnoAddict maakt de verkeerde keuzes...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Pagina: 1 ... 6 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.