Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
3.5 uur gespeelt, met psvr worlds/kitchen demo, niet ziek geworden. ben dus vrij immune. ( d:)b
nu ff pauze. vind wel raar het hdmi kastje aan blijft, ook al staat de ps4 in oplaad mode.

het scherm als je er echt goed op focused kan je het zien. met omdat het RGB is, is het zo i zo al minder dan andere VR brillen. zodra ik op de games let, viel het me niet op.

[ Voor 33% gewijzigd door darkreptile op 13-10-2016 14:32 ]

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ragnar9999 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

3 previews te zien, verder niets
Verder naar beneden scrollen, ik zie de review wel gewoon staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Qweridee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:41:
Ik kan de eerste voorspelde review van mijn vriendin wel geven:

Wat is dat nou weer voor ding? Geld teveel? Onzinnige rommel....

Zoiets ;-)
En jou reaktie is dan:

Hou op, schei uit, dat hoor ik mijn hele leven al. Vooral door mijn vrienden nadat ik jou aan ze voorgesteld had.

I dare you, I double dare you. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:02
ralph075 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:35:
[...]

Verder naar beneden scrollen, ik zie de review wel gewoon staan.
Reviews door gebruikers

Er zijn nog geen gebruikersreviews van deze uitvoering, bekijk hieronder de reviews van de andere uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ragnar9999 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:06:
[...]

Reviews door gebruikers

Er zijn nog geen gebruikersreviews van deze uitvoering, bekijk hieronder de reviews van de andere uitvoeringen.
Werkt de rechtstreekse link? productreview: Sony PlayStation VR review door venqwish

Wel zeer vreemd, ik zie hem er toch goed tussen staan bij de product overview - tab reviews: pricewatch: Sony PlayStation VR

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
venqwish schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:09:
[...]

Werkt de rechtstreekse link? productreview: Sony PlayStation VR review door venqwish

Wel zeer vreemd, ik zie hem er toch goed tussen staan bij de product overview - tab reviews: pricewatch: Sony PlayStation VR

:/
deze doet het voor mij wel, dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Demo van SuperHyperCube kan gedownload worden via de product pagina op de store: https://store.playstation...05331_00-SUPERHYPERCUBE01 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Wat stinkt die rubberen bende die er boven je neus hangt. Hopelijk verdwijnt die lucht een beetje :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04
Welke spellen kan je spelen zonder de motion controls ?

Heb de VR in huis maar nog geen Camera en Motion controls.

Mijn plaatselijke mediamarkt heeft de camera op voorraad maar niet de controls. Dus vanavond even wat spellen binnen halen en de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:36
Vanmiddag ontvangen en zojuist een uurtje getest met de demo's, 2 vragen:

- zaten er bij jullie plastic protectors op de lenzen die verwijdert moesten worden voor gebruik? Ik heb de indruk dat bij mij die er niet op zaten, of ze zijn zo dun dat ik ze niet opmerk.
Op reddit lees ik echter wel posts mbt "niet vergeten de screen protector te verwijderen".
Lenzen waren ook heel vies out-of-the box.....durf eigenlijk niet met een nagel te checken of er wellicht van dat hele dunne plastic op zit omdat ik dan wellicht de lenzen beschadig........vandaar deze vraag of ze normaal zonder zo'n plastic bescherm laagje worden geleverd.

- valt me op dat de lenzen heel snel beslaan, meer mensen hier last van? En is daar iets aan te doen?

Tot nu toe bevalt hij, maar het is echt even wennen dat je zit en geen spullen kunt pakken met de controler etc. tov de Vive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:32
Engadget review: https://www.engadget.com/...ny-playstation-vr-review/

En als ik me vergis kun je niets spelen zonder motion controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Rebel-Rebel schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:57:
Engadget review: https://www.engadget.com/...ny-playstation-vr-review/

En als ik me vergis kun je niets spelen zonder motion controls.
Je kan prima spelen zonder de Move controllers.
De meeste hebben gewoon DS4 ondersteuning.

Wel schijnt als er Specifiek Move controllers bij staat, Dat het beter werkt met de move dan met de DS4.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je kan alles spelen zonder move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
breagor schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:57:

- zaten er bij jullie plastic protectors op de lenzen die verwijdert moesten worden voor gebruik? Ik heb de indruk dat bij mij die er niet op zaten, of ze zijn zo dun dat ik ze niet opmerk.
Op reddit lees ik echter wel posts mbt "niet vergeten de screen protector te verwijderen".
Lenzen waren ook heel vies out-of-the box.....durf eigenlijk niet met een nagel te checken of er wellicht van dat hele dunne plastic op zit omdat ik dan wellicht de lenzen beschadig........vandaar deze vraag of ze normaal zonder zo'n plastic bescherm laagje worden geleverd.

- valt me op dat de lenzen heel snel beslaan, meer mensen hier last van? En is daar iets aan te doen?

Tot nu toe bevalt hij, maar het is echt even wennen dat je zit en geen spullen kunt pakken met de controler etc. tov de Vive...
Er zaten behoorlijk grote plasticjes op die uitstaken rondom. Niet te missen en zeker niet zo onzichtbaar dat je er met je nagel voor moet krabben.

Lenzen beslaan hier helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:42:
Wat stinkt die rubberen bende die er boven je neus hangt. Hopelijk verdwijnt die lucht een beetje :D
Logisch he is de nieuwigheid. Je lijf/zweetlucht gaat er vanzelf inzitten. Wees maar niet bang :o

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Klopt niet. Er mogen ook games verschijnen die alleen gespeeld kunnen worden met de Moves. Dit staat dan ook duidelijk bij de beschrijving in de PS Store en op het doosje van de game als je het fysiek aanschaft. Momenteel ondersteunen alle games de DS4 en bieden een aantal "enhanced play" met de Move. Maar er mogen wel games gemaakt worden die enkel de Move ondersteunen. Vroeg of laat zul je dus wel de Move moeten aanschaffen als je alles wil kunnen spelen. Overigens is het sowieso handig om te hebben omdat het naar mijn mening heel anders speelt met Moves dan een traditionele gamepad.

Sony zei dit toen in juli:

"Nearly all PlayStation VR titles will support DualShock 4 controllers, and several games will deliver an enhanced experience that further immerses gamers with the use of peripherals such as Move or the recently announced Aim controller. There will be a limited number of titles that require Move controllers."

[ Voor 11% gewijzigd door ASNNetworks op 13-10-2016 16:07 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:36
matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:01:
[...]

Er zaten behoorlijk grote plasticjes op die uitstaken rondom. Niet te missen en zeker niet zo onzichtbaar dat je er met je nagel voor moet krabben.

Lenzen beslaan hier helemaal niet.
OK bedankt! Dan zaten ze er bij mij dus gewoon niet op.....vreemd..maar ach hij doet het :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:07:
Benieuwd naar het misselijkheidsgehalte hier, straks :)
Geloof dat je er wel aan kan wennen.
In tegenstelling tot Geteisem, werd ik wel behoorlijk ziek van Drive club.

Wat helpt is je hoofd bewegen ipv je ogen :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een redacteur van tweakers zegt net tegen mij in het nieuwsbericht van psvr dat ze verwachten dat de review pas eind volgende week online komt faraga in 'nieuws: Sony begint verkoop PlayStation VR in de Benelux'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Nieuwevolger schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:13:
Een redacteur van tweakers zegt net tegen mij in het nieuwsbericht van psvr dat ze verwachten dat de review pas eind volgende week online komt faraga in 'nieuws: Sony begint verkoop PlayStation VR in de Benelux'
Wat slecht zeg. Zeker op Tweakers willen veel bezoekers toch gewoon bij de launch weten of het een must-buy is of juist niet. Volgende week is een beetje mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
breagor schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:57:

Dat klinkt alsof je een gebruikt exemplaar hebt gekregen. Bij mij zaten er grote protectors op met een uitsteeksel om ze eraf te trekken.
Geen last van gehad in de 5 uur die ik inmiddels met de PSVR heb doorgebracht.
Ik heb nog niet met de Vive gespeeld, maar bij spellen als Wayward Sky en Tumble kan ik wel degelijk objecten pakken en manipuleren met de controller.
.GoO schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:18:
Wat slecht zeg. Zeker op Tweakers willen veel bezoekers toch gewoon bij de launch weten of het een must-buy is of juist niet. Volgende week is een beetje mosterd na de maaltijd.
Gewoon eigenlijk overbodig om het review dan nog te plaatsen, gezien de enorme hoeveelheid reviews die inmiddels beschikbaar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door BamSlam_ op 13-10-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Tweakers.net, dè technologiesite toch :+

Duurde ook nog 4-5 jaar voordat GoT mobielfriendly was nadat VIVA en de rest van het interweb mobielfriendly was. Erg jammer, dat wel.

Ben toch wel benieuwd hoe moeilijk VR is te implementeren in games. Ik wacht nog steeds op bevestiging van Project Cars, F1 2016, denk dat het bij die games wel echt wat toe gaat voegen. RCT waarbij je nadat je een achtbaan hebt gebouwd nu ook echt deel kan nemen :)

Maar ik vermoed dat er een hoop games zijn waar het niets aan toevoegt of waar het juist onnodig gebruikt gaat worden 'omdat het kan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:26

RawChild

PSN: Rawchild

Nieuwevolger schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:13:
Slecht.. keek de hele week al uit naar die review.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, 38 GB download, dat gaat ongeveer een weekje duren hier in de achterhoek, met mijn actual download rate van 10490 kbps!! Lachen hè, ook dat is Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58

swv

Kom op guys. Waarom wachten op een review van Tweakers? Je hebt dit topic toch? Mét live interactie met de gebruikers van de PSVR ;)

Het wordt toch een dertien in een dozijn review. Wat verwacht/hoop je dan anders te lezen dan elders? Hopelijk gebruikt Tweakers de tijd om betere ervaring op te doen. Daarmee kunnen ze zich nog enigszins onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
breagor schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:07:
[...]

OK bedankt! Dan zaten ze er bij mij dus gewoon niet op.....vreemd..maar ach hij doet het :-)
Ook bij mij zaten ze er niet op en zaten er wel vegen op de lens. Boeit me verder niet, maar heb dus hetzelfde als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Hier ook de PSVR + Move controllers + camera in huis. Net opgehaald bij de Mediamarkt. Ze hadden nog tientallen PSVR's liggen, ook een flink aantal camera's maar ik had de laatste Move controllers.

Volgens de verkoper in de Mediamarkt ging het vandaag erg hard met de PSVR verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:33
Zo, uurtje gespeeld!

Moet zeggen, het is een hele leuke ervaring! Je zit er voor je gevoel echt helemaal in! Je kunt om hoekjes kijken, 360 graden rondkijken, net echt!

Je kunt inderdaad de pixeltjes zien en denk dat cinematic mode voor gamen de boel net te onscherp maakt om er echt gebruik van te maken, ookal is het net alsof je naar een bioscoopscherm zit te kijken, zo groot.

Al met al denk ik dat dit best eens de start van een nieuwe soort van gameconsumptie gaat worden, resolutie nog wat omhoog, graphics ala Uncharted 4...Ik kan niet wachten!

En zoals ik al aangaf....mijn vriendin gaf aan dat het er achterlijk uitziet, midden in de kamer met een lichtgevende helm op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
er moet een kastje tussen de PS en de TV heb ik begrepen.
Weet iemand hoe lang de kabel is van de PS naar dat kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Een meter lang zo'n beetje gok ik (zit al achter de TV weggepropt hier).

Net Batman ff getest, wel mooie graphics, introfilmpje is mooi gemaakt.
En zo'n stuk waar je op een liftplatform staat, dat je echt denkt: wow, moet nu ff geen pasje naar rechts doen want dan donder ik naar beneden :D

't is nog ff wennen dat je voor de TV staat; als je naar een rand toe wilt "lopen" ofzo, bang dat je dan door de TV heen gaat (zal wel meevallen, maar...).

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 13-10-2016 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:29:

En zo'n stuk waar je op een liftplatform staat, dat je echt denkt: wow, moet nu ff geen pasje naar rechts doen want dan donder ik naar beneden :D

't is nog ff wennen dat je voor de TV staat; als je naar een rand toe wilt "lopen" ofzo, bang dat je dan door de TV heen gaat (zal wel meevallen, maar...).
Oplossing voor jou:
Afbeeldingslocatie: https://www.startpagina.nl/athene/dochters/box/images/box-eco-basic_naturel_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:19
Ik werd goed misselijk van driveclub. Kan je op de tv meekijken wat je op de bril ziet, bij mij heb ik alleen een zwart scherm. Audio krijg ik ook niet uit tv ipv de headset (die wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bukkum schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:38:
Ik werd goed misselijk van driveclub. Kan je op de tv meekijken wat je op de bril ziet, bij mij heb ik alleen een zwart scherm. Audio krijg ik ook niet uit tv ipv de headset (die wel).
HDMI wel via de box lopen neem ik aan?
Die van ps4-->tv ging moet van controller--> tv gaan
En dan van controller --> tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:29:

Nog even een serieuze vraag dan ;) Geniet staan echt de voorkeur? En verandert dat de ervaring nog t.o.v. zitten? Aangezien voortbewegen nog altijd middels een controller moet vraag ik dit mij dus serieus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En was er nog wat over de psvr op rtl nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
Zo alles gespeelt van "VR Worlds", had hem nog gratis ook, omdat meneer hem niet had aangeslagen :D

* London Heist, is echt leuk om te spelen, wel zeer kort.
maar opjecten oppakken, telefoon opnemen. zijn zeer leuke dingen, ziet er ook zeer goed uit vergeleken met andere games.

* Danger ball, ballen terug koppen met de headset, simpel maar leuk om te spelen.

* Ocean Descent, 3 demo's waarvan 2 kleinere secties, zijn van de ene grote. leuk voor 1 keer.

* Scavengers Odyssey, deze vond ik middelmatig, geeft echter wel goed de schaal weer. objecten lijken echt groot, en hoog.

* VR Luge : persoonlijk niks voor mij, niet om dat ik er ziek van word. maar vrij blurry 10m voor je. lastig gameplay.

na 2 periodes van 3 uur gamen, had ik gelukkig nergens last van. verschilt dus erg van persoon tot persoon, geloof dus niet alle reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
Ragnar9999 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:26:
er moet een kastje tussen de PS en de TV heb ik begrepen.
Weet iemand hoe lang de kabel is van de PS naar dat kastje?
Kastje heeft 1 hdmi die naar je tv gaat. 1 hdmi die naar je ps4 gaat. 1x stroom, en 1 x usb-> micro usb.
kastje plaats je naast je ps4. bij mij waren alle kabels lang zat( 60 inch tv) (minimaal zijn ze 1m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sww89 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:57:
[...]

Nog even een serieuze vraag dan ;) Geniet staan echt de voorkeur? En verandert dat de ervaring nog t.o.v. zitten? Aangezien voortbewegen nog altijd middels een controller moet vraag ik dit mij dus serieus af.
Oh geen idee. Maar Batman stond dat je kon kiezen staan of zitten :)
Zittend werkt vast net zo goed alleen hij "staat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
darkreptile schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:27:
Zo alles gespeelt van "VR Worlds", had hem nog gratis ook, omdat meneer hem niet had aangeslagen :D

na 2 periodes van 3 uur gamen, had ik gelukkig nergens last van. verschilt dus erg van persoon tot persoon, geloof dus niet alle reviews.
Gaat dat underwatergebeuren nog verder na de haai, of is dat het einde? Vond die demo in de winkel destijds wel leuk maar geen 40 euro waard nu.

Verschilt ook heel erg per spel waar je last van hebt, áls je er al last van hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Nou, na een paar uur spelen zijn met mij meerdere mensen enorm enthousiast geworden. En niemand heeft last van misselijkheid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Gaat dat underwatergebeuren nog verder na de haai, of is dat het einde? Vond die demo in de winkel destijds wel leuk maar geen 40 euro waard nu.

Verschilt ook heel erg per spel waar je last van hebt, áls je er al last van hebt :)
zijn dus opzich 3 stukken, alleen het bovenste gedeelte, alleen het middelste gedeelte, of boven, midden + haai. thats it.

en dat last hebben vind ik tog een beetje het "placebo-effect". gewoon niet over na denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04
Weet iemand waar je een fysieke exemplaar van Batman Arkham VR kan kopen ? Zie het spel alleen op Amazon... maar nergens in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
Sefaex schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:02:
Weet iemand waar je een fysieke exemplaar van Batman Arkham VR kan kopen ? Zie het spel alleen op Amazon... maar nergens in Nederland
Niet, de gamemania, in alkmaar had hem als kaartje met code erop.
Neem aan dat het overal zo is. geen fysieke cd's dus.

[ Voor 3% gewijzigd door darkreptile op 13-10-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 19:15
Thumper is gaaf!! =)

En de extra vr oog calibration gedaan, zit nu nog meer diepte in! =) kon de setting eerst niet vinden. Ps4 settings - > devices - > psvr dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Batman Arkham VR is de bom! Supergaaf om in de batcave te zijn, met de batcomputer te spelen en de batwing te laten roteren voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rtl nieuws heeft ook een item gemaakt over psvr. kijk het rtl nieuws van 19:30 en rond de 18e minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:19
De mijne gaat retour, ik vind het eerlijk gezegd tegenvallen. Het beeld vind ik te pixelachtig. Leuk voor even omdat t nieuw is maar ik weet dat het voor mij persoonlijk snel gaat tegenstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook vandaag gekregen en direct mee aan de haal gegaan, ik ben enorm positief. Twee dingen vallen me echter op:

1. Bij teksten bijv. moet ik echt mijn hoofd draaien zodat het meer in het midden van mijn zichtveld komt om het echt scherp te zien. Klinkt jullie dit bekend? Misschien moet ik iets calibreren?

2. De lenzen zijn "foggy" / vettig, hebben meer mensen hier last van? Ik krijg het niet weg met het bijgeleverde doekje alleen.

Behalve dit enorm tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

bukkum schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:35:
De mijne gaat retour, ik vind het eerlijk gezegd tegenvallen. Het beeld vind ik te pixelachtig. Leuk voor even omdat t nieuw is maar ik weet dat het voor mij persoonlijk snel gaat tegenstaan.
Ah, kijk. Ik verwacht voor mezelf ook deze reactie, dus ik laat hem ook ff liggen. Als de komende maanden nou echt vette games uitkomen ga ik alsnog overstag, maar voor nu hou ik die 600 euro in de pocket...

Blijft interessant om hier te lezen hoe mensen die eerste ervaring meemaken.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:37:
Ik heb hem ook vandaag gekregen en direct mee aan de haal gegaan, ik ben enorm positief. Twee dingen vallen me echter op:

1. Bij teksten bijv. moet ik echt mijn hoofd draaien zodat het meer in het midden van mijn zichtveld komt om het echt scherp te zien. Klinkt jullie dit bekend? Misschien moet ik iets calibreren?

2. De lenzen zijn "foggy" / vettig, hebben meer mensen hier last van? Ik krijg het niet weg met het bijgeleverde doekje alleen.

Behalve dit enorm tevreden!!
Dat de teksten beetje wazig zijn, buiten het midden van je gezichts veld, is bij elke VR bril het zelfde volgens mij, zo is VR ontworpen, om het stukje naar je focused het scherpste te hebben.
Is in iedergeval ook bij my PSVR, en ook bij me samsung gear vr.

Kwa lensen heb ik hier niet echt last van, mischien heb je hem te dicht teen je gezicht aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Net even bij de mediamarkt geprobeerd. Daar draaiden ze een demo waarin meerdere spelletjes zaten.
De game die ik even heb gezien was EVE.

Plus:
-dieptegevoel
-leuke gewaarwording, niet type gaming meer "er bij zijn gevoel"
-de headset lijkt bij draaien goed te reageren
-de headset zit best lekker
-kermisattractie gevoel (die spaceshuttle met beeldscherm) maar dan zonder de beweging

gemengde gevoelens, wil ze nog niet helemaal min noemen:
-zijn de spellen op dit moment nog wat simpeltjes?
-als je net uit de tv hoek komt en daar prachtige beelden hebt gezien dan vallen de graphics hier wat tegen

Ik heb de occulus en htc nog nooit geprobeerd, wel de samsung VR. Ik denk dat deze wel beter is dan de samsung VR.

[ Voor 10% gewijzigd door timmey83 op 13-10-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mijn ervaring met DriveClub VR demo:

Het is zo ongelooflijk gaaf om in de spiegels te kunnen of zelfs moéten kijken. Linkerspiegel, achteruitkijkspiegel, rechterspiegel, je doet het gewoon continu instinctief. Maar ook gewoon naast je kijken als iemand naast je rijdt. En de bocht in kunnen kijken helpt enorm bij het sturen. Maar ook het naar voren leunen, bukken en om een hoek kijken; dat kon allemaal niet met bijvoorbeeld de Gear VR, en dat maakt de immersie nog veel intenser. De game mag dan grafisch volgens velen enorm tegenvallen, maar door die enorme immersie kijk je daar doorheen vind ik. Het is minder belangrijk/opvallend, omdat het veel meer draait om de beleving en die is gewoon rete gaaf. En vergis je niet, ik ben een enorme graphics-minded gamer normaal gesproken. Graphics zijn voor mij alles, maar DriveClub VR komt er op een 1 of andere manier mee weg.

Ik heb de disc van de volledige game bewust gesealed gelaten zodat ik de gratis demo eerst kon beoordelen en de game dan eventueel nog kon retourneren, maar het lijkt me voor nu te vet om te laten liggen. Wel werd ik redelijk snel ziek, maar ik hoop dat dat zal verminderen naarmate ik meer gewend raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Had metzin nog geen game gekocht omdat ik eerst wat demos wilde spelen. Dochtertje 8 uur op bed vrouwtje boek aan het lezen. Dus eindelijk aan de slag.
Moet ik verdomme 6 gig voor die demo downloaden. Momenteel nog bezig.. dus even playroom vr proberen, die had ik al gedownload.. echt.. holy shit. Zo heb ik VR nog nooit gezien. Ik moest gewoon lachen. Ik zat er echt midden in het zag er prachtig uit.. valt echt niet te vergelijken met vr op de telefoon. Ik was echt even onder de indruk. Maar het went wel weer vrij snel.
Nu wat duf in mijn hoofd. Straks de demo's even testen als het downloaden klaar is.
Soms valt er wel wat licht naar binnen via de randen onder, maar dan gewoon die rubberen flappen naar buiten omslaan. Dan is alles weer donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Vandaag ook de PS VR aangesloten. Gekocht bij Coolblue.

Ik ben eerst rustig begonnen met wat demo's en Playroom VR. Ik had ook Rigs gekocht dus die ben ik daarna gaan doen. Dat spel begint met een waarschuwing dat je rustig op moet bouwen, en dat is helemaal terecht. Ik heb de tutorial nog niet helemaal af maar ik was op gegeven moment echt een portie motion sickness te pakken! Nu, een dik halfuur later, voel ik me nog steeds niet 100%. :r

Maar wel tof. :D

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik vind het allemaal maar een beetje wazig en niet echt scherp. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PeevdTee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:15:
Ik vind het allemaal maar een beetje wazig en niet echt scherp. Wat doe ik verkeerd?
Oogmeting al gedaan via instellingen - apparaten - Psvr?
Dat scheelt een stuk.
Net de lenzen ook schoongemaakt met alcohol. Had eerst met dat Sonydoekje overheen gewreven maar dat liet "vegen" achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
PeevdTee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:15:
Een suggestie, mocht je brildragend zijn: met de PS VR bril heb ik zelf nog geen ervaring, maar met andere VR-brillen vond ik het vaak beter nadat ik mijn eigen bril had afgezet. Met mijn normale bril erbij vind ik het meestal waziger.

Of je hebt de beschermende folietjes niet van de lenzen afgehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is er iemand hier met een Oculus DK2 en een PSVR?

Ik ben namelijk wel enthousiast voor de hele VR ervaring maar niet in het bezit van een Game Pc (ook geen ambitie) en een PS4/PS4Pro + PSVR lijkt me dan voor mij de beste oplossing.

Ik heb echter een HTC Vive op gehad en een Oculus DK2 en de tweede gaf een beroerde ervaring door het scherm.

Nu lees ik online dat het PSVR scherm ook een dergelijk lage resolutie heeft maar dat Sony "iets" met de pixels gedaan heeft waardoor dit minder opvalt.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Of iemand die kan uitleggen hoe dat werkt?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Ja ik heb die oogmeet-test gedaan en de lenzen schoongemaakt. Bril op- en afgezet en dat biedt ook niet veel soelaas. Het is gewoon niet lekker scherp en dat is jammer..

Ga wel even verder Googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 11:25
Ik merk dat als ik speel, steeds heel langzaam (niet merkbaar zo langzaam) m'n View naar links draait. Dat valt pas op als ik bijvoorbeeld een race heb gereden en het 'menu' gewoon links is gekomen. Als ik dan weer een nieuwe race wil rijden moet ik scheef op de bank gaan zitten en halverwege de race nog schever naar links. Andere games hebben het zelfde probleem. Het gaat zo langzaam maar het maakt na een paar minuten dat je gewoon niet meer recht voor de tv kan zitten . Wat zou dat kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen dit tegen kunnen vinden vallen. Ik vind het geweldig! Een uur gespeeld. Playroom, Driveclub. Ocean Descent en Eve. Ja, je ziet pixels, maar lelijk is het allerminst. Het doet me het meest denken aan arcadehalkwaliteit. Bij Driveclub het gevoel dat je bijv Ferrari F355 Challenge speelt. Hoe dan ook, het valt me niks tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mensen, laten we wel zijn: de huidige brillen zijn de eerste serieuze generatie. Zeg maar wat het SD-tijdperk was voor televisie. We hebben nu goed refreshrates. De resolutie laat inderdaad nog te wensen over. Maar na een uur of 8 gamen sinds ik de psvr gisteren ontving, ben ik helemaal om. Je zit middenin de actie. Kunt interacteren met objecten. Je kunt over de rand en om het hoekje heenkijken. Het is een kwestie van tijd tot de resolutie zodanig verhoogd wordt dat we zeggen "Wow, wat scherp!". Zoals bij de overgang van SDTV naar HDTV. Het is ook een kwestie van tijd tot de brillen draadloos zullen zijn en we van die rottige kabels af zijn. Dit is zóóó gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Iemand trouwens al opgevallen dat de VR Worlds demo wel erg karig is? London Heist heeft alleen shooting range (niet dezelfde auto demo als tijdens de demonstraties), wat erg saai is. En de andere VR World titels kan je niet eens opstarten, los van The Descent... Ik heb de US versie gedownload, weet niet of de EU versie dus anders is. VR Worlds demo konden ze netzogoed Shooting Range demo noemen...

Grote verrassing: Playroom VR :D

Denk dat ik Untill Dawn ga aanschaffen, zo even kijken naar de games via PS Store.

[ Voor 14% gewijzigd door ASNNetworks op 13-10-2016 22:59 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zo..vrij laat thuis na een bioscoopavond maar toch nog even snel aangesloten. Moet zeggen dat ik in eerste instantie niet blown away was (Luge leek me geweldig maar vond ik mwa bijv.), totdat ik hem even had uitgezet en toch maar Until Dawn nog ging proberen. Nou, dat heb ik geweten. Nog nooit zo intens een spel beleefd met zulke goede (tracking) controls, en dan heb ik de Moves er nog niet eens bijgepakt.

Geweldige ervaring en dat alleen al het geld waard.

Nadeel: de kabels. Trok een aantal keer langs m'n nek waardoor ik uit de experience gehaald werd, maar ik had alles ook wel snel snel aangesloten dus geen tijd genomen alles echt goed uit te stallen. Van 't weekend nog maar 's een poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Wat een supergaaf ding is de PSVR! Verschillende demo's geprobeerd en ik ben echt enorm onder de indruk. Zelfs het spelen van normale games op een megahuge scherm is fantastisch. Hier ga ik me echt enorm mee vermaken. Nu hopen dat er veel goede games komen.

Ik ben er van overtuigd dat dit de toekomst is. Games (en ook films) worden in VR zo enorm veel intenser. En dit is nog maar de eerste generatie. Het beeld zal scherper worden, de brillen draadloos. Geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Klopt het dat het lang niet zo scherp is als dat je op je TV ziet? In dat geval moet ik gewoon wennen aan de resolutie. Als het bij jullie wel allemaal crispy scherp is, dan moet ik even langs de opticien denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
PeevdTee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:12:
Klopt het dat het lang niet zo scherp is als dat je op je TV ziet? In dat geval moet ik gewoon wennen aan de resolutie. Als het bij jullie wel allemaal crispy scherp is, dan moet ik even langs de opticien denk ik ;-)
Dat klopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Playroom VR kats vergeten, net nog even snel gestart. Weet niet of al die minigames hetzelfde zijn, maar zag er leuk uit en speelde goed. Beetje Mariostijl muntjes verzamelen.
Zoiets moeten ze in een volledige game proppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even wat oude nieuwsberichten van project morphieus terug gelezen. Grappig om terug te lezen dat mensen sceptisch waren voor VR op de console (waar onder ik) en steeds wanneer de release dichter bij kwam steeds meer mensen vertrouwen hebben in VR voor de ps4. Maar op het moment lijkt de psvr z'n 2 concurrenten weg te blazen kwa verkopen binnen de kortste keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nieuwevolger schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:20:
Net even wat oude nieuwsberichten van project morphieus terug gelezen. Grappig om terug te lezen dat mensen sceptisch waren voor VR op de console (waar onder ik) en steeds wanneer de release dichter bij kwam steeds meer mensen vertrouwen hebben in VR voor de ps4. Maar op het moment lijkt de psvr z'n 2 concurrenten weg te blazen kwa verkopen binnen de kortste keren.
Is er al iets bekend dan qua verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Hier ook flink onder de indruk. Ja als je er naar gaat zoeken zie je pixels, maar in de ervaring is dat een non issue. Een schilderij heeft ook klodders als je van dichtbij kijkt maar je focust niet op een cm2 maar op het hele beeld.

The descent als eerste geprobeerd. Mooi om de vrijheid te ervaren.

Van Heist the schootging gallery demo. Werkt al aardig met de gewone controller maar die wordt zwaar.

Rush of blood is intens. Je kijkt continue om je heen en ook als er iets vlak langs je komt ervaar je dat en duik je opzij. De clowns op het einde zijn ronduit scary. Op een plat scherm komt dat niet over.

Rigs ging me nog wat te snel voor een eerste keer.

Ook playroom VR om draak te spelen is leuk gedaan en de cartoony graphics zijn prima.

Praktisch ding: de extra kast moet in het stopcontact blijven als je normaal wilt gamen (moet zelf nog een extra stekkerdoos regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Donstil schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:28:
Is er iemand hier met een Oculus DK2 en een PSVR?

Ik ben namelijk wel enthousiast voor de hele VR ervaring maar niet in het bezit van een Game Pc (ook geen ambitie) en een PS4/PS4Pro + PSVR lijkt me dan voor mij de beste oplossing.

Ik heb echter een HTC Vive op gehad en een Oculus DK2 en de tweede gaf een beroerde ervaring door het scherm.

Nu lees ik online dat het PSVR scherm ook een dergelijk lage resolutie heeft maar dat Sony "iets" met de pixels gedaan heeft waardoor dit minder opvalt.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Of iemand die kan uitleggen hoe dat werkt?
ben geen expert maar Sony heeft een ander type scherm met meer subpixels. Als je daar op Googled is er vast meer diepere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Wat was alleen de demo van Until Dawn al gaaf zeg. Nog nooit zoiets meegemaakt in een game.
Je zit er gewoon helemaal in!

Daarna de demo van Job Simulator en dat was ook grappig om te doen, gewoon zo tof om alles op te pakken en te gooien.

Toen Rigs opgestart, dat had ik beter niet kunnen doen...... :r
Werd vrij snel misselijk, half uurtje gestopt, maar wilde toch nog even Playroom proberen.
Zelfs daar werd ik ineens misselijk. Hoop niet dat ik dat nu telkens word...

Dus nu maar even gestopt, maar die ervaring van Until Dawn is echt een bijzonder moment in mijn game historie. :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

remcheese schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:35:
Ik merk dat als ik speel, steeds heel langzaam (niet merkbaar zo langzaam) m'n View naar links draait. Dat valt pas op als ik bijvoorbeeld een race heb gereden en het 'menu' gewoon links is gekomen. Als ik dan weer een nieuwe race wil rijden moet ik scheef op de bank gaan zitten en halverwege de race nog schever naar links. Andere games hebben het zelfde probleem. Het gaat zo langzaam maar het maakt na een paar minuten dat je gewoon niet meer recht voor de tv kan zitten . Wat zou dat kunnen veroorzaken?
Bij mij gebeurd dit dus ook. Moet in het hoofdmenu constant het beeld resetten. In VR Worlds is dit nog erger want de reset zet hem niet recht voor je neus. Bij Scavenger's Odyssey was het beeld echt bijna een kwartslag gedraaid waardoor ik als ik normaal op de bank vooruit keek rechts over mijn schouder in het spel zat te kijken. Erg vreemd.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Nou heb er een paar uur opzitten nog niet alles geprobeerd.
Was op een gegeven moment even aan het testen hoe Netflix er uit ziet had de laatste Star Wars opgestart en het scherm op groot gezet Wow vind het er best goed uit zien het is misschien niet HD maar zit er niet zo veel vanaf maar wel super groot scherm echt gaaf
Maar wat ook erg gaaf gemaakt is is Allumette Soort van Teken film verhaal waar je zelf helemaal in zit je kan echt heel dicht bij kijken bij de poppetjes heel mooi gemaakt.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:21:
[...]

Is er al iets bekend dan qua verkopen?
Geen verkoop cijfers, maar de rift en vive hebben samen z'n 400.000 x verkocht (een schatting van cijfers van een een maand oud), hier lijkt Sony wel overheen te gaan. Als je het berichten leest op reddit en neogaf is er over al ter wereld (oke in de rijke landen dan) wel interrese in de psvr. Plus een paar grote namen als star wars en cod komen er al snel aan exclusive voor de psvr. Analisten voorspellen ook al dat de psvr dik gaat verkopen in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Ik denk dat het niet zo voor mij is. Vind de beeldkwaliteit echt matig en het beeld is gewoon nergens écht scherp. Beetje vaagjes allemaal. Snap niet dat jullie dat niet als nadeel zien. Wellicht had ik er te hoge verwachtingen van :(

Heb al die testdingen al gedaan en die unit op 83 manieren op mijn hoofd gezet, maar het blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
FreakGIB schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:33:
Nou heb er een paar uur opzitten nog niet alles geprobeerd.
Was op een gegeven moment even aan het testen hoe Netflix er uit ziet had de laatste Star Wars opgestart en het scherm op groot gezet Wow vind het er best goed uit zien het is misschien niet HD maar zit er niet zo veel vanaf maar wel super groot scherm echt gaaf
Maar wat ook erg gaaf gemaakt is is Allumette Soort van Teken film verhaal waar je zelf helemaal in zit je kan echt heel dicht bij kijken bij de poppetjes heel mooi gemaakt.
Allumette is inderdaad gaaf. Bij de US demo download zit een demo, maar in de store is de volledige versie te vinden.

Het begon mij daar echter wel op de vallen dat de camera soms wat problemen heeft met tracking. Dat wil zeggen: dat het net lijkt alsof ik m'n hoofd steeds naar de camera en weer terug beweeg, terwijl ik m'n hoofd gewoon stil houd. Bij de demo's die ik eerder speelde, viel het me niet op, maar nu ik erop let zie ik het overal. :/ Meer mensen die dit hebben?

Edit: het gebeurt trouwens ook met de controller. Als ik in het menu van Worlds zit bijvoorbeels en de controller stil voor me hoid, beweegt hij steeds van me weg en naar me toe.

[ Voor 7% gewijzigd door KlaasjeNL op 14-10-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
KlaasjeNL schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:59:
[...]

Allumette is inderdaad gaaf. Bij de US demo download zit een demo, maar in de store is de volledige versie te vinden.

Het begon mij daar echter wel op de vallen dat de camera soms wat problemen heeft met tracking. Dat wil zeggen: dat het net lijkt alsof ik m'n hoofd steeds naar de camera en weer terug beweeg, terwijl ik m'n hoofd gewoon stil houd. Bij de demo's die ik eerder speelde, viel het me niet op, maar nu ik erop let zie ik het overal. :/ Meer mensen die dit hebben?
Uhuh, hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Allemaal leuke enthousiaste reacties om te lezen hierboven. Maar om daar even doorheen te prikken: alles valt en staat met software. Ik ben dus absoluut niet skeptisch over VR en wat Sony hier neerzet qua hardware (voor een generatie 1 product), maar wel over de software. Games dus. Ik bedoel ik weet nu al dat ik dolenthousiast als een koter zou gaan rondspringen als ik de PSVR opzet en die demodisk ga proberen. Maar dat ken je na twee dagen dan wel lijkt mij. Nou goed dan nog een keer aan een maat laten zien. En nog een keer. En oke dan nog een keer. Maar dan is het toch echt tijd voor de grote titels.

En waar gaat de focus van een ontwikkelaar liggen bij het ontwikkelen van een game voor de PS4 familie? Eergisteren was dat alleen nog de PS4. Nu dus de PS4 en PSVR. 10 november komt daar nog eens bij het ultrascherpe 4k@30fps gamen en het bloedmooie 1080p@60fps gamen op de Pro. Opeens allerlei configuraties en ik ben bang dat ik straks toch een gevoel krijg dat ik halve games ga spelen omdat ik geen PSVR of Pro heb zonder accessoires als de camera en sticks. Ook al zegt Sony van niet natuurlijk. Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat er nu veel games gaan verschijnen die het totale pakket ondersteunen en daar omheen gebouwd zijn.

Dat wordt dus doorsparen. Eerst maar even PSVR op een Pro aanschouwen over 4 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jaspov schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:28:
[...]

ben geen expert maar Sony heeft een ander type scherm met meer subpixels. Als je daar op Googled is er vast meer diepere uitleg.
Dat heet gewoon een 'traditioneel' paneel met de subpixels naast elkaar :P
De Vive en Rift hebben een OLED Diamond Pentile-matrix paneel en dat heeft een stuk minder subpixels (ik dacht minder groene pixels) en is in een soort diamantvorm gerangschikt. De panelen van Samsung hebben dit ook allemaal, daarom is een 1440P AMOLED scherm bijvoorbeeld lang niet zo scherp als een 1440P IPS paneel. Ik denk niet dat de PSVR grafisch veel zal achterliggen op de Vive en Rift, puur op het paneel gebaseerd.

Ik heb mijzelf begin dit jaar als doel gesteld een VR-bril te kopen aan het einde van het jaar. Het einde van het jaar komt akelig dichtbij en ik heb dit doel financieel ruimschoots gehaald. Echter weet ik niet wat ik wil kopen. Ik heb een PC die capabel genoeg is voor VR (zie signature) en ik heb geen Playstation 4. De prijs van een PS4 plus move controllers en een headset komt al snel op hetzelfde uit als een Rift. Van de andere kant biedt de PS4 wel een lekker stabiel platform en is er weinig tot geen gekut met dingen die het niet doen.

Ach ja, het is nog geen kerst :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Nu met driveclub bezig, word er zelf absoluut niet misselijk van, graphics zijn wat onscherp in de verte maar verder is dit gewoon een hele vette game en ben benieuwd wat de PS4 pro hiervoor nog gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
kuusj98 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:07:
[...]

Dat heet gewoon een 'traditioneel' paneel met de subpixels naast elkaar :P
De Vive en Rift hebben een OLED Diamond Pentile-matrix paneel en dat heeft een stuk minder subpixels (ik dacht minder groene pixels) en is in een soort diamantvorm gerangschikt. De panelen van Samsung hebben dit ook allemaal, daarom is een 1440P AMOLED scherm bijvoorbeeld lang niet zo scherp als een 1440P IPS paneel. Ik denk niet dat de PSVR grafisch veel zal achterliggen op de Vive en Rift, puur op het paneel gebaseerd.

Ik heb mijzelf begin dit jaar als doel gesteld een VR-bril te kopen aan het einde van het jaar. Het einde van het jaar komt akelig dichtbij en ik heb dit doel financieel ruimschoots gehaald. Echter weet ik niet wat ik wil kopen. Ik heb een PC die capabel genoeg is voor VR (zie signature) en ik heb geen Playstation 4. De prijs van een PS4 plus move controllers en een headset komt al snel op hetzelfde uit als een Rift. Van de andere kant biedt de PS4 wel een lekker stabiel platform en is er weinig tot geen gekut met dingen die het niet doen.

Ach ja, het is nog geen kerst :+
Bijkomend voordeel is dat Sony nog wel wat exclusives gaat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

.GoO schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:17:
[...]

Bijkomend voordeel is dat Sony nog wel wat exclusives gaat regelen.
Die eeuwige afweging: of iets voor mijn PC kopen die ruim 1500 uur per jaar aanstaat of 800+ euro uitgeven aan een PS4 die waarschijnlijk net als zijn grote PS3 Slim broer na 50 uurtjes stof staat te happen...
Ik zou best een console kopen alleen voor de racegames, maar aangezien mijn stuurtje (G27) niet met die dingen werkt en ik écht geen zin heb om daar ook nog eens honderden euro's aan uit te geven is het gewoon moeilijk te verantwoorden.

Maar goed, nogmaals, we gaan het zien. Als ik de afgelopen jaren niet letterlijk duizenden euro's aan PC gaming had uitgegeven was die keus een stuk makkelijker geweest. Ik denk dat ik de komende maanden eens wat demo's ga opzoeken, zo'n VR bril lijkt me net als een auto: grote uitgave die je toch even van te voren wil uitproberen :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
StefSOFT schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:33:
[...]

Bij mij gebeurd dit dus ook. Moet in het hoofdmenu constant het beeld resetten. In VR Worlds is dit nog erger want de reset zet hem niet recht voor je neus. Bij Scavenger's Odyssey was het beeld echt bijna een kwartslag gedraaid waardoor ik als ik normaal op de bank vooruit keek rechts over mijn schouder in het spel zat te kijken. Erg vreemd.
Ik lees op vg247 dat onderstaande het zou kunnen veroorzaken. Dan met name het stukje over reflecties. Mijn tafel reflecteert idd matig de leds en ik zie in de camerabeelden (als die waarschuwing van "staat er niets in de buurt wat je om kunt gooien" op tv staat) dat dan m'n dualshock op het beeld 2x te zien is (weer in de tafel). Ik ga dat morgen eens met een tafelkleed proberen op de tafel.
PS VR tracking problems

It’s easy to spot a problem with tracking – meaning the camera is not properly able to follow your headset or controllers. Look out for the following:

The on-screen image/world is moving without any input from you.
The on-screen hands or controller is moving around without any player input.
You’re getting the Outside of Area message on-screen.
Firstly, double-check your set-up. Make sure all cables are plugged correctly. Now check all the lights on the headset are on. If you are in full VR mode all lights on the front and the back should be on. If only the lights at the back are on you’re in Cinematic mode.

Now check that the PS camera isn’t getting confused by other light sources, or not enough light. Other light sources include reflections in windows and other reflective surfaces such as mirrors, natural sunlight, TV screens, LEDs or lamps, and make sure the player isn’t sitting directly under a big light source. Also check that there is other ambient light and you’re not completely in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Heb er nu zo'n 5 uur opzitten!
Wat een geweldig apparaat!

Heb samen met m'n vriendin de grootste lol gehad met PlayroomVR! Super leuke multiplayer minigames, absoluut de moeite waard. :D

Nooit gedacht, maar ik heb echt genoten van TumbleVR. Werd er helemaal ontspannen van. Werkt ook echt ontzettend lekker met een Move controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:11
hier inmiddels ook zo'n 5 uur sessie er op zitten, ik ben zwaar onder de indruk van de VR.
Overigens, de tip om de extra calibratie te doen zou ik echt aanraden, na het calibreren van mijn oogafstand was het diepte gevoel in de games nog stukken groter dan de factory default en de focus scherpte naar mijn gevoel iets groter.

Ik heb nu meerdere games geprobeerd, hier mijn mening in het kort van een aantal demos uit de store:
- VR Worlds
hier kun je het best mee beginnen om even te wennen aan VR, in Ocean decent daal je langzaam af in de zee en kun je genieten van de prachtige omgeving en vissen om je heen. Doordat je de kooi continu in je scherm zit zul je weinig tot geen last hebben van misselijkheid en is het een mooie tech demo introductie tot de VR

- Thumper
een soort ritme spel op een rails, ik moet eerlijk zeggen dat ik hier echt helemaal niks aan vond.

- Eve Valkyrie
Ruimtegame, ja, dit is VR in optima forma, erg indrukwekkend en als je de demo overleeft kwa misselijkheid of duizeligheid dan ben je prima geschikt voor VR gaming

- Battlezone
Verrassend leuk en ziet er goed uit, wel ben ik bang dat dit snel gaat vervelen.

- Rez Infinite
Ritme spel, die leuker is dan je op zich door de eenvoudige graphics zou verwachten.

- Until Dawn - rush in blood
Achtbaan game door een griezelbaan. Dit vond ik tot nu toe de beste game ervaring, het is spannend, je voelt je maag tekeer gaan bij de afdalingen en de scare jumps zijn goed gedaan.

Rigs
grafisch de beste game van dit moment, enorm intens om te spelen, lijkt me dat je hier lang aan moet gaan wennen, maar heeft wel veel potentie

Tumble VR
Briljante game, simpel bouwen met blokjes in 3D, grafisch erg goed. Heb hem direct maar gekocht.

Driveclub VR
wordt afgebrand in veel reviews, ik vind die reviews die bijvoorbeeld zeggen dat de autos er als verfvlekjes uitzien, behoorlijk overdreven, het ziet er inderdaad waziger uit dan bijvoorbeeld rigs, maar de immersie kwa rij gevoel is fenomenaal en het ziet er wat mij betreft goed genoeg uit om dit serieus te gaan spelen. Zeker gezien dat ik een stuur heb wat het gevoel nog groter maakt.

- Cinema VR
hier kun je allerlei VR films bekijken, erg vet om midden in een filmscene te staan en rondom je heen te kijken, Aanrader is de olympische spelen Rio film, kijk dan vooral af en toe ook even achter je!

- Playroom VR
deze is gratis, maar goeie genade wat is deze game fantastisch, die ene game waarmee je met een robot in mario 3d stijl je vriendjes moet bevrijden is echt geweldig, ook leuk dat je hier playstation coins mee verdiend waarmee je in een game kamer balletjes kan vissen met een grijparm om je game kamer helemaal in te richten met speelgoed. Absolute aanrader !!!

Cinema mode:
- ik heb even Battlefront en project cars gespeeld en Netflix geprobeerd, ik moet zeggen dat het beter was dan ik op voorhand verwacht had. Ik had op netflix even een stukje van star wars gekeken en vond het prima overkomen ondanks dat het wat minder scherp is dan mijn beamer. Ik zie met dit wel gebruiken in de praktijk. Battlefront en project cars waren prima te doen kwa gaming. Een concert van George Michael op blu ray zag er fantastisch uit in cinema mode. Die cinema mode werkt naar mijn mening beter dan ik verwacht had.

Er zijn nog een hoop game demos te testen, maar inmiddels heb ik er al een aantal aangeschaft op basis van mijn eerste ervaringen in de demos, voor mij zijn tot nu toe must haves:
- Until dawn rush of blood (deze is echt enorm goed!)
- Eve Valkyrie
- Driveclub VR
- Tumble VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
PeevdTee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:53:
Ik denk dat het niet zo voor mij is. Vind de beeldkwaliteit echt matig en het beeld is gewoon nergens écht scherp. Beetje vaagjes allemaal. Snap niet dat jullie dat niet als nadeel zien. Wellicht had ik er te hoge verwachtingen van :(
Wellicht. Als je een film afspeelt in cinema mode heb je een goed idee van de kwaliteit van het display en wat je qua scherpte op zijn best kan verwachten, dat het in games wat minder kan zijn ligt met name aan het feit dat VR de PS4 heel wat kost om het allemaal op het scherm te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Poeh na een paar uur echt met een zwaar hoofd naar bed, maar wel een blij hoofd! Was naar de demostands geweest vorige maand en dat viel op de onderzee demo na erg tegen.

Kwam mede doordat ik met driveclub begon en de rest het maar matig deed.

Indrukken nu zeer positief. Wel echt de juiste games kopen.

- Playroom als gratis game is echt geweldig! Leuke dingen en mooi gemaakt.
- Van Allumette alleen nog de demo bekeken maar wat is dat gaaf. Gewoon een verhaal/film die zich voor je neus afspeelt maar je kan alle facetten bekijken! Mooiste was dat ik op een gegeven moment mijn hoofd door een schip stak en zo naar binnen keek!
- Batman VR, poeh, dit is wat mij betreft echt een systemseller. Wat een game. Nog niet veel verder gekomen dan de batcave, maar wat is de gaaf. En zeer mooie graphics ook! Hier geldt echter wel dat de move controllers essentieel zijn. Dat vergroot de immense zo veel.
-360 graden video's, ja dat blijft geweldig. Hoop dat ze YouTube ook zullen ondersteunen.
- ik hoop gezien de positieve ervaring met batman dat er meer zulke games uit komen. Kijk ook uit naar de Tomb Raider. Heb hem echter al op de pc dus hoop dat hij los kan worden aangeschaft.

Minpunten:
- je kan niet al te lang spelen, je krijgt echt last van je hoofd.
- veel spullen en kabels om op te bergen.
- de move controllers presteren helaas nog altijd slechts suboptimaal. Valt soms weg en uit beeld.

Tip: is al aantal keer gezegd. Maar je oogafstand meten. Na het aanpassen verbeterde de 3d effecten voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 14-10-2016 02:44 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Ik lees een beetj terug, maar begrijp ik nu ook dat je ene film op kan zetten, bv bluray, en dan via die bril kijken alsof je in de bioscoop zit?

Zoja, dan heb ik ineens toch interesse vrees ik. Dat wil ik wel eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Nog een ding. Gisteren Rez gespeeld. Zag er vooraf grafisch simpel uit met al die "line drawings". Blijkt echter supertof en de simpele graphics zijn - gek genoeg - niet storend terwijl ik dat vooraf dus had verwacht. Komt door de ervaring en gameplay. Cliché misschien.

Lees hierboven ook veel over Batman, daar is geen demo van toch?

Heel benieuwd naar de Star Wars VR missie,
Volgens mij is enkel Q4 launch date bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is de star wars missie gratis als je battlefront bezit ( weet niet of je de season pass nodig hebt), dus als je hem in een sale alvast goedkoop kan scoren zou ik dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
Turfschipper schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 05:12:
Ik lees een beetj terug, maar begrijp ik nu ook dat je ene film op kan zetten, bv bluray, en dan via die bril kijken alsof je in de bioscoop zit?

Zoja, dan heb ik ineens toch interesse vrees ik. Dat wil ik wel eens zien.
Klopt. Je kunt normale games en films waaronder Netflix kijken op een enorm bioscoopscherm, heel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
.GoO schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:53:
[...]

Klopt. Je kunt normale games en films waaronder Netflix kijken op een enorm bioscoopscherm, heel erg tof.
Met nadeel dat je op de tast op zoek moet naar je drinken en eten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

PeevdTee schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:12:
Niet zo scherp als normaal. maar met de VR headset aan is juist het beeld op mijn tv soms bedroevend slecht. (in het normale ps menu)
Het scherm in de VR Bril is als de Bril aan is altijd beter dan het scherm op mijn TV
Ik heb nog veel te weinig tijd gehad om alles te proberen, maar probeer Playroom VR eens. Ik vind die game er echt heel scherp en strak uitzien. Als dat bij jou ook tegen valt vraag ik mij af of het niet een ander probleem is. Ik zou de bekabeling nog even langs gaan. Ik ben best veeleisend qua graphics, maar ik kan prima leven met wat ik op het VR scherm zie.

Vannmorgen nog even snel potje Rigs gedaan. Best leuk, maar vond die VR ervaring een stukje minder als toen ik gisteren voorhet eerst die draak game in playroom VR probeerde. Daar had ik veel meer het gevoel dat ik in die wereld zat.

Trouwens, ik heb nog 1 move controller uit het PS3 tijdperk. kan je Until Dawn: Rush of Blood met 1 spelen? of 1 move met een ps4 controller. Lees toch veel goede dingen opver die game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Tipje voor de mensen die net als ik maar 1 Move controller hebben en geen 40 euro voor een losse 2e willen neerleggen: winkels als Cash converters etc. Hebben ze liggen voor 10/15 euro. Heb er gisteren een gehaald daar voor 12 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Gisteren ook de Playroom gedaan En wat is dat gaaf gemaakt er is een spelletje wat je alleen kan doen waar je in en Speelkamer zit met een groot bureau om je heen op een gegeven moment moet je met je joystick een knop indrukken en klapt je bureau open on komt er zo'n Grijp machine omhoog je weet wel uit de kermis waar je met zo'n grijpkraan ballen kan pakken waar speeltjes in zitten.
Die speeltjes kan je van heel dichtbij bekijken en uiteindelijk komen ze tot leven in je kamer die steeds voller worde met speelgoed.
als je dan in je kamer rond kijkt en dichtbij sommige speeldjes komt dan gaan de poppetjes meer dingen doen en komen ze meer tot leven echt super mooi gemaakt.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:08:
Nu met driveclub bezig, word er zelf absoluut niet misselijk van, graphics zijn wat onscherp in de verte maar verder is dit gewoon een hele vette game en ben benieuwd wat de PS4 pro hiervoor nog gaat doen.
Ben wel benieuwd welke camerapositie je gebruikt?
Volledig scherm, dashboard inbeeld of 3rd person?
Vanavond nog maar weer 's een poging wagen :)

Tot nu toe misselijk geworden bij RIGS en Driveclub. De rest gaat allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:09:
Gisteren ook de Playroom gedaan En wat is dat gaaf gemaakt er is een spelletje wat je alleen kan doen waar je in en Speelkamer zit met een groot bureau om je heen op een gegeven moment moet je met je joystick een knop indrukken en klapt je bureau open on komt er zo'n Grijp machine omhoog je weet wel uit de kermis waar je met zo'n grijpkraan ballen kan pakken waar speeltjes in zitten.
Die speeltjes kan je van heel dichtbij bekijken en uiteindelijk komen ze tot leven in je kamer die steeds voller worde met speelgoed.
als je dan in je kamer rond kijkt en dichtbij sommige speeldjes komt dan gaan de poppetjes meer dingen doen en komen ze meer tot leven echt super mooi gemaakt.
Echt he. Hele toffe ervaring vond ik dat. Ik zette voor de grap tijdens die game mijn headset af. Dat was echt raar. ineens was ik weer in mijn woonkamer. Playroom VR is echt een heel goed voorbeeld van hoe VR kan en moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier kriebelt het toch ook wel behoorlijk om de VR te gaan halen. Ik zie op de site van de MM dat hij gewoon op voorraad is in mijn lokale winkel.
Voorlopig me nog proberen in te houden, want er zijn wel een aantal risico-factoren. Om te beginnen ben ik wel iemand die bij gewone games in een 3D wereld al heel snel misselijk werd, zo bvb met Quake 3. Op de PlayStation heb ik daar wel veel minder last van, maar dat is volgens mij gewoon omdat ik dan verder van het scherm af zit dan destijds met Quake op de PC. Met VR zit je nog dichter op je scherm, dus denk dat ik daar heel gevoelig ga voor zijn.
Verder is de manier van 3D kijken in VR dezelfde als met een 3D TV: je ogen focussen eigenlijk constant op dezelfde afstand terwijl je wel diepte waarneemt. Ik ervaar dit altijd als zeer vermoeiend voor mijn ogen.
Tenslotte blijft het een beetje een gedoe met die headset en zo, waardoor ik toch vrees dat na een week of zo ik al bijna niet meer naar het ding ga kijken.

Nu, heb nog wel enkele vragen waar ik nog niets over teruggevonden heb:
* Je kan het bekijken van gewone 2D content blijkbaar op 3 verschillende schermgroottes bekijken. Ik neem echter aan dat de kleinere schermgroottes ook gewoon op lagere resolutie zijn, maw dat ze gewoon alles naar beneden schalen en op de OLED displays dus gewoon een zwart kader errond zetten ?
* Kan je ook 3D films bekijken met de VR ? Dit moet de beleving toch wel een pak beter maken, daar waar ik met een 3D-brilleke van verschillende dingen last heb (draag zelf een bril, crosstalk, donkerder beeld...).
* En kan je ook 3D games spelen met de VR ? Ik denk bvb aan Trine 2, Fez, ...
* Ik lees ook over een soort calibratie die de afstand tussen je ogen meet. Betekent dit dat de VR dan fysisch/gemotorizeerd de afstand van de lenzen wijzigt ? Ik lees immers dat bij slechte calibratie het beeld wazig is, wat me iets puur optisch lijkt en dus niet software-matig te corrigeren valt.
* En wordt die calibratie bewaard per PlayStation profiel zodat elke speler zijn eigen calibratie heeft ?

PS: wel grappig hoe de Move nu gewoon weer voor de volle pot te koop is. Ik heb een jaar of zo geleden nog 2x een 'Walking with Dinosaurs' pakket gekocht voor €15 het stuk. Daarin zat dus het spel, een Move en een PS3 Eye camera. Jammer dat ik dus wel nog een PS4 camera zou moeten kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 14-10-2016 08:19 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 72 Laatste

Let op:
- Houd het inhoudelijk. Posts over bevestigingsmails, pre-orders of het bestelproces an sich voegen niets toe.