Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 65 Laatste
Acties:
  • 419.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 19:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://mortarandpistol.files.wordpress.com/2011/12/042309_js_gonna.jpg

Luchtfietserij. Geweldig, mooi dat er naar word gekeken en wellicht halen we er wel wat uit. Maar dat ding gaat niet vliegen. In 2030 weer een nieuwe kans wellicht ;)

Overigens steekt Branson er geen geld in. Hij heeft toegezegd er 10 af te nemen (voor 200 miljoen per stuk) als het zover komt en geleverd word volgens specs.

Gelukkig hebben wij ook een NL inzending voor de Aircraft Vaporware verkiezing: http://www.rekkof.nl/ ;)

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 28-11-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Overigens is Boom niet het enige supersonisch project in ontwikkeling, zo werkt bijvoorbeeld Aerion al enige tijd aan de AS2 die in 2019 moet vliegen.

Wikipedia: Aerion AS2

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 28-11-2016 22:30 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:06
Zo, na een flinke vertraging onderweg met Norwegian Air. Budget airline, maar wel gratis wifi aan boord. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:34
Supersoon begint weer hot topic te worden geloof ik. NASA is samen met LM skunk works ook bezig een supersoon toestel.

http://www.popularmechani...boom-supersonic-aircraft/

Dit is trouwens ook een interessant onderzoek naar een nieuw soort motor.

https://www.reactionengines.co.uk/sabre/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

upclocker schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:08:
Supersoon begint weer hot topic te worden geloof ik. NASA is samen met LM skunk works ook bezig een supersoon toestel.

http://www.popularmechani...boom-supersonic-aircraft/
Dat project van NASA kan wel eens randvoorwaardelijk zijn om supersonisch vliegen ooit weer economisch haalbaar te maken. Als dat slaagt dan wordt supersonisch boven land misschien weer haalbaar.
Als je alleen boven de oceaan supersonisch kunt vliegen is de toepasbaarheid beperkt tot een handvol routes over de Pacific en de Atlantische Oceaan. Ik denk daarom ook dat bedrijven als Boom te ver voor de muziek uitlopen en beter op de resultaten van NASA kunnen wachten. Ik ga er tenminste van uit dat NASA de technologie met andere (Amerikaanse) bedrijven zal delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Ok, een advies vraag voor de puntenkenners hier...

Ik spaar miles bij Delta, en ben 996 Qualification miles verwijderd van Gold status. Alleen... Ik vlieg dit jaar niet meer, met uitzondering van 1 vlucht met KLM over de feestdagen heen (vertrek medio december, retour medio januari). Die trip is door de baas geboekt met m'n Flying Blue nummer, dus de Qualification Miles krijg ik dus pas volgen jaar bijgeschreven - na het afronden van de hele trip en het aanvragen van een credit bij Delta op basis van ticket nummer (ja dat kan, als je maar snel genoeg bent :+ - dat heb ik al vele vluchten kunnen doen).

Volgend jaar vlieg ik sowieso nog 2x met het gezin, waarvan 1x internationaal en 1x domestic US. Ook deze kerst (internationaal) is met het gezin. Totaal dus 2x internationaal (lees: lounge access) en 1x domestic.

Twee vragen:
1) Is het de moeite waard om 'nog even' een vluchtje te boeken om de ontbrekende miles te scoren (min $284, want die heb ik ook nog nodig voor de qualification dollars)?
2) Als dat zo is; heb je een gouden tip om zo dicht mogelijk bij die $284 te blijven en toch minimaal 996 qualification miles te scoren? Hoe zoek ik zoiets uit? Ik vertrek uit de 'omgeving' LA (LAX, BUR, ONT, SNA, LGB).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
"Medio" december is ruim op tijd om de miles in december bijgeschreven te krijgen. (Medio betekent "midden" he.) Je krijgt de miles voor de heenvlucht enkele dagen (twee a drie meestal) na de vlucht. En je kunt natuurlijk gewoon nu al je FB nummer vervangen door je SkyPesos nummer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
Inkjet schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:10:
[...]

Best mogelijk. Net zoals Ikea aanzienlijk verkeer tussen AMS en CPH vraagt ;)
Verklaar je nader. Is het dan niet handiger om van/naar Zweden te gaan?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:54
Hmmbob schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:37:
Twee vragen:
1) Is het de moeite waard om 'nog even' een vluchtje te boeken om de ontbrekende miles te scoren (min $284, want die heb ik ook nog nodig voor de qualification dollars)?
2) Als dat zo is; heb je een gouden tip om zo dicht mogelijk bij die $284 te blijven en toch minimaal 996 qualification miles te scoren? Hoe zoek ik zoiets uit? Ik vertrek uit de 'omgeving' LA (LAX, BUR, ONT, SNA, LGB).
Ik weet niet of hier heel veel mensen met Delta / US mileage run kennis zitten. Misschien even een postje wagen in het DL 2016 run topic op FlyerTalk? Zolang je je netjes aan de template houdt van een post aldaar denken ze in het algemeen graag mee.

Als iemand nog FB (of DL vanuit EU) miles nodig heeft en van gestoorde routings houdt, 9x business / first met KL/DL/AF naar NYC voor €900-1000, 20k+ DL MQM of 25k FB base miles, genoeg voor Gold als je op >15.000 miles zit (of instant Silver vanaf 0) en met evt. award bonus genoeg voor 2 interconti promo awards of een leuke trip in biz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weer een vliegtuig-crash:
In de buurt van de Colombiaanse stad Medellin is dinsdag een vliegtuig neergestort met 72 passagiers en negen bemanningsleden aan boord. Aan boord waren spelers van de Braziliaanse voetbalclub Chapecoense.

Luchtvaartautoriteiten hebben de crash bevestigd, maar stellen ook dat er overlevenden zijn. De burgemeester van Medellin spreekt van een "tragedie van enorme omvang".

De ploeg, actief in de hoogste Braziliaanse voetbalcompetitie, zou in Medellin woensdag de finale van de Copa Sudamerica spelen tegen Atletico Nacional.

Volgens BBC stortte het vliegtuig vlak voor landen neer in bergachtig gebied bij El Cerro Gordo. Het toestel was opgestegen uit Bolivia.
Zie http://www.nu.nl/buitenla...ort-neer-in-colombia.html

Zou gaan om vlucht LMI2933 van LaMia Airlines, een Avro RJ-85, registratie CP-2933 (ex-CityJet):

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/8/8/2/2711288.jpg

Edit: andere bronnen melden 6 overlevenden, en de crew zou een noodsignaal verstuurd hebben ivm electrische problemen aan boord.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 29-11-2016 07:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:34
Wat is die rare flap aan de staart? Een air brake?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:30:
[...]

Dat is een airbrake ja.

Hier zie jet het wat beter op een vergelijkbaar toestel van EuroWings:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Eurowings_bae146-300_d-aewb_arp.jpg/1024px-Eurowings_bae146-300_d-aewb_arp.jpg
The engines lack thrust reversers due to their perceived reduced effectiveness in anticipated conditions. Instead, the BAe 146 features a large airbrake with two petals below the tail rudder at the rear of the fuselage, which has the advantage of being usable during flight and allowing for steep descent rates if required.[21] In addition, the aircraft has full width wing spoilers which are deployed immediately on landing.
Zue Wikipedia: British Aerospace 146

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 29-11-2016 09:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
LordSinclair schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:30:
[...]

Correct! De Fokkertjes waar KLM nog mee vliegt kunnen het ook ;)
Wikipedia: Air brake (aeronautics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In mei 2016 heeft KLM een nieuwe tarievenstructuur geïntroduceerd voor Economy Class-reizen binnen Europa. De nieuwe structuur voorziet in een groter aanbod aan tarieven en stelt u in de gelegenheid om uw reis nóg beter af te stemmen op uw persoonlijke wensen. Deze tarievenstructuur wordt op enkele punten aangepast.

Keuze uit LIGHT, STANDARD en FLEX

• Met de KLM-tarievenstructuur kunt u voor elke Europese bestemming en voor elke boekingsklasse kiezen uit drie ticketopties. De namen van deze ticketopties worden per 7 december 2016 gewijzigd in:

o LIGHT (voorheen BASIC)
o STANDARD (voorheen PLUS)
o FLEX (heette al FLEX)

• Elke ticketoptie heeft zijn eigen services en voorwaarden. Kiest u voor LIGHT, dan koopt u een vliegticket met alleen handbagage. Wordt het STANDARD dan mag u 23 kg ruimbagage inchecken en boekt u FLEX dan heeft u recht op ruimbagage en SkyPriority én kunt u uw ticket voor vertrek kosteloos wijzigen of annuleren

• Daarnaast is het nog steeds mogelijk om zelf uw ticket samen te stellen door extra services bij te kopen. Bijvoorbeeld LIGHT + een extra stuk ruimbagage of STANDARD + Economy Comfort. Dat kan meteen bij boeking of op een later moment

• Drankjes en maaltijden of snacks aan boord van onze vluchten blijven inbegrepen

• LIGHT, STANDARD en FLEX zijn ook van toepassing op de Europese vluchten van Air France. Voortaan is er dus één tarievenstructuur voor KLM en Air France.
LIGHT, STANDARD en FLEX en BlueBiz

De vernieuwde KLM-tarievenstructuur heeft gevolgen voor een aantal afspraken binnen het BlueBiz-programma:

• FLEX wordt uitgebreid met extra services. De toeslag voor deze optie wordt € 139 (was € 99)
• Voortaan geven alle FLEX-tickets in alle boekingsklassen recht op SkyPriority
• Tickets uitgegeven vóór 7 december 2016 geven nog recht op de huidige tarieven en voorwaarden
• Vanaf 1 april 2017 komt het gratis vervoer van één stuk ruimbagage voor BlueBiz-deelnemers te vervallen
• Ter compensatie ontvangt u bij alle STANDARD- of FLEX-tickets 20 extra Blue Credits, hetgeen een besparing inhoudt van € 20
• Flying Blue Elite-deelnemers kunnen conform de Flying Blue-programmavoorwaarden nog steeds extra ruimbagage gratis inchecken.
Is hier ook iedereen weer op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
• Vanaf 1 april 2017 komt het gratis vervoer van één stuk ruimbagage voor BlueBiz-deelnemers te vervallen
Godverdomme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Leuk. Goed bezig KLM.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waarschijnlijk wil KLM zichzelf gewoon minder aantrekkelijk maken, en de reiziger ff pakken :)

En dan kunnen ze vervolgens weer gaan klagen dat er mensen overstappen naar concurrenten. No shit, Sherlock!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zoals gepland heeft airBaltic de eerste CS300 in ontvangst genomen. Toestel is momenteel onderweg naar Riga, via Stockholm. En 14 december komt deze kist naar Schiphol! :)

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/JpBuP_Cya-0_0WIAEUqO6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/wQyEP_CxgiyUFWEAAIGe5.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 12:39

Garyu

WW

wildhagen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:46:
Waarschijnlijk wil KLM zichzelf gewoon minder aantrekkelijk maken, en de reiziger ff pakken :)

En dan kunnen ze vervolgens weer gaan klagen dat er mensen overstappen naar concurrenten. No shit, Sherlock!
Is gewoon een maatregel om de verhouding AF / KLM weer recht te trekken, en ook KLM weer minder goed gaat presteren 8)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat ik nog mis:

Ik wil wel een volledig flexibel ticket. Maar ik hoef geen bagage of skyprio, dat ben ik namelijk al via Gold. Als ik dan toch FLEX moet boeken voor de flexibiliteit, betaal ik dus voor allemaal zaken die ik niet hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:29:
Gelukkig hebben wij ook een NL inzending voor de Aircraft Vaporware verkiezing: http://www.rekkof.nl/ ;)
Die website is al tig jaar hetzelfde maar ze hebben een echte timeline en ook het geld om de timeline uit te voeren is beschikbaar dus die gaat er wel komen hoor ;) Zo hebben ze al bijna de hele Fokker 100 gedigitaliseerd en omgezet in een CAD model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die website bestaat al bijna 10 jaar. Het eerste prototype is nooit gebouwd, inmiddels is de Fokker NG al hopeloos verouderd.

Verder hebben ze welgeteld nul bestellingen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:50
Ik volg dit topic een beetje zijdelings, maar moet zeggen dat de inhoud van het topic wel erg breed is. Aan de ene kant heb je discussie over luchtvaart/vliegtuigen in het algemeen, aan de andere kant heb je de frequent flyers en ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Beetje alsof je Formule 1 en leaseauto's in hetzelfde topic bespreekt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/5/6/2/2247265.jpg?v=v40

Zojuist is B-18807, een A340-300 van China Airlines in Taipei van de gate los gekomen.

Deze zal de laatste CI65 vlucht naar Amsterdam uitvoeren.
De vlucht is met 5 kwartier vertraging vertrokken.
Verwachte aankomst op Schiphol is morgenvroeg om 10:15 uur; een uur later dan gepland.

Vanaf komende vrijdag zal de A340-300 niet meer stoppen in Bangkok en zullen de vluchten tussen Taipei en Amsterdam non-stop worden gevlogen met nieuwe vluchtnummers.

Het plan was om vanaf december viermaal per week naar Amsterdam te vliegen met de A350 in plaats van dagelijks met de A340-300. De eerste A350 zou in juli geleverd moeten worden en tegelijk zou de A350 ook worden ingezet op Rome (waar de tussenstop in Delhi zou vervallen) en Wenen (was al non-stop)

De eerste A350 werd echter pas op 30 september geleverd en de tweede vorige week maandag.
Vanaf september zijn het aantal vluchten naar Amsterdam al gereduceerd naar viermaal per week en de A350 komt pas vanaf 9 januari naar Amsterdam.

Met het verdwijnen van de stop in Bangkok wordt er 4 uur en 10 minuten van de reistijd afgehaald waardoor het nu (ruwweg) 2 uur later uit Taipei vertrekt en 2 uur eerder op Schiphol aankomt (07:15 uur)
Ook vertrekt het toestel straks 2½ uur later vanaf Schiphol en komt het 35 minuten eerder aan in Taipei.

Met de komst van de A350 gaat daar op de heenvlucht nog eens 25 minuten af waardoor deze later kan vertrekken in Taipei en een reductie van 45 minuten op de vlucht terug waardoor deze 45 minuten eerder in Taipei aankomst.

In totaal wordt de reistijd van Taipei - Amsterdam en andersom van de 1-stop A340-300 met de A350-900 met respectievelijk 04:35 uur en 03:50 uur verkort.

China Airlines wordt de tweede maatschappij die de A350 gaat inzetten op Amsterdam na Singapore Airlines die er sinds 10 mei dagelijks mee naar Schiphol komt.
Ook blijft Surinam Airways als enige maatschappij over die de Airbus A340 nog inzet op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Spijtig dat ze niet meer in BKK stoppen, was een fijne non-stop verbinding daarheen van AMS.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inkjet
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 19:27
Napsju schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:57:
[...]

Verklaar je nader. Is het dan niet handiger om van/naar Zweden te gaan?
Vanuit CPH is het een korte treinreis naar Malmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

PWM schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:55:
Wat ik nog mis:

Ik wil wel een volledig flexibel ticket. Maar ik hoef geen bagage of skyprio, dat ben ik namelijk al via Gold. Als ik dan toch FLEX moet boeken voor de flexibiliteit, betaal ik dus voor allemaal zaken die ik niet hoef.
Het 'ik wil niet betalen voor wat ik niet gebruik' heeft ons juist in deze situatie gebracht. Waar eerst kosten over 100 man werd verdeeld, betaalt nu enkel de incidentele gebruiker de hoofdprijs voor simpele dingen.

Maar ja iedereen moet mee in de race to the bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47

Woembah

YNWA

Freee!! schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:53:
Spijtig dat ze niet meer in BKK stoppen, was een fijne non-stop verbinding daarheen van AMS.
Maar voor alle andere bestemmingen van CI via Taipei was die tussenstop in BKK wel erg tijdrovend. En afgezien van dat het ontzettend omvliegen is en de tussenlanding zelf ook tijd kost, vond ik het ook bepaald geen pretje om met m'n half slaperige hoofd een rondje op BKK te moeten lopen (via beneden naar de centrale security en dan bovenlangs weer terug naar dezelfde gate 8)7 ).

Ik geloof ook dat deze routing een overblijfsel is van het tijdperk waarin Taiwanese airlines het luchtruim van Mainland China moesten ontwijken.

(maar goed voor een retourtje AMS-NRT van €300 kon ik het wel hebben)

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Woembah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:49:
[...]

Maar voor alle andere bestemmingen van CI via Taipei was die tussenstop in BKK wel erg tijdrovend. En afgezien van dat het ontzettend omvliegen is en de tussenlanding zelf ook tijd kost, vond ik het ook bepaald geen pretje om met m'n half slaperige hoofd een rondje op BKK te moeten lopen (via beneden naar de centrale security en dan bovenlangs weer terug naar dezelfde gate 8)7 ).

Ik geloof ook dat deze routing een overblijfsel is van het tijdperk waarin Taiwanese airlines het luchtruim van Mainland China moesten ontwijken.

(maar goed voor een retourtje AMS-NRT van €300 kon ik het wel hebben)
Ik snap het wel, maar ik ben nog nooit naar (of via) Tai Pei geweest. Maar dat zal er vast wel een keer van komen, mijn schoonzus woont tegenwoordig in Taiwan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Anoniem: 699209 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:48:
[...]

Het 'ik wil niet betalen voor wat ik niet gebruik' heeft ons juist in deze situatie gebracht.
Je doet alsof het onlogisch is :+

Men had Flexibilieit voor 99,-. Nu heeft men Flexibiliteit + koffer voor 139,-. Dat is 40,- voor een koffer die ik precies 0x van mijn 50 Europese vluchten meeneem. Dat is 2000,- extra kosten per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb nog nooit flex gezien voor €99. Daar zitten altijd change kosten a €70 bij.

Ben ik trouwens de enige die geen flauw idee heeft hoe al die tariefopties geboekt moeten worden?

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 30-11-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:28:
Ik heb nog nooit flex gezien voor €99. Daar zitten altijd change kosten a €70 bij.
FLEX is er sinds mei voor 99,- En is altijd kosteloos wijzigen.

Of voor 14,- is het gratis wijzigen, maar dan tot max 3 dagen van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh, €99 extra bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ja :p Anders was het wel heel lekker geweest ;)

Ze hebben de 99,- extra voor FLEX, verhoogd naar 139,- extra voor FLEX, maar dan krijg je er dus een koffer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het crash met de Boliviaanse Avro RJ85 in Colombia is mogelijk veroorzaakt door een brandstoftekort. Dat heeft Alfredo Bocanegra, het hoofd van de Colombiaanse civiele luchtvaartautoriteit, verklaard. Ook een van de onderzoekers ter plekke heeft gezegd dat "er geen bewijs is van brandstof in het vliegtuig".

Volgens Bocanegra is brandstoftekort de meest waarschijnlijke oorzaak van de crash, maar is dat nog niet bevestigd. Maar met de vlucht van het Boliviaanse Santa Cruz de la Sierra naar Medellin zat de Avro RJ85 aardig aan zijn limiet. Het toestel heeft een maximum vliegbereik van 2.963 kilometer, terwijl de afstand tussen beide luchthavens hemelsbreed 2.960 kilometer bedraagt.

De ‘zwarte dozen’ van het toestel moeten meer duidelijkheid geven over de oorzaak van de crash. De cockpit voice recorder en flight data recorder zijn inmiddels gevonden. De vliegers maakten kort voor de crash wel melding van problemen met de elektronica.

Vlucht LMI2933 vervoerde het eerste elftal van de Braziliaanse voetbalclub Chapecoense en journalisten naar Medellin, waar de club woensdag de finale van de Copa Sudamericana zou spelen. Het team was met een lijnvlucht naar Santa Cruz gevlogen, om daar over te stappen op de gecharterde Avro RJ85 van LaMia.

Bij de crash kwamen naar nu blijkt 71 inzittenden om het leven. Zes personen hebben het ongeluk overleefd.
http://www.luchtvaartnieu...lijk-door-brandstoftekort

Wacht even. Je maakt dus een vlucht van 2960 km met een toestel met een maximum bereik van 2963 km. In andere woorden, je hebt een royale veiligheidsmarge van een whopping 3 km?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:00:
[...]

Wacht even. Je maakt dus een vlucht van 2960 km met een toestel met een maximum bereik van 2963 km. In andere woorden, je hebt een royale veiligheidsmarge van een whopping 3 km?
Vergeet de wind niet. Dat kan veel honderden kilometers schelen.
Echter zijn er zat manieren om zijn vlucht legaal en verstandig uit te voeren, alleen vergt het wat meer planning en beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Fly-guy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:03:
[...]

Echter zijn er zat manieren om zijn vlucht legaal en verstandig uit te voeren, alleen vergt het wat meer planning en beslissingen.
Zelfs met die 'veiligheids' marge van 3km? (ik neem even klakkeloos het nieuwsbericht over :) )
Kun je daar meer over vertellen, daar ben ik wel benieuwd naar.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:52
[...]

Je zou toch aan mogen nemen dat die 2963km alleen gebaseerd is op de beschikbare trip-fuel, en niet op alle andere verplichte brandstofcomponenten.

Maar goed, assumption is the mother of all fuckups.

Over de RJ-85 is weinig informatie te vinden, maar als ik het goed heb is dit toestel technisch gelijk aan de BAE 146-200. Als je naar de specificaties van dat toestel kijkt krijg je het inderdaad wel Spaans benauwd.

Volgens Word Airport Codes is de afstand tussen de luchthavens 2971km.

Volgens de specs heeft de BAE 146-200 echter een bereik van maar 2910km. Maximaal beladen zelfs maar 2095km. Er waren 72 passagiers aan boord bij een maximale capaciteit van 112. De belading zal ook flink zijn geweest aangezien een voetbalploeg (lijkt mij) meer bagage dan gemiddeld meeneemt.

Voorbarige conclusie: iemand heeft zijn rekenwerk niet goed gedaan :/ .
Fly-guy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:03:
[...]
Kan me haast niet voorstellen dat een gunstige voorspelling voor wat betreft windrichting-/snelheid een reden is om het maximum bereik van een toestel bewust te mogen overschrijden. En daarnaast, deze vlucht/dit toestel zal toch al wel gepland zijn voordat exact bekend was wat de windcondities zouden zijn ten tijde van de vlucht?

Edit: begint er inderdaad steeds meer op te lijken dat het toestel zonder brandstof is komen te zitten: ’Toestel met voetbalclub kreeg geen toestemming voor noodlanding

[ Voor 24% gewijzigd door alexbl69 op 30-11-2016 13:48 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
[...]

Het hangt er ook heel erg vanaf wat zijn payload was. Zie hier het payload range diagram:

https://www.dropbox.com/s...ange%20diagram%20RJ85.png

[ Voor 3% gewijzigd door upclocker op 30-11-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:40:
[...]

Over de RJ-85 is weinig informatie te vinden, maar als ik het goed heb is dit toestel technisch gelijk aan de BAE 146-200.
BIjna. De RJ85 is een doorontwikkeling van de BAe 146-200, en heeft een verbeterde cabine, en iets zuinigere motoren (Honeywell LF 507-motoren ipv de Lycoming ALF 502 van de BAe 146-200).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
[...]

Nee, de veiligheidsmarge komt in principe bovenop het bereik van 2963 km. Een vliegtuig neemt genoeg brandstof om een voorgeschreven marge te halen. Die marge is meestal een combinatie van minimale diversion range, extension time en simpelweg een percentage van de benodigde brandstof. Een en ander natuurlijk ook afhankelijk van de regulering die van toepassing is op dat specifieke geval.

Mits die regels goed opgevolgd worden is er in principe niets aan de hand als een vliegtuig gewoon zijn maximale range vliegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Atlas schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:27:
[...]

Zelfs met die 'veiligheids' marge van 3km? (ik neem even klakkeloos het nieuwsbericht over :) )
Kun je daar meer over vertellen, daar ben ik wel benieuwd naar.
Allereerst ken ik de exacte getallen van deze vlucht of dit type niet. Daarnaast is een maximale range geen limiet of wet, echter een resultaat van testen en een bepaalde configuratie.

Een manier om verder te kunnen vliegen dan op eerste gezicht op papier mogelijk is, is de zogenaamd "inflight reclearance" methode.
Als je van A naar B wil, heb je een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig.
Taxifuel (starten motoren plus taxi naar startbaan)
Tripfuel (van A naar B)
Uitwijk brandstof (van B naar C)
30 minuten extra
5% "noodgevallen" brandstof

Het gaat in dit geval vooral om dat laatste beetje. Het gaat om 5% van bovenstaande tripfuel die je bij je moet hebben om bijvoorbeeld omwegen te kunnen accepteren zonder meteen te weinig over te hebben.

Als ik eigenlijk van A naar C wil, maak ik een plan om van A naar B te gaan met C als uitwijk, waarbij C in dit geval nog verder ligt dan B.

In het algemeen is de benodigde trip fuel van A naar B en van B naar C vrijwel gelijk als de fuel van A rechtstreeks naar C. Hetzelfde geldt voor de taxifuel, de dertig minuten en, afhankelijk van het uitwijk veld, ook de uitwijk fuel.
Wat verschilt is die 5%. Deze wordt namelijk alleen gerekend over A -> B en niet over het uitwijken. 5% van A naar C is uiteraard (veel) meer dan 5% van een kortere afstand A-> B.

Ik vlieg dus initieel van A naar B en reken voor het zakken richting B uit of mijn huidige hoeveelheid brandstof genoeg is om vanaf dat punt naar C te vliegen plus die eerder genoemde 30 minuten extra. De 5% hoeft dus niet aan boord te zijn. Zo ja, wijk ik uit naar C om zo volledig legaal verder gevlogen te hebben dan op papier initieel mogelijk was.

Nu zijn er wel wat haken en ogen aan bovenstaand verhaal. De 5% is inmiddels vaak verlaagd naar 3%, wat het minder voordeel oplevert. Daarnaast is dit echt het minimale, veel maatschappijen doen het niet of stellen extra voorwaarden wat het ook vrijwel onmogelijk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Arrne schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:14:
[...]

Nee, de veiligheidsmarge komt in principe bovenop het bereik van 2963 km. Een vliegtuig neemt genoeg brandstof om een voorgeschreven marge te halen. Die marge is meestal een combinatie van minimale diversion range, extension time en simpelweg een percentage van de benodigde brandstof. Een en ander natuurlijk ook afhankelijk van de regulering die van toepassing is op dat specifieke geval.

Mits die regels goed opgevolgd worden is er in principe niets aan de hand als een vliegtuig gewoon zijn maximale range vliegt.
De afstand hemelsbreed is ook niet gelijk aan de daadwerkelijke afstand. In de nadering van Medellin zit bijvoorbeeld een holding-pattern achtige daling, waarschijnlijk vanwege het terrein en zorgt dus al voor meer kilometers dan de hemelsbrede afstand:

Afbeeldingslocatie: http://avherald.com/img/skrg_ils_rwy_01_1611.jpg
bron: http://avherald.com/h?article=4a16583c&opt=0

Deze daling is overigens ook terug te zien op de radarplot van Flightradar24: https://blog.flightradar2...s/2016/11/CP2933-Data.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Fly-guy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:18:
[...]
Allereerst ken ik de exacte getallen van deze vlucht of dit type niet. Daarnaast is een maximale range geen limiet of wet, echter een resultaat van testen en een bepaalde configuratie.

Een manier om verder te kunnen vliegen dan op eerste gezicht op papier mogelijk is, is de zogenaamd "inflight reclearance" methode.
Als je van A naar B wil, heb je een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig.
Taxifuel (starten motoren plus taxi naar startbaan)
Tripfuel (van A naar B)
Uitwijk brandstof (van B naar C)
30 minuten extra
5% "noodgevallen" brandstof

Het gaat in dit geval vooral om dat laatste beetje. Het gaat om 5% van bovenstaande tripfuel die je bij je moet hebben om bijvoorbeeld omwegen te kunnen accepteren zonder meteen te weinig over te hebben.

Als ik eigenlijk van A naar C wil, maak ik een plan om van A naar B te gaan met C als uitwijk, waarbij C in dit geval nog verder ligt dan B.

In het algemeen is de benodigde trip fuel van A naar B en van B naar C vrijwel gelijk als de fuel van A rechtstreeks naar C. Hetzelfde geldt voor de taxifuel, de dertig minuten en, afhankelijk van het uitwijk veld, ook de uitwijk fuel.
Wat verschilt is die 5%. Deze wordt namelijk alleen gerekend over A -> B en niet over het uitwijken. 5% van A naar C is uiteraard (veel) meer dan 5% van een kortere afstand A-> B.

Ik vlieg dus initieel van A naar B en reken voor het zakken richting B uit of mijn huidige hoeveelheid brandstof genoeg is om vanaf dat punt naar C te vliegen plus die eerder genoemde 30 minuten extra. De 5% hoeft dus niet aan boord te zijn. Zo ja, wijk ik uit naar C om zo volledig legaal verder gevlogen te hebben dan op papier initieel mogelijk was.

Nu zijn er wel wat haken en ogen aan bovenstaand verhaal. De 5% is inmiddels vaak verlaagd naar 3%, wat het minder voordeel oplevert. Daarnaast is dit echt het minimale, veel maatschappijen doen het niet of stellen extra voorwaarden wat het ook vrijwel onmogelijk maakt.
Dit is dus eigenlijk een maas in de wet als ik het goed begrijp? Moet je niet een geldige reden opgeven waarom je naar een alternate gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Tourniquet schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:20:
[...]

De afstand hemelsbreed is ook niet gelijk aan de daadwerkelijke afstand. In de nadering van Medellin zit bijvoorbeeld een holding-pattern achtige daling, waarschijnlijk vanwege het terrein en zorgt dus al voor meer kilometers dan de hemelsbrede afstand:

[afbeelding]
bron: http://avherald.com/h?article=4a16583c&opt=0

Deze daling is overigens ook terug te zien op de radarplot van Flightradar24: https://blog.flightradar2...s/2016/11/CP2933-Data.jpg
Wat allemaal geen enkel probleem is (mits de regels gevolgd worden uiteraard). Een vluchtplan is natuurlijk niet gebaseerd op hemelsbrede afstand, en zaken als (onvoorziene) holding patterns worden gewoon gedekt door die marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:34
Een reactie uit de avherald link:
On Colombia Radio Caracol website there is a testimony from the pilot who was orbiting one level below LaMia aircraft, while they were awaiting the VivaColombia priority landing (there was another one plane below them on hold too).

According to this pilot, the LaMia pilot kept asking how long would they need to keep holding, anxiety growing in his voice.

At one point he declared having a fuel problem (but not declaring emergency), urging control to let him proceed for landing.

Later he informed he was initiating the descent, even with 2 planes on holding pattern below him, that's when those planes were ordered to leave the pattern (they ended landing in Bogota).

Then the LaMia pilot reported electrical failure (due to no engine power?).
Zou dan moeten gaan om dit fragment (ik versta er niks van):
http://caracol.com.co/pro...oy/1480504136_032279.html

Als dit correct is, dan is het wel een hele domme en uiteindelijk tragische samenloop van omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Arrne schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:33:
[...]

Wat allemaal geen enkel probleem is (mits de regels gevolgd worden uiteraard). Een vluchtplan is natuurlijk niet gebaseerd op hemelsbrede afstand, en zaken als (onvoorziene) holding patterns worden gewoon gedekt door die marges.
Weet ik, maar ik zag in eerdere posts dat de hemelsbrede afstand tussen de luchthavens vergeleken werd met het vliegbereik van het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ryanair voegt tweede bestemming toe vanaf Schiphol
Ryanair opent een tweede verbinding vanaf luchthaven Schiphol. Komend zomerseizoen start de Ierse prijsvechter met vluchten naar Malaga.

Vanaf 26 maart vliegt Ryanair vier keer per week naar de Spaanse stad. Yann Delomez, Ryanair’s marketing & sales manager voor Nederland, zegt:

“Om de opening van deze route te vieren, verkoopt Ryanair tot en met vrijdagnacht tickets voor een speciale prijs van 29,99 euro.”

Concurrentie
Met de nieuwe verbinding gaat Ryanair de concurrentie aan met Transavia en Vueling, die al langer rechtstreeks tussen Schiphol en Malaga vliegen.

Momenteel onderhoudt Ryanair vanaf Amsterdam alleen een lijndienst naar Dublin. Die vlucht wordt vier keer per dag uitgevoerd.
Verder zijn alle 500.000 slots op Schiphol vergeven waaronder aan twee nieuwe maatschappijen; het Franse Aigle Azur en het Spaanse Air Nostrum.
Daarnaast heeft Qatar Airways inderdaad extra slots aangevraagd voor een tweede rotatie (Emirates en Etihad niet) maar mogen zen nog steeds maximaal 7 passagiersvluchten per week uitvoeren dus zouden ze deze nieuwe slots willen gebruiken, dan moeten ze andere inleveren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38
Hogader schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:51:
Een reactie uit de avherald link:

[...]

Zou dan moeten gaan om dit fragment (ik versta er niks van):
http://caracol.com.co/pro...oy/1480504136_032279.html

Als dit correct is, dan is het wel een hele domme en uiteindelijk tragische samenloop van omstandigheden.
Heb het fragment even geluisterd. Is een radioprogramma, de presentator vertelt dat een vriend van hem een van de piloten was in een van de andere vliegtuigen die in holding vlogen. Een Colombiaans vliegtuig had emergency verklaard, en kreeg dus voorrang om te landen. 3 andere vliegtuigen werden daarom in hetzelfde holding pattern gestuurd, op verschillende vlieghoogtes. Het gecrashte vliegtuig was daarbij derde in de wachtrij om te landen en vloog dus het hoogste. De piloot van het gecrashte toestel vroeg de verkeersleiding hoe lang hij zou moeten wachten, zonder ook emergency te verklaren. De reden om geen emergency te verklaren is volgens dit radiofragment dat daar een boete op staat van 25.000 dollar, zowel voor de piloot persoonlijk als voor de airline. En de piloot was mede-eigenaar van de airline.

Een minuut of 3 later vroeg de piloot met wanhoop in zijn stem of ze hem alsjeblieft toestemming wilden geven om te landen, omdat hij een brandstoftekort had en verklaarde hij alsnog emergency. Hij zette daarop de daling in. De verkeersleiding riep de andere 2 vliegtuigen op om van positie te veranderen om ruimte te maken voor de daling van het gecrashte toestel. Vervolgens gaf de piloot aan dat de motoren en alle elektrische systemen waren uitgevallen. Daarna stopte de communicatie.

De voetbalclub had blijkbaar 130.000 dollar betaald voor de chartervlucht, en het oorspronkelijke plan was om vanuit Brazilië met een A320 rechtstreeks naar Colombia te vliegen. Dat werd echter verboden door de Braziliaanse luchtvaartautoriteiten: een charter moet volgens hun regels verplicht begin- of eindpunt hebben in het land waar de airline geregistreerd staat, in dit geval Bolivia. Om die reden werd de route via Bolivia gevolgd en werd daar dus het gecrashte toestel ingezet.

Volgens het laatste deel van het fragment had het vliegtuig via Bogota zullen vliegen om daar extra kerosine te tanken, maar besloot de piloot tijdens de vlucht om direct door te vliegen. En als dat andere vliegtuig geen emergency had verklaard, zou hij het ook nipt gehaald hebben. Er wordt ook nog gezegd dat het eigenlijk de bedoeling was geweest om van Santa Cruz (in Zuid-Bolivia) eerst nog via een vliegveld in het noorden van Bolivia te vliegen, maar dat ook dat plan onderweg gesneuveld was.

Kortom, een ketting van last-minute beslissingen en toevalligheden die uiteindelijk verkeerd uitpakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Fly-guy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:18:
[...]
Klinkt 'logisch' als loophole, maar het zal toch hopelijk niet zo zijn dat dit vaak gebruikt wordt. Zoals uplocker terecht zegt; je kunt toch niet zonder geldige reden naar je alternate uitwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:41:
[...]

Klinkt 'logisch' als loophole, maar het zal toch hopelijk niet zo zijn dat dit vaak gebruikt wordt. Zoals uplocker terecht zegt; je kunt toch niet zonder geldige reden naar je alternate uitwijken?
Wie bepaalt of het een geldige reden is? De reden kan ook zonder dit trucje heel divers zijn. Dat gezegd hebbende kan ik me vaag herinneren dat een maatschappij daar inderdaad gebruik van maakte en na een tijdje er wel iets over kreeg te horen. Maar dat is, aangezien ik deze truc nooit heb mogen/hoeven toepassen ook meer een theoretisch geval voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:40
Oh leuk, ben op Facebook in discussie met iemand die een filmpje gemaakt heeft van 2 vliegtuigen, waarvan de één een chemtrail laat zien en de ander niet. Hij zegt dat ze op dezelfde hoogte vliegen (want dat kun je vanaf de grond zien...) en dat dat dus bewijs is dat chemtrails bestaan.

Gewoon een test hoeveel geduld ik heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is natuurlijk auto-correct, hij bedoelt con-trails ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hij zei in het filmpje anders vrij duidelijk "ja man, kijk dan, dat zijn chemtrails toch, k*nker duidelijk" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nee, hij was dat niet. Het ergste is nog wel dat ik 'm op mijn tijdlijn voor bij zag komen omdat een oud klasgenoot op het filmpje reageerde, en het er nog mee eens was ook dat we allemaal vergiftigd worden. Dat was nog wel de grootste schok voor mij, ik had hem toch echt hoger ingeschat...

Ha, de description van die Youtube video!!! :')
Geleerde mensen willen dit niet zien en slapen verder. Gelukkig zijn er toch gewone mensen die het wel zien wat er gaande is...... GENOCIDE (volkerenmoord) is het, GEEN 'vliegtuigstrepen', GEEN 'sluierbewolking', GEEN 'samenzwerings-theorie' maar WEL een heuse samenzwering!
Volkerenmoord! Ja laten we de bevolking uitmoorden, diezelfde bevolking die belasting betaalt en er voor zorgt dat wij een boterham kunnen eten...

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 01-12-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Moet wel eerlijk toegeven dat hij z'n verhaaltje wel goed paraat heeft, en klakkeloos schakelt naar die partij die de hele zoutindustrie heeft overgenomen en zaden maakt die wel tegen aluminium kunnen ;)

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Ik weet niet of deze al eens langs is gekomen, maar dit is wel een mooie documentaire over Boeing en de ontwikkelingen op het gebied van lucht- en ruimtevaart in het algemeen.

http://theageofaerospace.co.uk/boeing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:19
Ik was vandaag getuigen van het Easyjet falen.. again :)

[ Voor 23% gewijzigd door FSXnoob op 01-12-2016 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die pushback-tractors zijn toch niet van Easyjet? Waarom zou het dan een faal van Easyjet zijn, en niet van de bestuurder van die tractor?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:57
Omdat de piloot wel van Easyjet is en hij op de rem heeft gedrukt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:20

Fiber

Beaches are for storming.

Anakha schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:24:
[...]

Kortom, een ketting van last-minute beslissingen en toevalligheden die uiteindelijk verkeerd uitpakten.
Je bedoelt politieke en financiële/zakelijke belangen die blijkbaar boven veiligheid gingen/gaan...? O-)

En ik dacht altijd dat een vliegtuig zonder brandstof ook altijd nog zwevend, in glijvlucht zou moeten kunnen landen... O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 01-12-2016 17:32 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:30:
[...]

En ik dacht altijd dat een vliegtuig zonder brandstof ook altijd nog zwevend, in glijvlucht zou moeten kunnen landen... O-)
Dat kan ook (zie Wikipedia: Gimli Glider of Wikipedia: Air Transat Flight 236 ), maar dat heeft natuurlijk wel zijn grenzen.

Als je al niet hoog vloog valt er ook relatief kort te glijden, en als je dan opeens een berg tegenkomt die hoger is geldt nog steeds BOEM = HO...

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 01-12-2016 17:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

franssie

Save the albatross

Fiber schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:30:
[...]

Je bedoelt politieke en financiële/zakelijke belangen die blijkbaar boven veiligheid gingen/gaan...? O-)

Hangt erg van het ontwerp af. Boeing airbus 320 schijnt het goed te doen (zoek op Hudson river) maar een F-xx dondert uit de lucht (maar die heeft daarom schietstoelen).

En wat Wildhagen ook zegt, hoogte is snelheid, snelheid is hoogte, maar een berg is boem dus ho voor vleigtuigen.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 01-12-2016 20:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Piet91 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:21:...............op Schiphol vergeven waaronder aan twee nieuwe maatschappijen; het Franse Aigle Azur en het Spaanse Air Nostrum.
Wat is het verschil met Vueling?, beide zijn budget van Iberia

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:57:
[...]

Hangt erg van het ontwerp af. Boeing schijnt het goed te doen (zoek op Hudson river)
Volgens mij lag er een Airbus in de rivier, maar kan me vergissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:20:
[...]

Volgens mij lag er een Airbus in de rivier, maar kan me vergissen..
klopt inderdaad.320-214 volgens wiki

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vedrano schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:56:
Ik was vandaag getuigen van het Easyjet falen.. again :)

[video]
Wat is het toch met dit soort filmpjes? Die verschrikkelijke muziek en computer voice overs.
Pinin schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:57:
[...]

Wat is het verschil met Vueling?, beide zijn budget van Iberia
Air Nostrum is een franchise van Iberia en dus een apart bedrijf. Vueling heeft niets te maken met Iberia althans niet in eigendom, beide horen bij de IAG. Hoewel IAG wel enorm aan het standaardiseren is bij de Airbus 320 family bij Iberia, Vueling, BA en Aer Lingus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Voor de liefhebbers zijn er KLM promo awards naar o.a. Aruba, Bonaire en zelfs Paramaribo voor slechts 25.000 FB miles retour!! Helaas kan ik zelf niet, maar mijn moeder gaat naar Suriname. Doe er je voordeel mee!

https://www.flyingblue.com/promo-awards.html

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 23:44
top, meteen geboekt voor een weekje budget naar zuid spanje. Bagagetarieven zijn wel bijzonder hoog, 15 kg koffer kost €57 retour voor die vlucht die 2 x €29 kost :'(

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tsja :P Als je mee wil doen met de race to the bottom moet je wat voor over hebben :D

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:19
PolarBear schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:35:
[...]

Wat is het toch met dit soort filmpjes? Die verschrikkelijke muziek en computer voice overs.

[...]
Bedank youtube maar, alles wat leuk is dat is copyrighted. Anders was de muziek heel anders geweest.
En voice over, niet iedereen houdt er van om in het Engels te gaan blaren in een mic, dit is een computer voice maar geen storende zoals velen andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 13:50

_serial_

and there was silence

Vedrano schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:30:
[...]

Bedank youtube maar, alles wat leuk is dat is copyrighted. Anders was de muziek heel anders geweest.
En voice over, niet iedereen houdt er van om in het Engels te gaan blaren in een mic, dit is een computer voice maar geen storende zoals velen andere.
youtube rechthebbenden

somewhere there was silence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Aldus:

F16 is geland op rotonde in Volkel
VOLKEL – De F16 is geland. De J-246 straaljager van de Nederlandse Luchtmacht is zaterdagochtend onder het toeziend oog van veel inwoners, defensie en genodigden op zijn sokkel geplaatst op de rotonde van de kruising N264 en de Zeelandsedijk.

Het uitgekozen toestel, de J-246 is door de vliegbasis volledig opgelapt met de nodige likjes verf en een aantal preparaties. Het verkeer werd zaterdagochtend voor een paar uur stilgelegd, zodat het oorlogsvliegtuig op zijn sokkel geplaatst kon worden. Dat ging aanvankelijk nog niet zo soepel als verwacht, waardoor de inwoners langer in de kou stonden om te kijken naar ‘hun’ F16. Onder meer burgemeester Hellegers en voorvechter voor het vliegtuig namens de Volkelse dorpsraad Rinus Verhoeven spraken de genodigden op de basis toe.

De dorpsraad zet zich al ruim tien jaar in voor het ‘kunstobject waarin een stukje eigenheid van Volkel herkend moet worden’. Verhoeven schetste kort welke obstakels in die tien jaar moesten worden overwonnen om uiteindelijk tot de plaatsing van zaterdag over te gaan.

Niet iedereen is echter blij met het oorlogsgeschut in de openbare ruimte. Afzwaaiend activist Theo van den Heuvel van Atoomvrijstaat protesteerde zaterdag bij de rotonde met een aantal borden. ,,Hierna ga ik het rustiger aandoen”, verklapt Theo, die voor de gelegenheid wat borden en spandoeken heeft opgehangen.
Afbeeldingslocatie: http://cloud.pubble.nl/5d1e43b3/content/2016/12/5dbb6897-bddb-4f62-b36d-53d0263a9cf2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cyv0QWyW8AAXHCM.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyvqqM8XEAEQ6-W.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://cloud.pubble.nl/5d1e43b3/content/2016/12/a54bc55b-c017-4d3c-84bb-cdcbb3138eb4.jpg

En afgelopen donderdag (ik ben laat/druk ja :+ ) is de 500e gebouwde Boeing 787 ook geleverd.
Het is de eerste 787-9 voor Air France en de 50e 787 van AerCap waarvan Air France het leased.

Op 7 en 8 januari vinden er 4 rondvluchten plaats met het nieuwe toestel boven Frankrijk.
Op 9 januari volgt de eerste commerciële vlucht: AF570 naar Caïro.

Ook wordt de 787-9 zesmaal per week ingezet op de route Parijs - London Heathrow tussen 6 februari en 28 oktober. (was eerst t/m 25 maart).

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5676/31227510352_d594606272_c.jpgF-HRBA Air France 500th 787-900 by Ragoucy Arthur, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5567/31021259360_ca11649bdc_c.jpgBienvenue chez Air France!!! :-) by Bruno, on Flickr

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 04-12-2016 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Vraag me af wat de reden is voor deze notam op Schiphol ;)
EHAM-A1676/16
Q) EHAA/QMKXX/IV/ BO/ A/000/999/5218N00446E005
A) EHAM AMSTERDAM SCHIPHOL
B) 2016 NOV 30 18:00 C) 2017 FEB 28 09:00 EST
E) UNCONFIRMED REPORTS INDICATE A POSSIBLE RISK FOR AIRCRAFT WITH A
BLACK LIVERY WHEN USING A VISUAL DOCKING GUIDANCE SYSTEMS (VDGS).
CREW IS ADVISED TO PROCEED WITH CAUTION WHEN USING THE VDGS AND
CALL FOR MARSHALLER ASSISTANCE WHEN IN DOUBT ABOUT THE ACCURACY OF
THE DISPLAYED DOCKING INFORMATION.
(Notams zijn aandachtspunten voor een veld, vdgs is het systeem wat je de laatste 20 meter naar de gate helpt)

[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 04-12-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:48
Fly-guy schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:09:

[...]

(Notams zijn aandachtspunten voor een veld, vdgs is het systeem wat je de laatste 20 meter naar de gate helpt)
Dit :P
http://www.at5.nl/artikel...n_passagiersbrug_gate_aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Fly-guy schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:09:

[...]

Neem aan dat het systeem met afstandsmeting werkt. Wellicht werkt dat niet (goed) op zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zo maar eens langs Volkel rijden. Eens kijken hoe die F16 erbij staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@Piet91, wat gaat die 787 doen totdat het 9 januari is? Een (nieuw) vliegtuig moet toch direct geld verdienen?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Jelte,89 schreef op maandag 5 december 2016 @ 01:05:
@Piet91, wat gaat die 787 doen totdat het 9 januari is? Een (nieuw) vliegtuig moet toch direct geld verdienen?
Inspectie, testvluchten (eigen piloten) en opleiding van meer eigen piloten. Verder kun je heel moeilijk een fatsoenlijke lijndienst onderhouden als je maar één toestel van een type hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ze gaan weer een oud vliegtuig-ongeval (of wat dan ook...) opgraven:
Het vliegtuig met de toenmalige secretaris-generaal van de Verenigde Naties aan boord stortte neer op 18 september 1961 in het noorden van het toenmalige Rhodesië, nu Zambia. 55 jaar na dato beslist de Algemene Vergadering van de VN dinsdag of er alsnog een tweede officieel onderzoek naar de dood van Dag Hammarskjöld komt.

De populaire Zweedse diplomaat was 56 jaar toen zijn toestel neerstortte. Hij was met diplomaten op weg om een staakt-het-vuren te bespreken tussen Congo en Katanga, dat zijn onafhankelijkheid had uitgeroepen. Onmiddellijk nadat bekend werd dat de secretaris-generaal was omgekomen, kwam een wereldwijde geruchtenmachine op gang. Tot en met de voormalige Amerikaanse president Truman aan toe bemoeide iedereen zich ermee.

Er waren bewapende blanke mannen bij het gecrashte vliegtuig gezien. Het toestel zou gedwongen zijn te landen maar had geweigerd. De Douglas DC-6 zou zijn neergehaald in een kogelregen. Namen van daders werden genoemd en weer verworpen. Zweden stelde in 1962 namens de VN een onderzoek in. Crash door een fout van de piloot, luidde het oordeel. Tot de dag van vandaag was niemand tevreden met die uitkomst.
Zie http://www.luchtvaartnieu...-ut-1961-weer-onderzoeken

Gaat dus om Wikipedia: 1961 Ndola United Nations DC-6 crash

Ik weet niet, maar 55 jaar na dato lijkt zoiets me niet heel erg relevant en/of zinvol meer. Soms moet je dingen misschien laten rusten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:43:
[...]
Ik weet niet, maar 55 jaar na dato lijkt zoiets me niet heel erg relevant en/of zinvol meer. Soms moet je dingen misschien laten rusten.
Het gaat ze er vooral om een aantal geruchten ofwel te bevestigen ofwel de wereld uit te helpen. Ik ben bang dat dat laatste niet gaat lukken (samenzweringtheoriën zijn over het algemeen niet echt vatbaar voor feiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bovendien is het daar in Zambia wel zo'n vreselijke corrupte bende (ben er zelf in februari geweest) dat om ook maar iets te kunnen bereiken er eerst vele zakken gevuld dienen te worden. Kostbare missie!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Volgens mij heb ik daar laatst een film van gekeken,althans meer om een compagnie van Ieren(of schotten) die wat moesten verdedigen wat niet te verdedigen was (goh waar kennen we dat van :+ ) en aan het einde zie je dan inderdaad het vliegtuig vermist worden (in de film neergeschoten ;) )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tourniquet schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:29:
Ik heb m'n trip verzet van maart naar april. Stopover in New York (aankomst 13:55 op JFK, vertrek volgende dag 13:30 vanaf La Guardia naar Chicago). Op de terugweg nog een stopover in Washington (aankomst 19:42, vertrek volgende dag 18:30), terugvlucht met de A380 van British Airways. :) Kosten waren ook iets lager (€1018,27) en vertrekken vanaf La Guardia zorgde voor een directe vlucht naar Chicago (in plaats van via Charlotte) en wat later op de dag zodat ik 's ochtends nog even tijd heb in NY. :)

[...]

Ik heb 'm verzet naar april, was eerst ook 15 maart idd :D :P

Terug op maandag 20-3, via Miami met BA A380: KLIK

Maar via Washington kan dus ook (ook met BA A380) met 1 nacht stopover: KLIK (LGA-ORD met een MD80, ook leuk nu het nog kan ;))

Maar er zijn dus ook opties via Toronto/Philadelphia enzo.

Als het puur om de BA1/BA2-ervaring gaat, kun je ook zoeken op Economy Class (zolang je maar de leg LCY-JFK erin zet), dan kun je nog zo'n 200 euro voordeliger uit zijn.
Even een update van mijn Chicago-trip (met o.a. BA001 LCY-FJK) in april:
- De First-class vluchten in de US (LGA-ORD en ORD-DCA) zijn van boekingsklasse veranderd. Was eerst klasse A (discount first) en is nu klasse D (discount business) geworden. Geen idee wat verder de consequentie hiervan is, want volgens mij hebben de ingeplande vliegtuigen maar 2 klasses (Economy en First).
- De BA vlucht van Washington naar Londen staat nu een B744 voor ingepland, was eerst een A380. Jammer, want de A380 heb ik nog niet in gevlogen.

De andere reizigers die een soortgelijke trip trouwens al hotels geboekt? Ik heb er inmiddels een paar vaststaan bij booking.com met gratis annuleren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:39
Tourniquet schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:39:
[...]

Even een update van mijn Chicago-trip (met o.a. BA001 LCY-FJK) in april:
- De First-class vluchten in de US (LGA-ORD en ORD-DCA) zijn van boekingsklasse veranderd. Was eerst klasse A (discount first) en is nu klasse D (discount business) geworden. Geen idee wat verder de consequentie hiervan is, want volgens mij hebben de ingeplande vliegtuigen maar 2 klasses (Economy en First).
- De BA vlucht van Washington naar Londen staat nu een B744 voor ingepland, was eerst een A380. Jammer, want de A380 heb ik nog niet in gevlogen.

De andere reizigers die een soortgelijke trip trouwens al hotels geboekt? Ik heb er inmiddels een paar vaststaan bij booking.com met gratis annuleren. :)
Volgens mij verandert American Airlines mijn itinerary wekelijks. Eerst zaten mijn vluchten van ORD-MIA en MIA-LHR-AMS aan elkaar, nu is het weer los van elkaar. ORD-MIA is bij mij nu Business geworden, want er zit geen First meer in de retrofitted 777-200.

Net, tijdens het kijken naar mijn itinerary, kreeg ik een mail van AA, dat mijn vluchten gewijzigd zijn. Ik zie echter geen verschillen. Als ik bij BA inlog, en de tweede boeking kies (deze staat er dubbel in), dan zie ik dat de twee binnenlandse vluchten gecancelled zijn. Maar dan staan ze er alsnog in.

Ik begrijp er sowieso niks van, want in die app van AA, veranderen mijn vluchten telkens. De ene keer staat er FCO-LHR, de andere keer ATL-DEN... wut!? Tevens is er verschil tussen mijn itinerary als je Nederlandse versie pakt, of de Amerikaanse versie van aa.com!? Ik vind het maar een zooitje.

Voor Chicago heb ik mijn hotel wel al geboekt, i.v.m. goedkope Carlson rates via kennis. Voor New York en Miami nog niks geboekt. Ga daar maar eens naar kijken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:54
Tourniquet schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:39:
[...]
Van alle AA domestic First vluchten wordt de boekingsklasse gewijzigd. Qua vlucht maakt het niet uit, maar je krijgt er minder miles / punten voor, 20 minder tier points per vlucht bij BA EC, meer hier. Sommigen lopen er OW Emerald / Sapphire door mis dus da's wel zonde.
oohh schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:40:
[...]Net, tijdens het kijken naar mijn itinerary, kreeg ik een mail van AA, dat mijn vluchten gewijzigd zijn. Ik zie echter geen verschillen. Als ik bij BA inlog, en de tweede boeking kies (deze staat er dubbel in), dan zie ik dat de twee binnenlandse vluchten gecancelled zijn. Maar dan staan ze er alsnog in.
Heb precies hetzelfde, komt ook door de wijziging. Je hebt gewoon dezelfde vlucht / toestel / seat, maar de boekingsklasse in je nieuwe vluchten is anders, en die oude blijven om een of andere reden altijd staan bij BA.

Hier nog geen hotels geboekt. Zijn er nog anderen onderweg rond 13 - 17 april?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:45
Eentje uit de categorie bizarre verhalen: http://avherald.com/h?article=4a1ae8c4&opt=0

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Man man man wat hebben die lopen kloten :+
Gelukkig goed afgelopen en niet geëindigd als ramp ala helios airways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

upclocker schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:56:
[...]

Man man man wat hebben die lopen kloten :+
Gelukkig goed afgelopen en niet geëindigd als ramp ala helios airways.
Maar zo onstaan wel rampen die totaal onnodig waren. Als ze niet weten hoe ze een vliegtuig moeten vliegen horen ze geen brevet te hebben. Als je als captain niet de verantwoordelijk kunt opbrengen om dit soort fouten te voorkomen of zelfs te communiceren hoor je niet in die functie te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

oohh schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:40:
[...]

Volgens mij verandert American Airlines mijn itinerary wekelijks. Eerst zaten mijn vluchten van ORD-MIA en MIA-LHR-AMS aan elkaar, nu is het weer los van elkaar. ORD-MIA is bij mij nu Business geworden, want er zit geen First meer in de retrofitted 777-200.

Net, tijdens het kijken naar mijn itinerary, kreeg ik een mail van AA, dat mijn vluchten gewijzigd zijn. Ik zie echter geen verschillen. Als ik bij BA inlog, en de tweede boeking kies (deze staat er dubbel in), dan zie ik dat de twee binnenlandse vluchten gecancelled zijn. Maar dan staan ze er alsnog in.

Ik begrijp er sowieso niks van, want in die app van AA, veranderen mijn vluchten telkens. De ene keer staat er FCO-LHR, de andere keer ATL-DEN... wut!? Tevens is er verschil tussen mijn itinerary als je Nederlandse versie pakt, of de Amerikaanse versie van aa.com!? Ik vind het maar een zooitje.

Voor Chicago heb ik mijn hotel wel al geboekt, i.v.m. goedkope Carlson rates via kennis. Voor New York en Miami nog niks geboekt. Ga daar maar eens naar kijken. :)
Is inderdaad nogal een zooitje met die verschillende sites/apps/boekingssystemen. Komt wellicht ook door een niet helemaal lekkere sync tussen Sabre en Amadeus. Op de BA website heb ik ook 2 Amadeus codes staan, waarbij er bij eentje de eerste vlucht AMS-LCY ontbreekt. :?
Evianon schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:29:
[...]

Van alle AA domestic First vluchten wordt de boekingsklasse gewijzigd. Qua vlucht maakt het niet uit, maar je krijgt er minder miles / punten voor, 20 minder tier points per vlucht bij BA EC, meer hier. Sommigen lopen er OW Emerald / Sapphire door mis dus da's wel zonde.

[...]

Heb precies hetzelfde, komt ook door de wijziging. Je hebt gewoon dezelfde vlucht / toestel / seat, maar de boekingsklasse in je nieuwe vluchten is anders, en die oude blijven om een of andere reden altijd staan bij BA.

Hier nog geen hotels geboekt. Zijn er nog anderen onderweg rond 13 - 17 april?
Ahh, thanks, dat verklaart een hoop! Voor degenen die geboekt hebben speciaal voor een tier-run is dat wel zuur zeg. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:07:
[...]

Maar zo onstaan wel rampen die totaal onnodig waren. Als ze niet weten hoe ze een vliegtuig moeten vliegen horen ze geen brevet te hebben. Als je als captain niet de verantwoordelijk kunt opbrengen om dit soort fouten te voorkomen of zelfs te communiceren hoor je niet in die functie te werken.
Wat schattig... Jij verwacht nog goed getrainde en geselecteerde personen in de cockpit bij de prijsvechters.

Wen er maar aan, dit is de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
http://www.abc2news.com/l...for-use-of-overhead-bins_

En dan is United niet eens een LCC. Maar ze zijn wel de race to the bottom aan het winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Fly-guy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:15:
[...]

Wat schattig... Jij verwacht nog goed getrainde en geselecteerde personen in de cockpit bij de prijsvechters.

Wen er maar aan, dit is de toekomst.
Beetje ongefundeerde uitspraak dit. De meeste piloten bij de lcc's zijn gewoon opgeleid door prima vliegscholen. Door het overschot aan aanbod van piloten kunnen ze juist beter het kaf van het koren scheiden op dit moment. Daarnaast zijn malefiede organisaties als stella etc gelukkig failliet gegaan.

Verder maken de vliegers veel uren bij deze maatschappijen en voldoen ze wat betreft training aan dezelfde regels als bij de flagcarriers. Het enige waar je ze op af kunt rekenen is het feit dat ze relatief veel jonge captains hebben en de hoge werklast.

Daarnaast durf ik qua statistiek wel te stellen dat Ryanair en Easyjet qua dodelijke ongelukken veel veiliger zijn dan de KLM ;). Zonder gekheid, qua incidenten en accidenten spannen ze ook niet de troon, ondanks de vele vliegbewegingen die ze maken.
En je moet niet vergeten dat een fataal ongeluk voor een Ryanair hun doodsteek kan worden, aangezien ze niet vaak positief in de media verschijnen.

Het zijn vooral de Charter maatschappijen, waar je je zorgen om moet maken. Van die Oostblok charteraars hebben nog wel eens echte 'pay2fly' regelingen. Toevallig was dit ook weer een gewetleaste kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:19:
http://www.abc2news.com/l...for-use-of-overhead-bins_

En dan is United niet eens een LCC. Maar ze zijn wel de race to the bottom aan het winnen.
Grappig dat niet nog nooit door RyanAir geopperd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:08:
[...]
Valt wel mee, de luchtballonnetjes bij RyanAir zijn net te belachelijk om echt serieus te nemen en vooral bedoeld om publiciteit te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:08:
[...]

Denk dat het vooral heel onpraktisch is. Je mag je cabine-bagage toch ook bij je voeten neerleggen? Dan zal dus bijna iedereen dat gaan doen, waarbij de helft ook nog eens een stuk van het gangpad meepakt. Denk niet dat de flight-attendants daarop zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Trump wants to cancel Air Force One order from Boeing
http://money.cnn.com/2016...ump-air-force-one-boeing/

zal wel meevallen, enkel een populaire trweet?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 06-12-2016 15:57 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek