Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoyden schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:27:
[...]

Brandstof verbranden. Gaat terug naar Ams

(bron Twitter)

Had uren geleden al technische issues zie ik op de Twitter van KLM.
Een 747 kan toch fuel dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50

Sandyman538

SandstorM [148839]

PolarBear schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:21:
[...]

Een 747 kan toch fuel dumpen?
Ja, maar dat kost ook tijd. Ik dacht een ton per minuut ongeveer. En dan hangt het er een beetje vanaf hoeveel je kwijt moet...

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sandyman538 schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:48:
[...]
Ja, maar dat kost ook tijd. Ik dacht een ton per minuut ongeveer. En dan hangt het er een beetje vanaf hoeveel je kwijt moet...
In dit geval meer hoe lang het duurt voordat Schiphol weer open is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:25:
De laatste dag voor KLM's PH-BFP is bijna aangebroken.

"City of Paramaribo" is de 5e 747-400 die de vloot voorgoed moet verlaten na PH-BFM, -BFO, -BFK en -BFA.
Op 13 augustus 1993 maakte ze haar eerste vlucht en werd op 1 september dat jaar aan KLM geleverd.
Op 7 maart 2014 ging ze weer de lucht in met de nieuwe World Business Class.
Op 31 oktober vertrok ze voor haar allerlaatste commerciële vlucht als KL662 vanuit Houston naar Amsterdam waar ze om 07:39 uur landde.

Dit was haar laatste vertrek vanuit Houston op 31 oktober:

[afbeelding]IMG_3884 by Astro95Media, on Flickr

Ze staat gepland om maandagmorgen haar allerlaatste vlucht te maken; ze zal om 09:00 uur vertrekken naar Teruel, Spanje waar ze zich bij haar oudere zusters -BFA, -BFM en -BFO zal voegen.

Nu staat ze nog op Schiphol-Oost (bron)

[afbeelding]

Gelukkig staan er voor dit jaar niet meer 747 uitfaseringen gepland. De volgende is PH-BFD; het toestel met de meeste uren van de gehele KLM vloot. Zij staat gepland om op 15 januari uitgefaseerd te worden.
Ze is zojuist vertrokken voor haar allerlaatste vlucht: https://www.flightradar24.com/KLM9865/bad7f06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:32

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Piet91 schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:48:
[...]

Ze is zojuist vertrokken voor haar allerlaatste vlucht: https://www.flightradar24.com/KLM9865/bad7f06
Ik vond het al zo'n rare uitvliegroute voor Xiamen wat FR24 aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Tourniquet schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:07:
Het is hier ooit wel eens gepost dacht ik, maar wisten jullie dat het Corendon Hotel (Amsterdam Slotervaart) een heuse Cockpit Suite heeft, inclusief een werkende 737NG simulator van http://pilot41day.nl ?

Net kwam ik een filmpje hierover tegen:
[video]

Prijzen vanaf zo'n €600 per nacht.

https://www.corendonhotel...room/737-cockpit-suite-2/
Ik denk niet dat ik dan aan slapen toe kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59
Tourniquet schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:33:
[...]

Thanks! Polderbaan is nu dicht zo te zien, dus denk dat ze even moeten verplaatsen naar de Buitenveldertbaan, de Kaagbaan of Schiphol-Oost. Oost it is. :P

A340 van Surinam Airways net geland op Oost.
Ik ben gisteren geland met QR 273, het was op zich best een stabiele landing, maar de daling duurde vrij lang en was wel stuiterig. Meerdere mensen met de kots zakjes klaar. Ga straks nog even op het filmpje van RTVNH kijken of ik mijn vlucht kan vinden :-)

edit: Volgens mij is het filmen zo'n 10 minuten nadat ik ben geland gestart, helaas ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Patox op 21-11-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is die kist, inclusief motoren, nou zwart? Dat zou er dan wel cool uit moeten zien.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 21-11-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yup:

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-y8YaOlAbiF0/V_z7YSFvM5I/AAAAAAAAMW8/KNnvd0WeDJsMiblhY4E0vILkLhJc8pL9QCLcB/s1600/9H-TQM-1aa.jpg

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:56:
Is die kist, inclusief motoren, nou zwart? Dat zou er dan wel cool uit moeten zien.
Air NZ heeft ook een paar hele mooie zwarte kisten. Volgens mij omdat ze sponsor van de All Blacks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 19:32
Ik vond het al zo'n rare uitvliegroute voor Xiamen wat FR24 aangeeft :)
De vorige KL9865 was de PH-AOA die voor heavy maintenance naar Xiamen vertrok zeker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Inkjet schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:20:
De vorige KL9865 was de PH-AOA die voor heavy maintenance naar Xiamen vertrok zeker ;-)
Jup, maar ook de vorige 747's die hun laatste vlucht maakten (op de eerste - -BFM - na).
Positioneringsvluchten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Evianon schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:16:
Neem aan dat dat stukje op Westjet is? Die hebben inderdaad geen business class, maar er staat bij iedere boeking op de KL / AF website wel vrij duidelijk bij dat dat segment in economy is. Heb je (of is er voor je) online geboekt? Bij een telefonische boeking zou het nog kunnen dat het aan de telefoon niet verteld is, maar bij een online boeking denk ik dat ze gelijk hebben.
Is inderdaad via Amex gegaan, is mij dan ook niet helemaal duidelijk waarom ze me dan niet op Air Canada hadden geboekt want volgens mij heeft die wel business. Ik heb wel eerder in de VS gehad dat er geen business was, maar dan werd ik wel eco+ geplaatst. Nu is het zo dat ik zelfs naar economy geplaatst was. Ook is de KLM pagina zelf niet helemaal duidelijk aangezien daar dit stond:

Afbeeldingslocatie: https://awj7zw-sn3302.files.1drv.com/y3mdMEE4bxf_LPACUPcBbdsBKfhudOdT3OZ8umAIm6u6XZOxoMGmYhhQ0NVNnb0Bz6qYrt2gPfktf-6ouKksdYtfbZOKNafeHTQmS4bzeak85X_XJtJ85Qq2Lh7I5EuyS0PnrAEhaADujDor0pParx9KM0k9p9O8z-KWExZqa5pSTY?width=660&height=65&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
downtime schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:19:
[...]

Air NZ heeft ook een paar hele mooie zwarte kisten. Volgens mij omdat ze sponsor van de All Blacks zijn.
Klopt, ze hebben er ook meerdere varianten van...

Op hun 777-300ER:

Afbeeldingslocatie: https://www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2015/04/air-new-zealand-all-blacks-777-300er.jpg

En op hun 787 is hij net ff iets anders:

Afbeeldingslocatie: https://www.airlinereporter.com/wp-content/uploads/2014/04/AN787-9b.jpg

Overigens kan het nóg zwarter dan dat :P

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-mCGkIW9pOHM/U_33EDWzy-I/AAAAAAAAyos/CkgVb0-JCLQ/s1600/G-TCSX_BHX_2014.08.27-1.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 00:50:
[...]

Is inderdaad via Amex gegaan, is mij dan ook niet helemaal duidelijk waarom ze me dan niet op Air Canada hadden geboekt want volgens mij heeft die wel business.
KLM heeft geen codeshare met air canada dus zal je nooit op een vlucht van hun boeken (in normale omstandigheden).

Trouwens ook grotendeels zwart ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.aviationcv.com/aviation-blog/wp-content/uploads/2016/05/8.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Fly-guy op 22-11-2016 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
Lijkt mij lekker warm als je op de grond staat met zo'n zwarte kist in de volle zon.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:33:
Lijkt mij lekker warm als je op de grond staat met zo'n zwarte kist in de volle zon.
In de volle zon wordt elk vliegtuig heet. Achter de komma zal het vast schelen in energie verbruik van de airco/apu, maar heel veel maakt het niet uit.

Waar het wel uitmaakt is als je in de buurt van Mach 2.0 zou komen, maar zo hard gaan het niet.
(Was wel een probleem bij de blauwe pepsi concorde die door de kleur niet harder dan Mach 1.7 mocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben afgelopen week bij de Boeing fabriek in Everett geweest, het grootste gebouw ter wereld. Dat is wel een aanrader als je een keer in de buurt bent. Het is echt bizar om bovenin een grote hal te staan en beneden 5 vliegtuigen achter elkaar te zien staan die worden afgebouwd.

Wat me wel bevreemde was dat grote onderdelen van een 777 over de gehele wereld worden gemaakt en dan per vliegtuig naar Everett worden gevolgen om in elkaar gezet te worden.

En nog een raadsel, wat is het duurste onderdeel van een 777 na de motoren?
Fly-guy schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:57:
[...]

In de volle zon wordt elk vliegtuig heet. Achter de komma zal het vast schelen in energie verbruik van de airco/apu, maar heel veel maakt het niet uit.

Waar het wel uitmaakt is als je in de buurt van Mach 2.0 zou komen, maar zo hard gaan het niet.
(Was wel een probleem bij de blauwe pepsi concorde die door de kleur niet harder dan Mach 1.7 mocht)
Toch zeiden ze bij de tour dat vrijwel ieder vliegtuig wit wordt gespoten vanwege de warmte en het bijbehorende energieverbruik.

Overigens gevlogen met een Airbus A330 van Delta. Viel me niet tegen, het is toch een vlucht van 10:30 uur, maar ook in Economy was het wat mij betreft prima te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door P_de_B op 22-11-2016 09:14 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

Ik zou zeggen de avionics, maar het ligt er een beetje aan wat je als "onderdeel" ziet.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Everett paar jaar geleden ook geweest,erg leuk inderdaad :) jou ook het verhaal verteld over de inbreker? (wel/geen broodje aap verhaal,maar wel leuk )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Niet iets over een inbreker gehoord, vertel?

Duurste onderdeel is het landingsgestel bij een 777, de hele rechter 'staander' is uit één stuk titanium vervaardigd en enorm duur. Hoe duur wilde ze niet zeggen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Fly-guy schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:57:
[...]
Prachtig verhaal :) . Nog nooit eerder van gehoord, hier nog wat bijzonderheden. Volgens deze site kon de pepsi-Concorde maximaal 20 minuten met Mach 2 vliegen, daarna was het max Mach 1.7.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:56
P_de_B schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:43:

Duurste onderdeel is het landingsgestel bij een 777, de hele rechter 'staander' is uit één stuk titanium vervaardigd en enorm duur. Hoe duur wilde ze niet zeggen.
De horizontale balk die de 6 wielen met de staander verbinden is ook 1 piece en extreem zwaar. Bij de crash van de MH17, kon je daarom ook precies die 2 onderdelen nog compleet intact zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door CyBeR op 22-11-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

Freak187

geen

APU is niet zo duur. Menig avionics computer is duurder.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb er nog vier in de berging liggen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
wildhagen schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 04:35:
[...]

Klopt, ze hebben er ook meerdere varianten van...

Op hun 777-300ER:

[afbeelding]
Helaas is deze nu ontdaan van de grijze varen, die dus de sponsoring van de All Blacks betekende. Hij is nu identiek aan de zwarte 787 livery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
Doet schijnbaar paraboolvluchten voor S3 (Swiss Space Systems): Hi Fly A340-300 displays new S3 livery
Hi Fly’s Airbus A340-300 leased to aerospace firm Swiss Space Systems (S3) now displays a new very special and high profile all black livery, designed by the client.

The aircraft is planned to perform commercial Zero-G flights within S3’s program, expected for 2017, subject to Airbus and relevant authorities’ certification and approvals. During the campaign, the Airbus A340-300 will accommodate up to 70 passengers in 90-minute-flights. Each flight will involve 15 parabolic cycles, lasting 20-25 seconds, during which zero gravity will be experienced by the guests. Hi Fly will also provide S3 with operational support (CAMO – Continuing Airworthiness Management Organization) and regulatory services (AOC – Air Operator Certificate). The required certification and cabin modification processes are estimated to be completed in 2017.

Swiss Space Systems Holding SA is a Swiss company founded in 2012 in Payerne, Vaud, Switzerland which supervises the activities of its subsidiary companies. The objective of the S3 Group is to develop, build, certify and operate suborbital shuttles for small satellite deployment, up to 250kg, and to introduce the world's first wide-body zero gravity flight experience world-wide.

Hi Fly is an EU - OPS carrier, FAA approved, EASA and IOSA certified. The Group it belongs to owns 20 aircraft, and half of them are operated by Hi Fly: A330´s and A340´s, exclusively available for wet lease worldwide. Wet leasing (supply of aircraft with crew, maintenance and insurance) is Hi Fly core and sole business, therefore unmatched operational expertise in this very specific field has been developed over several years of experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

P_de_B schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:43:

Er gaat dus een verhaal rond dat er inbrekers zijn ingeslopen en de weg zijn kwijt geraakt in het gangenstelsel onder de gebouwen (en dat men niet weet of ze er ooit wel uit zijn gekomen :P )

Was gewoon zo een leuk verhaaltje die ze je erbij vertellen terwijl je daar beneden loopt in die gangen (wat indrukwekkend is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

mrsar schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:39:
[...]
Er gaat dus een verhaal rond dat er inbrekers zijn ingeslopen en de weg zijn kwijt geraakt in het gangenstelsel onder de gebouwen (en dat men niet weet of ze er ooit wel uit zijn gekomen :P )

Was gewoon zo een leuk verhaaltje die ze je erbij vertellen terwijl je daar beneden loopt in die gangen (wat indrukwekkend is)
Datzelfde verhaal wordt al eeuwen verteld over de catacomben van Parijs (en daar is het wel bekend dat sommigen er nooit uitgekomen zijn).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet
Piet91 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:20:
[...]

Jup, maar ook de vorige 747's die hun laatste vlucht maakten (op de eerste - -BFM - na).
Positioneringsvluchten e.d.
Klopt, maar FR pakt de laatste.

Overigens heb ik in eerdere gevallen A330's naar Orly zien vertrekken voor een check. Zouden ze hier net zo lang over gaan doen als bij een 747?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Elke ochtendvlucht blijf ik mij verbazen. Of ik nu om 07.00 of 11.00 de Crown Lounge binnenloop, soms lijk ik wel de enige die niet aan het bier of wijn zit 8)7 Er zitten natuurlijk een aantal mensen die over tijdzones reizen, maar ook echt stapels mensen die gewoon hun dag beginnen en bij het ontbijt/brunch alvast eens even lekker 3 glazen wegtikken.

* PWM kijkt tevreden naar zijn koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

PWM schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:58:
Elke ochtendvlucht blijf ik mij verbazen. Of ik nu om 07.00 of 11.00 de Crown Lounge binnenloop, soms lijk ik wel de enige die niet aan het bier of wijn zit 8)7 Er zitten natuurlijk een aantal mensen die over tijdzones reizen, maar ook echt stapels mensen die gewoon hun dag beginnen en bij het ontbijt/brunch alvast eens even lekker 3 glazen wegtikken.

herkenbaar, ik zit rond die tijden ook gewoon aan de koffie of jus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Ik maak daar ook altijd een punt van ja. Cremant in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe weet je dan dat die mensen hun dag daar beginnen? Iets van 80% van de passagiers op een KLM vlucht heeft geen Nederlandse nationaliteit en heeft er waarschijnlijk al een vlucht opzitten dus leeft in een andere tijdzone. Of ze zijn de stress aan het wegdrinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Geloof me, Stress wegdrinken werkt niet, zelfde als roken tegen de stress,

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Lufthansa gisteren (normale dag) en vandaag (streik):
Afbeeldingslocatie: https://blog.flightradar24.com/blog/wp-content/uploads/2016/11/LHstrike.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:02:
Lufthansa gisteren (normale dag) en vandaag (streik):
[afbeelding]
22% over 5 jaar ook 8)7 En zodra ze ook maar iets krijgen gaat het overige vliegend personeel ervoor. En daarna het grondpersoneel.

Ergens ten zuid-oosten van ons continent lopen ze gierend van het lachen de polonaise op dit moment.

EDIT:

Het is niet 22% over 5 jaar, het is 22% volgend jaar. De rest is met terugwerkende kracht.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 23-11-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
PWM schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:30:
[...]

22% over 5 jaar ook 8)7 En zodra ze ook maar iets krijgen gaat het overige vliegend personeel ervoor. En daarna het grondpersoneel.

Ergens ten zuid-oosten van ons continent lopen ze gierend van het lachen de polonaise op dit moment.

EDIT:

Het is niet 22% over 5 jaar, het is 22% volgend jaar. De rest is met terugwerkende kracht.
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. 'Onze' airlines betogen dat de polonaise-lopers ten Zuid-Oosten van ons hun vloten met overheidsgeld op hebben kunnen zetten. Daar is natuurlijk niet tegen te concurreren. Dan is het vanuit het standpunt van de directies van 'onze' airlines logisch dat zolang Europa dit soort maatschappijen geen strobreed in de weg legt ze geen andere keus hebben dan te snijden in de kosten. En dat kan helaas praktisch alleen maar op personeel.

Vanuit het standpunt van het personeel is dat dan weer zeer onrechtvaardig. Zeker vergeleken met een paar decennia geleden zijn de verdiensten en de overige arbeidsvoorwaarden in de luchtvaart toch wel verslechterd. Het loon zal ongetwijfeld in verhouding nog wel goed zijn, maar dat moet de waardeloze werktijden wel compenseren.

Vind dit een lastige discussie.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Als het weer meezit zal morgenvroeg deze morgen om 10:30 uur de eerste vlucht voor de Airbus A350-1000 plaatsvinden.

Dinsdag heeft de rejected take-off (RTO) plaatsgevonden (zie hieronder)
Van deze langste variant van de A350 staan er 195 orders open; met 37 orders heeft Qatar Airways de meeste orders openstaan en zij zijn ook - weer - de launch customer.

Grootste verschil tussen de -900 en de -1000? De main landing gear; de -800 heeft 2x 4 wielen; de -1000 2x 6.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/1/4/8/4057841.jpg?v=v49becafa7b3
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/6/5788/31137854646_a28efc8ff4_c.jpgRTO high speed msn59 F-WMIL 22/11/2016 by A380_TLS_A350, on Flickr

• Fly-guy
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:01:
[...]

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. 'Onze' airlines betogen dat de polonaise-lopers ten Zuid-Oosten van ons hun vloten met overheidsgeld op hebben kunnen zetten. Daar is natuurlijk niet tegen te concurreren. Dan is het vanuit het standpunt van de directies van 'onze' airlines logisch dat zolang Europa dit soort maatschappijen geen strobreed in de weg legt ze geen andere keus hebben dan te snijden in de kosten. En dat kan helaas praktisch alleen maar op personeel.

Vanuit het standpunt van het personeel is dat dan weer zeer onrechtvaardig. Zeker vergeleken met een paar decennia geleden zijn de verdiensten en de overige arbeidsvoorwaarden in de luchtvaart toch wel verslechterd. Het loon zal ongetwijfeld in verhouding nog wel goed zijn, maar dat moet de waardeloze werktijden wel compenseren.

Vind dit een lastige discussie.
Plus lufti heeft de afgelopen jaren volgens mij een prijs winst gedraaid, terwijl het personeel alleen maar het ingeleverd, aldus de vakbond aldaar.
Voor zover ik kan vinden vragen ze een loonsverhoging van 3,66% per jaar inclusief 5 jaar achterstallig, met het bovenstaande argument voor die 5 jaar.

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:00
Piet91 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 00:28:
Als het weer meezit zal morgenvroeg deze morgen om 10:30 uur de eerste vlucht voor de Airbus A350-1000 plaatsvinden.

Van deze langste variant van de A350 staan er 195 orders open; met 37 orders heeft Qatar Airways de meeste orders openstaan en zij zijn ook - weer - de launch customer.

Grootste verschil tussen de -900 en de -1000? De main landing gear; de -800 heeft 2x 4 wielen; de -1000 2x 6.

[afbeelding]
[afbeelding]RTO high speed msn59 F-WMIL 22/11/2016 by A380_TLS_A350, on Flickr
Linkje om F-WMIL te kunnen volgen: https://www.flightradar24.com/AIB01IL/

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[afbeelding]
[afbeelding]RTO high speed msn59 F-WMIL 22/11/2016 by A380_TLS_A350, on Flickr
Lange vliegtuigen O+

De 777x wordt bijna helemaal naar spec van Emirates gemaakt, geen idee hoeveel vingers in de map de ME carriers hadden bij de ontwikkeling van deze A350 serie

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:59
Het grootste verschil is natuurlijk dat dat de -1000 aanzienlijk groter en zwaarder is dan de andere versies, het landingsgestel is daarvan alleen maar het gevolg. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Fly-guy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:25:
[...]

Plus lufti heeft de afgelopen jaren volgens mij een prijs winst gedraaid, terwijl het personeel alleen maar het ingeleverd, aldus de vakbond aldaar.
Voor zover ik kan vinden vragen ze een loonsverhoging van 3,66% per jaar inclusief 5 jaar achterstallig, met het bovenstaande argument voor die 5 jaar.
Zo, 3,66% vragen en dan ook nog 5 jaar achterstallig. :o
Ik denk dat er weinig bedrijven zijn waar de mensen de afgelopen 8 jaar meer dan 2,5% (p/j) hebben gekregen. (promoties en job-hobs niet meegerekend)

www.casarodriguillo.com

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
KLM stopt met vluchten naar Qatar vanwege concurrentie

KLM stopt de komende zomer na 33 jaar met rechtstreekse vluchten tussen Schiphol en Doha, de hoofdstad van Qatar.
De concurrentie van Qatar Airways, dat sinds juni vorig jaar dezelfde route aanbiedt, maakt dat de lijndienst van en naar het Golfstaatje niet langer rendabel is, meldt de luchtvaartmaatschappij donderdag.
Dat zat er aan te komen, ik ben benieuwd wat de prijzen van Qatar gaan doen nu 1 concurrent weg is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Piet91
  • Niet online
Arrne schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:19:
Het grootste verschil is natuurlijk dat dat de -1000 aanzienlijk groter en zwaarder is dan de andere versies, het landingsgestel is daarvan alleen maar het gevolg. :P
Het was meer bedoelt om aan te geven hoe je de -1000 in een oogopslag kunt herkennen t.o.v. de -900.
Als we alle verschillen gaan opnoemen dan kunnen we nog wel even doorgaan namelijk. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
F-WMIL eerste testvlucht vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/6/5647/30843774390_cf259157ff_z.jpg
Maiden flight Airbus A350-1000 F-WMIL by Jujug Spotting, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:24:
Dat zat er aan te komen, ik ben benieuwd wat de prijzen van Qatar gaan doen nu 1 concurrent weg is.
Toch apart. De feed van/naar Amsterdam op de Qatar vluchten gaat hoogstwaarschijnlijk grotendeels door naar Azië, Afrika en Oceanië. Bestemmingen waar KLM meer concurrentie heeft van bijvoorbeeld Emirates maar bijvoorbeeld ook de Aziatische maatschappijen.

Maar omdat Qatar nu eenmaal per dag een 787 en nu 777 inzet tussen Amsterdam en Doha trekt KLM ineens na ruim een jaar concurrentie de stekker eruit...

Impressie van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5331/31216530905_0f5da2df36_c.jpgMsn59-1 24/11/2016 by A380_TLS_A350, on Flickr

De test crew:
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1479834859_A350-1000_first_flight_Crew_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1479998866_A350-1000_First_Flight_take_off-019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1479992859_A350-1000_First_Flight_push_back_and_take_off-092.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1480000544_A350-1000_First_Flight_in_flight-040.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyCKPjRXUAQdK7e.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1480000540_A350-1000_First_Flight_in_flight-016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1480000541_A350-1000_First_Flight_in_flight-015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1480000540_A350-1000_First_Flight_in_flight-018.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyCKPjVXUAAqa0l.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyCQeVpWEAAQghF.jpg:large

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
Piet91 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:39:
[...]

Toch apart. De feed van/naar Amsterdam op de Qatar vluchten gaat hoogstwaarschijnlijk grotendeels door naar Azië, Afrika en Oceanië. Bestemmingen waar KLM meer concurrentie heeft van bijvoorbeeld Emirates maar bijvoorbeeld ook de Aziatische maatschappijen.

Maar omdat Qatar nu eenmaal per dag een 787 en nu 777 inzet tussen Amsterdam en Doha trekt KLM ineens na ruim een jaar concurrentie de stekker eruit...
Dat is een beetje de nieuwe strategie van KLM, sneller nieuwe routes proberen maar ook sneller verlieslatende routes afstoten.

• PWM
  • Niet online
Die A350 is geen md-11 of 747. Maar van de twin engines, is dit toch wel een hele lekkere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die A350 winglets zijn echt sexy as fuck.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15
Over een paar weken m'n eerste keer A380 en m'n eerste keer first class :). Ik ben benieuwd naar beide. First class is overigens in een 747. A380 in business.

no animals were harmed during the production of this message

• CyBeR
  • Niet online
First class bij wat?

• Caeruleus
British Airways, Kaapstad naar London

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah, BA First. Naar het schijnt de best business class in de lucht.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
Caeruleus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:24:
Over een paar weken m'n eerste keer A380 en m'n eerste keer first class :). Ik ben benieuwd naar beide. First class is overigens in een 747. A380 in business.
Nice! revenue of award ticket?
Lees dat BA First soms fantastisch is en soms een dikke miss. Voorin de neus van de 747 is natuurlijk wel een hele ervaring _/-\o_

American Express vraagbaak

• Caeruleus
En een ander vliegtuig ;) 787 zal denk ik moderner ingericht zijn dan een 747
Stinger_Ventura schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:53:
[...]

Nice! revenue of award ticket?
Lees dat BA First soms fantastisch is en soms een dikke miss. Voorin de neus van de 747 is natuurlijk wel een hele ervaring _/-\o_
Revenue, baas betaalt ;) BA ervaring zal misschien niet zo modern/uitgebreid zijn als bij andere maatschappijen maar ik heb nog nooit te klagen gehad met BA. Gewoon lekker degelijk :)

• CyBeR
  • Niet online
Welke baas betaalt voor first class in godesnaam?

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Caeruleus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:06:
[...]

[...]
Niet altijd, bij KLM kregen de 747's als eerste de nieuwe WBC.

• PWM
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:01:
[...]

Dat is een beetje de nieuwe strategie van KLM, sneller nieuwe routes proberen maar ook sneller verlieslatende routes afstoten.
Even zitten kijken, maar zonder enige trucjes, zit je al voor 500, retour naar Doha met Qatar. Probeer daar inderdaad maar eens tegenop te conccureren.
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu speelt geen rol in ‘de bedrijfseconomische beslissing van KLM’ om de route richting Qatar te staken. ,,Er komen bestemmingen bij en soms verdwijnen er bestemmingen”, zegt een woordvoerder van staatssecretaris Dijksma van luchtvaart.

Donderdag maakte KLM bekend dat ze volgend jaar stopt met deze bestemming, omdat ze niet langer op kan tegen de concurrentie.

Qatar was een belangrijke route voor KLM, omdat onder meer Shell zeer actief is in het Arabische land.

Qatar Airways vliegt sinds juni vorig jaar met een passagiersvlucht op Amsterdam. Toen al vreesde topman Pieter Elbers van KLM dat er niet voldoende markt zou zijn voor twee partijen op de deze route.

,,Er wordt geen pepernoot verdiend, door de roofprijzen van Qatar Airways", stellen ingewijden.

De luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten zijn bezig om de wereld te veroveren, dankzij overheden die miljarden in hun luchtvaartsector pompen.

Europa geeft deze luchtvaartmaatschappijen ruim baan, in de hoop dat deze landen een voorbeeld zullen nemen aan het liberale Europa. Er zijn in september onderhandelingen gestart met Qatar over meer landingsrechten voor Europese landen.

De Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers had gehoopt dat de ‘ogen’ in Den Haag en Brussel open zouden gaan door het verstrekkende besluit van KLM. Dat is echter niet het geval.

”Het ministerie van Infrastructuur heeft eerder in Brussel melding gemaakt van vermeende staatssteun bij luchtvaartmaatschappijen in de Golfstaten”, zegt een woordvoerder.

Het ministerie van Financiën, aandeelhouder van KLM, ziet het verdwijnen van de route als een probleem van ‘landingsrechten’, aldus een woordvoerder.

Het feit dat KLM stopt op Qatar heeft namelijk ook gevolgen voor andere lijnen richting Zuid-Oost Azië. Het betekent dat zij deze op andere directe routes ook passagiers kunnen verliezen, omdat deze reizigers deze bestemmingen goedkoper via een overstap in Qatar kunnen bereiken.

Qatar Airways is openlijk met zijn zegetocht door de wereld bezig en we laten het allemaal maar gebeuren, blind gemaakt, om niet te zeggen gechanteerd, door zijn olie- en gasdollars. Misschien dat hierdoor de ogen eens opengaan in Den Haag en Brussel'', stelt voorzitter Steven Verhagen van de VNV.

bron: DFT

[ Voor 74% gewijzigd door PWM op 24-11-2016 22:03 ]

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:58:
[...]

Even zitten kijken, maar zonder enige trucjes, zit je al voor 500, retour naar Doha met Qatar.
Dat houdt snel genoeg op zonder concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Is er nog iets bekend over de, informeel, aangekondige wijzigingen voor FB. Ze willen vooral de QF aan banden leggen.

Dit jaar kom ik op 46 vluchten bij de KLM. Hierin zitten een paar vluchten in de US en naar de US toe. Maar de rest is binnen Europa, net degene die ze wilden gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Caeruleus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:06:
[...]

BA heeft de 747 geupdated (ze hebben er nogal wat, bovendien zijn ze ook niet zo heel oud voor 747's). De first class experience is wel iets waar ze aandacht aan proberen te geven
Revenue, baas betaalt ;) BA ervaring zal misschien niet zo modern/uitgebreid zijn als bij andere maatschappijen maar ik heb nog nooit te klagen gehad met BA. Gewoon lekker degelijk :)
Er zijn niet zoveel luchtvaartmaatschappijen die First, Business, Premium Economy en Economy aanbieden, dus wat dat betreft is vergelijken lastig. Fist class is sowieso een beetje een uitstervende klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:39
PWM schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:02:
Is er nog iets bekend over de, informeel, aangekondige wijzigingen voor FB. Ze willen vooral de QF aan banden leggen.

Dit jaar kom ik op 46 vluchten bij de KLM. Hierin zitten een paar vluchten in de US en naar de US toe. Maar de rest is binnen Europa, net degene die ze wilden gaan aanpakken.
Wat gaan ze precies aanpassen dan (bron)?
Ik doe ook veel in Europa, en vind het fijn om mijn Gold te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Naar het schijnt willen ze de status meer laten relateren aan omzet. A-la de Medallion Qualifying Bucks van Delta. Ik vind dat hoogst ordinair maar wie ben ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Structural assembly van de eerste A330neo is voltooid, hierna volgt een verflaag en daarna de nieuwe Trent 7000 motoren.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5703/31229387105_ee70f76a2b_z.jpg
AIB Airbus A330 NEO by didier durieux, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:17:
Naar het schijnt willen ze de status meer laten relateren aan omzet. A-la de Medallion Qualifying Bucks van Delta. Ik vind dat hoogst ordinair maar wie ben ik.
Het zou voor mij positief zijn, daar ik meestal korte stukjes maar relatief dure vluchten heb.
800€ voor een retourtje naar Brussel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
Garyu schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:11:
[...]

Het zou voor mij positief zijn, daar ik meestal korte stukjes maar relatief dure vluchten heb.
800€ voor een retourtje naar Brussel 8)7
Wat?? Dan ga je toch met de Thalys? Sneller en goedkoper, minder gedoe.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:13:
[...]

Wat?? Dan ga je toch met de Thalys? Sneller en goedkoper, minder gedoe.
Ik woon in Oostenrijk, daar rijdt geen Thalys. Oeps, ik bedoelde dus Wenen->Brussel. Om maar een voorbeeldje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
VIE-BRU doe je met KLM/AF? Vliegt Austrian dat niet?

Gaat wel hard met je segments natuurlijk als elke retour er 4 zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:42:
VIE-BRU doe je met KLM/AF? Vliegt Austrian dat niet?

Gaat wel hard met je segments natuurlijk als elke retour er 4 zijn.
Het scheelt vaak een slok op een borrel helaas, KLM is regelmatig half-price vergeleken met Austrian of Brussels Airlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Garyu schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:35:
[...]

Het scheelt vaak een slok op een borrel helaas, KLM is regelmatig half-price vergeleken met Austrian of Brussels Airlines.
En met TransAvia naar Rotterdam :? En daarvandaan met de trein (Thalys).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:35:
[...]

:?

KLM is achthonderd euro (wat intra-europa al vrij veel is) en Austrian of Brussels nog meer?

Of vlieg je alles in "Business"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Freee!! schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:49:
[...]

En met TransAvia naar Rotterdam :? En daarvandaan met de trein (Thalys).
Die cancelen nog wel eens een vlucht en dan mag je met de bus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

800 damn, ik vlieg voor iets meer in business naar Cuba in december met KL.....

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 25-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor 800 euro vlieg je *letterlijk* naar de andere kant van de wereld. Je zou wel gestoord zijn om zoiets voor een vlucht binnen Europa te betalen.

(Economy uiteraard).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:59
Nu.nl rapporteert.op basis van onderstaand bericht dat de twee vliegtuigen binnen 60meter van elkaar waren, maar dat lijkt toch niet helemaal waar:
Incident: KLM B789 and Indigo A320 near Jaipur on Nov 2nd 2016, serious loss of separation

A KLM Boeing 787-900, registration PH-BHG performing flight KL-811 from Amsterdam (Netherlands) to Kuala Lumpur (Malaysia), was enroute at FL350 cleared to climb to FL370 about 50nm eastsoutheast of Jaipur (India).

An Indigo Airbus A320-200, registration VT-IFO performing flight 6E-977 from Delhi to Bengaluru (India), was cleared to climb to FL350 and was about to level off at FL350 about 50nm eastsoutheast of Jaipur, when both aircraft received TCAS resolution advisories, the A320 descended back to FL340, while the KLM accelerated their climb to FL370. After being clear of conflict the A320 climbed to FL350, both aircraft continued to their destinations for safe landings.

India's DGCA reported the separation reduced to 200 feet vertical and 3.6nm horizontal according to radar data. The occurrence was rated a serious incident and is being investigated.
Afbeeldingslocatie: http://avherald.com/img/klm_b789_ph-bhg_indigo_a320_vt-ifo_jaipur_161102_map.jpg

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Grappig dat de onwetende nieuwssites het dan weer moeten brengen als de schuld van KLM, het is mits ze waren gebotst waarschijnlijk helemaal niet op hun conto toe te schrijven aangezien ATC verantwoordelijk is voor de separatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:45:
Voor 800 euro vlieg je *letterlijk* naar de andere kant van de wereld. Je zou wel gestoord zijn om zoiets voor een vlucht binnen Europa te betalen.

(Economy uiteraard).
Heb ik ook 2* betaald naar Aalborg. Gewoon economy met KLM, zelfde dag heen weer. Soms heb je geen keuze helaas.

Normaal kost dat stukje op dezelfde dag retour overigens 435,-, nog steeds aanzienlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 25-11-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:48:
Grappig dat de onwetende nieuwssites het dan weer moeten brengen als de schuld van KLM, het is mits ze waren gebotst waarschijnlijk helemaal niet op hun conto toe te schrijven aangezien ATC verantwoordelijk is voor de separatie.
Mits en tenzij door elkaar gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:22
De nieuwssites moet je sowieso niet serieus nemen wat betreft luchtvaart. Ze verdraaien het altijd of interpreteren informatie verkeerd zodat het sensationeler is dan het daadwerkelijk was. Alles voor de views tegenwoordig. erger me er mateloos aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 23:50

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hmmbob schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:26:
Nu.nl rapporteert.op basis van onderstaand bericht dat de twee vliegtuigen binnen 60meter van elkaar waren, maar dat lijkt toch niet helemaal waar:
[...]
[afbeelding]
Ja, dat is wel waar, maar er was ook nog een horizontale separatie van 3,6 mijl (moet 5 mijl zijn als je geen verticale separatie hebt). Dus lang zo spannend niet als door de nieuwssites gebracht. Toen de horizontale separatie terug was naar 0 mijl, was er alweer verticale separatie van 1100ft (1000ft = minimum).

Dus verlies van separatieminima klopt, maar de veiligheids vangnetten hebben gewerkt, morgen weer een nieuwe dag.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet
CyBeR schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:17:
Als je een retourtje binnen Europa vliegt op een normale afstand levert dat 3750 level miles op (BC) en meer award miles met een status. Dat is nog relatief veel ten opzichte van sommige long haul trips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet
Heb ik ook 2* betaald naar Aalborg. Gewoon economy met KLM, zelfde dag heen weer. Soms heb je geen keuze helaas.

Normaal kost dat stukje op dezelfde dag retour overigens 435,-, nog steeds aanzienlijk.
OT vraagje: wat is er eigenlijk te doen in Aalborg dat er zoveel capaciteit heen en weer naar Amsterdam wordt ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Siemens heeft daar een R&D facility zitten voor windenergie. Doordat in Nederland TenneT bijna bij alle grote projecten op dat gebied betrokken is in de regio, gok ik dat dat (deels?) de reden van de capaciteit is.

Als je op Wiki naar de projecten van TenneT kijkt (BorWin1,2,3 DolWin1,2,3 HelWin1,2,3 & SylWin 1) worden er best een aantal mede gedaan door Siemens.

[ Voor 3% gewijzigd door Saus op 26-11-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Inkjet schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:35:
[...]

Als je een retourtje binnen Europa vliegt op een normale afstand levert dat 3750 level miles op (BC) en meer award miles met een status. Dat is nog relatief veel ten opzichte van sommige long haul trips.
De gemiddelde long haul in business class levert je zo 15k level miles op.

Anyway, ik vind dat MQD verhaal van delta gewoon letterlijk status kopen. Waarom nog vliegen zou ik dan zeggen, laat mensen gewoon 6000 dollar inleveren en geef ze zo'n gouden pasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
CyBeR schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:34:
[...]
Waarom nog vliegen zou ik dan zeggen, laat mensen gewoon 6000 dollar inleveren en geef ze zo'n gouden pasje.
Is dat hoe ieder loyalty programma werkt? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door oohh op 26-11-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:05:
[...]

:?

KLM is achthonderd euro (wat intra-europa al vrij veel is) en Austrian of Brussels nog meer?

Of vlieg je alles in "Business"?
Hah das wel een beetje onduidelijk neergezet zie ik ja. Nee een directe retour met Austrian of Brussels Airlines gaat voor die prijs in de economy (flex...), KLM dan voor de helft, maar de dubbele tijd. Jammer dat er geen prijsvechters op dat stuk vliegen. Door de wisselende prijzen kom ik dit jaar waarschijnlijk niet aan een status, wel ca 50 legs gevlogen maar met meerdere airlines :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
Jammer dat SkyEurope er al een tijdje niet meer is. Daar ben ik regelmatig goedkoop mee van AMS naar VIE gevlogen.

Als je een auto hebt zou je ook nog naar BRQ kunnen rijden. Daar gaat Wizz naar EIN en ben je vaak voor een tientje klaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Napsju op 27-11-2016 02:01 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:39:
[...]

Is dat hoe ieder loyalty programma werkt? ;)
Nee. Indirect is 't wel revenue-based (meer vliegen = meer geld uitgeven) maar gewoon direct zeggen 'we willen minimaal X aan je verdienen' is wel wat ordinair toch? Misschien heb ik een wat oud-geld mentaliteit (over geld praat je niet) en Delta als yanks wat meer 'nieuw geld'…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Napsju schreef op zondag 27 november 2016 @ 02:00:
Jammer dat SkyEurope er al een tijdje niet meer is. Daar ben ik regelmatig goedkoop mee van AMS naar VIE gevlogen.

Als je een auto hebt zou je ook nog naar BRQ kunnen rijden. Daar gaat Wizz naar EIN en ben je vaak voor een tientje klaar.
Heb ik eigenlijk nog nooit serieus naar gekeken omdat het toch wel een eindje is, maar ga ik nog eens onderzoeken. Ik heb geen auto, dus zou met openbaar vervoer worden, da's waarschijnlijk langer dan twee uur. Voor het geval ik naar EIN wil tenminste. Naar BRU gaat het me niet veel helpen vrees ik. Sowieso zou Eindhoven ook kunnen vanaf Salzburg en Boedapest, maar dat is allemaal ook alweer drie uur treinen, dat is toch wel een behoorlijke extra reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:57:
[...]

2 retourtjes boeken en enkel de eerste reis gebruiken is de oplossing. Dan val je ineens de in de lage consumententarief.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2016 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Garyu schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:28:
[...]

Heb ik eigenlijk nog nooit serieus naar gekeken omdat het toch wel een eindje is, maar ga ik nog eens onderzoeken. Ik heb geen auto, dus zou met openbaar vervoer worden, da's waarschijnlijk langer dan twee uur. Voor het geval ik naar EIN wil tenminste. Naar BRU gaat het me niet veel helpen vrees ik. Sowieso zou Eindhoven ook kunnen vanaf Salzburg en Boedapest, maar dat is allemaal ook alweer drie uur treinen, dat is toch wel een behoorlijke extra reistijd.
Je kunt ook met Ryanair vanaf Bratislava naar Brussels-Charleroi. Bratislava is prima te doen met de bus vanuit Wenen in een uurtje, direct naar de airport. Nu is Charleroi misschien ook niet optimaal afhankelijk van je eindbestemming en ze vliegen maar 3/4x/week, maar het is iig een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:08:
[...]
2 retourtjes boeken en enkel de eerste reis gebruiken is de oplossing. Dan val je ineens de in de lage consumententarief.
Zo boek ik 30 vluchten per jaar ;) Ik cross ticket mij suf. Meestal gebruik ik beide tickets volledig. Komt helaas niet altijd uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Etihad Airways A380 (A6-APG) flypast met het Al Fursan Aerobatics team van de UAE Air Force vandaag bij de afsluitende Grand Prix van Abu Dhabi.
Vorige week werd dit al twee keer getest met twee andere Etihad A380 toestellen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyK6n95WIAANzhP.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyRSOhTWEAAL7oa.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet
Saus schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:28:
Siemens heeft daar een R&D facility zitten voor windenergie. Doordat in Nederland TenneT bijna bij alle grote projecten op dat gebied betrokken is in de regio, gok ik dat dat (deels?) de reden van de capaciteit is.

Als je op Wiki naar de projecten van TenneT kijkt (BorWin1,2,3 DolWin1,2,3 HelWin1,2,3 & SylWin 1) worden er best een aantal mede gedaan door Siemens.
Best mogelijk. Net zoals Ikea aanzienlijk verkeer tussen AMS en CPH vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het werelwijde IKEA hoofdkantoor, zit in Delft ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek