Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 65 Laatste
Acties:
  • 419.746 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Of met zijn allen, 150+ man, op een kluitje gaan staan bij het begin van de luggage belt, terwijl de overige 100 meter langs die belt helemaal leeg is.

En dan vooral gaan klagen dat het allermaal zo druk is.

Soms heb ik het idee dat sommigen nog dommer zijn dan het achtereind van een varken (niet beledigend bedoeld voor het varken overigens) :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:28
wildhagen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:01:
Of met zijn allen, 150+ man, op een kluitje gaan staan bij het begin van de luggage belt, terwijl de overige 100 meter langs die belt helemaal leeg is.

En dan vooral gaan klagen dat het allermaal zo druk is.

Soms heb ik het idee dat sommigen nog dommer zijn dan het achtereind van een varken (niet beledigend bedoeld voor het varken overigens) :X
Haha, mooi voorbeeld.

Nog een; na het landen van het toestel op de luchthaven allemaal in de rij gaan staan voor het eerste toilet in zicht. Terwijl als je even 2-5 minuten doorloopt de toiletten vaak een stuk rustiger zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 11:03
Stinger_Ventura schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:19:
[...]

+ 744 heeft of niet de nieuwe slim line stoelen, beter zit comfort
+ 744 wordt uitgefaseerd een van de laatste kansen om the queen of the skies te vliegen

+ 773 beter IFE scherm

Zou de 747 any day of the week kiezen boven de 773. Alleen al om de bredere en zachtere stoelen.

(Edit: Damn autocorrect !)
Deze vakantie met beide mogen vliegen en ik zou altijd voor de 773 kiezen. De nieuwe stoelen zitten naar mijn mening stukken beter, atmosfeer in het vliegtuig is beter en je hebt in ieder geval geen duct tape nodig om het interieur in elkaar te houden.

De 774 combi waar ik mee vloog had duct tape nodig om het IFE scherm (bulkhead stoel) van mijn buurman omhoog te houden. Word eens ruim tijd dat ze de 774 gaan uitfaseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 31-07-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Prima al die klachten, kan er ook van meespreken, maar voor ons is vliegen misschien de normaalste zaak van de wereld, maar voor anderen een uitermate stressvolle en soms onbekende ervaring die rationeel en logisch nadenken wel eens in de weg staat.

Ik geef er maar een draai aan. :+

Kenzi: nog steeds in Shenzhen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xepos schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:11:
[...]

De 774 combi waar ik mee vloog had duct tape nodig om het IFE scherm (bulkhead stoel) van mijn buurman omhoog te houden. Word eens ruim tijd dat ze de 774 gaan uitfaseren.
Dat ligt niet aan de 747 maar aan het interieur wat niet vernieuwd is (overigens vanwege de aanstaande uitfasering), itt de 772 en 77W waar dat de afgelopen paar jaar gedaan is.

Verder is 't niet te ontkennen dat je in de 744 meer ruimte hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2017 16:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 20:05
[b][message=52084607,noline]
Nog eentje dan... de bagageband. Begrijp nooit waarom mensen het handig vinden om daar letterlijk met hun neus bovenop te gaan staan. Als iedereen op 2 meter afstand staat zal dat een stuk minder hectiek geven lijkt me zo.
Helemaal mee eens! Is ook 1 van mijn grootste ergernissen. Heb wel eens vliegvelden gezien waar ze lijnen op de grond hadden getekend bij de bagagebanden, dat helpt al een heel stuk. De meeste mensen blijven daar automatisch achter, iedereen kan ook veel beter zien of zijn/haar koffer eraan komt als iedereen iets afstand houdt.

[ Voor 8% gewijzigd door mstoel op 31-07-2017 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:47

Grouchy

meep meep

Kenzi schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:17:
[...]
(domestic in China vliegen eist nogal wat van je geduld soms)
Sta je in te checken en/of je baggage af te geven en elke keer weer staat daar opeens een Chinees naast je die het eea met de agent gaat regelen!?

Ooh enne...
self-upgrading pax, seat poachers en gate lice. Niet te vergeten de pax die in zijn/haar mobiel/bluetooth aan het schreeuwen is (in de stilte ruimte) of pax die Skype of soortgelijke software gebruikt zonder een hoofdtelefoon te gebruiken (en vrienden/collega's etc moeten weten dat ie in de xxx lounge/business class zit).

[edit]
CyBeR schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Welk nummer heeft die?
Zou 555-6969 is proberen >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 31-07-2017 18:46 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Welk nummer heeft die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:23
Voor wie niet genoeg tijd doorbrengt in vliegtuigen - je kunt ook in een vliegtuig gaan wonen. Je koopt 'n Boeing 727, parkeert 'm ergens in een bos op een berghelling, en gaat lekker aan het knutselen.

Zoals deze kerel: http://www.roadsideamerica.com/story/22510

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:11:
EDIT: KLM's Fokker F70 PH-KZM heeft net een fotovlucht boven - een deel van - Nederland gemaakt:
https://www.flightradar24.com/KLM9955/db7e766
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/Route-air-to-air-vlucht.jpg

Tada:

Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight
In late October, KLM Cityhopper will operate its last commercial flight with a Fokker 70. This special event will mark the end of a historical partnership. For almost a century, KLM has operated aircraft built by the Dutch manufacturer Fokker. KLM will be celebrating this longstanding, shared history with all due pomp and ceremony. To do so, high-quality images of the Fokker fleet were required. Preferably photos of flying Fokkers sporting the new KLM livery, with the Dutch landscape in the background. As chief pilot of the Fokker fleet, I have the honour of planning this special photo flight, and executing it. See some of the photos below!

Special moment
“KL9955 you are identified, expect radar vectors for ILS approach, Runway 27.” The air traffic controller guides us back down to earth. From this point onward, the flight will be just like any other. With a quick round of high-fives, we celebrate the successful completion of our mission: a flight that was anything but ordinary. It lasted only an hour, but it took weeks of preparation.

Check, check, double-check
Together with the photographer, we chart a suitable route, featuring classic Dutch landscapes. Dutch airspace is very busy, with Schiphol Airport alone handling 500,000 flight movements a year. It goes without saying that our flight shouldn’t have any negative impact on other traffic, so we need to coordinate things perfectly with air traffic control. Fortunately, the controllers at Air Traffic Control the Netherlands are very enthusiastic and help us chart the entire route to the smallest detail. They also call their military counterparts at “Dutch Mill”, to make sure there are no objections from their side. They too give the go-ahead.

Safety first, second and third
The idea sounds quite simple: rent a tracking plane with a professional photographer on board. We’ll fly around above the Netherlands while the photographers shoot some lovely pics, and Bob’s your uncle. Finding an aviation photographer and a tracking plane isn’t really a problem, but making arrangements for the flight presents three major challenges: safety, safety and safety.

Even though there won’t be any passengers on board (apart from the photographer), we have to ensure safety at all times. So we gather a small team and get to work on an in-depth risk analysis.

Great weather and Plan B
We decide to operate the flight with three pilots, instead of the customary two, because the pressure in the cockpit will be higher, with more duties than normal to be executed. During a training session in the flight simulator, we practice all the flight and cockpit procedures, which will be out of the ordinary. Now all we need is great weather on the day of the flight. We do have a Plan B, however, which is to fly above the cloud cover, but then we’d miss the beautiful landscape.

Last minute jitters…
But the weather isn’t the problem. It’s a glorious day, with a scattered clouds. However, about half an hour before we’re scheduled to head out to the plane, I see a worried face: “Our flight plan has been rejected by Eurocontrol. We have no idea why. And the controllers who helped us are all at a conference in Asia,” says Tyr Beerendonk, who will be taking the jump seat during the flight. “But we may have a solution,” he quickly adds when he sees the concern on my face. Fortunately, it all works out in the end. I’m not exactly sure how, but after a seemingly endless series of calls to various people, the computer in Brussels accepts our flight plan.

Rendezvous above “Neeltje Jans”
And so the three of us board PH-KZM, which has been specially washed for the occasion. Tyr takes the jump seat in the cockpit, with Chris Wijenberg in the left-hand seat, while I take the right-hand seat, giving me the best view of our follower, carrying the photographer. After taking off from the Polderbaan Runway we rendezvous with our follower above “Neeltje Jans”, an artificial island that is part of the famous Delta Works in Zeeland Province.

We soon have each other in sight and, with the photographer off our right wing, we start our formation flight. After just under an hour, we split up, waving our farewells. The military air traffic controllers at Dutch Mill ensure our safe return to Schiphol. Shortly after we have landed safely, the photographer already sends us the first images via Whatsapp. Wow!
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/4.gif
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/2.gif
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/2.-Gevelingenmeer-1920x1080.jpg
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/3.-Neeltje-Jans-1920x1080.jpg
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/1.-Zeeland-Haamstede-1920x1080.jpg
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/5.-Klundert-1920x1080.jpg
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/6.-Ben-Ullings-Vanaf-Moerdijk-1920x1080.jpg

Boven Fokker Services Woensdrecht:

Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/4.-Boven-Fokker-Woensdrech11t-1200x1080.jpg
Hmmbob schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:11:
Oh, die zag ik net inderdaad overkomen met (als ik me niet vergis) een PC-7 van de Luchtmacht ernaast als fototoestel. Cool!
Dat was dus deze dame (SOCATA TBM 850):

Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/07/foto-1920x1080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:55:
[...]

[afbeelding]

Tada:

Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Boven Fokker Services Woensdrecht:

[afbeelding]
[...]

[afbeelding]
Mooie foto's. Jammer van die overjarige kist in het midden :+

Maar mijn Fokker mening had ik al eens gegeven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:55:
[...]

[afbeelding]
Waarom heeft die een N-nummer?

(Also, Dutchmil. Een Dutch Mill is ook wel een ding hier maar da's een molen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:20:
In bezit van een Amerikaans bedrijf.

Al is dat niet een pré; kan ook belastingtechnisch zijn.
Zo had KLM in het verleden toestellen met een Amerikaanse registratie om deze reden.

[ Voor 29% gewijzigd door Piet91 op 31-07-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:07

4x2

lộn xộn quá

Anakha schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:10:
Voor wie niet genoeg tijd doorbrengt in vliegtuigen - je kunt ook in een vliegtuig gaan wonen. Je koopt 'n Boeing 727, parkeert 'm ergens in een bos op een berghelling, en gaat lekker aan het knutselen.

Zoals deze kerel: http://www.roadsideamerica.com/story/22510
Ik zag de locatie dr bij staan en toen kwam er meteen zo'n "natuurlijk 8)7 " momentje, die rare zooi kom je rond Portland, OR altijd tegen.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

4x2 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:13:
[...]

Ik zag de locatie dr bij staan en toen kwam er meteen zo'n "natuurlijk 8)7 " momentje, die rare zooi kom je rond Portland, OR altijd tegen.
Wikipedia: Keep Portland Weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ken 'm, zeker terecht, wazig volk daar (wel leuk overigens)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:55

Garyu

WW

Je kunt op/naast het vliegveld Stockholm ook overnachten in een oude 747 als je wilt, die hebben ze omgebouwd tot hostel. Lijkt me wel niet heel erg comfortabel, maar het is niet heel duur:
http://www.jumbostay.com/

Afbeeldingslocatie: https://coffeepapertrend.files.wordpress.com/2012/01/jumbo-stay-exterior.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i0.bookcdn.com/data/Photos/Big/2892/289298/289298824/Jumbo-Stay-photos-Exterior.JPEG

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/hostelling-internation/image/upload/t_hostel_carousel/v1386174199/Hostels/img42876-Double-room-cockpit-Jumbo-Stay-Hostel-Sweden.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Garyu op 01-08-2017 09:57 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Heeft iemand ervaring met het terugclaimen van een compensatie bij ryanair volgens EU261? Iemand een idee hoe lang het duurt voor je het geld ontvangt?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
iantje31 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:18:
Heeft iemand ervaring met het terugclaimen van een compensatie bij ryanair volgens EU261? Iemand een idee hoe lang het duurt voor je het geld ontvangt?
Begin dit jaar een claim ingediend, nooit een reactie op gehad (behalve een automatisch ontvangstbericht) en Ryanair is onmogelijk om mee in contact te nemen. Mocht iemand meer succes hebben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 13:50

_serial_

and there was silence

Paar vrienden van mij vlogen vorige week van Portugal terug naar Eindhoven met Ryanair, echter met dikke vertraging vertrokken waardoor ze niet meer mochten landen op Eindhoven (wel nog voor 24:00)

Vervolgens zijn ze uitgeweken naar Keulen waar natuurlijk niets geregeld was, geen bus, geen taxi, geen hotel, niets. ook niet na veel moeite. Uiteindelijk hebben ze zelf de trein naar Nederland gepakt waar ze de volgende ochtend pas om 09:00 weer aangekomen zijn.

Ryanair heeft in de eerste instantie de EU261 claim afgewezen vanwege "Safety reasons"

Ik zeg dat ze vooral moeten volhouden, want ze konden natuurlijk weten dat ze te laat aan zouden gaan komen in Eindhoven.

Jullie nog suggesties?

somewhere there was silence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
Homeland schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Begin dit jaar een claim ingediend, nooit een reactie op gehad (behalve een automatisch ontvangstbericht) en Ryanair is onmogelijk om mee in contact te nemen. Mocht iemand meer succes hebben dan hoor ik dat graag.
Ik heb 2 weken geleden 5 uur en 6 minuten vertraging gehad, heb reactie gehad, rekeningnummer moeten doorgeven en krijg nu binnen 14 dagen €500 teruggestort, wacht nu ongeveer 5 dagen.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
_serial_ schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:08:
Paar vrienden van mij vlogen vorige week van Portugal terug naar Eindhoven met Ryanair, echter met dikke vertraging vertrokken waardoor ze niet meer mochten landen op Eindhoven (wel nog voor 24:00)

Vervolgens zijn ze uitgeweken naar Keulen waar natuurlijk niets geregeld was, geen bus, geen taxi, geen hotel, niets. ook niet na veel moeite. Uiteindelijk hebben ze zelf de trein naar Nederland gepakt waar ze de volgende ochtend pas om 09:00 weer aangekomen zijn.

Ryanair heeft in de eerste instantie de EU261 claim afgewezen vanwege "Safety reasons"

Ik zeg dat ze vooral moeten volhouden, want ze konden natuurlijk weten dat ze te laat aan zouden gaan komen in Eindhoven.

Jullie nog suggesties?
Wat was precies de reden van de vertraging? Als het een technisch defect aan het vliegtuig was heeft ryanair geen recht van spreken aangezien dit geen overmacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

iantje31 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Wat was precies de reden van de vertraging? Als het een technisch defect aan het vliegtuig was heeft ryanair geen recht van spreken aangezien dit geen overmacht is.
Zelfs dan heb je een ticket naar Eindhoven - dus de meerkosten van transport van Keulen naar Eindhoven lijken me toch door Ryanair betaald te gaan moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Garyu schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

Zelfs dan heb je een ticket naar Eindhoven - dus de meerkosten van transport van Keulen naar Eindhoven lijken me toch door Ryanair betaald te gaan moeten worden
Precies, dit staat er in het document van ryanair:
If you are involuntarily denied boarding or if your flight is cancelled or
delayed by more than 2 hours, we will offer you, free of charge:
a) meals and refreshment vouchers in reasonable relation to the
waiting time, as long as it will not further delay the departure of
the aircraft;
b) two telephone calls, telex or fax messages or e-mails;
c) hotel accommodation in cases where a stay of one or more nights
becomes necessary, or where a stay additional to that intended by
you becomes necessary;
d) transport between the airport and place of accommodation (hotel
or other).
If your flight is delayed as specified under ‘Flight Delay’ above or
cancelled without notice being given to you prior to your arrival at the
airport of departure Ryanair will offer you items (a) and (b) above. If, as
a result of the delay or your being re-routed following a cancellation,
your new time of departure is reasonably expected to be at least the
day after the original day of departure, we will also offer you items (c)
and (d) above.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Is het niet het handigst om dit soort dingen via instanties als EU-claim of Greenclaim te laten lopen?

De carriers zijn natuurlijk meesters in het zoveel mogelijk vertragen van die hele procedure, zodat je als passagier vaak aan het kortste eind trekt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 20:13
Kijk eens op https://www.facebook.com/...ndhoven-1684748025084254/ voor eenzelfde situatie, heeft wel 2 jaar geduurd voordat ze hun geld terug hadden zo te zien. Overigens 'sluit' EHEH om 2300 en mogen er daarna nog vijf vluchten landen en dan alleen van carriers die daar base hebben, zie ook dit artikel http://www.ed.nl/airport/...itwijken-oproep~a8d35089/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37
alexbl69 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:52:
Is het niet het handigst om dit soort dingen via instanties als EU-claim of Greenclaim te laten lopen?
Nee. Dat is de állerlaatste uitweg. Ze graaien zo 30% commissie en erg veel haast hebben ze niet. Dergelijke processen kunnen een jaar duren. Vaak wel met succes. Na talloze eigen pogingen Iberia te laten betalen voor mijn vertraging heb ik de hoop opgegeven en zo'n instantie er op gezet. Heeft een jaar geduurd, maar ik heb nu wel (ongeveer 70%) van het geld waar ik recht op had.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Napsju schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:04:
[...]

Nee. Dat is de állerlaatste uitweg. Ze graaien zo 30% commissie en erg veel haast hebben ze niet. Dergelijke processen kunnen een jaar duren. Vaak wel met succes. Na talloze eigen pogingen Iberia te laten betalen voor mijn vertraging heb ik de hoop opgegeven en zo'n instantie er op gezet. Heeft een jaar geduurd, maar ik heb nu wel (ongeveer 70%) van het geld waar ik recht op had.
Maar daar gaat het toch om, dat succes? Ben benieuwd of er veel voorbeelden zijn van gedupeerden die met relatief weinig inspanning hun centen terug hebben gekregen. Dat betwijfel ik namelijk.

Ben zelf ondernemer en heb geen tijd (laat staan zin) om tig uur te besteden aan het terughalen van een paar honderd euro. Dan lijkt het uitbesteden aan zo'n bureau me een stuk handiger. Dat het wat langer duurt maakt geen verschil, als je alles zelf regelt gaat het echt niet sneller.

Heb ooit iemand bijgestaan die het ook zelf wilde regelen. Nou ja, drama dus. Alleen maar tegenwerking van de maatschappij. Begin daar in ieder geval niet meer aan.

Wat wel schijnt te helpen is als je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Dan willen ze wel wat sneller betalen omdat je er zonder kosten een advocaat op kunt zetten. Maar wie alles zelf wil regelen wens ik veel geduld en vrije tijd toe.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

alexbl69 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:35:
[...]
Maar daar gaat het toch om, dat succes? Ben benieuwd of er veel voorbeelden zijn van gedupeerden die met relatief weinig inspanning hun centen terug hebben gekregen. Dat betwijfel ik namelijk.
KLM, 20 uur vertraging, 2 mailtjes vanuit mijn kant, binnen 2 weken 600 eur op mn rekening.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
Volgens een collega van me heeft Norwegian zelfs een eigen site hiervoor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Gisteren heeft Boeing HL7644, een 747-8i aan Korean Airlines geleverd.
Deze is rond 17:30 uur vertrekken uit Everett en is om 19:39 lokale tijd in Seoul gearriveerd.

Dit is de laatst gebouwde en geleverde passenger 747-8 en daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook de allerlaatste passenger 747.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGGgUsbUAAA2YQy.jpg:large

Ter info; rechtsonder zie je overigens de 747-8i staan die Lufthansa nooit in gebruik heeft genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
[...]

Ben zelf ondernemer en heb geen tijd (laat staan zin) om tig uur te besteden aan het terughalen van een paar honderd euro. Dan lijkt het uitbesteden aan zo'n bureau me een stuk handiger. Dat het wat langer duurt maakt geen verschil, als je alles zelf regelt gaat het echt niet sneller.

Heb ooit iemand bijgestaan die het ook zelf wilde regelen. Nou ja, drama dus. Alleen maar tegenwerking van de maatschappij. Begin daar in ieder geval niet meer aan.

Wat wel schijnt te helpen is als je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Dan willen ze wel wat sneller betalen omdat je er zonder kosten een advocaat op kunt zetten. Maar wie alles zelf wil regelen wens ik veel geduld en vrije tijd toe.
Naar ryanair heb ik ook maar 1 mailtje hoeven te versturen, binnen 3 werkdagen de bevestiging over de claim gehad en nu 14 dagen wachten op de overschrijving van t geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:16
[...]

Bij TAP ging het vrij vlot, officiële formulier van de EU site geplukt, ingevuld en via Facebook gevraagd waar ik het naartoe mocht mailen. Voor het einde van de vakantie stond het op m'n rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

KLM, 20 uur vertraging, 2 mailtjes vanuit mijn kant, binnen 2 weken 600 eur op mn rekening.
Idem, maar dan met British Airways - ongeveer 4/5 uur vertraging dacht ik, zelfs binnen 4-5 werkdagen al 300 euro op m'n rekening. Ook later met een andere vlucht naar Lima waar ze mijn bagage in Londen hadden achtergelaten en ik dus voor de overbruggende periode kleding in Peru (mooie alpacatruien hoor ;) ) mocht inslaan had ik volgens mij voor het einde van de reis het gedeclareerde geld al terug. Goede service wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

CyBeR schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:20:
[...]

(Also, Dutchmil. Een Dutch Mill is ook wel een ding hier maar da's een molen.)
Ze schrijven het zelf wel als Dutch Mil (met 1 L dus), dus bijna goed ;)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Rub147 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:55:
[...]

Bij TAP ging het vrij vlot, officiële formulier van de EU site geplukt, ingevuld en via Facebook gevraagd waar ik het naartoe mocht mailen. Voor het einde van de vakantie stond het op m'n rekening.
Maar da's een airline, geen maatschappij waar je betaalt om je te laten ringeloren O-)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Piet91 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:26:
Gisteren heeft Boeing HL7644, een 747-8i aan Korean Airlines geleverd.
Deze is rond 17:30 uur vertrekken uit Everett en is om 19:39 lokale tijd in Seoul gearriveerd.

Dit is de laatst gebouwde en geleverde passenger 747-8 en daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook de allerlaatste passenger 747.

[afbeelding]

Ter info; rechtsonder zie je overigens de 747-8i staan die Lufthansa nooit in gebruik heeft genomen.
Zo jammer - blijf het altijd speciaal vinden als ik zo'n 747 instap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 15:03
http://nos.nl/artikel/218...sische-air-force-one.html

Waarom staan er al jaren 2 nieuwe 747's stof te happen vraag ik me dan af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En waarom is de foto erbij er een van Trump die uit een C-32A stapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:54
Transaero ging failiet dus nam ze niet meer af. Er was tot nu toe geen andere koper omdat vliegtuigen van dat formaat niet zo vaak verkocht worden.

Fotootje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2jEsWEv.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 02-08-2017 12:22 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 09:34
Ballebek schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:08:
747-400 of 777-200ER (beide KLM) om 12 uur opgesloten te zitten in economy class?
Gisteren 10u opgesloten gezeten in de 777 (LAX-AMS, KL604) maar die is ons eigenlijk goed bevallen. Het leek alsof we meer beenruimte hadden dan in de 747, het IFE is VEEL beter en de leuningen van alle stoelen konden volledig omhoog. Wij zaten op stoelen A-D dus mijn vrouw had met de armleuningen omhoog meer dan genoeg ruimte om de kinderen te laten rusten. In de 747 kunnen de 'tussen-leuningen' niet helemaal omhoog en de gangpas leuningen bewegen al helemaal niet: in de 777 wel.

En had ik al gezegd dat de IFE van VEEEL betere kwaliteit is?

Je mist misschien de nostalgie van de 747, maar wij zijn eigenlijk wel fan... keer of 20 met de 744 gevlogen, maar de 772 is zeker prima!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Inmiddels al geboekt met 747 eco comfort. Nadat mijn ife op 3 van de 6 vluchten niet (goed) werkte gaan er gewoon twee tablets mee (waarvan één voor mini me).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
KLM begint met on demand dining in WBC. Om te beginnen enkel op de route naar Johannesburg, later dit jaar ook naar Bangkok. Lijkt mij een goede verbetering, hoewel de keuze voor Johannesburg als pilotroute wel wat apart is. On demand werkt juist goed als je bodyclock over de zeik is, en hier is nu juist nauwelijks sprake van tijdsverschil.

http://nieuws.klm.com/klm...-in-world-business-class/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Daniel schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:30:
KLM begint met on demand dining in WBC. Om te beginnen enkel op de route naar Johannesburg, later dit jaar ook naar Bangkok. Lijkt mij een goede verbetering, hoewel de keuze voor Johannesburg als pilotroute wel wat apart is. On demand werkt juist goed als je bodyclock over de zeik is, en hier is nu juist nauwelijks sprake van tijdsverschil.

http://nieuws.klm.com/klm...-in-world-business-class/
Ik las het en was idd erg blij! Vind het verplicht direct moeten eten soms maar vreemd aangezien ik soms eerst ff lekker wil slapen/rusten. Met AF/KL/DL nu al een paar keer gehad dat ik hierdoor alleen ontbijt op heb op mijn terugvlucht. Eerste keer dat ik mocht kiezen was bij Etihad en dat is me wel erg goed bevallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:37
Op dit moment is Boeing bezig om een 787 te "tekenen." Men is al 10 uur aan het vliegen, maar hij is nog steeds niet af. Zal nog wel een aantal uur duren :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dDnSYCR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

why? omdat het kan :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag vertrekt de PH-KBX voorgoed uit Nederland:

KBX verlaat Nederland definitief
De PH-KBX vertrekt vandaag definitief uit Nederland. De Fokker 70 begint aan een reis van vijf dagen naar Brisbane in Australië. Het toestel deed ruim 20 jaar dienst als regeringsvliegtuig. Eind mei werd het buiten gebruik gesteld.

Tussenstops
Het vliegtuig zal dan om 12:00 uur vertrekken vanaf vliegbasis Woensdrecht. De vlucht naar Australië wordt uitgevoerd met een aantal tussenstops. Er zijn stops gepland in de Verenigde Arabische Emiraten, India, Maleisië, Indonesië en Australië. Daar wordt het vliegtuig bijgetankt en kan de crew rusten. Het Nederlandse luchtvaartbedrijf Southern Cross International voert de overtocht uit.

Alliance
In Australië wacht een nieuwe eigenaar. Alliance Airlines zal de KBX gebruiken voor VIP-vluchten. Het bedrijf heeft een volledige Fokker-vloot. Er zijn zeventien F100’s en elf Fokker 70’s in dienst. Daarnaast vliegt Alliance met vijf Fokker 50 turboprops. De maatschappij is de grootste gebruiker van Fokker-vliegtuigen.

De registratie van het vliegtuig wordt aangepast zodra het is uitgeschreven uit het Nederlandse luchtvaartregister. Onder de Australische vlag vliegt het als VH-KBX.

PH-GOV
Nederland werkt intussen aan een nieuw regeringsvliegtuig. Bekijk hier de eerste concept-beelden.
Die zien we dus nooit weer terug op Nederlandse bodem (of héél misschien in Woensdrecht?)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4260/34923114682_73b529478a_c.jpg170603 PH-KBX F70 Netherlands Government by mzunguwamap, on Flickr

En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten?

Gisteren heeft de NTSB (National Transportation Safety Board) foto's vrijgegeven die nog eens duidelijk maken hoe weinig het heeft gescheeld:

Afbeeldingslocatie: https://ntsb.gov/investigations/PublishingImages/dca17ia148-fig1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.ntsb.gov/investigations/PublishingImages/dca17ia148-fig2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ntsb.gov/investigations/PublishingImages/dca17ia148-fig3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ntsb.gov/investigations/PublishingImages/dca17ia148-fig4.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 03-08-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:56:
Op dit moment is Boeing bezig om een 787 te "tekenen." Men is al 10 uur aan het vliegen, maar hij is nog steeds niet af. Zal nog wel een aantal uur duren :)
[afbeelding]
Klopt dat wel? Ik snap dat hij niet op max speed vliegt, maar gemiddeld 250km/u :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
PWM schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:05:
[...]

Klopt dat wel? Ik snap dat hij niet op max speed vliegt, maar gemiddeld 250km/u :?
Waar zie je dat? Op FR24 zie ik dat hij gewoon ~900km/h vliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Waar zie je dat? Op FR24 zie ik dat hij gewoon ~900km/h vliegt.
Ah, ik snap mijn fout al :p

Ik deelde zijn afgelegde afstand door het aantal uren. Maar die afgelegde afstand is natuurlijk de afstand van Take-off naar zijn huidige positie, en niet de route die hij heeft afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[afbeelding]
Hahaha, dat is wel vet.

Is die al bijna af? :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
Ben afgelopen vakantie voor het eerst met mijn 7 maanden oude spruit gaan vliegen, naar Toulouse met KLM. Heen met een 737, terug met een Embraer. Hoewel die laatste er wat ouder en versletener uit zag hadden we daar in economy toch zeker 6-7 cm meer beenruimte. Dat beviel dus iets beter.

De kleine heeft het overigens aardig gedaan. heen hebben we veel met dr moeten staan in de galley, terug ging het prima. Uiteraard viel ze beide vluchten 10 minuten voor de landing in slaap. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Ik vlieg over twee weken naar Milaan vanuit Dusseldorf en krijg net zo'n bid offer voor business van Alitalia, een vraag wat is de business van Alitalia op dit stuk waard voor iemand die nog nooit business heeft gevlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En PH-KBX is voorgoed uit het Nederlands luchtruim: https://www.flightradar24.com/SXI17D/e560636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Dusche schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:25:
Ik vlieg over twee weken naar Milaan vanuit Dusseldorf en krijg net zo'n bid offer voor business van Alitalia, een vraag wat is de business van Alitalia op dit stuk waard voor iemand die nog nooit business heeft gevlogen?
intra-Europe is meestal niet zo boeiend, hangt beetje vanaf hoeveel je extra moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Malfunctions schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:01:
Ben afgelopen vakantie voor het eerst met mijn 7 maanden oude spruit gaan vliegen, naar Toulouse met KLM. Heen met een 737, terug met een Embraer. Hoewel die laatste er wat ouder en versletener uit zag hadden we daar in economy toch zeker 6-7 cm meer beenruimte. Dat beviel dus iets beter.

De kleine heeft het overigens aardig gedaan. heen hebben we veel met dr moeten staan in de galley, terug ging het prima. Uiteraard viel ze beide vluchten 10 minuten voor de landing in slaap. ;)
Onze spruit is nu 6 maanden en we zijn al met hem naar Dublin en Singapore (via Xiamen) geweest. Binnenkort weer Singapore en dan via Okinawa, Japan terug... :*)
Napsju schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:48:
Xiamen Airlines had op twee vluchten gelukkig een stoel beschikbaar voor onze kleine man. Zonder bijbetaling! Zo'n Maxi-Cosi hebben ze in Amsterdam natuurlijk vaker gezien, maar in Xiamen stonden ze bij het boarden van onze aansluitende vlucht toch raar te kijken toen ik een foto liet zien van hun 'beleid' tijdens vlucht MF812 AMS-XMN.

Hij heeft 80% geslapen en 20% gelachen. Heerlijk!

Hier tijdens vlucht MF851 XMN-SIN:
[afbeelding]

[ Voor 28% gewijzigd door Napsju op 03-08-2017 13:00 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
Dusche schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:25:
Ik had laatst voor de eerste keer business op de terugweg vanuit Londen (KLM). Het stelt niet bijster veel voor, maar als het je niet teveel extra kost, kan ik het je voor de lol ervan van harte aanbevelen. Als eerste in het vliegtuig, glaasje wijn, en als eerste weer uit het vliegtuig. Ik heb er iig kostelijk om kunnen lachen voor die 3 kwartier. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Piet91 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:00:
[...]
En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten?

Gisteren heeft de NTSB (National Transportation Safety Board) foto's vrijgegeven die nog eens duidelijk maken hoe weinig het heeft gescheeld:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow. Just wow :X Gelukkig is er niets gebeurd :X

Aan de andere kant: als je er zo dichtbij bent, dan moet je toch kunnen zien dat de "landings"baan niet vrij is en er meerdere vliegtuigen op staan en zelf een go-around inleiden?

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 03-08-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 19:29
Het grootste voordeel van Business is voor mij wel de kortere incheck tijden en op sommige vliegvelden ook snellere security checks

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

mrsar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:41:
[...]

intra-Europe is meestal niet zo boeiend, hangt beetje vanaf hoeveel je extra moet betalen.
Het minimum wat geboden moet worden is 55 E pp, nog wat aan de hoge kant lijkt me, voor die anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Dusche dat zou mij het niet waard zijn, iets meer beenruimte misschien en een glaasje en wat beter eten. Voor die EUR110 kan je beter ergens echt goed gaan eten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:01:
@Dusche dat zou mij het niet waard zijn, iets meer beenruimte misschien en een glaasje en wat beter eten.
+ SkyPriority + lounge access + lege stoel naast je (op 737) + neer kunnen kijken op al die economy pax die langs je lopen op zoek naar hun stoel achterin. Voor €55 zou ik 't wel doen denk ik, maar meestal vraagt KL mij minimaal €99 en dat is net over de threshold heen.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 03-08-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

55 euro zou ik ook nog wel doen,maar ook nog maar net, mij vragen ze vaak 139 voor een uurtje vliegen,mooi niet dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

mrsar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:08:
55 euro zou ik ook nog wel doen,maar ook nog maar net, mij vragen ze vaak 139 voor een uurtje vliegen,mooi niet dus :P
55 euro is t laagste bod wat ik moet doen en dat is volgens alitalia 'very poor', ik wacht nog een aantal dagen dan ik kijk of ik lager kan bieden, het ging me eigenlijk vooral om de extra bagage allowance, want als ik nu extra baggage bij wil boeken kost dat me 60 pp online en volgens t callcenter kan t of 45 of 30 of 35 euro kosten wanneer ik t de dag zelf op Dusseldorf doe, maar die callcenter uitspraken heb ik zo mijn twijfels bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Vriend van me vloog laatst Finnair SIN>HEL met een A350 en heeft 49 euro geboden op een upgrade naar Business. En ja hoor, bod geaccepteerd. Bizar!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:00:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Link naar NTSB: https://ntsb.gov/investigations/Pages/DCA17IA148.aspx

"The incident airplane’s cockpit voice recorder had been overwritten, so NTSB investigators did not have that data."

Tja, geen idee wat ik hiervan moet vinden.

"In postincident interviews, both incident pilots stated that, during their first approach, they believed the lighted runway on their left was 28L and that they were lined up for 28R. They also stated that they did not recall seeing aircraft on taxiway C but that something did not look right to them. "

Blijkbaar hadden ze het verlichte kruis op 28L niet gezien (staat ergens eerder in artikel), terwijl er geen mist/bewolking was (althans, zo te zien op foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Napsju schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:22:
Vriend van me vloog laatst Finnair SIN>HEL met een A350 en heeft 49 euro geboden op een upgrade naar Business. En ja hoor, bod geaccepteerd. Bizar!
_/-\o_

Wel verbaasd hierzo dat Finnair zo'n belachlijk laag minimum bod heeft (& accepted).

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dusche schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

55 euro is t laagste bod wat ik moet doen en dat is volgens alitalia 'very poor', ik wacht nog een aantal dagen dan ik kijk of ik lager kan bieden, het ging me eigenlijk vooral om de extra bagage allowance, want als ik nu extra baggage bij wil boeken kost dat me 60 pp online en volgens t callcenter kan t of 45 of 30 of 35 euro kosten wanneer ik t de dag zelf op Dusseldorf doe, maar die callcenter uitspraken heb ik zo mijn twijfels bij.
Ik weet niet of 't bij Alitalia anders is, maar bij KLM verandert je baggage allowance niet bij een OLCI upgrade of een bid for upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Ik weet niet of 't bij Alitalia anders is, maar bij KLM verandert je baggage allowance niet bij een OLCI upgrade of een bid for upgrade.
In de praktijk krijg je eigenlijk altijd EBC baggage allowance (ondanks dat ze zeggen dat het niet zo is) wanneer je aankomt bij de check-in/luggage drop-off desk (en anders wel aan boord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

.2 After you have purchased an upgrade to Business Class for part of your trip, you have the same advantages as any other Business Class passenger for that part of your trip. The baggage allowance and the number of Miles earned will remain the same as stated in your original ticket.

klopt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche

Dusche

Tja.

Ja had het net zelf ook gelezen, ik ga alsnog een bod op business doen en dan gedurende de incheck bagage bijboeken, daar zou ik een korting op moeten krijgen omdat ik light tarief heb geboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
[afbeelding]
En hij is af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0EpfghnkibZLDEbBXxT5UA3x/full.png
Vijftien uur gevlogen en nog bijna drie te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Zal vast een wereldrecord zijn voor grootste GPS tekening oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
H92! schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Link naar NTSB: https://ntsb.gov/investigations/Pages/DCA17IA148.aspx

"The incident airplane’s cockpit voice recorder had been overwritten, so NTSB investigators did not have that data."

Tja, geen idee wat ik hiervan moet vinden.
Dat hoeft niet met voorbedachte rade gedaan te zijn. Een voice recorder neemt 2 uur achter elkaar op, waarbij er na die 2 uur, er weer vooraan op de "tape" begonnen wordt. De recorder gaat automatisch uit als de motoren uit gaan en gaat weer aan na een X aantal minuten zodra er spanning op de systemen komt.
De procedure is om na een serieus incident de recorder spanningsloos te maken, zodat deze niet overschreven wordt, maar dat is blijkbaar niet gebeurd (dit moet gedaan worden door maintenance na een bericht van de crew). Mogelijk dacht de crew er niet aan (is niet dat er ene checklist voor is, je moet het maar herinneren), misschien heeft maintanance het niet (goed) gedaan, etc.
Het onderzoeksteam was pas twee dagen na het incident opgestart, dus genoeg tijd om de tape weer vol te krijgen met nieuwe data.
"In postincident interviews, both incident pilots stated that, during their first approach, they believed the lighted runway on their left was 28L and that they were lined up for 28R. They also stated that they did not recall seeing aircraft on taxiway C but that something did not look right to them. "

Blijkbaar hadden ze het verlichte kruis op 28L niet gezien (staat ergens eerder in artikel), terwijl er geen mist/bewolking was (althans, zo te zien op foto's)
Soms zie je dingen niet die recht voor je staan. Neme het befaamde aap filmpje. Talloze mensen zien iets niet wat toch heel duidelijk voor je in beeld komt. Tel daarbij op dat de crew hoogst waarschijnlijk in hun zogenaamde window of circadian low (02:00-06:00 in de nacht) zaten.
"Extensive scientific research, including aviation data, demonstrate that
maintaining wakefulness during the window of circadian low is associated with higher levels of
performance-impairing fatigue than during daytime wakefulness. Therefore, flight duty periods that
occur during the window of circadian low have a higher potential for fatigue"

Bron
Dat doet soms hele rare dingen met je lichaam en brein waardoor je al heel snel geneigd bent dingen wel of niet te zien omdat je gelooft dat ze er wel of niet (zouden moeten) zijn.

Gelukkig is dit incident gebeurd in een land met een voldoende onderzoeksraad dus er zal wel gedegen naar gekeken worden. Daarnaast zijn willekeurige plaatjes op het internet van wat je zou moeten zien vanuit de cockpit zelden overeenkomend met wat je op een bepaalde dag werkelijk ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Dat hoeft niet met voorbedachte rade gedaan te zijn. Een voice recorder neemt 2 uur achter elkaar op, waarbij er na die 2 uur, er weer vooraan op de "tape" begonnen wordt. De recorder gaat automatisch uit als de motoren uit gaan en gaat weer aan na een X aantal minuten zodra er spanning op de systemen komt.
De procedure is om na een serieus incident de recorder spanningsloos te maken, zodat deze niet overschreven wordt, maar dat is blijkbaar niet gebeurd (dit moet gedaan worden door maintenance na een bericht van de crew). Mogelijk dacht de crew er niet aan (is niet dat er ene checklist voor is, je moet het maar herinneren), misschien heeft maintanance het niet (goed) gedaan, etc.
Het onderzoeksteam was pas twee dagen na het incident opgestart, dus genoeg tijd om de tape weer vol te krijgen met nieuwe data.
Duidelijk. Ik wist niet dat er 'maar' 2 uur opgenomen werd. Is dat bij de zwarte doos ook zo, volgens mij wordt daar toch alles opgenomen (begin tot eind)?

Verder vraag ik me af waarom de localizer dan geen indicatie gaf dat ze naar links moesten, of werkt dat niet onder een bepaalde hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
H92! schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:28:
[...]

Duidelijk. Ik wist niet dat er 'maar' 2 uur opgenomen werd. Is dat bij de zwarte doos ook zo, volgens mij wordt daar toch alles opgenomen (begin tot eind)?
Voor (volgens mij) 2001 was het zelfs maar 30 minuten met het idee dat een crash nooit echt lang duurde en je dus alles wel opnam. Kwam men later op het idee dat een fout ergens vroeger in de vlucht later voor een ongeluk kon zorgen en toen is de tijd verlengt. Waarom twee uur? Misschien (toen) vanwege een technische reden? Waarschijnlijk wordt het (ooit) wel langer, net zoals de data recorder die rond de 25 uur opneemt.
Verder vraag ik me af waarom de localizer dan geen indicatie gaf dat ze naar links moesten, of werkt dat niet onder een bepaalde hoogte?
De nadering was een zogenaamde visual approach, wat wil zeggen dat je het op het zicht doet en zonder instrumenten zoals een ILS. Koers en hoogte moet je zelf regelen/bepalen.
Goed gebruik is om toch de ILS (die volgens mij werkte en ingeschakeld was) erbij te zetten om een soort van backup te hebben om te kijken of je een goed pad vliegt.

Echter het betreft een airbus die in dit geval een apart dingetje heeft.
Het was namelijk niet een 100% visual approach, het was een combi van een visual en een GPS nadering (Quiet bridge approach). Het eerste stuk op GPS, het laatste stuk op het zicht. Het pad bevat ook wat bochten om uiteindelijk voor de baan terecht te komen.
Zodra je in een airbus een GPS nadering instelt, kun je geen ILS informatie meer laten zien. Tenzij je na het GPS stuk in de computer de ILS nadering instelt, maar op lage hoogte een computer instellen wordt afgeraden.
In dit geval konden ze dus geen localizer (of glijpad) informatie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:48:
[...]

Voor (volgens mij) 2001 was het zelfs maar 30 minuten met het idee dat een crash nooit echt lang duurde en je dus alles wel opnam. Kwam men later op het idee dat een fout ergens vroeger in de vlucht later voor een ongeluk kon zorgen en toen is de tijd verlengt. Waarom twee uur? Misschien (toen) vanwege een technische reden? Waarschijnlijk wordt het (ooit) wel langer, net zoals de data recorder die rond de 25 uur opneemt.
Is dat niet omdat de piloten 't ook niet fijn vinden als ze iets zeggen tegen elkaar in besloten kring en dat dan bij een incident later (met andere piloten inmiddels) wellicht naar buiten komt? M.a.w, privacy? Afaik dezelfde reden dat er geen cockpit camera recorder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vorig jaar was ik de lul (inkomend), nu is mijn broer met 3 kinderen de lul (uitgaand).

Cityhopper die op Florence moet landen, maar na 1 mislukte poging landt op Pisa. In mij geval sta je dan verkeerd, in geval van broer, kom je niet thuis.

En net als bij ons: Alle kisten landen. Allemaal, op 1 na. Grote, kleine, E190's net zoals de cityhopper, afgeladen vol. En allemaal landen ze. 200 stuks, minus die ene.

Gloeiende. En die kist die op Pisa staat, gaan ze zo leeg naar Amsterdam laten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Is dat niet omdat de piloten 't ook niet fijn vinden als ze iets zeggen tegen elkaar in besloten kring en dat dan bij een incident later (met andere piloten inmiddels) wellicht naar buiten komt? M.a.w, privacy? Afaik dezelfde reden dat er geen cockpit camera recorder is.
Zou kunnen, helaas blijkt steeds weer dat de afspraken en regels die er zijn over het vertrouwelijk blijven van data en opnames niet altijd ook daadwerkelijk nageleefd worden.

Daarnaast is het ook erg dubbel, ik zou ook niet graag 8 uur lang met mijn snufferd voor een camera willen zitten, echter ik doe ook weer niets wat tegen de regels is, dus wat maakt een opname dan uit?
Maar volgens mij staat niemand voorin de rij als het zou gaan om een camera in elke (privé) auto, ongeacht wat er afgesproken wordt over het gebruik ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Laatst online: 09:38

Chrisjuh_15

Facta non verba

Homeland schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:06:
Zal vast een wereldrecord zijn voor grootste GPS tekening oid.
Nope! Het gaat om het testen van een nieuwe RR engine ;-)

https://twitter.com/flightradar24/status/893098349733322756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grouchy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

_/-\o_

Wel verbaasd hierzo dat Finnair zo'n belachlijk laag minimum bod heeft (& accepted).
Beter iemand dan niemand in je business class zeker? :p Al heeft Finnair over het algemeen een heel scherp geprijsde business... En lekker dure eco 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

PWM schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:02:
Vorig jaar was ik de lul (inkomend), nu is mijn broer met 3 kinderen de lul (uitgaand).

Cityhopper die op Florence moet landen, maar na 1 mislukte poging landt op Pisa. In mij geval sta je dan verkeerd, in geval van broer, kom je niet thuis.

En net als bij ons: Alle kisten landen. Allemaal, op 1 na. Grote, kleine, E190's net zoals de cityhopper, afgeladen vol. En allemaal landen ze. 200 stuks, minus die ene.

Gloeiende. En die kist die op Pisa staat, gaan ze zo leeg naar Amsterdam laten vliegen.
Gebeurt op Florence nogal vaak helaas. Net even pech met het weer(bericht) en je staat in Pisa. Waarom vliegen ze niet via Florence terug ipv leeg eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Volgens mij staat die kist er zelfs nog. Denk dat er gewoon een technisch probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:12
Fly-guy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:06:
[...]

Zou kunnen, helaas blijkt steeds weer dat de afspraken en regels die er zijn over het vertrouwelijk blijven van data en opnames niet altijd ook daadwerkelijk nageleefd worden.

Daarnaast is het ook erg dubbel, ik zou ook niet graag 8 uur lang met mijn snufferd voor een camera willen zitten, echter ik doe ook weer niets wat tegen de regels is, dus wat maakt een opname dan uit?
Maar volgens mij staat niemand voorin de rij als het zou gaan om een camera in elke (privé) auto, ongeacht wat er afgesproken wordt over het gebruik ervan.
Dat is ruk zeg! Vlieg zelf binnenkort met het gezin op FLR met KLM. Gekozen omdat Pisa met Transavia te bereiken was, maar in de ochtend heel vroeg landen, op de dag zelf dus weer heel erg vroeg terug naar huis.

Wat doet KLM al je op een andere luchthaven land, en je op de originele luchthaven een huur auto hebt staan??
Kan niet zomaar mijn huur auto cancelen (=alles betalen) en een nieuwe huren op de andere luchthaven (=gierend duur!).

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
:Y De RR Trent 1000-TEN. Het was een ETOPS test.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7111/26197766803_ea9a214d5e_z.jpg
Boeing 747-2678 cn21966 N787RR Rolls Royce North America c by Bill Word, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4189/33443208623_a8f83252e7_z.jpg
Boeing 787-8 Dreamliner Boeing Company N7874 by Huy Do, on Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 03-08-2017 22:41 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hoe test je ETOPS door 18 uur te vliegen?

Moeten ze een motor uitzetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stinger_Ventura schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:44:
[...]

Dat is ruk zeg! Vlieg zelf binnenkort met het gezin op FLR met KLM. Gekozen omdat Pisa met Transavia te bereiken was, maar in de ochtend heel vroeg landen, op de dag zelf dus weer heel erg vroeg terug naar huis.

Wat doet KLM al je op een andere luchthaven land, en je op de originele luchthaven een huur auto hebt staan??
Kan niet zomaar mijn huur auto cancelen (=alles betalen) en een nieuwe huren op de andere luchthaven (=gierend duur!).
Ze zijn verplicht een transfer te voorzien. Maar verwacht niet dat dat snel of vlot verloopt, want lokaal moeten ze dan nog een paar bussen zien te regelen enzo en ik denk niet dat één bus voldoende is voor zo'n narrowbody :).

Ik had vorig jaar vluchten met AZ op Genua; die werd afgeleid naar Pisa - gelukkig had ik alleen handbagage bij, anders had ik mee de bus opgemoeten naar Genua, maar ik moest eigenlijk halverwege zijn. Was uiteindelijk nog sneller op mijn bestemming dan voorzien :+

Praat over degelijke reisplanning O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 03-08-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:47:
Hoe test je ETOPS door 18 uur te vliegen?

Moeten ze een motor uitzetten oid?
ETOPS gaat over de betrouwbaarheid van de motoren, niet over het kunnen vliegen op één motor. Daarvan weten ze al dat 't kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 08:46

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

CyBeR schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:04:
[...]

ETOPS gaat over de betrouwbaarheid van de motoren, niet over het kunnen vliegen op één motor. Daarvan weten ze al dat 't kan.
Meer specifiek gaat ETOPS over het vliegen met 1 motor uitgeschakeld/defect (voor vliegtuigen met tenminste 2 motoren) en de maximaal toelaatbare afstand van de dichtstbijzijnde uitwijkmogelijkheid:
(1) Two-Engine Airplanes. These are flights whose planned routing contains a point
farther than 60 minutes flying time from an adequate airport at an approved one-engine
inoperative cruise speed under standard conditions in still air.

(2) Passenger-Carrying Airplanes with More Than Two Engines. These are flights
whose planned routing contains a point farther than 180 minutes flying time from an adequate
airport at an approved one-engine inoperative cruise speed under standard conditions in still air.
Een ETOPS certificering maakt het dus mogelijk om grotere afstanden af te leggen zonder een uitwijkmogelijkheid binnen de standaard range, wat nodig is voor bijvoorbeeld trans-Atlantische vluchten. Al gaat het niet per se over het vliegen over water.

Bron: https://www.faa.gov/docum...sory_Circular/120-42B.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 08:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren de vlucht in de ATR-72 Turboprop gehad. Niet echt bevallen :P
Mijn vrouw vond het doodeng om zo die propellor te zien, maar wat het meest irritante was, waren al de windvlagen die het vliegtuig meteen doen bewegen in tegenstelling tot een wat groter toestel. Dus veel meer "vallen" enzo tijdens de vlucht. Niet echt heel comfortabel, al was de beenruimte wel weer erg royaal :D

En je kunt bij TAP Portugal gratis stoelen reserveren _O-
Bij online inchecken zag ik dat we rij 23 hadden. Wilde graag wat meer naar voren en gangpad (zwangere vrouw) dus 9D+E gekozen. Upgrade á €10 per stoel. Prima, dus ik verder.. Ah shit enkel met credit card betalen, laat ik die nu net de week ervoor kwijtgeraakt zijn.
Dus annuleren de hap.

Blijven de stoelen echter op 9D+E staan, met "unpaid" er onder.
Uiteindelijk heerlijk naar AMS gevlogen op rij 9D+E, en 9F bestond niet (omgekeerde crewseat bij nooduitgang), dus alle ruimte voor tassen en mijn lange benen :D
Geen cent betaald :+ Ben benieuwd of dit ook met Business class gewerkt had hehe.

Helaas wel op AMS maar 50% van de koffers -O- Andere is waarschijnlijk op Lissabon achtergebleven want er stonden meer mensen van die vlucht bij de balie van Aviapartner.
Iemand ervaring met WorldTracer?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Angeloonie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:09:

Helaas wel op AMS maar 50% van de koffers -O- Andere is waarschijnlijk op Lissabon achtergebleven want er stonden meer mensen van die vlucht bij de balie van Aviapartner.
Komt doordat je niet betaald had >:)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

aerofreak schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:22:
[...]

Komt doordat je niet betaald had >:)
Ja daarom heb ik mij koffer wel :+

Iemand ervaring met WorldTracer? Daar staat nu dit:
ORIGINAL FLIGHT : TP1085/03AUG TP662/03AUG
NEW FLIGHT : TP664/04AUG

Hebben ze hem dan gevonden en gaat hij vandaag dus naar AMS? Of is dat "mochten we hem vandaag toch vinden dan gaat hij met die vlucht mee"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Angeloonie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Ja daarom heb ik mij koffer wel :+

Iemand ervaring met WorldTracer? Daar staat nu dit:
ORIGINAL FLIGHT : TP1085/03AUG TP662/03AUG
NEW FLIGHT : TP664/04AUG

Hebben ze hem dan gevonden en gaat hij vandaag dus naar AMS? Of is dat "mochten we hem vandaag toch vinden dan gaat hij met die vlucht mee"?
Ik ga er van uit dat hij gewoon op deze vlucht zit: https://www.flightradar24.com/TAP664A/e590a7d :)

Ik ben wel benieuwd. Wordt de koffer dan thuis afgeleverd, of moet je 'm alsnog op Schiphol ophalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:09:
En je kunt bij TAP Portugal gratis stoelen reserveren _O-
Bij online inchecken zag ik dat we rij 23 hadden. Wilde graag wat meer naar voren en gangpad (zwangere vrouw) dus 9D+E gekozen. Upgrade á €10 per stoel. Prima, dus ik verder.. Ah shit enkel met credit card betalen, laat ik die nu net de week ervoor kwijtgeraakt zijn.
Dus annuleren de hap.

Blijven de stoelen echter op 9D+E staan, met "unpaid" er onder.
Uiteindelijk heerlijk naar AMS gevlogen op rij 9D+E, en 9F bestond niet (omgekeerde crewseat bij nooduitgang), dus alle ruimte voor tassen en mijn lange benen :D
Geen cent betaald :+ Ben benieuwd of dit ook met Business class gewerkt had hehe.
Kan voor mijn vluchten volgende week en retour eind deze maand nog niet inchecken maar toch even gekeken. Uiteindelijk pakte hij alleen 2x een stoel voor de terugvluchten, dat was 50euro en heb het betaalscherm gewoon gesloten.

Opnieuw ingelogd en ja hoor, voor 2 vluchten een stoel voorin het vliegtuig en er staat zelfs dat ze betaald zijn. Ze hebben echter niet eens mijn CC gegevens. Zojuist ook per mail een update van mijn vluchtinfo.

EDIT: Opnieuw gekeken, alle stoelen staan er nu in zonder extra te betalen ben benieuwd of het gaat werken, 4 vluchten met een gratis stoel voorin zou wel mooi zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Homeland op 04-08-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

oohh schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Ik ga er van uit dat hij gewoon op deze vlucht zit: https://www.flightradar24.com/TAP664A/e590a7d :)

Ik ben wel benieuwd. Wordt de koffer dan thuis afgeleverd, of moet je 'm alsnog op Schiphol ophalen?
Als hij er op zit dan wordt hij thuisbezorgd :)
Homeland schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Kan voor mijn vluchten volgende week en retour eind deze maand nog niet inchecken maar toch even gekeken. Uiteindelijk pakte hij alleen 2x een stoel voor de terugvluchten, dat was 50euro en heb het betaalscherm gewoon gesloten.

Opnieuw ingelogd en ja hoor, voor 2 vluchten een stoel voorin het vliegtuig en er staat zelfs dat ze betaald zijn. Ze hebben echter niet eens mijn CC gegevens. Zojuist ook per mail een update van mijn vluchtinfo.
:D _O-

[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 04-08-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
oohh schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

De airline is verplicht het bij je thuis af te leveren, maar het is natuurlijk hoogseizoen dus er kan best wat tijd zitten tussen dat je koffer aankomt en het moment dat ze tijd hebben om hem af te leveren. Als je in de buurt van Schiphol woont is het waarschijnlijk sneller om er zelf heen te rijden zodra je ziet dat je koffer is aangekomen. Via deur 16 (het rode koffertje bij Arrivals 2 op https://www.schiphol.nl/n...IlBjratsQyE8GCqW2wG4i.pdf) kun je weer in de bagage-reclaim area komen (wel paspoort mee!) en daar zelf weer naar het Aviapartner-kantoor gaan zodat je je koffer uit hun magazijn kunt vissen.

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 04-08-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De vervangende terugvlucht uit Florence vertrekt ook niet. Te warm...

Als enige weer. Wat stopt KLM allemaal in zijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:12
PWM schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:11:
De vervangende terugvlucht uit Florence vertrekt ook niet. Te warm...

Als enige weer. Wat stopt KLM allemaal in zijn toestel.
39c in Florence en 34c in Pisa.
Maakt dat nou zoveel uit voor een E190?

Hoe handelt KLM dit af? Laten ze je staan tot morgen, of vervoeren ze ergens anders heen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 19:39
Goedemorgen,

een goede week terug vanuit Turkije op de terugweg 24 uur vertraging gehad. Brokken met het vliegtuig. Wel keurig opgelost, eerst met z'n alle opgevangen bij een hotel in de buurt van de luchthaven incl. eten drinken etc. matras voor als je moe was.

Daarna om 20:00 weer overgeplaatst naar 3 verschillende hotels, wij hadden een luxe hotel met 2 kamers een voor ons en 1 voor de kinderen.Vliegtuig terug was ook van Comfort klasse. Al met al prima geregeld maar wel weer een hoop gedoe en in feite een dag kwijt van de vakantie door dat reizen. Met 2 kleine kinderen is dat ook alles behalve ideaal.

Hebben we nog recht op een vergoeding? De vlucht was via TUI fly. Ik zie op internet ook bedrijven welke de claim voor je uit handen nemen. Wat is wijsheid?

De kosten voor het reserveren van de stoelen hebben we al wel terug gestort gekregen vrijwel direct.

[ Voor 8% gewijzigd door KoRnboy112 op 04-08-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
En dan te bedenken dat die kisten uit Brazilië komen, toch al niet de meest koele plek op aarde.

Vraagje, ik moet binnenkort naar de UK, in de buurt van Northampton om precies te zijn. Ik heb twee opties vanaf AMS, via LHR en dan 2 uur met trein (eerst naar Kings Cross en dan naar het noorden0 of LTN en dan 1 uur met trein, no brainer zou je zeggen maar hoe 'snel' is de paspoortcontrole op LTN, ik lees nogal slechte verhalen.
Pagina: 1 ... 62 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek