Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
upclocker schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:09:
[...]

Het is ook niet altijd nodig om vliegtuigen op een parkeerplaats te zetten. S nachts staan de meeste toestellen gewoon op het platform bij een gate. Kunnen ze s ochtends weer vertrekken. Daarnaast wordt het meeste onderhoud aan vliegtuigen s nachts gedaan, dus dan worden ze naar de hangaar gesleept.
En soms staan de toestellen bij een remote stand.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8212/8298187302_11711e52e2_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5269/5898154645_97f4099abc_z.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:40:
[...]

En soms staan de toestellen bij een remote stand.

[afbeelding]

[afbeelding]
En soms maken ze in die tijd een side-trip, zoals KL tussen KUL en CGK, of GA tussen AMS en LGW.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
franssie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:19:
[...]

Klopt helaas, ik kan het nu ook niet meer lezen en net wel. Via deze link 123 test lijkt het wel te werken?
Allemachtig wat een puinzooi... Nu hebben zelfs de vakbonden al ruzie met elkaar.

En dat is ook niet onlogisch. Franse vakbond tegen Nederlandse vakbond: ‘Het is niet mogelijk met u samen te werken en veranderingen af te spreken die u respecteert’.

Nee. Wat denk je zelf? Jullie malloten hebben dat hele bedrijf kapot-gestaakt, en nu mogen de Nederlanders de daardoor ontstane tekorten aan gaan vullen 8)7? Wat denk je zelf?

Hopelijk vindt Rutte dit belangrijk genoeg om z'n telefoon voor op te nemen. Want het spel lijkt op de wagen te zijn en moet zo snel mogelijk Chefsache worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb de indruk dat politiek Nederland zijn handen al van KLM afgetrokken heeft... Of zie ik dat verkeerd?

Niet dat het bij ons met Brussels Airlines anders is... Wees blij dat jullie maatschappij niet de zoveelste lowcost-dochter wordt, zou ik zeggen...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
upclocker schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:09:
[...]

Het is ook niet altijd nodig om vliegtuigen op een parkeerplaats te zetten. S nachts staan de meeste toestellen gewoon op het platform bij een gate. Kunnen ze s ochtends weer vertrekken. Daarnaast wordt het meeste onderhoud aan vliegtuigen s nachts gedaan, dus dan worden ze naar de hangaar gesleept.
Transavia laat soms ook een kist 1 á 2 dagen geparkeerd staan op Eindhoven. Voornamelijk in het winterseizoen....

Edit: Mijn reactie was ook gericht aan xares, waar uplocker ook al op reageerde.... :9

[ Voor 7% gewijzigd door Guusz op 25-07-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:10:
Ik heb de indruk dat politiek Nederland zijn handen al van KLM afgetrokken heeft... Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je goed. En het is ook terecht, want waarom zou de Nederlandse regering een Frans bedrijf (met deels Nederlandse werknemers) moeten redden? Oftewel: waarom zou ik als Nederlandse belastingbetaler vliegtickets met een quasi-Hollands sausje moeten subsidiëren? Staatssteun voor de luchtvaart is de grootst mogelijke flauwekul, zoals Ryanair elke dag weer aantoont (al profiteren ze natuurlijk van verkapte subsidies aan de luchthavens waar ze op vliegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk (en hoop) dat je dat verkeerd ziet. Men is niet tevreden over Air France maar ziet ook geen betere opties. De natuurlijke reactie van een politicus is dan stilte en hopen dat de storm overwaait.
Maar ik geloof niet dat de politiek KLM in de steek laat als het voortbestaan acuut in gevaar is. Daarvoor is de combinatie KLM en Schiphol te belangrijk voor de Nederlandse economie.
Voorwaarde is dan wel dat het bedrijf fundamenteel gezond is. Ik denk niet dat de Nederlandse politiek bereid is om miljarden in een subsidieput te storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

upclocker schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:55:
[...]
Vliegtuigen die niet vliegen leveren geen geld op. Je zult dus niet veel vliegtuigen lang op de buffer zien. Op Schiphol staan voornamelijk widebodies zo nu en dan op de buffer op de volgende vlucht te wachten. Komen vaak s ochtends binnen en gaan pas later op de middag weer weg.
Alleen die kist van Surinam Airways lijkt er zo ongeveer permanent te staan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wees blij dat jullie maatschappij niet de zoveelste lowcost-dochter wordt, zou ik zeggen...
Mwah; die kant gaat het wel steeds meer op hoor.
Zelfs British Airways is hard achteruit gegaan en dat kun je (grotendeels) 1 persoon aanrekenen;
CEO Álex Cruz die ooit aan het roer van Vueling stond.
En die geeft nu ook ronduit aan dat hij van BA een budget-airline wil maken.
(en Business/First class juist luxer wil maken)
prijk schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:34:
Staatssteun voor de luchtvaart is de grootst mogelijke flauwekul, zoals Ryanair elke dag weer aantoont (al profiteren ze natuurlijk van verkapte subsidies aan de luchthavens waar ze op vliegen).
Dun lijntje hier. Ik zou de praktijken van Ryanair eens nagaan en dan zul je zien waarom ze (financieel) succesvol zijn. Onlangs nog een artikel in de Trouw hierover.

Overigens zit Michael O’Leary wel in een fantastische plaats. HIj kan alles maken; klagers (lees: klanten) van hun bedrijfsgang een “een jankende, zeverende minderheid” noemen; een loopje met de wet(ten) maken maar hij kan het maken. Want uiteindelijk moeten Wannabee-piloten geld verdienen en hetzelfde geldt voor cabincrew en ander personeel maar bovenal; de consument bepaalt met hun portemonnee.
Die man kan passagiers nog net niet in hun gezicht uitschelden en ze blijven nog wel tickets kopen.
downtime schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:53:
Voorwaarde is dan wel dat het bedrijf fundamenteel gezond is. Ik denk niet dat de Nederlandse politiek bereid is om miljarden in een subsidieput te storten.
En dat is dus maar zeer de vraag. Ondanks dat ze flink aan het verbeteren doen ze het nog steeds niet genoeg. Winsten zijn soms grotendeels toe te wijzen aan gunstige marktomstandigheden (denk aan de olieprijzen)
Freee!! schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:04:
Alleen die kist van Surinam Airways lijkt er zo ongeveer permanent te staan.
Tegenwoordig iets anders, maar in het verleden stond deze inderdaad maar stil (waarvan grotendeels op Schiphol) dan dat deze vloog inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Piet91 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:11:
[...]
Want uiteindelijk moeten Wannabee-piloten geld verdienen en hetzelfde geldt voor cabincrew en ander personeel maar bovenal; de consument bepaalt met hun portemonnee.
We hebben nou Easyjet en Ryanair gevlogen en eerlijk gezegd, niks mis mee. Moet er niet aan denken om 11 uur met hun te vliegen, maar voor 1 à 2 uur ; het is net of je de trein pakt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

prijk schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:34:
[...]
Staatssteun voor de luchtvaart is de grootst mogelijke flauwekul, zoals Ryanair elke dag weer aantoont (al profiteren ze natuurlijk van verkapte subsidies aan de luchthavens waar ze op vliegen).
Ik zou zeggen: kom nog es terug als jij in en welvarend (en dus relatief duur) land onder Ierse wetgeving tewerk gesteld wordt, met de karige sociale bescherming en verloning die erbij hoort ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:48
Goner schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:54:
[...]

We hebben nou Easyjet en Ryanair gevlogen en eerlijk gezegd, niks mis mee. Moet er niet aan denken om 11 uur met hun te vliegen, maar voor 1 à 2 uur ; het is net of je de trein pakt ...
Vliegen met Easyjet is inderdaad prima, zat me te verbazen over de beenruimte in een A320 van hun. Over de arbeidsomstandigheden en dergelijke heb ik geen idee, iets wat ik tegenwoordig toch een beetje mee laat spelen in de keuze voor vliegtickets. Naar mijn mening kan de service die je als passagier ontvangt wel degelijk afhangen van de gesteldheid van het personeel. En ik vind een goede service bij de luchtvaartindustrie horen. Dat ik eventueel voor een versnapering moet betalen vind ik niet zo erg, maar ik wel graag vriendelijk als een klant behandeld worden (De Klant Is Koning, weet u nog :P ) Maar misschien is dit tegenwoordig een ouderwetse gedachtegang.

Ryanair was voor mij één keer en nooit weer. Heb twee uren zowat dubbelgevouwen gezeten en over de marketingstrategie heb ik zo mijn twijfels. De base-price is inderdaad laag, maar voordat je het weet krijg je er weer van alles bovenop als je je reis een beetje comfortabel probeert te maken. In principe is met het 'you get what you pay for'-principe niets mis, maar als je alles bij elkaar op telt ga je richting een ticket dat je met een KLM/Lufthansa etc. ook betaald (op ruimbagage na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TheBleeder schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:30:
[...]
maar als je alles bij elkaar op telt ga je richting een ticket dat je met een KLM/Lufthansa etc. ook betaald (op ruimbagage na dan).
Ondertussen moet je bij KLM ook betalen voor ruimbagage op Europese vluchten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:48
Freee!! schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:31:
[...]

Ondertussen moet je bij KLM ook betalen voor ruimbagage op Europese vluchten.
Dat weet ik, bij Lufthansa trouwens ook. Vandaar mijn 'op ruimbagage na dan' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TheBleeder schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:07:
[...]
Dat weet ik, bij Lufthansa trouwens ook. Vandaar mijn 'op ruimbagage na dan' :9
Dat was op zijn zachtst gezegd voor meerderlei uitleg vatbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

TheBleeder schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:30:
[...]
En ik vind een goede service bij de luchtvaartindustrie horen.
Mjaah, maar op die korte vluchten is er weinig gelegenheid tot service. Op een vlucht van 11 uur met de KLM zijn ze bezig met je, maar tussendoor is er altijd gelegenheid voor een babbel (in mijn ervaring). Op zo'n vlucht van anderhalf komen ze langs hollen voor wat (extra betaald) eten/drinken (maar er zijn niet veel passagiers die dat willen) en wat tax-free en that's it ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het comfort bij Ryanair eigenlijk best wel goed, omdat ze erover nagedacht hebben hoe je met minder ruimte af kan. Ten eerste kan de stoel niet achterover dus geen beenruimte die afgenomen wordt door je buurman.Bovendien is de achterkant van de stoel glad door het ontbreken van die zak achter de stoel. Gevolg is dat je niet met die stalen beugel in je knieën zit. Zo'n zak met spullen neemt zo een inch ruimte in, dat is de helft van de ruimte die ze minder hebben!

Zo heb ik een keer extreem oncomfortabel op een AirFrance vlucht gezeten met een metalen voetensteun tegen je scheenbeen aan. Dat mag dan zogenaamd ruimer zijn, maar als je de ruimte opvult met zulke onzin dan heb je er helemaal niets aan.
Goner schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Mjaah, maar op die korte vluchten is er weinig gelegenheid tot service. Op een vlucht van 11 uur met de KLM zijn ze bezig met je, maar tussendoor is er altijd gelegenheid voor een babbel (in mijn ervaring). Op zo'n vlucht van anderhalf komen ze langs hollen voor wat (extra betaald) eten/drinken (maar er zijn niet veel passagiers die dat willen) en wat tax-free en that's it ...
Ik vraag me tot de dag van vandaag af of je niet nog meer geld bespaard door dat Tax-Free spul niet meer mee te nemen op een vliegtuig. Als er twee mensen op een vlucht wat kopen dan is het veel, maar je hebt er wel een heel serviceapparaat voor nodig. Bovendien moet je het allemaal meezeulen wat weer extra brandstofverbruik oplevert.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:42:
Persoonlijk vind ik het comfort bij Ryanair eigenlijk best wel goed, omdat ze erover nagedacht hebben hoe je met minder ruimte af kan. Ten eerste kan de stoel niet achterover dus geen beenruimte die afgenomen wordt door je buurman.Bovendien is de achterkant van de stoel glad door het ontbreken van die zak achter de stoel. Gevolg is dat je niet met die stalen beugel in je knieën zit. Zo'n zak met spullen neemt zo een inch ruimte in, dat is de helft van de ruimte die ze minder hebben!

Zo heb ik een keer extreem oncomfortabel op een AirFrance vlucht gezeten met een metalen voetensteun tegen je scheenbeen aan. Dat mag dan zogenaamd ruimer zijn, maar als je de ruimte opvult met zulke onzin dan heb je er helemaal niets aan.
Inderdaad, Ryanair is eigenlijk soms best wel comfortabel, laatst heeft de crew mij nog geruild, er zat blijkbaar een blind koppel in de nood uitgang stoelen, dat mag dus niet, dus mocht ik daar gaan zitten, (had niet betaald voor een stoel, dus nog extra geluk ook nog). Echt zeeen van ruimte daaro :o 8)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Gisteren heeft Airbus de 100e A350 geleverd. Ging om B-18908 van China Airlines.
Het heeft Airbus `30 maanden gekost om zover te komen.
Deze is gisteren ook overgevlogen van Toulouse naar Taipei.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFpRReFXYAI1Xxq.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFmW5jbXcAA30k5.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFpQ746XYAAdopg.jpg:large

Gisteren is ook de 10 Embraer E175 aan KLM Cityhopper geleverd. Toestel is momenteel onderweg naar Amsterdam van Sao Jose dos Campos via Recife, Espargos en Faro.
Vliegt momenteel tussen Espargos en Faro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

United heeft duidelijk te weinig negatieve publiciteit: No, Comic Books Are ‘Not a Security Threat,’ T.S.A. Says
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFbmJgdW0AM9PcK.jpg
You are riding a euphoric high as you enter San Diego International Airport, having just returned from the most awesome weekend at Comic-Con International. Not only did you successfully score a seat in Hall H to get a glimpse of that haunting “Westworld” trailer, you also loaded up comic books — dozens of them. And you have packed them ever so carefully in your checked bag, ensuring they will remain in pristine condition during your flight home.

But when you arrive at the United Airlines counter on Sunday, a message on the blue screen behind the counter sends you into a panic: “Comic-Con attendees: Remove all books from checked bags.”
Claimen daarna dat ze de instructies van de TSA verkeerd hadden begrepen. Ben benieuwd wie de breincel per ongeluk mee naar huis had genomen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:42:
Ik vraag me tot de dag van vandaag af of je niet nog meer geld bespaard door dat Tax-Free spul niet meer mee te nemen op een vliegtuig. Als er twee mensen op een vlucht wat kopen dan is het veel, maar je hebt er wel een heel serviceapparaat voor nodig. Bovendien moet je het allemaal meezeulen wat weer extra brandstofverbruik oplevert.
Bij KLM zorgt de taxfree aan boord voor een extra omzet van tientallen miljoenen. Er wordt absoluut gekeken of het winstgevend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:40:
[...]
Bij KLM zorgt de taxfree aan boord voor een extra omzet van tientallen miljoenen. Er wordt absoluut gekeken of het winstgevend is.
Ik doelde meer op de low-cost airlines. Op long-haul vluchten zie ik inderdaad behoorlijk veel mensen dingen kopen, maar volgens mij is dat meer uit verveling dan dat het echt goedkoop is. Die verveling heb je veel minder op korte vluchten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:00
Ik kwam deze foto van een tijd terug tegen. Misschien leuk om te laten zien. De ATR 72 of 42, weet het niet meer, heeft geen apu, maar locked zijn free turbine plus propeller en gebruikt dus zijn gas generator als apu voor de stroom en pressurized air.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/3oo8p4qjvzpldy1/IMG_20141120_191513.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bensimpel schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:42:
[...]

Inderdaad, Ryanair is eigenlijk soms best wel comfortabel, laatst heeft de crew mij nog geruild, er zat blijkbaar een blind koppel in de nood uitgang stoelen, dat mag dus niet, dus mocht ik daar gaan zitten, (had niet betaald voor een stoel, dus nog extra geluk ook nog). Echt zeeen van ruimte daaro :o 8)
Erm dat heb je wel aan elke nooduitgang hoor :P. Da's wettelijk verplicht, die extra ruimte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
gambieter schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:25:
Claimen daarna dat ze de instructies van de TSA verkeerd hadden begrepen. Ben benieuwd wie de breincel per ongeluk mee naar huis had genomen...
De TSA wijdde daar een maand geleden al een blog aan: https://www.tsa.gov/blog/...ook-book-screening-rumors
De reacties spreken boekdelen.
downtime schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:53:
[...]
Men is niet tevreden over Air France maar ziet ook geen betere opties.
Ik meen me een krantenartikel van een paar jaar geleden te herinneren dat men een overname door Air France eigenlijk nooit heeft zien zitten, maar dat dit überhaupt de enige optie was waarbij de naam KLM behouden bleef. Eens kijken of ik dat artikel nog kan vinden.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg zo langzamerhand ook de neiging te denken dat het probleem niet alleen maar AirFrance is. Ik heb het idee dat de KLM nog heel erg denkt dat zij iets te zeggen hebben, wat hooguit maar beperkt het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:05:
Ik krijg zo langzamerhand ook de neiging te denken dat het probleem niet alleen maar AirFrance is. Ik heb het idee dat de KLM nog heel erg denkt dat zij iets te zeggen hebben, wat hooguit maar beperkt het geval is.
Tijd geleden stond er een interessant artikel in de Quote. Komt erop neer dat KLM personeel AF personeel eigenlijk niet kan uitstaan omdat waar de KLM 1 persoon nodig heeft AF er met 4 op de proppen komt. KLM klaagt steen en been over het niet efficient zijn van AF. Misschien niet geheel ontopic, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:06
Uiteraard vink ik het elke keer weer fijn om in een nederlands blauw toestel te stappen en waar ik ook vandaan kom nederlands te kunnen babbelen met de crew/passagiers (long haul)

Maar als het er op aan komt en realistisch kijkend als ik naar cdg vlieg maakt het mij niet uit of ik met af of kl vlieg, dat is redelijk gelijkwaardig. (Hun short haul product)
Dat gezegd hebbende zou het mij van dat principe ook niet uit maken als ze de blauwe vloot wit schilderen en er een af logo op plakken, wat ik belangrijk vind is zo direct mogelijk naar mijn bestemming komen (veelal europese steden). En dat tegen een acceptabele kostprijs en vluchttijd.

Ik snap het sentiment, maar zoals hier voor ook al werd opgemerkt, ten tijde van de overname was kl helemaal niet zo fris, dat ze dat nu wel zijn is alleen is allen maar goed te noemen. Als de politiek er waarde aan hecht moeten ze gewoon de boedel
Overnemen van de Fransen, en klaar is het geneuzel. (Alleen iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren, zie alleen al de "schande" als het kabinet een bbj besteld)(overigens waarschijnlijk ivm klm, want boeing huis, dus goedkoper in onderhoud, maar dat geheel ter zijde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Beetje hetzelfde als Amerikanen dus :P zie het zelfde op werk, waar we hier in NL 1 fte hebben zijn het er 3 a 4 in de VS, frankrijk...ja geen idee,vaak het idee dat ze maar wat doen,of staken.

Oh en met KLM vind ik het altijd fijn als ik weer eens een tijd in azie ofzo heb gezeten dat ik gewoon een echt vers glas melk kan drinken :+ I know...ze moeten ook altijd wel lachen als ik om een grote mok verse melk vraag :P

[ Voor 37% gewijzigd door mrsar op 26-07-2017 22:57 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
Verkeerd topic

[ Voor 98% gewijzigd door menzo op 27-07-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33

Grouchy

meep meep

Nl-jeff schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:55:
Uiteraard vink ik het elke keer weer fijn om in een nederlands blauw toestel te stappen en waar ik ook vandaan kom nederlands te kunnen babbelen met de crew/passagiers (long haul)
Da's al een tijdje niet meer het geval. Laatste jaren huurt KLM ook gewoon low-cost FA's in op bv China bestemmingen die alleen Chinees en een of andere vorm van Chinglish spreken.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 01:03:
[...]

Da's al een tijdje niet meer het geval. Laatste jaren huurt KLM ook gewoon low-cost FA's in op bv China bestemmingen die alleen Chinees en een of andere vorm van Chinglish spreken.
Die zijn er voor de Chinese pax die geen Engels spreken, en die zijn er altijd in aanvulling op Nederlands personeel. Naar Japan hebben ze er ook altijd een of twee bij.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 27-07-2017 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 01:15:
[...]

Die zijn er voor de Chinese pax die geen Engels spreken, en die zijn er altijd in aanvulling op Nederlands personeel. Naar Japan hebben ze er ook altijd een of twee bij.
"Ter aanvulling" ;) . Da's vast de officiele reden, anders krijgen ze vast geen vergunning. Heb geen nederlands kunnen spreken op mijn laatste twee KL vluchten (ok welbij de ingang/uitgang).

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

voske schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:51:
[...]

Ik meen me een krantenartikel van een paar jaar geleden te herinneren dat men een overname door Air France eigenlijk nooit heeft zien zitten, maar dat dit überhaupt de enige optie was waarbij de naam KLM behouden bleef.
Ik denk dat het minder gaat om behoud van de naam en meer om behoud van (Nederlandse) banen en zeker ook de positie van Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

downtime schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:03:
[...]

Ik denk dat het minder gaat om behoud van de naam en meer om behoud van (Nederlandse) banen en zeker ook de positie van Schiphol.
Vooral dat laatste, zonder grote carrier verliest NL een belangrijk stuk infrastructuur.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:03:
[...]

De Fransen zijn net zo bang. De verdeling was ooit 60/40, maar is inmiddels 55/45 en het verschil wordt nog kleiner. Ze hadden gewoon nooit gedacht dat als je 1,5x zo groot bent je ooit het risico zou lopen om in een omslaande machtsverhouding terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Passagiers moeten deze zomer door heel Europa rekening houden met urenlange wachtrijen bij de grenspassage. Luchtvaartmaatschappijen vrezen een chaos door de aangescherpte controles bij de grenzen, met de reiziger als slachtoffer.

Volgens luchtvaartvereniging Airlines4Europe is de grensbewaking op veel Europese luchthavens flink onderbezet. “Op sommige vliegvelden zijn wachttijden van wel vier uur gemeten”, zegt directeur Thomas Reynaert.

Door de aangescherpte immigratieregels, opgelegd door Brussel, wordt intensief gecontroleerd op illegale immigratie en mogelijke banden met terreurorganisaties. “Tijdens het vakantieseizoen betaalt de passagier hiervoor de prijs. Op luchthavens als Madrid, Mallorca, Lissabon, Parijs, Lyon, Milaan en Brussel zien we chaotische taferelen.”

De controles zorgen voor een stijging van het aantal vluchtvertragingen met driehonderd procent, becijfert Airlines4Europe. “De lidstaten moeten een oplossing vinden.”
Bron: https://www.luchtvaartnie...-strengere-grenscontroles

Wachttijden tot 4 uur... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 11:19

icecreamfarmer

en het is

Daarom ga ik met de eurostar komend weekend. Relaxter dan de LCC's en sneller ook als je voor en na transport meerekent. Bovendien even duur.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Delta en China Eastern kopen ieder 10% in Air France

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:12:
Delta en China Eastern kopen ieder 10% in Air France
En AFKL investeert zelf weer in Virgin Atlantic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En om het netjes te voorzien van een bron: http://www.airfranceklm.c...ts-strategic-partnerships :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ben benieuwd hoe dit nieuws uit gaat pakken.

Anywho; zaterdag en zondag geeft U2 een concert in de Amsterdam Arena.
(nu al 4 maal tickets niet kunnen bemachtigen voor iemand |:( ).
En die hebben ook leuk vervoer:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2017/7/11/930879.jpg

Komt vanmiddag om 15:15 uur aan op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

VS Clubhouse d:)b d:)b

Netto levert het AF-KLM €500 miljoen op en Delta en China Eastern krijgen elk een stoeltje in de AF-KLM groep board of directors.
Ben benieuwd of ze er ergens nog wat slots voor moeten inleveren & wat er later met AZ gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Grouchy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 03:08:
[...]

VS Clubhouse d:)b d:)b

Netto levert het AF-KLM €500 miljoen op en Delta en China Eastern krijgen elk een stoeltje in de AF-KLM groep board of directors.
Ben benieuwd of ze er ergens nog wat slots voor moeten inleveren & wat er later met AZ gaat gebeuren.
Gegeven de discussie eerder mbt KLM vs AF. Helpt het hebben van wat meer neutrale boardmembers het samenwerken probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Gegeven de discussie eerder mbt KLM vs AF. Helpt het hebben van wat meer neutrale boardmembers het samenwerken probleem?
Ik acht het reëel dat op de middellange termijn de KLM losgeweekt wordt van AirFrance en dus overgenomen door Delta en China Eastern en dat AirFrance voor een nog groter deel in handen van de Franse overheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

swtimmer schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Met een Amerikaan en een Chinees verwacht ik in ieder geval iets meer engels en minder frans plus idd ook iets minder "Air France - Frankrijk" en "KLM - Nederland".
Ondertussen zijn er nog steeds genoeg boardmembers aangewezen door de franse staat, franse piloten etcetera
Frankrijks aandelenkapitaal verwatert wel wat maar behoudt wel 23 procent stemrecht. DL en MU krijgen samen 16 procent stemrecht.
Denk dat Delta op termijn als ze de kans krijgen voor meer aandelen en zeggenschap gaat (kijk bijvoorbeeld naar VS en AM waar ze een 49% belang hebben gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15:07
Ballebek schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:12:
De 23e een klacht gedeponeerd op de KLM website dat mijn entertainmentsysteem niet werkte op 2 long haul vluchten. Vandaag maar eens gevraagd wat de status is, moet ik nog een keer uitleggen, ondanks het kenmerk wat ik terug kreeg, waarvoor ik een klacht heb ingediend. Niet echt soepeltjes :)
Het heeft even geduurd, maar zojuist een EMD voucher van 200 euro ontvangen. :)

Was net aan het kijken naar 3 tickets voor New York en dat levert in totaal (!) nog geen 2000 punten op.

[ Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 28-07-2017 11:00 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Meer nieuws over de Amerikaanse paranoide waanzin: nieuws: Laptop met beschadiging of ontbrekend schroefje mag naar VS niet in h...

Dan is het maar te hopen dat je bijvoorbeeld nooit geheugen bijgeplaatst hebt, of een harde schijf vervangen in je laptop, want dan mag je hem nooit meer in de handbagage meenemen :X

Ze beginnen daar echt een beetje door te slaan met hun schizofrene paranoia.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
En zo effectief... want het is natuurlijk volkomen logisch dat iemand met snode plannen na het op moeizame plaatsen van explosieven in zijn laptop en de overige minitiueze voorbereiding op zijn daad een schroefje vergeet 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er is trouwens weer een vliegtuig met een enigszins bekend verleden gered, namelijk een oude 737-200 (D-ABCE, genaamd "Landshut") van Lufthansa, die in 1977 werd gekaapt en naar Mogadishu gevlogen werd, en daar enkele dagen later na een bestorming door GSG-9 weer bevrijd werd.

Nu waren vliegtuigkapingen in de jaren 70 natuurlijk niet bepaald ongebruikelijk, maar deze specifieke kaping had destijds behoorlijk veel media-aandacht
De 'Landshut', een Boeing 737-200 van Lufthansa die in 1977 werd gekaapt en dagenlang rondvloog boven het Middellandse Zeegebied, Arabië en Afrika, komt definitief terug naar Duitsland. Volgens Bild haalt de Duitse overheid het vliegtuig uit Brazilië, waar het al sinds 2008 staat weg te roesten.

Het toestel is voor omgerekend 20.000 euro aangekocht door het ministerie van Buitenlandse Zaken. In samenwerking met Lufthansa en de Dornier Stiftung krijgt de 737 een plek in een museum in Friedrichshafen aan de Bodensee.

Op 13 oktober 1977 werd de ‘Landshut’ op weg van Palma de Mallorca naar Frankfurt gekaapt door leden van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina, een groep die de Duitse RAF steunt. Na veel omzwervingen eindigt de kaping in het Somalische Mogadishu. De gezagvoerder wordt door de kapers gedood.

Minister Gabriel zei eerder dit jaar al dat de ‘Landshut’ een levende getuige is van een belangrijk moment in de Duitse geschiedenis en dat sloop absoluut voorkomen moet worden. Die wens lijkt nu in vervulling te gaan.

Het in 1970 gebouwde toestel was tot 1985 in dienst bij Lufthansa. Daarna kwam de Boeing 737 na omzwervingen in de VS, Frankrijk en Maleisië terecht bij het Braziliaanse TAF Linhas Aereas. Die maatschappij stelde het toestel in 2008 buiten dienst.
Bron: https://www.luchtvaartnie...komt-terug-naar-duitsland

Gaat dus om Wikipedia: Lufthansa Flight 181

De kist een jaar of 5 (1982) na de kaping in Hannover:

Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/5/2/5/2017525.jpg

Dat de kist wel een opknapbeurt kan gebruiken na bijna 10 jaar stilstand, laat dit filmpje wel zien:

Ik persoonlijk vind het altijd wel interessant als kisten met een verleden, zoals deze, bewaard worden. Vliegend of, zoals in dit geval als statisch museumobject, maakt me dan nog niet eens zoveel uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Er ging gistermiddag (27 juli) een flinke onweerstorm langs de luchthaven Istanbul-Atatürk.
Meerdere toestellen zijn beschadigd.

Een AtlasGlobal Ukraine A320:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFzYqTBXUAAKcx4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFxlrrTXcAAHZKl.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFxlrrdXcAIrhAB.jpg:large

De landing:

Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFwaYabWsAEKTXC.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFwaYacWAAEBK6t.jpg:large

Een A320 van Turkish Airlines:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DF0zKL3WAAAWSZ9.jpg:large

En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFwpCUdW0AAKRoo.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFwpCVkXoAAwgmU.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Vooral dat laatste lijkt me nogal pijnlijk, en duur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schijnt weer een zooitje te zijn op Schiphol, een echte Zwarte Zaterdag... het is blijkbaar zo druk dat er zelfs files op de A4 door ontstaan :X

Sfeerbeeld van 3 uur vannacht (!!!):

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DF4pUzFWAAEhSmb.jpg

En een paar uur later, rond 07:30-8:00:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DF4V9KxXkAADj0D.jpg

Aanschuiven dus! Kennelijk helpt die extra capaciteit die men in zou zetten ook niet voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:23:
Schijnt weer een zooitje te zijn op Schiphol, een echte Zwarte Zaterdag... het is blijkbaar zo druk dat er zelfs files op de A4 door ontstaan :X

[afbeelding]

[afbeelding]
Goeie reminder om niet in het hoogseizoen op vakantie te gaan. Ik wacht nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:33:
[...]

Goeie reminder om niet in het hoogseizoen op vakantie te gaan. Ik wacht nog even.
Ja, ik ook. Ik ga de 19e augustus. Is wel een zaterdag, maar de grote piek voor vertrekkers is dan natuurlijk al wel geweest.

Heb alleen op terugkomst op 31 augustus wel een drukte bij de aankomst, maar daar heb je over het algemeen minder last van dan bij drukte bij vertrek.

Wel een aardig kaartje met voorspelde druktes:

Afbeeldingslocatie: https://images1.persgroep.net/rcs/WZxSWqD6mTv7XIl38WJmdeIRu8o/diocontent/107956490/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Aanschuiven dus! Kennelijk helpt die extra capaciteit die men in zou zetten ook niet voldoende.
Op eerste foto zijn KLM balies helemaal leeg, op tweede foto rij voor KLM balies (interconintentaal). Probleem ligt op foto's zo te zien bij incheckbalies en niet bij security (Schiphol zegt wachttijd 15-20 minuten bij security)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:43
Foto 2 kan ook de lengte van de rij van foto 1 zijn he ;).

Maar goed, dit is een probleem bij de counters. Wachttijd van 15-20 min bij security is lang, maar niet abnormaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 29-07-2017 10:52 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik heb het dan ook niet specifieke over drukte bij security gehad, maar algehele drukte. Net als de diverse nieuwsbronnen ;)

Die 300+ man extra personeel zou immers over de hele luchthaven, inclusief incheckbalies, worden ingezet, niet enkel bij security.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ben blij dat ik 1 september pas weer vlieg :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wildhagen schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:38:

[afbeelding]
Handig kaartje :) . Ik kom de 5e aan op Schiphol en ga de 7e terug naar LGW, ziet er OK uit ;) . Maar ik verwacht toch een zootje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mrsar schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:35:
ben blij dat ik 1 september pas weer nooit vlieg :P
Oh wait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
H92! schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:44:
[...]

Op eerste foto zijn KLM balies helemaal leeg, op tweede foto rij voor KLM balies (interconintentaal). Probleem ligt op foto's zo te zien bij incheckbalies en niet bij security (Schiphol zegt wachttijd 15-20 minuten bij security)
Op die eerste foto staat iedereen juist in de rij voor security zo te zien. Op die tweede kun je dat niet echt goed zien.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 29-07-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:38:
[...]

[afbeelding]
Dus de vertrekhal is vooral extreem druk in juli en de aankomsthal in augustus...

Wel opvallend dat de zaterdag dus blijkbaar niet tot de extreem drukke dagen hoort...

Zouden de dinsdag en de woensdag qua drukte over het algemeen de gunstigste dagen zijn om te vertrekken en/of aan te komen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Op die eerste foto staat iedereen juist in de rij voor security zo te zien. Op die tweede kun je dat niet echt goed zien.
Lastig, waarschijnlijk toch combinatie. Als je rechtsonder kijkt zie je mensen met te grote koffers voor handbagage.
De Amerikaanse luchtvaartdienst FAA moet van de rechter onderzoeken of de hoeveelheid beenruimte en de stoelbreedte in een vliegtuig van invloed is op de veiligheid.
http://nos.nl/artikel/218...tte-vliegtuigstoelen.html

Ben benieuwd wat het resultaat van dit onderzoek gaat worden. Bij Iberia Express/Vueling heb ik zelfs te weinig beenruimte (ben korter dan gemiddelde Nederlander, maar blijkbaar langer dan gemiddelde Spanjaard :o ). Hierdoor zit ik min of meer vast in mijn stoel, wat niet het evacueren versneld (laten we alle andere zaken buiten beschouwing laten, bijv handbagage meenemen bij evacuatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zou leuk zijn als dat afgedwongen wordt, ook bij ons, maar ik vrees ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
H92! schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:37:
Bij Iberia Express/Vueling heb ik zelfs te weinig beenruimte (ben korter dan gemiddelde Nederlander, maar blijkbaar langer dan gemiddelde Spanjaard :o ).
Daar heb je helemaal gelijk in. Bij Wizz of Ryanair kan ik prima zitten met mijn 1,81m, maar Iberia Express is echt de krapste. De non-express IB valt trouwens wel mee.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Die rijen staan voor bagage drop. Check-in gaat vlot, maar nu heeft iedereen koffers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Borromini schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:49:
Zou leuk zijn als dat afgedwongen wordt, ook bij ons, maar ik vrees ervoor.
Als de FAA veiligheidsproblemen rapporteert en maatregelen neemt dan kan hun Europese tegenhanger daar haast niet omheen. Op z'n minst zullen ze dan eigen onderzoek moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Freak187

geen

Piet91 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:01:
Er ging gistermiddag (27 juli) een flinke onweerstorm langs de luchthaven Istanbul-Atatürk.
Meerdere toestellen zijn beschadigd.

Een AtlasGlobal Ukraine A320:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De landing:

[video]

Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines:

[afbeelding]
[afbeelding]

Een A320 van Turkish Airlines:

[afbeelding]

En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader:

[afbeelding]
[afbeelding]
Die hagelschade op radome en vleugelvoorrand zijn kut, maar die Kalitta is het slechtst eraan toe.... dat lijkt me niks met hagel te maken hebben.. meer gebrekkige grondafhandeling.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:53:
[...]

Die rijen staan voor bagage drop. Check-in gaat vlot, maar nu heeft iedereen koffers mee.
De bagage drop (van KLM allicht) is linksonder, daar staat niemand voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

H92! schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:37:
[...]
Als je rechtsonder kijkt zie je mensen met te grote koffers voor handbagage.
Bij Ryanair werden op een gegeven moment die buitenmaatse 'handbagage' rolkoffers van een label voorzien en bij de ruimbagage gevoegd.
Dat scheelde behoorlijk in de overhead storage ! Hoop dat KLM dat ook gaat doen, daar merkte ik laatste keer niks van de beperkingen ...
Fiber schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Wel opvallend dat de zaterdag dus blijkbaar niet tot de extreem drukke dagen hoort...
15 en 22 juli in ieder niet ...

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 29-07-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:06:
[...]

De bagage drop (van KLM allicht) is linksonder, daar staat niemand voor.
Dat zijn de apparaten inderdaad. Die werken niet als het druk is :) Gaan bij beetje drukt de storingsmodus in. De rij is dus voor de bagage dropoff met gewoon medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:29:
[...]
Die werken niet als het druk is :) Gaan bij beetje drukt de storingsmodus in.
lolwut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Overigens voor de gene die privium hebben en die lange rij willen ontsnappem, ga via vertrek 2 of 3 dan kan je binnendoor via de privium doorgang naar hal 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Freak187 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Die hagelschade op radome en vleugelvoorrand zijn kut, maar die Kalitta is het slechtst eraan toe.... dat lijkt me niks met hagel te maken hebben.. meer gebrekkige grondafhandeling.
Kan toch dat die loader door een extreme windvlaag tegen het toestel geblazen is.

Ik ben overig heel erg blij dat ik deze vakantie vanaf Rotterdam vlieg zeg. Moet er niet aan denken om zo de vakantie te beginnen met die poppenkast op Schiphol. De routes vanaf Rotterdam zijn natuurlijk wel beperkter, maar het is vaak wel goedkoper dan vanaf Schiphol. Maar zelfs al zou ik geld moeten toeleggen tov Schiphol, dan zou ik momenteel geen moment twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

wildhagen schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:56:
Ik heb het dan ook niet specifieke over drukte bij security gehad, maar algehele drukte. Net als de diverse nieuwsbronnen ;)

Die 300+ man extra personeel zou immers over de hele luchthaven, inclusief incheckbalies, worden ingezet, niet enkel bij security.
Vanmorgen na PVG-AMS zojuist effe landside gegaan om nog een stuk baggage in te checken voor m'n laatste leg. Rijen die ik zag zijn Transavia etc volk die hun baggage proberen in te checken. SP Desk was een zee van rust.
Daarna door naar security....
SP/Privium security lijn was nog niet open om wat voor vage reden?? Het was echter niet echt druk, wachttijd was een minuut of 3. Kreeg wel een beetje medelijden met security. Werknemers vroegen netjes aan Transavia pax om laptops etc eruit te halen. Ik had 5-6 mensen voor me en ze halen er 2 uit na scannen, nuts 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Goner schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:20:
[...]
Bij Ryanair werden op een gegeven moment die buitenmaatse 'handbagage' rolkoffers van een label voorzien en bij de ruimbagage gevoegd.
Dat scheelde behoorlijk in de overhead storage ! Hoop dat KLM dat ook gaat doen, daar merkte ik laatste keer niks van de beperkingen ...
Kwam gisteren terug vanaf ICN, de gast voor me haalde 1 maximale koffer, 1 grote rugzak en 2 tassen uit de overhead storage. Zei nog iets tegen een stewardess nadat ie stond te kloten om het mee te nemen;
"1 koffer + accesoire toch ?"
"owww, praat me dr niet van, word dr helemaal gek van"
"kan het me voorstellen, fijne dag nog :)"

(om een idee te geven van het soort persoon, meneer flikkerde zn stoel maximaal naar achter voordat we uberhaupt teruggeduwd werden en heeft die vervolgens alleen terug gezet voor het opstijgen en landen, beide keren na 2x opnieuw vragen. Vermoed dat ie uit Israel kwam, dat gedrag past wel in hun straatje)

Denk dat ze gewoon te weinig autoriteit/backup hebben om dr echt iets aan te doen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
747-400 of 777-200ER (beide KLM) om 12 uur opgesloten te zitten in economy class?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
744.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Ballebek schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:08:
747-400 of 777-200ER (beide KLM) om 12 uur opgesloten te zitten in economy class?
+ 744 heeft of niet de nieuwe slim line stoelen, beter zit comfort
+ 744 wordt uitgefaseerd een van de laatste kansen om the queen of the skies te vliegen

+ 773 beter IFE scherm

Zou de 747 any day of the week kiezen boven de 773. Alleen al om de bredere en zachtere stoelen.

(Edit: Damn autocorrect !)

[ Voor 3% gewijzigd door Stinger_Ventura op 30-07-2017 15:41 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
747 it is (niet bekend met de 777). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

747, zonder een seconde twijfel, de stoelen zijn in economy zelfs beter dan de 777 in economy comfort (bij KLM iig)
Alleen een rumoerig toestel, maja, active noise cancelling, dus boeit mij het :+

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Banana safety car for scale. :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.jetphotos.com/full/6/75886_1499963343.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 16:46
Voor het eerst in lange tijd weer eens met KLM economy longhaul gevlogen (met de hierboven genoemde 777). Op zich allemaal best prima. Ik ben niet zo groot dus was het best te doen qua krapte (voor 6-7 uurtjes).

Ik merk wel dat hoe vaker je reist, hoe meer je je ergert aan medepassagiers :s. Misschien heb ik iets gemist, maar volgens mij werkt het IFE systeem met touchscreen... De passagier achter mij had zo te merken echter een beukscreen. Achter mijn vriendin zat een ouderwetse optrekker (die niet op kan staan zonder aan je stoel te gaan hangen met lanceereffect). En een rij voor ons zat de alom bekende vrouw met sokloze voeten half over de headrest voor haar. Is er een zo'n bingokaart die je tijdens de vlucht kunt afvinken? Was een flink eind gekomen denk ik ;).

Zo nu weer genoeg geklaagd!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Loogie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:23:
Is er een zo'n bingokaart die je tijdens de vlucht kunt afvinken?
Jazeker!

Afbeeldingslocatie: http://howibecametexan.com/wp-content/uploads/2013/12/Slide1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/57/c5/ae/57c5aea579d0648a8d1bd31b41982865.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Loogie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:23:
Ik merk wel dat hoe vaker je reist, hoe meer je je ergert aan medepassagiers :s. Misschien heb ik iets gemist, maar volgens mij werkt het IFE systeem met touchscreen... De passagier achter mij had zo te merken echter een beukscreen. Achter mijn vriendin zat een ouderwetse optrekker (die niet op kan staan zonder aan je stoel te gaan hangen met lanceereffect). En een rij voor ons zat de alom bekende vrouw met sokloze voeten half over de headrest voor haar. Is er een zo'n bingokaart die je tijdens de vlucht kunt afvinken? Was een flink eind gekomen denk ik ;).

Zo nu weer genoeg geklaagd!
Zo herkenbaar... Heb zelf de instelling om tijdens de vlucht mijn medepassagiers het minst tot last te zijn, maar dat lijkt wel steeds uitzonderlijker te worden. Af en toe heb je echt het idee dat mensen het er op uit zijn om anderen te irriteren.

Waar ik me ook steeds over verbaas is het feit dat het overgrote deel van de passagiers zodra het toestel stilstaat al op gaan staan en hun bagage met alle geweld proberen te pakken. Zelfs als ik bij het gangpad zit staan mijn 'rij-genoten' vaak al direct op en blijven ook staan. Degene bij het raampje verdraait daarbij bijna zijn of haar nek, maar dat schijnt waarschijnlijk wel lekker te zijn want die persoon blijft in de regel gewoon een paar minuten in die positie staan.

En dan zijn de mensen in de rij achter je ook nog verbaasd dat als je dan eindelijk op kunt staan je ook nog het lef hebt om ze niet voor te laten... Ze staan immers als zo lang. Dat zal wel extra rechten geven, of zo.

Misschien dat met deze methode het vliegtuig 30 seconden sneller leeg is, hoewel ik het betwijfel want chaos blijft het. Die 30 seconden maakt voor het gros van de mensen niet uit aangezien ze toch nog een koffer op moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:52
alexbl69 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:46:
En dan zijn de mensen in de rij achter je ook nog verbaasd dat als je dan eindelijk op kunt staan je ook nog het lef hebt om ze niet voor te laten... Ze staan immers als zo lang. Dat zal wel extra rechten geven, of zo.
Ik zit ook altijd gangpad en laat dan vaak de mensen naast mij ook nog even lekker voor gaan >:) wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Je vergeet de verdwaalde Indier die de gehele cabine naar curry laat ruiken, maar verder kan ik ze op elke vlucht allemaal afvinken. En vergeet niet de grootste irritatie tijdens nachtvluchten: Even kijken of het al licht is buiten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Ballebek schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Je vergeet de verdwaalde Indier die de gehele cabine naar curry laat ruiken, maar verder kan ik ze op elke vlucht allemaal afvinken. En vergeet niet de grootste irritatie tijdens nachtvluchten: Even kijken of het al licht is buiten :F
En natuurlijk niet te vergeten de "rustloze" passagier die natuurlijk, die meer staat als dat die zit. (bij de laatste vlucht gevraagd of er een probleem met de stoel was?) die kon daar niet om lachen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
Ballebek schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:55:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.iemandverrassen.nl/wp-content/uploads/2015/06/Slaapmasker-droomprinses-foto.jpg

Gewoon het raampje open laten, want het is soms te mooi buiten om niet te kijken :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nl-jeff schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:26:
[...]

En natuurlijk niet te vergeten de "rustloze" passagier die natuurlijk, die meer staat als dat die zit. (bij de laatste vlucht gevraagd of er een probleem met de stoel was?) die kon daar niet om lachen...
Vorige vlucht halve cabine was onderdeel van een vrijgezellen feestje, normaal geen probleem ofzo, kon ze zelfs horen schreeuwen met muziek in mijn oren..

Zelfs de captain vroeg of het minder kon :+
"This is the captain speaking, to the girls there in the back, please keep it down, I am trying to fly this plane!" :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
LordSinclair schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:28:
[...]
Gewoon het raampje open laten, want het is soms te mooi buiten om niet te kijken :)
Ik heb er geen last van, zolang mijn scherm voor mn snuffert het maar doet.
Ik kan me niet druk maken om dat soort kleine dingen, meer dat ik de grijze massa van anderen niet snap zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

[afbeelding]

[afbeelding]

Pfff, moet er niet aan denken. Mijn zusje is gister vertrokken naar Rome. Half 7 aanwezig, half 8 vliegen. Weeze is toch verrekte handig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

230k (op 1 dag!) reizigers verwerk je ook niet zomaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mis de "ik moet perse naar de wc tijdens dinner service en oprotten dus met die trolley"
de "ik stop mijn koffer boven jouw stoel ondanks dat ik een paar rijen verder zit en daar nog genoeg ruimte is"
de "ik blijf lekker in het gangpad staan tijdens het boarden, je ziet maar of je er langs komt".
en bij het wachten op de bagage "ik ram jouw enkels verrot met mijn karretje want ik wil perse vooraan staan".

(domestic in China vliegen eist nogal wat van je geduld soms)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
nog eentje dan voor de klaagzangmaandag:
-bij het De-plainen terwijl jij je koffer staat te pakken er passagiers zich achter je wurmen en niet het fatsoen hebben om even de 20 seconden te wachten.
- het madammeke voor je wat wel zelf de koffer in kon pakken maar niet de kracht heeft om het boven haar hoofd te tillen in de overhead (en de FA niet mag helpen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja.

Jean-Paul Sartre: "Hell is other people".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Ja, nog ff klagen. Leuk :) .

Nog eentje dan... de bagageband. Begrijp nooit waarom mensen het handig vinden om daar letterlijk met hun neus bovenop te gaan staan. Als iedereen op 2 meter afstand staat zal dat een stuk minder hectiek geven lijkt me zo.

Pagina: 1 ... 61 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek