Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.242 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:13:
[...]

Whoo! Scary... AMS is zon veilige luchthaven en LCY zo klein dat je bij beide niet zo iets verwacht. Zeker als je koffer op slot is en je de sloten nu kwijt bent.
Zou flink wat trammelant schoppen.

Succes met je amex verzekering, hoor daar niet al te beste verhalen over. Oa van PMW in een ander topic.
Tot nu toe was Amex erg behulpzaam maar eerst moet BA de boel formeel afwijzen (of dokken, mag van mij ook). Als backup is er nog de FBTO buitenhuismodule van m'n inboedelverzekering maar het blijft gehannes.

De support van BA is wel draconisch slecht. Ik werd zes keer achter elkaar doorverwezen naar een ander telefoonnummer waar me vervolgens werd verteld dat ik daar ook niet moest zijn - tot aan niet werkende nummers aan toe. En de zevende persoon verwees me vervolgens door naar een website 8)7 Door de computerstoring van een paar weken geleden is er ook nog eens een achterstand van 4-6 weken met de verwerking.

[ Voor 24% gewijzigd door Daniel op 21-07-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:36:
Iemand ooit meegemaakt dat ingecheckte bagage opengemaakt is? Gisteren van AMS naar LCY gevlogen en bij aankomst ontdekten we dat beide koffers waren opengemaakt en doorzocht: sloten weg, en bij mijn vrouw diverse zaken gestolen.
Ja, regelmatig hierzo door de TSA en altijd wanneer ik vlieg vanuit TLV. D'r ligt dan wel altijd een kaartje van ze in of ze plakken een sticker.
TLV; gebruik nooit meer een slot. Dat wordt er de helft van de tijd toch afgesloopt. TSA: heel soms ben ik m'n slot kwijt. De rest laten ze ongemoeid.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:40

Garyu

WW

Grouchy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:58:
[...]

Ja, regelmatig hierzo door de TSA en altijd wanneer ik vlieg vanuit TLV. D'r ligt dan wel altijd een kaartje van ze in of ze plakken een sticker.
TLV; gebruik nooit meer een slot. Dat wordt er de helft van de tijd toch afgesloopt. TSA: heel soms ben ik m'n slot kwijt. De rest laten ze ongemoeid.
^^ dit. Nooit een slot op de koffer... Security sloopt die er wel af als het niet open gaat. Verzekering danwel airline is de enige manier om eventueel geld terug te krijgen. Je kan het helaas niet echt vermijden, al komt het in West Europa erg weinig voor. Of gewoon geen ruimbagage meenemen, dat helpt ook.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Kortste vlucht: hangt af van hoe je het ziet. In tijd of in afstand.
In tijd: Montevideo (MVD) - Buenos Aires (EZE). 25 minuten in de vlucht, inclusief eten en drinken (!)
In afstand: Caracas (CCS) - Los Roques (LRV) in Venezuela. Zal 35 minuten geweest zijn, maar met een Trislander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de tijdsduur van de vluchten hier genoemd niet eens het meest bijzonder. Vooral de exotische bestemmingen en bijzondere toestellen die erbij horen maken het leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:52:
[...]
Vraag me ook af waar. Op Schiphol is de afhandeling zo goed als volledig geautomatiseerd en op LCY zouden ze wel heel snel moeten zijn, die koffers worden basicly uit het vliegtuig door een gat in de muur geduwd.
Meermaals gehoord. Ook zelf meegemaakt. Mijn zusje ook. Allemaal uitgaand vanaf Schiphol, nooit op terugweg.

Gaat eigenlijk altijd om electronica die er uit gaat. Ik heb nooit iets van waarde in mijn koffer. Zelfs de duurdere kleding gaat altijd in mijn carry-on. Gaat mij niet gebeuren dat mijn Tod's gedragen worden door iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mrsar schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:44:
Wat is trouwens de kortste vlucht die mensen gemaakt hebben hier? mijn hangt nu op 20min (FRA-NUE en NUE-MUC) met een gewone jet en in de Filipijnen 20 a 30 min met een atr72 en alsnog op alle vluchten een snack/drinken krijgen :P
De kortste vlucht die ik gemaakt heb was van U-Tapao naar Don Muang*) in een A340. Ik weet niet meer hoe lang de vlucht duurde, maar ik had het graag zonder gedaan, ik was niet echt blij met de uitwijk naar U-Tapao.

*)Sindsdien is de spelling aangepast, ik weet het.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:59:
[...]

De kortste vlucht die ik gemaakt heb was van U-Tapao naar Don Muang*) in een A340. Ik weet niet meer hoe lang de vlucht duurde
Dat is een vlucht van ongeveer 30 minuutjes.

De kortste commerciele vlucht is volgens mij tussen PPW en WRY, een afstand van 2.7 km, met een vluchttijd van circa 1.5 minuut (recordtijd is 53 seconden): Wikipedia: Westray to Papa Westray flight

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:15:
[...]
De kortste commerciele vlucht is volgens mij tussen PPW en WRY, een afstand van 2.7 km, met een vluchttijd van circa 1.5 minuut (recordtijd is 53 seconden): Wikipedia: Westray to Papa Westray flight
En hoeveel hier hebben dat traject gevlogen :? De vraag was de persoonlijke kortste vlucht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanochtend weer lange lange lange rijen. En weer niet voor security. Nee, voor bagage dropoff KLM. Ze hebben echt lekker de aandacht weten af te leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Kreeg eerder deze week ook al foto's binnen van rijen die vanuit hal 2 bij de KLM begonnen en door heel de loophal tussen 2 en 3 liepen. Als ge van 3 naar 22 wilde mocht je buitenom.

Afijn later op de dag mag ik ook vliegen, zie wel wat het wordt.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Grouchy schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:34:
Kreeg eerder deze week ook al foto's binnen van rijen die vanuit hal 2 bij de KLM begonnen en door heel de loophal tussen 2 en 3 liepen. Als ge van 3 naar 22 wilde mocht je buitenom.

Afijn later op de dag mag ik ook vliegen, zie wel wat het wordt.
Ik mag maandag weer hoop dat het dan rustiger is, gisteren complete lange rij van de d-pier richting de douane, daar had de security de trap uit voorzorg af gezet. Iedereen in die lange rij als schapen wachten, ik ben er om heen gelopen richting e/f daar is nog een doorgang en geen kip te bekennen...

Overigens vind ik het tot nu toe erg mee vallen bij de prio sec. het is niet drukker dan normaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Nl-jeff op 22-07-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Nl-jeff schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Ik mag maandag weer hoop dat het dan rustiger is, gisteren complete lange rij van de d-pier richting de douane, daar had de security de trap uit voorzorg af gezet. Iedereen in die lange rij als schapen wachten, ik ben er om heen gelopen richting e/f daar is nog een doorgang en geen kip te bekennen...

Overigens vind ik het tot nu toe erg mee vallen bij de prio sec. het is niet drukker dan normaal.
Net aangekomen vanuit BRU :)B :)F . Daarzo zo relaxt. Niemand voor me en de gewone rijen waren daarzo waren ook erg kort.

Nu op AMS. Rijen voor de Schengen-non Schengen transfer @AMS waren er niet.
Security Schengen zag er ook goed uit. niet zo relaxed als BRU maar denk dat de maximale wachtttijd daarzo 10 minuten was.
Wat ik van andere hoorde eerder deze week was dat het langer duurde bij het inchecken/baggage drop bij de airlines en zoals jij ook al zij bij de paspoortcontrole.

[edit] en ik zie dat Schiphol wil dat ik 90 minuten van te voren alsjeblieft al naar mijn gate wil gaan 7(8)7 Wacht wel tot T-35 voordat ik aanloop.

[ Voor 42% gewijzigd door Grouchy op 22-07-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

PWM schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:47:
[...]
Overstappen op Detroit was makkelijker dan gedacht. Maar als je achterin zit en een vlucht voor je bent, kan het wel krap worden.
Vorige week inmiddels voor de 4e keer via DTW naar MSN gevlogen. Het is daar inmiddels wel veranderd. De vragen wat je komt doen mag je bij een paal invoeren en geen irisscan deze keer. Ook eindelijk eens een wat vriendelijkere TSAer.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:53

TinusTegengas

Formula Racing

Freee!! schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:49:
[...]
De vraag was de persoonlijke kortste vlucht.
10 minuten tot ik "uitstapte" op 4Km hoogte, of telt dat niet :+

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Een vraagje voor de AMS kenners hier: kan je bij terugkomst van een non schengen vlucht Nog even duty free shoppen, wil graag een fles jack Daniels kopen? In het non schengen gedeelte weet ik dat je een boarding pass nodig hebt maar is dat ook zo in het schengen gedeelte? En kan ik zo naar het schengen gedeelte lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xepos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 02:28:
Een vraagje voor de AMS kenners hier: kan je bij terugkomst van een non schengen vlucht Nog even duty free shoppen, wil graag een fles jack Daniels kopen? In het non schengen gedeelte weet ik dat je een boarding pass nodig hebt maar is dat ook zo in het schengen gedeelte? En kan ik zo naar het schengen gedeelte lopen?
Neen dat is alleen voor vertrekkende passagiers. En nee je kunt niet van schengen naar non-schengen zonder een boarding pass te hebben voor een non-schengenvlucht dezelfde dag.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op zondag 23 juli 2017 @ 02:33:
[...]

Neen dat is alleen voor vertrekkende passagiers. En nee je kunt niet van schengen naar non-schengen zonder een boarding pass te hebben voor een non-schengenvlucht dezelfde dag.
Zoals CyBer al schreef bij aankoop vragen ze om je BP
Enne * cough* Privium *cough*
TinusTegengas schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:55:
[...]

10 minuten tot ik "uitstapte" op 4Km hoogte, of telt dat niet :+
Zo ken ik er ook nog wel wat. F27 troopship en eruit stappen. Plus je kreeg nog geld toe. Dat soort korte vluchten doe je dus enkele keren en aan het eind heb ie genoeg bij elkaar geharkt om de bloemetjes buiten te zetten.

Enne maar 40 minuten vertraging bij overstap @PEK..valt niet tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 23-07-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Je kan wel als je vertrekt de fles al kopen en hem bij terugkomst ophalen.

Is wel alleen intra EU

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/shop-en-collect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:13:
[...]

Whoo! Scary... AMS is zon veilige luchthaven en LCY zo klein dat je bij beide niet zo iets verwacht. Zeker als je koffer op slot is en je de sloten nu kwijt bent.
Zou flink wat trammelant schoppen.

Succes met je amex verzekering, hoor daar niet al te beste verhalen over. Oa van PMW in een ander topic.
AMS zo'n veilige luchthaven? Waar haal je dat vandaan :X Op Schiphol zijn al jaren georganiseerde bendes actief die bagage leegroven. Het enige voordeel van AMS is het volume aan bagage, waardoor de kans dat precies jij slachtoffer wordt klein is.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
AMS is heel veilig vergeleken bij sommige oorden in de wereld, maar kostbare shit in je koffers doen is een slecht idee ongeacht waar je heen gaat, want los van baggage handlers gaan ze ook door de handen van stelende security forces als de TSA die exact weten wat er in zit want X-ray. Baggage handlers moeten tenminste nog gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
Daarom reis ik meestal zonder checked baggage. Een schooltas past alles in voor twee-drie weken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:16:

Baggage handlers moeten tenminste nog gokken.
Ik zie in webshops soms koffers die (veel) meer dan € 500 kosten. Dan vraag je er toch ook om? De bagage handler weet die dure merken (met dure inhoud) er feilloos uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

PWM schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:46:
Vanochtend weer lange lange lange rijen.
We zijn net terug van een week Ierland (Kilkenny). 15 juli heen en 22 terug met Ryanair ; eigenlijk geen noemenswaardig oponthoud op Schiphol en Dublin ... alleen die automatische paspoortcontrole duurt langer dan via marechaussee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

mrsar schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:44:
Wat is trouwens de kortste vlucht die mensen gemaakt hebben hier? mijn hangt nu op 20min (FRA-NUE en NUE-MUC) met een gewone jet en in de Filipijnen 20 a 30 min met een atr72 en alsnog op alle vluchten een snack/drinken krijgen :P
Da's wel kort. Kortste voor mij was Belgrado (BEG) naar Sarajevo (SJJ), was iets
van 40 minuten met een of ander old-school propellorvliegtuig wat erg rammelde. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
menzo schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Je kan wel als je vertrekt de fles al kopen en hem bij terugkomst ophalen.

Is wel alleen intra EU

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/shop-en-collect/
Ja had ik ook al naar gevraagd maar kon helaas niet omdat ik een vlucht buiten Europa heb.
CyBeR schreef op zondag 23 juli 2017 @ 02:33:
[...]

Maar het is dus niet mogelijk om van non schengen naar schengen te gaan en daar duty free te shoppen?
Heb achteraf nog een treinreis richting België met de thalys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xepos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Maar het is dus niet mogelijk om van non schengen naar schengen te gaan en daar duty free te shoppen?
Nee.
Tenzij jij moet instappen via een schengen gate is dat niet relevant want geen vlucht maar een trein.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 23-07-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Een vraagje voor de AMS kenners hier: kan je bij terugkomst van een non schengen vlucht Nog even duty free shoppen, wil graag een fles jack Daniels kopen? In het non schengen gedeelte weet ik dat je een boarding pass nodig hebt maar is dat ook zo in het schengen gedeelte?
In Schengen moet je ook een boardingpass hebben maar een aankomst in AMS voldoet, heb regelmatig bij aankomst een fles gekocht. Lijkt me dat dat bij nonSchengen ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:12
Devil schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:41:
[...]

AMS zo'n veilige luchthaven? Waar haal je dat vandaan :X Op Schiphol zijn al jaren georganiseerde bendes actief die bagage leegroven. Het enige voordeel van AMS is het volume aan bagage, waardoor de kans dat precies jij slachtoffer wordt klein is.
Heb je daar een bron van? Heb hier nog nooit wat van gemerkt op het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Thijs8472 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:48:
[...]

In Schengen moet je ook een boardingpass hebben maar een aankomst in AMS voldoet, heb regelmatig bij aankomst een fles gekocht. Lijkt me dat dat bij nonSchengen ook zo is.
Ik ga het eens gewoon proberen! Bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Gisteren ook op weer op Schiphol vertrokken. Vloog met LH dus kon geen gebruik maken van Elite+ status bij, maar dat was ook niet nodig want de rij bij de non-priority lane was korter dan bij de priority lane 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xepos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Ja had ik ook al naar gevraagd maar kon helaas niet omdat ik een vlucht buiten Europa heb.

[...]

Zijn wij dan ook al uit Schengen gestapt ondertussen? Bexit? :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Xepos schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Ik ga het eens gewoon proberen! Bedankt voor jullie antwoorden.
Doe maar niet, Bij Gall & Gall is de drank een stuk goedkoper. Trap niet in de val die "Duty Free" heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

prijk schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:26:
[...]

Doe maar niet, Bij Gall & Gall is de drank een stuk goedkoper. Trap niet in de val die "Duty Free" heet.
Meestal wel. Minder belasting = meer winst voor de ondernemer. Als consument heb je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:38:
[...]

Zijn wij dan ook al uit Schengen gestapt ondertussen? Bexit? :+
Met de trein kom je niet in 't Schengen deel van een *lucht*haven he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waar was het onduidelijk dat het een grapje was? :?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 07:45
downtime schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:59:
[...]

Ik zie in webshops soms koffers die (veel) meer dan € 500 kosten. Dan vraag je er toch ook om? De bagage handler weet die dure merken (met dure inhoud) er feilloos uit te halen.
Oh? Dus omdat ik een Mercedes rij vraag ik ook om een auto-inbraak? Fuckers moeten gewoon van onze spullen afblijven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
[...]

Alleen de palletaanbiedingen zijn interessant, die liggen qua prijs op drankdozijn.nl niveau met als voordeel dat je geen complete doos hoeft te bestellen. De prijzen van de rest is niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:32:
[...]

Oh? Dus omdat ik een Mercedes rij vraag ik ook om een auto-inbraak? Fuckers moeten gewoon van onze spullen afblijven. :X
VVD'ers in het algemeen vragen toch om inbraak? >:)

On a more serious note: wat Zeef zegt dus inderdaad. Wat doet het er nou toe hoeveel waarde je koffer en de inhoud hebben? Of het nou €100, €1000 of €10000 is, mensen moeten gewoon met hun klauwen van de spullen van een ander afblijven. Laten we niet beginnen met victim blaming :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Ik word over 't algemeen niet snel boos maar om dit soort shit kan ik me dus echt zo onnoemelijk kwaad maken. Blijf gewoon met je klauwen van andermans spul af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Mensen horen niet te stelen maar als er toch gestolen wordt dan moet je je ook niet gedragen alsof er geen dieven bestaan. En ja, ik weet dat dit hellend vlak is, en dichtbij victim blaming komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 19-09 15:07
Werd net wakker van een KLM Cargo 747 (PH-CKB) die hierover vloog. Nooit last van vliegtuigen maar deze maakte een raaaar geluid.

[ Voor 36% gewijzigd door Uberprutser op 23-07-2017 22:24 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:43
Ballebek schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:22:
Werd net wakker van een KLM Cargo 747 (PH-CKB) die hierover vloog. Nooit last van vliegtuigen maar deze maakte een raaaar geluid.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Akl9k1OgibA/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik weet niet of de AvTalk Podcast van Flightradar24 al voorbij is gekomen in dit topic.
https://www.flightradar24.com/blog/category/avtalk-podcast/

Heel interessant, gaat net wat dieper in de materie en nieuws. Aflevering 10 had een interview met een flight operations manager bij een Cargo airline (Ik gok Kalitta Air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

[...]

Natuurlijk niet, maar het speelt wel mee. Ik heb, in een andere functie, ook veel moeten reizen en
maakte altijd gebruik van een set V&D koffers (:')) welke ik al in mijn bezit had en prima voldeden.
Toen ik een keer in [HND] aankwam viel mijn grootste koffer van narigheid uit elkaar en kreeg ik
een nette LV koffer cadeau van de zakenrelatie welke mij opwachtte. Mag je raden welke koffer er
in [ZAG] was opengebroken? Juist, de LV. Helaas voor de dieven zat er niks van grote waarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46

Freak187

geen

PWM schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:46:
Vanochtend weer lange lange lange rijen. En weer niet voor security. Nee, voor bagage dropoff KLM. Ze hebben echt lekker de aandacht weten af te leiden.
Schiphol is veel te druk. Ze zijn steeds meer een supermarkt ipv een luchthaven. Alles duurt lang: file op snelweg om überhaupt Schiphol op te komen, inchecken/bagage, security, KMAR. En bij KLM duurt het boarden lang omdat ze de handbagage regels niet handhaven. Op die manier is vliegen ronduit vervelend.
Het netwerk is fantastisch, maar qua afhandeling moet het veel sneller kunnen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:52:
[...]

VVD'ers in het algemeen vragen toch om inbraak? >:)

On a more serious note: wat Zeef zegt dus inderdaad. Wat doet het er nou toe hoeveel waarde je koffer en de inhoud hebben? Of het nou €100, €1000 of €10000 is, mensen moeten gewoon met hun klauwen van de spullen van een ander afblijven. Laten we niet beginnen met victim blaming :N
Het zou niet moeten mogen dat het gebeurd, maar het gebeurd wel helaas.

Daarom probeer ik voor mijzelf altijd de kans de verkleinen door gewoon een minder aantrekkelijk target te zijn dan de spreekwoordelijke buurman. (en natuurlijk geen dure elektronica erin)
-----------

Mbt korte vluchttijden, blijft dat bij mij steken op de range van AMS-Liverpool, AMS-Hamburg en AMS-Berlijn, dus niet echt in de korte range.

Wel afgelopen december een nieuw record gevestigd in de catagorie "aankomst luchthaven tot zitten in vliegtuig".

Had een vlucht van Nelson naar Auckland en aangezien ik niet goed wist hoe lang ik erover deed om vanuit centrum Nelson naar het vliegveld te komen en alles daar te regelen was ik redelijk op tijd aanwezig (1,5 uur voor vertrek).

Bij aankomst op de luchthaven bleek echter dat mijn vlucht een technisch probleem had en dus werd ik door de Air New Zealand crew in record tempo ingechecked op een vervangende vlucht en kon ik gelijk naar het vliegtuig lopen (geen douane checkpoint of tassen checkpoint). Ik zag nog net mijn tas in de achterkant van de Q400 geladen worden en 10 minuten na aankomst op de luchthaven zat ik klaar voor vertrek. :9

Enige nadeel is dat ik door familie opgehaald zou worden in Auckland en ik daar dus iets eerder dan gepland al stond :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hogader schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Ik zag nog net mijn tas in de achterkant van de Q400 geladen worden en 10 minuten na aankomst op de luchthaven zat ik klaar voor vertrek. :9
Dat heb ik sneller gedaan in TXL met KLM. Aankomst, check-in, security, boarden allemaal binnen 5 of 6 minuten.

Fijn vliegveldje dat. Jammer dat er alleen een bus heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij binnenlandse vluchten in NZ is geen veiligheidscontrole, noch bagage noch passagiers. Dat scheelt tijd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Korste vlucht was bij mij BOY > VAR (oftwel Burgas>Varna) Dit is hemelsbreed nog geen 100km. De tijd weet ik niet (15 min? incl.), was met een 737.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Vraagje aan de kenners: zou je een Wallet Ninja in je handbagage door de douane heen kunnen krijgen? Volgens de verpakking van de gadget is deze TSA approved, waardoor je deze mee kan nemen tijdens de vlucht.
Gister tijdens een BBQ vroegen we ons serieus af of dit nou wel echt mogelijk is. Er zitten toch behoorlijk wat scherpe objecten aan...

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61k5YFootVL._SY355_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Magic6399 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:56:
Vraagje aan de kenners: zou je een Wallet Ninja in je handbagage door de douane heen kunnen krijgen? Volgens de verpakking van de gadget is deze TSA approved, waardoor je deze mee kan nemen tijdens de vlucht.
Gister tijdens een BBQ vroegen we ons serieus af of dit nou wel echt mogelijk is. Er zitten toch behoorlijk wat scherpe objecten aan...

[afbeelding]
Je mag ook een fles Jack Daniels meenemen... Je weet hoe scherp glasscherven kunnen zijn? #schijnveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
TSA approved lijkt wat overdreven als je de pagina van Wallet Ninja daarover leest. Hij valt binnen de richtlijn van de TSA maar ook niet meer dan dat.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Ook wel eens binnen 5 min vanaf 'aankomst' tot geboard, met China Southern van Guangzhou naar Amsterdam. Het was mijn overstap, dus over de definitie van aankomst kan je twisten, maar alles ging zo ongeveer mis wat je kon bedenken :P .

Ik vertrok vanuit Wuxi, daar hadden ze nog nooit iemand met 2 koffers ingecheckt (8)7 ) dus hadden ze mijn 2e koffer op iemand z'n naam gezet die geen koffer had. Aangezien het China is moest ik toch mijn bagage van de band afhalen in Guangzhou, en er was eigenlijk geen andere optie, dus vooruit, doen we dat.

Vlucht vertraagd, ik word opgepikt uit het vliegtuig in Guangzhou om direct te worden omgeleid naar het volgende vliegtuig. En of ik even mijn koffer wilde aanwijzen. Daar ging het toen mis - ze hadden maar op 1 koffer gerekend natuurlijk. Beide koffers zijn toen op de band gegooid, en ik zou mijn vlucht missen. Na kort overleg kreeg ik een meisje van de crew toegewezen met de medeling 'Sir, you can make your flight, but RUN'.

Naar bagagebelt gerend, alles op karretje gegooid, naar andere terminal gerend, bagage ingecheckt, shit, 2e koffer moest betaald worden, naar de betaalcounter, terug naar de bagagecounter, door de douane en beveiliging voor hotemetoten - meisje ging in die tijd alvast vooruit rennen naar het vliegtuig om te zeggen dat ik eraan kwam :P . Doorheen gerend, vliegtuig gehaald, meisje bedankt, vliegtuig geboard, deur dicht :+ . En dat binnen 5 minuten.

Needless to say, mijn koffers hebben die vlucht niet gered

@Magic6399 Het is een risico, maar ik gok dat het wel goedkomt. Ik heb zo'n pocket leatherman aan m'n sleutelbos, daar doen ze ook nooit moeilijk over.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Magic6399 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:56:

[afbeelding]
Beste kans dat dat onder creditcardmes geschaard word en dat 't niet alleen in beslag genomen wordt, maar dat je ook nog een boete krijgt. Zo'n soort dat je bij walletninja.com er gratis bij krijgt |:(

Of is 'ie van plastic? Want dan zou 't geen probleem moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2017 13:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afgelopen dinsdag week een KLM A330-300 vanuit Koeweit (PH-AKE, KL446) uit naar Boekarest wegens abnormaal hoog oliegebruik in de linkermotor.
KLM stuurde een 747 (PH-BFY) om de passagiers op te halen.
De reguliere 737-800 PH-BCD die vlucht KL1373/KL1374 stond er ook rond die tijd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFB6ymyXoAAQYzn.jpg:large

Gister is er een Ilyushin IL-76TD-90VD van Silk Way Airlines vanuit Maastricht vertrokken naar Boekarest met een spare engine. Motor wordt vervangen.
De Ilyushin in Maastricht:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4327/35261230394_3f70699e3b_c.jpgSilk Way | Ilyushin IL-76TD | 4K-AZ100 by Jesse_V_, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFcrtXnWAAU7xcM.jpg:large

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 24-07-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Het probleem bij een creditcardmes is dat het vaak een lemmet langer dan 6cm heeft, en dat mag niet. Dat zit er hier niet aan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Een paar jaar terug kwam de SwissCard (Victorinox) van mijn vrouw niet door de keuring en dat mesje/brievenopener was echt geen 6 cm.
Nog sterker, speelgoed schaartje van de kinderen is ook wel eens ingenomen.
Lijkt me nogal willekeurig allemaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:14:
[...]
Of is 'ie van plastic? Want dan zou 't geen probleem moeten zijn.
Hij is van staal.

Een maatje had 'm in zijn portomonnee waarop ik zei dat 'ie deze niet moest vergeten thuis te laten als hij ging vliegen. Vandaar dat we het ons ook afvroegen. Maar het lijkt met het bovenstaande inderdaad wel dat het een soort van willekeur/schijnveiligheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Goner schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:42:
Een paar jaar terug kwam de SwissCard (Victorinox) van mijn vrouw niet door de keuring en dat mesje/brievenopener was echt geen 6 cm.
Nog sterker, speelgoed schaartje van de kinderen is ook wel eens ingenomen.
Lijkt me nogal willekeurig allemaal ...
De luchtvaartmaatschappijen, de luchthaven, de NSA, de beveiligers, de KMar, allemaal hebben ze wat te zeggen over wat wel en niet mee mag als handbagage, maar eenduidig zijn al die regels bepaald niet. Dus dan kan je tegen een beveiliger wel zeggen: ja maar, van de KLM of de NSA mag het, maar daar hebben ze dan toch echt niks mee te schaften als het zo uitkomt. Enkele reis prullenbak en mogelijk een boete als de KMar het als wapen beschouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:30
Ik had laatst ook een speelgoedschaartje bij, en dat werd netjes opgemeten en akkoord bevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

prijk schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:36:
[...]
daar hebben ze dan toch echt niks mee te schaften als het zo uitkomt.
Precies, totale willekeur dus.
Dat kinderschaartje ging linea-recta de prullenbak in. Maar op hetzelfde vliegveld (Kaapstad) is 1 van m'n dochters wel eens ongecontroleerd langs de paspoort-controle gekomen. We werden bij aankomst alle vier naar een loket gedirigeerd en haar beambte vroeg "reis je alleen of met familie?" (waarom ? ze was 18 en met eigen paspoort). Ze zegt "met familie" en wordt verteld naar de rest te gaan ... kijkt om zich heen en ziet dat wij al voorbij controle zijn, dus loopt vrolijk door.
Bij vertrek blijkt ze uiteraard geen 'date of entry' stempels te hebben .. dus illegaal in Zuid-Afrika. Wordt een grapje over gemaakt (tsja, dan moet je maar bij oma blijven) en kan doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Nat-Water schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:22:
Het probleem bij een creditcardmes is dat het vaak een lemmet langer dan 6cm heeft, en dat mag niet. Dat zit er hier niet aan.
Dat is een probleem als je wil vliegen met een creditcardmes. Er is echter een veel serieuzer probleem met creditcardmessen zoals de Cardsharp (NB ik heb het hier niet over de Wallet Ninja), omdat ze onder de Wet wapens en munitie worden geschaard, namelijk als "blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen" (categorie I onder 4 van de WWM). Het voorhanden hebben van dergelijke wapens is een misdrijf. De KMar heeft er dit jaar op Schiphol meer dan 900 in beslag genomen in vier maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door voske op 24-07-2017 18:48 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

KrazyJay

Hier een leuk artikel over Kai Tak, het vliegveld dat ik helaas nooit heb mogen ervaren. Er zitten hele leuke foto's bij ook die de sfeer (en de bijbehorende nostalgische gevoelens) heel mooi oproepen. (En Atlas Obscura is gewoon een goede site voor dode momentjes mee op te vullen.)

http://www.atlasobscura.c...ong-airport-scary-landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zoek naar wat binnenlandse vluchten in Zuid Afrika later dit jaar kwam ik het volgende tegen - iemand al eerder deze vliegtuigen van BA eerder gezien, in Zuid Afrika?

- https://www.flightradar24.com/data/aircraft/zs-zwu
- https://www.flightradar24.com/data/aircraft/zs-zwg
- https://www.flightradar24.com/data/aircraft/zs-oam
- https://www.flightradar24.com/data/aircraft/zs-otf

Er zijn er wellicht nog een paar, het blijken dus B738 vliegtuigen van Comair maar in BA livery in Zuid Afrika te zijn, met daarbijbehorende BA vluchtnummers.

Ben al wat meer informatie tegengekomen over de achtergrond hiervan (het zou een franchise van BA zijn), maar wat zou voor BA zelf de reden kunnen zijn om dit te doen of hieraan mee te werken? :) Bestaan er meer van dergelijke samenwerkingen waardoor je op opmerkelijke plekken vluchten kan maken met "airlines" (of in ieder geval de livery) die niet uit die regio komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
El Jefe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:04:
Ben al wat meer informatie tegengekomen over de achtergrond hiervan (het zou een franchise van BA zijn), maar wat zou voor BA zelf de reden kunnen zijn om dit te doen of hieraan mee te werken? :)
Connecties.
Bestaan er meer van dergelijke samenwerkingen waardoor je op opmerkelijke plekken vluchten kan maken met "airlines" (of in ieder geval de livery) die niet uit die regio komen?
Air France heeft een paar A320's in de Caraïben rondvliegen met dezelfde reden.
Daarnaast zijn het eigenlijk (deels) gewone binnenlandse vluchten tussen Franse eilanden.

United Airlines heeft een aantal 737's op Guam gestationeerd die in Micronesië rondvliegen maar ook bijvoorbeeld tussen Seoul en Tokio. Echter gaat United hier in snijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 24-07-2017 21:57 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Reisverslag Chicago 2017 (deel 1)

Afgelopen april heb ik, net als een paar anderen in dit topic, een reisje naar Chicago gemaakt in Business Class. Ik had het al eerder willen doen, maar hier volgt nog een verslagje over hoe het is geweest.

Inleiding
Het begon allemaal september vorig jaar met deze post van @Evianon:
Evianon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:09:
Voor degenen die net te laat waren of naar Zurich / Berlijn niet tof vonden: die business fare met BA1 voor naar de US is weer terug en nu vanaf AMS, wel ietsje duurder: Google flights
Na in eerste instantie een boeking te hebben gemaakt bij American Airlines voor half maart (met korte overstaps in New York en Miami), heb ik deze nog binnen 24 uur geannuleerd (kort telefoontje naar AA was voldoende) en deze vluchten toen geboekt nadat ik met https://matrix.itasoftware.com een voor mij gunstiger schema had gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4DBnW37tWgpuBAmaMT2bKKzt/full.png

Ik wilde er ook wel een beetje een vakantie van maken en had nu behalve het bezoek aan Chicago ook aardig wat tijd in New York op de heenweg en in Washington op de terugweg. Ik was al 3 keer eerder in New York geweest, maar nog nooit in Washington. De stops kon ik niet langer dan 24 uur maken zonder dat de prijs flink omhoog ging, maar door de juiste vluchten te kiezen had ik toch bijna een volledige dag te besteden in beide steden. Ook vond ik het leuk een keer vanaf New York LaGuardia te vliegen, en op de terugreis vanaf Washington met een Airbus A380 omdat ik daar nog nooit in heb gezeten.

Hierna kon ik aan de slag met het uitzoeken van hotels. Via booking.com ben ik uiteindelijk uitgekomen op de volgende accomodaties:

1 nacht in New York in Leo House voor $139,50
4 nachten in Chicago in Loop Suites voor $316
1 nacht in Washington in Hotel Harrington voor $121,50

Ik heb bij het uitkiezen van de hotels vooral gelet op goede bereikbaarheid met het OV en centrale ligging, omdat ik weinig tijd had in NY en Washington, wilde ik de beschikbare tijd goed kunnen benutten.

Vlucht 1
Amsterdam – London City (AMS-LCY), vlucht BA8450, vertrek 07:15
Vliegtuig: Embraer ERJ-170 (G-LCYI), stoel 02D – Club Europe

Na een nachtelijke busrit kwam ik rond 4:50 aan op Schiphol. Voor de eerste vlucht had ik thuis al ingecheckt en had een instapkaart op mijn telefoon. Ik moest nog wel even langs de incheckbalie van British Airways om mijn koffer af te geven en een instapkaart te vragen voor mijn tweede vlucht (LCY-JFK), want hiervoor lukte het niet om thuis al in te checken. De balie zou om 5:00 open moeten gaan, maar het personeel was echter nog niet zo ver met de voorbereidingen dus ik moest hier even wachten. Toen men aan het inchecken van passagiers kon beginnen waren er wat problemen met een haperend computersysteem maar uiteindelijk kon voor de vervolgvlucht een papieren instapkaart worden uitgedraaid.
Na een vrij vlotte security- en paspoortcheck (uiteraard via de priority lanes ;) ) meldde ik mij bij de British Airways lounge. Het was toen rond 5:45 maar de lounge bleek officieel pas om 6:00 open te gaan. Gelukkig mocht ik toch al naar binnen en was de eerste gast. Na een tijdje druppelden er ook wat andere mensen binnen maar het bleef de hele tijd dat ik er was lekker rustig. Hier heb ik even ontbeten en relaxed een krantje gelezen, het was buiten toen nog steeds donker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rRgWhPw5wYPwVRfSeqyGDllz/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ccwl8mwIBcYsAiAYBeVcX6RW/full.jpg

Tegen boardingtijd begon het licht te worden en ben ik rustig naar gate D28 gelopen en na een paar minuten konden we het toestel in. De stoel was niet bijzonder (2-2 opstelling), volgens mij gewoon dezelfde als in Economy class maar wel iets meer beenruimte. De vlucht ging verder voorspoedig, wel 1 holding-lusje voor Londen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UXCPMuF1qMpIQxLlC0scpS4y/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eNB087GzzSXsHwbnU4Dt3AWG/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nljmKV5iVlke3Yhc7Ttqm645/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D6hkQogBO0a14sxwe4wmRNPX/full.png

Vlucht 2
London City – Shannon (LCY-SNN), vlucht BA001 vertrek 9:40
Vliegtuig: Airbus A318-100 (G-EUNA), stoel 06A – Club World

Na aankomst op London City eerst door de paspoortcontrole, want er is geen mogelijkheid om als transit-passagier deze te omzeilen. Vervolgens weer door de Security om me daarna te begeven naar gate 24, waar een speciale wachtruimte/lounge is ingericht met 32 stoelen, precies het aantal stoelen dat in de A318 zit voor de bijzondere businessclass vlucht naar New York. Ik was hier ook weer als eerste in de lounge. :P
Hoewel de inrichting van de lounge een beetje afgeleefd/gedateerd overkomt (naar mijn idee hadden ze in een oud zaaltje maar even wat oude stoelen neergezet) was de verzorging (hapjes, drankjes, kranten en tijdschriften) wel goed.

Een minuut of 20 voor vertrek konden we een paar meter over het platform zo naar het vliegtuig lopen. Omdat de startbaan op LCY niet lang genoeg is om met een volgetankte Airbus A318 rechtstreeks naar New York te vliegen wordt er aan de Ierse westkust een tussenlanding gemaakt op vliegveld Shannon om bij te tanken voor de vlucht over de Atlantische Oceaan. Als passagier kun je niet blijven zitten, maar benut je de tijd door alvast de Amerikaanse paspoortcontrole door te gaan. Dit is mogelijk omdat er op Shannon een soort vooruitgeschoven post zit van de Amerikaanse U.S. Customs & Border Protection. US Preclearance wordt dit genoemd. Behalve op Shannon is er ook zo’n post in Dublin. Het voordeel hiervan is dat het toestel in Amerika als binnenlandse vlucht binnenkomt en je dus niet meer door de (vaak heel drukke) paspoortcontrole op JFK hoeft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QGKEl6dbCHE1wK6tun8GgMd5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iBM73Gc0HY0tzQN4lDrycGDH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HTFXscVweXypKfkHWpacrgqR/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iYp3HcGL2d65g8AqPJiFyCRL/full.jpg

Het vliegen met de A318 met alleen businessclass-stoelen was een unieke ervaring! De witte kuipstoelen zijn speciaal ontworpen voor de 2 A318’s waarmee BA deze dienst onderhoudt en zijn behoorlijk comfortabel, al vind ik het ontbreken van een IFE-systeem wel een behoorlijk gemis. Er worden wel (oude) iPads uitgereikt met daarop films, series en muziek maar dat komt toch een beetje vreemd over. De iPads zitten in oude versleten leren etuis en van de (noise cancelling) koptelefoon die ik erbij kreeg was de batterij na een half uurtje al leeg.

Tijdens de korte vlucht naar Shannon werd (naast een drankje) ook het voorgerecht geserveerd, ik had gekozen voor de vegetarische sushi, wat wel aardig te eten was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vkPkfQ5JH3soh2YOIddtVzu1/full.jpg

Na de landing in Shannon dus op naar de US Preclearance. Kwestie van de bordjes volgen, het was wel een behoorlijke doolhof! Handbagage moest allemaal mee en ging weer door de scanstraat. Vervolgens in een andere hal de paspoortcontrole, afname vingerafdrukken en foto met webcam. Ook lieten ze me op een beeldscherm een foto zien van mijn koffer, waarbij ik moest bevestigen dat het inderdaad mijn koffer was. :D

Na snel nog even gekeken te hebben bij de Ierse taxfree souvenirwinkeltjes konden we weer terug de Airbus in voor de vlucht naar New York.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0B2impweO6mF0NWrB4rHvMga/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OfICeYZm8u4XfFD3hQOZkxLq/full.jpg

Vlucht 3
Shannon – New York John F. Kennedy (SNN-JFK), vlucht BA001 vertrek 11:50
Vliegtuig: Airbus A318-100 (G-EUNA), stoel 06A – Club World

De amenity kit werd uitgedeeld en al snel na het opstijgen kregen we eerst een drankje (heb de Kir Royal gekozen) met nootjes. Daarna werd de rest van de lunch geserveerd. Een simpele salade, hoofdgerecht en kaasplankje toe. Bij de koffie/thee nog 2 luxe bonbons. Ik had voor een vegetarische maaltijd gekozen, maar vond het niet veel bijzonders. Pasta was te droog en er zat alleen een simpel tomatensausje bij. De stewardess had zelf nog wat geraspte kaas erover gedaan omdat ze het zelf eigenlijk ook nogal karig vond. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EDpEs5M0tq0eHGNQlSPz52L5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wlV5Sbth3ylewB8KkPRfh4a3/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pQpLFxYpHpvjD66ATuRoNJN8/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iT4up4Cr1ZySZhmfrsGOH7mj/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6jeaF7Od80jnywDTXmf0Uai5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5s0j7CzS5bdjboqSE8wVNkND/full.jpg

Een paar uur later was het tijd voor “high tea” (tomaat/mozzarella/pesto salade, broodje, zoete cakejes) en toen zat de vlucht er alweer op! Bij aankomst in New York bleek het zwaarbewolkt en regenachtig te zijn en pas een paar seconden voor de landing werd de grond zichtbaar. Zal vermoedelijk een autoland zijn geweest. Omdat ik in Shannon de grenscontrole al was gepasseerd was het een kwestie van even wachten op de koffer en daarna zal ik in no time in de Airtrain naar het metrostation en vervolgens naar mijn hotel.

Omdat het verslag nu al behoorlijk lang is geworden stop ik er nu even mee, de rest volgt later als ik wat meer tijd heb. :) Ik heb ook nog een video van het LCY-JFK deel gemaakt, gewoon ruwe beelden en geen fancy vlog maar misschien toch leuk voor de liefhebber:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:38:
[...]

Connecties.

[...]

Air France heeft een paar A320's in de Caraïben rondvliegen met dezelfde reden.
Daarnaast zijn het eigenlijk (deels) gewone binnenlandse vluchten tussen Franse eilanden.

United Airlines heeft een aantal 737's op Guam gestationeerd die in Micronesië rondvliegen maar ook bijvoorbeeld tussen Seoul en Tokio. Echter gaat United hier in snijden.
United stopt compleet met Asia domestic flights. Na LAX-SIN launch + evaluatie van concurrentie positie bleek het niet rendabel, product is ook gewoon veel slechter vs competitors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
KrazyJay schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:41:
Hier een leuk artikel over Kai Tak, het vliegveld dat ik helaas nooit heb mogen ervaren. Er zitten hele leuke foto's bij ook die de sfeer (en de bijbehorende nostalgische gevoelens) heel mooi oproepen. (En Atlas Obscura is gewoon een goede site voor dode momentjes mee op te vullen.)

http://www.atlasobscura.c...ong-airport-scary-landing
Mijn eerste keer naar Hong Kong, ik was een jaar of 7, was landen op Kai Tak al wist ik toen niet beter dan dat het gewoon een vliegveld was. Heb toen wel op het dak gestaan waar de toestellen overheen vlogen en dat was zoals ik herinner mij dat de passerende vliegtuigen ERG groot en ERG luid waren :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
[...]

Je kan een €5 kortingsbon krijgen via de seebuyfly website waardoor het toch goedkoper is. Maar uiteindelijk niet kunnen gebruiken omdat ik als een schaap mee liep met de meute naar de bagage. Zelfs treinkaartje vergeten op te halen haha (niet dat ik die nodig had).

Sta overigens wel versteld van de bezettingsgraad van het vliegtuig 773 van PVG - AMS. De laatste paar rijen vanaf rij 60 waren vrijwel leeg. Ik had 60E, F en G helemaal voor mezelf, heerlijk om te liggen. Ook een stuk beter dan de 747 die ik op de heenweg, stuk moderner en betere IFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Tourniquet schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:05:
Reisverslag Chicago 2017 (deel 1)

Omdat de startbaan op LCY niet lang genoeg is om met een volgetankte Airbus A318 rechtstreeks naar New York te vliegen wordt er aan de Ierse westkust een tussenlanding gemaakt op vliegveld Shannon om bij te tanken voor de vlucht over de Atlantische Oceaan. Als passagier kun je niet blijven zitten, maar benut je de tijd door alvast de Amerikaanse paspoortcontrole door te gaan.
Mag je, afgezien van het feit dat je al door de Amerikaanse paspoorcontrole kan gaan, niet blijven zitten omdat het vliegtuig getankt wordt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je er sowieso uitmoet bij refueling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb wel eens in een TUI 787 gezeten die bijgetankt moest worden. Mochten we gewoon aan boord blijven zitten.

Wel kregen we het bevel om alle riemen los te maken, die mocht je niet omhouden.

Zie wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4" en Bolk in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 25-07-2017 12:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb vaker in vliegtuigen gezeten die bijgetankt werden, je moet alleen je gordels los doen. Het zal wel zo gepland zijn in dit geval.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Duh is dat zo gepland. Maximale benutting van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

TheZoo schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:30:
[...]

Mag je, afgezien van het feit dat je al door de Amerikaanse paspoorcontrole kan gaan, niet blijven zitten omdat het vliegtuig getankt wordt dan?
Dat je niet kunt blijven zitten heeft niet zozeer met het bijtanken te maken, maar omdat je in Shannon al door de paspoortcontrole moet. Het toestel komt op JFK altijd aan bij dezelfde gate waarbij je lopend naar de uitgang niet meer langs de controle gaat, dus het is ook niet zo dat je de keus hebt om in NY nog langs de paspoortcontrole te gaan.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:59:
Ik denk dat je er sowieso uitmoet bij refueling?
Dat ligt aan de maatschappij en/of lokale regels. De meeste maatschappijen zullen het wel toestaan, maar het mag niet op elk vliegveld of er zijn speciale regels. Sowieso moeten de gordel los, moet er een omroep gedaan worden en regelmatig moet er een brandweer wagen present zijn tijdens het tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kan me vergissen, maar ik denk dat de 737 van Ryanair waarmee we heen en weer naar Dublin vlogen ook bijgetankt werd tijdens/na instappen. Je ziet dat ding landen, passagiers en bagage eruit, nieuwe lading erin en gaan weer ... meen me te herinneren dat toen iedereen zat er werd omgeroepen : "we just finished refuelling".
KrazyJay schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:41:
(en de bijbehorende nostalgische gevoelens)
Er is nogal wat veranderd in de vliegerij ... ik was pas 15 of zo toen ik voor het eerst vloog ; Zestienhoven - London in een BAC-111 (rond 1969). Daarna pas weer vanaf late 70's (baan/geld) naar Miami/Bahama's vanaf Luxemburg via Shannon (met IcelandAir) en veel London en Canarische Eilanden.
Mijn dochters vlogen al toen ze een maandje of 9 waren (1996) en sindsdien elk jaar minstens 1 keer (Zuid-Afrika) en voor korte vakanties Dublin, London, Can. Eil., Berlijn, Madeira ... denk niet dat zij het nog als bijzonder ervaren :+

[ Voor 51% gewijzigd door Goner op 25-07-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Toen ik terugkwam van MSN, werd het vliegtuig ook nog getankt, terwijl we er al inzaten. Ik dacht eigenlijk dat dat niet mocht, blijkbaar dus wel. Overigens zat er te weining brandstof in de tankwagen en moest er een 2e tankwagen opgetrommeld worden, die overigens de 1e tankwagen dit vullen. Brandweerwagen niet gezien, aan mijn kant tenminste.

Omdat we daardoor wat later zouden vertrekken, vertelde de captain dat, om de tijd te doden, de 2 stewardessen ons zouden vermaken. Zij deden namelijk mee met een talentenjacht en konden nu oefenen in het vliegtuig. Ze gingen "Jolene" van Dolly Parton ten gehore brengen en als toegift ook nog "I never promised you a rose garden". 1 stewardes zou dan voorin gaan staan en 1 achteraan voor extra stereo effect. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Weer het wekelijkse AF/KLM-malaise:

Ambitie KLM beknot
Luchtvaartmaatschappij KLM wordt de komende jaren beknot in haar investeringen door afspraken in Frankrijk over de verdeling van nieuwe vliegtuigen.

Afgelopen week is de Franse pilotenvakbond SNPL akkoord gegaan met het plan van Joon, een prijsvechter op de lange afstanden. Wat aan de buitenwereld niet kenbaar is gemaakt, is dat er is afgesproken dat Air France er twee vliegtuigen bijkrijgt als KLM er de komende jaren één bij krijgt, zo blijkt uit een interne mededeling van KLM.

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij is de afgelopen jaren gegroeid door een bezuinigingsplan, waardoor meer routes gevlogen konden worden. Hierdoor is de onderlinge verhouding van vluchten 60% voor Air France en 40% voor KLM in het voordeel van de laatste veranderd richting de 45%. Dit vinden de Franse piloten ’oneerlijk’.

Financieel moeras
„Air France zal dubbel zo hard moeten groeien om KLM nog in te halen. Het verbijsterende is dat als dat niet lukt, de Franse piloten extra geld krijgen ter compensatie. Daarmee trek je jezelf een financieel moeras in”, zegt voorzitter Jan-Willem van Dijk van de ondernemingsraad van KLM.
De Tweede Kamer maakt zich er schijnbaar ook (weer) druk over: Zorg parlement om inperking KLM[

Wat overigens in het uitgebreide artikel in de De Financiële Telegraaf ook nog staat is dat AF helemaal geen geld heeft voor flinke investeringen in nieuwe vloot; herinneren we ons nog toen de AF/KLM-holding 2 jaar geleden kasgeld van de maatschappijen wilde oversluizen naar de holding onder het mom van makkelijker en goedkoper te lenen en investeren?
Boze tongen beweren dat dit echter vooral bedoelt was om met de kasgelden van KLM de verliezen bij Air France te dekken.
En als AF dan dus geen nieuwe toestellen kan financieren betekent dat er bij KLM dus ook niets kan komen.

De Franse Staat heeft overigens even later haar invloed op de holding verdubbeld door voor zo'n 33 -45.9 miljoen euro aan aandelen te kopen waarmee ze van 15,9 naar 17,6% zijn gegaan waarmee ze een resolutie konden blokkeren die het one-share-one-vote systeem wilde behouden.
En hiermee ging de Florange wet door die long term aandeelhouders (waaronder dus de Franse staat) dubbel zoveel stemrecht geeft.

Wel grappig dat verschil. De ene staat heeft al flinke lepel in de pap bij de holding en koopt er zo even voor tientallen miljoenen aan aandelen bij; terwijl de andere staat (met slechts een miniem aandeel in een onderdeel van die holding) zich 'zorgen maakt'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
Iedereen zag dit al van mijlen ver aankomen toen er alleen al over de fusie gepraat werd. Alleen de overheid niet. 8)7

Air France gaat de KLM gewoon afbreken, de vraag is alleen nog hoe lang het gaat duren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
LordSinclair schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:10:
Iedereen zag dit al van mijlen ver aankomen toen er alleen al over de fusie gepraat werd. Alleen de overheid niet. 8)7

Air France gaat de KLM gewoon afbreken, de vraag is alleen nog hoe lang het gaat duren.
Ja, dat zie ik precies zo. Dit kon je mijlenver zien aankomen. Terwijl de regering in Parijs gewoon alle afspraken aan zijn laars lapt en doet wat het beste is voor de Fransen is men in Den Haag weer eens 'bezorgd' en over een tijdje ongetwijfeld 'geschokt'.

Het is toch ook een volstrekt idiote regeling, dat AF 2 toestellen moet hebben voor elk toestel dat de KLM krijgt 8)7 ? De KLM groeit als kool terwijl AF nu al overcapaciteit heeft. De naïviteit is werkelijk schrijnend.

Heb het gevoel dat die laaielichter van een Eurlings het laatste zetje heeft gegeven. Van minister van Verkeer en Waterstaat (verantwoordelijk voor dit dossier) rechtstreeks naar de directie van AF-KLM, en daarna zelfs CEO van de KLM. Die loser tekende vervolgens alles wat de Fransen onder z'n neus schoven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Er is maar één oplossing voor dit probleem waarbij KLM behouden blijft: nationalisatie (in het landsbelang, anders breekt oproer uit ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46

Freak187

geen

alexbl69 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:27:
[...]

.

Het is toch ook een volstrekt idiote regeling, dat AF 2 toestellen moet hebben voor elk toestel dat de KLM krijgt 8)7 ? De KLM groeit als kool terwijl AF nu al overcapaciteit heeft. De naïviteit is werkelijk schrijnend.
Dit soort praktijken stroken absoluut niet met een realistische marktwerking. Het is een indicatie dat er een grotere macht achter AF staat, maar dat is een publiek geheim. KLM probeert het zonder steun, dat is hen te prijzen. Weet verder niet of KLM in staat is om los geweekt te worden van AF... zij het met of zonder staatsteun.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Freak187 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:38:
[...]
Weet verder niet of KLM in staat is om los geweekt te worden van AF... zij het met of zonder staatsteun.
Anders moet het maar met wat gepast staatsgeweld (nationalisatie). De holding kan een symbolisch bedrag van één euro krijgen voor alle aandelen KLM en daarna kan de overheid rustig die aandelen verkopen (of zelf houden en in de winst delen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ondertussen is de eerste van vijf nieuwe Beluga XL vliegtuigen in een ver gevorderd stadium:

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/KB7aX_DFlEVGsXkAACuoj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/Ftw4s_DFlEYXyXgAAHeFv.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 25-07-2017 15:44 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
XWB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:43:
Ondertussen is de eerste van vijf nieuwe Beluga XL vliegtuigen in een ver gevorderd stadium:

[afbeelding]

[afbeelding]
Die is gebaseerd op de A330 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Helemaal correct :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Maar hadden ze moeten doen op basis van de A380, kunnen die rompen ook heen en weer gevlogen worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zo simpel is het niet. Een op A380 gebaseerde Beluga zou niet in het bestaande infrastructuur passen. En wanneer de A380 straks uit productie gaat is die capaciteit niet meer nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 25-07-2017 16:10 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Op het FD staat ook nog een artikel over de vechtscheiding

Edit andere link

AF wil de hele IT om zo KLM in te lijven...

Het lijkt nu ieder voor zich dus snel ingrijpen als het aan mij ligt.

[ Voor 54% gewijzigd door franssie op 25-07-2017 17:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Paywalled artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Ik vraag mij al een tijdje af waar vliegtuigen "geparkeerd" (er zal vast een andere term voor zijn) staan als ze even niet gebruikt worden?

Bijvoorbeeld op Eindhoven airport is er volgens mij geen plek om daar vliegtuigen te stallen.
Op Schiphol weet ik niet precies of er plaats voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
xares schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:28:
Op Schiphol weet ik niet precies of er plaats voor is.
Op Schiphol kan je vanaf de A4 en A5 verschillende toestellen geparkeerd zien staan:

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/VCBA0_Screenshot_from_2017-07-25_16-32-02.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Hm zou er meer verwachten die geparkeerd staan. Leeg terug vliegen naar een ander vliegveld zullen ze niet doen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
xares schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:50:
Hm zou er meer verwachten die geparkeerd staan. Leeg terug vliegen naar een ander vliegveld zullen ze niet doen neem ik aan.
Vliegtuigen die niet vliegen leveren geen geld op. Je zult dus niet veel vliegtuigen lang op de buffer zien. Op Schiphol staan voornamelijk widebodies zo nu en dan op de buffer op de volgende vlucht te wachten. Komen vaak s ochtends binnen en gaan pas later op de middag weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Ja dat is ook weer zo.

Op Eindhoven Airport zie ik niet echt zo'n buffer/parkeer plaats.
Daar vliegen bijvoorbeeld de low-cost maatschappijen veel Transavia, Ryanair, Corendon etc. veel op korte afstanden. Het lijkt erop dat ze op Eindhoven niet kunnen parkeren. Dus wellicht doen ze dat dan op andere vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
xares schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:06:
Ja dat is ook weer zo.

Op Eindhoven Airport zie ik niet echt zo'n buffer/parkeer plaats.
Daar vliegen bijvoorbeeld de low-cost maatschappijen veel Transavia, Ryanair, Corendon etc. veel op korte afstanden. Het lijkt erop dat ze op Eindhoven niet kunnen parkeren. Dus wellicht doen ze dat dan op andere vliegvelden.
Het is ook niet altijd nodig om vliegtuigen op een parkeerplaats te zetten. S nachts staan de meeste toestellen gewoon op het platform bij een gate. Kunnen ze s ochtends weer vertrekken. Daarnaast wordt het meeste onderhoud aan vliegtuigen s nachts gedaan, dus dan worden ze naar de hangaar gesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Klopt helaas, ik kan het nu ook niet meer lezen en net wel. Via deze link 123 test lijkt het wel te werken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:19:
[...]

Klopt helaas, ik kan het nu ook niet meer lezen en net wel. Via deze link 123 test lijkt het wel te werken?
Yep, die werkt.

Pagina: 1 ... 60 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek