Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

franssie

Save the albatross

mrsar schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:48:
OR617 land om 18:22, https://www.flightradar24.com/TFL9AB/e26a97c
volgens mij kloppen de transponder gegevens nog steeds niet helemaal :P

maar klopt wel,20min omslag daar
Planefinder laat inderdaad nog een C172 zien :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:21
Or620 heb ik we gaan nu boarden

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

@henkyyyyyyy is live op FR24! Zo te zien nu wél met een 737 ipv een C172. _/-\o_

Hey maar het registratie klopt niet, er staat N734SX maar moet N732MA zijn. N734SX is een Cessna! _O-

[ Voor 27% gewijzigd door Tourniquet op 19-07-2017 19:52 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:34:
Wie is er nou verantwoordelijk voor de vluchttijden op schiphol.nl en de borden op de luchthaven?
Vroeger (kleine 15 jaar geleden) was dat voor de maatschappij die het weer uitbestede aan de afhandelaar.
Vaak genoeg nieuwe tijden in een systeem moeten invoeren die dan even later op teletekst en de Schiphol systemen kwamen te staan.
Hoe dat nu gaat, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Tourniquet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:43:
@henkyyyyyyy is live op FR24! Zo te zien nu wél met een 737 ipv een C172. _/-\o_

Hey maar het registratie klopt niet, er staat N734SX maar moet N732MA zijn. N734SX is een Cessna! _O-
Het is wel een toestel van lichtenzede _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nl-jeff schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:53:
[...]

Het is wel een toestel van lichtenzede _O-
Ik gok dat FR24 zelf maar het type en de foto heeft aangepast? Maar het is nog gekker, blijkbaar vliegt ie al 3 jaar rond met de verkeerde transponder code. :')

https://twitter.com/josemalcaide/status/887376361777754113

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:17
Gelukkig voor @henkyyyyyyy schijnt het zonnetje nog steeds over de Polderbaan e.o. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tourniquet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Ik gok dat FR24 zelf maar het type en de foto heeft aangepast? Maar het is nog gekker, blijkbaar vliegt ie al 3 jaar rond met de verkeerde transponder code. :')

https://twitter.com/josemalcaide/status/887376361777754113
FR24 heeft zelf in hun eigen database lopen prutsen om andermans probleem te verdoezelen. Wel erg raar dat dat pas na drie jaar opvalt, of ze hebben een oude fout herstelt bij Miami Air? (edit: hoe dan ook bewijst het dat eigenlijk echt niemand die code gebruikt en/of belangrijk vind)

Hier zie je dat de koppeling met het vluchtnummer niet lukt, maar wel de C172 met de bestemming van Henky.

henkty

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 19-07-2017 20:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

franssie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:06:
[...]

FR24 heeft zelf in hun eigen database lopen prutsen om andermans probleem te verdoezelen. Wel erg raar dat dat pas na drie jaar opvalt, of ze hebben een oude fout herstelt bij Miami Air?

Hier zie je dat de koppeling met het vluchtnummer niet lukt, maar wel de C172 met de bestemming van Henky.

[afbeelding]
Op http://www.airframes.org is te zien dat het toestel in van 2008 tot 2010 re-registred is geweest als D-AXLI en tot 2014 (nadat hij in 2010 weer N732MA werd) nog rondvloog met het oude ICAO24 adres : Using old ICAO24 address 3C1647 (of D-AXLI) on mode-S. [2011-03-17, 2014-12-05]

Daarna is het ergens in 2014 misgegaan met het aanpassen en is er een B ipv 3 ingevoerd. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/0O1x3I1l1V0s/Screen%20Shot%202017-07-19%20at%2020.10.12.png

Edit: het komt dus best vaak voor. 1864 entry's in de database van airframes.org: http://www.airframes.org/oddities.php

[ Voor 28% gewijzigd door Tourniquet op 19-07-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Tourniquet dus echt niemand die die code gebruikt, ik zag al mogelijkheden voor vliegveld Hilversum :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:27
franssie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:06:
[...]

FR24 heeft zelf in hun eigen database lopen prutsen om andermans probleem te verdoezelen. Wel erg raar dat dat pas na drie jaar opvalt, of ze hebben een oude fout herstelt bij Miami Air? (edit: hoe dan ook bewijst het dat eigenlijk echt niemand die code gebruikt en/of belangrijk vind)

[afbeelding]
Ook in de 3D weergave, en op de 2D kaart staat het nog als een klein vliegtuigje:
Vlucht3D
Vlucht2D

Lijkt dus inderdaad maar een kleine fix van FR24 zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

KNIP

Ik ben er klaar meer. Je hebt echt een plaat voor je kop.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 19-07-2017 22:02 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Angeloonie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:06:
[...]

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( :F :F :F :F :F

Ik ben er klaar meer. Je hebt echt een plaat voor je kop.
En waarschijnlijk uiteindelijk geland met prachtig weer, maar de hele dag/dagen op lopen fokken door extreem op het weer te focussen. Dat is jammer want de vakantie is iets waar je van moet genieten.

Ik ben/was ook vrij erg met vliegen, maar je moet het op een gegeven moment loslaten dan wel over je heen laten komen en idd zeker niet alle berichten en internet afstruinen naar doomscenarios.

welkom terug henkyyyy ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 19-07-2017 21:18 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:27
en @henkyyyyyyy staat op de grond.
Hij zal opgelucht zijn, en terugkijken dat het toch allemaal wel meeviel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
We zijn geland wooooohoooooo. Ben zo opgelucht. Niet normaal.later meer. Dank jullie wel allemaal. :*

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:49:
We zijn geland wooooohoooooo. Ben zo opgelucht. Niet normaal.later meer. Dank jullie wel allemaal. :*
Wel goed uitkijken in het verkeer naar huis hè...

Is een stuk gevaarlijker dan zo'n vliegreisje. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:49:
Nou, het was leerzaam, lachen, gieren en brullen.

Maar wel de laatste keer. De volgende keer pak je de auto, of kom je trots vertellen hoe de cursus tegen vliegangst was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

KrazyJay

Eigenlijk was dit een eigen topic waard. Al was het maar om het in de juiste categorie te klasseren. Wat zal die slapen vannacht :D

Verder, with stupid ^^ Veilig rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nl-jeff
Het enige wat ontbrak was eigenlijk de cameraploeg, * Nl-jeff voelt een nieuwe sbs6 serie aan komen "help ik heb vliegangst"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag Gisteren is de 9e Boeing 787-9 aan KLM geleverd.
De vorige 787 delivery was alweer 10 maanden geleden.
PH-BHL '"Lelie / Lily" is nu onderweg van Paine Field naar Amsterdam:
Verwachte aankomst is om 07:40 uur.
Nummer tien komt volgende maand.

Bij Boeing's delivery center:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4326/35975767616_2683c0494f_c.jpgPH-BHL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 Aircraft Name: Lily/Lelie by Woodys Aeroimages, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFIMCvOXcAAewJ7.jpg:large

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 20-07-2017 00:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PWM schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:05:
[...]

[MBr]Nou, het was leerzaam, lachen, gieren en brullen.

Maar wel de laatste keer. De volgende keer pak je de auto, of kom je trots vertellen hoe de cursus tegen vliegangst was. [/]
Ik snap je frustratie, maar vliegangst heeft misschien wel meer te maken met vliegen dan dat gezeur over welke stoel nu het beste is? Ja het had een eigen topic verdient maar daar had dan in het begin al op aan gestuurd moeten worden. En een SBS-serie? Die is er vast al geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Voortaan extra swipes van alle apparatuur groter dan een iPhone op weg naar Amerika, en daarom 10 minuten eerder beginnen met boarden: https://www.upinthesky.nl...agiers-vs-eerder-boarden/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Hmmbob schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 06:38:
Voortaan extra swipes van alle apparatuur groter dan een iPhone op weg naar Amerika, en daarom 10 minuten eerder beginnen met boarden: https://www.upinthesky.nl...agiers-vs-eerder-boarden/
Nog even en we kunnen weer beter met een stoomboot naar de VS reizen. Die securitychecks beginnen zo lang te duren dat je tegen de tijd dat je daarmee klaar bent met de boot over bent.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmmbob schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 06:38:
Ik zou dan eigenlijk willen zien dat er dan maar gewoon een aparte VS terminal komt met eigen winkeltjes/lounge. Het zo vroeg bij de gate moeten hangen is nogal saai en ik verwacht dat het daadwerkelijke boarden niet echt vervroegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:02:
[...]

Nog even en we kunnen weer beter met een stoomboot naar de VS reizen. Die securitychecks beginnen zo lang te duren dat je tegen de tijd dat je daarmee klaar bent met de boot over bent.
Is dat zo?

Ik ben vorige week nog naar de US vertrokken en dat was niets anders dan een vluchtje naar pak em beet Londen.

Alleen aangekomen in de US zijn de rijen wel wat langer :+

Die 3 uur van te voren is sowieso een rare bij intercontinentaal bij KLM, aangezien er niets anders is dan vliegen naar een willekeurig ander non-schengen land.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 20-07-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 22:22

Grouchy

meep meep

Ooch als je AMS gewent bent dan is elke andere luchthaven peanuts.

Het eea is gisteren ingegaan. Er zijn diverse berichten dat pax er sinds gisteren op andere luchthavens er ook mee te hebben.

"that as of Wednesday 19 July, all electronic devices larger than a cellphone will be subject to additional scrutiny by U.S Federal Authorities on direct flights heading..."

"if the lap-top or tablet fails inspection for exterior damages such as scratches, missing parts, the airlines authorized to fly to major hubs within the United States will not be allowed to transport the device.

All electronic devices inside protective casing must be removed for inspection."

Het leuke van dit alles dat eenmaal in de USA die laptop en andere electronica door de scanners gaan en gewoon in mijn rugzak mogen blijven.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kan je ergens bij KLM je hele historie vinden? Ik las laatste iemand die zijn 1000e vlucht had gedaan. Was benieuwd hoeveel ik had.

Bij KLM kan je maar beperkt terugscrollen. Op de AF site kom ik iets verder, maar heb ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QmVQ9WouzSRuttNXIBlzRtMq/thumb.png

Dat is ook slechts een beperkte historie.

EDIT:

Is ook nog eens een rare subset. In 2015 staan maar 3 trips, terwijl ik dat jaar FB Gold behield op mijn aantal vluchten (dus sowieso 30+). Maar er staan ook een paar 2014 in.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 20-07-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Zo! Sportvliegtuigje landt op de snelweg. Die automobilist had wat te vertellen thuis - en de dashcamvideo als bewijs!

http://www.ad.nl/bizar/vl...ing-op-snelweg~va8fc5da5/

Dan weet je ook niet wat je ziet zeg.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenH op 20-07-2017 11:13 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Grouchy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:01:
Ooch als je AMS gewent bent dan is elke andere luchthaven peanuts.
Shenzhen Airport gisteren, bij het uitstappen van de metro wordt je tas door scanner gegooid, zelf door poortjes. Vervolgens de terminal in, door scanner en explosieven check. Na check-in weer bagage check...

Vanaf mijn hotel naar de gate is mijn paspoort 5x gecontroleerd, mijn tas 11x door de scanner gehaald, 4x explosieven swap, 4x gefoullieerd..

AMS valt best mee dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:52
PWM schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:06:
Kan je ergens bij KLM je hele historie vinden? Ik las laatste iemand die zijn 1000e vlucht had gedaan. Was benieuwd hoeveel ik had.

Bij KLM kan je maar beperkt terugscrollen. Op de AF site kom ik iets verder, maar heb ik:

[afbeelding]

EDIT:

Is ook nog eens een rare subset. In 2015 staan maar 3 trips, terwijl ik dat jaar FB Gold behield op mijn aantal vluchten (dus sowieso 30+). Maar er staan ook een paar 2014 in.
Ik hou alles bij via https://my.flightradar24.com/ heb helaas niet mijn gehele historie maar heb de laatste 15 jaar wel volledig in kunnen vullen. Heb zelfs vluchtnummer, tailnummer, toestelnaam en piloot van mijn eerste vlucht als 3 maand oude baby :) was ook met KLM btw.

Wellicht dat diegene op een dergelijke manier zijn vlucht historie bijhoudt. Ik kan per jaar zien welke maatschappij ik gevlogen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door iRobert op 20-07-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:06:

[afbeelding]

EDIT:

Heb dezelfde vraag eens gesteld, lang geleden al, volgens mij bewaren ze die gegevens 5 jaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SV123 JED-MAN cirkelt inmiddels zo'n drie uur na de geplande aankomsttijd nog nabij Manchester:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zkzyonU.png

Flightradar24 link: https://www.flightradar24.com/SVA123/e288fe5

Schijnt een probleem te zijn met de flaps. Heeft in ieder geval wel veel brandstof mee als je drie uur na de geplande aankomsttijd nog kan rondcirkelen.

[edit] En geland :).

[ Voor 5% gewijzigd door El Jefe op 20-07-2017 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
El Jefe schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:55:
SV123 JED-MAN cirkelt inmiddels zo'n drie uur na de geplande aankomsttijd nog nabij Manchester:

[afbeelding]

Flightradar24 link: https://www.flightradar24.com/SVA123/e288fe5

Schijnt een probleem te zijn met de flaps. Heeft in ieder geval wel veel brandstof mee als je drie uur na de geplande aankomsttijd nog kan rondcirkelen.
Brandstof zal stukken goedkoper zijn in Saudi Arabie, waardoor ze ook misschien veel voor terugvlucht mee hadden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
H92! schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Brandstof zal stukken goedkoper zijn in Saudi Arabie, waardoor ze ook misschien veel voor terugvlucht mee hadden :+
Ware het niet dat het meenemen van brandstof ook brandstof kost ;)

Vandaag heeft easyJet Europe de eerste vlucht gemaakt. In verband met de Brexit en de (eventuele) gevolgen voor het onbeperkt kunnen vliegen tussen EU-lidstaten heeft easyJet een Oostenrijkse AOC aangevraagd en daarmee easyJet Europe gevestigd in Wenen. De eerste Airbus met Oostenrijkse registratie (OE-IVA) heeft vandaag de eerste vlucht gemaakt. Bedoeling is dat er nog 119 bij komen.

Na easyJet en easyJet Switzerland dus de derde variant waar de gemiddelde consument niets van zal merken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Project Boost heeft een naam opgeleverd; Joon.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFLiINtXoAAhFub.jpg:large

Ik snap weinig van hun nietszeggende promotievideo...

...en nietszeggende press release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een piloot van een buitenlandse luchtvaartmaatschappij is donderdagochtend op Schiphol in de kraag gevat met een slok op. De 26-jarige vlieger werd aan boord van zijn toestel vlak voor vertrek aangehouden door de luchtvaartpolitie.

De man blies een alcoholpromillage van 0,73, terwijl maximaal 0,2 is toegestaan voor vliegtuigpersoneel.

De copiloot kreeg een boete van 5.000 euro, die hij direct betaalde. Daarna is hij als passagier met een andere vlucht vertrokken.
Bron: https://www.luchtvaartnie...ckpit-gehaald-op-schiphol

Lekkere hillbillie, bijna 4x zoveel zuipen als toegestaan. Vind 5000 euro ook wel erg licht voor zoiets eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
wildhagen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:29:
[...]

Bron: https://www.luchtvaartnie...ckpit-gehaald-op-schiphol

Lekkere hillbillie, bijna 4x zoveel zuipen als toegestaan. Vind 5000 euro ook wel erg licht voor zoiets eerlijk gezegd.
Dus de piloot heeft gezopen en de copiloot moet een boete betalen :? 8)7
Lekker handig geschreven weer.
Piet91 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:14:
Dat is wel een heel erg slechte naam.
Thetallguy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:18:
[...]

Ware het niet dat het meenemen van brandstof ook brandstof kost ;)
Afweging dus, hoeveel verbrand ik meer ten opzichte van de hogere brandstofprijs. Volgens mij nemen niet-golf maatschappijen ook geregeld meer brandstof mee dan noodzakelijk tijdens een vluchtje Midden-Oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

[video]
Joon is voor hippe, jonge mensen is wat ik er uit haal. Meer niet echt.

Snap ook niet wat er nou mis was met de naam "Boost" trouwens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:58
Hogader schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:13:
[...]

Dus de piloot heeft gezopen en de copiloot moet een boete betalen :? 8)7
Lekker handig geschreven weer.
Valt wel mee toch. In het Nederlands heb je een gezagvoerder en een copiloot, beide zijn piloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

[afbeelding]

[video]

Die video doet me eerder aan een modeketen denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:48:
Aww, Boeing heeft aan mijn verjaardag gedacht. O+
Strikje hoeft er niet om hoor.

[afbeelding]

https://twitter.com/mattcawby/status/884816333640159232
Heb het cadeaupapier eraf gehaald.
Het is de eerste 747-8F voor UPS.
Ze hebben een firm order geplaatst voor 14 toestel met opties voor nog eens 14.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFH0eTSVYAAkZOG.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFMHFXuUMAAOvT8.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFMHFXcUQAAfc11.jpg:large
CyBeR schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:31:
Joon is voor hippe, jonge mensen is wat ik er uit haal. Meer niet echt.

Snap ook niet wat er nou mis was met de naam "Boost" trouwens.
Boost was de project naam.
Joon moet millennials aantrekken met een combinatie van het Engelse June (juni dus) en de dubbele-O trend van bedrijven als Google, Yahoo, Wanadoo en Kelkoo.

Dus...

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 20-07-2017 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Een Joon is een drijvende staak met vlaggetje die je op het water overboord gooit om een drenkeling te markeren bij een man over boord situatie ...
Ach - er bestond ook een Fiat Croma ooit en zo zijn er wel meer merken te vinden die in het Nederlands net niet helemaal de lading dekken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Joon is de reddingsboei voor Air France... Dat dekt de lading heel aardig... O-)

En als je die promo niet snapt ben je natuurlijk niet hip genoeg en dus de doelgroep niet... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De doelgroep mijdt dat soort filmpjes als de pest volgens mij :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, net ff mijn stoel (10D) geboekt voor mijn TUI-vlucht naar Curacao op 19 augustus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NC431JdkOjzddIV5B0QHSDED/full.jpg

Ik denk dat we een masochistische mede-passagier hebben zitten in stoel 9E. Welke masochist kiest er nu een middenstoel, terwijl de aisle seats nog vrij zijn 8)7

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Of hij hoopt dat daardoor de twee stoelen naast hem vrij blijven... Of hij hoopt dat hij daardoor tussen een Japanse tweeling komt te zitten... Of de window/aisle stoelen waren op moment van boeken nog niet vrij gegeven...

Volgens mij hebben we die discussie vorige week of zo al uitgebreid gehad.

Sowieso, TUI, Curacao, heb je zin in een 100 procents controle of zo...? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vanaf wanneer kan je überhaupt stoelen uitzoeken bij TUI? Mijn vlucht over 2 maanden is nog niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:44:
Of hij hoopt dat daardoor de twee stoelen naast hem vrij blijven... Of hij hoopt dat hij daardoor tussen een Japanse tweeling komt te zitten... Of de window/aisle stoelen waren op moment van boeken nog niet vrij gegeven...
Dat laatste is het iig niet, alle stoelen op deze pic waren al vrijgegeven.
Sowieso, TUI, Curacao, heb je zin in een 100 procents controle of zo...? :7
Absoluut. Heb speciaal 20 kg ruimbagage bijgeboekt om wat wit poeder in mijn koffer te kunnen vervoeren. Haal ik mijn tickets er toch weer uit ;)
PWM schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:48:
Vanaf wanneer kan je überhaupt stoelen uitzoeken bij TUI? Mijn vlucht over 2 maanden is nog niet beschikbaar.
Vanaf 30 dagen voor je vlucht (letterlijk, vlucht gaat om 13:15. en om 13:10 kon ik nog geen stoel selecteren, om 13:30 wel) :)

Kan tot 24 uur voor vertrek reserveren, behalve bij enkele bestemmingen (Cuba, de VS, Domincaanse Republiek, Mexico en Jamaica) waar het tot 74 uur voor vertrek kan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[afbeelding]

[video]

Ik geef het maximaal vijf jaar voor ze de stekker eruit trekken omdat ook millennials gewoon het goedkoopste ticket kopen als ze vliegen. Een vliegticket is geen lifestyle product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
...Of wel, maar dan niet het soort vliegreis wat je bij eender welke prijsvechter boekt ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Iedereen hartstikke bedankt voor alle adviezen en het geruststellen.
Ik zal het nooit meer komen vragen dat is beloofd :+
De volgende keer is inderdaad om te vertellen dat ik een cursus heb gevolgd. :)

Ongelooflijk wat heb ik mijzelf gek gemaakt, niet normaal....
Gewoon echte doodsangsten doorstaan, alleen maar door de berichten over het noodweer.
Dit is inderdaad gewoon niet gezond als je gewoon op vakantie wilt gaan.
(Hoewel eenmaal op locatie het natuurlijk een fantastische vakantie is geweest)

En het is inderdaad meegevallen, volgens mij was er nog minder turbulentie dan op de heenweg.
We vlogen om een onweerswolk heen in Frankrijk dat werd ook omgeroepen en we zagen hem idd aan de rechterkant en we landen over de Noordzee.

Sorry voor mijn neurotische, panische berichten. Maar op dat moment was het niet anders.
Ik ben blij dat jullie mij geholpen hebben, echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Piet91 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:16:
Vandaag Gisteren is de 9e Boeing 787-9 aan KLM geleverd.
De vorige 787 delivery was alweer 10 maanden geleden.
PH-BHL '"Lelie / Lily" is nu onderweg van Paine Field naar Amsterdam:
Verwachte aankomst is om 07:40 uur.
Nummer tien komt volgende maand.

Bij Boeing's delivery center:
Grappig! Ik was 3 weken terug nog daar in Mukilteo,WA. Heb toen geen KLM-toestel klaar zien staan tussen al het nieuwe spul, mogelijk werd ie toen gespoten in de KLM-kleurtjes.

Deze kwam wel voorbij mijn auto langs rollen, maar dat is sowieso daar een veel geziene gast.
Was net te laat om het vertrek weer te filmen, al heb ik dat nog wel gezien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fMjnMkU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u1H11pO.jpg

Hmm ik had eerst de foto's op Photobucket gezet, maar die hebben hun eigen doodvonnis getekend door 399 dollar per jaar te vragen voor foto's te sharen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Waarom hebben Boeing en Airbus eigenlijk die Dreamlifter en Beluga alleen voor eigen gebruik? Je zou toch zeggen dat er een, zeer beperkte, andere markt voor is? Waar nu bijvoorbeeld Antonovs worden ingezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij hebben ze maar net genoeg capaciteit voor hun eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:33:
Volgens mij hebben ze maar net genoeg capaciteit voor hun eigen gebruik.
Klinkt wel logisch, je kan natuurlijk geen volledige grootschalige productie lijn zoals bijvoorbeeld voor de dreamliner of A380 opzetten, dat kan nooit uit voor zo'n niche product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:47:
[...]

Klinkt wel logisch, je kan natuurlijk geen volledige grootschalige productie lijn zoals bijvoorbeeld voor de dreamliner of A380 opzetten, dat kan nooit uit voor zo'n niche product.
Van de Lockheed C-5 was schijnbaar ooit een civiele versie en daar is geen enkel exemplaar van verkocht. Waarschijnbaar zijn die Antonovs ook alleen commercieel levensvatbaar omdat ze ooit door de overheid zijn betaald en de huidige eigenaar ze voor een appel en een ei heeft kunnen kopen. Voor Airbus en Boeing is het waarschijnlijk gewoon niet interessant om in die markt te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:26:
Waarom hebben Boeing en Airbus eigenlijk die Dreamlifter en Beluga alleen voor eigen gebruik? Je zou toch zeggen dat er een, zeer beperkte, andere markt voor is? Waar nu bijvoorbeeld Antonovs worden ingezet
Je bedoelt de 4 LCF's of 5 Beluga's uitlenen?
Naast het feit dat Boeing en Airbus ze zelf nodig hebben (Airbus gaat de nieuwe Beluga XL een paar jaar naast hun 'oude' Beluga's gebruiken) hebben die toestellen enorm veel eisen/restricties.
In het geval van de LCF is het nagenoeg precies vastgelegd wat het mag vervoeren bij de FAA.
Het ontwerp van de toestellen zijn volledig gericht op hun specifieke taak; je hebt speciale cargo loaders nodig en het ruim is unpressurized.
En het laden met zo'n open staart heeft ook z'n issues.
downtime schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:00:. Waarschijnbaar zijn die Antonovs ook alleen commercieel levensvatbaar omdat ze ooit door de overheid zijn betaald en de huidige eigenaar ze voor een appel en een ei heeft kunnen kopen. Voor Airbus en Boeing is het waarschijnlijk gewoon niet interessant om in die markt te stappen.
Die Antonovs verdienen hun geld wel hoor. Die hebben de niche-markt in handen.
Worden ook veel ad-hoc gebruikt (herinneren we ons die gestrande Swiss 777-300ER In Iqaluit nog die een GE-90 ingevlogen kreeg door een Antonov?) En dat zo inhuren kost klauwen met geld.

En de Chinezen willen juist weer Antonov 225's gaan bouwen.

Wat op zich ook een interessant feit is; wanneer die Antonov's écht op zijn en ook de 747-400F's (dus mét nose door en dus niet de omgebouwde -BCF's) dan heb je geen vrachttoestellen meer met nose door.
Nou is dat ook een niche, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

downtime schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:25:
[...]

Ik geef het maximaal vijf jaar voor ze de stekker eruit trekken omdat ook millennials gewoon het goedkoopste ticket kopen als ze vliegen. Een vliegticket is geen lifestyle product.
Joon is a lifestyle brand and a state of mind.

Snap het ook niet helemaal, mensen boeken toch gewoon kijkend naar de prijs en/of de kwaliteit van het product. Wie hier boekt een ticket omdat je airline een levenstijl en gemoedstoestand is?

"Joon is especially aimed at a young working clientele, the millennials (18 to 35 year-olds), whose lifestyles revolve around digital technology."
"will offer original products and service that reflect those of Air France.”

Wat zouden dan aanbieden aan de millenialls dat er nu nog niet is bij zowat elke fatsoenlijk airline?

Voor en tijdens de vlucht kan je op je tablet/phone alles regelen en zien van je inkomende vlucht, van stoelen tot en met het volgen van je baggage. Is er vertraging; met je app kan je je nieuwe vlucht regelen.
In het vliegtuig kan ik al op mijn eigen tablet/smartphone of het (seatback) screen gratis filmpjes, series, muziek en TV kijken. Dit alles wordt gratis aangeboden door legacy airlines. Wifi, stroom/oplaadpunt, usb zelfde pakkie aan...allemaal aanwezig.

[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 21-07-2017 01:42 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ach, het is gewoon dezelfde marketing-bla-bla die je overal om je heen ziet. Zal in de beginfase wellicht even werken, maar ook Joon (wat een naam 8)7 ) zal daarna razendsnel op haar resultaten en klantvriendelijkheid worden afgerekend. En als je dan kijkt naar het track-record van de Fransen t.a.v. punctualiteit kan dat nog wel eens een stuk lastiger worden.

Een vliegreis is inderdaad geen gevoels-product zoals wijn of zoals sommige mensen hebben met een auto, een vliegreis is een dienst. En met diensten ben je al snel ongevoelig voor marketing-bla-bla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 21:10
Grouchy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:27:
[...]

Joon is a lifestyle brand and a state of mind.

Snap het ook niet helemaal, mensen boeken toch gewoon kijkend naar de prijs en/of de kwaliteit van het product. Wie hier boekt een ticket omdat je airline een levenstijl en gemoedstoestand is?

"Joon is especially aimed at a young working clientele, the millennials (18 to 35 year-olds), whose lifestyles revolve around digital technology."
"will offer original products and service that reflect those of Air France.”
Ik heb het grappig en totaal niets zeggende filmpje ook bekeken, en vroeg me meteen af op welke punten de JOON waardepropositie afwijkt van die van andere carriers. Kon er geen vinden.

Met de slogan "will offer original products and service that reflect those of Air France.” zeggen ze eigenlijk dat ze alles blijven doen wat ze bij AF al deden. Maar dan meer digitaal.....
Frankrijk is wel heel polititiek geladen, dus het kan goed zijn dat ze heel dicht bij huis blijven. Mijn ervaring in het werken met Fransen is vaak dat na het maken van afspraken je terug krijgt "We gaan het doen zoals afgesproken, maken het net even groter dan het was, doen het net even anders, maar het is toch weer hetzelfde, waarbij we hetzelfde doel bereiken, maar dan op een andere manier, met in de side-line andere doelen" :F

Als je de doelgroep 18-35 wil aanboren, dan zou je volgens mij het volgende moeten doen om je te onderscheiden:
- Laagste prijs en no-thrills airline: Je moet altijd de goedkoopste zijn, en je marge dus maken in de bij-producten. Deze groep is nog niet zo kapitaalkrachtig en kijkt dus primair wie het goedkoopst is.
- Hoge mate van flexibiliteit: Onderscheidend door bijvoorbeeld een tarief 72H vast te houden zonder verplichtingen, zodat je met je vrienden kan afspreken of je gaat. Wat je wil is dat ze s'avonds in de kroeg een idee hebben, en vervolgens via mobiel boeken en daar de volgende ochtend geen spijt van krijgen omdat iedereen er aan vast zit. Terugvlucht verzetten voor weinig geld mits beschikbaarheid etc.
- Hoge mate van keuze vrijheid: Via de app alles kiezen. X prijs per KG ruimbagage (verdienen), Stoel (verdienen), maaltijden a la Air Asia (verdienen), entertainment via Wifi (verdienen) Ik denk dat als je bioscoop films in het vliegtuig betaald aanbied, dat daar best een grote markt voor is. Priority boarding (verdienen). Internet toegang (verdienen) Heel modulair en transparant. You get what you pay for.
- Alles digitaal: Makkelijke app om te boeken, betalen, support, en tussentijds bijboeken van van alles en nog wat. Geen TV schermen in de stoel, maar streamen vanaf je device.

Bovenstaande punten worden in veel verschillende carriers al toegepast, de crux zit hem er in of je pricing goed kan krijgen om genoeg stoelen te vullen.

Als het alleen is zoals in het filmpje, dan denk ik dat ze binnen 2 jaar weg zijn. Maar het kan ook politiek en of strategisch zijn om een nieuwe carrier te ontwikkelen die de oude carrier overneemt, ipv de oude te transformeren naar een nieuwe.

Leuk om zo een beetje te filosoferen over business cases voor de luchtvaart :7

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:24:
[...]

Wat op zich ook een interessant feit is; wanneer die Antonov's écht op zijn en ook de 747-400F's (dus mét nose door en dus niet de omgebouwde -BCF's) dan heb je geen vrachttoestellen meer met nose door.
Nou is dat ook een niche, maar toch.
De C-5 vliegt nog altijd en blijft minstens tot 2040. Maar voor civiele doeleinden heb je daar inderdaad weinig aan. Al staan er waarschijnlijk ook wel een paar in de woestijn dus als de nood hoog is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:09:
[...]
- Laagste prijs en no-thrills airline
Thrills moeten ze zeker niet bieden inderdaad. Jij bedoelt no-frills. Geen tierelantijntjes :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maar no-thrills is ook heel belangrijk. Echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

downtime schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:35:
Maar no-thrills is ook heel belangrijk. Echt.
Ik weet het niet hoor, ik vind wat turbulentie op z'n tijd wel grappig. De vlucht is zo saai anders :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Zie net dat Primera Air ook vanaf CDG vliegt naar bv New York per 05-2018! Vergelijkbaar model wat ik hier boven schets.
Voor 288€ naar NYC en voor alles bijbetalen.

1 x ruimbagage 35€ enkele reis
Stoel 35€ enkel
Infant meal 30€ (!!) premium meals 60€

Met 23kg en 2 lekker maaltijden kom je dan ook op 523€ uit voor een retour zonder dat je de stoelen kan kiezen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:09:
[...]
Als je de doelgroep 18-35 wil aanboren, dan zou je volgens mij het volgende moeten doen om je te onderscheiden:
- Laagste prijs en no-thrills airline: Je moet altijd de goedkoopste zijn, en je marge dus maken in de bij-producten. Deze groep is nog niet zo kapitaalkrachtig en kijkt dus primair wie het goedkoopst is.
Misschien is mijn omgeving anders, maar volgens mij is het besteedbaar inkomen van 25-35 juist enorm goed.

Toen ik eind 20 was leek ik wel de Sultan van Brunei :+ Vrouw en ik met inkomen, normaal huis. Money to spend. Nu ligt mijn inkomen veel hoger, maar mijn vrouw werkt nauwelijks omdat we 2 kinderen hebben, een duurder huis. Mijn "fun potje" ligt echt lager dan toen ik 30 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Op de terugreis van mijn vakantie vlieg ik binnenkort met een ATR72, een turboprop vliegtuig. Ben erg benieuwd hoe dat is t.o.v. een "normaal" vliegtuig. Is ook echt maar een vlucht van 30 minuten _O-

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:27:
De C-5 vliegt nog altijd en blijft minstens tot 2040. Maar voor civiele doeleinden heb je daar inderdaad weinig aan. Al staan er waarschijnlijk ook wel een paar in de woestijn dus als de nood hoog is...
True, maar ik vraag me af in hoeverre dat toestel commercieel inzetbaar is, onder andere FAA regels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:16:
Op de terugreis van mijn vakantie vlieg ik binnenkort met een ATR72, een turboprop vliegtuig. Ben erg benieuwd hoe dat is t.o.v. een "normaal" vliegtuig. Is ook echt maar een vlucht van 30 minuten _O-
Zal wel hetzelfde zijn als met een Q400. Een hoop herrie dus, maar verder wel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Misschien is mijn omgeving anders, maar volgens mij is het besteedbaar inkomen van 25-35 juist enorm goed.

Toen ik eind 20 was leek ik wel de Sultan van Brunei :+ Vrouw en ik met inkomen, normaal huis. Money to spend. Nu ligt mijn inkomen veel hoger, maar mijn vrouw werkt nauwelijks omdat we 2 kinderen hebben, een duurder huis. Mijn "fun potje" ligt echt lager dan toen ik 30 was.
Waar ging het je toen meer om tussen de zeg 27 jaar en 32?
- zoveel mogelijk doen met een beperkter budget.
- Zo veel mogelijk kwaliteit in de beperkte tijd?

Ofwel keek je als je op reis was naar prijs technische gunstige hotels of ging je voor de 5* Brands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

regelmatig in gezeten in azie o.a.
zelf ook gewogen worden na je tas :P en dan via de achterzijde instappen,kijkende naar een kegel aan het vliegtuig boven een cirkel en als deze te ver naar buiten zwaaide dan moest je stoppen met boarden todat de kegel weer rustiger werd,altijd leuk met een vriendin die niet zoveel vliegt.
verder gewoon comfortabel en het is weer eens wat anders.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Waar ging het je toen meer om tussen de zeg 27 jaar en 32?
- zoveel mogelijk doen met een beperkter budget.
- Zo veel mogelijk kwaliteit in de beperkte tijd?

Ofwel keek je als je op reis was naar prijs technische gunstige hotels of ging je voor de 5* Brands?
Wij deden #YOLO toen die hashtag nog niet was uitgevonden :p In de omgeving mijn vrienden ook. Maar misschien zijn we uitzonderingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Wij deden #YOLO toen die hashtag nog niet was uitgevonden :p In de omgeving mijn vrienden ook. Maar misschien zijn we uitzonderingen ;)
Ik herken het wel hoor, maar later kwam ik er toch achter dat het niet de norm is om 1000 euro per nacht aan een hotel uit te geven.

Privé businessclass vliegen vond ik het trouwens niet waard. Dat verschil besteedt ik liever ter plaatse.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Nee hoor, hier ook. Iedereen is super druk met zijn carrière en geven dus best wat uit tijdens de beperkte vrije tijd. Misschien niet Marriott all the way - maar zeker wel goede vluchtijden die je zo snel mogelijk op bestemming brengt. Ben benieuwd wat no-frills voor Air-France inhoudt. Heb niet het gevoel als ik in HOP zit dat er nog veel frills zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
swtimmer schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:53:
Ben benieuwd wat no-frills voor Air-France inhoudt. Heb niet het gevoel als ik in HOP zit dat er nog veel frills zijn....
Joost wordt geen LCC airline. Het moet simpelweg een Air France worden met lagere kosten.
Goedkopere tickets maar zelfde service(niveau) als bij AF.

Deze heeft geen wasbeurt meer nodig :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.jetphotos.com/full/6/70462_1499217921.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb ik net gedaan in Nieuw Zeeland, heen en terug van Auckland naar Nelson (ruim uurtje vliegen). Op de terugweg besloot Air NZ dat het nodig was om wat technici af te zetten in Palmerston North, werd het een laagvluchtje daar naar toe en dan normale vlucht naar Auckland.

Ze zijn lawaaieriger en vliegen meestal lager dan jets. Verder vergelijkbaar wmb (al heb ik er een hekel aan).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:22:
[...]

Zal wel hetzelfde zijn als met een Q400. Een hoop herrie dus, maar verder wel comfortabel.
Vond ik wel meevallen, wellicht dat de active noise cancelling niet werkte in de cabine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PolarBear schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:40:
Vond ik wel meevallen, wellicht dat de active noise cancelling niet werkte in de cabine?
Mijn Bose QC15 werken gewoon goed in die ATR72.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Wat is trouwens de kortste vlucht die mensen gemaakt hebben hier? mijn hangt nu op 20min (FRA-NUE en NUE-MUC) met een gewone jet en in de Filipijnen 20 a 30 min met een atr72 en alsnog op alle vluchten een snack/drinken krijgen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
hebben ze niet binnen nederland (ik dacht tui of transavia) die AMS-EIN doen? (om vervolgens door te vliegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

swtimmer schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:53:
[...]

Nee hoor, hier ook. Iedereen is super druk met zijn carrière en geven dus best wat uit tijdens de beperkte vrije tijd. Misschien niet Marriott all the way - maar zeker wel goede vluchtijden die je zo snel mogelijk op bestemming brengt. Ben benieuwd wat no-frills voor Air-France inhoudt. Heb niet het gevoel als ik in HOP zit dat er nog veel frills zijn....
Is dat wat trouwens? Prijzen vind ik consequent hoog...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

mrsar schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:44:
Wat is trouwens de kortste vlucht die mensen gemaakt hebben hier? mijn hangt nu op 20min (FRA-NUE en NUE-MUC) met een gewone jet en in de Filipijnen 20 a 30 min met een atr72 en alsnog op alle vluchten een snack/drinken krijgen :P
Volgende week vrijdag ga ik Dublin - Liverpool doen. :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

RST-MSP zo'n beetje de korste civiele vlucht die ik gemaakt hebt. 76 miles en een minuut of 20 in de lucht (en op de grond :) )
DUS-AMS en BRU-AMS (+/- 110 miles?) duren iets langer maar errug lang hang ik meestal niet in de lucht.
Nl-jeff schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:58:
hebben ze niet binnen nederland (ik dacht tui of transavia) die AMS-EIN doen? (om vervolgens door te vliegen)
Dacht dat sinds 2005 er geen AMS-EIN verbinding meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nl-jeff schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:58:
Ja, maar de sector AMS-EIN verkopen ze niet los.
Hoor de 737's regelmatig hier laag overkomen (veel hoogte halen ze immers niet op zo'n kort stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Borromini schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:04:
[...]

Is dat wat trouwens? Prijzen vind ik consequent hoog...
HOP? Zit voor mijn gevoel ergens tussen KLM en Transavia in. Groot nadeel vanuit Nederland is dat je vaak overstap CDG _> ORY hebt of binnen CDG van terminal moet veranderen (met bus = traag). Voordeel is dat ze wel echt naar vrij veel plekken in Frankrijk vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Gelukkig werkte TCAS :)
An Emirates Airbus A380, flying from Dubai to Mauritius last Friday, had been cleared to descend to 38,000 feet by Air Traffic Control on its approach to the Indian Ocean island, with an Air Seychelles Airbus A330, Flight #HM54, having taken off from Mauritius travelling in the opposite direction.

However, the crew of the Emirates plane, Flight #EK703, which is configured to carry as many as 615 passengers, incorrectly stated that its altitude was 36,000 feet.

When it was realised that the Emirates plane was higher than previously thought, and with the Air Seychelles A330, which could have been carrying up to 277 passengers, flying towards it, a Traffic Collision Avoidance System alert was initiated.

A spokesperson for Emirates said, “Emirates has received reports of an event on 14th July 2017 in relation to aircraft separation involving flight EK 703 in Mauritius airspace. The matter has been reported to the respective air transport authorities and Emirates will extend its full cooperation to any investigation. The safety of our passengers and crew is of utmost importance.”

In its media statement, Air Seychelles praised the action of its pilot to avoid a possible mid-air collision.

“We commend our Captain Roberto Vallicelli and Seychellois First Officer Ronny Morel who were operating the HM054 flight from Mauritius to Seychelles on the evening of Friday 14 July 2017,” a spokesperson for Air Seychelles said.

“Their training standard and operating protocols immediately kicked in which demonstrates the extremely high standards of training which our Air Seychelles pilots attain. We highly commend them for what they have done.”
Er is ook een visualisatie van:
[YouTube: https://youtu.be/SGXrwy1XMQg]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kortste en meest enerverende was met Trans Maladivian Airways. Een minuut of 30 in een watervliegtuig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NWI<>AMS, net als DUB-MAN zo'n 30 minuten max in de Fokker 70. Zeer vaak gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
Regelmatig CUR-BON in een Britten-Norman BN2 Islander van Divi Divi Air. 15 minuutjes vliegen op 4000ft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Spixo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:50:
[...]

Regelmatig CUR-BON in een Britten-Norman BN2 Islander van Divi Divi Air. 15 minuutjes vliegen op 4000ft.
Dit is ook mijn kortste vlucht (maar dan met Insel Air), met als goede 2de een vlucht van Eindhoven naar Amsterdam en weer terug (die als bonus ook nog eens recht over ons huis heen vloog). De laatste was overigens in 1994, toen ik op vakantie ging naar Amerika. Ik denk als 3de ofwel de vlucht van Aruba naar Bonaire of een vlucht van Miri naar Mulu National Park in Maleisië

[ Voor 22% gewijzigd door Blik1984 op 21-07-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ben in een ver verleden een keer van Twenthe naar Eindhoven gevlogen, waarbij er praktisch geen bocht gemaakt is. Vertrek vanaf RW23, landen op RW21. Voor mijn gevoel stonden we binnen 10 minuten weer aan de grond.

Wel ruim 20 jaar geleden trouwens :) .
Verbaas me er steeds weer over als ik dit soort filmpjes zie dat dit soort fouten niet veel vaker gemaakt worden. Het zal wel aan mijn gehoor liggen, maar ik schat dat ik in zeker een kwart van de gevallen niet fatsoenlijk kan verstaan wat ATC en piloot tegen elkaar zeggen. Nu kom je met enige ervaring natuurlijk een heel eind, maar fool-proof is dit dus allerminst, dat is wel duidelijk. Bijster efficiënt is het ook niet dat alles uitgesproken en weer bevestigd moet worden.

Het zou toch wel handig zijn dat - in eerste instantie dan maar als backup - deze informatie ook in digitale vorm voor de neus van de piloot verschijnt. Lijkt me een stuk prettiger werken.

[ Voor 40% gewijzigd door alexbl69 op 21-07-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Iemand ooit meegemaakt dat ingecheckte bagage opengemaakt is? Gisteren van AMS naar LCY gevlogen en bij aankomst ontdekten we dat beide koffers waren opengemaakt en doorzocht: sloten weg, en bij mijn vrouw diverse zaken gestolen. Nu valt dat gelukkig allemaal onder de amex bagageverzekering (BA erkent geen aansprakelijkheid voor alles wat semi-waardevol is, dat moet je maar in je handbagage houden) maar ik vind het nogal scary. Iets eruithalen = ook iets er in kunnen stoppen. Voor hetzelfde geld legt iemand een halve kilo coke in je koffer en mag je dat bij aankomst gaan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Daniel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:36:
Iemand ooit meegemaakt dat ingecheckte bagage opengemaakt is? Gisteren van AMS naar LCY gevlogen en bij aankomst ontdekten we dat beide koffers waren opengemaakt en doorzocht: sloten weg, en bij mijn vrouw diverse zaken gestolen. Nu valt dat gelukkig allemaal onder de amex bagageverzekering (BA erkent geen aansprakelijkheid voor alles wat semi-waardevol is, dat moet je maar in je handbagage houden) maar ik vind het nogal scary. Iets eruithalen = ook iets er in kunnen stoppen. Voor hetzelfde geld legt iemand een halve kilo coke in je koffer en mag je dat bij aankomst gaan uitleggen.
Ik ging jaren geleden van Amsterdam naar Birmingham in de VK en had een foto teostel en 10 pakjes shag in mijn ingecheckte tas. Bij aankomst in de VK waren ze (shag en camera toestel) weg. Ik heb een report gemaakt bij de luchtvaartmaatschapij maar niets meer van gehoord. Nu doe ik alles van waarde in mijn carry on of ik las mijn koffer dicht :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Verbaas me er steeds weer over als ik dit soort filmpjes zie dat dit soort fouten niet veel vaker gemaakt worden. Het zal wel aan mijn gehoor liggen, maar ik schat dat ik in zeker een kwart van de gevallen niet fatsoenlijk kan verstaan wat ATC en piloot tegen elkaar zeggen. Nu kom je met enige ervaring natuurlijk een heel eind, maar fool-proof is dit dus allerminst, dat is wel duidelijk.
Opleiding speelt ook een grote rol. ATC en piloot maken zoveel mogelijk gebruik van standaard zinnen en terminologie, waarbij erop gelet is dat geen woorden gebruikt worden die teveel op elkaar lijken, om onduidelijkheid te voorkomen. Er is daardoor niet zoveel ruimte voor misverstanden.
Bijster efficiënt is het ook niet dat alles uitgesproken en weer bevestigd moet worden.
Niet efficient maar het zorgt er wel voor dat ze zeker weten dat de boodschap aangekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Badtothebone schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:46:
[...]

Ik ging jaren geleden van Amsterdam naar Birmingham in de VK en had een foto teostel en 10 pakjes shag in mijn ingecheckte tas. Bij aankomst in de VK waren ze (shag en camera toestel) weg. Ik heb een report gemaakt bij de luchtvaartmaatschapij maar niets meer van gehoord. Nu doe ik alles van waarde in mijn carry on of ik las mijn koffer dicht :)
Bij mij nog nooit wat gestolen maar alles van waarde gaat gewoon in de handbagage. Ik maak alleen een uitzondering voor zaken als een fotostatief die te groot of zwaar zijn voor handbagage. Gelukkig zijn die dingen (denk ik) ook te groot voor een dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Badtothebone schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:46:
[...]

Ja...dat doen wij normaal dus ook. Of we vliegen naar landen waar diefstal niet zo'n slimme carrieremove is en het risico laag.
Deze keer waren we eerst met de auto op vakantie dus bijna uit gewoonte laat je alles in die koffer zitten. Geen extreem dure shit maar uiteindelijk tellen een paar oorbellen en kettingen best op.

Vraag me ook af waar. Op Schiphol is de afhandeling zo goed als volledig geautomatiseerd en op LCY zouden ze wel heel snel moeten zijn, die koffers worden basicly uit het vliegtuig door een gat in de muur geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Daniel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:36:
Whoo! Scary... AMS is zon veilige luchthaven en LCY zo klein dat je bij beide niet zo iets verwacht. Zeker als je koffer op slot is en je de sloten nu kwijt bent.
Zou flink wat trammelant schoppen.

Succes met je amex verzekering, hoor daar niet al te beste verhalen over. Oa van PMW in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Mijn kortste vlucht was PHL-BWI: 39 minuten van gate tot gate met de ERJ-175. Alleen jammer van die twee uur vertraging voor vertrek ... De captain kwam wel cupcakes uitdelen als goedmakertje :p

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Kortste vlucht: Ergens in de jaren 90 BRU-AMS met KLM en ongeveer 20 pax aan boord, dus genoeg plek. Ook gelijk meest turbulente vlucht ooit door onweer op de route. En er zat een passagier onder begeleiding in de handboeien die bij aankomst op Schiphol door de marechaussee opgevangen werd. Eerste en laatste keer dat ik dat gezien heb.
Pagina: 1 ... 59 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek