Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.246 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:07:
[...]

Nog 1 dingetje hoor.... ik ben misschien echt een paniekvogel.
Maar als dit komt door of een piloot of misschien wel het systeem die een verkeerde code doorgeeft.
Hoe is dat dan mogelijk?
Bug in software, piloot niet alles helemaal goed ingesteld?
Elk vliegtuig krijgt een (hexadecimale) code zodra deze wordt geregistreerd. Deze code (in dit geval dus a9db8d) is in principe permanent voor dat vliegtuig en kan niet verder ingesteld, veranderd of aangepast worden.

Dat er blijkbaar twee vliegtuigen rondvliegen met dezelfde code boeit niet in de praktijk voor jouw vlucht.

En ga volgend jaar lekker met de auto naar de Dordogne, scheelt een hoop gedoe..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

[...]

Nog 1 dingetje hoor.... ik ben misschien echt een paniekvogel.
Maar als dit komt door of een piloot of misschien wel het systeem die een verkeerde code doorgeeft.
Hoe is dat dan mogelijk?
Maakt niet veel uit hoe het komt, er is nog steeds niets aan de hand. Dat het vliegtuig als een ander type wordt herkend is geen probleem. De luchtverkeersleiding werkt voornamelijk met data die in het vluchtplan staat. Daar staat gewoon het juiste type toestel. En uiteindelijk zijn de procedures niet afhankelijk van het specifieke toestel, maar juist erg gestandaardiseerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Rannasha op 18-07-2017 15:25 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Waarschijnlijk verkeerde code ingesteld. (Aangenomen dat het daadwerkelijk aan het vliegtuig ligt en het niet een probleem is van Flightradar24)

Goede kans dat het allang opgemerkt is door de piloot of de dispatcher en dat het na de landing aangepast wordt. Zo niet, dan is er nog steeds niets aan de hand. Dat het vliegtuig als een ander type wordt herkend is geen probleem. De luchtverkeersleiding werkt voornamelijk met data die in het vluchtplan staat. Daar staat gewoon het juiste type toestel. En uiteindelijk zijn de procedures niet afhankelijk van het specifieke toestel, maar juist erg gestandaardiseerd.
De hex code kan niet aangepast worden, in ieder geval niet zomaar door de piloot of iemand anders dan een techneut en dan niet zonder de nodige administratieve rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Fly-guy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:25:
[...]

De hex code kan niet aangepast worden, in ieder geval niet zomaar door de piloot of iemand anders dan een techneut en dan niet zonder de nodige administratieve rompslomp.
Was m'n post al aan het aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Was m'n post al aan het aanpassen :)
Te langzaam :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:25:
[...]

De hex code kan wel aangepast worden, maar niet vanuit cockpit. Als het vliegtuig van land veranderd (eigenaar, NIET per vlucht), dan moet de hex code naar de icao ranges van dat land aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Af en toe doe ik ook nog wat werk tussendoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:21
Fly-guy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Elk vliegtuig krijgt een (hexadecimale) code zodra deze wordt geregistreerd. Deze code (in dit geval dus a9db8d) is in principe permanent voor dat vliegtuig en kan niet verder ingesteld, veranderd of aangepast worden.

Dat er blijkbaar twee vliegtuigen rondvliegen met dezelfde code boeit niet in de praktijk voor jouw vlucht.

En ga volgend jaar lekker met de auto naar de Dordogne, scheelt een hoop gedoe..
Geloof me..... dit is de eerste vliegvakantie sinds jaren. We gaan normaal.gesproken altijd met de auto.
Maar op een gegeven moment kan ik daar thuis niet meer mee aankomen.
Ook wil ik mijn zoontje zijn vliegreis niet "afnemen". Maar na dit hele gedoe met het hele gebeuren voor de vliegreis.... zal het de eerstkomende jaren zeker weer met de auto zijn.

Wil jullie echt niet tot last zijn.
En voor sommige zullen dit de meest simplistische vragen zijn, maar bij mij zitten ze echt hoog
In ieder geval bedankt voor jullie tijd en antwoorden.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:10:
[...]
Wil jullie echt niet tot last zijn.
En voor sommige zullen dit de meest simplistische vragen zijn, maar bij mij zitten ze echt hoog
In ieder geval bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
Mij (ons?) val je niet lastig, maar ik kan me voorstellen dat een toch wel dure vakantie redelijk vergald wordt door je angst voor vliegen. Leuk om nu een keer je zoontje de ervaring te geven, maar niet de bedoeling van een (ontspannen) vakantie lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Terwijl de kans dat het met de auto flink fout gaat vele, vele malen groter is dan met een vliegtuig. Een vliegtuig is nog altijd verreweg de meest veilige manier van transport voor langere afstanden ;)

Mij val je overigens ook niet lastig, maar imho maak je je veel te druk om zaken die 99,99999 procent van de tijd vlekkeloos verlopen.

Sterkte met je terugvlucht iig :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Ach, henky maakt morgen met de auto een onveilig rondje door NL, om ons allemaal te bedanken met een flesje bier voor de steun! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jelte,89 op 18-07-2017 16:35 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

@henkyyyyyyy we proberen elkaar ook te helpen. Mocht je in de toekomst toch weer eens een reis willen maken misschien toch goed om eens bij stichting Valk langs te gaan. En anders zijn er ook schitterende vaar- en treintochten te maken mocht je toch eens wat andes willen dan met de auto.
Succes, het komt goed!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Jelte,89 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:34:
Ach, henky maakt met de auto een onveilig rondje door NL om met een flesje bier om ons allemaal te bedanken voor de steun! :)
Moeten we niet op Schiphol gaan staan met een spandoek "Welkom terug @henkyyyyyyy " :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
franssie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:34:
Mocht je in de toekomst toch weer eens een reis willen maken misschien toch goed om eens bij stichting Valk langs te gaan.
Dit dus. Henk... troost je, je bent in ieder geval niet alleen in je vliegangst. Statistisch gezien zijn in dit draadje een aantal lurkers die precies hetzelfde hebben. Grote verschil is dat jij er voor uit durft te komen, en dat is al een heel belangrijke eerste stap.

Maar het is zo jammer om je vakantie door iets zo irrationeels te laten verstieren. Ga daarom voor je volgende vlucht naar die stichting en geniet iets meer op je volgende vakantie ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:30:
[...]

Ik heb ook het altijd al een foute zet gevonden. Paniekvoetbal actie tijdens de post 9/11 luchtvaartdip. Die "KLM is te klein, het moet groter" onzin. Het is toen ook voor een appel en een ei verkocht vond ik. Vreemd genoeg schijnt het in bijv. de mobiele telecom weer precies andersom te zijn. Daar schijnen vier of vijf parallelle kleinere netwerken véél 'efficiënter' te zijn dan één grote. Zó gek. :F
Voor een appel en een ei?
Door de transactie wordt KLM gewaardeerd op 784 miljoen euro, dit is 40 procent meer dan de beurswaarde maandag.
https://www.luchtvaartnie...ergenomen-door-air-france
Ik denk daarbij dat omvang in de luchtvaartwereld zeker efficiënter is. Kijkt naar EasyJet, RyanAir etc geen kleine luchtvaarmaatschappijen. Kijk naar Alitalia, Sabena etc, KLM doet het best ok, maar of ze alleen de dip na 2001 en de financiële crisis hadden overleefd. Ik weet het niet. Ik snap wel dat KLM de nationale trots is maar het is niet een heel bijzondere maatschappij. Innovatief zijn ze behalve op de social media niet, goedkoop niet echt, top kwaliteit ook niet echt. Het is allemaal ok, soms heel deugdelijk maar niet echt bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
PolarBear schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:46:
[...]

[...]

Ik denk daarbij dat omvang in de luchtvaartwereld zeker efficiënter is. Kijkt naar EasyJet, RyanAir etc geen kleine luchtvaarmaatschappijen. Kijk naar Alitalia, Sabena etc, KLM doet het best ok, maar of ze alleen de dip na 2001 en de financiële crisis hadden overleefd. Ik weet het niet. Ik snap wel dat KLM de nationale trots is maar het is niet een heel bijzondere maatschappij. Innovatief zijn ze behalve op de social media niet, goedkoop niet echt, top kwaliteit ook niet echt. Het is allemaal ok, soms heel deugdelijk maar niet echt bijzonder.
Klopt volledig wat je zegt. KLM had waarschijnlijk nooit op eigen benen op het toenmalige/huidige niveau kunnen blijven bestaan. Maar om dan samen te gaan met de Fransen ;) . Het is nou niet alsof de gebeurtenissen van de afgelopen 15 jaar zo verrassend zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

[...]

Ben ik het mee eens, en ik ben geen KLM fan. Maar ik vind het wel zonde als je ziet dat een deel wel winst maakt maar niet van de omstandigheden kan profiteren omdat de moeder (want dat is AF feitelijk) het steeds verprutst. Delta lijkt me nog steeds een mooie partner (al zijn de verhoudingen dan helemaal zoek) maar dat lijkt wel te klikken dacht ik. Voor Delta is KLM geen concurrent maar een aanvulling in mijn ogen. Schiphol als regionale hub van Delta/KLM - daar wordt iedereen blij van (behalve de omwonenden dan).

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 18-07-2017 17:28 . Reden: iets duidelijker mbt concurrentie hoop ik. ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Tja mijn vakantie is er niet door verknald. Het begon zaterdag met gewoon het weerbericht lezen en dan ga je steeds verder welk vliegtuig enz. Voor de rest lig hier gewoon op het strand en doe andere leuke dingen.
Alleen vandaag komt het gewoon weer echt omhoog. 1 dag voor vertrek.

En als ik dan dit soort dingen lees
Bij één enkele onweersbui kan woensdag in een uur tijd evenveel energie vrijkomen, als een stad als Maastricht verbruikt aan stroom en gas in een jaar."
Dan ben je toch gek om daarheen te vliegen?
En idd ik was even aan het lezen op een forum om mij gerust te stellen dat het onweer voorbij zou zijn als ik aankwam, maar helaas zeggen ze daar het tegenovergestelde.

http://www.onweer-online....de-nacht-naar-donderdag-/

Zouden jullie hiervoor je vlucht niet omboeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:26:
[...]
Zijn er echt mensen die dat leuk vinden?
Ja, om naar te kijken, niet om zelf in het vliegtuig te zitten ;)
PWM schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:04:
[...]
Dat is nu wel precies wat ik doe. Ik heb mijn 2de vlucht veranderd naar de dag erop. Dus pak ik een dagje New York extra mee.

We nemen naar de US altijd 1 bufferdag in het schema, zodat je een beetje kan acclimatiseren. Het komt dus wel uit, maar netjes is het niet.
De extra verblijfskosten in New York wel bij dat boekingsbureau declareren >:)

Misschien dat ze het uiteindelijk leren als iedereen zorgt dat die goedkope prutsoplossingen elke keer weer duurder uitpakken (maar houd je adem maar niet in).
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:36:
[...]
Geen denken aan, de luchtvaartmaatschappijen zorgen veel beter voor de veiligheid dan ik zelf ooit zou kunnen. En wie weet welke problemen je met je vervangende vlucht te wachten staan?

[ Voor 32% gewijzigd door Freee!! op 18-07-2017 18:45 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Nee gewoon een type fout van een monteur - waarschijnlijk transponder gereset (update of vervangen) en dan moet je de code opnieuw erin zetten. Bij schepen heb je twee vergelijkbare nummers, MMSI en ATIS. Die moeten ook ingevoerd worden en ook dat gaat soms fout.
Je test dat als het goed is maar een kleine typefout zie je dan nog wel eens over het hoofd. Stom maar niet heel belangrijk en een kwestie van alsnog het goede nummer erin zetten maar dat kan (en mag!) de piloot niet doen. Je transponder squawk code mag je aanpassen naar gelang de luchtverkeersleiding je dat opdraagt. Deze unieke code mag niet aanpasbaar zijn omdat dat wel problemen zou kunnen geven als allerlei vliegtuigen hun ID konden spoofen. Dat er nu eentje rondvliegt met een foutief dubbele code geeft verder nergens een conflict, op FR24.com na dan ;) (edit: het is bijvoorbeeld niet zo dat de cateraar nu maar met vier maaltijden aan komt rijden bijvoorbeeld).

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 18-07-2017 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:36:

En als ik dan dit soort dingen lees

[...]
In de benzine tank van je auto zit evenveel energie als jouw hele gezin aan elektriciteit in een maand gebruikt. Dan ben je toch gek als je daar met je kont op gaat zitten?

De hoeveelheid opgeslagen energie zegt niet zoveel als die energie niet in 1 keer vrijkomt op of in jou .

Geen enkele piloot zal moedwillig recht door een onweersbui vliegen, daar wordt ruim omheen gevlogen.
Mocht er toch een blikseminslag komen, dan hoor je een knal, zie je een flits, schrik je je de tyfus, maar dat is het. Er gebeurt helemaal niets, anders dan dat een gedeelte van die energie van die onweersbui over de buitenkant van de romp wegvloeit.
Je gaat niet dood, er vliegt niets in de fik, het vliegtuig blijft netjes doorvliegen.

Mocht je energie in de vorm van hagel uit die bui tegenkomen, dan maakt het lawaai, kan er externe schade optreden, maar wederom blijft het vliegtuig gewoon vliegen. De schade komt niet uit jouw zak.

Laatste vorm van energie die je kan tegenkomen is wind, wat voor (flinke) turbulentie kan zorgen. Je gaat schudden, je gaat kotsen, maar ook nu blijft het vliegtuig (oncomfortabel) vliegen. Hedendaagse vliegtuigen zijn zo sterk dat ze praktisch onbreekbaar zijn.

Onweersbuien klinken eng maar zijn eigenlijk een relatief non-issue. En er is weinig mooier dan in de nacht boven Afrika van die enorme buien links en rechts te zien bliksemen, wetende dat er niets aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
[b]henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:36

Nee, zelfde als je auto is een vliegtuig prima bestand tegen onweersbuien.

Het weer in Europa is wel het laatste waar je je druk over zou moeten maken tijdens het vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Fly-guy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Onweersbuien klinken eng maar zijn eigenlijk een relatief non-issue. En er is weinig mooier dan in de nacht boven Afrika van die enorme buien links en rechts te zien bliksemen, wetende dat er niets aan de hand is.
wat een jaloersmakende baan heb je.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Fly-guy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:24:
[...]

In de benzine tank van je auto zit evenveel energie als jouw hele gezin aan elektriciteit in een maand gebruikt. Dan ben je toch gek als je daar met je kont op gaat zitten?

De hoeveelheid opgeslagen energie zegt niet zoveel als die energie niet in 1 keer vrijkomt op of in jou .

Geen enkele piloot zal moedwillig recht door een onweersbui vliegen, daar wordt ruim omheen gevlogen.
Mocht er toch een blikseminslag komen, dan hoor je een knal, zie je een flits, schrik je je de tyfus, maar dat is het. Er gebeurt helemaal niets, anders dan dat een gedeelte van die energie van die onweersbui over de buitenkant van de romp wegvloeit.
Je gaat niet dood, er vliegt niets in de fik, het vliegtuig blijft netjes doorvliegen.

Mocht je energie in de vorm van hagel uit die bui tegenkomen, dan maakt het lawaai, kan er externe schade optreden, maar wederom blijft het vliegtuig gewoon vliegen. De schade komt niet uit jouw zak.

Laatste vorm van energie die je kan tegenkomen is wind, wat voor (flinke) turbulentie kan zorgen. Je gaat schudden, je gaat kotsen, maar ook nu blijft het vliegtuig (oncomfortabel) vliegen. Hedendaagse vliegtuigen zijn zo sterk dat ze praktisch onbreekbaar zijn.

Dank voor je bericht!
Dit klinkt allemaal geruststellend. :)

Ps. Ben je soms piloot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Dank voor je bericht!

Ps. Ben je soms piloot?
Tot je weer het weerbericht bekijkt, want deze exercitie hebben we al gehad twee weken geleden. Als je dit wil blijven doen zal ik toch Stichting Valk aanbevelen. Heeft goede reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Yep en al talloze keren met onweer, storm, wind en ander slecht weer gevlogen en leef nog steeds ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Mijn voormalige promotie-begeleidster, een vooraanstaand onderzoeker op het gebied van bliksem-ontladingen, vertelde eens dat een commerciele lijnvlucht gemiddeld 2 keer per jaar door de bliksem wordt getroffen.

Vliegtuigen zijn voornamelijk metaal, dus geleiden goed, waardoor de bliksemschicht moeiteloos door/langs de buitenkant van de romp heengaat. Hoewel zo'n flits wel wat energie kan bevatten, blijft hier vrijwel niets van achter in het vliegtuig. Immers, hoe hoger de weerstand, hoe meer energie er achter blijft. En de weerstand van metaal is heel erg laag. Daarnaast zijn de gevoelige electronica natuurlijk allemaal afgeschermd, hoewel ik de technische details daarvan niet ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

KrazyJay

En daarnaast, voor zo'n luchtvaartmaatschappij kost het ontzettend veel geld als zo'n vliegmachine uitvalt, zelfs een dag een lekke band zou jij al niet willen betalen. Sterker nog, vliegtuigbouwers, luchtvaartmaatschappijen, verzekeringen, gebruikers, personeel, iedereen heeft er baat bij als het vliegen en alles er om heen zo veilig mogelijk plaats te laten vinden, juist omdat het zo'n dure aangelegenheid is.

Vliegen kan eng kijken, zeker als je het weinig doet. Dus je zit daar in die buis met een hoge adrenalinespiegel, en dus een hoge alertheid. Dan overanalyseer je alles wat je waarneemt, en de ontbrekende stukken worden door jezelf aangevuld, bij jou in het meest pessimistische scenario. Feit blijft dat je morgenavond net als de duizenden andere luchtpassagiers en personeel morgenavond wellicht gewoon weer op de grond staat, net als de 100+ passagiers die vandaag met 800km/h op 10km hoogte in een Cessna'tje een dag voor jou de rit naar huis hebben gemaakt en niet in het nieuws gekomen zijn ondanks dat hun ritje specialer was dan die van jou waarschijnlijk zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://static01.nyt.com/images/2012/07/19/nyregion/MECHANIC2/MECHANIC2-jumbo.jpg

Azreil “Al” Blackman heeft een jubileum te vieren bij z'n baas; American Airlines.
Hij is Aviation Maintenance Technician Crew Chief op JFK airport.
Hij werkte gisteren 75 jaar bij AA; hij begon daar op 17 juli 1942.

Waar heeft hij zo aan gewerkt in al die jaren?
  • Consolidated PBY
  • Sikorsky VS-44 Flying Board
  • Martin PBM-3
  • Consolidated PB4Y3R
  • Douglas C-54
  • Convair 240
  • Douglas DC-6
  • Douglas DC-7
  • Lockheed Electra
  • Convair 990
  • Boeing 707
  • Boeing 727
  • Boeing 737
  • Boeing 747
  • Boeing 757
  • Boeing 767
  • Boeing 777
  • McDonnell Douglas MD80
  • Airbus 300
  • Airbus 321
  • Douglas DC-10
  • Douglas MD11
En nog meer omdat hij in z'n vrije tijd ook nog oude vliegtuigen restaureert.

Een Boeing 777-200ER werd naar hem vernoemt::

Afbeeldingslocatie: https://www.globenewswire.com/news-release/2017/07/18/1048014/0/en/photos/468024/0/468024.jpg?lastModified=07%2F18%2F2017%2014%3A06%3A12&size=3
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFB8GGkXgAArFRG.jpg

En die gaat nu een flyby doen over New York: https://www.flightradar24.com/AAL9492/e240763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
even kort vraagje iemand toevallig ervaring hier met China southern airlines? de mannen doen een vrij straffe promo op dit moment naar NZ. (610 euro retour in economy). enige insight over de airline is welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nl-jeff schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:52:
even kort vraagje iemand toevallig ervaring hier met China southern airlines? de mannen doen een vrij straffe promo op dit moment naar NZ. (610 euro retour in economy). enige insight over de airline is welkom
Neem je iPad mee! iPhone is strikt verboden tijdens de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Grouchy

meep meep

In Y geen ervaring maar F/J is gewoon goed te doen. Grootste probleem met de Chinese airlines en ook CZ is het grondpersoneel en de groundops. Niet de makkelijkste mensen to deal with.
Plus de wanneer je overstapt in China of een domestic flight hebt is de vraag niet of je vertraging hebt maar hoeveel. Heb regelmatig Chinese airlines geboekt maar 2 van de 5 keer vlieg je door vertragingen/cancellations gewoon met KL/AF/KE :)

Of zoals m'n USA maatjes zeggen: Friends don't let friends connect in PVG...! Or anywhere in China for that matter...

[ Voor 36% gewijzigd door Grouchy op 18-07-2017 22:36 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bekijk het als een leerschool :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Y is te doen. Daar is alles mee gezegd. Verder ben ik het eens met @Grouchy zegt. Grondpersoneel is niet fantastisch (een keer gehad dat ze niet mijn 2e koffer konden inchecken, dat hadden ze nog nooit eerder gedaan..) maar uiteindelijk kom je wel waar je moet zijn. Google translate - chinees van te voren op je telefoon zetten is in geval van een overstap aanbevolen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 18-07-2017 22:40 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
El Jefe schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:09:
https://twitter.com/flightradar24/status/887235775158513665

[afbeelding]

[afbeelding]

:D

[edit] Oh, ik zie nu dat dit net de miami air is van henky 8)7 henky: dit heeft geen invloed op de veiligheid overigens, maak je niet druk over de aankomende terugvlucht, voor je het weet is het voorbij, net zoals de heenvlucht :)
Blijkbaar hebben ze het toch serieus genomen... Typefoutje denk ik, want de B moest een 3 zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V8qJWC6CQCfcfbfo6wDo8ZD6/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Dank voor je bericht!

Ps. Ben je soms piloot?
Ik kan je ook nog http://www.onbezorgdvliegen.nl/ (van Corendon) aanraden.
Eendaagse cursus met eerst theorie en dan een rondvlucht rond Amsterdam. Hieree krijg je handvaten om er mee om te gaan, en veel technische kennis zodat je ook weet wat er speelt.
En niet zo duur als die Valk trainingen.

Heeft hier bij ons thuis heel erg geholpen, mijn vrouw kan nu zonder angst vliegen. Dankzij captain Kelly en de rest van de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Liliuokalani schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:41:
[...]

Blijkbaar hebben ze het toch serieus genomen... Typefoutje denk ik, want de B moest een 3 zijn.

[afbeelding]
Wie zijn ze? Hebben ze het aangepast bij FR of in de kist? (edit de kist blijkbaar, de registratie *38D lijkt de juiste)

Speed24 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Ik kan je ook nog http://www.onbezorgdvliegen.nl/ (van Corendon) aanraden.
Eendaagse cursus met eerst theorie en dan een rondvlucht rond Amsterdam. Hieree krijg je handvaten om er mee om te gaan, en veel technische kennis zodat je ook weet wat er speelt.
En niet zo duur als die Valk trainingen.

Heeft hier bij ons thuis heel erg geholpen, mijn vrouw kan nu zonder angst vliegen. Dankzij captain Kelly en de rest van de crew.
EUR 499 is natuurlijk niet niets maar aan de andere kant sowieso een hele belevenis om zo een dag mee te maken inclusief rondje vliegen (ik heb nul vliegangst maar het spreekt mij zelfs aan).

[ Voor 52% gewijzigd door franssie op 18-07-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Grouchy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:31:
In Y geen ervaring maar F/J is gewoon goed te doen. Grootste probleem met de Chinese airlines en ook CZ is het grondpersoneel en de groundops. Niet de makkelijkste mensen to deal with.
Plus de wanneer je overstapt in China of een domestic flight hebt is de vraag niet of je vertraging hebt maar hoeveel. Heb regelmatig Chinese airlines geboekt maar 2 van de 5 keer vlieg je door vertragingen/cancellations gewoon met KL/AF/KE :)

Of zoals m'n USA maatjes zeggen: Friends don't let friends connect in PVG...! Or anywhere in China for that matter...
Ik zat inderdaad naar een connectie te kijken op PEK, heb een optie tussen 1u30 en 3uur, zo te lezen is 3h het veiligst (wie weet helpt het dat ik tegen die tijd platinum ben bij skyteam, en in elk geval de lounge toegang heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Tot je weer het weerbericht bekijkt, want deze exercitie hebben we al gehad twee weken geleden. Als je dit wil blijven doen zal ik toch Stichting Valk aanbevelen. Heeft goede reviews.
Je hebt helemaal gelijk... het gebeurt idd weer.
Je hoopt dat het wel mee zal vallen, maar op dat onweer forum zijn ze laaiend enthousiast over wat er allemaal komen gaat.

Maar stel ze willen om dat onweer heen vliegen hoe gaan ze dat dan in hemelsnaam doen?
Het begint in noord Frankrijk tot aan Engeland , waar moeten ze dan heen?

Ik kan er echt niks aan doen, maar ik zie mij morgen al gewoon in dat vliegtuig zitten met dat enorme noodweer wat er aan zit te komen de landing in gaan zetten.

En als ik van plan ben om vaker te vliegen dan zal ik zeker zo'n cursus overwegen, maar dan nog als je zo'n weerbericht ziet, wat misschien wel code oranje kan gaan worden, dan zit je toch gewoon niet lekker. Sorry hoor maar dat toch bijna niet.

Zo vevelend dat het nu zo slecht weer wordt, had echt gehoopt dat ik hier niks hoefde te posten en gewoon zou terugvliegen.
Helaas is dat niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk... het gebeurt idd weer.
Je hoopt dat het wel mee zal vallen, maar op dat onweer forum zijn ze laaiend enthousiast over wat er allemaal komen gaat.
klopt en ik gaf je die link (sorry) maar kijk ook even naar het topic na de storm - meestal staat er niets meer omdat het voornamelijk gaat om voorpret en de werkelijke onweersstorm toch tegenviel ...
Maar stel ze willen om dat onweer heen vliegen hoe gaan ze dat dan in hemelsnaam doen?
Het begint in noord Frankrijk tot aan Engeland , waar moeten ze dan heen?
Onweer is altijd geclustered (in groepjes) dus je kan er makkelijk omheen, overheen.
Ik kan er echt niks aan doen, maar ik zie mij morgen al gewoon in dat vliegtuig zitten met dat enorme noodweer wat er aan zit te komen de landing in gaan zetten.
Gewoon doen en kies een lekker muziekje op je telefoon en hou je oortjes in.
En als ik van plan ben om vaker te vliegen dan zal ik zeker zo'n cursus overwegen, maar dan nog als je zo'n weerbericht ziet, wat misschien wel code oranje kan gaan worden, dan zit je toch gewoon niet lekker. Sorry hoor maar dat toch bijna niet.

Zo vevelend dat het nu zo slecht weer wordt, had echt gehoopt dat ik hier niks hoefde te posten en gewoon zou terugvliegen.
Helaas is dat niet gelukt.
Je hebt wel de bonus+ voor wat het weer betreft maar gelukkig heb je twee piloten en het team van de luchtverkeersleiding die jullie daar omheen gaan leiden. Maak een leuke video van de vlucht door het raampje als dat lukt en dan zien we die hier woensdag laat wel verschijnen. Je eerste Vlog in dit topic samen met je zoontje, be cool!

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 19-07-2017 01:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:54:
[...]

klopt en ik gaf je die link (sorry) maar kijk ook even naar het topic na de storm - meestal staat er niets meer omdat het voornamelijk gaat om voorpret en de werkelijke onweersstorm toch tegenviel ...
De laatste drie "weeralarmen" scheen de zon hier geloof ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:53:
[...]

Onderschat dat niet - ik ben zelf wel zo een geitenwollensok/MVO klant die bewust bepaalde bedrijven ontwijkt en ik ben niet alleen.
De grote meuk die bij die goedkoopste kledingwinkels koopt en die het goedkoopste ticket naar de zon boekt, ja daar geldt wat je zegt wel - nu nog wel maar wil je echt werken bij een bedrijf dat daar het geld verdient? Think again ... (edit: de race naar de bottom is niet alleen loon maar ook service gerelateerd)
Om nog even terug te komen over de ophef over United ten tijde van het incident met de overboeking, blijkbaar was de woede van het internet inderdaad tijdelijk en is men daarna weer massaal in de vliegtuigen van United gestapt.

http://www.cnbc.com/2017/...tal-earnings-q2-2017.html

Meer passagiers, meer winst, meer omzet in de maanden na het incident.
(En de aandelen deden het ook niet slecht de afgelopen maanden)

Nu kan het zijn dat 95% van de vluchten al ruim voor het incident geboekt waren (wat niet gebruikelijk is in de VS) en dat het effect nog zichtbaar moet worden (ze zijn inderdaad waar somber over de zomer), maar voorlopig blijf ik bij de opvatting dat het een typisch geval van keyboard warriors is/was en het dus wel meeviel met de impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
franssie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:54:
[...]

[...]

Onweer is altijd geclustered (in groepjes) dus je kan er makkelijk omheen, overheen.

[...]

Gewoon doen en kies een lekker muziekje op je telefoon en hou je oortjes in.

[...]

Je hebt wel de bonus+ voor wat het weer betreft maar gelukkig heb je twee piloten en het team van de luchtverkeersleiding die jullie daar omheen gaan leiden. Maak een leuke video van de vlucht door het raampje als dat lukt en dan zien we die hier woensdag laat wel verschijnen. Je eerste Vlog in dit topic samen met je zoontje, be cool!
Geeft niet hoor..
Maar ik snap dat we in herhaling vallen.
Door al het lezen heb ik gelezen dat wen downburst wel heel er funest is voor een vliegtuig en hoe graag ik ook wil geloven dat het alleen voorpret is van die gasten en het allemaal wel meevalt zie ik ook gewoon conclusies staan van weerstationnen en die zeggen dit:
Hagel tot 3/4cm is dan niet uitgesloten. Ook veel neerslag in korte tijd is mogelijk, zoals boven aangegeven veel bliksemactiviteit. En windstoten van 75/90km in een downburst event wat hoger 100+ km.!
Piloten moet toch helemaal niet vliegen met kans op een downburst?

Dit zal wel dom overkomen, maar omdat Tui, Miami Air inhuurt gaan ze dan niet heel erg hun best doen om toch op de aangewezen dag aan te komen?
Van mij mag heel die vlucht wel een dag vertraagd worden. Al zou ik 24 uur op het vliegveld moeten zitten...
Ik was echt angtig voor de heenreis, maar de terugreis is op dit moment nog een stuk erger.

Het klinkt echt raar en het staat misschien heel dom, maar ik zou echt tegen de piloot willen zeggen:
"Heeft u het weerbericht wel gezien? We kunnen nu toch niet vliegen??"

Jullie zeggen allemaal niet omboeken, maar deze weerberichten zijn toch verschrikkelijk? ( voor iemand met of miaachien wel ook zonder vliegangst?)

Sorry jongen voor kijn verhaal weer. Maar de plaatjes van de aankomende bliksemstormen voeden mijn angst enorm. Sorry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je bent de kat die zichzelf elke keer bij de melk zet...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ja maak je niet druk,als het niet kan,stijgen ze simpel weg niet op,danwel wijken ze uit naar een ander vliegveld in de buurt,je zal hoogstens wat turbulentie hebben.

Daarnaast zijn deze buien in de zomer zoals ik ze meemaak heel kort,soort van moesson buien idee.En in mijn ervaring trekken de omweerbuien hier altijd omheen (meer richting noord-noord Holland)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:16:
Mijn voormalige promotie-begeleidster, een vooraanstaand onderzoeker op het gebied van bliksem-ontladingen, vertelde eens dat een commerciele lijnvlucht gemiddeld 2 keer per jaar door de bliksem wordt getroffen.

Vliegtuigen zijn voornamelijk metaal, dus geleiden goed
Dat is niet helemaal waar, zeker met de nieuwste vliegtuigen, de 787 en A350 zijn meer dan 50% van plastic, maar goed daar zorgen ze ook voor geleiding tegen blikseminslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Freak187

geen

[...]

[...]

Easyjet, Ryaniar en andere LCC's zijn natuurlijk gestart in een andere tijd met een totale andere kostenstructuur. Daar hebben de legacy carriers ontzettend veel last van: hoge personeelskosten, dure onderhoudscontracten etc etc.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:15:
[...]

Geeft niet hoor..
Maar ik snap dat we in herhaling vallen.
Door al het lezen heb ik gelezen dat wen downburst wel heel er funest is voor een vliegtuig en hoe graag ik ook wil geloven dat het alleen voorpret is van die gasten en het allemaal wel meevalt zie ik ook gewoon conclusies staan van weerstationnen en die zeggen dit:

[...]

Piloten moet toch helemaal niet vliegen met kans op een downburst?

Dit zal wel dom overkomen, maar omdat Tui, Miami Air inhuurt gaan ze dan niet heel erg hun best doen om toch op de aangewezen dag aan te komen?
Van mij mag heel die vlucht wel een dag vertraagd worden. Al zou ik 24 uur op het vliegveld moeten zitten...
Ik was echt angtig voor de heenreis, maar de terugreis is op dit moment nog een stuk erger.

Het klinkt echt raar en het staat misschien heel dom, maar ik zou echt tegen de piloot willen zeggen:
"Heeft u het weerbericht wel gezien? We kunnen nu toch niet vliegen??"

Jullie zeggen allemaal niet omboeken, maar deze weerberichten zijn toch verschrikkelijk? ( voor iemand met of miaachien wel ook zonder vliegangst?)

Sorry jongen voor kijn verhaal weer. Maar de plaatjes van de aankomende bliksemstormen voeden mijn angst enorm. Sorry.
Tui huurt Miami Air niet in, maar alleen het vliegtuig... dus je hebt gewoon 'dezelfde' piloten als de heenreis.

Downburst is gevaarlijk voor een vliegtuig, net als een kerktoren... maar daar vliegen ze ook gewoon om of overheen. En het weer is alleen belangrijk een half uur voor het landen en bij het opstijgen... Over al het andere weer vlieg je gewoon overheen. en dat weten de piloten.

En die piloten willen ook naar huis en gezin he...

Edit: Die weermannen met hagelstenen van 3a4cm :/ Letterlijk storm in een glas water

Ik kijk alleen op buienradar, en die voorspelling neem ik met iets zout, en buienradar is redelijk mild wat betreft het weer vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 19-07-2017 08:55 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

PolarBear schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:46:
[...]

Dat is niet helemaal waar, zeker met de nieuwste vliegtuigen, de 787 en A350 zijn meer dan 50% van plastic, maar goed daar zorgen ze ook voor geleiding tegen blikseminslag.
De context was dan ook een discussie over bliksembescherming van vliegtuigen die steeds meer uit kunststof bestaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:52
Misschien heb ik het verkeerd maar psychische hulp met vliegen hoort niet in dit topic thuis volgens mij. Was er laatst niet een hele discussie over wat er wel/niet in dit topic thuis hoort en nu gaat het al een paar pagina's over de vliegangst van @henkyyyyyyy.

Bedoel het niet negatief hoor, het is goed om te helpen met dit soort dingen maar maak er dan een aparte topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Heb je data? Want mijn ouders willen naar NZ.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

mwah, het is vooralsnog een verzameltopic en de vlucht is vanavond al dus alsnog afsplitsen heeft denk ik niet heel veel zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:09:
Beetje verneukeratief bij Flying Blue.

Als je vliegt op een ticket met 25% miles en je hebt door status 75% bonus miles, krijg je 75% van 25%.

Maar met tickets van 125% miles en 250% miles, krijg je de 75% over maximaal 100%.

Ik dacht binnen te lopen met een enkeltje met 250% miles, die gaf 17.000 miles. Maar de bonus viel dus vies tegen, die ging over 100% (6800 miles).

Stom
Ik snap er sowieso niets meer van als ik naar mijn laatste AMS -> YUL -> CDG -> AMS rondtrip kijk. Vlieg je AMS -> YUL (en YUL -> CDG) in business dan krijg je met 150% ticket 5200 miles per leg. Vlieg je CDG -> AMS in business krijg je 750 level miles en 1125 KLM BUSINESS CLASS BONUS level miles. Hierdoor krijg je een stuk betere deal voor je lokale vluchten connectie vlucht (die ik gratis kreeg) dan je intercontinentale vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Neem je iPad mee! iPhone is strikt verboden tijdens de vlucht.
Is dat alleen bij China Southern?
Net bij Air China vluch zat iemand te bellen tijdens, letterlijk tegenover de stewardess. Niemand die er wat zegt.
Bij Cathay zeggen er soms nog wel wat van, niet dat er naar geluisterd wordt.

Vlieg voor de verandering weer eens op Shenzhen Airport ipv HKG. Een en al vertraging en cancellations op het bord. 😡
Ligt eraan. Domestic probeer ik ze te vermijden. Oude, niet schone vliegtuigen, chagerijnige staff (neem het ze niet kwalijk gezien waar ze mee in contact komen) en slechte service. (nieuwe regels voor compensatie domestic zijn ruk)
Paar keer AMS - PEK gevlogen maar had toen KLM staff.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Nu houden we het topic nog even als verzamelbak, maar de splitsing die je wist dat zou komen is dan straks eindelijk daar.

Dan heb ik wel hulp nodig, en wel mensen die Topicstarter willen worden van:
  • Luchtvaart: Vliegtuigen, techniek e.d.
  • Luchtvaart: Vliegen, reizen, frequent flyers e.d.
Diegene(n) mogen dan ook een goede topicnaam verzinnen :p

Stuur maar een DM als je wilt meewerken. Het hoeft niet in 1x een gigantische TS te zijn. Ik splits wat we nu hebben en daarna morgen degene die zich hebben aangemeld het gaan aanpassen.

Ik verzamel namen en schrijf iedereen in 1x aan. Ik zal dus niet meteen reageren, ik blijf niet bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Ik snap er sowieso niets meer van als ik naar mijn laatste AMS -> YUL -> CDG -> AMS rondtrip kijk. Vlieg je AMS -> YUL (en YUL -> CDG) in business dan krijg je met 150% ticket 5200 miles per leg. Vlieg je CDG -> AMS in business krijg je 750 level miles en 1125 KLM BUSINESS CLASS BONUS level miles. Hierdoor krijg je een stuk betere deal voor je lokale vluchten connectie vlucht (die ik gratis kreeg) dan je intercontinentale vlucht.
1125 = 150% van 750. Die hele korte vluchten zijn, vanwege het minimum van 750 miles (bij 100%) inderdaad milestechnisch altijd wat voordeliger.

Edit: hoewel je die bonus miles natuurlijk er nog bovenop krijgt, wat eigenlijk raar is. Tegelijkertijd is de prijsstelling van EBC nogal wat minder voordelig dan WBC -- je vliegt voor 800 euro in EBC naar Frankrijk en voor 1800 euro in WBC naar Japan.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 19-07-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 21:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:07:
[...]

1125 = 150% van 750. Die hele korte vluchten zijn, vanwege het minimum van 750 miles (bij 100%) inderdaad milestechnisch altijd wat voordeliger.

Edit: hoewel je die bonus miles natuurlijk er nog bovenop krijgt, wat eigenlijk raar is. Tegelijkertijd is de prijsstelling van EBC nogal wat minder voordelig dan WBC -- je vliegt voor 800 euro in EBC naar Frankrijk en voor 1800 euro in WBC naar Japan.
Maar je krijgt dus 1875 level miles voor CDG -> AMS en maar 5000 level miles YUL -> CDG (~4500 euro retour ticket - dus niet goedkoop). Daarbovenop komen nog de award miles. Is dus een stuk meer level miles per Euro voor EBC dan WBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Jelte,89 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:52:
[...]
Tui huurt Miami Air niet in, maar alleen het vliegtuig... dus je hebt gewoon 'dezelfde' piloten als de heenreis.
Weet je dit zeker? Vorig jaar vloog ik met Miami Air en hadden we ook gewoon een crew van Miami Air, dat zeiden ze zelf tijdens het taxi'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Nee, weet ik niet zeker... Ik meen het hier ook ooit gelezen te hebben.

Maar je zegt zelf al: Vorig jaar vloog ik met Miami Air... en dat doet Henk niet, die vliegt met TUI.

Edit: Mijn excuus @Saus en bedankt voor de opheldering @mrsar

[ Voor 15% gewijzigd door Jelte,89 op 19-07-2017 11:35 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Het is een wet-lease, dus ook al is het een tui ticket, het vliegtuig + crew is van Miami air :) (en 1 crewlid van Tui die nederlands spreekt)

[ Voor 19% gewijzigd door mrsar op 19-07-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:58
Ze hebben zelfs hun eigen onderhoudspersoneel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
No problem, ik lees nu zelf ook dat ik het wat onhandig zei. Ik vloog ook met Tui, maar op de terugvlucht kwam er een toestel van Miami Air ons ophalen inclusief piloten van Miami Air.

Voor Henk z'n gemoedstoestand: Ik post..... dus ik leef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Air China heeft een effectieve manier voor het omgaan met boze passagiers. Gewoon niemand bij de gate desk neer zetten en dan omroepen "we regret to inform you the flight can not board on the scheduled time due to *slash* air traffic control. Please remain in the waiting area".

Die *slash* doet het hem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rQAhE8LYPCRcNcuYaofumfxV/thumb.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Kenzi op 19-07-2017 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Laatst online: 18:17
PWM schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:58:
[modbreak]Nu houden we het topic nog even als verzamelbak, maar de splitsing die je wist dat zou komen is dan straks eindelijk daar.

Dan heb ik wel hulp nodig, en wel mensen die Topicstarter willen worden van:
  • Luchtvaart: Vliegtuigen, techniek e.d.
  • Luchtvaart: Vliegen, reizen, frequent flyers e.d.
Diegene(n) mogen dan ook een goede topicnaam verzinnen :p

Stuur maar een DM als je wilt meewerken. Het hoeft niet in 1x een gigantische TS te zijn. Ik splits wat we nu hebben en daarna morgen degene die zich hebben aangemeld het gaan aanpassen.

Ik verzamel namen en schrijf iedereen in 1x aan. Ik zal dus niet meteen reageren, ik blijf niet bezig :p[/]
Goede topicnamen? Easy:
  • Luchtvaart: welkom in de hangar
  • Luchtvaart: welkom in de lounge
8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PolarBear schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:46:
[...]

Euhm composietmateriaal en plastiek is niet hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

icecreamfarmer schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:40:
[...]

Zijn je ouders ervaren vliegtuigreizigers? Als dat niet zo is blijkt overstappen in een Chinese luchthaven niet altijd even evident. Beter wat meer uitgeven en met EK/QR enzo vliegen zou ik zeggen.

Editie: excuses - was vanuit Brussel aan het denken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 19-07-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Maar je krijgt dus 1875 level miles voor CDG -> AMS en maar 5000 level miles YUL -> CDG (~4500 euro retour ticket - dus niet goedkoop). Daarbovenop komen nog de award miles. Is dus een stuk meer level miles per Euro voor EBC dan WBC.
Ja, maar 't is een stuk minder afstand per euro voor EBC dan WBC.

Bijvoorbeeld, AMS-CDG vv: afstand 800km (400 * 2), prijs €979: 0.8km per €1
AMS-NRT vv: afstand 18684 km (9342 * 2), prijs €1903: 9.19km per €1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:11:
Zijn je ouders ervaren vliegtuigreizigers? Als dat niet zo is blijkt overstappen in een Chinese luchthaven niet altijd even evident. Beter wat meer uitgeven en met EK/QR enzo vliegen zou ik zeggen.
Dit dus. Ook KE (Korean), MH (Malaysian) en CXZ (Cathay Pacific) zijn dan goed te doen, al vliegt MH niet meer vanaf Amsterdam. Ik ben met die drie naar Nieuw Zeeland geweest, net terug.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:52
gambieter schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:47:
[...]

Dit dus. Ook KE (Korean), MH (Malaysian) en CZ (Cathay Pacific) zijn dan goed te doen, al vliegt MH niet meer vanaf Amsterdam. Ik ben met die drie naar Nieuw Zeeland geweest, net terug.
Singapore Airlines niet te vergeten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die ook, ja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:47:
[...]

Dit dus. Ook KE (Korean), MH (Malaysian) en CZ (Cathay Pacific) zijn dan goed te doen, al vliegt MH niet meer vanaf Amsterdam. Ik ben met die drie naar Nieuw Zeeland geweest, net terug.
Cathay is CX. CZ is China Southern. Zeer verschillende experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:55:
Cathay is CX. CZ is China Southern. Zeer verschillende experience.
Oeps, my bad. Ben nog steeds jetlagged ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Ik wil jullie echt niet meer zo erg lastig vallen.
Maar inderdaad ik had gelezen dat het personeel ook van Miami Air is.

Waarschijnlijk stapt 9 van de 10 mensen het vliegtuig in en vliegen ze gewoon....
Ik heb dat niet ,zoals jullie dat al natuurlijk merken.
Ik ben gewoon ontzettend bang voor dat zeer zware onweer wat er aan gaat komen. Precies wanneer wij de landing inzetten.... misschien is het irrationeel en ik heb hier zelfs een piloot gesproken. Maar het gaat gewoon niet weg uit mijn hoofd..... ik kan er niks aan doen.

En tuurlijk niet constant dat weerbericht lezen en al die kaarten bekijken van weerstationnen waar ik voordat ik ging vliegen nooit van gehoord had.
Maar ik hoop zo dat die gaan laten zien dat het om 8 uur al voorbij is.
Dat is nog steeds niet het geval......

Echt excuses maar jullie zijn oo dit moment echt de enige waar ik het kwijt kan en ook serieus word genomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:10:
Ik wil jullie echt niet meer zo erg lastig vallen.
Maar inderdaad ik had gelezen dat het personeel ook van Miami Air is.

Waarschijnlijk stapt 9 van de 10 mensen het vliegtuig in en vliegen ze gewoon....
Ik heb dat niet ,zoals jullie dat al natuurlijk merken.
Ik ben gewoon ontzettend bang voor dat zeer zware onweer wat er aan gaat komen. Precies wanneer wij de landing inzetten.... misschien is het irrationeel en ik heb hier zelfs een piloot gesproken. Maar het gaat gewoon niet weg uit mijn hoofd..... ik kan er niks aan doen.

En tuurlijk niet constant dat weerbericht lezen en al die kaarten bekijken van weerstationnen waar ik voordat ik ging vliegen nooit van gehoord had.
Maar ik hoop zo dat die gaan laten zien dat het om 8 uur al voorbij is.
Dat is nog steeds niet het geval......

Echt excuses maar jullie zijn oo dit moment echt de enige waar ik het kwijt kan en ook serieus word genomen
Hierbij de verwachting bij Schiphol : https://www.windfinder.co...recast/amsterdam-schiphol

En als ik die zo zie is het na 18:00 weer normaal weer,over een half uurtje is er weer een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Euhm composietmateriaal en plastiek is niet hetzelfde :+
Ik wilde iemand van z'n vliegangst afhelpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Ik wilde iemand van z'n vliegangst afhelpen ;)
Je helpt mensen niet van iets irrationeels af door met ratio aan te komen. Dat komt pas veel later in het proces en dat weten ze eigenlijk ook zelf allang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ja, dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
mrsar schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:31:
[...]

Hierbij de verwachting bij Schiphol : https://www.windfinder.co...recast/amsterdam-schiphol

En als ik die zo zie is het na 18:00 weer normaal weer,over een half uurtje is er weer een update
Ja nu zie ik het inderdaad ook. Dank je wel. :) Maar ze ( degene op die onweersforums ed. ) kunnen niet wachten op de volgende wave die waarschijnlijk nog erger zal worden..

http://www.onweer-online....ag-/481134/#message481184

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Ja nu zie ik het inderdaad ook. Dank je wel. :) Maar ze ( degene op die onweersforums ed. ) kunnen niet wachten op de volgende wave die waarschijnlijk nog erger zal worden..

http://www.onweer-online....ag-/481134/#message481184
Ja dat hopen ze. Dat is net als een computer-enthousiasteling die zeker weet dat het volgende product van z'n favoriete fabrikant nóg vetter gaat worden dan wat er al is en 't koste wat 't kost moet hebben. De kwaliteit van de voorspelling is zo ongeveer nul :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nul is wel erg weinig, maar inderdaad, onweer laat zich lastig lang van tevoren voorspellen - maar het lijkt er nog steeds op dat die tweede golf alleen Limburg en wat in het Oosten meepakt en verder in Duitsland gaat verdwijnen.

edit:// maar als we gaan now-casten kunnen we dat beter hier doen : Thunder, Lightning & Storm!

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 19-07-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
franssie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:58:
Nul is wel erg weinig, maar inderdaad, onweer laat zich lastig lang van tevoren voorspellen - maar het lijkt er nog steeds op dat die tweede golf alleen Limburg en wat in het Oosten meepakt en verder in Duitsland gaat verdwijnen.
Ik hoop het zo... als ik die foto's op twitter zie van die buien.... bah.
Over 2 uur worden we opgehaald met de bus.

Toen ik hieheen ging zag ik ook berichten lanskomen van dat het biet echt lekker weer is voor iemand met vliegangst.. dit kunnen we nu toch ook wel concluderen? Volgens mij is het nu zelfs nog een tikkie erger.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mwoah. Dat is gebaseerd op de voorspellingen van professionele meteorologen voor wat betreft de mogelijkheid tot onweer, en dan vervolgens door de enthousiasteling aangedikt tot een soort episch noodweer van Brobdingnagiaanse proporties. Werkelijkheid: drie donderslagen, twee flitsen en een regenbui.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 19-07-2017 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Toen ik hieheen ging zag ik ook berichten lanskomen van dat het biet echt lekker weer is voor iemand met vliegangst.. dit kunnen we nu toch ook wel concluderen? Volgens mij is het nu zelfs nog een tikkie erger.....
nogmaals, de huidige voorspelling is zonnig en geen bewolking, zou vooral oppassen dat je niet verbrand buiten op schiphol ;)

we kregen hier net een gele wolk (op radar) over,maar dat was blijkbaar niet meer dan 1x een donder en toen begon de zon weer te schijnen,niet eens een druppel (Amsterdam westpoort, de vliegtuigen komen zo goed als over me heen)

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 19-07-2017 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Mwoah. Dat is gebaseerd op de voorspellingen van professionele meteorologen voor wat betreft de mogelijkheid tot onweer, en dan vervolgens door de enthousiasteling aangedikt tot een soort episch noodweer van Brobdingnagiaanse proporties. Werkelijkheid: drie donderslagen, twee flitsen en een regenbui.
oh zo - ja die voorspellingen in het forum lopen nogal uiteen, er zitten er een paar die echt weten hoe ze de data moeten lezen en een hoop die inderdaad op een hollywood rampen film met vliegende olietankers verwachten etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:10:
[...]

Man man man echt..

Zet je telefoon uit, blijf van websites af, kijk het weerbericht niet. Je maakt het alleen maar erger voor jezelf.

Als het niet veilig is om te vliegen gaan ze niet, denk je dat een maatschappij hun miljoenen kostende toestel op het spel gaat zetten, afgezien van al die mensenlevens?

Tuurlijk, onweer is niet leuk (want net als in de auto is gloednieuw vlak asfalt ook fijner dan een Belgische snelweg), maar meer dan wat onweer en af en toe wat schudden merk je niet, en daar kan het toestel gewoon tegen. Je maakt je echt zorgen om niets en maakt het door alles te checken alleen maar erger voor jezelf. Gewoon stoppen dus met dingen opzoeken. Telefoon uit totdat je thuis bent.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Laatst online: 18:17
Er trok net een buitje over Schiphol met een paar lullige donderslagen, nu weer gewoon grijs met opengebroken luchten in aantocht. Bron: ik kijk uit over Schiphol aan de ene kant en de kust aan de andere kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wie is er nou verantwoordelijk voor de vluchttijden op schiphol.nl en de borden op de luchthaven?

Er klopt nooit iets van bij vertragingen. En vertragingen van uren die gewoon bekend zijn, staan nog op tijd op Schiphol.

Nu gaat het om een vlucht van Luton. Easyjet geeft netjes aan dat hij een uur vetraagd is. Per sms, in de app en op hun site.

Schiphol zegt: On Time

Is dat nu een brengplicht van Easyjet die verzaakt, of doet Schiphol iets geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Zal je leren om 1 Easyjet te vliegen en 2 niet naar LCY te gaan >:)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

CyBeR schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Zou er ook zo iemand bij de ANWB zitten die de A1 bekijkt aan het begin van de spits? Ohhh! een auto... en nog 1! en nog 1! Een RARE LKW met 20-25 A/m². Al deze WGB's gecombineerd kunnen leiden tot 1 GROTE CLUSTER bij APD. Mogelijk kan dit leiden tot materiele schade met zelfs kans op persoonlijk letsel...

Zoiets? 8)7

Gebruikt jargon:

LKW = Lastkraftwagen = vrachtwagen
20-25 A/m² = Appels per vierkante meter
WGB's = Weggebruikers
Grote cluster = File
APD = Apeldoorn

>:) >:)

Zonder gein Henk... Lees dit eens zonder rare termen en het is gewoon het dagelijkse verkeersbulletin

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte,89 op 19-07-2017 15:25 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Oke maar dan alleen mog ff dit http://www.weer-en-wind.n...thread.php?thread_id=2284

Ik zoek het echt niet op......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nee? Je zat Angry Birds te spelen en dit bericht werd voorgelezen door een vogel?

Het is juist een bewijs van hoe goed het gaat. 99.9999% gebeurd er niets en deze ene keer dat er wel iets gebeurt, landen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat soort nieuwskoppen moet je gewoon niet aanklikken. Moeten we op je vingers tikken ofzo :p

Vliegtuigen zijn ontworpen om een blikseminslag te weerstaan. Daar zou ik me niet druk om maken.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
Man man man. Hou nou toch eens op met jezelf opfokken. Het begint bijna sadomasochistich te worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Hmmbob op 19-07-2017 15:14 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 22:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

henkyyyyyyy schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:59:
[...]
Ik zoek het echt niet op......
O :? Waarom is je neus dan zo lang :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

laat ik het anders zeggen, hoe heeft je kleine meer aan je, op deze manier of als je leuk met hem bezig kan zijn :P of zeg ik nu iets raars, oftewel ga je met andere dingen bezig houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hoeveel letsel is daar ontstaan precies? Juist.

't is denk ik idd beter om er gewoon niet over na te denken. Zoek afleiding :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat ze terugkomen is voor de zekerheid om te testen of alle backup systemen ook nog werken, puur preventief en hun onderhoud zal op Schiphol zitten. Als het een bijzonder incident was geweest dan was het hier ook wel gepost, het is geen bijzonder incident ook al komt het niet vaak voor, er was geen impact (op de vertraging van de reizigers na dan).

edit: er zijn meer vertragingen door dronken reizigers dan door dit.

edit2: Alles lijkt voor Duitsland - denk dat deze vlucht voor deze Henk (waarom is er eigenlijk geen Henk icoon }:O ) rustiger wordt dan de heenreis.

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 19-07-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
icecreamfarmer schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:40:
[...]

Ik keek voor feb volgend jaar op de site van csa zelf
Ook voor jan nog veel dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Vliegtuig blijkt vertraging te hebben. We moeten pas om 18:45 boarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

OR617 land om 18:22, https://www.flightradar24.com/TFL9AB/e26a97c
volgens mij kloppen de radar gegevens nog steeds niet helemaal :P

maar klopt wel,20min omslag daar

[ Voor 12% gewijzigd door mrsar op 19-07-2017 17:48 ]