Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@PWM Er staat 'deployed to a secondary airport' in het artikel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 14-07-2017 02:16 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 02:15:
@PWM Er staat 'deployed to a secondary airport' in het artikel ;)
Ja, maar dat zal niet Vliegveld Hilversum zijn denk ik :+

Brussel?
PWM schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:41:
Zat even te kijken of de inkomende vlucht van een collega op tijd was:

[afbeelding]

Volgens mij is het tijd voor AF om zijn aankomst/vertrektijd gewoon eens een uurtje te verschuiven 8)7
De vlucht terug is bijna 2h30 vertraagd doordat er geen crew was. Dat AF is toch ook wel weer een verhaal apart he.

[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 14-07-2017 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
EDIT:

Denk je alles te weten, bestaat dit:

Wikipedia: Boeing E-4

Nooit geweten dat die meevliegen met de president. Weet iemand waar die stond toen Obama op Schiphol was?
Ik zet m'n geld op Lakenheath of Ramstein.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43

Nooit geweten dat die meevliegen met de president. Weet iemand waar die stond toen Obama op Schiphol was?
Tijdens de G20 van afgelopen weekend stond de E4B op Aviano in Italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44

Geen idee, maar toen Bush in 2004 in Europa was voor de D-Day-herdenking, stond ie op Eindhoven Airport (foto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
EDIT:

75-0125 (een van de 4 E-4B's) ging naar Luchthaven Chania op het eiland Kreta.
Hmmbob schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 02:57:
Ik zet m'n geld op Lakenheath of Ramstein.
Dat ben je kwijt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
jelle. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:28:
Als ik deze video zie verbaast het me eigenlijk dat daar niet maandelijks doden vallen 8)7 (vanaf 1:15)

[video]
Het valt in de praktijk best mee. Er komen vrij weinig widebodies op SXM en de helft van de tijd stijgen ze in de andere richting op (dus richting zee). Je moet echt recht achter de motoren aan het hek gaan staan wil je kans maken om weggeblazen te worden.

Beste zou zijn om die hele weg af te sluiten maar ten zuiden van het vliegveld is nog gewoon een woonwijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Daniel schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:11:
[...]

Het valt in de praktijk best mee. Er komen vrij weinig widebodies op SXM en de helft van de tijd stijgen ze in de andere richting op (dus richting zee). Je moet echt recht achter de motoren aan het hek gaan staan wil je kans maken om weggeblazen te worden.

Beste zou zijn om die hele weg af te sluiten maar ten zuiden van het vliegveld is nog gewoon een woonwijk :X
Bij vliegveld Gilze-Rijen stond (staat nu nog, weet ik niet ?) een stoplicht aan de weg die langs het begin van de startbaan loopt. Maar goed, een stoplicht (of zelfs slagbomen) houden natuurlijk geen sensatiezoekers tegen...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien moet ze er gewoon een attractie van maken. Dus geld vragen om dat stuk strand te betreden als er take-offs gepland zijn en iedereen netjes in een harnas en aan het hek (of iets anders) verankeren. Verplicht een helm op en gaan met die banaan. Beetje zoals andere adrenaline-activiteiten als bungee-jumpen ook geregeld zijn. Met de opbrengst kun je het personeel betalen om andere toeristen van dat stuk strand te weren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Enigszins positief nieuws voor mensen als ik:

BOEING 747'S KLM CARGO GAAN NOG ZEKER VIJFTIEN JAAR MEE
SCHIPHOL - De drie Boeing 747-400F vrachtvliegtuigen van KLM Cargo kunnen nog zeker vijftien jaar worden gebruikt. Dat zegt vrachtdirecteur Marcel de Nooijer tegen Luchtvaartnieuws.nl. Ook van de Boeing 747-400BCF in Martinair-kleuren wordt nog lang geen afscheid genomen.

KLM is al wel begonnen met het uitfaseren van de verouderde passagiersvariant van de Boeing 747-400. Die werd in 1989 in gebruik genomen. Van de laatste “Queen of the Skies” wordt naar verwachting in 2020 afscheid genomen.

De KLM-blauwe Boeing 747-400’s in vrachtuitvoering zijn een stuk jonger: gemiddeld veertien jaar. "Die toestellen kunnen dus met gemak nog vijftien jaar mee”, aldus De Nooijer. "En onze vierde 'full freighter', de PH-MPS met Martinair-livery, is pas terug van een grote onderhoudsbeurt in China en kan er weer vijf jaar tegenaan.”
Weet ik zelf ook wel, maar toch enigszins hoopvol dat vooralsnog blijkbaar geen plannen zijn om ook deze uit de vloot te halen.
(Wat gezien de geschiedenis bij KLM niet geheel ondenkbaar lijkt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
downtime schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:27:
Misschien moet ze er gewoon een attractie van maken. Dus geld vragen om dat stuk strand te betreden als er take-offs gepland zijn en iedereen netjes in een harnas en aan het hek (of iets anders) verankeren. Verplicht een helm op en gaan met die banaan. Beetje zoals andere adrenaline-activiteiten als bungee-jumpen ook geregeld zijn. Met de opbrengst kun je het personeel betalen om andere toeristen van dat stuk strand te weren.
tsja, Maho is gewoon een publiek strand en een openbare weg dus het is niet te doen om dat af te sluiten. Het is bovendien een populaire attractie - je vindt er genoeg figuren die met een taxi vanaf hun cruiseschip naar Maho worden gebracht. Aan het einde van de middag rijden er allerlei busjes rond met bordjes 'back to the boat' 8)7 De drie strandtenten die er zitten doen prima zaken.

Denk dat de mentaliteit er ook wat anders is dan in het aangeharkte Nederland. Het hangt er boordevol waarschuwingen, wat je daarna doet moet je zelf dan maar weten is het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

jelle. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:28:
Als ik deze video zie verbaast het me eigenlijk dat daar niet maandelijks doden vallen 8)7 (vanaf 1:15)

[video]
Tja, als je op dat strand staat, dan kan er niet héél veel mis gaan toch? Als je inderdaad achter dat hek gaat staan. Tja, dan vraag je om problemen.

Van de zomer eindelijk een keer geland en van vertrokken overigens. Helaas krijg je er dan niet zo veel van mee ;)

*edit*
Het arrest goed doorgelezen, en ik kan wel meegaan in de argumentatie van de HR.

[ Voor 7% gewijzigd door Stringer op 14-07-2017 17:03 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Daniel schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:41:
[...]

tsja, Maho is gewoon een publiek strand en een openbare weg dus het is niet te doen om dat af te sluiten.
Je hoeft het ook niet de hele dag af te sluiten. Alleen als er vliegtuigen opstijgen. Ik neem aan dat het autoverkeer nu ook stil ligt als er vliegtuigen opstijgen.
Denk dat de mentaliteit er ook wat anders is dan in het aangeharkte Nederland. Het hangt er boordevol waarschuwingen, wat je daarna doet moet je zelf dan maar weten is het idee.
Ik ben geen jurist. Ik weet niet in hoeverre dezelfde regels op St Maarten toepasbaar zijn. Maar aangezien de Hoge Raad al eerder uitspraken over die situatie heeft gedaan is het blijkbaar niet veel minder aangeharkt dan in Nederland.

[ Voor 35% gewijzigd door downtime op 14-07-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt er geen jetblastscreen gebruikt. Die zijn hier speciaal voor ontworpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:56:
Waarom wordt er geen jetblastscreen gebruikt. Die zijn hier speciaal voor ontworpen.
Dan moet je het ander soort video's van st maarten zoeken. Landende vliegtuigen O+

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keiichi schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:18:
[...]

Dan moet je het ander soort video's van st maarten zoeken. Landende vliegtuigen O+
Als ik plaatjes zie van die schermen dan zie ik cilinders dus die dingen kunnen plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 19-09 15:07
De 23e een klacht gedeponeerd op de KLM website dat mijn entertainmentsysteem niet werkte op 2 long haul vluchten. Vandaag maar eens gevraagd wat de status is, moet ik nog een keer uitleggen, ondanks het kenmerk wat ik terug kreeg, waarvoor ik een klacht heb ingediend. Niet echt soepeltjes :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AZZFU3JdJ7HnwJ6IjbyWU6WR/thumb.jpg

Enorm onweer hier. Maar het platform werk gaat gewoon door. Dit zou op Schiphol allang plat zijn gelegd.
Ballebek schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:12:
De 23e een klacht gedeponeerd op de KLM website dat mijn entertainmentsysteem niet werkte op 2 long haul vluchten. Vandaag maar eens gevraagd wat de status is, moet ik nog een keer uitleggen, ondanks het kenmerk wat ik terug kreeg, waarvoor ik een klacht heb ingediend. Niet echt soepeltjes :)
Nee, alles blijft liggen. Maar, gisteren statusupdate via Twitter gevraagd voor een aanvraag van mij, waarop vandaag opeens geld op mijn creditcard gestort werd. Toeval bestaat niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 14-07-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19

Onbekend

...

Nu lees je dat er "maar" 1 dode is gevallen, maar hoeveel gewonden zijn daar dagelijks? Ik neem aan dat er toch wel wat meer mensen bijvoorbeeld gewond raken door rondvliegend grind e.d.?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Een van de 2 overgebleven Lockheed L-1011 TriStars hing net in de lucht.
https://www.flightradar24.com/N910TE/e17891d

Was een eenmalige ferry flight van Tucson naar Kansas City waar het naar het STEM (Science, Engineering, Math, and Technology) Education zou gaan.
Echter is het toestel terug gekeerd, schijnbaar is een van de motoren uitgevallen.
Vloog ooit rond voor het Flying Hospital Organisation en heeft sindsdien 15 jaar stil gestaan op Tucson.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DEuCQL_XoAEj99g.jpg:large

EDIT: I'm just gonna leave this here:

http://i.imgur.com/G6Knmro.gifv

Oudje, maar blijft prachtig. :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 15-07-2017 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:41:
Nee, alles blijft liggen. Maar, gisteren statusupdate via Twitter gevraagd voor een aanvraag van mij, waarop vandaag opeens geld op mijn creditcard gestort werd. Toeval bestaat niet ;)
Idd, alles is wat trager op dit moment dan normaal, maar 't komt wel allemaal gewoon door. Ik heb inmiddels ook de €18 voor m'n gewijzigde exit row netjes terug ontvangen.

En ik zag dat de ING rentepuntenwinkel de koffer die ik had, voor €160 minder had dan de winkelprijs (maar dan met net geen 10k rentepunten, waarvan ik er 100k heb) dus da's kassa. Prima upgrade trouwens, ik had al een van de lichtste koffers die je kon krijgen maar dit nieuwere model is nog 500g lichter.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 14-07-2017 22:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Onbekend schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:03:
Nu lees je dat er "maar" 1 dode is gevallen, maar hoeveel gewonden zijn daar dagelijks? Ik neem aan dat er toch wel wat meer mensen bijvoorbeeld gewond raken door rondvliegend grind e.d.?
Rondvliegend grind? Ik denk dat al het losse grind daar jaren geleden al in zee geblazen is. Het zal vooral fijn zand zijn aangezien dat ook even gemakkelijk weer op de baan waait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:12:
Recent op vlucht KL643, AMS-JFK met een 747-400 combi ook issues met het entertainment systeem. Zonder te vragen al direct een €150,- tegoedbon per mail ontvangen. Scheelt denk ik wel dat het systeem in het hele toestel niet werkte. Netjes opgelost in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:38:
Had je de mini-cabin (rij 7)?
Had eerst 7J geselecteerd (raam minicabine bij nieuwe layout Korean 777-300ER), maar nu lijkt het er toch echt op dat mijn vlucht morgenochtend de oude BC layout heeft (2-3-2). Bah dus, ik wil niet over iemand heen moeten klimmen ;)

Mezelf maar op 11D neergezet, het lijkt niet vol te zitten en dan zal de middenstoel wel leeg blijven in de verschillende rijen en heb ik zonder problemen toegang tot gangpad.
Borromini schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:09:
De verduisterende raampjes zijn een echte gimmick; overdag slapen kan je niet als je geen ooglapjes bij hebt. Cabinelucht is wel stuk aangenamer dan bij andere toestellen - geen bleed van de motoren, hogere luchtvochtigheid en druk ook denk ik.

Zelf de business van ANA Dreamliner gebruikt.
Het was inderdaad wel aardig maar nu ook weer niet speciaal. Vond de stoelen in BC bij LATAM ook niet fantastisch, geen opbergplaatsen voor spullen. Verder wel OK, ik had een lunch-vlucht en de quiche was verrassend goed.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 15-07-2017 08:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM Business is niet echt uniform over alle toestellen. Heb stoel 4G in een 777. Toevallig een meetlint in mijn koffer.

De ruimte als je ligt is maximaal 1m75. Dat is niet waar ze mee adverteren. En dan is het laatste deel ook nog erg smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ze meten het dan vast weer anders dan hoe jij het meet :P maar ze zeggen inderdaad : 190 tot 207 cm beenruimte

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
downtime schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:48:
[...]

Je hoeft het ook niet de hele dag af te sluiten. Alleen als er vliegtuigen opstijgen. Ik neem aan dat het autoverkeer nu ook stil ligt als er vliegtuigen opstijgen.
[...]
In India en zelfs Gibraltar loopt er een 4 baans weg over de start / landingsbaan. Ook daar gaat het wel eens niet helemaal goed.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ballebek schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:59:
[...]
In India en zelfs Gibraltar loopt er een 4 baans weg over de start / landingsbaan. Ook daar gaat het wel eens niet helemaal goed.
Waar in India? Van Gibraltar wist ik het al.

Nog zo'n fraaie is een golf-course tussen twee start- en landingsbanen ;)

spoiler:
VTBD

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Freee!! schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:24:
[...]

Waar in India? Van Gibraltar wist ik het al.
In 2011 (toen ik er was) liep er een tweebaansweg dwars over de start- landingsbaan van Goa airport. Google Maps laat het echter niet meer zien. Aan beide kanten een houten slagboom die op en neer werd gehaald door een poppetje en maar hopen dat iedereen stopt (niet het geval). Andere plek kan ik even niet op komen 1 2 3.

Edit: als je satelliet doet dan zie je nog een stukje van de weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 15-07-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn collega vloog van IAD naar CDG om door te gaan naar AMS. Alles op 1 ticket. Doordat de A380 veel te laat op IAD kwam en de crew vervolgens ook zoek was, vertrok de vlucht 2 uur te laat. Hij mistte zijn aansluiting, waardoor hij 6 uur te laat op Schiphol aankwam.

Geld hier nu wel of geen claim volgens EU recht? Of is het vertrek uit de US leidend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Aankomst is leidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemand ervaring waarbij de OTA de voor en achternaam heeft omgewisseld bij een boeking? Wanneer ik nu inlog bij de airline (in dit geval Turkish airlines) zie ik mijn voor en achternaam dus andersom staan (verder wel alles goed gespeld e.d.). Vanmiddag al even via twitter contact met hen gehad, gaven aan dat ik even moest bellen om dit veranderd te krijgen, en dat het niet per definitie gratis zou zijn.

Eventueel er op wagen om het gewoon te laten zoals het is (als ik her en der zoek maken veel airlines er niet zo'n probleem van), of zou ik inmiddels op een lijst bij Turkish staan en eventueel problemen met boarden krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het gokje wagen houdt in dat ze jou bij de check-in ofwel lekker meer kosten kunnen aanrekenen of je gewoon onverrichter zake naar huis sturen. Laat het fiksen VOOR je vertrekt.

Better safe than sorry. De airlines die er niet over vallen zijn vooral charters vermoed ik. Aangescherpte identiteitscontroles houden ook in dat je na(a)m(en) juist moet(en) zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Borromini op 15-07-2017 21:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb dat omwisselen dus gedaan, zie mijn post van 27 juni. Korean Airlines maakt er geen probleem van en heeft het niet omgedraaid toen ik het meldde.

Ik stap zo in het vliegtuig met de omgedraaide naam...

(Als ik terug ben laat ik het in het account omwisselen)

Meld het gewoon als je nog tijd hebt, of op de luchthaven.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 15-07-2017 22:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Vandaag eens met die kleine naar het Aviodrome en zelf eens niet vliegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Homeland schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:13:
Het paracentrum en vliegveld Teuge zullen niet hoog op de prioriteitenlijst staan bij het ontwerp dan de routes.

Het beperken van overlast voor bewoners en natuurgebieden zullen bijvoorbeeld al hoger staan dan een relatief kleine groep parachutespringers.
Het is ook maar wat je 'relatief' noemt. Teuge doet de helft van het totaal aantal parachutesprongen per jaar in Nederland, en is het op 1 na grootste paracentrum van Europa! Er worden diverse Europese en World Cups, Kampioenschappen en dergelijke georganiseerd, naast de NK om het jaar, om maar wat te noemen. Texel is leuk voor het uitzicht en vakantie-gevoel, voor serieus teamtrainen ga je naar Teuge.

Naast de para's zelf zijn er 3 gearshops die kunnen opdoeken.

Zodra de para's weg zijn valt het doek voor het HELE vliegveld, gezien Paracentrum Teuge 50% van de inkomsten op het vliegveld levert. Dus dat betekent dat ook de vliegscholen, vliegtuig-onderhoud, rondvluchten, luchtfoto's, sleepvliegtuigen, zweefvliegers, stuntvliegers, de restaurants, hotels, camping, en wat er nog meer zit kan opdoeken.

Dat is nogal wat aan werkgelegenheid, zeker in deze regio!

Ook raar in deze is dat de baan recent is verlengd, er baanverlichting is aangelegd, het paracentrum juist een 3e vliegtuig heeft aangeschaft en dat Teuge juist werd genoemd als uitwijkpunt van de van Lelystad verdreven General Aviation.

Parachutespringers zullen moeten uitwijken naar Duitsland en Belgi"e, in Nederland is er gewoon geen ruimte voor een dergelijk grote uitbreiding bij andere paracentra.

Geen idee waar de GA en de zwevers heen moeten...

Het is toch raar dat op een dergelijke manier wordt besloten om werkgelegenheid, sport en hobby's gewoon maar zo te beeindigen? KNVvL, NOC*NSF, de 4 betrokken gemeenten (stakeholders) en de lokale politiek hebben geen enkele inbreng, blijkbaar...

Zelfs de club mensen die tegen vliegveld Teuge was vanwege het geluid, hebben nu zoiets van, dan die para's maar want dit wordt nog veel erger!

Dus heb je het nog niet gedaan, graag tekenen! O-)
https://voortbestaanteuge.petities.nl/

We zijn bijna op de helft van de benodigde ondertekeningen.

[ Voor 3% gewijzigd door dragon2 op 16-07-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Het lijkt mij ook niet dat Lelystad dag en nacht vluchten gaat hebben, genoeg mogelijkheden om daaromheen te plannen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ballebek schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:30:
Het lijkt mij ook niet dat Lelystad dag en nacht vluchten gaat hebben, genoeg mogelijkheden om daaromheen te plannen
Nee, dat zal hoofdzakelijk overdag zijn, dan kunnen de para's nog de hele nacht naar hartelust springen. Ik zie geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Ballebek schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:30:
Lelystad is voor de charter/lowbudget markt ? In die sector is de vraag niet "hoe laat wil de klant vliegen ?" maar "hoe laat hebben we een vliegtuig vrij ?"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
downtime schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:38:
[...]

Nee, dat zal hoofdzakelijk overdag zijn, dan kunnen de para's nog de hele nacht naar hartelust springen. Ik zie geen enkel probleem.
Ideaal! 8)7

Ik geloof niet dat het er de hele dag druk zal zijn, zomers misschien maar de rest van het jaar zal het wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Beetje verneukeratief bij Flying Blue.

Als je vliegt op een ticket met 25% miles en je hebt door status 75% bonus miles, krijg je 75% van 25%.

Maar met tickets van 125% miles en 250% miles, krijg je de 75% over maximaal 100%.

Ik dacht binnen te lopen met een enkeltje met 250% miles, die gaf 17.000 miles. Maar de bonus viel dus vies tegen, die ging over 100% (6800 miles).

Stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:07:
Geld hier nu wel of geen claim volgens EU recht? Of is het vertrek uit de US leidend?
De claims gelden a) bij vertrek uit de EU, of b) bij aankomst in de EU als gebruik wordt gemaakt van een EU-maatschappij. Als je bij KL/AF hebt geboekt dus wel, maar als je dezelfde vluchten bij DL hebt geboekt waarschijnlijk niet. De vertraging wordt berekend over de gehele reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:45

Grouchy

meep meep

ValHallASW schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:20:
[...]

De claims gelden a) bij vertrek uit de EU, of b) bij aankomst in de EU als gebruik wordt gemaakt van een EU-maatschappij. Als je bij KL/AF hebt geboekt dus wel, maar als je dezelfde vluchten bij DL hebt geboekt waarschijnlijk niet. De vertraging wordt berekend over de gehele reis.
Dat is niet helemaal juist. Waar je boekt maakt niks uit.
Wanneer bijvoorbeeld een directe operated Delta vlucht vanuit de USA 8 uur vertraging heeft en je hebt hem geboekt bij AF/KLM krijg je nog steeds niks.
Als een directe KLM operated vlucht vanuit de USA 8 uur vertraging heeft en je hebt hem geboekt bij Delta krijg je nog steeds compensatie volgens de verordening (EG) nr. 261/2004.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik dacht samen met die 6 vluchten Azie wel even genoeg levelpunten te hebben om naar Gold te gaan.,. Niet dus. Gelukkig nog een korte Cityjet trip naar Londen eind van deze maand om wel het aantal aan te tikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:06:
Een van de 2 overgebleven Lockheed L-1011 TriStars hing net in de lucht.
https://www.flightradar24.com/N910TE/e17891d

Was een eenmalige ferry flight van Tucson naar Kansas City waar het naar het STEM (Science, Engineering, Math, and Technology) Education zou gaan.
Echter is het toestel terug gekeerd, schijnbaar is een van de motoren uitgevallen.
Vloog ooit rond voor het Flying Hospital Organisation en heeft sindsdien 15 jaar stil gestaan op Tucson.

[afbeelding]

EDIT: I'm just gonna leave this here:

http://i.imgur.com/G6Knmro.gifv

Oudje, maar blijft prachtig. :9~
Alsnog gelukt: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n910te/#e1b2d55

Landing in Kansas City, gelijk ook haar allerlaatste landing:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DE0ecRzUAAAfvfW.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

‘Passed gas’ forces passengers from plane at RDU, spokesperson says

Een scheten-latende passagier.... Je zal er maar achter zitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik moet binnenkort terig van Miami naar Amsterdam met de TUI 787. Ik kan echter nergens een seatmap vinden met ervaringen (wel de seatmap zelf). Seatgutu en concorten hebben deze kist niet. Ik wil graag even mijn Star Class stoel uitzoeken, maar heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:44:
Ik moet binnenkort terig van Miami naar Amsterdam met de TUI 787. Ik kan echter nergens een seatmap vinden met ervaringen (wel de seatmap zelf). Seatgutu en concorten hebben deze kist niet. Ik wil graag even mijn Star Class stoel uitzoeken, maar heb geen idee.
zag net wel wat foto's van de thomsonfly (voormalige tui) premium class seat, dat is niet een full-flat, maat een business class seat.
http://www.seatplans.com/...airways/classes/premium-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

hier ook nog:

http://www.vluchtschemas.nl/vluchtschematuifly.html

overview foto ongeveer die ik in een oud topic vond :P
https://tweakers.net/ext/f/g3cHK6rBboOldZMiUCyuiMn5/full.jpg

en nee echt stoelen reviews vond ik ook niet

[ Voor 57% gewijzigd door mrsar op 17-07-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat is het floorplan, maar niet een review per stoel ala Seatguru.

Maar als ik mag gokken op basis van het floorplan, staan bij Rij 1 de mensen voor je neus voor het toilet, dus word het een gangpad van rij 2.

EDIT

Wil nu voor collega boeken, maar er word nu aangegeven dat er geen Star Class aanwezig is. Terwijl ik die wel geboekt hebt. Ik heb vaker gelezen dat mensen op het vliegveld opeens voor een verrassing komen te staan.

Als ik daar straks ook 1 van ben, kunnen jullie mijn reactie waarschijnlijk lezen in de lokale kranten :+

[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 17-07-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Star class wordt toch uitgefaseerd?
En ja als je een equipment veranderd aan je broek krijgt dan is het toedeledoekie met je Star Class daarzo.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Precies 3 jaar geleden op dit tijdstip gemaakt...

Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/7/1/7/2536717.jpg?v=v40

http://www.airliners.net/...WTeBykRawsVQ4Rt%2BwG4QzE7

[ Voor 61% gewijzigd door Piet91 op 17-07-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:41:

Wil nu voor collega boeken, maar er word nu aangegeven dat er geen Star Class aanwezig is. Terwijl ik die wel geboekt hebt. Ik heb vaker gelezen dat mensen op het vliegveld opeens voor een verrassing komen te staan.
Alleen PH-TFK en PH-TFL hebben een Star Class, de PH-TFM heeft die niet, alleen Premium Comfort.

Verder maakt het qua zitplaats niet zoveel uit welke plek binnen SC je hebt imho, ze zijn redelijk gelijkwaardig allemaal. Ik zat destijds op de 1e rij van Star Class, maar je hebt bij alle plekken plenty ruimte aan alle kanten.
Grouchy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:18:
Star class wordt toch uitgefaseerd?
Afaik gaat dat niet meer door, was volgens mij al eens gemeld hier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
Beide zijn leidend... aankomst of vertrek in EU ( + Zwitersland en Noorwegen waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Da's mooi. Het gaat in zijn geval om 600,-. Lijkt mij niet overdreven voor zo'n vertraging, zeker als je ziet dat 95% van die vluchten te laat aankomen. Dan moeten ze maar eens bij zichzelf te raden gaan.

EDIT:

Was voor mij trouwens ook wel weer lekker gisteren op Schiphol. Heb je 8 uur gevlogen, komt je koffer (met priotag) als laatste op de band, na 1 uur en 10 minuten 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 17-07-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Ik heb overigens altijd sterk het idee dat (vooral) op schiphol de bagage afhandeling geen moer aantrekt van wel of geen prio tag. In andere landen (de or uk) doet men dat wel, daar komt steen vast prio-tag er als eerste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Nl-jeff schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:35:
Ik heb overigens altijd sterk het idee dat (vooral) op schiphol de bagage afhandeling geen moer aantrekt van wel of geen prio tag. In andere landen (de or uk) doet men dat wel, daar komt steen vast prio-tag er als eerste uit.
Had graag zoiets als Alaska's bag guarantee gezien. Als je baggage niet op de bagagecarrousel ligt binnen 20 minuten krijg je $25 korting code voor toekomstige vluchten of 2500 bonus miles. Delta deed ook een copy & paste hierzo maar hier moet je helaas (voor een hoop pax) lid zijn van hun SkyMiles programma om je 2500 bonus SkymMiles te krijgen.
Op Schiphol helaas geen stimulans/prikkel om je (prio) baggage een beetje tijdig op die band te krijgen. 40 minuten is geen uitzondering en het wagentje met SP baggage wordt idd regelmatig vergeten/als laatste uitgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bij aankomst ligt dat mindr aan Schiphol en meer aan de origin. Als jouw koffer helemaal achterin het vliegtuig ligt (wat niet de bedoeling is met prio tags) komt 'ie er als laatste uit. Ze gaan niet alle andere koffers vertragen om jouw koffer als eerste op de band te hebben.

Ze hadden dan bij de origin de koffer pas als laatste er in moeten stoppen, met de andere prio koffers. Dan komt 'ie er als eerste uit.

Dit werkt overigens ook als je geen prio tags krijgt: als je vlak voor de deadline je koffer inlevert gooien ze 'm er als laatste in en dan komt 'ie er als eerste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:30

Freak187

geen

Piet91 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:37:
[...]

Alsnog gelukt: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n910te/#e1b2d55

Landing in Kansas City, gelijk ook haar allerlaatste landing:

[afbeelding]
Wat een mooie machine. ;w

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
CyBeR schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:45:
[...]

Bij aankomst ligt dat mindr aan Schiphol en meer aan de origin. Als jouw koffer helemaal achterin het vliegtuig ligt (wat niet de bedoeling is met prio tags) komt 'ie er als laatste uit. Ze gaan niet alle andere koffers vertragen om jouw koffer als eerste op de band te hebben.

Ze hadden dan bij de origin de koffer pas als laatste er in moeten stoppen, met de andere prio koffers. Dan komt 'ie er als eerste uit.
Dit is dan vaak het geval inderdaad. Maar als het wel goed geladen is wordt de prior bagage op een aparte kar gezet. Echter wacht de bagage rijder wel vaak op de andere koffers. Dus het is niet zo dat prio al snel ff naar de band wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...

Dit werkt overigens ook als je geen prio tags krijgt: als je vlak voor de deadline je koffer inlevert gooien ze 'm er als laatste in en dan komt 'ie er als eerste uit.
Die logica gaat niet altijd op :p De laatste koffer kan ook gewoon bovenop een kar belanden, waardoor hij er als eerste in gaat als het karretje bij de kist staat :)

Vond het trouwens wel mooi bij Delta dat je je koffer kon volgen in de app. Wist je in ieder geval dat hij aan boord was (wat bij overstap in US nog wel eens de vraag kon zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
[...]

wat ik wel vaak zie, is onafhankelijk of er een prio tag op zit (dat zie je bij turnarounds op schiphol, waar ze de bagage eerst offloaden,) dat de afhandelaar met dat hele "treintje" aan kofferst gewoon de hele offload doet , en dan weg rijdt richting de kelder.

Ik kan alleen maar hopen dat KL op schiphol ook een 20min bagage guarentee gaat doen, alleen heb ik er hard hooft in, daar het meestal minimaal 20 minuten duurt, overigens is het , in mijn ervaring bij de late(re) vluchten vaak sneller dan overdag.

Gelukkig hoef ik geen peli met gereedschap meer in te checken met deze job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:30

Freak187

geen

PWM schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Die logica gaat niet altijd op :p De laatste koffer kan ook gewoon bovenop een kar belanden, waardoor hij er als eerste in gaat als het karretje bij de kist staat :)

Vond het trouwens wel mooi bij Delta dat je je koffer kon volgen in de app. Wist je in ieder geval dat hij aan boord was (wat bij overstap in US nog wel eens de vraag kon zijn)
Hoe gaat dat dan? Want als je over SPL centrum (airside) rijdt zie je talloze koffers die van de karren afgevallen zijn.... krijg je dat ook te zien oid?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Freak187 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:11:
[...]

Hoe gaat dat dan? Want als je over SPL centrum (airside) rijdt zie je talloze koffers die van de karren afgevallen zijn.... krijg je dat ook te zien oid?
Je kan het gewoon realtime volgen op je app. Als je naar buiten kijkt op de tarmac (zeker op de wat kleinere luchthavens zoals bijvoorbeeld een ROA, FAR, GFK waar ze spul zoals de B717 en MD88 gebruiken is het goed te zien) zie je dat de bagaggehandlers elk baggage stuk afzonderlijk scannen voordat het op de band naar het vliegtuig geplaatst wordt. Als je app dan refreshed zie je de update :).
Als ie onderweg er van af valt wordt ie dus niet "Bag on board" ingescand.
Zelfde als ie in bijvoorbeeld de custom area etc aankomt of er andere dingen mee gebeuren.

Je staat wel raar te kijken de 1e keer wanneer je bag rerouted wordt via PDX-SEA-MSP-FAR met Delta en Alaska terwijl jezelf direct PDX-MSP-FAR doet (iets met opeens een heel korte connectie dankzij vertraging; Delta groundstaff begeleid je door CBP etc maar je bag gaat het helaas niet halen)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4320/35810849002_2a0a996eab_m.jpg

EDIT:
Ter aanvulling.; volgens mij heeft KL ook de mogelijkheid om deze data te tonen maar heeft gekozen om dit niet te tonen aan pax. Heb ooit gehoord dat de reden daarvan de potentiele reacties van pax waren wanneer ze zagen dat hun baggage niet geladen was of bijvoorbeeld naar FCO ging terwijl pax zelf naar bijvoorbeeld naar ATL ging.

[ Voor 15% gewijzigd door Grouchy op 17-07-2017 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Erg mooi inderdaad. Vind persoonlijk dit altijd zo'n prachtige plaat:

Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/0/1/4/1648410.jpg?v=v40

Ben aan het kijken of ik onze dia's kan digitaliseren (zo'n 3200 stuks) en daar zitten ook foto's tussen van Schiphol. Hopelijk ben ik er een keer uit hoe ik het ga digitaliseren en wat ik dan tegenkom van Schiphol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Erg mooi inderdaad. Vind persoonlijk dit altijd zo'n prachtige plaat:

[afbeelding]

Ben aan het kijken of ik onze dia's kan digitaliseren (zo'n 3200 stuks) en daar zitten ook foto's tussen van Schiphol. Hopelijk ben ik er een keer uit hoe ik het ga digitaliseren en wat ik dan tegenkom van Schiphol. :P
Naast deze lineup vaak ook nog aanwezig met een 707F. Flinke Jordaanse delegatie elke dag, wat anders dan de 320s nu. Scheelt natuurlijk ook dat ze rechtstreeks naar Noord Amerika kunnen met de 787 nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:25:
[...]
Ter aanvulling.; volgens mij heeft KL ook de mogelijkheid om deze data te tonen maar heeft gekozen om dit niet te tonen aan pax. Heb ooit gehoord dat de reden daarvan de potentiele reacties van pax waren wanneer ze zagen dat hun baggage niet geladen was of bijvoorbeeld naar FCO ging terwijl pax zelf naar bijvoorbeeld naar ATL ging.
Wat op zich niet onredelijk is :P

KL stuurt je nu wel vrij snel een SMS met informatie over je bagage als dat niet gelukt is die op hetzelfde vliegtuig te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Id0qdxrl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pjZD0Rcl.jpg
(Hoe ze anno 2017 nog steeds de formattering van plain text niet fatsoenlijk kunnen krijgen daar bij worldtracer is me wel een raadsel…)

Die bovenste kreeg ik al toen ik nog door Schiphol liep, net uit de gate.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 17-07-2017 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Same here, sta soms behoorlijk lang te wachten terwijl anderen zonder al bijna Schiphol uit zijn met hun non prio bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:21
Hoi jongens,
Jullie zullen misschien denken daar zal je hem weer hebben en inderdaad daar ben ik weer. :)
Jullie hebben mij vorige keer enorm goed geholpen, sowieso mijn dank daarvoor.

Maar goed de vakantie is bijna ten einde en woensdag vlieg ik terug.
Sinds zaterdag al een paar dingen in de gaten gehouden en wat blijkt.... woensdag gaat het gewoon weer onweren in Nederland.

Ook hier in Mallorca krijgen we woensdag bewolking en windsnelheden van rond de 35 km/h
Al die tijd geen bewolking gezien.....

En dan nog iets.
Ik heb gezien dat we met Miami Air terugvliegen.
Tui huurt deze in tijdens de drukke zomermaanden. Maar goed , ik ga uiteraard wat verder kijken en zie dat het toestel 16 jaar oud is.
Een boeing 737 800 oftewel NG.
En toevallig zie ik daarbij staan dat er geen goede onderdelen zijn gebruikt in de periode 1996 tot 2001. Er zijn zelfs youtube video's van....

Ik word hier allemaal uiteraard niet vrolijk van en hoop niet dat we weer zo'n turbulente vlucht hebben. We vertrekken hier rond 19:00 uur.

De vakantie was echt heel erg leuk hoor, alleen toch die vliegangst die dan toch weer de kop komt opsteken. En dat je savonds in je bed alles gaat checken op je mobiel. Van weerberichten tot vliegtuig.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
henkyyyyyyy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:36:
Hoi jongens,
Jullie zullen misschien denken daar zal je hem weer hebben en inderdaad daar ben ik weer. :)
Jullie hebben mij vorige keer enorm goed geholpen, sowieso mijn dank daarvoor.

Maar goed de vakantie is bijna ten einde en woensdag vlieg ik terug.
Sinds zaterdag al een paar dingen in de gaten gehouden en wat blijkt.... woensdag gaat het gewoon weer onweren in Nederland.

Ook hier in Mallorca krijgen we woensdag bewolking en windsnelheden van rond de 35 km/h
Al die tijd geen bewolking gezien.....

En dan nog iets.
Ik heb gezien dat we met Miami Air terugvliegen.
Tui huurt deze in tijdens de drukke zomermaanden. Maar goed , ik ga uiteraard wat verder kijken en zie dat het toestel 16 jaar oud is.
En toevallig zie ik daarbij staan dat er geen goede onderdelen zijn gebruikt in de periode 1996 tot 2001. Er zijn zelfs youtube video's van....

Ik word hier allemaal uiteraard niet vrolijk van en hoop niet dat we weer zo'n turbulente vlucht hebben. We vertrekken hier rond 19:00 uur.

De vakantie was echt heel erg leuk hoor, alleen toch die vliegangst die dan toch weer de kop komt opsteken. En dat je savonds in je bed alles gaat checken op je mobiel. Van weerberichten tot vliegtuig.
Hou de vakantie leuk... De heenreis is meegevallen, dus zal de terugreis ook wel meevallen.

Onveilige luchtvaartmaatschappijen staan in heel Europa op een zwarte lijst. Dus dat vliegtuig is echt veilig. En die piloten komen liever ook terug bij hun gezin, dus die doen echt geen domme dingen...

Nog een fijne laatste nacht, en een goede reis terug morgen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Onweer is helaas (of niet, afhankelijk van hoe vet je dat al dan niet vindt) vrij normaal in de zomer hier.
16 jaar is ongeveer de helft van de economische levensduur van een vliegtuig.
Da's ten eerste vijftien jaar geleden, dus als daar al iets mee was, dan is dat al gebeurd en waarschijnlijk al weer opnieuw vervangen. En ten tweede: Miami air heeft zeven van dat soort vliegtuigen. Maar 't is een chartertoko dus ja mensen zullen wel wat te klagen hebben aangezien ze voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Maar in luchtvaartland staat daar tegenover dat je minder ruimte krijgt, minder eten, drinken, etc.

Als laatste: de EU heeft vrij strenge regelgeving voor wie hier wel en niet commercieel mag vliegen. Je mag aannemen dat als zo'n maatschappij toestemming heeft om hier passagiers in de EU rond te vliegen, dat 't dan een veilige toko is. De EU heeft op een gegeven moment alle Indonesische luchtvaartmaatschappijen verbannen omwille van de veiligheid, terwijl die hier niet eens vlogen toen; gewoon voor het geval dat.

Trouwens de VS, waar LL vandaan komt, is ook zo laks niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wat hierboven is neergezet dus :P

En als ik het weerbericht van nu mag geloven gaat het onweren rond 19:00 en het houd hier meestal niet zo heel lang aan,zie het rond deze tijd ook als een moesson bui,kort en krachtig dus tegen de tijd dat je in NL aankomt is die hele wolk al over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bewolking is totaal geen probleem voor een vliegtuig en windsnelheden van rond de 35 km/h :? Dat is windkracht 5, ook niets om je druk over te maken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:06

KrazyJay

@henkyyyyyyy , als ik er de statistieken op los mag laten, tot nu toe heeft iedereen die meeleest en/of reageert in dit topic (en zelfs het hele forum, en op het hele internet) tot nu toe een 100% overlevingspercentage van alle vliegtuigritjes ooit gemaakt. En dat zijn nogal wat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Ik weet niet hoe ik moet multiquoten op mijn mobiel.
Maar bedankt voor alle geruststellingen.
Wat lijkt het mij toch heerlijk om geen vliegangst te hebben. Gewoon het vliegtuig instappen en gaan.
Zelfs voor een leuk weekendje bijvoorbeeld.

Ik ga deze dag proberen niet al te veel eraan te denken.
Ik heb alles gelezen wat jullie voor de heenreis ook al gezegd hebben en toch bekruipt het je weer door inderdaad zoiets onbenulligs als bewolking en windsnelheden.

Nou laten we hopen dat de bui al over is als ik in Nederland aankom inderdaad. Was filmpjes gaan kijken van landen met rukwinden. Kun je beter niet doen maarja...
Zijn er echt mensen die dat leuk vinden?

Dank jullie allemaal jongens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ook gewoon niet gaan kijken naar dat soort dingen, heel simpele oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Inderdaad. Je maakt het alleen maar erger. Je hebt meer kans op een ongeval onderweg van en naar de luchthaven dan in de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:20:
Inderdaad. Je maakt het alleen maar erger. Je hebt meer kans op een ongeval onderweg van en naar de luchthaven dan in de lucht.
En als je alleen maar gaat zitten piekeren in de auto maak je die kans volgens mij nog groter ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Eerst liep Delta te klooien in mijn nadeel, maar nu is hun fix opeens teveel in mijn voordeel :p

Ik heb voor 4 Delta vluchten (waaronder in Delta One long-haul) zowel Skymiles als FB Miles op beide accounts gekregen :)

EDIT:

Nooit gebruik ik ons zakelijk reisbureau. Ik kan het beter en sneller en goedkoper. Maar deze keer, wegens tijdsgebrek, heb een ticket laten boeken.

De reis gaat over New York naar Orlando. Ik zit nu even de vluchtnummers te bekijken en zie een overstap tijd van 1 uur. Dat is kort op JFK dacht ik nog.

En nu zie ik dat ik dan wel land op JFK, maar vlieg vanaf La Guardia, 1 uur later.

Right :+

[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 18-07-2017 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

http://m.telegraaf.nl/art...air-france-en-klm-mislukt

Goh ... Wat een verrassing dat het niet gaat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

PWM schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:20:

En nu zie ik dat ik dan wel land op JFK, maar vlieg vanaf La Guardia, 1 uur later.

Right :+
echt, lekker boekings bureau dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Dat is ook precies de reden dat ik zelf mijn vluchten boek en niet het uitbesteed aan anderen. Dan krijg je van die flauwe geintjes dat je dan wel iets goedkoper bent, maar je bent wel een extra dag kwijt. Nee dank je ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nog even de omgedraaide voornaam/achternaam: op Incheon Airport zag de beveiliging het en ging een rood lampje branden, verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nat-Water schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:50:
Dat is ook precies de reden dat ik zelf mijn vluchten boek en niet het uitbesteed aan anderen. Dan krijg je van die flauwe geintjes dat je dan wel iets goedkoper bent, maar je bent wel een extra dag kwijt. Nee dank je ;)
Dat is nu wel precies wat ik doe. Ik heb mijn 2de vlucht veranderd naar de dag erop. Dus pak ik een dagje New York extra mee.

We nemen naar de US altijd 1 bufferdag in het schema, zodat je een beetje kan acclimatiseren. Het komt dus wel uit, maar netjes is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:53
Iedereen die een beetje verstand heeft van internationaal zaken doen had dit natuurlijk zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Heb dit altijd een samenwerking met een bijsmaak gevonden. Nederlanders en Fransen liggen elkaar historisch niet zo. De cultuurverschillen zijn immens, met name op zakelijk gebied.

Voor zover ik het me kan herinneren had de KLM destijds weinig keus, het was samenwerken (lees: door Air France ingelijfd worden) of wegkwijnen. Kan dan ook de berichten dat de KLM het structureel veel beter doet dan AF (of zelfs de groep in leven houdt) niet zo goed plaatsen.

Heeft de KLM de grotere slagkracht die ze tezamen met AF heeft nodig om dit betere resultaat te bereiken? Dan is samenwerking logisch. In elk ander geval zou je zeggen ga alsjeblieft weer op eigen benen staan of sluit je aan bij een maatschappij uit een land dat cultureel iets dichter bij ons staat.

De toekomst is voor met name AF m.i. ook weinig hoopvol. De piloten houden dat bedrijf in een wurggreep en weigeren de veranderingen te accepteren die nodig zijn om de maatschappij slagvaardig te maken. Die nieuwe prijsvechtersclub Boost die AF wil introduceren wordt ook niks, daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben. Vanaf dag 1 gepland verlieslatend en door de AF piloten begrensd op maximaal 28 vliegtuigen. Zo kun je niet opereren als prijsvechter.

Heel benieuwd hoe dit zich de komende weken/maanden gaat ontwikkelen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
https://twitter.com/flightradar24/status/887235775158513665

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P61JO5o.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w63v8R5.png

:D

[edit] Oh, ik zie nu dat dit net de miami air is van henky 8)7 henky: dit heeft geen invloed op de veiligheid overigens, maak je niet druk over de aankomende terugvlucht, voor je het weet is het voorbij, net zoals de heenvlucht :)

[ Voor 41% gewijzigd door El Jefe op 18-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
El Jefe schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:09:
https://twitter.com/flightradar24/status/887235775158513665

[afbeelding]

[afbeelding]

:D

[edit] Oh, ik zie nu dat dit net de miami air is van henky 8)7 henky: dit heeft geen invloed op de veiligheid overigens, maar je niet druk over de aankomende terugvlucht :)
Dat het krap is bij low-budgetmaatschappijen wist ik wel... Maar 200 man in een Cessna proppen vind ik wel heel extreem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Toeval bestaat niet, dit is de kist van henkyyyyyyy :p

EDIT: Zoals jij ook in je edit hebt gezet :(

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 18-07-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

vertrok toch pas om 19:00
CyBeR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:22:
Inderdaad, dat wordt de kist van henky :P
mja daar was ik nu ook ja :P

ach misschien snappen ze het tegen die tijd dat ze wat verder moeten draaien aan de knopjes :P

[ Voor 85% gewijzigd door mrsar op 18-07-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Inderdaad, dat wordt de kist van henky :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb ook het altijd al een foute zet gevonden. Paniekvoetbal actie tijdens de post 9/11 luchtvaartdip. Die "KLM is te klein, het moet groter" onzin. Het is toen ook voor een appel en een ei verkocht vond ik. Vreemd genoeg schijnt het in bijv. de mobiele telecom weer precies andersom te zijn. Daar schijnen vier of vijf parallelle kleinere netwerken véél 'efficiënter' te zijn dan één grote. Zó gek. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Bewolking is totaal geen probleem voor een vliegtuig en windsnelheden van rond de 35 km/h :? Dat is windkracht 5, ook niets om je druk over te maken.
Sterker nog, je kunt met die omstandigheden zelfs nog parachutespringen als je een klein beetje ervaren bent, en zolang er iemand ff checkt of er niks onder die wolken zit (zweefvliegtuigen...).
Niet dat het in Nederland MAG, springen zonder grondzicht, dus dat doen we ook nooit >:) Maar in Belgi"e mag het wel dus no probs.

Nu is een parachute maar een beetje stof en lijnen, die Boeing vleugel is 'iets' steviger ;) Dus echt, no probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Wat betekent dat nou jongens?
Die code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:54:
Wat betekent dat nou jongens?
Die code?
Dat, op de vlucht die die kist net gemaakt heeft, hij zich voor sommige systemen voordoet als een cessna ipv een boeing. Heeft verder weinig effect behalve dat zoiets als flightradar dan niet het goede plaatje laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
CyBeR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:58:
[...]

Dat, op de vlucht die die kist net gemaakt heeft, hij zich voor sommige systemen voordoet als een cessna ipv een boeing. Heeft verder weinig effect behalve dat zoiets als flightradar dan niet het goede plaatje laat zien.
Maar niet voor bijvoorbeeld andere vliegtuigen of luchtverkeerstoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:59:
[...]

Maar niet voor bijvoorbeeld andere vliegtuigen of luchtverkeerstoren?
Neuh die hebben ook andere info die wel correct is. En bovendien hebbn ze wel door dat een kist die op 10km hoogte met 800km/h vliegt geen cessna is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
CyBeR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:02:
[...]

Neuh die hebben ook andere info die wel correct is. En bovendien hebbn ze wel door dat een kist die op 10km hoogte met 800km/h vliegt geen cessna is.
Nog 1 dingetje hoor.... ik ben misschien echt een paniekvogel.
Maar als dit komt door of een piloot of misschien wel het systeem die een verkeerde code doorgeeft.
Hoe is dat dan mogelijk?
Bug in software, piloot niet alles helemaal goed ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Ga nou gewoon eens vakantie vieren in plaats van je druk te maken ;) komt wel goed!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, ik dacht dat ik mezelf teveel opnaaide voor vluchten, maar ik ben duidelijk maar een amateur :+

Mijn vlucht van ICN > LHR was wat dat betreft niet echt lekker, de eerste 3 uur (over China en zo) was bijna continue lichte tot medium turbulentie, dat is nou net wat ik haat. De laatste 8 uur waren beter, al was LHR weer eens vertraging met cirkelen en dan moeten wachten op een plek en dan de loopbrug. Maar goed, weer terug in de normale tijdszone, nu nog de jetlag doorkomen.

Pagina: 1 ... 57 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek