Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
franssie schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Dat wordt nog interessant met de Hyperloop. Ik denk dat het went, ook in de metro (niet in NL want die rijden meest bovengronds) kan men er tegen. Ok nog niet voor uren, maar als het 20 euro goedkoper of een uur sneller kan lijkt de ervaring te leren dat veel mensen er dan toch voor kiezen.
De metro heeft ramen. Je kunt er grote delen van de tijd ondergronds weinig door zien inderdaad, maar ze zijn er wel, en als er wel iets te zien is dan kan dat gewoon. Het gaat allemaal om gevoel, dit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

franssie schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:28:
[...]

MIsschien wel maar ook dat hoeft niet altijd een probleem te zijn. Quatar wordt even hard tot de orde geroepen voor het steunen van terrorisme - iets wat in die regio niet zo vaak gebeurd en dat is opmerkelijk. De rest is off topic hier denk ik.
offtopic:
De Saudi's en de Qatari's belijden zitten in dezelfde hoek qua islamitische strekking (wahabisme). Dat zijn religieuze scherpslijpers. De Saudi's roepen Qatar helemaal niet 'tot de orde'. Zelf sponsoren ze immers ook de export van hun fundamentalistische interpretatie volop; maar daar knijpt de VS graag een oogje dicht natuurlijk. Kijk naar hoe Indonesië jaar na jaar radicaliseert dankzij Saudische oliedollars, of hoe de Arabische moskeeën oa in België gul gesponsord worden door de Saudi's maar geheel toevallig ook heel conservatieve, haatdragende imams blijken te hebben die geen jota Nederlands of Frans kunnen. Toen de Britten een fraudezaak met Saudische prinsen wilden uitspitten na een zware aanslag in de UK kregen ze fijntjes van de Saudi's als antwoord: 'Geen probleem, maar dan gaan wij niet zoveel moeite doen om die terroristen tegen te houden natuurlijk'. De Saudi's spelen een heel ander spel hier dan 'we zetten Qatar even op zijn plaats'. Veel Arabische potentaten is er enorm veel aan gelegen om de shi'a-strekking te discrediteren en die minderheden te marginaliseren in eigen land, en het is natuurlijk de perfecte zondebok (kijk naar de Saudische inval in Bahrein). Heel dankbaar om hen weg te zetten als vijfde kolonne enzo, dat leidt de aandacht af van wat er echt misloopt binnen je land. Wat de Saudi's nu doen is een stok zoeken om de hond mee te slaan. Het draait ongetwijfeld om iets heel anders dan 'Qatar dat Iran steunt'. Van ver lijkt het Midden-Oosten (zoals elke regio) nogal makkelijk één pot nat, maar het ligt natuurlijk een stuk complexer.

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 06-06-2017 00:04 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
In augustus van plan om naar San Francisco te vliegen, nu zocht ik naar een eventuele vlucht met een Airbus A380, heb namelijk nog niet in dit vliegtuig gezeten. Vanuit Amsterdam is het vooral United Airlines, verder veel overstappen in Houston. Iemand misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
Styx_ schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 00:43:
In augustus van plan om naar San Francisco te vliegen, nu zocht ik naar een eventuele vlucht met een Airbus A380, heb namelijk nog niet in dit vliegtuig gezeten. Vanuit Amsterdam is het vooral United Airlines, verder veel overstappen in Houston. Iemand misschien een optie?
Lufthansa vliegt vanaf Frankfurt, BA vanaf London en Air France vanaf Parijs naar SFO met de A380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Piet91 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:41:
[...]

Emirates stopt per woensdag 12 juni met hun huidige Wifi-voorwaarden.
Nu 10MB gratis dat 2 uur geldig is en 500MB voor $1.
Straks blijft hetzelfde gelden voor de 10MB maar 150MB gaat $9,99 kosten en 500MB $15,99,
ook voor First en Business class als die geen Skywards lid zijn.
Paar keer van hun Wifi gebruik proberen te maken maar de term "traag" dekt de lading niet ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chief schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 02:54:
Paar keer van hun Wifi gebruik proberen te maken maar de term "traag" dekt de lading niet ;)
Pas geleden kwam er op mijn Twitterfeed een poll langs van een congres, wat vind men erger: 1) geen internet 2) traag internet.

Eindscore: 89% of zo vond traag internet erger dan geen internet :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
gambieter schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 02:55:
[...]

Pas geleden kwam er op mijn Twitterfeed een poll langs van een congres, wat vind men erger: 1) geen internet 2) traag internet.

Eindscore: 89% of zo vond traag internet erger dan geen internet :p
Couldn't agree more! Rete irri: je weet dat het er is, je weet dat je er gebruik van kan maken maar het is zooooo traag. Dan idd liever geen Wifi! :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
United heeft geen A380s?

Maar je zou met Air France via CDG kunnen gaan. Die vliegen een A380 op CDG-SFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
CyBeR schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 03:25:
[...]
Maar je zou met Air France via CDG kunnen gaan. Die vliegen een A380 op CDG-SFO.
Maar dan heb je wel het probleem CdG erbij, een luchthaven die ik persoonlijk in ieder geval probeer te vermijden (10% extra betalen om CdG te vermijden vind ik een koopje).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou juist voor KLM gaan, die vliegen nu nog met de 747 daarheen. Dat toestel is er over een paar jaar niet meer. Die 380 (helaas) nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qbuPvVJNxYQum08Im9z2PIU2/medium.jpg

Air China flight has near miss with mountain on Hong Kong’s Lantau Island
Images from aircraft tracking site Flightradar showed flight CA428 turning south towards Tai O village and the surrounding mountains at around 9.30pm, instead of continuing westwards along the normal route until it left the island.
An air control officer was forced to issue an immediate warning and set of directions to the pilot to correct the flight path.
Zit je toch bijna bij Buddha op schoot.
Ergste is eigenlijk nog dat het er op lijkt dat er totaal geen actie wordt ondernomen door de airline en / of authoriteiten. Dit is in China niet eens in het nieuws geweest. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Kenzi schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:19:
[...]
Ergste is eigenlijk nog dat het er op lijkt dat er totaal geen actie wordt ondernomen door de airline en / of authoriteiten.
Mogelijk wordt er in China geen actie ondernomen, maar die piloot staat nu echt wel geregistreerd bij de toezichthouders wereldwijd en bij het minste of geringste foutje van die piloot volgen er sancties tegen die maatschappij tenzij die kan aantonen gerichte actie ondernomen te hebben tegen de piloot betreffende dit incident.
Dit is in China niet eens in het nieuws geweest. :X
De bergen zijn hoog en de keizer zit in Peking.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[afbeelding]

[...]

Ergste is eigenlijk nog dat het er op lijkt dat er totaal geen actie wordt ondernomen door de airline en / of authoriteiten. Dit is in China niet eens in het nieuws geweest. :X
Ach, binnenkort mogen de Airlines in de VS zelf de regels bepalen, dus dit zal niet lang een uitzondering blijven :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:37:
- Ergernissen tijdens nachtvluchten worden vermeden. Je hebt er nu altijd wel eentje tussen die in de gesimuleerde nacht het schermpje open doet.
Als je je schoonheidsslaapje wilt houden kan je ook een oogmasker op doen. Ik kijk graag naar buiten als ik vlieg. Mooi om het landschap onder je door te zien glijden. Daarnaast is slapen voor een vliegtuig niet voor iedereen weggelegd en ik val juist sneller in slaap bij het naar buiten staren.
franssie schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:47:
Ik denk dat het went, ook in de metro (niet in NL want die rijden meest bovengronds) kan men er tegen.
Waarom zijn de metro's dan toch voorzien van ramen?

Ik denk dat men in een vliegtuig zonder ramen ook veel sneller misselijk en ziek wordt omdat je alle reverentie met de buitenwereld mist. Daarnaast is het bij een noodlanding veiliger als je kan zien wat er buiten gebeurd, de luiken moeten niet voor niets geopend worden...

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Parkeren op Schiphol is weer duurder geworden. Ik betaalde voor 2 dagen Valet altijd 77,-. Nu kost het 84,50. Toch weer 10% erop. Ik P1 en P2 prijzen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:16:
Parkeren op Schiphol is weer duurder geworden. Ik betaalde voor 2 dagen Valet altijd 77,-. Nu kost het 84,50. Toch weer 10% erop. Ik P1 en P2 prijzen hetzelfde.
Die extra beveiligers moeten door iemand betaald worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Chief schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 02:54:
Ondanks dat dat niet de reden is om Wifi duurder te maken, is het prettige bijkomstigheid dat het straks dus minder traag zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
Piet91 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:10:
[...]

Ondanks dat dat niet de reden is om Wifi duurder te maken, is het prettige bijkomstigheid dat het straks dus minder traag zal zijn.
nog steeds is met deze prijsstelling voor 15usd voor de vlucht, is het nog vrij aantrekkelijk om een wifi pakket te nemen, plus de eerste 10mb is gratis (wat genoeg is voor wat simpel whatsapp verkeer).
Ben het overigens eens dat traag internet vervelender is, El-Al bied op dit moment ook gratis internet aan (promo periode) alleen buiten wat whats-appjes is het nagenoeg on bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:29:
[...]
Mogelijk wordt er in China geen actie ondernomen, maar die piloot staat nu echt wel geregistreerd bij de toezichthouders wereldwijd en bij het minste of geringste foutje van die piloot volgen er sancties tegen die maatschappij tenzij die kan aantonen gerichte actie ondernomen te hebben tegen de piloot betreffende dit incident.

[...]

De bergen zijn hoog en de keizer zit in Peking.
Nee hoor, individuele piloten worden niet opgenomen in een database bij fouten.

Zo werkt het gelukkig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:34:
[...]

Ik zou juist voor KLM gaan, die vliegen nu nog met de 747 daarheen. Dat toestel is er over een paar jaar niet meer. Die 380 (helaas) nog wel.
De meeste configuraties in de A380 zijn superieur tov die oude KLM meuk.... en als je zo nostalgisch bent is er altijd nog de 748....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Fly-guy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:02:
[...]
Nee hoor, individuele piloten worden niet opgenomen in een database bij fouten.

Zo werkt het gelukkig niet.
Officiëel werkt het inderdaad niet zo, maar reken maar dat hiernaar (dit incident) gekeken wordt als er binnen afzienbare tijd echt iets gebeurt met/bij die maatschappij. En als dan dezelfde piloot erbij betrokken is, krijgt dat muisje dus echt wel een staartje.

[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 06-06-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:47
[afbeelding]

[...]

Je zult bij die Buddha staan en opeens komt er een vliegtuig op je af met slechts 100 meter hoogteverschil :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Officiëel werkt het inderdaad niet zo, maar reken maar dat hiernaar (dit incident) gekeken wordt als er binnen afzienbare tijd echt iets gebeurt met/bij die maatschappij. En als dan dezelfde piloot erbij betrokken is, krijgt dat muisje dus echt wel een staartje.
Ik mag hopen dat er een onderzoek ingesteld wordt. Maar of dezelfde of een andere piloot een nieuwe fout maakt, maakt niet uit.
Bij een juist functionerend systeem mag je fouten maken. Als persoon wordt je daar niet voor bestraft (uitzonderingen zijn natuurlijk opzet, grove nalatigheid, etc).
Als er weer iets gebeurd zal dat, afhankelijk van de fout, gevolgen hebben, maar dat is onafhankelijk van wie het doet.

Intern is het anders, daar zal constant, onafhankelijk van een fout, maar ook zeker na een fout, gekeken worden of de vlieger nog voldoet aan de eisen. Is dat niet zo, moet er training volgen (of ontslag).

Het kan zijn dat het onderzoek concludeert dat er een gebrek aan training is en een volgende fout kan aan het licht brengen dat de training nog steeds gebrekkig is. Dan zijn er ook gevolgen, maar die zijn gelijk wie de tweede fout ook maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blik1984 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:03:
Je zult bij die Buddha staan en opeens komt er een vliegtuig op je af met slechts 100 meter hoogteverschil :')
"Welkom aan boord. Aan de linkerzijde ziet u het boeddha beeld van dichtbij, als u snel bent kunt u een foto nemen".

:+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
CyBeR schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 03:25:
[...]

United heeft geen A380s?

Dank je, zal kijken wat het beste uitkomt.
Fuwor schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 00:48:
[...]

Lufthansa vliegt vanaf Frankfurt, BA vanaf London en Air France vanaf Parijs naar SFO met de A380.
Dank je wel
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 07:34:
[...]

Ja dat is ook een eventuele optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:58:
[...]
Alleen het zuiden (Afrika/Zuid Amerika) is wat lastiger en natuurlijk de directe vluchten naar de landen in kwestie..

Ik weet niet dat deze rel gaat doen voor inkomsten, reputatie, etc, maar qua vliegroutes valt het wel mee.
Zag wel een paar interessante routes langs komen op Twitter.
Doha - Sao Paulo maakt een fuelstop in Athene omdat ze het niet meer in 1x redden.

Doha - Kharthoum deed er vandaag een kleine 6.5 uur over terwijl deze normaal in +/- 3.5u in een directe route over SA gaat.

Doha - Beirut een zelfde soort beeld. Die gaat noordwaarts over Iran en Turkije, en buigt dan pas over de Middellandse Zee af naar Beirut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Thetallguy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:58:
[...]
Doha - Sao Paulo maakt een fuelstop in Athene omdat ze het niet meer in 1x redden.
[...]
Doha - Beirut een zelfde soort beeld. Die gaat noordwaarts over Iran en Turkije, en buigt dan pas over de Middellandse Zee af naar Beirut.
Dan kunnen ze beter de banden met Israël aanhalen en een tussenstop maken op Ben Goerion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Freee!! schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:05:
[...]

Dan kunnen ze beter de banden met Israël aanhalen en een tussenstop maken op Ben Goerion.
Olie op het vuur. Dan heb je sowieso Iran boos (waar ze nu een redelijk goede relatie mee hebben) en wellicht nog een aantal andere landen in die regio ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
TheBleeder schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:18:
[...]
Olie op het vuur. Dan heb je sowieso Iran boos (waar ze nu een redelijk goede relatie mee hebben) en wellicht nog een aantal andere landen in die regio ook.
Allemaal valide punten, maar dan hebben ze een goede relatie met Israël (op zich een negatief punt in die regio) en de relatie met de VS zal ook een heel stuk verbeteren.

Uiteindelijk waarschijnlijk een gevalletje "Beter een goede buur dan een verre vriend".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
KLM-baas Pieter Elbers verwacht in de zomermaanden opnieuw problemen door de grote drukte op Schiphol. Volgens hem heeft de luchthaven het probleem niet voldoende en niet structureel opgelost.

Dat zegt Elbers woensdag in de Telegraaf. Hij noemt de lange wachtrijen op Schiphol "schadelijk voor de reputatie van Nederland".

Volgens de KLM-topman zou het een oplossing zijn als Schiphol winkelruimte zou opofferen om ruimte te maken voor bredere doorgangen. "Daar zou ik een voorstander van zijn. Schiphol zal in moeten zien dat het een luchthaven is, in plaats van een winkelcentrum met landingsbanen", aldus Elders.

In de meivakantie ondervonden reizigers grote hinder door de drukte op Schiphol. Door lange rijen bij de incheckbalies, beveiligingsscans en de douane misten tientallen mensen hun vlucht en moesten vluchten worden omgeboekt. Volgens KLM kostten de problemen de luchtvaartmaatschappij toen "ettelijke miljoenen". Elbers eiste maatregelen van Schiphol om soortgelijke problemen in de zomermaanden te voorkomen.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...-met-drukte-schiphol.html

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 07-06-2017 09:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Lang leve KLM sky Priority :P
Maar man wat een drama zeg :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik denk de verkeerde bron, wat heeft Turkije er mee te maken ;)

http://www.nu.nl/reizen/4...-met-drukte-schiphol.html

[ Voor 14% gewijzigd door Blik1984 op 07-06-2017 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Ik denk de verkeerde bron, wat heeft Turkije er mee te maken ;)
Haha zat nog in mijn CTRL-V denk ik, juiste bron is natuurlijk http://www.nu.nl/reizen/4...-met-drukte-schiphol.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Schiphol een winkel met landingsbanen noemen _/-\o_

Het geeft hun verhouding beter weer :+

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 07-06-2017 10:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Beetje overdreven wel eerlijk gezegd. Ik kan mij niet indenken waar de winkels in de weg zitten.

Dit geeft voor vanmiddag ook alvast een goed gevoel:
Wegens omstandigheden die verband houden met uw reis, mag u uw vlucht wijzigen zonder hiervoor wijzigingskosten te betalen. Wanneer u naar een hoger tarieftype wijzigt, kan wel het eventuele prijsverschil in rekening worden gebracht. Voor meer informatie en de regels voor omboeken, zie het laatste vliegnieuws. Klik om alternatieve vluchten te bekijken en te selecteren op de onderstaande knop ‘Vlucht wijzigen’.
EDIT:

Klopt het dat de PH-BXZ nog in Helsinki staat? Dat is de laatste status van Flightradar.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 07-06-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

PWM schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:53:
Beetje overdreven wel eerlijk gezegd. Ik kan mij niet indenken waar de winkels in de weg zitten.

[...]

EDIT:

Klopt het dat de PH-BXZ nog in Helsinki staat? Dat is de laatste status van Flightradar.
De flow naar de terminals en fysieke ruimte. Ik ben vaak op schiphol maar als je in de centrale hal; arriveert zie je alleen maar eettenten en winkels. Lastig navigeren waar je heen moet omdat er geen zichtlijnen zijn naar de incheck balies.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
EDIT:

Staat op Schiphol. Zou om 12:10 uur moeten vertrekken als KL1355 naar Praag vanaf gate C13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:15

mambo No5

Bad Apple?

[...]

EDIT:

Volgens Flightradar (en KLM.nl) is deze vanmorgen gewoon in Amsterdam aangekomen, maar registreert Flightradar dat niet helemaal lekker in de vluchtstatus:

KLM Vluchtstatus

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:24
EDIT:

Je vliegt naar Praag? Je hebt een take-off slot van 12:34, dus zal rond die tijd wel airborne zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mambo No5 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Volgens Flightradar (en KLM.nl) is deze vanmorgen gewoon in Amsterdam aangekomen, maar registreert Flightradar dat niet helemaal lekker in de vluchtstatus:

[afbeelding]
Dank, ik zie dit als status:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tHQ4UYgbwwCADJzcqAMlAyvJ/thumb.png

Even de kist in de gaten houden, aangezien die mij straks moet wegbrengen ;)
Capacitor schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:30:
[...]

Je vliegt naar Praag? Je hebt een take-off slot van 12:34, dus zal rond die tijd wel airborne zijn.
CPH om 17.00. Normaal gesproken volg ik het niet zo, maar als KLM gaat strooien met gratis wijzigen en annuleren, houdt ik het graag even in de gaten.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 07-06-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:15

mambo No5

Bad Apple?

PWM schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:30:
[...]

Dank, ik zie dit als status:

[afbeelding]

Even de kist in de gaten houden, aangezien die mij straks moet wegbrengen ;)

[...]

CPH om 17.00. Normaal gesproken volg ik het niet zo, maar als KLM gaat strooien met gratis wijzigen en annuleren, houdt ik het graag even in de gaten.
Check, dat zie ik ook. Echter laat Flightradar wel zien dat 't ding gevlogen heeft, maar registreert die status dus niet lekker:

Flightradar

Klik maar eens op het vliegtuigicoontje in je screenshot. :)

[ Voor 3% gewijzigd door mambo No5 op 07-06-2017 11:36 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Thetallguy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Doha - Kharthoum deed er vandaag een kleine 6.5 uur over terwijl deze normaal in +/- 3.5u in een directe route over SA gaat.

Inderdaad, beetje een omweg maar wij komen er wel zou ze wel denken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g2eb0aqAtdln8xkiDxfTKNW6/full.png

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Badtothebone schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:23:
[...]

Inderdaad, beetje een omweg maar wij komen er wel zou ze wel denken :)

[afbeelding]
Ze hebben gelukkig nog wel even een grotere kist erop gezet, A333 ipv A320

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM neemt afscheid van Fokkers met speciale livery
KLM neemt binnenkort afscheid van haar laatste Fokkers en wil dat niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Met een speciale livery brengt de maatschappij een eerbetoon aan luchtvaartpionier Anthony Fokker.

De grondlegger van de Fokker-fabriek is vanaf nu te bewonderen op de staart van een Fokker 70 met de registratie PH-KZU. Op de zijkant van het toestel staan de woorden ‘Fokker – Thank you’.

“We willen iedereen die met de Fokker 70 heeft gewerkt op een passende manier bedanken. Voor alle inzet en toewijding. En wat is een mooiere manier om deze mensen te bereiken dan met het toestel zelf”, aldus KLM.

Laatste vlucht
KLM zal op 28 oktober de laatste vlucht uitvoeren met een Fokker 70. De vliegtuigen worden vervangen door modernere en zuinigere Embraers. De Fokker 50 en 100 verlieten al eerder de vloot.

Niet het enige
Overigens komt KLM niet alleen met een bijzondere livery ter ere van het afscheid. Zo wordt er nog een speciale film- en fotovlucht uitgevoerd en verschijnt er een boek over de gezamenlijke geschiedenis van de maatschappij en Fokker.
Gisteravond beplakt.
Ook op de blog van KLM: A Fond Farewell to Fokker

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/website_633x300/slider-klm/klm_fokker_1_c_klm1280.jpg
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2017/06/IMG_5538.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2017/06/KLM-Fokker-livery-2.jpg?resize=1024%2C576

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 07-06-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Myanmar Military Plane Carrying 116 Missing: Army Chief
An airport source, who asked not to be named, said the plane was carrying 105 pasengers and 11 crew.

A Myanmar military plane carrying 116 people went missing on Wednesday between the southern city of Myeik and Yangon, according to the office of the army chief and an airport source.

"Communication was lost suddenly at about 1:35 pm (07:05 GMT) when it reached about 20 miles west of Dawei town," the commander-in-chief's office said in a statement.

Ships and planes have been scrambled to search for the plane, which was flying over the Andaman Sea when it went missing, the statement added.

An airport source said the plane was carrying 105 pasengers and 11 crew when it took off.

The passengers were believed to mainly be family members of military men based in the coastal region.

"We think it was a technical failure. Weather is fine there," the source told AFP, asking not to be named, adding there was no news of the plane so far.
(foto is van een Shangee Y-8 van Myanmar; het type toestel dat vermist wordt)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Myanmar_Air_Force_Shaanxi_Y-8_MRD.jpg/800px-Myanmar_Air_Force_Shaanxi_Y-8_MRD.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Al vaker gezegd, maar hoe eerder weg hoe beter. De Embrear is op alle vlakken superieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De F70 zijn wel mooier imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Van buiten wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De 1500e Boeing 777 heeft een paar uur geleden haar eerste vlucht gemaakt:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n2243u/#da78708

Nutteloos feitje; dat is 22 jaar, 11 maanden en 27 dagen sinds de eerste Boeing 777 haar eerste vlucht maakt en gemiddeld geeft dat er elke 5.6 dag een nieuwe 777 haar eerste vlucht maakte...
Oh, en die eerste vliegt nog steeds rond voor Cathay Pacific.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBvZ1XKXoAEz99F.jpg:large

[ Voor 38% gewijzigd door Piet91 op 08-06-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
Ik vond de Fokker 50 altijd wel geinig om de Noordsloot mee over te gaan. Vooral als ie nog op de rem staat en er vol gas wordt gegeven, dan ging ie kwispelen

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:37

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit weekend weer eens gevlogen met een door KLM van Cityjet gehuurde RJ85....ik vergeet elke keer weer hoe bezopen krap dat vliegtuig is. Gelukkig is het naar LCY zelden langer dan 40 minuten want het lijkt wel veevervoer. En 80% van de handbagage moet aan de gate nog ingechecked worden omdat er geen ruimte voor is. 100x liever een Embraer.
Het enige voordeel is dat als je de achterste rijen kiest je op LCY de achterdeur mag gebruiken dus zo ongeveer als eerste aan de paspoortcontrole staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:56

Garyu

WW

Is het in Frankrijk normaal dat Schengen-passagiers alsnog via de paspoort-controle gestuurd worden? Was gisteren in Lyon zowel op de heenvlucht als op de terugvlucht, en was zeker niet de enige. Ook EU-vluchten van Lufthansa, Austrian, KLM zaten achter de douane?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Garyu schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:43:
Is het in Frankrijk normaal dat Schengen-passagiers alsnog via de paspoort-controle gestuurd worden? Was gisteren in Lyon zowel op de heenvlucht als op de terugvlucht, en was zeker niet de enige. Ook EU-vluchten van Lufthansa, Austrian, KLM zaten achter de douane?
Yep. Dat is vanwege de noodtoestand daar. Heeft mij begin dit jaar ook verbaasd in Lyon vanuit Amsterdam maar is dus normaal.

Geldt overigens blijkbaar niet in CDG want ik vloog terug LYS-CDG-AMS en dat was gewoon business as usual.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 08-06-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

CyBeR schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:45:
[...]

Yep. Dat is vanwege de noodtoestand daar. Heeft mij begin dit jaar ook verbaasd in Lyon vanuit Amsterdam maar is dus normaal.

Geldt overigens blijkbaar niet in CDG want ik vloog terug LYS-CDG-AMS en dat was gewoon business as usual.
In mijn geval ook Lyon - zou dus ook alleen op dat vliegveld kunnen zijn. Eerder dit jaar in Parijs inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Naar ik begrijp is 't overal op niet-binnenlandse vluchten, met uitzondering van CDG (waar dat vermoedelijk een direct capaciteitsprobleem oplevert.)

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 08-06-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:45:
[...]

De brug tussen Copenhagen en Malmo wordt je nu ook standaard gecontroleerdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:20
Dat viel mij vorige week toen ik naar ging Bordeaux ook al op, ja.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

swtimmer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:37:
[...]

De brug tussen Copenhagen en Malmo wordt je nu ook standaard gecontroleerdt.
Dat is alleen copenhagen > Malmo, terug kun je gewoon door gaan. (Heb daar ervaring mee, ik werd meegenomen door de zweedse immigratie en ik mocht mooi de binnenkant mijn van billen laten zien ;( )
Maar daar gaat zweden vanaf zien ;)

http://www.telegraph.co.u...imposed-migration-peaked/

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:00

Grouchy

meep meep

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Garyu schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:43:
Had ik vorig jaar ook op vliegveld van Nice. Paspoort-controle en vervolgens ook nog paspoort-controle bij de gate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Goed nieuws voor Airbus, Emirates zou overwegen toch weer een sloot nieuwe A380's aan te schaffen:
Airbus heeft het bijzonder moeilijk om nieuwe kopers te vinden voor de Airbus A380. De belangstelling voor de superjumbo daalt, waardoor het productietempo verder omlaag moet. Er gloort echter hoop, nu grootgebruiker Emirates belangstelling lijkt te hebben voor extra toestellen.

Volgens persbureau Bloomberg overweegt Emirates haar luchtvloot uit te breiden met nog eens twintig exemplaren van het grote toestel. Die order zou volgens de huidige prijslijst zo’n 8,7 miljard dollar opleveren, minus zeer waarschijnlijke kortingen.

Op dit moment beschikt Emirates over meer dan honderd A380’s, waarvan het er in totaal 142 bestelde. De toestellen zijn voorzien van 489 tot 615 stoelen. De luchtvaartmaatschappij vliegt onder andere met de superjumbo op Schiphol en Düsseldorf.
Bron: https://www.luchtvaartnie...we-order-voor-airbus-a380

Weet verder nit of Emirates dit wil doen als uitbrieding van de vloot, of tbv het uitfaseren van de oudste A380's in hun vloot.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:34:
Goed nieuws voor Airbus, Emirates zou overwegen toch weer een sloot nieuwe A380's aan te schaffen:

[...]

Weet verder nit of Emirates dit wil doen als uitbrieding van de vloot, of tbv het uitfaseren van de oudste A380's in hun vloot.
Net nu Tim Clark 13 a380's geen vlucht kan geven en waarschijnlijk gewoon moet parkeren. En de boekingen voor de zomer op zijn zachts gezegd bagger zijn.
An internal memo to staff seen by the FT highlights these realities and the predicament that the group is in. “Particularly worrying are the airline’s forward bookings, even during the summer,” management told staff. “Make no mistake: we’re going through an extremely difficult period.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Ghe, BA8459 (taxiend as I write this message :+ ) vandaag.

Vlucht overboekt, of er een vrijwilliger is die voor 250 euro en een gratis hotel morgenochtend vanaf LHR wil vliegen.

Heb bijzonder weinig vrijwilligers gezien :D

* kamstra had alweer een business class upgrade te pakken, altijd fijn die frequent flyer status :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:54
Heb je in dat geval boven op de 250 euro eigenlijk nog recht op vergoeding door Flight Compensation Regulation 261/2004 ?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Napsju schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:45:
Heb je in dat geval boven op de 250 euro eigenlijk nog recht op vergoeding door Flight Compensation Regulation 261/2004 ?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
kamstra schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:12:
Ghe, BA8459 (taxiend as I write this message :+ ) vandaag.

Vlucht overboekt, of er een vrijwilliger is die voor 250 euro en een gratis hotel morgenochtend vanaf LHR wil vliegen.

Heb bijzonder weinig vrijwilligers gezien :D

* kamstra had alweer een business class upgrade te pakken, altijd fijn die frequent flyer status :)
Begrijp ik wel, moet je opeens de hele stad doorkruisen naar LHR (je vloog van City als ik het goed begrijp?) Meeste mensen gaan voor zaken, en die zullen ook wel afspraken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Napsju schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:45:
Zodra de maatschappij jou een alternatief aanbiedt dat je aanneemt niet. Anders zou je lekker van twee walletjes kunnen eten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:34:

[...]

En toch niet:

http://mobile.reuters.com/article/idUSD5N1FF01K
Emirates has no plans at this time to purchase additional Airbus A380s, the airline told Reuters in a statement on Wednesday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voordat Luchtvaartnieuws dit artikel plaatste was het al (lang) weer bekend dat het niet klopte.
Toch bijzonder dat ze het dan toch plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:54:
[...]

Begrijp ik wel, moet je opeens de hele stad doorkruisen naar LHR (je vloog van City als ik het goed begrijp?) Meeste mensen gaan voor zaken, en die zullen ook wel afspraken hebben.
Exact. Kansloze onderneming wmb.

Begrijp ook niet dat ze dan niet een deal kunnen sluiten met Cityjet of KLM, er waren nog zat andere vluchten vanaf LCY naar AMS.

Nee, ga morgen maar vanaf LHR...suc6 :P

Anyway, #care, ik was weer vrij blij met mij privium pasje vanavond, stond weer een flinke rij :9

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:05
Piet91 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:24:
[...]

Voordat Luchtvaartnieuws dit artikel plaatste was het al (lang) weer bekend dat het niet klopte.
Alles voor de clicks.....

Ik vlieg veel met Emirates en de laatste maanden viel het mij al op dat er meer A380 stilstaan in Dubai dan voorheen. ( Niet aan gate )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:24:
[...]

We hebben het wel over Luchtvaartnieuws. De site met meer typfouten dan echte nieuwtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 21:51
Ik had gisteren om 06:35 een Transavia vlucht, we waren om 04:15u aanwezig (schoonfamilie wilde graag op tijd zijn) en stonden redelijk lang in de rij bij de checkin/dropoff omdat er dus van de 17 vluchten die voor ons gingen er 10 HV zijn. De security was daarna maar 5 minuten, dus dat stelde niets voor.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:09

Chrisjuh_15

Facta non verba

In November voor het eerst met Emirates vliegen voor 8 dagen Dubai (incluis de GP van Abu Dhabi). Ben heel benieuwd hoe de economy van de A380 is.

KLM deed overigens dezelfde vlucht aanbieden, vertrok iets later maar was wel 150 euro duurder... Logischerwijs maar gekozen voor de Golf Carrier. Vlieg nu voor 500 euro retour AMS <--> DXB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 14:37
Daniel schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:16:
[...]

Ik om 8 uur. Huidige planning is half 6 op Schiphol. Ik heb wel Privium maar mijn reisgenoten niet.

Vanochtend even zitten goochelen met Excel om te kijken of er nu veel verschil zit in het aantal vluchten dat per uur vertrekt (dit is voor morgen)

[afbeelding]

Uiteraard geen onderscheid gemaakt tussen het type kist en bestemming (er zijn grenzen, dit zijn 700+ vluchten) maar goed het geeft wel een indicatie van wanneer het het drukst is met vertrek en dus de kans op grote drukte bij de security het grootst is. Er zitten toch echt wel behoorlijke pieken in.
Tussen 6:50 en 7:20 vertrekken er in een tijdsbestek van 30 minuten 42 vluchten, en 's avonds tussen 20:20 en 21:00 vertrekken er 46 in 40 minuten. Relatief rustig is het tussen 17:20 en 20:20 met 77 vertrekken in 3 uur.
Mooi overzicht ;-) Ik zie dat mijn vlucht van vanavond naar Wenen precies in de avond piek ligt.
Hoe staat het nu met de drukte nu we de zomer naderen op de vrijdagavond? Enkele recente ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Koerski schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:12:
[...]

Mooi overzicht ;-) Ik zie dat mijn vlucht van vanavond naar Wenen precies in de avond piek ligt.
Hoe staat het nu met de drukte nu we de zomer naderen op de vrijdagavond? Enkele recente ervaringen hier?
Wenen was deze week relatief druk (wat betekent dat je misschien wel 10 minuten in de rij moet staan). Veel vakantiegangers, kinderen, Aziaten op het vliegveld. Ik heb in Wenen al lang niet meer zo veel mensen gezien.

Qua Schiphol is het zoals hierboven beschreven, security is weer redelijk op orde, nu zijn het de carriers zelf die het soms wat druk hebben bij de baggage drop-off. Als je met alleen handbaggage reist zou ik me geen zorgen maken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:59:
[...]
Ben heel benieuwd hoe de economy van de A380 is.
Ik vond het in Februari/Maart heel acceptabel. Ik vond de overstaptijd (naar BKK) heen een beetje kort (aankomen met vertraging, naar een andere terminal) en op de terugweg een beetje lang (hoe houd je kleine kinderen zoet :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
In November voor het eerst met Emirates vliegen voor 8 dagen Dubai (incluis de GP van Abu Dhabi). Ben heel benieuwd hoe de economy van de A380 is.
Prima te doen. 't is geen business :P maar als je met z'n 2en reist en je kiest voor een aisle en windowseat is de kans aanwezig dat de middelste stoel leeg blijft. Dan is het helemaal prima vertoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22
Daniel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Prima te doen. 't is geen business :P maar als je met z'n 2en reist en je kiest voor een aisle en windowseat is de kans aanwezig dat de middelste stoel leeg blijft. Dan is het helemaal prima vertoeven.
Met het risico dat er iemand tussenin gaat zitten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:41
Dan bied je hem/haar aan om aan het raam of het gangpad te zitten. Niemand wil in het midden zitten als je keuze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
menzo schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:32:
Dan bied je hem/haar aan om aan het raam of het gangpad te zitten. Niemand wil in het midden zitten als je keuze hebt.
Dat ja. Bij mij heeft deze tactiek 80% van de keren het gewenste effect gehad (stoel blijft leeg) en in de rest van de gevallen heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand perse de middenstoel wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Hmm, wel een goede tactiek eigenlijk. Misschien maar toepassen als ik volgende week een nachtvlucht heb naar Nairobi samen met mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLM deed overigens dezelfde vlucht aanbieden, vertrok iets later maar was wel 150 euro duurder... Logischerwijs maar gekozen voor de Golf Carrier. Vlieg nu voor 500 euro retour AMS <--> DXB.
240 euro met Pegasus, wel met overstap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:02:
[...]

20k Flying Blue miles + €66 non-stop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
[...]

Al kreeg ik 240 euro toe 8)7 via Istanbul vliegen is echt geen pretje nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:43
Tim_R schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:06:
[...]

20k Flying Blue miles + €66 non-stop :+
Denk niet dat de 50% promo awards ooit nog terugkomen :/. Daarmee is op statusvoordelen na het laatste beetje waarde ook wel uit het Flying Blue programma. Enige waar die miles nog goed voor zijn is dat je Air France first awards alleen via FB kan boeken en niet via andere programma's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Evianon schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Denk niet dat de 50% promo awards ooit nog terugkomen :/. Daarmee is op statusvoordelen na het laatste beetje waarde ook wel uit het Flying Blue programma. Enige waar die miles nog goed voor zijn is dat je Air France first awards alleen via FB kan boeken en niet via andere programma's.
Jammer hè? Ik heb nog hoop, de Promo Awards maanden vallen nu in de zomer, na de zomer is er misschien weer wat meer beschikbaar. Verder zijn er nog altijd heel leuke sweetspots in het programma, zo vloog ik afgelopen maart SAN - OGG en HNL - SFO voor in totaal 30k miles en $5.60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Evianon schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Vorige maand nog voor 20k per persoon naar Abu Dhabi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:43
bacardicoconut schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:46:
[...]

Vorige maand nog voor 20k per persoon naar Abu Dhabi geweest.
Wanneer heb je die geboekt dan? Heb Doha en Bahrain gedaan begin dit jaar voor 20k, maar de promos zijn de laatste maanden echt heel matig. Zou kunnen dat er na de zomer weer wat meer komt, maar vorige jaren was er volgens mij ook in de zomer nog wel wat 50% promo. (Zie net dat er deze maand wel een 50% is, naar Ghana met AF :+)

Het verhogen van de fuel surcharges zodat de "taxes" (ahum) die je op award tickets betaalt nog hoger zijn is ook niet tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:09

Chrisjuh_15

Facta non verba

Daniel schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Freee!! schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Ik vond het in Februari/Maart heel acceptabel. Ik vond de overstaptijd (naar BKK) heen een beetje kort (aankomen met vertraging, naar een andere terminal) en op de terugweg een beetje lang (hoe houd je kleine kinderen zoet :? ).
Slim, bedankt voor de tip! Die gaan we wel even gebruiken denk ik! Goed om te lezen dat het prima toeven is! :)
[...]

Overstap was absoluut geen optie, zeker niet in Instanbul of Kiev. Ik ga al maar 8 dagen op vakantie, daar wil ik er zo weinig mogelijk van op vliegvelden doorbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:54
bacardicoconut schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:08:
Al kreeg ik 240 euro toe 8)7 via Istanbul vliegen is echt geen pretje nu.
Laatst nog gedaan via SAW (Pegasus). Ben er nu vijf keer geweest en vond het vliegveld zowel voor transit als aankomst prima te doen! Wel jammer dat het eten er nogal prijzig is in de transit area. Zeker in vergelijking met de stad.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SAW (en ook IST) is idd een prima vliegveld op zich, niks mis mee. Ja, het haalt natuurlijk niet de kwaliteit van een BKK, SIN of KUL, maar dan heb je het ook over een iets andere categorie vliegveld.

Ja, het ligt in een dictatuur, maar daar ga je verder weinig van merken als passagier. Iig zolang je in transit blijft.

Ik zou ook niet weten waarom dat geen pretje zou moeten zijn, zoals @bacardicoconut meldt.

Pegasus is idd ook OK voor wat je er voor betaalt, wel beetje 13-in-een-dozijn maatschappij. Ik geef persoonlijk wel de voorkeur aan Turkish Airlines of evt AtlasJet (die laatste heb ik al een tijdje niet meer gebruikt, weet niet of die nog zo goed is).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
menzo schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:32:
Beetje spuit 11, maar zo doe ik het ook altijd als ik met mijn vrouw wegga. Probleem is bij KLM dat hun bezetting erg goed is. Mijn beste tip is een rij van 3 bij de nooduitgang pakken en dan raam en gangpad nemen.

Het vliegtuig vult zich automatisch op een gegeven moment, maar de middelste betaalde nooduitgang plekken, blijven vaak leeg. Mensen willen niet in het midden zitten, maar willen zeker niet in het midden zitten en er nog voor betalen ook.

Laatste 3 retouren in een KLM 737 op die manier de middelste stoel vrij kunnen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stuk beter dan de doorsnee widebody, geloof me :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
Evianon schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:06:
[...]

Wanneer heb je die geboekt dan? Heb Doha en Bahrain gedaan begin dit jaar voor 20k, maar de promos zijn de laatste maanden echt heel matig. Zou kunnen dat er na de zomer weer wat meer komt, maar vorige jaren was er volgens mij ook in de zomer nog wel wat 50% promo. (Zie net dat er deze maand wel een 50% is, naar Ghana met AF :+)

Het verhogen van de fuel surcharges zodat de "taxes" (ahum) die je op award tickets betaalt nog hoger zijn is ook niet tof.
30 Maart geboekt. Half mei geweest. Rechtstreekse vluchten met KLM voor 20K miles, totaal 90 euro belastingen p.p.

@wildhagen Ik vlieg niet meer via Turkije, door alle problemen die zich daar voor hebben gedaan. Opblazen van een terminal, mislukte staatsgreep, dictatuur, aanslagen in het land zelf etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
Ik ga eens kijken hoe een 747 uit 1989 eruit ziet van binnen. De PH-BFC mag ik zo 12 uur lang van de binnenkant bekijken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ballebek schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 05:37:
Ik ga eens kijken hoe een 747 uit 1989 eruit ziet van binnen. De PH-BFC mag ik zo 12 uur lang van de binnenkant bekijken.
Merk je niks van. Ziet er uit als ~2005 in eco, en natuurlijk gewoon een up-to-date product in business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Gistern met Qatar naar Doha. Ik schat 60% load factor ook gingen bij de line up op de startbaan hard in de remmen. Na 1 minuut of zo de baan af om vervolgens 15 minuten in de buurt te parkeren. Daarna met de 2de begonnen :) gezagvoerder was wel een Nederlander en gaf goed informatie over de vlucht.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gisteren in een 737-900 van KLM een 200 kilo zware Rus naast me. En iemand voor me die direct zijn stoel naar achter gooide, en natuurlijk hard ook. Dat was weinig Economy Comfort gevoel.

Nou had ik nog wel wat lol, want elke keer als er iemand langs liep, gaf ik hem een schop tegen de stoel, waarna hij boos die persoon ging aankijken :+
Ballebek schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 05:37:
Stoel 1A, veel beter is er niet in enig andere kist te krijgen :p
Pagina: 1 ... 46 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek