Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iemand enig idee waarom Humberside zo'n lekker cashcow is voor de KLM? Er gaan 3 kisten per dag heen die afgaande op de statistieken meer dan 95% vol zitten, het hele jaar. Tickets zijn ook relatief erg duur.

Zit daar iets in de buurt? Toch 120.000 man per jaar. Op totaal 201.000 passagiers op dat hele vliegveld 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 02-06-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Volgens de wiki:
The airport is also used to service the offshore gas storage and drilling operations for BP and Centrica Storage with over 5,000 air transport helicopter movements in 2016, the fourth highest in the UK.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:17
PWM schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:23:
Ook een fijne maatschappij, American Airlines. Enkeltje van MIA naar BNA, $305,-. Ga ik afrekenen, verander ik mijn billing address naar NL: 392,-, maar dan EUR.

EDIT:

Ik houd zo een beetje mijn schema bij

[afbeelding]

Heeft iemand een standalone applicatie die dat mooier/beter kan? Er zijn apps online, maar ik wil niet mijn boekingscodes delen met derden.
Waarom niet gewoon in je agenda zetten?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

SuBBaSS

-has Ryzen

Mooie tijden hier in de lucht; komende dagen is weer de Oostwold Airshow die 2-jaarlijks wordt het gehouden.
Zojuist vlogen er drie luidruchtige kisten over, waarvan ik vermoed dat het Yak's of Mustangs waren. Kon het zo snel niet terugvinden op flightradar24. Wellicht waren ze al geland, het is hier niet ver vandaan.

Kan het zijn dat dit soort vluchten niet zichtbaar zijn op de site of zou ik er te laat mee geweest zijn?
Zie momenteel wel een Dehaviland DHC-1 die kant op vliegen, maar die hoor/zie ik dan weer niet in de lucht.

Gaan er overigens nog mensen naar de Airshow zelf?
http://www.oostwold-airshow.nl/airshow-2017/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BA dacht trouwens nog leuk te zijn met hun advies aan reiziger die schade hadden ondervonden van het debacle afgelopen weekend: BA: ga maar eerst claimen bij je reisverzekering (Engels). Dat vonden de verzekeraars niet leuk...
BA's website had said: "You should make a claim with your travel insurer in the first instance. If you have expenses that either you were not successful in claiming or which are not covered by your policy, you may claim for only these expenses in the form below."
Dat advies was ook slecht voor reizigers ivm eventuele eigen risico. "Leuk" geprobeerd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49

Rannasha

Does not compute.

Ook een fijne maatschappij, American Airlines. Enkeltje van MIA naar BNA, $305,-. Ga ik afrekenen, verander ik mijn billing address naar NL: 392,-, maar dan EUR.
Ja, grappig dat. Als ik thuis (in Frankrijk, maar met VPN pretendeer ik in Nederland te zijn) kijk naar een specifiek retourtje GVA<->LAX met Lufthansa, dan kost dat iets meer dan €500 per persoon. Zoek ik dezelfde vlucht op vanuit mijn werk in Zwitserland dan staat er een prijs van zo'n €900 p.p.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie mijn eerdere commentaar over grote prijsverschillen in boeken bij Air New Zealand op hun websites .co.nz, .com en .co.uk: gambieter in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5". Nog veel grotere prijsverschillen.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 02-06-2017 18:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:20

[afbeelding]

Heeft iemand een standalone applicatie die dat mooier/beter kan? Er zijn apps online, maar ik wil niet mijn boekingscodes delen met derden.
TripIt of Tripcase is misschien wat voor jou? Kan je ook gewoon handmatig vluchten toevoegen zonder de boekingscode op te geven.
Afbeeldingslocatie: https://www.tripit.com/images/uhp/index3/sohp_ab_test/TripItFree_iPhone_SOHP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:34:
Klm gebruikt Amadeus, Delta zit op Worldspan als boekingssysteem. Je gaat de vluchten uiteindelijk kunnen zien in elkaars App, maar vaak pas na inchecken oid. In ieder geval te laat om voor dit doel te gebruiken :+
Huh? Ik heb nog nooit problemen gehad om Delta vluchten in KLM's MMB te zien of vice versa. Gewoon de PNR en achternaam invullen en gaan met die banaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:40:
[...]

Huh? Ik heb nog nooit problemen gehad om Delta vluchten in KLM's MMB te zien of vice versa. Gewoon de PNR en achternaam invullen en gaan met die banaan.
Op codeshares misschien? Ik heb een paar binnenlandse Delta vluchten met alleen Delta nummers. Krijg ik met geen mogelijkheid in systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Heb net mn KLM tickets binnen (vertrek volgende week zondag) & vlieg met m'n Skymiles nummer maar Delta kan ze niet vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:45:
[...]

Op codeshares misschien? Ik heb een paar binnenlandse Delta vluchten met alleen Delta nummers. Krijg ik met geen mogelijkheid in systeem.
Wellicht inderdaad. De meeste vluchten waar ik mee deal (niet noodzakelijkerwijs m'n eigen) hebben wel iets met Amsterdam te maken en die worden idd door KLM gecodeshared.

Ik wilde laatst bijvoorbeeld m'n bluebiz nummer toevoegen aan een reservering die gemaakt is met Delta, een open jaw BOS-BCN, AMS-BOS. Bij Delta kan ik niet vinden hoe dat moet (hoewel 't in theorie moet kunnen) maar ik kon die PNR gewoon bij KLM tevoorschijn halen en daar m'n bluebiz invullen. Die vluchten staan er allemaal als DL in.

Maar hetzelfde verhaal met BOS-DTW-ICN vv. en dat was afaik een pure delta res. (Die is helaas al pleite dus ik kan 'm niet meer opzoeken om te checken of er codeshares bij zaten.)

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

EDIT:

[afbeelding]

gaylord :)

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Werpt iemand morgen nog een laatste blik op deze dame in Woensdrecht? :P

Afbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/P6GOyEiT-quidKipV4CFXKK_7LY=/1280x/filters:no_upscale%28%29/s3/static.nrc.nl/wp-content/uploads/2017/04/anp-31997284.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

Grouchy

meep meep

[...]

Soms kan je via de airfrance.us website/app het eea tevoorschijn toveren en zo toevoegen.
Omgekeerd kan ik op Delta alles zien. Codeshares en non-codeshares. Heb een paar trips voor de boeg; met alleen KL vluchtnummers, KL codeshares, alleen Delta vluchtnummers etc, ze staan er allemaal in.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4256/34933720551_fd1f52f8c8_m.jpg

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit...

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 10:00 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rondreisje Azië resulteert in 2700 miles... Die goedkope tickets met China Southern leveren wel heel weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:57:
Mijn rondreisje Azië resulteert in 2700 miles... Die goedkope tickets met China Southern leveren wel heel weinig op.
Klopt.
Had laatst ook een eco ticket naar YYZ, met AC. Krijg ik 933 miles voor bij Miles and More.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Veel van de goedkopere tarieven tegenwoordig leveren zo goed als geen pijnten/mijlen op....

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:07
Naar Hong Kong is het aantal miles ook opeens gehalveerd terwijl ik dezelfde tickets heb geboekt als altijd (met dezelfde voorwaarden en kosten).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Interne vluchten zijn inderdaad een ramp. Hierdoor al een paar keer niet mijn eco+ seat kunnen selecteren omdat ik in geen van beide apps dit blijkbaar mocht (geboekt KLM, uitgevoerd Delta that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Borromini schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:42:
Veel van de goedkopere tarieven tegenwoordig leveren zo goed als geen pijnten/mijlen op....
Ballebek schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:46:
Naar Hong Kong is het aantal miles ook opeens gehalveerd terwijl ik dezelfde tickets heb geboekt als altijd (met dezelfde voorwaarden en kosten).
Welkom in 2017. Zowat elke FF programma is tegenwoordig revenue based. Met alle bijkomende voor- en nadelen.
swtimmer schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:45:
[...]

Interne vluchten zijn inderdaad een ramp. Hierdoor al een paar keer niet mijn eco+ seat kunnen selecteren omdat ik in geen van beide apps dit blijkbaar mocht (geboekt KLM, uitgevoerd Delta that is).
Zijn juist de beste, free upgrades naar Comfort+ en First. Natuurlijk je upgrade requests wel aanvinken en lid zijn van het juiste FF programma ;)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 11:36
Piet91 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:06:

[afbeelding]
Jep vanochtend geweest! Zal binnenkort even me foto's delen ;)

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
@Grouchy Ik zie dat je 1,5MM bent. Hoe lang ben je daar mee bezig geweest als ik vragen mag :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:07
[quote]Piet91 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:06:

Jazeker!
Hieronder een paar foto's die mijn zoon en ik geschoten hebben. Wij zaten in het tweede tijdblok en de drukte viel ons ontzettend mee. Was ook allemaal goed geregeld!

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0009_zps7ch3uyno.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/3B6A5006-DB81-4D2D-9E5F-DA895F5B73F1_zpsqeiwpp1q.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0032_zpscouj70rj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0034_zps6oclpm69.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0049_zpswccahuab.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0058_zpsgnw8uh8a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0095_zpstq6pcahe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0080_zpsrpfueol5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0082_zpsygifr144.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0088_zpsid5livgy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ArwinV op 03-06-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Grouchy schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Soms kan je via de airfrance.us website/app het eea tevoorschijn toveren en zo toevoegen.
Omgekeerd kan ik op Delta alles zien. Codeshares en non-codeshares. Heb een paar trips voor de boeg; met alleen KL vluchtnummers, KL codeshares, alleen Delta vluchtnummers etc, ze staan er allemaal in.

[afbeelding]
Echt heel irritant.... Wat ik ook probeer (pnr, ticketnummer): mijn toekomstige klm vluchten komen niet tevoorschijn in delta.

Ben je ook nog ooit thuis trouwens? Pittig schema....

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 03-06-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Arthur-M. schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:22:
@Grouchy Ik zie dat je 1,5MM bent. Hoe lang ben je daar mee bezig geweest als ik vragen mag :p
M'n MQMs en/of million miler qualification heb ik niet laten zien :)
Wat je daar ziet is m'n SkyMiles voorraad en die fluctueert nogal. Ik heb zoals je ziet ongeveer 1.5M SkyMiles om te redeemen (probeer altijd om minimaal 1.4 - 1.2M SkyMiles achter de hand te hebben).
Kan maar 9 maanden terugkijken voor die SkyMiles en Delta zegt dat er sinds 3 September 2016 373971 meer SkyMiles zijn binnengekomen dan dat er uit zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:08:
[...]

M'n MQMs en/of million miler qualification heb ik niet laten zien :)
Jawel. In je screenshot staat links bovenin "million miler".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Hmmbob schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:15:
[...]
Ben je ook nog ooit thuis trouwens? Pittig schema....
Intra-EU ben ik meestal in het weekend thuis, 'restocking clean underwear' is zo nu en dan ook noodzakelijk ;)
CyBeR schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:41:
[...]

Jawel. In je screenshot staat links bovenin "million miler".
Staat er inderdaad maar de score/precieze stand of de 'million miler qualification' zoals Delta het noemt staat ergens anders op de website en die is geen 1,5MM vandaar...

[ Voor 65% gewijzigd door Grouchy op 03-06-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Grouchy schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:04:
[...]
Welkom in 2017. Zowat elke FF programma is tegenwoordig revenue based. Met alle bijkomende voor- en nadelen.
Het is een leuke bijkomstigheid en leuk voor de level up die je sneller bereikt maar zolang ik zelf de vluchten niet betaal zie ik echt als een extra. Wel fijn dat ik van de winter gratis eco comfort kan vliegen met vrouw en kind en de priority zaken die erbij komen kijken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

De beste stoel en service die ik ooit heb gehad, in 10 minuten :)

Ik kijk overigens in verloren kwartiertjes ook graag naar:

YouTube: DennisBunnik Travels

Hij is altijd erg objectief, maar vlamt de BA 747 BC wel even

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 03-06-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:53:
[video]

Ik kijk overigens in verloren kwartiertjes ook graag naar:

YouTube: DennisBunnik Travels

Hij is altijd erg objectief, maar vlamt de BA 747 BC wel even

[video]
Ben jij NeverNotFlying? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
H92! schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Ben jij NeverNotFlying? :o
Nee, maar als ik het zo teruglees, staat dat er indirect wel :p Ik heb slechts 1 maal in die stoel mogen vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:53:
[video]

Was dat een upgrade of heb je dat betaald? Want zelfs vergeleken met business is dat een serieuze smak geld :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb alleen op kortere vluchten gratis upgrades gehad, nooit op een lange afstand vlucht. Mijn vrouw daarin tegen wel (die gaat zo nu en dan naar Aruba).

Morgen met een iets "nieuwere" 747 van KLM naar Hong Kong (PH-BFT) in plaats van de Flying duct tape modellen.

Heb ook een nieuw reiskussen om uit te proberen want de laatste paar keer heb ik geen minuut geslapen en daar gaat je productiviteit toch aardig onder leiden.

[ Voor 22% gewijzigd door Uberprutser op 04-06-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Was dat een upgrade of heb je dat betaald? Want zelfs vergeleken met business is dat een serieuze smak geld :)
Een ticket voor de route Singapore – London kost al snel rond de 5.000 Euro, maar de Youtuber maakte gebruikt van een aanbieding en vloog voor zo’n 1.000 Euro.
http://www.upinthesky.nl/...garuda-first-class-video/
Ballebek schreef op zondag 4 juni 2017 @ 07:55:
Morgen met een iets "nieuwere" 747 van KLM naar Hong Kong (PH-BFT) in plaats van de Flying duct tape modellen.

Heb ook een nieuw reiskussen om uit te proberen want de laatste paar keer heb ik geen minuut geslapen en daar gaat je productiviteit toch aardig onder leiden.
Op een KLM vlucht naar Hong Kong zijn vannacht acht gewonden gevallen. Dat bevestigt KLM desgevraagd tegenover Up in the Sky.

Oorzaak is “hele heftige turbulentie” waar de Boeing 747 in terecht kwam vlak voor de landing.
Bron: http://www.upinthesky.nl/...t-gewonden-op-klm-vlucht/

Heb je geluk dat je een dagje later gaat. Om een of andere reden is er altijd turbulentie als er voedsel wordt geserveerd, lijkt mij op te vallen bij mijn eigen vluchten. En verder altijd gordel aan tijdens vlucht.

[ Voor 28% gewijzigd door H92! op 04-06-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 21:51
Mijn enige upgrade ooit was van economy naar business op een vlucht van AMS-CDG, dat was omdat de vlucht naar Praag was vervallen (alle vluchten van KLM werden toen geannuleerd vanwege een bomdreiging van een verwarde Rus). Toen moest KLM creatief omgaan met de vluchten die die middag pas weer van start gingen en moest er via andere steden gevlogen worden. Vond het wel leuk, wij als niet zakelijke en niet frequent flyers zijn het niet gewend om onze jas aan te laten nemen en op een vlucht van een half uur een maaltijd en drankjes geserveerd te krijgen ;)

Ook voor het eerst een award-ticket geboekt, wilde onverwacht in juli naar Krakow en het is wat duurder dan buiten het seizoen (€530 voor 2 pers.) dus maar een berg miles en €68 uitgegeven, doe ik nog wat zinnigs met al die AMEX referrals ;)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ballebek schreef op zondag 4 juni 2017 @ 07:55:
Ik heb alleen op kortere vluchten gratis upgrades gehad, nooit op een lange afstand vlucht. Mijn vrouw daarin tegen wel (die gaat zo nu en dan naar Aruba).

Wat bij mij hielp om te kunnen slapen in het vliegtuig is het innemen van één of twee magnesium pillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:23
Melatomine helpt ook goed, natuurlijk slaapmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:28:

[...]

Heb je geluk dat je een dagje later gaat. Om een of andere reden is er altijd turbulentie als er voedsel wordt geserveerd, lijkt mij op te vallen bij mijn eigen vluchten. En verder altijd gordel aan tijdens vlucht.
Waarschijnlijk is dit perceptie. Als er geen eten geserveerd wordt, heb je ook last van turbulentie maar komt het minder ernstig over omdat de karren niet door het vliegtuig gaan. Overigens hoe meer ik vlieg, hoe langer ik op mijn stoel blijf zitten met de gordel om.Turbulentie komt toch vaak vanuit het niets.
Leasemaatschappij overweegt slopen A380’s

Leasemaatschappij Dr Peters overweegt A380’s naar de sloop te brengen. Zo meldt Flightglobal op basis van bronnen.

De leasemaatschappij heeft negen A380’s in de ‘vloot’.

Tweedehands
De tweedehands markt voor A380 is nog niet-bestaand. Malaysia Airlines wilde hun grootste toestellen verkopen, maar kon geen koper vinden. Ook Singapore Airlines wil van de oudste superjumbo’s af. Dat er geen markt is voor de gebruikte toestellen is al langer een zorg bij klanten en maakt het nóg moeilijker voor Airbus om nieuwe A380’s te verkopen.

Niet allemaal
Niet voor alle negen de A380’s wordt de sloophamer overwogen, zo zegt Flightglobal. Andere mogleijkheden zijn het verhuren van de toestellen of andere maatschappij interesseren voor een tweedehandsje. Van de A380’s die gefinancierd zijn via Dr Peters vliegen er vijf bij Air France en vier bij Singapore Airlines. De vier SIA toestellen die tot maart 2018 uit de vloot gaan zijn via een ander leasebedrijf gefinancierd.

Afrika
Airbus heeft al meermalen gezegd het volste vertrouwen te hebben in het aan de man brengen van gebruikte A380’s. Met name maatschappijen in Afrika en China zouden potentiële klanten zijn. Ook maatschappijen gericht op Hadj-gangers zouden interesse hebben, volgens Airbus. Dit is overigens wat Malaysia met hun A380’s wil doen, inzetten voor de Hadj.

Bron: Upinthesky
Discussie hebben we hier een maandje geleden al gehad en zoals ik al vermoedde is de sloop van de A380 weer een stapje dichterbij. Duurt volgens mij geen 10 jaar meer voor de A380 in zijn geheel van de markt verdwenen is.

Hoop dat Airbus bij de ontwikkeling van de volgend toestel wat minder in prestige denkt, maar meer in toepasbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
H92! schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Er is een stuk waar altijd wel turbulentie is, collega van mij heeft al twee keer z'n koffie tegen het plafond zien plakken en een paar tellen later bij z'n buurman op schoot. Altijd rond het ontbijt. Paar weken terug had ik het in iets mindere mate waarbij er ook van alles door de lucht ging. Toevallig ook met de PH-BFR. Zo erg als dit incident heb ik echter nog niet langs zien komen. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 04-06-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:17
Nu vlieg ik morgen voor het eerst vanaf Rotterdam (hoewel R'dam airport bij mij om de hoek ligt, heb ik er hooguit mensen opgehaald..) . Iemand een idee hoe laat je nog kan komen aanzetten? Ik heb bagage mee, vlucht is Transavia binnen Schengen. Ik gok dat een uurtje van te voren ruim zat is? Kan me niet voorstellen dat ze meer tijd nodig hebben dan bij Schiphol.

[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 04-06-2017 14:06 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nat-Water schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:58:
Nu vlieg ik morgen voor het eerst vanaf Rotterdam (hoewel R'dam airport bij mij om de hoek ligt, heb ik er hooguit mensen opgehaald..) . Iemand een idee hoe laat je nog kan komen aanzetten? Ik heb bagage mee, vlucht is Transavia binnen Schengen. Ik gok dat een uurtje van te voren ruim zat is? Kan me niet voorstellen dat ze meer tijd nodig hebben dan bij Schiphol.
Ja, uurtje is zat. Let echter wel op dat de incheckbalies ook echt dicht gaan om de tijd dat vermeldt staat. Er is gewoon fysiek niemand aanwezig omdat dezelfde staf de controle bij het vliegtuig ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Hoop dat Airbus bij de ontwikkeling van de volgend toestel wat minder in prestige denkt, maar meer in toepasbaarheid.
De A380 had weinig met prestige te maken maar was een strategische zet. De 747 was voor Boeing een melkkoe waar zoveel op verdiend werd dat ze prijzen voor andere producten laag konden houden. Airbus wilde daar wat aan doen door een 747-killer in de markt te zetten.

Het was best slim: Airbus wist dat de markt voor VLA's te klein was voor twee even grote toestellen. Dus werd de A380 groter gemaakt dan de 747. Als Boeing een grotere 747 uitbracht dan moest ie 1:1 met de A380 concurreren, en zou niemand winst maken, en als Boeing niks deed dan werd de 747 op den duur gesqueezed tussen de A380 en de steeds grotere tweemotorigen. Het zou heel moeilijk voor Boeing zijn om de 747 nog te redden.

Helaas werkte de economie niet mee en heeft de markt besloten dat er (voorlopig) helemaal geen ruimte voor VLA's meer is. A380 en 747 zullen waarschijnlijk allebei verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Gewoon cash betaald. #yolo #swag #moneymoetrollen

Ohja, was 300 euro van AMS naar LGA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:53:
[...]

De hamvraag is natuurlijk of het de meerprijs waard is. 300 euro is natuurlijk prima te overzien, maar normaal gesproken is het natuurlijk de dubbele prijs ten opzichte van Business Class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tsja, mocht er maar 90 minuten van genieten.

Maar de service, de kwaliteit van het eten (ja, ook naar LGA) en de "stoel" zijn van een andere wereld.

Je loopt daarna door hun business naar buiten (die gewoon uitstekend is, beter dan de nieuwe KLM) en dan kijk je een beetje meewarig naar zo'n claustrofobisch krappe stoel :+

Als ze nog de LGA route hadden, zou ik hem af en toe zeker pakken.

Op een longhaul kan ik hem natuurlijk niet betalen. Hoewel ze hem wel eens voor 75k miles aanboden, wat natuurlijk wel weer enorm haalbaar is.

EDIT

Ik zie dat retour naar Jakarta (14 uur) 5500,- kost in First. Als je dat vergelijkt met KLM Business naar ATL is het een koopje.

Zonder actie kost het je 190.000 miles.

Kijk alleen maar eens naar de foto's, dat moet je toch een keer gedaan hebben : http://onemileatatime.boa...nesia-first-class-review/

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 04-06-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad goed uit. Dit soort service kan ook echt alleen maar in Zuid-Oost Azië. Zelfs al zou bijvoorbeeld de KLM First Class hebben dan nog zou de ervaring niet hetzelfde zijn. Puur omdat de stewardessen hier niet gericht zijn op gastvrijheid.

Dat ligt overigens niet alleen aan de stewardessen hoor. Ook de klanten hier waarderen deze vorm van gastvrijheid niet dus op zich past dat prima bij elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:06:
Ik zie dat retour naar Jakarta (14 uur) 5500,- kost in First. Als je dat vergelijkt met KLM Business naar ATL is het een koopje.
Idd, met een Europese (of Midden-Oosterse carrier) zit je zo op 10k voor first :).

Edit: ik dacht eerst dat je JKT LGW gedaan had :D.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 04-06-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Qua luxe lijkt het allemaal wel op orde, qua kleurstelling van de cabine heb ik echt het idee de jaren 80 (of met dat oranje zelfs 70) in te lopen, 50 shades of brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ach de business van ANA is qua kleurstelling ook triest. Zijn Dreamliners, dus het moet wel recent spul zijn, terwijl die kleuren (twee tinten blauw en lichtgrijs) toch lekker deprimerend combineren. Je zou denken dat een maatschappij voor alles voorbij eco(+) toch wat moeite doet maar da's buiten de Japanners gerekend natuurlijk :D.

[ Voor 25% gewijzigd door Borromini op 04-06-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:00:
[...]

Qua luxe lijkt het allemaal wel op orde, qua kleurstelling van de cabine heb ik echt het idee de jaren 80 (of met dat oranje zelfs 70) in te lopen, 50 shades of brown.
Volgens mij is de kleurenstelling helemaal up-to-date. Alleen is deze niet gericht op Westerlingen, maar op Aziaten. In Azië zijn er namelijk wel grote groepen mensen die First Class willen/kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:53:
[...]

New York LaGuardia? Lijkt me niet, LGW bedoel je?

[ Voor 80% gewijzigd door CyBeR op 04-06-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:44:
Puur omdat de stewardessen hier niet gericht zijn op gastvrijheid.
Niet (helemaal) mee eens. Op een enkeling na vind ik de dames en heren van KLM zeer geschikt, Transavia idem. Arke/TUI moet je met een klein kind samen zijn wil je er een beetje lach vanaf krijgen.

Betaal je 800 euro voor business class (voor zover je het zo kan noemen) bij Cityjet staat er iemand naast je met gebrekkig Engels en een vouw in het gezicht dat op onweer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:44:
Ziet er inderdaad goed uit. Dit soort service kan ook echt alleen maar in Zuid-Oost Azië. Zelfs al zou bijvoorbeeld de KLM First Class hebben dan nog zou de ervaring niet hetzelfde zijn. Puur omdat de stewardessen hier niet gericht zijn op gastvrijheid.

Dat ligt overigens niet alleen aan de stewardessen hoor. Ook de klanten hier waarderen deze vorm van gastvrijheid niet dus op zich past dat prima bij elkaar.
Deze ervaring deel ik absoluut niet, en al helemaal niet in de business class van KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ze zijn bij KLM zeker wel gericht op gastvrijheid. Júist daarop, zelfs. Dat is waar KLM zich tracht te onderscheiden namelijk. Het hard product is overal wel ongeveer hetzelfde. Je zit op dit moment 8 van de 10 keer (in business) óf op een Cirrus stoel, óf op een Diamond stoel. Alleen de styling is anders. Dus dan moet je het als maatschappij hebben van het soft product, oftewel de crew.

Wel is 't zo dat gastvrijheid hier in Europa anders is dan in Azië. Maar dat maakt het een niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:02:
[...]

New York LaGuardia? Lijkt me niet, LGW bedoel je?
LGW inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gastvrijheid en KLM-stewardessen.... Een aantal jaar geleden had ik mijn trouwpak bij me op een intercontinentale vlucht. Deze als handbagage meegenomen, want moest hem een aantal dagen later op mijn bruiloft dragen dus wilde geen risico om hem kwijt te raken. Echter vloog ik Economy dus helaas geen ruimte om mijn pak op te hangen. Dus ik vroeg een stewardess of zij deze voor mij op wilde hangen om te voorkomen dat het zou kreuken. Het antwoord: "Meneer dat kunnen we natuurlijk niet doen. Bovendien heeft u twee stukken handbagage bij zich en dat mag niet....". Dat laatste was nog niet eens waar ook, want we waren met zijn tweeën. Daarna zat ik helaas in de het betreffende pad van de stewardess en heb ik dit verzoek 12 uur lang moeten bezuren. Kon geen normaal woord vanaf.

Had er nota bene nog contact over gehad met de servicedesk en volgens hen was dit uiteraard geen probleem. Dit voorval heeft mijn kijk op de KLM behoorlijk negatief beïnvloedt. Als ik eraan terugdenk dan ben ik na vier jaar nog steeds verbijsterd over de reactie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Over het algemeen vindt ik KLM ook benedengemiddeld gastvrij - niet slecht maar ook niet echt welkom, of dat nu economy is of business. Het is een beetje uit de cultuur gelekt denk ik, alsof ze de lol van het vliegen kwijt zijn. Bij een Lufthansa, Transavia en zeker Delta voel ik mij meer gast aan boord.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Op dit moment is KLM vlucht 897 onderweg naar Beijing. De vlucht wordt uitgevoerd door PH-BFV "City of Vancouver". De aankomst staat op 08:25 uur lokale tijd. Om 10:55 uur vertrekt de 747 weer terug naar Amsterdam waar het om maandagmiddag om 15:10 uur zal aankomen.
https://www.flightradar24.com/flight/kl897

(Voorlopig/voorgoed?) is dit de allerlaatste KLM 747 vlucht naar mainland China.
Vanaf vandaag zullen de vluchten naar Beijing worden uitgevoerd door de Boeing 777-200ER die nu al 4 van de 7 wekelijkse vluchten uitvoert. Vanaf 30 juli zal de route uitsluitend door de 787-9 worden uitgevoerd.

KLM begon de route naar Bejiing op 27 juni 1996 met de Boeing 747-400 en dit was de eerste KLM route naar China.
Na de formele eerste vlucht op 30 juni met KLM President Pieter Bouw en de minister van Verkeer en Waterstaat Annemarie Jorritsma aan boord - werd na aankomst op de luchthaven van Beijing de naam "City of Beijing" onthuld op de gebruikte 747-400. (zie foto hieronder)

Dit was echter niet de PH-BFU die deze naam draagt aangezien deze ruim een jaar later aan KLM werd geleverd. Dit kan PH-BFL "City of Lima' zijn geweest met een tijdelijke sticker.

Afbeeldingslocatie: http://i.amz.mshcdn.com/11r-NohOpteaMuuLXw7S0QQremo=/fit-in/1200x9600/https%3A%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F146096%2FAP_9607010478.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Air France had een fijne chat functie op hun site. Hij is alleen al een paar weken weg. Heb ik teveel blockende extensies, of is hij echt verdwenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:57:
Dit voorval heeft mijn kijk op de KLM behoorlijk negatief beïnvloedt. Als ik eraan terugdenk dan ben ik na vier jaar nog steeds verbijsterd over de reactie.
Dus door 1 voorval met 1 stewardess is je gehele kijk op KLM anders. Ik begrijp dat het een negatieve ervaring is, maar om daar je mening over KLM in zijn geheel op te baseren vind ik vreemd.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Dat is vrij menselijk. Je kunt 10 keer naar een restaurant gaan, 9 keer heerlijk eten en de 10e keer word je er ziek van. Kansrijk dat je niet meer teruggaat. Zo werkt het menselijk brein: negatieve ervaringen worden veel langer onthouden dan positieve ervaringen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vlieg morgen met Etihad business naar Abu Dhabi, nu krijg ik een melding dat ik gebruik kan maken van hun chauffeur dienst; is dat wat of een veredelde taxi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Ken deze service alleen van Emirates waar ik enkele keren gebruik van heb gemaakt: zowel in NL als op plaats van bestemming was het een gecharterde busje, geen limousine of zo :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Examenstunt KLM: gratis tickets voor geslaagden

Vliegmaatschappij KLM heeft alvast een eindexamenstunt bedacht. Geslaagde scholieren die de vlag uithangen met de traditionele schooltas, maken kans op een gratis vliegticket.

In totaal verloot de maatschappij vijf keer twee tickets (winnaars mogen één persoon meenemen) ter waarde van 1000 euro naar een bestemming wereldwijd en tien keer twee tickets van 400 euro voor binnen Europa.

Geslaagde scholieren moeten voor 15 juni 23.59 uur de vlag buiten hangen, met hun schooltas eraan. Na een loting komt KLM de tickets in je tas stoppen. Om dat te kunnen doen, vraagt de KLM toestemming om met bijvoorbeeld een ladder in je tuin te komen.
KLM-kinderen hebben pech

We hebben de kleine lettertjes even gelezen, hier de belangrijkste voorwaarden:

- Je moet, logisch, eindexamen doen voor vmbo, havo of vwo. Om dat te bewijzen moeten deelnemers een inschrijvingsbewijs van hun school kunnen laten zien. Familieleden van eindexamenkandidaten mogen bijvoorbeeld niet meedoen.
- De ouders moeten toestemming geven voor scholieren jonger dan 18 jaar.
- Kinderen van KLM-personeel hebben pech, die mogen niet meedoen.
- De tickets zijn niet in te wisselen voor geld.
- Je moet vanaf Schiphol vliegen en uiterlijk op 31 december volgend jaar terugreizen.
- Je krijgt alleen je ticket vergoed, niet de reiskosten naar Schiphol, hotelovernachtingen en/ of je reisverzekering.
- Als KLM vermoedens heeft dat deelnemers een loopje met hen proberen te nemen, dan mogen die niet meedoen.
- De winnaars worden mogelijk gefilmd en gefotografeerd en moeten ermee instemmen dat KLM deze beelden gebruikt. Als winnaars minderjarig zijn, dan moeten ouders tekenen.
- Als je meedoet, geef je KLM toestemming om in je tuin te komen om met behulp van bijvoorbeeld een ladder de prijs in je schooltas te stoppen.
- Last but not least: KLM raadt deelnemers aan om wel op de goede manier de vlag uit te hangen: de vlag mag de grond niet raken of het verkeer hinderen. En het is de gewoonte om alleen te vlaggen tussen zonsopkomst en zonsondergang. Wil je toch 's nachts al de vlag uitsteken, dan adviseert de rijksoverheid om hem goed te verlichten.

Eindexamenkandidaten kunnen zich vanaf vandaag tot uiterlijk 12 juni 23.59 uur inschrijven. De winnaars worden vanaf 16 juni bekendgemaakt.

Geslaagde marketingstunt

De actie is voor het bedrijf nu al geslaagd te noemen. De Facebookpost is inmiddels al door 45.000 mensen gezien en honderden malen gedeeld. In ruil voor deze publiciteit geeft het bedrijf voor in totaal 18.000 euro aan tickets weg.

Bron: RTLZ
Geniale marketingstunt. Kost vrijwel niets, maar levert echt wel veel publiciteit op bij een doelgroep die vliegen nog echt moet ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:20:
[...]

Geniale marketingstunt. Kost vrijwel niets, maar levert echt wel veel publiciteit op bij een doelgroep die vliegen nog echt moet ontdekken.
Het zal wel, maar mogen winnaars zelf de bestemming kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

downtime schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:37:
[...]
Het zal wel, maar mogen winnaars zelf de bestemming kiezen?
Binnen grenzen (lees het artikel: 5*2 tickets wereldwijd a € 1000,- en 10*2 tickets binnen Europa a € 400,-).

KLM is helaas niet de goedkoopste, maar voor die bedragen kom je een heel eind. Net even gespiekt en voor € 520,- kom je met KLM al in Bangkok en voor € 539,- in Ha Noi (beetje afhankelijk van wanneer je precies vliegt).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:20:
[...]

Als er één ding gemeengoed geworden is dan is het toch vliegen lijkt me... Ik weet nog goed dat ik de eerste jaren met de trein (!) naar Italië ging, dat duurde zowat een hele dag, inclusief nachttrein. Daarna was het elk jaar Ryanair (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Binnen grenzen (lees het artikel: 5*2 tickets wereldwijd a € 1000,- en 10*2 tickets binnen Europa a € 400,-).

KLM is helaas niet de goedkoopste, maar voor die bedragen kom je een heel eind. Net even gespiekt en voor € 520,- kom je met KLM al in Bangkok en voor € 539,- in Ha Noi (beetje afhankelijk van wanneer je precies vliegt).
Voor €1000 kom je met KLM in economy quasi overal waar ze heen vliegen, als je niet morgen weg wilt. Alleen als je naar zoiets als Australië wilt val je net buiten de boot want dat kost 1100 euro.
Borromini schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Als er één ding gemeengoed geworden is dan is het toch vliegen lijkt me... Ik weet nog goed dat ik de eerste jaren met de trein (!) naar Italië ging, dat duurde zowat een hele dag, inclusief nachttrein. Daarna was het elk jaar Ryanair (helaas).
Bepaald nog niet 100% hoor. Wij hebben een stagiaire (iets van 20 jr ofzo) die iets van een jaar geleden voor 't eerst op vakantie is geweest met 't vliegtuig. Bij de lunch hadden we 't er een keer over, en die had toch zo iets van 'hoe de fuck vaak vliegen jullie wel niet!?'

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 05-06-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middle East states cut ties with Qatar; block airspace access

Bahrain, Egypt, Saudi Arabia and United Arab Emirates (UAE) say they will close their airspace to Qatari aircraft, after cutting diplomatic ties with the Gulf state which they say is supporting terrorist groups.

Bahrain and UAE say the closure of their airspace will take place "within 24 hours", while Egypt and Saudi Arabia have yet to specify when the closure will take effect.

In a series of tweets, Saudi's foreign affairs ministry says the move is necessary to prevent the country from "the dangers of terrorism and extremism", adding that Qatar has continually supported Yemen's Houthi rebels.

Bahrain and UAE say Qatar's "policy of destabilising the security and stability of the region", prompted them to severe the diplomatic relationship.

Qatar Airways has not made any statement on the likely cancellation of flights to the four countries. A search on the airline's website shows that flights remain available from Doha to Cairo, Jeddah and Riyadh.

FlightGlobal schedules data shows that Qatar Airways flies to Bahrain, along with three destinations in Egypt, nine cities in Saudi Arabia, and four cities in the UAE.

Bron: Flightglobal
Nog mensen naar Qatar? Wordt een leuk stukje omvliegen...

Nou zou ik de komende maanden het Midden-Oosten sowieso vermijden, want na de terreur begint het er toch sterk op te lijken dat de landen elkaar nu zelf in de haren gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:00:
[...]
Voor €1000 kom je met KLM in economy quasi overal waar ze heen vliegen, als je niet morgen weg wilt. Alleen als je naar zoiets als Australië wilt val je net buiten de boot want dat kost 1100 euro.
Na een paar interessante bestemming met goedkope verblijfsmogelijkheden had ik niet echt zin veel verder te kijken (ik word geacht me nuttig te maken op mijn werk vandaag ;) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09 17:43
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Nou zou ik de komende maanden het Midden-Oosten sowieso vermijden, want na de terreur begint het er toch sterk op te lijken dat de landen elkaar nu zelf in de haren gaan vliegen.
Net geland in Perth met QR, vlogen gewoon over de UAE dus ~15u geleden nog niks aan de hand. Hoop wel dat ik nog thuiskom zondag.

Nja, anders boeken ze maar om op Cathay of Qantas, ook geen straf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Evianon schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:26:
[...]
Net geland in Perth met QR, vlogen gewoon over de UAE dus ~15u geleden nog niks aan de hand. Hoop wel dat ik nog thuiskom zondag.

Nja, anders boeken ze maar om op Cathay of Qantas, ook geen straf :)
Zou voor SQ gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09 17:43
Graag! Maar denk niet dat QR me op star alliance gaat omboeken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Dooh, had AMS-AUH-DOH-AMS in de agenda staan. Zo te zien heeft QR opeens wat capaciteit over, ben benieuwd waar ze die nu in gaan zetten.
Wordt ook lekker omvliegen voor behoorlijk wat bestemmingen, vooral die in Afrika & (Zuid) Amerika en misschien moeten ze daardoor andere types in gaan zetten.
Behoorlijk ook wat gastarbeiders uit Egypte en Jemen in Quatar, gaat leuk worden daarzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 05-06-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Evianon schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:30:
[...]
Graag! Maar denk niet dat QR me op star alliance gaat omboeken :|
Dat is inderdaad een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik vlieg aanstaande vrijdag mat QR naar Qatar. Ik blijf daar een dag dan vlieg ik weer naar huis. Er is ruimte zat om een andere stoel te kiezen :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Grouchy schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:46:
[...]
Behoorlijk ook wat gastarbeiders uit Egypte en Jemen in Quatar, gaat leuk worden daarzo.
Dat gaat heel leuk worden, reken maar dat Qatar terugslaat en ook zijn luchtruim af gaat sluiten voor vliegtuigen uit die landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Ik denk dat dat voor Qatar nadeliger is dan andersom. Even heel kort door de bocht bekeken is Qatar immers niet een heel groot land, in tegenstelling tot Egypte en Saoedi-Arabië.

En intussen heeft Qatar Airways wel alle vluchten naar Saoedi-Arabië opgeschort, zie: http://www.qatarairways.com/us/en/travel-alerts.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freee!! schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Dat gaat heel leuk worden, reken maar dat Qatar terugslaat en ook zijn luchtruim af gaat sluiten voor vliegtuigen uit die landen.
Heb je gezien hoe miniem dat land is? In verhouding is het alsof Texel zijn luchtruim voor Nederlandse vliegtuigen sluit. Daar zal niemand van wakker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Om Qatar heen vliegen is niet zo'n punt inderdaad. Voor QR echter is om Saudi-Arabië en de UAE heen vliegen echter een enorme omweg in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Voor Saudi-Arabië is de afsluiting van het luchtruim van Qatar niet zo'n punt, maar die Egyptische gastarbeiders zullen af en toe ook wel naar huis willen. En dat gaat lastig worden als Qatar zijn luchtruim voor een aantal landen dichtgooit.

En ik heb zo'n flauw vermoeden dat Qatar heel vlot het recht krijgt om over/via Iran te vliegen als het dat nog niet heeft (Iran is niet te beroerd om ook een beetje te stoken en daar mogen ze Saudi-Arabië niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freee!! schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:39:
Voor Saudi-Arabië is de afsluiting van het luchtruim van Qatar niet zo'n punt, maar die Egyptische gastarbeiders zullen af en toe ook wel naar huis willen. En dat gaat lastig worden als Qatar zijn luchtruim voor een aantal landen dichtgooit.

En ik heb zo'n flauw vermoeden dat Qatar heel vlot het recht krijgt om over/via Iran te vliegen als het dat nog niet heeft (Iran is niet te beroerd om ook een beetje te stoken en daar mogen ze Saudi-Arabië niet zo).
Eerlijk gezegd denk ik dat dit de kortste ruzie in de geschiedenis van het MO wordt. Qatar zal moeten buigen. Anders is Qatar Airways over een paar weken failliet. En dan noem ik de rest van de schade nog niet. Qatar is te kwetsbaar om zomaar Saudische vrienden voor Iraanse vrienden in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:39:

Irak en Syrië wil je ook niet overheen. Dus voor naar Europa blijft enkel via Iran/Turkije over, want noordelijker ligt Oekraïne en daar kun je ook al niet kan vliegen. Tweede optie is om Saudi heen, maar dat is ook niet bepaald effectief want dan moet je weer om Libië heen.
downtime schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:47:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat dit de kortste ruzie in de geschiedenis van het MO wordt. Qatar zal moeten buigen. Anders is Qatar Airways over een paar weken failliet. En dan noem ik de rest van de schade nog niet. Qatar is te kwetsbaar om zomaar Saudische vrienden voor Iraanse vrienden in te ruilen.
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dit wordt inderdaad lullig voor Qatar. Overigens is volgens mij het luchtruim boven het zuiden van Irak wel redelijk veilig en boven Jordanië ook. Daarna zit je alleen nog maar met Israël en/of Libanon.

Off-topic: Ik verwarde Qatar eerder vandaag even met Oman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 5 juni 2017 @ 18:02:
Dit wordt inderdaad lullig voor Qatar. Overigens is volgens mij het luchtruim boven het zuiden van Irak wel redelijk veilig en boven Jordanië ook. Daarna zit je alleen nog maar met Israël en/of Libanon.

Off-topic: Ik verwarde Qatar eerder vandaag even met Oman.
Je kan via de zuid grens van Irak in Jordanië komen, echter het probleem is dat er geen airways lopen vanuit het MO over Israël richting de Middellandse Zee (en andersom). Je kan dus niet over Israël plannen om zo richting het oosten/westen te gaan. Daarnaast vliegt (vloog) QR niet over Irak.

Zoals het er nu uitziet is de enige route naar het westen via Iran en Turkije, maar dat is niet anders dan dat het was voor deze rel. Naar het oosten valt het volgens mij ook wel mee, iets op lagere hoogte naar het noorden en je zit in het luchtruim van Iran, vanuit daar kun je alle kanten op.
Alleen het zuiden (Afrika/Zuid Amerika) is wat lastiger en natuurlijk de directe vluchten naar de landen in kwestie..

Ik weet niet dat deze rel gaat doen voor inkomsten, reputatie, etc, maar qua vliegroutes valt het wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het wordt heus niet zo erg voor Qatar Airways, het feit dat de Saudi's eigenlijk vrolijk de deur op slot doen over land is een ander paar mouwen.

Ergens heb ik toch het gevoel dat met een ernstige Amerikaanse president dit soort geklooi niet aan de orde zou zijn, de Saudi's zouden dit niet doen als de VS het niet OK vond. Lijkt er zelfs op dat ze gewoon stroman zijn voor Trump nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 05-06-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
Even een klein trip reportje van mijn vlucht van deze morgen vanmorgen, ten meer omdat dit voor mij de eerste keer vliegen was met een 787-900 Dream)Liner (en om dat EY vanaf 2-juni op deze route met dit materiaal is gaan vliegen), in dit geval EY77 van Etihad (Auh-Ams). gevlogen met hun A6-BLM die, als ik de collega's van airfleets.net mag geloven, ongeveer 2 weken geleden (15-05-2017) geleverd is aan de airline.
Het toestel beschikt over Fly-Fi (imo duur in vergelijking met Emirates (19,95US/2uur), derhalve heb ik die links laten liggen. Tot slot viel mij in positieve zin op hoe stil het in de cabine was tijdens de vlucht. Daar hebben de Mannen/Vrouwen van Boeing toch goed werk verricht.

Slot-conclusie van deze vlucht (#52-2017) Super toestel, staat redelijk bovenaan op mijn lijst.

Het Toestel
Afbeeldingslocatie: https://i350.photobucket.com/albums/q414/jbg53/IMG_2273_zpsurvg1msq.jpg
De (best wel grote) Rolls-Roys trent-1000 motor
Afbeeldingslocatie: https://i350.photobucket.com/albums/q414/jbg53/IMG_2279_zps1ittxkgn.jpg
Etihad's Economy cabin (overigens was dit het qua bezettingsgraad voor vandaag
Afbeeldingslocatie: https://i350.photobucket.com/albums/q414/jbg53/IMG_2281_zpsjpg8g1u4.jpg
De beenruimte (ter referentie ik ben 1.73M/97kg) voor mij prima te doen)
Afbeeldingslocatie: https://i350.photobucket.com/albums/q414/jbg53/IMG_2284_zpsklu9vxs0.jpg
De dimbare, best wel grote ramen
Afbeeldingslocatie: https://i350.photobucket.com/albums/q414/jbg53/IMG_2288_zpsajybenkp.jpg
De IFE, ik heb even ter referentie mijn ipad air2 er onder gehouden, de IFE is groter
Afbeeldingslocatie: https://i350.photobucket.com/albums/q414/jbg53/IMG_2289_zpsqhrxsyz1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nl-jeff op 05-06-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Borromini schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:05:
Het wordt heus niet zo erg voor Qatar Airways, het feit dat de Saudi's eigenlijk vrolijk de deur op slot doen over land is een ander paar mouwen.

Ergens heb ik toch het gevoel dat met een ernstige Amerikaanse president dit soort geklooi niet aan de orde zou zijn, de Saudi's zouden dit niet doen als de VS het niet OK vond. Lijkt er zelfs op dat ze gewoon stroman zijn voor Trump nu.
MIsschien wel maar ook dat hoeft niet altijd een probleem te zijn. Quatar wordt even hard tot de orde geroepen voor het steunen van terrorisme - iets wat in die regio niet zo vaak gebeurd en dat is opmerkelijk. De rest is off topic hier denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
Borromini schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:05:

Afgezien van het politieke aspect, denk ik dat het wel los zal gaan lopen, er zijn inderdaad meerdere wegen die naar doha leiden. Gok dat er in de loop van de week meer duidelijkheid komt, ook voor de mensen die iets geboekt hebben met QR, aangezien die bijzonder stil zijn op het moment qua berichtgeving op social media, afgezien van het feit dat ze alle vluchten naar Egypte, uae, Bahrain en Saudi hebben geschrapt tot nader order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom de ramen van vliegtuigen steeds groter moeten. Volgens mij zitten er alleen maar voordelen aan het weglaten hiervan.

- De romp kan met minder materiaal stijver worden, resulteren in een lichter en dus efficiënter toestel.
- De romp kan 'massief' worden uitgevoerd, zonder geluidslekken wat weer resulteert in minder geluid in de cabine.
- De raampjes laten veel warmte door, ze weglaten geeft een constanter klimaat in de cabine.
- Ergernissen tijdens nachtvluchten worden vermeden. Je hebt er nu altijd wel eentje tussen die in de gesimuleerde nacht het schermpje open doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Verwijderd ik heb mockups gezien van LCD schermen ipv ramen om juist die redenen die je noemt. of dat er ooit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nl-jeff schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:21:
van airfleets.net mag geloven, ongeveer 2 weken geleden (15-05-2017) geleverd is aan de airline.
Het toestel beschikt over Fly-Fi (imo duur in vergelijking met Emirates (19,95US/2uur), derhalve heb ik die links laten liggen.
Emirates stopt per woensdag 12 juni met hun huidige Wifi-voorwaarden.
Nu 10MB gratis dat 2 uur geldig is en 500MB voor $1.
Straks blijft hetzelfde gelden voor de 10MB maar 150MB gaat $9,99 kosten en 500MB $15,99,
ook voor First en Business class als die geen Skywards lid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:37:
Ik snap niet waarom de ramen van vliegtuigen steeds groter moeten. Volgens mij zitten er alleen maar voordelen aan het weglaten hiervan.

- De romp kan met minder materiaal stijver worden, resulteren in een lichter en dus efficiënter toestel.
- De romp kan 'massief' worden uitgevoerd, zonder geluidslekken wat weer resulteert in minder geluid in de cabine.
- De raampjes laten veel warmte door, ze weglaten geeft een constanter klimaat in de cabine.
- Ergernissen tijdens nachtvluchten worden vermeden. Je hebt er nu altijd wel eentje tussen die in de gesimuleerde nacht het schermpje open doet.
Genoeg mensen die al een probleem hebben met X uur in een buis zitten. Geen ramen maakt dat exponentieel erger.
De genoemde LCD schermen zouden dat kunnen oplossen, maar met als prijs kosten, onderhoud en gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:37:

Omdat mensen nou eenmaal graag naar buiten willen kijken. Een vliegtuig zonder ramen stapt geen hond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Omdat mensen nou eenmaal graag naar buiten willen kijken. Een vliegtuig zonder ramen stapt geen hond in.
Dat wordt nog interessant met de Hyperloop. Ik denk dat het went, ook in de metro (niet in NL want die rijden meest bovengronds) kan men er tegen. Ok nog niet voor uren, maar als het 20 euro goedkoper of een uur sneller kan lijkt de ervaring te leren dat veel mensen er dan toch voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Ik ben er redelijk van overtuigd als Ryanair op deze manier weer een paar euro van de ticketprijs kan schrapen dat het een succes wordt.

Bij de intercontinentale vluchten zou je de IFE kunnen inzetten. 360 camera onder het vliegtuig hangen en je kunt kijken waar je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:50:
[...]
<>
Bij de intercontinentale vluchten zou je de IFE kunnen inzetten. 360 camera onder het vliegtuig hangen en je kunt kijken waar je wil.
Ik snap sowieso niet waarom ze dat nu niet al doen - instant hit op een investering van weinig. Eens met United Airlines oid gevlogen (lang geleden, iig voor 9/11) en daar hadden ze gewoon de cockpit radio communicatie op een audio kanaal in het IFT - heerlijk meeluisteren hoe je Dulles benadert, de verkeersleider even het overzicht verloor {everybody silent now} en na minder dan 30 seconden weer helemaal de puzzel in haar hoofd had opgelost. Voor niet vlieg gekken misschien saai maar dat was echt leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:15
franssie schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:55:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom ze dat nu niet al doen - instant hit op een investering van weinig. Eens met United Airlines oid gevlogen (lang geleden, iig voor 9/11) en daar hadden ze gewoon de cockpit radio communicatie op een audio kanaal in het IFT - heerlijk meeluisteren hoe je Dulles benadert, de verkeersleider even het overzicht verloor {everybody silent now} en na minder dan 30 seconden weer helemaal de puzzel in haar hoofd had opgelost. Voor niet vlieg gekken misschien saai maar dat was echt leuk.
Kan nog steeds hoor! Twee jaar geleden kon het in de UA767 in ieder geval nog wel. Alleen na take-off hadden ze dat ding gelijk uitgezet. |:(
Pagina: 1 ... 45 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek