Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:15

mambo No5

Bad Apple?

wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:48:
[...]

Qua kleurstelling vind ik die van de Sultan van Brunei ook wel geslaagd, komt goed uit op die kist:

[afbeelding]

Die van Slowakije vind ik ook aardig:

[afbeelding]

Overigens kan imho grijs ook wel mooi zijn zoals Tsjechie bewijst:

[afbeelding]

Maar dan moet je het dus wel netjes en mooi doen, niet zoals in dit voorstel, want dat lijkt imho nergens op.
Exact. Een mooi Delfts Blauw reliëf op de staart (zoals Slowakije het doet met de tekening op de staart) met diverse accenten in de overige Nederlandse kleuren (en ja: dat grijs mag wel, maar niet zo overheersend als nu) lijkt mij wel een strak plan. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:48:
[...]

Qua kleurstelling vind ik die van de Sultan van Brunei ook wel geslaagd, komt goed uit op die kist:
LuxAir en Royal Brunei zijn gewoon commerciële airlines he. Volgens jullie voorbeelden moet 'ie m.a.w. gewoon volgens KLM-kleuren geverfd worden :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:24:
Ook voordat Seppe opeens Breda International Airport heette landden er al buitenlandse vluchten. Er waren ook toen al regelmatig toestellen afkomstig uit Belgie, Frankrijk, Duitsland etc te vinden, en soms ook van verder weg (heb ze ook gezien uit Groot-Brittanie, Ierland en Noorwegen).

Dus waarom opeens een naamswijziging terwijl het allang de facto zo is?

Overigens snap ik dan ook weer niet waarom het Breda International Airport heet, het zou dan Bosschenhoofd International Airport moeten heten lijkt me, daar ligt het nota bene zo ongeveer midden in, of desnoods Halderberge International Airport (naar de gemeente waarin het ligt)... Breda ligt 20 km verderop... en als het dan om de naam van een grotere plaats gaat, zou Roosendaal International Airport een stuk logischer zijn, dat ligt net 8 km verderop. En dat deel van West-Brabant is maatschappelijk ook nog eens meer op Roosendaal georienteerd dan op Breda.
Tsja... BRU ligt ook op grondgebied Zaventem, niet Brussel. En zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat luchthavens.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Mijn vriendin wilde net inchecken bij klm en kreeg als melding

Wij mogen van de lokale autoriteiten helaas geen online boarding pass uitgeven. Haal uw boarding pass op bij de incheckbalie op de luchthaven. Onze excuses voor het ongemak. [004.010.006]

Weet iemand wat ik precies kan verwachten? Haar reisgenoot kreeg wel gewoon een boarding pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoiz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:30:
Mijn vriendin wilde net inchecken bij klm en kreeg als melding

Wij mogen van de lokale autoriteiten helaas geen online boarding pass uitgeven. Haal uw boarding pass op bij de incheckbalie op de luchthaven. Onze excuses voor het ongemak. [004.010.006]

Weet iemand wat ik precies kan verwachten? Haar reisgenoot kreeg wel gewoon een boarding pas.
Gewoon je boarding pass afhalen bij de balie, zoals het bericht zegt.
Komt wel vaker voor op vluchten naar de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Hoiz Dus misschien iets eerder op de luchthaven zijn. Wel vervelend dat je dan niet zeker bent van een plaats bij je reisgenoot? (Ik heb er verder geen ervaring mee).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-09 21:06
Hou ook maar vast rekening met een extra scan/swap van je handbagage aan de gate, die had ik ook steeds toen ik niet online mijn boarding pass kreeg.

Stel je er niet teveel van voor: bij het scannen van je boardingpass aan de gate wordt je even apart genomen, doekje over je koffer heen wat een scanner in gaat en gaan maar weer.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
franssie schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:36:
@Hoiz Dus misschien iets eerder op de luchthaven zijn. Wel vervelend dat je dan niet zeker bent van een plaats bij je reisgenoot? (Ik heb er verder geen ervaring mee).
Plaats is idd wel gewoon gereserveerd, alleen de check in dus niet voltooid. We gaan het zien. Ik laat haar drie uur van tevoren aanwezig zijn, dus dat moet wel goed komen. Bedankt voor jullie uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Deze vraag is al vaker voorbijgekomen, maar aangezien hier behoorlijk wat frequente reizigers zitten: hoe is het inmiddels op Schiphol gesteld, zo buiten de vakanties om? Ik vlieg donderdag om 10:20 (Schengen en alleen handbagage), moet ik me voorbereiden op het ergste :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fly-guy schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:33:
[...]
Gewoon je boarding pass afhalen bij de balie, zoals het bericht zegt.
Komt wel vaker voor op vluchten naar de VS.
Tegenwoordig ook al voor vluchten van de EU naar de UK (mentaal is de Brexit immers al een feit :+)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hoiz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:41:
[...]

Plaats is idd wel gewoon gereserveerd, alleen de check in dus niet voltooid.
De check-in is wel voltooid, je hebt alleen nog geen boarding pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 19:17
De VS trekt z'n keutel alweer (alweer (alweer) in

Toch geen laptopverbod op alle vluchten naar de VS vanuit Europa

Serieus, make up your frickin' mind :')

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 30-05-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hoiz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:41:
[...]

Plaats is idd wel gewoon gereserveerd, alleen de check in dus niet voltooid. We gaan het zien. Ik laat haar drie uur van tevoren aanwezig zijn, dus dat moet wel goed komen. Bedankt voor jullie uitleg :)
Overigens, als je op je boardingpass QQQQ ziet staan, dan weet je zeker dat je handbagage de extra scan krijgt ;) :+ :

Quotes uit vorige topic:
Napsju schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:30:
Ook handig, dat online inchecken bij BA:

Sorry, we cannot complete online check-in for your flight on this occasion. Please proceed to the airport to check in and collect your boarding pass.

Grrr :X O-)
Hmmbob schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:49:
[...]

Ik had hetzelfde onlangs bij KLM op weg naar de VS, maar kreeg toen aan de balie een boardingpass met QQQQ erop. Bij de gate kwam ik erachter wat dat betekende: een extra controle op explosieven etc bij de gate.

Succes :+

[ Voor 45% gewijzigd door Hmmbob op 30-05-2017 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01

Garyu

WW

jelle. schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:46:
Deze vraag is al vaker voorbijgekomen, maar aangezien hier behoorlijk wat frequente reizigers zitten: hoe is het inmiddels op Schiphol gesteld, zo buiten de vakanties om? Ik vlieg donderdag om 10:20 (Schengen en alleen handbagage), moet ik me voorbereiden op het ergste :p?
Vorige week maandag was ik er binnen 5 min doorheen (Schengen), er stond welgeteld één persoon voor me :+. Wel uitgebreid mijn rugzak gecontroleerd, dus heb de dame in kwestie bedankt dat ze me toch nog het sfeergevoel van de vakantietijd een beetje had kunnen geven :P.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:57
Vraag aan de kenner. Ik vlieg over 3 weken naar Zanzibar met Kenya Airways. Amsterdam - Nairobi - Zanzibar en terug dezelfde weg terug. Voor 3 van de 4 vluchten heb ik al stoelen kunnen kiezen. Alleen de laatste leg van Nairobi naar Amsterdam kan ik nog altijd geen stoel kiezen. Bij de vlucht info staat het volgende:

Uitgevoerd door: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vluchtnummer: KQ1566
Aangeboden door: Kenya Airways
Reisklasse: Economy
Eigenaar toestel: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vliegtuigtype: CHANGE OF EQUIPMENT (EN ROUTE)

Wat betekent het dikgedrukte in deze? Dat we nog een tussenstop gaan maken ergens en daar van vliegtuig wisselen? Dit staat namelijk nergens genoemd. En zou dit de reden kunnen zijn dat ik nog geen stoelen hiervoor kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:37

Grouchy

meep meep

Hmmbob schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Overigens, als je op je boardingpass QQQQ ziet staan, dan weet je zeker dat je handbagage de extra scan krijgt ;) :+ :

Quotes uit vorige topic:

[...]

[...]
SSSS zelfde verhaal, stelt alleen op AMS weinig voor vergeleken met andere airports. Zou wel meteen bij de gate naar de dames achter de desk gaan, BP gaat namelijk toch rejected worden bij de normale BP scanners tijdens het boarden.

Global entry/TSA pre check helpt ook weinig in AMS aangezien KLM nog steeds niet meedoet en helaas ook de Delta operated vluchten afhandeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Grouchy op 30-05-2017 20:53 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:46:
[...]

Blijkbaar gaat Etihad in de toekomst voorgoed met de 787-9 naar AMS komen, en is de A330-200 vanaf 1 deptember voltooid verleden tijd op die route. Zie https://www.luchtvaartnie...-dreamliner-naar-schiphol :)
En ik maar denken dat het materiaal voormijn vlucht van auh naar ams (2jun) wellicht een foutje in de KLM app was , ik ben benieuwd. (Overigens is de vlucht wel marketed als KL, want miles)

[ Voor 6% gewijzigd door Nl-jeff op 30-05-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 20:14
verkeerd topic |:(

[ Voor 92% gewijzigd door menzo op 30-05-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Blik1984 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:31:
Vraag aan de kenner. Ik vlieg over 3 weken naar Zanzibar met Kenya Airways. Amsterdam - Nairobi - Zanzibar en terug dezelfde weg terug. Voor 3 van de 4 vluchten heb ik al stoelen kunnen kiezen. Alleen de laatste leg van Nairobi naar Amsterdam kan ik nog altijd geen stoel kiezen. Bij de vlucht info staat het volgende:

Uitgevoerd door: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vluchtnummer: KQ1566
Aangeboden door: Kenya Airways
Reisklasse: Economy
Eigenaar toestel: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vliegtuigtype: CHANGE OF EQUIPMENT (EN ROUTE)

Wat betekent het dikgedrukte in deze? Dat we nog een tussenstop gaan maken ergens en daar van vliegtuig wisselen? Dit staat namelijk nergens genoemd. En zou dit de reden kunnen zijn dat ik nog geen stoelen hiervoor kan kiezen?
Nee hoor. Dat betekent dat ze voor die vlucht nog niet weten wat voor materiaal / vliegtuigtype ze gaan gebruiken, en dus ook nog niet weten welke stoelnummers ze kunnen vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Garyu schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:46:
[...]
Nee hoor. Dat betekent dat ze voor die vlucht nog niet weten wat voor materiaal / vliegtuigtype ze gaan gebruiken, en dus ook nog niet weten welke stoelnummers ze kunnen vergeven.
Op een gegeven moment moeten ze dat toch wel weten, het is over 3 weken al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat zou je wel verwachten; reken op een 747:
FLIGHT SCHEDULE
DIRECT CODESHARE FLIGHTS:
Daily 23:55 Jomo Kenyatta, Nairobi (NBO) 1A 07:10 Amsterdam (AMS)
KQ 1566 Non-stop Boeing 747 (747) 8:15 Valid until 2017-10-27
Codeshare flight, operated by KLM.(KL 566)
The flight arrives 1 day after departure.

Sat 23:55 Jomo Kenyatta, Nairobi (NBO) 1A 06:10 Amsterdam (AMS)
KQ 1566 Non-stop Boeing 747 (747) 8:15 Operates only on 2017-10-28

Mon,Wed,Fri-Sun 23:59 Jomo Kenyatta, Nairobi (NBO) 1A 06:30 Amsterdam (AMS)
KQ 1566 Non-stop Boeing 747 (747) 8:31 Effective 2017-10-29 through 2017-12-04

Daily 23:59 Jomo Kenyatta, Nairobi (NBO) 1A 06:30 Amsterdam (AMS)
KQ 1566 Non-stop Boeing 747 (747) 8:31 Effective from 2017-12-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:15:
[...]

Kan de dag ervoor, of zelfs op de dag zelf nog veranderen. Zeker nu de vloot planning redelijk strak is kan een technisch probleem van alles omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
jelle. schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:46:
"Er valt geen pijl op te trekken" heb de afgelopen 3 weken overigens maar 1 echt druk momemt gezien bij de schengen (en niet schengen), de rest viel relatief mee, houd wel rekening met gemiddeld toch zo'n 15-20 mins en dan zit je redelijk goed.

Overigens hebben ze de change van automated scanning naar persoonlijke scanning (van handbagage) al weer een tijdje geleden gedaan(gok 1,5 mnd). Daarvoor was het echt drama, bij privium kostte het mij zelfs 30 minuten om door de security te komen. Nu is het weer business as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Fly-guy schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 06:36:
[...]

Kan de dag ervoor, of zelfs op de dag zelf nog veranderen. Zeker nu de vloot planning redelijk strak is kan een technisch probleem van alles omgooien.
Hmmbob schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:32:
Dat zou je wel verwachten; reken op een 747:

[...]
Thx allebei, dan ga ik daar gewoon vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Blik1984 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:15:
[...]

Normaal gesproken weten ze dat ook, die vliegtuigen hebben ze immers al en de planning staat in principe vast. Echter zijn er nog best wat variabelen die daarin meespelen. Technische defecten kunnen natuurlijk altijd voorkomen, en daarmee zullen ze in principe geen rekening mee houden (dan zou je nooit een stoel kunnen kiezen), maar denk ook aan andere factoren, met name bezettingsgraad op deze verbinding, maar ook bezettingsgraad op andere delen van het net kunnen ervoor zorgen dat een bepaald type niet beschikbaar is.
Juist het tijdstip met -drie weken van tevoren - is m.i. wel wat gek, want dan ligt het rooster al lang vast, is ongeveer bekend hoeveel passagiers er mee gaan, maar is het nog te vroeg voor spontane technische defecten (meestal op de dag zelf of 1-2 dagen eerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Garyu schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:59:
[...]

Normaal gesproken weten ze dat ook, die vliegtuigen hebben ze immers al en de planning staat in principe vast. Echter zijn er nog best wat variabelen die daarin meespelen. Technische defecten kunnen natuurlijk altijd voorkomen, en daarmee zullen ze in principe geen rekening mee houden (dan zou je nooit een stoel kunnen kiezen), maar denk ook aan andere factoren, met name bezettingsgraad op deze verbinding, maar ook bezettingsgraad op andere delen van het net kunnen ervoor zorgen dat een bepaald type niet beschikbaar is.
Juist het tijdstip met -drie weken van tevoren - is m.i. wel wat gek, want dan ligt het rooster al lang vast, is ongeveer bekend hoeveel passagiers er mee gaan, maar is het nog te vroeg voor spontane technische defecten (meestal op de dag zelf of 1-2 dagen eerder).
Lijkt mij dat ze technische defecten niet meenemen in de planning, want dan zouden ze eigenlijk nooit met zekerheid kunnen zeggen met welke kist je heen en weer vliegt.

We gaan het wel zien. In het ergste geval blijf ik wat langer in Kenia :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sorry maar hier slaan ze wel weer door hoor, erg goed om de reiziger te beschermen, maar dit gaat wel heel ver....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Atlas schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:40:
[...]
Sorry maar hier slaan ze wel weer door hoor, erg goed om de reiziger te beschermen, maar dit gaat wel heel ver....
Dit gaat inderdaad iets verder dan ik redelijk acht. Aan de andere kant denk ik dat TransAvia ook een redelijke kans maakt als ze proberen ook die kosten op de daders te verhalen (en dat zou ik niet meer dan terecht vinden).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Atlas schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:40:
[...]

Nou nou, het verhaal is ook wel lichtelijk aangedikt he. Er waren verschillende oplossingen mogelijk voor een dergelijk conflict, waarbij de piloot voor deze optie koos, wat hij bij nader inzien met blauwe plekken heeft moeten bekopen. Jammer dat blijkbaar weinig anderen hem te hulp zijn gekomen. Een held is het wel!

De kosten zijn m.i. op de veroorzakers te verhalen. Er zitten veel te veel van dat soort idioten in het vliegtuig tegenwoordig. Asociaal tokkie-tuig zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
Overwegingen van de kantonrechter:
5.3 De aanwezigheid van ‘unruly passengers’ (onhandelbare passagiers) die zich, zoals in het onderhavige geval, niet aan de regels houden, aanwijzingen van de crew negeren en zich mogelijk intimiderend gedragen is op zichzelf inherent aan de normale activiteiten van een luchtvaartmaatschappij. Crewleden ontvangen hiervoor instructies en training. Zo is ook in het ‘Operations Manual’ van Transavia een handleiding opgenomen hoe om te gaan met ‘unruly passengers’. Welke intimidatie in dit toestel heeft plaatsgevonden is in de overgelegde S&Q niet vermeld. Daarin staat opgenomen: ”After saying twice, you sit down now, the passenger returned to her seat’.

5.4.
Het incident waarop Transavia zich beroept, heeft plaatsgevonden buiten het toestel. Het moge zo zijn dat de captain de instructie heeft om ten behoeve van de aangifte en registratie de gegevens van deze ‘unruly passengers’ op te nemen, dat betekent nog niet dat de captain achter de ‘unruly passengers’ dient aan te gaan als deze ervandoor gaan en het toestel verlaten. Gesteld noch gebleken is dat dit een instructie is die de captain moest opvolgen. Niet alleen is het aanhouden van dergelijke passagiers op de luchthaven een taak van de lokale autoriteiten, zij zijn daartoe ook beter geëquipeerd en getraind. In dat kader overweegt de kantonrechter nog dat Transavia, in reactie op het daaromtrent door de passagiers gestelde, niet althans onvoldoende heeft onderbouwd waarom het niet mogelijk was de ‘unruly passengers’ middels de passagierslijst en de hen toegewezen stoelen te identificeren.

5.5.
De conclusie is dat niet is komen vast te staan dat in dit geval sprake is geweest van buitengewone omstandigheden in de zin van de Verordening. Het verweer faalt dan ook.
Transavia is dan ook gehouden de passagiers te compenseren in verband met de vertraging van de vlucht. Gelet op de duur van de vertraging en de afstand van de vlucht gaat het hier om een compensatie van € 250,- per passagier, dus om een bedrag ad € 4.500,- in totaal zoals gevorderd.
http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:RBNHO:2017:4021

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:01
De aanwezigheid van ‘unruly passengers’ (onhandelbare passagiers) die zich, zoals in het onderhavige geval, niet aan de regels houden, aanwijzingen van de crew negeren en zich mogelijk intimiderend gedragen is op zichzelf inherent aan de normale activiteiten van een luchtvaartmaatschappij.
Dit is best wel een opvallende uitspraak van de rechter. Toch bizar dat de rechter stelt dat agressieve passagiers nou eenmaal er bij horen. 8)7
Nou dan weet je nu dus ook als airline dat je van de rechterlijk macht niets hoeft te verwachten omtrent het probleem van het toenemend aantal unruly pax...

Tijdje terug was ik een Flybe aan het afhandelen die ook te maken had gehad met geweld tijdens de vlucht. Ik kan je vertellen dat de crew ook aardig gechoqueerd was op de grond. Uiteindelijk zijn ze wel weer terug gevlogen met pax, maar het had me niet verbaasd als ze dat even niet meer wilden.

Nou was dit natuurlijk op de grond gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat de schrik er wel even in zit. Als de captain zich dan niet fit to fly voelt, dan is het toch de enige goede beslissing geweest. Ik kan er niet bij dat de rechter dit niet heeft ingezien. Moet maar eens op een cursus human factors.

[ Voor 32% gewijzigd door upclocker op 31-05-2017 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:55:
[...]
Dit is best wel een opvallende uitspraak van de rechter. Toch bizar dat de rechter stelt dat Als de captain zich dan niet fit to fly voelt, dan is het toch de enige goede beslissing geweest. Ik kan er niet bij dat de rechter dit niet heeft ingezien. Moet maar eens op een cursus human factors.
De rechter zegt, denk ik, ook niet dat de gezagvoerder zich anders had moeten voelen, maar wel dat dat het gevolg was van een onnodige, en "verwijtbare" actie.
Nergens staat in de instructies dat een gezagvoerder na het uitstappen achter passagiers aan moet gaan om hun stoelnummer te achterhalen. Dat heeft hij wel gedaan en daardoor was hij niet in staat te vliegen.

Het is niet zozeer de beslissing niet te gaan vliegen op zich, maar het feit dat dat het resultaat is van een eigen actie wat deze rechter tot deze uitspraak doet komen.
Ik denk, en hoop, dat als deze passagiers tijdens de vlucht, of in ieder geval aan boord, fysiek geweld gebruikt hadden en dat de reden tot niet vliegen was geweest, de uitspraak anders zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Fly-guy schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:12:
[...]
De rechter zegt, denk ik, ook niet dat de gezagvoerder zich anders had moeten voelen, maar wel dat dat het gevolg was van een onnodige, en "verwijtbare" actie.
Nergens staat in de instructies dat een gezagvoerder na het uitstappen achter passagiers aan moet gaan om hun stoelnummer te achterhalen. Dat heeft hij wel gedaan en daardoor was hij niet in staat te vliegen.

Het is niet zozeer de beslissing niet te gaan vliegen op zich, maar het feit dat dat het resultaat is van een eigen actie wat deze rechter tot deze uitspraak doet komen.
Ik denk, en hoop, dat als deze passagiers tijdens de vlucht, of in ieder geval aan boord, fysiek geweld gebruikt hadden en dat de reden tot niet vliegen was geweest, de uitspraak anders zou zijn geweest.
Daar heb je wel een punt inderdaad. Maar persoonlijk vind ik dat het niet volgens de instructies handelen van de gezagvoerder niet zwaarder mag wegen in zijn uitspraak dan het feit dat de passagiers zich misdragen. Zo wordt hij in feite de slachtoffer in deze zaak. Mishandeld worden en dan ook nog eens benadeeld worden door de rechter.

Maar dan nog is de uitspraak dat unruly pax nou eenmaal bij de werkzaamheden hoort wel een beetje apart. Dat is een beetje alsof de rechter zou zeggen dat rellen nou eenmaal bij voetbal hoort en alle schade die daarbij komt kijken normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

upclocker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Daar heb je wel een punt inderdaad. Maar persoonlijk vind ik dat het niet volgens de instructies handelen van de gezagvoerder niet zwaarder mag wegen in zijn uitspraak dan het feit dat de passagiers zich misdragen. Zo wordt hij in feite de slachtoffer in deze zaak. Mishandeld worden en dan ook nog eens benadeeld worden door de rechter.

Maar dan nog is de uitspraak dat unruly pax nou eenmaal bij de werkzaamheden hoort wel een beetje apart. Dat is een beetje alsof de rechter zou zeggen dat rellen nou eenmaal bij voetbal hoort en alle schade die daarbij komt kijken normaal is.
Waarom wordt hij slachtoffer? Het ging er hier om of de vertraging van de kant van Transavia vermijdbaar was geweest. En het korte antwoord van de rechter daarop is: ja, die was vermijdbaar geweest, omdat de gezagvoerder niet volgens procedure had gehandeld.

Alle andere perspectieven zijn voor de rechter in kwestie een stuk minder interessant. Strafrechtelijk en civielrechterlijk kan de piloot nog steeds prima achter de idioten aan gaan (even ervanuitgaande dat ze de idioten wél weten te traceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Garyu schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:34:
[...]

Waarom wordt hij slachtoffer? Het ging er hier om of de vertraging van de kant van Transavia vermijdbaar was geweest. En het korte antwoord van de rechter daarop is: ja, die was vermijdbaar geweest, omdat de gezagvoerder niet volgens procedure had gehandeld.

Alle andere perspectieven zijn voor de rechter in kwestie een stuk minder interessant. Strafrechtelijk en civielrechterlijk kan de piloot nog steeds prima achter de idioten aan gaan (even ervanuitgaande dat ze de idioten wél weten te traceren).
Nou ja hij wordt niet persoonlijk gestraft, maar hij wordt wel een beetje afgerekend op zijn handelen zo. Ik hoop in ieder geval dat Transavia dan maar de kosten kan verhalen op de daders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Garyu schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:34:
[...]

Dat is dan wel een zéér opvallende uitspraak, want dan zegt die rechter eigenlijk dat het zijn eigen schuld is dat hij klappen kreeg. In plaats van de schuld van degene die de klap uitdeelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

mcDavid schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Dat is dan wel een zéér opvallende uitspraak, want dan zegt die rechter eigenlijk dat het zijn eigen schuld is dat hij klappen kreeg. In plaats van de schuld van degene die de klap uitdeelde.
Nee, dat zegt de rechter dus niet. Wel dat het niet zijn rol was om achter de bad guys aan te jagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Persoonlijk wordt hij niet in het ongelijk gesteld, er wordt gezegd dat zijn baas de problemen had moeten oplossen. Dat lukte uiteraard niet, dus compensatie.
Zelf heb ik, zoals vele collega's, vroeger regelmatig geholpen met het in- en uitladen van handbagage om zo de passagiers sneller hun spullen terug te geven. Ik denk dat als ik daardoor door mijn rug gegaan zou zijn en daardoor mijn terugvlucht niet uit kon voeren, er een soortgelijke uitspraak zou zijn.
De vlucht wordt geannuleerd door een actie die niet standaard is voor de werkzaamheden en is dus een reden voor de maatschappij om dat op te lossen.
Dat is inderdaad een beetje raar en lijkt erop te duiden dat als er aan boord zoiets gebeurt was, de maatschappij ook had moeten betalen. Dat verbaasd me, maar misschien zie ik er iets verkeerds in.
In de praktijk heeft hij natuurlijk wel gelijk, op een groot gedeelte van mijn vluchten zijn er wel een of meerdere passagiers die op zijn minst toegesproken moeten worden helaas (meestal alcohol) een rellen bij een voetbal wedstrijd zijn ook niet zeldzaam. Maar het blijft wel een rare uitspraak zo zonder verdere context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Is dat niet logisch dan? Er is iemand verantwoordelijk voor de passagiers, of ze zich nu goed gedragen of niet. Dat er af en toe (helaas schijnbaar steeds vaker) een rotte appel tussen zit, doet daar niets aan af en helaas ben je voor dit soort mensen ook verantwoordelijk. Je kan ze immers moeilijk uit het raam gooien. Wel zijn er andere procedures om ermee om te gaan, die deze piloot blijkbaar niet gevolgd is.

Overigens kan ik de beste man best heel goed begrijpen trouwens, en ben ik ook blij dat hij zijn best doet (top!), maar dat ontslaat hem noch Transavia van zijn verantwoordelijkheden ten opzichte van de passagiers die wel gewoon naar huis willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
http://www.nu.nl/achterkl...d-63-uur-wereld-rond.html
Erik de Zwart probeert volgende week het wereldrecord rond de wereld vliegen te verbeteren. ''We vliegen in minder dan 63 uur zes continenten af'', vertelt de voormalig radio-dj aan De Telegraaf.
Het reisgezelschap van De Zwart dient van het Guinness Book of Records reguliere lijnvluchten te nemen.

"We starten 6 juni in Afrika en volgen zoveel mogelijk de evenaar richting het oosten, van Azië via Australië, Noord- en Zuid-Amerika en Europa terug naar Afrika, waar we op 9 juni hopen aan te komen, na zes keer overstappen op evenzoveel vliegmaatschappijen”, vertelt De Zwart aan de krant.
6 continenten, in 63uur met lijnvluchten, op zich wel een leuke puzzel om te kijken of het sneller kan. en wat bijv. het goedkoopste is als je er een week de tijd voor neemt.

[ Voor 53% gewijzigd door Homeland op 31-05-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dat zie ik ons hier wel uitstippelen :P vertrekken vanuit afrika rond de evenaar dus,en rond de evenaar blijven zitten,ik ga eens even vogelen :) neem aan dat antartica niet mee doet op deze manier

Nairobi of mombassa als startpunt? Je wil natuurlijk vliegvelden hebben met veel directe vluchten

Nairobi=>bkk

[ Voor 55% gewijzigd door mrsar op 31-05-2017 14:43 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:00:
Is dat niet logisch dan? Er is iemand verantwoordelijk voor de passagiers, of ze zich nu goed gedragen of niet. Dat er af en toe (helaas schijnbaar steeds vaker) een rotte appel tussen zit, doet daar niets aan af en helaas ben je voor dit soort mensen ook verantwoordelijk. Je kan ze immers moeilijk uit het raam gooien. Wel zijn er andere procedures om ermee om te gaan, die deze piloot blijkbaar niet gevolgd is.

Overigens kan ik de beste man best heel goed begrijpen trouwens, en ben ik ook blij dat hij zijn best doet (top!), maar dat ontslaat hem noch Transavia van zijn verantwoordelijkheden ten opzichte van de passagiers die wel gewoon naar huis willen.
Logisch misschien, maar het gaat om wie de verantwoordelijkheid draagt bij de compensatie.
Gaat er iets stuk in een motor en vertraagd dat de vlucht, moet de maatschappij betalen. Het er iets stuk in de motor door een birdstrike, dan is het overmacht en hoeft er geen compensatie betaald te worden.
Met andere woorden, normale technische klachten "horen erbij", bepaalde gevallen (bijv de vogels) zijn niet te controleren.
De vraag is nu of geweld van passagiers aan boord overmacht is of onderdeel van het spel. Stel een passagier beschadigd het vliegtuig dusdanig dat het niet verder kan vliegen, is het dan overmacht of moet er betaald worden (naast de directe verzorging)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Transavia moet de passagiers 4.500 euro (met rente) betalen, plus 575 euro aan incassokosten en bijna 1.000 euro aan proceskosten.
Hoe ziet die schadevergoeding er dan uit :? Of is die 4500,- voor 15 passagiers die in deze rechtzaak zaten?
Homeland schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:08:

[...]

6 continenten, in 63uur met lijnvluchten, op zich wel een leuke puzzel om te kijken of het sneller kan. en wat bijv. het goedkoopste is als je er een week de tijd voor neemt.
Als ik het zo lees is het niet rond-de-wereld (dat moet sneller kunnen), maar rond-de-wereld over 6 continenten.

EDIT:

Rond de wereld lukt binnen 35 uur met de eerste route die ik bekeek (AMS-LAX-Tokyo-AMS)

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 31-05-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

PWM schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:40:
[...]

Hoe ziet die schadevergoeding er dan uit :? Of is die 4500,- voor 15 passagiers die in deze rechtzaak zaten?
Ja, allemaal 250 Eur + rente.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
18 passagiers á € 250 p.p. inderdaad.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb het :P

https://goo.gl/flights/vgk4

helaas kon ik er niet nog een vlucht achter plakken maar om 21:00 gaat er een directe vlucht van Ethiopian naar ADD vanaf LHR waardoor je dan op de 9e weer aankomt in ADD :+

Dus :
ADD=>BKK=>SYD=>LAX=>BOG=>LHR=>ADD

hmm toch een dag teveel,nog even verder puzzelen

ADD=>BKK=>MNL=>LAX=>BOG=>LHR=>ADD of iets in die trant :P

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 31-05-2017 16:09 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homeland schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:08:

[...]

Ach, 63 uur in de business class is nog wel te overzien. iPad volstampen en gaan :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Van de angst van reizigers gebruik maken, Schiphol doet het gewoon. Uit hun extra mail vandaag over alleen dit onderwerp:
Het was deze lente erg druk op Schiphol, en ook in de zomervakantie verwachten we een recordaantal reizigers. Vlieg je deze zomer vanaf onze luchthaven en wil je zeker zijn van een plek die past bij je parkeerwensen? Dan raden we je aan om nu alvast te boeken.
Zo is het, van de nood een deugd maken en wat extra inkomsten genereren. VOC mentaliteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Blij dat ik al gereserveerd heb (24 juni naar Stockholm met mijn vrouw).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

PWM schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:10:
Van de angst van reizigers gebruik maken, Schiphol doet het gewoon. Uit hun extra mail vandaag over alleen dit onderwerp:

[...]

Zo is het, van de nood een deugd maken en wat extra inkomsten genereren. VOC mentaliteit :+
Gewoon met de trein gaan, dat zal ze leren :*) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Garyu schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:21:
[...]

moet dat natuurlijk wel kunnen :) had een 0630 vluchtje van de week, eerste trein alkmaar-->schiphol is 0500 met als 0600 aankomsttijd, dat werd dus gewoon de BV-Schiphol spekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Nl-jeff schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:34:
[...]

moet dat natuurlijk wel kunnen :) had een 0630 vluchtje van de week, eerste trein alkmaar-->schiphol is 0500 met als 0600 aankomsttijd, dat werd dus gewoon de BV-Schiphol spekken
Taxi nemen O-).
Half uurtje rijden, kost je waarschijnlijk niet eens veel meer dan het parkeren als je het van tevoren bestelt.

En anders spek je er in ieder geval een ZZP'er mee ipv Schiphol BV ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 01-06-2017 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De ontmanteling van de Swiss A340 op Twente Airport is begonnen:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Niet betrouwbaar genoeg (en vaak te laat voor een vroege vlucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Garyu schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Taxi nemen O-).
Half uurtje rijden, kost je waarschijnlijk niet eens veel meer dan het parkeren als je het van tevoren bestelt.

En anders spek je er in ieder geval een ZZP'er mee ipv Schiphol BV ;).
Taxi in Nederland,... Alkmaar-->schiphol, een pre-book taxi kostte mij vorige maand 75Eypo's one-way. (waarbij de meter mee liep en die kwam op 118,40 uit)
(okey toegegeven ik heb het 2 dagen vooraf geboekt maar toch). parking is dan aanzienlijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Nl-jeff schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:07:
[...]
Taxi in Nederland,... Alkmaar-->schiphol, een pre-book taxi kostte mij vorige maand 75Eypo's one-way. (waarbij de meter mee liep en die kwam op 118,40 uit)
(okey toegegeven ik heb het 2 dagen vooraf geboekt maar toch). parking is dan aanzienlijk goedkoper.
Klinkt als vast Schiphol tarief, is vanuit Rotterdam ook € 75,-. En zolang hoef je dat niet van te voren te boeken. Reken terug op hetzelfde bedrag en voor die taxi kun je drie weken op P3 parkeren (op tijd boeken en je betaalt zo'n € 50 per week).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Leuk nieuw vliegtuigje. Weliswaar niet voor passagiers, maar toch:
Paul Allen's intriguing launch company, Vulcan Aerospace, has gone relatively quiet in recent years, and questions about the venture's viability have been increasing. But on Wednesday, the cofounder of Microsoft shared a new photo of the company's Stratolaunch airplane—the largest in the world—and it seems the company is moving forward.

The new plane is, in a word, bigly. The aircraft has 385-foot wingspan and, powered by six Pratt & Whitney engines used on Boeing 747 aircraft, has a maximum takeoff weight of 1.3 million pounds. The Stratolaunch's wingspan is the largest in history, blowing away the previous record-holder (Howard Hughes' Spruce Goose) by 65 feet. Vulcan Aerospace says its Stratolaunch airplane will have an operational range of 2,000 nautical miles. Serving as a reusable first stage for rocket launches, the Stratolaunch system will be capable of delivering payloads to multiple orbits and inclinations in a single mission.
Bron, en meer info @ https://arstechnica.com/s...ng-plane-today-it-is-big/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2017/05/drone3-website.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2017/05/drone1_website.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2017/05/GallerySlide1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2017/05/GallerySlide2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 01-06-2017 13:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nieuwe Promo Awards voor deze maand staan online. Gewoon 0 KLM vluchten buiten Europa 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Freee!! schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Klinkt als vast Schiphol tarief, is vanuit Rotterdam ook € 75,-. En zolang hoef je dat niet van te voren te boeken. Reken terug op hetzelfde bedrag en voor die taxi kun je drie weken op P3 parkeren (op tijd boeken en je betaalt zo'n € 50 per week).
Nee hoor, hier betaal je bijvoorbeeld 52€ van Alkmaar naar Schiphol:
http://www.taxitervoort.nl/schipholtaxi.html

Maar goed * Garyu heeft geen auto, dus dan is dat sowieso geen optie :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30

4x2

lộn xộn quá

Een huurauto werkt ook prima, net voor schiphol ff aftanken en daar inleveren.
Kost mij normaal 30e + 10-15e brandstof via avis, mits je 'm binnen 24 uur ophaalt en in weet te leveren.
Van schiphol af is het een klap duurder door de luchthaventoeslag, dat dan weer wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:11:
Nieuwe Promo Awards voor deze maand staan online. Gewoon 0 KLM vluchten buiten Europa 8)7
Da's niet gek. Die promo's zijn in essentie gebaseerd op overcapaciteit en daarvan is er weinig in 't vakantiehoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand opgevallen dat de gehuurde B767 HB-JJF door TUI al 5 dagen niet heeft gevlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

Freee!! schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:32:
[...]
Klinkt als vast Schiphol tarief, is vanuit Rotterdam ook € 75,-.
Iets meer als je op Zuid woont :+
Wij zijn iets van €180 kwijt voor 4 personen retour. Bagage wordt in/uitgeladen en je wordt voor de deur van de vertrekhal afgezet. Schijntje op het hele vliegen/vakantie bedrag, daar ga ik echt niet voor rijden en m'n auto 4 weken parkeren.
(trein durf ik niet eens aan, ik hoor te vaak Schipholtunnel bij de storings-meldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:25:
Iemand opgevallen dat de gehuurde B767 HB-JJF door TUI al 5 dagen niet heeft gevlogen?
Staat al enkele dagen op het Y-apron. Vandaag nog zien staan, maar waarom weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Intercity direct. 10 min lopen naar station, 25 min later op Schiphol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dorniertje landen zonder landingsgestel doe je zo.

https://twitter.com/UAVPILOT07/status/870283343694368768

Afgelopen dinsdag in Somalie.

Zeker dezelfde piloten als de LOT 767 in Warschau een paar jaar terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Thetallguy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:47:
Dorniertje landen zonder landingsgestel doe je zo.

https://twitter.com/UAVPILOT07/status/870283343694368768

Afgelopen dinsdag in Somalie.

Zeker dezelfde piloten als de LOT 767 in Warschau een paar jaar terug ;)
kan je bij een buiklanding eigenlijk trust reversers inschakelen? Normaal kan dat immers alleen als de wielen op de grond staan, en ook andere hulpmiddelen gaan uit van wheels on ground? Of is een buiklanding sowieso een kwestie van bidden en hopen dat het vliegtuig zo'n beetje rechtdoor blijft schuiven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ja kan vannacht de SpaceX Dragon CRS-11 welke om 23:55 NL tijd gelanceerd wordt +- 20min later hier in NL zien overkomen: https://www.weerplaza.nl/...iek:-raket-bekijken/3312/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Garyu schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:33:
[...]
kan je bij een buiklanding eigenlijk trust reversers inschakelen? Normaal kan dat immers alleen als de wielen op de grond staan, en ook andere hulpmiddelen gaan uit van wheels on ground? Of is een buiklanding sowieso een kwestie van bidden en hopen dat het vliegtuig zo'n beetje rechtdoor blijft schuiven?
Of het überhaupt kan weet ik niet. Maar een Do328JET heeft sowieso geen thrust reversers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:24
Garyu schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Uit de training manual van een a340:
In order to retain as much roll authority as possible, do not arm the ground spoilers since ground spoiler extension would prevent the spoilers from acting as roll surfaces.
Shut down the engines early enough to ensure that fuel is cut off prior to nacelle touchdown, but late enough to ensure that hydraulic power remains available for the flight controls. Under normal load, hydraulic power remains available for approximately 30 seconds after shutdown of the related engine.
bron: http://www.smartcockpit.c..._Crew_Training_Manual.pdf

@Thetallguy ook geen reverse pitch op de props?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
China Airlines heeft gisteren hun allerlaatste Airbus A340-300 uitgefaseerd.
Van de oorspronkelijke 7 toestellen was alleen B-18806 nog overgebleven.

De laatste vluchten waren van Taipei naar Hong Kong en terug. De laatste landing op Taipei was om 19:46 uur.
De maatschappij ontving in april 2001 hun eerste A340-300.
Tussen 14 januari 2014 en 7 januari 2017 vloog de maatschappij ook naar Amsterdam met de A340-300.
Daarvoor vloog het de 747-400 naar Amsterdam en sindsdien de A350-900.

Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lax3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18722808_111142759420100_3457220812380045312_n.jpg

Hier vlak voor vertrek vanaf Hong Kong voor haar laatste vlucht:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lax3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s1080x1080/e35/18809090_231813477313505_347376564058456064_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thetallguy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Of het überhaupt kan weet ik niet. Maar een Do328JET heeft sowieso geen thrust reversers :P
Het lijkt me dat je ergens tijdens de buiklanding de motor uitzet. Bij een buiklanding lijkt me brand het gevaarlijkst dus dat wil je perse voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:54:
Ja kan vannacht de SpaceX Dragon CRS-11 welke om 23:55 NL tijd gelanceerd wordt +- 20min later hier in NL zien overkomen: https://www.weerplaza.nl/...iek:-raket-bekijken/3312/
Oeh, dat gaan we zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CyBeR schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:15:
[...]

Oeh, dat gaan we zeker proberen.
Launch is "scrubbed due to weather". Volgende mogelijkheid 3 juni 5:07 pm EDT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:54:
Die gaan we even in de gaten houden.
Zou die ook een ADS-B transmitter aan boord hebben. :P

EDIT: lancering is geannuleerd vanwege het weer. Verwachte lancering is nu zaterdag om 23:07 uur. (NL-tijd)

Nog even snel posten voordat het alweer 2 juni is en ik weer "vandaag gisteren" moet neerzetten...

Vandaag vliegt de nieuwe maatschappij LEVEL hun eerste vlucht. Deze gaat van Barcelona naar Los Angeles.
Omdat de IAG LCC-maatschappij eigenlijk nog niet eens bestaat word de vlucht nog gevlogen door Iberia crew, Iberia AOC met een Iberia callsign.

De A330-200 hangt momenteel boven Canada; verwachte landing is over zo'n 4 uur.
https://www.flightradar24.com/IBE2623/d95e063

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBPKeH6XkAAEhWL.jpg:large

[ Voor 31% gewijzigd door Piet91 op 01-06-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
beetje een faal vandaag....was voor het eerst weer op AMS met mijn nieuwe privium pas.

Dus ik netjes langs de rij met wachtenden voor de douane bij arrivals lopen en naar het privium poortje.....

Insert card -> valid card -> poortje 1 gaat open.

Maar dan moet je dus nog je irisscan doen, en blijkbaar snap ik niet hoe dichtbij of veraf je dan van die scanner moet zijn met je oog, dus dat ging 2x fout en de 3e keer was het "dikke doei stap maar naar de zijkant en ga via de gewone douane" :/ :P

Gelukkig kom je dan alsnog volledig vooraan de rij uit waardoor het effectief 20 seconden langer duurt dan gewoon meteen doorlopen, maar toch een beetje jammer...

Ah well, zondag herkansing op de terugreis :+

En anders volgende week weer 8)7

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:49:
[...]

EDIT: lancering is geannuleerd vanwege het weer. Verwachte lancering is nu zaterdag.
Boo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:17
kamstra schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:55:
beetje een faal vandaag....was voor het eerst weer op AMS met mijn nieuwe privium pas.

Dus ik netjes langs de rij met wachtenden voor de douane bij arrivals lopen en naar het privium poortje.....

Insert card -> valid card -> poortje 1 gaat open.

Maar dan moet je dus nog je irisscan doen, en blijkbaar snap ik niet hoe dichtbij of veraf je dan van die scanner moet zijn met je oog, dus dat ging 2x fout en de 3e keer was het "dikke doei stap maar naar de zijkant en ga via de gewone douane" :/ :P

Gelukkig kom je dan alsnog volledig vooraan de rij uit waardoor het effectief 20 seconden langer duurt dan gewoon meteen doorlopen, maar toch een beetje jammer...

Ah well, zondag herkansing op de terugreis :+

En anders volgende week weer 8)7
Heh, I feel your pain. Ook paar weken terug gehad bij mijn 1e keer Privium. Kreeg zelfs nog een opmerking van de douanier 'of ik niet even de scan moest controleren'.

Grootste nadeel is nog dat ik het voorlopig niet kan herproberen - binnen Europa is alleen je pas voldoende.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De computerstoring bij British Airways is veroorzaakt door een monteur die per ongeluk de stroom heeft uitgeschakeld tijdens werkzaamheden.

De Engelse krant The Times schrijft vrijdag op basis van een bron binnen de luchtvaartmaatschappij dat de stroomtoevoer prima werkte en dat het om een menselijk fout ging.

De algemeen directeur van British Airways, Alex Cruz, liet al vrij snel na de storing weten dat het probleem bij de stroomtoevoer lag en dat het niet om een cyberaanval ging.

Door de storing van zaterdag 27 mei moesten alle vluchten vanaf Londense luchthavens Gatwick en Heathrow en naar beide vliegvelden worden geannuleerd.

Ook in de dagen erna ondervond British Airways nog hinder van de IT-storing. Op zondag schrapte het bedrijf 95 vluchten, circa 10 procent van het totaal. Daarnaast was bijna een kwart van de vluchten vertraagd. Maandag werden opnieuw tientallen vluchten geannuleerd.

Op dinsdag kon er weer volgens schema worden gevlogen.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...-stroom-uitschakelde.html

Dat is pas wat je noemt een "Oeps!"-momentje :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Als die systemen 24 uur per dag moeten draaien, mogen deze toch niet via 1 knop allemaal uit te zetten zijn?
En als het in de meterkast een groep wordt uitgezet, dienen de servers gewoon via de ups worden gevoed.

Er was denk ik wel meer aan de hand i.p.v. enkel de monteur die de stroom uitschakelt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Nat-Water schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 00:22:
[...]

Heh, I feel your pain. Ook paar weken terug gehad bij mijn 1e keer Privium. Kreeg zelfs nog een opmerking van de douanier 'of ik niet even de scan moest controleren'.

Grootste nadeel is nog dat ik het voorlopig niet kan herproberen - binnen Europa is alleen je pas voldoende.
Binnen Schengen bedoel je dan?

If so, ik kom altijd uit UK dus moet sowieso de oogscan doen dan lijkt me.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vraagje: ik zit naar tickets te kijken naar Guadalajara Mexico en heb nu een ticket waar ik op de terugweg 1 uur overstap tijd in Mexico City heb (dus van Domestic naar Internationaal). Ga ik dat halen? Ik heb het 1x eerder gedaan en volgens mij moest je dan fysiek naar een andere terminal dacht ik. Alles wordt uitgevoerd door AeroMexico en staat op 1 ticket :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:17
kamstra schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Ja, dat bedoelde ik ;) . Het was laat gisteravond.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Onbekend schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:27:
Als die systemen 24 uur per dag moeten draaien, mogen deze toch niet via 1 knop allemaal uit te zetten zijn?
En als het in de meterkast een groep wordt uitgezet, dienen de servers gewoon via de ups worden gevoed.

Er was denk ik wel meer aan de hand i.p.v. enkel de monteur die de stroom uitschakelt.
Een mensenleven gaat voor op uptime. Als de noodstop knop gebruikt wordt dan gaat de boel uit.

Dat de recovery daarna zo lang duurt is niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
kamstra schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Houd er ook rekening mee dat de kmar ook steekproeven kunnen doen, ik had er vorige week zo 1 te pakken , identificatie niet mogelijk, moest toch langs kmar. 2 dagen later zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Atlas schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:44:
Vraagje: ik zit naar tickets te kijken naar Guadalajara Mexico en heb nu een ticket waar ik op de terugweg 1 uur overstap tijd in Mexico City heb (dus van Domestic naar Internationaal). Ga ik dat halen? Ik heb het 1x eerder gedaan en volgens mij moest je dan fysiek naar een andere terminal dacht ik. Alles wordt uitgevoerd door AeroMexico en staat op 1 ticket :)
Outbound moet op zich wel lukken - en je hebt de garantie van AeroMexico dat het kán lukken. Maar toch is het wel erg krap bemeten allemaal en zou ik toch liever kijken of je niet 1,5 tot 2u kan regelen. Je hebt daar immers toch net iets minder consumentenbescherming dan hier als het dan toch misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het begin wat leuke oude kisten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ANdrode schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:30:
[...]

Een mensenleven gaat voor op uptime. Als de noodstop knop gebruikt wordt dan gaat de boel uit.
Wat mij verbaast is dat BA blijkbaar niet met redundante datacenters werkt. In de branch waar ik werk is dubbele datacenters voor bedrijfskritische systemen de norm.
BA vond dat blijkbaar de kosten niet waard en hebben het risico geaccepteerd. Daar zullen ze nu waarschijnlijk nog wel een keertje over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Onbekend schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:27:

Omgekeerd. De energievoorziening moet met een knop uit te schakelen zijn omwille van veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

ANdrode schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:30:
[...]

Dat de recovery daarna zo lang duurt is niet acceptabel.
Een monteur zet niet iets uit d.m.v. een noodstop. Zelf zou ik niet eens weten waar een noodstop zou moeten zitten in een serverpark.

En in een branche waar miljoenen aan omzet wordt gedraaid is het bedrijfsrisico zeer groot als je de core van het bedrijf zomaar uit kunt zetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

downtime schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Wat mij verbaast is dat BA blijkbaar niet met redundante datacenters werkt. In de branch waar ik werk is dubbele datacenters voor bedrijfskritische systemen de norm.
BA vond dat blijkbaar de kosten niet waard en hebben het risico geaccepteerd. Daar zullen ze nu waarschijnlijk nog wel een keertje over nadenken.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet doen. Wel dat, as usual, die backup niet goed werkte misschien }:O.
CyBeR schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:40:
[...]

Omgekeerd. De energievoorziening moet met een knop uit te schakelen zijn omwille van veiligheid.
True.
Onbekend schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Een monteur zet niet iets uit d.m.v. een noodstop. Zelf zou ik niet eens weten waar een noodstop zou moeten zitten in een serverpark.

En in een branche waar miljoenen aan omzet wordt gedraaid is het bedrijfsrisico zeer groot als je de core van het bedrijf zomaar uit kunt zetten.
Wel als je aan de energievoorziening van het serverpark zou moeten sleutelen (neem ik aan). Uitzetten moet wel kunnen, maar dat daar geen reserve-voorzieningen zijn kan ik me echt niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 09:58
Garyu schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:55:
Wel als je aan de energievoorziening van het serverpark zou moeten sleutelen (neem ik aan). Uitzetten moet wel kunnen, maar dat daar geen reserve-voorzieningen zijn kan ik me echt niet voorstellen.
Als je verkeerd schakelt gaat het natuurlijk fout.

Waarschijnlijk is dat hier ook gebeurd of weigerde het systeem om juist te schakelen en dan is het vrij makkelijk om "human error" te gebruiken, vooral als je een publiek bedrijf bent. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ook een fijne maatschappij, American Airlines. Enkeltje van MIA naar BNA, $305,-. Ga ik afrekenen, verander ik mijn billing address naar NL: 392,-, maar dan EUR.

EDIT:

Ik houd zo een beetje mijn schema bij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NcuXlKKHNimNiph6oa0dMTyE/thumb.png

Heeft iemand een standalone applicatie die dat mooier/beter kan? Er zijn apps online, maar ik wil niet mijn boekingscodes delen met derden.

[ Voor 58% gewijzigd door PWM op 02-06-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik gebruik voor mijn collegas ook een Excel sheet zodat ze weten waar ik uit hang.
Voor mezelf, omdat ik eigenlijk altijd met Skyteam members vlieg, de KLM App om overzicht te bewaren.
Daarnaast nog mijn agenda omdat die ook rekening houdt met de timezones e.d. (ik ben komende 3 weken een aantal maal in Azie en dan is het lastig bij te houden met een sheetje).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:40:
Voor mezelf, omdat ik eigenlijk altijd met Skyteam members vlieg, de KLM App om overzicht te bewaren.
Daar mist Delta dan weer in helaas, dat maakt het voor mij lastiger. Maar Excel werkt op zich natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
PWM schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:51:
[...]

Daar mist Delta dan weer in helaas, dat maakt het voor mij lastiger. Maar Excel werkt op zich natuurlijk :p
Die hebben dan weer een partnership met KLM dus die kan je ook in je app zien. :)

https://www.klm.com/trave...th_klm_partners/index.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 02-06-2017 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Piet91 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:57:
Vanmorgen kwam KL612 om 06:37 uur aan vanuit Chicago. De vlucht werd uitgevoerd door de Boeing 747-400 PH-BFE "City of Melbourne".
Heb ik een paar weken geleden nog mee gevlogen en die piepte en kraakte aan elke kant.
Zat meer ducttape aan de binnenkant verwerkt dan er in de plaatselijke bouwmarkt op voorraad is. :)

Volgende keer edit gebruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 02-06-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Die hebben dan weer een partnership met KLM dus die kan je ook in je app zien. :)

https://www.klm.com/trave...th_klm_partners/index.htm
Helaas. Delta zit op een ander systeem. Zelfs de service desk van KLM kan ze niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Klm gebruikt Amadeus, Delta zit op Worldspan als boekingssysteem. Je gaat de vluchten uiteindelijk kunnen zien in elkaars App, maar vaak pas na inchecken oid. In ieder geval te laat om voor dit doel te gebruiken :+

Pagina: 1 ... 44 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek