Die 2 Wamos Air 747's zijn ook ingezet om Amsterdam-Stockholm te doen?Piet91 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:07:
[...]
Zo zag het er overigens op Schiphol-Oost eruit:
[afbeelding]170523 Part of the fleet bringing Ajax fans to Stockholm for the UEFA final by mzunguwamap, on Flickr
Ja. Een enorme vloot toestellen vloog woensdag tussen Amsterdam/Rotterdam en Stockholm.MrLink schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:05:
Die 2 Wamos Air 747's zijn ook ingezet om Amsterdam-Stockholm te doen?

Evenals deze Corsair 747 met 533 stoelen (ter vergelijking; in de KLM 747 gaan 408):

Na tijden onduidelijkheid en gespeculeer is de kogel door de kerk; de Boeing 707 van John Travolta gaat naar de Historical Aircraft Restoration Society (HARS) op Illawarra Regional Airport.
Het bijna 53 jaar oude toestel (in oktober 1964 aan Qantas geleverd) staat momenteel nog altijd op de luchthaven van Brunswick, Georgia:

Ter herinnering; HARS heeft nog meer mooi spul staan zoals een Lockheed L-1049 Super Constellation, Consolidated PBY Catalina en ook de record-houder (Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3")RELEASED BY JOHN TRAVOLTA TODAY
John Travolta’s Boeing 707 Aircraft
It gives me great pleasure to make this exciting historical announcement that my beloved Boeing 707 aircraft has been donated to the Historical Aircraft Restoration society (HARS) based in the town of Albion Park, approximately 90 miles (140 km) south of the city of Sydney in Australia.
As many of you will know, flying is a passion of mine and I am just so grateful to be fortunate enough to count many hours flying such a beautiful aircraft.
The aircraft was originally delivered to Qantas Airways in 1964 and was converted for private use after it finished its life with “The Flying Kangaroo”.
I was honoured to have the 707 repainted in the original Qantas colours when I became the ambassador for the airline, and it’s so fitting that many of the volunteers at HARS are retired Qantas employees.
The aircraft currently requires a lot of work to be restored to a safe flying state and having seen first hand the dedication and passion of people at HARS, I have no doubt this beautiful and historical aircraft will be flying again.
HARS have an impressive track record of restoring historical aircraft and I have personally flown in a Super Constellation that they restored to flying condition from almost nothing.
I am hoping to be part of the crew to fly the aircraft to Australia, supported by well qualified and experienced pilots and engineers.
In making this announcement, I would like to mention the significant support given by the Bendigo Bank Oak Flats and Shellharbour Community Bank Branches who as a local organization, have been very supportive of HARS’ efforts in aircraft restoration.
Thanks must also go to QBE Insurance (Australia) Limited Services for their significant support as well.
I am truly excited by this project and am just so pleased that this beautiful aircraft, for which I obviously have very fond memories, will continue to fly well into the future.
Thank you
Boeing 747-400 VH-OJA van Qantas die daar op zondag 8 maart 2015 naar toe gevlogen werd vanuit Sydney (een vlucht van 12 minuten): Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"
En dat leverde deze gave beelden op:

Uiteindelijk zal de 707 zich hier bijvoegen:

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 27-05-2017 13:22 ]
Je zal maar met BA van LHR of LGW vliegen vandaag..
British Airways has cancelled all flights from Heathrow and Gatwick until 18:00 BST because of computer problems. A "major IT system failure that is causing very severe disruption to our flight operations worldwide", the airline said. It apologised for the "global system outage" and said it was "working to resolve the the problem".
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wow, ze zijn bezig om het op te lossen? Goed dat ze het even zeggen, want dat hadden we zelf nooit kunnen bedenken.
Zijn ze nog op zoek naar meer open deuren die ze in kunnen trappen?
Zijn ze nog op zoek naar meer open deuren die ze in kunnen trappen?
Virussen? Scan ze hier!
Live vertrek van Trump/Air Force 1 vanaf Naval Air Station Sigonella
https://www.pscp.tv/airlivenet/1yNGaqdkgpjGj /
[edit] oh never mind, de stream werd gestopt voordat het toestel goed en wel de lucht in was
https://www.pscp.tv/airlivenet/1yNGaqdkgpjGj /
[edit] oh never mind, de stream werd gestopt voordat het toestel goed en wel de lucht in was

[ Voor 42% gewijzigd door El Jefe op 27-05-2017 17:52 ]
Mijn dochter wacht in BA286 (SFO->LHR) nog steeds op het verlaten van het vliegtuig en alle informatie die zij heeft heeft zij zelf opgezocht bij de BBC. Het personeel weet niets of mag niets vertellen, ook niet over mogelijke tijdsbestek of overstap. BLijf zitten en wij lossen het op is de boodschap.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Dat is de moeilijkheid. Als je weet dat het 24 uur vertraagt is, ga je de stad in. Hanteren ze de Tui methode (elk uur met een uur vertragen) zit je vast. Ook als ze dat 24x doen.
"Following the major IT system failure experienced earlier today, with regret we have had to cancel all flights leaving from London Heathrow and Gatwick for the rest of today, Saturday 27 May."
Op het moment dat het syteem weer werkt zal het ook nog wel even duren voordat alles weer normaal is.
Probleem nu is dat alle hotels ondertussen wel zo'n beetje vol zitten je toedele[quote][
Op het moment dat het syteem weer werkt zal het ook nog wel even duren voordat alles weer normaal is.
Probleem nu is dat alle hotels ondertussen wel zo'n beetje vol zitten je toedele[quote][
[ Voor 96% gewijzigd door Grouchy op 27-05-2017 20:03 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Lijkt me dat je dit bijna alleen op kunt lossen door een volledige cycle van vluchten over te slaan.Grouchy schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:50:
Man wat een puinzooi zal het daar zijn

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik ben blij dat ik vandaag niets met BA te maken heb, wat een puinzooi.. 
Over puinzooi gesproken:
Constructiefoutje?

Over puinzooi gesproken:
Een deel van een nieuwe parkeergarage bij Eindhoven Airport is vanavond ingestort. De garage was nog in aanbouw.
Het is niet duidelijk of er slachtoffers zijn gevallen.

Constructiefoutje?
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Hopen dat alles morgen werktalexbl69 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:54:
[...]
Lijkt me dat je dit bijna alleen op kunt lossen door een volledige cycle van vluchten over te slaan.
Man wat een puinzooi zal het daar zijn
Baggage was zo te zien ook een puinhoop, nu wil je echt niet als non-status pax met BA vliegen.
Hoe krijg je dat voor elkaar in Nederland?mambo No5 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:59:
Ik ben blij dat ik vandaag niets met BA te maken heb, wat een puinzooi..
Over puinzooi gesproken:
[...]
[afbeelding]
Constructiefoutje?
Enne:
Volgens een getuige is de stroom op Eindhoven Airport uitgevallen. Daar zal ook weinig meer vertrekken.
[ Voor 28% gewijzigd door Grouchy op 27-05-2017 20:06 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Dit. Men heeft door het opheffen van de vluchten (granted; een andere optie hebben ze niet als je geen werkend overkoepelend systeem hebt) morgen sowiso het een en ander aan problemen:Grouchy schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:04:
[...]
Hopen dat alles morgen werkt. Een hoop kisten en crew staan/zijn waarschijnlijk niet op de goede plek. Denk dat er morgen nog behoorlijk wat flightdisruptions zijn (Kijkend naar soortgelijke situaties van Southwest en Delta)
Baggage was zo te zien ook een puinhoop, nu wil je echt niet als non-status pax met BA vliegen.
- Personeel is niet op de goede plek pf zit aan de tax qua werkuren (met name bij piloten een probleem)
- Vliegtuigen staan niet waar ze horen staan
- Er zitten heel erg veel reizigers gestrand over de hele wereld welke alsnog vervoerd moeten worden. Een extra vlucht inzetten gaat je niet lukken (want geen personeel of materieel) waardoor iedereen verdeeld moet gaan worden over de vluchten van de volgende dag. Echter kunnen deze ook al vrijwel vol zitten, waardoor je potentieel mensen over meerdere dagen moet gaan spreiden om iedereen daadwerkelijk weg te krijgen
- Met name op Heathrow is er ontiegelijk veel baggage achtergebleven in het bagagesysteem en in de terminal; dit hoort bij de reiziger te blijven, maar gezien de chaos kan je dat ook wel schudden om nog geregeld te krijgen.
Etc etc.. Ik heb er persoonlijk een hard hoofd in dat men dit deze week -laat staan dit weekeinde- nog recht weten te brijen. Erg vervelend voor degenen die nu van BA afhankelijk zijn en niet 'even' zelf het geld hebben om een nieuw ticket kunnen regelen; ik zou er niet aan moeten denken dat mij dit zou overkomen..

Quote van Flyertalk:
If I can trust FR, there's currently only 24 BA planes in the air (a number that will surely fall as the morning flights begin to arrive at their destinations). That means over 90% of their fleet is currently on the ground. Whoops. You normally need a natural disaster or international emergency for that.
http://nieuws.eindhovenai...erminal-in-handen-van-bam[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar in Nederland?
Enne:
Volgens een getuige is de stroom op Eindhoven Airport uitgevallen. Daar zal ook weinig meer vertrekken.
De nieuwe garage (P1) had dus q2 2017 opgeleverd moeten worden; dat zal nu wel wat later worden denk ik zo.
[ Voor 7% gewijzigd door mambo No5 op 27-05-2017 20:25 ]
Heb ook wel eens door overmacht (orkaan) niet kunnen vliegen naar een vliegveld. Ben toen binnen de alliantie omgeboekt en was uiteindelijk een paar uur later op de bestemming. Nu snap ik dat dat nu ook lastig is als je server het niet doet, maar dat kan de komende dagen natuurlijk wel wat druk verlichten.mambo No5 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:20:
[...]
Dit. Men heeft door het opheffen van de vluchten (granted; een andere optie hebben ze niet als je geen werkend overkoepelend systeem hebt) morgen sowiso het een en ander aan problemen:
- Personeel is niet op de goede plek pf zit aan de tax qua werkuren (met name bij piloten een probleem)
- Vliegtuigen staan niet waar ze horen staan
- Er zitten heel erg veel reizigers gestrand over de hele wereld welke alsnog vervoerd moeten worden. Een extra vlucht inzetten gaat je niet lukken (want geen personeel of materieel) waardoor iedereen verdeeld moet gaan worden over de vluchten van de volgende dag. Echter kunnen deze ook al vrijwel vol zitten, waardoor je potentieel mensen over meerdere dagen moet gaan spreiden om iedereen daadwerkelijk weg te krijgen
- Met name op Heathrow is er ontiegelijk veel baggage achtergebleven in het bagagesysteem en in de terminal; dit hoort bij de reiziger te blijven, maar gezien de chaos kan je dat ook wel schudden om nog geregeld te krijgen.
Etc etc.. Ik heb er persoonlijk een hard hoofd in dat men dit deze week -laat staan dit weekeinde- nog recht weten te brijen. Erg vervelend voor degenen die nu van BA afhankelijk zijn en niet 'even' zelf het geld hebben om een nieuw ticket kunnen regelen; ik zou er niet aan moeten denken dat mij dit zou overkomen..
Maar als het al zo lang zo grandioos niet werkt... je zou bijna gaan denken dat het IT systeem een SPOF is.

Goede stresstest in ieder geval. Nu voor personeel, passagiers en vliegvelden en hopelijk ooit ook weer voor het IT systeem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Is bij Delta ook voorgevallen, en de marges in de luchtvaart zijn blijkbaar zo laag (hoeft niet te verbazen) dat IT het laatste is waarin ze investeren. Ik wil niet weten hoe het er bij andere maatschappijen aan toegaat.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Is er dan echt niet iets van een backup ofzo? Bv aanhaken bij een ander?Piet91 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:29:
BA toestellen worden onder andere geparkeerd op taxibanen e.d. van Heathrow. Sommige staan daar al uren.
Dan zit je lekker...
Chaos daar.
[afbeelding]
Terminal 5 is nog steeds vol op Heathrow, dochter is nu onderweg met de bus naar een hostel waar zij de nacht gaat doorbrengen op een slaapzaal.
Waarschijnlijk kan zij pas maandag naar Amsterdam vliegen en overweegt de trein te nemen op zondag.
De bagage zal wel later de komende week zijn.
Waarschijnlijk kan zij pas maandag naar Amsterdam vliegen en overweegt de trein te nemen op zondag.
De bagage zal wel later de komende week zijn.
Trein is al uitverkocht voor morgen, althans krijg niets meer op de sites te zien wat beschikbaar is naar Brussel of Parijs. Verschillende busondernemingen geven ook niets meer voor morgen. Er zijn natuurlijk meer mensen met dat idee. Wel waardeloos zoiets.
Vast niet veel beter. Het is inderdaad denk ik een sluitpost in de begroting en zolang het werkt, niet meer aankomen.Borromini schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:41:
Is bij Delta ook voorgevallen, en de marges in de luchtvaart zijn blijkbaar zo laag (hoeft niet te verbazen) dat IT het laatste is waarin ze investeren. Ik wil niet weten hoe het er bij andere maatschappijen aan toegaat.
[ Voor 46% gewijzigd door Bastien op 27-05-2017 21:34 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
"Waarschijnlijk maandag" lol, klinkt als non-status pax priority. Zou voor de refund gaan en meteen zelf iets zoeken: kijken of je een ticket bij KLM, Easyjet, Flybe ofzo beschikbaar is. Londen zal waarschijnlijk nu uitverkocht zijn maar denk dat er wel beschibaarheid is voor BHX, SOU, NWI - AMS.
Of er gewoon het beste ervan maken en morgen Londen bezoeken
Of er gewoon het beste ervan maken en morgen Londen bezoeken
[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 27-05-2017 21:44 ]
Eerst maar eens thuis zien te komen: bus bemachtigd van Victoria Station naar Amsterdam. Refund van het laatste vluchtdeel evenals de vertragingsclaim ziet zij dan maandag wel, na contact met BA.
Als IT'er vind ik het verhaal van de 'global freeze of the system' een tikkeltje ongeloofwaardig overigens, er zou een PSU defect zijn geraakt, aldus de RCA.
Ik kan mij alleen iets voorstellen bij een defecte PSU die meteen een cruciale coreswitch roostert en het hele netwerk down brengt. Aan de andere kant, SPOF in de core? Nou ja.
Als IT'er vind ik het verhaal van de 'global freeze of the system' een tikkeltje ongeloofwaardig overigens, er zou een PSU defect zijn geraakt, aldus de RCA.
Ik kan mij alleen iets voorstellen bij een defecte PSU die meteen een cruciale coreswitch roostert en het hele netwerk down brengt. Aan de andere kant, SPOF in de core? Nou ja.
Goed dat ze iets gevonden heeft.DeBolle schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:49:
Eerst maar eens thuis zien te komen: bus bemachtigd van Victoria Station naar Amsterdam. Refund van het laatste vluchtdeel evenals de vertragingsclaim ziet zij dan maandag wel, na contact met BA.
Om wat voor reden dan ook, BA is niet de eerste airline waar het volledig misging en het systeem volledig plat ging, tot nu toe is de score voor 2016-17: UA, SW 2x, Dl 2x, BA
Nog bedankt voor je terugkoppeling! Inmiddels ben ook ik online ingecheckt, maar geen stoelkeuze beschikbaar. Ook via twitter konden ze niets doen (alle Economy Comfort en extra beenruimte stoelen bezet), en deden de suggestie om morgen op Schiphol hun collega's te vragen.Halldor schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:11:
[...]
Inmiddels ben ik online ingecheckt, ik kon tijdens het inchecken ook geen stoel kiezen. Via KLM Twitter heb ik nog wel mijn stoel kunnen wijzigen. Helaas waren alle Economy Comfort stoelen al bezet.
We zullen zien, in principe zitten we op 42B en C, stoel A was vanmiddag nog leeg volgens de China Airlines app. Als dat zo blijft is het wel prima.
Een Britse vakbond gooide het al op outsourcing naar India. Er zou veel kennis verdwenen zijn. Dat kan in een complexe infra het verschil betekenen tussen iets fixen in een uurtje en dagen zoeken naar het probleem. Aan de andere kant heeft de vakbond natuurlijk zo z'n eigen redenen om met zo'n uitleg te komen.DeBolle schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:49:
Anyway, voor BA is dit niet minder dan een catastrofe, dit kost zoveel goodwill bij klanten.
Die eigen redenen hoeven niet in strijd te zijn met de werkelijkheid, de problemen van outsourcing naar verre, goedkope buitenlanden en het bijbehorende verlies aan interne kennis zijn ondertussen echt wel redelijk gedocumenteerd.downtime schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:28:
[...]
Een Britse vakbond gooide het al op outsourcing naar India. Er zou veel kennis verdwenen zijn. Dat kan in een complexe infra het verschil betekenen tussen iets fixen in een uurtje en dagen zoeken naar het probleem. Aan de andere kant heeft de vakbond natuurlijk zo z'n eigen redenen om met zo'n uitleg te komen.
Hadden ze die nog danAnyway, voor BA is dit niet minder dan een catastrofe, dit kost zoveel goodwill bij klanten.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Hmm, gelukkig vlieg ik morgen GVA-LCY, denk niet dat er enige impact is op de LCY vloot, anders dan wellicht een volle vlucht, we'll see
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Grappige loophole gevonden in het KLM/AMEX punten systeem.
Ik heb tickets geboekt. Een uur na het boeken kwam er een mail die er voor zorgde dat alles op zijn kop ging. Ik ben naar de KLM site gegaan en heb geannuleerd (binnen 24 uur kan dat altijd).
Deze annulering duurt echter 3 dagen. AMEX heeft ondertussen de bedragen verwerkt en de punten gegeven. Deze worden 1 maandelijks bijgeschreven, maar gedurende de maand berekend. Er is dus niet 1 berekening aan het einde, maar per regel op het moment van bijschrijven.
3 dagen later kwam de credit. Maar die hebben geen effect op de vergeven punten. En bij KLM zijn die dan niet alles award miles, maar ook levelmiles.
TLDR: Als jij een businessclass ticket boekt voor 6k en weer annuleert, heb je 10k-12k levelmiles.
BA heeft 42 miljoen passagiers per jaar. Als je dan grofweg 1.5 dag maximale compensatie moet uitkeren, praten we over 160.000 reizigers.
Ik heb tickets geboekt. Een uur na het boeken kwam er een mail die er voor zorgde dat alles op zijn kop ging. Ik ben naar de KLM site gegaan en heb geannuleerd (binnen 24 uur kan dat altijd).
Deze annulering duurt echter 3 dagen. AMEX heeft ondertussen de bedragen verwerkt en de punten gegeven. Deze worden 1 maandelijks bijgeschreven, maar gedurende de maand berekend. Er is dus niet 1 berekening aan het einde, maar per regel op het moment van bijschrijven.
3 dagen later kwam de credit. Maar die hebben geen effect op de vergeven punten. En bij KLM zijn die dan niet alles award miles, maar ook levelmiles.
TLDR: Als jij een businessclass ticket boekt voor 6k en weer annuleert, heb je 10k-12k levelmiles.
Denk dat er al 50 BA advocaten bezig zijn om een case te maken voor "overmacht" en aan de andere kant minstens evenzoveel advocaten die er voor willen zorgen dat het niet onder "overmacht" valt.Bastien schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:29:
[...]
Heb ook wel eens door overmacht (orkaan) niet kunnen vliegen naar een vliegveld.
BA heeft 42 miljoen passagiers per jaar. Als je dan grofweg 1.5 dag maximale compensatie moet uitkeren, praten we over 160.000 reizigers.
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 28-05-2017 08:23 ]
Beroepen op overmacht lijkt me vrij kansloos. Een cyberattack was al min of meer uitgesloten, terrorisme en sabotage liggen ook niet voor de hand, en dan komen we bij het soort storingen waar je BA gewoon op aan kunt spreken.PWM schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:14:
Denk dat er al 50 BA advocaten bezig zijn om een case te maken voor "overmacht" en aan de andere kant minstens evenzoveel advocaten die er voor willen zorgen dat het niet onder "overmacht" valt.
Dit was mij ook al een keer opgevallen. Ik wijzig/cancel vrij vaak vluchten en heb niet het idee dat het altijd even goed gaat qua punten :-)PWM schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:14:
Grappige loophole gevonden in het KLM/AMEX punten systeem.
Verwijderd
Waarom duurt de bagageafhandeling altijd zo gruwelijk lang op Schiphol. De afgelopen twee weken op vier vliegvelden geweest en overal heb je na de paspoortcontrole direct je bagage, maar op Schiphol sta je weer ruim een uur te wachten. Dit keer omdat ze toch ineens een container hadden 'gevonden' ruim na de overige bagage. Na twee vermoeiende weken is dat wel het laatste waar je op wil wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2017 12:00 ]
Waarschijnlijk heb je te kort voor de paspoortcontrole gestaanVerwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:58:
Waarom duurt de bagageafhandeling altijd zo gruwelijk lang op Schiphol. De afgelopen twee weken op vier vliegvelden geweest en overal heb je na de paspoortcontrole direct je bagage, maar op Schiphol sta je weer ruim een uur te wachten. Dit keer omdat ze toch ineens een container hadden 'gevonden' ruim na de overige bagage. Na twee vermoeiende weken is dat wel het laatste waar je op wil wachten.
Zo heeft het vliegveld van Houston het zelfde probleem ook opgelost. Passagiers klaagden dat ze te lang op hun bagage moesten wachten, de oplossing was simpelweg de looptijd van de aankomstgate tot de bagage langer maken. En weg waren de klachten.H92! schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:09:
[...]
Waarschijnlijk heb je te kort voor de paspoortcontrole gestaanLaatste keer dat ik er was (twee weken geleden), was het zo'n 45+ minuten wachten bij paspoortcontrole, dan ligt je koffer wel direct op de band... liever rondlopen bij bagageband dan stil moeten staan in de rij
https://mobile.nytimes.co...g-in-line-is-torture.html
Verwijderd
Had trouwens een hele rare Go-around vanmorgen. Hele rustige omstandigheden en ineens geeft het toestel vol gas om een nieuwe poging te gaan wagen. Landingsgestel was nog niet eens uit... In de tweede poging een perfecte landing, je voelde echt bijna niets.
Welke vlucht? Misschien stond er een ander toestel net iets langer dan gepland op de baan waardoor er niet geland kon worden.Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:42:
Had trouwens een hele rare Go-around vanmorgen. Hele rustige omstandigheden en ineens geeft het toestel vol gas om een nieuwe poging te gaan wagen. Landingsgestel was nog niet eens uit... In de tweede poging een perfecte landing, je voelde echt bijna niets.
---
Nieuw bericht van Alex Cruz, British Airways CEO
Geen high-viz vest meer nodig daar op kantoor, dus het lijkt weer enigzins op orde te komen
[ Voor 21% gewijzigd door El Jefe op 28-05-2017 15:09 ]
Gisteren trouwens ook de first flight van de MC-21 geweest:

[
Filmpje ervan:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nUMjwU26uTM]

Filmpje ervan:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nUMjwU26uTM]
Virussen? Scan ze hier!
Indeed - ben erg benieuwd naar prestaties van deze machine. En beetje trots ook, aangezien 'wij' ook aan boord zijn met cockpit electronica
.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
Weet iemand dit. Ik boek al tijden mijn vliegtickets via een aantal verschillende tussenpersonen (Gate1 bijvoorbeeld) omdat dit vaak toch een paar tientjes scheelt. Maar nu zag ik Alitalia voorbijkomen voor een van mijn vluchten en die boek ik uiteraard niet ivm faillismentrisico. Maar hoe zit het met het failliet gaan van een tussenpersoon. Ben ik dan mijn geld/vliegticket kwijt?
Antwoord op je vraag weet ik niet, aangezien ik niet weet of de OTA het ticket al heeft betaald aan de luchtvaartmaatschappij. Maar ik zou sowieso betalen met creditcard, zodat je je geld in ieder geval niet kwijt bent in het geval van een faillissementVerwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:45:
Weet iemand dit. Ik boek al tijden mijn vliegtickets via een aantal verschillende tussenpersonen (Gate1 bijvoorbeeld) omdat dit vaak toch een paar tientjes scheelt. Maar nu zag ik Alitalia voorbijkomen voor een van mijn vluchten en die boek ik uiteraard niet ivm faillismentrisico. Maar hoe zit het met het failliet gaan van een tussenpersoon. Ben ik dan mijn geld/vliegticket kwijt?
Het ticket moet je sowieso betalen. Of laat ik zeggen: iemand moet het doen. Als jij een ticket koopt en dat in termijnen betaalt bv. dan is het degene waar jij je ticket gekocht hebt die het volle pond al moet neerleggen.
Geen geld, geen ticket. Dus ja, het ticket is sowieso al betaald.
Geen geld, geen ticket. Dus ja, het ticket is sowieso al betaald.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
In principe zou ik niet teveel service van een OTA verwachten. Die paar tientjes die je bespaart zijn precies je kans op enig vorm van service die je bij andere service providers wel betaalt. That being said, als ze alleen het ticket voor je doorboeken, dan heb je er daarna eigenlijk niks meer mee te maken. Van jouw geld betalen ze in principe je ticket, dat je vervolgens bij de vervoerder gebruikt.oohh schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:48:
[...]
Antwoord op je vraag weet ik niet, aangezien ik niet weet of de OTA het ticket al heeft betaald aan de luchtvaartmaatschappij. Maar ik zou sowieso betalen met creditcard, zodat je je geld in ieder geval niet kwijt bent in het geval van een faillissement
Het spreekwoordelijke addertje: als ze alleen reserveren maar nog niet boeken, omdat ze bijvoorbeeld nog wachten op een gunstiger prijs, dan heb jij al betaald maar zij hebben je ticket nog niet geregeld. Gaan ze in deze periode failliet, dan heb je dikke pech gehad.
Ik probeer hierom zoveel mogelijk met credit card te betalen, zodat ik in ieder geval op die manier mijn geld terugkrijg mocht de tussenpartij of de vervoerder failliet gaan.
Aan de andere kant: het is een risico-inschatting. Het gaat het meestal niet om echt veel geld, zeg tussen de 100€ en 500€. Val je daar in het ergste geval dood van om of niet? Zoja, dan inderdaad ook kijken naar reisverzekering die eventueel faillissement afdekt. Op dergelijke bedragen is ook een reisverzekering niet heel erg nodig, want ook dat risico kan je zelf dragen.
Verwijderd
Ik heb juist altijd het idee dat de lagere prijs vooral komt doordat ik niet met creditcard betaal. Zodra je met een creditcard wil betalen kan je net zo goed naar de website van de betreffende airliner gaan. Als ik elke keer 30 tot 50 euro extra moet betalen om elk mogelijk risico af te dekken dan schiet ik daar niets mee op.oohh schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:48:
[...]
Antwoord op je vraag weet ik niet, aangezien ik niet weet of de OTA het ticket al heeft betaald aan de luchtvaartmaatschappij. Maar ik zou sowieso betalen met creditcard, zodat je je geld in ieder geval niet kwijt bent in het geval van een faillissement
Op zich vind ik dit soort risico's meestal acceptabel , maar dan moet ik wel een reële inschatting kunnen maken. Vandaar dat deze vraag opkwam bij me.
Ja, Profit Hunter 
Wel jammer dat het alleen de kop is, en dat de livery niet over de hele kist is uitgerekt
Wel jammer dat het alleen de kop is, en dat de livery niet over de hele kist is uitgerekt

Virussen? Scan ze hier!
KL in flight upgrade is ook niet echt een goedkope aangelegenheid, de crew kwam net vragen of ik voor miles wilde upgraden naar business (ams-bah) dat zou ongeveer 47k miles kosten one way. Online is dat toch een stukje interesanter voorafgaand aan de vlucht.
Snap het ook nooit waarom het duurder zou moeten zijn.
Een uur eerder bij de KL ticketing balie op Schiphol of in de KL lounge 20k-30k Skymiles. Als je het tijdens het boeken doet kost het 20k Skymiles one way.
Als iemand pas in flight gaat upgraden dan mist die pax daarboven op ook nog eventuele SP/lounge access voordelen.
Een uur eerder bij de KL ticketing balie op Schiphol of in de KL lounge 20k-30k Skymiles. Als je het tijdens het boeken doet kost het 20k Skymiles one way.
Als iemand pas in flight gaat upgraden dan mist die pax daarboven op ook nog eventuele SP/lounge access voordelen.
[ Voor 20% gewijzigd door Grouchy op 29-05-2017 16:47 ]
En zoals verwacht, geen centje pijn met BA vandaag naar LCY.
Zelfs 15minuten voor geplande tijd weer voetjes op de grond
Donderdag de volgende vlucht
Zelfs 15minuten voor geplande tijd weer voetjes op de grond
Donderdag de volgende vlucht
Worden die punten dan niet weer in mindering gebracht op toekomstige AF/KLM aankopen? Ik kan me voorstellen dat ze geen mechanisme in place hebben om een puntendeductie te doen op je Flying Blue account, maar misschien verrekenen ze het dan in de toekomst. Dan kan je theoretisch nog steeds de aankoop doen en daarna je AMEX cancelen, maar de meeste mensen zullen 'm toch wel willen houdenPWM schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:14:
Verwijderd
Dat het duurder is snap ik wel hoor. Mensen zijn vatbaar om te betalen voor een upgrade als ze er bijvoorbeeld weer achter komen hoe krap de Economy class is, een obese buurman hebben of net een huilende baby voor zich hebben zitten.... Dan is die upgrade je meer waard dan als je aan de balie staat.Grouchy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:46:
Snap het ook nooit waarom het duurder zou moeten zijn.
Klinkt als veel te veel gedoe voor een klein issueTim_R schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:30:
[...]
Worden die punten dan niet weer in mindering gebracht op toekomstige AF/KLM aankopen? Ik kan me voorstellen dat ze geen mechanisme in place hebben om een puntendeductie te doen op je Flying Blue account, maar misschien verrekenen ze het dan in de toekomst. Dan kan je theoretisch nog steeds de aankoop doen en daarna je AMEX cancelen, maar de meeste mensen zullen 'm toch wel willen houden
Sometimes you need to plan for coincidence
Wordt echt wel gestimuleerd. Genoeg mogelijkheden voordat je incheckt, tijdens de OLCI of op de luchthaven zelf. Als je het manifest/E-PIL/SkyPro devices 'Guest Services Tool' ziet zie je dat er behoorlijk wat pax voorin zitten die een upgrade hebben. Afgelopen week bij een KLM operated vlucht zag ik alleen al rond de 7 upgrades direct boven en onder mijn naam.Borromini schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:30:
Uiteindelijk komt het ook beter over als maatschappij als je business vol zit... Je snapt toch niet dat ze dat niet wat 'stimuleren'.
De rest vul je met personeel & aanhang, m'n laatste Delta TATL had er 8; kost je als maatschappij bijna niks en je personeel is ook weer blij
2 en 3 begrijp ik helemaal. Die krappe Economy class; als je 47K miles mag aftikken dan ben je hoogstwaarschijnlijk meer dan 1x naar Azie ofzo geweest en ben je denk ik aardig bekend met EconomyVerwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:33:
[...]
Dat het duurder is snap ik wel hoor. Mensen zijn vatbaar om te betalen voor een upgrade als ze er bijvoorbeeld weer achter komen hoe krap de Economy class is, een obese buurman hebben of net een huilende baby voor zich hebben zitten.... Dan is die upgrade je meer waard dan als je aan de balie staat.
Ik had het specifiek over upgrades on-boardGrouchy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:06:
[...]
Wordt echt wel gestimuleerd. Genoeg mogelijkheden voordat je incheckt, tijdens de OLCI of op de luchthaven zelf. Als je het manifest/E-PIL/SkyPro devices 'Guest Services Tool' ziet zie je dat er behoorlijk wat pax voorin zitten die een upgrade hebben. Afgelopen week bij een KLM operated vlucht zag ik alleen al rond de 7 upgrades direct boven en onder mijn naam.
De rest vul je met personeel & aanhang, m'n laatste Delta TATL had er 8; kost je als maatschappij bijna niks en je personeel is ook weer blij
Lol, snap wel waarom dat ze dat bij KLM niet 'stimuleren'. Afgelopen donderdag de gebruikelijke situatie; tijdens het boarden staan in de forward galley enkele IPB's te wachten, tegen het einde van het boardingprocess worden ze door een FA naar de lege BC seats gewezen en settle themselves in. 10 minuten later komt de purser met onboard upgrade pax. Oopsie...Borromini schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:11:
[...]
Ik had het specifiek over upgrades on-board.
Verwijderd
De keren Azië zijn niet meer op twee handen te tellen, maar ik verdring toch iedere keer hoelang 12+ uur in de Economy is. Als je dan gaat zitten dan denk ik telkens weer "ik was even vergeten hoe krap dat ook alweer was" en "waarom zit flight entertainmentbox niet gewoon onder de stoel" en als dan een uur na het opstijgen diegene voor je de stoel naar achteren doet dan denk je "oh.. hoe ga ik ooit slapen". Hoewel het altijd wel weer helpt als je op dat moment denkt dat je voor slechts 750 euro aan de andere kant van de wereld staatGrouchy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:06:
2 en 3 begrijp ik helemaal. Die krappe Economy class; als je 47K miles mag aftikken dan ben je hoogstwaarschijnlijk meer dan 1x naar Azie ofzo geweest en ben je denk ik aardig bekend met Economy
Maar het komt ook wel een beetje door mijn postuur. Ik ben zeg maar diegene waar iemand liever niet naast zit.
Maak de verkoop van upgrades op provisiebasis voor de crew en let maar op hoe snel het gaat.Grouchy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:30:
[...]
Lol, snap wel waarom dat ze dat bij KLM niet 'stimuleren'. Afgelopen donderdag de gebruikelijke situatie; tijdens het boarden staan in de forward galley enkele IPB's te wachten, tegen het einde van het boardingprocess worden ze door een FA naar de lege BC seats gewezen en settle themselves in. 10 minuten later komt de purser met onboard upgrade pax. Oopsie...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2017 19:34 ]
Xiamen Airlines had op twee vluchten gelukkig een stoel beschikbaar voor onze kleine man. Zonder bijbetaling! Zo'n Maxi-Cosi hebben ze in Amsterdam natuurlijk vaker gezien, maar in Xiamen stonden ze bij het boarden van onze aansluitende vlucht toch raar te kijken toen ik een foto liet zien van hun 'beleid' tijdens vlucht MF812 AMS-XMN.
Hij heeft 80% geslapen en 20% gelachen. Heerlijk!
Hier tijdens vlucht MF851 XMN-SIN:
Hij heeft 80% geslapen en 20% gelachen. Heerlijk!
Hier tijdens vlucht MF851 XMN-SIN:

Lekker!
De mogelijke laptopban naar de VS is terug. Nu vanuit álle vluchten van/naar de VS:
The United States might ban laptops from aircraft cabins on all flights into and out of the country as part of a ramped-up effort to protect against potential security threats, U.S. Homeland Security Secretary John Kelly said on Sunday.
In an interview on "Fox News Sunday," Kelly said the United States planned to "raise the bar" on airline security, including tightening screening of carry-on items.
"That's the thing that they are obsessed with, the terrorists, the idea of knocking down an airplane in flight, particularly if it's a U.S. carrier, particularly if it's full of U.S. people."
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het wachten is nu gewoon op terroristen die een laptop preparen om op een bepaald, vooraf in te stellen, moment aan te gaan en daarbij de batterij kort te sluiten zodat een batterijbrand in het bagageruim gegarandeerd is. En bij voorkeur wordt dat moment dus zo gekozen, dat het vliegtuig minimaal drie uur vliegen van de dichtstbijzijnde kust is (kan gemakkelijk genoeg met de huidige ETOPS).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Inderdaad, geen bom meer nodig. Hier moet toch over nagedacht zijn? Is niet voor niets dat lit-batterijen niet in ruim mogen...Freee!! schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:08:
Het wachten is nu gewoon op terroristen die een laptop preparen om op een bepaald, vooraf in te stellen, moment aan te gaan en daarbij de batterij kort te sluiten zodat een batterijbrand in het bagageruim gegarandeerd is. En bij voorkeur wordt dat moment dus zo gekozen, dat het vliegtuig minimaal drie uur vliegen van de dichtstbijzijnde kust is (kan gemakkelijk genoeg met de huidige ETOPS).
Ik snap ook niet dat de FAA hier niet tegen in gaat. Zij weten dondersgoed lijkt mij dat de kans groter is op lithium brand dan een bom aanslag. Maar zal wel weer veel politiek aan te pas komen.
[ Voor 14% gewijzigd door upclocker op 30-05-2017 11:59 ]
Ik ben bang dat de FAA even geen zin heeft in een gevecht met Trump en de wal het schip laat keren. Een rapport van de NTSB zet meer zoden aan de dijk. * Freee!! heeft ineens denkbeelden aan kalveren, putten, dempen en verdrinkenupclocker schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:59:
Ik snap ook niet dat de FAA hier niet tegen in gaat. Zij weten dondersgoed lijkt mij dat de kans groter is op lithium brand dan een bom aanslag. Maar zal wel weer veel politiek aan te pas komen.
EDIT:
En toen werd ik echt cynisch en dacht aan de mogelijkheid om dit (na de onvermijdelijke ramp) te gebruiken voor impeachment
[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 30-05-2017 12:04 ]
Verwijderd
Zondag is er nog een sport kist zonder neuswiel 'geland' op Breda Airport.

Bron: http://www.omroepbrabant....+Airport+%5BVIDEO%5D.aspxDe man had de kap van het vliegtuig niet goed dichtgedaan. Toen hij opsteeg, ging de kap een beetje open. Hij maakte een stuurcorrectie en verloor een wiel van het landingsgestel.
Hij zette daarop een noodlanding in. Maar zonder wiel klapte het vliegtuig frontaal op het gras. Het propellervliegtuig raakte daarbij total loss. Niemand raakte gewond.
Stef Stuntpiloot?
Dat is al de 2x in een goed halfjaar dat het op de Internationale Airport van Breda fout gaat, vorig jaar ook al eens:Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:04:
[afbeelding]
[...]
Bron: http://www.omroepbrabant....+Airport+%5BVIDEO%5D.aspx
Hoop dat het internationale vliegverkeer dat er wil landen niet teveel last van heeft, en dat ze niet allemaal naar Schiphol of Brussel oid moeten uitwijken...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:12:
[...]
Hoop dat het internationale vliegverkeer dat er wil landen niet teveel last van heeft, en dat ze niet allemaal naar Schiphol of Brussel oid moeten uitwijken...

Eh ... en nu ook niet meer in de cabinH92! schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:52:
[...]
Is niet voor niets dat lit-batterijen niet in ruim mogen...
Betekent dit dat je helemaal geen laptop of zo meer mee mag nemen ?
Ja, sorry voor het sarcasme... ik word een beetje simpel van die "International Airport"-flauwekulitis daar. Ik woon een km of 10-15 van dat vliegveld vandaan, en als je op dat vliegveld een beetje te hard rent, ben je al door de runway heen.
Ga toch heen met je International Airport... wanneer kunnnen we de vluchten met A380's van Emirates op dat vliegveld tegemoet zien? Of de directe verbindingen met Bangkok, Tokyo etc?
Kijk, niks mis met het vliegveld an sich hoor. Leuk voor sportvliegers, museum-vluchte, reclame-slepers en dat soort spul. Maar meer ook niet.
Ga toch heen met je International Airport... wanneer kunnnen we de vluchten met A380's van Emirates op dat vliegveld tegemoet zien? Of de directe verbindingen met Bangkok, Tokyo etc?
Kijk, niks mis met het vliegveld an sich hoor. Leuk voor sportvliegers, museum-vluchte, reclame-slepers en dat soort spul. Maar meer ook niet.
Virussen? Scan ze hier!
Een paar jaar terug hadden ze uit kunnen wijken naar Katendrecht International Airportwildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:12:
[...]
Dat is al de 2x in een goed halfjaar dat het op de Internationale Airport van Breda fout gaat, vorig jaar ook al eens:
[video]
Blijkbaar gaat Etihad in de toekomst voorgoed met de 787-9 naar AMS komen, en is de A330-200 vanaf 1 deptember voltooid verleden tijd op die route. Zie https://www.luchtvaartnie...-dreamliner-naar-schipholPiet91 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:29:
Etihad stuurt momenteel zoals bekend de Airbus A340-600 naar Amsterdam. Tot en met volgende week maandag 22 mei komt dit toestel naar Amsterdam. (verlengt van 20 mei)
Daarna vervangt hun Boeing 787-9 tussen 2 en 26 juni de gewoonlijke A330-200.
Virussen? Scan ze hier!
Wauw. Als je dat filmpje bekijkt had het ook niet uitgemaakt als het neuswiel er wél aangezeten had. Die had de klap sowieso niet overleefd.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:04:
[afbeelding]
[...]
Bron: http://www.omroepbrabant....+Airport+%5BVIDEO%5D.aspx
Voorgoed? Zo lang?wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:46:
[...]
Blijkbaar gaat Etihad in de toekomst voorgoed met de 787-9 naar AMS komen
Dat is de discussie nu. Je wilt die dingen niet in het ruim hebben, maar met die bange Amerikanen moet het wel.Goner schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:15:
[...]
Eh ... en nu ook niet meer in de cabin![]()
Betekent dit dat je helemaal geen laptop of zo meer mee mag nemen ?
Ik denk dat je de term internationaal niet helemaal goed opvat. Het heeft niets met de lengte van de baan te maken, noch of emirates er naartoe vliegt.wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:15:
Ja, sorry voor het sarcasme... ik word een beetje simpel van die "International Airport"-flauwekulitis daar. Ik woon een km of 10-15 van dat vliegveld vandaan, en als je op dat vliegveld een beetje te hard rent, ben je al door de runway heen.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel last je hebt van of er nu nationaal of internationaal op staat, maar ieder zijn ding.
Maar heb je voor zo'n beruchte lithium-brand niet een hele berg batterijen nodig ?? Dicht op elkaar ?
Btw ; is een vracht/bagage-ruim trouwens een druk-cabine ? Anders gesteld ; hoeveel zuurstof is daar ?
Btw ; is een vracht/bagage-ruim trouwens een druk-cabine ? Anders gesteld ; hoeveel zuurstof is daar ?
Ja dat is een drukcabine, anders wordt de constructie wel lastig, een vliegtuig is niet voor niets een buisvorm en daarnaast worden huisdieren er ook in vervoerdGoner schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:11:
Maar heb je voor zo'n beruchte lithium-brand niet een hele berg batterijen nodig ?? Dicht op elkaar ?
En 1 accu is genoeg om de rest van de bagage aan te steken. Meer accu's versnellen alleen het proces.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Als het eenmaal begint, gaat er vanzelf meer mee.Goner schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:11:
Ja, dat vracht/bagageruim is een drukcabine, dus er is genoeg zuurstof. Het enige dat een beetje helpt, is dat het er meestal wat minder warm is.Btw ; is een vracht/bagage-ruim trouwens een druk-cabine ? Anders gesteld ; hoeveel zuurstof is daar ?
OK, dus er is zuurstof. Maar als mensen hun laptop in hun ruimbagage moeten stoppen, zullen ze dat ding waarschijnlijk midden in hun koffer tussen 20 kilo kleren stoppen (doe ik nu ook met m'n whiskey) ... hoeveel zuurstof is daar ?
(ik zit maar wat te filiosoferen, niet geremd door enige kennis van lithium-fikkies stoken)
Ah, ook leuk : http://newatlas.com/lithi...-fire-extinguisher/47401/
(ik zit maar wat te filiosoferen, niet geremd door enige kennis van lithium-fikkies stoken)
Ah, ook leuk : http://newatlas.com/lithi...-fire-extinguisher/47401/
[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 30-05-2017 14:22 ]
Genoeg, zo'n lithiumbatterij heeft initiëel geen zuurstof nodig en kleding bevat eigenlijk altijd lucht.Goner schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:20:
OK, dus er is zuurstof. Maar als mensen hun laptop in hun ruimbagage moeten stoppen, zullen ze dat ding waarschijnlijk midden in hun koffer tussen 20 kilo kleren stoppen (doe ik nu ook met m'n whiskey) ... hoeveel zuurstof is daar ?
Verwijderd
Het is gewoon niet correct. Net zoals ik me toch elke keer weer opvreet als ik Rotterdam The Hague Airport zie.Fly-guy schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:10:
[...]
Ik denk dat je de term internationaal niet helemaal goed opvat. Het heeft niets met de lengte van de baan te maken, noch of emirates er naartoe vliegt.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel last je hebt van of er nu nationaal of internationaal op staat, maar ieder zijn ding.
Het is wel correct. De term internationaal slaat op de diensten en services die op een vliegveld aanwezig (kunnen) zijn. Als het vliegveld die aanbiedt, is het per definitie een internationaal vliegveld.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:59:
[...]
Het is gewoon niet correct. Net zoals ik me toch elke keer weer opvreet als ik Rotterdam The Hague Airport zie.
Zo zijn er wel meer in ons land, echter bij de ene wordt het meer benadrukt dan bij de ander. (Hoogeveen is bijvoorbeeld ook internationaal, Ameland weer niet.)
[ Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 30-05-2017 15:04 ]
Als je vanuit de UK naar Ameland wil vliegen moet je dus eerst landen op Texel en dan pas mag je door naar Ameland. Internationaal = douane. Meer betekent het niet.
[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 30-05-2017 15:09 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Niet per se. Het is vaak wel zo, maar afwezig zijn van douane betekent niet per se dat het vliegveld niet internationaal is.franssie schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:07:
Als je vanuit de UK naar Ameland wil vliegen moet je dus eerst landen op Texel en dan pas mag je door naar Ameland. Internationaal = douane. Meer betekent het niet.
Zo is Middelburg/midden zeeland voor zover ik weet ook internationaal (er mogen ook vliegtuigen van buiten Schengen landen), maar is er geen douane. Wel moet je voor die vluchten toestemming van de douane Nederland hebben om ze uit te voeren. Maar ter plekke zul je ze normalerwijs niet zien.
Breda (Seppe) is overigens van alle kleinere luchthavens het beste uitgerust op dat vlak. Zowel customs als immigration is aanwezig (met voldoende tijd van notificeren), iets wat Hoogeveen weer niet heeft (geen immigration).
Dus op zich mogen ze de titel internationaal best tentoonstellen.
[ Voor 17% gewijzigd door Fly-guy op 30-05-2017 15:19 ]
Even in ais opgezocht en klopt wist ik niet (ik dacht dat het altijd minimaal op afroep was).
[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 30-05-2017 15:58 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ook voordat Seppe opeens Breda International Airport heette landden er al buitenlandse vluchten. Er waren ook toen al regelmatig toestellen afkomstig uit Belgie, Frankrijk, Duitsland etc te vinden, en soms ook van verder weg (heb ze ook gezien uit Groot-Brittanie, Ierland en Noorwegen).
Dus waarom opeens een naamswijziging terwijl het allang de facto zo is?
Overigens snap ik dan ook weer niet waarom het Breda International Airport heet, het zou dan Bosschenhoofd International Airport moeten heten lijkt me, daar ligt het nota bene zo ongeveer midden in, of desnoods Halderberge International Airport (naar de gemeente waarin het ligt)... Breda ligt 20 km verderop... en als het dan om de naam van een grotere plaats gaat, zou Roosendaal International Airport een stuk logischer zijn, dat ligt net 8 km verderop. En dat deel van West-Brabant is maatschappelijk ook nog eens meer op Roosendaal georienteerd dan op Breda.
Dus waarom opeens een naamswijziging terwijl het allang de facto zo is?
Overigens snap ik dan ook weer niet waarom het Breda International Airport heet, het zou dan Bosschenhoofd International Airport moeten heten lijkt me, daar ligt het nota bene zo ongeveer midden in, of desnoods Halderberge International Airport (naar de gemeente waarin het ligt)... Breda ligt 20 km verderop... en als het dan om de naam van een grotere plaats gaat, zou Roosendaal International Airport een stuk logischer zijn, dat ligt net 8 km verderop. En dat deel van West-Brabant is maatschappelijk ook nog eens meer op Roosendaal georienteerd dan op Breda.
Virussen? Scan ze hier!
Pff zeg dat tegen elk willekeurig vliegveld in de "buurt" van een grotere stad. Stockholm Skavsta Airport bijvoorbeeld, met >100km afstand tot Stockholm? Dan is Breda nog best accuraat, ze hadden het ook Utrecht Airport kunnen noemen.
Een Galaxy Note 7 van Samsung is al genoeg. Accu in een laptop is nog een tikkie groter, koffer vol kleding van stof die gemakkelijk brand en je bent klaar.Goner schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:11:
True, maar dat een ander het doet, betekent niet dat ze hetzelfde moeten doen. Ze hadden het ook kunnen oppakken om zich te onderscheiden en niet met de rest mee te lopen in dat soort praktijken.Garyu schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:32:
Pff zeg dat tegen elk willekeurig vliegveld in de "buurt" van een grotere stad. Stockholm Skavsta Airport bijvoorbeeld, met >100km afstand tot Stockholm? Dan is Breda nog best accuraat, ze hadden het ook Utrecht Airport kunnen noemen.
Daarnaast is het gewoon misleidend voor je klanten. Je verwacht naar (in dit geval) Breda te vliegen, maar je land in the middle of nowhere.
Kijk bijvoorbeeld naar een vliegveld als Brussel-Zuid. Wat heeft dat met Brussel te maken, als je zowat daar het halve land nog moet doorkruisen om in de stad te komen waar het vliegveld naar genoemd is?
Virussen? Scan ze hier!
We hebben het over een afstand van <20km, toch? Volgens mij ligt er nauwelijks een internationaal (
) vliegveld dichterbij de stad waar ze naar vernoemd zijn, met uitzondering van London City
.
Er zijn belangrijker dingen om je druk over te maken denk ik dan.
Er zijn belangrijker dingen om je druk over te maken denk ik dan.
Tuurlijk, ik maak me er ook niet echt druk om, ik vind het alleen een beetje pretentieus van die directie daar (die sowieso soms rare ideën hebben, zie het gedoe met die hele AirParc-affaire daar). Het is een leuk vliegveld (ik heb er genoeg uurtjes staan kijken, vooral toen het nog een grasbaan was), maar laat ze wel even met beiden benen op de grond blijven staan (no pun intended
).
Virussen? Scan ze hier!
Afgekeurd. Graag een Oranje Blanje Bleu.
Liever niet, dat is namelijk de NSB-vlag geweest. Lijkt me niet echt een heel jofele keuze
Maar deze livery vind ik nou ook niet echt geslaagd ofzo. Ook een tikje saai en fantasieloos.
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het een beetje denken aan iets dat uit een kringspier aan het zetten is met die blauwe rand om het midden. Of het is een servetje met een servet-rol er om heen. Plus met dat militair-grijs moet je al helemaal niet vliegen boven Oost-Oekraïne.Piet91 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:06:
Concept livery voor het nieuwe regeringstoestel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door KrazyJay op 30-05-2017 17:23 ]
Wow, da's toch wel een knap staaltje lelijkheid zeg
. Ik bedoel, ik begrijp best dat het niet makkelijk is om een mooi klassiek-maar-tijdloos design neer te zetten dat bij het imago van de overheid past. Maar dit is wel ongeveer worst of all worlds
.

De grap is dat AMS even ver van het centrum van Brussel ligt met het OV dan CRL, beiden zijn 1u40-1u45.wildhagen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:39:
[...]
Kijk bijvoorbeeld naar een vliegveld als Brussel-Zuid. Wat heeft dat met Brussel te maken, als je zowat daar het halve land nog moet doorkruisen om in de stad te komen waar het vliegveld naar genoemd is?
Dat een luchthaven, zoals CRL, wat verder ligt van de stad waar ze naar vernoemd is vind ik ook niet echt zo vreemd mocht er een snelle OV verbinding zijn.
PVG ligt ongeveer even ver van Shanghai als CRL van Brussel, echter ben je daar wel op 20-25min in het centrum en geen 1u40.
Oef. Laat dat grijs maar weg.Piet91 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:06:
Concept livery voor het nieuwe regeringstoestel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een regeringsvliegtuig met oranje is een beetje raar. Het is nu eenmaal niet het persoonlijke vliegtuig van de koninklijke familie.
De KBX is ook gedeeltelijk oranje, en gezien dat dat toch wel enigszins de nationale kleur is, is dat ook helemaal niet gek imo.downtime schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:31:
[...]
Een regeringsvliegtuig met oranje is een beetje raar. Het is nu eenmaal niet het persoonlijke vliegtuig van de koninklijke familie.
Ik vind wel dat de Nederlandse vlag er op de een of andere manier in terug mag komen. Bijvoorbeeld op de staart.
Ik ben er ook niet kapot van; als ik Wikipedia afstruin zie ik her en der toch wel wat meer geslaagde livery's rond zwerven. Hoe dan ook mag het wat mij betreft wel iets vrolijker; dat grijs mag er wat mij betreft sowiso wel af. Ik bedoel, zie Indonesië alleen al:

Of Luxemburg:

Of Luxemburg:

[ Voor 14% gewijzigd door mambo No5 op 30-05-2017 17:41 ]
Qua kleurstelling vind ik die van de Sultan van Brunei ook wel geslaagd, komt goed uit op die kist:mambo No5 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:39:
Ik ben er ook niet kapot van; als ik Wikipedia afstruin zie ik her en der toch wel wat meer geslaagde livery's rond zwerven. Hoe dan ook mag het wat mij betreft wel iets vrolijker; dat grijs mag er wat mij betreft sowiso wel af. Ik bedoel, zie Indonesië alleen al:
[afbeelding]
Of Luxemburg:
[afbeelding]

Die van Slowakije vind ik ook aardig:

Overigens kan imho grijs ook wel mooi zijn zoals Tsjechie bewijst:

Maar dan moet je het dus wel netjes en mooi doen, niet zoals in dit voorstel, want dat lijkt imho nergens op.
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek