Het is goed dat het jou "humble opinion" is.... daar luistert gelukkig niemand naar.wildhagen schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:29:
[...]Imho zouden vakbonden juist bij wet verboden mogen worden overal. Het kost de werkgevers alleen maar nodeloos geld imho.
Je zou ook gewoon even door kunnen lezen natuurlijk, of was dat weer wat teveel moeite gevraagd voor je?Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:49:
[...]
Het is goed dat het jou "humble opinion" is.... daar luistert gelukkig niemand naar.
Virussen? Scan ze hier!
Als ik op Wikipedia kijk (geen idee hoe betrouwbaar) zie ik de A340-300 voor 3.49 L/100 km per passagier staan voor 11,000 km en de A350-900 voor 2.81 L/100 km per passagier voor 12,116 km. Dat is denk ik wel een significant verschil, zelfs met goedkope brandstofprijzen en evt hogere leasekosten. Daarbij ga je bij onderhoud op een A340 voor 4 motoren ipv 2 en zijn ze wat je zegt ouder. Daarbij de A350 is stiller wat op een aantal vliegvelden goedkoper is qua fee's.Piet91 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:15:
[...]
Ondanks dat ik voorlopig Boost ook niet succesvol zie worden is dit wel een beetje rare uitspraken:
[...]
Que? De duurste toestellen en met A350's worden de kosten wat lager?
Op 31 december 2016 had Air France 12 A340-300's; waarvan 5 in eigendom, 5 financial lease en 2 operational lease. Ondertussen is de vloot gekrompen naar 9 toestellen.
De toestellen die in eigendom zijn zijn waarschijnlijk al afgeschreven en de lease-kosten zijn de laagste van alle wide-body toestellen (vergelijkbaar met de 747-400). De lease-kosten van de A350-900 zit echter in de hoogste regionen.
Ruwweg een factor 5-12 verschil in de lease-prijs per maand tussen deze twee types waarbij de AF kisten waarschijnlijk een van de goedkopere lease-rates heeft. (gezien leeftijd en usage)
Daarbij zijn brandstofkosten op het moment bijzonder laag (waarom denk je dat Singapore straks met de A350-900ULR gaat vliegen en Qantas begint met non-stop vluchten tussen Europa en Australië?)
Er is een reden dat de meeste LCC over het algemeen een jonge vloot hebben. Ik ken geen voorbeelden van LLC's die met afgeschreven vliegtuigen vliegen als businessmodel.
Level, de long-haul LCC van IAG, vliegt met A332s van Iberia. Ik weet niet of dat onder "afgeschreven" valt, maar nieuwe kisten zijn 't niet.PolarBear schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:25:
[...]
Er is een reden dat de meeste LCC over het algemeen een jonge vloot hebben. Ik ken geen voorbeelden van LLC's die met afgeschreven vliegtuigen vliegen als businessmodel.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Krijg net een mail dat mijn Flightdiary.net account is gemigreerd naar my.flightradar24.com.
Ziet er goed uit op het eerste gezicht! Database is ook eindelijk bijgewerkt met 650 extra airlines en 3300 extra vliegvelden.
edit: had al een aantal keer gevraagd om Medan Kualanamu International Airport (KNO) toe te voegen maar die staat er nog steeds niet bij.
Ziet er goed uit op het eerste gezicht! Database is ook eindelijk bijgewerkt met 650 extra airlines en 3300 extra vliegvelden.
edit: had al een aantal keer gevraagd om Medan Kualanamu International Airport (KNO) toe te voegen maar die staat er nog steeds niet bij.

[ Voor 24% gewijzigd door Tourniquet op 19-05-2017 15:05 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik heb dat ook gedaan na een probleem(pje) met de IFE, daar is niet eens een reactie op gekomen. Maar goed ik ben geen Gold bij KLM...Klassejustitie!PWM schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:54:
[...]
Ik krijg er net 5000 voor een mailtjeHad even iets aangegeven wat me was opgevallen en meteen 5000 punten bijgeschreven
Moeten we maar eens hobby van maken.
Tendentieus en nationalistisch. Daar drijft die krant op.
Wat de Franse piloten niet eerlijk vinden, is dat hun werkgever zich niet wil houden aan contractuele afspraken die met hen zijn gemaakt. Door het op bovenstaande manier op te schrijven, lijkt dat opeens iets heel raars, terwijl ik gok dat minimaal 95% van de Telegraaf-lezers moord en brand zou schreeuwen als hun baas ze zou vragen salaris in te leveren.Omdat KLM zich wel heeft gehouden aan de afspraken uit 2015 om harder te werken, is de Nederlandse luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren harder gegroeid dan bij Air France. De Franse piloten vinden dat niet eerlijk
Dit is geen poging tot objectieve berichtgeving, het is een poging om reacties uit te lokken van het type 'oh, oh, oh, die stoute Fransen toch! Wat zijn wij Nederlanders toch eigenlijk geweldig!'. Dat leest de Telegraaf-achterban graag, dus ik snap dat ze het zo opschrijven, maar ik kan daar persoonlijk niet zo goed tegen.
Overigens vind ik het ook niet handig van het Franse personeel dat ze niet inzien dat ze uiteindelijk allemaal op straat staan als er niets gebeurt, maar ik kan me wel inleven in hun kant van het verhaal, zelfs al zou ik zelf andere keuzes maken.
En ik baal er ook van dat KLM last heeft van het feit dat ze in Frankrijk minder in goed overleg doen, en meteen naar stakingen grijpen als iets ze niet bevalt, maar het is niet alsof dat iets nieuws is, wat nog niet bekend was toen KLM er voor koos om met Air France in zee te gaan.
Ik kan er gewoon niet zo goed tegen wanneer media proberen complexe materie heel zwart-wit neer te zetten, vooral niet wanneer 'wij' dan de goeden zijn, en 'hullie' de slechten. Zo simpel zit de wereld zelden in elkaar.
Eigenlijk zou het KLM-personeel een keer moeten staken om (tegen) alle stakingen bij Air France, al is het maar onder het mom van een redelijke verdeling van alles inclusief stakingen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Eerst klaag je dat de Fransen teveel staken ,en verolgens wil je de KLM laten staken? Beetje hypocriet, nietwaar? 
Volgens mij mag je dat economisch gezien wel als afgeschreven beschouwen.
Mwah, Blue Panorama en Blue Air vliegen nog met enkele 737-300/400/500, en beiden zijn toch LCC's. Leeftijd van hun vloot is respectievelijk 16-22 (Blue Panorama) en 17-26 (Blue Air) jaar.PolarBear schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:25:
[...]
Volgens mij mag je dat economisch gezien wel als afgeschreven beschouwen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik klaag niet (maar ik vind het wel). En payback is gewoon een bitch.wildhagen schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:34:
Eerst klaag je dat de Fransen teveel staken ,en verolgens wil je de KLM laten staken? Beetje hypocriet, nietwaar?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
+1 voor KLM
http://www.bbc.co.uk/news/business-39977560The consumer group analysed landing times for 850,000 flights at 25 UK airports and found that on average only 75% of all flights arrived on time.
Dutch airline KLM was the most punctual carrier, followed by Qatar Airways.
no animals were harmed during the production of this message
Verwijderd
Denk eigenlijk een +1 voor Schiphol. Tijdens een vlucht van 45 minuten kan er bijna niets mis gaan, maar op het vliegveld wel.
Maar daar doet de KLM ook het meeste werk. Denk aan bagage, catering, brandstof, en passage etc. Ze hebben de afhandeling echt goed voor elkaar imo, maar dat zal ongetwijfeld ook heel veel kosten. Schiphol valt juist wel wat aan te rekenen, aangezien de beveiliging niet op orde is.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:49:
[...]
Denk eigenlijk een +1 voor Schiphol. Tijdens een vlucht van 45 minuten kan er bijna niets mis gaan, maar op het vliegveld wel.
KLM was vorig jaar de meest punctuele ter wereld volgens Flightstats, nummer 3 volgens AOG.
11.47% van de KLM vluchten waren in 2016 vertraagd.
KLM neem tijden ook ruim, weet niet hoe andere airlines dat doen. Richting UK staan vertrektijden en aankomsttijden soms met vluchtduur * 2 uit elkaar, dan heb je ook wel ruimte. Regelmatig naar BHX met 30 minuten vertraging vertrokken en toch op tijd aangekomen.
Vliegtuig versus vrachtwagen. Vliegtuig wint.

(Zo'n anderhalf uur geleden op LAX)

(Zo'n anderhalf uur geleden op LAX)
mwah - ik denk dat de vrachtwager eerder overeind staat en weer rijdt dan dat het vliegtuig weer vliegt
Dat gat in de vleugel zal toch wel enig onderzoek naar de constructie vergen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Exact hetzelfde. JFK-BOS bijvoorbeeld kost je nog geen 30 minuten in de lucht maar staat voor anderhalf uur op de rol.PWM schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:04:
KLM neem tijden ook ruim, weet niet hoe andere airlines dat doen.
KLM rekent (waarschijnlijk ook andere maatschappijen) ook het taxien, starten en landen mee, van terminal tot terminal zeg maar.CyBeR schreef op zondag 21 mei 2017 @ 01:16:
[...]
Exact hetzelfde. JFK-BOS bijvoorbeeld kost je nog geen 30 minuten in de lucht maar staat voor anderhalf uur op de rol.
Net even langs balie 32 moeten lopen op schiphol (voor mij de eerste keer met El-Al) en die mannen maaken geen grappen als het om security aan komt. Een 10 minuten durend van het hemd vraag sessie van elal security (dus niet de standaard schiphol mensen) en 8 bewapende kmar, nog voordat je uberhaubt door mag lopen naar de normale controle, en nog een extra check aan de gate... geen wonder dat die airline zo veilig is.
Ja die beveiliging is echt bizar. Voor iedereen het vliegtuig in stapt worden alle prullenbakken etc gecontroleerd aan de gate. Op de grond hebben ze ook een zooi eigen beveiligers. Wat ik me nou afvraag of ze zelf voor die kosten op draaien of dat onze staat het allemaal faciliteert. Er is geen een andere maatschappij met zo veel beveiliging.Nl-jeff schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:34:
Net even langs balie 32 moeten lopen op schiphol (voor mij de eerste keer met El-Al) en die mannen maaken geen grappen als het om security aan komt. Een 10 minuten durend van het hemd vraag sessie van elal security (dus niet de standaard schiphol mensen) en 8 bewapende kmar, nog voordat je uberhaubt door mag lopen naar de normale controle, en nog een extra check aan de gate... geen wonder dat die airline zo veilig is.
Bizar is het zeker, ik was de gelukkige om ook nog een kewr door te mogen voor een extra hanbagage scan bij G-10.upclocker schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:43:
[...]
Ja die beveiliging is echt bizar. Voor iedereen het vliegtuig in stapt worden alle prullenbakken etc gecontroleerd aan de gate. Op de grond hebben ze ook een zooi eigen beveiligers. Wat ik me nou afvraag of ze zelf voor die kosten op draaien of dat onze staat het allemaal faciliteert. Er is geen een andere maatschappij met zo veel beveiliging.
Ik heb het idee dat de airline/ israelise staat voor de kosten op draaien daar de mensen in dienst zijn van el-al.
Overigens zijn de mensen wel ongelovelijk vriendelijk.
Wat vragen ze zoal? De geijkte dingen?Nl-jeff schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:34:
Een 10 minuten durend van het hemd vraag sessie van elal security
Jup de standaard dingen, wat kom je in israel doen, waar verblijf je, wat doe je voor werk ken je mensen in israel, en alle door vragen er op, vervolgens worden de vragen herhaald door een ander persoon, en nog 1
Dan weet je wat je ongeveer te verwachten staat op TLV voor je vlucht terug. Als je alleen en met handbaggage vliegt gok ik dat je eerste cijfer op het label een 5 is en mag je opnieuw in een aparte rij voor de explosive swap van je handbaggage. Zonder handbaggage en reizen met andere (israelische) pax = meestal lager 1e nummer 
En opassen met het afsluiten van je checked in laggage.
[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 21-05-2017 11:39 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
De israelische kant ben ik reeds bekend mee voor op de terugweg. op schiphol echter niet, maar meestal vlieg ik met AF via Cdg dan heb je dit hele security riedeltje eigenlijk veel minderGrouchy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:36:
Dan weet je wat je ongeveer te verwachten staat op TLV voor je vlucht terug. Als je alleen en met handbaggage vliegt gok ik dat je eerste cijfer op het label een 5 is en mag je opnieuw in een aparte rij voor de explosive swap van je handbaggage. Zonder handbaggage en reizen met andere (israelische) pax = meestal lager 1e nummer
De humor is dat als je met KLM AMS-TLV vliegt je die security niet/nauwelijks hebt 
Heel mooi land trouwens, verschrikkelijke mensen imho, buiten de uitzonderingen die dan meteen super vriendelijk zijn.
Heel mooi land trouwens, verschrikkelijke mensen imho, buiten de uitzonderingen die dan meteen super vriendelijk zijn.
leeg
Op LAX is de incheck voor El Al ook helemaal voorzien van zwaar bewapende bewakers. Volledig behangen met uitrusting, lange wapens, helm op: kunnen zo een anti terreur eenheid in.
Sometimes you need to plan for coincidence
El Al heeft dat overal.
Het is dan ook de luchtvaartmaatschappij met de minste kapingen (hoewel die tegenwoordig ook nauwelijks meer voorkomen), de laatste poging eindigde volgens mij in Entebbe (Oeganda).CyBeR schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:27:
El Al heeft dat overal.
Vanmorgen kwam KL612 om 06:37 uur aan vanuit Chicago. De vlucht werd uitgevoerd door de Boeing 747-400 PH-BFE "City of Melbourne".
Zoals het er nu uitziet was dit de allerlaatste commerciële vlucht voor deze dame die op 24 januari 1990 aan KLM werd geleverd en ruim een maand eerder haar eerste vlucht maakte vanaf Everett.
Melbourne is alweer de 7e 747-400 die uitgefaseerd wordt. Ze zal later naar Florida worden gevlogen voor ontmanteling. Later dit jaar volgen nog 3 747-400's.
Zoals het er nu uitziet was dit de allerlaatste commerciële vlucht voor deze dame die op 24 januari 1990 aan KLM werd geleverd en ruim een maand eerder haar eerste vlucht maakte vanaf Everett.
Melbourne is alweer de 7e 747-400 die uitgefaseerd wordt. Ze zal later naar Florida worden gevlogen voor ontmanteling. Later dit jaar volgen nog 3 747-400's.

Al een wat ouder nieuwsbericht, maar niet minder relevant:
Twee Ajaxfans huren beiden een eigen vliegtuig naar Stockholm
Twee Ajaxfans huren beiden een eigen vliegtuig naar Stockholm
Naar aanleiding van de laatste alinea, vroeg ik mij af hoeveel vliegtuigen er dan wel niet extra naar Stockholm vliegen. Vanuit Nederland zijn het al 12 vliegtuigen van alleen Kras (ze bedoelen TUI, geloof ik). En dat is dat is dan buiten de lijndiensten en charters van andere touroperators. En dan hebben we het ook nog niet eens gehad over fans van Manchester United. @Piet91, weet jij hier toevallig meer van? Als je daar toevallig iets over gezien hebt. Ik wil je niet meer werk bezorgenWat te doen als je geen vliegticket naar Stockholm meer kunt krijgen maar wel de Europa League-finale van Ajax wil bijwonen? Dan huur je je eigen vliegtuig.
Vaak overstappen, verkeerde tijden, duur: terwijl Ajax de halve finale nog moest spelen, was er volgens Niels Hoffmann al geen normale vlucht naar Stockholm meer te krijgen.
En zo ontstond het idee bij de geboren Amsterdammer om eens uit te zoeken of hij niet zelf een vliegtuig kon afhuren om richting de Europa League-finale te vliegen. "Ik dacht je kunt heel makkelijk een auto huren, waarom dan geen vliegtuig?"
Maar een kist huren bleek niet zo makkelijk. "Ik heb volgens mij elke luchtvaartmaatschappij die er bestaat gebeld, maar de meeste medewerkers hadden geen idee hoe ik dit voor elkaar kon krijgen. Ik werd continu doorverbonden," zegt Hoffmann.
188 stoelen
Veel gegoogle en zeker vijftig telefoontjes later kwam hij uit bij een bedrijf dat hem verder kon helpen. "Zij leveren vliegtuigen aan maatschappijen die bijvoorbeeld opeens een extra toestel nodig hebben en onder bepaalde voorwaarden konden ze ook mij wel een vliegtuig verhuren."
Ook al heeft Hoffmann wel vertrouwen in zijn club, toch besloot hij de wedstrijd in Lyon nog wel af te wachten. Om 11 uur 's avonds gaf hij de vliegtuigverhuurder groen licht: dat vliegtuig moet er komen. En dus moest hij op zoek naar 188 fans die een stoel in 'zijn' toestel wilden kopen.
Als ik maar de helft van het toestel zou vullen, zou het een heel beroerd uitje worden
Niels Hoffmann
De huur is ruim 100.000 euro. "Het geld was een groot risico. Ik berekende dat ik per stoel 723 euro nodig zou hebben om quitte te spelen, als ik het vliegtuig voor driekwart zou vullen. Als ik maar de helft zou vullen, dan kostte me dat geld. Dan zou het een heel beroerd uitje worden."
Geen tijd om te werken
Maar al snel gaat het de goede kant op. Op een speciaal emailadres op naam van het glasbedrijf waar Hoffmann eigenaar van is, stroomden de aanvragen binnen. "Ik ben dagenlang tot 's nachts doorgegaan om iedereen te bellen en boekingen rond te krijgen. Ik had zelfs geen tijd meer om gewoon te gaan werken. Ook mijn vrouw is afgelopen nacht bijgesprongen."
Veel Ajaxfans wilden onder voorbehoud een ticket bij Hoffmann boeken, omdat ze pas dinsdag kaartjes voor de wedstrijd zelf konden bestellen. "Weinig mensen wilden de gok nemen om naar Stockholm te vliegen zonder dat ze een plekje in het stadion zouden hebben."
Maar nu dinsdag alle wedstrijdtickets zijn verkocht, hoeft Hoffmann zich geen zorgen meer te maken over lege stoelen in zijn Ajax-vlucht. "Op dit moment heb ik nog vier plekken, maar in de mailbox zitten nog honderden aanvragen. Die zijn dus zo ook wel weg."
Geen ticket
De impulsieve actie van de naar eigen zeggen nuchtere Hoffmann lijkt dus tot een goed einde te komen, maar er is nog een probleem: hij heeft zelf nog geen kaartje voor de wedstrijd. "Ik kwam niet door de ticketverkoop heen. Nu is dus het gekke verhaal dat ik straks een vlucht heb geregeld voor 188 fans die wel naar het stadion gaan, terwijl ik ergens op een Zweeds plein moet kijken."
Hoffmann heeft echter goede hoop dat hij nog een kaartje gaat bemachtigen. Sinds hij zijn verhaal bij de NOS deed krijgt hij veel berichten van mensen die nog een ticket over hebben. "Ik heb er een positief gevoel over dat het wel goed gaat komen en ik nog via via een kaartje weet te bemachtigen."
Gefrustreerd
Opvallend is dat Hoffmann niet de enige is die op het idee kwam een vliegtuig te huren. Ook Eron Pieren besloot het heft in eigen hand te nemen. "Ik raakte gefrustreerd dat er geen tickets te krijgen waren of dat je niet meer via Schiphol kon vliegen," zegt Pieren.
De Amsterdamse ondernemer belde daarom naar KLM en Transavia met de vraag of zij geen extra vluchten konden regelen, maar zij zeiden dat dit niet ging lukken. "Dus toen vroeg ik of ik niet bij hun een eigen vliegtuig kon regelen. Ik dacht: dan doen we het zelf maar."
We vliegen gewoon van Schiphol en alles gaat zoals op een normale vlucht
Eron Pieren
Dat bleek niet het geval, maar bij de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Ernest Airlines had hij wel succes. Hij kon voor ongeveer een ton een Airbus met 150 stoelen huren. "En we vliegen gewoon van Schiphol en alles gaat zoals op een normale vlucht. Mensen gaan gewoon inchecken bij de balie."
Honderd stoelen
Maar in tegenstelling tot Hoffmann heeft Pieren nog wel genoeg plek voor Ajaxfans. "Ik ben eigenlijk pas vanochtend begonnen met de verkoop. De teller staat op dit moment op 30 verkochte stoelen en ik verwacht dat de rest ook snel vol zal zijn," zegt Pieren.
Een vliegticket kost bij hem 795 euro. Als er honderd stoelen verkocht worden, gaat de vlucht definitief door. Mocht dat niet lukken, dan kan Pieren de vlucht nog annuleren. "Maar dan moet ik wel annuleringskosten betalen natuurlijk."
Een voordeeltje ten opzichte van zijn collega-vliegtuighuurder is dat Pieren wél een ticket heeft voor de finale.
Kras vliegt als officiële partner van Ajax naar Stockholm met elf vliegtuigen, waaronder een grote Boeing 747. Daarvan zijn de meeste toestellen gevuld met de delegatie van de club, onder wie de spelers. Slechts een paar honderd tickets waren beschikbaar voor fans die op eigen gelegenheid gaan. Die zijn echter allemaal al uitverkocht. Ook de vier vluchten van Corendon en drie van de supportersvereniging van Ajax zitten vol.
Ik weet niet hoeveel kisten maar ARN is dichtbij genoeg dat je 4x op en neer kunt op een dag he.
Ik zou Scramble in de gaten houden. Zo vindt je daar onder andere dit.oohh schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:35:
@Piet91, weet jij hier toevallig meer van? Als je daar toevallig iets over gezien hebt. Ik wil je niet meer werk bezorgen
Jammer dat die van die fan niet doorgaat. Wel een leuke kist van Ernest Airlines die je niet zo vaak in Nederland ziet.
Een kist huren is minder spectaculair dan het klinkt. De door hem genoemde kosten leken zelfs wat aan de hoge kant.
Ik heb hier de papieren nog liggen voor een 737-800 naar Poznan en 2 dagen later weer terug. Dit was 60.000,- inclusief alles op eten/drinken na. Gewoon vanaf AMS en het enige wat ik hoefde te doen was de factuur betalen. Alles werd geregeld.
Je zou toch zeggen dat op dezelfde dag heen en weer naar Stockholm geen 40k meer kost.
Als je de plekken kwijt kan, is een kosten/baten analyse snel gemaakt.
Ik heb hier de papieren nog liggen voor een 737-800 naar Poznan en 2 dagen later weer terug. Dit was 60.000,- inclusief alles op eten/drinken na. Gewoon vanaf AMS en het enige wat ik hoefde te doen was de factuur betalen. Alles werd geregeld.
Je zou toch zeggen dat op dezelfde dag heen en weer naar Stockholm geen 40k meer kost.
Als je de plekken kwijt kan, is een kosten/baten analyse snel gemaakt.
Geen idee waar hij het over heeft. Ik had in 10 minuten 3 maatschappijen die mij konden helpen, van E170's tot en met 767's. Maar goed, je moet natuurlijk niet de KLM bellen om een kist te hurenMaar een kist huren bleek niet zo makkelijk. "Ik heb volgens mij elke luchtvaartmaatschappij die er bestaat gebeld, maar de meeste medewerkers hadden geen idee hoe ik dit voor elkaar kon krijgen. Ik werd continu doorverbonden,"

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 22-05-2017 15:48 ]
Afaik kan dat bij KLM ook alleen moet je dan wel in de buidel tasten. En niet het callcenter bellen want die miepen weten natuurlijk alleen van het verkopen van tickets op lijnvluchten.PWM schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:40:
Maar goed, je moet natuurlijk niet de KLM bellen om een kist te huren
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 22-05-2017 16:00 ]
Piet91 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:57:
Vanmorgen kwam KL612 om 06:37 uur aan vanuit Chicago. De vlucht werd uitgevoerd door de Boeing 747-400 PH-BFE "City of Melbourne".
Melbourne is alweer de 7e 747-400 die uitgefaseerd wordt. Ze zal later naar Florida worden gevlogen voor ontmanteling. Later dit jaar volgen nog 2 747-400's.
[afbeelding]
Waarom zou 1 en 1 hier geen 2 kunnen zijn? Die kist van KLM kan best nog wel 1 vluchtje doen en je kan er een hoop fans in kwijt... * PeaceNlove denkt terug aan die Iron Maiden kist die even wat IJsland Fans gevlogen heeftCyBeR schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:00:
[...]
Afaik kan dat bij KLM ook alleen moet je dan wel in de buidel tasten. En niet het callcenter bellen want die miepen weten natuurlijk alleen van het verkopen van tickets op lijnvluchten.
Beetje late reactie. Maar het verschil business/economy is nog veel groter dan hij uitrekent. Hij rekent namelijk met ticketprijzen.Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:25:
[...]
Heeft ook leuke filmpjes over flight economics. Wordt onder andere uitgelegd dat de Business Class het meeste opbrengt per m2 en totaal zelfs meer dan de Economy Class.
Als ik nu naar LAX wil, kost dat:
900,- economy
4800,- business
Factor 5 en een beetje dus. Dat zijn echter de ticketprijzen. In het ticketprijs zitten de toeslagen en belastingen verwerkt. Dat is 410,- voor deze vlucht. Dan word het opeens:
490,- economy
4390,- business
Het verschil is dan dus opeens 9x zo groot.
En hij rekent met 1 prijs voor alle stoelen. In werkelijkheid kost een business class stoel last-minute zo 9 a 10k, een full-fare Y stoel 2 a 3k en zit er ook een paar man voor nog geen 500 euro in.PWM schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:15:
[...]
Beetje late reactie. Maar het verschil business/economy is nog veel groter dan hij uitrekent. Hij rekent namelijk met ticketprijzen.
Als ik nu naar LAX wil, kost dat:
900,- economy
4800,- business
Factor 5 en een beetje dus. Dat zijn echter de ticketprijzen. In het ticketprijs zitten de toeslagen en belastingen verwerkt. Dat is 410,- voor deze vlucht. Dan word het opeens:
490,- economy
4390,- business
Het verschil is dan dus opeens 9x zo groot.
Er is mij vertelt dat Melbourne 2 uur na aankomst uit Chicago al de Martinair hangar is ingesleept.PeaceNlove schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:02:
Waarom zou 1 en 1 hier geen 2 kunnen zijn? Die kist van KLM kan best nog wel 1 vluchtje doen en je kan er een hoop fans in kwijt... * PeaceNlove denkt terug aan die Iron Maiden kist die even wat IJsland Fans gevlogen heeft
Toestel vertrekt over precies 3 weken naar Florida.
Aardige kans dus dat[ as we speak onderhoudspersoneel al motoren aan het wisselen zijn,
interieur (deels) leeghalen e.d.
Ik herinner me nog dit gifje van de CL finale vorig jaar (Atletico Madrid - Real Madrid).
Departing aircraft from Milan Malpensa:

Zo, stond al 2 weken droog qua vliegen, dus zojuist maar even een weekendje alpen geregeld.
LCY - GVA met BA voor 122 pond, business class
Moest nog 60 Tier Points voor mijn Silver status, dus die zijn na dit weekend mooi binnen (dit levert 80 TP's op).
Donderdagmiddag heen, maandagmiddag terug.
En dan Donderdag weer de usual route LCY - AMS
LCY - GVA met BA voor 122 pond, business class
Moest nog 60 Tier Points voor mijn Silver status, dus die zijn na dit weekend mooi binnen (dit levert 80 TP's op).
Donderdagmiddag heen, maandagmiddag terug.
En dan Donderdag weer de usual route LCY - AMS
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Stel je verwachting niet te hoog voor BC bij BA binnen Europa. Je kunt beter een nooduitgang stoel nemen als je beenruimte wilt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
2 kisten nemen de route via het oosten met 5x bijtanken?Saus schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:38:
Ik herinner me nog dit gifje van de CL finale vorig jaar (Atletico Madrid - Real Madrid).
[afbeelding]
Err, ik denk dat ik inmiddels een keer of 75-100 business class heb gevlogen met BA binnen Europa, trust me, I knowgambieter schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:58:
[...]
Stel je verwachting niet te hoog voor BC bij BA binnen Europa. Je kunt beter een nooduitgang stoel nemen als je beenruimte wilt
Het ging me meer om het koopje van 122 pond. Dat is serieus achterlijk goedkoop voor business class en al helemaal vanaf LCY
edit: ow en uiteraard stoel 1A of 1B of 2C/2D
[ Voor 4% gewijzigd door kamstra op 22-05-2017 17:12 ]
Bron: https://www.luchtvaartnie...n-samen-widebodyvliegtuigChina en Rusland gaan definitief samen een widebodyvliegtuig ontwikkelen, die moet gaan concurreren met toestellen van Airbus en Boeing. De Chinese vliegtuigbouwer COMAC en de Russische tegenhanger UAC hebben een joint venture opgericht voor de ontwikkeling en de bouw van het nieuwe toestel.
Het tweemotorige vliegtuig van de China-Russia Commercial Aircraft Corporation (CRAIC) zou 280 passagiers over een afstand van 12.000 kilometer moeten kunnen vervoeren, meldt Bloomberg.
Het toestel zal worden ontwikkeld bij UAC in Moskou. De bouw zal vervolgens plaatsvinden bij COMAC in Shanghai. De fabrikanten gaan op zoek naar een leverancier voor de motoren en andere belangrijke onderdelen.
Het Chinees-Russische vliegtuig lijkt gezien het formaat en vliegbereik voornamelijk te moeten concurreren met de Airbus A330 en Boeing 787. De eerste toestellen zouden tussen 2025 en 2027 op de markt moeten komen. Met de ontwikkeling zou een bedrag van minimaal dertien miljard dollar gemoeid zijn.
China en Rusland hebben elk hun eigen, kleine commerciële vliegtuigindustrie. In China vloog eerder deze maand de C919, een toestel voor 150 passagiers, voor het eerst. In Rusland zal binnenkort de ongeveer even grote MC-21 (foto) voor het eerst vliegen. Orders voor beide toestellen komen voornamelijk uit eigen land; internationale orders zijn schaars.
Virussen? Scan ze hier!
Mooi toeval dat het allerlaatste (niet commerciële) vlucht van de city of Melbourne ook naar Melbourne is..Piet91 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:57:
Melbourne is alweer de 7e 747-400 die uitgefaseerd wordt. Ze zal later naar Florida worden gevlogen voor ontmanteling.
(Die in Florida dan)
Ryanair gaat longhaul vluchten van Air Europa vanuit Madrid aanbieden. Daarmee kan je dus één ticket richting Zuid-Amerika kopen vanuit Ryanair bestemmigen door heel Europa. Eindhoven - Madrid - Buenos Aires bijv. Vast ook deels opgetuigd door de ontwikkelingen van Level (in Spanje) en Norwegian in Argentinie en Spanje.
Da's best een lange zit om opgevouwen in een niet verstelbare stoel te zitten
Verwijderd
Ze vliegen je naar Madrid toe en vanaf daar mag je in een Air Europa toestel.kamstra schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:31:
Da's best een lange zit om opgevouwen in een niet verstelbare stoel te zitten
Ik neem aan dat dat de announcement is voor de c929 die al langer op de planning stond. Nieuw is het niet, maar inderdaad tot nu toe niet heel formeel aangekondigd. Ben benieuwd in hoeverre het om een meer of mindere kopie van de A350 / 787 gaat lijken

UAC will develop the wing of the jet, as well as the tail section, while Comac will be in charge of manufacturing the fuselage, as well as the final assembly process.
The aircraft's wing will be fully composite, making use of technology from the Irkut MC- 21's wing, while the fuselage will be largely aluminium.
[ Voor 24% gewijzigd door Garyu op 23-05-2017 15:09 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Toch wel bijzonder. Air Europa is Sky Team member. Dus Sky Team gaat indirect samenwerken met Ryanair.Thetallguy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:20:
Ryanair gaat longhaul vluchten van Air Europa vanuit Madrid aanbieden. Daarmee kan je dus één ticket richting Zuid-Amerika kopen vanuit Ryanair bestemmigen door heel Europa. Eindhoven - Madrid - Buenos Aires bijv. Vast ook deels opgetuigd door de ontwikkelingen van Level (in Spanje) en Norwegian in Argentinie en Spanje.
Much ado about nothing. Transavia is ook lowcost, en is van Air France / KLM. Vueling is ook lowcost, en is van Iberia / BA.
Air Europa is geen core partner van SkyTeam volgens mij. Er zijn heel wat codeshares etc. buiten allianties om. Dit is gewoon high profile, want Ryanair is dé LCC by uitstek. Niks meer dan dat.
Air Europa is geen core partner van SkyTeam volgens mij. Er zijn heel wat codeshares etc. buiten allianties om. Dit is gewoon high profile, want Ryanair is dé LCC by uitstek. Niks meer dan dat.
[ Voor 139% gewijzigd door Borromini op 23-05-2017 19:58 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Volgens AT5 is er een Airbus in de buurt van Schiphol in de problemen.
http://www.at5.nl/artikel...in-problemen-bij-schiphol
Edit: Ah, loos alarm
http://www.at5.nl/artikel...in-problemen-bij-schiphol
Edit: Ah, loos alarm
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 24-05-2017 10:10 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik heb wel feest in mijn nieuwe huis. Toen ik in Bussum woonde, kwamen opgestegen vliegtuigen recht over mijn huis, op 2km. Mooi was dat en ik dacht dat ik dat kwijt was in mijn nieuwe huis in Blaricum.
Maar hier heb ik het echt getroffen. In principe gaan vliegtuigen voor mijn huis langs op 824 meter (lees ik nu van Flightradar
) om voor Almere weg te draaien en naar Schiphol te gaan voor de Buitenveldertbaan.
Echter, de kisten die voorrang krijgen buigen 100 meter van mijn achtertuin af om hun plekje voorrang in te pikken. En ik zit achter mijn laptop en zie door het raam de ene na de andere 777 767 en 747 afbuigen op 500 tot 550 meter hoogte. Echt waanzinnig. Op 1 of andere manier voelt dat alsof je ze kan aanraken.
Keep them coming
Maar hier heb ik het echt getroffen. In principe gaan vliegtuigen voor mijn huis langs op 824 meter (lees ik nu van Flightradar
Echter, de kisten die voorrang krijgen buigen 100 meter van mijn achtertuin af om hun plekje voorrang in te pikken. En ik zit achter mijn laptop en zie door het raam de ene na de andere 777 767 en 747 afbuigen op 500 tot 550 meter hoogte. Echt waanzinnig. Op 1 of andere manier voelt dat alsof je ze kan aanraken.
Keep them coming
Neuh. D'r zijn wel meer codeshare agreements die buiten SkyTeam om werken. Zo heeft KLM codeshares met Etihad wat met SkyTeam niks te maken heeft, en Air France heeft codeshares met JAL wat notabene een OneWorld airline is.chippie777 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:38:
[...]
Toch wel bijzonder. Air Europa is Sky Team member. Dus Sky Team gaat indirect samenwerken met Ryanair.
ivm een vliegtuig huren : http://www.vizionair.aero/
Jaloers...PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:15:
Ik heb wel feest in mijn nieuwe huis. Toen ik in Bussum woonde, kwamen opgestegen vliegtuigen recht over mijn huis, op 2km. Mooi was dat en ik dacht dat ik dat kwijt was in mijn nieuwe huis in Blaricum.
Maar hier heb ik het echt getroffen. In principe gaan vliegtuigen voor mijn huis langs op 824 meter (lees ik nu van Flightradar) om voor Almere weg te draaien en naar Schiphol te gaan voor de Buitenveldertbaan.
Keep them coming
Gisteravond landde om 18:36 uur de 8e Embraer 175 PH-EXN voor KLM Cityhopper op Schiphol.
De vlucht ging weer via Espargos en Faro.
PH-EXN is 38 Embraers; 30 E190 en 8 E175. T/m midden 2018 volgen nog 9 E175's waarbij de totale vloot van 47 toestellen uit 30 E190 en 17 E175 zal bestaan.

BronAircraft from the 23d Wing conducted a surge exercise May 22, 2017, at Moody Air Force Base, Ga. The exercise was conducted in order to demonstrate the wing's ability to rapidly deploy combat ready forces across the globe. The 23d Wing maintains and operates A-10C Thunderbolt IIs, HH-60G Pave Hawks, and HC-130J Combat King II aircraft for precision attack, personnel recovery and combat support worldwide.

[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 24-05-2017 16:37 ]
Haha, dat heb ik met London City Airport. Afhankelijk van de windrichting komen ze bij het landen precies voor mijn huis langszeilen op 300 meter hoogte oid of ze stijgen recht over mijn huis opPWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:15:
Maar hier heb ik het echt getroffen. In principe gaan vliegtuigen voor mijn huis langs op 824 meter (lees ik nu van Flightradar) om voor Almere weg te draaien en naar Schiphol te gaan voor de Buitenveldertbaan.
Keep them coming
Haha nice. Hoe ervaar je het geluid dan?Meeste klachten kwamen uit die regio in de buurt van Almere dacht ik.PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:15:
Keep them coming
Toen ik bedacht eens foto's te maken, ging de Buitenveldertbaan dicht. Laatste kwamen niet mooie over helaas, maar zou kijk ik vanaf mijn werktafel

De A380 en 744 komende nog veel lager over.

De A380 en 744 komende nog veel lager over.
Mag geen naam hebben. Je hoort het wel, maar een langsrijdende auto is harder. Nou heb ik alleen landende kisten.upclocker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:14:
[...]
Haha nice. Hoe ervaar je het geluid dan?Meeste klachten kwamen uit die regio in de buurt van Almere dacht ik.
Blijft indrukwekkend om te zien. Het is overigens wel vaker gedaan, zoals met enkele tientallen C-130 Herculessen:

Zuid-Korea heeft het ook al eens gedaan met 60 F-16's:

Virussen? Scan ze hier!
Even wegdromen. Jammer dat ik dit nooit écht bewust heb meegemaakt.
Het Justplanes kanaal is sowieso wel het volgen waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 24-05-2017 22:19 ]
Ja is een leuk kanaal. Ik vind het ontzettend jammer dat ik nooit een Concorde live heb mogen zien.Piet91 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:19:
Even wegdromen. Jammer dat ik dit nooit écht bewust heb meegemaakt.![]()
[video]
Imo is dat wel het mooiste passagiers vliegtuig tot nu toe. Ook wel jammer dat die TU 154 hier niet meer komt.
Coole video! Komt mij gelukkig wel erg bekend voorPiet91 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:19:
Even wegdromen. Jammer dat ik dit nooit écht bewust heb meegemaakt.![]()
[video]
Royal Jordanian en Delta kwamen in die tijd ook altijd met Tristars, dat waren ook mooie kisten.
Over de Concorde gesproken, is er ooit iets geworden van dat plan om een display model weer vliegwaardig te maken en er weer mee te gaan vliegen? Meen dat een tijd terug te hebben gelezen in het nieuws maar kan niks recents meer vinden.upclocker schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:38:
[...]
Ja is een leuk kanaal. Ik vind het ontzettend jammer dat ik nooit een Concorde live heb mogen zien.![]()
Imo is dat wel het mooiste passagiers vliegtuig tot nu toe. Ook wel jammer dat die TU 154 hier niet meer komt.
Rondom dat project is het al een hele tijd doodstil. Meestal is dat een teken dat er weinig tot niets meer gebeurd.
Er zijn ooit wat taxi-tests geweest, maar dat is ook al weer een poos geleden, sindsdien nauwelijks meer nieuws.
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat die ooit gaat vliegen, economisch totaal niet rendabel te krijgen.
Er zijn ooit wat taxi-tests geweest, maar dat is ook al weer een poos geleden, sindsdien nauwelijks meer nieuws.
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat die ooit gaat vliegen, economisch totaal niet rendabel te krijgen.
Virussen? Scan ze hier!
Gisteren kwam de A380 mooi over bij ons. Ik stond net de tuin een beetje te besproeien en het ding te bekijken, zegt mijn vrouw: Wat vliegt daar 
Ik pak de verrekijker er eens bij die mijn kinderen toevallig hadden laten liggen, en zie op zeker 800 meter hoogte, een drone vliegen
Die vloog dus in een route op zeker de hoogte van de vliegtuigen zelf (die komen bij mij dus op 500 tot 1500 meter over).
Geen idee of Blaricum een no-fly zone is voor drones, maar ik schrok er aardig van.
Ik pak de verrekijker er eens bij die mijn kinderen toevallig hadden laten liggen, en zie op zeker 800 meter hoogte, een drone vliegen

Geen idee of Blaricum een no-fly zone is voor drones, maar ik schrok er aardig van.
Zeker weten dat die drone in een no-fly zone vloog (100+ meter).PWM schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:33:
Gisteren kwam de A380 mooi over bij ons. Ik stond net de tuin een beetje te besproeien en het ding te bekijken, zegt mijn vrouw: Wat vliegt daar
Ik pak de verrekijker er eens bij die mijn kinderen toevallig hadden laten liggen, en zie op zeker 800 meter hoogte, een drone vliegenDie vloog dus in een route op zeker de hoogte van de vliegtuigen zelf (die komen bij mij dus op 500 tot 1500 meter over).
Ik mag hopen dat je 0900-TUIG even gebeld hebt.
Geen no-fly zone, maar je mag sowieso niet hoger dan 120 meter vliegen.PWM schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:33:
Ik pak de verrekijker er eens bij die mijn kinderen toevallig hadden laten liggen, en zie op zeker 800 meter hoogte, een drone vliegenDie vloog dus in een route op zeker de hoogte van de vliegtuigen zelf (die komen bij mij dus op 500 tot 1500 meter over).
Hoger dan de limiet is toch ook een no-fly zonePiet91 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:00:
[...]
Geen no-fly zone, maar je mag sowieso niet hoger dan 120 meter vliegen.
Een no-fly zone is meer een gebied waar je niet mag vliegen; de hoogte is een ander soort beperking/regel.
Maar als je het letterlijk neemt is alles boven de 120m ook een no-fly zone inderdaad.
nieuws: DJI past verregaande restricties toe op drones als gebruikers niet re...PWM schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:09:
Zie nu dat zo'n DJI Phantom 4 die je voor 1000,- op de kop kan tikken gewoon 3.5km hoog kan
Die restricties zijn voor sommige debielen echt nodig

Heb zelf ook zo'n ding, maar ga toch niet als een idioot in zo'n zone vliegen

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
NOS streamt live vanuit een heli:
YouTube: Live: Vlieg mee over de Nederlandse stranden
YouTube: Live: Vlieg mee over de Nederlandse stranden
Om de discussie over het nieuwe regeringsvliegtuig maar weer eens leven in te blazen:
Prijs regeringsvliegtuig: Airbus zit dicht bij Boeing.
In de prijs van Airbus ontbrak echter een toeslag van 21 procent btw die het ministerie van Infrastructuur en Milieu dient te betalen aan de Nederlandse Belastingdienst. Voor Boeing geldt naast de btw een importheffing, omdat het bedrijf buiten Europa is gevestigd. Zonder deze belastingen kost de BBJ van Boeing 76,9 miljoen euro, 1,9 miljoen euro meer dan het toestel van Airbus.
Oh dus 't valt eigenlijk allemaal wel mee aangezien de overheid geen btw en importheffingen betaalt. (Dwz, die betalen ze… aan zichzelf.)
Die worden intern wel degelijk doorbelast... Dat is ook de reden dat je bij de NS (staatsbedrijf) zo vaak in een Ierse trein zitCyBeR schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:43:
Oh dus 't valt eigenlijk allemaal wel mee aangezien de overheid geen btw en importheffingen betaalt. (Dwz, die betalen ze… aan zichzelf.)
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
https://www.luchtvaartnie...jihadistisch-wifi-netwerkEen vlucht van de Britse TUI-dochter Thomson Airways is eerder deze week geannuleerd, nadat aan boord een WiFi-netwerk werd opgemerkt met een extremistische naam. Daardoor werd het complete toestel door de politie doorzocht.
Een passagier op de vlucht die zou vertrekken van Cancun naar Londen zag op zijn telefoon dat er een netwerk actief was met de naam Jihadist Cell London 1. Gezien de terreurdreiging in Groot-Brittannië besloot de bemanning de politie in te schakelen.
Met speurhonden werd het toestel doorzocht, maar er werden geen explosieven gevonden. Ook werd, ondanks herhaalde oproepen en het checken van alle mobiele telefoons, niet duidelijk welke passagier verantwoordelijk was voor het WiFi-netwerk.
De paranoia viert weer hoogtij.
Voortaan dan ook telefoons in de cabine maar verbieden, check maar in in de ruimbagage. Dan is dit probleem ook weer opgelost voor de toekomst. Next.
Virussen? Scan ze hier!
NS is ook iets anders, dat is een particulier bedrijf waarvan de overheid slechts aandeelhouder is.Oekiejoekie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:47:
[...]
Die worden intern wel degelijk doorbelast... Dat is ook de reden dat je bij de NS (staatsbedrijf) zo vaak in een Ierse trein zit
Maar als directe overheidsdiensten belasting betalen is het effect daarvan op de begroting exact nul.
Slechts aandeelhouder moet zijn enig aandeelhouder en tevens opdrachtgever.CyBeR schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:52:
[...]
NS is ook iets anders, dat is een particulier bedrijf waarvan de overheid slechts aandeelhouder is.
Maar als directe overheidsdiensten belasting betalen is het effect daarvan op de begroting exact nul.
Het directe effect is overigens niet perse nul. De Zalmnorm ontkoppelt inkomsten en uitgave bij het Rijk. Uiteindelijk is het effect dan we nul, de aankoop gaat wel geheel ten laste van de begroting bij het ene ministerie en de btw inkomsten komt op de inkomsten kant bij Financiën terecht..
Nee, dat is het dus niet... Of ja, het is het wel, maar hoewel de NS (=staat) belasting betaalt aaan financien (=ook staat) is het weliswaar broekzak-vestzak, maar gaat er wel geld van het potje van de een naar het potje van de ander. En I&M mag dus wel uit haar begroting die 21% aftikken...CyBeR schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:52:
[...]
NS is ook iets anders, dat is een particulier bedrijf waarvan de overheid slechts aandeelhouder is.
En zo kiest de NS er dus ook voor om niet in Nederland het volle pond belasting te betalen wat broekzak-vestzak zou zijn, maar in plaats daarvan de Ieren te sponsoren voor een lager bedrag...
Waarbij dan weer moet worden opgemerkt is dat als ze enige winst maken dat weer wordt afgeroomd door de enig aandeelhouderOekiejoekie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:56:
[...]
En zo kiest de NS er dus ook voor om niet in Nederland het volle pond belasting te betalen wat broekzak-vestzak zou zijn, maar in plaats daarvan de Ieren te sponsoren voor een lager bedrag...
Mij is dan niet geheel duidelijk of er in dat bedrag van die Airbus dan ook nog belastingen zitten. Want dan is de Airbus uiteindelijk weer flink goedkoper. Bovendien is er niet eens met Airbus onderhandeld, dus het had überhaupt minder kunnen zijn:Freee!! schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:35:
Om de discussie over het nieuwe regeringsvliegtuig maar weer eens leven in te blazen:
[...]
Tevens zijn er andere eigenaardigheden bij deze aanbesteding:Het exacte prijsverschil tussen de twee vliegtuigen is onbekend, omdat de prijs van de Boeing tot stand kwam na onderhandelingen. Over de prijs van de Airbus is niet onderhandeld. Volgens Schultz kwam het akkoord met de Amerikaanse vliegtuigbouwer tot stand na „stevig onderhandelen”, ook al was Boeing de enige kandidaat waarmee werd onderhandeld. Schultz dreigde Boeing met een nieuwe aanbesteding.
Hierbij komt de aanpak van Airbus op hetzelfde neer als Boeing?Volgens Schultz kon Airbus niet aantonen dat het bedrijf „ervaring heeft met het inbouwen van vip- of corporate vliegtuiginterieurs, zo nodig met gebruikmaking van een onderaannemer”. Het kabinet wilde een ‘turnkey-levering’, met één verantwoordelijke opdrachtnemer voor vliegtuig en interieur.
Een woordvoerder van Airbus is verbaasd. „Airbus Corporate Jets heeft heel veel ervaring met het inrichten van bedrijfsvliegtuigen. We hebben circa 70 turnkeycontracten gesloten, en we hebben samengewerkt met veel verschillende interieurbouwers.” Boeing maakt voor het interieur van de BBJ gebruik van Fokker Technologies in Papendrecht.

Volgens mij rammelt de aanbesteding nogal.
Da's in dat geval dus wel minder, na aftrek van de Ierse belastingen... Maar oveheid en korte-termijn denken... Ik zou er een boek over kunnen schrijvenPolarBear schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:00:
[...]
Waarbij dan weer moet worden opgemerkt is dat als ze enige winst maken dat weer wordt afgeroomd door de enig aandeelhouder
Volgens het artikel zaten die belastingen (BTW) er bij Airbus nog niet in en bij Boeing al wel, lijkt me duidelijk genoeg.oohh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:02:
[...]
Mij is dan niet geheel duidelijk of er in dat bedrag van die Airbus dan ook nog belastingen zitten. Want dan is de Airbus uiteindelijk weer flink goedkoper. Bovendien is er niet eens met Airbus onderhandeld, dus het had überhaupt minder kunnen zijn:
Ik zie het nu. Te snel gelezen. Echter rammelt het dan nog steeds. Zie de quotes in mijn vorige postFreee!! schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:07:
[...]
Volgens het artikel zaten die belastingen (BTW) er bij Airbus nog niet in en bij Boeing al wel, lijkt me duidelijk genoeg.
Het punt was, de overheid betaalt die belasting aan zichzelf, dus op makro-niveau blijft de overheid hetzelfde bedrag houden...Freee!! schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:07:
[...]
Volgens het artikel zaten die belastingen (BTW) er bij Airbus nog niet in en bij Boeing al wel, lijkt me duidelijk genoeg.
Als jij 100 euro aan je vrouw geeft, dan heb je als gezin ook nog steeds hetzelfde vermogen. Maar dan heb jij 100 euro minder uit te geven aan iets wat je zelf wilt, en gaat je vrouw er schoenen voor kopen... En dat is hier dus het geval: De overheid zou nog steeds evenveel hebben, maar I&M ziet een extra kostenpost, en MinFin roept bedankt !...
Ik zal wel iets doms zeggen maar de piloten voor het kabinet (incl. WA) komen van KLM, onderhoudspersoneel ook, KLM vliegt niet met Airbus A320 maar wel met Boeing 737. Kiezen voor Airbus betekent dus ook breken met KLM.oohh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:02:
[...]
Mij is dan niet geheel duidelijk of er in dat bedrag van die Airbus dan ook nog belastingen zitten. Want dan is de Airbus uiteindelijk weer flink goedkoper. Bovendien is er niet eens met Airbus onderhandeld, dus het had überhaupt minder kunnen zijn:
[...]
Tevens zijn er andere eigenaardigheden bij deze aanbesteding:
[...]
Hierbij komt de aanpak van Airbus op hetzelfde neer als Boeing?
De rode draad lijkt mij dat men vanwege de relatie met KLM voor Boeing heeft gekozen. Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook een prima reden die best een paar miljoen mag kosten. Al was het maar om veiligheidsredenen en om niet afhankelijk te zijn van een buitenlandse partij die jou alleen maar als een (kleine) klant ziet.
Het zou geen rare gedachte zijn om bij de uitbesteding te gaan kijken naar wat het doet als je onderhoud, crew e.d. zou moeten verplaatsen naar een andere maatschappij of door defensie zélf laten doen.
Met die domheid valt het best wel mee. En die paar miljoen is ook zo teruggehaald op onderhoud (kan gewoon ook bij KLM, die hebben ervaring met dit type vliegtuig).downtime schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:16:
[...]
Ik zal wel iets doms zeggen maar de piloten voor het kabinet (incl. WA) komen van KLM, onderhoudspersoneel ook, KLM vliegt niet met Airbus A320 maar wel met Boeing 737. Kiezen voor Airbus betekent dus ook breken met KLM.
De rode draad lijkt mij dat men vanwege de relatie met KLM voor Boeing heeft gekozen. Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook een prima reden die best een paar miljoen mag kosten. Al was het maar om veiligheidsredenen en om niet afhankelijk te zijn van een buitenlandse partij die jou alleen maar als een (kleine) klant ziet.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...an-schiphol-afgerond.htmlDe Kaagbaan op Schiphol gaat vrijdagmiddag om 16.00 uur weer open.
De op een na drukste start- en landingsbaan van de luchthaven was sinds 18 maart buiten gebruik voor groot onderhoud. Tot 15 juni zullen nog wel gedurende tien nachten werkzaamheden plaatsvinden.
De baan is voorzien van nieuw asfalt met een speciale antislip-toplaag. Verder zijn de 1500 lampen van de baanverlichting vervangen door een energiezuinig systeem en is 130 kilometer aan nieuwe kabels gelegd.
Het vliegverkeer dat normaal van de Kaagbaan gebruikmaakt, werd verdeeld over de Buitenveldertbaan, Zwanenburgbaan en Aalsmeerbaan.
Aanvankelijk leken de werkzaamheden een week vertraging op te lopen. Maar de vertraging is beperkt gebleven tot twee dagen, zo meldde de luchthaven.
Virussen? Scan ze hier!
Lifecycle costs.... Zal vast meegenomen zijn inderdaadPiet91 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:20:
Het zou geen rare gedachte zijn om bij de uitbesteding te gaan kijken naar wat het doet als je onderhoud, crew e.d. zou moeten verplaatsen naar een andere maatschappij of door defensie zélf laten doen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Het zal natuurlijk niet de eerste aanbesteding zijn die geschreven is op maat van bedrijf Xoohh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:02:
[...]

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 26-05-2017 20:05 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dus er was woensdag een of andere voetbalwedstrijd. Het resultaat op de luchthaven van Stockholm:

Het antwoord staat al in het stuk tekst dat je quote: Airbus heeft een, vermoedelijk Franse, onderaannemer voor het inbouwen van interieurs. Boeing laat het door Fokker doen, een Nederlands bedrijf, heeft de staat alleen maar profijt van.oohh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:02:
Verwijderd
Soort NSS maar dan anders?Piet91 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:30:
Dus er was woensdag een of andere voetbalwedstrijd. Het resultaat op de luchthaven van Stockholm:
[afbeelding]
Wel leuke lineup, al die airlines voor 2x 45 min balletje trap.
Wat een teleurstelling, dat Etihad. Vloog van Muscat naar Abu Dhabi en daar een transit naar Amsterdam (allemaal business, dus $$); vlucht naar Abu Dhabi had vertraging dus kon mijn vlucht naar Amsterdam niet halen, word je in een soort armetierig hotel (premier inn ofzo) op het viegveld ondergebracht.
Zoiets ja.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:07:
Soort NSS maar dan anders?
Wel leuke lineup, al die airlines voor 2x 45 min balletje trap.
Is trouwens baan 08/26 dat je daar ziet; deze werd gebruikt voor het parkeren van de vliegtuigen, dus inderdaad heel erg als NSS.
Zo zag het er overigens op Schiphol-Oost eruit:

En dan nog wat Fokker-nieuws.
Vandaag is er weer een Fokker F70 van KLM Cityhopper voor altijd van Amsterdam vertrokken.
PH-WXD vertrok naar Belgrado en staat momenteel op de luchthaven van Trabzon in Turkije.
De komende dagen zal ze doorvliegen via Al Ain (VAE), Ahmedabad (India) en Chittagong (Bangladesh) naar Seletar (Singapore). Hier zal ze gaan vliegen voor Air Niugini P2-ANZ.
Air Niugini vliegt momenteel al met 4 oud KLM Cityhopper F70's (PH-KZO, -WXC, -KZF, -KZG), -KZR staat nog daar opgeslagen en nu komt -WXD dus ook die kant op.
PH-KZA en -KZD moeten ook nog die kant op maar staan nog op Schiphol.
Overigens vliegt Air Niugini ook met een oude F100 van KLM Cityhopper (PH-OFP).
Op dit moment heeft KLM Cityhopper dus nog slechts 9 actieve F70's.

(oude foto van 22 februari, links -WXD, dan -KZA, -KZD en rechts de nog actieve -KZI)
En het regeringstoestel PH-KBX Fokker F70 heeft haar officiële taken er opzitten.
Het toestel staat momenteel in Woensdrecht nadat het daar afgelopen woensdag vanuit Amsterdam is heengevlogen. (foto hieronder is woensdagavond genomen)
Volgende week zaterdag (3 juni) is dit toestel daar nog door 3750 bezoekers van buiten te zien/fotograferen.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek