Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.279 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Het beheersen van verwachtingen kan traumatische ervaringen voorkomen dan wel verminderen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Zal toch wel prima zijn? Ben zelf eind vorig jaar naar Chisinau en Tiraspol geweest. Gevlogen met Ukraine. Wat ga jij er doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Napsju op 14-05-2017 23:42 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Ik vroeg het me gewoon af, zal vast niet slecht zijn want het blijft skyteam.
Napsju schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:39:
Zal toch wel prima zijn? Ben zelf eind vorig jaar naar Chisinau en Tiraspol geweest. Gevlogen met Ukraine. Wat ga jij er doen?
We hebben een appartement in Chisinau geboekt. We willen ook nog een dagje Tiraspol doen en een andere dag het platteland verkennen met een eventuele huurauto.

Heb je nog goede tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
Huurauto bij Sixt. Enige verhuurder die de auto de 'grens' over laat. Zorg voor een aantal €10 biljetten in Tiraspol voor corrupte agenten. Die kunnen het je behoorlijk moeilijk maken ook al doe je niks verkeerd. Verder gewoon genieten en veel foto's maken. Hoe lang zal het nog zo blijven? Overal hamers en sikkels, brandschone boulevards en uiteraard mogen de standbeelden van de grote helden en de propaganda niet ontbreken in het straatbeeld. Een bijzondere wereld, met een eigen regering, valuta, kentekens en zelfs paspoorten.

Ik ben geen fotograaf, maar duidelijk is dat Rusland er veel te zeggen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fMy51lgt710NnXq0cDtNJdBE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qIJvxgFsM2tUQdeV9ACn9psS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLZqrF0PQQDSk3zDQd82w2BK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GWdGVBoB9JiNgYxF6Yba39vA/full.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ja de sixt had ik ook al gevonden. Leuke foto's, ik heb er wel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
menzo schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:42:
Hebben mensen hier ervaring met TAROM? Ik vlieg aankomend weekend 1leg van mijn reis naar Chisinau met een ATR-42 van TAROM.
Sowieso schijnt de ATR niet de meest comfortabele turboprop te zijn, succes igg :)
Sanction schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:52:
En wat als het negatief is? Wat heb je er dan nog aan?
Mentale voorbereiding :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Met twee maten meten is KLM wel toevertrouwd. Gare service op een vlucht van drie kwartier is 150 piek, en ik kreeg voor 52 uur vertraging zonder service met heel veel moeite 6000 miles los (naast de wettelijk verplichte 600 euro) - nadat ze eerst oudhollands gul 1000 miles oftewel 5 euro aanboden. Blijkbaar verschilt het nogal wie er klaagt 8)7
Wel apart, heb één keer 'geklaagd' (ik was teleurgesteld) over een kapotte afstandsbediening in de IFE en kreeg er 2500.

Vraag aan iedereen, hoe kun je eigenlijk zien wanneer een vlucht non-qualifying is tijdens het boeken. Ik heb het nu al 2x gehad en had twee weken terug verwacht m'n 15de QF te halen. Toen ik ging zoeken waarom het niet zo was, bleek een Delta code-share die ik had 3 maanden terug had (Alaska Air, toen ik vloog was Delta gewoon nog hun partner) niet qualifying te zijn. Wel gewoon als 1 vlucht geboekt op de site van Delta. Tja, hoe je dat allemaal moet weten weet ik dan weer niet.

(afgelopen week 15 & 16 gemaakt, had eigenlijk wel een mailtje verwacht van KLM ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 25-09 14:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Volgens mij krijg je er pas info over in maart in mijn herinnering maar alles wat je nu boekt krijgt wel de bonus miles zover ik weet

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004

Grouchy

meep meep

Elk FF programma heeft meestal een website met daarop de voorwaarden per airline voor het sparen/besteden van miles.
-ie welke fares, operated and/or marketed. Het beste is voordat je gaat boeken om die even na te gaan, zeker als het een niet SkyTeam-partner betreft.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ook bij wél Skyteam partners krijg ik vaak niks. Bijvoorbeeld Xiamen Airlines:
Niet geldig voor het sparen van Miles R, G, S, U, W, Z, E, T 0%
Bij OneWorld heb ik dat eigenlijk nog nooit gehad. Altijd werd er wel wat bijgeschreven als ik er een vlucht mee maakte.

Ik heb trouwens vrijdag een gratis lounge op Schiphol 3 ontdekt en er gebruik van gemaakt. Ik heb geen status en ook geen vouchers of wat dan ook hoeven laten zien. Wie weet welke lounge ik bedoel? >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Napsju op 15-05-2017 10:44 ]

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:27:
Ook bij wél Skyteam partners krijg ik vaak niks. Bijvoorbeeld Xiamen Airlines:
[...]

Bij OneWorld heb ik dat eigenlijk nog nooit gehad. Altijd werd er wel wat bijgeschreven als ik er een vlucht mee maakte.

Ik heb trouwens vrijdag een gratis lounge op Schiphol 3 ontdekt en er gebruik van gemaakt. Ik heb geen status en ook geen vouchers of wat dan ook hoeven laten zien. Wie weet welke lounge ik bedoel? >:)
MCDonalds

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Nee, Schiphol noemt het echt 'Lounge'.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een van de toiletten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:54

Gotez

42

Ik vlieg binnenkort voor het eerst emirates. Welke BC lounge moet ik dan hebben op Schiphol? Ik vind de informatie op internet nogal minimaal hierover. Hebben jullie tips?

[ Voor 30% gewijzigd door Gotez op 15-05-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zegt Emirates?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:21:
Nee, Schiphol noemt het echt 'Lounge'.
Gewoon Lounge 3/4 (laatste niet aan te raden?)
Gotez schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:27:
Ik vlieg binnenkort voor het eerst emirates. Welke BC lounge moet ik dan hebben op Schiphol? Ik vind de informatie op internet nogal minimaal hierover. Hebben jullie tips?
Aspire (louge 41).

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 15-05-2017 12:33 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 25-09 14:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dat is toch gewoon dat winkeltjes-eten/drinken gebied? noemen ze lounge 3 dacht ik inderdaad

[ Voor 26% gewijzigd door mrsar op 15-05-2017 12:31 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:54

Gotez

42

CyBeR schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Gewoon Lounge 3/4 (laatste niet aan te raden?)

[...]

Aspire (louge 41).
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vrijdag vlieg ik om 18:00 naar Alicante met enkel handbagage en op dat moment elektronisch ingechecked.
Moet ik nu nog steeds rekening houden met de enorme wachttijden op Schiphol? En waar zat het oponthoud eigenlijk?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ohh daar hoef ik helemáál niet heen :P
Pinin schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:55:
Vrijdag vlieg ik om 18:00 naar Alicante met enkel handbagage en op dat moment elektronisch ingechecked.
Moet ik nu nog steeds rekening houden met de enorme wachttijden op Schiphol? En waar zat het oponthoud eigenlijk?
Ja, want die zat 'm met name in de security.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 15-05-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:03
Goner schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:58:
Wie/wat gebruikt momenteel de PH-HHJ ? Politie, TV ?

Vliegt al de hele ochtend boven R'dam Zuid ; vermoedelijk ivm dé wedstrijd in de Kuip ... zag 'm vorige zondag ook al boven de Kuip.
FOX, was de luchtshots aan het maken. Zagen 'm veel overkomen in de kuip. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 10:33

Goner

What can I do you for ?

Ah, OK.
En die Chinook boven de Coolsingel vanochtend ? Weer FOX ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:12
menzo schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:42:
Hebben mensen hier ervaring met TAROM? Ik vlieg aankomend weekend 1leg van mijn reis naar Chisinau met een ATR-42 van TAROM.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met deze maatschappij.
Geen ervaringen mee! Ik vlieg binnenkort waarschijnlijk ook met een Turboprop, de Ilyushin Il-114 (nog 7 in gebruik) van Uzbekistan Airlines. Schijnt een hels kabaal te maken volgens wat ervaringen gedeeld op flyertalk. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Op de dag dat KLM 3 nieuwe routes start (Gdańsk met E190, Graz met E175 en Porto met 737, alle dagelijks) kondigt het ook een nieuwe route aan: Mumbai.

KLM BREIDT NETWERK IN INDIA UIT MET MUMBAI
AMSTELVEEN - KLM gaat vliegen op Mumbai. Per 29 oktober vliegt de maatschappij drie keer per week vanaf Amsterdam naar het belangrijkste economische centrum van India. Op de route wordt al dagelijks gevlogen door Jet Airways, een codeshare-partner van KLM.

Voor KLM is Mumbai na Delhi de tweede bestemming in India. In Mumbai kan worden overgestapt op aansluitende vluchten van Jet Airways naar 48 bestemmingen in India zelf. Daarbij gaat het onder meer om steden als Hyderabad, Ahmedabad, Chennai en Pune.

Partnermaatschappij Jet Airways vliegt sinds vorig jaar vanaf Schiphol onder meer dagelijks naar Mumbai en Delhi. Onlangs kondigde de maatschappij aan om ook een route van Amsterdam naar Bangalore te openen. Dat betekent nog meer vluchten tussen Nederland en India.

'Grote stimulans'
KLM-topman Pieter Elbers noemt de extra vluchten een grote stimulans voor de samenwerking tussen de beide landen. “Met deze laatste toevoeging zullen er in het winterseizoen in totaal 31 directe vluchten per week worden uitgevoerd tussen Nederland en India.”

De nieuwe KLM-vlucht naar Mumbai vindt komend winterseizoen plaats op maandag, donderdag en zondag. De vluchten worden uitgevoerd met een Boeing 787-9 Dreamliner met 294 stoelen. De vlucht vertrekt om 13.00 uur vanaf Schiphol en landt om 01.55 uur lokale tijd in Mumbai. De retourvlucht vertrekt om 04.00 uur lokale tijd en landt om 08.45 uur in Amsterdam.

KLM vloog tot 2001 ook al naar Mumbai. Daarna werd de route vanaf Schiphol overgenomen door de Amerikaanse partner Northwest Airlines en later Delta Air Lines. Die maatschappij staakte de vluchten twee jaar geleden.

Mumbai is komend winterseizoen niet de enige nieuwe bestemming in het KLM-routenetwerk. Eerder kondigde KLM nieuwe lijndiensten aan naar San Jose (Costa Rica) en Mauritius.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 16:39

Garyu

WW

Voor de eletronica fans... naar aanleiding van een post van luchtvaartnieuws waar de piloot van Qantas QF72 zijn verhaal doet over het incident met een Airbus A330. m.i. nogal mosterd na de maaltijd, maar goed, toch wel interessant om te horen en voor mij in ieder geval reden om nog eens na te lezen hoe het ook alweer zat.

In het kort kwam het erop neer dat het vliegtuig spontaan besluit tot duikvlucht over te gaan, waarbij meer dan honder passagiers gewond raken doordat ze door de cabine vliegen en de cabins raken en dergelijke. Ook passagiers met de riem aan raken gewond door whiplash en rondvliegend spul. Volgens het rapport is het nog een geluk bij een ongeluk dat de crew niet met de service carts aan de gang was, want dan had het wel eens dodelijk kunnen aflopen als die rond waren gaan vliegen.

De uitkomst van het rapport was dat een combinatie van data-corrupie in één van de ADIRUs (zeg maar sensordata-aggregators, zijn nogal belangrijk en daarom driedubbel uitgevoerd) leidde tot verkeerde output van die ADIRU van Angle-of-Attack (AOA) waardes, die plotseling veel hoger waren dan in werkelijkheid (in plaats van 2 graden t.o.v. horizon dacht het vliegtuig dat het 50,6 graden omhoog vloog). Tel daarbij op een software bug in de primary flight-control computers die ervoor zorgde dat in dit specifieke geval de data van de ADIRU niet gevoted werden, waardoor de ene foutieve ADIRU toch als "goede data" geaccepteerd werd, met als gevolg de desastreuze correctie.

Hier het hele rapport van 2008
https://www.atsb.gov.au/media/3532398/ao2008070.pdf

Ingecalculeerd risico voor dit specifieke gevallen is: 1 op de 10 miljoen tot 1 op de 100 miljoen vlieguren (MTTF), wat in dit geval "within specification" was. En zo zie je maar dat dit soort onmogelijk lage kansen -
toch- soms tot problemen leiden.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:09
Garyu schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:16:
Voor de eletronica fans... naar aanleiding van een post van luchtvaartnieuws waar de piloot van Qantas QF72 zijn verhaal doet over het incident met een Airbus A330. m.i. nogal mosterd na de maaltijd, maar goed, toch wel interessant om te horen en voor mij in ieder geval reden om nog eens na te lezen hoe het ook alweer zat.

In het kort kwam het erop neer dat het vliegtuig spontaan besluit tot duikvlucht over te gaan, waarbij meer dan honder passagiers gewond raken doordat ze door de cabine vliegen en de cabins raken en dergelijke. Ook passagiers met de riem aan raken gewond door whiplash en rondvliegend spul. Volgens het rapport is het nog een geluk bij een ongeluk dat de crew niet met de service carts aan de gang was, want dan had het wel eens dodelijk kunnen aflopen als die rond waren gaan vliegen.

De uitkomst van het rapport was dat een combinatie van data-corrupie in één van de ADIRUs (zeg maar sensordata-aggregators, zijn nogal belangrijk en daarom driedubbel uitgevoerd) leidde tot verkeerde output van die ADIRU van Angle-of-Attack (AOA) waardes, die plotseling veel hoger waren dan in werkelijkheid (in plaats van 2 graden t.o.v. horizon dacht het vliegtuig dat het 50,6 graden omhoog vloog). Tel daarbij op een software bug in de primary flight-control computers die ervoor zorgde dat in dit specifieke geval de data van de ADIRU niet gevoted werden, waardoor de ene foutieve ADIRU toch als "goede data" geaccepteerd werd, met als gevolg de desastreuze correctie.

Hier het hele rapport van 2008
https://www.atsb.gov.au/media/3532398/ao2008070.pdf

Ingecalculeerd risico voor dit specifieke gevallen is: 1 op de 10 miljoen tot 1 op de 100 miljoen vlieguren (MTTF), wat in dit geval "within specification" was. En zo zie je maar dat dit soort onmogelijk lage kansen -
toch- soms tot problemen leiden.
Tsja de kans was niet nul. Wat bedoel je met 'data van de ADIRU niet gevoted werden'? Dat de data niet werd vergeleken met de andere twee adirus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

upclocker schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Tsja de kans was niet nul. Wat bedoel je met 'data van de ADIRU niet gevoted werden'? Dat de data niet werd vergeleken met de andere twee adirus?
Ja inderdaad. Normaal is het zo dat er overeenstemming tussen tenminste twee van de drie systemen nodig is, zo kan je foute boel herkennen (dat gaat al met twee systemen) maar ook nog doorvliegen omdat je ook weet welk systeem niet goed werkt. Maar als dat proces niet goed werkt (ben wel heel benieuwd waarom trouwens, zo'n voter is normaal gesproken geen heel ingewikkelde logica) dan heb je er effectief niets aan.

Zelf werk ik op het gebied van de high integrity electronica en SW voor embedded systems dus is dit natuurlijk heel interessant leesvoer overigens wat er mis kan gaan... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
En zo zie je maar dat dit soort onmogelijk lage kansen - toch- soms tot problemen leiden.
Chances of one in a million crop up nine times out of ten ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

m.i. nogal mosterd na de maaltijd, maar goed, toch wel interessant om te horen en voor mij in ieder geval reden om nog eens na te lezen hoe het ook alweer zat.
Hij heeft nooit zijn verhaal gedaan omdat hij (nog) in dienst was van Qantas. Staat helaas niet in de NL vertaling maar wel hier (las het net) in een veel langer artikel: http://www.smh.com.au/goo...less-20170510-gw26ae.html

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 19:16
Piet91 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:04:
Op de dag dat KLM 3 nieuwe routes start (Gdańsk met E190, Graz met E175 en Porto met 737, alle dagelijks) kondigt het ook een nieuwe route aan: Mumbai.

KLM BREIDT NETWERK IN INDIA UIT MET MUMBAI

[...]
Dat is mooi, aangezien mijn buren zijn verhuist naar Mumbai en ik binnenkort toch in die contreien moet zijn. Goed excuus om langs te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hm, boek net met BlueBiz punten een (één, 1, uno) vlucht, resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/orf9RvX.png

Ééntje heeft geen ticketnr dus die zal wel verdwijnen neem ik maar aan.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 15-05-2017 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Die verdwijnen nar 24uur.

Zo kan je ook een tijdje een vlucht "reserveren" moet je tijdens het boeken in de betaal pagina sluiten. Dan krijg je nog 24uur om alsnog te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah dat heb ik gedaan idd. Bedacht me over de data. Om me vervolgens nog een keer te bedenken en de originele data te boeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Zojuist mijn trip geboekt naar Thailand en vlieg weer met Emirates, altijd met KLM gevlogen maar dat werd me op een gegeven moment veel te duur, slechte ervaring en ik rook nu ook :+ Dus zo een tussenstop is toch wel fijn. Ook de gespaarde punten weer ingeleverd voor een korting.

Net zoals altijd gewoon geboekt met mijn eerste naam (heb er 3) en m'n achternaam en hetzelfde bij mijn vader gedaan. Maar omdat mijn vader en ik beide dezelfde naam hebben (hij heeft natuurlijk alleen geen junior op zijn paspoort staan) toch even naar Emirates gebeld omdat mijn vader wel altijd zijn tweede naam invult op de ticket.

Werd goed geholpen in half/¾ Engels en zij zeiden dat als je voor bijde tickets dezelfde voor en achternaam gebruikt ze dit nog weleens willen zien als een dubbele boeking en dan zo 1 van de tickets eruit knallen 8)7

Gelukkig zonder extra kosten laten veranderen _/-\o_

Alleen de website is af en toe wat vaag, je achternaam invullen met een spatie is geen probleem, maar zodra je dit doet met je voornamen dan geeft ie een foutmelding. Ook gaat het toevoegen van je Emirates nummer ook niet altijd goed, zoals vanavond, mijn nummer geen probleem en bij die van mijn vader zegt ie dat ie niet bestaat 8)7

En blijkbaar mag je nu voor het vroeg selecteren van je stoelen geld betalen of je moet dit 2 dagen voor vertrek doen, dan kost het niks.

Overal weer goed geholpen en zal denk ook niet snel veranderen van vliegtuigmaatschappij.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Met sommige dingen is het toch wel fijn vanaf Eindhoven te vliegen, met name dat je zo door de douane bent en het allemaal zo klein is. 2 weken geleden vloog mijn vriendin vanaf Eindhoven naar Praag, tussen Den Bosch en Eindhoven ineens geen treinen vanwege een aanrijding, kort voor vertrek aangekomen en alsnog kunnen vliegen en vandaag hetzelfde, via Nijmegen moeten reizen, ongeveer half uurtje voor vertrek op het vliegveld en alsnog op tijd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mebus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:04:
Alleen de website is af en toe wat vaag, je achternaam invullen met een spatie is geen probleem, maar zodra je dit doet met je voornamen dan geeft ie een foutmelding. Ook gaat het toevoegen van je Emirates nummer ook niet altijd goed, zoals vanavond, mijn nummer geen probleem en bij die van mijn vader zegt ie dat ie niet bestaat 8)7
Als de naam op je frequent flyer en de naam op het ticket niet exact overeenkomen dan kan dat gebeuren.
En blijkbaar mag je nu voor het vroeg selecteren van je stoelen geld betalen of je moet dit 2 dagen voor vertrek doen, dan kost het niks.
Lees maar een paar posts terug en dan weet je waarom ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:31:
Dat is mooi, aangezien mijn buren zijn verhuist naar Mumbai en ik binnenkort toch in die contreien moet zijn. Goed excuus om langs te gaan
Jet Airways vliegt al sinds 27 maart 2016 dagelijks van/naar Mumbai ;)
(inclusief code-share met KLM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 19:16
Piet91 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:14:
[...]

Jet Airways vliegt al sinds 27 maart 2016 dagelijks van/naar Mumbai ;)
(inclusief code-share met KLM)
Meer vluchten betekent meer concurrentie en betekent lagere prijzen (over het algemeen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:17:
Meer vluchten betekent meer concurrentie en betekent lagere prijzen (over het algemeen dan)
Tussen Jet Airways en KLM is geen concurrentie op deze route aangezien ze samenwerken.

Maar wel grotere capaciteit en dat kan ook resulteren in lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Jammer genoeg niet, zodra luchtvaartmaatschappijen gaan codesharen/samenwerken heb je meer pricingpower en blijven de prijzen gewoon hetzelfde of gaan ze omhoog vanaf AMS.

[ Voor 42% gewijzigd door Grouchy op 16-05-2017 08:08 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SN vliegt ook op Mumbai sinds Jet Airways vertrokken is :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:19:
[...]

Tussen Jet Airways en KLM is geen concurrentie op deze route aangezien ze samenwerken.

Maar wel grotere capaciteit en dat kan ook resulteren in lagere prijzen.
En je hebt wat meer mogelijkheden om goede ticketprijzen te vinden, doordat maatschappijen eigen pricing aanhouden.

Net geboekt bij Ukrain Airlines voor 200 minder dan hetzelfde ticket bij KLM. En dan kan je voor 5 euro nooduitgang kiezen (bij KLM 20).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mebus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:04:
[...]
Gelukkig doen ze wel hun best om families met kleine kinderen bij elkaar te plaatsen, dus automatische toewijzing.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Freee!! schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Gelukkig doen ze wel hun best om families met kleine kinderen bij elkaar te plaatsen, dus automatische toewijzing.
Ik vraag meestal tijdens het inchecken of er nog plek is bij de nooduitgang :) En is nog eens gratis ook (of dat nu ook niet meer?).

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mebus schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:45:
[...]
Ik vraag meestal tijdens het inchecken of er nog plek is bij de nooduitgang :) En is nog eens gratis ook (of dat nu ook niet meer?).
Geen ervaring mee, ik vlieg de laatste jaren eigenlijk alleen met kleine kinderen, dus die plek bij de nooduitgang zit er gewoon niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als seating betalend is denk ik niet dat ze dat gratis weggeven, zelfs niet op de luchthaven. Emirates moet winst maken ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Borromini schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:10:
Als seating betalend is denk ik niet dat ze dat gratis weggeven, zelfs niet op de luchthaven. Emirates moet winst maken ☺
Ook in het vliegtuig niet. Ligt een beetje aan de stewardess die je treft, maar vraag er ook wel naar soms, en bij de gemiddelde airline betaal je in het vliegtuig even veel als bij check-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

De laatste keer dat ik bij een nooduitgang zat (2009, EVA AIR), was dat omdat die stoelen na het sluiten van de deuren beschikbaar kwamen (de mensen die er zaten konden en/of wilden niet aan de voorwaarden voldoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:20

RobertowNL

For your gear!

PWM schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:40:
Vanochtend vanaf Düsseldorf gevlogen met Eurowings. Uitstekende ervaring. Ik ging met gezin, dus geen statussen te gebruiken. Inchecken en security ging snel.

Voor aan boord kleine upgrade geboekt (40 euro retour incluis koffer pp) en we hadden zeeën van ruimte. Gewoon op rij 2 en zeker 4-5cm meer dan KLM Economy Comfort. Fijne maatschappij. Het eten was ruk, maarja, dat heb je bij legacy carriers niet anders.
Zelfde ervaring hier naar van Bonn -> Miami, stoelen er ruimte zijn redelijk voor een budget carrier naar mijn idee.
De rest is natuurlijk zo budget als het maar kan, maar gezien het een budget vakantie-airline was kan je niet kagen voor 300 euro retour miami incl koffer (en eten). Wel alles los geboekt dat was goedkoper dan de ''smart'' optie te nemen met 2 personen.

Alleen hadden ze bij ons het bijgeboekte (zeer matige) eten op de terugweg maar gewoon niet meegenomen :+. In plaats van dat pro-actief te melden sloegen ze ons in zijn geheel maar over en ook het ontbijt/snack en drinken die we de heenweg wel kregen kregen we dus niet want we stonden niet op de lijst. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, een enorme ramp was het niet had gelukkig op MIA nog wat eten gekocht van de laatste dollars.
Kon overigens nog wel een maaltijd krijgen een 2 uren later, maar toen had ik het andere eten net op.

Vertragingsinformatie was overigens ook netjes, vliegtuig had vertraging en kreeg netjes een mail/sms. Er waremm problemen met sensoren en toiletten. De piloot wilde niet opstijgen voordat de sensoren (die zover ik begreep verkeerde waardes doorgaven gerepareerd waren).

Na het broaden waren er nog zo'n 6 verschillende technici van KLM, Swiss en andere bedrijven aan boord om het toilet weer werkend te krijgen.

Einde dagboek van een niet-regelmatige vlieger

[ Voor 22% gewijzigd door RobertowNL op 16-05-2017 21:55 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
Op dit moment vliegt Iran Air vier delivery flights tegelijkertijd: Flightradar24
Quadruple delivery — Iran Air’s first four ATR 72-600 aircraft are on their way to Tehran via Athens.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18451573_1411246195581466_564543382987455189_o.jpg?oh=8fe10665ed7ad9b2b9ceb507655d39d3&oe=597AC343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gisteren alvast contact opgenomen met de verzekering voor het laptop verbod. In principe zijn laptops in ruimbagage uitgesloten van de verzekering. Begrijpelijk natuurlijk.

Ze zijn echter bezig om hun voorwaarden aan te passen zodat bij het eventuele ingaan van het verbod, de laptops toch gedekt zijn. Niet onbelangrijk als je 2000,- laptop en 500,- tablet in een koffer legt die vervolgens gebruikt word om mee te sjoelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Dat laptop verbod gaat er echt niet komen.

1) Het is veel gevaarlijker dan spul meenemen in cabine, authoriteiten gaan het niet toestaan
2) Het is totaal onpraktisch
3) Suc6 met de schadeafhandeling...
4) Een beetje terrorist vliegt gewoon naar Canada of Mexico en board dan richting de US dus het lost sowieso niks op.
5) Trump is over 3 maanden toch impeached en dan heeft niemand het er ooit meer over :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 25-09 20:03

Rannasha

Does not compute.

kamstra schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:45:
Dat laptop verbod gaat er echt niet komen.

1) Het is veel gevaarlijker dan spul meenemen in cabine, authoriteiten gaan het niet toestaan
2) Het is totaal onpraktisch
3) Suc6 met de schadeafhandeling...
4) Een beetje terrorist vliegt gewoon naar Canada of Mexico en board dan richting de US dus het lost sowieso niks op.
5) Trump is over 3 maanden toch impeached en dan heeft niemand het er ooit meer over :+
Ik weet het niet hoor. Gezien het nieuws zie ik het verbod best gebeuren (ongeacht wat het daadwerkelijke nut dan ook is).

Het verbod is er simpelweg al voor vluchten vanuit een aantal islamietische landen. Het is dus slechts een kwestie van het verbod uitbreiden naar andere landen. En de huidige regering in de VS lijkt zich weinig aan te trekken van logica of rationele besluitvorming.

Ze worden daarin gesteund door informatie die ze hebben gekregen over een uitgewerkt plan van IS om een laptop te vullen met explosieven en mee te nemen op een vlucht naar de VS. Deze informatie, vergaard door een Israëlische infiltrant binnen IS, is overigens wat Trump recentelijk met Rusland heeft gedeeld, ondanks uitdrukkelijk verzoek om de informatie niet te delen, zelfs niet met andere bondgenoten, omdat dit de spion en de operatie in gevaar zou brengen. Dit is de oorzaak is van de meest recente crisis omtrent Trump.

Als ik zou moeten gokken, dan zou ik mijn geld zetten op het uitbreiden van het laptopverbod naar Europese landen. We zien wel, volgens de berichten zou er vandaag een aankondiging over komen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:04:
F*ck dat afplakken; we verven de kisten gewoon zo voortaan:

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/website_633x300/slider-klm/klm-portocklm-1000.jpg
(aankomst in Porto)

Koning Willem-Alexander maakte gisteren zijn laatste vluchten op de Fokker F70 naar/van Stavanger.
Vandaag staat er in de Telegraaf een interview met hem, uiteraard achter paywall op internet.

KONING VOOR HET LAATST OP FOKKER 70 BIJ KLM CITYHOPPER
AMSTERDAM - Koning Willem-Alexander heeft dinsdag voor het laatst als piloot op de Fokker 70 van KLM Cityhopper gevlogen. Hij was 21 jaar gastvlieger bij het dochterbedrijf van KLM, en is nu bezig met de omscholing naar de Boeing 737. In de Telegraaf vertelt hij uitgebreid over zijn ‘hobby’. “Ik vind vliegen gewoon fantastisch.”

De koning voltooide dinsdag een retourvlucht naar het Noorse Stavanger. Dat deed hij samen met gezagvoerder Maarten Putman, een van de vaste piloten waarmee hij de afgelopen jaren twee keer per maand een reguliere lijndienstvlucht vloog. Putman is complimenteus over de vliegkwaliteiten van de koning: “Voor de relatief weinig vlieguren die de koning maakt, is hij altijd heel scherp.”

De koning ziet het vliegen als een hobby waar hij zich volledig op moet concentreren. “Je hebt een vliegtuig, passagiers en een bemanning. Daar draag je verantwoordelijkheid voor. Je kan je problemen van de grond niet meenemen naar boven. Je kan je even volledig los schakelen en ergens anders op concentreren. Dat is voor mij de grootste ontspanning van het vliegen.”

Minder contact
Regelmatig wordt de koning herkend als hij voor KLM Cityhopper vliegt, maar tegenwoordig minder dan vroeger. “Voor 11 september stond de deur van de cockpit gewoon open. En kwamen er regelmatig mensen een kijkje nemen. En dan vonden mensen het leuk of verbazingwekkend dat ik daar zat. Na 11 september is de cockpitdeur dicht en is er veel minder contact tussen de cabine en de cockpit.”

Aan het Fokker 70-tijdperk komt voor het de koning een eind nu het regeringsvliegtuig PH-KBX binnenkort wordt afgestoten. Daarmee hoeft hij zijn vlieguren op de Fokker niet meer bij te houden. De koning vindt het jammer. “Ja, helaas. Het is wel heel apart dat KLM na 97 jaar ook afscheid neemt van de Fokker.”

Invloed uitoefenen om de PH-KBX hier in de lucht te houden was niet mogelijk. “Bij wie? Er is geen Fokker meer, ze zijn in 1996 failliet gegaan. Het houdt op. Het hele onderhoud van de Fokkers gaat nu naar Australië. Onze simulator gaat er ook naartoe. Als ik in een Fokker zou willen blijven vliegen, zou ik vier keer per jaar naar Perth op en neer moeten om in de simulator te gaan zitten.”

Drijfveer
Omdat de koning graag als gastvlieger bij de KLM wil doorvliegen, besloot hij zich te laten omscholen tot Boeing 737-piloot. “De andere KLM-vliegtuigen zijn veel groter, en maken langere afstanden. Bij die vluchten zit altijd een overnachting, waardoor ik niet snel terug zou kunnen naar Nederland als er hier iets speelt. Het leek me leuk om ook eens op andere bestemmingen te vliegen, met meer passagiers en langere afstanden. Dat was voor mij echt de drijfveer voor de omscholing naar de 737."

De koning verwerpt suggesties dat de keuze voor het nieuwe regeringsvliegtuig op de Boeing 737 BBJ is gevallen omdat hij bezig was met zijn omscholing en hij op het toestel zou kunnen vliegen. “Mijn omscholing is vorig jaar bekend gemaakt, ruim voor er überhaupt iets speelde over een keuze voor een regeringsvliegtuig. De bedoeling daarvan was juist om te laten zien dat het één niks met het ander te maken had.”

150 vlieguren
Hij vervolgt: “Meer dan 80 procent van mijn vluchten zijn bij de KLM. Vliegen op het regeringsvliegtuig, daar hou ik mijn brevet niet mee bij. Daarvoor moet ik gastvlieger bij de KLM zijn, ongeacht wat het regeringsvliegtuig is. Het is een bonus als het type hetzelfde is. Maar als het niet kan, is het niet erg. Het gaat erom dat ik die 150 vlieguren per jaar moet maken. En die maak ik bij KLM. Kijk, als ik die Embraer was gaan vliegen, dan was er ook een 737 als regeringsvliegtuig gekomen.”

De koning verwacht binnen drie tot vier weken de type-rating voor de Boeing 737 op zak te hebben. “Ja, als het goed is ruim voor de zomer. Ik moet wel mijn examen halen natuurlijk. Kleinigheidje.”
Boeing heeft gisteren allereerste 737 MAX afgeleverd; een MAX 8 met registratie 9M-LRC aan Maleisische Malindo Air.
Eerste commerciële vlucht is volgende week maandag van Kuala Lumpur naar Singapore.

Na 9M-LRC moeten er (op dit moment) nog 3713 737 MAX toestellen volgen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DAAJ-sMWAAQo3N4.jpg:large

Ook zijn gisteren de eerste 4 (van 20 firm orders en 20 opties) ATR 72-600 aan Iran Air geleverd:

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/Bso0E_C_8OfZBUIAA8gWa.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_8OfZEUAAASOBC.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_-dk4lVYAAWkKW.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_-ThouV0AA_4-I.jpg:large

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 17-05-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Piet91 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:02:
[...]

F*ck dat afplakken; we verven de kisten gewoon zo voortaan:

[afbeelding]
(aankomst in Porto)

Koning Willem-Alexander maakte gisteren zijn laatste vluchten op de Fokker F70 naar/van Stavanger.
Vandaag staat er in de Telegraaf een interview met hem, uiteraard achter paywall op internet.

KONING VOOR HET LAATST OP FOKKER 70 BIJ KLM CITYHOPPER
Ben toch wel een beetje jaloers op Willem hoor, gewoon als hobby af en toe een vluchtje mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:33:
Ben toch wel een beetje jaloers op Willem hoor, gewoon als hobby af en toe een vluchtje mogen maken.
Sowieso wel eigenlijk jaloers op de mensen voorin (bij de betere maatschappijen uiteraard; genoeg maatschappijen waar veel piloten direct zouden vertrekken als ze konden)

Toen ik zo ongeveer klaar was met de middelbare school heb ik serieus overwogen om het te proberen bij de KLS. Ben er ook wezen kijken en het beviel mij wel heel erg.

Echter toen niet besloten om er mee door te gaan; zelfs niet aangemeld voor de selectie.
Achteraf wel goede keus geweest want zo'n 2 jaar later barste de crisis los en op dat moment zag de markt er voor beginnende piloten er slecht uit; nog slechter dan nu.
Met andere woorden; was ik überhaupt door de selectie en opleiding gekomen dan had ik een groot probleem en grote schuld gehad.

En het trekt mij nu nog steeds heel erg, maar ondertussen is de markt niet veel beter geworden; zitten er nog zat afgestudeerde piloten thuis, valt er geen lening voor de opleiding te krijgen en ben ik ondertussen de maximale leeftijd van de KLS aan het benaderen.

Dus dat idee van voorin zitten kan ik langzamerhand wel voorgoed vergeten.
Wel jammer wanneer je dat beseft.
Hooguit héél goed betaalde baan krijgen en dan zelf klein vliegen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Snap alleen niet dat het zo'n nieuws is? Dit was toch gewoon bekend dat hij het deed :? Ik heb een keer gehad naar Aalborg.

Het word nu als nieuws gebracht, maar ik had het sowieso wel vaker gehoord. Dit is zo'n geheim als: Beatrix en Maxima zijn kettingrokers, dus geen foto's als ze staan te roken.

Iedereen weet het, maar niemand praat erover :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
PWM schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:13:
[...]

Snap alleen niet dat het zo'n nieuws is? Dit was toch gewoon bekend dat hij het deed :? Ik heb een keer gehad naar Aalborg.

Het word nu als nieuws gebracht, maar ik had het sowieso wel vaker gehoord. Dit is zo'n geheim als: Beatrix en Maxima zijn kettingrokers, dus geen foto's als ze staan te roken.

Iedereen weet het, maar niemand praat erover :p
Nee klopt, ik wist het ook wel langer hoor. Een vriend van mij die werkte tijdje terug nog op het platform bij de KLM en moest zijn toestel toevallig afhandelen. Hij keek wel even gek op toen die Willem Alexander zag.
Piet91 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:11:
[...]

Sowieso wel eigenlijk jaloers op de mensen voorin (bij de betere maatschappijen uiteraard; genoeg maatschappijen waar veel piloten direct zouden vertrekken als ze konden)

Toen ik zo ongeveer klaar was met de middelbare school heb ik serieus overwogen om het te proberen bij de KLS. Ben er ook wezen kijken en het beviel mij wel heel erg.

Echter toen niet besloten om er mee door te gaan; zelfs niet aangemeld voor de selectie.
Achteraf wel goede keus geweest want zo'n 2 jaar later barste de crisis los en op dat moment zag de markt er voor beginnende piloten er slecht uit; nog slechter dan nu.
Met andere woorden; was ik überhaupt door de selectie en opleiding gekomen dan had ik een groot probleem en grote schuld gehad.

En het trekt mij nu nog steeds heel erg, maar ondertussen is de markt niet veel beter geworden; zitten er nog zat afgestudeerde piloten thuis, valt er geen lening voor de opleiding te krijgen en ben ik ondertussen de maximale leeftijd van de KLS aan het benaderen.

Voor mij hetzelfde verhaal. Al moet ik zeggen dat ik er soms nog wel aan zit te denken hoor, maar het is nu helemaal onmogelijk aangezien je geen financiering kan krijgen. Ik heb daarnaast wel de indruk dat het weer beter gaat met de banenmarkt. Wij hadden voorgaande jaren heel veel voormannen die als piloot geen baan konden krijgen, maar die zijn nu inmiddels allemaal aan het vliegen. Heb eigenlijk ook altijd al piloot willen worden, maar zou het nu ook wel erg zonde vinden om mijn opleiding die ik nu doe niet af te maken.

Zo nu en dan vlieg ik wel eens met een vriend in en cessna 152. Dat is ook gewoon machtig mooi, maar helaas wel een beetje duur. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:20
upclocker schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:20:
[...]
Voor mij hetzelfde verhaal. Al moet ik zeggen dat ik er soms nog wel aan zit te denken hoor, maar het is nu helemaal onmogelijk aangezien je geen financiering kan krijgen. Ik heb daarnaast wel de indruk dat het weer beter gaat met de banenmarkt. Wij hadden voorgaande jaren heel veel voormannen die als piloot geen baan konden krijgen, maar die zijn nu inmiddels allemaal aan het vliegen. Heb eigenlijk ook altijd al piloot willen worden, maar zou het nu ook wel erg zonde vinden om mijn opleiding die ik nu doe niet af te maken.

Zo nu en dan vlieg ik wel eens met een vriend in en cessna 152. Dat is ook gewoon machtig mooi, maar helaas wel een beetje duur. :X
Voor mij eigenlijk ook hetzelfde verhaal. Ik zou graag piloot willen zijn, maar er zitten veel haken en ogen aan het beroep. Ik had en heb geen 1.5 ton om de opleiding te volgen en dat wil(de) ik ook niet lenen.

Gelukkig zijn mijn ogen te slecht en mag ik de opleiding toch niet doen. Ik heb dus geen keus. Misschien maar beter ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Piet91 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:11:
[...]

Wauw, wij kunnen elkaar een hand geven! Ik heb precies voor dezelfde afweging gestaan en dezelfde keuze gemaakt. Ben ook bij de KLS langs geweest en bij ABN Amro om te informeren. Met pijn in mijn hart besloten om toch maar een studie te gaan volgen. Van die keuze heb ik geen spijt, maar toch kriebelt het nog steeds. Echter begin ik ook de max aanvangsleeftijd van de KLS te naderen en er zit, zoals het er naar uitziet, nog steeds geen echte verbetering in de markt. Laat staan de financiering.... :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als je graag wil vliegen zou je wellicht zweefvliegen kunnen overwegen. Is niet heel duur, je kan uren in de lucht hangen en moet alles zelf regelen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gotez schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:27:
Bij Emirates kan je ook kiezen voor een voucher van 35 euro ipv toegang tot de lounge. Als je al op een andere manier loungetoegang hebt of je wil liever vrije keuze hebben (eten in de Aspire vind ik nogal ruk) is dat nog wel een aardige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 19:59
Nieuwe zakenjet feestelijk onthaald op Groningen Airport Eelde

Geplaatst op: 17 mei 2017

Zojuist is de Cirrus Vision SF50 op Groningen Airport Eelde geland. Het is voor het eerst dat dit type toestel op Nederlandse bodem is. De jet werd feestelijk onthaald met een ereboog.

Steven Middendorp, Directeur General Enterprises is vol trots: “Het is bijzonder dat wij als eerste in Nederland dit toestel mogen verwelkomen. Een uniek moment voor ons”.
General Enterprises is gevestigd op Groningen Airport Eelde en heeft recent aangekondigd flink te gaan investeren in een uitbreiding. Steven Middendorp: “De uitbreiding op Groningen Airport Eelde is voor ons noodzakelijk. Wij zijn het grootste Cirrus Service Center in Europa. Straks komt hier ook het onderhoud van de Vision bij. Dat betekent dat we enorm gaan groeien.”

De Cirrus Vision SF50 is op de markt gebracht door Cirrus Aircraft, sinds jaar en dag marktleider met haar range van eenmotorige propellervliegtuigen die standaard uitgerust zijn met een parachute voor het gehele airframe. De Vision SF50 is een eenmotorig, lichtgewicht zakenjet. Het toestel maakt nu een ronde door Europa ter kennismaking aan het (zaken)publiek.

Afbeeldingslocatie: https://www.groningenairport.nl/uploads/768/abb3d073-6c53-4a72-a8b1-2d147dada502/2955571068

https://www.groningenairp...p-groningen-airport-eelde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Etihad stuurt momenteel zoals bekend de Airbus A340-600 naar Amsterdam. Tot en met volgende week maandag 22 mei komt dit toestel naar Amsterdam. (verlengt van 20 mei)
Daarna vervangt hun Boeing 787-9 tussen 2 en 26 juni de gewoonlijke A330-200.

Maar morgen vandaag komt een bijzonder toestel; A6-EHD: een A340-500.
Voor Schiphol nog bijzonderder dan de A340-600 want de -500 komt echt heel weinig deze kant op; eigenlijk alleen in de vorm van de Hi-Fly kist.

Geplande aankomst is om 14:45 uur, vertrek om 21:25 uur.

Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/6/7/8/1195876.jpg?v=v40

Als je in de buurt bent; ga kijken. Van de 34 gebouwde A340-500's zijn nog maar 13 actief waarvan slechts 5 er nog commerciële vluchten uitvoeren (2 bij Etihad, 2 Azerbaijan Airlines en een bij Hi-Fly).
Etihad lijkt vooralsnog de laatste A340-500 vlucht uit te voeren op 28 juli tussen Abu Dhabi en Rabat.
Ooit heb ik hier gepost dat ze hun laatste -400 vlucht zouden uitvoeren op 13 december 2015:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
De uitfasering van hun 7 A340-600 stond gepland voor eind september maar is lijkt achteruit gezet te zijn naar eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Piet91 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:29:
Etihad stuurt momenteel zoals bekend de Airbus A340-600 naar Amsterdam. Tot en met volgende week maandag 22 mei komt dit toestel naar Amsterdam. (verlengt van 20 mei)
Daarna vervangt hun Boeing 787-9 tussen 2 en 26 juni de gewoonlijke A330-200.

Maar morgen vandaag komt een bijzonder toestel; A6-EHD: een A340-500.
Voor Schiphol nog bijzonderder dan de A340-600 want de -500 komt echt heel weinig deze kant op; eigenlijk alleen in de vorm van de Hi-Fly kist.

Geplande aankomst is om 14:45 uur, vertrek om 21:25 uur.

[afbeelding]

Als je in de buurt bent; ga kijken. Van de 34 gebouwde A340-500's zijn nog maar 13 actief waarvan slechts 5 er nog commerciële vluchten uitvoeren (2 bij Etihad, 2 Azerbaijan Airlines en een bij Hi-Fly).
Etihad lijkt vooralsnog de laatste A340-500 vlucht uit te voeren op 28 juli tussen Abu Dhabi en Rabat.
Ooit heb ik hier gepost dat ze hun laatste -400 vlucht zouden uitvoeren op 13 december 2015:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
De uitfasering van hun 7 A340-600 stond gepland voor eind september maar is lijkt achteruit gezet te zijn naar eind oktober.
Vind die A340-600 wel de mooiste Airbus eigenlijk. Stond er een paar dagen geleden nog naast. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bHyUaYd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 25-09 20:03

Rannasha

Does not compute.

Rannasha schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:03:
[...]

Als ik zou moeten gokken, dan zou ik mijn geld zetten op het uitbreiden van het laptopverbod naar Europese landen. We zien wel, volgens de berichten zou er vandaag een aankondiging over komen.
Gelukkig ben ik geen gokker:
US and EU officials have decided against a ban on laptops and tablets in cabin baggage on flights from Europe.

But after a four-hour meeting in Brussels to discuss the threats to aviation security, officials said other measures were still being considered.

[...]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Et voila.... wat een verrassing ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geeft maar weer aan hoe lekker onbesuisd ze daar bezig zijn in de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
Ik vraag me dan toch af wat de ambtenaren van de eu daar voor hebben moeten toe zeggen, zou mij een klein beetje verbazen als de yanks genoege nemen met het argument dat het 1miljard zou gaan kosten, en gevaarlijker is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 18:12
Misschien zoiets?
U.S. carriers have urged officials to consider alternatives to a ban, including using additional small scanners or explosives trace-detection systems on every item brought onto planes.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nl-jeff schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:31:
Ik vraag me dan toch af wat de ambtenaren van de eu daar voor hebben moeten toe zeggen, zou mij een klein beetje verbazen als de yanks genoege nemen met het argument dat het 1miljard zou gaan kosten, en gevaarlijker is..
'Dan doen wij het ook op Amerikaanse maatschappijen vanuit de VS' lijkt mij alles wat ze moeten toezeggen...

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 18-05-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 19:11

TommyGun

Stik er maar in!

En weer twee (van goede kwaliteit) koffers beschadigd (1 zelfs onbruikbaar) na een vakantie...

Afschie... ontslaan dat soort lui.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 25-09 15:38
TommyGun schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:06:
En weer twee (van goede kwaliteit) koffers beschadigd (1 zelfs onbruikbaar) na een vakantie...
Afgelopen kerst is onze koffer bij KLM beschadigd geraakt, we kregen zonder gedoe (nou ja, aan de balie even formulier invullen) een nieuwe samsonite mee - dat was een duidelijke koffer upgrade voor ons.

Ergo: bij baggage claim meteen melde dat je schade hebt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Borromini schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:08:
[...]

'Dan doen wij het ook op Amerikaanse maatschappijen vanuit de VS' lijkt mij alles wat ze moeten toezeggen...
Waarom? Amerikaanse reizigers hebben net zo goed last van deze maatregel als wij, zij moeten na een trip naar Europa immers ook weer terug vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM moet nieuwe vliegtuigen inleveren

KLM krijgt de komende jaren minder nieuwe vliegtuigen geleverd als gevolg van de oprichting van een lange afstandsprijsvechter voor Air France.

Uit een interne nieuwsbrief van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) blijkt dat bij Air France KLM nieuwe lange afstandsvliegtuigen wil voortaan wil verdelen volgens een bepaalde sleutel tussen de twee dochtermaatschappijen.

In een intern bericht aan de leden stelt de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) dat ze ‘onaangenaam’ verrast is over de afspraken die buiten haar om zijn gemaakt bij Air France. Deze afspraken zijn onderdeel van het eisenpakket om te komen tot de oprichting van Boost, een lange afstandsprijsvechter in Parijs. ‘Dit hoort iets van vier partijen te zijn, in plaats van Air France en de Franse pilotenbond”, aldus de VNV in de brief. De VNV wil geen commentaar geven aan De Telegraaf.

Toch een rem
‘Dit is een rem op KLM, omdat ze door zo’n afspraak niet meer zelf kunnen beslissen over hun groei. Straks wordt dan in Frankrijk bepaald welke routes KLM krijgt”, is de analyse van Ruud Jansen van Feniks Ventures. Hij werkte vorig jaar aan een reddingsplan voor KLM. Zijn lezing wordt bevestigd door ingewijden bij KLM. “Ik kan me niet voorstellen dat de KLM-directie hier mee akkoord zal gaan”, zegt Jansen.

Uit de pas
Sinds het samengaan in 2004 gold de afspraak dat Air France 60% van de vluchten uitvoerde en KLM 40%. Omdat KLM zich wel heeft gehouden aan de afspraken uit 2015 om harder te werken, is de Nederlandse luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren harder gegroeid dan bij Air France. De Franse piloten vinden dat niet eerlijk en willen nu via de verdelingssleutel van de vliegtuigen voorkomen dat KLM verder uit de pas gaat lopen.

'Koloniaal'
Vliegtuigen worden gezamenlijk ingekocht. KLM heeft nog bijvoorbeeld nog 13 Boeing 787’s en 1 Boeing 777 in bestelling, die de komende jaren worden geleverd. Die gaan dan deels naar Parijs, maar niet naar de prijsvechter Boost, want deze vliegt straks met de Airbus A330. Dat er straks met de nieuwe 787’s verlieslijdende routes bij Air France gevlogen gaan worden, is bijzaak, aldus ingewijden. “Het betekent rust onder Franse piloten, het heeft iets koloniaals.” Ruim 30% van de langeafstandsvluchten van Air France is verliesgevend, waar KLM zwarte cijfers schrijft.

"Geen rem"
KLM verwijst in een reactie naar de uitspraak die topman Jean-Marc Janaillac van Air France KLM dinsdag deed bij de algemene vergadering van aandeelhouders (ava) van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie. ‘Het is niet de bedoeling om KLM te hinderen of af te remmen bij de plannen voor de prijsvechter op de lange afstanden”, zei Janaillac toen. De prijsvechtersplannen zijn het hart van de nieuwe strategie van de topman. Die moet er ‘linksom of rechtsom’ komen, zei hij eerder deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Zolang KLM onder de tochtige en verlieslatende vleugels van AirFrance zit zullen dit soort berichten blijven komen ben ik bang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:08:
Sinds het samengaan in 2004 gold de afspraak dat Air France 60% van de vluchten uitvoerde en KLM 40%. Omdat KLM zich wel heeft gehouden aan de afspraken uit 2015 om harder te werken, is de Nederlandse luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren harder gegroeid dan bij Air France. De Franse piloten vinden dat niet eerlijk en willen nu via de verdelingssleutel van de vliegtuigen voorkomen dat KLM verder uit de pas gaat lopen.
8)7 Speciaal volk toch, die Fransozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 25-09 15:38
Up in the Sky legt even uit waarom Boost kansarm vanaf het begin is.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:12
CyBeR schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 00:26:
[...]

8)7 Speciaal volk toch, die Fransozen.
Mijn gedachte toen ik die quote las, was: speciaal volk toch, die Telegraaf-journalisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Tja zo begin je wel te snappen waarom Ryanair vakbonden verbiedt. Die kunnen gewoon de ondergang van een maatschappij worden. Kan niet veel andere sectoren bedenken waarbij de vakbonden zo veel invloed hebben als de vnv en Franse vakbond. Al kan de Franse vakbond wel een voorbeeld nemen aan de vnv, die toch wel vaak uiteindelijk tot een compromis weet te komen met het management en begrijpt dat verandering noodzakelijk is om te kunnen overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
/Trump-mode : laten we de KLM terug kopen van de Fransen en weer 100% nederlands maken, Make-KLM-Great-Again /Trump-mode off

Ik ben zelf een frequente vlieger met zowel kl als AF, heb altijd wel de indruk dat het personeel er bij af bijna nooit zin in heeft, dat straalt er totaal niet van af daar. wellicht werkt dat ook door in de rest van de org.
(even een edit van mijn laatste paar vluchten met AF en KL valt mij op dat bij KL de toestellen steenvast nagenoeg vol zitten, en bij AF (met uitzondering van AMS-CDG) de toestellen toch een aanzienlijk stuk minder, routes: CDG-TLV)

[ Voor 25% gewijzigd door Nl-jeff op 19-05-2017 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:51:
Tja zo begin je wel te snappen waarom Ryanair vakbonden verbiedt. Die kunnen gewoon de ondergang van een maatschappij worden. Kan niet veel andere sectoren bedenken waarbij de vakbonden zo veel invloed hebben als de vnv en Franse vakbond. Al kan de Franse vakbond wel een voorbeeld nemen aan de vnv, die toch wel vaak uiteindelijk tot een compromis weet te komen met het management en begrijpt dat verandering noodzakelijk is om te kunnen overleven.
Imho zouden vakbonden juist bij wet verboden mogen worden overal. Het kost de werkgevers alleen maar nodeloos geld imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

TVL

wildhagen schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:29:
[...]

Imho zouden vakbonden juist bij wet verboden mogen worden overal. Het kost de werkgevers alleen maar nodeloos geld imho.
Dat is wel heel erg kort door de bocht het verbieden van vakbonden. Als je bedrijven hun gang laat gaan dan worden de werknemers ook op allerlei manieren uitgebuit, met name Ryanair zoekt vaaak de grens op.
Ik denk wel dat er betere spelregels moeten komen wat vakbonden wel en niet mogen doen..Daarnaast kan de werkgever altijd naar de rechter stappen.

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 19-05-2017 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Back to basics. Het feodale tijdperk was geweldig. Vooral voor de 'werknemer'. Lees slaaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Jij verdient misschien meer dan het minimumloon, en waarschijnlijk ook nog es in een branche met lekker dikke winstmarges? Dat geldt daarom niet voor iedereen. Dat dit soort reactionaire houding nog leeft in een modern land is dieptriest.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 19-05-2017 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kennelijk was er toch een /sarcasm tag nodig.

Was alleen een reactie op het usual anti-Fransen/aniti-vakbond geklaag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Vorige week met een 777 op de oostbaan geland, dan moet hij toch stevig in de remmen :)

Trouwens zowel heen als terug naar Bangkok best wel een harde landing gehad terwijl er weinig wind stond.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

SnowDude schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:29:
Vorige week met een 777 op de oostbaan geland, dan moet hij toch stevig in de remmen :)

Trouwens zowel heen als terug naar Bangkok best wel een harde landing gehad terwijl er weinig wind stond.
Juist bij weinig (tegen)wind heb je een hoge grondsnelheid bij de landing. Verder is een zachte landing echt niet veiliger.

Overigens denk ik dat de Fransen eens iemand in moeten huren om hun vakbonden hun plek te wijzen. Mijn gedachten gaan uit naar Margaret Thatcher (die heeft de Britse economie gered door de vakbonden in te laten binden).

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 19-05-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Met twee maten meten is KLM wel toevertrouwd. Gare service op een vlucht van drie kwartier is 150 piek, en ik kreeg voor 52 uur vertraging zonder service met heel veel moeite 6000 miles los (naast de wettelijk verplichte 600 euro) - nadat ze eerst oudhollands gul 1000 miles oftewel 5 euro aanboden. Blijkbaar verschilt het nogal wie er klaagt 8)7
Ik krijg er net 5000 voor een mailtje :p Had even iets aangegeven wat me was opgevallen en meteen 5000 punten bijgeschreven :+ Moeten we maar eens hobby van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Freee!! schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Juist bij weinig (tegen)wind heb je een hoge grondsnelheid bij de landing. Verder is een zachte landing echt niet veiliger.
Ik bedoelde cross wind, stond wel iets van 12 knopen wind (4 bft).

Ik vlieg 10 a 15 keer per jaar en ik weet ondertussen wel of een landing excessief hard is. Dit was beide keren het geval. In Bangkok slingerde hij zo erg op de landingsbaan dat ik het gevoel had dat hij er bijna vanaf vloog, en bij de landing op schiphol begonnen er een aantal mensen zelfs te gillen.
Overigens denk ik dat de Fransen eens iemand in moeten huren om hun vakbonden hun plek te wijzen. Mijn gedachten gaan uit naar Margaret Thatcher (die heeft de Britse economie gered door de vakbonden in te laten binden).
Er zijn voornamelijk in het noorden van Engeland een hoop mensen werkeloos geworden door Thatcher en er zijn een hoop mensen die het niet eens zijn met de visie dat de economie ondanks Thatcher beter werd en niet dankzij haar. ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:03
Freee!! schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:44:
[...]
Zal niet meer gaan... Wikipedia: Margaret Thatcher

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wist ik al, maar als je aan iets onmogelijks begint als het aanpakken van de Franse vakbonden met hun schrijnende gebrek aan realiteitszin, is het uit de doden opwekken van Margaret Thatcher kinderspel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 06:34:
Up in the Sky legt even uit waarom Boost kansarm vanaf het begin is.
Ondanks dat ik voorlopig Boost ook niet succesvol zie worden is dit wel een beetje rare uitspraken:
En de eerste jaren wordt met de duurste toestellen gevlogen, A340’s. Het type waar alle andere maatschappijen zo snel mogelijk vanaf willen, wegens de kosten. Vanaf 2020 komen gefaseerd de A350’s, dus dan worden de kosten wat lager.
Que? De duurste toestellen en met A350's worden de kosten wat lager?
Op 31 december 2016 had Air France 12 A340-300's; waarvan 5 in eigendom, 5 financial lease en 2 operational lease. Ondertussen is de vloot gekrompen naar 9 toestellen.

De toestellen die in eigendom zijn zijn waarschijnlijk al afgeschreven en de lease-kosten zijn de laagste van alle wide-body toestellen (vergelijkbaar met de 747-400). De lease-kosten van de A350-900 zit echter in de hoogste regionen.
Ruwweg een factor 5-12 verschil in de lease-prijs per maand tussen deze twee types waarbij de AF kisten waarschijnlijk een van de goedkopere lease-rates heeft. (gezien leeftijd en usage)

Daarbij zijn brandstofkosten op het moment bijzonder laag (waarom denk je dat Singapore straks met de A350-900ULR gaat vliegen en Qantas begint met non-stop vluchten tussen Europa en Australië?)

Onderhoud zal ongetwijfeld meer moeten plaatsvinden en daarmee duurder. Daarnaast zal inzetbaarheid lager zijn en nog wat zaken, maar om de A340-300 per definitie de 'duurste toestellen' te noemen is ronduit niet waar.
Boost moet de jongere aanspreken, de millennial (20 tot 35 jaar).
(...)
Een milieuvriendelijke luchtvaartmaatschappij zal lastiger te verkopen worden. Zeker als de maatschappij met de extra vervuilende A340’s begint.
De gemiddelde passagier ziet het verschil niet tussen een Boeing en een Airbus, laat staan dat ze weten welk toestel meer vervuilend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Anakha schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:29:
[...]

Mijn gedachte toen ik die quote las, was: speciaal volk toch, die Telegraaf-journalisten.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Met mijn laatste terugvlucht vanaf LPA voor het eerst eens een cross-bleed start meegemaakt van de motoren wegens een defecte geraakte APU bij de landing op LPA, ook wel eens interessant om mee te maken.

Wel een herrie :9

somewhere there was silence

Pagina: 1 ... 41 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek