Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ValHallASW schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:16:
[...]

Hoezo 'weer'? De vorige keer ging het toch echt over United, en niet over Delta.

Wat hier aan de hand lijkt te zijn (op basis van comments onder het filmpje, aangezien het filmpje as always veel te laat in het verhaal begint):
  • Gezin heeft vier stoelen geboekt, voor vader, moeder, kind (tiener?) een baby en een peuter (?). De baby zou op schoot van een van de ouders reizen.
  • Ouders willen een losse stoel voor de baby, maar er zijn geen stoelen meer beschikbaar.
  • Ouders boeken daarom een nieuwe stoel voor de tiener op een eerdere vlucht
  • Tiener vliegt op eerdere vlucht, maar is (duh) een no-show voor de tweede vlucht
  • Stoel wordt vergeven aan iemand die op stand-by staat
  • Ouders wordt gevraagd kind op de schoot te nemen of op te flikkeren
Edit: inderdaad. dit artikel vermeldt

[...]

Dit valt een beetje in de categorie mensen die een retourtje AMS-X-AMS boeken, de eerste leg niet vliegen, en dan boos worden dat ze de leg X-AMS niet meer mogen vliegen.
In dit geval vind ik dat de schuld ergens in het midden ligt. De ouders hadden misschien beter moeten weten maar welke consument leest nu voor elk product minitieus de kleine lettertjes? En Delta kun je moeilijk verwijten dat zij de stoel vergeven omdat zij niet konden weten dat die ouders daar andere plannen mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ValHallASW schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:16:
[...]

Hoezo 'weer'? De vorige keer ging het toch echt over United, en niet over Delta.
United begon met het laten mishandelen van de passagiers idd, maar Delta heeft de laatste tijd ook wat akkefietjes gehad hoor, zoals bijvoorbeeld een gewelddadige piloot die een passagier een klap gaf of overspannen gedoe omdat iemand een toilet gebruikte op een moment dat dat niet mocht (volgens de tin gods-bemanning dan).

Ook bij American Airlines is men overigens bezig met het slaan van passagiers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:23
wildhagen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:49:
[...]

United begon met het laten mishandelen van de passagiers idd, maar Delta heeft de laatste tijd ook wat akkefietjes gehad hoor, zoals bijvoorbeeld een gewelddadige piloot die een passagier een klap gaf of overspannen gedoe omdat iemand een toilet gebruikte op een moment dat dat niet mocht (volgens de tin gods-bemanning dan).

Ook bij American Airlines is men overigens bezig met het slaan van passagiers.
Wat is het toch een fijn land met gezellige inwoners ;w

Ik denk er nog wel even 10x over na voor ik daarheen op vakantie ga oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vliegtuig gecrashed met 2 doden op Yeager Airport lees ik net. Van de landingsbaan afgeschoten zo te zien

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:45:
[...]

In dit geval vind ik dat de schuld ergens in het midden ligt.
Nee hoor. De passagier is de veroorzaker hier op alle manieren. Ten eerste natuurlijk door te proberen tickets te schuifelen (wat eventueel nog onwetendheid zou kunnen zijn) maar daarna door de geboden oplossing (kind op schoot) te weigeren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Stigandr schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Het zijn er 300 miljoen.

Ik kan een boek schrijven over de vrijdagmiddag vluchten van Manchester naar Amsterdam. Of de vlucht van Amsterdam naar Ibiza waar iedereen zich (dronken) schofterig gedraagd.

Of een labiele Duitse piloot die het even zat was boven de Alpen.

Er zijn 75.000 vluchten per dag is de US. Die draaien er dus binnen 1 week alle jaarlijkse vluchten van en naar Schiphol doorheen. Die luchthaven waar laatst nog iemand uit een kist gehaald moest worden omdat passagiers in opstand kwamen.

Grote aantallen zorgt voor veel incidenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Welke sites zijn dit dan? Je hebt het nl. al een keer eerder gezegd, en ik heb er op gezocht! Maar op bv de Scandinavische KLM site moet ik ook dezelfde fee betalen met mijn AMEX FB Gold
Wel de fee voor het gebruik van je creditcard (dat is overal) maar niet de 10 euro 'Boekingskosten' die KLM alleen op de Nederlandse website in rekening brengt. Kwestie van lokalisatie aanpassen en dan verdwijnt-ie meestal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
PWM schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:53:
[...]

Het zijn er 300 miljoen.

Ik kan een boek schrijven over de vrijdagmiddag vluchten van Manchester naar Amsterdam. Of de vlucht van Amsterdam naar Ibiza waar iedereen zich (dronken) schofterig gedraagd.

Of een labiele Duitse piloot die het even zat was bovenstaande de Alpen.

Er zijn 75.000 vluchten per dag is de US. Die draaien er dus binnen 1 week alle jaarlijkse vluchten van en naar Schiphol doorheen. Die luchthaven waar laatst nog iemand uit een kist gehaald moest worden omdat passagiers in opstand kwamen.

Grote aantallen zorgt voor veel incidenten.
Doe even niet zo redelijk. :( We willen hier gewoon even Amerikanen afzeiken omdat hier in Europa nooit iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16
Tim_R schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:05:
[...]

Wel de fee voor het gebruik van je creditcard (dat is overal) maar niet de 10 euro 'Boekingskosten' die KLM alleen op de Nederlandse website in rekening brengt. Kwestie van lokalisatie aanpassen en dan verdwijnt-ie meestal!
ahhhh... thanks! die kosten vallen me nog wel mee. Maar als je 4 tix naar Azië boekt met KLM en dan opeens een vuig bedrag bij moet betalen omdat je met je Co-Branded Flying Blue Amex kaart wil betalen, dat weegt niet op tegen de punten of de verzekeringen op de kaart.
Hoopte dat ik die ergens kon ontwijken.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:23
Arrne schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Doe even niet zo redelijk. :( We willen hier gewoon even Amerikanen afzeiken omdat hier in Europa nooit iets mis gaat.
:) :)
maar ik ben het wel met @PWM eens hoor, grote aantallen zorgt absoluut gezien voor meer incidenten terwijl dat procentueel gezien niet zo hoeft te zijn.

Maar alle maatregelen rondom 'terrorisme bestrijding' nodigen mij niet echt uit om te vliegen niet in europa en nog minder naar usa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Arrne schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Dus enkel het vermelden van incidenten is bij jou direct 'afzeiken'? Kritiek op dit soort incidenten/acties mag dus in feite niet meer, want dan zeik je Amerika af?

Daarnaast is 'maar in Europa/Amerika gebeurt het ook!' niet echt een hele sterke reden om het dan elders ook maar te gaan doen. Dat soort non-argumenten waren leuk op het speelplein van de basisschool, maar sindsdien niet echt meer ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:31:
[...]

Dus enkel het vermelden van incidenten is bij jou direct 'afzeiken'? Kritiek op dit soort incidenten/acties mag dus in feite niet meer, want dan zeik je Amerika af?

Daarnaast is 'maar in Europa/Amerika gebeurt het ook!' niet echt een hele sterke reden om het dan elders ook maar te gaan doen. Dat soort non-argumenten waren leuk op het speelplein van de basisschool, maar sindsdien niet echt meer ;)
Lange teentjes?

Hij reageerde op PWM, die weer reageerde op Stigandr in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

Heeft dus niets met jouw post te maken. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vlieg binnenkort van Muscat naar Amsterdam met een tussenstop in Abu Dhabi. De eerste leg is met Etihad en de tweede met KLM (gehele ticket is bij KLM gekocht). Bij welke maatschappij moet ik mijn bagage afgeven in Muscat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Etihad in dat geval. Daar vlieg je immers mee? Die zullen je bagage dan doorlabelen naar AMS.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.evite-sendmail.nl/minienm/kbx_17/web/layout/rvo/images/ph-kbx.png

KBX voor het laatst te zien
Het regeringstoestel PH-KBX is nog één keer te zien voor publiek. De Fokker 70 gaat na de bezichtiging op 3 juni over naar de Australische maatschappij Alliance Airlines. De overheid geeft een aantal mensen de kans om het vliegtuig een laatste keer te zien.

De Fokker deed sinds 1996 dienst als regeringstoestel en wordt in 2019 vervangen door een Boeing 737. Op 1 juni gaat het vliegtuig uit de vloot, omdat dan het contract met KLM afloopt. Twee dagen later, op zaterdag 3 juni, krijgen belangstellenden de kans om het toestel nog één keer in de wit-oranje livery te zien en te fotograferen. Het vliegtuig staat daarvoor op vliegbasis Woensdrecht.

Buitenkant
Het toestel zelf zit op slot en is alleen van buiten te zien. In verband met de verkoop is het niet mogelijk om het toestel van binnen te zien. Het interieur van de KBX is wel op foto’s en op filmbeelden te zien.

3750 plaatsen
Voor het evenement zijn 3750 plaatsen beschikbaar. In eerste instantie zouden dit er 3000 zijn, maar vrijdagmiddag maakte de overheid bekend dat er 750 extra plaatsen beschikbaar zijn. Om het toestel te kunnen bezoeken, is aanmelden verplicht op www.bezoekdekbx.nl. De aanmelding sluit uiterlijk op 15 mei, of als alle plaatsen gereserveerd zijn.
Aanmeldingsformulier bezichtiging PH-KBX
Het regeringstoestel PH-KBX dat sinds 1996 dienst heeft gedaan is op zaterdag 3 juni 2017 op vliegbasis Woensdrecht te bezichtigen.
Geïnteresseerden die zich van tevoren online hebben aangemeld kunnen het toestel van buiten fotograferen en/of een selfie maken. Het is in verband met de verkoop niet mogelijk de PH-KBX van binnen te bekijken.
In totaal zijn er op 3 juni drie tijdblokken gereserveerd. Aanmelden is mogelijk tot en met 15 mei 2017 of zo lang er plaatsen beschikbaar zijn.

Bezichtiging van de PH-KBX
•U kunt zich alleen online aanmelden met onderstaand formulier.
•U kunt maximaal 4 personen aanmelden. Dit is inclusief uzelf.
•Na het invullen van alle gevraagde gegevens kunt u kiezen uit 3 tijdblokken.
•U ontvangt een bevestiging van uw aanmelding via de e-mail.
•Print deze bevestiging uit en neem deze op 3 juni samen met een geldig identiteitsbewijs mee naar vliegbasis Woensdrecht.
•Aanmelden is mogelijk tot 14 mei 2017 of zo lang er plaatsen beschikbaar zijn.
EDIT: ha, terwijl ik dit hier post kan er niet meer aangemeld worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stigandr schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Mensen vergeten nog wel eens dat er 320 miljoen inwoners zijn in de VS. En als je naar Nederlandse programma's als Radar en Kassa kijkt of naar rapporten van Ombudsman kijk denk ik dat als je dat zou uitvergroten naar de schaal van de VS het niet veel beter of slechter zou zijn.

Mijn ervaring is dat het een prima vakantieland is met meer normale mensen dan je zou denken als je het land alleen van uit de media kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:00

Onbekend

...

Even een linkje over turbulentie van het KNMI:
http://knmi.nl/over-het-k...egtuigen-meer-turbulentie

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:24
Interessant. Ik kijk af en toe wel eens op avherald, en dan zie je ook dat verreweg de meeste incidenten die er op staan door turbulentie komt of door rook in de cabine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn pa heeft een vlucht naar Tel Aviv gehad, waar de stewardessen huilend door de cabine liepen. Gelukkig zelf nooit heftige turbulentie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
wildhagen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:31:
[...]

Ja, dat is exact wat ik bedoelde.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:12:
Vlieg binnenkort van Muscat naar Amsterdam met een tussenstop in Abu Dhabi. De eerste leg is met Etihad en de tweede met KLM (gehele ticket is bij KLM gekocht). Bij welke maatschappij moet ik mijn bagage afgeven in Muscat?
Etihad, maar dat hoef je helemaal niet te weten. Zoek in Muscat op een van de monitoren in de vertrekhal het vluchtnummer dat op je ticket staat en ga naar de check-in-balie die daarbij vermeld wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zo, deze ervaren reiziger kan ook blunderen. Kieper ik bij de security mijn bak om. En niet zomaar een bak, maar de goodies bak.

Kobo kapot, ipad kapot, horlogeglas kapot (horloge was net voor 500 gerepareerd, op kosten reisverzekering na eerder incident). Sta je toch even goed voor lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Laat het maar even aan Ryanair over om de incidenten met de Amerikaanse maatschappijen op de hak te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:54
PWM schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:41:
Zo, deze ervaren reiziger kan ook blunderen. Kieper ik bij de security mijn bak om. En niet zomaar een bak, maar de goodies bak.

Kobo kapot, ipad kapot, horlogeglas kapot (horloge was net voor 500 gerepareerd, op kosten reisverzekering na eerder incident). Sta je toch even goed voor lul.
Gelukkig gaat de reisverzekering in als je de deur uitgaat. Of hebben ze een jaarlijks limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is ergens online terug te zien bij de KLM welke boekingsklasse mijn ticket heeft? Het is business class, maar welke klasse kan ik nergens meer terug vinden; heb alleen de .PDF ticket nog, staat het niet op en ook online niet - of ik kijk scheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:54
Op de website van saudi airways kan je het makkelijk zien. Daar je PNR of eticket invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
menzo schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Gelukkig gaat de reisverzekering in als je de deur uitgaat. Of hebben ze een jaarlijks limiet?
Ik ben goed verzekerd :) Maar je hebt gezeur (en eigen risico). Verder blijkt helaas deze pricewatch: Sony 16-50mm f/2.8 Standard Zoom Lens na de val niet meer goed scherp te stellen. Altijd afwachten wat je daarvoor krijgt en of een eventuele reparatie later geen problemen gaat opleveren.

Ik ga zo weer naar het vliegveld. Zal alles goed vasthouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sanction schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:48:
Is ergens online terug te zien bij de KLM welke boekingsklasse mijn ticket heeft? Het is business class, maar welke klasse kan ik nergens meer terug vinden; heb alleen de .PDF ticket nog, staat het niet op en ook online niet - of ik kijk scheel.
Op de factuur staat het. Verder weet ik het ook nooit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PWM schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:16:
Mijn pa heeft een vlucht naar Tel Aviv gehad, waar de stewardessen huilend door de cabine liepen. Gelukkig zelf nooit heftige turbulentie gehad.
Zal echt niet zo erg geweest zijn, als de turbulentie echt heftig is, moet het cabinepersoneel ook gaan zitten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47

TNW

Kwam op een rommelmarkt dit apparaat voor €2 tegen. Een airband transceiver met kristallen. Niks digitale frequentieinstelling :)

Het ding is volgens een sticker op de behuizing van een zweefvliegclub geweest dus bevat een aantal frequenties welke door zweefvliegers worden gebruikt, o.a. 123.500 MHz. Ik ga nog eens kijken of ik andere kristallen in de houders kan zetten zodat ik bijvoorbeeld de torens van Schiphol kan horen. (8>

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4159/33716687033_de03fcdd2d.jpg
Becker AR 10 S crystal airband transceiver by Johan, on Flickr

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 21:04

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mrsar schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:43:
ze kijken sowieso alleen naar het rode logo, dus gewoon via fast lane gaan :)
Gelukt :Y)

Op Schiphol waren we binnen 3 minuten door de security check heen :P

Priority Boarden sloeg alleen nergens op, omdat je dan enkel eerder in de bus mocht zitten die pas als hij vol was naar het vliegtuig ging (Fokker 70, niet aan gate) :')

Op de terugweg was Business class wel nuttig. Bij de gate waren ze veel handbagage als ruimbagage aan het markeren. Inclusief mijn (ietwat grote) laptoptrolley. Ik wilde eigenwijs gewoon het vliegtuig in met dat ding toen zo'n dametje mij terugriep. Na even mijn SkyPriority/Business Class boarding pass getoond te hebben met het commentaar "Even for business class?" mocht ik hem alsnog meenemen.
Uiteindelijk had het niets uitgemaakt omdat bij het deboarden die bagage direct bij de trap stond. :P Dacht dat dit pas op de bagageband er bij zou komen en daar had ik geen zin in :+

Oh, en de "maaltijd" :') Een erg klein zacht pistoletje met 2 plakjes kaas. _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 08-05-2017 10:25 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:07:
[...]

Zal echt niet zo erg geweest zijn, als de turbulentie echt heftig is, moet het cabinepersoneel ook gaan zitten.
Dat gingen ze ook doen ;) Maar het was nogal onverwacht. De dienbladen hingen bijkans aan het plafond. Waren uiteindelijk slechts een paar lichtgewonden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Angeloonie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Gelukt :Y)

Op Schiphol waren we binnen 3 minuten door de security check heen :P

Priority Boarden sloeg alleen nergens op, omdat je dan enkel eerder in de bus mocht zitten die pas als hij vol was naar het vliegtuig ging (Fokker 70, niet aan gate) :')

Op de terugweg was Business class wel nuttig. Bij de gate waren ze veel handbagage als ruimbagage aan het markeren. Inclusief mijn (ietwat grote) laptoptrolley. Ik wilde eigenwijs gewoon het vliegtuig in met dat ding toen zo'n dametje mij terugriep. Na even mijn SkyPriority/Business Class boarding pass getoond te hebben met het commentaar "Even for business class?" mocht ik hem alsnog meenemen.
Uiteindelijk had het niets uitgemaakt omdat bij het deboarden die bagage direct bij de trap stond. :P Dacht dat dit pas op de bagageband er bij zou komen en daar had ik geen zin in :+

Oh, en de "maaltijd" :') Een erg klein zacht pistoletje met 2 plakjes kaas. _O-
mja, binnen Europa is business niet echt nuttig :P zit er dan ook alleen als ik een upgrade krijg.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:47:
[...]
Dat gingen ze ook doen ;) Maar het was nogal onverwacht. De dienbladen hingen bijkans aan het plafond. Waren uiteindelijk slechts een paar lichtgewonden overigens.
OK, duidelijk.

EDIT:
@Angeloonie No way dat mijn laptop in het ruim gaat, ik weet iets te goed hoe er met ruimbagage wordt omgesprongen.

[ Voor 18% gewijzigd door Freee!! op 08-05-2017 11:08 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 21:04

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Freee!! schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:06:

EDIT:
@Angeloonie No way dat mijn laptop in het ruim gaat, ik weet iets te goed hoe er met ruimbagage wordt omgesprongen.
Mjah dat maakt mij vrij weinig uit, het is niet mijn eigendom dus tsja.. :P Ging mij vooral om het wachten op de bagageband op Schiphol waar ik geen zin in had.
Maar het viel wel mee, want gewoon vanaf de gate in de glijbaan naar beneden en daar stond 3 man die de koffertjes doorgaven. Zelfde met uitstappen, ze werden gewoon vanuit de bagageruimte naar buiten getild.

Iig geen smijten met koffers :+

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 08-05-2017 11:18 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

TNW schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:13:
Kwam op een rommelmarkt dit apparaat voor €2 tegen. Een airband transceiver met kristallen. Niks digitale frequentieinstelling :)

Het ding is volgens een sticker op de behuizing van een zweefvliegclub geweest dus bevat een aantal frequenties welke door zweefvliegers worden gebruikt, o.a. 123.500 MHz. Ik ga nog eens kijken of ik andere kristallen in de houders kan zetten zodat ik bijvoorbeeld de torens van Schiphol kan horen. (8>

[afbeelding]
Becker AR 10 S crystal airband transceiver by Johan, on Flickr
Leuk vintage apparaat! Maar wel goed opletten dat hij niet (per ongeluk) in de transmit mode schiet. Dan komen ze je vrij snel halen :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Nat-Water schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:53:
[...]

Dat dacht ik dus ook. En bij Schiphol is het meestal laptop + kabels in een bak. Vooral kabels is echt uniek bij Schiphol. Meestal heb ik 1 bak met tel, portomonnee sleutels jas en riem, 1 bak met laptop + tablet en kabels en als latste 1 bak met tas

Ik heb ook altijd 2 kleine maar felle zaklampen in m'n tas voor werk. Ik werd eens in Bulgarije uit de rij gepikt voor tasinspectie. Hij pakte de zaklamp uit mijn tas om te testen, kijkt er in en zet hem aan _O- . Toen hij weer normaal kon kijken hoefde hij de 2e niet meer te controleren :P
Ik moet op schiphol ook vaak mijn dslr in de bak doen. Terwijl dat op geen enkele andere luchthaven moet.
En idd kabels en opladers.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:47:
[...]

Op de factuur staat het. Verder weet ik het ook nooit te vinden.
Ah, de goede oude tijd van twee jaar geleden, toen je nog die overzichtelijke mailtjes van KLM kreeg met relevante infromatie in de subject ipv die PDF gedrochten met een generieke 'Ticket voor X' subject…

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EY74r0U.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW

TNW

Devil schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:32:
[...]

Leuk vintage apparaat! Maar wel goed opletten dat hij niet (per ongeluk) in de transmit mode schiet. Dan komen ze je vrij snel halen :+
Maak je geen zorgen, ben zendamateur en dus ook voldoende bekend met regels en de lokaliseermogelijkheden van het Agentschap Telecom :P Zonder aangesloten microfoon kan het apparaat ook niet zenden.

Ik moet nog eens een keer met mij neef mee. Die heeft een brevet en vliegt wel eens met een Super Dimona. Volgensmij kun je met een VHF/UHF portofoon voor 2 meter/70cm erg verre verbindingen maken.

Ik heb ook een zender staan welke luchtvaart kan ontvangen maar nooit zoveel op 123.50 en 122.50 gehoord trouwens. Torens van Schiphol komen er bij goede condities wel overheen.

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

TNW schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:34:
[...]

Maak je geen zorgen, ben zendamateur en dus ook voldoende bekend met regels en de lokaliseermogelijkheden van het Agentschap Telecom :P Zonder aangesloten microfoon kan het apparaat ook niet zenden.

Ik moet nog eens een keer met mij neef mee. Die heeft een brevet en vliegt wel eens met een Super Dimona. Volgensmij kun je met een VHF/UHF portofoon voor 2 meter/70cm erg verre verbindingen maken.

Ik heb ook een zender staan welke luchtvaart kan ontvangen maar nooit zoveel op 123.50 en 122.50 gehoord trouwens. Torens van Schiphol komen er bij goede condities wel overheen.
Ik heb een Yeasu FT60 en die ontvangt prima de luchtvaartbanden (kan daar niet zenden natuurlijk maar de AM modulatie bij ontvangst is al grappig voor een VHF/UHF porto waar FM de standaard is). Op facebook en zendamateur.com heb ik regelmatig gelezen dat je enorme afstanden kan halen door de hoogte (zichtlijn uiteindelijk) zelfs met PMR (0.5w en een rot antenne).

Wel leuk zo'n tranciever om mee te spelen, maar misschien meer iets voor het zendamateur topic (gebeurd daar ook eens wat haha).

(edit:// ben ook wel benieuwd hoe dat display werkt & AT kan heeeeel snel peilen als het Schiphol betreft en iets minder snel bij Maritiem - Amateur heeft gewoon weinig tot geen prio maar dat kan hobbyscoop wel redelijk).

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 08-05-2017 21:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Schiphol opent extra doorgangen om opstopping te voorkomen:
Luchthaven Schiphol gaat deze zomer alle beveiligingsdoorgangen in vertrekhal 1 openen vanwege de grote drukte. Dat is bekendgemaakt na het overleg van demissionair staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) maandag met KLM-topman Pieter Elbers en Jos Nijhuis, eindverantwoordelijke van Schiphol, over de problemen op de luchthaven.
Schiphol heeft in het eerste kwartaal van de vijf grootste Europese luchthavens veruit de sterkste groei laten zien:
Gemiddeld kregen luchthavens in Europa in de eerste drie maanden van het jaar 6,9 procent meer reizigers te verwerken dan in dezelfde periode in 2016. Schiphol deed het bovengemiddeld met een groei van 8,6 procent.

Topman Olivier Jankovec van ACI Europe denkt dat de sterke groei van het Europese vliegverkeer voorlopig zal aanhouden.
Het zal me benieuwen of de extra doorgangen voldoende zal zijn om de drukte op te vangen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW

TNW

franssie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:43:
[...]
Op facebook en zendamateur.com heb ik regelmatig gelezen dat je enorme afstanden kan halen door de hoogte (zichtlijn uiteindelijk) zelfs met PMR (0.5w en een rot antenne).

(edit:// ben ook wel benieuwd hoe dat display werkt & AT kan heeeeel snel peilen als het Schiphol betreft en iets minder snel bij Maritiem - Amateur heeft gewoon weinig tot geen prio maar dat kan hobbyscoop wel redelijk).
Vliegtuigen zijn ook altijd loeihard vanwege vrijwel altijd een zichtverbinding. Mensen plukken met ontvangers ADS-B signalen van honderden kilometers op. Die jaarlijkse ballonvossenjacht werkt ook met 1W op de transponder en is dan in een groot deel van Europa te horen.
(edit:// ben ook wel benieuwd hoe dat display werkt
Ik ga wel even wat in het andere topic neerzetten :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vandaag eindelijk eens een echte vakantievlucht mogen meemaken. Zie je bij KLM toch minder.

Toen de grondstewardess alleen al naar het poortje liep sprongen 180 man/vrouw op om zich te verdringen. De oproep dat mensen met kinderen eerst mochten deed niemand iets. Het was dringen geblazen, ik zat te genieten vanaf een bankje.

Aan boord na het opstijgen wat turbulentie dus stoelriemen vast. De halve kist liep gewoon rond 8)7

"Please remain in your seat"

Ja, maar ik moet plassen. Ja, maar ik moet even wat pakken uit de koffer. Het maakte ze niks uit.

Na de landing waren we letterlijk de baan nog niet afgedraaid, of de eerste persoon liep al langs me met zijn koffer _/-\o_

En voordat je denkt, domme Hollanders. Het waren Duitsers :p

Weinig orde en gezag op vakantie :+ Verder waren koffers op Dusseldorf erg lang wachten. En de buggy kwam pas na 50 minuten (!). Kwam dan een man met een karretje vol buggies door een achterdeur aan. Echt heel slecht.

Zoals van de week al gezegd Eurowings zelf is niets mis mee (op het vieze eten na). Echt veel ruimte en vriendelijk voor extreem weinig geld.
CyBeR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Ah, de goede oude tijd van twee jaar geleden, toen je nog die overzichtelijke mailtjes van KLM kreeg met relevante infromatie in de subject ipv die PDF gedrochten met een generieke 'Ticket voor X' subject…

[afbeelding]
Nu je het zegt.... Die krijg je inderdaad niet meer :p

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 08-05-2017 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TNW schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:01:
Mensen plukken met ontvangers ADS-B signalen van honderden kilometers op.
Mijn record is 487.6 kilometer. :9
En dat is met een flink aantal meters coax (weliswaar wel een kwalitatief goede Koka 9 TS) en een kort stukje platte coax en er staat een vrij grote boom dichtbij dus kan nog beter.
En met de juiste gain settings zou je er ook nog iets meer uit moeten kunnen persen.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 08-05-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:52:
En voordat je denkt, domme Hollanders. Het waren Duitsers :p
Ik denk dat dit iets is wat echt internationaal ons allen verbind. De volgende vredesonderhandelingen in een toeristenvliegtuig doen, zien ze de overeenkomsten eens ipv de verschillen :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
XWB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:55:

[...]

Het zal me benieuwen of de extra doorgangen voldoende zal zijn om de drukte op te vangen.
Leuk, maar dat is helemaal niet het probleem. Het probleem is dat de beveiligers er te lang over doen omdat ze teveel false positives genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:10:
[...]

Leuk, maar dat is helemaal niet het probleem. Het probleem is dat de beveiligers er te lang over doen omdat ze teveel false positives genereren.
Een echt probleem bestaat meestal uit meerdere factoren. Een oplossing moet derhalve ook aan meerdere factoren iets doen.
Dat de beveiligers traag zijn klopt, de passagiers zijn dat ook en de poortjes ook (door de foutieve meldingen van gevaar). Dat zijn alledrie geenszins correlerende maar wel accumulerende factoren die alledrie aan de opstoppingen direct een bijdrage geven.

Dus het is geen echt probleem maar gewoon een domme fuckup van Schiphol - de passagiers zijn niet plots stommer geworden dan ze al waren en de beveiligers helaas ook niet slimmer.

Planningsfout.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 08-05-2017 23:40 . Reden: best wel veel typefouten ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Wellicht dat schiphol, als ze dat al niet doen, eens een keer een kijkje kunnen nemen bij Toyota met hun Lean methodes. Als ik jullie zo hoor, kan er een hoop verbeterd worden aan het proces zelf. Mag het zelf in de zomer onder gaan helaas. Was laatst een programma op tv gepresenteerd door James May die op bezoek ging bij een Toyota fabriek in Engeland. Erg indrukwekkend hoe ze daar het proces steeds maar proberen te verbeteren en alle 'muda' (waste) uit het proces proberen te halen. Iedereen moet er ook aan mee doen. Kan Schiphol nog wel wat van leren denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:39:
[...]

Een echt probleem bestaat meestal uit meerdere factoren. Een oplossing moet derhalve ook aan meerdere factoren iets doen.
Dat de beveiligers traag zijn klopt, de passagiers zijn dat ook en de poortjes ook (door de foutieve meldingen van gevaar). Dat zijn alledrie geenszins correlerende maar wel accumulerende factoren die alledrie aan de opstoppingen direct een bijdrage geven.

Dus het is geen echt probleem maar gewoon een domme fuckup van Schiphol - de passagiers zijn niet plots stommer geworden dan ze al waren en de beveiligers helaas ook niet slimmer.

Planningsfout.
De poortjes zijn op zich strak afgesteld maar dat komt in mijn ervaring redelijk overeen met wat dezelfde poortjes in andere landen doen. De reactie van de beveiligers erop echter is compleet anders: een volledige fouillering doen ipv gericht op de plekken waar de poortjes op alarmeert. Dat kost tijd.

De scanners voor bagage geven teveel false positives (dat zijn afaik trouwens gewoon mensen die te snel shit doorsturen voor secondary). Kost tijd.

De passagiers zijn inderdaad traag maar dat probleem is te verhelpen door te parallelliseren, en dat is ook gedaan: aan het begin van een scanband heb je drie plekken waar dus drie man tegelijk z'n shit in een bak kan stoppen. Daarna kan 't door de scanner zonder dat er loze tijd verspild wordt aan momenten dat er niks is om er doorheen te doen.

Het grootste probleem is dus imo voornamelijk een gebrek aan goede opleiding (aangaande de false positives) en gebrekkig beleid (fouilleren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:55:
[...]

De poortjes zijn op zich strak afgesteld maar dat komt in mijn ervaring redelijk overeen met wat dezelfde poortjes in andere landen doen. De reactie van de beveiligers erop echter is compleet anders: een volledige fouillering doen ipv gericht op de plekken waar de poortjes op alarmeert. Dat kost tijd.

De scanners voor bagage geven teveel false positives (dat zijn afaik trouwens gewoon mensen die te snel shit doorsturen voor secondary). Kost tijd.

De passagiers zijn inderdaad traag maar dat probleem is te verhelpen door te parallelliseren, en dat is ook gedaan: aan het begin van een scanband heb je drie plekken waar dus drie man tegelijk z'n shit in een bak kan stoppen. Daarna kan 't door de scanner zonder dat er loze tijd verspild wordt aan momenten dat er niks is om er doorheen te doen.

Het grootste probleem is dus imo voornamelijk een gebrek aan goede opleiding (aangaande de false positives) en gebrekkig beleid (fouilleren.)
Yep - meer parallel (wat Schiphol gaat doen) en opleiding van de bediening (wat ze ook gaan doen hoop ik - Schiphol) en wat grenscontrole (Overheid).

Het stukje opleiding is niet het probleem, het is er onderdeel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Over grenscontrole heb ik 't nog niet eens gehad maar daar schort ook wel wat aan ja. Maar dat is niet aan Schiphol zelf te wijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Da's bij mij tot nu toe altijd de enige bottleneck geweest, de douane.

Security gaat altijd vrij vlot (maar kom er uitsluitend met fast track, dat helpt al). Om vervolgens alsnog een kwartier in de rij te gaan staan tussen security en douane...fuck dat :P

Heb dus sinds 2 weken Privium, ik weiger om in rijen te staan en betaal graag extra om het te voorkomen :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:00:
[...]

Ik denk dat dit iets is wat echt internationaal ons allen verbind. De volgende vredesonderhandelingen in een toeristenvliegtuig doen, zien ze de overeenkomsten eens ipv de verschillen :+
Inderdaad, vergeet niet dat toen het emirates vliegtuig een klein jaar geleden neerstortte in Dubai, het nog brandend over de baan gleed toen de eerste passagiers ook al opstonden om hun bagage te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:55:
[...]
Dat je iemand helemaal moet controleren nadat de scanner afgaat is eigenlijk logisch.

Controleer je alleen de plek waar iets gevonden wordt dan moet je er volledig zeker van zijn dat er niets verplaatst is (laten vallen in broek, meeliften in hand, etc). Als je dat niet bent gaat het om security theater en kan je eventueel het proces optimaliseren zonder verlies van veiligheid door de tweede controle gewoon over te slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

XWB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:55:

[...]

Schiphol heeft in het eerste kwartaal van de vijf grootste Europese luchthavens veruit de sterkste groei laten zien:

[...]

Wacht, men had extra capaciteit maar heeft die niet ingezet 8)7 . Ook niet na 2 dagen van chaos.

En dat laatste bericht kwam als een verrassing voor mij. Had niet verwacht dat Schiphol die positie had binnen Europa.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben lang geleden op Madrid geweest. Toen waren de taxi's erger dan Schiphol. Ze probeerden je op te lichten nog voor je in de auto zat :+ Iemand er onlangs nog geweest? Kan je er tegenwoordig normaal instappen? Normaal boeit het me niets, maar nu ben ik met mijn vrouw, dus dan moet het kloppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:24
PWM schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:06:
Ik ben lang geleden op Madrid geweest. Toen waren de taxi's erger dan Schiphol. Ze probeerden je op te lichten nog voor je in de auto zat :+ Iemand er onlangs nog geweest? Kan je er tegenwoordig normaal instappen? Normaal boeit het me niets, maar nu ben ik met mijn vrouw, dus dan moet het kloppen :p
Uber? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Doe ik overal. Maar helaas, verboden in Spanje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

maar nu ben ik met mijn vrouw, dus dan moet het kloppen :p
Dan ga je het altijd fout doen. Beste oplossing: het haar zelf laten regelen. Is het nog steeds jouw schuld, dat wel :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:24
PWM schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Doe ik overal. Maar helaas, verboden in Spanje.
Op Twitter en de Uber website adverteren ze er wel mee. Volgens mij zijn ze wel weer gewoon actief in Madrid. Lucky you :P

Zie ook: Uber rolls back into Spain with UberX licensed cab service in Madrid and a fresh attitude

[ Voor 8% gewijzigd door oohh op 09-05-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik gebruik in Spanje altijd de mytaxi app , werkt hetzelfde als uber :) en goed

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
mrsar schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:20:
ik gebruik in Spanje altijd de mytaxi app , werkt hetzelfde als uber :) en goed
met stom, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Madrid nooit problemen mee gehad. Alternatief is van tevoren een taxibedrijf bellen die dan met een naambordje gaan staan. Heb ik ook al met succes op verschillende luchthavens gebruikt. Is meestal nog goedkoper dan een normale taxi ook.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ondertussen op Fort Lauderdale Airport:

Chaos Erupted at Fort Lauderdale Airport Following Spirit Airlines Flight Cancellation

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

XWB schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:58:
Ondertussen op Fort Lauderdale Airport:

Chaos Erupted at Fort Lauderdale Airport Following Spirit Airlines Flight Cancellation

[video]
Ach, idiots will be idiots. Als je maar genoeg tokkies bij elkaar zet is de kans op dit soort tarferelen helaas hoger dan gemiddeld. Had ook op Gatwick of Stansted kunnen gebeuren om maar iets te noemen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese...

Goede kans dus dat ze ons ook te grazen gaan nemen met dit verbod, gaat lekker daar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

wildhagen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:31:
nieuws: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese...

Goede kans dus dat ze ons ook te grazen gaan nemen met dit verbod, gaat lekker daar.
En geen enkele buitenlandse vervoerder komt op het idee om deze wassen neus aan te klagen als protectionisme bij het WTO? Want er bestaat natuurlijk geen enkel (aan veiligheid gerelateerde) argument waarom Amerikaanse maatschappijen hier anders behandeld worden dan buitenlandse maatschappijen. Ik neem aan dat een Lufthansa / KLM-Air-France / BA zich vrij snel zou melden..

Het enige argument wat mij zo binnenvalt zou de aanwezigheid van een "Federal Air Marshal" op een vlucht kunnen zijn, maar ook dat zou een buitenlandse carrier kunnen omzetten, en FAMs zitten ook bij lange na niet op elke vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:38:
[...]

En geen enkele buitenlandse vervoerder komt op het idee om deze wassen neus aan te klagen als protectionisme bij het WTO?
Wat heeft dat voor zin? De VS heeft vetorecht in de WTO, en kan dus alle maatregelen tegen deze regel met een veto torpederen.

Schiet je dus niet zo gek veel mee op helaas.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De WTO kan niet veel doen. Zo zijn Boeing en Airbus meermaals schuldig bevonden aan illegale subsidies, maar daar rollen verder geen boetes of sancties uit.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

wildhagen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Wat heeft dat voor zin? De VS heeft vetorecht in de WTO, en kan dus alle maatregelen tegen deze regel met een veto torpederen.

Schiet je dus niet zo gek veel mee op helaas.
Ook al wordt zo'n voorstel getorpedeerd, dan nog is het wel duidelijk hoe en wat en is het een eerste stap richting handelsbeperkingen indien nodig. Deze weg zonder WTO te gaan lijkt me vooral schadelijk, maar ik ben benieuwd hoe onze parlementsleden er over denken op het moment dat ze zelf met KLM op reis mogen naar de VS voor een handelsmissie :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Weer eens tijd voor mijn stokpaardje: reciproke wet- en regelgeving. De geschiedenis leert dat de VS dan meestal vlot bakzeil halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:39:
Weer eens tijd voor mijn stokpaardje: reciproke wet- en regelgeving.
Dat is echt noodzakelijk om met die oelenwappers te dealen idd.

Weet je nog dat Brazilië dat deed toen de VS vingerafdrukken invoerde? Het continent was te klein…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Dat is echt noodzakelijk om met die oelenwappers te dealen idd.

Weet je nog dat Brazilië dat deed toen de VS vingerafdrukken invoerde? Het continent was te klein…
Welk continent :? Volgens mij waren de twee Amerika's samen te klein. En ja, ik weet dat nog goed genoeg om zelf geregeld dat voorbeeld te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Iemand hier die optiontown ook kent?

Geen idee of KLM / Skyteam ook een samenwerking met hen heeft, maar BA iig wel.

heb net 16 tickets (dus 8 returns) tussen AMS en LCY geboekt @ prima prijsje (1300 pond).

wellicht especially iets voor jou @PWM ? https://britishairways.optiontown.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zeker interessant. Ik heb mijn vluchten voor dit jaar al wel geboekt (doe ik altijd in DEC), maar deze gaat op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
enige jammere is dat je volgens mij alleen cattleclass kan boeken met BA via optiontown, maar goed, tussen AMS en LCY maakt dat niet echt uit :)

edit: oh trouwens, ik vloog gisteren terug vanuit Milan (LIN) en ik zat naast een heuse Hollywood ster :D

Zat in de lounge te wachten en vroeg me al af waarom die vrouw me toch zo bekend voorkwam, bleek het Susan Sarandon te zijn :P

[ Voor 45% gewijzigd door kamstra op 09-05-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KL's FB Private Sales zijn weer begonnen. Tot 19 mei. Toch zomaar een paar honderd euro korting op business class tickets. Bijvoorbeeld, JFK: retour normaal €2200 (3 maanden vantevoren, anders meer), nu €1670. YYZ en YUL zelfs maar €1444.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Leuk simpel filmpje over ETOPS:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 20:36
Hmmm ik zit nu in het vliegtuig naar München met transavia, morgen weer terug maar zie net pas dat mn paspoort tot morgen geld is...
Vandaag overigens nergens hoeven laten zien... Morgen trammelant of lekker erop gokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vandread schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:25:
Hmmm ik zit nu in het vliegtuig naar München met transavia, morgen weer terug maar zie net pas dat mn paspoort tot morgen geld is...
Vandaag overigens nergens hoeven laten zien... Morgen trammelant of lekker erop gokken?
Tot, of tot en met. Volgens mij geen probleem. Ook met een rijbewijs kom je er wel doorheen meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je een ID kaart bij je hebt die wel nog geldig is is het geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Vandread gewoon doorlopen met dat ding in je hand. Als ze er al naar vragen zien ze het niet waarschijnlijk. Volgende keer beter opletten op de datum en dat was het.
Er zijn twee eisen. Je moet je identiteit kunnen aantonen, en dat kan met een rijbewijs o.a. De tweede eis is dat je moet kunnen aantonen dat je in de EU (of het land zelf dat kan verschillen) mag verblijven. Helaas staat op je rijbewijs je nationaliteit niet en daarom heb je dus je ID kaart of paspoort nodig, als ze moeilijk doen maar Duitsers zijn geen Fransen dus relax maar.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 09-05-2017 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

No stress. In Duitsland is een verlopen paspoort vaak ook nog geldig (6 maanden geloof ik).Als ze er al om vragen. Ik ben regelmatig in München, nog nooit naar gevraagd. Binnen Schengen wordt normaal gesproken hoogstens de naam gecontroleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Volgens Bild wordt er zelfs gesproken over een verbod op tablets aan boord. De maatregelen zouden dit keer ook voor Amerikaanse maatschappijen gelden.

Whats next?... de telefoon? Alle handbagage? Schoenen? Jassen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@alexbl69 de trend lijkt mij voorspelbaar duidelijk

(lichtelijk nsfw) :
https://images.fok.nl/upload/nakedair.jpg

:+

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 09-05-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 20:06
Net via Arn naar Svo gevlogen (vanuit bru) ik viel bijna van mijn stoel dat de su vluchten gewoon uit verkocht waren voor vandaag! (direct) zowel economy als business, zaken gaan vast goed daar.

Overigens is de skyteam-lounge op T5-ARN niet echt super qua food&drinks helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
PWM schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:58:
Leuk simpel filmpje over ETOPS:

[video]
'Engines Turn Or Passenger Swim' was het toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

upclocker schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:03:
[...]
'Engines Turn Or Passenger Swim' was het toch? :+
Dat is wel het backronym ja. Toch is dat niet helemaal correct (single engine :?). Daarnaast ben ik al minimaal vijf maal netjes op de baan geland zonder draaiende motor(en).

spoiler:
Ook zonder motor opgestegen, in een zweefvliegtuig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn vrouw krijgt een upgrade naar business aangeboden, voor de helft van wat ze mij aanbieden 8)7 Grappig om te zien hoe je gewaardeerd word als Gold :p

[ Voor 175% gewijzigd door PWM op 10-05-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Nl-jeff schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:52:
Net via Arn naar Svo gevlogen (vanuit bru) ik viel bijna van mijn stoel dat de su vluchten gewoon uit verkocht waren voor vandaag! (direct) zowel economy als business, zaken gaan vast goed daar.

Overigens is de skyteam-lounge op T5-ARN niet echt super qua food&drinks helaas
Eh, waarom niet? Moskou is nog steeds begeerd handelspartner, ook willen dat veel mensen niet geloven. OK, er zijn sancties, maar die betreffen maar een (klein) deel van de zaken die er tussen EU en Rusland gedaan worden. of bedoel je specifiek Belgie of Zweden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Binnenkort misschien 2 nieuwe toestellen op de markt?

Boeing is bezig met de 797, en Airbus komt met een potentie A322 als antwoord daarop: https://www.luchtvaartnie...ls-antwoord-op-boeing-797

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:26:
Mijn vrouw krijgt een upgrade naar business aangeboden, voor de helft van wat ze mij aanbieden 8)7 Grappig om te zien hoe je gewaardeerd word als Gold :p
Had ik vergelijkbaar. Vlogen met 3 collega's naar Berlijn (Tegel), ik heb FB Zilver, de andere twee helemaal niets, nog niet eens een FB account. Wordt een van mijn collega's naar business gepromoveerd (gratis) 8)7 .

Je moet maar zo denken: jou hebben ze al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:01:
Binnenkort misschien 2 nieuwe toestellen op de markt?

Boeing is bezig met de 797, en Airbus komt met een potentie A322 als antwoord daarop: https://www.luchtvaartnie...ls-antwoord-op-boeing-797
Het grootste probleem van die A322 lijkt me het lange, enkele gangpad. Het gaat behoorlijk veel langer duren om iedereeen aan en van boord te krijgen als zo'n toestel aan een enkele slurf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Freee!! schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Het grootste probleem van die A322 lijkt me het lange, enkele gangpad. Het gaat behoorlijk veel langer duren om iedereeen aan en van boord te krijgen als zo'n toestel aan een enkele slurf staat.
Dat is niet anders dan met een 757-200/300 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

AndRo555 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:38:
[...]
Geen ervaring mee (en die zal ik waarschijnlijk ook niet meer opdoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16
PWM schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:26:
Acquisitie is altijd duurder dan retentie he 8) "omdenken bij KLM"

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Stinger_Ventura schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:35:
[...]
Acquisitie is altijd duurder dan retentie he 8) "omdenken bij KLM"
Op zich volkomen waar, maar re-acquisitie is nog veel duurder (want dan is retentie dus al mislukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 18:12
alexbl69 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:34:
Volgens Bild wordt er zelfs gesproken over een verbod op tablets aan boord. De maatregelen zouden dit keer ook voor Amerikaanse maatschappijen gelden.
Er is nooit een uitzondering geweest voor Amerikaanse maatschappijen. Amerikaanse maatschappijen vlogen en vliegen niet naar Noord-Afrika en het Midden-Oosten en hadden en hebben daarom geen last van het verbod.

De tablets zijn in zekere zin ook niet nieuw. Op de vluchten vanaf de tien luchthavens in het Midden-Oosten en Noord-Afrika geldt een verbod op alle elektronica groter dan een mobiele telefoon/smartphone in de "carry-on luggage or other accessible property". Dat verbod overweegt men dus nu door te trekken naar Europa.
Voorbeelden van elektronica waarvoor het verbod geldt aldus de website van TSA: laptops, tablets, ereaders, cameras, portable dvd players, electronic game units larger than a smartphone, travel printers/scanners.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Maar wat is dan het formaat van een smartphone en waar begint het een tablet te worden? 6inch? 7inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
AndRo555 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:38:
[...]

Klopt, al zijn er maar een handvol 757-300 toestellen gebouwd. Dus zoveel praktijkervaring is er niet. De 757-200 is meer een A321 qua aantal stoelen.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 39 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek