Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.295 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JRR schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:30:
[...]

De satteliet van de mobiele google maps laat een ander beeld zien dan de webversie van google maps zie ik nu. Ik heb de webversie gebruikt, kijkt iets ontspannender!
Earth en Maps geven exact hetzelfde beeld bij mij.

Behalve dan dat als ik met Maps te ver inzoom, hij opeens overschakelt naar beeldmateriaal van tien jaar eerder of zo |:(

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 26-04-2017 22:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

JRR

Beetje OT maar bij mij zijn er toch echt verschillen. Links de desktopversie en rechts op de iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://jrrm.tweak.nl/index/images/googlemaps.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:46:
AIRBUS A340 NAAR TWENTE VOOR ONTMANTELING

Er ging ook een tijdje het gerucht dat er een - nu al uitgefaseerde - KLM Boeing 747-400 naar Twente zou gaan om daar ontmanteld te worden. Dat is dus niet doorgegaan, maar wie weet volgt er alsnog een.
Piet91 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:46:
Het lijkt te gaan om HB-JMK van Swiss International Air Lines.
Op 23 april 1997 aan Austrian Airlines geleverd en op 17 december 2007 aan Swiss die hier (toen) leasde van Austrian.
Rechtstreeks vanuit Zurich is de geplande landing op 27 april rond 10:30 uur.
Hier zal dus de A340-300 worden gesloopt op de cockpit na.

De mooie dame is nog in gebruik bij Swiss; op moment van posten vliegt het vanuit Zurich naar Bangkok als LX180.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.jetphotos.com/full/3/13994_1378751507.jpg

Deze morgen dus, verwachte aankomst om 10:30 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 04:49
Piet91 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 01:11:
[...]

[...]

[afbeelding]

Deze morgen dus, verwachte aankomst om 10:30 uur.
Zijn er nog mensen die komen kijken?
En zo ja, waar gaan jullie staan? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Piet91 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:46:
[...]

Rechtstreeks vanuit Zurich is de geplande landing op 27 april rond 10:30 uur.

[afbeelding]
En net vertrokken als vlucht LX5180

https://www.radarbox24.com/flight/LX5180#

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:22
Vandaag om 0700 van schiphol gevlogen.

Ik was er om 0530. De rij voor de security bij vertrek 1 ging tot de trap van schiphol plaza. Uiteindelijk ben ik bij vertrek 1A (het nieuwe gebouw) door de security gegaan, het heeft 30 minuten geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Honderd 'zwarte zaterdagen' hangen de vakantieganger dit jaar op Schiphol boven het hoofd. En volgend jaar en de twee jaar erna volgen er waarschijnlijk nog wel meer. Er is geen ontsnappen aan.

Reizen via Schiphol wordt veel prettiger voor passagiers. Nog geen twee jaar geleden gaf de luchthaven hoog op van alle veranderingen in de veiligheidscontroles. Van zeventig controlepunten ging het vliegveld naar vijf 'beveiligingsfilters'. Volgens Schipholtopman Jos Nijhuis zouden we in het vervolg in hoogstens tien minuten door de controles zijn.

De juichfilmpjes van toen doen nu lachwekkend aan: vrolijke passagiers komen bij pittoresk rustige controlepunten om te worden ontvangen door joviale beveiligers. Niet veel passagiers zullen die ervaring de afgelopen dagen hebben gedeeld. De rustieke veiligheidscontroles blijken trechters voor morrende reizigers, die soms tot anderhalf uur moesten wachten. De oorzaak van de problemen kan zowel bij Schiphol als bij de reiziger worden gevonden. Het probleem is dat Schiphol bewust de flexibiliteit uit de beveiliging heeft gehaald. In plaats van controle aan de gate - waarbij alleen passagiers voor een enkele vlucht werden gecontroleerd - ging het naar centrale controle met een vaste capaciteit. Die blijkt op de drukste uren niet voldoende.

De luchthaven erkende al - overigens met de maatschappijen - zich te hebben vergist in de passagiersgroei. Maar Schiphol lijkt zich vooral te hebben vergist in de gevolgen van de onbedwingbare groeizucht, in combinatie met zijn fysieke beperkingen. Extra beveiligers kunnen nog wel worden ingezet, maar extra ruimte is er niet meer. Daarnaast heeft de luchthaven zich verkeken op het gedrag van passagiers. Doordat maatschappijen - waaronder KLM voor Europavluchten - vaker geld vragen voor ruimbagage, nemen steeds meer passagiers hun koffers in de hand mee. Dat vergroot de werkdruk bij de beveiligingsposten.
Bron, en meer info: http://www.bndestem.nl/re...arte-zaterdagen~afa4a102/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
TiesB schreef op donderdag 27 april 2017 @ 02:09:
Zijn er nog mensen die komen kijken?
En zo ja, waar gaan jullie staan? :P
Als ik in de buurt zou wonen zeker wel.
Maar ja; ik woon simpelweg te ver van de luchthavens af om er 'even' heen te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-aXflqXsAAUJi8.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2017/04/02-Aankomst-Airbus-EHTW-Copyright-Remco-de-Wit.jpg?w=1000
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-aXqscWsAADpLb.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2017/04/04-Spotters-in-actie-EHTW-Copyright-Remco-de-Wit.jpg?w=1000
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2017/04/05-Airbus-A340-EHTW-Copyright-Remco-de-Wit.jpg?w=1000
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-bZNfEXcAAuR-U.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2017/04/01-Spottershill-EHTW-Copyright-Remco-de-Wit.jpg?w=1000
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-aJnIPXsAIisTw.jpg:large

[ Voor 64% gewijzigd door Piet91 op 27-04-2017 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat #BoardingPass op Instragram heeft wel een nhoogtepunt bereikt vandaag:

https://www.instagram.com...tagged=boardingpass&hl=en

Dit is toch wel een nieuw niveau domheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:32:
Dat #BoardingPass op Instragram heeft wel een nhoogtepunt bereikt vandaag:

https://www.instagram.com...tagged=boardingpass&hl=en

Dit is toch wel een nieuw niveau domheid.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
WTF...

Sommige types zijn echt zo dom dat je je afvraagt hoe die in godsnaam zelfstandig kunnen ademhalen zonder handleiding :X

Hebben mensen nu echt het IQ van een dooie garnaal, dat ze dit soort dingen doen? Of wat is het?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 28-04-2017 17:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nog een vlucht van morgen ook. Ik heb mijn zus (ook zo'n Instragrammer) maar eens aangegeven dat dit soort dingen niet handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wie vult zn bluebiznummer in? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:14
Link werkt niet meer. Wat stond er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Iemand die een screenshot had gepost, ongeedit, van een air france business class boarding pass uit de air france app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Arrne schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:09:
Link werkt niet meer. Wat stond er?
Ja sorry mijn schuld - ik had haar even gewaarschuwd. Erg sneu als je BC ticket door een irritant kiddie wordt omgeboekt naar een plek achterin oid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:32:
[...]

Ja sorry mijn schuld - ik had haar even gewaarschuwd. Erg sneu als je BC ticket door een irritant kiddie wordt omgeboekt naar een plek achterin oid.
Heel goed. Ik heb zelf geen Instagram :)

Je zou de vlucht zelfs kunnen omboeken. Als er geen extra kosten zijn, word er niet om betaalmiddel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:42:
[...]

Heel goed. Ik heb zelf geen Instagram :)
Idem. Anders had ik dat ook wel even gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Hmmz, over die boarding passes discussie, ik had net ook een leuke...:

Kom vanuit Montreal aan op Heathrow met connecting vlucht naar Amsterdam straks. Dus ik loop richting de BA Business lounge, scant die muts mijn boarding pass (QR dinges op telefoon), zegt ze: oh maar u moet in terminal 4 zijn voor uw vlucht naar New Delhi....eeuh what now? :D

Ze hebben er maar ff een foto van gemaakt zodat ze het intern kunnen onderzoeken want hier is iets mis gegaan :+

Ben benieuwd of ik in Amsterdam of in New Delhi landt straks :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmm als je niets anders hebt,paar dagen vrij en business naar New Delhi voor de prijs naar AMS :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:15

Grouchy

meep meep

Ondertussen bij een van de de gates:
Mr. Kamstra you are delaying the flight, your baggage will be unloaded :)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Ghe, nou t is gelukt hoor

* kamstra zwaait vanuit Den Bosch :P

Op schiphol nog ff mijn Privium pas opgehaald en de irisscan gefixt, bye wachtrijen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Zitten hier toevallig ook zweefvliegers op het forum? Ik zit al een tijdje te denken om te gaan zweven, alleen vind het jammer dat er geen zweefvliegclub in de buurt van Delft is. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er wel veel dagen met thermiek of sta je vaak na een kwartier alweer op de grond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:06
upclocker schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:24:
Zitten hier toevallig ook zweefvliegers op het forum? Ik zit al een tijdje te denken om te gaan zweven, alleen vind het jammer dat er geen zweefvliegclub in de buurt van Delft is. Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er wel veel dagen met thermiek of sta je vaak na een kwartier alweer op de grond?
@tim427, Wellicht kan jij hier iets over vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@mcDavid is er ook eentje die zweeft, niet in de buurt van Delft meen ik mij te herinneren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Meh, de hele Randstad is geclaimd door Schiphol en Rotterdam airport. Er valt dus weinig te zweefvliegen in het westen.

Ik vlieg zelf in Biddinghuizen. En sja, thermiek is er vaak zat. Zeker als je de dagen er een beetje op uitzoekt natuurlijk. Maar in het begin van je opleiding zul je toch vooral veel korte vluchten maken en moet je gewoon zorgen dat je er vaak bent (ook als het geen kastelenweer is) om de progressie er in te houden.

Gisteren dit rondje gevlogen toen ik onverwacht even een tweezitter meekreeg:
Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/500/web/Screenshot_20170430-224633.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
mcDavid schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:47:
Meh, de hele Randstad is geclaimd door Schiphol en Rotterdam airport. Er valt dus weinig te zweefvliegen in het westen.

Ik vlieg zelf in Biddinghuizen. En sja, thermiek is er vaak zat. Zeker als je de dagen er een beetje op uitzoekt natuurlijk. Maar in het begin van je opleiding zul je toch vooral veel korte vluchten maken en moet je gewoon zorgen dat je er vaak bent (ook als het geen kastelenweer is) om de progressie er in te houden.

Gisteren dit rondje gevlogen toen ik onverwacht even een tweezitter meekreeg:
[afbeelding]
Gaaf hoor! Goed om te horen dat het met de thermiek wel goed zit. Ik had al wat zitten googlen, maar je komt toch inderdaad veelal uit op oosten van het land. Heb je toevallig ook ervaring met de Delftse studenten aero club? Zij vliegen op Terlet en zijn relatief goedkoop geloof ik voor studenten. Echter heb ik geen idee of ze de zaakjes een beetje goed voor elkaar hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

upclocker schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:08:
[...]

Gaaf hoor! Goed om te horen dat het met de thermiek wel goed zit. Ik had al wat zitten googlen, maar je komt toch inderdaad veelal uit op oosten van het land. Heb je toevallig ook ervaring met de Delftse studenten aero club? Zij vliegen op Terlet en zijn relatief goedkoop geloof ik voor studenten. Echter heb ik geen idee of ze de zaakjes een beetje goed voor elkaar hebben.
Een aantal van mijn vrienden zitten daar, prima club, ik zou zeggen neem er gewoon eens een kijkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:47

tim427

Turbulence!

Hey uplocker!

Zelf ben ik een Delftsche student en doe ook aan zweefvliegen!

In de Randstad zal het lastig worden om te zweefvliegen, maar je kunt natuurlijk wel met een Delftse zweefvliegclub op een vliegveld als Terlet vliegen!

Zelf ben ik lid van het Delftsche Studenten Aeroclub (DSA).

Ben je student toevallig? Stuur anders eventjes een PB als je een keer mee wilt vliegen/kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09
Wat dacht je van @peter00 ... Zie ook video: Gathering of the Tweakers - Zweefvlieger Peter00 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 1 september 2016 @ 00:10:
En per eind oktober houdt British Airways op met vluchten BA3 en BA4; de middagvlucht van London City naar New York JFK via Shannon. Een officiële reden is er nog niet gegeven maar dat er op deze vlucht naar JFK niet meer van de US immigration in Shannon gebruik gemaakt kan worden (in tegenstelling tot BA1) zal er ook wel aan bijdragen.

Dat deze kleine busjes uiteindelijk verdwijnen in deze kleuren en deze best wel unieke vluchten is dus niet geheel ondenkbaar.
Deze callsigns komen van haar iconische voorganger op deze route; Speedbird Concorde 1 (-4).

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/9/29/618294.jpg
Als gevolg hiervan is G-EUNB afgelopen vrijdag naar Cambridge gevlogen waar het zal teruggaan naar de lessor. Sinds het opheffen van BA3/BA4 rouleerden beide A318's (G-EUNA en -EUNB) op de overgebleven vluchten BA1/BA2. De ene maand op en de andere maand van de route. Toestellen werden tussentijds op Heathrow opgeslagen.

G-EUNB zal in december overgaan naar het Britse Titan Airways.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2009/10/20/66620.jpg

Het lot van de overgebleven A318 en de vluchten BA1/BA2 zijn overigens ook onzeker. Onder andere vanwege de naderende voltooing van de Elizabeth Line in Londen die Heathrow een stuk beter/sneller bereikbaar zal maken..

Dit blijft ook een mooie:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5336/9428424178_f803da9cf5_c.jpgG-XLEA / G-EUNA British Airways by n707pm, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Ah, mooi precies op tijd BA1 gevlogen dan 2 weken geleden...nu kon het nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:15
Piet91 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 00:42:
[...]
Het lot van de overgebleven A318 en de vluchten BA1/BA2 zijn overigens ook onzeker. Onder andere vanwege de naderende voltooing van de Elizabeth Line in Londen die Heathrow een stuk beter/sneller bereikbaar zal maken..
Heb niet het idee dat veel mensen het als normale / reguliere vlucht gebruiken of hem pendelen, gebaseerd op hem zelf vliegen en verhalen van anderen.

Voelt meer als een prestigevlucht voor BA zelf die vooral draait op enthousiastelingen die hem een keertje willen uitproberen en mensen op "special occasions". Zat bij mij vol met koppels, allemaal foto's maken. De jonge gasten in t-shirt als medepassagiers terwijl de Londense rijke zakenlui en celebrities waren beloofd vielen vast tegen :P

Dus in dat opzicht zal de bereikbaarheid van LHR weinig uitmaken denk ik, maar hij zit zelden veel meer dan halfvol dus misschien wordt hij daarom wel opgeheven, al het gedoe in stand houden voor 1 retourtje per dag in plaats van 2 zal ook niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
upclocker schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:08:
[...]

Niet heel veel persoonlijke ervaring, maar de cowboyverhalen die je een jaar of 10 geleden over ze hoorde, zijn redelijk opgedroogd heb ik het idee. Verder is het een gezellige club maar dat corporale moet je wel liggen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

jazeker! zoals @zeef al aangeeft hebben tijdje terug een leuk artikel gedaan met GoT. Wordt nog steeds bekeken.

de Aeroclub Salland vliegt van Maart tot November (en vaak daarbuiten). We vliegen ook door de week, een groot voordeel ten opzichte van veel clubs (militaire clubs vliegen vooral in het weekend).

We hebben leden uit het hele land, ook Delft, je kunt dus vast wel meerijden , maar je kunt ook overnachten op onze camping. Dat is zelfs handig als je een cursus van een week of twee boekt. Anyway, mogelijkheden genoeg, stuur me maar een pb als je meer wilt weten

Mocht het echt te ver zijn: Castricum, MiddenZeeland, Gilze, er zijn genoeg clubs relatief dichtbij. Bij ons heb je voorlopig nauwelijks hoogtebeperking en je zit zo in Duitsland. Gisteren nog dik 1500 meter. Retourtje Porta Westfalica op een mooie dag anyone...? Mohnesee ? 8)

om nog even terug te komen op dat artikel uit GoT: de ontvanger voor dat device is inmiddels zo verbeterd dat een kist op 170km wordt gedetecteerd, en met ADS-b zelfs op 350km.

Als het mooi weer is: Bekijk hier waar iedereen vliegt

[ Voor 3% gewijzigd door peter00 op 01-05-2017 09:02 ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
peter00 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:58:
[...]

jazeker! zoals @zeef al aangeeft hebben tijdje terug een leuk artikel gedaan met GoT. Wordt nog steeds bekeken.

de Aeroclub Salland vliegt van Maart tot November (en vaak daarbuiten). We vliegen ook door de week, een groot voordeel ten opzichte van veel clubs (militaire clubs vliegen vooral in het weekend).

We hebben leden uit het hele land, ook Delft, je kunt dus vast wel meerijden , maar je kunt ook overnachten op onze camping. Dat is zelfs handig als je een cursus van een week of twee boekt. Anyway, mogelijkheden genoeg, stuur me maar een pb als je meer wilt weten

Mocht het echt te ver zijn: Castricum, MiddenZeeland, Gilze, er zijn genoeg clubs relatief dichtbij. Bij ons heb je voorlopig nauwelijks hoogtebeperking en je zit zo in Duitsland. Gisteren nog dik 1500 meter. Retourtje Porta Westfalica op een mooie dag anyone...? Mohnesee ? 8)

om nog even terug te komen op dat artikel uit GoT: de ontvanger voor dat device is inmiddels zo verbeterd dat een kist op 170km wordt gedetecteerd, en met ADS-b zelfs op 350km.

Als het mooi weer is: Bekijk hier waar iedereen vliegt
Ja had dat artikel gezien een tijdje terug, erg leuk hoor! Is het in Duitsland beter zweefvliegen? Ik denk dat ik eerst even ga kijken bij de DSA. Is wel wat praktischer voor mij denk ik. Bedankt in ieder geval voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Evianon schreef op maandag 1 mei 2017 @ 02:25:
Heb niet het idee dat veel mensen het als normale / reguliere vlucht gebruiken of hem pendelen, gebaseerd op hem zelf vliegen en verhalen van anderen.

Voelt meer als een prestigevlucht voor BA zelf die vooral draait op enthousiastelingen die hem een keertje willen uitproberen en mensen op "special occasions". Zat bij mij vol met koppels, allemaal foto's maken. De jonge gasten in t-shirt als medepassagiers terwijl de Londense rijke zakenlui en celebrities waren beloofd vielen vast tegen :P

Dus in dat opzicht zal de bereikbaarheid van LHR weinig uitmaken denk ik, maar hij zit zelden veel meer dan halfvol dus misschien wordt hij daarom wel opgeheven, al het gedoe in stand houden voor 1 retourtje per dag in plaats van 2 zal ook niet helpen.
Die vluchten draaien op de contracten die BA heeft met bedrijven.
Met een vrij minimale load factor is zo'n vlucht dan nog rendabel.

En met nog maar 1 retourvlucht en 1 toestel over moet BA wel een heel systeem hierom heen in de lucht houden; crew, toestel(onderhoud), staff etc. etc. Dat plus het feit dat die nieuwe metro er komt (en dus Heathrow sneller bereikbaar is waardoor vertrekken vanaf LCY belangrijk is) doet velen vermoeden dat de A318 vluchten hun langste tijd hebben gehad.

En je hebt toch zo'n shitload aan vluchten tussen Londen en New York dat je altijd wel een geschikte vlucht kunt nemen die het best bij je agenda past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Piet91 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Die vluchten draaien op de contracten die BA heeft met bedrijven.
Met een vrij minimale load factor is zo'n vlucht dan nog rendabel.

En met nog maar 1 retourvlucht en 1 toestel over moet BA wel een heel systeem hierom heen in de lucht houden; crew, toestel(onderhoud), staff etc. etc. Dat plus het feit dat die nieuwe metro er komt (en dus Heathrow sneller bereikbaar is waardoor vertrekken vanaf LCY belangrijk is) doet velen vermoeden dat de A318 vluchten hun langste tijd hebben gehad.

En je hebt toch zo'n shitload aan vluchten tussen Londen en New York dat je altijd wel een geschikte vlucht kunt nemen die het best bij je agenda past.
Een tijdje geleden las ik ergens dat LCY-SNN-JFK met de A318 überhaupt niet sneller is dan LCY-LHR-JFK. Of je moet echt verschrikkelijk lang voor de immigration wachten (> 2uur ofzo), maar meestal ben je vanaf LHR gewoon sneller naar JFK dan vanaf LCY.

Het gaat dan dus meer om het gemak (vanuit het zakendistrict snel naar het vliegveld) en de exclusiviteit dan dat het daadwerkelijk sneller is. Bij mij zat er overigens een of andere nieuwe boyband + manager, een ouder echtpaar en nog een aantal soloreizigers in. Load factor was bij mij ook minder dan 50% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
oohh schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:25:
Een tijdje geleden las ik ergens dat LCY-SNN-JFK met de A318 überhaupt niet sneller is dan LCY-LHR-JFK. Of je moet echt verschrikkelijk lang voor de immigration wachten (> 2uur ofzo), maar meestal ben je vanaf LHR gewoon sneller naar JFK dan vanaf LCY.
BA001 vertrekt om 09:40 uur vanuit London City en komt uiteindelijk aan om 14:05 op JFK.
Op exact hetzelfde moment vertrekt BA175 vanuit Heathrow en komt aan om 12:25 uur op JFK.
Je tijdswinst voor en na de vlucht moet bij de BA1 dus minimaal 1.40 uur zijn wil het qua tijd lonen.

Maar het gaat vooral om gemak; je bent vanuit Canary Wharf binnen een half uur op LCY zonder overstap.
Naar Heathrow kost je ongeveer een uur met overstap.
Je zou met de taxi/chauffeur naar de luchthavens kunnen gaan, maar daar win je bij LHR geen tijd mee en bij LCY ben je dan in ongeveer een kwartier op LCY.
Met de nieuwe Elizabeth Line zou je er zo'n 40-45 minuten over doen om van Canary Wharf naar LHR te reizen.

Daarnaast gaat het op LCY ook allemaal wat sneller en gemakkelijker dan op LHR en bij aankomst op JFK gaat je direct als domestic passagiers door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wat nou tugs? Gewoon allemaal aan de Porsche:

Porsche trekt A380
Een Porsche die een Airbus A380 uit de hangar trekt. Op de luchthaven van Charles de Gaulle is het Duitse coureurs gelukt.
Tijdens een publieksstunt trokken zij met een Porsche Cayenne S een A380 van Air France over een afstand van 42 meter. De prestatie is opgenomen in het Guiness Book of World Records.

Turbo S
Naast een Porsche Cayenne S Diesel is ook met een Turbo S geprobeerd de A380 van zijn plek te krijgen, tot succes.

Constructie
De auto’s waren op technisch gebied niet aangepast. Omdat de A380 niet zomaar aan de standaard trekhaak van de wagens kon worden gezet is een speciale constructie gemaakt om het vliegtuig aan vast te maken. Volgens Richard Payne, bestuurder van de Cayenne is hij met een van de auto’s vanuit Engeland naar Parijs gereden. Later reed hij ook weer terug met dezelfde wagen.

747
Eerder werd ook al eens een Boeing 747 voortgetrokken door een Tourag V10 TDI.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=g-OqEzK4uxg]

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/2017/04/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-snhaYXUAAD8TP.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-viteRVYAATkKK.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/Porsche_Cayenne_Airbus_A380_vliegtuig/Porsche-Cayenne-Airbus-A380-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/Porsche_Cayenne_Airbus_A380_vliegtuig/Porsche-Cayenne-Airbus-A380-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/2017/04/9_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/0_Divers/Porsche_Cayenne_Airbus_A380_vliegtuig/Porsche-Cayenne-Airbus-A380-03.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 01-05-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dat is een flinke aanhangwagen! :D _/-\o_

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
En nu nog een keer op MTOW ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik had eerder een Lamborghini verwacht :+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.agriland.ie/uploads/2017/02/Lamborghini-1-1024x405.png

edit:// maar de Cayenne wordt nu vast uitgekozen tot caravan trekker van het jaar 2018 (ook het enige waar die aanfluiting van een auto voor geschikt is, net zoals die stoere mannenkleding in kindermaten, laat kinderen kinderen zijn en laat sport auto's sportwagens zijn) /rant

[ Voor 48% gewijzigd door franssie op 01-05-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Piet91 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:14:
Wat nou tugs? Gewoon allemaal aan de Porsche:
Mjah... is dat nou zo bijzonder?

Het zou me niet verbazen als de meeste terreinwagens met hoge en lage gearing dat zouden kunnen. Is een kwestie van een voldoende lage versnellingsoverbrenging, en natuurlijk voldoende grip. Zandzakken en lekker zachte kleefrubberbanden helpen dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat geintje is idd al een keer eerder uitgehaald door Volkswagen met een 747. En heeft Top Gear dat niet ook 's gedaan?

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 01-05-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wat is de huidige Schiphol status qua wachtrijen in de ochtend? Heb morgen weer een vlucht om 7u en wil uiteraard zo laat mogenlijk pas richting Schiphol vertrekken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Een Subaru met lage gearing trekt dat volgens mij ook wel, hoeft het volgens mij niet eens een bijzonder model voor te zijn. Het grootste probleem is het in beweging brengen, zodra de boel rolt blijft het wel rollen.

Waar ik van sta te kijken is dat de trekhaak niet onder de auto vandaan getrokken wordt, die worden berekend op maar een paar ton, het maximale gewicht dat de auto mag trekken plus een paar ton extra voor marge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-09 22:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

swtimmer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:47:
Wat is de huidige Schiphol status qua wachtrijen in de ochtend? Heb morgen weer een vlucht om 7u en wil uiteraard zo laat mogenlijk pas richting Schiphol vertrekken :-)
Ik zou over een uurtje (na de avondspits) van huis gaan ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:51
FastFred schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:49:
Een Subaru met lage gearing trekt dat volgens mij ook wel, hoeft het volgens mij niet eens een bijzonder model voor te zijn. Het grootste probleem is het in beweging brengen, zodra de boel rolt blijft het wel rollen.

Waar ik van sta te kijken is dat de trekhaak niet onder de auto vandaan getrokken wordt, die worden berekend op maar een paar ton, het maximale gewicht dat de auto mag trekken plus een paar ton extra voor marge.
De belasting op de trekhaak in de richting waar in je rijdt is afhankelijk van het gewicht en de mate waarin je versnelt. (rolweerstand en andere wrijving even niet mee gerekend. Dus een trekhaak die 3.5ton moet kunnen trekken aan 1g (denk aan een zware remactie met gefaalde remmen op de trailer of harde launch van de auto) heeft evenveel kracht op de trekhaak als een 350ton Airbus aan 0.01g (lees erg traag).

tl;dr de massa op zich maakt niet zo veel uit, de massa maal versnelling is de bepalende factor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

swtimmer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:47:
Als je geen status hebt:
Dit was volgend een pax de status vanmorgen om vier uur bij het afgeven van je baggage, hoop dat je status hebt/SP;

https://twitter.com/Schiphol/status/858959545707761664

Plus berichten vanmorgen vroeg dat het 45 minuten duurde om alleen door security te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 01-05-2017 19:09 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:39:
Dat geintje is idd al een keer eerder uitgehaald door Volkswagen met een 747. En heeft Top Gear dat niet ook 's gedaan?
VW Touareg idd met een 747 aan de haak:

Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/6112394751174_touareg.jpg

Met een Nissan Patrol hebben ze ook al eens een Ilyushin IL-76 cargo-kist getrokken (die verbrak toen het record van de Touareg/747-combi):

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/48JDy3sTGDU/maxresdefault.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Grouchy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:06:
[...]

Als je geen status hebt:
Dit was volgend een pax de status vanmorgen om vier uur bij het afgeven van je baggage, hoop dat je status hebt/SP;

Plus berichten vanmorgen vroeg dat het 45 minuten duurde om alleen door security te komen.
Status en "business class" ticket. Maar ja, afgelopen week was daar het ook niet vooruit te branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

swtimmer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:13:
[...]

Status en "business class" ticket. Maar ja, afgelopen week was daar het ook niet vooruit te branden.
omboeken naar een vlucht van een andere luchthaven? >:) :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

franssie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:33:
Ik had eerder een Lamborghini verwacht :+
er is ook een echte tug Lambo :) de 002
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/6d/20/98/6d2098c6a38a032b3106d9fadcb71742.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 01-05-2017 19:58 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vanochtend vanaf Düsseldorf gevlogen met Eurowings. Uitstekende ervaring. Ik ging met gezin, dus geen statussen te gebruiken. Inchecken en security ging snel.

Voor aan boord kleine upgrade geboekt (40 euro retour incluis koffer pp) en we hadden zeeën van ruimte. Gewoon op rij 2 en zeker 4-5cm meer dan KLM Economy Comfort. Fijne maatschappij. Het eten was ruk, maarja, dat heb je bij legacy carriers niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Doen die Fransen een keer wat ander dan staken- en vestigen ze een wereld record - gaan we zeuren dat het allemaal al eerder gedaan is.
Jammer hoor.

En dat het eerder gebeurd is weet ik ook wel; zou raar zijn als ik niet zou weten dat ze het - o.a. - al niet eerder met een 747 hebben gedaan. :+

Vraag me trouwens af waarom en wat een MOD met mijn post heeft gedaan...
nustys schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:39:
Van 27-4 t/m 20-5 vliegt Etihad dagelijks met de A340-600 op AMS ;)
Ik hoop natuurlijk dat we de A6-EHJ ( Formula-1 ) nog een keer op bezoek krijgen :)
Jij bent vandaag dus ook op Schiphol geweest? :P

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2017/5/1/894748.jpg

(Andere fotograaf van hier)

[ Voor 45% gewijzigd door Piet91 op 01-05-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Grouchy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:06:
[...]

Als je geen status hebt:

Dit is om 4 uur 's nachts?!?! 8)7 .

Wat is er van dit land geworden :/ ? Wat een verschrikkelijk 'visitekaartje' voor de toeristen, die zie je nooit meer terug.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Dat wordt moeilijk uit te leggen met dat regeringsvliegtuig... Airbus bood de ACJ319 aan voor een prijs van 75 miljoen. De 737 kost 92,7 miljoen.

NRC: Vliegtuig regering is 18 miljoen te duur

Flinke meerprijs om hem door KLM te laten onderhouden. Qua range schelen ze ook maar 380 km volgens Wikipedia, dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Liliuokalani op 01-05-2017 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

alexbl69 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:13:
[...]

Wat is er van dit land geworden :/ ? Wat een verschrikkelijk 'visitekaartje' voor de toeristen, die zie je nooit meer terug.
Maak je geen zorgen Schiphol is momenteel behoorlijk consequent om haar klantjes een zo miserabel mogelijke customer experience te geven.
Wat later vanmorgen lag de de server ofzo bij paspoortcontrole eruit: 12 zelfscan poortjes buiten gebruik en weer 45 minuten in de rij.

Grouchy vertrekt komende zaterdag vanaf BRU naar China en mijn TATL in Juli is ook voor de zekerheid vanuit BRU. Jammer genoeg te laat voor wat intra EU &TLV vluchten.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 01-05-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 27-09 15:01
Oh, heb die zelfscan poortjes nog nooit in gebruik gezien.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 10:52
Die worden meestal op drukke momenten in gebruik genomen. Al heb ik het privilege gehad om op Schiphol gewerkt te hebben, dus genoeg kans om die dingen in gebruik te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Voor wat het waard is, ik was weer ouderwets binnen 10min door de beveiliging. Economy lines zijn nog steeds erg lang - maar het lijkt erop dat ze gestopt zijn met het feeden van eco pax in de priority lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
Ik ben heel benieuwd. Straks om 12:00 naar München - ik verwacht qua tijd en bestemming geen drukte, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het midden op de dag beter geregeld is :P. Misschien eerder gaan en dan maar op Schiphol verder werken.

Edit: gisteren Privium aangevraagd, net even gebeld om te kijken of er nog plek was vanochtend.. Dat was iets te optimistisch. Eerstvolgende mogelijkheid: volgende week donderdagavond. "Ja, het is de laatste weken erg druk met aanvragen, we snappen ook niet waarom". |:(

[ Voor 45% gewijzigd door Nat-Water op 02-05-2017 09:12 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:57
Liliuokalani schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:31:
Dat wordt moeilijk uit te leggen met dat regeringsvliegtuig... Airbus bood de ACJ319 aan voor een prijs van 75 miljoen. De 737 kost 92,7 miljoen.
Nee hoor, sinds we na de tweede wereld oorlog een hoop hulp van de Amerikanen hebben gekregen in de vorm van gevechtsvliegtuigen zal Amerika altijd op de eerste plaatst staan op de boodschappenlijst voor vliegtuigen of het nou de 737 of de JSF is, allebei op papier niet de beste keus.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:13:
[...]

Voor de goede orde: Dit is de bagage drop. Met andere woorden, gewoon KLM zelf.
Grouchy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:31:
[...]

Wat later vanmorgen lag de de server ofzo bij paspoortcontrole eruit: 12 zelfscan poortjes buiten gebruik en weer 45 minuten in de rij.
Als ik er ooit nog achter kom wie de verkoper is die die poortjes door heel Europa heeft verkocht, neem ik hem morgen in dienst. Wat een enorme held.

Meestal ligt de helft van die poortjes er uit (maakt niet uit op welk vliegveld). Bij die poortjes zijn alsnog 2 mensen nodig om het in goede banen te leiden en 1 of 2 douaniers voor degene die er niet doorheen komen. En dan het gebruik zelf. Langzaam, die camera die 100x omhoog en naar beneden gaat, de keren dat het fout gaat. Echt, totaal nutteloos product.

En ze staan overal _/-\o_ Echt een topverkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43
Piet91 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:49:

[...]

Jij bent vandaag dus ook op Schiphol geweest? :P

[afbeelding]

(Andere fotograaf van hier)
Nope, met zulk slecht licht zie je mij niet.
Overigens heb ik haar al vaak met dit rottige licht op LHR gefotografeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Nat-Water schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 06:52:
Ik ben heel benieuwd. Straks om 12:00 naar München - ik verwacht qua tijd en bestemming geen drukte, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het midden op de dag beter geregeld is :P. Misschien eerder gaan en dan maar op Schiphol verder werken.
* mystic is vorige week donderdag rond die tijd naar Munchen gevlogen. Extra vroeg op Schiphol maar in 20 minuten door de security.

Maar er ging niets boven de terugvlucht vanaf MUC naar AMS. Terminal 2 in 30 seconden door de security. Niet van die achterlijke 'efteling' wachtrijen maar gewoon open en iedereen kiest zijn eigen poortje. Meer dan voldoende personeel etc.

Het was letterlijk aan komen lopen, spullen op de band droppen, door de metaaldetector en klaar.

Sowieso is Terminal 2 echt heerlijk. Rust, ruimte... heerlijk.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

Garyu

WW

Wel vervelend als je weer op dat treintje moet wachten... maar verder inderdaad lekker ruim.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
mystic schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:28:
[...]

* mystic is vorige week donderdag rond die tijd naar Munchen gevlogen. Extra vroeg op Schiphol maar in 20 minuten door de security.

Maar er ging niets boven de terugvlucht vanaf MUC naar AMS. Terminal 2 in 30 seconden door de security. Niet van die achterlijke 'efteling' wachtrijen maar gewoon open en iedereen kiest zijn eigen poortje. Meer dan voldoende personeel etc.

Het was letterlijk aan komen lopen, spullen op de band droppen, door de metaaldetector en klaar.

Sowieso is Terminal 2 echt heerlijk. Rust, ruimte... heerlijk.
Ik ben er net doorheen. 20 minuten, zou 15 minuten zijn geweest als de persoon achter de pc niet alle tassen af zou keuren. Ik heb trouwens wel het idee dat het allemaal ietsjes vlotter kan als de security zelf efficiënter zou werken ;). Ze namen het er wel van.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Garyu schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:38:
Wel vervelend als je weer op dat treintje moet wachten... maar verder inderdaad lekker ruim.
err... het treintje schoot net in storing toen we daar naartoe liepen :p Maar er was ook al een bus geregeld dus we waren alsnog vrij vlot in het andere gebouw. Ging niet totaal vlekkeloos maar toch redelijk Duits efficiënt.
Nat-Water schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Ik ben er net doorheen. 20 minuten, zou 15 minuten zijn geweest als de persoon achter de pc niet alle tassen af zou keuren. Ik heb trouwens wel het idee dat het allemaal ietsjes vlotter kan als de security zelf efficiënter zou werken ;). Ze namen het er wel van.
Dat is idd nog best netjes. De Nederlandse security is volgens mij belachelijk inefficiënt. Op een of andere manier straalt het dat ook uit.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 07:48
Flinke meerprijs om hem door KLM te laten onderhouden.
Daar gaat het dus om. En dat ontbreekt in het NRC artikel.

Hoeveel zou het schelen als je een airbus apart voor onderhoud moet sturen, of dat je dat bij KLM kan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Los daarvan heeft de KLM honderden vliegers die het toestel kunnen besturen. Voor de Airbus moeten we ze bij EasyJet lenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Is de A330 dan zo anders waar klm mee vliegt? ook qua onderhoud?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De A330 gaat er (ook) uit bij de KLM. De eerste 330's zijn al weg zelfs.
Ook zit er echt wel een verschil tussen de A330 (widebody / longrange) en Airbus (narrow body) die is afgewezen.

Daarnaast wordt er nu moord en brand geroepen omdat die Airbus goedkoper is in de aanschaf.
Maar wat men buiten beschouwing laat (lekker makkelijk ook) is het voordeel van onderhoud op Schiphol door KLM, die hebben een complete 737 vloot (-700/-800/-900) in eigen beheer.
Ook Transavia heeft een eigen 737 onderhoudsteam.

Er liggen dus op Schiphol genoeg spare parts, er is voldoende kennis aanwezig, etc.
Daar hoeft niets voor te worden ingevlogen, of zoals bij Surinam Airways vaak het geval is, de kist weg te sturen voor onderhoud en dan maar wat te leasen, incl. crew, wat ook weer kosten met zich mee brengt.
Tel dat maar eens onder de streep op, dan zul je zien dat die 737 zo gek nog niet is.

Dat KLM de Fokker 70 uitfaseert en de overheid nu derhalve ook een 737 BBJ kiest, is alleen maar logisch in deze optiek. De Embraer is ook onderzocht, maar die is afgevallen. Daar hoor je dan weer niemand over. ;)
Geen idee ook wat die had gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

LordSinclair schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:11:
[...]
Nee hoor, sinds we na de tweede wereld oorlog een hoop hulp van de Amerikanen hebben gekregen in de vorm van gevechtsvliegtuigen zal Amerika altijd op de eerste plaatst staan op de boodschappenlijst voor vliegtuigen of het nou de 737 of de JSF is, allebei op papier niet de beste keus.
Vergeet de F16 niet, de concurrerende Saab was beter. Officiëel heeft de F16 gewonnen op betere compensatieorders.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:38:
De A330 gaat er (ook) uit bij de KLM. De eerste 330's zijn al weg zelfs.
Uiteindelijk wel, maar dat duurt nog wel even.

En vergeet de 350 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Freee!! schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:02:
[...]

Vergeet de F16 niet, de concurrerende Saab was beter. Officiëel heeft de F16 gewonnen op betere compensatieorders.
En het hardpoint voor een B61 bom niet te vergeten, dat ontbreekt namelijk op een Saab vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023

NRC: Vliegtuig regering is 18 miljoen te duur

Flinke meerprijs om hem door KLM te laten onderhouden. Qua range schelen ze ook maar 380 km volgens Wikipedia, dus daar zal het niet aan gelegen hebben.
Zeer waarschijnlijk doet Wim-Lex een Bernhardje.
Wim-Lex: Ik wil vliegen in een 737 en ga mijn brevet halen
Vadertje staat: Wij halen een 737 en doen alsof er een zuivere aanbesteding heft plaatsgevonden.

Geen idee wat onderhoud kost, maar voor 18 miljoen kan je waarschijnlijk aardig wat onderhoud uitvoeren. En onderhoud door KLM kost ook geld.

Wat feiten op een rij:
  • De regering koopt een 737 business jet met een aanschafprijs van 92,7 miljoen.
  • Het budget voor een nieuw regeringsvliegtuig was 90 miljoen.
  • De PBX wordt verkocht voor 3,7 miljoen.
  • Kabinet gaf steeds aan dat de aanschaf "zo kostenefficiënt mogelijk" moest zijn.
  • De RVD zegt dat de omscholing van Wim-Lex niets met de aanbesteding heeft te maken.
  • De vergelijkbare airbus was 18 miljoen euro goedkoper.
  • Wim-Lex is bezig zijn vliegbrevet voor de 737 te halen (of heeft al gehaald).
  • Grootvader Bernhard had er een handje in om bij de aanbesteding van (vlieg)materieel het niet zuiver te spelen en een voorkeur voor Amerikaans materiaal te hebben.
Het heeft op zijn zachtst gezegd de schijn tegen.Past ook goed binnen de huidige corruptieschandalen

[ Voor 31% gewijzigd door eL_Jay op 02-05-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:06
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar vliegtickets naar Kaapstad. Ik ga waarschijnlijk eind augustus heen en medio maart terug. Hebben jullie tips voor het zoeken naar goedkope tickets? Ik heb zelf aan een aantal dingen geprobeerd, buitenlandse sites, cookies verwijderen, incognito modus etc alleen zie zelf overal (bijna) dezelfde prijzen terug.

Hebben jullie verder ook nog tips om alvast naar te kijken of rekening mee te houden mbt het vliegen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

specops0i0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:10:
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar vliegtickets naar Kaapstad. Ik ga waarschijnlijk eind augustus heen en medio maart terug. Hebben jullie tips voor het zoeken naar goedkope tickets? Ik heb zelf aan een aantal dingen geprobeerd, buitenlandse sites, cookies verwijderen, incognito modus etc alleen zie zelf overal (bijna) dezelfde prijzen terug.

Hebben jullie verder ook nog tips om alvast naar te kijken of rekening mee te houden mbt het vliegen? Alvast bedankt!
https://goo.gl/flights/o39C

Al met de Google Flights zoekmachine geprobeerd? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 27-09 21:49

Rannasha

Does not compute.

specops0i0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:10:
Ik heb zelf aan een aantal dingen geprobeerd, buitenlandse sites, cookies verwijderen, incognito modus etc alleen zie zelf overal (bijna) dezelfde prijzen terug.
Dat komt omdat het verhaal over prijzen die oplopen als je de website vaker bezoekt niet meer is dan een hardnekkig fabeltje.

Prijzen lopen (meestal) op naarmate de goedkopere plaatsen uitverkocht raken. Kijk je later nog een keer naar dezelfde vlucht, dan is er een kans dat je hogere prijzen ziet omdat je te laat bent voor de goedkoopste stoelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:11:
[...]

Gek dat andere landen die in WW II hulp kregen dan toch gewoon met Airbus vliegen als regeringstoestellen... Zou een beetje jammer zijn van NL als dit de achterliggende gedachte is.
artemivanov schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:18:
Daar gaat het dus om. En dat ontbreekt in het NRC artikel.

Hoeveel zou het schelen als je een airbus apart voor onderhoud moet sturen, of dat je dat bij KLM kan laten doen?
KLM Engineering & Maintenance is ondergebracht bij KLM en Air France en die laatste vliegt veel met Airbus. Als ik zo op de website kijk, dan leveren ze ook onderhoud voor de A320-family. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar het lijkt me geen gigantisch moeilijk probleem om onderhoud te krijgen voor zo'n ACJ319. Voor 18 miljoen is immers iets mogelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Liliuokalani schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:17:
[...]
Voor 18 miljoen is immers iets mogelijk 8)7
18 miljoen klinkt als veel geld he? Is 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Atlas schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:16:
[...]

https://goo.gl/flights/o39C

Al met de Google Flights zoekmachine geprobeerd? :)
Nee nog niet, maar zo te zien kom ik op dezelfde vluchten uit :)
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:16:
[...]

Dat komt omdat het verhaal over prijzen die oplopen als je de website vaker bezoekt niet meer is dan een hardnekkig fabeltje.

Prijzen lopen (meestal) op naarmate de goedkopere plaatsen uitverkocht raken. Kijk je later nog een keer naar dezelfde vlucht, dan is er een kans dat je hogere prijzen ziet omdat je te laat bent voor de goedkoopste stoelen.
AH oke dus het is voordeliger om zo vroeg mogelijk te boeken?

NB. Is het ook mogelijk om een plek te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Het probleem zit hem nu juist daarin. Dit is niet te verkopen aan 'het volk' dat 18 miljoen als veel geld ziet. Zeker niet met wat er allemaal omheen speelt. En dan nog denk ik dat het onderhoud op zo'n Airbus niet duurder, en zeker geen 18 miljoen, zal zijn dan op een BBJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Liliuokalani schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:23:
[...]
En dan nog denk ik dat het onderhoud op zo'n Airbus niet duurder, en zeker geen 18 miljoen, zal zijn dan op een BBJ.
Over welke periode :? En vergeet de buitenlandse vliegers niet, geen Nederlandse maatschappij die met de A318/19/20/21 vliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
CyBeR schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:21:
[...]

Ach, kom op. Voor de overheid is dit inderdaad peanuts. Maar toch, waarom zou je meer geld uitgeven dan nodig is? Het gaat niet om "eigen" centen, maar om Belastinggeld :)

Trouwens, van 18 miljoen EUR kun je prima lifetime maintenance voor een 737 bekostigen ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kLIktgO.png

Voor meer informatie, zie hier (pagina 11): IATA Maintenance Cost Conference: The financial impact of extending or reducing a lease

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 02-05-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

specops0i0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:22:
[...]
AH oke dus het is voordeliger om zo vroeg mogelijk te boeken?
Over het algemeen wel, maar soms mis je daardoor aanbiedingen mis. Voor je heenreis eind augustus zou nu boeken waarschijnlijk het beste zijn, maar voor de terugreis in maart is er nog voldoende tijd om te wachten voordat de prijzen gaan oplopen. Al zullen de meeste aanbiedingen gericht zijn op retourtjes met niet teveel tijd tussen heen en terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

Garyu

WW

Je kan nog kijken op websites als www.fly4free.com of www.secretflying.com.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
Liliuokalani schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Gek dat andere landen die in WW II hulp kregen dan toch gewoon met Airbus vliegen als regeringstoestellen... Zou een beetje jammer zijn van NL als dit de achterliggende gedachte is.

[...]

KLM Engineering & Maintenance is ondergebracht bij KLM en Air France en die laatste vliegt veel met Airbus. Als ik zo op de website kijk, dan leveren ze ook onderhoud voor de A320-family. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar het lijkt me geen gigantisch moeilijk probleem om onderhoud te krijgen voor zo'n ACJ319. Voor 18 miljoen is immers iets mogelijk 8)7
Het is gewoon vele malen praktischer om een Boeing te kopen, en dat is ook wat waard.
- Onderhoud kan door de KLM gedaan worden.
- Levert werk op voor Nederland
- Geld voor onderhoud blijft binnen de Nederlandse economie
- Nederlandse vliegers op B737 zijn er in overvloed.
- Genoeg spare parts voor B737 op schiphol
- Makkelijker te plannen qua onderhoud
- Je wilt niet afhankelijk zijn van die staak lustige Fransen, alhoewel lufthansa techniek ook een optie zou zijn ipv Air France e&m

En zoals gezegd die 18 miljoen is niks. Je koopt er nog niet eens een kwart F35 van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Over het algemeen wel, maar soms mis je daardoor aanbiedingen mis. Voor je heenreis eind augustus zou nu boeken waarschijnlijk het beste zijn, maar voor de terugreis in maart is er nog voldoende tijd om te wachten voordat de prijzen gaan oplopen. Al zullen de meeste aanbiedingen gericht zijn op retourtjes met niet teveel tijd tussen heen en terug.
Als je zegt aanbiedingen, wat voor aanbiedingen bedoel je dan precies? Als ik twee keer een enkeltje boek ben ik duurder uit dan een retour heb ik al gezien.

Met betreft de overstap tijd, wat raden jullie aan? De goedkoopste vlucht die ik nu kan vinden heeft 2 uur overstap tijd in Istanbul, is dit genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

specops0i0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Als je zegt aanbiedingen, wat voor aanbiedingen bedoel je dan precies? Als ik twee keer een enkeltje boek ben ik duurder uit dan een retour heb ik al gezien.
Uh, gewoon, aanbiedingen. Net zoals bij de Appie de pindakaas soms in de aanbieding is, komen luchtvaartmaatschappijen soms met kortingen op bepaalde routes en bepaalde data. Bijvoorbeeld om tegenvallende verkopen te compenseren of om klanten te werven op een route waar een concurrent nog marktleider is.
Met betreft de overstap tijd, wat raden jullie aan? De goedkoopste vlucht die ik nu kan vinden heeft 2 uur overstap tijd in Istanbul, is dit genoeg?
Als dezelfde combinatie van vluchten te boeken is op de website van de luchtvaartmaatschappij, dan dragen zij de verantwoordelijkheid voor het halen van de overstap. Als je zoekt op een third party website, dan vindt je soms combinaties van vluchten die door die website aan elkaar geknoopt zijn met een overstap die mogelijk te kort is. Maar als de luchtvaartmaatschappij zelf een bepaalde overstap aanbiedt, dan zijn zij er van overtuigd dat je voldoende tijd hebt en zullen ze dus ook voor een alternatief zorgen als dat niet zo blijkt te zijn (bijvoorbeeld als de eerste vlucht vertraging heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
Rannasha schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:36:
[...]

Uh, gewoon, aanbiedingen. Net zoals bij de Appie de pindakaas soms in de aanbieding is, komen luchtvaartmaatschappijen soms met kortingen op bepaalde routes en bepaalde data. Bijvoorbeeld om tegenvallende verkopen te compenseren of om klanten te werven op een route waar een concurrent nog marktleider is.

[...]
Ja dat snap ik, nu heb ik voor de appie een folder maar waar kan ik de beste vlieg aanbiedingen vinden?
[...]

Als dezelfde combinatie van vluchten te boeken is op de website van de luchtvaartmaatschappij, dan dragen zij de verantwoordelijkheid voor het halen van de overstap. Als je zoekt op een third party website, dan vindt je soms combinaties van vluchten die door die website aan elkaar geknoopt zijn met een overstap die mogelijk te kort is. Maar als de luchtvaartmaatschappij zelf een bepaalde overstap aanbiedt, dan zijn zij er van overtuigd dat je voldoende tijd hebt en zullen ze dus ook voor een alternatief zorgen als dat niet zo blijkt te zijn (bijvoorbeeld als de eerste vlucht vertraging heeft).
[...]
Top dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En dat stukje is wel belangrijk. Vertraagd je eerste vlucht en moet je met een tweede vliegmaatschappij verder dan hebben die geen boodschap aan het feit dat je te laat was. Voor een binnenlandse vlucht kan je dat risico overwegen (als er alternatieven zijn zoals huurauto of trein) maar als je ergens in het midden strandt - dan is dat kortaf uitermate teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
franssie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:46:
[...]

En dat stukje is wel belangrijk. Vertraagd je eerste vlucht en moet je met een tweede vliegmaatschappij verder dan hebben die geen boodschap aan het feit dat je te laat was. Voor een binnenlandse vlucht kan je dat risico overwegen (als er alternatieven zijn zoals huurauto of trein) maar als je ergens in het midden strandt - dan is dat kortaf uitermate teleurstellend.
Ook als de eerste en tweede vlucht met dezelfde maatschappij is?

Neem deze vlucht bijvoorbeeld, http://www.momondo.be/fli...%3A%3A%3A%3A%3A1493735429

Als ik deze vlucht op de site van turkish airlines zelf opzoek dan kom ik op 696 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:22
specops0i0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Neem deze vlucht bijvoorbeeld, http://www.momondo.be/fli...%3A%3A%3A%3A%3A1493735429

Als ik deze vlucht op de site van turkish airlines zelf opzoek dan kom ik op 696 uit
Als de maatschappij de vlucht combinatie zelf ook aanbied en je het in 1x boekt ziet je veilig. Je kan dan wel via een andere site boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

specops0i0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:54:
[...]

<>
Er zijn mensen hier die daar beter antwoord op kunnen geven dan ik. Als ik naar de overstaptijden kijk (die niet enorm slecht zijn in duur) dan lijken mij dat wel rottijden. Het voordeel dat Kaapstad bijna geen tijdverschil heeft met ons doe je bijna teniet door een lange avond te maken (zou voor mij geen probleem zijn, ben een nacht mens) en op de terugreis een hele vroege ochtend stop te hebben. Voor EUR 237 was mij dat niet waard maar ik kan niet in je portomonee kijken en als je met meerdere mensen vliegt dan tikt dat wel aan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
franssie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Er zijn mensen hier die daar beter antwoord op kunnen geven dan ik. Als ik naar de overstaptijden kijk (die niet enorm slecht zijn in duur) dan lijken mij dat wel rottijden. Het voordeel dat Kaapstad bijna geen tijdverschil heeft met ons doe je bijna teniet door een lange avond te maken (zou voor mij geen probleem zijn, ben een nacht mens) en op de terugreis een hele vroege ochtend stop te hebben. Voor EUR 237 was mij dat niet waard maar ik kan niet in je portomonee kijken en als je met meerdere mensen vliegt dan tikt dat wel aan ook natuurlijk.
EUR 237? Ik vlieg alleen en wil het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn maar er is wel een grens natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

specops0i0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:05:
[...]
EUR 237? Ik vlieg alleen en wil het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn maar er is wel een grens natuurlijk.
Snap ik, was ook mijn persoonlijke overweging. Die Turkisch vlucht is verder prima en je vliegt ook niet voor een lang weekeinde heen en weer, dat scheelt ook.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 02-05-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
specops0i0 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Als ik twee keer een enkeltje boek ben ik duurder uit dan een retour heb ik al gezien.
Enkeltjes vallen vrijwel altijd in de duurste klasse.
Pagina: 1 ... 37 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek