Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Overigens vielen de rijen vandaag op Schiphol nog wel mee, morgen en overmorgen wordt het nog een stukje drukker:
Ook zondag en maandag rekent Schiphol op enorme aantallen reizigers. ''Voor zaterdag rekenden we op 190.000. Zondag en maandag gaan we over de 200.000'', zegt een woordvoerder. Dat zijn aantallen die normaal gesproken in de zomer worden gehaald.
Uit het nu.nl artikel over de Schiphol-wantoestanden.

Wel een goede zet... de rijen staan nu al tot buiten de terminal, laten we rustig nóg meer mensen toe met nóg langere rijen, en nóg meer ergernis voor de passagiers.. :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:09

franssie

Save the albatross

Die stoelen zijn al verkocht dus minder minder minder vakantiereizigers kan niet meer.

Wat ik me nu al twee dagen afvraag is waarom Schiphol de capaciteit niet heeft aangepast, domme onwil lijkt mij vreemd dus moet er een onderliggend probleem zijn (opleiding, VOG, echt geldgebrek) - wie het weet mag het zeggen maar er is dermate duidelijk voor gewaarschuwd dat een excuus als 'het overviel ons' niet met droge ogen te maken valt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xepos schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:49:
Laptop uit de tas is wel een redelijk bekende regel over de vliegvelden waar ik ben geweest. Maar Schiphol moet weer de uitzondering zijn dat je laptop moet openen, wat weer extra werk en tijd vergt.
Dat heb ik dan weer nooit hoeven doen op Schiphol. Elke zoveel tijd (overigens ook op andere plekken) halen ze er een dingetje overheen wat ze in een scanner stoppen maar daar blijft 't wel bij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:55:
[...]
Elke zoveel tijd (overigens ook op andere plekken) halen ze er een dingetje overheen wat ze in een scanner stoppen maar daar blijft 't wel bij.
Geur analyse voor drugs en explosieven. Best wel CSI.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:05
Moet vanavond écht naar huis, dus na alle horror-berichten en blabla net maar 3 uur van tevoren op Schiphol aangekomen, ben je overal in 2 minuten doorheen en zit je 2u50 voor niks te wachten :+. Fake news!
naitsoezn schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:07:
[...]
Vreemd genoeg lijkt die laptop die eruit moet wel een issue te zijn van specifieke luchthavens (Schiphol included) en geen algehele regel.
Heb wel het idee dat de regels rond laptops en electronica veranderd zijn sinds dat gedoe over explosieven in elektronica een paar weken terug. De laatste weken consistent overal laptop opeens uit de sleeve moeten halen, wat daarvoor zelden tot nooit hoefde, en elektronica moet per se plat in de bak en mag niets op of onder liggen, zelfs geen papiertje. Net moesten zelfs stekkers en kabels in de bak, maar dat was misschien weer iemand op Schiphol die eigen regels maken leuk vond.

Ondertussen vorige week in de VS natuurlijk overal vooral je iPad lekker in je tas laten maar uiteraard wel je schoenen uit :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:55:
Die stoelen zijn al verkocht dus minder minder minder vakantiereizigers kan niet meer.

Wat ik me nu al twee dagen afvraag is waarom Schiphol de capaciteit niet heeft aangepast, domme onwil lijkt mij vreemd dus moet er een onderliggend probleem zijn (opleiding, VOG, echt geldgebrek) - wie het weet mag het zeggen maar er is dermate duidelijk voor gewaarschuwd dat een excuus als 'het overviel ons' niet met droge ogen te maken valt.
Omdat Schiphol vol is. Er zijn simpelweg niet genoeg balies voor de vluchten op de drukste tijden. Om nog maar niet te spreken van de andere benodigdheden, zoals gate posities, kofferbanden, etc. Een tijdelijke extra vertrekhal is niet genoeg, de luchthaven heeft teveel klanten binnengehaald zonder daar de ruimte voor te hebben. Dit jaar zijn er 9.000+ vluchten extra, dat zijn er ruwweg 30 per dag extra. Die mensen (30x150-200?) moeten ook ergens inchecken en door de controle heen.

Daarnaast, maar dat is denk ik te wijten aan de overheid, zijn er te weinig man bij de marechaussee om de paspoorten e.d. te controleren.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 22-04-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Evianon schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:13:
Moet vanavond écht naar huis, dus na alle horror-berichten en blabla net maar 3 uur van tevoren op Schiphol aangekomen, ben je overal in 2 minuten doorheen en zit je 2u50 voor niks te wachten :+. Fake news!

[...]

Net moesten zelfs stekkers en kabels in de bak, maar dat was misschien weer iemand op Schiphol die eigen regels maken leuk vond.
Moest ik ook een tijdje geleden, na wat tegensputteren mochten ze gewoon in mijn laptoptas blijven (het waren er nogal wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:51

Fiber

Beaches are for storming.

Evianon schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:13:

[...]
Wellicht toch een puntje om mee te nemen bij de keuze van een vlucht, als je de keus hebt: Liever 's avonds vertrekken... :)

Interessante suggesties voor de toekomst bij de NOS:

http://nos.nl/artikel/216...st-bagagevrij-reizen.html
De drukte te lijf: in de toekomst bagagevrij reizen?

Roselien Herderschee

Vanwege de meivakantie kampt Schiphol vandaag met enorme drukte, met vertragingen voor reizigers tot gevolg. De luchthaven heeft extra mensen ingezet die de drukte in goede banen moeten leiden. Is wachten iets wat we als reiziger moeten accepteren, of kan het ook anders? Hoogleraar Sicco Santema van de TU Delft denkt dat het een stuk efficiënter kan.

Zo stuurt Santema bijvoorbeeld zijn koffer twee dagen voor vertrek al naar zijn bestemming. Van het hotel krijgt hij vervolgens een ontvangstbevestiging. De bagageband komt er niet aan te pas. "Op de dag van vertrek ga ik op pad met een heel klein tasje en een boekje om te lezen."

Santema is hoogleraar ketenmanagement aan de TU Delft en coördinator van het Europese project 'PASSME'. Het doel van dat drie jaar durende project is om innovatieve methoden te ontwikkelen, die de gemiddelde reisduur tussen Europese bestemmingen kunnen inkorten.

De Europese Commissie wil dat de totale reisduur naar Europese bestemmingen (inclusief vlucht), van nu gemiddeld zes tot acht uur omlaag gaat naar gemiddeld vier uur.
Het is eigenlijk gek dat je als je op Schiphol aankomt, in een rij moet gaan staan en daar een uur moet staan wachten.

"Dat inkorten gaat niet gebeuren door het vliegtuig harder te laten vliegen, maar kan wel door alle processen daaromheen te optimaliseren", zegt Santema.

"Processen zijn nu niet goed op elkaar afgestemd. Het is eigenlijk gek dat je als je op Schiphol aankomt, in een rij moet gaan staan en daar een uur moet staan wachten. Dat is zo bij de paspoortcontrole, maar met name bij de security-check."

Santema maakt een vergelijking met de ontwikkeling die het doen van bankzaken heeft doorgemaakt. "Vroeger stond je bij de bank te wachten in de rij voor een mevrouw achter een balie, om bij haar je geld af te halen. Tegenwoordig is de bank voor meeste mensen niet veel meer dan een automaat in de muur of een app."
Je kan de fysieke wachtrij virtueel maken.

Met die ontwikkeling in het achterhoofd, richt het PASSME-project zich op de vraag: wat wil de reiziger eigenlijk, en wat niet? Wachten behoort niet tot het wensenpakket. "Daarom zou je de fysieke wachtrij virtueel kunnen maken", zegt Santema. "Door mensen een tijdslot te geven bijvoorbeeld. Dan weet iemand: 11.15 uur moet ik bij de security-check zijn. Als ik er dan ben, kan ik doorlopen."

"Je kunt reizigers een veel persoonlijker profiel geven dan nu het geval is", vervolgt hij. "In zo'n digitale omgeving kan iemand het bijvoorbeeld ook aangeven als hij in de file staat en te laat gaat komen. Zo'n profiel kun je met allerlei zaken aanvullen. Eet-wensen bijvoorbeeld. Een derde van de mensen wil helemaal niet eten in het vliegtuig. Maar in het vliegtuig gaat wel voor iedereen eten mee. Waarom doen we dat op die manier?"

Vraagstukken

Over dat soort vraagstukken buigt Santema zich, samen met zijn projectteam dat bestaat uit 35 mensen. Ze komen uit allerlei verschillende Europese landen en met uiteenlopende achtergrond: van design tot ICT, van logistiek tot techniek.

Santema ziet op termijn een toekomst met bagagevrije vliegvelden voor zich. "Mensen realiseren het zich niet, maar alleen al door bagage ben je heen en weer ongeveer een uur extra kwijt. Dat uur kunnen we besparen."

Retourtje koffer

'Een retourtje koffer' is nu al mogelijk voor wie de moeite neemt dat zelf te regelen. Zijn eigen koffers geeft Santema tegenwoordig af bij een pakketservice. Daar haalt hij de koffer ook weer op. "Een koffer naar een Europese bestemming kost zo'n zestig euro", zegt Santema. "De kosten zijn ongeveer gelijk aan de kosten van een koffer bij een low-cost luchtvaart maatschappij."

Als het aan Santema en zijn team ligt, stuurt de reiziger van de toekomst de meeste bagage dus alvast vooruit. Experimenten zijn er momenteel ook met het aanbieden van geïntegreerde pakketten. "We doen tests met luchthavens, luchtvaartmaatschappijen en met bestemmingen zoals hotels en All Inclusive-parken, die het vooruit bezorgen als een service aanbieden."

Tests zijn er ook op het gebied van gezichtsherkenning. "Iemands gezicht is immers uniek", zegt Santema, daar kun je heel veel mogelijkheden aan koppelen. Op Schiphol loopt momenteel een proef waarbij je 'met je gezicht kunt boarden'.
Nog een stap verder hoef je met gezichtsherkenning niet eens meer in de rij voor de security-check.

Het PASSME-project is aangesloten bij de Europese vereniging Airports Council International (ACI). Het team praat mee over toekomstige ontwikkelingsplannen voor Europese vliegvelden. "In de zomer hebben we weer een belangrijke bijeenkomst in München", zegt Santema. De koffer kan dus alvast die kant op. Bij wijze van spreken dan.
[YouTube: https://youtu.be/wzFMzMgJ-SU]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Deze mooie dame voert morgen de vlucht naar/van Amsterdam uit (i.p.v. de reguliere A330-200);
aankomst om 14:45 uur, vertrek om 21:25.

Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/3/2/8/2360823.jpg?v=v40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:40:
[...]

Interessante suggesties voor de toekomst bij de NOS:

http://nos.nl/artikel/216...st-bagagevrij-reizen.html

[...]

[video]
Ik kan je melden dat dat niet altijd zo soepeltjes gaat. Heb dat een keer gedaan voor een reis van Hong Kong naar Amsterdam, pakket werd vastgehouden door DHL NL en ik moest belasting betalen, ook al ging het om spullen die ik in NL had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 14:07
Sanction schreef op zondag 23 april 2017 @ 06:44:
[...]

Ik kan je melden dat dat niet altijd zo soepeltjes gaat. Heb dat een keer gedaan voor een reis van Hong Kong naar Amsterdam, pakket werd vastgehouden door DHL NL en ik moest belasting betalen, ook al ging het om spullen die ik in NL had gekocht.
Bedankt dat je dat even meldt. Dat is toch minder leuk, als je opeens over je eigen baggage belasting moet gaan betalen. Ik vond het wel een interessant concept, maar in het geval van travel-light, kun je alleen maar naar een aantal landen binnen de EU vervoeren.
Ook zou ik wat meer tijd willen steken in het doorlezen van de voorwaarden, want ik ben wel benieuwd in welke opzichten de garantie verschilt ten opzichte van de luchtvaartmaatschappijen voor passagiers. Ik had al het volgende gevonden (voor travel-light, that is), maar ik durf niet te zeggen of luchtvaartmaatschappijen zich aan dezelfde regels houden of daar nog wat extra bovenop geven:
Als uw zending geheel of gedeeltelijk per luchtvracht wordt vervoerd en haar uiteindelijke bestemming of een tussenstop in een ander land ligt dan het land van vertrek, dan valt uw zending onder het Verdrag van Warschau (1929) of het Verdrag van Warschau zoals gewijzigd door het Protocol van Den Haag (1955) en/of het Protocol van Montreal nr. 4 (1975), of het Verdrag van Montreal (1999), al naargelang welk van deze dwingend van toepassing is. Deze internationale verdragen bepalen en beperken onze aansprakelijkheid voor verlies, beschadiging of vertraging van uw zending tot 19 bijzondere trekkingsrechten per kilo (dat is ongeveer 20 euro per kilo, onder voorbehoud van wijzigingen van de wisselkoers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Piet91 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:57:
Deze mooie dame voert morgen de vlucht naar/van Amsterdam uit (i.p.v. de reguliere A330-200);
aankomst om 14:45 uur, vertrek om 21:25.

[afbeelding]
En onderweg :) https://www.flightradar24.com/ETD54F/d2818b2

Wat is zou de reden zijn dat ze hem vandaag met een A346 uitvoeren? Gewoon geen 332's beschikbaar?
Zullen wel een paar mazzelaars in zitten die hun business stoel hebben mogen inruilen voor first, wat normaal niet beschikbaar is op deze route :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43
Daniel schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:09:
[...]

En onderweg :) https://www.flightradar24.com/ETD54F/d2818b2

Wat is zou de reden zijn dat ze hem vandaag met een A346 uitvoeren? Gewoon geen 332's beschikbaar?
Zullen wel een paar mazzelaars in zitten die hun business stoel hebben mogen inruilen voor first, wat normaal niet beschikbaar is op deze route :)
Van 27-4 t/m 20-5 vliegt Etihad dagelijks met de A340-600 op AMS ;)
Ik hoop natuurlijk dat we de A6-EHJ ( Formula-1 ) nog een keer op bezoek krijgen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Nieuw type 747, de 747-stuiterbal.

YouTube: silkway Boeing 747-400 Landing at Amster...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
nustys schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:39:
Van 27-4 t/m 20-5 vliegt Etihad dagelijks met de A340-600 op AMS ;)
Ik hoop natuurlijk dat we de A6-EHJ ( Formula-1 ) nog een keer op bezoek krijgen :)
Pff; ik wordt vergeetachtig; heb het zelf nog genoemd: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"
Wordt dus nog even genieten, want het is maar de vraag of we ze dus weer zien na 20 mei omdat dus eind september uit de Etihad vloot worden gehaald.
Sowieso wel bijzonder; want wat Etihad hier nu doet door deze inzet is het aantal keren dat een A340-600 naar Schiphol kwam misschien wel verdubbeld; tot een anderhalf jaar geleden was de A340-600 maar een beperkt aantal keren ooit op Schiphol geweest.
Zag gisteravond al wat foto's, maar video is leuker.
Die hebben ze even moeten laten nakijken.

Video met ietwat breder kijkbeeld:

Op foto's dus ook aardig heftig:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18121575_10212484807175849_3686421721921492991_o.jpg?oh=7ffce921813b64e2689279e7abb5157a&oe=5989BACE
Bron

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/34tbmhh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/4vr91j.jpg
Bron

Wie overigens nog goedkoop de wereld rond wil (Londen - Singapore - Auckland - Los Angeles - Londen); voor £860 / €1028 kun je dat met Air New Zealand, meer info hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.gcmap.com/map?P=lhr-sin-akl-lax-lhr&MS=bm&MR=1800&MX=720x360&PM=*

[ Voor 47% gewijzigd door Piet91 op 24-04-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:04
Vrijdag vlieg ik om 7:10 uur naar Pisa. Ben benieuwd hoe druk het dan is...
Ik had een parkeerplek (P1) geregeld vanaf 4:30 maar toch maar even via Twitter geïnformeerd of dat kan worden vervroegd maar hoe ik niks voor te regelen, slagboom zou automatisch open moeten gaan en anders via de intercom.

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:56:
[...]

Video met ietwat breder kijkbeeld:

[video]
"horror landing" :|

't is een fucking vrachtkist, niemand heeft daar zitten horroren. Clickbait fuckers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 12:02

Freak187

geen

Fly-guy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:19:
[...]

Omdat Schiphol vol is. Er zijn simpelweg niet genoeg balies voor de vluchten op de drukste tijden. Om nog maar niet te spreken van de andere benodigdheden, zoals gate posities, kofferbanden, etc. Een tijdelijke extra vertrekhal is niet genoeg, de luchthaven heeft teveel klanten binnengehaald zonder daar de ruimte voor te hebben. Dit jaar zijn er 9.000+ vluchten extra, dat zijn er ruwweg 30 per dag extra. Die mensen (30x150-200?) moeten ook ergens inchecken en door de controle heen.

Daarnaast, maar dat is denk ik te wijten aan de overheid, zijn er te weinig man bij de marechaussee om de paspoorten e.d. te controleren.
Eens. Het is overvol. Schiphol wil heel graag de grootste van Europa zijn, maar de core business (passagiers vervoeren) is uit het oog verloren. De wachttijden zijn absurd. Dat is vragen om problemen en irritaties.
Gelukkig vorige paar keer de priority lane kunnen gebruiken, want als ik in de normale rij had gestaan had ik m'n vlucht gemist. En voor een vlucht binnen Europa wil ik niet eerder dan een uur voor vertrek aanwezig zijn. Als Schiphol dat voor elkaar krijgt hebben ze aan mij een blije klant. Nu zijn ze voornamelijk bezig om hoog in ranglijstjes te komen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Maakt het ook wel stukken makkelijker voor een terrorist, je bomkoffer die drukte inslepen en je hebt zo een heleboel slachtoffers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Homeland schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:18:
Maakt het ook wel stukken makkelijker voor een terrorist, je bomkoffer die drukte inslepen en je hebt zo een heleboel slachtoffers.
/semi-offtopic
Als ik een terrorist was zou ik sowieso niet naar Schiphol gaan, maar lekker de overvolle trein van 10 over half 8 bij Utrecht Centraal oid. Iets minder beveiliging en net zo volgepropt. Security bij vliegvelden is een schijnveiligheid.

ontopic:
Volgende week weer de hort op. Nu het zo druk is op Schiphol toch maar even gaan zeuren om Privium op de zaak. Ik mag het hebben, alleen nooit aangevraagd omdat het nut gering was.

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 24-04-2017 16:32 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Sand0rf schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:30:
Vrijdag vlieg ik om 7:10 uur naar Pisa. Ben benieuwd hoe druk het dan is...
Ik vlieg Donderdag om 0700. Ik zal mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik ben blij dat we volgende week donderdag vanaf Rotterdam vertrekken, die ellende van Schiphol heb ik even geen zin in.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
Nat-Water schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:27:
[...]

/semi-offtopic
Als ik een terrorist was zou ik sowieso niet naar Schiphol gaan, maar lekker de overvolle trein van 10 over half 8 bij Utrecht Centraal oid. Iets minder beveiliging en net zo volgepropt. Security bij vliegvelden is een schijnveiligheid.
Juist daarom vraag ik mij af als er wel zoveel terroristen bestaan, ik kan je zoveel horror-scenario's geven hoe gemakkelijk je de Nederlandse samenleving kan aanvallen / beschadigen :X Maar dat doe ik niet :X

Zijn 'ze' nu zo dom of bestaan ze niet :? 8)7 Alvast excuses voor de off-topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

nustys schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:40:
[...]
Juist daarom vraag ik mij af als er wel zoveel terroristen bestaan, ik kan je zoveel horror-scenario's geven hoe gemakkelijk je de Nederlandse samenleving kan aanvallen / beschadigen :X Maar dat doe ik niet :X

Zijn 'ze' nu zo dom of bestaan ze niet :? 8)7 Alvast excuses voor de off-topic O-)
offtopic:
Ik ken ook wel een aantal interessante scenario's (buiten de luchtvaart), dus ik kan me je twijfel levendig voorstellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Het zijn er helemaal niet zo veel. De angst ervoor is, zoals gebruikelijk, sterk overdreven. En de huidige modus operandi van terroristen heeft helemaal niks meer met luchtvaart te maken -- da's allemaal veel te veel gedoe en met veel te weinig effect. Nee, een vrachtwagen jatten en die een menigte in rijden is veel simpeler en effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
[...]

offtopic:
Tel het aantal aanslagen in Nederland, of uberhaupt Europa, en je weet het. Angst is een controlemiddel, en de overheid heeft er alleen maar baat bij mensen ook angst aan te praten (grappig eigenlijk, want terrorisme gaat ook over angst..). De enigste reden waarom ik zou kunnen raden waarom je als terrorist nog naar een luchthaven gaat is om het punt duidelijk te maken dat de beveiliging niks uitmaakt.
Maar zijn aanslagen onmogelijk? Nee hoor, kom nou. Wat ik al zei, je kan in de stationshal van Utrecht CS veel meer kwaad. <rest maar even weggehaald, but you get the point>

Ik heb er wel eens even (toen ik in de rij bij security stond :P ) over nagedacht, maar je kan zo stompzinnig veel doen wat veel meer effect heeft dan een schietpartij bij een vliegveld. En het is niet eens mijn vak om dit soort dingen te bedenken.

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 24-04-2017 16:57 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
Laten we geen mensen op een idee brengen :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
menzo schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:35:
[...]

Ik vlieg Donderdag om 0700. Ik zal mijn ervaringen posten.
Ik om 8 uur. Huidige planning is half 6 op Schiphol. Ik heb wel Privium maar mijn reisgenoten niet.

Vanochtend even zitten goochelen met Excel om te kijken of er nu veel verschil zit in het aantal vluchten dat per uur vertrekt (dit is voor morgen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DIU3cNSc2WrLVyGS9iS0AnJN/full.png

Uiteraard geen onderscheid gemaakt tussen het type kist en bestemming (er zijn grenzen, dit zijn 700+ vluchten) maar goed het geeft wel een indicatie van wanneer het het drukst is met vertrek en dus de kans op grote drukte bij de security het grootst is. Er zitten toch echt wel behoorlijke pieken in.
Tussen 6:50 en 7:20 vertrekken er in een tijdsbestek van 30 minuten 42 vluchten, en 's avonds tussen 20:20 en 21:00 vertrekken er 46 in 40 minuten. Relatief rustig is het tussen 17:20 en 20:20 met 77 vertrekken in 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:14
Intressanter is wellicht de grote bulk vluchten tussen 0920 en en 1100 - dat is normaal ook al verantwoordelijk voor het spitsuur in de lounges. Zou me niets verbazen als die bulk ook verantwoordelijk is voor veel vertraging.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Daar zou je eigenlijk ook de aantallen O/D (want verantwoordelijk voor alle rijen bij de security) en transferpax naast willen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik gok/hoop dat het met vertrek om 0700 nog wel mee zal vallen qua drukte bij de security. De opstopping komt denk ik ook door veel mensen die om 1400 vliegen die lekker vroeg zijn en dus nog in de vorige "piek" door de security willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Homeland schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:18:
Net zoals op elke andere drukke plek. En die zijn er genoeg in verstedelijkte gebieden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

Hmmbob schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:03:
Intressanter is wellicht de grote bulk vluchten tussen 0920 en en 1100 - dat is normaal ook al verantwoordelijk voor het spitsuur in de lounges. Zou me niets verbazen als die bulk ook verantwoordelijk is voor veel vertraging.
Het zou mij heel erg verbazen als er in de planning van de diensten geen rekening wordt gehouden met deze pieken. De te verwachten drukte is redelijk goed te voorspellen, zelfs ruim vantevoren en met het inplannen van het personeel kan hier gewoon rekening mee gehouden worden. Je hebt wel wat beperkingen, zo kun je waarschijnlijk niet iemand optrommelen voor een dienst van 2 uur en is er ook een harde limiet aan het maximum aantal personeel dat je tegelijk kunt laten werken, maar met wat creatief planwerk kom je een heel eind.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Het voorspellen is juist het probleem. Dat gaat volgens Schiphol niet goed.
De luchthaven signaleert verschillende trends die de drukte op de luchthaven beïnvloeden. “Enerzijds reist een toenemend aantal passagiers met alleen handbagage. Die arriveren vaak laat op de luchthaven. Daarnaast zijn er ook passagiers die juist heel vroeg komen en al in de rij gaan staan voor de veiligheidscontrole. Dan komende de prognoses niet meer overeen met de werkelijkheid
https://www.luchtvaartnie...at-maar-ook-niet-te-vroeg

Nu klinkt dat wel als onzin, wat dit is niet opeens veranderd. De trend van alleen handbagage is al tijden aan aan de gang, bijvoorbeeld..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Dan moet Schiphol betere analysten aannemen. De trends die ze noemen zijn inderdaad niet bepaald recent, dat loopt al tijden. Daarnaast kun je natuurlijk altijd achteraf je prognoses vergelijken met de werkelijkheid en je model daarop aanpassen.

Als iemand die zelf in zekere mate betrokken is bij plannings-processen in de luchtvaartindustrie kan ik me niet voorstellen dat de huidige problematiek op Schiphol enkel het gevolg is van slechte planning. Het lijkt me eerder dat daar of een structureel gebrek aan bronnen (bv mankracht) zit of dat het een gevolg is van kostenbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CyBeR schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:16:
[...]

"horror landing" :|

't is een fucking vrachtkist, niemand heeft daar zitten horroren. Clickbait fuckers.
Daarbij, de 747 kan wel wat hebben.

Een boouncende MD-11 kon minder goed afgelopen zijn :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vanochtend bedacht dat ik er even uit wil, vanmiddag of morgen vertrekken en zondag terug. Maakt me eigenlijk niet zoveel uit waarheen (wel naar het zuiden).

Even gegoogled maar kan niet vinden wat ik zoek.
Bestaat er een last minute site waar je vluchten kan vinden zonder dat je zelf een bestemming moet kiezen? en met last minute ook echt last minute en niet vertrekken in mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Da's toevallig vorige week al langsgekomen. http://www.lastminuteticketdesk.nl/ en https://neckermann.nl/LastSecond-retourvlucht.aspx/ werden toen genoemd.
Oh, en https://srprs.me/.

Je kan ook een beetje rondstruinen mbv Google flights hoewel dat minder leuk is.

[ Voor 56% gewijzigd door Nat-Water op 25-04-2017 11:17 . Reden: derp, 2x dezelfde link :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Dank, houd dit topic wel in de gaten maar die even gemist. Gelijk even gebeld. I.v.m mei vakantie helaas geen mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nat-Water schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:16:
Het voorspellen is juist het probleem. Dat gaat volgens Schiphol niet goed.

https://www.luchtvaartnie...at-maar-ook-niet-te-vroeg

Nu klinkt dat wel als onzin, wat dit is niet opeens veranderd. De trend van alleen handbagage is al tijden aan aan de gang, bijvoorbeeld..
Daarom geloof ik het ook niet. Het is simpelweg een capaciteitsprobleem, met het systeem van centrale security dat Schiphol hanteert lukt het niet om genoeg mensen snel genoeg door de screening te krijgen. Er is meer aanbod van passagiers dan het systeem kan verwerken. Het enige dat veranderd is, is dat Schiphol meer reizigers wil verwerken en dus meer vluchten laat aankomen en vertrekken.

Circa 62% van de passagiers heeft Schiphol als begin- of eindbestemming (cijfers van de vorige pagina's). Er van uitgaande dat er ruwweg een gelijke verdeling is tussen aankomend en vertrekkend, heb je het op de piekdagen dus over 62.000 mensen die door de security moeten. Volgens mijn grafiekje vertrekken die vrijwel allemaal in de periode tussen 06:00 en 22:00 uur, dus een tijdsbestek van 16 uur. Bij perfecte spreiding moet de security 3900 passagiers per uur verwerken. Op piekcapaciteit zijn er 20 non-Schengen lanes (2x10) en 22 Schengen lanes (16 + 6). Dat houdt in dat elke lane per uur 93 passagiers moet verwerken, oftewel er is gemiddeld nog geen 40 seconden per passagier. Met ervaren reizigers die zich goed voorbereiden lukt je dat nog wel, maar gemiddeld is dat volgens mij niet te doen. In de praktijk heb je een veel ongelijker aanbod van passagiers dus gaat de beschikbare tijd per passagier nog verder omlaag.

Overigens riep Schiphol in 2015 nog dit:
Volgens Schiphol leidt de flexibele inzet van de scanners voor iedere passagier tot tijdswinst. Het criterium is maximaal 10 minuten wachten voor Economy Class reizigers, en 5 minuten voor Premium reizigers.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:33:
Dan moet Schiphol betere analysten aannemen. De trends die ze noemen zijn inderdaad niet bepaald recent, dat loopt al tijden. Daarnaast kun je natuurlijk altijd achteraf je prognoses vergelijken met de werkelijkheid en je model daarop aanpassen.
Of er is door een consultancy partij een machine learning methodologie gebruikt en het model is geïmplementeerd in de processen. Daarna is het onderliggende gedrag van mensen waarop het model getraind is veranderd.

Que-gedrag en winstoptimalisatie was in ieder geval één van de onderwerpen van een hackathon waar schiphol aan meedeed.

offtopic:
En is iemand hier naar de schiphol groep (+ consultancy partner) data science hackathon geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Winstoptimalisatie hebben ze al door, dezelfde personeelskosten houden maar meer vluchten binnenhalen :P

@Daniel Hoe kom je op het aantal lanes? Ik kan als ik snel zoek alleen maar voor 20 Non-Schengen en 10 lanes voor Schengen vinden, en 20 voor transfer. En dan heb je ook nog de aparte security lanes voor Easyjet (H/M pier) weggestopt in vertrekhal 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nat-Water schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:16:
Winstoptimalisatie hebben ze al door, dezelfde personeelskosten houden maar meer vluchten binnenhalen :P

@Daniel Hoe kom je op het aantal lanes? Ik kan als ik snel zoek alleen maar voor 20 Non-Schengen en 10 lanes voor Schengen vinden, en 20 voor transfer. En dan heb je ook nog de aparte security lanes voor Easyjet (H/M pier) weggestopt in vertrekhal 3.
Ik baseer me op https://insideflyer.nl/in...ntrale-security-schiphol/ en het plaatje bij https://insideflyer.nl/security-vertrekhal1-schiphol/ (waar ik zie dat ik 1 lane teveel geteld heb), plus de 6 in de nieuwe tijdelijke vertrekhal. Die van Easyjet kende ik niet, dus die komen er dan nog bij. Transfer tel ik niet mee omdat ik transferverkeer in m'n berekening niet meeneem - is voor de meeste mensen hier niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Daniel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:21:
[...]

Ik baseer me op https://insideflyer.nl/in...ntrale-security-schiphol/ en het plaatje bij https://insideflyer.nl/security-vertrekhal1-schiphol/ (waar ik zie dat ik 1 lane teveel geteld heb), plus de 6 in de nieuwe tijdelijke vertrekhal. Die van Easyjet kende ik niet, dus die komen er dan nog bij. Transfer tel ik niet mee omdat ik transferverkeer in m'n berekening niet meeneem - is voor de meeste mensen hier niet relevant.
Dan hadden we iniedergeval dezelfde bron :+ . Er staat daarin:
Bij elk punt zijn 10 rijen beschikbaar die afhankelijjk van drukte flexibel bemand worden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tEqF276.png
Dit is van gate M. (bij puntje 35). Volgens mij is dat niet veranderd, maar het is ook al weer een halfjaar geleden dat ik met Easyjet heb gevlogen. Ze gebruikten toen nog het 'oude' bagagechecksysteem. Gate H pakt volgens mij wel de nieuwe security routes.

Betere foto kan ik niet vinden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7BuKIoV.png

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 25-04-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GXQ9Jm7.png

https://twitter.com/DaveWallsworth/status/856818496340193284

Kan iemand hier meer toelichting over geven wat dit precies inhoudt ? :)

Ging dus om https://www.flightradar24.com/data/flights/ba208#d2a7cf5 / https://twitter.com/DaveWallsworth/status/856280721102700549

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-Iep4_XgAA0mvX.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door El Jefe op 25-04-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM heeft de nieuwe stoelindeling van hun A330-200's online gezet.

Hier de huidige/oude indeling:

Afbeeldingslocatie: https://www.klm.com/travel/nl_nl/images/klmcom_-Airbus-A330-200-kl332-min_tcm541-224048.png

De nieuwe:

Afbeeldingslocatie: https://www.klm.com/travel/nl_nl/images/KLM-COM-Airbus-A330-200-kl33f-min_tcm541-717621.png

Business wordt 12 stoelen minder van 30 naar 18, Economy comfort krijgt er 1 stoel bij (35 naar 36) en Economy krijgt er 36 stoelen bij (178 naar 214). Totaal gaat het aantal dus van 243 naar 268; 24 minder dan de A330-300 en exact evenveel als de 747-400 combi toestellen.

De 2 Business rijen worden dus praktisch geruild voor 4 Economy-rijen aan de zijkant en 5 in het midden.

Airways Magazine vloog mee met de allerlaatste commerciële 747-200 (en überhaupt 747-classic) vlucht in de Westerse wereld. Aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://airwaysmag.com/wp-content/uploads/2017/04/IMG_0922-e1493052228542.jpg
Piet91 schreef op zondag 9 april 2017 @ 00:15:
Opmerkelijk nieuws. Nu Turkije in de shit zit en met als gevolg Turkish Airlines ook heeft die laatste een nog nieuw te leveren toestel doorverkocht; aan Iran Air.
Onderstaand toestel (777-300ER, TC-LJK, ln1462) zou aan de Turkse maatschappij geleverd worden maar deze verkoopt het toestel nu door aan Iran Air. Toestel moet volgende maand aan de Iraanse maatschappij geleverd worden nadat het (uiteraard) nog de nieuwe livery krijgt.

[afbeelding]TC-LJK Turkish Airlines Boeing 777-300(ER) - C/N 60402 / LN 1462 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Na heel veel tegenstrijdige berichten lijkt het nu toch echt duidelijk; Iran Air neemt niet de Boeing 777-300ER over van Turkish Airlines.
Turkish Airlines zal de 777 zélf opnemen in de vloot. Iran Air zal in april 2018 hun eerste 777-300ER in de vloot nemen, nieuw vanaf Boeing.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/308/32272413483_f6dc1a33ef_c.jpgTC-LJK Turkish Airlines Boeing 777-300(ER) - C/N 60402 / LN 1462 by Woodys Aeroimages, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 25-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:16
Ze zaten achter langzamer verkeer die ze in wilden halen. Het verkeer van vs naar europa en vice versa vliegen op de north atlantic tracks, soort van snelwegen. Ik denk dat ze op de zelfde track zaten en zelfde hoogte, waardoor ze dus 20nm naast die track moesten gaan vliegen om het vliegtuig voor hun in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: 'VS overweegt verbod op laptops in vliegtuigen van Europese vliegvelden'

Kennelijk ziet de VS nu ook Europese reizigers als terroristen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09

Garyu

WW

Dat wordt echt grote fun :o. Ben benieuwd wat voor impact dat heeft op de winstgevendheid van de US carriers, want voor iets anders kan dit niet bedacht zijn |:(

On the positive side: Misschien gaan de security-controles wel sneller als iedereen die naar de US reist al zijn electronica al in de ruimbagage heeft gedaan :+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De yanks gaan nu echt full retard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:10

Chiron

Moderator Discord
Garyu schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:30:
[...]
On the positive side: Misschien gaan de security-controles wel sneller als iedereen die naar de US reist al zijn electronica al in de ruimbagage heeft gedaan :+
En dat wordt nog leuk, want bepaalde apparatuur mag je vanwege de accu weer niet in je ruimbagage stoppen 8)7

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En ook Groot-Brittanie wordt tegenwoordig blijkbaar als terreur-land gezien, en zou een laptopban aan de broek krijgen, als Trump zijn zin krijgt: https://www.luchtvaartnie...n-vanuit-groot-brittannie

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:16
Wanneer gaan ze nou eens naar zichzelf kijken die Amerikanen. Volgens mij is de kans vele malen groter dat je in de USA om komt door vuurwapen geweld, dan dat je door een laptop oid uit de lucht wordt gehaald...
Ze blijven me verbazen. Ik ben er heel erg op voor dat de Amerikanen precies dezelfde behandeling moeten ondergaan als ze naar Europa komen, als dat wij krijgen als we naar de USA aan.

[ Voor 25% gewijzigd door upclocker op 25-04-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

upclocker schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:50:
Wanneer gaan ze nou eens naar zichzelf kijken die Amerikanen. Volgens mij is de kans vele malen groter dat je in de USA om komt door vuurwapen geweld, dan dat je door een laptop oid uit de lucht wordt gehaald...
Ze blijven me verbazen. Ik ben er heel erg op voor dat de Amerikanen precies dezelfde behandeling moeten ondergaan als ze naar Europa komen, als dat wij krijgen als we naar de USA aan.
Ja maar dan werken die regels toch als het niet gebeurt? :+
Verder roep ik dat ook al langer, Amerikaans paspoort? Broek uit en plassen in een bekertje, moet u niet plassen dan is hier een bekertje kraanwater, u kunt daar plaatsnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:55:
[...]

Ja maar dan werken die regels toch als het niet gebeurt? :+
Tsja... weet jij hoe vaak er misschien al een bom in een laptop of camera onderschept is? Dat zou wel eens niet aan de grote klok gehangen kunnen worden kan ik me zo maar voorstellen. Je wordt dan wel een beetje bang dat die een keertje tóch over het hoofd zou kunnen worden gezien met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

't Is dat de TSA screenings zo grondig zijn dat er niks doorglipt :O Hier in België hebben we ook altijd 'journalisten' die de security op de luchthaven gaan testen als ze bladvulling nodig hebben :+
wildhagen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:39:
En ook Groot-Brittanie wordt tegenwoordig blijkbaar als terreur-land gezien, en zou een laptopban aan de broek krijgen, als Trump zijn zin krijgt [...]
Noord-Ierland is in ieder geval risicogebied :p

[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 25-04-2017 15:18 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:31
Borromini schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:17:
't Is dat de TSA screenings zo grondig zijn dat er niks doorglipt :O Hier in België hebben we ook altijd 'journalisten' die de security op de luchthaven gaan testen als ze bladvulling nodig hebben :+

[...]

Noord-Ierland is in ieder geval risicogebied :p
Ze zijn heel strict ja die TSA:
In a series of trials, the Department of Homeland Security was able to smuggle fake explosives, weapons and other contraband past airport screeners in major cities across the country, according to ABC News. Officials briefed on the Homeland Security Inspector General’s investigation told the station that the TSA failed 67 out of 70 tests conducted by the department’s Red Teams — undercover passengers tasked with identifying weaknesses in the screening process, NJ.com reports.
http://www.huffingtonpost...d-security_n_7485558.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zeer teleurgesteld in Schiphol en de marechaussee. Mij waren historische rijen beloofd, en wat krijg ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sbm2y4bFkkfSoLRtuWZjgS2i/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Chiron schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:41:
[...]

En dat wordt nog leuk, want bepaalde apparatuur mag je vanwege de accu weer niet in je ruimbagage stoppen 8)7
ICAO is het dan ook niet eens met de US of A omwille van de veiligheid. Artikeltje van vorige maand op AVH.
ICAO had, following at least two crashes of Boeing 747-400s, that were attributed to fires resulting from Lithium batteries (see Crash: Asiana B744 near Jeju on Jul 28th 2011, fire in cargo hold and Crash: UPS B744 at Dubai on Sep 3rd 2010, cargo fire) as well as a number of inflight fires caused by Lithium batteries which could be controlled by cabin crew immediately extinguishing such fires and cooling such batteries down, recommended, that no Lithium batteries are carried in cargo holds of passenger aircraft and Lithium batteries can be carried on cargo aircraft if not charged above 30%.

Lithium batteries powering laptops, tablets, cameras, smartphones etc., were therefore recommended on passenger flights only and only in passenger cabins for safety reasons due to the availability of trained cabin crew to immediately take correct actions to extinguish such fires and prevent further thermal runaway.

The administrative order handed to Middle East based airlines on Tuesday (Mar 21st 2017) at 03:00AM Eastern Standard Time (07:00Z) with the instruction to comply with this order within 96 hours requires however, that such electronic devices have to be put into cargo holds out of reach of human intervention on flights originating from 8 Middle East countries to prevent a terror attack hinted by US intelligence.
Bron: USA und UK require electronic devices larger than smartphones to be checked in from certain countries/airports

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 25-04-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:59:
Zeer teleurgesteld in Schiphol en de marechaussee. Mij waren historische rijen beloofd, en wat krijg ik?

[afbeelding]
het is ook nooit goed he :P maar ik vlieg ook meestal rond deze tijden en dan was het meestal ook relatief rustiger

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
[rant-mode]Ik wilde er eigenlijk niet veel over zeggen en het is misschien ook een beetje off-topic, maar wat is dat land toch ook gestoord. Zelf miljarden en miljarden inzetten om het naadje van de kous te weten over de beveiliging hier en hoe alles in elkaar zit, maar zelf trekken ze er geen les uit. Ze zullen vast trots zijn dat ze alles van Europa weten, maar hun eigen land een grote puinhoop is. Je ziet het met dit soort dingen, maar ook bij de ongelooflijk slecht opgeleide politie bij het United-verhaal en dat je op JFK gewoon scheermesjes en deodorant door de controle krijgt. Eigenlijk is het gewoon een derdewereldland. Kan er weinig anders van maken.[/rant-mode]

Laten we in Europa maar gewoon het goede voorbeeld geven. Kunnen ze lekker jaloers blijven op hoe goed alles hier geregeld is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

[afbeelding]
Die drukte was voor vrijdag t/m maandag voorspeld, niet voor vandaag ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemand een idee waar ik vluchten van Wingo (Midden/Zuid Amerika) kan tracken? En dan met name de vluchten vanaf Panama City Balboa Airport naar bijv. Medellin?

Ze zouden wel actief zijn; http://www.routesonline.c...-operation-from-dec-2016/

De tickets zijn ook wel te vinden en te boeken op de website van Wingo, echter zie ik de vluchten niet op Flightradar24 en doen de flight status updates op bijvhet ook amper.

Ook zie ik de vluchten niet aankomen of vertrekken op de site van het vliegveld in Medellin.

Dus mijn vraag was of ze wel daadwerkelijk vliegen of enkel tickets verkopen? Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:19
El Jefe schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:13:
Iemand een idee waar ik vluchten van Wingo (Midden/Zuid Amerika) kan tracken? En dan met name de vluchten vanaf Panama City Balboa Airport naar bijv. Medellin?

Ze zouden wel actief zijn; http://www.routesonline.c...-operation-from-dec-2016/

De tickets zijn ook wel te vinden en te boeken op de website van Wingo, echter zie ik de vluchten niet op Flightradar24 en doen de flight status updates op bijvhet ook amper.

Ook zie ik de vluchten niet aankomen of vertrekken op de site van het vliegveld in Medellin.

Dus mijn vraag was of ze wel daadwerkelijk vliegen of enkel tickets verkopen? Iemand enig idee? :)
Wingo is een relatief nieuwe airline. Op de route Bogota - Aruba - Bogota vliegen ze tot nu toe erg actief. Over Medellín kan ik helaas niets uit eigen ervaring zeggen.

Als je meer zekerheid zou willen hebben kan je eventueel boeken bij VivaColombia. Vliegt op dezelfde route voor een iets scherpere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit eigenlijk nooit in Europa in business. Heel af en toe wel eens in 737 met middelste stoel vrij, alleen als het echt niet anders kan.

Helaas was vandaag alles vol en zit ik business in een E190. Dan zit er dus wel gewoon iemand naast je. Zit ik alsnog tegen het raam gedrukt in mijn stoel. Wat een waardeloze offering is dat.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 25-04-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 13:12

Spotter

Lichtnicht

Daniel schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:54:
Even op Twitter geklaagd, krijg deze reactie van KLM waarin ze feitelijk zeggen 'wij worden ook gef***ed door Schiphol':

[...]
Nou.... het verhaal is iets complexer, maar dit is inderdaad wel de KLM lijn... Schiphol declareert de maximum capaciteit, zoals ze per wet verplicht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Liliuokalani schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:34:
[...]

[rant-mode]Eigenlijk is het gewoon een derdewereldland. Kan er weinig anders van maken.[/rant-mode]
Dat roep ik al jaren, een heel erg rijk derdewereldland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Gisteren na lange tijd weer eens gevlogen. KLM naar Aruba. Schiphol viel reuze mee qua wachttijden, we waren klaar na anderhalf uur. Alleen de paspoortcontrole duurde langer, wij konden niet door de automatische poortjes vanwege de kinderen. Maar deze gingen zichtbaar veel vlotter.
Omdat het zo druk was op Schiphol vertrokken we via Gate 12, dat betekent met een bus naar het vliegtuig en geen slurf. Toch wel vreemd om op Schiphol met een trap het vliegtuig in te gaan.

We vlogen zoals verwacht een Airbus A330-200. Stoelen vrijwel achterin aan het raampje. Voetenruimte erg beperkt vanwege het IFE systeem daarzo, maar dat wist ik en was met mijn dochtertje op die plek geen probleem.

Na enige vertraging gingen we taxiën en na een paar minuten stegen we zonder enige verdere vertaging eigenlijk vanuit het taxiën meteen op.
Toen kwam het enige echte minpunt naar voren. Wat een herrie daar achterin! Het is bijna onmogelijk om zonder stemverheffing te praten met bijvoorbeeld de passagier voor je. Dit kan ik me niet herinneren van de vorige keer met een MD-11. Ben ik nou kritischer geworden?
Nog iets vervelends was dat elke informatiemelding met volume +200% door de hoofdtelefoons doorkwam en je iedereen van schrik zijn hoofdtelefoon zag afrukken. Echt super irritant.

IFE was zoals bekend een klein schermpje. Voor veel mensen bleek dat het niet functioneerde, waarna de purser besloot om dan maar het hele systeem te rebooten. Dat kostte weliswaar 35 minuten, maar daarna werkte alles wel weer.
Tja het is een klein scherm en nogal achterhaald, maar keuze was prima en ik heb toch twee films kunnen kijken en wat TV meuk, en ik was blij dat ik mijn laptop niet hoefde te pakken. Ik gebruikte wel een eigen hoofdtelefoon en hierdoor klonk het geluid prima (en op verzoek heel hard....)

Eten was redelijk tot goed. Alleen een soort pizzabroodje kwam nou niet echt goed uit de verf. Magnetron en pizza gaan nu eenmaal niet goed samen.

Vlucht ging verder goed, nauwelijks turbulentie, en tenslotte een keurige al wat beweeglijke landing (Aruba altjd wel wat winderig).

Maar dat geluid....pffff.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Achterin heb je maximaal geluid van de motoren. Da's redelijk standaard, ja, en een van de voornaamste redenen dat business/first voorin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

en de overlevingskans schijnt achterin weer het grootst te zijn mij een mislukte landing. Elk voordeel heb een nadeel (of hoe zei Cruijff dat ook alweer ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Elk nadeel hep zijn voordeel ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:04
psy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:07:
[...]
Eten was redelijk tot goed. Alleen een soort pizzabroodje kwam nou niet echt goed uit de verf. Magnetron en pizza gaan nu eenmaal niet goed samen.

[...]
Het eten aan boord gaat als het goed is gewoon in oventjes.
Voorbeeld: http://www.airplanefood.n...cogalley/cogal10.jpg/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

LongBowNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:24:
[...]

Het eten aan boord gaat als het goed is gewoon in oventjes.
Voorbeeld: http://www.airplanefood.n...cogalley/cogal10.jpg/view
Ik weet het niet hoor, maar die pizzatjes smaakten echt zoals ik wel eens een overgebleven pizzapunt opwarm in de magnetron, nauwelijks korst en lastig te snijden/te zacht.

Over die motoren, in het midden van het vliegtuig leek het nauwelijks minder. Maar bij de terugreis over een dikke week zal ik er eens op letten 👍

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Alitalia wil uitstel van betaling aanvragen na wegstemmen reddingsplan
De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia zegt uitstel van betaling aan te willen vragen. De stap komt nadat werknemers een reddingsplan, dat een faillissement had moeten voorkomen, hadden weggestemd. Daarmee is de toekomst van Alitalia voor de zoveelste keer ongewis.

Alitalia lijdt al jaren verlies en is al meerdere keren door de Italiaanse overheid en investeerders gered van de ondergang. Het bedrijf maakt naar verluidt dagelijks een verlies van zo'n 2 miljoen euro en zit waarschijnlijk binnen een aantal weken zonder geld.

Door het reddingsplan zou Alitalia zo'n 900 miljoen euro ontvangen. Het bedrijf zegt dat "nu het onmogelijk is gebleken om Alitalia te herkapitaliseren, we beginnen met de procedures die de wet ons voorschrijft". Dat betekent dat Alitalia uitstel van betaling gaat aanvragen.

Lonen omlaag, banen weg
Eerder deze maand bereikten de vakbonden en het bedrijf nog een akkoord over een reddingsplan. Er zouden zo'n 1000 van de 12.500 banen geschrapt worden en de lonen zouden met gemiddeld 8 procent omlaag gaan. Maar de werknemers gingen dus niet akkoord. En nu is het de vraag wat er dan moet gebeuren.

De werknemers hopen dat de overheid opnieuw in actie komt om het voormalige staatsbedrijf overeind te houden. De Italiaanse premier Gentiloni heeft afgelopen nacht al crisisoverleg gehad met ministers.

Donderdag is er een aandeelhoudersvergadering waar over de volgende stap wordt beslist. Het bedrijf zegt voorlopig gewoon te blijven vliegen. De meest waarschijnlijke uitkomst is dat de overheid een commissaris aanstelt die gaat bekijken of Alitalia nog gereorganiseerd kan worden, deels of in zijn geheel verkocht kan worden of dat het einde verhaal is.

Etihad
In 2015 nam Etihad Airways uit de Verenigde Arabische Emiraten een belang van 49 procent in Alitalia. Met een investering van zo'n half miljard euro hoopte de vermogende maatschappij uit de Golfstaat Alitalia weer winstgevend te maken. Maar dat is niet gelukt.

Een groep investeerders, waaronder grote Italiaanse banken, hebben de overige 51 procent van Alitalia in handen. De leider van een vakbond roept de investeerders op om opnieuw in overleg te gaan over een nieuw reddingsplan. "Het land heeft Alitalia nodig en 12.500 mensen mogen hun baan niet verliezen", aldus Claudio Tarlazzi van de bond UILTrasporti.
Afgelopen zondag voerde Garuda Indonesia hun allerlaatste Boeing 747-vlucht uit. Het ging om een pelgrimsvlucht naar Jeddah en is is daarna doorgevlogen naar de basis op Jakarta.
Daarmee is het na bijna 37 jaar einde verhaal voor de 747 bij de maatschappij die in 1980 hun eerste 747-200 ontving.

Garuda Indonesia volgt in de lange lijst van maatschappijen die de 747 voorgoed gedag zeggen; de afgelopen 10 jaar is de 747-capaciteit met 2/3 is afgenomen van ruim 120 miljoen stoelen in 2017 naar iets meer dan 40 miljoen in 2016.

De vlucht werd uitgevoerd door de 23 jaar oude PK-GSH die sinds PK-GSG in februari de vloot verliet als enige 747 in de Garuda vloot overbleef.
De Garuda 747 was ook jarenlang vaste gast op Schiphol:

Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/7/4/2/0749247.jpg?v=v40
Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/0/4/3/0561340.jpg?v=v40

En de werknemers van Airbus hebben de livery van de eerste Beluga XL gekozen:
Smile, it’s often said, and the world smiles with you. If true, the world will soon find itself grinning ear to ear, but it still won’t match the BelugaXL’s supersized expression of joy.

With the first of five next-generation oversize cargo airlifters slated to enter service in 2019, Airbus asked its employees to select how the A330 Family-based BelugaXL should appear to the world. “The six designs we proposed for consideration by employees respected our brand identity while running from the conventional to the unconventional, even adding a touch of fun,” explained Tim Orr, Airbus’ Head of Branding.

Garnering more than 40 per cent of the employees’ vote, the “Smiling BelugaXL” entry – complete with beluga whale-inspired eyes and a happy grin easily won this competition.

With its bulging upper forward fuselage and enormous cargo area (one of the most voluminous of any aircraft in existence, civil or military), Airbus’ BelugaXL will be plenty recognisable as it is. The addition of a happy face to the distinctly-shaped airframe that gave rise to the iconic aircraft’s name will further reinforce it in the public’s mind and help further develop Airbus’ identity.
Airbus

Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1493127175_BelugaXL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:30:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar die pizzatjes smaakten echt zoals ik wel eens een overgebleven pizzapunt opwarm in de magnetron, nauwelijks korst en lastig te snijden/te zacht.

Over die motoren, in het midden van het vliegtuig leek het nauwelijks minder. Maar bij de terugreis over een dikke week zal ik er eens op letten 👍
Geen magnetron aan boord, alleen hete lucht ovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
PWM schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:48:
Ik zit eigenlijk nooit in Europa in business. Heel af en toe wel eens in 737 met middelste stoel vrij, alleen als het echt niet anders kan.

Helaas was vandaag alles vol en zit ik business in een E190. Dan zit er dus wel gewoon iemand naast je. Zit ik alsnog tegen het raam gedrukt in mijn stoel. Wat een waardeloze offering is dat.
Ik moet zeggen dat ik het in de 737 soms wel fijn vind. Zat laatst business naar Kiev in de 737 en de hele Economy cabine zat vol, en zat naar een paar drukke Oekraïners. Dus maar besloten om voor 5k miles naar EBC te upgraden. Maar idd niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:30:
[...]
Over het algemeen hoor je voorin meer het windgeraas en een wat minder luid, maar hoger geluid van de motoren. En natuurlijk hoe verder voorin, hoe minder je de motoren gaat horen. In het midden is het motorgeluid uiteraard het meest opvallend, maar achterin is het de turbulente lucht die voor een zwaar geroffel zorgt. Dat zware geluid vind ik persoonlijk altijd zeer vermoeiend voor de oren en dus zit ik liever voorin.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, anders kunnen de anderen hier vast nog het een en ander duidelijker maken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Liliuokalani op 26-04-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Imho zit je idd sowieso beter vóór de motoren in het vliegtuig. Dat kan ook nog in eco (al moet je daar tegenwoordig vaak al voor bijbetalen bij goedkope tickets...).

Een goede noise cancelling koptelefoon kan wel wonderen doen. Stap je veel minder vermoeid uit het vliegtuig.

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 26-04-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

Goner

What can I do you for ?

Liliuokalani schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:00:
[...]
Dat zware geluid vind ik persoonlijk altijd zeer vermoeiend voor de oren en dus zit ik liever voorin.
Wij (4) zitten meestal achterin (tegen de achterste bulkhead), om een of andere reden aan gewend geraakt. Eigenlijk niet echt last van een specifiek geluid, herrie is herrie ;-)
Meestal filmpje op en in-ear dopjes in (noise cancelling lijkt me wel leuk, maar nog erg duur).
[afbeelding]
Tsja, priority, business, privium ... niet bij economy wezen 'slummen' ? :+

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 26-04-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:22:
Een goede noise cancelling koptelefoon kan wel wonderen doen. Stap je veel minder vermoeid uit het vliegtuig.
Dit dus. Is het geld meer dan waard geweest, ik heb een tijd lang de Sennheiser over-ears gehad, die waren al goed, maar heb nu de Bose QC25 en die is fantastisch. Het enige wat ik hoor is mijn kaken bewegen bij het kauwen van de kauwgom ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:34
gambieter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:29:
[...]

Dit dus. Is het geld meer dan waard geweest, ik heb een tijd lang de Sennheiser over-ears gehad, die waren al goed, maar heb nu de Bose QC25 en die is fantastisch. Het enige wat ik hoor is mijn kaken bewegen bij het kauwen van de kauwgom ;)
Heb je die Bose dan op je hoofd, zonder dat je naar muziek luistert?

Ik heb het geluid (+omgevingsgeluid) van de Bose QC35 weleens in een winkel vergeleken met mijn Sennheiser HD-25-1-II, maar vond het niet significant beter. Kan wellicht hebben gelegen aan beperkte testopstelling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
oohh schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:43:
[...]

Ik heb het geluid (+omgevingsgeluid) van de Bose QC35 weleens in een winkel vergeleken met mijn Sennheiser HD-25-1-II, maar vond het niet significant beter. Kan wellicht hebben gelegen aan beperkte testopstelling ;)
Je kan hem prima opdoen zonder dat je muziek op hebt. Het is heerlijk om in rust te kunnen werken / lezen. En in een winkel vergelijken is niet hetzelfde.. als je niet overtuigt bent (het is nogal een bedrag) is het beste om hem te lenen van iemand die hem wel heeft als je een keertje moet vliegen. Mijn broer en mijn zusje komen nu ook steeds bij mij als ze er op uit moeten. (...hoewel mijn zusje pas bij de 2e keer meenemen door had dat je hem ook daadwerkelijk AAN moet zetten voordat hij werkt..)

Ik doe hem thuis nu ook op bij het stofzuigen. Werkt best :+

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 26-04-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oohh schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:43:
Soms, maar meestal met muziek aan. Maar in een vliegtuig is het een genot om niet dat gebrom te horen van de motoren. Ik heb nu ook een wireless Sony Bluetooth met NC voor op het werk, maar die NC is bagger, zeker vergeleken met de Bose.
Wisselend omgevingsgeluid is niet waar NC voor bedoeld is, het is voor repeterend geluid zoals dat van vliegtuigmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik had geen noise-cancelling koptelefoons. Ik heb zelf tijdens de vlucht twee normale koptelefoons uitgeprobeerd. De in-ear Sony MDR-XB90EX
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41dggsErE4L._SX300_.jpg

en de Teufel Aureol Massive
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/1325059898.jpeg

Had eigenlijk meer demping van de Massive verwacht, maar deze was niet in staat om het motorgeluid fatsoenlijk te dempen, het leek zelfs versterkt binnen te komen. Alsof er via de schelpen teveel werd doorgegeven aan het hoofd waardoor je er indirect weer last van hebt. Heb hem na een half uur maar weer teruggestopt.
De Sony in-ear's dempten wel verassend goed, alleen zitten in-ear's weer niet zo lekker als je ze lang in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

psy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:58:

De Sony in-ear's dempten wel verassend goed, alleen zitten in-ear's weer niet zo lekker als je ze lang in hebt.
Voordeel van in-ear's vind ik dan weer wel dat het beter slaapt. Heb daarom altijd beide opties bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nat-Water schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:47:
[...]
<>
Ik doe hem thuis nu ook op bij het stofzuigen. Werkt best :+
eigenlijk best een goed idee - gebruik ik die dingen ook wat vaker dan die paar vluchtjes per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan geen in-ears gebruiken, mijn gehoorgang staat dat niet toe (verleden van vaak "zwemmersoor" hebben). De QC25 heeft als nadeel dat hij alleen werkt als de NC aanstaat, en dus batterijen gebruikt; dat schijnen ze met de QC35 te hebben opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
gambieter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:33:
Ik kan geen in-ears gebruiken, mijn gehoorgang staat dat niet toe (verleden van vaak "zwemmersoor" hebben). De QC25 heeft als nadeel dat hij alleen werkt als de NC aanstaat, en dus batterijen gebruikt; dat schijnen ze met de QC35 te hebben opgelost.
Dat klopt. Je kan een 3.5mm kabel aansluiten en dan werkt de headset alsnog. Maar zonder NC en zonder de amplifier is het geluid dermate bagger, dat 2,5 euro oordopjes nog beter geluid produceren. Overigens als ik met de headset tegen de stoel aankom dan wordt het motorgeluid juist versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb ook een set die alleen geluid geeft met de NC aan - op het vliegveld irritant want dan wil ik nog wel wat van mijn omgeving meekrijgen. Een andere set geeft wel altijd geluid maar die is on-ear ipv over ear en dat laatste vind ik toch veel comfortabeler (ik heb een klein beetje flap oren, niet heel erg maar genoeg om gevoelig te worden na een uur). In-ear gaat bij mij na 10 minten al jeuken, dempt wel erg goed (ik heb die sony's wel eens mogen testen van een vriendin en dat is echt heel erg stil zodat je inderdaad kauw en slik geluiden weer erg hoort).

Maar noice cancelling is erg fijn, alleen al omdat je je geluid niet zo hard hoeft te zetten om het goed te kunnen horen - dat alleen scheelt al vermoeidheid. En gewoon stilte is ook wel lekker.
Xepos schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:40:
[...]
Dat klopt. Je kan een 3.5mm kabel aansluiten en dan werkt de headset alsnog. Maar zonder NC en zonder de amplifier is het geluid dermate bagger, dat 2,5 euro oordopjes nog beter geluid produceren. Overigens als ik met de headset tegen de stoel aankom dan wordt het motorgeluid juist versterkt.
Oh dat is jammer maar bedankt voor het melden, nog even wachten op de NC-35+ dus ...

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 26-04-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor het werk voldoet de Sony MDR-ZX770BN, die ga ik als ik naar NZ vlieg ook meenemen samen met de QC25, en de Sennheiser gaat ook mee. Kan ik lekker afwisselen :+
Xepos schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:40:
Voorlopig ga ik die £329 daar niet voor uit geven, en zal de QC25 moeten voldoen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door gambieter op 26-04-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

gambieter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:45:
Voor het werk voldoet de Sony MDR-ZX770BN, die ga ik als ik naar NZ vlieg ook meenemen samen met de QC25, en de Sennheiser gaat ook mee. Kan ik lekker afwisselen :+

[...]

Voorlopig ga ik die £329 daar niet voor uit geven, en zal de QC25 moeten voldoen ;)
Wow NZ da's wel heel lang inderdaad.
Ik was ook lang aan het twijfelen of ik die grote koptelefoon mee zou nemen maar ben achteraf wel blij dat ik het gedaan heb. Liever wel een keuze hebben als geen keuze hebben. Had ook nog een Kingston HyperX Cloud mee willen nemen maar die kon je weer niet "kleiner" maken en dat is niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
franssie schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:40:

[...]

Oh dat is jammer maar bedankt voor het melden, nog even wachten op de NC-35+ dus ...
De Sony MDR 1000 heeft wel een NC (werkt net zo goed als die van Bose) die je kan uitzetten, maar is wel paar tientjes duurder dan de QC35.
gambieter schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:45:

[...]

Soms kun je de QC35 op Amazon.de/.it vinden voor €270-290. Maar eigenlijk is dat het upgraden niet waard tenzij je draadloos echt een must have vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Spot de A380: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OSkTgXX.jpg

(Bonuspunten voor de biz-jet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:34
spoiler:
Ik denk dat ik de bonuspunten rechtsboven zie. Boven de snelweg net na het knooppunt. Of vlak daar voor dan.

Ah!

spoiler:
Tussen brug 2 en drie. apart rivier was de eerste plek waar ik ging zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door __R__ op 26-04-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb hem ook gevonden :'). Leuk spel, vaker doen :+

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

spoiler:
A380: middenin, net ten noorden van de rivier met contrails die boven de rivier hangen, vliegend in NNW richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nieuwe vraag:

Hoeveel A380`s op Charles de Gaulle ?

En zoek het gekke 4 vleugelige 4 motorige vliegtuig.

[ Voor 34% gewijzigd door enchion op 26-04-2017 21:42 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:15

JRR

spoiler:
Ik tel 3x een A380. Een Qatar en een Thai aan terminal 1 en nog een Air France aan de satteliet L33. Verder aan terminal 2E een A340 met nog een ander toestel eronder. Stand E30 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
JRR schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:14:
spoiler:
Ik tel 3x een A380. Een Qatar en een Thai aan terminal 1 en nog een Air France aan de satteliet L33. Verder aan terminal 2E een A340 met nog een ander toestel eronder. Stand E30 .
Die is leeg bij mij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:15

JRR

De satteliet van de mobiele google maps laat een ander beeld zien dan de webversie van google maps zie ik nu. Ik heb de webversie gebruikt, kijkt iets ontspannender!
Pagina: 1 ... 36 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek