Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.300 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Russia's Aeroflot airline accused of 'sex discrimination'
The company argues that every extra kilogram of weight forces Aeroflot to spend more on fuel.
Its application form for would-be flight attendants requires details of height, weight and clothing size.
Staff have to meet a minimum height requirement because they need to store hand luggage in the overhead lockers, Aeroflot says.

The court will soon consider a similar claim from another Aeroflot flight attendant, Yevgenia Magurina.
"A heavy physical build makes it harder for a flight attendant to move around the cabin and provide a smooth service for the passenger," an Aeroflot official told the court.

A company statement said "stewardesses are the face of any airline, and the national carrier's stewardesses are the country's business card". "One's first impression of Russia, and attitude towards Russia, depends on the stewardesses' appearance and customer service."
....
"Of course a stewardess must be quite elegant, to move between the seats, attend to passengers," he said.
Ik wil die redeneringen ook inzetten bij de volgende sollicitatiegespreken voor secretaresses, voor docenten :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:28:
Russia's Aeroflot airline accused of 'sex discrimination'

[...]

Ik wil die redeneringen ook inzetten bij de volgende sollicitatiegespreken voor secretaresses, voor docenten :+
Sowieso voor alle 'first impression managers' (receptie) ook. :+

Ik wens beide partijen succes - in .ru is alles mogelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als Schiphol het nu al niet meer aan kan, en adviseert 3 uur van tevoren te komen opdagen om hun eigen klantonvriendelijkheid en incompetentie te omzeilen, hoe erg moet het dan straks in de zomer niet worden, als het pas écht druk wordt, in juli en augustus dus?

Moeten we dan 6 uur van tevoren aanwezig zijn, en staan dan de wachtrijen tot buiten de vertrekhallen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

LA airport failed to spot gun in hand luggage
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39663473
She was changing planes at Taoyuan international airport in Taipei, intending to travel on to Thailand for a family holiday, when she discovered the gun and six bullets in her hand luggage.
Niet alleen een pistool maar ook munitie. Geluk voor haar denk ik dat ze het in Taiwan ontdekte en niet in Thailand pas. Maar dat LAX een pistool en munitie missen bij een security check is wel erg.
Of zou ze preferentiele check hebben gekregen omdat ze een politie-agente is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
wildhagen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 04:55:
Als Schiphol het nu al niet meer aan kan, en adviseert 3 uur van tevoren te komen opdagen om hun eigen klantonvriendelijkheid en incompetentie te omzeilen, hoe erg moet het dan straks in de zomer niet worden, als het pas écht druk wordt, in juli en augustus dus?

Moeten we dan 6 uur van tevoren aanwezig zijn, en staan dan de wachtrijen tot buiten de vertrekhallen?
Vanochtend in de Telegraaf een uitspraak van ANVR-topman Frank Oostdam: '... Wij roepen onze passagiers op drie tot vier uur voor vertrek naar Schiphol te komen...'

Je kunt beter op fiets naar Parijs gaan :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vlieg meestal zakelijk en dus vroeg weg, laat terug op dezelfde dag. Wordt ik nu geacht me om 3:30 op Schiphol te melden als ik om 7 uur vertrek? 8)7 die gasten zijn niet goed bij hun hoofd.

Is er eigenlijk een online monitor van de actuele wachttijd/drukte? Want ik merk dat het enorm van dag tot dag en moment tot moment kan verschillen, en woon 20 minuten per taxi van de luchthaven :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan ook van Schiphol naar Rotterdam rijden. Dan parkeer je en pak je de vlucht naar Londen City. Van City neem je de eerste vlucht naar Amsterdam. Dit kan je binnen 3 uur makkelijk redden. Ben je mooi op tijd in terminal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kenzi schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 05:44:
LA airport failed to spot gun in hand luggage
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39663473

[...]

Niet alleen een pistool maar ook munitie. Geluk voor haar denk ik dat ze het in Taiwan ontdekte en niet in Thailand pas. Maar dat LAX een pistool en munitie missen bij een security check is wel erg.
Of zou ze preferentiele check hebben gekregen omdat ze een politie-agente is?
TSA heeft een failure rate van meer dan 95%.
In 2015 vonden ze van de 70 verstopte items er slechts 3!

Ik weet niet of het inmiddels op een beter niveau is, maar het zou mij verbazen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 00:16
Heeft het nu extra zin om Previum account te nemen? Heb een paar vluchten staan, en echt geen zin om langer in de rij te staan voor de security dan de vlucht is.

Snap echt niet dat we in dit digitale en "agile" tijdperk nog geen nieuwe manieren hebben gevonden om de ervaring van land-side naar air-side te verbeteren. In de luchtvaart is alles gericht op service en kosten, maar security is er alleen maar op achteruit gegaan de afgelopen jaren.

Ontwikkel een paar sluizen waar mensen doorheen lopen en gescreend worden terwijl ze bewegen.
Gooi je carry-on op een band, krijg een ticket en haal hem op een later moment op voordat je gaat boarden of krijg een appje dat je voor extra vragen hem moet komen ophalen.
Kan toch niet zo moeilijk zijn?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

alexbl69 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 06:43:
[...]

Vanochtend in de Telegraaf een uitspraak van ANVR-topman Frank Oostdam: '... Wij roepen onze passagiers op drie tot vier uur voor vertrek naar Schiphol te komen...'

Je kunt beter op fiets naar Parijs gaan :) .
Ik ga volgende week naar Parijs. Heb eerste gekijken naar vliegtickets maar de security en Marechaussee ellende wil ik vermijden dus ik ga lekker eerste klas met de Thalys, kan ook gratis mijn koffer meenemen :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:34:
Heeft het nu extra zin om Previum account te nemen? Heb een paar vluchten staan, en echt geen zin om langer in de rij te staan voor de security dan de vlucht is.

Snap echt niet dat we in dit digitale en "agile" tijdperk nog geen nieuwe manieren hebben gevonden om de ervaring van land-side naar air-side te verbeteren. In de luchtvaart is alles gericht op service en kosten, maar security is er alleen maar op achteruit gegaan de afgelopen jaren.

Ontwikkel een paar sluizen waar mensen doorheen lopen en gescreend worden terwijl ze bewegen.
Gooi je carry-on op een band, krijg een ticket en haal hem op een later moment op voordat je gaat boarden of krijg een appje dat je voor extra vragen hem moet komen ophalen.
Ik vlieg niet al te vaak max 8 keer per jaar vanaf Schiphol maar heb toch Privium aangeschaft en wil het niet meer opgeven :) Soms van gate naar trein vv in +/- 10/15 minuten.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 11:09

Garyu

WW

Badtothebone schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:05:
[...]

Ik vlieg niet al te vaak max 8 keer per jaar vanaf Schiphol maar heb toch Privium aangeschaft en wil het niet meer opgeven :) Soms van gate naar trein vv in +/- 10/15 minuten.
En zie hier de reden dat ze er niet al te snel iets aan willen doen.

Minder staff -> minder kosten
Minder staff -> meer betalende privium klanten

Nog even wachten en er komt een privium+ en een privium gold en een privium platinum en, en, en... ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Even op Twitter geklaagd, krijg deze reactie van KLM waarin ze feitelijk zeggen 'wij worden ook gef***ed door Schiphol':
Zondag 26 maart ging de nieuwe zomerdienstregeling van start. Luchthaven Schiphol heeft besloten alle beschikbare capaciteit tot 2020, namelijk groei tot 500.000 vliegbewegingen per jaar, nu in één keer vrij te geven. KLM groeit ook fors om nog wat van deze resterende beschikbare capaciteit te gebruiken. De infrastructuur van Schiphol groeit alleen niet mee. De combinatie van onvoldoende infrastructuur op Schiphol met ruim meer vliegbewegingen, zorgt ervoor dat KLM een bijzonder pittige zomer tegemoet gaat. Om onze operatie zo betrouwbaar mogelijk te houden, neemt KLM voor deze periode extra maatregelen.
Nog een reactie van KLM trouwens: voor het volledig aan ons lot overlaten op SXM en meer dan 50 uur vertraging krijgen we - naast de nu eenmaal wettelijk verplichte vergoeding van 600 euro pp + kosten ter plekke - een whopping 1000 award miles. Men is weer eens oudhollandsch royaal. Komt basicly neer op 5 euro.
Ze weten wel hoe ze met hun vaste klanten moeten omgaan daar. Sjongejonge. Ik besteed er maar geen tijd meer aan want ik dring toch niet door.

[ Voor 23% gewijzigd door Daniel op 21-04-2017 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Transavia word ook gef**ed. Ik ging dus naar Faro met zijn 4-en, met het idee Transavia van Schiphol te nemen. Net geboekt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CAXMmUTLDuWMVoxspIRkH5vU/thumb.png

Dikke doei dat ik op Schiphol in een rij ga staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

PWM schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:02:
Transavia word ook gef**ed. Ik ging dus naar Faro met zijn 4-en, met het idee Transavia van Schiphol te nemen. Net geboekt:

[afbeelding]

Dikke doei dat ik op Schiphol in een rij ga staan.
Eurowings dus ipv onze groene helden :+.

Je had natuurlijk ook nog RTM-FAO kunnen boeken als je Transavia wil sponsoren -en- niet in de rij wil staan ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 21-04-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:58:
Je kan ook van Schiphol naar Rotterdam rijden. Dan parkeer je en pak je de vlucht naar Londen City. Van City neem je de eerste vlucht naar Amsterdam. Dit kan je binnen 3 uur makkelijk redden. Ben je mooi op tijd in terminal.
Ff kijken ;)
AMS-RTM is voor mij 50 minuten rijden zonder files. Dus als ik de vroegste vlucht naar LCY van 7:05 wil halen moet ik als ik het heel krap neem 5:45 uur weg.
Die vlucht is 07:00 lokale tijd op LCY. Praktisch gezien kan ik dan de 7:45 Cityjet naar AMS halen. Ben ik 10 uur in Amsterdam achter de douane. Kost toch 4 uur dus helaas :P wat zeker een uur langer is dan door de rijen worstelen. Als je naast RTM woont zou het er om hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 21-04-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Daniel schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:30:
[...]

Ff kijken ;)
AMS-RTM is voor mij 50 minuten rijden zonder files. Dus als ik de vroegste vlucht naar LCY van 7:05 wil halen moet ik als ik het heel krap neem 5:45 uur weg.
Die vlucht is 07:00 lokale tijd op LCY. Praktisch gezien kan ik dan de 7:45 Cityjet naar AMS halen. Ben ik 10 uur in Amsterdam achter de douane. Kost toch 4 uur dus helaas :P wat zeker een uur langer is dan door de rijen worstelen. Als je naast RTM woont zou het er om hangen.
Je kan ook doorrijden naar BRU en dan direct naar AMS vliegen ;). Vlucht van 6:05 ben je om 7:00 in AMS. Of de vlucht van 8:05, dan sta je om 9:00 in AMS. Allebei heel wat sneller dan op en neer via Londen 8).

Ik ben voor een pre-security-clearance op Amsterdam CS, en dan met een dedicated trein direct naar de gate. Dat zou een mooie verbetering zijn :P

[ Voor 18% gewijzigd door Garyu op 21-04-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Garyu schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:39:
[...]

Je kan ook doorrijden naar BRU en dan direct naar AMS vliegen ;). Vlucht van 6:05 ben je om 7:00 in AMS. Of de vlucht van 8:05, dan sta je om 9:00 in AMS. Allebei heel wat sneller dan op en neer via Londen 8).
Ja alleen hebben ze in BRU al langer een advies van 3 uur van tevoren vanwege terreurdreiging - want een betere reden is dan de geldhonger van Schiphol NV. Hoe dat in de praktijk uitpakt geen idee, ik vlieg nooit van Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:34:

De spullen in mijn carry-on zijn nu juist de zaken die ik niet uit handen wil geven. Denk aan camera, tablet, telefoon, laptop, documenten, cash geld. Ik kan nu eenmaal niet alles in m'n borstzak proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Daniel schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:51:
[...]

Ja alleen hebben ze in BRU al langer een advies van 3 uur van tevoren vanwege terreurdreiging - want een betere reden is dan de geldhonger van Schiphol NV. Hoe dat in de praktijk uitpakt geen idee, ik vlieg nooit van Brussel.
In ieder geval vorige zomer en afgelopen januari niks van gemerkt. Gewoon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:03

Grouchy

meep meep

Er staan en lopen militairen rond. Kon gewoon doorlopen. Afgelopen week binnen 5 minuten door de security in BRU. Geen idee wat het deze zomer wordt voor de normale pax.
DUS ging voor mij altijd wel goed qua wachttijden.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Hier ligt een schone taak voor Beek, Eindhoven Eelde en zeg Teuge. Heroprichting van de NLM. Binnenlandse vluchten naar Schiphol, en daar achter de douane overstappen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Douane? Binnenlands? Dacht 't niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daniel schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:51:
[...]

Is al een hele tijd teruggedraaid.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 21-04-2017 14:44 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:45:
[...]

Dat is een Broodje Aap.

Die prijsverschillen hebben niks met cookies of andere devices te maken, maar met moment van boeken (weekend-boekingen zijn vaak duurder dan door de week in een nacht boeken) en reis-/boekings-klasses etc.
Het zou heel gek zijn als airline geen gebruik maken van tracking en geavanceerde pricing op hun websites.
ja dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De rij voor de security van gate B staat momenteel tot aan de draaideuren naar buiten en loopt daarmee bijna over de gehele breedte van de terminal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:54:
De rij voor de security van gate B staat momenteel tot aan de draaideuren naar buiten en loopt daarmee bijna over de gehele breedte van de terminal..
https://www.rtlnieuws.nl/...en-rij-van-hier-tot-tokyo

http://www.at5.nl/artikel...-dan-er-in-ons-dorp-wonen

Zeer triest om te zien. Blijkbaar is de gang tussen 2 en 3 ook helemaal gevuld..

En 1A is ook vol: https://twitter.com/LNdegryseNL/status/855438891700166656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Meegenomen naar 1a nu rammend vol.. Het is nu krokus dus ik ben benieuwd naar juli en augustus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we hopen dat dit een wake-up call is voor wat instanties / personen die hier wat aan zouden moeten doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zelfs de privium staat tor buiten de poortjes.. Het is bij Terminal 3 wel rustiger het is puur het schengen deel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Onderzoek naar incident Jet op Schiphol
De Onderzoeksraad voor Veiligheid begint een onderzoek naar een incident met een Boeing 777 van Jet Airways vrijdagmiddag op Schiphol. Het toestel maakte bij de start vermoedelijk een tailstrike.

Het toestel voerde vlucht 234 uit van Amsterdam naar Toronto en steeg rond 12.05 uur op vanaf de Zwanenburgbaan. Volgens berichten op Twitter zou het vliegtuig daarbij een tailstrike gemaakt hebben. Nadat het toestel kerosine geloosd had boven de Noordzee, zetten de piloten weer koers naar Schiphol.

Geen noodoproep
Een woordvoerster van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) bevestigt tegenover Up in the Sky dat de piloot van het toestel niet lang na vertrek vanaf Schiphol, een verzoek deed om terug te keren naar de luchthaven. “Daarbij was geen sprake van een noodoproep.” Het toestel landde rond 13.18 uur veilig op Schiphol. Of er sprake was van een tailstrike bij het vertrek, kon de woordvoerster niet bevestigen.

Inspectie
Een woordvoerder van Jet Airways laat aan Up in the Sky weten dat het toestel terugkeerde door een vermoedelijke tailstrike bij de take off. “Het toestel, met 337 passagiers en 15 crewleden aan boord is veilig geland en wordt nu geïnspecteerd door technici van Jet Airways”, aldus de zegsman.

Onderzoek
De Onderzoeksraad voor Veiligheid laat via Twitter weten onderweg te zijn naar de luchthaven om het incident te onderzoeken. De Zwanenburgbaan wordt op dit moment (15.15 uur) nog gebruikt door startend vliegverkeer.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C98NvixW0AAzkvv.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben nu op CDG en er mag geen handbagage in de cabine mee. Alles moet naar t ruim.

Dat zeggen ze op t moment dat t vliegtuig eigenlijk had moeten vertrekken. Ben benieuwd hoelang het allemaal gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:14

Rannasha

Does not compute.

Saus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:31:
Ben nu op CDG en er mag geen handbagage in de cabine mee. Alles moet naar t ruim.
Huh? Dus iedereen mag tassen met laptops en camera's maar af geven zodat de bagage-handlers er mee kunnen overgooien?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Saus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:31:

Dat zeggen ze op t moment dat t vliegtuig eigenlijk had moeten vertrekken. Ben benieuwd hoelang het allemaal gaat duren.
Dat word leuk als je medicijnen of iets dergelijks bij je moet hebben in je handbagage. :X 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsja, gisteren een terreuraanslag in Parijs, dus dat de veiligheidsmaatregelen tijdelijk weer wat aangescherpt worden kon je op wachten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:55:
Tsja, gisteren een terreuraanslag in Parijs, dus dat de veiligheidsmaatregelen tijdelijk weer wat aangescherpt worden kon je op wachten :)
Een van de redenen waarom ik wat angstig ben over eventueel vliegen in de toekomst. Zie het niet echt zitten om mijn insuline af te geven en richting ruim te laten gaan in dit soort situaties. :X Niet eens vanwege veiligheid maar ook ''tja, niet genoeg ruimte voor alle handbagage in het vliegtuig, uw bagage zal richting ruim moeten.''

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Alles wat je in de cabine nodig had mocht mee. Alleen moest je het dragen.

Maar denk dat t om de ruimte ging. Want ik boardde als een van de laatste en m'n spul mocht gewoon mee maar ondanks dat zaten nog bijna alle overhead bins vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 22:14

Sandyman538

SandstorM [148839]

Saus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:10:
Alles wat je in de cabine nodig had mocht mee. Alleen moest je het dragen.

Maar denk dat t om de ruimte ging. Want ik boardde als een van de laatste en m'n spul mocht gewoon mee maar ondanks dat zaten nog bijna alle overhead bins vol.
Dat is dus wel iets anders dan dat er helemaal geen carry on bagage mee mag.... Vrij normaal als alle overhead bins vol zitten er niet nog meer koffers de cabine in kunnen. :/

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zondag moet ik mijn vrouw afzetten voor een werk trip. Vlucht rond 18:00. Moeten we ook van dit soort chaos uitgaan? Helaas heeft ze te weinig vluchten voor Gold en Privium. 3u van te voren op een zondag terwijl je 20min van de luchthaven woont is natuurlijk wel behoorlijk knudde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:36:
[...]

Dat is dus wel iets anders dan dat er helemaal geen carry on bagage mee mag.... Vrij normaal als alle overhead bins vol zitten er niet nog meer koffers de cabine in kunnen. :/
En dat maakt mij dus een beetje angstig. :$ Hoe gaat dat met medicijnen en dergelijke die je echt niet kwijt kan raken? :? En nee, dat is niet spul wat ik zonder koffer of tas even in mijn handen mee kan nemen, daar is het teveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:21:
[...]

En dat maakt mij dus een beetje angstig. :$ Hoe gaat dat met medicijnen en dergelijke die je echt niet kwijt kan raken? :? En nee, dat is niet spul wat ik zonder koffer of tas even in mijn handen mee kan nemen, daar is het teveel voor.
Medicijnen en zaken als babyvoeding/verzorging mag altijd als handbagage mee. Als de vlucht te vol is zal er ruimte gemaakt moeten worden door handbagage van anderen alsnog in het ruim te plaatsen.

Overigens werken airlines de overload aan handbagage zelf in de hand met de oplopende kosten voor ruimbagage en de gebrekkige controle op de hoeveelheid die mensen meeslepen. Ik kom zo vaak tegen dat met de vlucht half geboard er al bijna geen ruimte meer is voor bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22:53
Daniel schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:12:
[...]
Overigens werken airlines de overload aan handbagage zelf in de hand met de oplopende kosten voor ruimbagage en de gebrekkige controle op de hoeveelheid die mensen meeslepen. Ik kom zo vaak tegen dat met de vlucht half geboard er al bijna geen ruimte meer is voor bagage.
Deze.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:03:
Meegenomen naar 1a nu rammend vol.. Het is nu krokus dus ik ben benieuwd naar juli en augustus
Ik hou mijn hart vast voor als ik in juli ga, mogelijk helpt het nog dat ik op een woensdagochtend vlieg en dat ik niet in het schengen gebied op vakantie ga.

Het demissionaire kabinet is trouwens wakker, er gaat 20 miljoen naar Schiphol: http://www.parool.nl/amst...drukte-schiphol~a4488568/

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 21-04-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:01
Dat wordt weer lekker veel koffers van no shows uitladen in de zomer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

http://www.nhnieuws.nl/ni...ukte-op-luchthaven-wat-nu

lol - Consumentenbond en Achmea geven ondertussen tips hoe je je kan voorbereiden op juridische claims richting Schiphol ... Wel zinnige tips overigens voor wie morgen gaat vliegen (TLDR; creëer bewijs dat je op de aanbevolen tijd aanwezig was).

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 21-04-2017 22:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Word tijd dat de controle achterin de Privium lounge weer open gaat. Dat was erg fijn, zo vanuit de lounge door de douane. Is weg sinds er centrale security is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:08:
Word tijd dat de controle achterin de Privium lounge weer open gaat. Dat was erg fijn, zo vanuit de lounge door de douane. Is weg sinds er centrale security is.
Dan moet er of security in de privium lounge komen, of je moet de lounge pas in kunnen na door security gegaan te zijn.

Overigens is het echte antwoord dat er meer KMAR moet zijn (voor de paspoortcontrole) en dat de scanners bij security minder false positives moeten genereren, En als er een melding van een bodyscanner komt, moet de medewerker die je betast zich beperken tot de aangegeven gebieden in plaats van toch een volledige (en dus redelijk langdurige) aanranding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:51:
[...]
<>En als er een melding van een bodyscanner komt, moet de medewerker die je betast zich beperken tot de aangegeven gebieden in plaats van toch een volledige (en dus redelijk langdurige) aanranding te doen.
Grappig dat je dat zegt, realiseer me nu pas dat dat inderdaad een verschil is in NL en ROW.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C98hflTW0AA9kXK.jpg:large

Zou vandaag gisteren naar Schiphol komen maar vlucht is geannuleerd. Lijkt nu vandaag te komen.
Piet91 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:49:
[afbeelding]BOEING 747-222B KALITTA AIR N793CK MSN673 (MIAMI (MIA)-TOULOUSE(TLS)) A L'AEROPORT TOULOUSE-BLAGNAC LE 13 04 2017. by Jérémy Le roch, on Flickr

Voor de spotters en liefhebbers; momenteel staat op Schiphol de Kalitta Air Boeing 747-200F N793CK.
Deze is vanavond gisteravond om 16:45 uur binnengekomen vanuit Toulouse.
Morgen om 10:20 uur vertrekt deze dame naar New York JFK.

Dit zal de laatste keer zijn dat Kalitta Air met een 747-classic op Schiphol staat want het is de laatst overgebleven 747-200 bij de maatschappij en ze wordt hierna uit de vloot gehaald.

Dit betekent ook dat dit de allerlaatste keer is dat er een 747-classic naar Amsterdam komt.
Er zijn wereldwijd slechts nog een handjevol 747-classics in gebruik en geen van allen komt naar Nederland.
Bijna 47 jaar geleden kwam de 747-classic voor het eerst naar Amsterdam, toen in de vorm van Pan Am's N737PA "Clipper Red Jacket" vanuit New York.

(Foto bovenaan is gisteren genomen op Toulouse, hieronder op 26 maart, 2016)

[afbeelding]160324 N793CK B742 CKS by mzunguwamap, on Flickr
En deze dame maakt momenteel haar allerlaatste vlucht: https://www.flightradar24.com/CKS9793/d247aaf
Vanuit Seattle naar Kalitta Air's thuisbasis Oscoda.

Zoals gezegd was dit de laatst overgebleven 747-200 die in commerciële service was in de Westerse wereld.

Ze gaat nu voorgoed met pensioen omdat de landing gear op is. Deze komt van haar zusterschip N795CK en is overgezet naar dit toestel om deze maar zo lang mogelijk in de lucht te houden.
En er zijn nu geen geschikte landing gear meer te vinden waardoor ze nu voorgoed zal stoppen.
“I tell ya, this is a nice airplane. It’s old-school,” Capt. Scott Jaykl says during a post-landing interview aboard the aircraft.
(...)
“It’s a pilot’s airplane,” Jaykl says from the plane’s antiquated flight deck. “You have manual control over everything.”
(...)
“It’s more work” than today’s largely automated airplanes," Jakyl says of the -200 variant of the 747, “but it’s a lot of fun."
(...)
That leaves Lance Pruitt, a Kalitta Air flight engineer, facing an uncertain future.

“It’s kinda melancholy for me,” Pruitt says. “This is all I’ve been doing for the last 38 years.”
USA Today

De crew voor de laatste vlucht:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2834/33372613173_dd27fb2bd6_c.jpgKalitta Air 747-200 by Port of Seattle, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2906/33372613763_12b12276e2_c.jpgKalitta Air 747-200 by Port of Seattle, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2901/34026432782_728143d67f_c.jpgKalitta Air 747-200 by Port of Seattle, on FlickrAfbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2869/33372613983_64c65361e8_c.jpgKalitta Air 747-200 by Port of Seattle, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://www.gannett-cdn.com/-mm-/e44693e78662c86cb57728e3f64e7d49f914c3b4/c=51-0-849-600&r=x1443&c=1920x1440/local/-/media/2017/04/21/USATODAY/USATODAY/636283627145061863-2017-04-20-Kalitta-Air-last-747-200-17.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C99btf_W0AIumPl.jpg:large

[ Voor 77% gewijzigd door Piet91 op 22-04-2017 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 00:06:
[...]

Grappig dat je dat zegt, realiseer me nu pas dat dat inderdaad een verschil is in NL en ROW.
Ik vertrok twee weken geleden uit CTS in Japan waar ze 't trouwens wel goed deden. De scanner gaf m'n hand aan (ik had m'n boarding pass in m'n handen geloof ik) en iets aan m'n voet. Dus de medewerker checkte precies die plekken en niet meer. M'n tas vonden ze ook prima, hoewel diezelfde tas met diezelfde inhoud op Schiphol door de bediener van de scanner als problematisch werd bevonden. (De hanmatige controle leverde, uiteraard want ik doe dit niet vaker of zo, niks op.)

Wat me trouwens opviel op ICN was dat ze daar metaaldetectoren gebruikten. Daar word ik altijd blij van als ik dat zie want daar ben ik goed in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Hier kreeg ik het bericht dat de 767 tot dinsdag in Shannon staat, wellicht morgen of zondag maar even een bezoekje brengen.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:46:
Vanavond vanaf Schiphol gevlogen en na alle verhalen vooraf al wel enigzins op lange rijen voorbereid, welke er dus ook daadwerkelijk waren. Ingecheckt in Vertrekhal 3, maar zij gaven mij het advies om de beveiliging en paspoortcontrole vanaf Vertrek 2 (daar bij KLM denk ik) te gebruiken, omdat ik toch richting de D-pier moest en er al een enorme rij stond bij Vertrek 3 - al voor de (rol)trap om naar boven moet gaan voor alle controles.

Het was bij Vertrekhal 2 echter niet veel beter;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1tw99Je.jpg

Uiteindelijk duurde het hele proces (beveilingscontrole + paspoortcheck) ongeveer 50 minuten..

[ Voor 3% gewijzigd door El Jefe op 22-04-2017 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

El Jefe schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:49:
[...]
<>
Uiteindelijk duurde het hele proces (beveilingscontrole + paspoortcheck) ongeveer 50 minuten..
valt mee, dan nog een kwartier naar je gate slenteren en dan ga je je vlucht halen.

Maar bijna een uur in een rij staan - waar doe je dat (behalve Rusland in de jaren 80)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
franssie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:53:
[...]

valt mee, dan nog een kwartier naar je gate slenteren en dan ga je je vlucht halen.

Maar bijna een uur in een rij staan - waar doe je dat (behalve Rusland in de jaren 80)?
China en de VS bij binnenkomst van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Xepos
VS weet ik - mijdt ik ook als de pest (dus max eens per twee jaar omdat er nu eenmaal famillie woont).

Maar dat was wel het punt dat ik wilde aansnijden, US, CN. USSR en nu NL ... in dat rijtje wil je als voorheen beste luchthaven toch niet voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:53:
[...]

Klopt inderdaad, geen problemen voor mij maar het volgende was al wel aan de gang
upclocker schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:46:
Onderweg naar de gate was het eigenlijk non-stop oproepen aanhoren voor reizigers die nog niet bij hun gate waren aangekomen, wat ze snel zouden moeten doen of hun "luggage will be offloaded".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lekker dan. Ik heb in augustus ook een vlucht vanaf Schiphol, maar zie het totaal niet zitten om al zo extreem ver van tevoren aanwezig te moeten zijn, en dan vervolgens ook nog eens uren in de rij te moeten gaan staan

Want als het in april al zo extreem is, zal het in augustus nog vele, vele malen erger worden qua drukte lijkt me zo.

Ga bij de touroperator maar eens kijken of ik kan vertrekken vanaf een betere, meer klantvriendelijke, luchthaven, ze hebben in principe ook vluchten vanaf BRU.

Hoop dat dat nog mogelijk is. Heb er zelfs wel een kleine bijbetaling voor over om die Schiphol-ellende te kunnen voorkomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het probleem ligt natuurlijk ook wel bij de reiziger. Het is soms ongelooflijk wat je ziet. Met ook een overduidelijk verschil in sekse overigens.

Mensen staan 30 minuten in de rij te kijken naar de security, maar op 1 of andere reden hebben ze als ze vooraan staan, geen idee waar die bagage bakken toch vandaan komen. "Oh, daaronder, ja, dat weet ik toch niet".

Nee, die 350 die samen 700 bakken hebben gepakt, die je hebt kunnen bekijken toen je er langs zigzagde, waren geen hint.

Men heeft geen idee dat de laptop er uit moet. Als ze dat gedaan hebben, kijken ze verbaasd dat de tablet er ook uit moet. Tsja, ff zoeken hoor waar hij is. In ieder geval helemaal onderop.

Vervolgens komt de toilettas eruit, uitpuilend natuurlijk. Dit alles doen ze ook gewoon met een flesje Spa Blauw in de hand, waarvan ze hogelijk verbaasd zijn dat die weggegooid moet worden. Waarna de discussie begint:

"En zodra ik doorloop kan ik gewoon nieuwe kopen in de winkel. Wat een onzin zeg"

Bij non-schengen lukt het ze ook nog eens om vooraan te staan, geroepen te worden, waarna met begint met het vertwijfeld zoeken naar hun paspoort.

Al met al neemt zo'n reiziger misschien 20, 30 seconden meer tijd om door security te geraken dan de zakenreiziger die er door de week heen loopt. En doe die 20/30 maar eens keer een paar duizend.

Tijdens het stukje dacht ik aan een waardeloze column van Ebru Umar vorig jaar, die zo ongeveer het hele punt maakt:
Om de lange rijen bij de nieuwe security gates te verminderen is iets bedacht wat er prachtig uitziet en snel lijkt te werken: de ronde balie. Met daarachter één medewerker in een kek pakje met strepen die je toeblaft je spullen in het bakje te doen. Schreeuw niet zo, wil je zeggen maar je houdt je in. ‘Pick your battles’ zeggen de Britten; ‘Ich kann nichts, ich bin nichts, bitte gib mir ein Uniform’ is de Duitse variant.

Heus, Ik snap dat je je spullen in een bakje moet doen, ik vlieg pas een jaar of veertig maar waar o genädige Frau Obersturmbahnführer zijn die bakjes dan? Onder de ronde bar blijken openingen te zijn waar de bakken in verschijnen. Oké dan. “Ik heb er meer dan één nodig”, waag ik te zeggen. “Ze zijn gratis hoor,” bitst de blonde doos me toe. Het is half negen. Ademhalen: “En waar is de tweede bak?” Die blijkt vanzelf te verschijnen in diezelfde opening onder de ronde bar. Ook voor mij is het half negen en daarbij doe ik dit voor het eerst.
Als lemmingen in de rij. Overigens heb ik louter goede ervaringen met het personeel. Misschien komt het omdat ik hen eerst vriendelijk begroet, voordat ik begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Na de United Fight Club is er ook op een American Airlines-vlucht een Onboard Fight Club gestart door een agressief bemanningslid:
In Amerika is ophef ontstaan nadat een passagier op hardhandige wijze te verstaan zou zijn dat ze de buggy voor haar baby niet mee mocht nemen aan boord. Medereizigers bemoeiden zich ermee, waardoor een boze woordenwisseling ontstond.

Reizigers met kleine kinderen mogen buggy’s meestal tot aan de deur meebrengen, maar moeten het hulpmiddel daarna in het vrachtruim laten stoppen. Volgens passagier Nikhil Bhatnagar, die aan boord was van vlucht AA591 van San Francisco naar Dallas, liepen de gemoederen hoog op.

In een video die op Youtube is geplaatst is te zien hoe een moeder zichtbaar overstuur is. Volgens de filmer had een mannelijk lid van de cabinebemanning de buggy ruw van haar afgepakt en haar geslagen. De captain en andere bemanningsleden proberen de dame in kwestie te sussen. Een medereiziger bemoeit zich ermee en daagt de steward uit tot een gevecht. De steward reageert door te zeggen dat hij zich er niet mee moet bemoeien en het komt bijna tot een handgemeen.

American Airlines reageerde op het incident door onmiddellijk excuses aan te bieden. “Dit is niet hoe wij onze klanten behandelen. Het betrokken personeelslid is geschorst en er is onderzoek ingesteld”, aldus het bedrijf in een verklaring.

Eerder deze maand kwam concurrent United Airlines in opspraak, toen een passagier met geweld van boord werd gesleurd. Het imago van het bedrijf liep flinke schade op en de beurskoers kelderde daardoor.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-airlines-slaat-passagier

Gaat heel erg lekker daar... :X

Filmpje waar het voorval te zien is:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pVuvAVa35T4]

Gelukkig lijken ze bij AA tenminste wel op te treden tegen dat asociale bemanningslid, waar United alles goed probeerde te praten, en van het slachtoffer de dader probeerde te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 22:21
PWM schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:06:
Het probleem ligt natuurlijk ook wel bij de reiziger. Het is soms ongelooflijk wat je ziet. Met ook een overduidelijk verschil in sekse overigens.

[...]

Als lemmingen in de rij. Overigens heb ik louter goede ervaringen met het personeel. Misschien komt het omdat ik hen eerst vriendelijk begroet, voordat ik begin.
Je kunt je inderdaad boos maken over de mensen in de rij, maar ik denk juist dat Schiphol hier ook kansen laat liggen. Als Schiphol ervan overtuigd is dat de doorstroming significant beter is als mensen weten wat ze doen, dan moeten ze misschien wat extra informatie geven over het proces terwijl de mensen nog in de rij staan. Natuurlijk zou het in de perfecte wereld allemaal vanzelf moeten gaan, maar blijkbaar werkt dit in de echte wereld toch niet zo.
Men heeft geen idee dat de laptop er uit moet. Als ze dat gedaan hebben, kijken ze verbaasd dat de tablet er ook uit moet.
Is dat zo gek dat mensen dit niet weten? Het verschilt zo ongeveer per jaar, per luchthaven en per medewerker. Ik heb toch echt al een aantal keer mijn tablet in mijn tas mogen laten zitten. De laatste keer inderdaad niet, maar dat was toen ook nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:48
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik de persoon voor me niet mocht inhalen toen ik al lang klaar was alles in de bakken te stoppen terwijl de persoon voor me nog 300jaar bezig was. Ik dacht dat het inhalen juist het geniale idee was van de nieuwe opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
http://www.parool.nl/amst...or-klm-vluchten~a4489978/

KLM rij staat tot in Vertrek 3. Bij Vertrek 2 zijn er zo'n 8 balies (of misschien meer) voor business, maar die helpen niet de rij te verlichten. Op Twitter lees je dat de wachttijd zo'n anderhalf uur kan zijn :O

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-AEwANWsAArkm5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die drukte is dus al met extra personeel dat Schiphol ingezet heeft. Moet je nagaan wat het geweest zou zijn als er de normale hoeveelheid aan personeel was... dan hadden de rijen vermoedelijk tot buiten de terminal gestaan.

Schiphol moet eens wat gaan doen aan die drukte, ipv het op de passagiers af te schuiven. Nog even, en je krijgt het advies om een dag voor vertrek al op de luchthaven te zijn, en dan nog sta je uren in rijen 8)7

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Zonder routine is het haast onmogelijk om een securitycheck efficiënt te doorlopen. Er is per luchthaven/land zo veel verschil (riem afdoen of laten zitten, schoenen uit, alleen laptop in een losse bak of ook camera, opladers etc.) dat ik ook gewoon niet meer weet wat ik precies moet doen. En ik heb nog redelijk wat recente vluchten gemaakt. Tel daarbij de gespannen sfeer door alle lawaai, securitypersoneel dat met je meekijkt en de stress van het wel/niet halen van je vliegtuig op en reizigers verliezen gewoon makkelijk hun vermogen om correct te handelen.

Niemand heeft zin om voor hun vakantie uitgebreid op internet de procedure te bestuderen. Maar als het door Schiphol of een airline per e-mail als (video)instructie naar de reiziger wordt gestuurd, zou het denk ik wel helpen. Dan moeten ze wel zorgen dat de securitycheck door al het personeel consistent wordt uitgevoerd, want dat is nu ook niet het geval.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:27
Is dat zo gek dat mensen dit niet weten? Het verschilt zo ongeveer per jaar, per luchthaven en per medewerker. Ik heb toch echt al een aantal keer mijn tablet in mijn tas mogen laten zitten. De laatste keer inderdaad niet, maar dat was toen ook nieuw voor mij.
Ja dat is gek, dit kan je thuis al voorbereiden https://www.schiphol.nl/en/central-security/. Daar staat letterlijk:
Remove your laptop from your bag

Laptops and tablets must be temporarily removed from your hand baggage. You must put them in a tray on the conveyor, along with your wallet, keys and pocket items.
Dat sommige beveiligingsmedewerkers zich hier niet aan houden is een tweede, maar je kan het van tevoren weten.

Maarja, sommige controleren al niet of hun paspoort nog (lang genoeg) geldig is voordat ze bij de check-in staan. Ik kwam in de zomer nog een familie tegen die naar Nieuw Zeeland ging, ze hadden geen idee dat het daar winter was (dit is wel heel extreem maar toch :)). Iemand kwam er achter dat haar handbagage-item veel te groot was of haar normale bagage veel te zwaar...snel nog wat overhevelen. Boardingpass ergens onderin de tas stoppen als je die toch echt nodig hebt om het vliegtuig in te komen. Passport tijdelijk weer kwijt zijn. Terwijl je in de rij staat nog even snel je koffer openen om je nieuwste truitje in je handbagage te stoppen (o.i.d.)....Helaas zijn deze punten geen uitzondering...maar kom je ze te vaak tegen.

Voorbereiding is bij de meeste reizigers gewoon onder de maat.

Ik ben het er wel mee eens dat het eenvoudiger en uniformer kan. Maar laten we niet alle verantwoordelijkheid bij de "klanten" wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PWM wat je eigenlijk, in mijn ogen, zegt is: het is de schuld van de passagier want die maakt geen tientallen vluchten per jaar net als ik en weet daardoor niet exact hoe alles werkt. Vind je dat geheel eerlijk? :? Tuurlijk gaat het allemaal sneller als je iets tientallen keren per jaar doet dan als je iets uitzonderlijk doet, iemand die al jaren zijn rijbewijs heeft rijd ook soepeler dan iemand in een lesauto. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
eric.1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:09:
[...]

Ja dat is gek, dit kan je thuis al voorbereiden https://www.schiphol.nl/en/central-security/. Daar staat letterlijk:
De volgende keer als jij op vakantie gaat naar Bogota, check jij de webpagina van Bogota airport dan ook? Of die van het vliegveld waar je een stopover hebt van 9 uur en even de stad in gaat?
Dat sommige beveiligingsmedewerkers zich hier niet aan houden is een tweede, maar je kan het van tevoren weten.

Maarja, sommige controleren al niet of hun paspoort nog (lang genoeg) geldig is voordat ze bij de check-in staan. Ik kwam in de zomer nog een familie tegen die naar Nieuw Zeeland ging, ze hadden geen idee dat het daar winter was (dit is wel heel extreem maar toch :)). Iemand kwam er achter dat haar handbagage-item veel te groot was of haar normale bagage veel te zwaar...snel nog wat overhevelen. Boardingpass ergens onderin de tas stoppen als je die toch echt nodig hebt om het vliegtuig in te komen. Passport tijdelijk weer kwijt zijn. Terwijl je in de rij staat nog even snel je koffer openen om je nieuwste truitje in je handbagage te stoppen (o.i.d.)....Helaas zijn deze punten geen uitzondering...maar kom je ze te vaak tegen.

Voorbereiding is bij de meeste reizigers gewoon onder de maat.

Ik ben het er wel mee eens dat het eenvoudiger en uniformer kan. Maar laten we niet alle verantwoordelijkheid bij de "klanten" wegnemen.
In dit topic zitten natuurlijk alleen maar wereldreizigers die tot de puntjes weten hoe het moet, maar verreweg de meeste reizigers hebben het zweet al op de rug staan in de trein naar Schiphol, laat staan in de rij met al dat gedoe eromheen, de tijdsdruk, de stress iets verkeerd te doen, etc.

Onderschat niet hoe het rationele gedeelte van het brein beperkt wordt in een stressvolle, drukke omgeving. De meeste passagiers zijn immers ook maar mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:27
Fly-guy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:37:
[...]
De volgende keer als jij op vakantie gaat naar Bogota, check jij de webpagina van Bogota airport dan ook? Of die van het vliegveld waar je een stopover hebt van 9 uur en even de stad in gaat?
Kort antwoord; ja.
Kost mij niet zo veel tijd en het kan me veel onwetendheid (wat me weer stress kan opleveren) schelen. Maar wellicht ben ik een apart geval :).
[...]
In dit topic zitten natuurlijk alleen maar wereldreizigers die tot de puntjes weten hoe het moet, maar verreweg de meeste reizigers hebben het zweet al op de rug staan in de trein naar Schiphol, laat staan in de rij met al dat gedoe eromheen, de tijdsdruk, de stress iets verkeerd te doen, etc.

Onderschat niet hoe het rationele gedeelte van het brein beperkt wordt in een stressvolle, drukke omgeving. De meeste passagiers zijn immers ook maar mens.
Ik onderschat zeker niet hoe mensen kunnen reageren in stressvolle, drukke en nieuwe situaties. Maar een beetje voorbereiding en inlezen kan een hoop van de (in ieder geval) zelf opgewekte stress al verlichten of voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
eric.1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:03:
[...]

Kort antwoord; ja.
Kost mij niet zo veel tijd en het kan me veel onwetendheid (wat me weer stress kan opleveren) schelen. Maar wellicht ben ik een apart geval :).

[...]

Ik onderschat zeker niet hoe mensen kunnen reageren in stressvolle, drukke en nieuwe situaties. Maar een beetje voorbereiding en inlezen kan een hoop van de (in ieder geval) zelf opgewekte stress al verlichten of voorkomen.
Ik betwijfel ten zeerste of het significant gaat helpen. Het was niet zeldzaam om, staande onder een groot geel bord van 3 bij 1 meter met de zwarte letters C2, de vraag te krijgen waar gate C2 was.
Zelfs met de informatie letterlijk levensgroot voor/boven hun neus raken ze nog in de war.

Veel mensen vinden vliegen/reizen eng en stressvol en er hoeven er maar een paar te zijn en de vertraging is daar. Los van het feit dat het nog aanstekelijk is ook.

Dat zou echter de luchthaven niet moeten denken dat ze het niet beter kunnen doen. Soms moeten mensen nu eenmaal aan het handje gehouden worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 22-04-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 22:21
eric.1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:03:
[...]

Kort antwoord; ja.

Ik durf daar niet over te oordelen, maar volgens PWM (en misschien ook volgens jou) lijkt het merendeel van de reizigers dit toch niet te doen. En dat is dus ook precies het punt dat ik wil maken: je kunt wel roepen dat de reiziger zich beter moet voorbereiden, maar blijkbaar werkt dat nu niet. En als het echt een probleem is, zou Schiphol dus een campagne kunnen starten om dat wel voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld door te zorgen dat meer reizigers zich inlezen in de procedures of door extra informatie te geven tijdens het wachten op de security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:01
Ik ben het er ook wel mee eens dat de onwetendheid/onhandigheid bij passagiers leidt tot vertraging. Nu is de security ook niet super opgezet - ik vloog laatst vanaf Bilbao, en daar kon je de bakken voor je spullen gewoon al van te voren pakken voordat je in de rij ging staan bij de scan. Kan je rustig jezelf 'uitkleden', met meer dan 3 man tegelijkertijd wat bij Schiphol toch wel een bottleneck is.

Maar Schiphol zou om bijvoorbeeld mensen sneller te kunnen laten uitpakken wat TV's kunnen ophangen met instructiefilmpjes van security bij de wachtrij. Dit eruit, dat eruit, prullenbak in de wachtrij voor alle flesjes etc. (volgens mij staat die er niet, namelijk..). Lijkt me geen grote investering.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

Wiens schuld het is laat ik maar even in het midden, maar ik denk wel dat dit de KLM en Schiphol veel geld gaat kosten als ze het niet snel oplossen.

(Voordeel is wel dat de rijen dan wel korter worden, maar dan om de verkeerde reden...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 15:54
De rijen staan BUITEN!

[YouTube: https://youtu.be/NZxRq7scoQM]

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
WTF... dit soort taferelen verwacht je op een luchthaven in een derdewereld-land, niet op een luchthaven die claimed één van de betere te zijn...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:53:
Wiens schuld het is laat ik maar even in het midden, maar ik denk wel dat dit de KLM en Schiphol veel geld gaat kosten als ze het niet snel oplossen.

(Voordeel is wel dat de rijen dan wel korter worden, maar dan om de verkeerde reden...)
KLM zegt dat Schiphol te snel te veel vluchten/maatschappijen dit jaar heeft "aangenomen", zonder dat daar de infrastructuur voor is. Er zijn nu al te weinig gate posities, staan er files op de taxibanen, maar vooral te weinig balies voor al die vluchten.
Respons van Schiphol is dat ze toch net een nieuwe (tijdelijke) terminal geopend hebben, zat ruimte.
De rijen vandaag laten zien dat dat niet het geval is. Het kan zijn dat de beschikbare ruimte niet optimaal gebruikt wordt (lege KLM balies), maar in dit geval betwijfel ik dat. Maar ben dan ook niet bij de checkin geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Nat-Water schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:21:
Ik ben het er ook wel mee eens dat de onwetendheid/onhandigheid bij passagiers leidt tot vertraging. Nu is de security ook niet super opgezet - ik vloog laatst vanaf Bilbao, en daar kon je de bakken voor je spullen gewoon al van te voren pakken voordat je in de rij ging staan bij de scan. Kan je rustig jezelf 'uitkleden', met meer dan 3 man tegelijkertijd wat bij Schiphol toch wel een bottleneck is.

Maar Schiphol zou om bijvoorbeeld mensen sneller te kunnen laten uitpakken wat TV's kunnen ophangen met instructiefilmpjes van security bij de wachtrij. Dit eruit, dat eruit, prullenbak in de wachtrij voor alle flesjes etc. (volgens mij staat die er niet, namelijk..). Lijkt me geen grote investering.
Vind dat ook heel opvallend. Bij bijna alle luchthavens staan een meter of 8 aan tafels richting de security check. Bij het begin van de tafel pak je een bak, en je hebt bijna een minuut de tijd om alles in die bak te leggen.

De procedure op Schiphol is zeer omslachtig en inefficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

eric.1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:09:
[...]

En dit klopt dus niet. Ik moet namelijk ook mijn opladers en powerbank uit mijn tas halen (ook mijn werk badge moet eruit anders wordt mijn tas geselcteerd). En is een Kindle een e-reader of een tablet? Sta je dan met je voorkennis..... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door swtimmer op 22-04-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
swtimmer schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:35:
[...]

En dit klopt dus niet. Ik moet namelijk ook mijn opladers en powerbank uit mijn tas halen (ook mijn werk badge moet eruit anders wordt mijn tas geselcteerd). En is een Kindle een e-reader of een tablet? Sta je dan met je voorkennis..... 8)7
Probleem is dat het van medewerker tot medewerker verschilt.

Heb al diverse keren gehad dat ik zowel mijn e-reader, mijn tablet, als mijn powerbank niet eens uit de rugtas hoefde te halen, werd helemaal niet om gevraagd.

Andere keren moet wel de hele rimram eruit gehaald worden.

Waar het van afhankelijk is hoe grondig de controle zal zijn weet ik het niet. Wellicht met het humeur van de medewerker in kwestie oid, maar een echt beleid heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Dit geldt overigens voor meerdere luchthavens, niet alleen Schiphol.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Klopt, ik wilde alleen aangeven dat zelfs als je de Schiphol pagina leest het niet altijd correct is. Ik weet uit ervaring dat het vaak beter is gewoon alles uit je tas te trekken en in de bak te dumpen.

[ Voor 3% gewijzigd door swtimmer op 22-04-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Is nu ook item op teletekst.

"Rond de middag hadden al 100 KLM-passagiers hun vlucht gemist. Normaal zijn dat er 1 of 2 per dag".

Gaat heerlijk daar 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Of ze hebben hun vlucht gemist en sparen zo voor een nieuw ticket :+

Nee wel slim en leuk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:39:
[...]
Andere keren moet wel de hele rimram eruit gehaald worden.

Waar het van afhankelijk is hoe grondig de controle zal zijn weet ik het niet. Wellicht met het humeur van de medewerker in kwestie oid, maar een echt beleid heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Dit geldt overigens voor meerdere luchthavens, niet alleen Schiphol.
Volgens mij is het een stukje profilering, een stukje medewerker, een stuk beleid en een stukje dreiging.

Het grooste verschil dat ik observeer zit in hoe schoenen behandeld worden. Bij een stricte controle moeten (heren) schoenen door de scanner vanwege de spijkers die er in zitten. In andere gevallen wordt je er wanneer ze de intentie zien om een macbook uit te pakken praktisch doorheen gewuifd…
Dat laatste, wat op profiling lijkt, maak je vooral buiten nederland mee. Wil je een stricte maar erg correcte controle? Ga naar de tweede kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schoenen door de scanner? Dat heb ik zelf werkelijk nog nooit meegemaakt (nergens)....

Zelfde met bijvoorbeeld een broekriem, ondanks dat daar een ijzeren gesp aan zit, heb ik die bijna nog nooit uit hoeven te doen, de paar keer dat dat wel moest was echt een uitzondering.

Mooiste was nog wat ik vorig jaar meemaakte in Vietnam (met SilkAir van Da Nang naar Singapore, via Siem Reap): ja, de rugzak ging door de scanner (met alle electronica er nog in). Echter zat er niemand achter de scanner te controleren. Waarom scan je het dan in 's hemelsnaam? Laat de mensen dan gewoon direct doorlopen.

Je moest ook door een poortje, maar die stond niet eens aan (daar zat dan wel een controleur bij, maar die zat een tijdschrift te lezen en keek niet eens naar degenen die door het poortje liepen) 8)7

Al die controles zijn op deze manier natuurlijk een wassen neus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 00:16
Puur theoretisch, wat zou de consequentie zijn als je de security en douane "overloopt" met mensen?

Als je het vliegtuig mist, dan ben je voor intercontinentaal zo 1000 a 1500 voor een nieuw ticket kwijt, misschien is het je wel waard om liever de kans op een boete van 250 te hebben??? Again: puur theoretisch, maar aan de andere kant ben je gewoon een klant van het bedrijf schiphol (je betaald er voor in je ticket!).

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:29:
Schoenen door de scanner? Dat heb ik zelf werkelijk nog nooit meegemaakt (nergens)....
Ik vaker wel dan niet in de USA, ook sneakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:36:
Puur theoretisch, wat zou de consequentie zijn als je de security en douane "overloopt" met mensen?

Als je het vliegtuig mist, dan ben je voor intercontinentaal zo 1000 a 1500 voor een nieuw ticket kwijt, misschien is het je wel waard om liever de kans op een boete van 250 te hebben??? Again: puur theoretisch, maar aan de andere kant ben je gewoon een klant van het bedrijf schiphol (je betaald er voor in je ticket!).
Ik neem aan arrestatie en een verhoor c.q. onderzoek door de politie/marechaussee? Denk niet dat je er met alleen een boete vanaf gaat komen, iig niet zo'n lage ;)
Saus schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:38:
[...]

Ow ok, dat zou kunnen, ik ga niet naar dat soort landen waar ze zo extreem paranoïde en klantonvriendelijk zijn :)

Ik vlieg meestal binnen Europa, en intercontinentaal meestal naar Azië, en af en toe Latijns-Amerika/Caraïben :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:12
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:36:

Bedoel je nu te vragen wat er zou gebeuren als je de balies van de marechaussee letterlijk bestormt en je door de security heenknokt?

Ik denk dat je in het gunstigste geval in de cel belandt en aan een rechter kunt gaan uitleggen hoe en wat, in het ergste geval wordt je neergeschoten.

Je denkt toch niet dat ze je gewoon in je vliegtuig laten stappen als het je lukt om voorbij de poortjes te rennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Dit is begane grond (arrivals) en de rij voor de Keukenhof ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:37:
@PWM wat je eigenlijk, in mijn ogen, zegt is: het is de schuld van de passagier want die maakt geen tientallen vluchten per jaar net als ik en weet daardoor niet exact hoe alles werkt. Vind je dat geheel eerlijk? :?
Schuld is een te groot woord. Mede-verantwoordelijk is een beter woord.

Deels heeft het te maken met ervarenheid, dat kan je hen niet kwalijk nemen. Maar mensen gaan gewoon volledig onvoorbereid op pad. Ik lees mij in als ik naar een vliegveld ga. Dat klinkt zwaarder dan het is, 3 minuten is voldoende.

Als ik kijk op Rentalcars wat de meest voorkomende klacht is dat de verhuurlocatie zo moeilijk te vinden is. Dat komt omdat men pas begint te kijken als men door de uitgang loopt. Ik kijk als ik een auto huur even op de kaart, zodat ik weet waar ik moet zijn.

Het zijn kleinigheden, maar het lijkt wel alsof iedereen te ontzorgt is de afgelopen 10-20 jaar. En daar valt dit ook een beetje onder. Ja, ik vind dat mensen best van te voren even mogen opzoeken hoe he werkt. En ja, Schiphol kan schermen ophangen waar het ook op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:24
Waarschijnlijk gewoon ingehuurt door Schiphol zelf.
Saus schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:38:
[...]

Laatst zelfs mijn teenslippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb oogdruppels vanwege glaucoom-risico (zit in de familie), flesje van 2.5 ml. Zelfs die doe ik gewoon in zo'n doorzichtig zakje. Gewoon alle electronica dumpen, soms moeten de schoenen maar je hebt het zelf inderdaad deels in de hand. Maar de drukte en druk maakt veel mensen irrationeel, en helaas zijn er ook gewoon zat domme mensen.

Maar Schiphol heeft het ook niet best ontworpen. Bij LGW kunnen er 7 mensen tegelijk bakken vullen, bij Schiphol maar 3.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik kon het niet laten, excuses voor mijn neiging naar leedvermaak, maar toch even de berichtgeving zoals die door Schiphol twee jaar geleden werd gespind in de pers: (edit voornamelijkj de titel van het stuk)
Vooral aangenaam is dat iedereen de controle op zijn of haar eigen tempo kan doen. Louwerse: „Drie mensen kunnen tegelijk hun bagage op een band leggen. Degene die als eerste klaar is kan door de bodyscanner. We merkten bij de proef van afgelopen jaar dat zowel reizigers als beveiligers hier aan moesten wennen. Uit beleefdheid gingen mensen wachten op de persoon die voor hen in de rij stond. Maar dat hoeft dus niet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:27:
Maar Schiphol heeft het ook niet best ontworpen. Bij LGW kunnen er 7 mensen tegelijk bakken vullen, bij Schiphol maar 3.
Ik weet niet of dat nou een probleem is. Ik denk 't niet, zelfs, aangezien er toch maar de spullen van 1 persoon tegelijk doorheen kunnen. Meer dan drie "opstelplaatsen" voegt dank, denk ik, weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:51:
Ik weet niet of dat nou een probleem is. Ik denk 't niet, zelfs, aangezien er toch maar de spullen van 1 persoon tegelijk doorheen kunnen. Meer dan drie "opstelplaatsen" voegt dank, denk ik, weinig toe.
Het zorgt ervoor dat het "uitladen" niet de limiterende factor is. Natuurlijk zal men de doorvoer moeten garanderen (en de afhandeling), maar dat haalt tenminste een bottleneck en irritatie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mensen staan 30 minuten in de rij te kijken naar de security, maar op 1 of andere reden hebben ze als ze vooraan staan, geen idee waar die bagage bakken toch vandaan komen. "Oh, daaronder, ja, dat weet ik toch niet".
True, je zou gewoon kunnen proberen om je in de rij voor te bereiden op wat er gaat komen ipv op het moment dat je aan de beurt bent er over na te denken 8)7
Men heeft geen idee dat de laptop er uit moet. Als ze dat gedaan hebben, kijken ze verbaasd dat de tablet er ook uit moet. Tsja, ff zoeken hoor waar hij is. In ieder geval helemaal onderop.
Vreemd genoeg lijkt die laptop die eruit moet wel een issue te zijn van specifieke luchthavens (Schiphol included) en geen algehele regel. Net zoals schoenen uit en riem af. De ene luchthaven wel, de ander niet. En aangezien Schiphol een vliegveld is waar nogal wat 'gasten' komen (toeristen, doorreizigers, etc), kan ik me voorstellen dat niet iedereen van de lokale regels op de hoogte is. (om nog maar te zwijgen van de passagiers die gewoon écht voor het eerst vliegen. Die zijn er nog steeds genoeg, elke vakantie weer).
Overigens heb ik louter goede ervaringen met het personeel. Misschien komt het omdat ik hen eerst vriendelijk begroet, voordat ik begin.
Och, dat is ook gewoon waar. Die mensen moet je niet willen dwars zitten, die doen ook gewoon hun werk. Sommige lui lijken er echter we een sport van te maken om hun afkeer tegen 'het systeem' duidelijk te willen maken die de 'onderknuppels' ten koste van de wachtenden. :N

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:56:
[...]

Het zorgt ervoor dat het "uitladen" niet de limiterende factor is. Natuurlijk zal men de doorvoer moeten garanderen (en de afhandeling), maar dat haalt tenminste een bottleneck en irritatie weg.
Dat betwist ik dus. Ik sta altijd alsnog te wachten met m'n spullen al in de bakken. Maar misschien ben ik daar efficiënter in dan gemiddeld -- ik weet al vantevoren dat ik precies drie bakken nodig heb en wat er in welke gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tja, meestal sta je op Schiphol nadat je je spullen hebt ingeladen alsnog te wachten voor de poortjes..... Dan kun je nog drie of vier extra plekken vrij maken, maar die poortjes gaan daar niet sneller door.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:09:
[...]
<> Maar misschien ben ik daar efficiënter in dan gemiddeld -- ik weet al vantevoren dat ik precies drie bakken nodig heb en wat er in welke gaat.
Je geeft zelf het antwoord ;) In de rij doe ik standaard mijn riem al af (ook al gebaren ze dat dat niet hoeft) maar ik heb dan toch niets beter te doen. Alle voorwerpen die eruit zouden moeten kunnen heb ik in een vak al gescheiden van de rest dus als ik bij die bakken aankom ben ik in 20 seconden klaar. Maar ik ben ook niet gemiddeld, zeker niet in het vakantie seizoen.
Ik meen me te herinneren dat ze TV's hadden met een video met instructies langs de wachtrij - maar misschien was dat wel een ander vliegveld dan Schiphol.

Hoe dan ook, wie er dan ook mede-schuld aan heeft, het is een blamage voor een vliegveld dat ooit het beste van de wereld was en wordt ingehuurd door andere vliegvelden om uit te leggen hoe het wel moet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Laptop uit de tas is wel een redelijk bekende regel over de vliegvelden waar ik ben geweest. Maar Schiphol moet weer de uitzondering zijn dat je laptop moet openen, wat weer extra werk en tijd vergt.
Pagina: 1 ... 35 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek