Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Foutje van F24 of vliegt TK657 van IST naar ALG tot dusver de verkeerde kant op?

De route de afgelopen dagen was dusdanig anders; https://www.flightradar24.com/data/flights/tk657#d12e4d5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Niets raars, op 8 april deed hij hetzelfde, kijk maar terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De eerder genoemde Where in the world is Caren Sandiego?" is echt een aanrader inderdaad. Normaal raak ik afgeleid, maar deze keek ik in 1* af. Heel boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:15
Tco schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Loop zelf ook tegen dit probleem aan, en ik had vooraf nog gevraagd via Twitter aan KLM gevraagd of als ik via Expedia een CI boeking deed uitgevoerd door KLM dan wel via de KLM site economy comfort kon bijboeken. Was geen probleem werd gezegd...

Blijkt dus idd de keuze (via CI site) beperkt tot rij 40-42 (AMS-TPE), en voor de terugweg alleen rij 40 zelfs. Via twitter geeft KLM aan dat ze niets kunnen doen: kijk bij check-in maar... Na geklaagd te hebben dat ze eerder andere informatie gaven kunnen ze nu misschien 3 dagen vooraf iets doen. Ben benieuwd.. Zou je je ervaring van je check-in tzt willen delen Halldor (ik vertrek pas 28-5)?

Overigens kan ik ook geen a la carte maaltijd bestellen via de KLM site maar dat vind ik een minder grote ramp.
Heb nu wel spijt dat ik niet 100e meer heb betaald voor een dag dat de vlucht door CI zelf wordt uitgevoerd met hun eigen nieuwe A350.
Inmiddels ben ik online ingecheckt, ik kon tijdens het inchecken ook geen stoel kiezen. Via KLM Twitter heb ik nog wel mijn stoel kunnen wijzigen. Helaas waren alle Economy Comfort stoelen al bezet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 23:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De eerste Comac C919 heeft vandaag een high speed rejected takeoff test uitgevoerd.

Video: http://v.ifeng.com/video_6524103.shtml

De eerste vlucht zou volgende maand moeten plaatsvinden.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/EHUHj_4295877.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 23:29
XWB schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:19:
De eerste Comac C919 heeft vandaag een high speed rejected takeoff test uitgevoerd.

Video: http://v.ifeng.com/video_6524103.shtml

De eerste vlucht zou volgende maand moeten plaatsvinden.

[afbeelding]
Hij lijkt wel heel erg op de Bombardier cs100.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2017/3/14/868745s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:07:
Ah dat krijg je als je even lui doet en 't niet opzoekt :P Zou zweren dat dat 24u was.
Ik zou niet weten waarom ik het weet eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:14
upclocker schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:59:
[...]

Hij lijkt wel heel erg op de Bombardier cs100.

[afbeelding]
Vind het eigenlijk wel meevallen. Vind hem meer op de Airbus A320 lijken en die Bombardier op een Embraer 170/175 190/195 mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vroeger toen PWM nog een kleine PWM was, ging hij wel eens met zijn vader vliegen. Dan gingen we naar schiphol, betaalden (nouja, papa) 100 gulden en dan werden we op de eerste vlucht gezet met plek. Dan vlogen we naar Rome/Parijs/Brussel/Geneve, liepen een uurtje rond en gingen weer terug.

Ik kan daar niets meer van vinden, weet iemand of dat nog kan? Natuurlijk kan je ook gewoon bij Ryanair/Easyjet even een retourtje boeken, maar juist dat naar Schiphol rijden zonder dat je wist waar je heen ging, had zijn charme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat is tegenwoordig een beetje uitgestorven volgens mij. Op kleine schaal komt het nog voor dat je ter plekke kunt boeken op de luchthaven zelf (zie bijv http://www.lastminuteticketdesk.nl/), maar zo uitgebreid als vroeger (toen het vrij populair was) is het er bij lange na niet meer. Iets met opkomst van online boeken enzo :)

Was altijd wel spannend. Sta je daar met je strand-outfit, heb je alleen maar tickets naar Groenland oid :P

Je hebt wel nog last-second vluchten (zie bijv https://neckermann.nl/LastSecond-retourvlucht.aspx) die je 1-2 dagen voor vertrek kunt boeken.

De keus is natuurlijk wel beperkt, en first come, first served.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 17-04-2017 09:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

PWM schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:31:
Vroeger toen PWM nog een kleine PWM was, ging hij wel eens met zijn vader vliegen. Dan gingen we naar schiphol, betaalden (nouja, papa) 100 gulden en dan werden we op de eerste vlucht gezet met plek. Dan vlogen we naar Rome/Parijs/Brussel/Geneve, liepen een uurtje rond en gingen weer terug.

Ik kan daar niets meer van vinden, weet iemand of dat nog kan? Natuurlijk kan je ook gewoon bij Ryanair/Easyjet even een retourtje boeken, maar juist dat naar Schiphol rijden zonder dat je wist waar je heen ging, had zijn charme.
Ik deed iets soortgelijks in 1996, KLM dagvluchtje naar Atlanta :) Op een dag heen en weer. Cockpit tour , galley tour volgens mij was dat met de 747-300 Anthony Fokker. Toen ik aankwam had ik net genoeg tijd om stiekem buiten te lopen (dat mocht eigenlijk niet) en toen ben weer in gaan checken voor de retour vlucht. Er was toen een oude stel ook mee gegaan. Ze wilden later in het jaar naar Nieuw Zealand en dit was eigenlijk een probeersel om te kijken of ze had vol zouden houden.

Betaalde toen 300 guldens en koos de vlucht bij de balie een uur voor vertrek. Het was een van de langste vluchten die je mocht maken met de dagvluchtje aanbieding :) Ik heb nog wat plaatjes en certificaat nog van toen ik zal ze proberen op te zoeken.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Badtothebone schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:21:
[...]

Ik deed iets soortgelijks in 1996, KLM dagvluchtje naar Atlanta :) Op een dag heen en weer. Cockpit tour , galley tour volgens mij was dat met de 747-300 Anthony Fokker. Toen ik aankwam had ik net genoeg tijd om stiekem buiten te lopen (dat mocht eigenlijk niet) en toen ben weer in gaan checken voor de retour vlucht. Er was toen een oude stel ook mee gegaan. Ze wilden later in het jaar naar Nieuw Zealand en dit was eigenlijk een probeersel om te kijken of ze had vol zouden houden.

Betaalde toen 300 guldens en koos de vlucht bij de balie een uur voor vertrek. Het was een van de langste vluchten die je mocht maken met de dagvluchtje aanbieding :) Ik heb nog wat plaatjes en certificaat nog van toen ik zal ze proberen op te zoeken.
Nice, ik heb ook in 96 een dagvlugje Atlanta gedaan, had zo mijn tekst kunnen zijn :) Al gingen wij met de Louis Bleriot (-BUK).

Volgens mij was Houston destijds de bestemming met de meeste vliegtijd, maar stond je in Atlanta het langste aan de grond, ongeveer 4 uur. Vond ik destijds wel tof, even buiten kunnen spotten op de parkeerplaats (superveel oude meuk van Delta natuurlijk, en veel Valujet DC9s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 18:12
De dagvlugjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Jupz, m'n broertje en moeder zijn zo een keer naar Italië op en neer gevlogen

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM stopt met de vluchten naar Astana en Almaty in Kazachstan.
Het lijkt op een tijdelijke winterstop; in te gaan vanaf 29 oktober.
De maatschappij vloog sinds 3 mei 2016 naar Astana toen het aan de bestaande route naar Almaty werd toegevoegd.

Ze voegen echter ook een nieuwe bestemming toe:

KLM BREIDT NETWERK UIT MET WINTERVLUCHTEN NAAR COSTA RICA
AMSTELVEEN - KLM start in de winter van 2017 een rechtstreekse lijndienst tussen Schiphol en San Jose in Costa Rica. “Een kwalitatief hoogstaande bestemming”, zegt directeur KLM Nederland Harm Kreulen in gesprek met Reismedia. De route is al de zeventiende nieuwe toevoeging aan het netwerk die KLM in 2017 aankondigt.

San Jose wordt vanaf 31 oktober elke dinsdag en vrijdag rechtstreeks vanaf Schiphol aangevlogen met een Boeing 787-9 Dreamliner. De route blijft tenminste tot 23 maart – het einde van het winterseizoen – in de lucht. “Daarna kijken we verder.”

Partner Air France startte vorig jaar al een lijndienst van Parijs naar San Jose, met een Boeing 777-300ER. “Zij vliegen op maandag, woensdag en zaterdag. Samen bieden we vanuit Europa dus vijf directe vluchten per week aan”, zegt Kreulen. San Jose stond daarnaast ook al op de kaart van KLM via partner Copa Airlines, dat dagelijks vliegt tussen Panama en San Jose, en daarmee aansluiting biedt op de dagelijkse KLM-vlucht tussen Schiphol en Panama. “Onze klanten hebben straks dus de keuze uit maar liefst twaalf vluchten per week”.

Topbestemming
KLM vloog in het verleden al eens op San Jose en kent de bestemming zoals gezegd al door deze via Air France of Copa Airlines aan te doen. “Het is echt een topbestemming. Costa Rica staat bekend om haar eeuwige lente, de prachtige flora en fauna en komt tegemoet aan reizigers met zowel een toeristisch als een zakelijk reisdoel. We verwachten veel animo vanuit de Nederlandse markt.”

De komende tijd voert KLM gesprekken met touroperators om pakketreizen naar Costa Rica samen te stellen, waarbij gebruik kan worden gemaakt van de nieuwe vliegverbinding.
In maart 1998 vloog KLM voor het laatst naar San José.

In other news:

AIRBUS A340 NAAR TWENTE VOOR ONTMANTELING
ENSCHEDE - Luchthaven Twente verwacht op Koningsdag een Airbus A340. Het toestel wordt op de recent heropende luchthaven ontmanteld. Voor de cockpit van het toestel is al een opvallende koper gevonden.

Het in Groenekan gevestigde Multi Pilot Simulations (MPS), dat betaalbare vluchtsimulators bouwt voor luchtvaartmaatschappijen en vliegscholen, heeft de cockpitsectie gekocht. “We gaan die gebruiken om een simulator voor de Airbus A330 te ontwikkelen, die dezelfde cockpit heeft”, zegt directeur Dick Verburg in een interview met Luchtvaartnieuws Magazine.

Voor MPS betekent de A330 een nieuwe stap. Tot nu toe lag de focus op simulators voor de Boeing 737-800 en de Airbus A320. Daarnaast heeft het bedrijf een unieke simulator voor de Douglas DC-3 Dakota in huis.
Er ging ook een tijdje het gerucht dat er een - nu al uitgefaseerde - KLM Boeing 747-400 naar Twente zou gaan om daar ontmanteld te worden. Dat is dus niet doorgegaan, maar wie weet volgt er alsnog een.

En dat zelfde rijtje:

FOKKER 50'S INSEL AIR TEN PROOI AAN SLOPERSHAMER
WILLEMSTAD - Menig luchtvaarthart op Curaçao en daarbuiten breekt, nu slopers zijn begonnen met het vernietigen van een deel van de luchtvloot van Insel Air. Enkele Fokker 50’s en Embraer 110 Bandeirantes worden op luchthaven Hato in stukken gebroken.

Het noodlijdende Insel Air moest enkele toestellen buiten gebruik stellen, die nu worden gesloopt. Na het verwijderen van waardevolle onderdelen, zoals motoren en stuurvlakken, rest de oudijzerboer voor de ooit zo gracieuze machines.

Onder de gesloopte toestellen bevinden zich enkele Fokker 50’s die ooit trots de blauwe beschildering van KLM Cityhopper droegen.
Daar gaan de KLM Cityhopper Fokker's...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17833946_1513381972013918_4130069193932486089_o.jpg?oh=9bdd88fd15124949d918d365d99aae66&oe=5999C28B
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17880294_1513382152013900_3254490598787318647_o.jpg?oh=07c8b080c40d05f12b4fbd6494218d38&oe=59813B3E
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17917802_1513382658680516_4581975170395832869_o.jpg?oh=d77544bd057fb3e076c570e7a8286115&oe=59884F27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Raar dat ze stoppen met vliegen naar Almaty en Astana. Mijn vader vliegt daar redelijk frequent naar toe en hij vertelde dat die vluchten altijd vol zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Was vanmorgen weer flinke chaos op Schiphol. Had geluk dat mijn taxi te vroeg was waardoor ik onverwacht vroeger op schiphol was. Zelfs met Privium duurde het bijna een uur om door de security te komen. Mag hopen dat Schiphol eindelijk flink werk gaat maken van dit probleem - want dit kan niet goed zijn voor je naam. Genoeg mensen uit de privium rij die op gegeven moment maar opgaven om naar een ticketagent te gaan voor een omboeking. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

swtimmer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:38:
Was vanmorgen weer flinke chaos op Schiphol. Had geluk dat mijn taxi te vroeg was waardoor ik onverwacht vroeger op schiphol was. Zelfs met Privium duurde het bijna een uur om door de security te komen. Mag hopen dat Schiphol eindelijk flink werk gaat maken van dit probleem - want dit kan niet goed zijn voor je naam. Genoeg mensen uit de privium rij die op gegeven moment maar opgaven om naar een ticketagent te gaan voor een omboeking. :F
Weer te weinig marechaussee, neem ik aan? Maar bij Privium zou dat toch niet uit moeten maken? Of bedoel je de beveiliging qua handbagage?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

gambieter schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:45:
[...]

Weer te weinig marechaussee, neem ik aan? Maar bij Privium zou dat toch niet uit moeten maken? Of bedoel je de beveiliging qua handbagage?
Nop, dit was Schengen vlucht, dus puur de handbagage controle |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

swtimmer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:59:
Nop, dit was Schengen vlucht, dus puur de handbagage controle |:(
Ah, duidelijk. Altijd een van mijn grote ergernissen op Schiphol, zeker nu ik mijn FB Silver kwijt ben (en ook geen KLM meer vlieg omdat die niet vanaf Gatwick vliegen op A'dam).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zag het op Twitter ja, het was chaos op Schiphol vanochtend.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:50
gambieter schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:01:
[...]

Ah, duidelijk. Altijd een van mijn grote ergernissen op Schiphol, zeker nu ik mijn FB Silver kwijt ben (en ook geen KLM meer vlieg omdat die niet vanaf Gatwick vliegen op A'dam).
FB silver heeft sinds 2016 geen voordelen bij security ;) Klik

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 18-04-2017 14:05 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nat-Water schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:04:
Binnen Schengen niet inderdaad, maar ik vloog naar het VK en dat is vertrekhal 2 ;)

Ik vlieg van de zomer dus BC naar Nieuw Zeeland met Korean, is dan nog zinvol om toe te voegen aan mijn FB account?

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 18-04-2017 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:38:
Was vanmorgen weer flinke chaos op Schiphol. Had geluk dat mijn taxi te vroeg was waardoor ik onverwacht vroeger op schiphol was. Zelfs met Privium duurde het bijna een uur om door de security te komen.
Ik neem dan gewoon een kleine omweg. Gewoon non-schengen door. Daar is de security rij bij Privium veel korter. Vervolgens met oogscan door douane en binnendoor naar Schengen.

Klinkt erg omslachtig, maar kost je zonder rij slechts 5 minuten extra. Met rijen heb je die dus zo terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

PWM schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:31:

Surprise.me bied dat wel, maar dan complete surprise vakanties.

https://srprs.me/

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Arthur-M. schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:51:
Raar dat ze stoppen met vliegen naar Almaty en Astana. Mijn vader vliegt daar redelijk frequent naar toe en hij vertelde dat die vluchten altijd vol zaten.
Vol zegt niet per se winst. De economie in Kazachstan heeft in 2016 aardige klappen gehad en veel reizigers daarnaar toe zitten in de olie/gas industrie welke ook de nodige klappen heeft gehad.
Al met al reden om in de winter te stoppen en te kijken of de zomer nog te doen is.

(gerucht gaat aldaar dat luftie ook een dergelijk plan heeft, gezien hun boekingsaantallen, maar misschien zien ze nu meer klanten komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grappig plaatje kom ik net tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oN2zEgKmZDivbSWPbi2Z1dHB/thumb.png

Die jongen die daar achterover ligt zal wel 1m25 zijn oid :+

Ik snap marketing wel, maar als je dit zo laat zien, zullen mensen wel erg teleurgesteld zijn als ze gaan zitten.
gambieter schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:09:
[...]
Ik vlieg van de zomer dus BC naar Nieuw Zeeland met Korean, is dan nog zinvol om toe te voegen aan mijn FB account?
Heeft ie ook een Delta vluchtnummer? Dan kan je een Status Challenge aanvragen. Met een beetje mazzel ben je dan al bijna Gold bij Delta en dus Skyteam.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 18-04-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Nat-Water schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:04:
[...]

Grote frustratie vanmorgen was dat ze veel mensen de prio lijn inlieten gaan die "te laat" waren. Tja, handig!

@PWM goede tip, ik twijfelfde vanmorgen maar was bang dat als de chaos overal was dat ik nog verder van huis zou zijn....

[quote]PWM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:33:
Grappig plaatje kom ik net tegen:

[afbeelding]

Die jongen die daar achterover ligt zal wel 1m25 zijn oid :+

Ik snap marketing wel, maar als je dit zo laat zien, zullen mensen wel erg teleurgesteld zijn als ze gaan zitten.
[\quote]

Ze zijn ook vergeten de metale IFE boxen in te tekenen ;w

[ Voor 45% gewijzigd door swtimmer op 18-04-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:33:
Heeft ie ook een Delta vluchtnummer? Dan kan je een Status Challenge aanvragen. Met een beetje mazzel ben je dan al bijna Gold bij Delta en dus Skyteam.
Dank, ga ik naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:04

Garyu

WW

swtimmer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:39:
[...]

Grote frustratie vanmorgen was dat ze veel mensen de prio lijn inlieten gaan die "te laat" waren. Tja, handig!

@PWM goede tip, ik twijfelfde vanmorgen maar was bang dat als de chaos overal was dat ik nog verder van huis zou zijn....
Tsja, wat wil je dan? Die mensen allemaal hun vlucht laten missen? Het is gewoon een dram op Schiphol helaas bij de security, gewoon understaffed dus slechte planning. Dat kan je gewoon de luchthaven aanrekenen. En hopelijk doen KLM en consorten ook hun beklag. Want dat is gewoon echt belachelijk. Besparen op zoiets simpels als een stuk of 5 man extra beveiliging en je hebt een poort extra open en je ziet de rijen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar nee, we willen zo min mogelijk geld uitgeven met zijn allen, ook al kost je dat colectief uren en uren aan wachttijd, omboekingen en gemiste vluchten :X.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Was sowieso een rare ochtend. Stonden om een gegeven moment 20 kisten te wachten voor de Polderbaan. Kon je ook gewoon een half uurtje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Garyu schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:44:
[...]

Tsja, wat wil je dan? Die mensen allemaal hun vlucht laten missen? Het is gewoon een dram op Schiphol helaas bij de security, gewoon understaffed dus slechte planning. Dat kan je gewoon de luchthaven aanrekenen. En hopelijk doen KLM en consorten ook hun beklag. Want dat is gewoon echt belachelijk. Besparen op zoiets simpels als een stuk of 5 man extra beveiliging en je hebt een poort extra open en je ziet de rijen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar nee, we willen zo min mogelijk geld uitgeven met zijn allen, ook al kost je dat colectief uren en uren aan wachttijd, omboekingen en gemiste vluchten :X.
Tja, iedereen miste bijna of helemaal zijn vlucht. Dit is dan nogal selectief en helemaal om dan betalende priority klanten te duperen is niet helemaal netjes. Man naast mij had een boarding tijd voor die familie en had privium en heeft zijn vlucht niet gehaald. Is dat dan wel eerlijk?

@PWM dat was idd daarna ook wel lekker. Deur van de kist dicht, iedereen buiten adem en dan 20minuten aan de gate wachten voor push back |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:24

Daniel

Kapitein NCC-1701
upclocker schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:30:
Eens een keer een ander filmpje van SXM.

[video]
Haha wow. Toen ik er drie weken geleden was, was het een stuk beter :P

(actie vanaf 2:30)

(excuus voor vertical video :P)
PWM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:27:

Ik neem dan gewoon een kleine omweg. Gewoon non-schengen door. Daar is de security rij bij Privium veel korter. Vervolgens met oogscan door douane en binnendoor naar Schengen.

Klinkt erg omslachtig, maar kost je zonder rij slechts 5 minuten extra. Met rijen heb je die dus zo terugverdiend.
Dit is inderdaad in veel gevallen de oplossing, en het mag ook gewoon volgens de voorwaarden zolang je een geldige boarding pass hebt. Je bent niet verplicht door de douane te gaan in de sectie waarvandaan je vliegt.
The Participant shall only have the right to use Automatic Border Passage if (a) the
Participant himself/herself subsequently departs from Schiphol by airplane or has
arrived at Schiphol by airplane and (b) the Participant carries a valid travel
document (e.g. a passport) and travel ticket (airline ticket or boarding card) valid
upon that date, which travel ticket may be checked.

[ Voor 51% gewijzigd door Daniel op 18-04-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM, wat maak je het toch moeilijk om van je te houden :(

Ik heb 2 flexibele tickets naar Madrid voor mijn vrouw en mij. Ik wil graag een vlucht eerder. Het goede nieuws, is dat de tickets bijna 30% goedkoper zijn geworden in de tussentijd.

Pas ik de vluchten aan, moet ik bij beide 70,- bij betalen wegens "tariefsverschil". En dan wel die 70,- wijzigingskosten tonen en doorstrepen. Voor het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:31:
Vol zegt niet per se winst. De economie in Kazachstan heeft in 2016 aardige klappen gehad en veel reizigers daarnaar toe zitten in de olie/gas industrie welke ook de nodige klappen heeft gehad.
Al met al reden om in de winter te stoppen en te kijken of de zomer nog te doen is.
Dat zegt KLM nu dus ook:
Onder andere de lage olieprijs en hoge inflatie in het land zorgen er volgens KLM voor dat de vluchten naar Kazachstan een “negatief effect hebben op de resultaten”.
Bron.

Jij daar ook al eens geweest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op Schiphol was dinsdagochtend sprake van topdrukte, wat leidde tot ergernis. Met name bij de veiligheidscontrole in Vertrekhal 1 waren de wachtrijen voor de veiligheidscontroles lang, zelfs voor de priority lane van Privium. Voor enkele reizigers duurde het wachten zo lang dat ze hun vlucht misten. Sommige vluchten liepen vertraging op.

Reismedia-verslaggever Klaas-Jan van Woerkom was dinsdagochtend getuige van de drukte. “Om 6.00 al lange monsterrijen voor controles Schiphol, zelfs personeel staat te schelden op passagiers (lees: klanten)”, meldde hij op Twitter.

Een woordvoerder van Schiphol erkent tegenover Reismedia dat het dinsdagochtend sprake was van een reizigerspiek. Bovendien was het drukker dan waar op basis van prognoses van aantal boekingen rekening mee werd gehouden.

“We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de prognoses. Dinsdagochtend waren alle security lanes in Vertrek 1 bezet. We hebben daarom later een deel van de passagiers via de tijdelijke Vertrekhal 1A door de veiligheidscontrole geleid.”

Met de Paasdagen is het vakantieseizoen op de luchthaven van start gegaan. Tot oktober wordt gerekend op honderd dagen met meer dan 200.000 reizigers. Die drukte leidt de komende maanden dan ook tot langere wachttijden. “Wachten is niet leuk, dat beseffen we ons.”

De luchthaven signaleert verschillende trends die de drukte op de luchthaven beïnvloeden. “Enerzijds reist een toenemend aantal passagiers met alleen handbagage. Die arriveren vaak laat op de luchthaven. Daarnaast zijn er ook passagiers die juist heel vroeg komen en al in de rij gaan staan voor de veiligheidscontrole. Dan komende de prognoses niet meer overeen met de werkelijkheid.”

De veiligheidscontroles zijn daarbij een trechter. “Het groeiende aantal passagiers op Schiphol betekent ook dat er veel meer mensen tegelijkertijd door de veiligheidscontrole moeten. Iedereen moet er doorheen en het moet wel grondig gebeuren; sneller kan niet. Het gevolg is langere wachtrijen.”

Schiphol adviseert daarom om niet te laat, maar ook om niet te vroeg naar de luchthaven te komen. “Kom op tijden die luchtvaartmaatschappijen adviseren, dus twee tot drie uur voor vertrek. Kom ook op tijd als je alleen met handbagage reist.”
Bron: http://www.luchtvaartnieu...at-maar-ook-niet-te-vroeg

Misschien dat Schiphol gewoon hun goede naam/reputatie wat willen verminderen? Personeel dat klanten loopt uit te schelden... zo doe je dat dus NIET, Schiphol...

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 18-04-2017 16:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:39:
[...]
Jij daar ook al eens geweest? :P
Super bestemming, als we het over Almaty hebben. Uiteraard een beetje oostblokstad, maar vriendelijke mensen, lekker eten, goedkoop en veel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Fly-guy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:03:
[...]

Super bestemming, als we het over Almaty hebben. Uiteraard een beetje oostblokstad, maar vriendelijke mensen, lekker eten, goedkoop en veel te doen.
Lekker eten in Almaty? Vooral heel erg vet eten. :)
En inderdaad het gaat slecht daar met de economie. M'n vader gaat er sinds dat het er slecht gaat ook minder vaak naartoe. En hij is kennelijk niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:53
KLM cut ook even de bagagevrijstelling voor alle elites zonder enige communicatie. Vanmorgen mochten er nog 2 koffers mee, maar zaterdag opeens maar 1. Zal wel aan de boekingsdatum liggen en er heeft vast "1" gestaan bij boeken, maar je gaat er gewoon vanuit dat je het krijgt en gaat niet elke keer dat je boekt alles inspecteren.

En een 2e koffer meenemen is gewoon maar € 3,50 goedkoper dan een extra retourticket kopen...

Zo'n wijziging niet communiceren / mailen is wel echt matig. Ja als ik het had geweten had ik BA geboekt en daarom zeggen ze waarschijnlijk ook niks, maar dat is wel extreem kortetermijndenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Arthur-M. schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:14:
[...]

Lekker eten in Almaty? Vooral heel erg vet eten. :)
En inderdaad het gaat slecht daar met de economie. M'n vader gaat er sinds dat het er slecht gaat ook minder vaak naartoe. En hij is kennelijk niet de enige ;)
Je moet even zoeken, maar er zijn prima Indiërs, Turken en goede steaktenten te vinden waar vet niet de boventoon voert :)

En inderdaad, de olieprijs heeft voor- en nadelen, op vluchten naar landen die er veel van hebben zie je de bezetting inderdaad teruglopen. Luanda is nog zo'n plek, vandaar de link met Windhoek, zodoende kun je een vliegtuig nog vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Evianon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:15:
KLM cut ook even de bagagevrijstelling voor alle elites zonder enige communicatie. Vanmorgen mochten er nog 2 koffers mee, maar zaterdag opeens maar 1. Zal wel aan de boekingsdatum liggen en er heeft vast "1" gestaan bij boeken, maar je gaat er gewoon vanuit dat je het krijgt en gaat niet elke keer dat je boekt alles inspecteren.
Dat is dan toch echt je eigen fout. Natuurijk controleer je bij boeking de voorwaarden wel, want die kunnen *altijd* wijzigen.

Ken je dat oud-Hollandse gezegde "assumptions are the mother of all fuck-ups"? Die is hier wel van toepassing :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
wildhagen schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:22:
[...]

Dat is dan toch echt je eigen fout. Natuurijk controleer je bij boeking de voorwaarden wel, want die kunnen *altijd* wijzigen.

Ken je dat oud-Hollandse gezegde "assumptions are the mother of all fuck-ups"? Die is hier wel van toepassing :)
True, ik had het ook wel kunnen zien, maar als je die dingen continu boekt ga je niet elke keer alles doorspitten. En ik vertrouwde ook nog op de extra Bluebiz koffer waardoor 1 koffer minder al niet uitmaakte, maar die is deze maand óók al geschrapt. Van 3 naar 1.

Zoveel moeite is een mailtje ook weer niet voor ze, als ze iets toevoegen aan FB krijg je 5 mails in een maand. Alleen is een positieve wijziging in FB ook alweer een paar jaar geleden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Elke wijziging aan FB is toch een enhancement?

Edit: da's trouwens niet waar. Heel recent (afgelopen maand) is de geldigheidsduur van miles opgehoogd van 20 naar 24 maanden.

[ Voor 58% gewijzigd door CyBeR op 18-04-2017 17:40 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Evianon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:32:
[...]

True, ik had het ook wel kunnen zien, maar als je die dingen continu boekt ga je niet elke keer alles doorspitten.
Nee, je hoeft natuurlijk niet letterlijk elke clausule elke keer door te lezen, maar de essentiele zaken (zoals bagagevrijheden etc) lijkt me toch wel handig om die op zijn minst even kort te bekijken of die niet veranderd zijn.

Het is niet realistisch om nu een boeking te maken, daarbij de voorwaarden door te nemen, en dan blindelings ervanuit te gaan dat die voorwaarden over 2-5-10 jaar nog steeds exact hetzelfde zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:42:
[...]

Nee, je hoeft natuurlijk niet letterlijk elke clausule elke keer door te lezen, maar de essentiele zaken (zoals bagagevrijheden etc) lijkt me toch wel handig om die op zijn minst even kort te bekijken of die niet veranderd zijn.

Het is niet realistisch om nu een boeking te maken, daarbij de voorwaarden door te nemen, en dan blindelings ervanuit te gaan dat die voorwaarden over 2-5-10 jaar nog steeds exact hetzelfde zijn.
Klopt wel, maar de kritiek dat KLM dat wel pro-actief mag communiceren blijft alsnog terecht. Even een mail met sorry, onze voorwaarden zijn weer veranderd in ons voordeel ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:27:
[...]

En als je geen Privium hebt, dus langs KMAR of die automatische poortjes moet. Wordt dit als probleem beschouwd als je binnendoor naar Schengen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja, die houden je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik dacht dat ik dat wel eens per ongeluk gedaan had eigenlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

BP says no in dat geval en poortje gaat niet open

Ben vanmorgen via BRU ipv AMS gegaan. Zo te zien was dat veel sneller vandaag :*)

[ Voor 46% gewijzigd door Grouchy op 18-04-2017 21:19 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even wat nieuws vanuit Nuuk Airport, Groenland.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15626092_686363948198892_8950762001202474046_o.jpg?oh=9006a3da28a8e237308b995d76de5c9c&oe=597C5AA2

Die beer die hier nog zo leuk lacht lacht echter niet meer..
Thursday, April 13th
Mittarfik Kulusuk had an unexpected guest at the airport. A polar bear appeared at the runway. After a few warning shot without success, it was unfortunately necessary to shoot the bear. According to the legislation it must be the local hunters to accomplished the killing.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17972137_746541448847808_5170371633944337894_o.jpg?oh=f6e6f6357e334bf01c1943d3fd57f18f&oe=594E51A4

https://scontent-ams3-1.x...fdb0da311edeb&oe=5999D6BD

(niet iedereen verwacht dode dieren hier)

Er staat ook nog een iets langere beschrijving bij in het Groenlands (ook wel ook bekend als Kalaallisut) - wellicht met een iets betere uitleg over het wat/hoe en waarom. Lijkt mij dat dit toch ook wel iets anders had kunnen worden opgelost, maar het schijnt dus de regel te zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door PWM op 18-04-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Tenzij die beer iets te eten gevonden heeft op z'n trip en dus vaker dit gebied gaat gebruiken als jachtgebied: dan wordt het ineens wel een terugkerend gevaar voor de vliegveiligheid.

Om die reden voert de Luchtmacht een verschralingsbeleid op hun vliegvelden; zorgen dat de weides niet te veel voedingsstoffen voor planten / dieren hebben waardoor er minder vogels in de buurt van de banen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grouchy schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:16:
BP says no in dat geval en poortje gaat niet open

Ben vanmorgen via BRU ipv AMS gegaan. Zo te zien was dat veel sneller vandaag :*)
Afgelopen zaterdag evenmin klachten op BRU, AMS lijkt beetje slachtoffer van zijn eigen succes :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:46:
In other news:

AIRBUS A340 NAAR TWENTE VOOR ONTMANTELING

Er ging ook een tijdje het gerucht dat er een - nu al uitgefaseerde - KLM Boeing 747-400 naar Twente zou gaan om daar ontmanteld te worden. Dat is dus niet doorgegaan, maar wie weet volgt er alsnog een.
Het lijkt te gaan om HB-JMK van Swiss International Air Lines.
Op 23 april 1997 aan Austrian Airlines geleverd en op 17 december 2007 aan Swiss die hier (toen) leasde van Austrian.
Rechtstreeks vanuit Zurich is de geplande landing op 27 april rond 10:30 uur.
Hier zal dus de A340-300 worden gesloopt op de cockpit na.

De mooie dame is nog in gebruik bij Swiss; op moment van posten vliegt het vanuit Zurich naar Bangkok als LX180.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.jetphotos.com/full/3/13994_1378751507.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:33:
Helaas, geen Delta vluchtnummer. Ik kan nu niet echt zeggen dat de websites van KLM/Delta/Korean uitblinken in de uitleg van de opties.

Suggesties? Zou het waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
gambieter schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:11:
[...]

Helaas, geen Delta vluchtnummer. Ik kan nu niet echt zeggen dat de websites van KLM/Delta/Korean uitblinken in de uitleg van de opties.

Suggesties? Zou het waarderen :)
Met Korean kun je gewoon FB miles sparen, hoewel er een paar voorwaarden zijn zoals blackout dates (zie https://www.flyingblue.co...rtner/191/korean-air.html)
De miles calculator van FB gaat over z'n nek als je Amsterdam-Auckland invoert als route maar normaal gezien zou je voor het deel AMS-ICN 13598 level- en awardmiles moeten krijgen en voor ICN-AKL 14970 level- en awardmiles. Da's dus in 1x FB Silver.

Lijkt mij de meest gunstige optie. Korean is een level 4 partner van Delta dus je krijgt wel award miles maar geen status miles als je je Skymiles nummer opgeeft. Andere optie zou nog zijn het programma van Korean Air zelf (Skypass) maar daar is het eerste level boven instap meteen 50k miles en daar kom je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

El Jefe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:39:

Die beer die hier nog zo leuk lacht lacht echter niet meer..
Ik maak me toch ook sterk dat hier met wat creativiteit/adequate voorbereiding wel een andere oplossing mogelijk was geweest.

Ik denk bijv. aan een auto met zeer herkenbare kleur/beschildering (blokken, strepen, stippen) die een flinke straal met watermist kan sproeien waar je iets aan toevoegt dat stinkt en/of onaangenaam prikkelend aan de ogen/luchtwegen is. Een beetje ammonia in een geschikte concentratie zou bijv. al te proberen zijn. Pepperspray zou vast wel eens ook op ijsberen kunnen werken. Als ie het niet leuk vindt zal ie zich er aan willen onttrekken en de benen nemen. Stinkdieren zijn ook erg effectief zo. En als ze het dier/het voertuig eenmaal associëren met dat onaangename effect nemen ze op het zíén daarvan al de benen. Gewoon even een beetje conditioneren zo. Leren ze waaschijnlijk gauw genoeg. Zo stom zijn die beesten niet.

Beetje erge "shoot first, ask questions later" mentaliteit weer. ;( Kan het niet gewoon een beetje meer "leven en laten leven" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:46
Alvast mijn nederige excuses voor deze vraag..

Ik zit op dit moment in Perth, Australië en wil wel weer terug naar huis vliegen.
Nu is het zo dat alles wat ik vind naar Amsterdam, Duitsland of Engeland resulteert in een reisduur van 36+ uur, met tussenlandingen in een aziatisch land (Singapore, Maleisië, Thailand), daarna Iran, en dan Turkije.
Nu zijn er wel snellere vluchten maar die zijn in vergelijking bijzonder duur.

Heeft iemand nog tips voor een vlucht die wat directer is (liefst maar 1 korte tussenstop) maar toch betaalbaar is, tussen de 400 en 500 euro? Ik ben van plan rond 22 mei te vliegen en het maakt me in principe niet uit of ik in Amsterdam of Duitsland land.

Alvast bedankt en wederom excuses voor deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sibrand schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:58:

Ik zit op dit moment in Perth, Australië en wil wel weer terug naar huis vliegen.
Nu is het zo dat alles wat ik vind naar Amsterdam, Duitsland of Engeland resulteert in een reisduur van 36+ uur, met tussenlandingen in een aziatisch land (Singapore, Maleisië, Thailand), daarna Iran, en dan Turkije.

Heeft iemand nog tips voor een vlucht die wat directer is (liefst maar 1 korte tussenstop) maar toch betaalbaar is, tussen de 400 en 500 euro? Ik ben van plan rond 22 mei te vliegen en het maakt me in principe niet uit of ik in Amsterdam of Duitsland land.

Je hoeft geen excuses te geven voor een post :+ Maar wat je wilt is wel een beetje stretch. Ik wil ook graag in zo min mogelijk tijd voor zo min mogelijk kosten ergens heen. Maar EN (relatief) kort vliegen EN tussen de 400 en 500 betalen voor een trip van de ene kant naar de andere kant van de wereld, lijkt mij een beetje lastig. Maar wellicht dat er mensen handiger kunnen zoeken dan ik :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 29-09 20:14

Rannasha

Does not compute.

Met Skyscanner vind ik zo een vlucht op de 22e van Perth naar Frankfurt via Bangkok met Thai Airways voor €532. Totale reistijd 19h40, 1 overstap van anderhalf uur.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Rannasha schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:08:
[...]

Met Skyscanner vind ik zo een vlucht op de 22e van Perth naar Frankfurt via Bangkok met Thai Airways voor €532. Totale reistijd 19h40, 1 overstap van anderhalf uur.
En als je op Google Flights kijkt, zie je dat dat dan ook meteen de goedkoopste reguliere prijs is in de hele maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:46
Rannasha schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:08:
[...]

Ik krijg deze vlucht dus helemaal niet te zien in Skyscanner. Ook niet na het legen van mijn Chrome geschiedenis en cookies (Is die mythe uberhaupt waar dat je op een ander device, of je cookies moet weggooien voor je boekt omdat het anders duurder is?)
Zelfs op mijn telefoon krijg ik die vlucht er niet voor.
PWM schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:02:
[...]

Je hoeft geen excuses te geven voor een post :+ Maar wat je wilt is wel een beetje stretch. Ik wil ook graag in zo min mogelijk tijd voor zo min mogelijk kosten ergens heen. Maar EN (relatief) kort vliegen EN tussen de 400 en 500 betalen voor een trip van de ene kant naar de andere kant van de wereld, lijkt mij een beetje lastig. Maar wellicht dat er mensen handiger kunnen zoeken dan ik :p
Ja ik weet het, misschien wat veel gevraagd maar het kan wel, een vriend heeft een goedkope vlucht naar Keulen (via Bangkok) maar op een of andere manier wil skyscanner mij alleen de lange vluchten aan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat Flights en Skyscanner mij voor die 22ste ook veel hogere prijzen geeft dan wat hierboven aangegeven word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:50
Goedkoopste wat ik snel kan vinden (met Google Flights) is met naar Munchen vliegen (tussenstop Bangkok) en dan vanaf daar Eurowings of Transavia pakken. Zit je rond de 550. Da's wel een lange zit- de vraag is of je je liever niet 100 euro extra (oid) wilt uitgeven voor iets minder op het airport hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Nat-Water op 19-04-2017 10:41 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sibrand schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:24:
[...]
Ik krijg deze vlucht dus helemaal niet te zien in Skyscanner. Ook niet na het legen van mijn Chrome geschiedenis en cookies (Is die mythe uberhaupt waar dat je op een ander device, of je cookies moet weggooien voor je boekt omdat het anders duurder is?)
Op de site van Thai Airways vind je hem wel, voor 777 AUD (544 euro). Er is voor hetzelfde bedrag op dezelfde dag ook een vlucht naar Brussel, met iets meer overstaptijd in Bangkok (2 uur)

Ik betwijfel of je het ergens goedkoper gaat vinden.

Edit: het kan goedkoper, door eerst met Air Asia voor 98 euro naar Kuala Lumpur te vliegen, en van daar voor 383 euro met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam. Het kan nog 30 euro goedkoper (met Oman Air en KLM maar dan maak je nog een extra tussenstop in Londen). Je kunt vanaf KUL ook voor 284 euro met Malaysia naar Londen vliegen en van daar een Easyjet vlucht pakken.

[ Voor 22% gewijzigd door Daniel op 19-04-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

(Is die mythe uberhaupt waar dat je op een ander device, of je cookies moet weggooien voor je boekt omdat het anders duurder is?)
Dat is een Broodje Aap.

Die prijsverschillen hebben niks met cookies of andere devices te maken, maar met moment van boeken (weekend-boekingen zijn vaak duurder dan door de week in een nacht boeken) en reis-/boekings-klasses etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 29-09 20:14

Rannasha

Does not compute.

[...]

Ik heb even doorgeklikt en de aanbieder van de vlucht voor die prijs is CheapTickets.ch. Als ik handmatig op CheapTickets.nl (zelfde bedrijf) zoek dan vind ik hem niet. Klop ik de data handmatig in op de Zwitserse site, dan krijg ik die vlucht wel (voor CHF 580).

Ik zoek vanuit Zwitserland, dus dat verklaart waarschijnlijk waarom hij bij mij wel op Skyscanner te zien was, maar bij anderen niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het is de laatste tijd wel erg druk met first flights: na diverse Airbussen, Boeings en Embrarers volgt er binnenkort ook de first flight van de Irkut MS-21
Het nieuwe Russische verkeersvliegtuig MS-21 vliegt eind mei voor het eerst. Dat heeft een hoge Russische functionaris gezegd volgens persbureau TASS. Vorig jaar juni vond al de roll-out van het nieuwe tweemotorige verkeersvliegtuig.

De eerste vlucht werd uitgesteld tot 2017. Nu lijkt de maiden flight van het vliegtuig nog slechts een kwestie van weken.

De MS-21 moet gaan concurreren met de Boeing 737 en Airbus A320. Het is vernamelijk ontwikkeld om verouderde Tupolev Tu-154's en Tu-204's te vervangen. De MC-21 moet in een standaardconfiguratie plaats bieden aan 175 passagiers.

Het testvliegprogramma van het nieuwe vliegtuig zal naar verwachting zo’n anderhalf jaar in beslag nemen. Eind 2018 staat de levering aan de eerste klant in de planning. Het is de bedoeling dat de Russische nationale luchtvaartmaatschappij Aeroflot als eerste met het nieuwe toestel gaat vliegen.

Het prototype van de MS-21-300 is voorzien van motoren van de Amerikaanse fabrikant Pratt & Whitney. Daarnaast zal het toestel ook leverbaar zijn met motoren van Russisch fabricaat.

Het toestel wordt in Latijns schrift aangeduid als MS-21; de Cyrillische schrijfwijze is MC-21.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...lucht-van-russische-ms-21

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d1/MC-21-presentation-governmentru.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/artikel/public/website_633x300/slider-technologie/mc-21-rollout1cuac-640.jpg

De genoemde 175 passagiers is overigens voor de verkorte -200 variant. De -300 (standaard) variant gaat 211 passagiers vervoeren, en de geplande langere -400 kan er 230 vervoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 19-04-2017 11:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:48:
[...]

Ik heb even doorgeklikt en de aanbieder van de vlucht voor die prijs is CheapTickets.ch. Als ik handmatig op CheapTickets.nl (zelfde bedrijf) zoek dan vind ik hem niet. Klop ik de data handmatig in op de Zwitserse site, dan krijg ik die vlucht wel (voor CHF 580).

Ik zoek vanuit Zwitserland, dus dat verklaart waarschijnlijk waarom hij bij mij wel op Skyscanner te zien was, maar bij anderen niet.
Die vlucht op 22-5 van Perth naar Frankfurt (wat inderdaad de goedkoopste optie lijkt op 1 ticket zonder low cost carriers te gebruiken) is op de Australische Expedia te boeken voor AU$724.61 (ongeveer €508). Ik weet echter niet of hier nog verborgen kosten bij komen. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3HavikZ.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Tourniquet op 19-04-2017 11:51 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:26:
[...]

Met Korean kun je gewoon FB miles sparen, hoewel er een paar voorwaarden zijn zoals blackout dates (zie https://www.flyingblue.co...rtner/191/korean-air.html)
De miles calculator van FB gaat over z'n nek als je Amsterdam-Auckland invoert als route maar normaal gezien zou je voor het deel AMS-ICN 13598 level- en awardmiles moeten krijgen en voor ICN-AKL 14970 level- en awardmiles. Da's dus in 1x FB Silver.

Lijkt mij de meest gunstige optie. Korean is een level 4 partner van Delta dus je krijgt wel award miles maar geen status miles als je je Skymiles nummer opgeeft. Andere optie zou nog zijn het programma van Korean Air zelf (Skypass) maar daar is het eerste level boven instap meteen 50k miles en daar kom je niet aan.
Bij Delta valt dat makkelijk te omzeilen door geen KE marketed flight te booken. Heb dat ook gedaan en kreeg gewoon 150% MQM's en SkyMiles (15984 voor AMS-ICN) bij Delta Air Lines.

Denk ook dat ze in toekomst ala MU & 9W naar een hogere groep gaan aangezien ze sinds kort een JV hebben.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Schiphol twaalfde luchthaven van de wereld
Schiphol was gemeten naar passagiersaantallen de twaalfde luchthaven van de wereld in 2016, zo blijkt uit de jaarlijkse ranking van Airports Council International (ACI). Gemeten naar internationale passagiers, is het zelfs de vierde luchthaven.

Volgens ACI profiteerde Amsterdam in 2016 van het terrorisme in de buurt van concurrerende hubs, zoals Brussel en Parijs. Veel passagiers weken daarom uit naar de Nederlandse luchthaven. Ook de “uitstekende strategische ligging” speelde een belangrijke rol in de hoge score.

De grootste luchthaven van de wereld is nog altijd Atlanta, met in het afgelopen jaar maar liefst 104 miljoen passagiers. Ook plek twee en drie komen respectievelijk Peking en Dubai. Een opvallende stijger is de luchthaven van Los Angeles, die van plek 7 naar plek 4 klom.
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2017/04/airport-ranking-2016.jpg?resize=618%2C562
Gemeten naar internationale passagiers was Schiphol zelfs de vierde luchthaven van de wereld in 2016, na Dubai, Londen Heathrow en Hongkong. Dat is niet heel verwonderlijk, want er vertrekken vanaf Amsterdam geen binnenlandse vluchten.
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2017/04/international-passenger-airports-ranking.jpg?resize=618%2C562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wow, dat betekent dat Atlanta meer dan 75M domestic passagiers heeft (van 104 naar minder dan 29M) per jaar. In het ene lijstje de aanvoerder, in het andere lijstje niet eens top 20. Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:56:
Wow, dat betekent dat Atlanta meer dan 75M domestic passagiers heeft (van 104 naar minder dan 29M) per jaar. In het ene lijstje de aanvoerder, in het andere lijstje niet eens top 20. Wow!
Totaal 104.1 miljoen passagiers waarvan 92.696.320 domestic en 11.475.615 internationaal.
Delta Airlines is verantwoordelijk voor ruwweg 75% van al die passagiers en grote kans dat Amsterdam bovenaan de lijst van internationale bestemmingen staat met meeste passagiers.
(gezien de hub van Delta op Amsterdam).

Maar ruwe cijfers zijn wat lastiger te vinden tot nu toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 19-04-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hmmbob schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:56:
Klopt - Atlanta is echt een enorme hub. Wat natuurlijk ook enorm vertekent in dit soort statistieken is dat je de USA als 1 land rekent maar elk klein soeverein landje in de EU als een apart land. Zou je de staten van de VS apart opnemen dan staat Atlanta ook wel hoog in de top 20 schat ik zo maar in ;) (edit : ik schat dus dan ook gewoon op 1 - al is daar zonder onderliggende data niet zo snel iets over te zeggen).

edit2: Kijk naar Dubai, internationaal en nationaal is op een relatief klein aantal gelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 19-04-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Waar gaan de 90.000 binnenlandse passagiers heen vanaf Schiphol? Zijn ook corporate jets hierin meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@PWM zou statistisch wel moeten denk ik, alle general avation inclusief rondvluchten en trainingsvluchten, misschien ook wel de politie helicopters etc ... Dan nog zijn het er best wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

franssie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:11:
@PWM zou statistisch wel moeten denk ik, alle general avation inclusief rondvluchten en trainingsvluchten, misschien ook wel de politie helicopters etc ... Dan nog zijn het er best wel wat.
rondvlucht met de dreamliner en de MD11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zouden vluchten die na de start rechtsomkeert maken nog meetellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

:+ lol - als iemand vandaag op het ticket AMS-AMS-AMS-PBM had staan, hadden we vandaag een goede voor de teller

maar wie weet, misschien tellen ze heel simpel starts en landingen met bestemmingen, dan gaan inderdaad ze drie keer opstijgen voor deze statistiek.

Het probleem is eigenlijk dat je nooit de definities en meetmethoden kent om er echt iets zinnigs over te zeggen, statistiek, statistiek en statistiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:33:
:+ lol - als iemand vandaag op het ticket AMS-AMS-AMS-PBM had staan, hadden we vandaag een goede voor de teller

63.573.029
Oh wauw, dat is een leuke dag.
Om 10:47 uur stijg je op om om 12:46 uur (2 uur later) weer te landen. Om 15:53 uur stijg je wéér op en om 17:44 uur landt je weer. Heb je tweemaal 2 uur gevlogen en je bent in totaal 7 uur verder en je staat nog steeds op dezelfde plek; Amsterdam.

Beide keren waren er problemen met de flaps en de vlucht(en) waren ook de eerste na C-check in Malta.
SLM en TUI samen, dan vraag je er ook om. :P
Wauw. _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rbI79gI.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xBHdO0f.jpg
maar wie weet, misschien tellen ze heel simpel starts en landingen met bestemmingen, dan gaan inderdaad ze drie keer opstijgen voor deze statistiek.

Het probleem is eigenlijk dat je nooit de definities en meetmethoden kent om er echt iets zinnigs over te zeggen, statistiek, statistiek en statistiek.
Als ik even de cijfers van Schiphol pak van 2016:

Passengers (incl. transit-direct): 63.625.534
Waarvan 45.136.406 Europese en 18.489.128 intercontinentaal.

Die zijn te verdelen in 3 groepen:

- Origin & Destination: 39.497.377 (totaal) waarvan 30.850.655 (Europa) en 8.646.722 (Intercontinentaal)
- Transfer: 24.036.333 (totaal) waarvan 14.270.865 (Europa) en 9.765.468 (Intercontinentaal)
- Transit-direct: 39.319 91.824 (totaal)

De juiste definitie voor de drie:
O&D passengers
Originating and destinating passengers. Those whose journey by air starts or ends at Amsterdam Airport Schiphol.

Transfer passengers
Those who change planes within 24 hours without leaving the customs area are counted both arriving and departing.

Transit-direct passengers
Those who leave the airport on the same flight number as the one by which they arrived, without leaving the customs area are not counted incoming or outgoing, but stated separately.

Als je dit optelt mis je overigens nog 52.505 passagiers. Dus tja...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 20-04-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Je bent het echt aan het uitzoeken, leuk!

Van boord gesleept telt niet mee :+ nee grapje sorry.
Misschien meevliegende crew versus betalende passagiers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die A343 van Surinam is dan ook een aardig oud beestje: http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a340-242.htm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:00
Piet91 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:30:
[...]
Als je dit optelt mis je overigens nog 52.505 passagiers.
In de 2016 Traffic Review komen ze uit op 91.824 "transit-direct passengers". Dat zou wel kloppen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:30:
[...]

Oh wauw, dat is een leuke dag.
Om 10:47 uur stijg je op om om 12:46 uur (2 uur later) weer te landen. Om 15:53 uur stijg je wéér op en om 17:44 uur landt je weer. Heb je tweemaal 2 uur gevlogen en je bent in totaal 7 uur verder en je staat nog steeds op dezelfde plek; Amsterdam.

Beide keren waren er problemen met de flaps en de vlucht(en) waren ook de eerste na C-check in Malta.
SLM en TUI samen, dan vraag je er ook om. :P
Wauw. _O-

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Als ik even de cijfers van Schiphol pak van 2016:

Passengers (incl. transit-direct): 63.625.534
Waarvan 45.136.406 Europese en 18.489.128 intercontinentaal.

Die zijn te verdelen in 3 groepen:

- Origin & Destination: 39.497.377 (totaal) waarvan 30.850.655 (Europa) en 8.646.722 (Intercontinentaal)
- Transfer: 24.036.333 (totaal) waarvan 14.270.865 (Europa) en 9.765.468 (Intercontinentaal)
- Transit-direct: 39.319 (totaal).

De juiste definitie voor de drie:
O&D passengers
Originating and destinating passengers. Those whose journey by air starts or ends at Amsterdam Airport Schiphol.

Transfer passengers
Those who change planes within 24 hours without leaving the customs area are counted both arriving and departing.

Transit-direct passengers
Those who leave the airport on the same flight number as the one by which they arrived, without leaving the customs area are not counted incoming or outgoing, but stated separately.

Als je dit optelt mis je overigens nog 52.505 passagiers. Dus tja...
Dat is ook 2x een fuel dump, moeten maatschappijen hier ook nog een soort boete voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
3x moeten betalen voor fuel is al een aardige boete :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/website_633x300/slider-airlines/jet_airways-schipholcreismedia-700.jpg

JET AIRWAYS BEVESTIGT NIEUWE ROUTE AMSTERDAM-BANGALORE
SCHIPHOL - Het hing al een tijdje in de lucht, en Jet Airways heeft nu bevestigd dat het een nieuwe lijndienst opent van Amsterdam naar Bangalore. Na Delhi en Mumbai is dat de derde Indiase bestemming waarop de maatschappij vanaf Schiphol vliegt. De dagelijkse lijndienst gaat van start op 29 oktober.

Op de lijndienst naar de stad in Zuid-India zet Jet Airways een Airbus A330-300. De vluchten worden uitgevoerd in codeshare met KLM en Delta Air Lines, die elk hun eigen vluchtnummer toepassen.

Bangalore, een nieuwe bestemming voor Schiphol, wordt gezien als het ‘Silicon Valley’ van India. De stad is het centrum van de Indiase ICT-sector en veel toonaangevende multinationals hebben er een vestiging of samenwerkingsverband.

De dagelijkse directe vluchten naar Bangalore vertrekken met ingang van 29 oktober om 10.50 uur vanaf Schiphol met een aankomsttijd van 00.40 uur in India. De vluchten vanuit Bangalore vertrekken om 02.25 uur en landen om 08.35 uur in Amsterdam.

Tegelijk met de start van de route Amsterdam-Bangalore opent Jet Airways ook een nieuwe lijndienst naar India vanaf Parijs Charles de Gaulle. Het gaat om een directe verbinding naar Chennai, die vijfmaal per week wordt onderhouden.

Met de start van beide nieuwe routes speelt Jet Airways ook in op doorverbindingen via Amsterdam en Parijs naar Europese en Noord-Amerikaanse bestemmingen. Passagiers van de Indiase maatschappij kunnen overstappen op vluchten van partners KLM, Air France en Delta.

Bangalore wordt voor Jet Airways na Delhi, Mumbai en Toronto de vierde bestemming waarop vanaf Schiphol gevlogen wordt.
Alle vier toestellen van Jet Airways staan tegelijk aan de gates bij Schiphol (tussen de eerste en laatste aankomst op Schiphol zit 40 minuten en 50 minuten tussen vertrektijden waarbij deze nieuwe A330-300 als laatste zal aankomen en eerste vertrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:41:
[...]

Dat is ook 2x een fuel dump, moeten maatschappijen hier ook nog een soort boete voor betalen?
Het is niet alsof ze hier iets aan konden doen.. Geen enkele maatschappij gooit graag tonnen aan brandstof weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik neem overigens aan dat die kist weer terug gaat naar de werkplaats? Volgens Schiphol.nl wordt de vlucht nu door een andere kist uitgevoerd, althans uitgevoerd ... , die lijkt geheel niet te vertrekken (status gate open)? lol gate closed, ze lezen mee O-)

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 20-04-2017 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
http://www.iberia.com

Iberia heeft hun domeinregistratie laten verlopen 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Evianon schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:00:
http://www.iberia.com

Iberia heeft hun domeinregistratie laten verlopen 8)7 :P
Hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:43
snel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:31
Te laat :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X6AlPOitD2CkqHwDLlKEf4no/thumb.png

Wat een afgang. Ik wil zelf volgende week nog weg met de kinderen, maar dat gaat dus niet van deze luchthaven gebeuren. Iedereen en zijn moeder waarschuwt hier al 2 jaar voor en ze doen helemaal niks. Dan bouwen ze er een vertrekhal bij, maar verdelen ze het personeel zodat er onder de streep 0 effect is :/

EDIT:

En wat plaatst Pruts BV op zijn website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UI5MR21XqLp3QQs597XQWiAb/thumb.png

En dan denk je dat dat het is, maar nee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x41GU0L4SCmay6jNeYNeNjmg/thumb.png

Enjoyable.....

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 20-04-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

PWM schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:37:
[afbeelding]

Wat een afgang. Ik wil zelf volgende week nog weg met de kinderen, maar dat gaat dus niet van deze luchthaven gebeuren. Iedereen en zijn moeder waarschuwt hier al 2 jaar voor en ze doen helemaal niks. Dan bouwen ze er een vertrekhal bij, maar verdelen ze het personeel zodat er onder de streep 0 effect is :/

EDIT:

[afbeelding]

[afbeelding]

Enjoyable.....
Dat tweede plaatje is helemaal geweldig! Security zorgt voor een enojyable en relaxing atmosphere inderdaad, vooral als je erdoor drie uur voor vertrek al op de luchthaven moet zijn. Ik gebruik deze smiley niet vaak, maar in dit geval krijgen ze er zelfs twee van me: :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij Gatwick, Stansted, Heathrow etc hebben ze ook zo'n gezamenlijke beveiliging. Maar daar is alles actief en bij LGW kunnen er 7 mensen tegelijk bakken vullen. Het is alleen klote als je koffer/tas apart gaat, dat is dan traag, maar is het op Schiphol ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:37
Probeer mijn vluchten altijd eerst vanaf DUS te plannen. Reisafstand is ongeveer hetzelfde en gaat altijd lekker soepel. Qua grootte niet te vergelijken uiteraard, en het geluk dat het gros van mijn reisdoelen vanaf DUS te bereiken is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:37:
[afbeelding]

EDIT:

[afbeelding]

[afbeelding]

Enjoyable.....
"Modern" moet je ze op zich mee geven. "Enjoyable" is natuurlijk complete bullshit.
alexbl69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:03:
Probeer mijn vluchten altijd eerst vanaf DUS te plannen. Reisafstand is ongeveer hetzelfde en gaat altijd lekker soepel. Qua grootte niet te vergelijken uiteraard, en het geluk dat het gros van mijn reisdoelen vanaf DUS te bereiken is.
Mja als 't qua reistijd 't een of 't ander is, dan moet je dat vooral doen maar ik woon in Amsterdam en dan is Schiphol toch qua tijd de meest voordelige optie, zelfs met wat wachttijd voor het securitytheater.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 20-04-2017 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

alexbl69 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:03:
Groot is ook maar relatief. In principe zijn de reizigersstromen best behapbaar als je ze goed verdeelt over de terminals en zones. Daarbij is een groot deel van de reizigers pure transit, dus die hebben een ander securitypoortje. Het is in dit geval puur een kwestie van personele ondercapaciteit. En dat mag je ze best aanrekenen.

Ik vlieg ook 100x liever op DUS, RTM of BRU. Maar ja, van daaruit bereik je vooral Europese bestemmingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 20-04-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
ugh morgen vlieg ik naar New York. Met Star Alliance. Dus geen SkyTeam Elite plus voordelen en security... Lekker drie uur van tevoren aanwezig zijn op schiphol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Vlieg nu regelmatig via DUS en BRU, voor mensen beneden de riolen maakt het voor de afstand vaak weinig uit.
Ben vooral teleurgesteld dat iedereen die regelmatig via AMS vliegt ziet wat er aan de hand was en ziet dat er niks aan gedaan wordt. Met de start van het hoogseizoen zal het eea alleen maar erger gaan worden.
Oplossing van Schiphol afgelopen week: laten we de Privium/SP lijn gebruiken als een fast line voor normale pax die hun vlucht dreigen te missen.

Pagina: 1 ... 34 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek