gambieter schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:14:
[...]
Die stennis wordt geschopt
nadat tijdens en nadat de man met geweld verwijderd wordt. Je draait nu oorzaak en gevolg om. In jouw voorbeeld komt de politie eerst de supermarkt in, grijpt je vast en als je dan niet meewerkt, zeggen ze "verzet zich tegen arrestatie, rammen maar".
Dat zou kunnen, ik zie het begin van het gedoe niet op de film. Maar ook al is dat inderdaad zo, dan nog komt dat op het bordje van de geweldpleger en niet diegene die assistentie gevraagd heeft.
Je hebt een erg verwrongen definitie van "redelijk". Het gaat meer richting een zum befehl, en men moet maar orders opvolgen. Dit is echter niet het leger.
Gelukkig maak ik niet uit wat redelijk is in dit geval, maar staat dat gewoon vast. En er is een heel grote kans dat dit wel degelijk onder redelijk valt. Dat het jou niet aanstaat is niet van belang.
Een gezagvoerder heeft nu eenmaal het recht iedereen te weigeren aan boord te komen/blijven. Daar is wel een gegronde reden voor nodig, maar dat staat los van het feit dat je een "bevel" dus in eerste instantie moet opvolgen om achteraf je schade te claimen.
Er is een groot verschil tussen het er mee eens zijn en de realiteit inzien.
Ben ik het eens met de manier van handelen? Nee, dat niet.
Was het, tot het moment van geweld een uitzonderlijke gebeurtenis? Nee, dit is het gevolg van de race to the bottom qua ticketprijzen.
Men verwacht ticketprijzen lager dan een treinkaartje, maar wel full service en beter voorwaarden. Dat gaat niet samen.
[
Voor 22% gewijzigd door
Fly-guy op 10-04-2017 19:23
]