Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Brilsmurfffje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:52:
[...]

Sorry maar United heeft hier gewoon een punt, het zal wel weer iets vulgairs zijn waarbij je heel duidelijk de contour van de billen ziet of van de voorkant.
Als we een legging als vulgair gaan beschouwen kunnen we direct ook tight ass jeans verbieden. Waar trek je de grens?
gambieter schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:26:
Bierbuik? Doe maar een corset om.
_O-

En Delta Airlines kon het niet laten om een grapje te maken:
"Flying Delta means comfort," Delta (DAL) tweeted. "That means you can wear your leggings."
https://twitter.com/Delta/status/846393226890280966

[ Voor 52% gewijzigd door XWB op 29-03-2017 22:21 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Wellicht off-topic (excuses) maar weet iemand of de P3 bus op Schiphol last heeft van de problemen met de Schipholtunnel?

[ Voor 5% gewijzigd door Thijs8472 op 29-03-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Thijs8472 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:26:
Wellicht off-topic (excuses) maar weet iemand of de P3 bus op Schiphol last heeft van de problemen met de Schipholtunnel?
Vandaag reed hij in ieder geval. Sowieso opvallend, die weg is helemaal niet druk, terwijl je vanaf afrit A9 zo in 4 minuten op Schiphol bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
Dank, en vandaar mijn vraag, ik zou verwachten dat die weg ook potdicht zou staan. Maar geen slapende honden wakker maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:37:
[...]

Vandaag reed hij in ieder geval. Sowieso opvallend, die weg is helemaal niet druk, terwijl je vanaf afrit A9 zo in 4 minuten op Schiphol bent.
Dat was toen met de marechaussee controles ook zo. Snelweg stond vast, deze weg reed, inclusief de controle, vrijwel geheel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dus ik was niet de enige die aan deze sluiproute dacht. Niet nodig gehad (en dus niet gebruikt) omdat ik meestal met de trein reis en terug meestal via de A2, maar met een paar keer vanuit Rotterdam op P3 parkeren en dan bij de uitgang borden richting Amsterdam zien, is het vrij logisch. Daarna nog een keer voor de zekerheid op Google Maps kijken maakte het af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Weet iemand of men het Delta systeem ooit nog aan AF/KLM gaat koppelen?

Het is zo irritant dat ik 2 sites moet bijhouden om mijn trips te bekijken. Als ik naar de US ga, stap ik meestal over op Delta vluchten.

Ik heb geboekt van Madrid naar Miami met Air Europa en die staat er ook direct netjes bij. Alleen de vlucht Miami-ATL kan ik dan weer niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zag net, toen ik onderweg naar huis was, bij Breda International Aiport een viertal dubbeldekkertjes opstijgen in iets wat wel heel erg op een formatie leek. Kan alleen niet vinden wat daar de reden voor is, is daar een evenement gaande oid? Op de sites enzo zie ik namelijk niks...

Kon helaas geen foto oid maken, had ff mijn aandacht op de weg nodig...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:05:

Het is zo irritant dat ik 2 sites moet bijhouden om mijn trips te bekijken. Als ik naar de US ga, stap ik meestal over op Delta vluchten.

Ik heb geboekt van Madrid naar Miami met Air Europa en die staat er ook direct netjes bij. Alleen de vlucht Miami-ATL kan ik dan weer niet zien.
Ik denk niet dat Delta ooit op Amadeus gaat overstappen... Dat heeft een veel kleiner marktaandeel in de VS. Weinig kans toe dus.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weer eens wat anders, er is een voor Nederland historisch relevant vliegtuig teruggevonden, namelijk het eerste toestel dat op 5 mei 1945 landde op de Stadionkade in Amsterdam, een Taylorcraft Auster verkenner/verbindings-vliegtuig :)

Zo'n apparaat dus (dit is niet het teruggevonden vliegtuig, maar een soortgelijk toestel):

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/Auster.aop9.tw511.arp.jpg/1024px-Auster.aop9.tw511.arp.jpg
Het tweepersoonsvliegtuigje dat op 5 mei 1945 verzetsstrijder majoor Kamphuis oppikte van een zandvlakte op de Stadionkade in Amsterdam is teruggevonden.

Het in het geniep oppikken van Kamphuis, die waarschijnlijk belangrijke informatie bezat, is voor velen een van de eerste tekenen geweest van de op handen zijnde bevrijding van de stad. Nederland was op het moment dat het toestel (een tweepersoons Auster met dubbele brandstoftank) in Zuid landde officieel al bevrijd, maar in Amsterdam en omgeving waren de Duitsers toen nog niet weg.

Een dag later landde de Auster nogmaals op de Stadionkade, nog voor de intocht van de geallieerden in de stad.

Arno van der Holst - 'altijd op zoek naar vliegtuigen met een goed verhaal' - vond het toestel van Britse makkelij vorig jaar min of meer per toeval tijdens een zoektocht in een loods ergens in Noord-Holland. "Ik wist wel dat in die loods een Auster stond, maar niet dat dat vliegtuigje dit verhaal aan zich had kleven," zegt de oud-directeur van luchtvaartmuseum Aviodrome in Lelystad. "Dat heeft de huidige eigenaar me allemaal verteld."

De Auster - normaliter ingezet voor verkenningsvluchten - is na zijn diensttijd eigendom geweest van verschillende particulieren en heeft ook nog jarenlang gevlogen. Met wat minimale aanpassingen zou het toestel volgens Van der Holst nu ook weer de lucht in kunnen. "Het is echt nog in verbluffend goede staat, een soort tijdscapsule." De huidige eigenaar had alle originele logboeken nog in bezit.

De Auster komt op 5 mei naar het Museumplein, waar het tijdens de grootste Vrijheidsmaaltijd van Amsterdam tentoongesteld wordt voor publiek. Hoewel de huidige eigenaar uiterst zuinig op zijn vliegtuig is, wordt het met zijn medewerking nu opgeknapt en toonbaar gemaakt.
Zie http://www.parool.nl/amst...g-teruggevonden~a4480895/

Afbeeldingslocatie: http://static1.persgroep.net/parool/image/02515459-717b-47ce-aded-4cd1183028ee?width=664&height=374

Foto van de tweede landing:

Afbeeldingslocatie: http://static1.persgroep.net/parool/image/ef384460-ed33-4c02-97ec-ef74f042bbb9?width=664&height=374

Het toestel zou dus nog in goede conditie zijn, hopelijk wordt hij dan ook weer vluchtwaardig gemaakt :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44

Grouchy

meep meep

PWM schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:05:

Met de uitrol vorig jaar van SNAPP en AXIS is de kans behoorlijk klein.
Denk toch dat een AF/KLM beperking is; wanneer ik een 006 ticket koop bij Delta staan ze er altijd allemaal gewoon bij ter inzage.
Maar uiteindelijk ben je wanneer je stoelen gaat selecteren & zodra de vluchten onder airport control komen toch vaak bezig met andere apps/websites.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Mij is opgevallen dat een dag of twee van de toveren mijn KL tickets ook in de Delta App verschijnen. Mijn KL tickets worden geboekt met m'n Delta Skymiles nummer, kan ze meteen zien in de KL App en een dag of twee van te voren ook in de Delta App.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44

Grouchy

meep meep

Een dag of twee van te voren? Wat raar. Zodra de phone agent van de Diamond desk verteld dat ze uitgegeven zijn staan ze er hier in, gewoon maanden van te voren. In fact ze verschijnen op de website/app op het moment dat je phone agent van de Diamond medallion desk ermee bezig is nog voordat ze geissued worden.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:53
Enorme drukte vanochtend op Schiphol bij vertrekhal 1. De rij voor Security stond tot voorbij de boardingpass-poortjes. Ze leken ook erg streng op elektronica, ik moest zelfs de adapter van mijn MacBook uit m'n tas halen. Alsnog verdween vervolgens ruim meer dan de helft van alle tassen achter de glazen wand voor een extra controle... Zo ook die van mij waarbij mijn spiegelreflex (waar ik al jaren mee reis) nu werd aangeduid als reden voor extra controle en met het verzoek deze voortaan ook uit de tas te halen? Ze veranderen nu echt wekelijks van regels daar lijkt het...

Inmiddels ook al meer dan 20 minuten vertraging, hadden om 7:00 moeten vertrekken maar staan nog steeds bij de gate vanwege 'een drukte in het uitgaande vliegverkeer'. Boarden was echter ruim op tijd en de deuren waren 20 minuten voor vertrek al dicht. Swiss deelt gelukkig wel chocola uit 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De Boeing 787-10 maakt momenteel haar allereerste vlucht:
https://www.flightradar24.com/BOE1/ce93933

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8QAw3fXcAE0dGs.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8QKfaVXoAAPADF.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8QC8yNUIAELHdH.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8QEPzKXoAAiD_1.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8QCudzVoAAhM2w.jpg:large

[ Voor 72% gewijzigd door Piet91 op 31-03-2017 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eindelijk een 787 die in proportie is B-) De 8 is te klein en dik, de 9 komt al een beetje in de buurt maar deze is het beste gelukt. Al is het nog geen A350.

Vandaag ook de eerste vlucht van de A319NEO. En gisteren de Embraer 195-e2 (al stond dat laatste ook al ergens tussen alle verhalen over tickets boeken/prijzen/miles in dit topic)

Overigens ook interessant nieuws uit Polen waar in Warschau Ryanair SUN is opgericht. Aparte divisie van Ryanair (weet niet of ze ook onder een andere AOC gaan vliegen) die met 5x 738's charters gaan vliegen met WAW als basis.

[ Voor 10% gewijzigd door Thetallguy op 31-03-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Knopsje schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:22:
Enorme drukte vanochtend op Schiphol bij vertrekhal 1. De rij voor Security stond tot voorbij de boardingpass-poortjes. Ze leken ook erg streng op elektronica, ik moest zelfs de adapter van mijn MacBook uit m'n tas halen. Alsnog verdween vervolgens ruim meer dan de helft van alle tassen achter de glazen wand voor een extra controle... Zo ook die van mij waarbij mijn spiegelreflex (waar ik al jaren mee reis) nu werd aangeduid als reden voor extra controle en met het verzoek deze voortaan ook uit de tas te halen? Ze veranderen nu echt wekelijks van regels daar lijkt het...

Inmiddels ook al meer dan 20 minuten vertraging, hadden om 7:00 moeten vertrekken maar staan nog steeds bij de gate vanwege 'een drukte in het uitgaande vliegverkeer'. Boarden was echter ruim op tijd en de deuren waren 20 minuten voor vertrek al dicht. Swiss deelt gelukkig wel chocola uit 8)
Vrouw vandaag afgezet voor US trip en die deed er bijna 1 1/2u over van afzetten tot gate. Dramatisch slecht. Helemaal omdat veel mensen "te laat" op het vliegveld zijn waardoor er nogal wat mensen voordringen/voorvragen. Beetje jammer dit altijd. Gaat het premium gevoel (whatever that might be) van KLM/Schiphol vliegen toch wel behoorlijk onderuit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

https://www.corendon.nl/febo

_O- _O-

leuk bedacht voor dit jaar :P

[ Voor 28% gewijzigd door mrsar op 31-03-2017 18:07 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Drone op 20 meter van Airbus bij Heathrow.

Het vliegverkeer rond de Britse luchthaven Heathrow heeft de afgelopen maanden weer enkele bijna-ongevallen gehad door drones die in de buurt van passagierstoestellen vlogen. In een geval zat er nog maar 20 meter tussen een onbemand vliegtuigje en een Airbus 320, aldus een Brits rapport dat vrijdag naar buiten werd gebracht.

Het passagiersvliegtuig was in oktober bezig met de landing toen de piloot tot zijn grote verbazing de drone op 20 meter en binnen de spanwijdte van het toestel voorbij zag komen. Het was slechts een kwestie van "voorzienigheid" aldus de rapporteurs dat een botsing uitbleef. Het ging volgens het rapport om een zelf in elkaar gezet vliegtuigje.

In een ander geval zag de gezagvoerder van een A320 op 1000 meter hoogte een drone op 50 meter afstand. Ook meldde een piloot dat hij een drone zag op meer dan 3 kilometer hoogte. De eigenaren van de drones werden niet gevonden.

Bij elkaar registreerden de onderzoekers twee incidenten in de meest ernstige A-categorie. Piloten denken dat een botsing met een drone catastrofale gevolgen kan hebben voor een vlucht.
Idioten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 22:30
Oef, dit kan je ook gewoon gebeuren:

Maar gelukkig liep het goed af.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
https://twitter.com/emirates/status/847901373043814400

Emirates unveils plans for world’s largest commercial aircraft. The triple-decker APR001 includes a swimming pool, games room, gym & park.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8RWiWpXsAAD25X.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8RWjRZXoAA7x_w.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8RWkERXsAALDRZ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

El Jefe schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:52:
[...]

https://twitter.com/emirates/status/847901373043814400

Emirates unveils plans for world’s largest commercial aircraft. The triple-decker APR001 includes a swimming pool, games room, gym & park.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
In Dubai is het zeker al 1 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

downtime schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:05:
[...]

In Dubai is het zeker al 1 april?
Oost, zon.... ja. Daarnaast is Het een traditie om ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

Garyu

WW

Leuk bedacht hoor, met APR001 :D

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Helaas, helaas, de kortste commerciele vliegroute ter wereld is niet meer (per 14 april dan).
De kleine luchtvaartmaatschappij People's Viennaline, die in november 2016 de kortste internationale lijnvlucht startte, trekt de stekker al weer uit de route. De maatschappij vliegt van het Zwitserse St. Gallen-Altenrhein naar het Duitse Friedrichshafen en door naar Keulen. Het eerste segment bedroeg welgeteld vier minuten in de lucht.

Volgens Daniel Steffen, CEO van People's Air Group, is er alles aan gedaan om het aantal passagiers op de route te verhogen, maar het beoogde resultaat werd niet behaald. In maart maakten 2.300 mensen nog gebruik van de route,

De bijzondere route trok in november op de openingsvlucht zoveel aandacht dat een Embraer 170 van stal werd gehaald om de vlucht uit te voeren. Normaal gesproken wordt een van het Nederlandse Denim Air gehuurde Embraer ERJ-145 gebruikt op de route.

Door de korte periode in de lucht moeten de piloten al voor vertrek ook de landingsprocedure doorlopen, waardoor de route ook voor hen vrij uitzonderlijk is.

Op 14 april vindt de laatste vlucht plaats.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ter-wereld-alweer-gestopt

Een vlucht van 4 minuten is natuurlijk ook een tikje idioot...

Mbt het vetgemaakte stukje: hoe moet ik dat zien? Doen ze tegelijkertijd de start- en landings-checklists etc?

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 01-04-2017 08:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de goede orde : die 4 minuten is iets minder belachelijk dat het lijkt. Hij vliegt over een meer, waar je met de auto een uur over doet.

Nog steeds relatief weinig natuurlijk, maar dit 4 minuten lijkt wat gekker dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:32:
Mbt het vetgemaakte stukje: hoe moet ik dat zien? Doen ze tegelijkertijd de start- en landings-checklists etc?
Dat lijkt me niet, maar een zogenaamde "landingsprocedure" bestaat naast checklists uit het weer van je bestemming opvragen, de computer instellen en een briefing geven. En dat kan (grotendeels) voor vertrek al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fly-guy schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:45:
[...]
Dat lijkt me niet, maar een zogenaamde "landingsprocedure" bestaat naast checklists uit het weer van je bestemming opvragen, de computer instellen en een briefing geven. En dat kan (grotendeels) voor vertrek al.
Wat dacht je van contact opnemen met ATC van bestemming dat je binnen afzienbare tijd wenst te landen :? De landingsbaan moet in dit geval al toegewezen zijn voor je begint met opstijgen.

Dit lijkt me overigens een uitzonderlijk geval in dat je bij problemen bij de start na het opstijgen beter door kunt vliegen naar de bestemming dan een rondje maken en weer op de luchthaven van vertrek landen (dat rondje kost al gauw een minuut langer ;) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Thetallguy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:41:
Vandaag ook de eerste vlucht van de A319NEO. En gisteren de Embraer 195-e2 (al stond dat laatste ook al ergens tussen alle verhalen over tickets boeken/prijzen/miles in dit topic)
En deze maand krijgen we de eerste vlucht van de C919, mits er geen verdere delays zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
KLM waarschuwt voor topdrukte deze zomer op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij vraagt Schiphol in een brandbrief om meer maatregelen om lange wachtrijen te voorkomen.

Volgens KLM heeft Schiphol meer vluchten toegelaten dan de luchthaven aankan. Daardoor is het nu al heel druk bij het inchecken, de bagage-afhandeling en de douane. Het is niet de eerste keer dat KLM aan de bel trekt.

Schiphol bevestigt dat het een drukke zomer wordt. "Het aantal passagiers blijft stijgen. Wij bereiden ons daar, zoals elkaar jaar, goed op voor", zegt een woordvoerder. Een van de maatregelen die Schiphol heeft genomen is het openen van een nieuwe, tijdelijke, vertrekhal. Deze wordt maandag in gebruik genomen.

KLM neemt zelf ook maatregelen. Zo worden extra uitzendkrachten opgeleid, zodat ze direct inzetbaar zijn wanneer dat nodig is. Ook worden er extra mensen ingezet die passagiers sneller kunnen laten uitstappen.

Schiphol maakt zich zorgen over lange wachtrijen bij de paspoortcontrole. De luchthaven heeft dat onder de aandacht van de politiek gebracht. Volgens Schiphol is het belangrijk dat het nieuwe kabinet snel geld beschikbaar stelt voor extra capaciteit bij de Koninklijke Marechaussee.

De vereniging Nederlands Cabinepersoneel ziet dat door de lange rijen mensen geïrriteerd aan boord stappen, wat de sfeer aan boord niet bevordert. De vereniging vindt dat Schiphol op alle fronten meer personeel zou moeten aannemen.
Bron: http://nos.nl/artikel/216...opdrukte-op-schiphol.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:45
Voor diegene die nog willen kijken hoe de MD-11 er nu bij staat in deze videoclip zie je ze af en toe voorbij komen, samen met nog meer blauws:

je mag je geluid uit zetten :+

[ Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 01-04-2017 13:19 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog eentje, in de lucht deze keer:

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/NyNdR_C8Rf2iVUQAAAlbk.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Paspoortcontrole vooral ja, en dan met name het land in. (Uit staan er nu ook rijen maar aannemelijkerwijs is binnenkort die uitbreiding van de self-service kiosks geregeld en dan zou dat goed moeten gaan.) Aankomen op Schiphol na een vlucht van weetikhoeveel uur met een tijdsverschil van dezelfde orde van grootte en dan eerst nog twee uur in de rij moeten staan omdat de KMar 't niet voor elkaar krijgt om genoeg mensen in te zetten is echt ronduit kut.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-09 11:53
CyBeR schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:50:
[...]

Paspoortcontrole vooral ja, en dan met name het land in. (Uit staan er nu ook rijen maar aannemelijkerwijs is binnenkort die uitbreiding van de self-service kiosks geregeld en dan zou dat goed moeten gaan.) Aankomen op Schiphol na een vlucht van weetikhoeveel uur met een tijdsverschil van dezelfde orde van grootte en dan eerst nog twee uur in de rij moeten staan omdat de KMar 't niet voor elkaar krijgt om genoeg mensen in te zetten is echt ronduit kut.
Waarom moet dat hier überhaupt nog met mensen terwijl dat in vrijwel elk ander Europees land gewoon met automatische poortjes kan. En waarom kan dat uit wel en in niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 19:55

Rannasha

Does not compute.

Freee!! schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:40:
[...]

Wat dacht je van contact opnemen met ATC van bestemming dat je binnen afzienbare tijd wenst te landen :? De landingsbaan moet in dit geval al toegewezen zijn voor je begint met opstijgen.
Normaal gesproken neem je enkel contact op met de ATC in de sector waar je vliegt en niet met de sectoren die je nog gaat bezoeken. ATC wordt op de hoogte gesteld van de vlucht aan de hand van het vluchtplan dat wordt ingediend (dit doet de luchtvaartmaatschappij, niet de piloot).

In dit specifieke geval, St Gallen -> Friedrichshafen praat de piloot eerst met de toren van St Gallen, schakelt daarna over naar de luchtverkeersleider van het lagere luchtruim, die zit in de ACC (area control center) van skyguide in de buurt van Zurich. Die regelt de oversteek over het meer en de approach control bij Friedrichshafen (skyguide is verantwoordelijk voor een deel van het Duitse luchtruim bij de Zwitserse grens). Tenslotte neemt de toren van Friedrichshafen het over.

Uiteindelijk maakt het niet bijzonder veel uit dat men in Friedrichshafen pas minuten voor tijd de definitieve aankomsttijd te weten krijgt. Het is geen drukke luchthaven waar continu vliegbewegingen plaatsvinden, dus het hoeft niet zo heel erg strak geplanned te worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:32:
Helaas, helaas, de kortste commerciele vliegroute ter wereld is niet meer (per 14 april dan).

Een vlucht van 4 minuten is natuurlijk ook een tikje idioot...
Westray - Papa Westray bestaat toch nog gewoon?

https://www.google.nl/fli...-04-21;e:1;sd:1;t:f;sp:..

Die kan je retour vliegen in die 4 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Evianon schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:19:
[...]

Waarom moet dat hier überhaupt nog met mensen terwijl dat in vrijwel elk ander Europees land gewoon met automatische poortjes kan. En waarom kan dat uit wel en in niet?
In kan ook hoor, volgens mij als je aankomt bij de H-gates kom je de automatische paspoortcontroles (voor EU paspoorthouders) tegen.

Ik kon trouwens laatst in Singapore bij het betreden van het vliegveld (dus om uit Singapore te gaan) de lokale rij gebruiken, daar de camera inkijken en mijn rechterduim als vingerafdruk laten scannen - binnen 20 seconden was ik er door heen. Dit is dus eigenlijk de SG queue maar EU paspoorthouders mogen daar ook door gaf iemand aan, mits er bij aankomst een vingerafdruk is afgenomen.

[ Voor 31% gewijzigd door El Jefe op 01-04-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Thetallguy schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:16:
[...]
Westray - Papa Westray bestaat toch nog gewoon?

https://www.google.nl/fli...-04-21;e:1;sd:1;t:f;sp:..

Die kan je retour vliegen in die 4 minuten.
Maar is dat ook een commerciële route :? Je link doet het niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Flightradar24 heeft overigens een nieuwe app gelanceerd deze week.
Er zitten een aantal features bij die ik miste zoals vluchtgeschiedenis en vluchtgeschiedenis van specifieke toestellen en playback van vluchten.

Wel zijn features gekoppeld aan je subscribtion plan maar dat zit bij mij gelukkig wel goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:17
Piet91 schreef op zondag 2 april 2017 @ 01:15:
Flightradar24 heeft overigens een nieuwe app gelanceerd deze week.
Er zitten een aantal features bij die ik miste zoals vluchtgeschiedenis en vluchtgeschiedenis van specifieke toestellen en playback van vluchten.

Wel zijn features gekoppeld aan je subscribtion plan maar dat zit bij mij gelukkig wel goed. :P
Helemaal een nieuwe app of gewoon een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:29
upclocker schreef op zondag 2 april 2017 @ 01:17:
[...]

Helemaal een nieuwe app of gewoon een update?
Ligt er aan welke app je gebruikt. Ze hebben één van hun apps een update gegeven, de rest staat niet meer in de App Store/Play Store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, dat is wel een lullige fuck-up ja :P

Valt me nog mee dat ze de crew + passagiers hebben laten gaan en niet hebben afgevoerd naar een dwangarbeidskamp voor heropvoeding oid :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Originele site postte het op 1 april.... Ik geloof het niet, helemaal niet omdat de laatste zin ook nog even specifiek 1 April noemt:
He says he returns to the U.S. April 1 via regular commercial service.
Het lijkt me te sterk voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, de gok maar genomen. Moest mijn vlucht naar Nieuw-Zeeland toch maar eens boeken, mezelf getracteerd op business class met Korean Air. Ga vast oefenen in het klagen over de macademia nootjes :+

Heb een raamstoel op het bovendek van de 747-8 van LHR>ICN en ICN>LHR, met de nieuwe businessclass stoelen waar ze staggered zijn opgesteld, zodat je ook naar het gangpad kan zonder over de persoon aan het gangpad heen te moeten stappen :) .

Jammer dat ze het vliegtuig op de ICN>AKL route hebben vervangen, toen ik een tijdje terug keek was dat ook de 747-8, maar nu is het een 777-300ER met de oude businessclass layout (2-3-2) en niet staggered. Ook niet perfect plat. Maar dat was eigenlijk bij alle betaalbare maatschappijen, het BC product op de route naar NZ was niet echt het je dat. Dus daar maar een gangpad stoel van de 2-rij. Edit: na wat verder lezen over de 777-300ER BC, toch maar raamstoel gekozen; de gangpadstoelen hebben geen enkele privacy. Dan maar over de buurman of buuv heen stappen, zijn of haar probleem ;)

Nu nog wel even een airport hotel of zo zoeken op ICN, ik heb 19u40 overstap daar. En zo lang ga ik niet in de lounge zitten :+ (en het is van 17:45 tot 13:25 volgende dag ;) ).

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 03-04-2017 02:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 3 april 2017 @ 01:54:

Nu nog wel even een airport hotel of zo zoeken op ICN, ik heb 19u40 overstap daar. En zo lang ga ik niet in de lounge zitten :+ (en het is van 17:45 tot 13:25 volgende dag ;) ).
Toen ik met Korean Air van Hong Kong naar Tashkent vloog (business) had ik ook zo'n lange transfer, toen is me door Korean Air een verblijf in het nabijgelegen Hyatt aangeboden, ik zou je aanraden om dat eens te checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Vandaag een minuut of 50 in de rij gestaan voor de security op schiphol (T1) . Iemand enig idee wanneer die tijdelijke vertrekhal in gebruik wordt genomen??

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
TMoose schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:45:
Vandaag een minuut of 50 in de rij gestaan voor de security op schiphol (T1) . Iemand enig idee wanneer die tijdelijke vertrekhal in gebruik wordt genomen??
Morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:30:
Iets voor de Schiphol spotters.
Kennen we dit toestel nog?

[afbeelding]

AeroMexico vliegt momenteel nog driemaal per week met de Boeing 787-8 naar Schiphol.
(vertrek in Mexico op zondag, woensdag en vrijdag, 2 minuten voor middernacht; aankomst op Schiphol de volgende dag om 18:00 uur)

Vanaf 2 april komt er een vierde vlucht (vertrek maandagavond, aankomst dinsdagavond), vanaf 4 mei vijf wekelijkse vluchten (vertrek donderdagavond, aankomst vrijdagavond) van vanaf 16 juni dagelijkse vluchten.

Vanaf 2 april zal AeroMexico geleidelijk de 787-8 vervangen door de grotere 787-9.
Vanaf 20 mei zal deze dagelijks naar Amsterdam komen.
Dit betekent dus ook dat we bovenstaande kist op Schiphol kunnen verwachten.
Dit zorgt ook voor een verhoging van de capaciteit; van 32 business naar 36 en 211 economy naar 238;
totaal van 243 naar 274 stoelen.
Voor de spotters; dit toestel is momenteel onderweg naar Schiphol met een verwachte aankomsttijd van 17:50 uur. Vertrek staat gepland voor 22:25 uur.

Dit is de eerste keer dat de 787-9 met Quetzalcoatl livery naar Amsterdam komt.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/9/3/773880.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
Vandaag van AMS naar OSL met KLM geen wrap maar een plakje crematiecake, verlate 1 april grap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Thijs8472 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:54:
Vandaag van AMS naar OSL met KLM geen wrap maar een plakje crematiecake, verlate 1 april grap?
Wees blij. Beter dan het bruine broodje kaas. Maar inderdaad, met wat ze tegenwoordig ronddelen, kunnen ze beter niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Als je een KLM vlucht met Thalys leg koopt, telt dat dan als 2 vluchten in FB?

Daarnaast lees ik:
You can pick up your train ticket with reserved seats by showing your KLM ticket and valid proof of identity at special desks at your departure station. You can pick up your ticket from 2 hours prior to the train departure time.
Heeft iemand hier ervaring mee op Antwerpen? Gaat mij dit veel tijd kosten? Jammer dat je treinticket niet gewoon in de app terecht komt - nogal onhandig op deze manier.
PWM schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:11:
[...]
Wees blij. Beter dan het bruine broodje kaas. Maar inderdaad, met wat ze tegenwoordig ronddelen, kunnen ze beter niets doen.
Als ik een vroege vlucht heb ben ik vaak wel blij met mijn broodje. Was laatst dan ook niet blij toen ik een plak cake kreeg ipv een broodje.

[ Voor 27% gewijzigd door swtimmer op 04-04-2017 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:52:
Als je een KLM vlucht met Thalys leg koopt, telt dat dan als 2 vluchten in FB?
Ja.
Heeft iemand hier ervaring mee op Antwerpen? Gaat mij dit veel tijd kosten? Jammer dat je treinticket niet gewoon in de app terecht komt - nogal onhandig op deze manier.
Nee, dat kost je ongeveer 5 minuten (als er geen rij staat, wat volgens mij niet zo'n punt is daar.)
Als ik een vroege vlucht heb ben ik vaak wel blij met mijn broodje. Was laatst dan ook niet blij toen ik een plak cake kreeg ipv een broodje.
Plak cake/broodje/wrap ligt volgens mij voornamelijk aan de lengte van de vlucht.
Heb een raamstoel op het bovendek van de 747-8 van LHR>ICN en ICN>LHR, met de nieuwe businessclass stoelen waar ze staggered zijn opgesteld, zodat je ook naar het gangpad kan zonder over de persoon aan het gangpad heen te moeten stappen :) .
Daar heb ik gisteren even mee gevlogen, zij het dan in een 77W (CTS-ICN):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TV5g8D8.jpg
Zit best prima. D'r zat niemand naast me dus ik heb 't privacypaneel omlaag gelaten en het scherm van de stoel naast me gebruikt als airshow :)
De Prestige Class lounge van KAL op ICN is niet zo spannend idd, dus doe dat vooral niet. Je hoeft niet per se op het vliegveld een hotel te hebben -- met de A'REX ben je in 58 minuten op Seoul Station. (Of minder met de Express maar die is duurder en rijdt minder vaak.)

Ik heb mijn overstaptijd van plm. 8u gebruikt om even de stad in te gaan. Kwam om ongeveer 18u aan en vlucht naar AMS vertrok om 0:55.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 04-04-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ik kreeg laatst bij klm een beetje warme pasta heen naar Valencia,terug weet ik even niet meer.....kan best lasagna geweest zijn....ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:04:
[...]

Plak cake/broodje/wrap ligt volgens mij voornamelijk aan de lengte van de vlucht.

[...]
Klopt volledig:
- Op vluchten tot 45 minuten serveren we een zoete en een hartige snack.
- Op vluchten tot 120 minuten serveren we, afhankelijk van het tijdstip, sandwiches met verschillende soorten beleg, een wrap of een zoete en hartige snack.
- Op vluchten langer dan 120 minuten bieden we u een warme snack of een zoet gebakje.

https://www.klm.com/trave...g_in_economy_class.htm#p2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Airbus presenteert horrorcabine: elf stoelen op een rij in A380
Airbus biedt vanaf nu officieel de optie om de Airbus A380 te laten voorzien van elf stoelen op een rij in Economy Class. Het is één van de manieren om meer passagiers in het vliegtuig te stoppen, die Airbus op de Aircraft Interiors Expo presenteerde.

Eerder al kwam Airbus met het idee om de grote trap voorin de A380, die van de begane grond naar het tweede passagiersdek leidt, te verkleinen. Daardoor is ruimte voor twintig passagiers extra. Ook door een aanpassing te doen aan de rustruimte voor de bemanning, de trap achterin te verkleinen én door in Business de opbergruimte in te krimpen moeten meer passagiers aan boord passen.

De meest gevreesde optie is het plaatsen van elf stoelen op een rij in Economy. Daardoor ontstaat een 3-5-3 stoelindeling, gescheiden door twee gangpaden. De doorgaans al drukke A380’s krijgen er daardoor alleen al meer dan twintig stoelen extra bij.

Standaard heeft de A380 tien stoelen op een rij in Economy, in een 3-4-3 configuratie. Welke airline als eerste elf op een rij durft te introduceren is nog niet duidelijk. Eerder schakelden veel van hen al over van negen naar tien stoelen per rij op de Boeing 777, waaronder KLM en Emirates.

Meer nieuws over de Iraanse mega-orders, dit keer Boeing en niet voor Iran Air, maar voor Iran Aseman Airlines
Boeing heeft een verkoopovereenkomst gesloten met Iran Aseman Airlines voor dertig 737 MAX-toestellen. Met de bestelling is een waarde van drie miljard dollar gemoeid. De toestellen moeten in 2022 geleverd worden.

Naast een vaste order voor dertig toestellen nam Iran Aseman Airlines een optie op nog eens dertig vliegtuigen.

Sinds het opheffen van het handelsembargo met Iran slaan Iraanse luchtvaartmaatschappijen groot in bij Boeing, Airbus, ATR en Embraer om de zwaar verouderde luchtvloot in het land te vervangen.
Zie http://www.luchtvaartnieu...-aan-iran-aseman-airlines

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:03
Nou, de gok maar genomen. Moest mijn vlucht naar Nieuw-Zeeland toch maar eens boeken, mezelf getracteerd op business class met Korean Air. Ga vast oefenen in het klagen over de macademia nootjes :+

Jammer dat ze het vliegtuig op de ICN>AKL route hebben vervangen, toen ik een tijdje terug keek was dat ook de 747-8, maar nu is het een 777-300ER met de oude businessclass layout (2-3-2) en niet staggered. Ook niet perfect plat. Maar dat was eigenlijk bij alle betaalbare maatschappijen, het BC product op de route naar NZ was niet echt het je dat. Dus daar maar een gangpad stoel van de 2-rij. Edit: na wat verder lezen over de 777-300ER BC, toch maar raamstoel gekozen; de gangpadstoelen hebben geen enkele privacy. Dan maar over de buurman of buuv heen stappen, zijn of haar probleem ;)

Doet Korean niet meer aan gratis hotels bij een layover?

http://www.flyertalk.com/...l-night-icn-included.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vraag me af of we dit een keer gaan zien en waar.
Op een handjevol toestellen na; zijn alle overgebleven orders voor Emirates.
En die zijn - voor zover ik weet - van het 11-abreast idee afgestapt.
Misschien gaan we dit wel zien op de ex-Malaysia A380's en je zou bijna AF er voor aan zien om dit te doen (omdat die zich ook nog steeds aan het bedenken zijn wat te doen met hun A380's)

Die overige ideeën lijken mij ook meer bedoeld om her en der misschien nog een top up te krijgen dan nieuwe klanten. Want laten we eerlijk zijn; het probleem van de A380 is niet het aantal stoelen/passagiers dat die kan vervoeren.

Overigens nog steeds ruimer in de breedte dan 10-abreast in de 777 wat de normaalste zaak van de wereld is (geworden).

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 04-04-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De doorgaans al drukke A380’s krijgen er daardoor alleen al meer dan twintig stoelen extra bij.
Ik merk altijd maar weinig van de drukte in A380's. Heb niet het idee dat het erger is dan een 777, zeker omdat je toch per dek in/uitstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

380 is stukken aangenamer... 777 is echt een beestenbak :N

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ook even mijn ervaringen met de business class van KLM delen. Ben twee weken geleden naar Sint Maarten gevlogen met één van de A330-200's met de oude glijbaanstoelen. Eigenlijk viel het me nog niet eens tegen. Voor een nachtvlucht lijkt het me de hel maar voor een dagvlucht is het best goed te doen. Je hebt flink de ruimte, de stoel is breed en comfortabel, de A330 zelf is lekker stil en de service van het KLM-personeel was meer dan uitstekend. Nu was de cabine ook maar 2/3e gevuld, dus men had genoeg tijd, maar de verzorging was van zeer hoog niveau, het eten meer dan prima en ongeveer elk uur kwam men langs met een nieuwe snack (ijs, appeltaart, nootjes etc).

Grootste minpunt is misschien nog wel het gebrek aan privacy (maar again, op een dagvlucht niet zo boeiend) en de matige kwaliteit van het IFE. De selectie is vrij recent (hoewel niet zo groot), maar de kwaliteit van het scherm is belabberd, en het is ook een nadeel dat het opgeborgen moet worden in de armleuning. Dat zorgt ervoor dat je tijdens opstijgen en landen er geen gebruik van kunt maken. Het is dan ook maar goed dat deze toestellen binnenkort ook de nieuwe business class krijgen, want je kunt hier eigenlijk niet met droge ogen premium tarieven voor vragen.

Voor de terugweg zouden we met een Air France Airbus A340 terugvliegen via Parijs. Deze vlucht werd echter geannulleerd wegens een technisch defect. Dat verhaal is ook een hele rant op zich, want AF vond dat met een omboeking naar een vlucht 3 (!!) dagen later de zaak was opgelost. Gelukkig snapte de KLM-klantenservice ook wel dat wij het niet echt een optie vonden om met meer dan 70 uur vertraging thuis te komen (er zijn zaken zoals werk, vrije dagen, huisdieren etc) dus er werd een alternatieve route gevonden via Panama City - zo kom je nog eens ergens :)

Daarmee vond de terugvlucht plaats met een KLM 777-200 met de nieuwe world business class. Dit keer wel een nachtvlucht, en dat gaat op full flat een stuk beter dan op een angled seat. Ook op deze vlucht weer uitstekende service van het KLM-personeel: professioneel, vriendelijk, pro-actief en ondanks een volle cabine altijd snel beschikbaar. Eten was redelijk goed - maar duidelijk minder dan wat je vanuit Amsterdam meekrijgt, zeker het ontbijt - maar de IFE is nog steeds vrij beperkt en had bij zowel mijzelf als m'n reisgenote last van haperingen in beeld en geluid. De stoel zelf is prima, genoeg ruimte in de lengte en vrij zacht, maar je hebt door de 2-2-2 layout alleen in het midden directe toegang tot het gangpad. Als je alleen reist zou ik dus altijd kiezen voor een stoel in het midden.

Door de iets gedraaide opstelling heb je op de windowseat vrij veel privacy. Dat zorgt er dan ook wel voor dat sommige stoelen (ik had 1H) niet goed uitgelijnd zijn ten opzichte van het IFE-scherm. De reverse herringbone-layout die tegenwoordig populair is (en KLM ook gebruikt in de 787) is wat dat betreft een stuk fijner. Ook verstrekt KLM geen matrassen tijdens een nachtvlucht, en de inhoud van het verzorgingspakketje is van een dusdanig draconisch lage kwaliteit dat ze het net zo goed kunnen laten zitten. Er zijn nog een paar andere kleine dingetjes, zoals het feit dat de aansluiting voor de hoofdtelefoon rechts achter je zit, maar de kabel op de hoofdtelefoon binnenkomt aan de linkerkant. Je zit dus altijd met de nogal korte kabel voor je langs. De opbergruimte rechts zit ook meer achter je dan naast je, qua ergonomie is er soms niet heel goed over nagedacht. Het viel me verder op dat er al behoorlijk wat beschadigingen te vinden waren op de stoel, voor een toestel dat ongeveer anderhalf jaar geleden van het nieuwe interieur is voorzien.

Al met al best een prima ervaring, met name door de prettige service van de crew. Qua hard product valt er met wat kleine verbeteringen nog wel wat te winnen. De concurrentie met de betere ME en Asian carriers kan KLM niet aan - die investeringen zijn gewoon niet op te brengen - maar binnen Europa en US kan het er prima mee door. Zorg alleen dat je niet 's nachts in zo'n A330 terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:57:
Ik merk altijd maar weinig van de drukte in A380's. Heb niet het idee dat het erger is dan een 777, zeker omdat je toch per dek in/uitstapt.
Borromini schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:22:
380 is stukken aangenamer... 777 is echt een beestenbak :N
Dit is ook feitelijk correct. De A380 zit natuurlijk bovenin de lijst met meeste stoelen in een toestel maar in de huidige vorm is het simpelweg lang niet zo efficiënt ingericht als (bijvoorbeeld) de 777.

Ik had hier al een heel verhaal met cijfers en vergelijkingen opgeschreven maar dat werd wel erg saai en langdradig. Kort komt het op neer dat de maatschappijen per vierkante meter cabine veel meer stoelen in een 777 hebben zitten dan in een A380.

Zelfs de meest volgepropte A380 (de 615 stoelen tellende 2-class Emirates) is ruimer per stoel dan de gemiddelde 777.
Een 777-300ER zou (in dezelfde verhouding van 9% Business en 91% economy)
367 stoelen - 33 business en 334 economy - moeten hebben om dezelfde dichtheid te hebben.
Nou schommelen veel 777-300ER's wel rond dat totaal aantal stoelen maar veelal hebben ze meer business, vaak iets van premium economy en soms zelfs first class wat dus betekent dat de ruimte per stoel zelfs dus nog kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

A330 met NWBC was ook goed te doen,beetje zelfde als de 777 volgens mij,overdag is het inderdaad iets minder van belang, die seats hebben ook het scherm in de stoel voor je en niet raar uit de arm leuning.

en tja, verder is er een reden dat de meeste frequent flyers hier liever meer betalen om alles met AF en het land zelf (qua airports bv) proberen te ontwijken,3 dagen en ook nog eens als business klant...gewoon wauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:08

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

Vertrekhal 1 A is vanochtend geopend. Er zijn 4 security lanes waar er toen ik FF loerde 2 open waren, dus geen wachtrijen. Ook priority lanes etc buiten de 4. Dit is dus voor Schengen verkeer !!. Cu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
4 security lanes? Volgens Schiphol zelf zijn het er 6?
"De hal biedt de airlines ruimte voor het inchecken van reizigers en hun bagage. De nieuwe vertrekhal, die ongeveer 4000 vierkante meter is, heeft 22 incheckbalies, 6 security lanes, selfservice incheckzuilen, sanitaire voorzieningen en zitplaatsen. De Tijdelijke Vertrekhal is gebouwd op het dak van bagagehal Zuid en door een corridor verbonden met de bestaande vertrekhal 1. De hal krijgt de naam Vertrekhal 1 – balierij 1A. KLM, Lufthansa Group (Lufthansa, Austrian Airlines en SWISS) en LOT Polish Airlines gaan gebruik maken van de hal. De eerste passagiers zullen hier op 4 april vertrekken. De planning is dat de tijdelijke Vertrekhal tot eind 2019 blijft staan en na gebruik kan het gebouw eenvoudig worden gedemonteerd en hergebruikt. Ook de securityfilters kunnen later elders worden ingezet", aldus Jos Nijhuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:08

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

Yup, 4 voor het gepeupel en 2 priority. Sorry voor als het bericht niet duidelijk genoeg was... 4+ 2 = 6.

[ Voor 11% gewijzigd door BensPlace op 04-04-2017 16:57 . Reden: lezen ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:31:
A330 met NWBC was ook goed te doen,beetje zelfde als de 777 volgens mij,overdag is het inderdaad iets minder van belang, die seats hebben ook het scherm in de stoel voor je en niet raar uit de arm leuning.
Er zijn nog geen A330's met nieuwe WBC.
Daniel schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:19:de IFE is nog steeds vrij beperkt en had bij zowel mijzelf als m'n reisgenote last van haperingen in beeld en geluid.
Welke kist?
De stoel zelf is prima, genoeg ruimte in de lengte en vrij zacht, maar je hebt door de 2-2-2 layout alleen in het midden directe toegang tot het gangpad. Als je alleen reist zou ik dus altijd kiezen voor een stoel in het midden.
Je kunt vrij makkelijk vanaf de raamkant over de gangpadkant heenstappen, zelfs als die languit ligt te slapen. Is mijn ervaring tenminste.
Er zijn nog een paar andere kleine dingetjes, zoals het feit dat de aansluiting voor de hoofdtelefoon rechts achter je zit, maar de kabel op de hoofdtelefoon binnenkomt aan de linkerkant. Je zit dus altijd met de nogal korte kabel voor je langs.
Dat heb je alleen in stoelen D/G en H/K. Bij A/C zit die aansluiting aan de goede kant. (Geloof ik -- ik zit altijd in A en daar zit de aansluiting iig links bij het raam.)
De opbergruimte rechts zit ook meer achter je dan naast je, qua ergonomie is er soms niet heel goed over nagedacht.
Je telefoon/oplader/hoofdtelefoon inprikken in de daarvoor aanwezige sockets is idd enigszins een opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

CyBeR schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:52:
[...]

Er zijn nog geen A330's met nieuwe WBC.

[...]

Welke kist?

[...]

Je kunt vrij makkelijk vanaf de raamkant over de gangpadkant heenstappen, zelfs als die languit ligt te slapen. Is mijn ervaring tenminste.

[...]

Dat heb je alleen in stoelen D/G en H/K. Bij A/C zit die aansluiting aan de goede kant. (Geloof ik -- ik zit altijd in A en daar zit de aansluiting iig links bij het raam.)

[...]

Je telefoon/oplader/hoofdtelefoon inprikken in de daarvoor aanwezige sockets is idd enigszins een opgave.
ja weet niet precies hoe het heet maar in ieder geval 2-2-2 opstelling en een scherm in de stoel voor je en zover ik weet (lag) ging de stoel plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:59:
[...]

ja weet niet precies hoe het heet maar in ieder geval 2-2-2 opstelling en een scherm in de stoel voor je
Je bedoelt de AF NEV3-achtige stoelen:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5089/5376789014_baca984bcc_b.jpg

(Is geen NEV3 maar lijkt er op.) Is een angled-flat stoel. A333 en een tweetal A332 hebben ze.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 04-04-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ja die ja, het is geen NWBC maar ook niet die hele oude troep :P en was het nou wel al zeker of de NWBC in de a330 kwam? dacht dat het hierbij zou blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee de A330s worden ook voorzien van de nieuwe WBC (variant Diamond). Of ze ook een refit in Y krijgen is niet bekend geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:05:
Nee de A330s worden ook voorzien van de nieuwe WBC (variant Diamond). Of ze ook een refit in Y krijgen is niet bekend geloof ik.
Dat ook. En in de A330-200 worden 12 WBC stoelen geruild voor 25 economy.
Waarschijnlijk dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cMvwjS0.png

Zie: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

Gaat overigens in fases; eerst worden die J voor Y gewisseld en later worden pas de stoelen geruild voor nieuwe.

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 04-04-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
KLM Asia PH-BQH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:53
Nou de kogel is door de kerk: de koning krijgt tóch een nieuwe 737. Er waren volgens het artikel geen geschikte tweedehands modellen:
Het kabinet heeft er toch voor gekozen een nieuw regeringstoestel aan te schaffen. Het wordt een Boeing 737 Business Jet voor 89 miljoen euro. Het kabinet heeft de markt afgestruind naar een tweedehands toestel, maar geen van de aangeboden toestellen voldeed aan de eisen.
http://www.rtlnieuws.nl/n...-vliegtuig-voor-de-koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah, dat probleem is dan dus wijderversprijd dan ik dacht. Ik had er last van in PH-BQN. Iig, als je er over klaagt bij KLM krijg je een voucher van €100.
Knopsje schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:23:
Nou de kogel is door de kerk: de koning krijgt tóch een nieuwe 737. Er waren volgens het artikel geen geschikte tweedehands modellen.
Lag voor de hand imo. Wim-Lex kan ze dan blijven vliegen bij KLM en KLM kan nog steeds het onderhoud doen, net als voor de F70 nu. De andere optie was een E190 maar die zijn wellicht te klein (qua breedte.)

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 04-04-2017 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nou de kogel is door de kerk: de koning krijgt tóch een nieuwe 737. Er waren volgens het artikel geen geschikte tweedehands modellen:
[...]
LOL @RTL ... Cursus ... maar leuk voor WA dat hij een typerating krijgt (of misschien al wel heeft) op een courant toestel nu de F70 steeds minder wordt ingezet. De rest van de discussie lees ik wel op vk.nl - als ik daar al zin in heb ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker

[...]

Mooi representatief toestel en wel een goede keuze denk ik. KLM kan weer mooi het onderhoud gaan doen. Maar helaas zullen er waarschijnlijk wel weer mensen zijn die gaan zeiken om dat ze het te duur vinden en verspilling van onze belastinggeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:31:

Lag voor de hand imo. Wim-Lex kan ze dan blijven vliegen bij KLM en KLM kan nog steeds het onderhoud doen, net als voor de F70 nu. De andere optie was een E190 maar die zijn wellicht te klein (qua breedte.)
Ik denk dat de range ook meespeelde, een BBJ doet ongeveer een kleine 12.000 km:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iW1CM117NO17sZ15aIdGrZiN/full.gif

Kan je het hele koninkrijk non-stop mee vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nou de kogel is door de kerk: de koning regering krijgt tóch een nieuwe 737. Er waren volgens het artikel geen geschikte tweedehands modellen:

Wel de verrassing van de eeuw dit. :+

Wel jammer hoe ze om gaan met de KBX. Even een dagje open voor publiek en dan weg.
Had best uniek museumstuk kunnen worden; sowieso een (ex)regeringstoestel dat open is voor publiek en dan ook nog eens ontworpen, gebouwd en onderhouden door het eigen land.

En die registratie klinkt overigens ook heel logisch. Zou voer zijn voor tegenstanders als die simpele 3 letters iets met het Koninklijk Huis te maken zou hebben en tevens gebruiken zij het toestel láng niet zoveel als men denkt.

Ben wel benieuwd hoeveel gezeik dit inderdaad gaat opleveren. Ik zie de leuzen, koppen en opmerkingen al voor me...

[ Voor 48% gewijzigd door Piet91 op 04-04-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:41:
[...]

Ik denk dat de range ook meespeelde, een BBJ doet ongeveer een kleine 12.000 km:
[afbeelding]

Kan je het hele koninkrijk non-stop mee vliegen
Allicht zal dat meegespeeld hebben ja, valt ook onder "te klein".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

upclocker schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:33:
[...]

Mooi representatief toestel en wel een goede keuze denk ik. KLM kan weer mooi het onderhoud gaan doen. Maar helaas zullen er waarschijnlijk wel weer mensen zijn die gaan zeiken om dat ze het te duur vinden en verspilling van onze belastinggeld.
Prima besluit. En die zeikers zullen altijd wat te zeiken hebben. Prachtig toestel en een welvarend land als Nederland moet gewoon zoiets hebben. En die kosten vallen wel mee in het grote plaatje, zeker als zo'n toestel tientallen jaren meegaat.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00
NOS schrijft dat de KBX zeer binnenkort verkocht wordt, maar dat de BBJ pas in 2019 komt. Wat gaat er in de tussentijd gevlogen worden?

Overigens zeer mooi toestel; die BBJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die BBJ is een 738? Of hebben ze ook een 900ER versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En ja de azijnbode heeft ook geplast http://www.volkskrant.nl/...binet-en-koning~a4482941/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat valt wel mee vond ik? Enige wat er in de buurt komt is deze zin imo:
Dat dwingt koning Willem-Alexander en koningin Máxima tot ordinaire lijnvluchten.
(Emphasis mine.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
PWM schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:08:
Die BBJ is een 738? Of hebben ze ook een 900ER versie?
De Boeing Business Jet stoot zo’n 20 procent minder CO2 uit dan het oude regeringstoestel. Het is nog niet precies duidelijk om welke variant van de 737 het gaat.
https://www.upinthesky.nl...-nieuwe-regeringstoestel/

Is nog niet bekend dus. Maar er zijn meerdere varianten inderdaad.

BBJ = B737
BBJ2 = B738
BBJ3 = 739ER

Daarnaast komen er ook nog Max varianten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kan altijd beter...: Polen doet er gelijk drie...

http://www.luchtvaartnieu...-regeringsvliegtuig-polen

Die 737's verkopen sowieso wel lekker. Is er een speciale Boeing beurs vandaag of zo...?

https://www.google.nl/#q=737&tbm=nws&*

[ Voor 30% gewijzigd door Fiber op 04-04-2017 20:29 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:19:
[...]

Dat valt wel mee vond ik? Enige wat er in de buurt komt is deze zin imo:

[...]

(Emphasis mine.)
met de hoedendozen van Máxima in het gangpad.

En dan is koning Willem-Alexander, die regelmatig de stuurknuppel van het regeringsvliegtuig beroert, ook nog bezig een Boeing 737-brevet te halen. (ze noemen het tenminste geen cursus)

tot het merk van de douchekraan aan toe

-------

Mwah - mijn pis is minder zuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
BounceCloud schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:01:
NOS schrijft dat de KBX zeer binnenkort verkocht wordt, maar dat de BBJ pas in 2019 komt. Wat gaat er in de tussentijd gevlogen worden?
Uit de kamerbrief:
Operatie
Voor de operatie en het bijbehorende onderhoud van het vliegtuig zal op korte termijn een aanbesteding worden gepubliceerd. Hierin zal tevens het verzorgen van vluchten tijdens de interim-periode tussen verkoop van de KBX en leveren van het nieuwe vliegtuig worden meegenomen.
franssie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:25:
tot het merk van de douchekraan aan toe

Mwah - mijn pis is minder zuur.
Ik heb een tijdje geleden deze aanbesteding kortstondig doorgebladerd. En ja; dat ging zeer diep in op de details.

Maar inderdaad; zoals gewoonlijk weer flink wat creatief woordgebruik dat niet/nauwelijks gebaseerd is op feiten.

EDIT: oh en een tip voor iedereen; ga nooit NOOIT af op afbeeldingen bij nieuwsberichten.
Die zetten nog A380's bij een bericht dat over een A318 gaat. Of erger...

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 04-04-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
upclocker schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:24:
Daarnaast komen er ook nog Max varianten in de toekomst.
Dat moet WimLex aanspreken... :)

Maar de plaatjes op alle sites zijn wel erg tegenstrijdig, uitgaande van de catalogus-prijzen op Wikimedia gaat het toch om een wat grotere variant: de standaard BBJ doet $60 miljoen en de standaard BBJ3 doet $75 miljoen. Sober met 'inruil' en stevige onderhandelingen €89 miljoen is best een hoop meer...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Je kan al de 737-8max bbj bestellen. Ik hoop day ze dat hebben gedaan.

http://www.boeing.com/com...max-with-first-order.page

[ Voor 40% gewijzigd door menzo op 04-04-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Dat er geen geschikte tweede hands zou zijn kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Niet dat ik een nieuw toestel erg vind hoor.

Neem deze bijvoorbeeld:
https://www.avbuyer.com/a...te-jets/boeing/bbj/293694
https://www.avbuyer.com/a...ate-jets/boeing/bbj/10758

Hier staan er nog meer:
https://www.controller.co...t/?manu=boeing&mdltxt=bbj

Dan vraag ik me wel af wat voor speciale eisen ze dan wel niet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
upclocker schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:49:
Dat er geen geschikte tweede hands zou zijn kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Niet dat ik een nieuw toestel erg vind hoor.

Neem deze bijvoorbeeld:
https://www.avbuyer.com/a...te-jets/boeing/bbj/293694
https://www.avbuyer.com/a...ate-jets/boeing/bbj/10758

Hier staan er nog meer:
https://www.controller.co...t/?manu=boeing&mdltxt=bbj

Dan vraag ik me wel af wat voor speciale eisen ze dan wel niet hadden.
Er moet 24man in kunnen. Bij het 2de vliegtuig van je lijstje kunnen er te weinig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

hoevenpe schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:34:
[...]

Dat moet WimLex aanspreken... :)

Maar de plaatjes op alle sites zijn wel erg tegenstrijdig, uitgaande van de catalogus-prijzen op Wikimedia gaat het toch om een wat grotere variant: de standaard BBJ doet $60 miljoen en de standaard BBJ3 doet $75 miljoen. Sober met 'inruil' en stevige onderhandelingen €89 miljoen is best een hoop meer...
Wellicht zijn die prijzen ex BTW en afleveringskosten en zo...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Fiber schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:59:
Wellicht zijn die prijzen ex BTW en afleveringskosten en zo...
Hoop wel dat ze er een mattenset en een volle tank bij onderhandeld hebben... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:13

Reinier

\o/

hoevenpe schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:00:
[...]

Hoop wel dat ze er een mattenset en een volle tank bij onderhandeld hebben... >:)
Trekhaak en fietsdrager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
menzo schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:55:
[...]

Er moet 24man in kunnen. Bij het 2de vliegtuig van je lijstje kunnen er te weinig in.
Je kan het interieur natuurlijk wel modificeren naar wens. Prijs van tweede hands + modificatie zal als nog lager zijn dan een nieuwe waarschijnlijk.

Maar het ging er meer om dat het me sterk lijkt dat er geen geschikt tweede hands toestel zou zijn. Dit zijn alleen nog maar de Boeing BBJ's. Wat mij betreft is het een beetje een kul argument. Bij een tweede handsje er natuurlijk een kans dat er iets mis is. Dat wordt dan natuurlijk weer breed uitgemeten door de pers en willen ze denk ik voorkomen door gewoon voor zekerheid te gaan en een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
upclocker schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:04:
[...]

Je kan het interieur natuurlijk wel modificeren naar wens. Prijs van tweede hands + modificatie zal als nog lager zijn dan een nieuwe waarschijnlijk.

Maar het ging er meer om dat het me sterk lijkt dat er geen geschikt tweede hands toestel zou zijn. Dit zijn alleen nog maar de Boeing BBJ's. Wat mij betreft is het een beetje een kul argument. Bij een tweede handsje er natuurlijk een kans dat er iets mis is. Dat wordt dan natuurlijk weer breed uitgemeten door de pers en willen ze denk ik voorkomen door gewoon voor zekerheid te gaan en een nieuwe te kopen.
Een paar manden gelden was er een item over op tv. Ze hebben op een paar vliegtuigen geboden maar dat is uiteindelijk niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Als je de specs naast elkaar legt en de prijs van 89 miljoen euro in ogenschouw neemt dan moet het bijna wel de BJJ MAX8 zijn, deze wordt namelijk vanaf 2019 geleverd. De BBJ MAX7 is pas vanaf 2022 beschikbaar.

Het zou ook de 'oude' variant kunnen zijn maar dat lijkt me onlogisch aangezien die veel vervuilender en minder zuinig is. Komt bij dat je dan echt niet hard had hoeven te onderhandelen om onder de 90 miljoen te blijven, de 'inruil' van de KBX zit namelijk in dit bedrag verwerkt dus de echte kosten zijn nog wat hoger.

Voor wat het waard is, dit filmpje laat ook duidelijk de MAX variant zien:
http://www.ad.nl/politiek...en-euro-kosten~a1f7d7b4f/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Ik weet het niet, ik ben opzich niet zo'n zeikerd. Het is natuurlijk een mooi representatief vliegtuig, maar waarom moeten we een gloednieuw vliegtuig kopen?

Kijk bijvoorbeeld naar onze oosterburen, ze hebben dan wel een stuk grotere vloot als wij, maar het zijn allemaal door de bundeswehr opgeknapte 'afdankertjes' van Lufthansa en consorten. Waarom niet kijken naar een tweedehandsje en deze opknappen? Dan waren we een stuk goedkoper uitgekomen.

Ik durf zelfs te wedden dat je voor de prijs van dit vliegtuig twee afdankertjes kan opknappen en inzetten (running cost not included)

Even los van het feit dat een grotere vloot van wat oudere Bombardier/Gulfstreams waarschijnlijk ook meer dan toereikend zou zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door TVH7 op 05-04-2017 03:10 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek