Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
wildhagen schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:38:
Weer een LCC Long-haul erbij:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...n-naar-verre-bestemmingen

Voor 99 euro naar LA klinkt niet slecht :)
Waarom in godsnaam Barcelona?
Als ik een Long haal LLC zou oprichten, zou ik een centrale plek in Europa kiezen die goed bereikbaar is vanuit verschillende landen (Duitsland/Nederland/Frankrijk) met andere LLCs.
Barcelona ligt niet echt centraal, is weer een stuks verder naar de states (je vliegt bijna over NL/GB onderweg naar SFO, wat extra brandstof is), en Spanje zelf is economisch nog niet zo krachtig, waardoor je betere revenue kan halen in noordwest europa!
Volgens mij is BCN wel een goedkope luchthaven itt CDG of LHR. Dat is ook belangrijk.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Als ik een Long haal LLC zou oprichten, zou ik een centrale plek in Europa kiezen die goed bereikbaar is vanuit verschillende landen (Duitsland/Nederland/Frankrijk) met andere LLCs.
Barcelona ligt niet echt centraal, is weer een stuks verder naar de states (je vliegt bijna over NL/GB onderweg naar SFO, wat extra brandstof is), en Spanje zelf is economisch nog niet zo krachtig, waardoor je betere revenue kan halen in noordwest europa!
Volgens mij is BCN wel een goedkope luchthaven itt CDG of LHR. Dat is ook belangrijk.
Veel LCC's (m.n. Ryanair) werken een beetje op het principe van "als we er supergoedkoop naar toe vliegen komen de passagiers vanzelf wel". Die maken m.a.w. een route populair door 'm tegen een heel lage prijs aan te bieden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16
Kecin schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Ben je in Pyongyang geweest? Je hebt er toevallig geen blog over geschreven o.i.d.?

DPRK boeit me namelijk enorm :).
Ja, op vakantie in 2015. En nee, ik heb er geen blog over geschreven ;). Allereerst: je komt daar alleen maar georganiseerd in. Dus ook (helaas) met een georganiseerde reis. Hoewel dat op zich prima is, want de mensen die met je meereizen zijn meestal net zulke mafklappers als je dat zelf bent :D
DPRK is een beetje wat je er van verwacht. Qua bouwstijl oude Sovjet-cultuur, maar dan -gedeeltelijk- (wat je op het 1e oog ziet) goed onderhouden. Het land is straatarm, maar ze doen er alles aan om te laten zien dat ze het niet zijn. Vrij rondtrekken is niet mogelijk, en je zal altijd overal begeleid worden door minstens 2 gidsen die een vast programma strak afwerken en regelmatig met het hoofdbureau communiceren. Je hebt geen inspraak over dat programma. Als je er echt in geïnteresseerd bent, kan je overwegen om zelf te gaan - o.a. Koning Aap organiseert het. Het is wel prijzig en dus niet je standaard zon, zee, strand met je gezin vakantie. 's avonds stappen komt bijvoorbeeld niet verder dan de karaoke bar in het hotel :P Het is leuk om een keer gezien te hebben, maar je wordt soms gek van het geregisseerde.

EDIT: Je kan er wel leuk propagandaleesvoer kopen Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/asagAPu.png :)

Maar laten we niet al te ver off-topic gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 17-03-2017 14:32 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55

Rannasha

Does not compute.

Nat-Water schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:50:
Ik heb het ook een paar keer gehad. Wat ik me kan herinneren: - 1x dat we met maar 5 man in het vliegtuig zaten, van Milaan naar Rome, en 1x dat iedereen in het vliegtuig een eigen rij voor zichzelf had van Pyongyang naar Beijing. Maar dat zijn korte vluchtjes. Op long-haul helaas nog nooit gehad - daarvoor vlieg ik (gelukkig!) ook te weinig long-haul :P

Volgende week naar Istanbul zal het ook wel weer druk in het vliegtuig zijn.
Zelf twee keer een superrustige vlucht gehad. Een aantal jaar terug op een vlucht van Washington DC naar Rio de Janeiro met stop Sao Paulo. In S.P. moest iedereen het vliegtuig uit en toen het weer verder ging was er vrijwel niemand meer over.Geloof dat we nog een man of 15-20 hadden in een widebody vliegtuig (weet niet meer welk type).

En vorig jaar april, een maand na de aanslag op het vliegveld van Brussel, de vlucht naar Geneve. Was voor minder dan een derde gevuld, ondanks dat het een "einde van de werkdag - terug naar huis" vlucht was die doorgaans toch redelijk vol zitten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als antwoord op Norwegian die vanaf juni dit jaar ook vanaf Barcelona ook naar (o.a.) Los Angeles, en Oakland gaat vliegen.

Tevens wordt Vueling gezien als feeder aangezien die miljoenen passagiers naar Barcelona vliegt.
Barcelona wordt ook gezien als eerste basis van Level; er kunnen nog meer luchthavens volgen.

Men heeft specifiek niet gekozen voor bijvoorbeeld Madrid om Iberia niet dwars te zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 17-03-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Ik maak het ook wel eens mee in de kleinere KLM kisten dat de captain zijn praatje voor in de cabin geeft voor vertrek. Vind het altijd wel wat hebben.
Ja vond het erg grappig,was een 737 dus geen hele grote inderdaad,maar was voor mij de eerste keer zo :) heeft zeker wat

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nat-Water schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Ja, op vakantie in 2015. En nee, ik heb er geen blog over geschreven ;). Allereerst: je komt daar alleen maar georganiseerd in. Dus ook (helaas) met een georganiseerde reis. Hoewel dat op zich prima is, want de mensen die met je meereizen zijn meestal net zulke mafklappers als je dat zelf bent :D
DPRK is een beetje wat je er van verwacht. Qua bouwstijl oude Sovjet-cultuur, maar dan -gedeeltelijk- (wat je op het 1e oog ziet) goed onderhouden. Het land is straatarm, maar ze doen er alles aan om te laten zien dat ze het niet zijn. Vrij rondtrekken is niet mogelijk, en je zal altijd overal begeleid worden door minstens 2 gidsen die een vast programma strak afwerken en regelmatig met het hoofdbureau communiceren. Je hebt geen inspraak over dat programma. Als je er echt in geïnteresseerd bent, kan je overwegen om zelf te gaan - o.a. Koning Aap organiseert het. Het is wel prijzig en dus niet je standaard zon, zee, strand met je gezin vakantie. 's avonds stappen komt bijvoorbeeld niet verder dan de karaoke bar in het hotel :P Het is leuk om een keer gezien te hebben, maar je wordt soms gek van het geregisseerde.

EDIT: Je kan er wel leuk propagandaleesvoer kopen [afbeelding] :)

Maar laten we niet al te ver off-topic gaan.
offtopic:
Mooi verhaal! Ik heb er veel docu's over gezien en veel over gelezen. Wellicht leuk om eens een Tweakblog aan te wijden :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...] en Spanje zelf is economisch nog niet zo krachtig, waardoor je betere revenue kan halen in noordwest europa
Dus: lagere loonlast. Norwegian is berucht om zijn aanwervingsbeleid (veel personeel uit landen waar de lonen een pak lager liggen) en Ryanair speelt dat op een gelijkaardige manier.

Daarnaast moet je sowieso overstappen voor heel wat long haul, dus wat maakt dat uit voor iemand die alleen naar de prijs kijkt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En vergis je niet in die Norwegian prijzen. Met KLM vlieg je nu ook voor 500,- naar NY, bij Norwegian is het (buiten acties met 3 plekken) rond de 450,-.

En dan betaal je voor alles. Koffers, eten, drinken en je plaats (laatste KLM ook). Wil je dat erbij, ga je snel on par of boven legacy carriers zitten.

Ben je tevreden met een totaal kalle trip en handbagage, kan je soms een deal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:51:
En vergis je niet in die Norwegian prijzen. Met KLM vlieg je nu ook voor 500,- naar NY, bij Norwegian is het (buiten acties met 3 plekken) rond de 450,-.

En dan betaal je voor alles. Koffers, eten, drinken en je plaats (laatste KLM ook). Wil je dat erbij, ga je snel on par of boven legacy carriers zitten.
Sterker nog, vandaag in de mail:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LXiLS5W.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:03:
[...]

Sterker nog, vandaag in de mail:

[afbeelding]
Een zakenreis is toch in business class? Ik zou het doen voor 450 euro, maar zal zeker economy zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
H92! schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:15:
[...]

Een zakenreis is toch in business class?
In 1992, ja. Maar dit betreft gewoon economy. Als 't business was zou ik nu boeken en er later een doel bijbedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
H92! schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:15:
[...]

Een zakenreis is toch in business class? Ik zou het doen voor 450 euro, maar zal zeker economy zijn ;(
Waarom zou een zakenreis automatisch in business class zijn? Zat zakenlui die gewoon in Economy reizen hoor.

Ryanair en Easyjet worden bijvoorbeeld ook regelmatig gebruikt voor zakelijke reizen (zat lui uit de Brainport-regio die regelmatig met Ryanair vanaf Eindhoven vertrekken), en die hebben niet eens business class.

Ook Norwegian bied diverse zakelijke bestemmingen aan, en ook die hebben een all-economy cabin.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Ben je in Pyongyang geweest? Je hebt er toevallig geen blog over geschreven o.i.d.?

DPRK boeit me namelijk enorm :).
DPRK is een mooie ervaring. Wat Nat-Water al zegt: Van het programma ter plekke kan niet echt rigoreus worden afgeweken. Wat wel kan is van te voren je programma helemaal tunen. Wij zijn destijds met YourPlanetTravel gegaan, klein reisbureau'tje maar heeft wel een aantal specials. En zo kan het programma op voorhand wel custom worden (2x halve dag een fietstocht door Pyongyang gemaakt bv, erg tof!).

Deze post heb ik wat gezegd over mijn ervaring met Air Koryo (om ontopic te blijven):
Saus in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Badtothebone schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:55:
Ik meld mij ook voor de BA1

16 maart heen AMS-LCY-JFK-ORD
19 maart terug ORD-JFK-MAD-AMS
1005 euro

Lekker in de windy city St Patricks day en mijn verjaardag vieren. Ik heb Qatar Gold / Oneworld Saphire dus hopelijk kan ik hiermee ook wat miles bijschrijven :)

Kan niet veel langer weg ivm een vakantie in mei. Ik moet 31000 emirates miles op maken voor eind mei anders ben ik ze kwijt. Dus heb een vlucht naar Bangkok voor 400euro + miles geboekt.
En hoe is het daar? :+ En gefeliciteerd! *O*

Ik ga over 3 weken. Wie hadden nog meer die Business trip Chicago geboekt voor deze of volgende maand? Een tripreportje zou leuk zijn. :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:29
Tourniquet schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:55:
[...]

En hoe is het daar? :+ En gefeliciteerd! *O*

Ik ga over 3 weken. Wie hadden nog meer die Business trip Chicago geboekt voor deze of volgende maand? Een tripreportje zou leuk zijn. :)
Volgende week ben ik aan de beurt :D Zal nog wel wat foto's maken en een korte tripreport plaatsen.

Zat nog even te kijken naar lounge access op JFK en ORD, maar je mag op een domestic vlucht helaas geen gebruik maken van de AA lounge.

Verder ook jammer dat je op BA vluchten geen gratis seat selection hebt. Mijn vriendin en ik kunnen op MIA-LHR bijvoorbeeld niet naast elkaar zitten. Zou anders rond de 100 euro extra moeten betalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Tourniquet schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:55:
[...]

Wie hadden nog meer die Business trip Chicago geboekt voor deze of volgende maand?
Ik heb 'm ook over een klein maandje. Veel gezeur al gehad met die boeking, inmiddels 5x AA moeten bellen voor omboeken doordat er elke keer weer een schedule change is en ze me op iets randoms zetten.

Paar weken terug werd de BA1 vlucht gecancelled op de dag dat ik zou vliegen. Werd omgeboekt via Heathrow.. Dat gaat dus niet gebeuren :9, was sowieso een onmogelijke connectie om te halen, 2u voor een LCY naar LHR transfer. Weer gebeld en een dag eerder op BA1, nu 12-14 april NYC en 14-16 april Chicago.

Vorige week ook Finnair A350 deal gevlogen in business, was ook weer fijn en blijft mooi toestel. Wel snel versleten stoelen, zat vorig jaar ook in hun A350 naar Amsterdam toen ze een dag na de aanslagen in BRU een A350 daarheen stuurden, nu in hetzelfde toestel maar een jaartje ouder en de (business) stoelen mogen ze al bijna vervangen, terwijl ze vorig jaar nog prachtig waren.
oohh schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:33:
[...]
Zat nog even te kijken naar lounge access op JFK en ORD, maar je mag op een domestic vlucht helaas geen gebruik maken van de AA lounge.
Je komt er wel in als het goed is, je komt van / gaat naar een connecting long haul flight en dan mag je erin. Zelfs als je "connecting" flight een dag later / eerder is zou het moeten lukken, dit ticket is gewoon een retour Chicago dus de heen en terugreis staan als connecting in het systeem. Anderen die het vorige week vlogen kwam gewoon binnen in ieder geval, zelfs zonder OW status. Niet dat US lounges wat voorstellen ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Evianon op 17-03-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]
Wel als je eerder of later op dezelfde dag een internationale vlucht had of hebt. Dus wel voor connecting vluchten.
Verder ook jammer dat je op BA vluchten geen gratis seat selection hebt. Mijn vriendin en ik kunnen op MIA-LHR bijvoorbeeld niet naast elkaar zitten. Zou anders rond de 100 euro extra moeten betalen :/
Belachelijk is dat idd, maar je kunt waarschijnlijk wel met iemand ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

Garyu

WW

[...]
Ook wel vaker gehad, gewoon even vriendelijk kijken en je vindt altijd wel een plaatsje naast elkaar. Maar wel onhandig dat het niet gewoon kan - ook niet bij het inchecken dat je wat kan aanklikken?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Garyu schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Ook wel vaker gehad, gewoon even vriendelijk kijken en je vindt altijd wel een plaatsje naast elkaar. Maar wel onhandig dat het niet gewoon kan - ook niet bij het inchecken dat je wat kan aanklikken?
Ik heb vorige week nog met BA gevlogen (AMS-LHR-JFK) en seat selection kan (gratis) bij check-in. Maar als je dat eerder wilt doen moet je inderdaad bijbetalen. En het is natuurlijk maar de vraag of de gewenste twee plekken naast elkaar nog beschikbaar zijn als je eenmaal incheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Evianon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:49:
[...]

Ik heb 'm ook over een klein maandje. Veel gezeur al gehad met die boeking, inmiddels 5x AA moeten bellen voor omboeken doordat er elke keer weer een schedule change is en ze me op iets randoms zetten.
Hier ook wat veranderingen. Opeens in plaats van de vroege ochtend in de middag of avond vliegen. Kwam mij echter wel goed uit, aangezien we dan niet midden in de nacht hoeven op te staan. Wel kreeg ik opeens onderstaand schema. Eerst waren het losse vluchten, nu opeens "stop" in Miami. Ik heb daar al een hotel geboekt, dus ik wil ook met bagage en al richting hotel en niet op het vliegveld overnachten. AA zegt echter dat dit geen probleem is?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MxeqLsG.png
Evianon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:49:
Je komt er wel in als het goed is, je komt van / gaat naar een connecting long haul flight en dan mag je erin. Zelfs als je "connecting" flight een dag later / eerder is zou het moeten lukken, dit ticket is gewoon een retour Chicago dus de heen en terugreis staan als connecting in het systeem. Anderen die het vorige week vlogen kwam gewoon binnen in ieder geval, zelfs zonder OW status. Niet dat US lounges wat voorstellen ;(
Mijn vluchten zijn niet direct achter elkaar. Er zit overal wel een paar dagen tussen. Behalve ORD-MIA-LHR-AMS (zie hierboven). Maar ga het op JFK wel proberen :9

Heb je trouwens een linkje naar FT? thread waar dit in besproken wordt? Ben benieuwd naar ervaringen :)

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 18-03-2017 00:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM's nieuwste aanwinst is vandaag geleverd.
Ondertussen is de 7e Embraer E175 (en 37e Embraer) voor KLM Cityhopper op weg naar Nederland en staat momenteel in Recife.
PH-EXM wordt om 17:30 uur op Schiphol verwacht.

Normaal gesproken kan ik wel een foto vinden maar dit maal niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
oohh schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 00:06:
[...]

Eerst waren het losse vluchten, nu opeens "stop" in Miami. Ik heb daar al een hotel geboekt, dus ik wil ook met bagage en al richting hotel en niet op het vliegveld overnachten. AA zegt echter dat dit geen probleem is?
Dat moet geen probleem zijn idd, alleen even vragen / checken bij inchecken, want automatisch zal je koffer wel naar AMS gelabeled worden als je er een meeneemt.
Mijn vluchten zijn niet direct achter elkaar. Er zit overal wel een paar dagen tussen. Behalve ORD-MIA-LHR-AMS (zie hierboven). Maar ga het op JFK wel proberen :9
Ja gewoon proberen, het is in principe een connecting flight aangezien het een retourticket is, en als je een beetje mekkert over schedule changes en omboekingen etc. 95% kans dat je gewoon binnenkomt :)
[...]
Heb je trouwens een linkje naar FT? thread waar dit in besproken wordt? Ben benieuwd naar ervaringen :)
Geen idee of dat ergens besproken wordt op FT, heb wat dingen gehoord van vrienden die hem al gevlogen hebben. BA1 schijnt een beetje tegen te vallen :P. En dus dat AA lounge toegang geen probleem was, zelfs met de long haul vlucht een paar dagen daarvoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Evianon op 18-03-2017 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Evianon schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 00:17:
[...]

Dat moet geen probleem zijn idd, alleen even vragen / checken bij inchecken, want automatisch zal je koffer wel naar AMS gelabeled worden als je er een meeneemt.

[...]

Ja gewoon proberen, het is in principe een connecting flight aangezien het een retourticket is, en als je een beetje mekkert over schedule changes en omboekingen etc. 95% kans dat je gewoon binnenkomt :)
Proberen kan altijd, maar de AA-site is op zich duidelijk dat het alleen kan als je dezelfde dag doorreist of voor 6:00 de volgende ochtend:
Uw recht op toegang wordt bepaald door het tonen van uw instapkaart die laat zien dat u vertrekt met een vlucht die wordt verkocht en uitgevoerd door een oneworld® -maatschappij, en die vijf uur of langer duurt, of overstapt op een dergelijke vlucht op dezelfde dag of vóór 06.00 uur de volgende ochtend.
Ik zag net op de AA-site dat ik voor 1 van de vluchten kan aangeven wat ik wil eten. :D
Mijn andere vlucht (LGA naar ORD) is om 2 uur 's middags, dus voor lunch is dit waarschijnlijk niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/1y053I3Z011z/Screen%20Shot%202017-03-18%20at%2001.01.28.png

[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 18-03-2017 01:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb nu voor het eerst de Air France site gebruikt om te boeken. Die geeft veel meer keuze, is overzichtelijker, heeft meer ticketklasse opties en is goedkoper. Ongelooflijk eigenlijk.

En op de afrekening staat dan gewoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GxqROR7Yc4ZdNPWfVEl1hnfl/thumb.png

Dus gewoon ook dubbele award en level miles op de betaling. Dit noemen we dus een win-win-win-win-win.

Die tickets van 1180,- zijn naar Dulles en waren bij de KLM 1490(!) euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Tourniquet schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 00:54:
Ik zag net op de AA-site dat ik voor 1 van de vluchten kan aangeven wat ik wil eten. :D
Mijn andere vlucht (LGA naar ORD) is om 2 uur 's middags, dus voor lunch is dit waarschijnlijk niet beschikbaar.

[afbeelding]
Waarschijnlijk vlieg je dat segment met American Eagle in een kleiner vliegtuig. Ik denk dat je daar vooraf geen keuze kunt maken. Dat eten van AA in business ziet er niet zo appetijtelijk uit, het verschilt erg per gerecht. Google maar eens ;)

Heb zelf trouwens gekozen voor Lasagna en een Greek Salad. Ben benieuwd of dat een goede keus is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
American Airlines vliegt op dat segment met een 737. In tegenstelling tot Europese maatschappijen, hebben die wel een echte business class. Ze hebben een 2-2 opstelling (tegenover 3-3 in economy) en een hele flinke beenruimte (meer dan een meter). Je zit echt prima, maar qua service is het niet heel uitgebreid inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schietpartij op Parijs Orly vanochtend: http://nos.nl/artikel/216...at-na-schietincident.html

Het zou mogelijk om een terreur-aanslag gaan, dat wordt nu onderzocht: http://nos.nl/artikel/216...nval-luchthaven-orly.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ugh, dat wordt weer extra gezeur met lange rijen op Schiphol volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

oohh schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:37:
[...]

Waarschijnlijk vlieg je dat segment met American Eagle in een kleiner vliegtuig. Ik denk dat je daar vooraf geen keuze kunt maken. Dat eten van AA in business ziet er niet zo appetijtelijk uit, het verschilt erg per gerecht. Google maar eens ;)

Heb zelf trouwens gekozen voor Lasagna en een Greek Salad. Ben benieuwd of dat een goede keus is.
PWM schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:51:
American Airlines vliegt op dat segment met een 737. In tegenstelling tot Europese maatschappijen, hebben die wel een echte business class. Ze hebben een 2-2 opstelling (tegenover 3-3 in economy) en een hele flinke beenruimte (meer dan een meter). Je zit echt prima, maar qua service is het niet heel uitgebreid inderdaad.
LGA-ORD is inderdaad een 737 van AA.

Voor het segment ORD-DCA stond ik in eerste instantie op een American Eagle vlucht met een E175, maar dat werd later omgeboekt naar een andere vlucht een half uur later met een 737 van AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vanochtend ook even spannend op Schiphol.

Vliegtuig vlak voor landing op Schiphol in de problemen: "Mayday, mayday, mayday"
SCHIPHOL Een toestel van Air Canada vanuit Toronto kwam vlak voor de landing op Schiphol vanmorgen in de problemen. De piloot alarmeerde de verkeerstoren met de noodoproep 'Mayday, mayday, mayday'.

Er werd direct groot alarm geslagen. De Airbus A330-300, die vanuit Toronto op weg was naar Amsterdam, zou alarm hebben geslagen vanwege een technisch mankement. Het toestel is veilig geland op de Polderbaan, maar moest vanaf daar naar de gate worden gesleept.
Het is niet duidelijk wat er precies aan de hand was.
We horen nog wel wat er nou mis was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Hydraulisch systeem
De piloten meldden rond 09:43 aan de verkeerstoren dat er een hydraulisch probleem is, dat ze niet meer kunnen sturen en dus niet in staat zijn om te taxiën en daardoor de baan blokkeren. Hulpverleners staan klaar aan de grond om het toestel weg te slepen. Een woordvoerster van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) laat aan Up in the Sky weten dat het vooralarm werd afgegeven vanwege technische problemen.
https://www.upinthesky.nl...larm-air-canada-schiphol/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Dus na een vlucht over de Atlantische Oceaan krijgt dat toestel vlak voor de landing hydraulische problemen, waarbij het direct na de landing niet eens in staat is de baan te verlaten omdat alles vast zit?

Dat had heel anders af kunnen lopen :X .

Volgens deze tweet van Schiphol (antwoord op de vraag) deed het incident zich voor op final approach. Denk dat die piloten schoon ondergoed nodig hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door alexbl69 op 18-03-2017 13:19 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 19:04
Een defect aan het nosewheel steering systeem geeft niet direct problemen tijdens de vlucht, waarschijnlijk kwamen ze er pas achter toen het landing gear extend werd.

[ Voor 3% gewijzigd door Guusz op 18-03-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:17
Guusz schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:56:
Een defect aan het nosewheel steering systeem geeft niet direct problemen tijdens de vlucht, waarschijnlijk kwamen ze er pas achter toen het landing gear extend werd.
Ook als het gear extended is weet je niet of het neus wiel het doet. Neus wiel werkt alleen op de grond namelijk. Als het hydraulisch systeem waar het neus wiel op zit faalt weet je het wel in de lucht. Denk dat dat het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

alexbl69 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:16:
Dus na een vlucht over de Atlantische Oceaan krijgt dat toestel vlak voor de landing hydraulische problemen, waarbij het direct na de landing niet eens in staat is de baan te verlaten omdat alles vast zit?

Volgens deze tweet van Schiphol (antwoord op de vraag) deed het incident zich voor op final approach. Denk dat die piloten schoon ondergoed nodig hebben.
Dit is wel erg Telegraaf style gedacht, het is heel normaal dat bij hydrolische failures rond het landingsgestel er niet meer gestuurd kan worden, dit omdat alle druk er afgehaald wordt, juist om te voorkomen dat er iets vast komt te zitten of in een verkeerde stand staat.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:16:

Zoals al gezegd, valt het (waarschijnlijk) wel mee.
Een airbus(330) heeft drie hydraulische systemen (groen, geel en blauw) die elk van alles aandrijven. Sommige systemen worden door twee hydraulische systemen aangedreven (besturing bijv), anderen, zoals het landingsgestel, door 1, het groene systeem.
De drie systemen worden door de twee motoren aangedreven, geel door de ene, blauw door de andere en groen door beide.
Het verlies van 1 systeem is niet per se een probleem, er vallen bepaalde onderdelen uit, maar nooit kritische systemen. Zelfs het verlies van twee hoeft geen probleem te zijn en bij drie val je ook nog niet uit de lucht (al heb je wel een uitdaging).
Voor vrijwel elk systeem is wel een backup (of 2).

In dit geval lijkt er een probleem geweest te zijn met het groene systeem, wat ervoor zorgt dat het landingsgestel op een andere manier werkt plus dat na de landing er niet gestuurd kan worden met het neuswiel.
Bij voldoende snelheid kan echter prima gestuurd worden met de roeren (op de grond dus) en remmen met alleen links of rechts.

Dus op zich valt het allemaal wel mee, echter is het uitroepen van een mayday op zich nooit verkeerd in zo'n geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 19:30

mambo No5

Bad Apple?

En na wat dubben en zoeken is de keuze gevallen op de Thaise optie, mede door de prijs en (volgens Seatguru) redelijk ruime stoelen. En 2x een A359 is ook wel een plus uiteraard. :P

Ticket Auckland
Uiteindelijk weten te boeken voor €804 + boekingskosten, wat imho ronduit goedkoop is voor een dergelijke afstand. :+

Nogmaals dank voor de feedback!

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

mambo No5 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:50:
En na wat dubben en zoeken is de keuze gevallen op de Thaise optie, mede door de prijs en (volgens Seatguru) redelijk ruime stoelen. En 2x een A359 is ook wel een plus uiteraard. :P

[afbeelding]
Uiteindelijk weten te boeken voor €804 + boekingskosten, wat imho ronduit goedkoop is voor een dergelijke afstand. :+

Nogmaals dank voor de feedback!
En je kan op de heenreis nog even Bangkok in... :)

Wel hopen dat je een beetje kan slapen in het vliegtuig met drie nachtvluchten... :z

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 18-03-2017 16:57 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Fiber schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:54:
[...]

En je kan op de heenreis nog even Bangkok in... :)

Wel hopen dat je een beetje kan slapen in het vliegtuig met drie nachtvluchten... :z
Dat moet me wel lukken, al hoop ik op een lege rij waar ik languit plat kan. Het zal sowieso een jetlag van formaat worden, maar daar kom ik wel over heen. :+ En inderdaad, als het even kan ga ik op de heenweg even een middag de stad in. Mocht ik me echt te brak voelen, dan kan ik altijd nog wat regelen. :P

[ Voor 15% gewijzigd door mambo No5 op 18-03-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Volkskrant had gisteren weer een stuk over goedkoop naar de US. Vanaf 69,- vanuit de UK.

Ben dan benieuwd of zo'n redacteur/journalist alleen persberichten gebruikt als bron. De vluchten worden aangeboden voor 179,- vanaf (enkel, zonder bagage), waarbij je dus (zoals hier gisteren al gezegd) bijna net zoveel kwijt bent als met een legacy carrier.

Sta je ook nog eens 2 uur boven New York 8)7
mambo No5 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:50:
[...]
Het zal sowieso een jetlag van formaat worden, maar daar kom ik wel over heen. :+
Een jetlag zit in je hoofd ;) (dat is trouwens redelijk letterlijk :p).

Ik ben jetlag proof tegenwoordig. Gewoon niet aan denken (hoe meer je je er zorgen over maakt, hoe erger die is), geen alcohol, zonlicht pakken wanneer het kan en direct het ritme van de lokale bestemming in (ook als je om 04.00 wakker word, gewoon blijven liggen) en je rolt er zo doorheen.

EDIT:

Wat ik hier zeg dus :p

PWM in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 19-03-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En dan geen PDB nemen? Dacht 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
PWM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 08:18:
Volkskrant had gisteren weer een stuk over goedkoop naar de US. Vanaf 69,- vanuit de UK.

Ben dan benieuwd of zo'n redacteur/journalist alleen persberichten gebruikt als bron. De vluchten worden aangeboden voor 179,- vanaf (enkel, zonder bagage), waarbij je dus (zoals hier gisteren al gezegd) bijna net zoveel kwijt bent als met een legacy carrier.

Sta je ook nog eens 2 uur boven New York 8)7
Er waren ook daadwerkelijk tickets voor 69 euro te koop enkele vlucht. Dit waren wel op slechts enkele dagen, en waren binnen korte tijd uitverkocht. Afgelopen week had ENTER (nieuwe lowcost IB/BA), ook retour tickets 200 euro OAK, uiteraard zonder bagage, eten, etc.
[...]

Ik ben jetlag proof tegenwoordig. Gewoon niet aan denken (hoe meer je je er zorgen over maakt, hoe erger die is), geen alcohol, zonlicht pakken wanneer het kan en direct het ritme van de lokale bestemming in (ook als je om 04.00 wakker word, gewoon blijven liggen) en je rolt er zo doorheen.

EDIT:

Volledig mee eens. Gewoon doorpakken en ik heb nauwelijks last van een jetlag (zowel oost als westwaarts +9 of -9 uur). Ik heb alleen jetlags als ik terug in Nederland kom, dan ben ik een luie zak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

EDIT:

Ik kan er ook behoorlijk goed tegen; het helpt wel dat ik sinds m'n 19e al wisselende diensten op m'n werk draai en behoorlijk goed tegen een wisselend ritme kan. Toch merk je het elke keer wel weer als je van West naar Oost gaat, maar meestal helpt een tukje van een uur bij aankomst best behoorlijk om in een goed ritme te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Net terug uit Bonaire, per KLM A330. Eerste keer in dat toestel voor mij; hoewel het moeilijk naast elkaar te vergelijken is (zit tijd tussen) leek het me beter te bevallen dan de 767 waar ikeerder in meegevlogen ben (beide keren zowel economy als economy plus. )

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
H92! schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Er waren ook daadwerkelijk tickets voor 69 euro te koop enkele vlucht. Dit waren wel op slechts enkele dagen, en waren binnen korte tijd uitverkocht. Afgelopen week had ENTER (nieuwe lowcost IB/BA), ook retour tickets 200 euro OAK, uiteraard zonder bagage, eten, etc.
Enter? Dan kun je 't wel schreeuwen maar die toko heet Level hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:00
Ik dacht al. Enter is een Poolse charter maatschappij.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Leuk artikel over de cirkel-landingsbaan:
http://nos.nl/artikel/216...der-en-een-wereldhit.html

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2017/03/18/362253/864x486.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CSOWLU3WcAALwME.jpg:large

Als ik F24 in de gaten hou kom ik met enige regelmaat vluchten tegen die vanuit Damascus naar Tehran en met een omweg naar VKO vliegen. Weet iemand wat voor lui daar inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is dat niet gewoon om Turkije (en Oost-Oekraine) te ontwijken? Syrie en Turkije zijn op dit moment geen goede vrienden, zacht gezegd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 20-03-2017 07:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Delta gaat ook aan de Premium Economy

Afbeeldingslocatie: https://content.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/onboard-experience/delta-premium-economy.damAsset.20161028T1212552460400.html/content/dam/delta-www/responsive/products/onboard/onboard-premium-carousel-seat-recline-responsive-1242.jpg

Zijn er al plannen bij KLM? Gezien intercontinentaal Economy Comfort weken van tevoren uitverkocht is, lijken mensen best te willen betalen.

Voor de Amerika routes neem ik zodra deze stoelen er zijn, Delta. Dan kan ik Premium Economy heen en Business terug.

EDIT:

Wat zijn sites om vluchten te zoeken toch vaak dom. Als ik van Madrid naar Atlanta wil, komt hij met allemaal exotische en dure routes.

Terwijl hij business class Madrid-Miami met Air Europa kent. En Miami-Atlanta meermaals per dag word gevlogen.

Maar die 2 vluchten aan elkaar knopen lukt ze (Google Flights en Skyscanner) dus niet.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 20-03-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:37

Grouchy

meep meep

Zal nog een tijd duren denk ik zo. Delta A350-900's gaan hoogst waarschijnlijk ingezet worden op de Asia Pacific routes. De 777's gaan ze ook krijgen maar die zie je eigenlijk nooit in AMS, maar meer in CDG.

Misschien Delta's A330-900s die in 2019 komen en de 767's gaan vervangen.

Zo te zien zitten er trouwens geen Delta comfort+ seats meer in de A350's (32 Delta One Suites, fully enclosed, 48 Delta Premium seats, en 226 Main Cabin seats).

[ Voor 10% gewijzigd door Grouchy op 20-03-2017 10:23 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-10 14:58
PWM schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:38:

[afbeelding]

Zijn er al plannen bij KLM? Gezien intercontinentaal Economy Comfort weken van tevoren uitverkocht is, lijken mensen best te willen betalen.
Volgens mij komt dit meer door het feit dat Platinum de stoelen gratis mogen kiezen en Gold tegen een gereduceerd tarief waardoor het relatief goedkoop is (circa 50-75 euro) dat is niet te vergelijken met premium economy prijzen die veelal hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 19:27

EDIT:

Met uitzondering van het geen alcohol pakken (ik lust wel een pilsje in het vliegtuig), is dat wel precies hoe ik het afgelopen december (en return in Januari) heb gedaan onderweg naar Nieuw-Zeeland en 0,0 last gehad van enige vorm van jetlag.

Moet er wel bij zeggen dat ik expres mijn vluchten zo gepland had dat ik een overstap van 13 en 17 uur had in Singapore en daardoor 2x de stad in ben gegaan. Het is ff doorbijten op zo'n dag, maar doordat je gelijk een nieuwe stad kan bekijken 'vliegt' de tijd voorbij.
mambo No5 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:50:
[...]

Dat moet me wel lukken, al hoop ik op een lege rij waar ik languit plat kan. Het zal sowieso een jetlag van formaat worden, maar daar kom ik wel over heen. :+ En inderdaad, als het even kan ga ik op de heenweg even een middag de stad in. Mocht ik me echt te brak voelen, dan kan ik altijd nog wat regelen. :P
Op de heenweg iig gewoon de stad ingaan evenals bij aankomst gelijk wat gaan doen. Grote kans dat je je brak voelt aan het eind van die middag in Bangkok, maar beter daar ff doorheen bijten dan bij aankomst in Nieuw-Zeeland last hebben van een jetlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:49

[afbeelding]

Kan ook zo zijn doordat het vaak niet zo heel veel stoelen zijn en Platinum leden er gratis zitten.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vliegcrash in Zuid-Sudan:
Een passagiersvliegtuig met 44 inzittenden is maandag neergestort bij Wau Airport in Zuid-Sudan.

Volgens Airlive zijn er zeker negen mensen levend uit het vliegtuig gehaald.

Het vliegtuig is van South Supreme Airlines, een kleine Sudanese vliegtuigmaatschappij die sinds 2013 bestaat. Het zou zijn opgestegen uit de hoofdstad Juba, 600 kilometer van het ongeluk vandaan.

Een ooggetuige heeft aan persbureau Reuters gezegd dat er enkel gewonden zijn gevallen.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...estort-in-zuid-sudan.html

Zou gaan om een Fokker 50, registratie C5-SSA, first flight 23 november 1988.

In 2014 had dit toestel ook al een ongeval (runway excursion door nosegear collapse bij landing), toen zonder gewonden of doden: http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20140107-0

Incident-rapport, plus foto's, van de crash van vandaag: http://avherald.com/h?article=4a675f56&opt=0

Het betreffende toestel in 2006, toen het tijdelijk voor AllPlanes BV vloog:

Afbeeldingslocatie: https://img.planespotters.net/photo/106000/original/ph-prb-allplanes-bv-fokker-f50_PlanespottersNet_106052.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Zoals opgemerkt in de comments is het een Antonov. Geen Fokker dus.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, die opmerkingen stonden er net nog niet, toen werd enkel nog over een F50 gesproken :)

Alleen, volgens Airfleets, Wiki, PlaneSpotters etc heeft deze maatschappij alleen geen An-26, alleen één Fokker 50 en een CRJ100 on order... :?

Luchtzak.be heeft het dan weer over een CRJ100 die gecrashed zou zijn: http://www.luchtzak.be/ai...d-alive-many-feared-dead/

Lekker duidelijk allemaal :)

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 20-03-2017 16:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Het zou EK-32710 kunnen zijn volgens dit document.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat is volgens dat document dan weer geen An-26 maar een An-32, om het nog ff wat extra verwarrend te maken :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Kijkend naar de staart is het sowieso geen Fokker 50:

Afbeeldingslocatie: http://avherald.com/img/south_supreme_f50_wau_170320_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.airpics.net/UserFiles/pics/large/5Y-MIS-Fokker-50-Skyward-International/37650/37630l.jpg

Wel balen dat de An-26 en An-32 exact dezelfde staart hebben.

Edit:

Het is een An-26. De staart is toch niet helemaal identiek, flapjes naar onderen bijvoorbeeld.

Let op de flapjes naar onderen op de staart, bij gebrek aan het juiste woord ervoor.

An-26:

Afbeeldingslocatie: https://img.planespotters.net/photo/242000/original/PlanespottersNet_242727.jpg

An-32:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Sun_Air_Charter_Antonov_An-32_UA-320-1.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Liliuokalani op 20-03-2017 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De VS gaat full retard: http://onemileatatime.boa...airplane-electronics-ban/
However, it looks like Royal Jordanian was onto something, and we’re about to see a widespread electronics ban. The details are still emerging, but I’ve been seeing lots of references to 13 countries having to implement a ban on electronics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Was het​ juist niet zo dat je accu's niet in ruim wilt hebben? Maar ik zie met deze maatregel dat de tsa lekker in je electronica kan snuffelen zonder dat je erbij bent en later een brief in je koffer ziet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 10:35
Ik zag m al voorbij komen op nu.nl. Nog even en er mogen helemaal geen mensen meer mee :+

Over die Antonov die gecrashed is in zuid Sudan, die is volgens AVH tijdens de landing op een brandweerwagen geklapt...

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 20-03-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

[afbeelding]

<>
Dit heet bij KLM gewoon business - tenminste de laatste twee maal dat ik dat met ze vloog :+ (al even geleden)

En ja mensen willen best betalen voor kwaliteit en comfort en vliegen dus naar de US met Delta tegenwoordig.

Maar als dit de ecomomy+ van delta wordt dan is dat wel een serieuze optie ten opzichte van hun first class waardige business class - daar zit nogal een gat tussen dus dit is wel een logische stap.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hehehe. Ik zag net een video met een EasyJet-kist erin. Reg: G-EZBJ. Easy BJ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En de Britten gaan nu ook L-ion accu's verbieden naar het zich laat aanzien:
Ook Groot-Brittannië zal grotere elektronische apparaten zoals laptops en tablets verbieden als handbagage op vluchten vanuit meerdere landen in het Midden-Oosten.
Dat melden Sky News en de BBC.
Lijkt dat er dan toch iets van een dreiging is of wordt gevoeld.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

franssie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:07:
[...]
Nope, dat is gewoon full retard de VS volgen in de pesterijtjes. Als de laptops wel gewoon in de bagage mogen, dan helpt dit niets voor veiligheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

franssie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:07:

[...]

Er staat nergens iets over Li-Ion accu's. Maar die dingen zijn nu ook verboden in het ruim, dus hoe mag je die uberhaupt nu meenemen? Laptop maar thuis laten dus?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als die pipos eisen dat tablets, laptops etc in de checked baggage moet, neem ik aan dat wel wel de 100 procents garantie krijgen dat ze dat overleven? Als je ziet hoe ze soms bagage als voetbal of basketbal gebruiken, overleeft een laptop dat niet vrees ik....

Leerzaam filmpje over hoe het werkt met bagage:

Of het betere smijt-, gooi- en breekwerk:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XN3XDjnpiyQ]

Als ik dat zie, dan eis ik wel de garantie dat dat met mijn laptops/tablet/etc niet gebeurt. Anders gaat hij simpelweg *NIET* in de checked baggage.

Heeft de FP nu ook gehaald overigens: nieuws: VS gaat laptops en tablets in cabine van vliegtuigen uit moslimlanden...

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 21-03-2017 16:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zijn ze bang dat je van je laptopaccu een brandbom maakt ofzo? Ik vind het maar overtrokken gedoe, laten we er weer gewoon vanuit gaan dat iedereen die in het vliegtuig stapt daar ook weer levend uit wil komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mja, de VS hebben er over 't algemeen weinig moeite mee om ettelijke miljoenen mensen 't leven moeilijk te maken om en dreiging die wellicht helemaal niet bestaat af te wenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:23:

Als ik dat zie, dan eis ik wel de garantie dat dat met mijn laptops/tablet/etc niet gebeurt. Anders gaat hij simpelweg *NIET* in de checked baggage.
En ga jij het vliegtuig niet in.... Eventueel gevolgd door een meesmalende glimlach of een bezoekje aan de politie, afhankelijk van je reactie :)

Zo simpel is dat, jij hebt niets te eisen in dit geval. Achteraf kun je natuurlijk altijd een schadeclaim indienen, als het inderdaad fout gegaan is.
Atlas schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Er staat nergens iets over Li-Ion accu's. Maar die dingen zijn nu ook verboden in het ruim, dus hoe mag je die uberhaupt nu meenemen? Laptop maar thuis laten dus?
Die dingen mogen wel in het ruim, mits ze zich in het apparaat bevinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Fly-guy op 21-03-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De beste oplossing: het probleem isoleren, dwz de VS. Ik ga daar gewoon niet naar toe zolang Trump en co daar aan het kl*ten zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gelukkig voert Trump een isolationistisch beleid dus da's makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op zich wil ik wel weer eens naar de American Society for Microbiology general meeting of een Gordon Conference, maar dat moet dan maar wat extra jaartjes wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het zou mij niets verbazen als dat soort internationale congressen in de nabije toekomst op een soort neutraal grondgebied gehouden zullen worden ipv de USA. Cuba of zo :+

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 21-03-2017 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Denk niet dat het bij de USA blijft.
Die security scans op sommige van die '10 specific airports' stelt dan ook niks voor. Vorige week nog @DOH en AUH; 2x 500 ml in je carry on baggage en zoals gewoonlijk niemand die er iets van zegt. Wil je je laptop of iets anders eruit halen dan krijg je een stop gebaar en een 'not necessary'.

Bijkomend voordeel voor de US legacy carriers daarzo is dat je het vliegen met de ME carriers wat minder aantrekkelijker maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 21-03-2017 18:14 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:12:
Denk niet dat het bij de USA blijft.
Die security scans op sommige van die '10 specific airports' stelt dan ook niks voor. Vorige week nog @DOH en AUH; 2x 500 ml in je carry on baggage en zoals gewoonlijk niemand die er iets van zegt. Wil je je laptop of iets anders eruit halen dan krijg je een stop gebaar en een 'not necessary'.
Ik zie dat zoals je het nu omschrijft als een gebrek aan beveiligingstheater en dus superieur aan al die onzin die wij uithalen hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:34:
[...]
En ga jij het vliegtuig niet in....
Dat klopt, en is ook niet helemaal niet erg. Ik wil ook niet eens naar zo'n achterlijk land dat met zulke achterlijke regels komt, puur om hum xenofobische waan-ideeën.

Ze moeten daar hun hoofd eens uit hun kont halen en normaal gaan doen, ipv het normale mensen het allemaal zo moeilijk mogelijk maken met die paranoïde flauwekulitis van ze.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:50:
[...]

Ik wil ook niet eens naar zo'n achterlijk land dat met zulke achterlijke regels komt, puur om hum xenofobische waan-ideeën.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze daar niet wakker om zullen liggen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Dat klopt, en is ook niet helemaal niet erg. Ik wil ook niet eens naar zo'n achterlijk land dat met zulke achterlijke regels komt, puur om hum xenofobische waan-ideeën.

Ze moeten daar hun hoofd eens uit hun kont halen en normaal gaan doen, ipv het normale mensen het allemaal zo moeilijk mogelijk maken met die paranoïde flauwekulitis van ze.
Precies dit ja, weg met die gare interviews op Schiphol, als gehele EU kan je hier gewoon een vuist tegen maken. Je jaagt de reiziger ook alleen maar op extra kosten, kijk maar eens wat een fees er op een ticket naar het land of the not so free allemaal nog bijkomen voor de security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Vindt USA een prachtig land met vriendelijke positief ingestelde mensen.
Wordt alleen zo moe op Schiphol van:
1. al die 'false positives' bij security
2. tegenwoordig gaat altijd wel wat door de secondary
3. 3 of 4 verschillende security firma's; soms wordt binnen 15 minuten je en je baggage gescreend, 2x getest op sporen van explosieven en 3x ondervraagd
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Precies dit ja, weg met die gare interviews op Schiphol, als gehele EU kan je hier gewoon een vuist tegen maken. Je jaagt de reiziger ook alleen maar op extra kosten, kijk maar eens wat een fees er op een ticket naar het land of the not so free allemaal nog bijkomen voor de security.
De security fees vallen reuze mee voor de USA vergeleken met die van andere landen. Wat voorbeelden van tickets van mij:

Taxes, Fees and Charges
Switzerland - Airport Passenger Security & Noise Charge (CH) $25.80 USD
Netherlands - Security Service Charge (CJ) $10.70 USD
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) $12.60 USD

Taxes, Fees and Charges
Belgium - Passenger Service and Security Charge (BE) €27.59 EUR
Netherlands - Security Service Charge (CJ) €11.28 EUR
China - Airport Fee (CN) €6.91 EUR
Hong Kong - Airport Construction Fee (G3) €22.02 EUR
Hong Kong - Air Passenger Departure Tax (HK) €14.68 EUR
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) €10.64 EUR

Taxes, Fees and Charges
United States - September 11th Security Fee(Passenger Civil Aviation Security Service Fee) (AY) $5.60 USD
Belgium - Passenger Service and Security Charge (BE) $29.50 USD
Netherlands - Security Service Charge (CJ) $12.00 USD
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) $11.40 USD
United States - Transportation Tax (US) $36.00 USD
United States - Animal and Plant Health Inspection Service Fee (APHIS User Fee - Passengers (XA) $3.96 USD
United States - Passenger Facility Charge (XF) $4.50 USD
United States - Immigration and Naturalization Fee(Immigration User Fee) (XY) $7.00 USD
United States - Custom User Fee (YC) $5.50 USD

Taxes, Fees and Charges
Netherlands - Security Service Charge (CJ) $11.20 USD
Czech Republic - Embarkation Tax (CZ) $23.30 USD
Netherlands - Passenger Service Charge (RN) $13.80 USD

Taxes, Fees and Charges
United States - September 11th Security Fee(Passenger Civil Aviation Security Service Fee) (AY) 11.20 USD
United States - Transportation Tax (US) $63.77 USD
United States - Passenger Facility Charge (XF) $18.00 USD
United States - Flight Segment Tax (ZP) $24.60 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:36
Grouchy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:46:

De security fees vallen reuze mee voor de USA vergeleken met die van andere landen. Wat voorbeelden van tickets van mij:

Taxes, Fees and Charges
Switzerland - Airport Passenger Security & Noise Charge (CH) $25.80 USD
...
Taxes, Fees and Charges
Belgium - Passenger Service and Security Charge (BE) €27.59 EUR
....
Die kan je ook wel met een korrel zout nemen als je BRU-GVA retour kan vliegen voor 58 euro met SN. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Zijn die interviews er nog steeds? Ik ben twee weken geleden via Heathrow vanaf Schiphol naar JFK gevlogen maar geen interview gehad. Ik dacht al dat ze ermee gestopt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

AndRo555 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:51:
[...]

Die kan je ook wel met een korrel zout nemen als je BRU-GVA retour kan vliegen voor 58 euro met SN. ;)
490EUR is meer reëel voor SN met al hun revenue managment fences wanneer je in april op maandag vliegt en dinsdag terug wilt. Deed KLM vanaf AMS toch beter :)
downtime schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:09:
[...]

Zijn die interviews er nog steeds? Ik ben twee weken geleden via Heathrow vanaf Schiphol naar JFK gevlogen maar geen interview gehad. Ik dacht al dat ze ermee gestopt waren.
AMS-MSP met Delta op 19 Maart; nog steeds een interview >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
downtime schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:09:
[...]

Geldt alleen voor Amerikaanse carriers, geloof ik. En sowieso gaat het alleen om directe vluchten. Bij KLM heb je die interviews niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik begrijp die belastingen nooit zo. Voorbeeld:

Enkeltje Singapore - Penang via Kuala Lumpur = 27 euro met Malindo.
Enkeltje Singapore - Kuala Lumpur = 34 euro met Malindo.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fees zijn verschillend voor o/d en transfer pax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
Het is hier geen luchtvaartforum - o/d betekent origin destination? een luchthaven afkorting is tot daar aan toe maar als iedereen intern jargon gaat gebruiken op een publiek (edit en algemeen) forum, dan rent de toegankelijkheid ook wel hard achteruit niet?

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 22-03-2017 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 01:05:
offtopic:
Het is hier geen luchtvaartforum
Het Luchtvaart Topic - Deel 5
Niet?

Overigens ook wel uit context te halen denk ik, en bovendien hebben we 't daar hier vaker over. En als ik een keer in een topic over energie kom weet ik ook niet precies wat een wtw of pv is maar dat is daar ook geen probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2017 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

forum =!= topic.

Maar alsnog dan - wat bedoel je met o/d?

edit://
Overigens ook wel uit context te halen denk ik, en bovendien hebben we 't daar hier vaker over. En als ik een keer in een topic over energie kom weet ik ook niet precies wat een wtw of pv is maar dat is daar ook geen probleem.
Deels wel maar grotendeels ook wel ;) Het probleem van jargon is dat het (1) mensen afschrikt en (2) steeds dezelfde vragen uitlokt van die mensen die wel durven te vragen. Het is niet nodig om jargon te gebruiken als je inhoudelijk kan reageren - en inderdaad zie ik het ook veel in de energie topics. Afkortingen zijn nuttig omdat ze onnodige toetsenbordslijtage voorkomen, maar dan alleen als iedereen weet wat de afkortingen betekenen.

[ Voor 63% gewijzigd door franssie op 22-03-2017 02:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 02:36:
[...]

forum =!= topic.

Maar alsnog dan - wat bedoel je met o/d?
origin/destination inderdaad.

Heh, ik heb inmiddels 1x in m'n leven in een 777 gevlogen (dat ik weet). Dat was KLM's PH-BQN van AMS naar JFK (KL641) afgelopen oktober.

1x raden wat er op de rol staat voor de vlucht naar NRT (KL861) morgenmiddag.

Hoop dat ze de stotterende IFE inmiddels gefixt hebben :P (En dat ze huisjes met jenever aan boord hebben want hij komt uit Tehran).

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2017 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 02:36:
[...]

Hoop dat ze de stotterende IFE inmiddels gefixt hebben :P (En dat ze huisjes met jenever aan boord hebben want hij komt uit Tehran).
Die lege huisjes zijn idd nogal zielig. Kan je die eigenlijk omruilen bij KLM? Nogal apart dat bijv je naar Dubai vliegen een vol huisje krijgt maar naar Abu Dhabi een lege 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 18:33

Jelte,89

Woodworking

Dat heeft alles te maken met het (zero) alcohol beleid van Dubai... Tis daar zo'n beetje verboden ivm moslim achtergrond dacht ik...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ach in het vliegtuig zit je toch ook achter een gordijn als business O-)

Ging trouwens lekker in DE bij de security check, schijnbaar zijn ze weer wat strenger gaan doen waardoor veel mensen een nieuw plastic zakje moesten halen waardoor alles lekker lang duurde in de rij :/ Hij was duidelijk blij met mij aangezien ik een plastic zakje had voor mijn spullen en ook nog het juiste formaat :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Schiphol non-schengen prio security: geen rij; stond 1 mannetje voor me te wachten op een vrij plekje. Paspoortcontrole: shitshow, 20 minuten in de rij. Helpt niet dat de self-service kiosks inop zijn wegens uitbreiding (laat wat er al staat dan gewoon werken zou je zeggen…)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:58
Hoe vaak komt het voor dat KLM Transavia toestellen inzet op KLM vluchten? Ik zie iemand klagen in mijn LinkedIn network dat hem dit mermaals is overkomen de laatste weken naar o.a. Lyon, Wenen en Praag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Niet vaak maar dat zijn *precies* de drie bestemmingen waarop dat op dit moment gebeurt. Als ik 't niet mis heb worden die toestellen omgekat naar KLM maar daar gaat wat tijd overheen natuurlijk.

Zie ook http://www.flyertalk.com/forum/27933527-post5.html

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De eerste KLM 747-400 is niet meer. Recentelijk zijn hebben ze bij de eerste opgeslagen kist (PH-BFM in Teruel, Spanje) de neus en staart afgeknipt. Beste kans dat ze ondertussen al verder zijn.

Foto's hiervan staan op de bekende Facebook pagina.
Ik ga die foto's hier niet plaatsen want kan me voorstellen dat ze dat niet zouden waarderen...
Pagina: 1 ... 28 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek