Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.334 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Iets voor de Schiphol spotters.
Kennen we dit toestel nog?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/9/3/773880.jpg

AeroMexico vliegt momenteel nog driemaal per week met de Boeing 787-8 naar Schiphol.
(vertrek in Mexico op zondag, woensdag en vrijdag, 2 minuten voor middernacht; aankomst op Schiphol de volgende dag om 18:00 uur)

Vanaf 2 april komt er een vierde vlucht (vertrek maandagavond, aankomst dinsdagavond), vanaf 4 mei vijf wekelijkse vluchten (vertrek donderdagavond, aankomst vrijdagavond) van vanaf 16 juni dagelijkse vluchten.

Vanaf 2 april zal AeroMexico geleidelijk de 787-8 vervangen door de grotere 787-9.
Vanaf 20 mei zal deze dagelijks naar Amsterdam komen.
Dit betekent dus ook dat we bovenstaande kist op Schiphol kunnen verwachten.
Dit zorgt ook voor een verhoging van de capaciteit; van 32 business naar 36 en 211 economy naar 238;
totaal van 243 naar 274 stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nvm stond er bij.

[ Voor 188% gewijzigd door CyBeR op 07-03-2017 15:33 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

PWM schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 07:55:
http://www.telegraaf.nl/b...eck-files_Schiphol__.html

Nou sta ik gelukkig niet in rij op het vliegveld. En ik zie wel eens (erg) lange rijen. Maar volgens mij staat niemand "urenlang" op Schiphol voor de controle :?
Ik heb op 2 januari een ruime 2 uur in de rij gestaan voor de controles gecombineerd, ongeveer 1 uur moeten wachten op de KLM check-in (had al ingecheckt, moest alleen de koffer afgeven). En daarna nog een uur om door security te komen. De roltrappen richting security waren uitgeschakeld om te voorkomen dat er files ontstonden op de roltrap en er mensen zouden vallen/worden verdrukt.
Het mooiste is dan dat niet eens alle security lanes open zijn, dus ze werken niet eens op max capaciteit. Ook fraai dat als je vraagt of je voor mag bij security omdat je vlucht over 20 minuten vertrekt en het volgens de borden nog 10 minuten lopen is ze dat weigeren. 'Meneer ik werk alleen voor de security, ik heb niets met Schiphol zelf te maken, dus dat kan ik niet voor u doen.'

Na de fysieke security heb ik mijn duidelijk zwangere vrouw maar vast laten lopen omdat we nog moesten wachten op de securitycheck van de tassen. Er was 1 persoon die de secundaire checks (die handmatig moeten worden nagelopen) van tassen deed terwijl er meer dan 15 in de wachtrij lagen (verdeelt over 2 banden) en dus de hele machine stilstond. Na 10 minuten wachten op de tassen kon ik al rennende mijn vrouw weer inhalen en vervolgens bij de balie (waar ik dus te laat aankwam) gevraagd of ze alsjeblieft op mijn vrouw konden wachten die nog een paar minuten nodig had om bij de balie te komen. Gelukkig waren wij niet de enige, sterker nog de vlucht ging 30 minuten te laat weg, omdat er af en toe bezwete mensen aan kwamen rennen. Fijn om zo je vlucht te beginnen.

Ik vlieg normaal weinig vanaf Schiphol, aangezien ik toch niet in Nederland woon, maar ik vind het als vliegveld echt enorm overrated. Vreemd genoeg was het allemaal een stuk beter voordat dit nieuwe securitysysteem in gebruik werd genomen. Daar was het voldoende als je bij de gate aankwam, want dan had je in principe je vlucht al gehaald voordat je door security moest. Vroeger had Schiphol een van de mooiste terminals, maar nu vind ik voornamelijk de afstanden veel te groot. Ik gebruik het als vliegveld om naar Nederland toe te vliegen om vrienden/familie te bezoeken. Dusseldorf is veel fijner, goedkopere autohuur, goedkopere vliegtickets en vanaf Dusseldorf richting Nederland is lekker rustig op de weg. Ipv op het drukste punt in Nederland te beginnen. Qua reistijd scheelt DUS of AMS niet zoveel voor mij, maar de rit is zoveel fijner vanaf Duitsland. Ryanair weiger ik mee te vliegen, dus ik heb geen ervaring vanaf Eindhoven, al kan ik me alleen maar voorstellen dat dat beter is dan Schiphol.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eindhoven is extreem compact. Dat komt met de schaalgrootte, hoe kleine hoe minder volume, hoe korter de af te leggen afstanden. Moet je maar es vliegen vanuit Antwerpen :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Rav schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:13:
[...]

Ik heb op 2 januari een ruime 2 uur in de rij gestaan voor de controles gecombineerd
To be fair dit is wel waar dat "3 uur van tevoren" verhaal voor intercontinentale vluchten vandaan komt. Marge inbouwen.

Voor intra-europe vluchten komt ik daar niet eens bij in de buurt; ik moet me meestal aan de bagagedeadline van 50 minuten houden en dan ben ik er over 't algemeen ongeveer 55 a 60 min van tevoren maar voor intercontinentaal neem ik 't ook wat ruimer hoor. Een vlucht naar Parijs missen is niet zo'n punt; gaan er honderd per dag. Een vlucht naar Tokyo is een ander verhaal dus fuck it dan liever wat meer bijtanken in de lounge.

Als je compact wil moet je 's vanuit TXL vliegen trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 07-03-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:26:
[...]

To be fair dit is wel waar dat "3 uur van tevoren" verhaal voor intercontinentale vluchten vandaan komt. Marge inbouwen.
Volgens mij was er rond of op die datum sowieso een extreme drukte vanwege mist ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:19
Over die drukte op Schiphol, dat valt me toch ook wel tegen af en toe. Laatste paar keren waren de mensen bij de beveiliging (daar bij de bodyscans/handbagage controleren) echt onwijs langzaam. Ze staren een beetje voor zich uit, lopen wat heen en weer, zoeken op hun gemak een koffer uit om er vervolgens tergend langzaam wat uit te halen. Heb echt totaal niet de indruk dat ze ook maar een beetje hun best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

CyBeR schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Voor intra-europe vluchten komt ik daar niet eens bij in de buurt; ik moet me meestal aan de bagagedeadline van 50 minuten houden en dan ben ik er over 't algemeen ongeveer 55 a 60 min van tevoren maar voor intercontinentaal neem ik 't ook wat ruimer hoor. Een vlucht naar Parijs missen is niet zo'n punt; gaan er honderd per dag. Een vlucht naar Tokyo is een ander verhaal dus fuck it dan liever wat meer bijtanken in de lounge.

Als je compact wil moet je 's vanuit TXL vliegen trouwens.
Volledig correct dat dat de reden is voor de 3 uur. Het punt is sommige concurrerende vliegvelden dit probleem niet zo systematisch kennen en dit de concurrentiepositie van Schiphol verzwakt. Wat ik jammer vind want ik zou graag zien dat Schiphol het goed doet. Hier was een van de factoren inderdaad dat de dagen ervoor veel vertraging had plaatsgevonden, maar dat is juist makkelijk op te lossen. Je weet dat de volgende dagen extra druk gaan zijn en je hoort dan gewoon op maximale capaciteit te werken, en dat lijken ze op Schiphol niet te doen. Elke keer als ik daar in een lange rij sta zie ik dat er nog capaciteit over is.
Het is m.i. een planningfout van de security op Schiphol wat wordt verergerd door de planning van het personeel.
Maar goed, ik kan wel blijven ranten, ik denk niet dat ze op Schiphol in dit topic meelezen. 8)7 Ik zal ermee stoppen.

Waar mogelijk vlieg ik ook vaak naar kleine vliegvelden. Ik zou (tenzij ik moest overstappen) bijvoorbeeld ook op EWR vliegen ipv JFK als ik naar New York zou gaan. TXL is inderdaad wel fijn om vanaf te vliegen. Over het algemeen is het hoe kleiner hoe beter voor vliegvelden. Maarja, dan heb je weer minder vluchten en bestemmingen. :9 Soort catch-22.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Rav schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:19:
[...]

Je weet dat de volgende dagen extra druk gaan zijn en je hoort dan gewoon op maximale capaciteit te werken, en dat lijken ze op Schiphol niet te doen. Elke keer als ik daar in een lange rij sta zie ik dat er nog capaciteit over is.
Dat doen ze wel (ze weten hoeveel pax er gepland zijn om te vliegen op eender welk moment, en ongeveer wanneer die dan aan gaan komen), maar ik denk dat ze nog niet zo goed zijn in het managen van een plotselinge vraag naar extra capaciteit. Vervolgens is de vraag ook nog, welke wachttijd vindt men acceptabel voor een piekmoment? Is dat 5, 10, 20 minuten of zelfs meer? Je kunt niet de wachtrijen in alle situaties compleet oplossen en dan ook nog kosteneffectief bezig zijn tenslotte; daar is een afweging die je moet maken tussen de te verwachten wachttijd en kosten voor personeel en apparatuur.

Zoals ik al vaker heb gezegd ben ik meestal in ~5 minuten klaar en heb ik 1x ongeveer 20 minuten moeten wachten. Dat is voor mij acceptabel.
Het is m.i. een planningfout van de security op Schiphol wat wordt verergerd door de planning van het personeel.
In zoverre dus denk ik dat ze niet in staat zijn om vandaag te zeggen 'we hebben morgen 50 man extra nodig' en dat dat dan lukt.

Zeg ik een beetje vanaf de zijlijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

CyBeR schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:29:
[...]

Dat doen ze wel (ze weten hoeveel pax er gepland zijn om te vliegen op eender welk moment, en ongeveer wanneer die dan aan gaan komen), maar ik denk dat ze nog niet zo goed zijn in het managen van een plotselinge vraag naar extra capaciteit. Vervolgens is de vraag ook nog, welke wachttijd vindt men acceptabel voor een piekmoment? Is dat 5, 10, 20 minuten of zelfs meer? Je kunt niet de wachtrijen in alle situaties compleet oplossen en dan ook nog kosteneffectief bezig zijn tenslotte; daar is een afweging die je moet maken tussen de te verwachten wachttijd en kosten voor personeel en apparatuur.

Zoals ik al vaker heb gezegd ben ik meestal in ~5 minuten klaar en heb ik 1x ongeveer 20 minuten moeten wachten. Dat is voor mij acceptabel.

[...]

In zoverre dus denk ik dat ze niet in staat zijn om vandaag te zeggen 'we hebben morgen 50 man extra nodig' en dat dat dan lukt.

Zeg ik een beetje vanaf de zijlijn hoor.
Voor een normaal bedrijf, akkoord. Voor een vliegveld waar dit soort situaties minstens een keer per jaar voorkomen niet.
Ook vanaf de zijlijn bekeken. ;) Misschien is mijn mening wat vertekend omdat ik de laatste 5 keer nooit minder dan 20 minuten heb moeten wachten voor security. Ik hoop dat dat dan stomme pech is.

Misschien willen ze wel dat meer mensen de fast track (privium oid) aanschaffen en zien ze het als business model. Er zijn ook wel dingen die ze bij Schiphol wel goed voor elkaar hebben, het afzetten en ophalen van mensen met de auto is bijvoorbeeld een stuk gebruiksvriendelijker dan veel andere vliegvelden, waar ze je alleen maar de parkeergarages in willen jagen.

Om maar even mezelf uit deze negatieve spiraal te halen. Wat zijn jullie gedachten over Norwegian Air International die vanaf Ierland naar de VS gaan vliegen? Het zou uiteindelijk ook in Nederland kunnen gaan gebeuren.

Het vreemde vind ik dat ze bijvoorbeeld de vlucht van Cork, Ierland (EICK) naar "Boston" (Providence, KPVD, 100km verderop) aan gaan bieden. Als je naar het bereik van de 737 MAX kijkt en je dan bedenkt dat Cork een baantje heeft liggen van grofweg 2 km dan vraag ik me af hoe vaak ze moeten gaan stoppen voor brandstof en dat het dus geen directe vluchten gaan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Rav op 07-03-2017 18:00 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vergeet niet dat security weer ingehuurd wordt door schiphol (securitas etc) , denk dat het ook erg qua tijd verschilt (vakantie vluchten bv) en ook welke gates.

Ik heb binnen Europa weinig last (B-gates)
laatste lange vlucht was naar Cuba en terug (E-gates geloof ik) en ik vertrok om een redelijk tijd en alles ging soepel,terug was ik als eerste het vliegtuig uit en ook de enige bij de douane toen ik daar aankwam,paspoort meteen in machine en door :) maar ja dat was een aankomst om 7:00 ofzo (in dikke mist) op de 31e december.

over norwegian,weet niet hoe ze gaan vliegen maar als je kijkt naar WOW air en consorten hebben die eigenlijk allemaal kleinere vliegtuigen en een tussenstop (kan je mooi geld uitgeven op hun vliegveld :P )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Boeing heeft vandaag de eerste 737 MAX 9 gepresenteerd:

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/7jXts_C6VOoVGUwAAyI6C.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 07-03-2017 18:43 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51

Grouchy

meep meep

Wachttijden:

Security op Schiphol wijkt de laatste jaren echt af van wat ik zie op andere luchthavens: lange rijen, elke keer die 'false positives' wanneer je door een wmd scanner loopt en 60-80% van de carry on's die een secondary krijgt in bepaalde rijen. Ik zie dat echt niet in geen een enkele andere luchthaven.
KMar: duidelijk dat die onderbezet waren de afgelopen tijd.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48
Secondaries krijg ik als "average white man" echt in 3/4 van ds gevallen! Met gezin of in maatpak.. "please step aside! You are randomly selected"

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:33:
Secondaries krijg ik als "average white man" echt in 3/4 van ds gevallen! Met gezin of in maatpak.. "please step aside! You are randomly selected"
Haha, je bent nick-name geprofileerd, kan niet anders 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

Ach ik krijg ze met mijn kort geschoren kop vrijwel altijd, onlangs op Amsterdam, Las Palmes, Berlijn Tegel en Madrid gehad, zal wel in een bepaalde categorie vallen ? :)

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Rav schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:47:
[...]

Het vreemde vind ik dat ze bijvoorbeeld de vlucht van Cork, Ierland (EICK) naar "Boston" (Providence, KPVD, 100km verderop) aan gaan bieden. Als je naar het bereik van de 737 MAX kijkt en je dan bedenkt dat Cork een baantje heeft liggen van grofweg 2 km dan vraag ik me af hoe vaak ze moeten gaan stoppen voor brandstof en dat het dus geen directe vluchten gaan worden.
Wij hebben hier in Cork 2100 meter baan en het is 2970 mijl naar PVD, 737 Max 8 heeft bereik van 4045 mijl, ruim voldoende zodat ze vanaf hier non-stop naar Providence vliegen.
Vanaf volgend jaar willen ze naar New York vanaf hier, en met New York bedoelen ze Stewart International (KSWF) wat 3090 mijl vliegen is.

Ik word geen klant van ze, ik vlieg wel naar AMS/LHR/MAN en stap over op een vlucht die naar Boston-Logan gaat, de tijd die je kwijt bent aan de overstap is waarschijnlijk minder dan de 2,5 uur treinen van PVD naar Boston.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het blijft een prijsvechter natuurlijk, en Ryanair heeft laten zien dat genoeg mensen alleen maar naar de prijs kijken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Qatar gaat hun business class (die al niet slecht was) vernieuwen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t1N1WBt.png

Volgens mij zijn ze de 1e die van business class een suite met deur maakt. En je kunt in het midden twee of vier suites enigszins combineren tot een grote vergaderzaal of familieruimte. Ziet er netjes uit.

http://www.qatarairways.com/global/en/qsuite.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:44
CyBeR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:05:

[afbeelding]

Volgens mij zijn ze de 1e die van business class een suite met deur maakt. En je kunt in het midden twee of vier suites enigszins combineren tot een grote vergaderzaal of familieruimte. Ziet er netjes uit.

Ik vraag me wel af hoe comfortabel 'achteruit' stijgen en dalen is want het lijkt er op de de helft van de stoelen achterste voren staat. Vooral achteruit stijgen lijkt me niet fijn.
Verder ziet het er erg netjes uit ja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Achteruit vliegen is al heel gewoon in business class. O.a. BA, UA, AA, EC en nog een paar hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Stigandr schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Ik vraag me wel af hoe comfortabel 'achteruit' stijgen en dalen is want het lijkt er op de de helft van de stoelen achterste voren staat. Vooral achteruit stijgen lijkt me niet fijn.
Als je de stoel een beetje kan laten "kiepen" dan merk je ook niet zoveel meer van die stijgingshoek van het vliegtuig tijdens het klimmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:53
Stoelen omgekeerd plaatsen is ook veiliger in geval van een crash. De enige reden dat het niet gedaan wordt is omdat het contra-intuïtief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wat meer foto's van Qsuite: http://imgur.com/a/JIHd5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Stigandr schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Ik heb wel eens business gezeten in een BA 747, mijn stoel stond achterstevoren en die van mijn vrouw zat aan mijn stoel vast, maar stond vooruit. Het was eigenlijk net alsof je in de trein zat, merkt er niet veel van.
D.R. schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:39:
[...]

Wij hebben hier in Cork 2100 meter baan en het is 2970 mijl naar PVD, 737 Max 8 heeft bereik van 4045 mijl, ruim voldoende zodat ze vanaf hier non-stop naar Providence vliegen.
Vanaf volgend jaar willen ze naar New York vanaf hier, en met New York bedoelen ze Stewart International (KSWF) wat 3090 mijl vliegen is.

[....]
ORK - PVD = 2575 nm (grootcirkel). Noem het 2700 nm aangezien je nooit exact een grootcirkel route vliegt.
Volgens de Boeing website is de range 3515 nm voor 162 2-class passagiers. Ik ga er even voor het gemak vanuit dat Norwegian er meer in stopt, maar ik kan daar even geen bron van vinden.
Dan is er op dit moment een range over van 3515-2700 = 815 nm.
Als je BOS als alternate zou gebruiken, afstand ongeveer 60 nm hemelsbreed, gokje 120 nm minstens als diversion aangezien het zo dichtbij is. 695 nm over. Vluchttijd is ongeveer 6 uur, maar je hebt dagen waarbij er flinke tegenwind is. Stel je hebt 5 uur lang een 70 kts tegenwind, wat absoluut een aantal dagen per jaar gebeurd. Dat is dan een extra 350 nm grofweg wat je moet vliegen (airmiles vs ground miles). Dan heb je nog 345 nm van je range over.
Dat moet dan genoeg brandstof zijn voor je contingency, je final reserve fuel en extra fuel wat je mee wilt voor vertragingen.

Nu is dit een enorm versimpelde weergave, waarbij ik wel denk dat ik erg gunstige aannames voor de airline heb gedaan. Tel daarbij op dat je een baan hebt van net 2km en je dus niet altijd op MTOW weg kunt, dan kan ik niet anders dan voorzien dat ze af en toe moeten gaan uitwijken om brandstof bij te tanken. Of bijvoorbeeld ORK - SNN - PVD te vliegen. Oostwaarts voorzie ik geen enkel probleem trouwens.

Tenzij de aannames van Boeing bij het berekenen van hun range al rekening houden met final reserve en alternates, kortere banen, bagage, e.d. maar daar kan ik zo geen onderbouwing kan vinden.
Ik zou graag aanhoren dat ik fout zit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:38:
Boeing heeft vandaag de eerste 737 MAX 9 gepresenteerd:

[afbeelding]
En Embraer hun grootste vliegtuig ooit (tevens grootste Braziliaanse passagiersvliegtuig ooit); de E195-E2:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6WBcV4WMAE8L2n.jpg:large

'Embraer 195-E2 meest efficiënte toestel in zijn klasse'
SAO JOSE DOS CAMPOS - Het was dinsdag 'roll-out day' bij vliegtuigbouwers Boeing en Embraer. Terwijl Boeing in de Verenigde Staten de 737 MAX 9 presenteerde, rolde bij Embraer in Brazilië de E195-E2 voor het eerst uit de fabriekshal. Volgens Embraer is het nieuwe toestel het meest efficiënte vliegtuig in de 'single aisle' jet markt.

Opvallend aan de E195-E2 is de lange romp. Ten opzichte van de bestaande E195 heeft de E2 drie extra stoelrijen. Daarmee kan het toestel 120 passagiers vervoeren in een tweeklassenconfiguratie en zelfs 146 in een configuratie met slechts een vervoersklasse. Het toestel heeft een vliegbereik van ruim 4.500 kilometer, ruim 800 kilometer meer dan zijn voorganger. Daarmee concurreert de E195-E2 rechtstreeks met de CSeries van aartsrivaal Bombardier.

Nieuwe motoren
Met het E2-programma borduurt Embraer voort op de bestaande E-Jets, waarvan er wereldwijd 1.300 in gebruik zijn. Naast de E195-E2 ontwikkelt Embraer ook E2-versies van de E190 en de E175. Dankzij gewichtsbesparingen, nieuwe vleugels en nieuwe motoren zal het brandstofverbruik van de E2 zo’n 24 procent lager liggen dan dat van de huidige E195, belooft Embraer. De onderhoudskosten liggen bovendien zo’n twintig procent lager.

Tijdens het testvliegprogramma van de E195-E2 zal Embraer twee vliegtuigen gebruiken. Het eerste toestel zal binnen enkele maanden vliegen. Het tweede toestel moet eind dit jaar voor het eerst het luchtruim kiezen. In 2019 staan de eerste leveringen aan klanten in de planning.
CyBeR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:05:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6Y5IMrWUAAbL7b.jpg:large
Volgens mij zijn ze de 1e die van business class een suite met deur maakt.
Klopt, Delta komt eind dit jaar ook met Business suites in hun te ontvangen A350's.
Delta bracht dat op zo'n manier dat ze de eersten wilden zijn. Heeft Qatar hen net afgetroefd...

Ergens volgend jaar moet de gehele Qatar vloot al aangepast zijn met deze nieuwe business class.
De eerste route is London met de 777-300ER in juni, gevolgd door Parijs en New York.
De A350-1000 wordt nieuw geleverd (oktober dit jaar) met deze nieuwe Business Class.
(Qatar is launch customer van de A350-1000)
Jammer dat het zo'n verderfelijke maatschappij is...

Emirates komt overigens op dezelfde show (ITB Berlin) met de nieuwe First Class.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 08-03-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

De inrichting is mooi maar die deuren maken het dan wel weer erg gesloten - flying cubicles ;) Dat hoeft van mij dan weer niet zo. Zelfs als je alleen vliegt niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Piet91 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:15:
[...]

Jammer dat het zo'n verderfelijke maatschappij is...
In welke zin? Oneerlijke concurrentie?

[ Voor 54% gewijzigd door Borromini op 08-03-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:02:
De inrichting is mooi maar die deuren maken het dan wel weer erg gesloten - flying cubicles ;) Dat hoeft van mij dan weer niet zo. Zelfs als je alleen vliegt niet.
Hoezo? Maximale privacy. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:19:
Hoezo? Maximale privacy. Heerlijk.
Precies. Ik ben nu aan het boeken voor een trip naar Nieuw Zeeland voor werk, en wil upgraden naar Business Class. Anderhalf jaar terug had ik Premium Economy met Cathay Pacific, en op de weg terug niemand naast me, heerlijk. Nu wil ik BC zodat ik kan dutten en armruimte heb, en bij de transfer de lounges.

Het gaat waarschijnlijk Korean Air worden, 747-800 van LHR>ICN>AKL en AKL>ICN, en dan de A380-800 van ICN>LHR. Niet goedkoop, zeker niet met het zinkende Britse pond als betaalmiddel. Ik krijg Economy vergoed, maar dat wordt dan maar de vakantie daarna... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 08-03-2017 17:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:22:
Wachttijden:

Security op Schiphol wijkt de laatste jaren echt af van wat ik zie op andere luchthavens: lange rijen, elke keer die 'false positives' wanneer je door een wmd scanner loopt en 60-80% van de carry on's die een secondary krijgt in bepaalde rijen. Ik zie dat echt niet in geen een enkele andere luchthaven.
Nou moet je eens naar YYZ gaan, de laatste keer een uur voor de security in de rij gestaan en de afgelopen 5x nooit sneller dan 20 minuten.

Boston vorig jaar, 's ochtends een vlucht naar Canada, ik stond letterlijk tussen de bevoorrading van de duty free shops in de security rij.

Bij Schiphol heb ik zelf nooit langer dan 45 minuten er over gedaan om vanaf de stoep tot airside te komen. Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel ervaringen. Nu vlieg ik nooit met TUI/ArkeFly/Corendon achtige, als ik af en toe daar zie wat voor puinhoop het is voor de checkin balies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:41:
[...]
Het gaat waarschijnlijk Korean Air worden, 747-800 van LHR>ICN>AKL en AKL>ICN, en dan de A380-800 van ICN>LHR. Niet goedkoop, zeker niet met het zinkende Britse pond als betaalmiddel. Ik krijg Economy vergoed, maar dat wordt dan maar de vakantie daarna... ;)
Ah ja, Korean's 748 business lijkt best ok. Ook een soort suite maar dan niet afsluitbaar:

Afbeeldingslocatie: https://www.koreanair.com/content/koreanair/global/en/traveling/classes-of-service/prestige-class/prestige-suite/prestige-sleeper-details/_jcr_content/par/textimage/image.img.jpg/1483432525028.jpg

Ik vlieg begin april met Korean van CTS naar ICN in een 77W die, als 't goed is, ook van deze stoelen voorzien is dus we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:44:
[...]

Nou moet je eens naar YYZ gaan, de laatste keer een uur voor de security in de rij gestaan en de afgelopen 5x nooit sneller dan 20 minuten.

Boston vorig jaar, 's ochtends een vlucht naar Canada, ik stond letterlijk tussen de bevoorrading van de duty free shops in de security rij.

Bij Schiphol heb ik zelf nooit langer dan 45 minuten er over gedaan om vanaf de stoep tot airside te komen. Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel ervaringen. Nu vlieg ik nooit met TUI/ArkeFly/Corendon achtige, als ik af en toe daar zie wat voor puinhoop het is voor de checkin balies...
Wordt ook nooit blij op bv PVG, ORD, India wanneer je met een INTL vlucht 's nachts mag.
Hmmm BOS: Nooit >5 minuten daarzo en laptop & kabels & 3-1-1 gewoon in de tas en lighter outerwear gewoon aan :)
Mogen ze hier ook invoeren :)

Maar op het moment dat ik door de security ga zie ik op geen enkele van die luchthavens al die false positives terug en de hoeveelheid stukken baggage die een secondary krijgt.

Vanmorgen weer: 1 (Schengen, privium line aan de rechterkant) beweegt nauwelijks; elke rugzak/tas wordt onderzocht en op explosieven gecontroleerd.
WMD: geel vlak op mijn haar en op mijn borst. Metalen riem ziet ie niet. 8)7
gambieter schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:41:
[...]

KE: altijd lekker warm daarzo in hun aluminium tubes >:) A380: Celestial Bar zeker bezoeken

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:02:
Van flying cubicle at the office to flying cubicle in the air.
Kun je vloeiend doorgaan. :P
Borromini schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:14:
In welke zin? Oneerlijke concurrentie?
Ik had dit zin eigenlijk niet moeten plaatsen want nu is er weer kans dat er weer zo'n discussie komt die al talloze keren is geweest.
Kortgezegd; twijfelachtige CEO, lijn tussen airline en staat non-existent, arbeidsvoorwaarden- en omstandigheden.
Vooral dat laatste zul je zelf ook wel weten als je iets van de staat Qatar weet (WK2022 anyone?)
CyBeR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:19:
Ah ja, Korean's 748 business lijkt best ok. Ook een soort suite maar dan niet afsluitbaar

[afbeelding]

Ik vlieg begin april met Korean van CTS naar ICN in een 77W die, als 't goed is, ook van deze stoelen voorzien is dus we zullen zien.
Korean Air; prachttoestellen van buiten maar waarom ze de cabin nou zo'n tandarts/fluor feel moesten geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Piet91 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:02:
Ik had dit zin eigenlijk niet moeten plaatsen want nu is er weer kans dat er weer zo'n discussie komt die al talloze keren is geweest.
Kortgezegd; twijfelachtige CEO, lijn tussen airline en staat non-existent, arbeidsvoorwaarden- en omstandigheden.
Vooral dat laatste zul je zelf ook wel weten als je iets van de staat Qatar weet (WK2022 anyone?)
Oh ja. Ik was gewoon nieuwsgierig of je nog andere motieven had voor die mening... Maar nee.

Verloop bij cabinepersoneel van EK is trouwens ook gigantisch heb ik gehoord. Dat is ook een teken aan de wand over hoe blij mensen daar zijn met hun job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:12
Bij qatar wil je geen stewardess zijn.
According to the ITF (International Transport Workers’ Federation) the case of Qatar Airways is the worst. For example, a standard hiring contract for thousands of the airline’s female workers reads: You are required to obtain prior permission from the company, in case you wish to change your marital status and get married. And: The employee shall notify the employer in case of pregnancy from the date of her knowledge of its occurrence. The employer shall have the right to terminate the contract of employment from the date of notification of the pregnancy. Failure of employee to notify the employer or the concealment of the occurrence shall be considered a breach of contract.
http://www.itfglobal.org/...n-qataruae-rights-abuses/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:19:
Ah ja, Korean's 748 business lijkt best ok. Ook een soort suite maar dan niet afsluitbaar:

[afbeelding]

Toch zit ik nog te twijfelen. Ik wil ook wel naar Australie gaan voor de vakantie (of zowel NZ als AUS doen), en BC met Vietnam Airlines naar Sydney in de B787-9 is een heel stuk goedkoper (Korean LHR>AKL retour in BC is £2500, Vietnam Airlines LHR>SYD is £1700). Een retourtje SYD>AKL in Economy is dan £250-300, ben ik voor £500 minder toch in AKL maar met wat extra reistijd en extra vluchten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gaan we weer :( Mijn vlucht naar LCY van 10.50 staat nog netjes op tijd. Echter, de kist die mij gaat brengen, komt pas om 11.30 op Schiphol aan.

Echt, wat is die informatie voorziening toch slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

The employee shall notify the employer in case of pregnancy from the date of her knowledge of its occurrence.
Die bepaling is op zich vrij normaal voor vliegend personeel (niet alleen cabin crew maar ook cockpit) en heeft de KLM ook. En bij de KLM stop je dan ook al vrij vlot met vliegen (grondwerk tot zwangerschaps-/kraamverlof).
The employer shall have the right to terminate the contract of employment from the date of notification of the pregnancy.
Dat is minder netjes, maar het is ook in Nederland nog niet eens zo lang geleden dat vrouwen tegelijk met het boterbriefje ook hun ontslagbrief kregen (en het is bekend dat ze daar op dat gebied wat achterlopen).
PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:33:
Gaan we weer :( Mijn vlucht naar LCY van 10.50 staat nog netjes op tijd. Echter, de kist die mij gaat brengen, komt pas om 11.30 op Schiphol aan.

En wat is de kans dat ze in de tussentijd nog een andere kist regelen :?

[ Voor 22% gewijzigd door Freee!! op 09-03-2017 09:41 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:40:
[...]
En wat is de kans dat ze in de tussentijd nog een andere kist regelen :?
0. Cityjet heeft helaas geen voorraad staan.

De vlucht is 5 minuten geleden van op tijd naar 1:30 vertraagd gegaan. Dat had ik dus al 4(!) uur daarvoor gezien. Lastig plannen zo, aangezien ik dus ook de partij met wie ik een meeting heb, 4 uur laat wachten met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:03
PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:33:

Ik heb een keer op Helsinki gehad dat iedereen in de rij ging staan om te gaan boorden, echter het hele vliegtuig stond nog niet bij de gate (het was geen bus transfer). De meeste hebben wel 2 uur in die rij gestaan geloof ik. En dit terwijl ik wel een smsje van de luchtvaartmaatschappij had gekregen dat de vlucht vertraagd was.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:28:
[...]

0. Cityjet heeft helaas geen voorraad staan.

De vlucht is 5 minuten geleden van op tijd naar 1:30 vertraagd gegaan. Dat had ik dus al 4(!) uur daarvoor gezien. Lastig plannen zo, aangezien ik dus ook de partij met wie ik een meeting heb, 4 uur laat wachten met info.
Je had niet aangegeven met welke maatschappij je vloog. Verder zou je kunnen overwegen een aantal klachten in te dienen, onder andere één wegens de slechte informatievoorziening, één wegens liegen en één wegens belediging (ze behandelen je als volslagen idioot terwijl jij het allang wist op basis van informatie uit andere bronenn). Reken er niet op dat het direct resultaat zal hebben, maar die laatste zou best wel eens hard bij ze binnen kunnen komen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ORD Airport Insider‏

Belt loader being used to load KLM flight caught on fire while attached to the aircraft at Gate M-8. Photo by Steven M. #ORDops #OHare #ORD
https://twitter.com/ORDInsider/status/839662976391131139

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6cVBBWXEAA69UE.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
rust er een vloek op de 747 vloot van KLM ? het hoeveelste incident is dit de afgelopen maanden al wel niet.
het is nu wel niet het vliegtuig maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

RenaldoN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:24:
[...]
rust er een vloek op de 747 vloot van KLM ? het hoeveelste incident is dit de afgelopen maanden al wel niet.
het is nu wel niet het vliegtuig maar dan nog.
KLM wordt gewoon een handje geholpen met de plannen betreffende het uitfaseren van de 747's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er gaat misschien een 797 ontwikkeld worden, die het gat tussen 737 en 787 moet op gaan vullen, waar nu (na verdwijnen 757/767) geen echt alternatief voor is:
United Airlines biedt Boeing mogelijk de broodnodige eerste order voor een nieuw toestel. Dat moet het capaciteitsgat opvullen tussen de Boeing 737 en de 787 Dreamliner en is voorlopig aangeduid als Boeing 797.

Sinds het stoppen van de productie van de Boeing 757 en 767 heeft Boeing geen zogeheten ‘middle of the market’ toestel meer in de aanbieding.

Met de voorgestelde nieuwe jet moet eenzelfde weg bewandeld worden als bij de introductie van de Boeing 757 en 767. Die werden in de jaren ’80 tegelijk op de markt gebracht en hebben nagenoeg dezelfde cockpit. De nieuwe 797 moet in varianten worden aangeboden die met relatief weinig passagiers lange afstanden kunnen overbruggen en die met veel reizigers over korte afstanden kunnen vliegen.

Volgens persbureau Reuters zou United Airlines als eerste interesse hebben getoond. Het ‘middle of the market’ segment ligt nog open, maar ook concurrent Airbus wil daar marktaandeel. De A321neo en de Boeing 737 MAX kunnen daar een stuk van oppakken, maar volgens Boeing is er echt behoefte aan de widebody.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...echarmeerd-van-boeing-797

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als ik een ticket boek, locatie A naar C met een overstap van 50 minuten in B (dit geval Lissabon) is de luchtvaartmaatschappije dan verantwoordelijk mocht ik door vertraging van de eerste vlucht de overstap niet halen? Of mag ik dan zelf een nieuw ticket betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

niekvandermeer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:57:
Als ik een ticket boek, locatie A naar C met een overstap van 50 minuten in B (dit geval Lissabon) is de luchtvaartmaatschappije dan verantwoordelijk mocht ik door vertraging van de eerste vlucht de overstap niet halen? Of mag ik dan zelf een nieuw ticket betalen?
2 losse tickets of 1 ticket?

Bij 2 losse tickets jouw verantwoordelijkheid, bij 1 ticket hun verantwoordelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 09-03-2017 13:58 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:58:
[...]

2 losse tickets of 1 ticket?

Bij 2 losse tickets jouw verantwoordelijkheid, bij 1 ticket hun verantwoordelijkheid.
1 ticket, als ik via de luchtvaartmaatschappij boek, weet niet of andere ticket verkopers er 2 losse tickets van (kunnen) maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 19:03

Rannasha

Does not compute.

niekvandermeer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:57:
Als de luchtvaartmaatschappij zelf deze combinatie aanbiedt (dwz: op de eigen website) in een enkele boeking, dan zijn zij er blijkbaar van overtuigd dat de overstap goed te doen is. Ze zijn dan ook verantwoordelijk.

Als je echter op een externe website boekt, of je boekt 2 tickets los van elkaar dan heb je die garantie niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

niekvandermeer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:00:
[...]

1 ticket, als ik via de luchtvaartmaatschappij boek, weet niet of andere ticket verkopers er 2 losse tickets van (kunnen) maken?
Uiteindelijk heb je 2 tickets, maar als jij bijv. bij KLM een AMS-MAD en MAD-LIS boekt dan is KLM verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Het gaat hier om TER-LIS-AMS, boeken via TAP kost ongeveer 360euro, via andere website (gevonden via skyscanner) 316 wat nog een aardig verschil is maar dan loop ik dus het risico dat ik 2 aparte tickets krijg en geen garantie op gratis vlucht als ik de overstap mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben geland op LCY. Meeting gemist, eerste vlucht weer terug. Dat was een vruchtbare dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:08:
Ik ben geland op LCY. Meeting gemist, eerste vlucht weer terug. Dat was een vruchtbare dag :+
Uit nieuwsgierigheid, wat is het belang van het fysiek aanwezig zijn, voldoet bijv. een videocall niet?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
niekvandermeer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:17:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat is het belang van het fysiek aanwezig zijn, voldoet bijv. een videocall niet?
Een videoconferentie levert geen miles op he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 20:42
[...]

Ja goeie vraag. Los van de productiviteit, het is nogal belastend voor het milieu. In het kader van duurzaam ondernemen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Garyu

WW

niekvandermeer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:07:
Het gaat hier om TER-LIS-AMS, boeken via TAP kost ongeveer 360euro, via andere website (gevonden via skyscanner) 316 wat nog een aardig verschil is maar dan loop ik dus het risico dat ik 2 aparte tickets krijg en geen garantie op gratis vlucht als ik de overstap mis?
Het zijn vrijwel nooit aparte tickets, behalve als het expliciet staat aangegeven. En 50 min op LIS is prima te doen, is maar een klein vliegveld. TAP is wel ongeveer LCC-niveau trouwens :X.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Tekenen van contracten.

Sowieso doen we 70% van onze meetings face 2 face. Daardoor scoren wij de deals, die team Skype laat liggen. Persoonlijk contact is deze reden dat wij succes hebben.
CyBeR schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:19:
[...]

Een videoconferentie levert geen miles op he.
Dit ook niet ;) Deze tickets leveren meestal < 300 miles op.

Overigens herhaalt het spelletje zich. Mijn vlucht hier is weer 1.20 vertraagt, op Schiphol denkt iedereen nog op tijd te gaan.
Barns schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Ja goeie vraag. Los van de productiviteit, het is nogal belastend voor het milieu. In het kader van duurzaam ondernemen... :+
Daarvoor rijdt ik dan ook zeer mileubewust. De zeer zuinige Outlander PHEV :+

[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 09-03-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:39:
[...]

Tekenen van contracten.

Sowieso doen we 70% van onze meetings face 2 face. Daardoor scoren wij de deals, die team Skype laat liggen. Persoonlijk contact is deze reden dat wij succes hebben.
Tekenen van contracten kan ik nog inkomen (je hebt ook digitale varianten hiervoor, maar alsnog). Wat voor soort business zit je dan?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kecin schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:03:
[...]

Tekenen van contracten kan ik nog inkomen (je hebt ook digitale varianten hiervoor, maar alsnog). Wat voor soort business zit je dan?
Bedrijfssoftware. Niet de mega projecten, zeg maar 5k tot 100k.

De grootste deal van vorig jaar was in de US. Zware competitie met 1 US en 2 EU partijen. Wij wonnen. En op de vraag waardoor uiteindelijk:

"Because you showed up at our doorsteps"

Wij hebben in 2011 besloten te kappen met Skype en GoToMeeting voor sales trajecten (los natuurlijk van wat losse vragen en nazorg na een meeting). Sinds 2011 zijn wij van al redelijk substantieel, 500% gegroeid buiten Nederland.

Wij juichen dan ook iedereen in onze business van harte toe lekker Skype te gebruiken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Klinkt relatief bekend, wij zijn hier ook bezig met een groot project en wilden presentatie. Partij #1 deed dat via video, Partij #2 deed dat IRL en stuurde ook nog eens (gratis) een consultant die 2 dagen uitleg gaf.

Needless to say, partij #2 won :+ Voor alle meetings <3 Video, maar voor sales kan ik mij perfect voorstellen dat je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Voor het eerst dat ik cockpit beelden zie van een 747 dat nadert op de Oostbaan en op het laatst afbuigt naar baan 24:

YouTube: Windy Landing Amsterdam Boeing 747

[ Voor 0% gewijzigd door Rogier V op 09-03-2017 18:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:11:
[...]

Bedrijfssoftware. Niet de mega projecten, zeg maar 5k tot 100k.

De grootste deal van vorig jaar was in de US. Zware competitie met 1 US en 2 EU partijen. Wij wonnen. En op de vraag waardoor uiteindelijk:

"Because you showed up at our doorsteps"

Wij hebben in 2011 besloten te kappen met Skype en GoToMeeting voor sales trajecten (los natuurlijk van wat losse vragen en nazorg na een meeting). Sinds 2011 zijn wij van al redelijk substantieel, 500% gegroeid buiten Nederland.

Wij juichen dan ook iedereen in onze business van harte toe lekker Skype te gebruiken :+
Interessant! Fijn dat je het even hebt toegelicht. :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Rogier V schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:38:
Voor het eerst dat ik cockpit beelden zie van een 747 dat nadert op de Oostbaan en op het laatst afbuigt naar baan 24:

YouTube: Windy Landing Amsterdam Boeing 747
Doen ze wel vaker als de wind op baan 27 staat. Scheelt weer taxiën naar het Cargo platform. City hoppers doen het daarom ook, zijn ze gelijk bij het bravo platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 10:05
Ik had altijd begrepen dat ze dit alleen doen bij zuidwesterstormen omdat ze dan vanwege de crosswind limieten niet kunnen landen op 18R of 27. Dan is het uitgangspunt landen op 22 en starten op 24. Het verkeer dat niet mag/kan landen op de 22 maakt dan een sidestep naar de 24.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
voske schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:10:
Ik had altijd begrepen dat ze dit alleen doen bij zuidwesterstormen omdat ze dan vanwege de crosswind limieten niet kunnen landen op 18R of 27. Dan is het uitgangspunt landen op 22 en starten op 24. Het verkeer dat niet mag/kan landen op de 22 maakt dan een sidestep naar de 24.
Dat is ook een van de redenen inderdaad, maar ze doen het ook gewoon omdat het sneller is voor hen in sommige gevallen. Het probleem is dat 24 niet altijd beschikbaar is voor landend verkeer, omdat deze ook voor take off wordt gebruikt in deze weerssituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:11:
[...]

Idem voor ons, en dat terwijl Skype van ons is :+ Pre-sales, kickoffs, closings, etc doen we allemaal het liefst in persoon. En ja, dat houdt in veel vliegen/reizen maar die impact is gewoon hoger waardoor het business sense maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
swtimmer schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Idem voor ons, en dat terwijl Skype van ons is :+
Ik heb zelf de vlucht AMS-SEA 12 jaar lang veelvuldig gemaakt ;) 2 jaar na de verhuizing van Schiphol-Rijk naar Schiphol Centrum ben ik weg gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
Zo. Da's weer een fijn 'foutje' van Finnair.

Amsterdam > Singapore
Okinawa > Amsterdam

€179 per persoon. En ik spaar weer een aantal puntjes bij OneWorld.

:9~

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vliegen was in 2016 gekeken naar de hoeveelheid ongelukken iets minder veilig dan een jaar eerder. Het aantal grote ongevallen per 1 miljoen vluchten kwam uit op 0,39, wat neerkomt op een ‘hull loss’ per elke 2,56 miljoen vluchten. In 2015 bedroeg de major jet accident rate nog 0,39, meldt luchtvaartorganisatie IATA.

In 2016 kwamen bij tien vliegtuigongevallen met dodelijke afloop 268 mensen om het leven. Dat aantal lag wel onder het gemiddelde van 13,4 ongevallen met fatale afloop en 371 doden per jaar in de periode 2011-2015.

In 2016 eindigde in totaal vier passagiersvluchten in een ongeval waarbij doden waren te betreuren. Het ging om crashes met een Boeing 737-800 van Flydubai, een Airbus A320 van EgyptAir, een Avro RJ85 van LaMia en een ATR 42 van PIA.

Ondanks de stijging van het aantal grotere ongevallen, is IATA-topman Alexandre de Juniac blij met de afname van het aantal dodelijke slachtoffers en het aantal ongevallen met dodelijke afloop. “Ten opzichte van de exceptionele prestatie van 2015 hebben we op enkele belangrijke punten een stap terug moeten doen, maar vliegen blijft de veiligste vorm van langeafstandsreizen.”

Positief is volgens IATA met name de sterke verbetering van de vliegveiligheid in ‘sub-saharan’ Afrika, traditioneel de minst luchtvaartveilige regio. In heel het jaar vond geen enkel fataal vliegtuigongeval plaats in het gebied. Per 1 miljoen vluchten vonden 2,3 ongevallen plaats; het gemiddelde over de vijf jaar daarvoor was 9,73 ongevallen per 1 miljoen vluchten.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...grote-vliegtuigongevallen

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/website_600_px/600_airlines/iata-safety2016ciata.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48
Napsju schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:06:
Zo. Da's weer een fijn 'foutje' van Finnair.

Amsterdam > Singapore
Okinawa > Amsterdam

€179 per persoon. En ik spaar weer een aantal puntjes bij OneWorld.

:9~
Nice! Hoeveel avios levert dat op? en is een ticket SIN OKA een beetje te betalen?
Lijkt me wel een mile-op-7.

Ik was hem alleen tegen gekomen naar Xi'an (niet interessant) en Osaka (beetje interessant).

[ Voor 10% gewijzigd door Stinger_Ventura op 10-03-2017 17:14 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Om het even in perspectief te zetten hoe ongelooflijk veilig de luchtvaart nou eigenlijk is. In het verkeer vielen in 2015 maar liefst 621 doden in Nederland. Dus wereldwijd maar 268 doden is nog steeds ontzettend weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Geen idee eigenlijk. Ik zet ze op onze AA accounts. Voor Iberia BRU-MAD-NRT-MAD-DUS kreeg ik 7.567 EQM, dus ik verwacht een vergelijkbaar aantal. Binnenkort maar eens naar Fins Lapland ofzo, voor 25000 punten.
Klopt, maar ik wil met gezin naar Singapore om opa en oma te bezoeken ;) Japan is altijd leuk, dus deze keer maar eens naar Okinawa.
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:13:
en is een ticket SIN OKA een beetje te betalen?
Lijkt mee te vallen. Ik wacht op een aanbieding van SIN naar TPE en dan wil ik met Peach, TigerTW of Vanilla van TPE naar OKA. Peach heeft alleen nog geen tickets voor oktober. Ik verwacht SIN-OKA voor 100-120 euro incl bagage te kunnen doen.
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:13:Ik was hem alleen tegen gekomen naar Xi'an (niet interessant) en Osaka (beetje interessant).
Goed zoeken doet wonderen. Ja, tijdrovend, maar ik vind het leuk.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Napsju schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:28:
[...]
Lijkt mee te vallen. Ik wacht op een aanbieding van SIN naar TPE en dan wil ik met Peach, TigerTW of Vanilla van TPE naar OKA. Peach heeft alleen nog geen tickets voor oktober. Ik verwacht SIN-OKA voor 100-120 euro incl bagage te kunnen doen.
Als je toch via Tai Pei vliegt, kun je ook eens naar China Airlines en EVA Air kijken, die hebben beiden daar hun hoofdkwartier (en ik vond EVA Air altijd een fijne maatschappij).

EDIT:
EVA Air vliegt niet naar Okinawa en China Airlines is een beetje duurder dan je hierboven hebt aangegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 10-03-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Freee!! schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:47:
[...]

Als je toch via Tai Pei vliegt, kun je ook eens naar China Airlines en EVA Air kijken, die hebben beiden daar hun hoofdkwartier (en ik vond EVA Air altijd een fijne maatschappij).

EDIT:
EVA Air vliegt niet naar Okinawa en China Airlines is een beetje duurder dan je hierboven hebt aangegeven.
EVA en China Airlines (niet te verwarren met Air China, een wereld van verschil) zijn inderdaad prima maatschappijen. Helaas veel te duur op deze route. Zeker als enkele reis. EVA vliegt trouwens wel op OKA.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Freee!! schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Ik kon zo snel geen vlucht vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W5Jr9GVYRk172CumXBXShhTP/full.png

9120 New Taiwan Dollar equals 274.701 Euro voor een vlucht van anderhalf uur. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Napsju op 10-03-2017 21:07 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met een komma bedoel je... Zoals jij het schrijft is het bijna tweenhonderdvijfenzeventigduizend ;)
Freee!! schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:47:
EVA en China Airlines (niet te verwarren met Air China, een wereld van verschil) zijn inderdaad prima maatschappijen.
Inderdaad - beide Taiwanees (al wil mainland China daar natuurlijk niet van horen :+).

De 'echte' Chinese maatschappijen hebben nog een lange weg te gaan qua kwaliteit etc.

[ Voor 70% gewijzigd door Borromini op 10-03-2017 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/typo3temp/_processed_/csm_A330-200_Iran_Air_01_f2bf3c76a4.jpg

Eerste widebody voor Iran Air sinds 2007
Iran Air heeft voor het eerst in tien jaar weer een nieuwe widebody in gebruik genomen. Airbus leverde de eerste A330-200 vrijdag af.

De A330-200 maakt deel uit van de grote order die Iran Air vorig jaar bij Airbus plaatste. De maatschappij bestelt honderd toestellen bij de Frans/Duitse vliegtuigbouwer. Het merendeel van de toestellen zijn widebody’s.

Het toestel is ingedeeld in twee klassen en biedt plaats aan 238 passagiers. De nieuwe Airbus wordt ingezet op routes naar Europa, Peking en Kuala Lumpur. Airbus bouwt vier A330-200’s voor Iran Air. Eerder leverde Airbus al twee A321’s aan de maatschappij.

A340
De laatste wideboydy die Iran Air in gebruik nam was een A340. Dit was in 2007, toen er al sancties tegen het land golden. De A340 was geen nieuw vliegtuig, maar werd een paar maanden geleaset van de Venezolaanse maatschappij Conviasa.

Snel
De maatschappij krijgt het toestel relatief snel nadat de firm order voor 100 nieuwe toestellen definitief werd. Dit gebeurde namelijk pas in december 2016. Het toestel dat Airbus vrijdag afleverde, was in eerste instantie bedoeld voor Avianca, meldt Reuters. De Colombiaanse maatschappij besloot echter om de order voor de A330’s te verkleinen.

De A330-200 die nu voor Iran Air is, was al gebouwd toen Avianca het toestel niet meer wilde. Tussen januari 2014 en januari 2017 stond het vliegtuig daarom gestald in de woestijn van Teruel in Spanje.
De tweede A330 staat al in Toulouse en zal binnen enkele dagen ook geleverd worden.

En Dubai World Central heeft haar eerste geplande A380 vlucht ontvangen en het was niet Emirates:

Afbeeldingslocatie: https://www.businesstraveller.com/wp-content/uploads/2017/03/Korean-Air-DWC-e1489055030933-916x515.jpg

(Korean Air zal een paar keer de A380 invliegen met passagiers die daar aan een cruise beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Piet91 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:04:
[afbeelding]

Eerste widebody voor Iran Air sinds 2007

[...]

De tweede A330 staat al in Toulouse en zal binnen enkele dagen ook geleverd worden.
Hoe zou het trouwens heel die jaren hebben gezeten met de opleidingen en bijscholing van de piloten? Vraag me dat best wel af eigenlijk.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

shaggy8675 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:39:
[...]
Hoe zou het trouwens heel die jaren hebben gezeten met de opleidingen en bijscholing van de piloten? Vraag me dat best wel af eigenlijk.
Opleiding: On the job training :? En waarschijnlijk van oud-luchtmachtpiloten, Iran heeft die opleiding altijd in eigen hand gehouden.
Bijscholing: Alles wat ze bij elkaar konden sprokkelen (vakliteratuur in het buitenland, kletsen met piloten uit andere landen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Iran Air heeft gewoon al heel erg lang een eigen Training Center: http://www.iranair.com/Po...neraltext/2787/9247/9248/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/9/6/775822.jpg

Het bekende/beruchte Myrtle Avenue in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toen ik eerder vanmiddag aankwam op Schiphol vanaf LGW waren de rijen bij de paspoortcontrole niet fijn. Dan heb je nu ook de hokjes, maar dat is meer een intelligentie-test waar er veel voor zakken. Niet goed voor de bloeddruk als je mensen ziet hannesen en dan blijken ze een paspoort zonder chip te hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik betwijfel of ze een a330 sim hebben. Of eigenlijk iets anders dan de b727.

in plaats daarvan kun je dan wel weer islamitisch gedrag en koran lessen volgen bij iran air....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fly-guy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:42:
[...]
Ik betwijfel of ze een a330 sim hebben. Of eigenlijk iets anders dan de b727.
Daarom dus veel praktijklessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gambieter schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:28:
Toen ik eerder vanmiddag aankwam op Schiphol vanaf LGW waren de rijen bij de paspoortcontrole niet fijn. Dan heb je nu ook de hokjes, maar dat is meer een intelligentie-test waar er veel voor zakken. Niet goed voor de bloeddruk als je mensen ziet hannesen en dan blijken ze een paspoort zonder chip te hebben...
Dat zegt volgens mij meer over hoe het is ingericht...

Edit: ik heb zelf zo'n moderne reispas, en ik heb er eigenlijk niet bij stilgestaan afgelopen november, toen ik uitcheckte op Schiphol. Dus ja...

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 11-03-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:28:
en dan blijken ze een paspoort zonder chip te hebben...
Hoe de fuck heb je heden ten dage nog een paspoort zonder chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:52:
[...]

Dat vroeg ik mij ook af inderdaad - non EU zou dat kunnen maar EU?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:42:
Dat zegt volgens mij meer over hoe het is ingericht...
Beiden. Het blijven nitwits :(
CyBeR schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:52:
Landen als het VK gaven altijd langere geldigheid (10 jaar), waardoor je nog paspoorten hebben zonder chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:03:
[...]

Daarom dus veel praktijklessen.
Dat gaat echter niet, bepaalde dingen doe je of kan je nu eenmaal niet in het echt, daar heb je een simulator voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:34:
[...]

Landen als het VK gaven altijd langere geldigheid (10 jaar), waardoor je nog paspoorten hebben zonder chip.
The first e-passport was issued on 6 March 2006. These e-passports introduced a new design with additional security features, including a chip with the holder’s facial biometric. The passport showed the personal details on the back page with the chip and antenna visible on the observations page. They were introduced gradually throughout 2006.
Dan zou je toch zeggen dat ze in 2017, 11 jaar later, allemaal verlopen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:37:
[...]

Dat gaat echter niet, bepaalde dingen doe je of kan je nu eenmaal niet in het echt, daar heb je een simulator voor nodig.
Of je traint die vaardigheden gewoon niet bij gebrek aan een simulator lijkt me dan?

Toch hebben ze geen algehele ban blijkt:
Islamic Republic of Iran
IRAN AIR [IRA]
Aircraft type restricted: All aircraft of type Fokker F100 and of type Boeing B747
Registration mark(s) and, when available, construction serial number(s) of restricted aircraft: Aircraft of type Fokker F100 as mentioned on the AOC; aircraft of type Boeing B747 as mentioned on the AOC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fly-guy schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:37:
[...]
Vliegtuigen zijn een beetje ouder dan vliegtuigsimulatoren. En ik geef direct toe dat er een aantal ramp-scenario's bestaan die je niet zonder simulator kunt oefenen, maar dat weerhoudt ook niet iedereen. Daarnaast zijn een aantal van de meer opzienbarende bijna-rampen ook pas in de simulatoren opgenomen nadat uitstekende piloten hadden laten zien hoe het in het echt moest (Gimli glider, die landing op de Hudson).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nog een verhaaltje over die Swiss kist die in Canada neergezet moest worden: http://www.popularmechani...ng-worlds-largest-engine/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor degene die nog "goedkope" Business Class deals zoeken. Je kunt vanaf TXL (Berlijn) voor €999,- Business Class vliegen met Delta naar JFK (New York), veel beschikbaarheid in juli en augustus. Reden is dat men de route herintroduceert komend zomer seizoen.

Ik heb uiteindelijk DRS (Dresden) - AMS - JFK - DCA en terug BOS-AMS-DRS geboekt. Nu maar hopen dat ik op te terug reis niet vergeet naar Dresden te vliegen ;). Ik kreeg bovenstaande alleen geboekt via Duitse ticket sites (expedia.de gebruikt). Totaal €1105,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Vliegtuigen zijn een beetje ouder dan vliegtuigsimulatoren. En ik geef direct toe dat er een aantal ramp-scenario's bestaan die je niet zonder simulator kunt oefenen, maar dat weerhoudt ook niet iedereen. Daarnaast zijn een aantal van de meer opzienbarende bijna-rampen ook pas in de simulatoren opgenomen nadat uitstekende piloten hadden laten zien hoe het in het echt moest (Gimli glider, die landing op de Hudson).
franssie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:48:
[...]

Of je traint die vaardigheden gewoon niet bij gebrek aan een simulator lijkt me dan?

Toch hebben ze geen algehele ban blijkt:

[...]
Wil je in de westerse wereld mogen vliegen, moet je opleiding voldoen aan bepaalde eisen. De wet geeft aan welke onderdelen er in een examen/jaarlijkse check moeten zitten wil het brevet internationaal goedgekeurd worden.

De oplossing was (en is tot ze een eigen sim hebben) simpelweg in het buitenland trainen. Zo gebeurt het ook bij maatschappijen die een type krijgen welke (voor hun) nieuw is.
Zo vond de opleiding voor de embraer bij klc plaats in Frankrijk, Engeland en Finland, werden in het begin Boeing vliegers in Seattle opgeleid en hebben a330 vliegers bij AF mee gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/7/2/744569.jpg
(I know; niet bepaald vaste prik op Rotterdam)

CityJet stopt met vluchten van Rotterdam naar London City
DUBLIN - CityJet stopt met vliegen tussen Rotterdam The Hague Airport en London City Airport. De laatste vlucht vindt plaats op 30 april, bevestigt de regionale luchtvaartmaatschappij op Twitter. Met het vertrek van CityJet verliest Rotterdam The Hague Airport opnieuw een vaste gebruiker.

In de afgelopen maanden staakten Turkish Airlines en Flybe al hun vluchten; binnenkort stopt ook BMI Regional met vliegen naar de Rotterdamse luchthaven. Daarentegen breiden Transavia, TUIfly en Corendon deze zomer het aantal vluchten uit.

De Ierse luchtvaartmaatschappij vliegt op dit moment nog tot vier keer per dag op deze route. Daarbij concurreert CityJet met British Airways. Die maatschappij blijft als enige tussen Rotterdam en de Londense stadsluchthaven vliegen.

CityJet was jarenlang actief op de route Rotterdam-Londen. Toen het bedrijf nog een dochterbedrijf was van Air France-KLM werden de activiteiten van VLM Airlines onder de CityJet-vlag uitgevoerd. Nadat CityJet werd overgenomen en vervolgens zelfstandig werd, bleef de maatschappij zelf op de route actief.

Nieuwe strategie
Het bedrijf is bezig met een strategiewijziging. Het aantal eigen lijndiensten wordt verminderd en in plaats daarvan legt CityJet zich meer toe op charters en vluchten in opdracht van andere maatschappijen. Zo vliegt de maatschappij op regionale routes voor SAS en worden komende zomer enkele Sukhoi Superjet 100’s ingezet voor Brussels Airlines.

Topman Pat Byrne zei eerder de maand dat nog dit jaar tachtig procent van de Avro RJ85’s, Sukhoi Superjets en Bombardier CRJ900’s worden ingezet ten behoeve van andere luchtvaartmaatschappijen en op charters. CityJet blijft wel vanaf Amsterdam en Antwerpen naar London City Airport vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hopen dat er iemand in dat gat springt - was dacht ik best wel een rendabele route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

franssie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:08:
Hopen dat er iemand in dat gat springt - was dacht ik best wel een rendabele route.
Als het echt rendabel was, zouden ze het niet zomaar opgeven.

Pagina: 1 ... 26 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek