Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een stoel die meer ruimte heeft en dus in potentie meer kan opbrengen..... bewijs is dat mensen ervoor willen betalen.

Zo duidelijk dat het niet de kostprijs is maar de vraag die bepaald wat je voor iets kan vragen, of heb je nog andere niet relevante punten?

En nee, ik houdt er ook niet van om extra te moeten betalen voor iets dat eerst gratis was. Maar ook weer niet zo gratis omdat de beste stoelen eerder alleen door status bezitters konden worden geboekt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:33:
En nee, ik houdt er ook niet van om extra te moeten betalen voor iets dat eerst gratis was.
Gratis = Wat eerst bij de prijs inbegrepen zat (dus duurder ticket) en waar je nu los voor betaald. Netto betaal je even veel maar het voelt duurder aan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:59
Grumman S2 krijgt bij verrassing een gratis in-flight wasbeurt:

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wildhagen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:55:
Dan BRU... wat zal ik er van zeggen? Ik werd afgezet op de nieuwe drop-off zone (mooi dat die er weer is), en je gaat dan via een tunneltje naar het terminal-gebouw. Probleem is wel dat je dan op het alleroudste deel van het vliegveld binnenkomt. Geen mooi uithangbord, wat het zag er qua uitstraling en qua onderhoud echt uit als een Sovjet-vliegveld uit de jaren 60 dat na die tijd ook nooit meer onderhoud gehad heeft :X
Ik begrijp je slecht humeur, maar een beetje perspectief mag wel. Was de vertrekhal van Schiphol aan diggelen geblazen geweest, dan was daar waarschijnlijk ook een minder elegante oplossing geweest tot alles terug op poten stond (en de 'terreurdreiging' terug lager lag).
LordSinclair schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Gratis = Wat eerst bij de prijs inbegrepen zat (dus duurder ticket) en waar je nu los voor betaald. Netto betaal je even veel maar het voelt duurder aan.
Nee. De kans is veel groter dat een maatschappij hetzelfde prijsniveau aanhoudt, maar dat je nu gewoon extra betaalt. De hele operatie draait immers om extra inkomsten. Niet om meer flexibiliteit naar de reiziger toe.

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 02-03-2017 11:58 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:55
Borromini schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:55:
Nee. De kans is veel groter dat een maatschappij hetzelfde prijsniveau aanhoudt, maar dat je nu gewoon extra betaalt. De hele operatie draait immers om extra inkomsten. Niet om meer flexibiliteit naar de reiziger toe.
Hoe verklaar je dan dat het vliegen de laatste 20 jaar zoveel goedkoper is geworden? Door meer marge te pakken?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:11:
[...]

Hoe verklaar je dan dat het vliegen de laatste 20 jaar zoveel goedkoper is geworden? Door meer marge te pakken?
Schaalvergroting, goedkopere (in gebruik) vliegtuigen, betere efficientie, etc. Ik heb nog nooit gezien dat een product "ontbundeld" werd, en dat het totaal van de bundel dezelfde prijs had als het gecombineerde product voorheen. Maar zo wordt het wel uitgelegd.

KLM vraagt tegenwoordig iets van €5 enkele reis voor stoelselectie in economy op short-haul vluchten. De prijs van die short-haul retourvluchten echter is niet van €99 naar €89 gegaan.

Op FT heeft het woord "enhanced" ook niet voor niets de omgekeerde betekenis trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 02-03-2017 12:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Schaalvergroting inderdaad, en niet vergeten dat reguliere maatschappijen sinds de opkomst van LCC's voortdurend in hun kosten snoeien. Dat vertaalt zich ook naar minder gunstige lonen, hogere werkdruk - en elke maand wel een staking bij Europese maatschappijen zowat.

De maatschappijen uit het Midden-Oosten hebben ook hard bijgedragen aan een prijsdaling van long-haul tickets. En die zijn nu zelf aan het bloeden (boontje komt om zijn loontje) - Emirates heeft zijn winst met 75% (!) zien dalen het afgelopen jaar en stuurde onlangs een communiqué uit dat ze 'tegen de stroom ingaan' en uit de race to the bottom stappen: ze verhogen hun prijzen :+

Dubai kan dat grapje niet eeuwig subsidiëren natuurlijk :D

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44

Tco

Halldor schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:08:
[...]

CI9388 = KL807 op 16-04

Als ik kijk in het bookings gedeelte van KLM zijn er nog een berg stoelen vrij.

Ik zie enkel rij 40-42 op de website van CI, deze zijn op de KLM website weergegeven als bezet.
Loop zelf ook tegen dit probleem aan, en ik had vooraf nog gevraagd via Twitter aan KLM gevraagd of als ik via Expedia een CI boeking deed uitgevoerd door KLM dan wel via de KLM site economy comfort kon bijboeken. Was geen probleem werd gezegd...

Blijkt dus idd de keuze (via CI site) beperkt tot rij 40-42 (AMS-TPE), en voor de terugweg alleen rij 40 zelfs. Via twitter geeft KLM aan dat ze niets kunnen doen: kijk bij check-in maar... Na geklaagd te hebben dat ze eerder andere informatie gaven kunnen ze nu misschien 3 dagen vooraf iets doen. Ben benieuwd.. Zou je je ervaring van je check-in tzt willen delen Halldor (ik vertrek pas 28-5)?

Overigens kan ik ook geen a la carte maaltijd bestellen via de KLM site maar dat vind ik een minder grote ramp.
Heb nu wel spijt dat ik niet 100e meer heb betaald voor een dag dat de vlucht door CI zelf wordt uitgevoerd met hun eigen nieuwe A350.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-10 15:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zich vind ik zo'n a la carte model ook wel prettig....betaal de basic fare om gewoon vervoerd te worden en alles wat je erbij wil qua reservering, catering, bagage, priority boarding etc. is extra. Maar voor business ligt dat voor mijn gevoel toch wel anders. Ik ben zo'n sjakie die niet genoeg vliegt om ergens een serieuze status te hebben en zakelijk mag ik niet business vliegen, dus ik betaal die stoelen altijd privé. Weliswaar zo veel mogelijk discounted fares, maar dan nog tikt het als je met z'n 2en reist aardig aan. Met gemiddeld zo'n 2k per ticket wil ik niet eens lastiggevallen worden met het concept van bijbetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:12:
Met gemiddeld zo'n 2k per ticket wil ik niet eens lastiggevallen worden met het concept van bijbetalen :)
En dit is relevant hoe? :)

Ook voor business en first bestaan er gewoon verschillende boekingsklassen, met verschillende prijzen en features. Waarom zou dat wel voor economy kunnen gelden en niet voor de rest, behalve je gevoel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:18:
[...]

En dit is relevant hoe? :)

Ook voor business en first bestaan er gewoon verschillende boekingsklassen, met verschillende prijzen en features. Waarom zou dat wel voor economy kunnen gelden en niet voor de rest, behalve je gevoel?
Omdat het concept van economy (zie ook de naam) is om zo goedkoop mogelijk te zijn. Voor business geldt dat niet. Ik ben dat met Daniel eens -- ik betaal al meer om al die meuk níet te hebben. Dat er binnen business ook verschillende fare classes zijn is verder niet relevant.

Als ik nou een business stoel kon krijgen voor een economy prijs en dan de extra's bij kon betalen zou dat een ander verhaal geweest zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 02-03-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, onderbuik gevoel... en verder geen zinvolle onderbouwing.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:38:
Kortom, onderbuik gevoel... en verder geen zinvolle onderbouwing.
Onderbuikgevoel? Over producten die ik koop? Ik denk dat ik daar gewoon een mening over mag hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Je kan het irrationeel vinden, of niet relevant, maar in dit geval ben ik een klant en heb ik dus een gevoel bij het product dat ik afneem. Je hoopt dat de leverancier z'n best doet een zo goed mogelijke ervaring af te leveren. Als ik na een premium tarief neergeteld te hebben alsnog moet bijbetalen - of ik er nu gebruik van maak of niet - voor zaken die bij een premium product tot de basale producteigenschappen zouden moeten behoren geeft mij dat geen prettige ervaring. Op een dure auto verwacht ik ook dat leer en xenon verlichting standaard is, op een instapmodel verwacht ik dat niet en vind ik het prima dat meer uitrusting meer geld kost.

Als ik economy boek weet ik van tevoren dat ik ga voor een product waarbij ik een basale service voor een lage prijs krijg, en dat de basisprijs juist enkel laag kan zijn door er alle extra's uit te halen. Een a la carte model helpt mij daarbij, dus is prima te verdedigen. Bij business kies ik voor de best mogelijke ervaring, en betaal ik daar dan ook significant meer voor. Een a la carte model - zeker als het gaat om bijbetalen voor zaken die voorheen onderdeel van de basis service waren - past daar voor mij veel minder goed bij.

De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat voor mij Emirates die chauffeurservice ook wel mag laten zitten als het ticket dan 100 euro goedkoper wordt, dus er valt ook wel wat te zeggen voor een meer modulaire opzet.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 02-03-2017 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Daniel schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:51:Op een dure auto verwacht ik ook dat leer en xenon verlichting standaard is, op een instapmodel verwacht ik dat niet en vind ik het prima dat meer uitrusting meer geld kost.
Ja, en dat is (vreemd genoeg ?) niet waar. Premium (ik haat het woord) merken zijn meester in het niet in de prijs aanbieden van cruciale zaken zodat je toch weer een pakketje her en der moet aanvinken. Een beetje Audi, BMW enz. kost dus geen 60K meer maar 100k.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 17:13

Grouchy

meep meep

Tco schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Loop zelf ook tegen dit probleem aan, en ik had vooraf nog gevraagd via Twitter aan KLM gevraagd of als ik via Expedia een CI boeking deed uitgevoerd door KLM dan wel via de KLM site economy comfort kon bijboeken. Was geen probleem werd gezegd...

Blijkt dus idd de keuze (via CI site) beperkt tot rij 40-42 (AMS-TPE), en voor de terugweg alleen rij 40 zelfs. Via twitter geeft KLM aan dat ze niets kunnen doen: kijk bij check-in maar... Na geklaagd te hebben dat ze eerder andere informatie gaven kunnen ze nu misschien 3 dagen vooraf iets doen. Ben benieuwd.. Zou je je ervaring van je check-in tzt willen delen Halldor (ik vertrek pas 28-5)?
Heb je al geprobeerd om met de PNR in the loggen op Garuda of AF ofzo.
Long shot maar soms werkt dat.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ticket naar JFK geboekt. Met KLM, business voor 1500,-. Dat zijn de betere prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grouchy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:20:
[...]

Uit ervaring kan ik zeggen dat het een heel gedoe is om een codeshare te boeken en dan toch op de operating carrier bv. nog economy comfort te krijgen. Meestal werkt het zelfs helemaal niet.

Waarom zou KLM eco comfort aanbieden aan mensen die codeshares boeken? Dan kan iedereen lekker goedkoop ticketjes boeken bij een andere maatschappij en dan toch die eco comfort boeken. Klinkt beetje als 'voor een dubbeltje op de eerste rij zitten'.

Nog uit ervaring kan ik ook zeggen dat je bij airlines wel vaker mensen hebt die maar wat zeggen zonder na te denken (of, nog erger, zeggen dat je 't zelf maar moet weten omdat jij professioneel vluchten boekt...). Maar goed :+

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 02-03-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44

Tco

Grouchy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:20:
[...]

Goeie tip dank, maar zoals verwacht ook hier is de keuze beperkt tot rijen 40-42. Wel een veel vlottere interface dan op de KLM site. Deze ga ik onthouden :)
Borromini schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:41:
[...]

Uit ervaring kan ik zeggen dat het een heel gedoe is om een codeshare te boeken en dan toch op de operating carrier bv. nog economy comfort te krijgen. Meestal werkt het zelfs helemaal niet.

Waarom zou KLM eco comfort aanbieden aan mensen die codeshares boeken? Dan kan iedereen lekker goedkoop ticketjes boeken bij een andere maatschappij en dan toch die eco comfort boeken. Klinkt beetje als 'voor een dubbeltje op de eerste rij zitten'.

Nog uit ervaring kan ik ook zeggen dat je bij airlines wel vaker mensen hebt die maar wat zeggen zonder na te denken (of, nog erger, zeggen dat je 't zelf maar moet weten omdat jij professioneel vluchten boekt...). Maar goed :+
Begrijp goed dat het een beetje in die categorie valt, het was de keuze tussen een duurde CI vlucht zelf op andere datum of een goedkopere KL codeshare vlucht waarbij ik graag had bijbetaald voor comfort. Heb nog geen ervaring met codeshares dus ja als je het gaat navragen voordat je boekt en daarop de beslissing baseert als je 2 meter lang bent...
Bij de check-in zal ik nogmaals vragen en als het niet kan ach volgende keer beter en leermomentje. (Gelukkig vakantievlucht en de deal was verder goed dus ik ben zeker blij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Ken dat gevoel ;)
[...]
Omdat codeshares KLM geen windeieren heeft gelegd & kunnen ze een wereldwijd netwerk aanbieden.
Kijk bv naar hun Northwest-KLM partnership/JV, nu de TATL JV samen met Air France, Delta en Alitalia.

Maar deze CI codeshare zit zo te zien wat anders in elkaar

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 02-03-2017 18:36 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daar heb je gelijk in, maar die tussenklasse is in mijn ogen een reden om op de operating carrier te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:22:
Ticket naar JFK geboekt. Met KLM, business voor 1500,-. Dat zijn de betere prijzen :)
Kreeg dat mailtje ook net. Dat is idd een stuk beter dan de 3k die ze daar meestal voor vragen. (Waarvoor dank, Delta.)
Grouchy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:32:
[...]

Omdat codeshares KLM geen windeieren heeft gelegd & kunnen ze een wereldwijd netwerk aanbieden.
Kijk bv naar hun Northwest-KLM partnership/JV, nu de TATL JV samen met Air France, Delta en Alitalia.

Maar deze CI codeshare zit zo te zien wat anders in elkaar
Dit is gewoon een standaard codeshare waarbij een voorgedefinieerd aantal stoelen aan CI verkocht is. De JV tussen AFKL/AZ/DL (AZ zit daar niet meer in) gaat veel verder dan codeshares.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 02-03-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AZ zit helemaal in de schoot van Etihad ondertussen inderdaad... Zijn ook overgeschakeld op het boekingssysteem van Etihad intern... Terug naar de steentijd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:05:
[...]

Dit is gewoon een standaard codeshare waarbij een voorgedefinieerd aantal stoelen aan CI verkocht is. De JV tussen AFKL/DL (AZ zit daar niet meer in) gaat veel verder dan codeshares.
M'n ervaring is dat ge meestal niet gelimiteerd bent tot 'rij 40-42'.
Ooh wist dat ze uit de europese AF-KL JV waren gestapt. Dacht dat ze tot 31 Maart 2022 nog steeds samen met AF, DL, KL in de TATL JV zaten.
Borromini schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:18:
AZ zit helemaal in de schoot van Etihad ondertussen inderdaad... Zijn ook overgeschakeld op het boekingssysteem van Etihad intern... Terug naar de steentijd :O
AZ mag binnenkort weer aan het infuus, staatsteun kan natuurlijk niet he...vorige keer was het niet Poste Italiane. Deze keer Ferrovie dello Stato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:36:
[...]

M'n ervaring is dat ge meestal niet gelimiteerd bent tot 'rij 40-42'.
Klopt, meestal kun je uit alle stoelen kiezen. Ik weet niet precies wanneer ze 't een of 't ander doen.
Ooh wist dat ze uit de europese AF-KL JV waren gestapt. Dacht dat ze tot 31 Maart 2022 nog steeds samen met AF, DL, KL in de TATL JV zaten.
Even nagezocht: dat klopt. Het is de Europese JV waar ze niet meer in zitten. De contracten voor de tatl JV lopen op de bovengenoemde datum pas af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Binnenkort gaat we nog krijgen dat je moet betalen voor lounge toegang als business class passagier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:00
Nou, het leek er pasgeleden nog op dat je als Gold member de Crown Lounge al niet meer in zou mogen. Bleek gelukkig miscommunicatie (zie ook de originele titel in de url)(quote openklikken voor het meest relevante stuk):
KLM stopt met lounge vouchers

KLM beperkt de toegang tot de Crown Lounge tijdens de verbouwing de komende 2,5 jaar. Dat bevestigt de maatschappij tegenover Up.

De lounge is momenteel toegankelijk voor businessclass passagiers en Flying Blue Gold en Platinum leden. Lounge vouchers voor andere passagiers en relaties van KLM worden niet meer uitgegeven.

Vouchers
Het KLM paradepaardje op de grond kent slechts beperkte zitcapaciteit. Afgelopen zomer riep KLM haar Flying Blueleden al op de Crown Lounge 52 in de ochtendspits te mijden. Om de druk iets verder te verlichten zal KLM tijdens de verbouwing geen losse kaartjes meer verkopen. Mensen die nog vouchers hebben, kunnen die alleen in 2017 nog gebruiken. Ze zijn uitsluitend tijdens de daluren geldig, dat is na 10:00 uur ‘s ochtends.

(...)

Gold members
In een eerdere versie van dit bericht stond dat ook Goldmembers restricties kregen opgelegd. Up in the Sky heeft uiteraard contact gezocht met KLM voor publicatie hiervan. In eerste instantie bleek dat Goldleden tijdens piekuren de lounge niet in mochten, vanwege de verbouwing. Een woordvoerder bevestigde deze restricties. Na publicatie zocht KLM met ons contact met de mededeling dat de door hen verstrekte informatie (toch) niet klopte.
Goldmembers kunnen momenteel wel de lounges in. Of er iets verandert voor hen als de verbouwing van start gaat, is nog niet duidelijk.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En speaking of business class, KLM is vandaag klaar met de ombouw van de laatste 77W:
SCHIPHOL - Passagiers van KLM wacht in de Boeing 777’s vanaf nu een compleet vernieuwd interieur. De luchtvaartmaatschappij investeerde 200 miljoen euro in de transformatie van de vloot. “We bieden passagiers nu een uniform product”, zegt CEO Pieter Elbers tegen Luchtvaartnieuws Magazine.
(Uniform product mits je niet in een Airbus of de economy van de 747 zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

franssie

Save the albatross

Dus alle 777's en 747's hebben nu een fatsoenlijke business class en alleen een deel van de Airbussen hebben nog glijbanen daar?
Dan is deze link dus verouderd https://www.klm.com/trave...ating_plans/777-300ER.htm

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:30:
Dus alle 777's en 747's hebben nu een fatsoenlijke business class en alleen een deel van de Airbussen hebben nog glijbanen daar?
Dan is deze link dus verouderd https://www.klm.com/trave...ating_plans/777-300ER.htm
Klopt. Die oude seatmaps deden er eerder ook even over om te verdijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoe zit het op Schiphol met lounge toegang als KLM silver member en door betaling met miles? Hoeveel miles kost dit, en hoeveel uur van tevoren kan je toegang krijgen? Bonusvraag, hoe werkt dit als je de klm kaart niet meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

niekvandermeer schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:55:
Hoe zit het op Schiphol met lounge toegang als KLM silver member en door betaling met miles? Hoeveel miles kost dit, en hoeveel uur van tevoren kan je toegang krijgen? Bonusvraag, hoe werkt dit als je de klm kaart niet meer hebt?
Het koste mij 5 sec googlen :

https://www.klm.com/trave.../lounge_access_policy.htm
https://www.klm.com/trave...ng_blue_account/index.htm

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Die pagina had ik ook gevonden maar bevat verrassend weinig info. Geeft slechts aan dat het tussen de 3500 en 6000 miles is, zegt niets over aantal uur van tevoren en of je je klm pas nog nodig hebt. Dus ik vroeg me vooral af of iemand hier vanuit eigen ervaring een antwoord had op mijn vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:38
2e keer dat een KLM boeking via Twitter goedkoper is dan via de site. Ik woon in de UK en boek een KLM ticket dat hier vertrekt, maar wil liever in Euros en met iDeal betalen, dus vraag of ze een boeking kunnen maken met een iDeal betaallink.

Zo geregeld, maar komt gewoon meer dan 20% goedkoper uit dan het bedrag dat ik via de site kreeg. Op de site waren de goedkoopste boekingsklasses niet meer beschikbaar voor die vluchten en kwam ik in een hoger tarief, maar zij kunnen er blijkbaar nog wel aan.

Handig om eens te proberen dus als je een boeking maakt met vertrek uit een niet-euroland en de goedkoopste boekingsklasses al weg zijn voor de vlucht die je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb het ook al meegemaakt dat en upgrade naar business (betalend, publiek tarief) 1000€ (!) duurder was via AF online dan telefonisch... Aan de telefoon kreeg ik dan wel fijntjes te horen 'nou als u het via de telefoon doet komt er 30 EUR bij' :+

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 03-03-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Eeeeeen voor de verandering en natuurlijk iets wat we hier niet zagen aankomen...AF vakbonden willen gaan staken van 18-20 maart.
http://nos.nl/artikel/216...aking-bij-air-france.html

[ Voor 25% gewijzigd door mrsar op 03-03-2017 18:55 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
mrsar schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:52:
Eeeeeen voor de verandering en natuurlijk iets wat we hier niet zagen aankomen...AF vakbonden willen gaan staken van 18-20 maart.
Ze zijn boos over de plannen van de luchtvaartmaatschappij om de productiviteit met 40 tot 55 procent op te schroeven.
Bron: http://nos.nl/artikel/216...aking-bij-air-france.html

Willen de bonden AF gewoon kapot maken? Niemand gaat zo toch nog met ze vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

shdx schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:55:
[...]

[...]

Bron: http://nos.nl/artikel/216...aking-bij-air-france.html

Willen de bonden AF gewoon kapot maken? Niemand gaat zo toch nog met ze vliegen...
Uiteindelijk wel. Of het personeel verliest de strijd of het management - maar linksom of rechtsom wordt AF nooit meer een concurrerende vliegmij. Jammer dat KLM erbij in zit - voor de rest zal het me roesten wat er met AF gebeurt.

Bonden zijn ook gewoon een organisatie die leeft van lidmaatsschapgelden dus hun korte termijn toekomst ligt niet bij het redden van AF maar het tevreden stellen van de ontevreden lidmaatschapsgeld betalers. Nederlandse vakbonden hebben toch een iets andere insteek op de lange termijn. (iets met cultuur tussen Scandinavische en Latijnse landen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:52:
http://nos.nl/artikel/216...aking-bij-air-france.html
Ze willen ook de 7e staken, om nog weer een andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en geeft weer precies aan waarom ik frankrijk ontwijk met vliegen :P

en die andere staking van de 7e kan ik begrijpen

[ Voor 27% gewijzigd door mrsar op 03-03-2017 20:03 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
CyBeR schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:55:
[...]
En om andere mensen (zoals ik) wat gegoogle te besparen:
De grote algemene vakbond CGT was de eerste die een staking op 7 maart uitriep. De bond is boos over de salarisverhoging van de top van het bedrijf. De veertien topmanagers krijgen er elk 3,5 ton bij. Er is wat onenigheid over de exacte verhogingen, de cijfers lopen uiteen van 17 tot 61 procent. Ook de bonden SUD, FO en UNSA roepen op tot een staking. Of andere bonden zich ook aansluiten en wat de staking precies in zal houden, is nog onduidelijk.
Bron: https://www.upinthesky.nl...ir-france-staakt-7-maart/

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook moeilijk te begrijpen vindt dat je bijna 5 miljoen besteedt aan 14 mensen, terwijl er continu geroepen wordt dat het slecht gaat en iedereen harder moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
En niet alleen Air France staakt, maar ook de Franse ATC gaat volgende week staken. De reden: Duitse collega's verdienen meer

https://www.upinthesky.nl...taking-franse-atc-dreigt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Volgens mij staken die Duitse collega's ook minder... Dus ik gun het hen wel :P. Als we dan toch bezig zijn met stakingen, bij BA is er ook een staking van het personeel aan de gang, acties van 3 tot 9 maart dacht ik, en bij Alitalia gaan ze volgende week ook ergens staken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Je zou bijna easyjet gaan boeken voor non-FR maar wel EU vluchten :+

edit:// https://fd.nl/ondernemen/...-salarisverhoging-klm-ceo

man o man wat een puinzooi en corrupte salarissen.

[ Voor 49% gewijzigd door franssie op 03-03-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een sleepvoertuig is op Schiphol tegen een geparkeerde Airbus A320 van de Spaanse prijsvechter Vueling gebotst. Eén van de twee motoren raakte daardoor aanzienlijk beschadigd.

Het incident vond donderdagmiddag plaats. De bestuurder wilde het voertuig verplaatsen om ruimte te maken voor de aviobrug, maar maakte een verkeerde manoeuvre. Daardoor botste hij hard tegen het toestel.

Het vliegtuig met registratie EC-KDX kwam op Schiphol aan vanuit Rome.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...n-airbus-a320-op-schiphol

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/artikel/public/website_633x300/slider-airlines/vueling_kapot_c_reismedia_1024.jpg?itok=GgVrlPQg

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/website_633x300/slider-airlines/vueling_kapot_2_c_reismedia_1024.jpg

Ja, parkeer hem daar maar. Boem = Ho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
H92! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:19:
En niet alleen Air France staakt, maar ook de Franse ATC gaat volgende week staken. De reden: Duitse collega's verdienen meer

https://www.upinthesky.nl...taking-franse-atc-dreigt/
Shit...dat was ik ff vergeten toen ik m'n terugvlucht vanaf SXM met AF boekte...je weet nooit zeker of ze wel werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 12:36
H92! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:19:

De staking begint op maandag 6 maart om 05.00 uur en eindigt op vrijdag 10 maart om 19.00 uur. Eurocontrol verwacht de meeste hinder op de luchthavens rond Parijs.
CyBeR schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:55:
[...]

9 maart moet ik vliegen, met Air France. 8)7 Ik had mijzelf in het verleden beloofd, dat ik nooit meer via Air France of Charles de Gaulle zou vliegen, maar de ticketprijs heeft mij doen besluiten of de heenweg via Air France te boeken en terug met KLM. Het gehele ticket heb ik via KLM geboekt.

Ik moet die vlucht hebben en kan niet permitteren om met 1 of 2 dagen vertraging daar aan te komen. Ik zou wel eerder weg kunnen. Heeft het zin om contact op te nemen met KLM (boeking maatschappij) Aangeven dat er een staking aan zit te komen, maar dat ik wel eerder kan vliegen. Scheelt voor hen toch ook weer kosten, zodat ze van mijn zijde geen claim hoeven te verwachten?

Of is dit onzin wat ik stel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik wil 6/7 tot 9/7 vanaf AMS/EIN/RTM naar WAW (geen WMI). Ik kan kiezen tussen LOT en KLM voor 158 of 195 €. Waar KLM gister nog 175 was. Kan ik beter nu boeken of nog even wachten? Ik meen mij te herinneren dat de prijzen in de regel ongeveer 3 maanden voor vertrek het meest gunstig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:50

Rannasha

Does not compute.

DJustin schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:21:
Scheelt voor hen toch ook weer kosten, zodat ze van mijn zijde geen claim hoeven te verwachten?
ATC staking is geen geldige reden voor een claim. Dat valt namelijk buiten de invloed van de AO.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DJustin schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:21:
[...]

Ik moet die vlucht hebben en kan niet permitteren om met 1 of 2 dagen vertraging daar aan te komen. Ik zou wel eerder weg kunnen. Heeft het zin om contact op te nemen met KLM (boeking maatschappij) Aangeven dat er een staking aan zit te komen, maar dat ik wel eerder kan vliegen. Scheelt voor hen toch ook weer kosten, zodat ze van mijn zijde geen claim hoeven te verwachten?

Of is dit onzin wat ik stel?
AF zal je wel tegemoet willen komen als je vlucht gepland is op het moment dat hun personeel acties aangekondigd heeft, maar als het om de luchtverkeersleiding gaat is dat 'overmacht' en dan denk ik niet dat zij proactief je vlucht gaan verplaatsen. Wie niet waagt, niet wint natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Travel waivers staan al op de AF en Delta websites. Zie nog niks op KLM of ze hebben dat nieuws heel erg goed verstopt.

Als je op één van die vluchten zit kan je (Bij Delta tenminste) altijd een one time change maken zonder kosten. Vluchtkostenloos annuleren kan natuurlijk ook.
Op dit moment geld dat alleen voor vluchten via/van/naar: Bordeaux, Toulouse, Pau, Biarritz, Nantes, Brest, Rennes, Lorient, Quimper, Caen, Madrid, Barcelona, Bilbao, Lisboa, Rabat, Casablanca, Tunis, Algiers en Oran.

AMS-CDG zijn meestal ster vluchten, die vertrekken eigenlijk altijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 04-03-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
AMS-CDG zit barstensvol met transferpax, dat is een enorm gezeik als dat niet gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:05:
Zie nog niks op KLM of ze hebben dat nieuws heel erg goed verstopt.
Staat zeker sinds gister avond op dezelfde plek als al het andere nieuws over eventuele verstoringen
https://www.klm.com/trave...e/flight_update/index.htm
vluchtinfo>vluchtverstoringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:00:
[...]

Staat zeker sinds gister avond op dezelfde plek als al het andere nieuws over eventuele verstoringen
https://www.klm.com/trave...e/flight_update/index.htm
vluchtinfo>vluchtverstoringen
Bij Delta staat het gewoon (in een kleine banner) op de frontpage. En dat maakt niet uit als KLM actief kun passagiers via email etc benaderd met dit nieuws. Doet KLM dat niet, en wie kent die pagina war jij naar linkte nou?
Dat een stroomstoring in Wyoming niet op de frontpage staat snap ik, maar een van de grootste EU landen die plat gaat moet gewoon wel op de front page staan vind ik, zeker als het een land van je partner betreft.

edit:
Grouchy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:05:
Travel waivers staan al op de AF en Delta websites. Zie nog niks op KLM of ze hebben dat nieuws heel erg goed verstopt.
Bij AF prominent bovenaan op de FP, terecht natuurlijk als het je thuisland is.
KLM heeft het goed verstopt inderdaad - maar gezien hun website is dat geen opzet maar een feature :+

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 04-03-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:00:
[...]

Bij Delta staat het gewoon (in een kleine banner) op de frontpage. En dat maakt niet uit als KLM actief kun passagiers via email etc benaderd met dit nieuws. Doet KLM dat niet, en wie kent die pagina war jij naar linkte nou?
Dat een stroomstoring in Wyoming niet op de frontpage staat snap ik, maar een van de grootste EU landen die plat gaat moet gewoon wel op de front page staan vind ik, zeker als het een land van je partner betreft.

edit:

[...]

Bij AF prominent bovenaan op de FP, terecht natuurlijk als het je thuisland is.
KLM heeft het goed verstopt inderdaad - maar gezien hun website is dat geen opzet maar een feature :+
Ik kom niet dagelijks op de site, maar persoonlijk vind ik het best logisch. Je bent toch op zoek naar info over je vlucht? Dan kom je vanzelf bij verstoringen.
Daarentegen vind ik een staking in een gedeelte van een ander land waarbij veel vluchten gewoon door kunnen gaan nu ook geen breaking news...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:07:
[...]
Je bent toch op zoek naar info over je vlucht? Dan kom je vanzelf bij verstoringen.
Ik niet - ik zet een schiphol alert aan zodat ik weet bij welke gate ik moet zijn en eventueel op de hoogte ben van een vertraging, check online in. Ik ga niet de hele KLM (of welke mij dan ook) afstruinen voor vlucht info - ik wist dan ook oprecht niet dat het bestond. Daarnaast vind ik het de verantwoordelijkheid van de vliegmij (of je boekingskantoor) om je actief op dit soort regelingen te wijzen.

edit:// van de mensen voorin verwacht ik natuurlijk wel een goede vluchtvoorbereiding :+

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 04-03-2017 19:19 . Reden: speelvouden ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:14:
[...]
edit:// van de mensen voorin verwacht ik natuurlijk wel een goede vluchtvoorbereiding :+
Dat zit wel goed, we zijn wel gewend iets verder te kijken dan alleen de voorpagina van het vliegplan en iets verder te bladeren naar de informatie die we nodig hebben :>

Misschien is dat wel waarom ik de site wel logisch vind, je wil niet weten hoe onoverzichtelijk de vluchtinformatie is/kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:54
Zijn weer lekker veel klachten binnengekomen over geluidshinder.
In 2016 hebben meer mensen geklaagd over vliegtuighinder van Schiphol. Dit blijkt uit gegevens van het Bewonersaanspreekpunt Schiphol (BAS) over het gebruiksjaar 2016. Er kwamen iets meer dan 217.000 klachten binnen

De klachten kwamen vooral uit gemeenten in de omgeving van de luchthaven. Maar ook melders met als woonplaats Zwolle, Arnhem en Driebergen werden genoteerd. De meeste melders bevinden zich in Aalsmeer, Rijsenhout en Hoofddorp. Deze gebieden hebben vooral last van de Kaagbaan en de Aalsmeerbaan, die worden ingezet als startbaan bij een zuidenwind. Het afgelopen jaar is ook de Zwanenburgbaan regelmatig ingezet voor starts naar het zuiden.

Nachtroute
In 2015 besloot de Luchtverkeersleiding Nederland om ‘s nachts een nieuwe naderingsroute voor de Polderbaan te gebruiken. Dat gebruik is in 2016 voortgezet. Toestellen die ‘s nachts vanuit het oosten op de Polderbaan landen, gebruiken een langere naderingsroute die ervoor zorgt dat de toestellen uit het oosten en het westen eerder samengevoegd worden. Dit leverde volgens BAS meer klachten op uit Noord-Holland. Onder andere uit Heiloo, Schoorl, Castricum, Egmond en Broek op Langedijk kwamen meer klachten.

Vliegtuigtype
De meldingen zijn uitgesplitst op woonplaats maar ook op vliegtuigtype waar de melding over gaat. De Boeing 747-400 wordt het meest als toestel aangeduid. Daarna volgen de 747-800 en de Airbus A380.

Veelmelders
Het klachtenaantal van 217.000 geeft een vertekend beeld. De meldingen werden gedaan door 5.962 personen. Een groep van 35 melders was verantwoordelijk voor 158.419
meldingen, dat is 73 procent van het totaal.
https://www.upinthesky.nl...uidshinder-schiphol-2016/

'Het klachtenaantal van 217.000 geeft een vertekend beeld. De meldingen werden gedaan door 5.962 personen. Een groep van 35 melders was verantwoordelijk voor 158.419
meldingen, dat is 73 procent van het totaal.'

Maar hier kan ik dan wel weer om lachen eigenlijk.Elke keer als er een vliegtuig laag over komt bellen die mensen dus? In ieder geval gemiddeld elke dag meer dan 1 keer per persoon. 8)7
Dan heb je toch wel een steekje los zitten hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:54:
Zijn weer lekker veel klachten binnengekomen over geluidshinder.

[...]

Maar hier kan ik dan wel weer om lachen eigenlijk.Elke keer als er een vliegtuig laag over komt bellen die mensen dus? In ieder geval gemiddeld elke dag meer dan 1 keer per persoon. 8)7
Dan heb je toch wel een steekje los zitten hoor.
Als ze die 158.419 klachten netjes per persoon verdeeld hebben, is dat ruim 4526 klachten per persoon per jaar. Dat komt neer op meer dan 12 klachten per persoon per dag. Zonder een dagje vrij, ziek of weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die 35 mensen zijn inderdaad behoorlijk productief... Ik doe er één per jaar max. Als er een heavy on zes uur in de ochtend te laag aanvliegt. Bij 12 klachten per dag... verhuis dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Och per persoon 4500+ meldingen per jaar, waar haal je de tijd vandaan?
Zat zodoende zojuist effe snel te kijken op bas. Postcode 1325 (Almere stad): 1 melder, aantal meldingen voor dit jaar is 1774 . Da's 28 meldingen per dag ofzo, in Almere?? lol.

Zodoende ook maar eens gekeken of er iets voor Volkel was. Die klachtenregistratie van ze is af en toe ook lachuh:
Onbegrip, agressief. Wil dat de F-16’s neerstorten. BFM oefening

Laat dat stomme vliegtuig in Amerika herrie maken Die f16 was al erg genoeg maar deze dreunt nog langer na. Ik wil NIET gebeld worden om de smoesjes van jullie aan te horen. Jullie willen alleen maar het klagen moeilijker maken gewoon die vliegtuigen verkopen of koop een vliegdekschip dan heeft
niemand er last van.

Er is in Nederland geen oorlog, dus wegwezen met die F-16’s. Wilt graag elke dag geïnformeerd worden over de exacte tijden dat we vliegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 04-03-2017 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is wel veel, ik woon nabij Muiden, en daar zitten ze wat lager al dan in Almere, en dan zoals ik al zei misschien eentje per een of twee jaar die wat te laag zit en dat om 6 uur 's ochtends gaat corrigeren met full throttle - dan zit ik rechtop in bed maar voor de rest, je woont in de buurt van een grote stad met een vliegveld dus ja je hebt normale overlast en het genot van de bijbehorende infrastructuur (afhankelijk van de windrichting hoor ik het spoor, de A1 of zit ik onder een aanvliegroute van Schiphol - boeien).
Ik zou bijvoorbeeld nooit een huis in Hoofddorp kopen oid maar Almere heeft echt niet zoveel last van vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:54
franssie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:21:
Dat is wel veel, ik woon nabij Muiden, en daar zitten ze wat lager al dan in Almere, en dan zoals ik al zei misschien eentje per een of twee jaar die wat te laag zit en dat om 6 uur 's ochtends gaat corrigeren met full throttle - dan zit ik rechtop in bed maar voor de rest, je woont in de buurt van een grote stad met een vliegveld dus ja je hebt normale overlast en het genot van de bijbehorende infrastructuur (afhankelijk van de windrichting hoor ik het spoor, de A1 of zit ik onder een aanvliegroute van Schiphol - boeien).
Ik zou bijvoorbeeld nooit een huis in Hoofddorp kopen oid maar Almere heeft echt niet zoveel last van vliegtuigen.
Ik heb een tijdje in hoofddorp gewoond parallel aan de aanvlieg route van de kaagbaan, maar heb eigenlijk nooit wakker van gelegen. Je hoort het wel inderdaad, maar sliep er niet minder door. Ik denk dat als je echt pal onder een aanvliegroute woont er veel meer last van hebt. Maar ja, daar moet je dus ook niet gaan wonen he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:36

Bestla

Kvinne

upclocker schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:40:
[...]

Ik heb een tijdje in hoofddorp gewoond parallel aan de aanvlieg route van de kaagbaan, maar heb eigenlijk nooit wakker van gelegen. Je hoort het wel inderdaad, maar sliep er niet minder door. Ik denk dat als je echt pal onder een aanvliegroute woont er veel meer last van hebt. Maar ja, daar moet je dus ook niet gaan wonen he.
Als ze de Kaagbaan als landingsbaan gebruiken komen ze hier in vanuit oostelijke richting over mijn achtertuin heen, en wel zo laag dat ik duidelijk de maatschappij kan herkennen. Daarna maken ze de draai naar Noord, noordoost om zo op de aanvliegroute te zitten.

Ik erger mij niet, ik ben vliegtuigliefhebber en geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
upclocker schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:40:
[...]
Ik heb een tijdje in hoofddorp gewoond parallel aan de aanvlieg route van de kaagbaan,
Bestla schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:14:
[...]

Als ze de Kaagbaan als landingsbaan gebruiken komen ze hier in vanuit oostelijke richting over mijn achtertuin heen, en wel zo laag dat ik duidelijk de maatschappij kan herkennen.
Kun je voor de mensen die niet eens in de buurt van Schiphol wonen (of een ander vliegveld) uitleggen of dat geluid van overvliegende vliegtuigen ergens mee te vergelijken is qua luidheid? Een vrachtwagen met lopende motor naast je huis? Erger nog? Ik ken het gebulder alleen van in het vliegtuig zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:14
shdx schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:07:
[...]

[...]

Kun je voor de mensen die niet eens in de buurt van Schiphol wonen (of een ander vliegveld) uitleggen of dat geluid van overvliegende vliegtuigen ergens mee te vergelijken is qua luidheid? Een vrachtwagen met lopende motor naast je huis? Erger nog? Ik ken het gebulder alleen van in het vliegtuig zelf.
Ik heb 4 jaar op Uilenstede (Amstelveen) gewoond. Bij westenwind kwamen ze daar elke paar minuten laag over (metertje of 400?). Dat was redelijk luid, als ik een film/serie keek moest ik die elke keer op pauze zetten omdat je het anders niet kon verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Heerlijk geluid. Woon vlak tussen Eindhoven en mil. vliegveld gilze rijen, precies op de aanvliegroute. Niks lekkerders als laagoverkomende vliegtuigen. Toen de F16 etc. hier nog stonden, zalig.

Maar goed, ieder z'n ding.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fly-guy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:49:
[...]

Als ze die 158.419 klachten netjes per persoon verdeeld hebben
Wat niet zo is. Er zijn een paar mensen die dus echt letterlijk bij elk vliegtuig wat over vliegt een klacht indienen en die daarin nog steeds oververtegenwoordigd zijn.

Ik ben op zich best gevoelig voor klachten over geluidsoverlast maar dat soort mensen hoef je van mij niet serieus te nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 05-03-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:51:
[...]

Wat niet zo is. Er zijn een paar mensen die daar de bulk van indienen en die dus echt letterlijk bij elk vliegtuig wat over vliegt een klacht indienen.
Dat zal zeker zo zijn, tussen die 35 beroepsklagers zullen vast pro's en amateurs zitten.

Zal zoiets geautomatiseerd kunnen? Ik zou 12 per dag al niet kunnen redden, laat staan nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Zal zoiets geautomatiseerd kunnen? Ik zou 12 per dag al niet kunnen redden, laat staan nog meer.
Yep. Ofwel door zelf een ADS-B ontvanger neer te zetten, ofwel door gewoon de stream van een FR24-achtige site in te lezen en dan alles wat binnen een bepaalde radius komt te melden.

Hier een uitleg over hoe je kunt klagen: http://www.bezoekbas.nl/?page=registratiesysteem dat kun je dus gewoon automatiseren. Ik stel voor dat BAS er een captcha bij maakt, en dan waarschijnlijk ziet dat het klachtenaantal "opeens" sterk terugloopt.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 05-03-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-10 18:45
De meerderheid van die mensen gaat waarschijnlijk ook gewoon met het vliegtuig op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

shdx schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:07:
[...]

[...]

Als je in een achtertuin bij vliegbasis Volkel zit: varierend artillerie/shietbaan/kettingzaag/bladblazer/drilboor nivo als ze kort na takeoff overkomen. Bij oefeningen of waneer het halve squadron besloot te vertrekken is het wel eens vervelend.

Geboren en getogen in Brabant en ben eigenlijk niks anders gewend met al die militaire bases hierzo.

Naar mijn beleving was er in het verleden veel meer herrie: Starfighters die vanaf Welschap en Volkel lekker bezig waren, andere routes en lager, ook regelmatig door de geluidsbarriere gingen. 13 Gemechaniseerde Brigade die voor je huis langs kwam denderen. Nu is het allemaal veel minder
Fly-guy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Dat zal zeker zo zijn, tussen die 35 beroepsklagers zullen vast pro's en amateurs zitten.

Met 4500 klachten doen ze er verstandig aan om hun energie te stoppen in een ander huis ver weg van AMS. Zelfs als AMS haar vliegbewegingen met 90% zou verminderen klagen die waarschijnlijk nog 450 per jaar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat zijn gevechtsvliegtuigen waar je 't over hebt. Commerciële luchtvaart is veel stiller.

Als ik hier centrum Amsterdam binnen zit terwijl de oostbaan in gebruik is varieert 't van niks kunnen horen tot in de verte een luide motorfiets tot een zacht spelende stereo niet meer kunnen horen.

[ Voor 53% gewijzigd door CyBeR op 05-03-2017 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Heb het bod uiteindelijk wel gewonnen, maar zoals hier al was aangegeven niet gekregen. Kan qua ervaring nog wel iets delen waar anderen misschien iets aan hebben. De optie om te bieden verdween enkele dagen van te voren uit mijn account, maar via m'n history kon ik er toch nog gewoon bij. Toen nadat ik met het minimum was overboden zag ik ineens 'max bedrag staan. Om te voorkomen dat ik straks met €5 iemand overbied die zelf een hoger auto-eind-bod had geplaatst heb ik een minuut of 5 voor het aflopen een hoger bod geplaatst.

Je bod is gewoon direct (geen auto-opbieden) wat eigenlijk wel logisch is ook. 30sec voor het aflopen van de veiling was ik overboden (de mail komt met een vertraging van een minuut of 5 aan, dus ik had zitten F5'en). Ik heb met nog 2s op de klok bij KLM het uiteindelijk winnende bod ingediend. Als je meebiedt zou ik altijd een reminder instellen wanneer de veiling afloopt. Bij mij waren er 3 bieders (voor een stoel die helemaal niet bestond).

Eigenlijk is het heel stom van ze dat ze dan de veiling niet nog verlengen met 15 seconden ofzo, maargoed dat had ik gedaan om het maximaal te kunnen melken. Ik zou dus in de toekomst altijd 2sec voor het einde altijd €20 (ofzo) boven het laatste bod bieden.

Na 5 minuten een mail dat ik het hoogste bod, maar dat ze me geen stoel voor me hadden (zoals verwacht, maar ik was wel gaan hopen natuurlijk, bedankt voor het verwachtingsmanagement ;)).

Uiteindelijk een economy comfort stoel genomen. Ik moet zeggen dat ik ook (iemand hierboven had daar ook een opmerking over) de stoelen eigenlijk best vond tegenvallen. Niet alleen heel hard maar ook echt super smal. (For the record ;) ik en mijn buurman hadden een normaal BMI) Als ik rechtop zat zaten we echt schouder tegen schouder. Dit jaar 6 legs medium/longhaul gevlogen waarvan 5x Delta (3 weken terug Detroit - AMS, heerlijk geslapen in economy) en als ik het vergelijk met m'n KLM vlucht zal ik de volgende keer zeker Delta pakken.

Wel gaaf dat ze berichten via IFE kunnen verzenden, zowaar het Noorderlicht nog gezien omdat ze op de IFE aangaven dat je dat rechts kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Saus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:46:
Uiteindelijk een economy comfort stoel genomen. Ik moet zeggen dat ik ook (iemand hierboven had daar ook een opmerking over) de stoelen eigenlijk best vond tegenvallen. Niet alleen heel hard maar ook echt super smal. (For the record ;) ik en mijn buurman hadden een normaal BMI) Als ik rechtop zat zaten we echt schouder tegen schouder. Dit jaar 6 legs medium/longhaul gevlogen waarvan 5x Delta (3 weken terug Detroit - AMS, heerlijk geslapen in economy) en als ik het vergelijk met m'n KLM vlucht zal ik de volgende keer zeker Delta pakken.
Die smallere stoelen zijn een industrietrend dus daar zou ik niet al te veel op hopen. Delta vliegt voornamelijk Airbussen long-haul (akkefietje met Boeing als ik 't goed begrijp) die tot dusverre niet breed genoeg zijn om er een extra rij in te stoppen zonder meteen een LCC te worden, maar met de A350 denk ik dat ze daar ook met 3-3-3 tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:16:
[...]

Die smallere stoelen zijn een industrietrend dus daar zou ik niet al te veel op hopen. Delta vliegt voornamelijk Airbussen long-haul (akkefietje met Boeing als ik 't goed begrijp) die tot dusverre niet breed genoeg zijn om er een extra rij in te stoppen zonder meteen een LCC te worden, maar met de A350 denk ik dat ze daar ook met 3-3-3 tevoorschijn komen.
mwah - de laatste paar keer met delta was het 777 met de ene keer een first class waardige business en de andere keer een ruime economy comfort die zich met de oude business van KLM kan meten (gaan allebei toch niet plat). Als ik hier en elders de verhalen over de KLM stoelen lees en de bijbehorende prijzen (en mijn eerdere ervaringen in oogschouw nemende), dan kies ik preventief toch echt voor de redtail ipv de bluetail bij mijn komende vlucht. KLM lijkt meer de LLC te worden, niet Delta. (edit en ja 10 jaar geleden was dat andersom maar in Delta is enorm veel geinvesteerd en dat merk je als passagier, bij KLM gebeurt er ook weer wat maar het mag wat beter en sneller - dus wat mij betreft weg bij AF en samenwerken met een kapitaalkrachtiger mij).

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 06-03-2017 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:36

Bestla

Kvinne

franssie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:46:
[...]

mwah - de laatste paar keer met delta was het 777 met de ene keer een first class waardige business en de andere keer een ruime economy comfort die zich met de oude business van KLM kan meten (gaan allebei toch niet plat). Als ik hier en elders de verhalen over de KLM stoelen lees en de bijbehorende prijzen (en mijn eerdere ervaringen in oogschouw nemende), dan kies ik preventief toch echt voor de redtail ipv de bluetail bij mijn komende vlucht. KLM lijkt meer de LLC te worden, niet Delta. (edit en ja 10 jaar geleden was dat andersom maar in Delta is enorm veel geinvesteerd en dat merk je als passagier, bij KLM gebeurt er ook weer wat maar het mag wat beter en sneller - dus wat mij betreft weg bij AF en samenwerken met een kapitaalkrachtiger mij).
Goed om te weten van die smalle rotstoelen in Boeings . Ik ben breed gebouwd en zit dus standaard klem tussen mensen. Vandaar mijn keus om altijd raamzijde te keizen, zodat ik wat verdraaid tegen het raam kan hangen.
Als we weer naar de VS gaan ga ik letten op Airbus en 9 abreast ipv 10. En eco comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 21:15
Bestla schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:19:
[...]

Goed om te weten van die smalle rotstoelen in Boeings . Ik ben breed gebouwd en zit dus standaard klem tussen mensen. Vandaar mijn keus om altijd raamzijde te keizen, zodat ik wat verdraaid tegen het raam kan hangen.
Als we weer naar de VS gaan ga ik letten op Airbus en 9 abreast ipv 10. En eco comfort.
Eco comfort is even smal als reguliere eco en bied mijn inziens geen toegevoegde waarde. Behalve dan dat je wat eerder het toestel uit. Bent (vooraan) en het wat rustiger is.( voor de motoren).
Iets meer recline stelt echt niets voor.

1 week later nog steeds rugpijn van de stoelen :'(

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Eco comfort gaat ook minder over de recline en meer over de beenruimte. Als je langer bent dan de gemiddelde 12-jarige is dat erg fijn.

Verder is 't idd exact dezelfde stoel + service als Y achterin.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 06-03-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Grouchy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:20:
Zat zodoende zojuist effe snel te kijken op bas. Postcode 1325 (Almere stad): 1 melder, aantal meldingen
omfg :X * mystic woon ook in postcode 1325. En ik snap de klachten écht niet. Ze komen recht bij mij over het complex heen als wij op de route liggen en daar heb je echt geen last van. Ja, je hoort ze... maar je hoeft je stem nog niet eens te verheffen om verstaanbaar te zijn.

Natuurlijk zit er wel eens eentje tussen die lager zit maar dan nog. Die enkele keer...

Verbaas u niet, verwonder u slechts...

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
Stinger_Ventura schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:30:
[...]
Iets meer recline stelt echt niets voor.
En juist die extra recline in eco comfort zorgt ervoor dat ik niet lekker meer voorover kan hangen op het blad aan de stoel van degene die voor me zit als diegene z'n recline volledig gebruikt. Er is dan gewoon te weinig ruimte over voor mij om voorover te leunen. Ik zit dus minder lekker in eco comfort dan in eco :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
CyBeR schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:41:
Eco comfort gaat ook minder over de recline en meer over de beenruimte. Als je langer bent dan de gemiddelde 12-jarige is dat erg fijn.

Verder is 't idd exact dezelfde stoel + service als Y achterin.
Ik ben langer dan de gemiddelde Nederlander, en de beenruimte was prima, geen last van positie technisch in de Slimline stoelen.
Je kan juist wat makkelijker tegen de stoel voor je leunen of met een kussen op een tafeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb recentelijk met Emirates gevlogen en daar heb ik in ieder geval geen klachten over de beenruimte. DXB is best mooi, maar is best wel lastig met een krappe overstap, zeker icm kleine kinderen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 23:35
Freee!! schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:23:
Ik heb recentelijk met Emirates gevlogen en daar heb ik in ieder geval geen klachten over de beenruimte. DXB is best mooi, maar is best wel lastig met een krappe overstap, zeker icm kleine kinderen.
A380 was voor mij (1,93) prima te doen in economy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Triple 7 van EK daarentegen is echt veevervoer... A380 is inderdaad aangenaam, zelfs in eco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Borromini schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:25:
Triple 7 van EK daarentegen is echt veevervoer... A380 is inderdaad aangenaam, zelfs in eco.
Ook daar is niet elk vliegtuig gelijkwaardig!
772 heeft een 17.0 inch breedte! (KLM zegt 17,5") en 32" lengte (KLM 31")
388 heeft 18" breedt en 32-34" lengte

Er zit dus een "groot" verschil tussen het vliegen met dezelfde maatschappij in een 777 en een A380! (Bron seatguru)

En heeft Emirates dan nog smallere stoelen als KLM of meten ze anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Freee!! schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:23:
205 cm en de A380 is inderdaad beter dan de 773 en 772 wel is Dubai echt een ruk veld dus die vermijd ik tegenwoordig. Ook vind ik de service van Emirates een beetje overrated.

Wat ik aan Dubai niet snap is dat de transit area zo hoog is, UE moet naar beneden voor de vliegtuigen en naar beneden voor de treintjes (prut systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Ook daar is niet elk vliegtuig gelijkwaardig!
772 heeft een 17.0 inch breedte! (KLM zegt 17,5") en 32" lengte (KLM 31")
388 heeft 18" breedt en 32-34" lengte

Er zit dus een "groot" verschil tussen het vliegen met dezelfde maatschappij in een 777 en een A380! (Bron seatguru)
Zelfs bij dezelfde maatschappij hetzelfde vliegtuigtype niet. BA heeft 767's in drie of vier verschillende varianten voor binnenlands, regionaal (Europa) en long-haul. Allemaal met een andere indeling.
En heeft Emirates dan nog smallere stoelen als KLM of meten ze anders?
Kan best dat ze smallere stoelen hebben -- Een van de klachten die KLM stewardessen hebben is dat de gangpaden zo nauw zijn. Kan zijn dat EK de gangpaden juist ietsje breder gemaakt heeft ten nadele van de stoelen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben niet breed, maar ik zat naar DXB naast een Bangladeshi die met zijn ellebogen at... Was niet zo gezellig. Gangpaden waren ook beetje claustrofobisch, hele tijd personeel met karretjes en dat moet je naar de wc en ow toch even passeren want de wc in business is een no-go :p

DXB is inderdaad ook extreem slecht ingericht. Die oliedollars zijn niet zo best besteed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Net (volgens mij dan - 3 cougar) helicopters overhead, laag en rustig, richting Weesp. Dat politiespul zien we hier continue maar dit eigenlijk nooit, wel lekker geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Borromini schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:25:
Ook dat was voor mij prima te doen (BKK - DXB was onverwachts een 777-300 ipv 380-800).
Brilsmurfffje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:25:
[...]
Wat ik aan Dubai niet snap is dat de transit area zo hoog is, UE moet naar beneden voor de vliegtuigen en naar beneden voor de treintjes (prut systeem)
Dat snap ik wel, natuurlijke koeling. En ja, die treintjes daar zijn niet echt handig, maar bovengronds is geen goed idee (te warm en te grote kans op botsingen met vliegtuigen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/website_633x300/slider-airlines/ana-a380-schildpadcana-750_0.png

A380 van ANA wordt vliegende zeeschildpad
TOKIO - Het Japanse All Nippon Airways (ANA) is al volop bezig met de voorbereidingen voor de introductie van de Airbus A380 in het voorjaar van 2019. Maandag onthulde de Japanse luchtvaartmaatschappij een opvallend kleurenschema voor de eerste A380, waarbij het toestel eruit komt te zien als een enorme zeeschildpad.

De keuze voor de zeeschildpad heeft alles te maken met de eerste bestemming waarop het grootste toestel in de vloot zal worden ingezet: Honolulu. De groene zeeschildpad, ‘Honu’ in de Hawaiiaanse taal, wordt op Hawaii gezien als een symbool van geluk en voorspoed.

Het Honu-ontwerp is de winnende inzending van een wedstrijd die ANA eind vorig jaar organiseerde. In totaal ontving de Japanse maatschappij 2.197 inzendingen. De ontwerper, Chihiro Masuoka, krijgt als prijs twee businessclass-tickets van Tokio naar Honolulu.

ANA heeft in totaal drie A380’s in bestelling en is de eerste Japanse airline die met de A380 gaat vliegen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lS7T7p2A1sM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

gaaf! Veel mooier dan de standaard sidderaal golf op de romp die je nu vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:14
Zo, had niet verwacht dat een livery zo'n invloed zou hebben op hoe een (imo) standaard lelijke A380 er uit kan zien, ben zwaar benieuwd hoe dit er in het eggie uit gaat zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vind het er maar freaky uitzien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.telegraaf.nl/b...eck-files_Schiphol__.html

Nou sta ik gelukkig niet in rij op het vliegveld. En ik zie wel eens (erg) lange rijen. Maar volgens mij staat niemand "urenlang" op Schiphol voor de controle :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Langste wat ik heb moeten wachten voor (non-prio) security was 20 minuten.

De marechaussee bij aankomst terug echter is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb Privium dus ben in minuten doorheen maar soms zie ik inderdaad hele lange rijen bij aankomst op Schiphol. Vooral als je net na een Emirates 380 ben geland ben je de klos bij de immigration balies. Ik zie soms maar 2 a 3 open balies.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Badtothebone schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:02:
Ik heb Privium dus ben in minuten doorheen maar soms zie ik inderdaad hele lange rijen bij aankomst op Schiphol. Vooral als je net na een Emirates 380 ben geland ben je de klos bij de immigration balies. Ik zie soms maar 2 a 3 open balies.
Afgelopen zondagavond kwamen wij aan met zo'n Emirates 380 en we hadden rustig met uitstappen gewacht totdat we een beetje ruimte kregen. Vrij kalm aan naar de paspoortcontrole gelopen en daar stond inderdaad een stevige rij met maar 4 open balies. Mooi dat we even later vrij vlot de bagage opgepikt hadden en voor de meute weg waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De langste rij van de afgelopen maanden was op Eindhoven bij de veiligheidscontrole: een paar vakantievluchten tegelijk en je staat daar zo meer dan een halfuur in de rij. Dan doet Schiphol het in mijn ervaring beter.
Pagina: 1 ... 25 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek