The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

2nd Airbus A330-900 Neo F-WTTE by Jujug Spotting, on Flickr
Ik heb zelf een reistas van Dakine. Alleen de bodem is hard ivm de uitschuifbare hendel en de wielen. De opbouw is van stof en je ritst hem in het midden open waardoor je hem als het ware een boek open klapt.LordSinclair schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:25:
[...]
[...]
Ik ben bekent met dit type rugzak, ik backpack alleen niet echt. Het enige wat ik met mijn grote bagage loop is van de trein/auto naar het vliegtuig en dan van het vliegtuig weer naar de (huur)auto.
Een duffelbag is daarnaast lichter en er past sneller meer in dan een rugzak.
Hij is licht, er kan meer dan genoeg in en alle ruimte die je niet gebruikt kun je met bandjes aantrekken waardoor je nooit met een veel te grote koffer loopt.
Ik heb de mijne al 10 jaar en de wielen draaien nog soepel, naden laten niet los en er is nog geen rits kapot gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeeuw op 11-02-2017 09:45 ]
Read the badge, Bitch!
Moet zeggen dat het KLM social media team mij er toch aardig mee helpt. Via Twitter beantwoorden ze gewoon vragen die ik af en toe heb met mijn cross tickets.CyBeR schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:41:
Cross-ticketing zijn ze niet blij mee omdat je de ticketprijs daarbij verlaagt tov twee niet-crossende retours. Zelf de prijs verlagen om dat te voorkomen is dan niet de meest logische stap…
Ze zijn ook redelijk onverwoestbaar, ik heb de grote al zo'n 10 jaar, vrijwel elk jaar in het vliegtuig mee en nog geen slijtage, alleen wat zwarte vlekken/vegen op de gele tas. Is die tenminste herkenbaar op de band

(Tel Aviv)
Een aantal van deze kritieken hebben ze inmiddels gefixt zie ik. De "grafiek" is terug en de prijzen staan er weer bij ipv "toon vluchten", ook als je op J tickets zoekt:CyBeR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:30:
KLM maar even feedback gestuurd over hun nieuwe booking site:
[...]

Tov eerder:

De informatiedichtheid mag wel omhoog want tov nog eerder is 't nog steeds geen echte verbetering imo:

Zie hoe de oude layout 15 dagen in beeld heeft en de nieuwe maar 7, bijvoorbeeld.
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2017 01:24 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat ze zouden moeten doen is kijken naar de schermresolutie en of OS of in ieder geval iets anders zodat ze het verschil kunnen zien tussen een PC en een smartphone/tablet. Misschien een optie bovenin waar je kunt aangeven dat je op een PC zit en aan de hand daarvan meer informatie tonen.
Of zit je niet achter een PC met die 2 voorbeelden?
https://valid.x86.fr/xhfd5e
http://www.luchtvaartnieu...iegtuig-na-speech-captainPassagiers stappen uit na speech captain
13 februari 2017 - 13:29 | Door: onze redactie |
AUSTIN - Zaterdag deed zich een opmerkelijk incident voor op de luchthaven van Austin in Texas. Nadat alle passagiers waren ingestapt voor hun United Airlines-vlucht naar San Francisco, arriveerde de vrouwelijke gezagvoerder in burgerkleding in het toestel. Haar welkomstpraatje deed passagiers besluiten van boord te gaan, zo meldt Business Insider.
“Sorry, dat ik een beetje laat ben, maar ik zit midden in een scheiding”, zo begon ze haar speech ten overstaan van de verbaasde passagiers. Pam O’Neill, één van de passagiers van vlucht UA455, vertelde later aan KPIX Television dat ze met open mond naar de pilote had zitten luisteren, met name omdat ze voorstelde dat de passagiers mochten stemmen of ze wel of niet haar uniform aan zou trekken.
Behalve over haar kleding, ging de speech van de captain ook over politiek. Ze zei dat ze noch voor Trump, noch voor Clinton had gestemd, omdat het allebei leugenaars zijn.
Passagier Randy Reiss besloot hierop het vliegtuig te verlaten. “Ik vond haar mentaal in het geheel niet in staat het vliegtuig te besturen, ik vond haar speech angstaanjagend”. Andere passagiers volgden zijn voorbeeld en verlieten het vliegtuig.
Even later werd ook de captain van boord gehaald. Er werden andere piloten opgeroepen en met een vertraging van zo’n negentig minuten kon het toestel alsnog naar San Francisco vertrekken. Een woordvoerder van United Airlines bevestigt het incident en biedt de passagiers zijn verontschuldigingen aan voor de vertraging en de overlast.

Ik ben niet zo'n paniekert. Ben na een harde noodlanding 90 minuten later in een zelfde kist gestapt om naar huis te komen. Mij krijg je niet gek.
Maar bij haar, was ik ook uitgestapt

Dit geeft een beetje een Germanwings gevoel, ik was ook uitgestapt.PWM schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:39:
[...]
Ik ben niet zo'n paniekert. Ben na een harde noodlanding 90 minuten later in een zelfde kist gestapt om naar huis te komen. Mij krijg je niet gek.
Maar bij haar, was ik ook uitgestapt
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik was toch ook uitgestapt eerlijk gezegd, zou niet graag door zo'n onverantwoordelijk type worden gevlogen, mij iets te link.
Virussen? Scan ze hier!
Dat durfde ik ook niet aan. Als mevrouw zelfmoordneigingen krijgt in de lucht dan ga je dus wel lekker meewildhagen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:40:
Dit klinkt inderdaad als iemand die stomdronken is, of psychisch gestoord, of evt een combinatie van beiden.
Ik was toch ook uitgestapt eerlijk gezegd, zou niet graag door zo'n onverantwoordelijk type worden gevlogen, mij iets te link.
No thanks!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Niks aan de hand dus, set it and forget it, en als ze echt lastig was geworden halverwege gewoon met de parachute naar buiten mikken.
How do you save a random generator ?
Ja, dat dachten de passagiers van Germanwings Flight 9525 ook... "wat kan er nou fout gaan?"enchion schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:19:
Maar die vliegtuigen vliegen zelf toch dmv autopilot, ILS, copiloot enzo..., zowiezo was het traject waarschijnlijk onbewolkt, rustig weer.
Niks aan de hand dus, set it and forget it, en als ze echt lastig was geworden halverwege gewoon met de parachute naar buiten mikken.
Tot de piloot onderweg zo gestoord als een draaideur bleek te zijn en alle passagiers heeft vermoord.
Bij iemand die zo overduidelijk niet deugt als in dat artikel (of het nu dronkenschap of een geestelijke gestoordheid is) zou ik mijn leven ook niet wagen hoor...
Virussen? Scan ze hier!
Dat maakte voor GermanWings ook niet uit.enchion schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:19:
Maar die vliegtuigen vliegen zelf toch dmv autopilot, ILS, copiloot enzo..., zowiezo was het traject waarschijnlijk onbewolkt, rustig weer.
Met de parachute naar beneden mikken? Je weet niet hoe vliegtuigen werken begrijp ik?Niks aan de hand dus, set it and forget it, en als ze echt lastig was geworden halverwege gewoon met de parachute naar buiten mikken.
Was geen serieuze post. (je kan alles ook TE letterlijk gaan nemen)CyBeR schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:27:
Met de parachute naar beneden mikken? Je weet niet hoe vliegtuigen werken begrijp ik?
En ik denk dat ik meer weet van de interne+externe werking van grote vliegtuigen dan menigeen op GOT, ik heb nl een jaar of 4 bij KLM Engine Maintenance gewerkt en ook bij Avionics & Accesories. (het deel dat cockpit/motor en veiligheids delen repareert)
Ook aardig wat piloten daar meegemaakt, die zeker niet rancuneus overkwamen, meeste waren gewoon normale gasten, ze werkten daar omdat ze geen plek kregen toegewezen op 1 van de vluchten.
[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 13-02-2017 18:00 ]
How do you save a random generator ?
enchion schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:36:
[...]
Was geen serieuze post.
En ik denk dat ik meer weet van de interne werking van grote vliegtuigen dan menigeen op GOT, ik heb nl een jaar of 4 bij KLM Engine Maintenance gewerkt en ook bij Avionics & Accesories. (het deel dat cockpit/motor en veiligheids delen repareert)
Ook aardig wat piloten daar meegemaakt, meeste waren gewoon normale gasten, ze werkten daar omdat ze geen plek kregen toegewezen op 1 van de vluchten.

Design je eigen TUI vliegtuig
In de wolken met je zelf ontworpen vliegtuig
Tekende je als kind al vliegtuigen en denk je als je een vliegtuig ziet: dat wil ik weer? Dan is dit je kans.
Tijdens het drukke zomerseizoen werkt TUIfly samen met partners zodat iedereen van een welverdiende
vakantie kan genieten. En één van die vliegtuigen laten we maken door de meest creatieve geest van
Nederland. Je leest het goed… we geven je de kans om zelf een vliegtuig te ontwerpen!
Wat je moet weten
Iedereen kan de template downloaden, zelf het vliegtuig ontwerpen en het ontwerp hier inzenden, uiterlijk 26 februari.. Wij kiezen in de week van 27 februari de beste exemplaren en onze Facebookfans bepalen vervolgens tijdens een live stemming de winnaar. Het ontwerp van de winnaar vliegt tussen april en oktober de wereld rond. Inderdaad, een potentieel bereik van 6 miljard! Om nog maar te zwijgen over alle selfies die mensen maken met dit unieke vliegtuig.

[ Voor 93% gewijzigd door Angeloonie op 14-02-2017 09:42 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik zie voor iedereen die in dit topic klaagt over lelijke liveries een kans om te bewijzen wat wel mooi isPiet91 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:06:
Iemand nog een vliegtuig livery ontwerpen?![]()
Design je eigen TUI vliegtuig
En je mag ook best wel extreem gaan bij TUI, die zijn wel wat gewend!Liliuokalani schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:31:
[...]
Ik zie voor iedereen die in dit topic klaagt over lelijke liveries een kans om te bewijzen wat wel mooi is

Die kon ik verwachten hè.CyBeR schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:36:
Kan piet zelf een design insturen met mooie rechte lijnen
Die ben ik in NUE wel tegen gekomen,ziet er in het echt nog vreemder uitswtimmer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:03:
[...]
En je mag ook best wel extreem gaan bij TUI, die zijn wel wat gewend!
[afbeelding]
Crew vroeg al voor t noarden of iedereen snel wilde gaan zitten, iedereen hield zich hier gelukkig aan dus we waren echt in notime vertrokken. CityLodge hotel op JNB is trouwens echt een aanrader, 5 minuten lopen naar de checkin balie
Ik moet naar Orlando en de 787 vliegt daarop. Zijn dit de stoelen die ik dan kan verwachten?

nooooooo waarom doe je het jezelf aanPWM schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:26:
Ik ga iets doen waar ik spijt van ga krijgen, dat weet ik nu al. Koffer kwijt, vertraging heen, vertraging terug, verkeerde stoel. Maarja, hij gaat rechtstreeks en KLM niet. Ik ga TUI vliegenHad laatst al een Star Class vraagje geplaatst.
Ik moet naar Orlando en de 787 vliegt daarop. Zijn dit de stoelen die ik dan kan verwachten?
[afbeelding]
Dat is dus precies mijn ervaring met TUI tot nu toe en waar ik nu ook beetje bang voor ben. Ik zit ook dat de terugvlucht net zo langs is als overstappen bij KLM.Ik had mijn stoelen in STAR Class geboekt , gecomfirmd , betaald en de boardingpassen uitgeprint.
Heen zaten we best lekker , twee dagen na aankomst kregen we een mailtje van de Arke : "u wordt voor de terugreis naar Eco gebumpt want we hebben het toestel veranderd , niks aan te doen , hier is uw restitutie , goede terugreis"
Dus ik wens je alle sterkte , ikzelf vlieg never again meer met TUI : stelletje oplichters
Ga mijn keus nog even heroverwegen
als ik rondzoek lees ik vooral dat een boel mensen erg hardleers zijn en echt alleen naar de prijs kijken

[ Voor 23% gewijzigd door mrsar op 14-02-2017 12:40 ]
Haha, die stoelen herken ik, heb er richting Cuba (en terug ook) ook in gezetenPWM schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:26:
Ik ga iets doen waar ik spijt van ga krijgen, dat weet ik nu al. Koffer kwijt, vertraging heen, vertraging terug, verkeerde stoel. Maarja, hij gaat rechtstreeks en KLM niet. Ik ga TUI vliegenHad laatst al een Star Class vraagje geplaatst.
[afbeelding]
Ja, dat zijn idd de Star Class stoelen, en ze zijn lekker hoor, iig voor een chartervlucht. Plenty ruimte, en behoorlijk comfortabel, zeker voor een chartervlucht. Plus natuurlijk de diverse extra perks, zoals onbeperkt gratis drankjes, snacks, een eigen incheck-balie etc.
Nu maar voor je hopen dat niet (zoals bij mij) het toestel (PH-TFL) defect is, en ze moeten wachten op een ander toestel (PH-TFK) dat ook nog eens een defect aan de motoren had. Al met al toen met bijna 3 uur vertraging vertrokken...
Read the drama @ wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
Virussen? Scan ze hier!
KLM vlieg rechtstreeks naar Miami, wellicht het overwegen waard. Ik zou dat altijd boven Tui verkiezen.PWM schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:41:
De mooiste aansluiting is via IJsland. Dan vlieg je voor 1600,- in 11 uur. Dan is dan wel met hun 757 vanaf IJsland, dus ook weer niet geweldig. KLM doet er 13 uur over (Atlanta) voor 1000,- meer.
op di/do/za als ik er zo op zoek,ik dacht dat dit pas vanaf eind maart zou zijn,maar vergis me blijkbaarbacardicoconut schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:02:
[...]
KLM vlieg rechtstreeks naar Miami, wellicht het overwegen waard. Ik zou dat altijd boven Tui verkiezen.
Afgelopen januari nog gereden, je bent toch 3 uur kwijt om er te komen.
Zou gewoon een UA, AC, DL etc boeken naar MCO. Wel een overstap maar wel zo relaxed (zeker bij IRROPS genoeg & betere opties) en net zo snel.
[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 14-02-2017 15:42 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Vanmiddag is MSN4 van Toulouse overgevlogen naar Aéroport de Paris-Le Bourget.
Hier zal hel deel uit gaan maken van Musée de l'Air et de l'Espace.

Deze A380 is de vierde gebouwde A380 (de 2 testframes niet meegeteld) en vloog op 18 oktober 2005 voor het eerst en was een testvliegtuig van Airbus. Het toestel heeft 1130 cycles en 3360 vlieguren erop zitten.
De A380 zal naast de 747-100 staan van Air France.
In het museum staan verder onder andere nog 2 Concordes (het allereerste prototype en F-BTSD dat in 1996 met Pepsi kleuren rondvloog)
Deze A380 is de eerste van vier toestellen die naar musea zullen gaan. Binnen twee jaar volgen nog een A380 (MSN2), de eerst gebouwde A320 en het prototype A340-600 (MSN360).
Deze drie toestellen zullen niet ver gaan; zij zulllen in het Musée Aeroscopia komen te staan; direct naast de luchthaven van Toulouse.
Overigens was deze A380 ook de A380 die op 15 juli 2010 op Schiphol landde; de eerste keer dan een A380 naar Schiphol kwam:

KLM start dienstregeling naar Mauritius in samenwerking met Air Mauritius
De vluchten naar Mauritius worden uitgevoerd met KLM’s nieuwste aanwinst, de Boeing 787-9. Dit toestel beschikt over 30 stoelen in World Business Class, 45 in Economy Comfort en 219 in Economy Class. Met ingang van 30 oktober vertrekt vlucht KL501 op maandag, donderdag en zaterdag om 17:20 uur (lokale tijd) uit Amsterdam en landt de volgende dag om 07:35 uur op Mauritius (lokale tijd). De terugvlucht vertrekt om 09:45 uur van Mauritius en landt om 18:35 uur weer op Schiphol.
De zomerdienst wordt vanaf 26 maart 2018 uitgevoerd door Air Mauritius en omvat twee vluchten per week, op maandag en vrijdag. In augustus en oktober wordt ook een derde wekelijkse vlucht toegevoegd, met vertrek op woensdag. De maatschappij voert de route Amsterdam-Mauritius uit met een Airbus A340 met 28 stoelen in Business Class en 264 in Economy Class. Air Mauritius is al jaren een strategische partner van Air France. Dankzij deze nieuwe samenwerking kunnen klanten van KLM en Air Mauritius nu het hele jaar door kiezen uit een nóg ruimer aanbod.
Over Mauritius
Mauritius is een eiland in de Indische Oceaan dat ongeveer 2.000 kilometer voor de zuidoostkust van het Afrikaanse continent ligt. Het eiland heeft een oppervlakte van zo’n 2.040 vierkante kilometer en telt ruim 1,2 miljoen inwoners. De hoofdstad (en tevens de grootste stad) is Port Louis. Het eiland heeft een tropisch klimaat en staat bekend om zijn azuurblauwe, warme zee en parelwitte stranden. Het binnenland van Mauritius is bergachtig, met weelderige bossen, wilde watervallen en een unieke, goed bewaard gebleven fauna.
Pieter Elbers - President-directeur KLMMauritius is een mooie toevoeging aan het netwerk van KLM. De bestemming stond al een tijd op ons verlanglijstje, dus ik ben blij dat we nu, samen met onze nieuwe partner Air Mauritius, het hele jaar door vluchten naar dit prachtige eiland kunnen bieden.
Raja Buton, Officer in Charge bij Air MauritiusMet de toevoeging van de route Amsterdam-Mauritius benadrukken we ons doel om ons niet alleen verder te ontwikkelen op de Nederlandse markt, maar ook in de rest van Europa. Na de bestaande hub in Parijs versterkt deze hub in Amsterdam nu onze jarenlange samenwerking met AIR FRANCE KLM. Door gebruik te maken van deze twee belangrijke Europese knooppunten kunnen we het aanbod voor onze passagiers vergroten.
Helaas dus wel ruim een jaar wachten voordat dit exemplaar naar Amsterdam komt

En tegen die tijd ontvangen ze ook de eerste A350-900's dus is maar de vraag hoe lang (lees: hoe kort) de A340 naar Schiphol blijft vliegen...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 15-02-2017 13:25 ]
Top bestemming om miles op te verbranden!Piet91 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:08:
Er komt weer een nieuwe A340 naar Schiphol!![]()
www.casarodriguillo.com

UR-CKL op MAA MST. Even wat milieugekkies pesten
Overduidelijk bewijs voor het bestaan van chemtrailsoohh schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:36:
Een paar uur geleden vloog er boven Amsterdam een Antonov An-12, op weg van Ghardaia (GHA, Algerije) richting Bergen (BGO, Noorwegen). Maakte een hels kabaal, want je hoorde 'm nog toen hij boven Zaandam vloog. Enig idee wat deze vlucht aan het doen is? Volgens Flightradar24 pendelt hij de afgelopen maand tussen LEJ en GHA.
[afbeelding]
[afbeelding]
UR-CKL op MAA. Even wat milieugekkies pesten
Zag hem van de week nog staan op Heathrow. Hij staat meestal voor de Sky team lounge. Zat nog even te gluren naar die 4 motoren, mooie kist.Piet91 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:08:
Er komt weer een nieuwe A340 naar Schiphol!![]()
[...]
[...]
Pieter Elbers - President-directeur KLM
[...]
Raja Buton, Officer in Charge bij Air Mauritius
Helaas dus wel ruim een jaar wachten voordat dit exemplaar naar Amsterdam komt![]()
En tegen die tijd ontvangen ze ook de eerste A350-900's dus is maar de vraag hoe lang (lees: hoe kort) de A340 naar Schiphol blijft vliegen...
[afbeelding]
Staan wel veel horror-verhalen op internet inderdaad. Maar in twee jaar met n=8 met TUI is het mij nog redelijk meegevallen. Verwacht zeker geen KLM-alike service. Dan ben je echt aan het verkeerde adres. De bedrijfsvoering is wat dat betreft een stuk meer amateuristisch. De afhandeling door Swissport is daar ook overigens debet aan, die hebben het service-niveau van Aeroflot uit de jaren '80 overgenomen. Een glimlach kan er niet vanaf.PWM schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:33:
Mijn eerste zoektocht en ik zie dit:
[...]
Dat is dus precies mijn ervaring met TUI tot nu toe en waar ik nu ook beetje bang voor ben. Ik zit ook dat de terugvlucht net zo langs is als overstappen bij KLM.
Ga mijn keus nog even heroverwegen
Van de n=8 heb ik er 3 met een flinke vertraging gehad. Toevallig drie keer met een 787. Laatste keer naar Orlando bijna 3 uur vertraging, waarbij de andere 787 ook met pannen en dikke vertraging op AMS stonden. Hoewel dat natuurlijk een eenmalige ervaring is, heb je met zo'n kleine vloot als TUI wel snel problemen.
Eenmaal in de lucht prima ervaring. Vriendelijke crews en de 787 is voor zijn leisure-doel best prima te doen. Ergo: zit je in de lucht; prima. De problemen liggen over het algemeen meer voorafgaand aan de vlucht.
Bedoel je dan het passage personeel of de platform medewerkers? Het grappige vind ik juist dat veel die mensen die het vliegtuig in lopen helemaal niet vrolijk kijken. Terwijl je nota bene op vakantie gaat.BounceCloud schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:03:
[...]
De afhandeling door Swissport is daar ook overigens debet aan, die hebben het service-niveau van Aeroflot uit de jaren '80 overgenomen. Een glimlach kan er niet vanaf.
Eenmalig? Tenzij dit hetzelfde incident betreft heeft Wildhagen hier exact zo'n zelfde verhaal gepost volgens mij?BounceCloud schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:03:
[...]
Laatste keer naar Orlando bijna 3 uur vertraging, waarbij de andere 787 ook met pannen en dikke vertraging op AMS stonden. Hoewel dat natuurlijk een eenmalige ervaring is, heb je met zo'n kleine vloot als TUI wel snel problemen.
Lekker op vakantie. Vertrek vanaf Zaventem om 13:10 met TG935 (een 777-300ER), en hoop om 06:10 (lokale tijd, hier is het dan middernacht) te landen in BKK. Dan om 08:00 met TG241 (een A330-300) door naar Krabi (KBV), met aankomst om 09:20. En dan nog 2 uur in een transfershuttle naar mijn hotel op Ko Lanta...
Zie dat heenvlucht (TG934) net 20 minuutjes terug is geland op BRU, het is de HS-TKZ, dat is de nieuwste 777-300ER van Thai Airways (first flight op 16 september 2015).
Eens ff kijken hoe die nieuwe drop-off zone van BRU bevalt... wel langer lopen naar de terminal dan met de oude Kiss&Fly...
Virussen? Scan ze hier!
Passage personeel. Stonden als matrones iedereen het vliegtuig in 'te trappen'. Volledig plichtmatig en niets van en lach of oprechte begroeting.upclocker schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:29:
[...]
Bedoel je dan het passage personeel of de platform medewerkers? Het grappige vind ik juist dat veel die mensen die het vliegtuig in lopen helemaal niet vrolijk kijken. Terwijl je nota bene op vakantie gaat.
Eenmalig als in: mijn ervaringen. Er is natuurlijk geen statistiek op losgelaten. Maar valt mij inderdaad in dit topic op dat de 787's meer downtime hadden.CyBeR schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:28:
[...]
Eenmalig? Tenzij dit hetzelfde incident betreft heeft Wildhagen hier exact zo'n zelfde verhaal gepost volgens mij?
De -TFL waarmee wij naar SFB gingen had een hydraulisch lek in de motor. De vlucht naar Punta Cana vertrok later van dezelfde gate en had +4 uur vertraging. Was een lekkere kookpan van irritatie bij die gate. Later bij het taxiën zag ik de -TFK bij D op de buffer staan met pannen aan de motor.
Eerste vlucht in 2005 ... die is ook niet lang meegegaan dan ?Piet91 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:22:
De eerste Airbus A380 staat in een museum.
Cijfers KLM en Air France lopen op 'ongezonde wijze' uiteen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Was een test vliegtuig die niet meer nodig is. Waarschijnlijk is de verkoopwaarde vanwege zijn historie niet hoog, als het al verkoopbaar is.Goner schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:03:
[...]
Eerste vlucht in 2005 ... die is ook niet lang meegegaan dan ?
Niet zo bekend, of zelfs maar waar, want het jaar ervoor was het andersomalexbl69 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:31:
Cijfers van Air-France-KLM zijn bekend geworden. Bekende riedeltje, de Nederlanders draaien beter dan de Fransen.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 16-02-2017 11:43 ]
Het gaat om de procentuele marge héFly-guy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:38:
[...]
Niet zo bekend, of zelfs maar waar, want het jaar ervoor was het andersom
[afbeelding]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Doe mij maar AMS hoor, veel overzichtelijker....
Anyway, ik ben door check-in, security en passport control. Zit nu bij gate B11 Te wachten tot Boarden om 12:30 begint
Virussen? Scan ze hier!
Het is een testtoestel en er valt niks meer te testen.Goner schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:03:
[...]
Eerste vlucht in 2005 ... die is ook niet lang meegegaan dan ?
Ik vlieg toevallig over 2 weken naar orlando en vlieg over dublin met aer lingus.PWM schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:41:
De mooiste aansluiting is via IJsland. Dan vlieg je voor 1600,- in 11 uur. Dan is dan wel met hun 757 vanaf IJsland, dus ook weer niet geweldig. KLM doet er 13 uur over (Atlanta) voor 1000,- meer.
Zat ook aan TUI te denken maar de vluchttijd en het vliegveld stonden me niet echt aan.
IK denk dat dat voor jou ook een goede optie zou kunnen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-02-2017 12:05 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
[ Voor 94% gewijzigd door PWM op 17-02-2017 08:08 ]
En dan te bedenken dat Air France € 130 miljoen verloren is vanwege al die stakingenFly-guy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:38:
[...]
Niet zo bekend, of zelfs maar waar, want het jaar ervoor was het andersom
[afbeelding]

Eh? BRU is toch een prima luchthaven? Tenminste de Schengen terminal dan, waar ik normaalgesproken kom.wildhagen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:45:
BRU is weer een heerlijke Belgische chaos.... Links rechts door het midden en Weer rechts links rechts... Zucht.
Anyway, ik ben door check-in, security en passport control. Zit nu bij gate B11 Te wachten tot Boarden om 12:30 begint
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
wildhagen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:24:
Zo, vandaag weer eens een lekker long-haul pakken, gevolgd door een short-haul...
Lekker op vakantie. Vertrek vanaf Zaventem om 13:10 met TG935 (een 777-300ER), en hoop om 06:10 (lokale tijd, hier is het dan middernacht) te landen in BKK. Dan om 08:00 met TG241 (een A330-300) door naar Krabi (KBV), met aankomst om 09:20. En dan nog 2 uur in een transfershuttle naar mijn hotel op Ko Lanta...
Zie dat heenvlucht (TG934) net 20 minuutjes terug is geland op BRU, het is de HS-TKZ, dat is de nieuwste 777-300ER van Thai Airways (first flight op 16 september 2015).
Eens ff kijken hoe die nieuwe drop-off zone van BRU bevalt... wel langer lopen naar de terminal dan met de oude Kiss&Fly...
16 uur onderweg. Dan heb je het ook wel gehad. Veel plezier daar. (Thai heeft geen inflight-wifi op deze toestellen dus als je dit leest zie je waarschijnlijk óf op BKK of eindbestemming, of niet?wildhagen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:45:
BRU is weer een heerlijke Belgische chaos.... Links rechts door het midden en Weer rechts links rechts... Zucht.
Zo'n toestel is inderdaad niet te verkopen. Ding is grondig gebruikt voor tests, toestel is sowieso zwaar (eerste lichting A380), kabelbomen die niet helemaal meer stock zijn.Fly-guy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:38:
Was een test vliegtuig die niet meer nodig is. Waarschijnlijk is de verkoopwaarde vanwege zijn historie niet hoog, als het al verkoopbaar is.
Zelfde voorbeeld is de 747-8i die oorspronkelijk voor Lufthansa bedoeld was maar ook nooit is geleverd is aan de maatschappij omdat het ook als testvliegtuig is gebruikt. (al is dat misschien daar ook niet de enige reden)
Ik vind persoonlijk ook AMS een stuk aangenamer.Garyu schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:54:
[...]
Eh? BRU is toch een prima luchthaven? Tenminste de Schengen terminal dan, waar ik normaalgesproken kom.
Onlangs nog van beide vertrokken en die nieuwe drop-off in BRU is inderdaad om te huilen...
Binnen is het ook chaos, binnenkomende/transiterende/uitgaande passagiers kruisen mekaar daar, en voor het plezier hebben ze die 'binnenring' op die patio ook nog es extra afgegrendeld. Dat moet de brandweer ongetwijfeld leuk vinden - had even spijt dat ik geen Twitter had. Alles voor wat extra euro's uit die passagiers te persen.
Nee, geef mij maar AMS. Of ANR
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
FixedPiet91 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:12:
[...]
Zo'n toestel is inderdaad niet te verkopen. Ding is grondig misgebruikt voor tests, toestel is sowieso zwaar (eerst lichting A380), kabelbomen die niet helemaal meer stock zijn.
Inderdaad, enorm scheel gekekenCyBeR schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:41:
Ik zie bij KLM in beide gevallen een betere operating margin? Dat AF een grotere winst heeft (in euro's) dan KLM is op zich niet raar, aangezien 't groter is. Sterker nog, dat zou zo moeten zijn als beide gezond draaien maar is dit jaar dus niet zo.
Yah die kwam ik ook tegen toen ik naar YYZ moest.PWM schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:02:
Ik moet naar Toronto. Kom ik Air Transtat tegen. Vliegen nog met een A310 en als business 1 rij iets grotere stoelen. Wel lekker goedkoopNooit gezien op Schiphol.
Niet gedaan
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 16-02-2017 16:47 ]
Ik zie ze wel eens vliegen in de omgeving van Schiphol. Lijkt net op een dikke postduif!PWM schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:02:
Ik moet naar Toronto. Kom ik Air Transtat tegen. Vliegen nog met een A310 en als business 1 rij iets grotere stoelen. Wel lekker goedkoopNooit gezien op Schiphol.
American Express vraagbaak
De beurs is er iig erg blij mee zo te zien (+11.5%).alexbl69 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:31:
Cijfers van Air-France-KLM zijn bekend geworden. Bekende riedeltje, de Nederlanders draaien beter dan de Fransen.
Morgen Vandaag volgt de officiële roll-out van de 787-10 en schijnbaar zal President Trump aanwezig zijn.
Boeing heeft meer dan 149 orders staan voor de 787-10 geplaatst door 10 verschillende partijen; de grootste order is van Singapore Airlines met 49 toestellen. KLM heeft 7 orders openstaan.

Oh, en damn

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 17-02-2017 12:54 ]
Bijvoorbeeld:
YouTube: Patrouille Suisse Lauberhorn 2015 (with Airbus A320 Swiss)
Waarom gear down op dit moment? Anyone?XWB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:21:
Swiss doet wel vaker dat soort vluchten.
Bijvoorbeeld:
[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 17-02-2017 10:30 ]
Weet ik, ben al verscheidene foto's ervan tegengekomen, maar deze sprong er wel uit zeg.XWB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:21:
Swiss doet wel vaker dat soort vluchten.
Bijvoorbeeld:

Was een aantal jaar geleden.
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 17-02-2017 11:33 ]
Wow, die is ook wel erg gaaf inderdaad. Daar moet je niet zonder de riemen vast te hebben achterin zitten.XWB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:25:
De foto die mij het best bijblijft is de Swiss A330 die een heel scherpe banking turn maakt:
[afbeelding]
Was een aantal jaar geleden.

Storm in Sydney en daardoor veel vertragingen. Maar veiligheid gaat voorop, want:

Mmmm... ben één keer in die A310 naar YYZ gevlogen... geen aanrader. Dat ding lijkt van binnen trouwens breder dan dat ie langer is.PWM schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:02:
Kia Niro-EV 2024
In zo'n scherpe bocht heb je juist geen riemen nodigPiet91 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:29:
[...]
Wow, die is ook wel erg gaaf inderdaad. Daar moet je niet zonder de riemen vast te hebben achterin zitten.
Hmm, you're right. Good point.upclocker schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:32:
In zo'n scherpe bocht heb je juist geen riemen nodig
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 17-02-2017 11:52 ]
Hier zal Trump (met vliegtuig op de achtergrond?) te zien zijn om 7uur vanavond.Piet91 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 01:04:
Morgen Vandaag volgt de officiële roll-out van de 787-10 en schijnbaar zal President Trump aanwezig zijn.
YouTube: President Trump Makes Remarks at the Unveiling of the New Boeing 787...

PWM schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:02:
Ik heb Air Transat gedaan in 2011, LGW>Vancouver. Ik heb de upgrade gedaan (£300 extra) en dat was wel nodig, want het was wel cattle class achterin, echt smalle stoelen. Dat was geen A310, maar de A330 (weet niet meer of het de -200 of -300 was). Het was de enige betaalbare UK>Vancouver vlucht £600 standaard, £900 voor de upgrade en dat was het geld waard! Zorg wel dat je rij 2 neemt, de rij 1 bulkhead maakte de beenruimte kleiner.Freak187 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:30:
Mmmm... ben één keer in die A310 naar YYZ gevlogen... geen aanrader. Dat ding lijkt van binnen trouwens breder dan dat ie langer is.
Het is een Ryanair-achtige LCC maar dan transatlantisch. Verder niets mis mee, als je maar geen hoge eisen hebt.
[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 17-02-2017 18:45 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Piet91 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 01:04:
De 787-10 is uit de fabriek gerold in Charleston, South Carolina. (de 787-10 zal alleen daar worden geproduceerd)

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 17-02-2017 23:13 ]
Nou, ben weer thuis. Kort verslagje:CyBeR schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:23:
[...]
Ik weet niet of lounge 25 douches heeft, maar 52 wel. Aangezien jij een transfer doet van niet-Schengen naar Schengen kun je ze beide gebruiken. Houdt er wel rekening mee dat als je dan naar lounge 52 gaat, dat je daarna nog door de paspoortcontrole moet.
Maandag 13/2 op LAX ingecheckt, kon voor 35k FB punten naar business upgraden op het stuk naar AMS wat ik gedaan heb: m'n 1e keer business class vliegen. Mevrouw helemaal lyrisch dat ik dan de Korean Air Lounge in de international terminal op LAX kon gebruiken, maar die viel me wat tegen. Wat kleine hapjes, wat drankjes maar allemaal niets bijzonders en niet zo heel veel keuze. Daar nog even wat werk kunnen doen voor ik aan boord ging.
Er is hier al vaker beschreven wat te verwachten bij de KLM business class en ik vond het erg leuk om zo eens mee te maken. Heb eigenlijk weinig geslapen (simpelweg omdat ik de slaap niet kon vatten, nog maar eens een pilletje voor zoeken) maar heb wel heerlijk relaxed gelegen en film gekeken. Eten was uitstekend, verzorging was prima, lekker grote en platte stoel: ik kan er wel aan wennen! Leuke ervaring, maar ik zou er niet snel het volle pond voor betalen (niet in de laatste plaats omdat het dan voor eigen rekening is....)
Ik was wel heel blij met lounge 52 op Schiphol: na de vlucht LAX-AMS had ik 3,5 uur overstaptijd en die heb ik gebruikt om lekker te douchen en wat te relaxen. Op het douchen moest ik 45 minuten wachten, maar wat paste allemaal prima in het schema. Wat ik jammer vond is dat je achterin de lounge de informatieschermen niet kan zien (met je nummertje), terwijl het daar juist lekker rustig was. Nu zat ik tussen druk bellende Aziaten, want iedereen lijkt een plekje in de eerste 10 meter te zoeken.
Na het douchen langzaamaan richting het Schengen gebied gelopen en daar nog even in lounge 25 gewacht tot de vlucht naar Hamburg ging. Dat vluchtje was zo voorbij: 45min in de Embrear RJ-190 was prima te doen. Hamburg is een heel overzichtelijk veld, wel heel 'lang gerekt' - alles aan 1 lange gang.
Vanochtend (of in Nederlandse tijd, gisteren) zou ik om 0615 takeoff gaan terug naar Schiphol. Omdat mijn hotel zo vroeg nog geen ontbijt aan bood was ik erg blij met de lounge op Hamburg: alle maatschappijen gebruiken dezelfde lounge, muv van Emirates die een aparte lounge heeft. Een kleine, compacte lounge maar genoeg te eten en drinken. Het grote nadeel: deze ging pas om 0515 open, terwijl de eerste vluchten al om 0600 takeoff gaan. Er stond een forse rij mensen te wachten waarbij deze 'late' openingstijd een veelgehoorde klacht was. Al met al had ik genoeg tijd voor een ontbijtje en om rustig naar de gate te lopen om via de SkyPriority Lane meteen naar binnen te wandelen.
Weer op Amsterdam meteen vanuit de Schengen zone naar de internationale zone gelopen, wat boodschappen gedaan en de rest van de tijd weer in 52 doorgebracht. In eerste instantie (zo rond 0745) nog heerlijk rustig, maar al snel puilde de lounge uit. Nog wat fotootjes gemaakt voor de familie (die komen al helemaal nooit in een lounge) toen het rustig was, mocht er animo voor zijn dan wil ik ze best plaatsen (al kun je voor vergelijkbare foto's ook gewoon googlen). Het boarden van KL601 was bij F3, wat dus echt maar 2 minuten lopen is vanuit de lounge. Ook hier weer meteen naar binnen en zo was ik wat uren later weer op een drijfnat LAX.
Medeposters bedankt voor de tips, ondanks het 9u tijdsverschil en 28 reisuren tussen ma en vr deze week heb ik een prima reis gehad
[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 18-02-2017 01:53 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
http://www.nhnieuws.nl/ni...p-vanwege-brandstoftekort
Tylenol PM oid pak je bij elke Amerikaanse supermarkt zo uit het rek. Ik gebruik het nooit maar neem het toch maar steeds mee. Mijn nichtje (van wie ik de tip heb) gebruikt het op dit soort vluchten wel vaak.Hmmbob schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:51:
[...] (simpelweg omdat ik de slaap niet kon vatten, nog maar eens een pilletje voor zoeken)
[ Voor 53% gewijzigd door franssie op 18-02-2017 14:24 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Waarom eigenlijk zo laat nog 'mayday fuel'? Toestel had toch toestemming om de landing in te zetten?franssie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:20:
Tui 318 uit Miami had last van de mist en dreigde zonder brandstof te komen zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 18-02-2017 15:20 ]
Waarschijnlijk omdat de kans bestond dat het toestel bij het taxiën zonder brandstof zou komen te zitten en dus -op een mogelijk zeer ongunstige plek- stil had kunnen komen te staan. Dan is het wel handig als zo'n toestel direct weggesleept kan worden.zeef schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:18:
[...]
Waarom eigenlijk zo laat nog 'mayday fuel'? Toestel had toch toestemming om de landing in te zetten?
EDIT:
En -zoals anderen hieronder ook al opmerkten- voor een doorstart.
[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 18-02-2017 16:48 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Maandag in de telegraaf: "HAARLEMMERMEER AAN RAMP ONTSNAPT"franssie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:20:
Tui 318 uit Miami had last van de mist en dreigde zonder brandstof te komen zitten.
In het algemeen wanneer duidelijk wordt dat je niet meer met 30 minuten fuel aan de grond zult kunnen staan, dus hier werd dat waarschijnlijk duidelijk tijdens de approach. Handig om bij een go-around meteen vectors te krijgen om ASAP weer opgelijnd te worden voor nog een poging.zeef schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:18:
[...]
Waarom eigenlijk zo laat nog 'mayday fuel'? Toestel had toch toestemming om de landing in te zetten?
Wel lekker krap zeg, nog geen half uur hoeven holden en dan al in reserves zitten. Hoop dat dat een rekenfoutje is geweest o.i.d. en niet de normale gang van zaken bij TUI.
Oh, Ik wist niet dat je van paracetamol (=tylenol) ging slapen.franssie schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:20:
Tylenol PM oid pak je bij elke Amerikaanse supermarkt zo uit het rek. Ik gebruik het nooit maar neem het toch maar steeds mee. Mijn nichtje (van wie ik de tip heb) gebruikt het op dit soort vluchten wel vaak.
Sometimes you need to plan for coincidence
Hmmbob schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:36:
[...]
Oh, Ik wist niet dat je van paracetamol (=tylenol) ging slapen.
Dat was ook mijn eerste reactie ongeveer. Daarna dacht ik aan de mogelijkheid dat Tylenol een merknaam zou kunnen zijn en dat ze naast pijnstillers ook slaappillen maken. Ik heb het verder niet uitgezocht.
http://www.telegraaf.nl/b...ep_boeing_Noordzee__.htmlCyBeR schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:22:
[...]
Maandag in de telegraaf: "HAARLEMMERMEER AAN RAMP ONTSNAPT"
Het valt dus reuze mee, er staat zelfs een foto met het juiste type vliegtuig bij.
95% van de vluchten die aankomen op Schiphol heeft redelijk minimale brandstof. Sterker nog, tenzij er aanwijzingen zijn dat er vertragingen zullen zijn, heeft menig vliegtuig zelfs nog minder bij zich dan deze TUI vlucht.Evianon schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:33:
[...]
Wel lekker krap zeg, nog geen half uur hoeven holden en dan al in reserves zitten. Hoop dat dat een rekenfoutje is geweest o.i.d. en niet de normale gang van zaken bij TUI.
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek