Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Napsju schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:40:
En dan is er nog COMAC. Dat zal ook niet lang meer duren.
Wikipedia: Comac C919
Leap engines, dus dat zou dan een zweefvliegtuig worden
Eaton avionics, dus vliegen op gevoel
Honeywell INS, dus dat wordt locatiebepaling op landmarks

Kortom die gaat ook niet naar Iran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
wildhagen schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Alleen bevatten Airbussen ook Amerikaanse onderdelen, dus die mogen (indien de boycot weer terug zou komen) ook niet verkocht worden zonder toestemming van Trump.

In zo'n geval zou dus ook de Airbus-order (en die voor de ATR's) komen te vervallen, effectief gezien.
Ik vraag me alleen af in hoeverre de Amerikanen nog wat te zeggen hebben over de onderdelen als de onderdelen eenmaal geassembleerd zijn. Als er dan ook nog Europese motoren onder hangen heeft Amerika niks over te zeggen over de toestellen lijkt me? Ook al zitten er Amerikaanse onderdelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:49:
Of eventueel Mitsubishi of Embraer, ik weet niet of daar Amerikaanse onderdelen in zitten?
Er in weet ik niet, maar de MRJ heeft P&W motoren en Embraer GE motoren. Buiten het feit dat je daar niet intercontinentaal mee kan vliegen.
upclocker schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:48:
[...]

Ik vraag me alleen af in hoeverre de Amerikanen nog wat te zeggen hebben over de onderdelen als de onderdelen eenmaal geassembleerd zijn. Als er dan ook nog Europese motoren onder hangen heeft Amerika niks over te zeggen over de toestellen lijkt me? Ook al zitten er Amerikaanse onderdelen in.
Het is zo jammer dat je daarna geen onderdelen meer krijgt.

[ Voor 41% gewijzigd door PolarBear op 29-01-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PolarBear schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:50:
[...]
Het is zo jammer dat je daarna geen onderdelen meer krijgt.
Ook dat spelletje kan door twee (of meer) gespeeld worden. Zo moeilijk is het ook niet om de export van bepaalde Europese onderdelen naar de VS te verbieden (gebeurt nu al voor medicijnen die gebruikt worden voor dodelijke injecties bij de doodstraf).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Kan zeker, alleen de vraag is of een land een handelsoorlog wil beginnen met de VS om een levering van vliegtuigen aan Iran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het Taxironselen verbod is weer van de baan op Schiphol. Op geen van de 25 luchthavens die ik aandoe per jaar zie je het. Op Schiphol is het schering en inslag.

Pssst, Taxi?

Waar een klein land, klein kan zijn. Jammer van de prima luchthaven. En de toeristen die 250 betalen voor een enkeltje centrum. En die als ze niet betalen de neefjes en broertjes van de chauffeurs naast zich hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:24:
Het Taxironselen verbod is weer van de baan op Schiphol. Op geen van de 25 luchthavens die ik aandoe per haar zie je het. Op Schiphol is het schering en inslag.

Pssst, Taxi?

Waar een klein land, klein kan zijn. Jammer van de prima luchthaven. En de toeristen die 250 betalen voor een enkeltje centrum. En die als ze niet betalen de neefjes en broertjes van de chauffeurs naast zich hebben staan.
Dat vraagt bijna om een gerichte actie waarbij die broertjes en neefjes ineens erachter komen dat ze toch wel een kleine minderheid vormen ten opzichte van de groep die zich spontaan om hun heen gevormd heeft >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Het Taxironselen verbod is weer van de baan op Schiphol. Op geen van de 25 luchthavens die ik aandoe per haar zie je het. Op Schiphol is het schering en inslag.

Pssst, Taxi?

Vind het rond uit schandalig. Dat soort praktijken verwacht je in de derde wereld landen.Schiphol is daardoor totaal geen goede eerste indruk van Nederland. Heb soms de neiging om mensen aan te spreken als ze door die ronselaars worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de mensen die niet op Schiphol komen :

Ook de ronselaars hebben gewoon een portofoon en taxihestjes aan. Voor een toerist is het nauwelijks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:31:

Ook de ronselaars hebben gewoon een portofoon en taxihestjes aan. Voor een toerist is het nauwelijks te zien.
Het is inderdaad een weetje dat ze niet binnen mogen ronselen. Mensen die een taxi willen hebben, worden geacht zich naar de taxistandplaats te begeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:31:

Als je rondloopt op Schiphol wordt je doodgegooid met de berichten over de officiële taxistandplaatsen. Maar waarom zou je een taxi nemen als je nu een prima bus naar het Leidseplein hebt en een prachtige treinverbinding naar Amsterdam CS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 15:23
Brilsmurfffje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:52:
[...]

Als je rondloopt op Schiphol wordt je doodgegooid met de berichten over de officiële taxistandplaatsen. Maar waarom zou je een taxi nemen als je nu een prima bus naar het Leidseplein hebt en een prachtige treinverbinding naar Amsterdam CS?
Omdat je niet op het Leidseplein of Amsterdam CS moet wezen? Of omdat tijd geld is? Of omdat men niet tussen het gepeupel in de bus/trein wil staan/zitten? Genoeg redenen te bedenken waarom iemand met een taxi wilt gaan.

De berichten waarmee je doodgegooid wordt heb ik nog nooit meegekregen op Schiphol en dan ben ik de taal machtig, iets wat vele toeristen niet zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brilsmurfffje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:52:
[...]

De trein geldt in veel landen als een armeluisvervoermiddel waar je over de zwervers en junks struikelt. Mensen die Nederland niet kennen nemen soms liever een taxi. Dan worden ze precies gebracht waar ze moeten zijn. Doe ik ook vaak als ik in het buitenland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:06
Ik neem echt altijd een huurauto op het vliegveld of gewoon het openbaar vervoer, juist om oplichtingspraktijken te voorkomen en vaak geld te sparen. Vaak is een huurauto zelfs goedkoper dan een taxirit heen en terug.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Persoonlijk neem ik alleen nog maar Uber. Is dat ergens niet toegestaan, neem ik een huurauto of trein. Maar goed, dan nog mag je in een West Europees land verwachten in een taxi te kunnen stappen op een vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is er recentelijk iemand vertrokken vanaf Brussel-Zaventem en daar met de trein aangekomen? Zou ik daarvoor extra tijd moeten incalculeren - of is 1,5 uur voor vertrek aankomen op het vliegveld wel prima? Ik kan mij voorstellen dat er meerdere veiligheidscontroles zijn na de aanslag vorig jaar, maar vraag mij af of dat veel tijd in beslag gaat nemen of niet. In Istanbul kan het soms wel even duren om de eerste controle (dus om het vliegveld binnen te komen) te passeren. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, Schiphol moet gewoon meer actieve moeite doen om die taxi-ronselaars aan te pakken, goed te doen met een een-tweetje met de politie. Op andere luchthavens heb ik er nooit last van.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
LordSinclair schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Omdat je niet op het Leidseplein of Amsterdam CS moet wezen? Of omdat tijd geld is? Of omdat men niet tussen het gepeupel in de bus/trein wil staan/zitten? Genoeg redenen te bedenken waarom iemand met een taxi wilt gaan.

De berichten waarmee je doodgegooid wordt heb ik nog nooit meegekregen op Schiphol en dan ben ik de taal machtig, iets wat vele toeristen niet zijn.
Dan moet je toch eens gaan luisteren naar de luidsprekers. Wordt regelmatig herhaald dat je niet met taxi chauffeurs mee moet gaan die je ongevraagd worden aangeboden. Daarnaast moet je eens naar de vloer kijken. Staat vol met pijlen naar de officiële taxi standplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

El Jefe schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:23:
Is er recentelijk iemand vertrokken vanaf Brussel-Zaventem en daar met de trein aangekomen? Zou ik daarvoor extra tijd moeten incalculeren - of is 1,5 uur voor vertrek aankomen op het vliegveld wel prima? Ik kan mij voorstellen dat er meerdere veiligheidscontroles zijn na de aanslag vorig jaar, maar vraag mij af of dat veel tijd in beslag gaat nemen of niet. In Istanbul kan het soms wel even duren om de eerste controle (dus om het vliegveld binnen te komen) te passeren. Thanks! :)
Wij geven onze klanten 2u mee. 1,5u zou voldoende moeten zijn, maar ik zou toch genoeg marge inbouwen.

Ben zelf deze week (door omstandigheden) pas 40' voor vertrek op Zaventem gearriveerd, maar was wel al online ingecheckt, en reisde alleen met handbagage.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

LordSinclair schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:56:
[...]
Iets beter opletten dan, ik hoor ze geregeld als ik op Schiphol over moet stappen op een andere trein en daarvoor van perron moet wisselen. En zowel in het Nederlands als in het Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:06
Is er recentelijk iemand vertrokken vanaf Brussel-Zaventem en daar met de trein aangekomen?
Ik ben er half december vertrokken naar binnen Schengen. Wel per auto gekomen. Ik vond de drop-op in de hoek van de parkeergarage wel wat 'Belgisch'. Alles ging verder voorspoedig en van extra controles was geen sprake. Wel liep er veel bewapend personeel.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De drop-off is (hoop ik) voorlopig... Ik weet niet of alle schade al hersteld is sinds de aanslag.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het Taxironselen verbod is weer van de baan op Schiphol. Op geen van de 25 luchthavens die ik aandoe per jaar zie je het. Op Schiphol is het schering en inslag.

Pssst, Taxi?

Vreemd, ik kom het bijna overal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sanction schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:53:
[...]

Vreemd, ik kom het bijna overal tegen.
Ik kom in West-Europese (hoofd) steden en Amerikaanse steden. Ik moet de eerste ronselaar nog zien op vliegvelden Dublin, Kopenhagen, Aalborg, London City, San Francisco of JFK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52
Ik ben 1,5 week geleden nog met de trein naar Brussels airport gegaan. Er is bagage "controle" waarbij je dus al je bagage door een x-ray machine moet laten gaan en zelf door een metaaldetectiepoortje (je mag alles aanhouden) loopt. Maar dit is eerder een schijncontrole en is dus zo gedaan. Misschien 10-15 min extra incalculeren maar het is zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Ik kom in West-Europese (hoofd) steden en Amerikaanse steden. Ik moet de eerste ronselaar nog zien op vliegvelden Dublin, Kopenhagen, Aalborg, London City, San Francisco of JFK.
Toevallig nu in NY en drie maal op JFK aangesproken door een ronselaar. Ze staan naast de officiële "yellow cab" plek en ze wisten me te vertellen dat er een rij stond van 45 minuten. Vanwege de afstand tot de officiële plek was het duidelijk dat het waarschijnlijk nog geen 45 seconden zou zijn, wat ook zo was.

Daarnaast in Washington en Orlando ooit aangesproken, zelfs op die laatste tien ik richting de huurauto's liep.

Schiphol is inderdaad een stuk erger, maar het is bij lange na niet de enige plek op aarde waar het gebeurt. Als je de meeste noord Afrikanen of oost Europeanen negeert kom je meestal wel bij de juiste taxi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:41

Garyu

WW

PWM schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Parijs, Berlijn, Athene, London Heathrow dan weer wel...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 07:28
Pff heb ik net afgelopen week 2 Insel Air tickets geboekt...

http://nos.nl/l/2155619
De Curaçaose luchtvaartautoriteit houdt bijna alle vliegtuigen van de burgerluchtvaartmaatschappij Insel Air aan de grond omdat die niet veilig zouden zijn. Aanleiding voor de maatregel zijn een aantal incidenten op vluchten.

Een vlucht van Curaçao naar Miami maakte vorige week een voorzorgslanding, nadat de cabinedruk was weggevallen. Passagiers moesten enige tijd gebruikmaken van de zuurstofmaskers. Verder weigerden piloten van de luchtvaartmaatschappij begin deze week op te stijgen van de luchthaven van Sint-Maarten omdat de kist niet in goede staat zou zijn.

Nu wordt 80 procent van de vloot aan de grond gehouden. Het gaat toestellen van het type MD80 en om zes Fokker 50/70-toestellen, ooit overgenomen van KLM.

Eiland geïsoleerd

Insel Air schrapte gisteren al op één na alle buitenlandse vluchten vanwege twijfels over de veiligheid. De luchtvaartmaatschappij zit financieel in zwaar weer omdat het – naar eigen zeggen - zo’n 95 miljoen euro "vast heeft zitten" in Venezuela. Dat land weigert vooralsnog de daar verdiende bolivars om te zetten in dollars.

Gisteren besloot de regering van Curaçao Insel Air te steunen met een lening van 17 miljoen euro. Vanavond is er een persconferentie over de situatie van de ministers van Economische Zaken, Financiën en Verkeer en Vervoer.

Als Insel Air omvalt, heeft Curaçao nauwelijks nog vluchtverkeer naar Bonaire en Aruba meer. Regionaal raakt het eiland dan geïsoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 12:00
Vanavond om 21.00 uur op National Geographic weer een nieuwe aflevering van Air Crash Investigation :9~
Garuda Indonesia Flight 421

On 16 January 2002, on final approach to Yogyakarta at the end of a routine domestic flight from Ampenan, Garuda Indonesia Flight 421 suffers a double engine flameout while flying through a severe thunderstorm and ditches in the Bengawan Solo River. 59 of the 60 people on board survive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 07:28
_serial_ schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:15:
KLM heeft wel pech met de PH-BFL de afgelopen week, waar eerder een brandmelding optrad, vervolgens een los onderdeel, heeft de kist op de 20e een birdstrike gehad op Curacao.

Bron

De kist staat nog aan de grond.
En voor de vierde keer problemen voor de PH-BFL. Dit keer in Nairobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Spixo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:29:
[...]

En voor de vierde keer problemen voor de PH-BFL. Dit keer in Nairobi.
Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

upclocker schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Dan moet je toch eens gaan luisteren naar de luidsprekers. Wordt regelmatig herhaald dat je niet met taxi chauffeurs mee moet gaan die je ongevraagd worden aangeboden. Daarnaast moet je eens naar de vloer kijken. Staat vol met pijlen naar de officiële taxi standplaats.
Ja, en dan staan de mannen met hesjes voor de ingang van de officiele standplek je aan te spreken. Ze worden nog boos ook als je aangeeft de "echte" Schiphol taxi te nemen. Het is allemaal maar knullig. Ook nu met het hele Uber gebeuren, staat soms helemaal vol bij afzetten met blauwe kentekens - lijkt mij niet de bedoeling!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Eens een keer wat anders...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/n9jq5j2tatcy.jpg

Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
OVERLEG OVER AMERIKAANSE 'PRECLEARANCE' OP SCHIPHOL GESTAAKT
DEN HAAG - De gesprekken over Amerikaanse douanecontroles op Schiphol zijn voorlopig opgeschort. Dat heeft minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) dinsdag gezegd na vragen van GroenLinks-leider Jesse Klaver. Daarmee lijkt een Amerikaanse grenscontrole op Nederlandse bodem er vooralsnog niet te komen.

Klaver wilde weten of het inreisverbod dat de Amerikaanse president Donald Trump heeft ingesteld voor mensen uit zeven islamitische landen aanleiding is voor Koenders de gesprekken over zogenoemde 'preclearance' stop te zetten.

"Ik wil de garantie dat op Nederlands grondgebied nooit discriminatie plaatsvindt. En dat we nooit aan dit besluit zullen hoeven meewerken'', zei Klaver in verwijzing naar het decreet van Trump dat ten grondslag ligt aan het inreisverbod.

De GroenLinks-voorman complimenteerde Koenders voor zijn "stevige'' reactie, maar klaagde wel dat hij eigenlijk premier Mark Rutte naar de Kamer had geroepen om de vragen te beantwoorden. Koenders benadrukte dat hij namens de hele regering spreekt, de minister-president incluis.

Minder lang in de rij
De gesprekken over preclearance gingen vorig jaar van start. Door Amerikaanse douaniers in Nederland al te laten controleren zouden Nederlandse reizigers veel minder lang in de Verenigde Staten in de rij hoeven te staan, zo luidde een van de argumenten ervoor. Ook voor het goederenvervoer zou het volgens Rutte voordelen opleveren.

Rutte zei eind 2016 nog dat de gesprekken nog wel een of twee jaar zouden gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Dat zal ze leren :O
Het enige wat nu zal gebeuren is dat passagiers die uit NL vertrekken naar de VS in de VS langer in de rij moeten staan. De gesprekken zullen nu langer duren dan 2 jaar, misschien wel 4 jaar en dan zien wij wel weer wie de baas is in de VS.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de VS in de rij staan of hier in de rij staan -- ik zie nog steeds het verschil niet. Van mij hoeven er geen Amerikanen hier de dienst uit te maken. Mooi zo dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:52:
In de VS in de rij staan of hier in de rij staan -- ik zie nog steeds het verschil niet. Van mij hoeven er geen Amerikanen hier de dienst uit te maken. Mooi zo dus.
Wij zijn frequente reizigers. Komen op Schiphol aan op het moment dat het boarden al begonnen is.

Veel mensen komen echter echt 3 uur van te voren op de luchthaven. Die kunnen dat dan dus wel doen. Ook mensen met een 2 uur overstap kunnen de tijd doden hiermee.

EDIT:

Wilde even zakelijk reisbureau proberen. Ik wil graag business naar Nashville (BNA), regel het maar voor normale kosten. Komen ze terug met 2000,-. Nou, valt niks tegen :)

Route:

AMS-SEA
SEA-ATL
ATL-BNA

Thanks man :+

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 31-01-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:56:
[...]

Wilde even zakelijk reisbureau proberen. Ik wil graag business naar Nashville (BNA), regel het maar voor normale kosten. Komen ze terug met 2000,-. Nou, valt niks tegen :)

Route:

AMS-SEA
SEA-ATL
ATL-BNA

Thanks man :+
Wel lekker veel miles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Wij zijn frequente reizigers. Komen op Schiphol aan op het moment dat het boarden al begonnen is.
En je reist waarschijnlijk met handbaggage dan, dan is kort van te voren op Schiphol zijn prima te doen zelfs transatlantisch inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

nvm

_/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door Fiber op 31-01-2017 21:09 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb een manier gevonden om de oude interface van KLM's booking site te gebruiken: https://www.klm.com/trave...t/calendar.htm?msp=My+Ass

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 01-02-2017 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
My Ass? :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja die msp param kun je dus maken wat je wilt, wordt letterlijk in de pagina gepropt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Weer mist op Schiphol, weer uur vertraging.

Wat is het probleem bij mist? Gebeurt er zoveel visueel? De groundradar weet toch wanneer de baan vrij is en de systemen in het vliegtuig leiden het vliegtuig naar de baan. Of ben ik nu echt veel te makkelijk aan het denken :p

Bij landen kan ik me trouwens nog wel iets voorstellen, maar bij vertrek vind ik het maar raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
PWM schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:00:

Wat is het probleem bij mist? Gebeurt er zoveel visueel? De groundradar weet toch wanneer de baan vrij is en de systemen in het vliegtuig leiden het vliegtuig naar de baan. Of ben ik nu echt veel te makkelijk aan het denken :p

Bij landen kan ik me trouwens nog wel iets voorstellen, maar bij vertrek vind ik het maar raar.
Landen kan op Schiphol volgens mij ook compleet op de autopilot, maar met mist willen ze gewoon wat meer marge inbouwen.

Dat vind ik altijd het voordeel van Weeze vliegen, die heeft alle elektronische snufjes wel om met mist gewoon te kunnen opereren, dat heeft Eindhoven bijvoorbeeld niet.

[ Voor 12% gewijzigd door LordSinclair op 01-02-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

schijnt een computer storing te zijn:
http://www.at5.nl/artikel...-bij-luchtverkeersleiding

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Is er weer ergens een Windows 95 pc overhoop gelopen ofzo? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FastFred schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:15:
Is er weer ergens een Windows 95 pc overhoop gelopen ofzo? :+
Was het maar zo nieuw :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die kwam pas na de "mistvertraging" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:02:
Ik heb een manier gevonden om de oude interface van KLM's booking site te gebruiken: https://www.klm.com/trave...t/calendar.htm?msp=My+Ass
Maar daar zijn de flexibele opties weer niet bschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47

Sandyman538

SandstorM [148839]

Een citaat uit het AIP (www.ais-netherlands.nl).

EHAM AD2.22 Hoofdstukje 3.

3 LOW VISIBILITY PROCEDURES
3.1 General
During periods of low visibility the overall ATC capacity is reduced. To guarantee aircraft safety and optimal use of ATC capacity, Schiphol Airport uses ATC low visibility procedures. These procedures are based on ICAO Doc 9476/1 (Surface Movement Guidance and Control Manual) and ICAO EUR Doc 013 (European Guidance Material on All Weather Operations at Aerodromes).

The ATC low visibility operations are categorised in four phases (A, B, C, and D) that are based on RVR values and ceiling.
Phase A is a reduced visibility procedure; phases B, C, and D are low visibility procedures.

Phase Conditions Procedures
A RVR <= 1500 m and/or
ceiling <= 300 ft Reduced visibility has only impact on ground operations regarding departing traffic (e.g. stop bars are activated and intersection take-offs are not allowed, except for RWY 24 intersection take-off TWY S6 or S8 at ATC discretion).
B RVR < 550 m and/or
ceiling < 200 ft Runway use will be restricted.
C RVR < 350 m Runway use will be restricted.
D RVR < 200 m Only one runway with ILS CAT III will be AVBL for landing and one runway for departure.
If a ground surveillance system and/or the runway stop bars are out of service, additional restrictions apply.
3.2 Phase A, B, C, and D
Reduced visibility has only impact on departing traffic, therefore the announcement is only broadcasted on the Departure ATIS.

Pilots should not request start-up permission unless RVR values for the take-off runway are above the flight's take-off limits. Pilots should be informed about the RVR minima that apply to their flights, so that they can readily respond to ATC requests about these minima.

During reduced and low visibility procedures all runway exits, entries and crossings (except RWY 04/22) are safeguarded by switchable (remote controlled) or fixed stop bars (see AD 2.EHAM-GMC). Crossing of activated stop bars is prohibited. Traffic may proceed only after ATC clearance and when the stop bar lights are switched off (ref Annex 2, item 3.2.2.7.3).

during reduced and low visibility procedures, the standard taxi routes between Schiphol-Centre and Schiphol-East are as follows:
from Schiphol-Centre to Schiphol-East: via TWY E4 and TWY G2.
from Schiphol-East to Schiphol-Centre: via TWY G5 and TWY E1.
3.3 Phase B, C, and D
During low visibility procedures additional separation on final is applied to ensure the ILS signal integrity.

3.4 Phase C and D
Taxi guidance based on ground surveillance information will be provided (shared pilot/ATC responsibility for routing and avoidance of inadvertent runway entry).

On the taxiways east of RWY 18L/36R (EXC TWY E4 and TWY N1) aircraft shall be towed or guided by a follow-me car. Therefore the availability of the K-apron for parking and departure operations will depend on the availability of a tow truck or a follow-me car.

3.5 Phase D
If the RVR values drop below 200 m and the ground surveillance infrastructure has degraded to an unacceptable level, the airport will ultimately be closed for all traffic (ATIS RTF: "Schiphol below operational limits").

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10

Grouchy

meep meep

[...]

Da's helaas utopia voor de meeste pax richting de USA. Alleen mogelijk als je FF (SP en/of Privium) bent & dichtbij AMS zit.
Overgrote deel zit iets verder van AMS vandaan, heeft geen SP/Privium en/of connect @AMS, stap maar eens uit een Delta A330-300 vanuit SEA, ATL, MSP, DTW, BOS etc. 40 mensen als je geluk hebt bij de baggageband (meestal minder), de rest gaat door.
Capaciteit is iirc iets van 290 pax.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
*knip*
Aanbieden van warez of wat daar naar neigt is niet toegestaan.

[ Voor 72% gewijzigd door deepbass909 op 01-02-2017 16:48 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Landen kan op Schiphol volgens mij ook compleet op de autopilot, maar met mist willen ze gewoon wat meer marge inbouwen.

Dat vind ik altijd het voordeel van Weeze vliegen, die heeft alle elektronische snufjes wel om met mist gewoon te kunnen opereren, dat heeft Eindhoven bijvoorbeeld niet.
Zoals Sandyman538 in zijn quote laat zien zijn er meerdere oorzaken voor vertragingen bij mist, afhankelijk van hoeveel mist (en hoe laag de bewolking is).
Het taxiën gaat trager, niet alle vertrekpunten van een baan mogen gebruikt worden (je vertrekt niet altijd vanaf het begin, maar met mist wel), je mag vaak geen baan meer kruisen (al mag dat sowieso zelden op Schiphol), er moet meer ruimte tussen landende vliegtuigen zitten, men is voorzichtiger en dus langzamer bij het aankomen dan wel vertrekken bij de gates, etc.
Plus een laat vliegtuig aankomend is een laat vliegtuig vertrekkend, al dan niet om op grote groepen vertraagde passagiers te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Finnair voert laatste vlucht uit met Airbus A340
Finnair heeft gisteren de laatste commerciële vlucht uitgevoerd met de A340. Na elf jaar trouwe dienst valt daarmee het doek voor de viermotorige Airbus in Finse dienst.

De laatste vlucht vond plaats van Tokio naar Helsinki. De A340 (met registratie OH-LQE) vertrok om 12 uur ‘s middags uit Japan, en kwam om half vier (lokale tijd) aan op de eindbestemming.

Finnair heeft in de afgelopen elf jaar zeven A340’s in dienst gehad. De toestellen worden vervangen door Airbus A350’s, die veel moderner en zuiniger zijn.
Finnair

End of an era: Last commercial #A340 flight on Finnair livery was flown yesterday 31JAN TYO-HEL by OH-LQE. Thank you for 11 amazing years!
https://twitter.com/Finnair/status/826723109176803328

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3kcSRsWYAAk_v9.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sanction schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:48:
[...]

Maar daar zijn de flexibele opties weer niet bschikbaar.
Mja maar die vind ik persoonlijk dus weinig interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:48

Haha, ja er gebeurt best veel visueel inderdaad. Maar dat gaat dan voornamelijk over het taxiënde verkeer. De beperking in aantal vliegtuigen wordt vooral ingevoerd, omdat het voor Ground Control anders niet te regelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM's nieuwste aanwinst; 777-300ER PH-BVS
De 28e Boeing 777 en 13e -300ER voor KLM. Hierna volgt in september nog PH-BVU.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3eO8YrUoAA_F9-.jpg:large

De eerste APU test; vandaar de rook.
Levering staat voor 22 februari met aankomst op Schiphol de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wordt BVU de laatste, of komen er nog meer?

Afschaffen die saaie 14-in-een-dozijn 777's, laat ze maar met met 787's komen :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:05:
Wordt BVU de laatste, of komen er nog meer?
Ze hebben niet meer orders staan.

Al is het niet geheel ondenkbaar dat ze nog een paar end-of-line -300ER's nemen.
Kunnen ze nu goedkoop aankomen namelijk en (het is natuurlijk net hoe je het bekijkt) lijkt KLM ook ietwat in stoelcapaciteit terug te gaan.
Afschaffen die saaie 14-in-een-dozijn 777's, laat ze maar met met 787's komen :P
Ik denk dat je beter kunt gaan uitkijken naar de KLM A350's. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Piet91 op 01-02-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:26
Zien jullie de KLM nog de 777-8,9 of 10 nemen? Of pas als de huidige 777's zijn afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:21:
Zien jullie de KLM nog de 777-8,9 of 10 nemen? Of pas als de huidige 777's zijn afgeschreven.
De 777-8 sowieso niet. De -9 mogelijk wel. Maar dan hebben we het over vele jaren van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:32:
[mbr]*knip*
Aanbieden van warez of wat daar naar neigt is niet toegestaan.[/]
toch benieuwd wat er voor warez aangeboden kan worden in een luchtvaartttopic…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:34:
[...]

toch benieuwd wat er voor warez aangeboden kan worden in een luchtvaartttopic…
tv series
Er staan nog een paar kisten op de orderlijst die nog moeten afgeleverd worden afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:09:
Ik denk dat je beter kunt gaan uitkijken naar de KLM A350's. :P
Misschien wat voor de piloten die nu op de A330 vliegen? Common Type Rating voor die twee toestellen:

http://www.airbus.com/new...-and-a330-pilot-training/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
2021 komt de eerste KLM A350 toch? Vind het mooi kisten om te zien, veel beter dan de 787.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:33:
2021 komt de eerste KLM A350 toch? Vind het mooi kisten om te zien, veel beter dan de 787.
Aldus http://news.klm.com/air-f...der-for-25-airbus-a350-en 2018 maar ik weet niet of dat up-to-date is.

Wel prachtige dingen idd. Mooier dan de 787.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Of pas als de huidige 777's zijn afgeschreven.
Kan wel even duren, de 777-200's hebben toch pas allemaal een upgrade gehad (binnenkant) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:00:
[...]

Aldus http://news.klm.com/air-f...der-for-25-airbus-a350-en 2018 maar ik weet niet of dat up-to-date is.

2018 is for AF, eind 2019/Jan 2020 voor KLM.

Maar plannen kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vanaf 110,- staat bovenin. Nou, graag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bQhRXFwYeRyy0okeACvYnL4E/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Liliuokalani schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:40:
Misschien wat voor de piloten die nu op de A330 vliegen? Common Type Rating voor die twee toestellen:

http://www.airbus.com/new...-and-a330-pilot-training/
Ik bedoelde meer dat je als passagier beter kunt uitkijken naar de A350's dan naar de 787's. ;)
Deze common rating heb je ook voor de 787 en 777.
PWM schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:33:
Zoals Fly-guy al aangeeft staat de eerste KLM A350 gepland voor Q3 2019.
Voor het einde van 2020 zouden er 4 voor KLM moeten rondvliegen.
Goner schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:54:
Kan wel even duren, de 777-200's hebben toch pas allemaal een upgrade gehad (binnenkant) ??
Hoewel er steeds meer 777's worden uitgefaseerd denk ik dat bij KLM het inderdaad nog wel even kan duren.
Qua uitfaseren en invoeren van nieuwe toestellen lopen ze nu ongeveer gelijk op en als ze dan ook nog eens 777-200ER's weg gaan doen dan krimpt de vloot.

Dat de -200ER's net een nieuw interieur hebben gekregen zegt niet zo heel veel. Toen de laatste 747 klaar was qua interieur (juni 2014) ging ruim een jaar later de eerste al uit de vloot.
Het betreffende toestel (PH-BFM) had het nieuwe interieur net 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CyBeR schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:00:
[...]

Mooier valt te betwisten, maar in ieder geval comfortabeler.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Laatst online: 18-12-2023
Misschien een beetje simpel gedacht, maar waarom heeft Boeing niet besloten om de romp van de 787 bijv. 15 cm. breder te maken? (en dan bedoel ik bij het ontwerp al) Want dat de cabine erg smal is, is eigenlijk het enige nadeel van de 787 wat ik veel lees bij de meeste vlucht recensies. Helemaal omdat de A350 wel net iets breder is en zo meer comfort bied.

[ Voor 5% gewijzigd door bull93 op 02-02-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
bull93 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:14:
Misschien een beetje simpel gedacht, maar waarom heeft Boeing niet besloten om de romp van de 787 bijv. 15 cm. breder te maken? (en dan bedoel ik bij het ontwerp al) Want dat de cabine erg smal is, is eigenlijk het enige nadeel van de 787 wat ik veel lees bij de meeste vlucht recensies. Helemaal omdat de A350 wel net iets breder is en zo meer comfort bied.
Omdat het overal meer kost, het is duurder om te maken, het is zwaarder, meer luchtweerstand dus kost het meer brandstof in het dagelijks gebruik waardoor het toestel wellicht minder groen is dan de concurrent.

Vandaag de dag is een goedkoop vliegtuigticket belangrijker dan comfort. En mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus klagen er vervolgens wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:52
Vanochtend bij het Amerikaanse consulaat geweest voor non-immigrant visum voor mijn vriendin. Gelukkig werd hij approved, na al dat gezeik eerder deze week. Er waren volgens mijn vriendin heel veel Nederlanders die naar Iran waren geweest en daardoor verplicht zijn om een visum aan te vragen. Volgens mij is dat ook een gouden business, als je ziet wat men voor die visa rekent (160 USD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:22:
Omdat het overal meer kost, het is duurder om te maken, het is zwaarder, meer luchtweerstand dus kost het meer brandstof in het dagelijks gebruik waardoor het toestel wellicht minder groen is dan de concurrent.

Vandaag de dag is een goedkoop vliegtuigticket belangrijker dan comfort. En mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus klagen er vervolgens wel over.
Dit dus.

Geen van de betrokken partijen schiet ook maar iets op als de 787 wat breder zou zijn. Ze zouden er alleen maar op achteruit gaan.

De enige partij die er wat aan zou hebben is de (economy) passagier en die denkt alleen maar aan ticketprijs.

Overigens gaat Boeing met de 777x de cabinebreedte wel iets verhogen bij dezelfde rompbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 12:05
PWM schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:42:
Vanaf 110,- staat bovenin. Nou, graag:

[afbeelding]
Dit heb ik best vaak als ik zoek via de website op m'n laptop. Ook al eens over gebeld met KLM nadat ik het een paar keer achter elkaar had, ze konden er niks aan doen, zouden het doorgeven aan de jongens van de website....

Ik vind dit echt heel sloordig en irritant. Je zoekt dan in dat mooie bar grafiekje van ze welke dagen hoeveel kosten, dan denk je ah mooi, op deze dag vanaf 110, kijk je, is de goedkoopste ticket meer dan 200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Ik bedoelde meer dat je als passagier beter kunt uitkijken naar de A350's dan naar de 787's. ;)
Deze common rating heb je ook voor de 787 en 777.
Maar de A330's gaan straks weg en de 777 worden er alleen maar meer. Piloten met een rating voor de A330 kunnen dan makkelijk over naar de A350 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Er zijn nog geen plannen bekend gemaakt om deze uit te faseren, bovendien krijgen ze een nieuw interieur.
Al lijken de A330's (zeker de -200's niet een heel lang leven te krijgen bij KLM)
en de 777 worden er alleen maar meer.
Na PH-BVS en -BVU houdt het voorlopig op. Heel misschien komt er nog een order voor enkele -300ER's maar dat is natte vingerwerk.
De kans is net zo groot dat aan het eind van dit decennium de eerste 777's al uitgefaseerd worden en er meer A350's bijkomen om dit op te vangen (naast de huidige order voor 7 A350's)

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 02-02-2017 14:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zie hier vaak wat goedkope vluchten voorbij komen.

Van de week heb ik mijn auto in Spanje geboekt voor een nieuw record 7 dagen voor 0,76 jawel, 1,6ct per dag. Maar ik ben voor een voor mij bekende maatschappij gegaan, en heb 300% meer betaald 2,06 voor een week.

Mijn vorig record was een 1,- per dag en ik kreeg toen een nieuwe Renault Captur mee.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16-09 21:00
En dat doe je..... waar?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Kan niet goed nazien hou oud deze is http://www.nu.nl/102399/v...ngracht-in-amsterdam.html

sotty video embedden werkt niet, brakke nu.nl sonoma site.

Helaas alleen het vertrek, ik had de landing ook wel willen zien, mooi vliegwerk van het MMT heli team.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:52
franssie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:10:
Kan niet goed nazien hou oud deze is http://www.nu.nl/102399/v...ngracht-in-amsterdam.html

sotty video embedden werkt niet, brakke nu.nl sonoma site.

Helaas alleen het vertrek, ik had de landing ook wel willen zien, mooi vliegwerk van het MMT heli team.
Als het goed is was dat vanmiddag om 16.00: Alarmeringen.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ja, nou bij een klein Italiaans boertje.... oh nee.

www.doyouspain.com In dit geval heb ik redelijk last minute geboekt, maar je kan oneindig vaak je boeking kosteloos annuleren, dus ik begon op 40,- toen naar 16,- en nu dus 2,06 voor een week.

Verder kan je het vergeten om dit soort prijzen te betalen in het hoogseizoen. Dan is het vaak een heeeel stuk duurder. Maar wat ik denk dat het vaak om een wagenpark gaat dat "aangeschaft" is voor het hoogseizoen en ze staan dan werkeloos stil, en het is met huurauto's hetzelfde als met vliegtuigen, parkeren is duurder.

edit: Ik loog, het kan nog goedkoper vandaag voor 51 cent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2eBdTxSouQNVRGMlQZTmbZW5/medium.png

[ Voor 13% gewijzigd door Pinin op 02-02-2017 18:56 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Piet91 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:48:
[...]

[...]

Dit dus.

Geen van de betrokken partijen schiet ook maar iets op als de 787 wat breder zou zijn. Ze zouden er alleen maar op achteruit gaan.

De enige partij die er wat aan zou hebben is de (economy) passagier en die denkt alleen maar aan ticketprijs.

Overigens gaat Boeing met de 777x de cabinebreedte wel iets verhogen bij dezelfde rompbreedte.
Genoeg economy-passagiers volgens mij die willen bijbetalen voor een iets bredere stoel... Ik snap niet dat KLM zijn eco premium bv. gewoon even brede stoelen als de gewone eco heeft. Maar goed, je betaalt dan ook niet zoveel extra als je er vroeg genoeg bij bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KLM heeft geen premium economy -- het is economy+. Vergelijk met AF wat dat wél heeft: dat is een compleet andere stoel, andere indeling, andere maaltijden, andere service en een compleet andere prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 02-02-2017 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:31:
KLM heeft geen premium economy -- het is economy+. Vergelijk met AF wat dat wél heeft: dat is een compleet andere stoel, andere indeling, andere maaltijden, andere service en een compleet andere prijs.
Dit dus (Economy Comfort). Alleen verder naar voren in het vliegtuig en wat meer beenruimte, maar hetzelfde eten, service, stoel etc.

Premium Economy is anders en een stuk prettiger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Pinin schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:52:
www.doyouspain.com In dit geval heb ik redelijk last minute geboekt, maar je kan oneindig vaak je boeking kosteloos annuleren, dus ik begon op 40,- toen naar 16,- en nu dus 2,06 voor een week.
Spanje is inderdaad goedkoop, op de Canarische eilanden ook al. Waar doen ze het van. Maar hoeveel is de "tanktoeslag"? En betalen ze echt terug wat er nog in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pinin schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:52:
[...]

Ja, nou bij een klein Italiaans boertje.... oh nee.

Verder kan je het vergeten om dit soort prijzen te betalen in het hoogseizoen. Dan is het vaak een heeeel stuk duurder. Maar wat ik denk dat het vaak om een wagenpark gaat dat "aangeschaft" is voor het hoogseizoen en ze staan dan werkeloos stil, en het is met huurauto's hetzelfde als met vliegtuigen, parkeren is duurder.

edit: Ik loog, het kan nog goedkoper vandaag voor 51 cent.
[afbeelding]
Stilstaan is goedkoper dan dit. Eerste addertje wat ik zie is een eigen risico van 1000 per schade. Een kras links en 1 rechts kan dus al 2000 zijn. Butsje in voorruit erbij is 3000,- Denk dat bij het lezen van de voorwaarden ik nog wel wat tegenkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

PWM schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:38:
[...]

Stilstaan is goedkoper dan dit. Eerste addertje wat ik zie is een eigen risico van 1000 per schade. Een kras links en 1 rechts kan dus al 2000 zijn. Busje in voorruit erbij in 3000. Denk dat bij het lezen van d'r voorwaarden ik nog wel wat tegenkom.
Ik ben enkel bekend met een eigen risico van 1100,- maar niet per schade.
Bovendien heb ik met het inleveren nog nooit een "controleur" gehad die meer als 5 sec. de moeite nam na het checken van mijn KM stand en tank inhoud. Natuurlijk zijn bij dit soort bedrijven een full-empty policy van toepassing op de tank. Dus je betaald voor een volle tank, en je levert hem zo leeg mogelijk in.

Natuurlijk maken ze bang enz. aan de balie, verkopen ze graag een grotere auto aan je enz. maar in de praktijk heb ik in al de jaren al 100den zo niet 1000den euro's bespaart.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Pinin schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:56:
[...]

Ik ben enkel bekend met een eigen risico van 1100,- maar niet per schade.
Bovendien heb ik met het inleveren nog nooit een "controleur" gehad die meer als 5 sec. de moeite nam na het checken van mijn KM stand en tank inhoud. Natuurlijk zijn bij dit soort bedrijven een full-empty policy van toepassing op de tank. Dus je betaald voor een volle tank, en je levert hem zo leeg mogelijk in.

Natuurlijk maken ze bang enz. aan de balie, verkopen ze graag een grotere auto aan je enz. maar in de praktijk heb ik in al de jaren al 100den zo niet 1000den euro's bespaart.
Offtopic:
Zoiets hebben ze niet voor de VS?
Ik gebruik zelf vaak:
https://www.holidayautos.com/nl/#/searchcars

Die ontkoppelen de verzekering van de huur wat het vaak veel goedkoper maakt. Je koopt dan een goedkopere verzekering (axa) er los bij welke meer dekt (europese voorwaarden).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
In maart 2016 werd het al genoemd: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Maar nu heeft Air France definitief de orders van 2 A380's omgezet naar 3 A350-900's.
Deze update valt uit de orderboeken van Airbus te halen. Ze hebben in januari 4 orders gekregen; 3x A350-900 voor Air France en een A320ceo voor VivaAerobus.
En 2 AF orders voor de A380 zijn verdwenen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2011/10/24/164268.jpg

Daarnaast valt op 1 juni het doek voor PH-KBX; het regeringstoestel Fokker F10070:

PH-KBX op 1 juni uit dienst
De PH-KBX gaat op 1 juni uit dienst als regeringsvliegtuig. Dit laat een woordvoerster van het ministerie van Infrastructuur en Milieu desgevraagd weten aan Up in the Sky.

“De KBX gaat er per 1 juni uit, want dan loopt het contract met KLM af”, aldus de woordvoerster van minister Schultz. Dat hangt samen met de uitfasering van de Fokkers bij KLM, aldus de zegsvrouw.

Publiek
Het publiek kan het toestel voordat daar afscheid van wordt genomen, nog bezichtigen. “Gezien de belangstelling die daarvoor eerder is getoond wil ik het publiek nog in de gelegenheid stellen de KBX op een nader te bepalen moment en wijze te bezichtigen”, schrijft de minister in een brief aan de Kamer.

Aanbesteding
Minister Melanie Schultz van Haegen gaf de Tweede Kamer in de brief een update over het vervangingsproces. De Fokker 70 is gebouwd in 1996 en wordt vervangen. Wat voor toestel ervoor terugkomt, is nog onduidelijk. Dat KLM de Fokker 70’s vervangt door Embraers betekent niet automatisch dat het nieuwe regeringstoestel ook een Embraer wordt.

De aanbesteding voor het nieuwe vliegtuig leverde vier inschrijvingen op, maar die konden niet worden ‘aangemerkt als geldige bieding’. Op basis van de Aanbestedingswet kan de minister wel exclusief onderhandelen met één van de bieders, dat zal zij op korte termijn dan ook doen.

Verkoop
Met de verkoop van de KBX lijkt het voorspoediger te gaan. De Dienst Domeinen die de verkoop doet, is volgens Schultz ‘in vergevorderde onderhandeling met een partij’. Wie de koper is, is niet duidelijk.
Uit de tekst valt wel te halen dat het toestel na 1 juni niet permanent tentoongesteld gaat worden.
Had ik eigenlijk ook wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Daarnaast valt op 1 juni het doek voor PH-KBX; het regeringstoestel Fokker F100:
Zeg maar Fokker 70 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:55:
KLM's nieuwste aanwinst; 777-300ER PH-BVS
De 28e Boeing 777 en 13e -300ER voor KLM. Hierna volgt in september nog PH-BVU.

[afbeelding]

De eerste APU test; vandaar de rook.
Levering staat voor 22 februari met aankomst op Schiphol de volgende dag.
Maakte vandaag (3 februari) haar eerste vlucht maar moest direct terugkeren wegens een probleem met een deur (mogelijk sensor)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3xvXKkVUAE592B.jpg:large

Over nieuwe KLM vliegtuigen gesproken; morgen vandaag komt de 5e Embraer E175 voor KLM Cityhopper naar Schiphol. Route gaat van São José dos Campos via Recife, Amílcar Cabral Internationaal (Kaapverdië) en Faro naar Amsterdam. Verwachte aankomst aldaar is 16:30 uur.

En afscheid nemen kunnen ze daar bij Embraer _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/649/31846385554_570e1dfafa_c.jpgPH-EXK by André Luiz, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 04-02-2017 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Piet91 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:53:
[...]

Maakte vandaag (3 februari) haar eerste vlucht maar moest direct terugkeren wegens een probleem met een deur (mogelijk sensor)
Binnenkort vlieg ik met een 773 van KLM. Kan ik nog ergens bij voorbaat zien precies welk toestel PH-XXX die trip gaat maken?
Aan de KLM seat-map te zien weet ik al dat het er een met de nieuwe WBC, maar vlieg economy.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:26:
[...]

Binnenkort vlieg ik met een 773 van KLM. Kan ik nog ergens bij voorbaat zien precies welk toestel PH-XXX die trip gaat maken?
Aan de KLM seat-map te zien weet ik al dat het er een met de nieuwe WBC, maar vlieg economy.
Het exacte vliegtuig verandert tussen nu en dan nog wel een paar keer, tot op de dag van vertrek nog. Sterker nog, het is niet eens zeker dat het een 773 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Piet91 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:53:
[...]

[afbeelding]

Over nieuwe KLM vliegtuigen gesproken; morgen vandaag komt de 5e Embraer E175 voor KLM Cityhopper naar Schiphol. Route gaat van São José dos Campos via Recife, Amílcar Cabral Internationaal (Kaapverdië) en Faro naar Amsterdam. Verwachte aankomst aldaar is 16:30 uur.

En afscheid nemen kunnen ze daar bij Embraer _/-\o_

[afbeelding]PH-EXK by André Luiz, on Flickr
Die nieuwe kleurenschema komt toch wel erg goed uit de verf op de Embraers moet ik zeggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:26:
Op PH-BVK na zijn alle 777's omgebouwd. -BVK moet nog aan de verbouw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Fly-guy schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:22:
[...]
Het exacte vliegtuig verandert tussen nu en dan nog wel een paar keer, tot op de dag van vertrek nog. Sterker nog, het is niet eens zeker dat het een 773 blijft.
Thanks en dat snap ik. Maar is er iets te vinden over welk toestel het is? In het verleden kan ik me herinneren dat ik kon vinden wat er qua equiptment geladen was.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 14:49

4x2

lộn xộn quá

Misschien een beetje simpel gedacht, maar waarom heeft Boeing niet besloten om de romp van de 787 bijv. 15 cm. breder te maken? (en dan bedoel ik bij het ontwerp al) Want dat de cabine erg smal is, is eigenlijk het enige nadeel van de 787 wat ik veel lees bij de meeste vlucht recensies.
Heb er in januari mee op en neer naar Osaka gevlogen, ik vond het wel meevallen met de stoelbreedte in economy, niks slechter dan de 777. En ik ben niet bepaald klein.
Verder vond ik het ding overigens niet echt een grote hype waard, de raampjes zijn leuk om mee te spelen, het grotere entertainment scherm is leuk, maar de verdere voordelen heb ik weinig/niks van gemerkt.

Een paar uur geleden ook eindelijk aangekomen in Taichung (Taiwan) nadat AMS-TPE (KL807) een grove 18 uur vertraging had door een technisch probleem en het overschrijden van de crew tijden :+
We zouden vrijdagavond 21:00 vliegen, dat werd her en der wat uitgesteld, uiteindelijk om 02:30 ofzo naar het Steinberger hotel gebracht door een taxi (prima hotel en een goed ontbijt overigens)
Nieuwe vluchttijd werd uiteindelijk zaterdag 15:10 (plus nog wat minuutjes :p )

Opzich boeit het me eigenlijk niks, het is voor mn werk, ik krijg deur-deur betaald, dus ik heb weer een paar biertjes bij elkaar gesprokkeld. Enige jammere is dat ik mn vriendin een week later zie :F
Evengoed wel de aanvraag voor de vergoeding in gang gezet, je bent nederlander of niet.

leeg

Pagina: 1 ... 20 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek