steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Voor die koffer betaal je echter als je FB Ivory bent 30 euro, geen 50. Dus voor 20 euro idd wat extra miles en 20 BC. Maar 20 BC is 20 euro waard, maar dan met een verloopdatum. Liever 20 euro op m'n bankrekening m.a.w.
10 euro (per enkele reis) in het nadeel van het standard ticket ja. Normaal is een koffer 25 euro enkele reis (die je met standard er bij krijgt; m.a.w, voordeel is nul) en met FB ivory is 'ie 15 euro enkele reis dus betaal je met standard 20 euro te veel.
Iemand daar bij KLM is de weg kwijt.
[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 25-01-2017 16:59 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Geen idee, maar over de keuze op het formulier, staat Nederland niet bij de T, "The Netherlands"?oohh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:17:
Zijn er meer mensen die recentelijk een visum voor de VS hebben aangevraagd? Mijn vriendin moet dat in verband met haar Iraanse nationaliteit. We hebben het DS-160 formulier ingevuld en moeten nu een afspraak inplannen op het consulaat. Maar het formulier dat je daarvoor moet invullen heeft geen Nederland als keuze, alleen Nederlandse Antillen. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Consulaat heb ik al gemaild (bellen kan niet), maar die waren niet echt behulpzaam en stuurden een standaard riedeltje terug. Nu nogmaals gemaild en hoop maar op een duidelijker antwoord.
Hoelang duurt het eigenlijk voordat je reactie op je aanvraag krijgt? We vliegen over 2 maanden.
De grootste problemen die ik zo snel even zie zijn de volgende:
- De informatiedichtheid is veel te laag. Deze site gaat uit van mobiel gebruik en laat de computergebruiker compleet links liggen. De site ziet er prima uit op een telefoonscherm, maar mijn 30" scherm thuis is letterlijk te klein om alle informatie te tonen. Veel informatie is bovendien verstopt, zoals vluchtnummers, welke equipment er gebruikt wordt en waar en wanneer er overgestapt moet worden. zie http://imgur.com/PkCbhOl. Ik krijg letterlijk niet alle benodigde informatie in één keer op mijn toch best overmaats beeldscherm. Voor mobiel gebruik hebben jullie al een app! Die werkt prima, laat de website alsjeblieft voor computergebruikers werken. (De site wijst overigens netjes op het bestaan van die app.)
- In veel gevallen worden geen prijzen getoond in het datumoverzicht. Zie de eerdere screenshot; er staat alleen "Toon vluchten". Dat betekent dus dat ik zelf alle data door mag gaan zitten kijken om een goede prijs te vinden. Dit gebeurt bijvoorbeeld consistent wanneer voor Business Class gekozen wordt; alsof Business Class alleen maar gebruikt wordt door zakelijke reizigers waarbij de baas toch wel betaalt en voor wie de prijs oninteressant is. Tevens lijkt dit gebeuren bij alle intercontinentale vluchten. Tot en met gisteren stond er bij dit overzicht overigens ook een grafiek zodat je visueel kon zien wat je beste optie was, prijstechnisch, zonder direct de bedragen te hoeven te vergelijken.
- Trage lazy loading zonder toegevoegde waarde: als je na het kiezen van een datum de 10+ seconden gewacht hebt op de lijst vluchten, en er dan een kiest, mag je nog eens 10 seconden wachten op de pop-down met daarin exact de informatie die al beschikbaar was in het overzicht, plus de extra opties voor duurdere tarieven. De daadwerkelijke informatie waar je naar op zoek was is verstopt (maar zie punt 1 daarvoor).
- Ondanks de enorme hoeveelheid screen real-estate die de site tegenwoordig gebruikt, krijgen jullie het toch voor elkaar om tekst door elkaar heen te laten lopen. Zie http://imgur.com/a/qVtKN.
- Het lijkt *nog steeds* niet mogelijk te zijn om heen en terug verschillende reisklassen te boeken.
Dus: kan de oude site nog ergens gevonden worden?
Zo he net die site even bezocht, waarom moest het veranderen? Nu is de site zo uhhm leeg, alsof we nog naar een WIP aan het kijken zijn. De fonts zijn ook echt onnoemelijk groot als je dan eindelijk het equipment kan zien.CyBeR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:30:
KLM maar even feedback gestuurd over hun nieuwe booking site:
[...]
Dat was 'm dus, heb gezocht naar "Netherlands, Dutch, Holland (...)", maar niet naar "The Netherlands".FoxLenny schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:12:
[...]
Geen idee, maar over de keuze op het formulier, staat Nederland niet bij de T, "The Netherlands"?
"Netherlands Antilles" staat bijvoorbeeld wel bij de letter n, vandaar de verwarring.
[ Voor 12% gewijzigd door oohh op 25-01-2017 18:08 ]
wel vreemd ja, binnen Europa krijg ik wel in ieder geval meteen prijzen te zien bij de dagen maar internationaal wel,al krijg je het wel weer per maand te zien op de hoofdpagina als je het daar in geeftCyBeR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:30:
KLM maar even feedback gestuurd over hun nieuwe booking site:
[...]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
De Nederlandse Antillen bestaan niet eens meer sinds een jaar of 6oohh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:45:
[...]
Dat was 'm dus, heb gezocht naar "Netherlands, Dutch, Holland (...)", maar niet naar "The Netherlands".
"Netherlands Antilles" staat bijvoorbeeld wel bij de letter n, vandaar de verwarring.

KLM Crown Lounge wordt bijna twee keer zo groot
SCHIPHOL - De internationale KLM Crown Lounge op Schiphol ondergaat de komende twee jaar een grote verbouwing en wordt bijna twee keer zo groot. De lounge tussen de E- en F-pier krijgt onder meer een extra verdieping, een buitenterras en een nieuwe inrichting. De eerste impressies van hoe het gaat worden zijn vrijgegeven.
De bouw vindt gefaseerd plaats. De planning is dat het eerste gedeelte van de verbouwing in de zomer van 2018 wordt afgerond. De definitieve oplevering van de lounge volgt in het voorjaar van 2019.
De lounge, toegankelijk voor intercontinentale business class-passagiers en frequent flyers, wordt aanzienlijk groter. Na de verbouwing biedt de lounge ongeveer 1400 zitplaatsen; nu zijn dat er nog 800. De oppervlakte neemt toe van oppervlakte van 3.600 vierkante meter nu naar 6.300 vierkante meter in 2019.
'Lounge van de toekomst'
Schiphol en KLM zetten de vernieuwde Crown Lounge neer als ‘lounge van de toekomst’. Zo zal de lounge voorzien zijn van nieuwe concepten voor bijvoorbeeld eten en drinken, de service van het loungepersoneel, de logistiek, de keukeninrichting en digitale innovaties. Een nieuwigheid is onder meer een selfservicetoegang.
Royal Schiphol Group en KLM hebben de verbouwing en uitbreiding van de lounge gegund aan Ballast Nedam en ULC Groep. De lounge blijft tijdens de verbouwing gedeeltelijk in gebruik, waarbij overlast voor de reizigers en operationele activiteiten zo veel mogelijk worden beperkt.

Die extra verdieping en buitenterras zitten dus precies waar ooit het panoramaterras ophield.
Dus ik denk we het moeten doen met wat er nu nog aan terras is overgebleven...

Irritant heCyBeR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:57:
Mja leuk maar laat ze eerst dit even fixen:
[afbeelding]
Ik wil in een lounge zitten waar ik het vliegveld kan overzien.
Kijk je straks dus (deels) overheen.CyBeR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:57:
Mja leuk maar laat ze eerst dit even fixen:
[afbeelding]
Dat ze vertraging hebben.CyBeR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:26:
Trouwens hoe strookt dat met dit bericht uit 2014? http://zakenreis.nl/lucht...gd-van-nieuwe-klm-lounge/
Als de euro nu weer eens sterker word zodat op vakantie gaan in de VS goedkoper word is Tuifly zeker een leuke optie.
De nieuwe aflevering van Air Crash Investigation over de German Wings vlucht.
Owner of DBIT Consultancy
Ik ben zelf totaal geen frequent flyer, maar vraag me toch wel het volgende af: hoe goed is de cockpit afgeschermd van de rest van het vliegtuig bij een A320? Zouden de passagiers iets hebben doorgehad van het feit dat de piloot niet meer in de cockpit kwam? Eénmaal hij met die soort van bijl op de deur begint te bonken, waarschijnlijk wel... maar daar voor?
Hou niet zo van speculeren, maar soit dit is een aardige vraag: Het gordijntje gaat in principe altijd dicht als de piloot het toilet bezoekt (ik heb nooit anders gezien in ieder geval). Dus in eerste instantie zal men het niet gemerkt hebben. Maar hoe meer geluid er van achter het gordijntje komt hoe eerder de eerste rijen iets zullen bemerken.SanderH_ schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:36:
Is inderdaad wel één van de minder interessante (nieuwe) afleveringen gezien deze crash uitgebreid in de pers is geweest (en natuurlijk ook nog vrij recent is).
Ik ben zelf totaal geen frequent flyer, maar vraag me toch wel het volgende af: hoe goed is de cockpit afgeschermd van de rest van het vliegtuig bij een A320? Zouden de passagiers iets hebben doorgehad van het feit dat de piloot niet meer in de cockpit kwam? Eénmaal hij met die soort van bijl op de deur begint te bonken, waarschijnlijk wel... maar daar voor?
Start van een nieuwe trend? Ik kan mij herinneren dat ik een keer met Martinair naar Calgary ben gevlogen en ook een tablet achtig device kreeg, ergens begin van de eeuw.Uit The Economist
American Airlines does away with seat-back entertainment
IT IS becoming a dilemma for any airline ordering a new batch of planes: should it ask for entertainment screens to be fitted into the back of every seat? Most aviation watchers expect that the technology will become obsolete at some point in the coming years, as more people fly with their own devices. But it is not passé yet. Anyone flying long-haul still expects to find a tiny, fuzzy monitor a few inches from their nose.
[...]
Nonetheless, over the lifetime of a new plane, entertainment built into headrests will come to look quaint. So American Airlines has decided to get ahead of the times. Its new order of 100 Boeing 737s, which should start to enter service by the end of the year, will not have seat-back entertainment. Instead passengers will be able to stream films on their phones, tablets and laptops using the plane’s Wi-Fi.
[ Voor 11% gewijzigd door PolarBear op 26-01-2017 19:11 ]
Heb inderdaad bij Air Astana vorig jaar een tablet in mijn handen gedrukt gekregen. Vond en vind het geen vooruitgang.CyBeR schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:14:
Ja dat doen wel meer maatschappijen, maar dan zijn die tablets pre-loaded met content.
Spaart natuurlijk helemaal geen energie. Het scheelt alleen de vervoerder energie en kost de passagier juist meer energie.gop1 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:01:
Goede ontwikkeling, bespaart gewicht en energie.
Aangezien mijn tablet een stukje scherper beeld heeft dan de IFE schermen was het geen straf.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Spaart wel energie, de IFE*) zit niet in het vliegtuig en hoeft dus niet mee omhoog gesleurd te worden.downtime schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:37:
[...]
Spaart natuurlijk helemaal geen energie. Het scheelt alleen de vervoerder energie en kost de passagier juist meer energie.
*) Met alle gewicht inclusief bedrading ervan.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
OK. Het scheelt indirect inderdaad wat energie vanwege de besparing in gewicht. Dan doen we wel de aanname dat mensen niet extra spullen, zoals tablets, mee op reis nemen om het gemis aan IFE goed te maken.Freee!! schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:51:
[...]
Spaart wel energie, de IFE*) zit niet in het vliegtuig en hoeft dus niet mee omhoog gesleurd te worden.
*) Met alle gewicht inclusief bedrading ervan.
De eerste nacht doorgebracht in de Hilton@Schiphol om de dag erna lekker rustig naar de checkin te lopen.
28 dec was vrij mistig en wij zaten 2 uur lang in het vliegtuig aan de gate. Voordat wij weg mochten had ik al 5 glazen champagne op en 1 film gezien
Trouwens ze bakken wel een lekker cheeseburger bij Cathay
Vanuit mijn kamer @ Hilton

Front office

Lekker snack boven Rusland ergens

Geparkeerd naast een KLM 777 die net op weg was naar Amsterdam.

https://valid.x86.fr/xhfd5e
https://twitter.com/ThomasErdbrink/status/824346883967553537 Succes, ik hoop voor je dat deze draft niet door gaat.oohh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:17:
Zijn er meer mensen die recentelijk een visum voor de VS hebben aangevraagd? Mijn vriendin moet dat in verband met haar Iraanse nationaliteit. We hebben het DS-160 formulier ingevuld en moeten nu een afspraak inplannen op het consulaat. Maar het formulier dat je daarvoor moet invullen heeft geen Nederland als keuze, alleen Nederlandse Antillen. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Consulaat heb ik al gemaild (bellen kan niet), maar die waren niet echt behulpzaam en stuurden een standaard riedeltje terug. Nu nogmaals gemaild en hoop maar op een duidelijker antwoord.
Hoelang duurt het eigenlijk voordat je reactie op je aanvraag krijgt? We vliegen over 2 maanden.
Ik mag binnenkort ook een visum halen aangezien ik laatst in Iran ben geweest..
Ik hoop het ook niet, maar heb er helaas weinig invloed op. We zijn overgeleverd aan de grillen van die manEl Jefe schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:35:
[...]
https://twitter.com/ThomasErdbrink/status/824346883967553537 Succes, ik hoop voor je dat deze draft niet door gaat.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of Trump nog invloed gaat uitoefenen op de Boeing-deal met Iran Air
Het zou al een stuk beter gaan als onze politici gewoon reciproke wetgeving mbt toegang tot het land zouden implementeren.oohh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:58:
[...]
Ik hoop het ook niet, maar heb er helaas weinig invloed op. We zijn overgeleverd aan de grillen van die man
Dat is ook wel een interessante, welke Amerikaanse belangen komen voor hem eerst, (schijn)veiligheid of werkgelegenheidIk ben trouwens ook wel benieuwd of Trump nog invloed gaat uitoefenen op de Boeing-deal met Iran Air
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Gezien zijn uitspraken en zijn haat tegen Iran denk ik dat het wel redelijk zeker is dat hij de sancties tegen Iran opnieuw zal invoeren, waardoor de order effectief gecanceld wordt.oohh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:58:
[...]
Ik hoop het ook niet, maar heb er helaas weinig invloed op. We zijn overgeleverd aan de grillen van die man
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of Trump nog invloed gaat uitoefenen op de Boeing-deal met Iran Air
Daarmee zal ook de order van Airbus op losse schroeven komen te staan, daar zitten immers Amerikaanse onderdelen in.
Met een beetje pech blijft het voor Iran Air dus bij die ene nieuwe A321 die enkele weken terug is afgeleverd.
Virussen? Scan ze hier!
Mensen slepen toch al hun eigen tablet/laptop mee op reis op vakantie/reis. Kijk zelf ook al jaren via mijn iPad2 of MacAir naar films in het vliegtuig. Veel betere kwaliteit, vaak groter scherm en betere geluidskwaliteit.downtime schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:55:
[...]
OK. Het scheelt indirect inderdaad wat energie vanwege de besparing in gewicht. Dan doen we wel de aanname dat mensen niet extra spullen, zoals tablets, mee op reis nemen om het gemis aan IFE goed te maken.
Het scheelt dus wel degelijk gewicht, en onderhoud aan zulke systemen, die na een aantal jaar toch verouderd zijn. Daarnaast hoeven ze het kapitaal niet te investeren het systeem, en zal vliegen dus goedkoper kunnen (of niet per definitie te zijn
American Express vraagbaak
Welke klasse vloog je dat ze bubbels schenken, en je tafel dekken? Neem aan Business Class?Badtothebone schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:14:
Onlangs naar Thailand geweest met Cathay Pacific ipv een van de Midden Oosten maatschappijen die ik normaal gebruik.
28 dec was vrij mistig en wij zaten 2 uur lang in het vliegtuig aan de gate. Voordat wij weg mochten had ik al 5 glazen champagne op en 1 film gezienDe gezagvoerder kwam ons wel af en toe op de hoogte stellen van de vertraging. Hij verontschuldigde zich
Trouwens ze bakken wel een lekker cheeseburger bij Cathay
American Express vraagbaak
Vergeet ook niet de rechten die betaalt moeten worden vooral de films. Ik heb weleens gelezen dat dat zo 2 euro per passagier is voor een segment. (omgerekend, er word een flatfee gerekend per film richting de maatschappij)Stinger_Ventura schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:45:
[...]
Het scheelt dus wel degelijk gewicht, en onderhoud aan zulke systemen, die na een aantal jaar toch verouderd zijn. Daarnaast hoeven ze het kapitaal niet te investeren het systeem, en zal vliegen dus goedkoper kunnen (of niet per definitie te zijn)
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 27-01-2017 08:01 ]
Dat zullen ze moeten blijven betalen, in het geval je de films in het vliegtuig naar je eigen device kan laten streamen.PWM schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:59:
[...]
Vergeet ook niet de rechten die betaalt moeten worden vooral de films. Ik heb weleens gelezen dat dat zo 2 euro per passagier is voor een segment. (omgerekend, er word een flatfee gerekend per film richting de maatschappij)
Als je gaat : Neem geen telefoon mee. Je komt er niet in, period. Meermaals mensen zien vertrekken die met OV waren en mobiel nergens kwijt konden.El Jefe schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:35:
[...]
https://twitter.com/ThomasErdbrink/status/824346883967553537 Succes, ik hoop voor je dat deze draft niet door gaat.
Ze hebben er geen kluisjes?PWM schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:40:
[...]
Als je gaat : Neem geen telefoon mee. Je komt er niet in, period. Meermaals mensen zien vertrekken die met OV waren en mobiel nergens kwijt konden.
Ja het was business class. Nooit eerder met Cathay Pacific gevlogen en wilde ze toch een keer proberen. Vlieg voornamelijk met Qatar en gezien Cathay ook One World alliance lid is pak ik toch wat FF punten en miles mee. Ik heb ook tussen Hong Kong en Amsterdam een goed 8 uur kunnen slapen dus de vlucht was maar 4 uurStinger_Ventura schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:47:
[...]
Welke klasse vloog je dat ze bubbels schenken, en je tafel dekken? Neem aan Business Class?
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Het bespaart natuurlijk wel degelijk energie. Elke kilogram die je in de lucht moet houden kost kerosine. Bedenk dat IFE nogal een gewicht van ca 0.5 - 1 ton meebrengt.downtime schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:37:
[...]
Spaart natuurlijk helemaal geen energie. Het scheelt alleen de vervoerder energie en kost de passagier juist meer energie.
Daarnaast bespaart het kosten: maintenance, certificatie, en dergelijke vergen gewoon aardig wat geld. En je wilt als passagier ook geen twintig jaar oude IFE gebruiken, dus die moeten ook regelmatig geupdate worden, wat ook weer in de centen loopt.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dat KLM-blauw knalt er toch altijd lekker uit in zonnige omstandigheden.Badtothebone schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:14:
Onlangs naar Thailand geweest met Cathay Pacific ipv een van de Midden Oosten maatschappijen die ik normaal gebruik.
Geparkeerd naast een KLM 777 die net op weg was naar Amsterdam.
[afbeelding]
De relatie tussen Trump en de Republikeinen is een beetje zo-zo, maar er zijn daar hooggeplaatste leiders die er alles aan zullen doen om de deal teniet te doen.oohh schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:58:
In Toulouse staan ook al een 5 ATR 72-600's in variërende staat van gereedheid.wildhagen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 06:43:
Met een beetje pech blijft het voor Iran Air dus bij die ene nieuwe A321 die enkele weken terug is afgeleverd.
Die ook nog snel even heenvliegen.
Goeie grap wel.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:45:
en zal vliegen dus goedkoper kunnen
Dit dus.(of niet per definitie te zijn)
Het lijkt me lastig om America First te combineren met het torpederen van een deal waar tientallen miljarden dollars en duizenden banen mee gemoeid zijn.Piet91 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:06:
[...]
De relatie tussen Trump en de Republikeinen is een beetje zo-zo, maar er zijn daar hooggeplaatste leiders die er alles aan zullen doen om de deal teniet te doen.
In werkelijkheid telt natuurlijk alleen hoe Trump het in 140 karakters recht kan praten.
Jammer, had mijn eerste A350-vlucht kunnen worden, op de een of andere manier ben ik dat type nu al 4x misgelopen het laatste half jaar

Virussen? Scan ze hier!
Het is iig een grote aanrader. Genoten van mijn 2 tripjes met de A350 van/naar Singapore (uiteraard met Singapore Airlines) de afgelopen maanden.wildhagen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:13:
Schijt, lees ik net dat Thai Airways vanaf 1 augustus de A350 inzet op Brussel. Laat ik nou net op 16 februari (en 2 maart terug) vliegen vanaf BRU met TG naar KBV via BKK. Zit ik nog met zo'n 777-300ER.
Jammer, had mijn eerste A350-vlucht kunnen worden, op de een of andere manier ben ik dat type nu al 4x misgelopen het laatste half jaar
Bij mij was het omgekeerd. Ik vloog in november naar Singapore. Toen ik in het voorjaar boekte ging het nog om een 777 en een paar maanden later werd het een A350. Toch een aardige verrassing.wildhagen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:13:
Hier ga ik heen. Zal nog eens wat plaatsen als er iets nieuws isDinsdag 21 Februari
Lezing
Albert van Veen, Chief Information Officer (CIO) bij de Schiphol Group heeft de ambitie om in 2018 de beste digitale luchthaven te worden met innovatieve projecten als 'Seamless Passenger Journey, Happy Flow en Smart Airport.
'Dankzij Schiphol's Digital Airport Program (DAP) willen we de Leading Digital Airport worden', zegt Albert van Veen Chief Information Officer bij Schiphol Group. In het bijzonder de 'Seamless Passenger Journey', inclusief de 'wayfinding' in de Schiphol app. Nu moet je bijvoorbeeld je vluchtnummer intypen, wat tijd kost. In de toekomst wordt de boeking of instapinformatie opgeslagen in je smartphone en kan automatisch worden geactiveerd, zodat je snel je weg vind naar de gate.
Is de interesse professioneel of als veel-reiziger?PWM schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:28:
[...]
Hier ga ik heen. Zal nog eens wat plaatsen als er iets nieuws is
Combinatie van beetje nerd en veel-reizigerdowntime schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:35:
[...]
Is de interesse professioneel of als veel-reiziger?
En de eerste A330 is ook al zo goed als klaar om afgeleverd te worden. Alleen nog even aftanken.Piet91 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:06:
In Toulouse staan ook al een 5 ATR 72-600's in variërende staat van gereedheid.
gop1 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:22:
Ik mis even waarom Iran Air geen Airbus'en meer geleverd zou kunnen krijgen door Trump?
wildhagen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 06:43:
[...]
Gezien zijn uitspraken en zijn haat tegen Iran denk ik dat het wel redelijk zeker is dat hij de sancties tegen Iran opnieuw zal invoeren, waardoor de order effectief gecanceld wordt.
Daarmee zal ook de order van Airbus op losse schroeven komen te staan, daar zitten immers Amerikaanse onderdelen in.
Bij de motoren heb je de keuze uit CFM (50% van het Amerikaanse GE) of International Aero Engines (25% van het Amerikaanse P&W). En die dingen zijn toch vrij noodzakelijkgop1 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
Oké, duidelijk. Nou weet ik niet hoe speciaal die onderdelen zijn, maar er zal vast wel een alternatief te vinden zijn in Europa/Japan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Geen model van onze geachte Britse vrienden R&Ralexbl69 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:21:
[...]
Bij de motoren heb je de keuze uit CFM (50% van het Amerikaanse GE) of International Aero Engines (25% van het Amerikaanse P&W). En die dingen zijn toch vrij noodzakelijk.
Ik heb vorig jaar meerde malen binnenlandse vluchten in Iran gemaakt en ik kan je vertellen dat er weinig alternatieven zijn. De vloot is niet voor niks zo verouderd. Het verkrijgen van onderdelen ging allemaal via de "grijze" c.q. zwarte markt, helemaal als het Amerikaanse toestellen of onderdelen betrof. Voel me niet snel onveilig in het vliegtuig maar heb vorige jaar toch een aantal uurtjes wat onrustiger in het vliegtuig gezeten dan normaal.gop1 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:56:
Oké, duidelijk. Nou weet ik niet hoe speciaal die onderdelen zijn, maar er zal vast wel een alternatief te vinden zijn in Europa/Japan.

Ben vorig jaar naar eenzelfde soort lezing gegaan. Toen heeft men heel veel over Watson van IBM gepraat, dat men daar heel graag dingen mee wilde doen. Wat wisten ze nog niet precies. Leek me meer een oplossing bij een probleem zoeken dan andersom. Ben benieuwd of ze der nog wat over zeggen, want ik heb er nooit meer wat over gehoord.PWM schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:28:
[...]
Hier ga ik heen. Zal nog eens wat plaatsen als er iets nieuws is
Wel interessant was hun tracking van medewerkers, dat als er een issue was de control room direct de dichtbijzijnde EHBO'er kon sturen (en dat het systeem aangaf wie het dichts bij was.
Lang niet alle vliegtuigen hebben een ruime sortering motoren, de A330 wel (PW, GE en RR), bij de A320neo heb je alleen keuze tussen PW en CFM. De 'oude' A320 dan weer PW (op de 318) en CFM en IAE.Freee!! schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:28:
[...]
Geen model van onze geachte Britse vrienden R&RVerbaast me een beetje.
Alleen IAE is dan weer een joint venture van onder andere PW. Nou ja je kan een heel eind met RR komen, maar helemaal buiten de Amerikaanse merken is lastig.
Zelfs BA heeft niet overal RR motoren, op de A380/B747/B757/B767/B777(deels) wel maar de shorthaul A32X (IAE) en Emraers (GE) niet. Om maar aan te tonen dat zelfs de Britse flagcarrier geeneens volledig op RR (kan) draaien.
Voor de rest is er weinig kueze, zelfs de Sukhoi Superjets hebben een Russisch/Franse motoren, dus ook daar in ieder geval EU onderdelen.
[ Voor 8% gewijzigd door PolarBear op 27-01-2017 22:15 ]
Ik heb wel eens gelezen dat omdat Rolls Royce geen optie was op de 747-8i dit een grote factor was dat BA niet voor de 747-8i heeft gekozen.PolarBear schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:12:
Zelfs BA heeft niet overal RR motoren, op de A380/B747/B757/B767/B777(deels) wel maar de shorthaul A32X (IAE) en Emraers (GE) niet. Om maar aan te tonen dat zelfs de Britse flagcarrier geeneens volledig op RR (kan) draaien.

DUBAI DRUKSTE VERRE BESTEMMING VANAF SCHIPHOL
Wekelijkse vluchten:SCHIPHOL - Dubai staat op nummer één als drukste intercontinentale bestemming vanaf Schiphol. In 2016 vlogen 832.772 mensen naar het Midden-Oosten. Dubai is thuisbasis van Emirates en een populair knooppunt richting Azië en Australië.
Dubai wordt dagelijks twee keer aangevlogen door Emirates, dat op beide vluchten een Airbus A380 inzet met plek voor meer dan 500 passagiers. Ook KLM is actief op de route naar Dubai International (DXB). Het naburige Dubai World Central (DWC) wordt door TUIfly aangeboden.
Het oliestaatje wordt gevolgd door Atlanta, de grootste luchthaven ter wereld en thuisbasis van KLM-partner Delta Air Lines. In totaal reisden vanaf Schiphol 777.335 passagiers via Atlanta naar hun Amerikaanse eindbestemming, blijkt uit statistieken van de luchthaven.
De derde plek wordt ingenomen door New York, dat via Schiphol door 677.992 mensen werd bereikt. De top-10 wordt volgemaakt door Detroit, Toronto, Tel Aviv, Curaçao, Minneapolis, Bangkok en Nairobi.
Dubai DXB:
Emirates: 14 x A380 (519 stoelen)
KLM: 8x 777-200ER (316), 1x 787-9 (294)
Transavia: 4x 737-800 (189)
Dubai DWC:
Dutch Corendon: 1x 737-800 (189)
TUI: 2x 737-800 (183)
Totaal 11.399 stoelen per week richting Dubai; 592.748 stoelen per jaar.
En dan toch 832.772 passagiers die kant op.
[ Voor 209% gewijzigd door Piet91 op 27-01-2017 23:06 ]
Waarschijnlijk ook de PAX richting Amsterdam meegeteld. Bericht misschien verkeerd? (Ik neem aan dat je getallen kloppen)Piet91 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:51:
[afbeelding]
DUBAI DRUKSTE VERRE BESTEMMING VANAF SCHIPHOL
[...]
Wekelijkse vluchten:
Dubai DXB:
Emirates: 14 x A380 (519 stoelen)
KLM: 8x 777-200ER (316), 1x 787-9 (294)
Transavia: 4x 737-800 (189)
Dubai DWC:
Dutch Corendon: 1x 737-800 (189)
TUI: 2x 737-800 (183)
Totaal 11.399 stoelen per week richting Dubai; 592.748 stoelen per jaar.
En dan toch 832.772 passagiers die kant op.
Luchtvaartmaatschappijen geven aan Schiphol alleen informatie hoeveel mensen op een bepaalde vlucht zitten, en dus geen informatie over overstappers (behalve op Schiphol zelf).CyBeR schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:51:
Of gerekend met eindbestemming en niet met directe vluchten?
En Dubai is echt een hub richting ZO Azie, dus dat lijkt me ook niet logisch. Net als Atlanta (Delta) in de VS.
[ Voor 14% gewijzigd door H92! op 28-01-2017 08:56 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nairobi is een belangrijke bestemming voor KLM, traditioneel zijn ze daar groot (samen met Kenya Airways).wildhagen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:23:
Ik vind de hoge noteringen voor Nairobi en Tel Aviv ook wel enigszins opvallend. Had eerlijk gezegd ook meer aziatische bestemmingen verwacht dan alleen Bangkok.
Directe Aziatische bestemmingen zijn voorbij gestreefd door de Dubai's van deze wereld denk ik.
Dubai is ook een grote hub voor mensen richting Australie en Nieuw-Zeeland. Het is natuurlijk ook lastig opboksen tegen 2 A380's per dag..PolarBear schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:34:
[...]
Nairobi is een belangrijke bestemming voor KLM, traditioneel zijn ze daar groot (samen met Kenya Airways).
Directe Aziatische bestemmingen zijn voorbij gestreefd door de Dubai's van deze wereld denk ik.
Nairobi verbaast me niet zo, overstaps verder Afrika in. Tel Aviv vind ik ook wel opvallend. En wat betreft Azië, heel veel gaat tegenwoordig via Dubai, Abu Dhabi en Muscat en daarnaast is Bangkok zelf ook geen onbelangrijke hub.wildhagen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:23:
Ik vind de hoge noteringen voor Nairobi en Tel Aviv ook wel enigszins opvallend. Had eerlijk gezegd ook meer aziatische bestemmingen verwacht dan alleen Bangkok.
Dat heb ik in WAW ook een keer gehad.CyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:26:
De fuck, kom net aan in LYS vanuit AMS, non-Schengen

Lekker!
Toch Schengen, maar met de Franse slagCyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:26:
De fuck, kom net aan in LYS vanuit AMS, non-Schengen
Niet onder een uitgeroepen noodtoestand.CyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:12:
Ah interessant. Klink als het soort structurele grenscontrole wat onder Schengen illegaal is.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...agiers-reisverbod-vs.htmlDe KLM heeft zeven passagiers geweigerd op vluchten naar de Verenigde Staten vanwege het reisverbod dat de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump heeft ingesteld voor passagiers uit zeven islamitische landen.
Dat bevestigt een woordvoerder van KLM aan NU.nl.
De luchtvaartmaatschappij benadrukt geen andere keuze te hebben door het reisverbod. Het is nog niet duidelijk of en hoe de passagiers worden gecompenseerd. "Daar moeten we allemaal nog naar kijken. We zijn hier pas net mee geconfronteerd".
De KLM heeft nog geen cijfers paraat van het aantal passagiers uit de zeven landen dat al vluchten geboekt heeft naar de VS. "Wij verwachten in ieder geval wel dat mensen uit de zeven landen zelf geen tickets meer zullen kopen."
Eerder op de dag liet EgyptAir ook al weten passagiers niet mee te nemen door het recent ingestelde reisverbod.
Vijf Irakezen en een man uit Jemen werden zaterdag door EgyptAir geweigerd voor een vlucht van Caïro naar New York. Daarmee gaf de vliegmaatschappij gehoor aan Trumps reisverbod naar de Verenigde Staten uit zeven islamitische landen.
De passagiers kwamen in Caïro aan via een transitvlucht en zouden doorreizen naar New York, maar werden teruggestuurd naar het land waar ze vandaan kwamen. Volgens de bronnen hadden de passagiers wel geldige visa voor de Verenigde Staten.
Virussen? Scan ze hier!
Ze hebben ook niet echt een keuze. Die passagiers worden aldaar toch geweigerd bij de immigratie en waarschijnlijk kan de maatschappij per passagier een enorme boete ontvangen.
Google zit met een soortgelijk probleem, die heeft straks allerlei werknemers die het land niet meer in mogen.
http://www.nu.nl/internet...ug-besluit-van-trump.html
[ Voor 21% gewijzigd door Fly-guy op 28-01-2017 15:38 ]
Het zijn landen waar Amerikanen zich toch al niet wagen. Daar hebben Amerikaanse reizigers dus nauwelijks last van.Freee!! schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:14:
Laten we hopen dat die landen de ballen hebben om Amerikaanse reizigers te weigeren.
Denk niet dat Trump zo'n blokkade van Amerikanen zou accepteren, een land dat Amerikaanse reizigers weigert kon dan wel eens grote problemen krijgen daardoor.Freee!! schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:14:
Laten we hopen dat die landen de ballen hebben om Amerikaanse reizigers te weigeren.
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk het niet. Wat maakt het voor Trump uit als Amerikanen een land als Jemen of Irak niet meer in kunnen? Hij zal liever zien dat die Amerikanen hun geld in eigen land uitgeven.wildhagen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:44:
[...]
Denk niet dat Trump zo'n blokkade van Amerikanen zou accepteren, een land dat Amerikaanse reizigers weigert kon dan wel eens grote problemen krijgen daardoor.
Er zullen best wat Irakezen blij zijn als er geen Amerikanen het land meer inkomendowntime schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:52:
[...]
Ik denk het niet. Wat maakt het voor Trump uit als Amerikanen een land als Jemen of Irak niet meer in kunnen? Hij zal liever zien dat die Amerikanen hun geld in eigen land uitgeven.
Sometimes you need to plan for coincidence
Volkomen waar en volkomen irrelevant voor de discussie
Nee, dat mag niet. Wordt in het VS/Trump topic in AWM besproken.oohh schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:57:
Ik ben benieuwd of mijn Iraanse vriendin met dual citizenship nog naar Amerika mag. Ik vrees eigenlijk het ergste, aangezien mensen met een verblijfsvergunning zelfs het land niet in mogen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik hoop dat we dit nog even kunnen bespreken hier - maar mijn inziens is dit een logische beslissing van KLM (om passagiers die de VS niet meer in kunnen komen onder de huidige interpretatie van de regels niet meer mee te nemen), omdat anders KLM zorg zal moeten dragen voor de kosten van de terugvlucht naar Nederland.https://twitter.com/jesseklaver/status/825678444105175042
Nederland mag geen uitvoerder worden van Trump. Samen met @Apechtold hoorzitting met KLM, Schiphol en juristen aangevraagd. -J
Vraag mij af in hoeverre de politiek luchtvaartmaatschappijen en Schiphol moet aanspreken in plaats van juist direct met de Trump regering hierover contact op te nemen.
Het is sowieso makkelijk blaten van Klaver, luchtvaartmaatschappijen voeren immers per definitie het beleid uit van het land waar ze naartoe vliegen.El Jefe schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:29:
[...]
Ik hoop dat we dit nog even kunnen bespreken hier - maar mijn inziens is dit een logische beslissing van KLM (om passagiers die de VS niet meer in kunnen komen onder de huidige interpretatie van de regels niet meer mee te nemen), omdat anders KLM zorg zal moeten dragen voor de kosten van de terugvlucht naar Nederland.
Vraag mij af in hoeverre de politiek luchtvaartmaatschappijen en Schiphol moet aanspreken in plaats van juist direct met de Trump regering hierover contact op te nemen.
Het hebben van een visum/ESTA wordt gecontroleerd, er worden extra controles gehouden en aan boord zijn er speciale procedures omdat de VS dat wil. En de boetes zijn aanzienlijk als er afgeweken wordt.
Maar omdat de president iets besluit wat niet heel zuiver klinkt, moeten luchtvaartmaatschappijen ineens niet meewerken?
Makkelijk scoren voor Jesse, onuitvoerbaar voor de bedrijven.
Daarnaast lijkt het mij menselijker om je klanten van te voren aan te geven dat je niet mee mag omdat je daar vastgehouden wordt om daarna terug gestuurd te worden dan ze vrolijk te accepteren terwijl je dat weet.
Lastig is het ook voor de luchtvaartmaatschappij zelf, heel veel zullen er niet zijn, maar er werken bij KLM een aantal mensen met zowel een Nederlands als Iraans paspoort. Die komen het land niet in.
En wat te denken van Iraniërs die naar Cuba o.i.d. gaan, maar tijdens de vlucht naar de VS uitwijken vanwege technische problemen.
En als laatste heeft Boeing mooie vliegtuigen verkocht, maar Iran kan ze zelf niet ophalen, noch hun crew in de VS laten trainen...
Dit wou ik ook al noemen inderdaad. Als dit doorzet gaat die deal ook de prullenbak in.Fly-guy schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:11:
En als laatste heeft Boeing mooie vliegtuigen verkocht, maar Iran kan ze zelf niet ophalen, noch hun crew in de VS laten trainen...
Airbus heeft vast nog wel een aanbieding voor de Iraniërs. Goed voor 'ons'.Piet91 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:22:
[...]Als dit doorzet gaat die deal ook de prullenbak in.
Lekker!
Alleen bevatten Airbussen ook Amerikaanse onderdelen, dus die mogen (indien de boycot weer terug zou komen) ook niet verkocht worden zonder toestemming van Trump.Napsju schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:31:
[...]
Airbus heeft vast nog wel een aanbieding voor de Iraniërs. Goed voor 'ons'.
In zo'n geval zou dus ook de Airbus-order (en die voor de ATR's) komen te vervallen, effectief gezien.
Virussen? Scan ze hier!
Niet als ze nog een stap verder gaan en ze de wil van veel (veelal conservatieve) leiders doorzetten en weer een boycot instellen of andere maatregelen dat ook Airbus niet meer mag/kan leveren.Napsju schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:31:
Airbus heeft vast nog wel een aanbieding voor de Iraniërs. Goed voor 'ons'.
(Wegens Amerikaanse onderdelen e.d.)
Als dit werkelijk zo is dan denk ik dat de amerikanen bewust concurrentie gaan aanwakkeren, de chinezen willen maar al te graag leveren aan Iran.Piet91 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:37:
[...]
Niet als ze nog een stap verder gaan en ze de wil van veel (veelal conservatieve) leiders doorzetten en weer een boycot instellen of andere maatregelen dat ook Airbus niet meer mag/kan leveren.
(Wegens Amerikaanse onderdelen e.d.)
Bombardier zal, net als Airbus en Boeing, ook wel afvallen lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Wikipedia: Comac C919
Lekker!
Zie:Napsju schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:40:
En dan is er nog COMAC. Dat zal ook niet lang meer duren.
Wikipedia: Comac C919
bacardicoconut schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:45:
[...]
Als dit werkelijk zo is dan denk ik dat de amerikanen bewust concurrentie gaan aanwakkeren, de chinezen willen maar al te graag leveren aan Iran.
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek