All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kisten tellen is een leuk begin, maar tel eens stoelen in die kisten. Of passagierskilometers. Dan liggen de verhoudingen waarschijnlijk een stukje anders (sommige maatschappijen hebben vrijwel alleen grote kisten, andere ook veel kleinere).CyBeR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:53:
Neuh. American en Delta zijn nog steeds heel erg ruim groter. AA heeft 960 kisten en 360 orders, Delta 798 en 247 orders. United ook 714 en 226 orders trouwens.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 17-01-2017 17:58 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Wel nummer 2: aantal landen die ze aandoen. EY komt niet echt voor in die lijstjes.
Bij de vloothoeveelheden die ik hierboven quotte had ik trouwens subsidiaries a la delta connection niet eens meegerekend. Als je dat wel doet komen ze helemáál niet in de buurt. AA heeft dan bijna 1800 kisten.
Germany's Lufthansa (LHAG.DE) is not in talks about Etihad Airways taking a stake in the German airline, two sources familiar with the matter said on Tuesday, denying an Italian newspaper report that said it was.
"A financial stake is out of the question at the moment," one source, who is familiar with Lufthansa's plans, said. A source familiar with state-owned Etihad also said Abu Dhabi would not want to pay for a stake in Lufthansa.
somewhere there was silence
"Berlin-Brandenburg, zoals de nieuwe luchthaven heet, had in 2010 klaar moeten zijn" 2017 - het duurt al zo lang dat je dat bijna zou vergeten ... Terwijl een bedrijf als Schiphol dat prima zou kunnen regelen (hebben wel meer terminals in beheer dacht ik).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Van Duitsers had ik inderdaad beter verwacht, maar ik ken meer projecten die iets langer geduurd hebben dan gepland (A4 Midden Delfland en Second Bangkok International Airport, allebei ruim 50 jaar van eerste plan tot oplevering).franssie schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:07:
[...]
"Berlin-Brandenburg, zoals de nieuwe luchthaven heet, had in 2010 klaar moeten zijn" 2017 - het duurt al zo lang dat je dat bijna zou vergeten ... Terwijl een bedrijf als Schiphol dat prima zou kunnen regelen (hebben wel meer terminals in beheer dacht ik).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Als je 2.7km uitstekend met Google Maps past het netUitbreiding van luchthaven Lelystad mag doorgaan
De uitbreiding van Lelystad Airport mag doorgaan, blijkt woensdag uit een uitspraak van de Raad van State.
De bezwaren tegen het bestemmingsplan van de gemeente Lelystad zijn ongegrond verklaard, aldus de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Het bestemmingsplan maakt het mogelijk de start- en landingsbaan te verlengen van 1.250 meter naar 2.700 meter en te verbreden van 30 meter naar 45 meter. Hiermee wordt de luchthaven ook geschikt voor zwaardere typen vliegtuigen.
Twee akkerbouwers en de Vogelbescherming waren in beroep gekomen bij de Afdeling bestuursrechtspraak.
Volgens de uitspraak heeft de gemeenteraad de zekerheid verkregen dat de natuur van de omliggende gebieden van de luchthaven niet aangetast zullen worden door de geplande uitbreiding. De zogenoemde instandhoudingsdoelen voor de bruine en blauwe kiekendieven in de Oostvaardersplassen komen niet in gevaar.
Er is geen hoger beroep meer mogelijk tegen de uitspraak van de Raad van State.
Korte en middellange vluchten
Het is de bedoeling dat Lelystad Airport korte en middellange vakantievluchten van Schiphol gaat overnemen. De nationale luchthaven gaat zich richten op intercontinentale vluchten en overstappers. Lelystad Airport is eigendom van Schiphol.
Vanaf 2018 zou Lelystad rond de tweeduizend vluchten gaan verwerken. Dit moet op na vijf jaar oplopen naar tienduizend.
Bron
Ik zou toch echt liever gezien hebben dat Eindhoven die taak kreeg.FabiandJ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:40:
[...]
Als je 2.7km uitstekend met Google Maps past het net
En ik snap werkelijk waar niet waarom het 7 jaar moet duren om de BMI aan te passen.
[ Voor 14% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-01-2017 11:00 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
En dat was dus hierom:alexbl69 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:01:
KLM-vlucht keert om
Heel apart. Vlucht KL565 AMS-NBO is boven Caïro omgedraaid wegens 'technische problemen'. Zouden ze dan helemaal terugvliegen naar Schiphol?
FR24: https://www.flightradar24.com/KLM565/c2f06ec
Incident: KLM B744 near Cairo on Jan 16th 2017, loose part on wing

Wat in principe geen probleem is, het vliegtuig compenseert dit automatisch, maar kost natuurlijk wel meer kerosine vanwege drag. Lijkt me eerlijk gezegd geen reden voor een terugkeer naar AMS als ze al over de helft zijn, maar goed, KLM mag het zeggen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Is een kwestie van logistiek natuurlijk.CyBeR schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:07:
Als er in NBO niemand is die dat kan fixen is dat een redelijk simpele. (Nou weet ik niet of dat zo is…)
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Het hangt er meer vanaf of ze ook weer mogen opstijgen vanaf NBO met zo'n mankement. Waarschijnlijk niet dus en als er dan op NBO geen personeel beschikbaar is om het te mogen fixen kun je dus beter terug keren denk ik.Garyu schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:00:
Als ik het goed lees stond er een spoiler naar boven:
[afbeelding]
Wat in principe geen probleem is, het vliegtuig compenseert dit automatisch, maar kost natuurlijk wel meer kerosine vanwege drag. Lijkt me eerlijk gezegd geen reden voor een terugkeer naar AMS als ze al over de helft zijn, maar goed, KLM mag het zeggen.
Plaatje is trouwens geen B747?
Precies. Dat is een stuk sneller en uiteindelijk dus ook goedkoper.upclocker schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:22:
[...]
Het hangt er meer vanaf of ze ook weer mogen opstijgen vanaf NBO met zo'n mankement. Waarschijnlijk niet dus en als er dan op NBO geen personeel beschikbaar is om het te mogen fixen kun je dus beter terug keren denk ik.
Nee, maar de spoilers op een B747 zien er niet wild anders uit dan die op een A3xx.Plaatje is trouwens geen B747?
Op een 747 ziet het er vergelijkbaar uit (zoals deze 747-400 laat zien):upclocker schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:22:
[...]
Het hangt er meer vanaf of ze ook weer mogen opstijgen vanaf NBO met zo'n mankement. Waarschijnlijk niet dus en als er dan op NBO geen personeel beschikbaar is om het te mogen fixen kun je dus beter terug keren denk ik.
Plaatje is trouwens geen B747?

Op deze mooie actie-plaat zie je de spoilers trouwens ook vrij goed inactie (linker wing):

Dit soort mooie plaatjes zie je helaas niet meer daar.
Virussen? Scan ze hier!
Was voor mij AMS-ATL, en de reden was dat ik geen stoel kon reserveren omdat ik moest inchecken, en niet kon inchecken omdat ik geen ESTA had (reis op visum naar de VS)Atlas schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:12:
[...]
Had ik ook geprobeerd maar daar zeggen ze dat ze niets voor me kunnen doen
Had jij het ook op deze exacte vlucht?
Niet in de minste plaats omdat die hele airline niet meer bestaat.wildhagen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:58:
[...]
[afbeelding]
Vlieg vrij regelmatig LCY - AMS vv voor mijn werk en vlieg dan meestal business class (want fuck it
Maar krijg nu steeds direct na boeken zo ongeveer het aanbod om voor 69pond retour te upgraden naar business class
Cheers BA...stuk goedkoper dan gewoon business class boeken elke keer
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Eerste comment op AVHCyBeR schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:07:
Als er in NBO niemand is die dat kan fixen is dat een redelijk simpele. (Nou weet ik niet of dat zo is…)
So the flight is about8 hrs. They were past halfway and decided to turn back to AMS. Because: No certified engineer. Really? who signs for the daily?
Btw, type in Nairobi Airport Maintenance in Google and you straight away find a Maintenance organisation that does 747-400 maintenance. And it is even a Dutch company!
So I'm wondering what really was going on there, unless I'm missing something?
Nice! dat zo'n klein stukje in de travel policy valt om Business class te vliegenkamstra schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:55:
Hmm.
Vlieg vrij regelmatig LCY - AMS vv voor mijn werk en vlieg dan meestal business class (want fuck it). Maar nu moet ik een paar keer heen en weer privé en ik ga natuurlijk geen 700 pond betalen voor 2x 45minuten vliegen, dus ik boek lekker cattle class.
American Express vraagbaak
Mja ik weet niet. Die comments op AVH zijn meestal weinig steekhoudend, en sowieso weet je niet wie dat typt. Dit pareltje staat in dezelfde thread:
Yep, KLM staat namelijk bekend om haar slechte veiligheidsvoorschriften, en weten over het algemeen niet zo goed waar ze mee bezig zijn als oudste nog bestaande airline.@AMD320 apparently they don't have Internet onboard to be able to google anything... I am just wondering why they didn't divert to Tel Aviv or Athens, or even Istanbul, but continue 4.5hrs with the loose thing on the wing. We'll that's safety at KLM. I personally don't find it ok at all. Lufthansa or Swiss would divert to the nearest possible airport. That's even written on the EASA regulations.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 18-01-2017 20:46 ]
Investment bankingStinger_Ventura schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:38:
[...]
Nice! dat zo'n klein stukje in de travel policy valt om Business class te vliegenIn welke sector wordt nog zoveel geld verdient?
Heeft wel gelijk volgens mij, maar dat had je zelf natuurlijk al wel gezien.CyBeR schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:43:
[...]
Mja ik weet niet. Die comments op AVH zijn meestal weinig steekhoudend, en sowieso weet je niet wie dat typt.
http://www.directaviation...e-station-locations/kenya
http://www.directaviation...es/aircraft-models-served
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Ik heb dat niet ook zitten googlen nee, 't zal best kloppen maar heeft KLM daar ook wat aan?Bastien schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:05:
[...]
Heeft wel gelijk volgens mij, maar dat had je zelf natuurlijk al wel gezien.
http://www.directaviation...e-station-locations/kenya
http://www.directaviation...es/aircraft-models-served
Komt niet in de buurt:PWM schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:01:
Welke stoelen zitten in de StarClass van de Tui 787? Ik wil die misschien gebruiken naar Florida, maar ze zijn volgens mij niet full-flat?

M.a.w., ongeveer gelijk aan de business class van een jaar of 15 geleden.

EDIT: Ik heb dus maar 900,- betaald. Echt een koopje.
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 18-01-2017 21:26 ]
PWM schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:24:
Wel blij dat ik mijn ticket naar Kopenhagen al heb voor <1000,-. Dit is de economy prijs nu:
[afbeelding]
EDIT: Ik heb dus maar 900,- betaald. Echt een koopje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit was a.s. maandag. But, no bother. Toen ik hem nu wilde doen, was de vlucht echt vol (ochtend heen, avond terug).
Nope, althans, nog wel steeds zijdelings mee te maken, maar niet meer werkend voor een Clearing System, nee
Ik ben hier eigenlijk niet zo van de nietszeggende posts maar deze keer moet het gewoon:wildhagen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:58:
Op deze mooie actie-plaat zie je de spoilers trouwens ook vrij goed inactie (linker wing):
[afbeelding]

Dat is nog grof geld voor anderhalf uur cattle class retour. Dan rij ik nog liever met de auto heen en weer. Voor dat geld kan ik wel 4x op en neer.
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 19-01-2017 09:16 ]
Zeker, maar een same-day return voor de volgende dag is altijd aan de dure kant.FastFred schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:14:
[...]
Dat is nog grof geld voor anderhalf uur cattle class retour. Dan rij ik nog liever met de auto heen en weer. Voor dat geld kan ik wel 4x op en neer.
Volgende keer even kijken naar de mogelijkheden van cross-ticketing, zelfs als je de returnvluchten laat verlopen vaak nog goedkoper.CyBeR schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:22:
[...]
Zeker, maar een same-day return voor de volgende dag is altijd aan de dure kant.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-in-vleugel-latam-toestelIn de vleugel van een toestel van LATAM is tijdens een routinecontrole op de luchthaven Sao Paulo Guarulhos een kogelgat èn een kogel aangetroffen. Het vliegtuig, een Boeing 767, was kort daarvoor aangekomen uit Barcelona. Wanneer het toestel is beschoten is onduidelijk.
Een bijna acht millimeter brede kogel werd gevonden in de leading edge flap van de linkervleugel. Tijden een reguliere pre-flight check zou het gat niet zichtbaar zijn geweest, meldt Reuters.
LATAM heeft de politie en de luchtvaartautoriteit op de hoogte gebracht van het voorval.

Welke knakworst doet nou zoiets?

Virussen? Scan ze hier!
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Het probleem kan toch opgetreden zijn tijdens de vlucht? En aangezien het een (secondary) flight control systeem betreft kan ik me voorstellen dat je terug wil naar homebase met de bekende repair faciliteiten. In NBO zal ongetwijfeld een organisatie zitten die line maintenance kunnen uitvoeren, maar flight control problemen zijn vaak ingewikkelder. Ook als je onderdelen nodig hebt, zijn die sneller in AMS dan in NBO. Het doorvliegen met de spoiler/speedbrake omhoog is niet wenselijk aangezien de effectiviteit van de ailerons verslechterd omdat de luchtstroom door de spoilers turbulent gemaakt wordt.
Kia Niro-EV 2024
Dit is wel het meest belachelijke wat ik ooit gehoord heb. Ik geloof je meteen hoor, maar wat bezielt die mensen het om een arm vliegtuig te gaan beschieten?Devil schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:56:
Gebeurd helaas wel vaker en vrijwel nooit te achterhalen waar precies. Leuk detail, gloednieuwe 737's worden regelmatig afgeleverd met repair marks. Tijdens de treinrit vanuit het zuiden die de rompen afleggen schieten mensen er gaten in.
Tadaaa
(Maar misschien ben ik te optimistisch.)
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 20-01-2017 09:26 ]
AmerikaTr4il schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:07:
wat bezielt die mensen het om een arm vliegtuig te gaan beschieten?
Wat bezielt mensen om stenen op een spoorwegovergang te leggen, of stoeptegels van viaducten te gooien op passerende auto's, iemand vermoorden, midflight een deur proberen te openen, of te gaan parachutespringen als het vliegtuig niks mankeert.
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 20-01-2017 09:22 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik denk dat laatsteCyBeR schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:11:
Die dingen leggen een beste weg af, door bebost gebied. Kan ook gewoon het resultaat zijn van een gemist schot door een jager.
(Maar misschien ben ik te optimistisch.)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Gezien het bereik wat je met zo'n wapen haalt, zeker als je verticaal schiet, moet het heel dicht bij het vliegveld gebeurd zijn. En hebben ze echt wel gehoord dat er een vliegtuig overkwam. Dus waarschijnlijk heel bewust op dat vliegtuig geschoten.Chiron schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:30:
Sao Paolo, dat is dan niet heel gek hoor... gewoon een verdwaalde kogel, schietpartijtje in een van de Favela's onder de aanvliegroute?
Euh sinds wanneer ligt Sao Paolo in seattle? wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:51:
Uhm, hallo, het gaat hier niet om vliegende 737's, het gaat om 737 rompen die per trein naar de Boeing fabriek vervoerd worden
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Oh shit, tijd voor weekend. Die had ik nog niet gezien, ik reageerde op de reactie van Devil.Chiron schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:58:
[...]
Euh sinds wanneer ligt Sao Paolo in seattle? wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"
Bron
De kist staat nog aan de grond.
Een go-aroundPWM schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:45:
Op de KL1131 vandaag mocht de zoon van de stagiaire de eerste landing doenStraks maar eens flightradar checken
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Een los onderdeel?_serial_ schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:15:
KLM heeft wel pech met de PH-BFL de afgelopen week, waar eerder een brandmelding optrad, vervolgens een los onderdeel, heeft de kist op de 20e een birdstrike gehad op Curacao.
Bron
De kist staat nog aan de grond.
Daarom, ALTIJD een dag van te voren, wat ik altijd doe.
Een bijzondere vlucht, ook bijzonder dat de piloot zoiets omroept, je wilt toch de rust in het toestel bewaren.Een vlucht vol Belgische vakantiegangers stond doodsangsten uit. Een Boeing 737 van TUI moest zaterdag in allerijl landen in Brussel. “De voorruit was gebarsten, maar wij zaten zonder informatie.
[...] En toen zei de piloot plots: er is een scheur in het toestel. En dan: stilte.”
Het vliegtuig kon uiteindelijk zonder problemen landen in Brussel. “Toen zagen we de schade pas. De voorruit was volledig ontploft.” TUI spreekt van een landing “uit veiligheidsoverwegingen,” maar stelt dat er geen gevaar was.
ik vlieg morgenvroeg om 08:00 AMS-CTY) met een vergadering om 10:30 terug weer op 17:00PWM schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:13:
Geld aan het weggooienIk had gisteren een hele dure vlucht. De andere die bij de meeting hadden moeten zijn hadden NOG duurdere meetings (op "mijn" kosten). En die zijn zo vertraagd dat de meeting al niet door kan gaan.
Daarom, ALTIJD een dag van te voren, wat ik altijd doe.
Het zou zomaar kunnen dat ze een vliegtuig van een rangeerspoortje halen en inzetten. Ik ben ook een keer een uur eerder uit Praag teruggekomen omdat er een ander vliegtuig ingezet werd.PWM schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:59:
Schiphol is verder ook een ramp qua informatie.
Vertrektijd:
[afbeelding]
Aankomsttijd van die kist:
[afbeelding]
De kist vertrekt dus een half uur eerder dan hij aankomtEn toch is het cruciaal omdat mensen deze info gebruiken om te plannen.
Bij KLM zeker. Maar SAS heeft geen voorraadje op SchipholLordSinclair schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:07:
[...]
Het zou zomaar kunnen dat ze een vliegtuig van een rangeerspoortje halen en inzetten. Ik ben ook een keer een uur eerder uit Praag teruggekomen omdat er een ander vliegtuig ingezet werd.
"Murder in the Skies" - Germanwings Flight 9525
On 24 March 2015, Germanwings Flight 9525 enters a high-speed descent and crashes into the French Alps during a flight from Barcelona, Spain, to Düsseldorf, Germany. All 150 people on board are killed. The investigation concluded that the crash was caused by an act of murder-suicide by the co-pilot.
[ Voor 8% gewijzigd door SanderH_ op 23-01-2017 12:28 ]
Thans voor de reminderSanderH_ schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:28:
Reminder: vanavond om 21.00 uur op National Geographic een nieuwe aflevering van Air Crash Investigation.
[...]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Zijn die afleveringen ook ergens online te zien?SanderH_ schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:28:
Reminder: vanavond om 21.00 uur op National Geographic een nieuwe aflevering van Air Crash Investigation.
[...]
Youtube wel eens geprobeerdgop1 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:58:
[...]
Zijn die afleveringen ook ergens online te zien?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dan moet je toch echt zeuren bij SAS. De informatie in het CISS (Computer Informatie Systeem Schiphol) wordt gevoed door de afhandelaar die wordt gevoed door... jawel, de airline!PWM schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:59:
Schiphol is verder ook een ramp qua informatie.
Vertrektijd:
[afbeelding]
Aankomsttijd van die kist:
[afbeelding]
De kist vertrekt dus een half uur eerder dan hij aankomtEn toch is het cruciaal omdat mensen deze info gebruiken om te plannen.
Zelfs de piloot kwam een persoonlijk praatje maken.
Meest attente vond ik nog dat ze net voor de landing me een hutkoffer aan stroopwafels in mijn handen duwden met wat Nederlandse tijdschriften.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ia-richt-pijlen-op-europaDe Maleisische prijsvechter AirAsia wil komende zomer vluchten uitvoeren tussen Kuala Lumpur en Europa. De luchtvaartmaatschappij wil als eerste naar Londen en Frankfurt.
Topman Tony Fernandes zegt tegen zakenkrant Frankfurter Algemeine dat ook vluchten tussen Bangkok en Frankfurt op de planning staan. Een vlucht zou zo’n 200 euro moeten kosten. “We zouden het nog goedkoper willen doen, maar de olieprijs stijgt”, aldus Fernandes.
AirAsia had vorig jaar al op Frankfurt willen vliegen, maar moest wachten op nieuwe toestellen. De luchtvaartmaatschappij voert haar verre vluchten uit met Airbus A330’s. Tot 2012 vloog AirAsia al op Londen en Parijs, maar die routes bleken toen niet winstgevend.
Imho geen slechte deal, voor 200 euro naar Bangkok of Kuala Lumpur. Plus dan nog een paar tientjes om naar Londen of Frankfurt te gaan.
Virussen? Scan ze hier!
Stroopwafels ? Ik heb nog nóóit een stroopwafel bij de KLM gezien/gekregen ... houden ze die speciaal achter voor dit soort gelegenhedenSanction schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:04:
een hutkoffer aan stroopwafels
Krijg je wel eens als snack ergens in het midden van je (lange) vlucht.Goner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:41:
[...]
Stroopwafels ? Ik heb nog nóóit een stroopwafel bij de KLM gezien/gekregen ... houden ze die speciaal achter voor dit soort gelegenheden
In J zijn ze ook te vinden in de snack basket tezamen met chips, chocolaatjes enz.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Hahaha, ja herkenbaar. Ik maak standaard even een praatje op de galley. Even een rondje lopen en dan kom je al snel aan de praat. Levert altijd een uurtje op die voorbij 'vliegt', wat extra snacks en met geluk een betere stoel op de terugwegSanction schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:04:
Meest attente vond ik nog dat ze net voor de landing me een hutkoffer aan stroopwafels in mijn handen duwden met wat Nederlandse tijdschriften.
Nou, we vliegen elk jaar minstens 1 keer naar Kaapstad, maar geen stroopwafels. En we zitten toch vaak met cabin-crew te babbelen over wat te doen in en om Kaapstad ... (of over dochter-lief die "allergisch" is voor landenGrouchy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:47:
[...]
Krijg je wel eens als snack ergens in het midden van je (lange) vlucht.

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 24-01-2017 14:23 ]
Ik zat eerste rij BC, dat zal ook geholpen hebben.Barns schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:48:
[...]
Hahaha, ja herkenbaar. Ik maak standaard even een praatje op de galley. Even een rondje lopen en dan kom je al snel aan de praat. Levert altijd een uurtje op die voorbij 'vliegt', wat extra snacks en met geluk een betere stoel op de terugweg
Goner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:41:
[...]
Stroopwafels ? Ik heb nog nóóit een stroopwafel bij de KLM gezien/gekregen ... houden ze die speciaal achter voor dit soort gelegenheden
Die krijg je zo vaak of kun je uit een mandje vissen.

Heb al zoveel dingen meegekregen
[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 24-01-2017 16:14 ]
Met cabin-crew babbelen is geen vereisteGoner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:20:
[...]
Nou, we vliegen elk jaar minstens 1 keer naar Kaapstad, maar geen stroopwafels. En we zitten toch vaak met cabin-crew te babbelen over wat te doen in en om Kaapstad ... (of over dochter-lief die "allergisch" is voor landen)
30-40 minuten nadat ze het dessert hebben uitgeserveerd en iedereen klaar is met eten halen ze die manden met snacks tevoorschijn. Die plaatsen ze vaak in de galley of soms voor de 2D/2G stoelen (787-9). Drop, chocolade, stroopwafels, chips enzovoort kan je er in vinden. Als je wat wilt kan je het gewoon pakken.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Weet niet of het altijd beter is voor je gezondheid om even te wandelen naar de galleymrsar schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:16:
is ook nog eens beter voor je om even te wandelen en daar achter ook veel gezelligeroh mrsar, nog een whiskey of een ander drankje,ja hoor zal ik het zelf even inschenken
tuurlijk
In dat soort gevallen eindigt m'n vlucht vaak met een Delta disposal bag vol met Woodford Reserve/Grey Goose mini's en/of een bubbels/wijn verpakt in een sok en eye shades uit de Tumi kit
Als het goed is, vliegen deze stroopwafels nu ook niet. Deze zijn altijd tijdelijk.Goner schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:05:
Ja, na jaaaren vliegen naar CPT weet ik ook wel dat babbelen met crew niet verplicht is en snacks beschikbaar zijn, maar ik heb die chewy dutch caramel waffles gewoon nog nooit gezien.
hmm herkenbaarGrouchy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:46:
[...]
Weet niet of het altijd beter is voor je gezondheid om even te wandelen naar de galley. Vooral wanneer de crew je kent.
In dat soort gevallen eindigt m'n vlucht vaak met een Delta disposal bag vol met Woodford Reserve/Grey Goose mini's en/of een bubbels/wijn verpakt in een sok en eye shades uit de Tumi kit![]()
.
[ Voor 14% gewijzigd door mrsar op 24-01-2017 17:32 ]
Volgens Schiphol.nl moet het Rijskmuseum in mei weer open zijnCyBeR schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:13:
Weet iemand trouwens of het rijksmuseum op Schiphol al weer open is?
Waar dan? Ik kan echt niks vinden op die hork van een nieuwe site van zeoohh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:40:
[...]
Volgens Schiphol.nl moet het Rijskmuseum in mei weer open zijn

Ok, niet helemaal eerlijk. Ik had het via de chat op Schiphol.nl gevraagdCyBeR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:46:
[...]
Waar dan? Ik kan echt niks vinden op die hork van een nieuwe site van ze
Kreeg binnen 10 minuten antwoord, dus dat is wel een pluspunt
http://www.upinthesky.nl/...axi-overlast-op-schiphol/De gemeente Haarlemmermeer verbiedt vanaf 30 januari het aanbieden van ongewenste taxidiensten rond de uitgangen van Schiphol. Daarvoor wordt de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) aangepast.
Schiphol zegt blij te zijn met het verbod. De luchthaven denkt dat dit “een goede basis biedt om structureel een rustige situatie op de luchthaven te creëren.”
De gemeente legt in eerste instantie boetes van 350 euro op aan taxichauffeurs die het verbod schenden. Dit kan bij herhaaldelijke overtreding oplopen tot 1500 euro en inbeslagname van de auto.
Taxironselaars zorgden de afgelopen tijd voor veel overlast op Schiphol. Zij lokten nietsvermoedende passagiers naar hun onofficiële taxi’s en lieten hen vervolgens vaak teveel betalen.
Jaaaaren terug een keer STN-KUL mee gevlogen voor £199 retour incl. bagage, stoelkeuze en eten. Toen een best goede deal, alleen vermoed ik dat de prijzen voor alle ancillaries nu wel stukken hoger zullen liggen. Plus het worden nu A330's in een 3-3-3 opstelling. Destijds oude Air Canada A340's (met ook nog het AC interieur) wat best prima was.wildhagen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:07:
Voor de mensen die deze zomer goedkoop naar Azie willen:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ia-richt-pijlen-op-europa
Imho geen slechte deal, voor 200 euro naar Bangkok of Kuala Lumpur. Plus dan nog een paar tientjes om naar Londen of Frankfurt te gaan.
Uiteindelijk NRN-STN-KUL-VTE, HAN-KUL-STN-AMS voor net iets meer dan €300 gevlogen wat best prima is, maar je ook een dot tijd kost met alle self connecting flights (heen 9u op STN en een nacht KUL bijv. ). Zou het niet direct nog eens doen, tenzij BKK of KUL je eindbestemming is, of als ze ook naar EIN gaan vliegen ofzo
Consulaat heb ik al gemaild (bellen kan niet), maar die waren niet echt behulpzaam en stuurden een standaard riedeltje terug. Nu nogmaals gemaild en hoop maar op een duidelijker antwoord.
Hoelang duurt het eigenlijk voordat je reactie op je aanvraag krijgt? We vliegen over 2 maanden.
Het is in ieder geval allemaal duurder geworden. Goede keuze om even snel 20 trips te boeken in decemberCyBeR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:16:
Oef. KLM heeft vandaag hun website aangepast om de light/standard/flex-opties te kunnen boeken. Het is… laten we zeggen… geen verbetering.
EDIT:
Ik zie dat mijn AMEX spend nu ook als Level Miles word meegenomen
Ah, natuurlijk, de KLM spend
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 25-01-2017 15:50 ]
Of mis ik iets?
[ Voor 6% gewijzigd door menzo op 25-01-2017 16:10 ]
Dat had ik ook een beetje,snap die standaard ook niet zo goed,ik heb al vrijstelling door mijn FB status.menzo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:09:
Maar met welke reden zou je een standaard ticket nemen? Ruimbagage retour als KLM ivory is 30euro bij een light ticket. Dus je betaalt 20euro voor iets van 30 level/award miles.
Of mis ik iets?
Enige wat ik kan bedenken is dat de bagage nog duurder gaat worden.....
oh zie nu bij een test boeking dat je meer fb miles krijgt maar die 30 op deze vlucht zijn de 50 euro niet waard.
Qua ticketprijs lijkt het verder niet uit te maken ( op AMS-NUE trouwens,vlucht die ik regelmatig maak)
[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 25-01-2017 16:42 ]
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek