Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:05
Floppie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:46:
[...]

Als je 300 meter te vroeg landt, dan betekent dat dat je echt helemaal aan het begin van de baan landt. Klaarblijkelijk is dit gebeurd op de 36R. Gevaar is ook dat je door de approach lights gaat met je wielen.
Als je zo vroeg landt, betekent dat ook dat er meer dan een dot onder het glijpad is gevlogen.

Omstandigheden: donker, regen, harde wind, turbulent. Ben benieuwd wat er precies is gebeurd.
Hoe weet je dat dit op de 36R was?
Gisterochtend werd volgens de luchtverkeersleiding die baan niet gebruikt.

Wij zijn gisteren met de OR 338 / AMS-CAN geland op de Zwanenburglaan - 36C.
Tijdens de landing sloeg bliksem in en door onverklaarbare reden hoorde we in de gehele cabine de piloot melden dat radiocontact even verloren was. Landing leek prima verder. We kwamen alleen niet terecht aan een gate maar op een dumpplek :P Oorzaak: misschien 29 minuten te vroeg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
RiCk schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:48:
[...]

Hoe weet je dat dit op de 36R was?
Gisterochtend werd volgens de luchtverkeersleiding die baan niet gebruikt.

Wij zijn gisteren met de OR 338 / AMS-CAN geland op de Zwanenburglaan - 36C.
Tijdens de landing sloeg bliksem in en door onverklaarbare reden hoorde we in de gehele cabine de piloot melden dat radiocontact even verloren was. Landing leek prima verder. We kwamen alleen niet terecht aan een gate maar op een dumpplek :P
Uit onbevestigde bronnen vernomen. 36R is gisteravond dicht gegaan, met flinke vertragingen tot gevolg.
Zou gaan om Air Bridge Cargo 748. Nogmaals, onbevestigde geruchten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:27
Lijkt me niet, als je op 36R 300 meter te vroeg land lig je tussen de lampen in het gras. Moet 36C geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47

Sandyman538

SandstorM [148839]

downtime schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:14:
[...]

Plus uren extra tijd aan parkeren, check-in, wachten, vliegen, landen, huurauto ophalen en dan naar je eindbestemming. Als je direct doorijdt ben je waarschijnlijk maar 1-2 uur langer onderweg. Toegegeven: Benzine is ook niet gratis en voor zo'n rit van minstens 8 uur zou je eigenlijk 2 uur aan rust moeten incalculeren.
Alle tijd die je berekend heb je ook als je vanaf Schiphol vliegt, wat een onzin zeg. Daarnaast is parkeren goedkoper (en op 3 minuten lopen van de vertrekhal), heb je minder tijd nodig voor de check-in. En ik ga er vanuit dat iemand ook niet op Schiphol woont dus dat er ook reistijd is richting Schiphol. Ik snap dat voor mensen uit het Westen Groningen de andere kant van de wereld is, maar in het meest negatieve scenario dat je dus op de heenweg en de terugweg 2 uur extra reistijd hebt, maar een eurootje of 5 a 600 honderd bespaard, tsja, ik zeg, snel verdiend.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:00
Voor de liefhebbers, binnenkort enkele nieuwe afleveringen van Air Crash Investigation:Begint op 23 januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Evianon schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:07:
Lijkt me niet, als je op 36R 300 meter te vroeg land lig je tussen de lampen in het gras. Moet 36C geweest zijn.
Landen doen we normaal gesproken op de blokken of iets erna. De blokken liggen op 300 meter van de baandrempel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Floppie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:51:
[...]
Zou gaan om Air Bridge Cargo 748. Nogmaals, onbevestigde geruchten..
Maar dat is een vrachtvlucht, het nieuwsbericht heeft het over het uitstappen van passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sandyman538 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:10:
[...]

Alle tijd die je berekend heb je ook als je vanaf Schiphol vliegt, wat een onzin zeg. Daarnaast is parkeren goedkoper (en op 3 minuten lopen van de vertrekhal), heb je minder tijd nodig voor de check-in. En ik ga er vanuit dat iemand ook niet op Schiphol woont dus dat er ook reistijd is richting Schiphol. Ik snap dat voor mensen uit het Westen Groningen de andere kant van de wereld is, maar in het meest negatieve scenario dat je dus op de heenweg en de terugweg 2 uur extra reistijd hebt, maar een eurootje of 5 a 600 honderd bespaard, tsja, ik zeg, snel verdiend.
Ik heb anderhalf jaar terug met de auto de rit Gelderland - Kopenhagen gedaan (vrijdag heen, zondag terug). Het is best een behoorlijke kluif om te rijden om dan na een dag weer om te draaien. Wat dat betreft is zelfs een LCC comfortabeler aangezien je veel uitgeruster aankomt en ook de terugweg is niet zo inspannend. 't Vliegtuig is makkelijk voor een trip met een korte omdraaitijd.

Tuurlijk €600 is dan makkelijk verdiend, maar ik denk dat ik nu een andere keuze zou maken met de kennis van nu als ik er nog eens naartoe zou moeten (en met 60k km zit ik toch genoeg op de weg). Hou ook rekening ermee dat of het pont of die bruggen ook best wel duur zijn (€34 enkele reis voor 1 brug die je passeert).

Parijs is bv wat dat betreft een ander verhaal, daar rij je zo naar toe en zou ik niet met vliegtuig of trein gaan rommelen. Flexibel vertrekken / aankomen is me dan meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:27
Floppie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Landen doen we normaal gesproken op de blokken of iets erna. De blokken liggen op 300 meter van de baandrempel ;)
Maar het mág vanaf de threshold (toch?), en "300 meter te vroeg" klinkt wat mij betreft dan als 300 meter voor de threshold. En aangezien de threshold op 36R begint waar het asfalt begint (tenzij dat zeer recent is veranderd) zou je dan in het gras eindigen lijkt me. Terwijl dat op 36C dus wel zou kunnen terwijl je alsnog op asfalt neerkomt. Maar hoor het graag als ik mis zit, ben geen professional :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kenzi schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 06:28:
http://www.thatsmags.com/...ng-the-worst-in-the-world

Iedereen die regelmatig in China vliegt kent dit wel, was eerder verbaasd dat er niet meer staan.

Maar wat me op viel was de nummer 1 wbt punctualiteit:

1. KLM – 11.47 percent
Mij niet ;) :
Zijn dus iets andere cijfers maar als de verschillende eisen van beide onderzoeken erbij neemt houdt je inderdaad KLM over als #1.

EDIT: zijn hier toevallig posts verwijderd vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:49:

EDIT: zijn hier toevallig posts verwijderd vandaag?
Volgens mij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmm, zal me wel verkeken hebben dan.

KLM's PH-BFD heeft zojuist de gate verlaten op Chicago.
Nu nog een uur of 7 KL612 vliegen en dan is het over en uit voor de drukste dame in lucht(vaart)...

https://www.flightradar24.com/KLM48/c2c02b4

EDIT: en dit zicht had je al even niet meer maar vanaf vandaag (zondag) worden alle Jet Airways vluchten naar/van Schiphol uitgevoerd met de 777-300ER:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7295/27898563386_6052fc7c4a_c.jpgIMGP1627_VT-JWT_AMS by ClydeSights, on Flickr

[ Voor 35% gewijzigd door Piet91 op 15-01-2017 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:04
An Air Bridge Cargo Boeing 747-800 freighter, registration VQ-BLR performing flight RU-548 from Novosibirsk (Russia) to Amsterdam (Netherlands), landed on Amsterdam's runway 36R at 19:22L (18:22Z) and taxied to the apron.

Netherland's Onderzoeksraad tweeted at 23:04L (22:04Z) that they are responding to a runway incident at Schiphol.

One Dutch newspaper reported following the tweet, a passenger aircraft touched down 300 meters short of the runway, no further details known. (Editorial note: had this been true for any runway in use except 36C, this would have been a major accident, no anomaly however was observed on runway 36C, which has about 450 meters of paved surface ahead of the runway threshold).

According to information The Aviation Herald received, VQ-BLR took out a number of runway edge lights.

The occurrence aircraft is still on the ground in Amsterdam 22 hours after landing.
Het was dus inderdaad de ABC B747-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Kl602 LAX-AMS PH-BFN is juist uitgeweken naar Chicago ORD vanwege 'n uitgevallen motor.

Vrienden van ons waren aan boord en zeggen dat dat voelt als continue turbulentie. Nu in een hotel aan het rusten en wachten wat komen gaat.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:11
Brandalarm in een KLM kist.
Vooralarm groot zojuist afgegeven voor een binnenkomende KLM B747 vanwege een brand indicatie in het vrachtruim. Brandweeer stand-by.
https://twitter.com/112Schiphol/status/820533231468605441
Vliegtuig staat inmiddels aan de grond. Brandweer heeft eerste inspectie gedaan. Verder onderzoek zal bij een parkeerplaats plaatsvinden.
https://twitter.com/112Schiphol/status/820536292677128192
Passagiers zullen zo gaan uitstappen en met bussen naar de terminal worden gebracht. Situatie is verder onder controle.
https://twitter.com/112Schiphol/status/820539418746437632

[EDIT]
Het lijkt te gaan om de PH-BFL, afkomstig uit Paramaribo (vlucht KL714).

[ Voor 6% gewijzigd door LongBowNL op 15-01-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 22:47

Sandyman538

SandstorM [148839]

Saus schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Ik heb anderhalf jaar terug met de auto de rit Gelderland - Kopenhagen gedaan (vrijdag heen, zondag terug). Het is best een behoorlijke kluif om te rijden om dan na een dag weer om te draaien. Wat dat betreft is zelfs een LCC comfortabeler aangezien je veel uitgeruster aankomt en ook de terugweg is niet zo inspannend. 't Vliegtuig is makkelijk voor een trip met een korte omdraaitijd.

Tuurlijk €600 is dan makkelijk verdiend, maar ik denk dat ik nu een andere keuze zou maken met de kennis van nu als ik er nog eens naartoe zou moeten (en met 60k km zit ik toch genoeg op de weg). Hou ook rekening ermee dat of het pont of die bruggen ook best wel duur zijn (€34 enkele reis voor 1 brug die je passeert).

Parijs is bv wat dat betreft een ander verhaal, daar rij je zo naar toe en zou ik niet met vliegtuig of trein gaan rommelen. Flexibel vertrekken / aankomen is me dan meer waard.
Ik las een tip om te vliegen vanaf Groningen, wat door iemand anders juist als ridicule oplossing werd bestempeld en dat je dan beter met de auto kon gaan rijden. Die besparing was dus vliegen vanaf Groningen en niet rijden vanaf je huis naar Kopenhagen ;)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er schijnen bij die 'korte' landing een paar lampen gesneuveld te zijn.

http://avherald.com/h?article=4a379bfa&opt=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nieuws: Lek in site parkeerbedrijf bij Schiphol faciliteerde diefstal gegeven...

Lekker dan. Sta je geparkeerd op Schiphol, neemt een ander je auto lekker mee :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Delta had voorrang op de rest had ik begrepen.
Is Air france nog iets speciaals of kan ik beter KLM kiezen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Waarheen, wanneer en in welke klasse?

[ Voor 70% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2017 14:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

CyBeR schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:26:
Waarheen, wanneer en in welke klasse?
Vlucht naar orlando en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh dat verhaal. Zou ik met KL doen. Met AF zit je aan een extra tussenstop vast want vanaf CDG vliegen die ook niet naar Orlando, en met DL heb je op Schiphol te maken met een of andere belachelijk interview geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

CyBeR schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:44:
Oh dat verhaal. Zou ik met KL doen. Met AF zit je aan een extra tussenstop vast want vanaf CDG vliegen die ook niet naar Orlando, en met DL heb je op Schiphol te maken met een of andere belachelijk interview geneuzel.
Goedkoopste is om via Dusseldorf te vliegen. Mijn idee was om dan op de terugvlucht uit te stappen op schiphol maar ik bedenk mij net dat mijn bagage natuurlijk wel in Dusseldorf staat :'( .

Op zich is Dusseldorf geen probleem want een treinkaartje naar schiphol is voor mij ook €19 en qua reistijd niet veel korter plus ik ben toch een dag kwijt aan reizen dus dat maakt het verschil ook niet uit.

Tui vliegt rechtstreeks vanaf Brussel maar ik ga 7:30 nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Overnachting in Brussel vooraf?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dat maakt het gelijk weer duurder dan vanaf ams vliegen.
En schiphol vind ik een veel fijnere luchthaven.

[ Voor 10% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-01-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tui vliecht ook rechtstreeks vanaf AMS, alleen op de terugweg is er een tussenstop ergens ('t is me niet duidelijk waar.) Als 't je alleen om de centen gaat, misschien dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

icecreamfarmer schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Dat maakt het gelijk weer duurder dan vanaf ams vliegen.
En schiphol vind ik een veel fijnere luchthaven.
Geef ik je volledig gelijk in. Was niet helemaal mee met wat je persoonlijke pro's en cons waren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
CyBeR schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:33:
Tui vliecht ook rechtstreeks vanaf AMS, alleen op de terugweg is er een tussenstop ergens ('t is me niet duidelijk waar.) Als 't je alleen om de centen gaat, misschien dat doen.
Vergeet niet dat er geen ruimbagage bij de prijs inbegrepen is, daar komt voor een retour nog eens 40 euro bij. De vlucht maakt een tussenstop in Miami op de terugweg en daar kan je gewoon in het vliegtuig blijven zitten, maar dit kan zomaar 2 uur duren en is niet erg relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Overigens is een overstaptijd van 1:37 genoeg voor Atlanta?
Want ik heb begrepen dat overstappen in de VS nogal anders verloopt dan in bijna elk ander land.
Als het goed is moet ik door immigratie of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13

Freak187

geen

icecreamfarmer schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:46:
Want ik heb begrepen dat overstappen in de VS nogal anders verloopt dan in bijna elk ander land.
Ik houd altijd minimaal 2:30 aan voor een overstap in de USA. Kan meevallen, maar meestal niet....

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Freak187 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:04:
[...]

Ik houd altijd minimaal 2:30 aan voor een overstap in de USA. Kan meevallen, maar meestal niet....
En als ik de overstap niet haal dan is dat mijn eigen verantwoordelijkheid neem ik aan.
Of moet de luchtvaartmaatschappij mij alsnog nieuwe tickets geven?

Het wordt of AMS - Dublin- Orlando met fijne vertrektijden en perfecte overstaptijd van 2,5 uur in Dublin. Vlucht is met Aer Lingus. Voor €432 euro.

Of Dusseldorf - AMS - JFK - Orlando. Vlucht met KLM Overstaptijd van 2,5 uur in JFK. Reistijd is ca. 2 uur langer maar vlucht is wel spotgoedkoop voor €350.

Iets zegt mij dat die €70 wel besteed zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-01-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

icecreamfarmer schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:26:
[...]
Ik kom op € 82, maar dat zal aan mij liggen. Afgaande op wat ik heb gehoord over overstappen in de VS (geen eigen ervaring), zou ik proberen die ervaring te vermijden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

En als ik de overstap niet haal dan is dat mijn eigen verantwoordelijkheid neem ik aan.
Heb je twee losse tickets gekocht? Dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid. Heeft de maatschappij het als 1 trip verkocht? Dan is het ook hun verantwoordelijkheid en moeten ze voor vervangend vervoer zorgen als er niet voldoende tijd is voor de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

downtime schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:54:
[...]

Heb je twee losse tickets gekocht? Dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid. Heeft de maatschappij het als 1 trip verkocht? Dan is het ook hun verantwoordelijkheid en moeten ze voor vervangend vervoer zorgen als er niet voldoende tijd is voor de overstap.
Het is 1 trip en dat scheelt in de kosten maar kost mij waarschijnlijk wel een dag dat ik later aan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13

Freak187

geen

[...]

Of moet de luchtvaartmaatschappij mij alsnog nieuwe tickets geven?

Het wordt of AMS - Dublin- Orlando met fijne vertrektijden en perfecte overstaptijd van 2,5 uur in Dublin. Vlucht is met Aer Lingus. Voor €432 euro.

Of Dusseldorf - AMS - JFK - Orlando. Vlucht met KLM Overstaptijd van 2,5 uur in JFK. Reistijd is ca. 2 uur langer maar vlucht is wel spotgoedkoop voor €350.

Ik weet niet of het in zwart/wit geschreven is, maar de airline moet jou tickets aanbieden die realistisch zijn qua overstaptijden. Ik heb een keer 50 minuten overstaptijd gehad op MSP... veeeeeel tekort natuurlijk (was m'n eerste keer dus ik wist niet beter). Daarna stond ik standby op de volgende vlucht. Dat is wel kut, want dan moet je hopen op no-shows op die vlucht. Destijds had ik mazzel en had de allerlaatste stoel... sindsdien wil ik minimaal 2,5 of 3 uur overstaptijd.

Zeker 'overstap' luchthavens zoals EWR, MSP of JFK kan het zomaar 2 tot 3 uur wachten zijn. Terwijl ik een keer in SFO binnen 10 minuten er doorheen was.. maar toen hoefde ik niet over te stappen.
Je moet een beetje mazzel hebben. Als er net een vliegtuig vóór je is geland, dan staan er zomaar 500 mensen voor drie van die poorten... :X :X

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmpf, ik kan geen stoel reserveren van MEX naar SPL met klm voor donderdag :/ Dat wordt vrees ik heel erg kut zitten. Fijn jongens...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Freak187 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:00:
[...]

Ik weet niet of het in zwart/wit geschreven is, maar de airline moet jou tickets aanbieden die realistisch zijn qua overstaptijden. Ik heb een keer 50 minuten overstaptijd gehad op MSP... veeeeeel tekort natuurlijk (was m'n eerste keer dus ik wist niet beter). Daarna stond ik standby op de volgende vlucht. Dat is wel kut, want dan moet je hopen op no-shows op die vlucht. Destijds had ik mazzel en had de allerlaatste stoel... sindsdien wil ik minimaal 2,5 of 3 uur overstaptijd.

Zeker 'overstap' luchthavens zoals EWR, MSP of JFK kan het zomaar 2 tot 3 uur wachten zijn. Terwijl ik een keer in SFO binnen 10 minuten er doorheen was.. maar toen hoefde ik niet over te stappen.
Je moet een beetje mazzel hebben. Als er net een vliegtuig vóór je is geland, dan staan er zomaar 500 mensen voor drie van die poorten... :X :X
Het is de vlucht via dublin geworden. Uiteindelijk €100 duurder doordat budgetair er nog eens €25 aan administratiekosten bovenop gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vluchten boeken met American, als ik de site op het Nederlands heb staan krijg ik 1300 euro, zet ik de site nu naar het land van de bestemming dan krijg ik 730 euro. Exact dezelfde vluchten. Iemand zo weleens tickets geboekt? Gaat om een vlucht naar Zuid-Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Sandyman538 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Ik las een tip om te vliegen vanaf Groningen, wat door iemand anders juist als ridicule oplossing werd bestempeld en dat je dan beter met de auto kon gaan rijden. Die besparing was dus vliegen vanaf Groningen en niet rijden vanaf je huis naar Kopenhagen ;)
Ik ben vorige week vanaf EHV gevlogen met een LCC (alleen handbagage, half uurtje voor vertrek aanwezig). In totaal ben ik aan reistijd 2 uur kwijt geweest. Dat rij ik ook elke dag woon-werk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM faseert dit jaar nog 2 A330-200's uit:

KLM blijft investeren in Airbus-vloot
AMSTELVEEN – Ondanks een krimpende Airbus-vloot blijft KLM geld steken in het vernieuwen van de interieurs van de A330. "Deze winter zijn we begonnen met de verbouwing van de A330-200’s", zegt topman Pieter Elbers in gesprek met Luchtvaartnieuws Magazine.

KLM beschikt op dit moment over vijf A330-300's en acht kleinere A330-200's. In 2016 werd afscheid genomen van vier A330-200's, die retour gingen richting leasemaatschappijen ILFC en AerCap en tegenwoordig voor het Pakistaanse Shaheen Air vliegen. "Dit jaar verlaten nog eens twee A330-200’s de vloot", zegt Elbers.

In de A330-200's die overblijven wordt het aantal stoelen in de World Business Class teruggebracht naar 18. Daardoor kunnen er in Economy 25 stoelen extra worden bijgeplaatst. Tevens wordt de Economy Class voorzien van nieuw inflight entertainment. "In de winter van 2017/2018 installeren we de nieuwe World Business Class-stoelen. Dat worden dezelfde full flat Recaro-stoelen als in de Boeing 747-400", aldus de KLM-topman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Recaro :? De WBC stoelen worden door B/E Aerospace gemaakt. Recaro maakt de Y stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:47:
Recaro :? De WBC stoelen worden door B/E Aerospace gemaakt. Recaro maakt de Y stoelen.
Zal wel een tikfout zijn. Ik snap alleen niet dat ze zeggen dat ze deze winter al begonnen zijn; naar mijn weten is dat namelijk niet zo. Maar ik kan het uiteraard fout hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

euh nee, winter 2017/2018 staat er dus eind dit jaar en volgend jaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 15-01-2017 22:16 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mrsar schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:16:
euh nee, winter 2017/2018 staat er dus eind dit jaar en volgend jaar ;)
"Deze winter zijn we begonnen met de verbouwing van de A330-200’s", zegt topman Pieter Elbers in gesprek met Luchtvaartnieuws Magazine.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

haha bij mij was juist het 2017/2018 blijven hangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:10

Grouchy

meep meep

icecreamfarmer schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:46:
Als je nog niet eerder in de USA bent geweest zou ik het niet doen.
De procedure bij aankomst: Je moet eerst door immigratie en dat kan een tijd duren. Daarna je baggage ophalen, daarna door CBP en je bagagge opnieuw droppen en opnieuw door security om vervolgens richting je gate te gaan (waar je ook 15 minuten van te voren aanwezig moet zijn).

Alleen als je Global entry hebt en geen ruimbaggage ben je binnen 5-10 minuten (MSP, ATL etc) er doorheen. Met ruimbaggage kan het 40-50 minuten duren.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bij een ongeluk met een vrachtvliegtuig in Kirgizië zijn zeker 35 mensen om het leven gekomen, meldt de Kirgizische regering maandag. Het vliegtuig stortte neer in de buurt van de luchthaven Manas.

Reddingswerkers hebben het lichaam van de piloot en van vijftien mensen inmiddels geborgen. De Boeing 747-400 kwam terecht op tenminste vijftien huizen, meldt het Kyrgizische ministerie van Volksgezondheid.

Vice-premier Muhammetkaly Abulgaziyev vertelt aan lokaal persagentschap Akipress dat vier mensen aan boord van het vliegtuig zijn overleden en de overige 31 overledenen inwoners zijn van het dorpje Dacha-Suu.

Volgens eerste berichten was het toestel van de Turkse luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines. Die maatschappij zegt echter tegen Reuters dat het verongelukte toestel eigendom was van de eveneens Turkse cargomaatschappij ACT Airlines.

Het vliegtuig had een tussenlanding moeten maken bij Manas, vlakbij hoofdstad Bishkek. Het toestel was op weg van Hong Kong naar Istanbul. Volgens de lokale luchtverkeersleiding belemmerde slecht zicht door dichte mist de tussenlanding.

Akipress meldt dat het gebied waar brokstukken liggen zo'n 355 bij 75 meter is.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...-kirgizie.html?redirect=1

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C2QwZtyXUAA_91j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://data.zanoza.kg/image/big/2017-01-16_09-36-22_272269.jpg

Zou gaan om TC-MCL, een 14 jaar oude 747-400 (msn 32897, first flight 13 januari 2003), oorspronkelijk geleverd aan Singapore Airlines Cargo (9V-SFL) en verkocht in mei 2015.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/1/9/3/4125391.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 16-01-2017 07:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Atlas schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:05:
Hmpf, ik kan geen stoel reserveren van MEX naar SPL met klm voor donderdag :/ Dat wordt vrees ik heel erg kut zitten. Fijn jongens...
Ook last van gehad, Facebook did the trick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48
Wat is de strategy van KLM om het aantal WBC stoelen terug te brengen ten gunste van de Economy stoelen?
Gaan ze de A330's inzetten op long-haul vluchten die voornamelijk naar vakantie bestemmingen gaan? (Havana, Sint Maarten, Antillen, Miami)
KLM is al krap bemeten met Business Class als je kijkt naar de andere carriers. Dacht altijd dat Business Class de winstmaker is, en economy alleen voor de vulling (20% maakt je 80% winst, en 80% je 20% regel).

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Business Class is zeker een winstmaker, maar dan moet 'ie niet half leeg zijn natuurlijk; dan had je die ruimte beter als economy kunnen verkopen. Zeker als je vervolgens economy moest overboeken en een zooi IDB compensaties moest geven.

Beste kans overigens ook dat de A332 C gedeeltelijk leeg blijft omdat mensen die zelf betalen voor business niet voor die oude meuk willen betalen en dan liever Y+ vliegen. Daar zou ik onder vallen iig.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

wildhagen schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:11:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Zou gaan om TC-MCL, een 14 jaar oude 747-400 (msn 32897, first flight 13 januari 2003), oorspronkelijk geleverd aan Singapore Airlines Cargo (9V-SFL) en verkocht in mei 2015.

[afbeelding]
Hier ook meer informatie bij The Aviation Herald:
http://avherald.com/h?article=4a38d07d

Go around op lage hoogte, niet meer kunnen klimmen (tegen het hek van het vliegveld geknald), 1100m na de runway (ten westen van de runway) terecht gekomen in een paar huizen in het aangrenzende dorpje, waar het 30 van de 43 huizen verwoest heeft :(.

[ Voor 14% gewijzigd door Garyu op 16-01-2017 09:45 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

In december zat business klm naar en van Havana niet echt vol nee, heen 70% en terug 20%, ik had dan wel specifieke data maar op die data was eco 1100 euro en business 1500 euro

[ Voor 33% gewijzigd door mrsar op 16-01-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat kunnen ze IMO veel beter verkopen als ze dat aangeven. Ik denk dat voor een prijsverschil van 400 euro er best veel mensen over te halen zijn, maar dat het gros niet eens weet dat 't verschil soms zo klein is en niet eens kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

CyBeR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:46:
Dat kunnen ze IMO veel beter verkopen als ze dat aangeven. Ik denk dat voor een prijsverschil van 400 euro er best veel mensen over te halen zijn, maar dat het gros niet eens weet dat 't verschil soms zo klein is.
Dat geloof ik wel ja, maar is wel apart dat je met maar paar mensen voorin zit :P was wel relaxt dat ik zowel heen als terug niemand naast me had :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:11:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Fucking hell; dit is niet het nieuws waarmee je op Blue Monday wil wakker worden.

Toen ik dit doorlas kwam mij die registratie bekend voor, en ja hoor; die kist heb ik afgelopen zomer op Schiphol nog vastgelegd...

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7324/28092857231_bcaabf0291_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7342/28092855361_cf2de96683_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7396/28092854111_280f2d1889_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
Stinger_Ventura schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:14:
Wat is de strategy van KLM om het aantal WBC stoelen terug te brengen ten gunste van de Economy stoelen?
Gaan ze de A330's inzetten op long-haul vluchten die voornamelijk naar vakantie bestemmingen gaan? (Havana, Sint Maarten, Antillen, Miami)
KLM is al krap bemeten met Business Class als je kijkt naar de andere carriers. Dacht altijd dat Business Class de winstmaker is, en economy alleen voor de vulling (20% maakt je 80% winst, en 80% je 20% regel).
Ze leveren 212 J stoelen in voor 25 Y; als ze denken dat ze die 25Y beter kunnen verkopen dan 22J dan is de keuze makkelijk.

EDIT: typefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:15:
[...]

Ze leveren 22 J stoelen in voor 25 Y; als ze denken dat ze die 25Y beter kunnen verkopen dan 22J dan is de keuze makkelijk.
Ze leveren 12 C stoelen in voor 25 Y. Als ik even mag gokken gaat de tweede C cabin (rij 6 en 7) eruit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y8XCM1P.png

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:19:
Ze leveren 12 C stoelen in voor 25 Y. Als ik even mag gokken gaat de tweede C cabin (rij 6 en 7) eruit:

[afbeelding]
Typefout.

En dat lijkt mij ook voor de hand liggend inderdaad. Op die 2 rijen J kun je mooi 3 rijen Y (à 8 stoelen per rij) kwijt en je hebt niet meer zo'n sprong nodig wat rij 10 nu heeft wat in totaal 25 extra stoelen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik kom nog niet op 25 trouwens, met of zonder sprong. 2+3+2 + 2x 2+4+2 = 23, en 3x 2-4-2 = 24 stoelen. Zal 't artikel, wat ook de maker van de C stoelen fout had en niet door leek te hebben dat AerCap = ILFC, ook wel fout hebben gehad.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:00:
Ik kom nog niet op 25 trouwens, met of zonder sprong. 2+3+2 + 2x 2+4+2 = 23, en 3x 2-4-2 = 24 stoelen. Zal 't artikel, wat ook de maker van de C stoelen fout had en niet door leek te hebben dat AerCap = ILFC, ook wel fout hebben gehad.
Afbeeldingslocatie: https://www.klm.com/travel/nl_nl/images/klmcom_-Airbus-A330-200-kl332-min_tcm541-224048.png

Haal rij 6 en 7 weg en plaats er 3 rijen van 2-4-2 terug; dat is dus 24 stoelen.
Omdat J dus verdwijnt achter de galley heb je die versmalling niet meer nodig die rij 10 nu heeft (3-3-3).
Dus dat levert je ook een extra stoel op; in totaal 25 stoelen.

Maar wat het nou moet zijn; op Scramble heeft iemand het erover dat aantal economy met 36 stoelen toeneemt (213 naar 249)
In dat geval zou je i.p.v. 2 rijen J zo'n 4 rijen Y moeten terugplaatsen en dan ergens nog 4 stoelen bij moeten verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:16:
[...]

[afbeelding]

Haal rij 6 en 7 weg en plaats er 3 rijen van 2-4-2 terug; dat is dus 24 stoelen.
Omdat J dus verdwijnt achter de galley heb je die versmalling niet meer nodig die rij 10 nu heeft (3-3-3).
Dus dat levert je ook een extra stoel op; in totaal 25 stoelen.
Nee, want 't is geen 3-3-3. Het is 2-4-2 :) Er is geen manier om op 25 uit te komen daarmee.
Maar wat het nou moet zijn; op Scramble heeft iemand het erover dat aantal economy met 36 stoelen toeneemt (213 naar 249)
In dat geval zou je i.p.v. 2 rijen J zo'n 4 rijen Y moeten terugplaatsen en dan ergens nog 4 stoelen bij moeten verzinnen.
Daar gaat iemand er van uit dat 't hele ding naar 3-3-3 omgezet wordt denk ik. 4 rijen 3-3-3 = 36.

Ik denk zelf dat dat geen optie is trouwens, volgens mij heeft niemand 3-3-3 in een A330.

Edit: naar het schijnt bestaat dat wel maar is 't zo oncomfortabel dat 't niet echt meer gedaan wordt. Ik zie KLM dat ook niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:47:
[...]
Ik denk zelf dat dat geen optie is trouwens, volgens mij heeft niemand 3-3-3 in een A330.
Eentje moet de eerste zijn en het lijkt me wel een typische KLM-actie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Air Transat blijkt 't te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:47:
Nee, want 't is geen 3-3-3. Het is 2-4-2 :) Er is geen manier om op 25 uit te komen daarmee.
Dit bedoel ik; haal de 2 rijen van J-stoelen weg (totaal business dus van 30 naar 18; reductie van 12 stoelen) en plaats daar 3 rijen van 2-4-2 stoelen voor terug (totaal dus 24 stoelen).
En bij de oude rij 10 kan in het midden dus nog een extra stoel bij wat totaal op 25 stoelen brengt; het aantal dat er volgens Luchtvaartnieuws in economy bijkomt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cMvwjS0.png

Gaan er echter in totaal 36Y bij komen dan zou je er nog een rij van 3-4-3 bij moeten plaatsen wat totaal op 33 brengt alleen kom je dan nog 3 stoelen tekort. Die zouden ze dan elders in het toestel moeten proppen (misschien passen er achterin bij de middenrij nog 3 extra)
CyBeR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:57:
Air Transat blijkt 't te hebben.

Edit: naar het schijnt bestaat dat wel maar is 't zo oncomfortabel dat 't niet echt meer gedaan wordt. Ik zie KLM dat ook niet doen.
Air Transat, AirAsia X, Philippine Airlines, Cebu Pacific en meer.
Vrij recentelijk nog.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 16-01-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Dit bedoel ik; haal de 2 rijen van J-stoelen weg (totaal business dus van 30 naar 18; reductie van 12 stoelen) en plaats daar 3 rijen van 2-4-2 stoelen voor terug (totaal dus 24 stoelen).
En bij de oude rij 10 kan in het midden dus nog een extra stoel bij wat totaal op 25 stoelen brengt; het aantal dat er volgens Luchtvaartnieuws in economy bijkomt.
Ah, natuurlijk. Die extra stoel die er bij de rij die er al is bij kan had ik steeds niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Lijkt me idd wel een actie voor KLM, 3-3-3 in een A330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik denk dat niet. De enigen die dat doen zijn LCCs en chartertoko's (en Transat wat een beetje onder die eerste categorie valt). Dat is niet waar KLM mee concurreert. Dat kunnen ze niet en dat weten ze.

Als dat artikel dan ook daadwerkelijk klopt met 25 Y stoelen dan is dat met het correcte rekenwerk ook meteen duidelijk dat 't inderdaad om drie rijen 2-4-2 gaat.

Ik vraag me meer af of ze die uitbreiding op dezelfde manier doen als de 747 of als de 777: alleen new WBC (en die drie extra rijen) of ook meteen heel de Y cabine refitten? Gezien het betrekkelijk korte leven wat de A330 beschoren is zou ik dat eerste vermoeden.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Spotter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:48:
[...]

Ook last van gehad, Facebook did the trick!
Had ik ook geprobeerd maar daar zeggen ze dat ze niets voor me kunnen doen :/
Had jij het ook op deze exacte vlucht?

[ Voor 7% gewijzigd door Atlas op 16-01-2017 15:12 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ugh Cebu pacific, daar heb ik ingezeten,compleet klem :P waren een hoop stoelen in ieder geval en was blij dat de vlucht maar iets van een uurtje was (eilandje hoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:15:
[...]

Toen ik dit doorlas kwam mij die registratie bekend voor, en ja hoor; die kist heb ik afgelopen zomer op Schiphol nog vastgelegd...

[afbeelding]Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
Iets recenter was hij ook nog in NL te zien, namelijk 5 dagen geleden (11 januari) nog op Maastricht Aachen Airport.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/ACT_Airlines_Boeing_747-412F_%28TC-MCL%29_11_January_2017.jpg/1920px-ACT_Airlines_Boeing_747-412F_%28TC-MCL%29_11_January_2017.jpg

Zal dan een van de laatste spottersfoto's zijn van het toestel voor zijn crash gok ik...

Dodental is inmiddles overigens opgelopen van 35 naar 37, en over de oorzaak is blijkbaar nog niks duidelijk aldus http://www.luchtvaartnieu...sh-boeing-747-in-kirgizie tenminste...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
KLM-vlucht keert om

Heel apart. Vlucht KL565 AMS-NBO is boven Caïro omgedraaid wegens 'technische problemen'. Zouden ze dan helemaal terugvliegen naar Schiphol?

FR24: https://www.flightradar24.com/KLM565/c2f06ec

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Misschien rare vraag maar heeft een KLM Cityhopper Embraer 175 ander stoelen dan de KLM Cityhopper Embraer 190? Vorige week OSL-AMS in een 175 gedaan maar voor mijn gevoel was de stoel echt een plank, de 190 die ik op dit traject tot nu toe heb gehad m.i. is veel comfortabeler (volgens SeatGuru ook een inch meer pitch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

alexbl69 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:01:
KLM-vlucht keert om

Heel apart. Vlucht KL565 AMS-NBO is boven Caïro omgedraaid wegens 'technische problemen'. Zouden ze dan helemaal terugvliegen naar Schiphol?

FR24: https://www.flightradar24.com/KLM565/c2f06ec
Meestal proberen ze met technische problemen weer op de thuisbasis te komen en ze waren net halverwege, dus dat is geen probleem zolang de problemen de luchtwaardigheid niet (teveel) aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:34:
[...]

Meestal proberen ze met technische problemen weer op de thuisbasis te komen en ze waren net halverwege, dus dat is geen probleem zolang de problemen de luchtwaardigheid niet (teveel) aantasten.
Als passagier zou ik die paar uur terug naar Amsterdam niet meer lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

groggy schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:35:
[...]
Fijn is inderdaad anders, maar als ze ook maar denken dat verder (of terug) vliegen niet verantwoord is, zoeken ze de dichtstbijzijnde redelijke luchthaven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:21

JRR

Gaat niet echt lekker met de 74'tjes van de KLM de afgelopen dagen....

Eerst de vlucht naar LAX die uitwijkt naar ORD. Dit weekend de vlucht uit PBM met een vermoedelijke brand in de motor en nu de vlucht naar NBO die rechtsomkeert maakt naar de thuishaven.

Zal wel voor de nodige verwarring in het schema zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
groggy schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:35:
[...]

Voornamelijk omdat Amsterdam niet is waar je wilde zijn. Maar een 744 heeft 4 motoren en kan vliegen op 2 dus daar gaat niet heel rap iets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:19:
[...]
Voornamelijk omdat Amsterdam niet is waar je wilde zijn. Maar een 744 heeft 4 motoren en kan vliegen op 2 dus daar gaat niet heel rap iets mis mee.
Normaal gesproken wel, maar dat gaat niet altijd goed (El Al vlucht 1862).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is natuurlijk net een tikje anders, 2 uitgevallen motoren is wat anders dan 2 afgebroken motoren die de vleugels beschadigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PolarBear schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:23:
Dat is natuurlijk net een tikje anders, 2 uitgevallen motoren is wat anders dan 2 afgebroken motoren die de vleugels beschadigd hebben.
Alles is altijd anders, maar die kist kon toen niet (meer) op twee motoren vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja maar dat lag niet zozeer aan de motoren die er nog aan hingen. Kijk als er zoiets catastrofaals misgaat mat je vliegtuig kan niet veel je nog redden, maar zolang alles er nog aan zit hoef je je niet heel veel zorgen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:04
Freee!! schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:25:
[...]

Alles is altijd anders, maar die kist kon toen niet (meer) op twee motoren vliegen.
Dat kon die nog wel degelijk, alleen hadden ze niet de flaps omlaag moeten doen, waardoor een vleugel veel meer lift produceerde dan de andere. Maar ja hindsight is 20/20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Thijs8472 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:10:
Misschien rare vraag maar heeft een KLM Cityhopper Embraer 175 ander stoelen dan de KLM Cityhopper Embraer 190? Vorige week OSL-AMS in een 175 gedaan maar voor mijn gevoel was de stoel echt een plank, de 190 die ik op dit traject tot nu toe heb gehad m.i. is veel comfortabeler (volgens SeatGuru ook een inch meer pitch).
Heb de E175 nog niet gehad. Maar die e190 heeft inderdaad fijne stoelen. Ik ga er vanuit dat die E175 stoelen dan die nieuwe stoelen zijn (die ook in de laatste F70 zitten). Dat is keiharde meuk inderdaad. Zijn wat dunner, maar qua zit niks.

En op soortgelijke stoelen zit je dus ook in de 777 10 uur lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
JRR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:09:
Gaat niet echt lekker met de 74'tjes van de KLM de afgelopen dagen....

Eerst de vlucht naar LAX die uitwijkt naar ORD. Dit weekend de vlucht uit PBM met een vermoedelijke brand in de motor brandalarm in de voorste vrachtruimte en nu de vlucht naar NBO die rechtsomkeert maakt naar de thuishaven.

Zal wel voor de nodige verwarring in het schema zorgen.
:)

Onze 747 vlucht gisteren verliep zonder problemen. We vertrokken weliswaar iets later omdat de vrachtafhandelaars op Schiphol over het platform glibberden, maar dat is in de vlucht ergens ingehaald want de landing was gewoon op tijd...

[ Voor 19% gewijzigd door Hmmbob op 16-01-2017 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jeremy Clarkson stem: "Get out of the way"

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2017/1/16/840467.jpg

De eerste reguliere A380 lijndienst naar Zuid-Amerika: São Paulo (uiteraard door Emirates)

Emirates als eerste met A380 naar Zuid-Amerika
Emirates upgrade vanaf 26 maart de route Dubai – Sao Paulo met een dagelijkse Airbus A380 vlucht. Het is de eerste geplande commerciële luchtverbinding met Zuid-Amerika. Emirates vliegt nu nog met een Boeing 777-300ER op de route.

10 jaar
De maatschappij markeert haar tienjarig jubileum in de Braziliaanse markt. Sinds oktober 2007 vliegt de maatschappij naar Sao Paulo. Destijds was de route bijzonder omdat het de eerste rechtstreekse verbinding was tussen Zuid-Amerika en het Midden-Oosten. In 2012 werd ook een route naar Rio de Janeiro toegevoegd.

Op 14 november 2015 kwam Emirates al eens eenmalig met de A380 naar de stad.

A380-ready
De luchthaven van Sao Paulo is aangepast om de A380 te kunnen ontvangen. Luchthavendirecteur Gustavo Figueiredo zegt verheugd te zijn dat Emirates de luchthaven heeft gekozen als eerste A380-bestemming in Zuid-Amerika.

Drieklassen
Door de inzet van de superjumbo groeit de wekelijkse capaciteit met 959 stoelen in beide richtingen. Op de route wordt de drieklassen-A380 van de maatschappij ingezet.

Vlucht EK261 vertrekt dagelijks 08:35 uur lokale tijd vanuit Dubai en arriveert 16:30 in Sao Paulo. De terugvlucht vertrekt om 01:25 uur en land 22:55 uur lokale tijd in Dubai.
Een eerder bezoek van de Emirates A380 aan de stad:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/5/14/718858.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
Piet91 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 01:08:
Jeremy Clarkson stem: "Get out of the way"

[afbeelding]
Mooi gezicht, die past er bijna onderdoor!

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

LordSinclair schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:43:
[...]

Mooi gezicht, die past er bijna onderdoor!
Als die 747 een peut gas geeft dan wordt ie zo de motor ingezogen volgens mij :D

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
PWM schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:38:
[...]
Heb de E175 nog niet gehad. Maar die e190 heeft inderdaad fijne stoelen. Ik ga er vanuit dat die E175 stoelen dan die nieuwe stoelen zijn (die ook in de laatste F70 zitten). Dat is keiharde meuk inderdaad. Zijn wat dunner, maar qua zit niks.

En op soortgelijke stoelen zit je dus ook in de 777 10 uur lang ;)
Dank, van de 737, 175 en 190 op dat traject is de laatste inderdaad wel mijn favoriet, gelukkig hoef ik nooit zo ver dus een uur of 2 van die harde stoelen overleven is wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vanochtend wakker geworden op de terminal in het Mercure. Gimlachend het nieuws van de stroomuitval gelezen. Dat had ik anders nooit gered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De zoektocht naar MH370 is vandaag officieel gestaakt, bekend gemaakt in een gezamenlijk statement van Maleisië, Australië en China:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C2WnLTLXgAAamHL.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:35:
Vanochtend wakker geworden op de terminal in het Mercure. Gimlachend het nieuws van de stroomuitval gelezen. Dat had ik anders nooit gered.
Zoiets hadden wij zondagmorgen: er werd weer voldoende sneeuw en gladheid verwacht dat wij ervoor kozen om zaterdag al (in Hoofddorp) in een hotel te kruipen om sowieso op tijd te zijn voor de vlucht. Goede keuze, want ondanks dat het spekglad was in Brabant hadden we toch een relaxte ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb dat nog een stapje verder getrokken en heb in 't centrum van Amsterdam een huis gekocht. Zo ben ik altijd in de buurt van Schiphol.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 17-01-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Piet91 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:40:
De zoektocht naar MH370 is vandaag officieel gestaakt, bekend gemaakt in een gezamenlijk statement van Maleisië, Australië en China:

[afbeelding]
Begrijpelijk, maar blijf het vreemd vinden soms dat we wel kunnen zien vanuit de ruimte wat Putin op zijn brood heeft als ontbijt, maar een vliegtuig kunnen we niet lokaliseren.. Snap ook wel dat men niet weet waar te zoeken natuurlijk.

Maar goed, een flinke actie iig, en er zal ooit wel eens wat opduiken vermoed ik hopelijk dat men dan wel iets kan vinden.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:00
Zijn er eigenlijk soortgelijke gevallen in de laatste 30 jaar bijvoorbeeld?

Achter AF 447 hebben ze ook een hele tijd zitten zoeken (bijna 2 jaar), maar die is uiteindelijk wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

SanderH_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:13:

Achter AF 447 hebben ze ook een hele tijd zitten zoeken (bijna 2 jaar), maar die is uiteindelijk wel gevonden.
Maar die lag dan ook nog min of meer op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SanderH_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:13:
Ja hoor, best wat crashes/verdwijningen waarvan het wrak (nog) nooit is gelokaliseerd.

Paar voorbeeldjes:

- Wikipedia: LIAT Flight 319 (3 augustus 1986)
- Wikipedia: Pakistan International Airlines Flight 404 (25 augustus 1989)
- Wikipedia: 2016 Indian Air Force An-32 disappearance (22 juli 2016)

Aardig lijstje: Wikipedia: List of missing aircraft

Neem bijvoorbeeld ook Wikipedia: Eastern Air Lines Flight 980. Deze 727 crashede op 1 januari 1985, maar is pas op 4 juni 2016 gelokaliseerd, dus pas 31 jaar later (hoewel in 2006 al wel enkele kleinere sporen gevonden waren).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Deze is ook vrij opvallend: Wikipedia: 2003 Boeing 727-223 disappearance

Boeing 727… die is gestolen en nooit meer teruggevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:23:
[...]
Ja hoor, best wat crashes/verdwijningen waarvan het wrak (nog) nooit is gelokaliseerd.

Paar voorbeeldjes:

- Wikipedia: LIAT Flight 319 (3 augustus 1986)
- Wikipedia: Pakistan International Airlines Flight 404 (25 augustus 1989)
- Wikipedia: 2016 Indian Air Force An-32 disappearance (22 juli 2016)

Aardig lijstje: Wikipedia: List of missing aircraft

Neem bijvoorbeeld ook Wikipedia: Eastern Air Lines Flight 980. Deze 727 crashede op 1 januari 1985, maar is pas op 4 juni 2016 gelokaliseerd, dus pas 31 jaar later (hoewel in 2006 al wel enkele kleinere sporen gevonden waren).
"Leuk" lijstje, je hebt die grens van 30 jaar wel een beetje ruim genomen. En die laatste was vrij vlot gelocaliseerd, alleen ondervond de berging wat moeilijkheden door de sneeuw ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Van die laatste was afaik het probleem dat de FDR/CVR pas afgelopen jaar gevonden zijn, niet zozeer dat het wrak kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:50:
Van die laatste was afaik het probleem dat de FDR/CVR pas afgelopen jaar gevonden zijn, niet zozeer dat het wrak kwijt was.
Precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lufthansa en Etihad Airways voeren gesprekken over een mogelijke fusie van beide luchtvaartmaatschappijen. Dat meldt persbureau Reuters op basis van een bericht in de Italiaanse krant Il Messaggero. Etihad zou een aandeel van dertig tot veertig procent in Lufthansa willen nemen.

In een tweede stap zouden Etihad en Lufthansa willen kijken naar een volledige fusie. Beide partijen zouden snel rond de tafel willen gaan zitten om de onderhandelingen te versnellen.

Hoe concreet de berichten zijn valt nog te bezien. Een woordvoerder van Lufthansa zei niet te willen reageren op “speculaties”. Beurshandelaren reageren vooralsnog enthousiast op het mediabericht. Het aandeel Lufthansa stond dinsdag rond 12.30 uur op een winst van bijna zes procent.

In december lekte al uit dat Etihad zou azen op een aandeel in Lufthansa. Daarmee zou de Golfcarrier haar aanwezigheid op de Duitse markt verder versterken. Nu al bezit de maatschappij uit Abu Dhabi een belang van bijna dertig procent in de noodlijdende Duitse airline airberlin.

Wanneer Etihad een belang neemt in Lufthansa zal airberlin mogelijk helemaal in de grote concurrent opgaan. De overname zal vermoedelijk ook gevolgen hebben voor het eveneens worstelende Alitalia, waarin Etihad een aandeel van 49 procent bezit.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...fusie-lufthansa-en-etihad

Als dat (de volledige fusie) doorgaat, hebben we volgens mij meteen één van de grootste luchtvaartmaatschappijen van de wereld te pakken, met in totaal 396 toestellen en nog eens 364 orders. En dan tel ik alleen LH en EY zelf nog maar mee, zonder hun dochtermaatschappijen als EuroWings, GermanWings, Airberlin, Swiss, Austrain Airlines, Brussels Airlines etc.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 17 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek