Sometimes you need to plan for coincidence
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2017 23:35 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nope. 'First port of entry' zoals dat heet.BounceCloud schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:23:
Vlieg vrijdag AMS - MIA met een tussenstop op SFB (Orlando Sanford). Collega beweert dat je op SFB de 787 moet verlaten, douane molen door en dan vervolgens weer boarden om SFB - MIA te vliegen. Alles roept in mij: broodje aap, maar vraag het voor de zekerheid toch maar even: douane molen hoeft toch pas op MIA?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
AMS: 63,6 miljoen, +9%
EIN: 4,7 miljoen +9,3%
RTM: 1,6 miljoen +/-%
Cijfers zijn nog voorlopig. Maar zou Schiphol EU no. 3 maken qua passagier en no.1 qua aantal vliegbewegingen. Alleen Heathrow en Charles de Gaulle moet Schiphol voor laten gaan, Frankfurt wordt gepasseerd. Indrukwekkend.
Yep. En als je mazzel hebt mag je zelf je baggage op een andere band zettenBorromini schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:48:
[...]
Nope. 'First port of entry' zoals dat heet.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat is toch standaard,rare Amerikanen, of ga ik gewoon altijd via de verkeerde luchthavensChief schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:32:
[...]
Yep. En als je mazzel hebt mag je zelf je baggage op een andere band zetten
moest trouwens even flink nadenken hoe je direct op Orlando ging maar dat is natuurlijk Tui,vind een overstap van een uur,dat is niet veel maar internationale aankomst ken ik Orlando niet,alleen nationaal dus geen idee hoelang de douane daar gemiddeld duurt
[ Voor 30% gewijzigd door mrsar op 10-01-2017 09:43 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik ben benieuwd hoeveel passagiers LHR en FRA hebben verwerkt. Ik ben echter bang dat Schiphol in absolute aantallen nog achterblijft. Maargoed, dan nog doet Schiphol het natuurlijk niet slechtBartjeee schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:24:
Ik las dat Schiphol record cijfers neergezet heeft over 2016, qua passagier aantallen en aantal vlieg bewegingen.
AMS: 63,6 miljoen, +9%
EIN: 4,7 miljoen +9,3%
RTM: 1,6 miljoen +/-%
Cijfers zijn nog voorlopig. Maar zou Schiphol EU no. 3 maken qua passagier en no.1 qua aantal vliegbewegingen. Alleen Heathrow en Charles de Gaulle moet Schiphol voor laten gaan, Frankfurt wordt gepasseerd. Indrukwekkend.
SFB is ook nog 's niet MCO -- Orlando's grotere vliegveld. 't zal waarschijnlijk vrij rap gaan.mrsar schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:33:
[...]
Dat is toch standaard,rare Amerikanen, of ga ik gewoon altijd via de verkeerde luchthavens
moest trouwens even flink nadenken hoe je direct op Orlando ging maar dat is natuurlijk Tui,vind een overstap van een uur,dat is niet veel maar internationale aankomst ken ik Orlando niet,alleen nationaal dus geen idee hoelang de douane daar gemiddeld duurt
Anders wordt het voor TUI toch ook een lange bedoening? Moet alles voor MIA eruit getrapt worden, door de douane heen en dan weer boarden. Staat zo'n toestel ook lang nodeloos aan de gate. Staat overigens geen tijden bij, alleen hoelaat ik in MIA aankom.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
maar zover ik kan vinden zal je eruit moeten :
Als het de eerste keer is dat je in Amerika landt moet je eruit, daar ga je dan door Immigrations, dat is dan je POE (Point of Entry). zoals eerder verteld
wat ze doen is vliegen AMS-SFB (orlando eruit, mia eruit voor douane,weer vullen met MIA en de passagiers sfb-ams (geen vaste plekken) , vliegen naar MIA=> MIA eruit,en de passagiers van mia naar AMS erbij en terug naar AMS
[ Voor 89% gewijzigd door mrsar op 10-01-2017 11:01 ]
Vorige maand route AMS - SFB - MIA met Tui gevlogen. Op SFB moet het hele vliegtuig leeg inclusief crew met bagage. Hier krijgen de pasagiers met MIA als eindbestemming met voorrang het vliegtuig te verlaten om door de douane te gaan en het is volgens mij enige aankomende/ vertrekkende vlucht op dit kleine vliegveld (Snel zijn ze niet, stond als 6e in de rij en heb een dik kwartier moeten wachten).Daarna inderdaad koffer halen, 100 meter buitenom naar vertrekhal en weer opnieuw inchecken / veiligheidscontrole.BounceCloud schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:35:
Maar het is AMS - SFB - MIA met hetzelfde toestel (787 TUI). Dus geen overstap. Staat wel in de reisbescheiden dat je verzocht kan worden het toestel te verlaten. Maar toen ik naar Curaçao vloog, was het AMS - AUA - CUR, stond hetzelfde in de tickets en kon je gewoon blijven zitten.
Anders wordt het voor TUI toch ook een lange bedoening? Moet alles voor MIA eruit getrapt worden, door de douane heen en dan weer boarden. Staat zo'n toestel ook lang nodeloos aan de gate. Staat overigens geen tijden bij, alleen hoelaat ik in MIA aankom.
Bij jou staan Amerikanen erom bekend om alles niet nodeloos moeilijk te maken? Want de werkelijkheid is dat Amerikanen altijd alles tot in den treure nodeloos moeilijk maken.BounceCloud schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:35:
Anders wordt het voor TUI toch ook een lange bedoening? Moet alles voor MIA eruit getrapt worden, door de douane heen en dan weer boarden. Staat zo'n toestel ook lang nodeloos aan de gate.
Amerikanen - Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.CyBeR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:42:
[...]
Bij jou staan Amerikanen erom bekend om alles niet nodeloos moeilijk te maken? Want de werkelijkheid is dat Amerikanen altijd alles tot in den treure nodeloos moeilijk maken.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Wisten ze niet.mrsar schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:55:
maar...bel anders even Tui?
maar zover ik kan vinden zal je eruit moeten :

Dank. Heerlijk om even de benen te strekken, maar verbazend is het wel. Ze maken het bepaald niet makkelijkHugo159 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:01:
[...]
Vorige maand route AMS - SFB - MIA met Tui gevlogen. Op SFB moet het hele vliegtuig leeg inclusief crew met bagage. Hier krijgen de pasagiers met MIA als eindbestemming met voorrang het vliegtuig te verlaten om door de douane te gaan en het is volgens mij enige aankomende/ vertrekkende vlucht op dit kleine vliegveld (Snel zijn ze niet, stond als 6e in de rij en heb een dik kwartier moeten wachten).Daarna inderdaad koffer halen, 100 meter buitenom naar vertrekhal en weer opnieuw inchecken / veiligheidscontrole.
Moet je op MIA ook weer in de rij staan, of is daar een soort van fast-clearance?
Het is vakantie, dus maakt allemaal niet uit. Maar ben gewoon benieuwd hoe zoiets gaat.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Ben je ook in Arabische landen geweest of is het echt puur op uiterlijk gebaseerd?Falastine schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:32:
Ik heb de vlucht ook gemaakt ( Arabisch uiterlijk) Moest er in Orlando uit en weer door de douane om richting mijn eindbestemming te mogen. Nou zou dit normaal volgens de mensen van TUI 15 tot 30 min duren maar ze hadden niet op mij gerekend. Daardoor duurde het ruim 2,5 uur. Ik werd door zoveel verschillende mensen ondervraagd dat het hele vliegtuig op mij moest wachten. Kreeg wel een leuk applausje toen ik weer het vliegtuig in kwam richting Miami.
Nope ik kom enkel in Zuid Amerika en Azie vooral. Ben docent dus ik reis extreem veel elke schoolvakantie maak ik wel een verre reis. Maar ik ben nu 5x in de VS geweest en altijd moet ik wel weer een hokje in en allerlei vragen beantwoorden het is ook geen toeval meer. De 1e keer ben je een uurtje kwijt de andere keer 2,5 uur. Dat was dan wel toevallig met de aanslagen toen in Brussel. Ik werd in Brussel ook al uit de rij gehaald door Amerikaanse beambten die mij in Brussel al allerlei vragen stelde. En 10 uur later wederom maar toen in Orlando.upclocker schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:43:
[...]
Ben je ook in Arabische landen geweest of is het echt puur op uiterlijk gebaseerd?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Nee want op je ETSA kun je dat aangeven als je op zo een lijst staat en dat geven ze dan ook aan. Mijn naam staat op geen enkele lijst haha. Maar ik beantwoord netjes de vragen en weer standaard ook dat ik er toch wel uit moet en ik lig er eigenlijk niet meer wakker van moet ik eerlijk zeggen. Het is hooguit vervelend voor de mensen die op mij moeten wachten in het vliegtuig om verder te kunnen naar onze eindbestemming.Garyu schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:08:
Het kan ook zijn dat je naam tot op bepaalde hoogte matcht met de naam van een gezochte terrorismeverdachte. Aangezien schrijfwijzen in verschillende schriften een beetje van elkaar afwijken, heb je al een flinke kans dat je op de "zwarte lijst" voorkomt als je naam ca. een 90% match vertoont. Tel daarbij op een arabisch uiterlijk en je hebt de jackpot te pakken. Maar inderdaad, geen racial profiling hoor!
Ah dat is wel erg vervelend dan. Pure discriminatie dus. Persoonlijk vind ik dat de Amerikanen op de zelfde manier behandeld moeten worden als ze de EU binnen komen als dat wij bij hen moeten ondergaan. Ben zo klaar met die arrogante houding van de USA altijd.Falastine schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:05:
[...]
Nope ik kom enkel in Zuid Amerika en Azie vooral. Ben docent dus ik reis extreem veel elke schoolvakantie maak ik wel een verre reis. Maar ik ben nu 5x in de VS geweest en altijd moet ik wel weer een hokje in en allerlei vragen beantwoorden het is ook geen toeval meer. De 1e keer ben je een uurtje kwijt de andere keer 2,5 uur. Dat was dan wel toevallig met de aanslagen toen in Brussel. Ik werd in Brussel ook al uit de rij gehaald door Amerikaanse beambten die mij in Brussel al allerlei vragen stelde. En 10 uur later wederom maar toen in Orlando.
Knap dat je er zo mee om weet te gaan... Kan me voorstellen dat er mensen zijn die nu -tig uur in een vliegtuig iets minder begripvol reageren als ze voor de zoveelste keer de sjaak zijn.Falastine schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Nee want op je ETSA kun je dat aangeven als je op zo een lijst staat en dat geven ze dan ook aan. Mijn naam staat op geen enkele lijst haha. Maar ik beantwoord netjes de vragen en weer standaard ook dat ik er toch wel uit moet en ik lig er eigenlijk niet meer wakker van moet ik eerlijk zeggen. Het is hooguit vervelend voor de mensen die op mij moeten wachten in het vliegtuig om verder te kunnen naar onze eindbestemming.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Yep. Amerikanen mogen wmb ook vingerafdrukken inleveren als ze hier aan komen. Liefst met inkt. En dan Canadezen en Mexicanen die willen komen, gewoon lekker door laten.upclocker schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Ah dat is wel erg vervelend dan. Pure discriminatie dus. Persoonlijk vind ik dat de Amerikanen op de zelfde manier behandeld moeten worden als ze de EU binnen komen als dat wij bij hen moeten ondergaan. Ben zo klaar met die arrogante houding van de USA altijd.
op de heenweg zat ik in een 737-7k2 en op terug weg een 8k2.
nu is mijn vraag, zit er veel verschil in deze 2 modellen?
ik ben niet de kleinste, en op de terugweg zat ik aanzienlijk veel comfortabeler dan op de heenweg.
En extra ondervraging als ze bij de grenscontrole/beveiliging werkenCyBeR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:05:
[...]
Yep. Amerikanen mogen wmb ook vingerafdrukken inleveren als ze hier aan komen. Liefst met inkt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Is de indeling van die kisten niet flexibel en dus mogelijk verschillend per airline of zelfs per stuk?GreatMind schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:07:
ik vloog laatst van EIN naar CPH met transavia.
op de heenweg zat ik in een 737-7k2 en op terug weg een 8k2.
nu is mijn vraag, zit er veel verschil in deze 2 modellen?
ik ben niet de kleinste, en op de terugweg zat ik aanzienlijk veel comfortabeler dan op de heenweg.
[ Voor 105% gewijzigd door PWM op 10-01-2017 15:11 ]
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 10-01-2017 17:11 ]

Toch niet slecht voor een vliegmaatschappijen waaraan iedereen een hekel lijkt te hebbenPrijsvechter Ryanair is voor het eerst de
Europese luchtvaartmaatschappij die de meeste passagiers vervoert. Dat blijkt nu Lufthansa bekend heeft gemaakt dat het vorig jaar 110 miljoen passagiers heeft vervoerd.
Lufthansa had de koppositie sinds 2009, toen het Duitse bedrijf Air France-KLM van de eerste plaats verdrong.
Het Ierse Ryanair vervoerde vorig jaar 117 miljoen passagiers; een groei van 15 procent. Voor Lufthansa was de groei beduidend minder: 1,8 procent.
[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 10-01-2017 19:03 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb er geen hekel aan. Ik vind het heerlijk om voor een paar tientjes te mogen vliegen!LordSinclair schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:01:
[afbeelding]
[...]
Toch niet slecht voor een vliegmaatschappijen waaraan iedereen een hekel lijkt te hebben
Dat verbaast me niksBounceCloud schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Wisten ze niet.Ze verwees naar de ticketvoorwaarden.

Airlines

Ik vind het eerder genant dat iedereen er beweert er een hekel aan te hebben maar dat ze er stiekem toch opstappenLordSinclair schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:01:
[afbeelding]
[...]
Toch niet slecht voor een vliegmaatschappijen waaraan iedereen een hekel lijkt te hebben
Het zegt imho meer over het imago dat Ryanair heeft (en cultiveert) - kleine garnaal tegen de grote vissen. Maar dat is al een tijdje niet meer zo.
Het blijft een kl*temaatschappij die zijn werknemers als afval behandelt. Ondertussen loopt O'Leary wel vrolijk te beweren dat de oude garde bij BA stewardess is en hun dochters bij hem... Maar dan hebben die betere genen toch wel een generatie overgeslagen hoor
[ Voor 47% gewijzigd door Borromini op 10-01-2017 20:54 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Behalve bij de 737-900 van de KLM. Die hebben een veel grotere pitch, doordat hij langer is maar er om regelgeving niet meer stoelen in mogenCyBeR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:13:
Een -700 en een -800 verschillen voornamelijk in lengte. Maar dat zegt niks over de hoeveelheid stoelen; dat wordt door de airline bepaald.
Vast niet, kan hij (of zij) dezelfde soort fout met nog veel grotere aantallen herhalenPWM schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:21:
[...]
Behalve bij de 737-900 van de KLM. Die hebben een veel grotere pitch, doordat hij langer is maar er om regelgeving niet meer stoelen in mogenFoutje, bedankt. Zal wel iemand van de afdeling vliegtuig kopen naar kroketten kopen gegaan zijn
Is als de McDonalds. Iedereen zegt er een hekel aan te hebben maar ze draaien prima.LordSinclair schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:01:
En het verbaast me niets. De grootste vloot van Europa, goedkoop en ze vliegen door heel Europa.
Kijk je bijvoorbeeld naar revenue passenger kilometers (RPK) dan staat AF/KLM al jaren bovenaan.
't is maar net wat en hoe je het meet.
En dan gaat Ryanair ook nog dit eeuwenoude vraagstuk oplossen
Ryanair CEO: wij werken met Boeing aan nieuwe 757
Ryanair werkt met Boeing aan de ontwikkeling van een nieuwe 757, zo zegt CEO Michael O’Leary in gesprek met de Britse krant The Times.
“We helpen ze met het ontwerpen van het vliegtuig”, zegt de topman over Boeing. Ryanair wil dat het nieuwe toestel in één keer van Europa naar de Amerikaanse westkust kan vliegen, iets wat de oude 757 niet kon.
Concurrent Norwegian vliegt met grotere Boeing 787’s trans-Atlantisch, maar de aanschaf van die toestellen vindt O’Leary te riskant. Als de Amerikaanse politiek vluchten van Ryanair zou blokkeren, dan heeft de maatschappij er niets meer aan.
De CEO bevestigt met zijn uitspraken eerdere geruchten dat Boeing aan een opvolger voor de 757 werkt. Het is nog onduidelijk of dat vliegtuig een verlengde 737 wordt, of een geheel nieuw ontwerp krijgt.
Omdat de ontwikkeling van een nieuw vliegtuig jaren duurt, is het onwaarschijnlijk dat Ryanair snel met trans-Atlantische vluchten zal beginnen.
Boeing 757
De Boeing 757 is een narrowbody-toestel met een vliegbereik van maximaal 7500 kilometer, waardoor het geschikt is voor intercontinentale vluchten. Tussen 1982 en 2004 zijn er meer dan duizend gebouwd, waarvan de meeste aan Amerikaanse maatschappijen werden geleverd.
Ze komen denk ik nog wel met een constructie waarbij je een route AMS-JFK en LHR-JFK en FRA-JFK gaat krijgen, maar ipv direct naar JFK te vliegen vliegen ze naar een veld in Ierland, hier staat dan een 747 te wachten, daar passen dan alle passagiers van die 3 vluchten in. Dan steekt die 747 de plas over en de passagiers die daaruit kwam die stappen dan in de 3 737's welke dan weer terug vliegen naar FRA, LHR en AMS.Piet91 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:34:
[...]
Is als de McDonalds. Iedereen zegt er een hekel aan te hebben maar ze draaien prima.
En het verbaast me niets. De grootste vloot van Europa, goedkoop en ze vliegen door heel Europa.
Kijk je bijvoorbeeld naar revenue passenger kilometers (RPK) dan staat AF/KLM al jaren bovenaan.
't is maar net wat en hoe je het meet.
En dan gaat Ryanair ook nog dit eeuwenoude vraagstuk oplossen:
Ryanair CEO: wij werken met Boeing aan nieuwe 757
[...]
al hoop ik wel dat er nog een nieuwe 757 komt, mooie kist om te zien.
Waarschijnlijk geen drone, maar een slecht gemonteerde tweedehandse radome:wildhagen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:41:
[...]
Hoe ziet een 737-700 die geramd wordt door een drone eruit? Nou... zo:
[afbeelding]
http://avherald.com/h?article=4a319157On Jan 10th 2017 Mozambique's Civil Aviation Authority reported in a press conference in Maputo that they concluded the radome most probably failed as result of a structural failure caused by air flow pressure, contributing factors probably were a defective installation of the radome and inspection of the ribs. A foreign object damage was ruled out. The CAA added, that the radome had been purchased second hand through an American company supplying aircraft parts and components, the radome was installed on the aircraft during major maintenance in South Africa on Jun 27th 2016.
Be yourself, no matter what they say ...
Bensimpel
Positieve meneer
Het is eerder denk ik dat mensen vaak geen keuze hebben en vaak geen extra overstap willen, voor het laagste bedrag natuurlijk. Dan is Ryanair natuurlijk de beste keus.Borromini schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:51:
[...]
Dat verbaast me niksZelfs als je naar een 'echte' (IATA) airline belt weten ze de helft van de tijd niet wat ze zeggen. Krijg je miep A aan de lijn, die zegt X, bel je een uur later terug, zegt miep B Y. Worden ze nog lastig ook omdat je wil weten waarom hun verhaal afwijkt
![]()
Airlines
[...]
Ik vind het eerder genant dat iedereen er beweert er een hekel aan te hebben maar dat ze er stiekem toch opstappen![]()
Het zegt imho meer over het imago dat Ryanair heeft (en cultiveert) - kleine garnaal tegen de grote vissen. Maar dat is al een tijdje niet meer zo.
Het blijft een kl*temaatschappij die zijn werknemers als afval behandelt. Ondertussen loopt O'Leary wel vrolijk te beweren dat de oude garde bij BA stewardess is en hun dochters bij hem... Maar dan hebben die betere genen toch wel een generatie overgeslagen hoor
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik zeg met enige trots dat ik een hekel heb aan het idee van RyanAir én als gevolg er nog nooit mee gevlogen heb. Zelfs nooit in de verleiding gekomen. Volgens mij pas ik niet eens in hun stoelen.Borromini schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:51:
[...]
Ik vind het eerder genant dat iedereen er beweert er een hekel aan te hebben maar dat ze er stiekem toch opstappen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De laatste keer? Zo vaak storten hun vliegtuigen toch niet neer!?franssie schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:18:
Easyjet is mij altijd prima bevallen. Ryanair vliegt meestal net niet waar ik vertrek of naartoe wil of is duurder dan alternatieven op het moment dat ik op korte termijn moet vliegen. Maar eens ga ik het wel proberen, ben wel nieuwsgierig om eerlijk te zijn (en misschien is dat dan ook wel de laatste keer maar om een oordeel te kunnen vormen lijkt het me leuk).
Ik zou ook best een keer met FR willen vliegen, maar hun bestemmingen zijn niet aantrekelijk voor mij. En ik woon niet in de bueut van EHV, dus dan moet je ook nog een stuk reizen. Naar Dublin hoef ik niet
De stoelen bieden net zo veel beenruimte als de Europese vluchten die ik bij "premium" maatschappijen heb gehad (in economy). De stoel kan ook niet achterover dus de beenruimte die je hebt is ook nog eens gegarandeerd.CyBeR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:10:
[...]
Ik zeg met enige trots dat ik een hekel heb aan het idee van RyanAir én als gevolg er nog nooit mee gevlogen heb. Zelfs nooit in de verleiding gekomen. Volgens mij pas ik niet eens in hun stoelen.
Tegenwoordig betaal je ook los overal bij voor je bagage (op zich wel eerlijk, de gebruiker betaald).
Ja het ligt er wel een beetje aan waar je woont inderdaad. Voor mij is Schiphol, Eindhoven en Weeze ongeveer even ver weg (zeker als ik ook op Schiphol de transfer van P3 naar de Terminal meereken).oohh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:31:
Ik zou ook best een keer met FR willen vliegen, maar hun bestemmingen zijn niet aantrekelijk voor mij. En ik woon niet in de bueut van EHV, dus dan moet je ook nog een stuk reizen. Naar Dublin hoef ik niet
Mijn zus woont ver weg en Ryanair is meestal de helft of minder dan elke andere vlucht die die kant op gaat, dus een no-brainer voor mij.
[ Voor 34% gewijzigd door LordSinclair op 11-01-2017 16:56 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wat dat betreft ben ik benieuwd wat Lelystad gaat brengen in de toekomst, zou voor de zakelijke reiziger best nog wel eens een goed alternatief voor Schiphol kunnen worden als ze een goede verbinding met het OV weten te bewerkstelligen, er zijn veel bedrijven in Almere e.o. en het oosten die zo veel tijd zouden kunnen besparen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Vandaag ontving Iran Air haar eerste toestel van hun order van 100.
Gaat om een A321 met registratie EP-IFA.
Werd vanmorgen overgevlogen van Hamburg naar Toulouse voor de overhandiging.
Wordt morgen overgevlogen naar Teheran en gaat zaterdag in commerciële service.

Waar moet ik zoal opletten bij het vliegen naar USA?
ESTA is aangevraagd en goedgekeurd, verblijf ook.
En is TUI (BE) streng met handbagage, niet qua afmeting maar qua gewicht?
[ Voor 16% gewijzigd door Xepos op 11-01-2017 22:08 ]
Rennen naar de immigratie. Kan je zo 2 uur schelen. Sterkte.Xepos schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:35:
TUI bied voor €300 een retourtje naar Miami, ik heb die dus geboekt voor komende dinsdag.
Waar moet ik zoal opletten bij het vliegen naar USA?
ESTA is aangevraagd en goedgekeurd, verblijf ook.
En is TUI (BE) streng met handbagage, niet qua afmeting maar qua gewicht?
Nou ik stap dus in Orlando Sanford, dat lijkt me meer een nationaal vliegveld dus ik hoop dat het daar wel mee valt met de immigratie.Floppie schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:35:
[...]
Rennen naar de immigratie. Kan je zo 2 uur schelen. Sterkte.
Met jou stappen tweehonderd + man uit. Nationaal of niet, voorin de rij van tweehonderd is altijd beter dan achterin.Xepos schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:04:
[...]
Nou ik stap dus in Orlando Sanford, dat lijkt me meer een nationaal vliegveld dus ik hoop dat het daar wel mee valt met de immigratie.
[ Voor 14% gewijzigd door mrsar op 12-01-2017 14:59 ]
Ik heb nooit met RyanAir gevlogen, want ze vertrekken niet vanaf AMS (naar "mijn" bestemming) alternatieven zijn Transavia, Vueling of sinds kort KLM, maar ik sta er op zich voor open.LordSinclair schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:01:
[afbeelding]
[...]
Vueling is ook ruk, ik denk zelfs meer vertragingen dan RyanAir
Transavia bevalt mij tot nu toe het best
KLM is ietsiepietsepietsie beter (soms een gratis broodje) en wat mooiere bekleding op de stoel, maar vraagt 2x de prijs van een Transavia/vueling ticket en heeft bovendien minder gunstige tijden (maar dat is persoonlijk)
Groot voordeel van Ryanair is dat de stoelen niet verstelbaar zijn, voor mij is dat werkelijk een pluspunt dat ik hoger waardeer dan vliegen met KLM. (ook Vueling heeft dat in sommige toestellen)
www.casarodriguillo.com
Wist niet dat er maatschappijen waren die deze 'service' bieden. Zal er zeker op gaan selecteren. Zit zelf altijd rechtop in het vliegtuig, ongeacht de duur van de vlucht. Maar degene voor me doet uiteraard altijd de stoel naar achterenPinin schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:41:
[...]
Groot voordeel van Ryanair is dat de stoelen niet verstelbaar zijn, voor mij is dat werkelijk een pluspunt dat ik hoger waardeer dan vliegen met KLM. (ook Vueling heeft dat in sommige toestellen)
Orlando is niet bepaald in de buurt van Miami of stap je over.Xepos schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:04:
[...]
Nou ik stap dus in Orlando Sanford, dat lijkt me meer een nationaal vliegveld dus ik hoop dat het daar wel mee valt met de immigratie.
Grappig overigens zit zelf ook te denken om naar florida te gaan.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nee we stappen uit in Orlando blijven daar een paar dagen voor Universal en gaan dan per bus door naar Miami. Vanuit daar weer terug naar Brussel.icecreamfarmer schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:35:
[...]
Orlando is niet bepaald in de buurt van Miami of stap je over.
Grappig overigens zit zelf ook te denken om naar florida te gaan.
Is die onderste foto een oude foto? Die stoelen zien er wel erg comfortabel uit.Piet91 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:20:
Voor het eerst in decennia heeft Iran een nieuw toestel vanuit de fabriek ontvangen.
Vandaag ontving Iran Air haar eerste toestel van hun order van 100.
Gaat om een A321 met registratie EP-IFA.
Werd vanmorgen overgevlogen van Hamburg naar Toulouse voor de overhandiging.
Wordt morgen overgevlogen naar Teheran en gaat zaterdag in commerciële service.
[afbeelding]Iran Air Airbus A321-211(WL) cn 7418 EP-IFA by Clément Alloing, on Flickr
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, dat is voorin de betreffende A321.upclocker schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:53:
Is die onderste foto een oude foto? Die stoelen zien er wel erg comfortabel uit.
Voor Iraanse begrippen is dat comfortable, ik kan je vertellen dat met bijvoorbeeld NAFT Airlines je een stuk minder zit in bijvoorbeeld een MD82.upclocker schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 22:53:
[...]
Is die onderste foto een oude foto? Die stoelen zien er wel erg comfortabel uit.
Vanaf AMS misschien niet de ideale keuze, maar vanaf BRU vliegen zowel EasyJet als Ryanair naar goede bestemmingen aan prijzen die vaak factor 3-4 lager liggen dan de legacy carriers, dan is kiezen niet meer zo moeilijk.CyBeR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:10:
[...]
Ik zeg met enige trots dat ik een hekel heb aan het idee van RyanAir én als gevolg er nog nooit mee gevlogen heb. Zelfs nooit in de verleiding gekomen. Volgens mij pas ik niet eens in hun stoelen.
Tenzij je toevallig dicht bij TXL moet zijn in Berlijn is SXF vrijwel evengoed, en vanaf BRU moet je al moeite doen om meer als 50 euro retour te betalen. Het heeft ANR-TXL wel uit de markt geduwd, wat wel jammer is.
Zelfde met BRU-GVA, daar is EasyJet vaak ook de goedkopere tegenover Brussels Airlines. Tenzij je echt op uur na wil vertrekken, dan ben je beter af met de 7 dagelijkse vluchten van Brussels tegenover de 'slechts' 3 van EasyJet.
En dan heb ik het nog niet over de bestemmingen die Ryanair enkel rechtstreeks doet vanaf BRU, denk aan BTS, LCA, GND,... Liever een non-stop Rynair dan een stop met en legacy carrier.
YouTube: McDonalds Douglas MD80 (1997)Piet91 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:34:
[...]
Is als de McDonalds. Iedereen zegt er een hekel aan te hebben maar ze draaien prima.
[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 12-01-2017 23:31 ]

Vaak maar zo'n 4 tickets per vlucht voor deze prijs, dus zal niet heel lang duren voor ze weg zijn.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Lach me altijd suf om die meewarige blikken die ik krijg als ik als Usain Bolt de slurf uit ren. En dan zijn er nog mensen die rustig naar de Wc gaan onderweg.Floppie schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:35:
[...]
Rennen naar de immigratie. Kan je zo 2 uur schelen. Sterkte.
Als ik met mensen reis zeg ik ook altijd : TEMPO. Vaak stappen ze het niet. Totdat je bij immigratie staat
Een sprintje die je voor 150 Air China mensen brengt, scheelt veel tijd. Het ergste verschil was 3 (!!) uur on SFO tussen mij een een collega. Die zat achterin en kwam inderdaad daardoor achter in de rij met Korean Air.
Ik was intussen al met de rental terug en had ontbeten in een restaurant.
Hoezo is de terugvlucht van Tokyo naar DOH 3 uur langerTourniquet schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:25:
Business Class met Qatar Airways naar Japan voor €640 te boeken op www.qatarairways.com, voor zo'n beetje heel 2017. Beetje spelen met de datums. Vanaf AMS of BRU naar meerdere luchthavens in Japan.
[afbeelding]
Vaak maar zo'n 4 tickets per vlucht voor deze prijs, dus zal niet heel lang duren voor ze weg zijn.
Verder mooie prijs, hoewel heen wel 11 langer dan rechtstreeks.
[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 13-01-2017 09:15 ]
Maar ik had 't laatst op Schiphol ook idd, en dan stond ik er als een van de eerste (aangezien ik met Delta J uit de VS kwam): rustig een uur kunnen wachten. Vroeger heb ik dat wel 's vermeden, kwamen we beneden, stond vol, "Nope!", terug naar boven naar de volgende en daar was 't leeg. Maar nu moet je eerst door een of andere poort waar je niet door terug kunt, dus voordat je weet hoe de situatie is zit je er al aan vast. (Waarbij ik ook niet weet of die tweede hal er überhaubt nog is.)
Dat was me nog niet opgevallen, maar opmerkelijk inderdaad. Op Google Flights is het verschil ook te zien: https://goo.gl/flights/yQdhPWM schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:09:
[...]
Hoezo is de terugvlucht van Tokyo naar DOH 3 uur langer![]()
Verder mooie prijs, hoewel heen wel 11 langer dan rechtstreeks.
Bij vergelijking van de QR812 en QR813 op Flightaware valt me wel op dat de geplande snelheid op de terugvlucht op 700 km/h staat, op de heenvlucht 887 km/h. Zouden ze op de terugvlucht expres langzaam vliegen vanwege bijvoorbeeld nachtrestricties bij starten of landen?
Deal is inmiddels weg btw.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

SpiceJet Announces Deal for up to 205 Airplanes
Hoewel er leuk 205 staat is de feitelijk order slechts voor 100 toestellen.Largest order in low-cost carrier's history
SpiceJet announced today a deal for up to 205 airplanes during an event in New Delhi.
Booked at the end of 2016, the announcement includes 100 new 737 MAX 8s, SpiceJet’s current order for 42 MAXs, 13 additional 737 MAXs which were previously attributed to an unidentified customer on Boeing's Orders & Deliveries website, as well as purchase rights for 50 additional airplanes.
“The Boeing 737 class of aircraft has been the backbone of our fleet since SpiceJet began, with its high reliability, low operation economies and comfort,” said Ajay Singh, Chairman and Managing Director, SpiceJet. “With the next generation of 737 and the 737 MAX we are sure that we can be competitive and grow profitably.”
SpiceJet, all-Boeing jet operator, placed its first order with Boeing in 2005 for Next-Generation (NG) 737s and currently operates 32 737 NGs in its fleet.
“We are honored to build upon more than a decade of partnership with SpiceJet with their commitment of up to 205 airplanes,” said Ray Conner, Vice Chairman, The Boeing Company. “The economics of the 737 MAXs will allow SpiceJet to profitably open new markets, expand connectively within India and beyond, and offer their customers a superior passenger experience.”
De 205 komt door een huidige bekende order van 42, een onbekende order van 13 en opties voor 50 toestellen.
Virussen? Scan ze hier!
Daarom zeg ik ook "een van de" grootse orders.wildhagen schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:26:
Er zijn nog wel grotere orders geweest volgens mij. Een tijdje terug bestelde IndiGo immers nog 250 A320neo's bij Airbus in 1 order: http://www.airbus.com/pre...-largest-order-by-number/
IndiGo is immers ook een LCC, en aangezien hun order (fors) groter is dan die van SpiceJet is de claim van de laatste dus niet correct.
Virussen? Scan ze hier!
Ze bedoelen daar dan ook in de geschiedenis van Spicejet. (wordt ook bij andere bronnen als grootste order van Spicejet benoemd)wildhagen schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:50:
Het ging niet om jouw stelling, maar die uit het nieuwsbericht: "Largest order in low-cost carrier's history"
IndiGo is immers ook een LCC, en aangezien hun order (fors) groter is dan die van SpiceJet is de claim van de laatste dus niet correct.
Overigens zou daar dan ook "Largest order in low-cost carrier history" moeten staan.
Boeing zou dergelijke foutjes niet moeten maken.
EDIT: hmm, ik moet nog wat sneller typen.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 13-01-2017 13:00 ]
damn voor 500 euro meer vloog ik naar Cuba in businessPWM schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
Nieuw record: Retour Kopenhagen voor 900,- met KLM. PotverdorieSAS en Norwegian zaten al vol in de ochted.

Wat ik ook wel sneu vind is dat ondanks dat je een heel duur ticket hebt, het aantal miles wat je verdient vrij klein is.PWM schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
Nieuw record: Retour Kopenhagen voor 900,- met KLM. PotverdorieSAS en Norwegian zaten al vol in de ochted.
* swtimmer mijn record is ~800 voor een retourtje Billund
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2017 17:13 ]
Klopt maar het is dan nog steeds minder of bijna gelijk aan wanneer je goedkoop eco richting de VS ofzo zou vliegen. Terwijl KLM er een behoorlijk stuk meer aan verdient. Maar ja, wat je zegt, het is afstandgebaseerd.CyBeR schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:13:
Een dergelijk duur ticket zou toch gewoonlijk op 100% earning moeten uitkomen? Dat de afstand kort is, tsja… 't is afstandgebaseerd niet prijsgebaseerd.
/edit ik zie bijv voor dat dure Billund ticket 750milen staan en voor een goedkoop ticket naar Detroit had ik er al bijna 1000.
[ Voor 16% gewijzigd door swtimmer op 13-01-2017 17:52 ]
Vlucht was ook echt vol. Mijn reisgenoot moet met een SAS vlucht voor 800
En natuurlijk nog 1350 miles voor de AMEX spend.
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 13-01-2017 20:09 ]
Een dag nadat ze bekend maakten dat ze een enorme winst hadden gedraaid in 2016...
Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:

Linda de Mol doopt eigen TUI-vliegtuig
Die laatste alinea; de horrorSCHIPHOL - Linda de Mol heeft naast haar eigen magazine nu ook haar 'eigen' vliegtuig. Vrijdagmiddag doopte de presentatrice/actrice een Boeing 737-800 van TUIfly met het opschrift 'TUI&LINDA.' op de romp. Dat gebeurde ter ere van het 150ste nummer van het blad LINDA, dat woensdag verschijnt.
In maart vliegt Linda in dit toestel met 150 lezeressen naar Milaan voor “een dagje shoppen, lunchen en lekkere wijntjes drinken”, zo staat te lezen in het Facebook-bericht van TUI Nederland. Dat belooft een dolle boel te worden...

Of kan het nog erger?

- Vrijdag de 13e
- Vlucht 666
- Vertrek in het 13e uur
- Bestemming: HEL
- 13 jaar oud toestel
Helaas niet van of naar gate 13.
Bensimpel
Positieve meneer
Prijzen nu zijn 180 euro voor de late vlucht zie ik.
Volgens mij is het ook niet mogelijk om nu alvast de ticket te boeken en indien ik niet aangenomen wordt te cancelen bij ryanair.
Ryanair is ook de enige die goedkoop en het snelste naar Dublin kan vliegen, maakt niet uit waar vanuit Polen,
😆 - Denk ook eens om ;)
Je kunt natuurlijk ook een retourtje boeken en geen gebruik maken van je terugvlucht als het je om een enkele reis te doen is. Kan een stuk goedkoper namelijk. Voor 125 Euro met Lufthansa. Heb je wel een stop van 2 uur op Frankfurt. Ik weet niet of het je dat waard is voor die 55 Euro minder.Bensimpel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:56:
Weet iemand hoe snel de prijzen veranderen bij Ryanair? Ik moet waarschijnlijk een enkeltje naar Dublin boeken voor as zaterdag, maar dat hoor ik maandag aanstaande pas. (Ik vlieg vanaf Krakau -> Dublin)
Prijzen nu zijn 180 euro voor de late vlucht zie ik.
Volgens mij is het ook niet mogelijk om nu alvast de ticket te boeken en indien ik niet aangenomen wordt te cancelen bij ryanair.
Ryanair is ook de enige die goedkoop en het snelste naar Dublin kan vliegen, maakt niet uit waar vanuit Polen,
Daarmee maak je geen vrienden bij de luchtvaartmaatschappijen, maar ze lokken het ook wel zelf uit met dergelijke prijsstructuren.JRR schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:08:
[...]
Je kunt natuurlijk ook een retourtje boeken en geen gebruik maken van je terugvlucht als het je om een enkele reis te doen is. Kan een stuk goedkoper namelijk. Voor 125 Euro met Lufthansa. Heb je wel een stop van 2 uur op Frankfurt. Ik weet niet of het je dat waard is voor die 55 Euro minder.
Bensimpel
Positieve meneer
Thanks, mega goede tip, dat scheelt voor mij al megaveel, moet namelijk wat baggage meenemen en die is bij Ryanair al niet goedkoop, bij Lufthansa zit dat al ingebrepen. Dus op die manier is het zelfs goedkoper dan ryanair.JRR schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:08:
[...]
Je kunt natuurlijk ook een retourtje boeken en geen gebruik maken van je terugvlucht als het je om een enkele reis te doen is. Kan een stuk goedkoper namelijk. Voor 125 Euro met Lufthansa. Heb je wel een stop van 2 uur op Frankfurt. Ik weet niet of het je dat waard is voor die 55 Euro minder.
Die 2 uur wachten op frankfurt, ik vermaak me wel hoor
Hopenlijk is maandag de prijs nog hetzelfde
😆 - Denk ook eens om ;)
schijnbaar is er een vliegtuig te vroeg begonnen met landen:
http://www.at5.nl/artikel...onderzoeksraad-opgeroepen
[ Voor 40% gewijzigd door mrsar op 14-01-2017 03:21 ]
http://www.thatsmags.com/...ng-the-worst-in-the-worldThe company only considers flight punctuality when compiling the data, so anyone who has flown a Chinese airline will not be surprised to learn that four of the bottom ten are from the Middle Kingdom (Hong Kong included). This is due in large part to the country’s airspace being dominated by the military.
Iedereen die regelmatig in China vliegt kent dit wel, was eerder verbaasd dat er niet meer staan.
Maar wat me op viel was de nummer 1 wbt punctualiteit:
1. KLM – 11.47 percent
Vliegtuig landt 300 meter te vroeg op Schiphol.
Je vraagt je af of ie nou al langer op een te laag aanvliegpad zat of dat ie op het laatste moment onderuit is gegaan.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Als je echt vóór de verharde baan landt heb je natuurlijk potentieel een heel groot probleem met afbrekende wielen en zo. Daarom is er een veiligheidsmarge die je niet wordt geacht te doorbreken. Als je vóór die 'drempel' landt die die marge aangeeft heb je die marge wél doorbroken en is het een 'veiligheidsincident'. En 300m is hierbij geen triviale afstand.Onbekend schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:41:
Maar wat is dan precies het probleem? Hij heeft dan toch extra lengte om af te remmen? Of kwam hij op het voorstuk van de landingsbaan terecht o.i.d.?
[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-01-2017 10:06 ]
Misschien een tip voor volgende keer, vanaf Groningen heb je op werkdagen ook elke ochtend een vlucht naar Kopenhagen (en eind van de middag een retourvlucht).PWM schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
Als je 300 meter te vroeg landt, dan betekent dat dat je echt helemaal aan het begin van de baan landt. Klaarblijkelijk is dit gebeurd op de 36R. Gevaar is ook dat je door de approach lights gaat met je wielen.Onbekend schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:41:
Maar wat is dan precies het probleem? Hij heeft dan toch extra lengte om af te remmen? Of kwam hij op het voorstuk van de landingsbaan terecht o.i.d.?
Als je zo vroeg landt, betekent dat ook dat er meer dan een dot onder het glijpad is gevlogen.
Omstandigheden: donker, regen, harde wind, turbulent. Ben benieuwd wat er precies is gebeurd.
Als je vanuit omgeving Amsterdam eerst naar Groningen moet rijden kun je ook net zo goed gas geven en meteen doorrijden naar Kopenhagen.Flying-J schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:06:
[...]
Misschien een tip voor volgende keer, vanaf Groningen heb je op werkdagen ook elke ochtend een vlucht naar Kopenhagen (en eind van de middag een retourvlucht).
Bron: http://www.luchtvaartnieu...tuig-rakelings-boven-gentOp de eerste dag van jaar zijn twee vliegtuigen elkaar genaderd tot 90 meter verticaal en 1.370 meter horizontaal. Dat schrijft de nieuwsdienst van de VRT zaterdagochtend. Het ging hierbij om een Egyptisch vrachtvliegtuig van het type Airbus A300 en een Airbus A320 van Air France.
De Belgische autoriteiten zijn een onderzoek gestart naar het "ernstig incident" op nieuwjaarsdag in het luchtruim boven Gent. Het Egyptisch vrachtvliegtuig was via Keulen onderweg naar Caïro en afkomstig van de luchthaven van Oostende. De Airbus A320 was op weg van Parijs naar Amsterdam.
De A320 van Air France bevond zich op 22.000 voet en was aan het dalen toen het bijna in botsing kwam met het EgyptAir vrachtvliegtuig, dat aan het klimmen was naar 21.000 voet. Volgens de eerste resultaten van het onderzoek negeerde de bemanning van het EgyptAir vrachtvliegtuig tot drie keer toe instructies van de verkeersleiding om zijn vlieghoogte aan te passen en niet verder te klimmen.
Toen de beide vliegtuigen elkaar gevaarlijk dicht naderden, trad het waarschuwingssysteem in werking. Maar het Egyptische toestel zou geen gevolg aan het alarm hebben gegeven.
In het voorlopig rapport spreekt men van een “serieus incident”. Belgische media schrijven dat de Belgische stad Gent aan een ramp is ontsnapt.
Virussen? Scan ze hier!
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Amsterdam - Groningen Airport: 200 kilometerdowntime schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:56:
[...]
Als je vanuit omgeving Amsterdam eerst naar Groningen moet rijden kun je ook net zo goed gas geven en meteen doorrijden naar Kopenhagen.
Amsterdam - Kopenhagen: 950 kilometer
Inderdaad, zeg, Groningen is bijna net zo ver als Kopenhagen! Kunnen we die provincie niet meteen cadeau doen aan Denemarken?
Plus uren extra tijd aan parkeren, check-in, wachten, vliegen, landen, huurauto ophalen en dan naar je eindbestemming. Als je direct doorijdt ben je waarschijnlijk maar 1-2 uur langer onderweg. Toegegeven: Benzine is ook niet gratis en voor zo'n rit van minstens 8 uur zou je eigenlijk 2 uur aan rust moeten incalculeren.Anakha schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:05:
[...]
Amsterdam - Groningen Airport: 200 kilometer
Amsterdam - Kopenhagen: 950 kilometer
Inderdaad, zeg, Groningen is bijna net zo ver als Kopenhagen! Kunnen we die provincie niet meteen cadeau doen aan Denemarken?
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek