Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 65 Laatste
Acties:
  • 419.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:24

Garyu

WW

(jarig!)
Floppie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Mijn ervaringen zijn anders. Namelijk hetzelfde als in Nederland. Ik kom regelmatig in Hamburg en betalen met PIN is zelden een probleem..
Er zijn veel landen waar pinnen bij kleinere aankopen heel zelden gebruikt wordt. Waar je in bijv. Zweden geen contant geld meer mee hoeft te nemen, aangezien elk pietluttig bedrag met een kaart betaald kan worden, is dat in landen als Duitsland, Oostenrijk of Italie (om in West-Europa te blijven) helemaal niet vanzelfsprekend, integendeel.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Update over de CC-perikelen bij het bestellen van een ticket voor een ander:
Ik heb net bericht ontvangen dat er geen probleem is, omdat de tickets meer dan 60 dagen voor de vlucht besteld en betaald zijn (en ja, het is inderdaad Vietnam Airlines voor een vlucht van Noi Bai naar Suvarnabhumi).

[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 02-01-2017 11:58 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 13:21
CyBeR schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:55:
[...]
Ter vergelijking in de VS heb ik laatst in 10 of zo dagen letterlijk geen dollar aangeraakt. En hier in Nederland heb ik ook nooit cash bij me.
Ik heb normaal alleen plastic bij me zowel in NLD als de VS, maar dat is soms ook onhandig hoor ;) Was pas bij een kapper in de VS die geen pasjes accepteerde - sta je mooi te kijken...

Pasjes overigens altijd in een Secrid cardprotector, kan ik iedereen aanbevelen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dit weten jullie vast wel.
Als ik een intercontinetale overstap in Amerika heb. Moet ik dat een ESTA verklaring hebben en moet ik dan door de douane heen om mijn bagage door te checken?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Waar heb je de overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Nog niet bekend, Atlanta, Houston of JFK.
Verschilt dat nog per luchthaven?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee, dat verschilt niet en ja je hebt dat nodig en ja je moet door de douane heen. Amerikanen hebben geen sterile transit zones helaas.

Bagage doorchecken houdt overigens in dat je 't van de band haalt, ermee langs de douane gaat, en 't vervolgens op een andere band dumpt. Je hoeft niet langs een check-in desk o.i.d.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 02-01-2017 16:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

CyBeR schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:07:
Nee, dat verschilt niet en ja je hebt dat nodig en ja je moet door de douane heen. Amerikanen hebben geen sterile transit zones helaas.
Thanks, ik dacht dat het alleen voor een domestic vlucht was.
Ik zoek wel iets rechtstreeks naar Mexico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als je niet in de VS moet zijn moet je dat land vooral mijden idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sommige ploten rekken hun alcoholische feestjes tot in de cockpit:
Een Slowaakse piloot van de Canadese vliegmaatschappij Sunwing Airlines wordt vervolgd nadat zijn co-piloot hem bewusteloos had aangetroffen in de cockpit van een Boeing 737.

De politie in Calgary meldt dat zowel de medewerkers bij de gate als bemanningsleden van het vliegtuig hadden aangegeven dat de man zich zaterdag vreemd gedroeg in de aanloop naar zijn geplande vlucht. Volgens een politiewoordvoerder vond de co-piloot de 37-jarige gezagvoerder later ,,onderuitgezakt in zijn stoel'' aan boord van het toestel.

De piloot is afgevoerd en in staat van beschuldiging gesteld. Volgens de politie had de man drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed. Prijsvechter Sunwing Airlines heeft zich verontschuldigd voor het ,,erg vervelende voorval''. Het toestel, met 99 passagiers en zes bemanningsleden aan boord, is later met een andere piloot vertrokken naar Mexico.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...s-in-de-cockpit-1.6804426

Daar viel het tenminste sommige mensen nog wel op.

Paar dagen geleden dit akkefietje:
Twee directieleden van de Indonesische prijsvechter Citilink hebben hun verantwoordelijkheid genomen voor de klucht rond een vermoedelijk dronken piloot. President-directeur Albert Burhan en operationeel directeur Hadinoto Soedigno kondigden vrijdag hun vertrek aan. Beelden van de zwalkende piloot gingen de afgelopen dagen de wereld over.

Woensdag maakten passagiers opnamen aan boord van een Airbus A320 waaruit duidelijk blijkt dat de piloot in kwestie nauwelijks uit zijn woorden komt. Later doken beelden op van de luchthaven van vertrek, waarop te zien is hoe een zwalkende gezagvoerder de veiligheidscontroles zonder problemen passeert.

Aan boord van de A320 waren 154 passagiers. Nadat bezorgde reizigers aan de bel trokken en het vliegtuig verlieten, stuurde Citilink een vervangende piloot. De vlucht voerde van Juanda Airport op Surabaya naar Jakarta Soekarno-Hatta Airport.

De piloot werd in eerste instantie geschorst. Vrijdag maakte Citilink bekend dat de man is ontslagen. De officiële uitslag van de medische test is nog niet vrijgegeven.

Citilink vliegt met ruim veertig Airbus A320's naar een groot aantal binnenlandse bestemmingen. Het bedrijf maakt onderdeel uit van de nationale maatschappij Garuda Indonesia.
toon volledige bericht
Zie http://www.luchtvaartnieu...ophef-over-dronken-piloot

Het filmpje

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Drunk Citylink Pilot Stumbling Through Security Before Cockpit Announcement (Full Video)

Hoe kan het dat veiligheidspersoneel deze zatlap doorliet? Op het filmpje is toch klip en klaar te zien dat deze zatlap niet echt helder van geest is :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:13:
Sommige ploten rekken hun alcoholische feestjes tot in de cockpit:

[...]

Bron: http://www.bndestem.nl/al...s-in-de-cockpit-1.6804426
Het maximum promillage voor een piloot is 0,2 promille. 3* teveel is dus 0,6 promille.

Dan moet je inderdaad geen auto besturen (laat staan een vliegtuig), maar het is nu ook niet echt iets dat je katjelam bent, laat staan bewusteloos van in een stoel gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mwah, dan kijk het filmpje even.... Meneer is vrij duidelijk katjelam :+

T zal wel ergens in de "3x teveel" omrekening / vertaling zitten, maar deze meneer kán duidelijk geen vliegtuig meer besturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:44:
Mwah, dan kijk het filmpje even.... Meneer is vrij duidelijk katjelam :+

T zal wel ergens in de "3x teveel" omrekening / vertaling zitten, maar deze meneer kán duidelijk geen vliegtuig meer besturen :)
Dat is meneer 2. Dat stukje ging op meneer 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
I stand corrected :$ B) *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zie http://www.luchtvaartnieu...ophef-over-dronken-piloot

Het filmpje

[video]

Hoe kan het dat veiligheidspersoneel deze zatlap doorliet? Op het filmpje is toch klip en klaar te zien dat deze zatlap niet echt helder van geest is :X
Indonesië is een rangen en standen maatschappij, kritiek hebben op je superieure of ze op fouten wijzen is uit den boze. Deze security mensen staan duidelijk een paar treetjes onder een piloot en zullen dus wijselijk hun mond houden. Veel Aziatische landen kampen met dit soort problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat hij ook moet vliegen als ie daar staat, misschien pakt ie een vlucht mee om thuis te komen. Dronken aan boord is natuurlijk nog steeds een nogo, maar toch.

Om eerlijk te zijn denk ik dat deze mannen meer het 'not my job' principe hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44
Kan het helaas niet meer vinden, maar heb eens een keer een audit van Korean Airlines gelezen. Deze audit werd gedaan aangezien KAL tezamen met Delta Airlines aan code-sharing wilde gaan doen, maar Delta twijfels had over de veiligheidsprocedures bij KAL.

En dat bleek niet onterecht. De audit leest als een sappige roman, met inderdaad enorme veiligheidsissues met als enige oorzaak de gezagsverhoudingen. Niemand durft de gezagvoerder tegen te spreken. Jammer dat ik hem niet meer terug kan vinden. Sindsdien is er wel veel ten goede veranderd, kon dit stukje er nog over vinden.

Overigens speelt (speelde?) dit bij ons natuurlijk ook. Tenerife was wellicht niet gebeurd met de huidige CRM.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
gambieter schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:42:
Damn, ik zit nu Business Class bij British Airways (AMS>LGW) en de beenruimte in rij 3 van de A320 is minder dan bij de slechtste LCCs :(
Die zat ik vandaag ook. Was nog wel te doen van LHR naar AMS. De snelheid bij security, de lounge en inchecken was het allemaal dubbel en dwars waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:42:
Kan het helaas niet meer vinden, maar heb eens een keer een audit van Korean Airlines gelezen. Deze audit werd gedaan aangezien KAL tezamen met Delta Airlines aan code-sharing wilde gaan doen, maar Delta twijfels had over de veiligheidsprocedures bij KAL.

En dat bleek niet onterecht. De audit leest als een sappige roman, met inderdaad enorme veiligheidsissues met als enige oorzaak de gezagsverhoudingen. Niemand durft de gezagvoerder tegen te spreken. Jammer dat ik hem niet meer terug kan vinden. Sindsdien is er wel veel ten goede veranderd, kon dit stukje er nog over vinden.
Tenzij je natuurlijk nog hoger staat dan de gezagvoerder: http://www.luchtvaartnieu...je-purser-van-boord-gezet

Hoewel dat gelukkig niet zonder zonder gevolgen bleef.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kan altijd fraaier:

Don't Argue With The Gay Flight Attendant

My flight was being served by an obviously gay flight attendant, who was camping it up outrageously. He seemed to put everyone in a good mood as he served us food and drinks.

As the plane prepared to descend, he came swishing down the aisle and told us "Captain Marvey has asked me to announce that he'll be landing the big scary plane shortly, so lovely people, if you could just put your trays up, that would be super."

On his trip back up the aisle, he noticed an extremely well-dressed and exotic young woman hadn't moved a muscle. "Perhaps you didn't hear me over those big brute engines but I asked you to raise your tray, so the main man can pitty-pat us on the ground."

She calmly turned her head and said, "In my country, I am called a Princess and I take orders from no one."

To which the flight attendant replied, without missing a beat, "Well, sweet-cheeks, in my country I'm called a Queen, so I outrank you. Tray up, Bitch."

Bron

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

CyBeR schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:13:
Als je niet in de VS moet zijn moet je dat land vooral mijden idd.
Vlieg nu heen via CDG en terug rechtstreeks vanaf MEX. Dikke prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:57:
Ik heb 2x om coulance gevraagd, beide keren niet gekregen. Beide een ongeveer zelfde situatie. 1* kwam ik op 59 vluchten, terwijl ik in week 1 van het jaar nog 6 had staan. De andere keer was het letterlijk iets van 120 miles tekort.

Erg coulant zijn ze niet :p
Vandaag een telefoontje gekregen, ze hebben het wel gehonoreerd, o.a. omdat mijn vlucht tussen Dubai & Muscat verre van vlekkeloos is gegaan en de miles tussen Amsterdam en Dubai op 1 jan. genoeg waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sanction schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:01:
[...]
Vandaag een telefoontje gekregen, ze hebben het wel gehonoreerd, o.a. omdat mijn vlucht tussen Dubai & Muscat verre van vlekkeloos is gegaan en de miles tussen Amsterdam en Dubai op 1 jan. genoeg waren. :)
Dat is wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nou, dit kunnen ze in ieder geval in hun zak steken:

'KLM veiligste Europese luchtvaartmaatschappij'
HAMBURG - KLM is de veiligste luchtvaartmaatschappij van Europa. Dat blijkt uit een overzicht van het Duitse Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre (JACDEC). In de jaarlijkse Safety Ranking van de zestig grootste airlines ter wereld staat Cathay Pacific op de eerste plaats.

JACDEC kijkt bij het samenstellen van de ranglijst naar de verhouding van het aantal vervoerde passagiers en het aantal incidenten in de afgelopen dertig jaar. Er wordt niet alleen gekeken naar ongevallen en dodelijke slachtoffers, maar ook naar ook zware incidenten.

Daarbij heeft KLM het in de periode 1986-2016 dus uitstekend gedaan. Op wereldwijd niveau moet de Nederlandse airline naast Cathay Pacific alleen Air New Zealand (2), Hainan Airlines (3) en Qatar Airways (4) voor zich dulden.

Emirates
KLM is de enige Europese airline in de top tien, waar verder EVA Air, Emirates, Etihad Airways, Qantas en Japan Airlines in staan. Lufthansa staat op plaats twaalf, easyJet op 28 en Ryanair op 34. Emirates, dat in 2016 een toestel moest afschrijven na een crashlanding, daalde van plaats 2 naar 7.

De volgens JACDEC minst veiligste van de zestig grootste airlines zijn Garuda Indonesia (58), Avianca Colombia (59) en het Taiwanese China Airlines (60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ben benieuwd waar Easyjet en Ryanair dan staan. Die hebben, naar mijn weten, geen ernstige incidenten gehad, terwijl KLM deze kist nog heeft afgeschreven:

Afbeeldingslocatie: https://aviation-safety.net/photos/accidents/20041128-1-C-1.jpg

EDIT:

KLM 867 zit zelfs nog in het tijdsvak van dit overzicht.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 04-01-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
PWM schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:41:
Ben benieuwd waar Easyjet en Ryanair dan staan. Die hebben, naar mijn weten, geen ernstige incidenten gehad, terwijl KLM deze kist nog heeft afgeschreven:

[afbeelding]

EDIT:

KLM 867 zit zelfs nog in het tijdsvak van dit overzicht.
Volgens het artikel:
...easyJet op 28 en Ryanair op 34.....

Ik ben ook benieuwd hoe ze het meten. Bij mijn weten hebben deze twee LCC nog geen ongelukken gehad. De KLM mag blij zijn dat Tenerife net iets langer terug is :X

Ook dit soort dingen zitten in het tijdsvak:
Vliegtuig stijgt op vanaf taxibaan
Op Schiphol is een toestel van de KLM opgestegen vanaf een taxibaan. Die baan ligt parallel aan een startbaan. Het vliegtuig vertrok zonder problemen, maar dus niet volgens de regels.

[ Voor 21% gewijzigd door LordSinclair op 04-01-2017 10:56 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

[afbeelding]
Wat is het verhaal achter deze foto?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:54
Jelte,89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:05:
[...]

Wat is het verhaal achter deze foto?
Final Report: KLM B737 at Barcelona Nov 28th 2004 - airplane veered off runway on landing after bird strike on takeoff
Spanish Accident Investigators have released their final report on the accident of KLM Flight 1673, a B737-400 from Amsterdam to Barcelona. 5 passengers got injured during the evacuation of the airplane, the airplane was written off.

During takeoff, just as the airplane started rotation, a bird hit the nose gear. After takeoff the gear retracted normally, information from the airport was, that the bird appeared to be a small one, the crew went on to Barcelona. Approach and initial landing was normal until the nose gear touched down. From that time on the crew needed to apply more and more right rudder pressure (in the end both pilots stepping into the pedals) to keep the airplane on the runway, one of the pilots even applied differential braking, but the airplane veered off the left and departed the runway at around 85 knots, running over a "step" and unprepared ground, coming to rest just ahead of a ditch 107 meters aside of the runway. The aircraft sustained severe damage and was written off.

The investigators concluded, that the bird strike at Amsterdam severed a cable needed to turn the nose gear, having the nose gear jammed at a 17 degree deflection to the left. It was concluded, that the cable was worn out by wrong grease used in maintenance, otherwise the breakage of the cable would not have happened.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb het idee dat het aantal keren dat Ryan Air ineens snel moest landen wegens te weinig brandstof wel eens een rol gespeeld zou kunnen hebben. En KLM komt inderdaad nu omhoog doordat Tenerife buiten het tijdvak valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wil ticket boeken met iets andere voorwaarden, maar helaas. Kan (nog steeds) niet via KLM
Hallo xxx, het is inderdaad op dit moment tijdelijk niet mogelijk andere ticketvoorwaarden te kiezen. We doen er alles aan om dit in januari op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Naast veiligste, ook nog eens de meest punctuele (in Europa):
KLM was in 2016 de meest punctuele maatschappij van Europa, met 87 procent van de vluchten op tijd, zo blijkt uit onderzoek van informatiebedrijf OAG.

Wereldwijd komt Hawaiian op de eerste plaats, gevolgd door het Panamese Copa op twee en KLM op drie. Een jaar geleden was KLM nog de nummer twaalf.
http://www.upinthesky.nl/...-maatschappij-van-europa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:30:
Wil ticket boeken met iets andere voorwaarden, maar helaas. Kan (nog steeds) niet via KLM

[...]
Daar heb ik een rel om gehad op Schiphol; moest op het laatste moment een terugvlucht wijzigen, dus ik naar de KLM ticketdesk, daar verklaarden ze me voor gek en moest ik het volle pond betalen voor de wijziging (ik geloof alleen de wijziging al was 150 euro). Toen ik uitlegde dat het niet meer mogelijk was om flexibele tickets te boeken verklaarden me ze voor gek en riepen dat in hun systeem wél flexibele tickets staan. Ik pruttel nog 'maar die zijn niet te boeken', maar nee hoor, geen enkele mogelijkheid.

Het is van de gekke, maar heb ter plaatse de platinum lijn gebeld (die het al eerder aan mij bevestigd hadden), mijn telefoon aan de KLM ticket agent gegeven. Toen heeft de platinum lijn bevestigd dat het toch écht waar was en ik niet ter plaatse stond te liegen. Uiteraard uiteindelijk niets bij hoeven te betalen.

Goede interne communicatie daar....

Edit: ik geloof dat het vanaf 18 jan. weer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:39
Het is alleen een beetje jammer dat in het verleden gebeurde incidenten en erger niet zoveel zeggen over het daadwerkelijke huidige veiligheidsniveau van maatschappijen. Om echt een goed beeld te krijgen van de veiligheid van een maatschappij is moet je eigenlijk naar alle kaasschaven van het gatenkaas model kijken.

- Beleid van het management. (Druk om weinig brandstof mee te nemen.)
- Financiële status.
- status van de vloot. (Onderdhoud)
- Trainingen.
- Bedrijfscultuur. (Bij LCC's stappen vliegers nog wel eens unfit to fly in het vliegtuig aangezien ze per uur betaald worden)

Over het algemeen komen ongelukken voor wanneer het bij maatschappijen schort aan deze en nog veel meer zaken. Helaas kijkt dit onderzoek voornamelijk naar in het verleden behaalde resultaten, die echter geen garantie geven voor de toekomst. Helaas is het waarschijnlijk lastig om dit goed door te lichten bij diverse maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

upclocker schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:33:
[...]
Het is alleen een beetje jammer dat in het verleden gebeurde incidenten en erger niet zoveel zeggen over het daadwerkelijke huidige veiligheidsniveau van maatschappijen. Om echt een goed beeld te krijgen van de veiligheid van een maatschappij is moet je eigenlijk naar alle kaasschaven van het gatenkaas model kijken.

- Beleid van het management. (Druk om weinig brandstof mee te nemen.)
- Financiële status.
- status van de vloot. (Onderdhoud)
- Trainingen.
- Bedrijfscultuur. (Bij LCC's stappen vliegers nog wel eens unfit to fly in het vliegtuig aangezien ze per uur betaald worden)

Over het algemeen komen ongelukken voor wanneer het bij maatschappijen schort aan deze en nog veel meer zaken. Helaas kijkt dit onderzoek voornamelijk naar in het verleden behaalde resultaten, die echter geen garantie geven voor de toekomst. Helaas is het waarschijnlijk lastig om dit goed door te lichten bij diverse maatschappijen.
Inderdaad, resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Maar die bedrijven beseffen ook vrij goed (over het algemeen, er zijn uitzonderingen) dat elk incident ze zomaar een paar plaatsen kan kosten, dus meestal zullen ze wel proberen incidenten zoveel mogelijk uit te sluiten (en dat is een stukje cultuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:53:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe ze het meten. Bij mijn weten hebben deze twee LCC nog geen ongelukken gehad. De KLM mag blij zijn dat Tenerife net iets langer terug is :X
Waarschijnlijk tellen incidenten die niet door de airline veroorzaakt worden niet mee? Je kunt nog zo'n sterke veiligheidscultuur hebben, birdstrikes doe je gewoon niks aan.

Tenerife zou mee tellen maar dat valt er idd buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vlucht geboekt bij KLM die na een half uur al niet nodig bleek. Binnen 24 uur gratis annuleren, top dus.

Krijg ik nu het vluchtbedrag teruggestort. Echter, zonder de kosten van FLEX en de kosten voor 2* comfort stoel.

Krijg je die dan niet terug? Jawel, maar dat moet je dan apart aanvragen. Per optie (Comfort is dus 2 aparte aanvragen, heen en terug) 8)7

Ik heb nu dus ergens los 2 Comfort stoelen en wat FLEX zweven, zonder ticket erbij :+

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 05-01-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 31-05 17:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

klopt,erg suf,maar opties moet je altijd apart terug vragen, zou handiger kunnen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik snap het wel als ik een OPTIE wil opzeggen, ik dat per optie moet doen. Maar als je een onderliggend ticket weghaalt lijkt me dat een no-brainer.

Maar goed, 26,- marge voor de KLM, geen zin om de boel op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:13
PWM schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:47:
Ik snap het wel als ik een OPTIE wil opzeggen, ik dat per optie moet doen. Maar als je een onderliggend ticket weghaalt lijkt me dat een no-brainer.

Maar goed, 26,- marge voor de KLM, geen zin om de boel op te zoeken.
Is vrij makkelijk terug te vragen hoor, via de service pagina. Krijg je ook redelijk snel teruggeboekt via het betaalmiddel gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:29
Wat een kinderen zijn die airlines ook soms :+. KL / DL / AF vallen vanmorgen even wat Oneworld hubs aan met MAD / HEL naar USA voor ~1000€ retour.

2 uur later: BA / IB / AY met AMS / CDG naar Houston voor ~1100€. "Jullie onze hubs pakken? Nou, dan pakken wij jullie terug hoor!"

Dus, er zijn best wat leuke zomervakanties in business naar Houston te boeken op het moment vanaf AMS voor ~€1100-1200, verwacht dat er nog wel wat meer steden worden ingeladen in de loop van de dag.

En een BA1 run is ook weer enigszins voordelig mogelijk en nu vanaf AMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd wat jullie vinden, had het er pas met een vriend over : Wanneer ben je nou te oud om een opleiding tot piloot te gaan doen? Ik vond dat je eigenlijk gelijk (18-19) moet beginnen, hij vond dat dat ook nog wel kon als je veel ouder was (lees >28).

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Waarom niet? Je mag tegenwoordig tot ver in je 60 werken, dus die 10 jaar zijn maar een fractie van je werkend leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:18:
Ben wel benieuwd wat jullie vinden, had het er pas met een vriend over : Wanneer ben je nou te oud om een opleiding tot piloot te gaan doen? Ik vond dat je eigenlijk gelijk (18-19) moet beginnen, hij vond dat dat ook nog wel kon als je veel ouder was (lees >28).
Ligt geheel aan je financiële plaatje. De kans dat je een baan in de cockpit krijgt is niet groot en dat deze ook nog eens fatsoenlijk betaalt nog kleiner. (Vergeet niet dat een opleiding anderhalve ton kost, plus jaarlijkse keuringen, examens, verzekeringen, vlieguren bij heb van kunnen vinden en rente).
Dat kun je ondervangen door ofwel zelf geld mee te brengen en/of een eerdere opleiding gedaan te hebben. Beide heb je meestal niet op je 18/19de.
Neem je de gok wel, dan was vroeg beginnen beter voor je carrière, aangezien in de luchtvaart je salaris meestal afhing van dienstjaren. Dat is ook hard aan het veranderen, dus ook daar heb je geen echt voordeel meer als jong jochie.

Ik zou eerst wat anders gaan doen en misschien dan de poging wagen. Eigenlijk zou ik het helemaal niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ha, er wordt wellicht wat gedaan aan de bereikbaarheid en layout van JFK:
New York wil JFK Airport ingrijpend verbouwen

De staat New York wil JFK Airport ingrijpend verbouwen. Gouverneur Andrew Cuomo heeft deze week zijn plan gepresenteerd voor een investering van tien miljard dollar in de luchthaven.

“JFK Airport is slechts de nummer 59 in de top 100 van beste luchthavens. Dat moet beter”, zei Cuomo. Daarna wijst de gouverneur op de noodzaak om het groeiende aantal passagiers op te vangen.
Het plan richt zich met name op de infrastructuur rond de luchthaven. Cuomo wil de toegangswegen verbreden en de treinen van de AirTrain verdubbelen in lengte.

Daarnaast worden de verschillende terminals rechtstreeks met elkaar verbonden, waardoor passagiers niet meer naar buiten hoeven te gaan om over te stappen.

Het plan is enthousiast ontvangen. Diverse luchtvaartmaatschappijen hebben hun steun uitgesproken, waaronder Delta, de grootste gebruiker van JFK Airport.

Erg vergevorderd is het plan echter nog niet: zo moeten er onder andere nog voldoende investeerders gevonden worden, want de staat wil slechts een klein deel van de rekening betalen. De verbouwing laat dus nog wel even op zich wachten.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:29
...terwijl KLM deze kist nog heeft afgeschreven:
Nah, stukkie ducttape, likje verf, ziet niemand.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Nav van die recente 'paspoort-drama' berichten ; las ik nou laatst dat je op Schiphol niet meer je tablet, laptop, e-reader etc. apart in een bak moet leggen bij scannen ?? Paspoort houden we sowieso al vast, maar met die apparaten los en uit zicht voelde ik me nooit zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15
Goner schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:26:
Nav van die recente 'paspoort-drama' berichten ; las ik nou laatst dat je op Schiphol niet meer je tablet, laptop, e-reader etc. apart in een bak moet leggen bij scannen ?? Paspoort houden we sowieso al vast, maar met die apparaten los en uit zicht voelde ik me nooit zo prettig.
Wellicht sinds januari, maar eind december moest ik ongeveer elk kabeltje en apparaat in een apart bakje leggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verschilt nog steeds per keer en per medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 15:36
Is die 3D scanner (van http://www.rtlnieuws.nl/n...ij-nieuwe-scan-op-schipho) al op alle security lanes in gebruk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Ah, hangt af van een test die momenteel plaats vindt :
https://www.nrc.nl/nieuws...eerd-op-schiphol-a1530589
http://www.metronieuws.nl...mag-in-handbagage-blijven

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 06-01-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:26:
Alleen bij de 3D apparaten hoeft dat niet meer, echter zijn er maar 2 van dit soort apparaten, in vertrek 3 en bij een transferfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Een korte vraag, ik wil naar orlando en vindt bij Chaser een vlucht van <€400 via dulles of newark met united.
Ga ik bij ita kijken is de goedkoopste vlucht €100 duurder maar ook van united. Is er een reden dat ik de andere bij ita niet gevonden krijg?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

vanaf DUS betaal je 359 :P vlieg je wel daarna via ams naar new york en naar Orlando :+

waarom verder via chase geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

mrsar schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:33:
vanaf DUS betaal je 359 :P vlieg je wel daarna via ams naar new york en naar Orlando :+

waarom verder via chase geen idee
Die krijg ik niet gevonden.
Het is trouwens vliegen op 27 feb en dan daar iets van 14 dagen blijven.

IK kan trouwens voor een €10 meer met klm vliegen is dat de moeite?

[ Voor 21% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-01-2017 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Stel je nou serieus een vraag over 10 euro of mist er een cijfer daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

icecreamfarmer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:36:
[...]
IK kan trouwens voor een €10 meer met klm vliegen is dat de moeite?
Tenzij KLM flink goedkoper is, is KLM voor mij niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

CyBeR schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:08:
Stel je nou serieus een vraag over 10 euro of mist er een cijfer daar?
Nope 10 euro. Een is United en de ander KLM.
KLM ken ik maar united niet. Ergo is het de moeite om KLM te boeken omdat United een klote maatschappij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

icecreamfarmer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:32:
[...]
KLM ken ik maar united niet. Ergo is het de moeite om KLM te boeken omdat United een klote maatschappij is.
Dat is kiezen tussen Scylla en Charybdis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

icecreamfarmer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Zit je op een KLM of Delta vlucht over de plas? Vind waar het eco product met Delta nieuwer/moderner en zou mij wel dat 10tje waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

swtimmer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Zit je op een KLM of Delta vlucht over de plas? Vind waar het eco product met Delta nieuwer/moderner en zou mij wel dat 10tje waard zijn.
KLM geen delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik zou zelf kijken naar vertrek/aankomsttijd en totale vluchtduur (vergeet douanetijd niet in de US)

googleflights vond die van 359 trouwens voor me,alleen verder niet gekeken hoe en wat

ik zou waarschijnlijk wel voor klm kiezen

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 06-01-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Freee!! schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:29:
[...]

Tenzij KLM flink goedkoper is, is KLM voor mij niet de moeite.
Wat is dit nou weer voor ongefundeerd Nederlands gezeur?

Als ik het internet mag geloven is United by far de slechte maatschappij in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Qua de internationale maatschappijen is 't idd Delta > American > United.

Wat jammer is want Contental vroeger stond veel hoger in aanzien. Tegelijkertijd stond US Airways juist lager in aanzien dus die zijn er bij de merge op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Rub147 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Wellicht sinds januari, maar eind december moest ik ongeveer elk kabeltje en apparaat in een apart bakje leggen |:(
Laptop wel apart, maar de laatste twee keren (december en januari) vroegen ze om de kabels eruit te halen, had ik geen zin in dus zei 'liever niet', mocht ze er wel gewoon in laten zitten.

Wat wel nieuw was - heb een apart vakje voor een opbouwbare paraplu in mijn laptop tas - die moest en zou eruit moeten, want dat was nieuw sinds een paar dagen.

Laptop moet ik altijd en overal op elk vliegveld eruit halen. Net zoals horloge afdoen, want dat ding laat de scanner nogal eens afgaan (de ouderwetse dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

alleen laptop,geen kabels eruit

in Cuba moest ik mijn aansteker afgeven :(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zojuist is de laatste A340-300 van China Airlines vanuit Taipei vertrokken naar Amsterdam.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 07:15 uur.
https://www.flightradar24.com/CAL73/c18b221

Dit is de allerlaatste keer dat China Airlines met de A340-300 naar Amsterdam komt.
Vanaf komende maandag (00:30 uur lokale tijd; 17:30 uur in Nederland op zondagavond) komt de maatschappij met de nieuwe Airbus A350-900 naar Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/1/3/7/3978731.jpg?v=v47ed4db293a

Het aantal business class-stoelen gaat van 30 angle-flat naar 32 full-flat, 246 economy naar 243 en daar komen nog 31 premium economy stoelen bij. Totaal aantal gaat van 276 naar 306.
Tevens is er in economy nu de optie van Family Couch; 3 stoelen die samen 1 bed kunnen vormen.
Van deze setup zijn er 12 in de A350.

Tevens gaat er met de introductie van de A350 25 minuten af van de reistijd naar Amsterdam (aankomsttijd blijft gelijk). Op de weg terug gaat er 45 minuten vanaf; aankomsttijd is 45 minuten eerder.
Sinds begin december 2016 vliegt China Airlines deze vlucht niet meer via Bangkok.

De maatschappij vliegt sinds 11 april 1983 naar Amsterdam.
Eerst met de 747SP (via Dubai); hier de aankomst van de allereerste vlucht op Schiphol in april 1983; Amsterdam was de eerste/enige Europese bestemming van China Airlines):

Afbeeldingslocatie: https://images.memorix.nl/naa/thumb/1280x1280/34bed7ee-8ccf-d1c8-95fd-937761e88bab.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.memorix.nl/naa/thumb/1280x1280/3a4559e8-e8d2-3475-9c43-7bbf6ccb2294.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.memorix.nl/naa/thumb/1280x1280/1da0baf0-df2e-9552-7fc7-5c13e78c5302.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/211/2176776-800-532.jpg

Later kwam de 747-200 (weer de primeur voor Amsterdam van deze maatschappij) en er kwam de round-the-world Taipei-Anchorage-New York-Amsterdam-Dubai-Taipei), daarna de MD-11 en 747-400.
Sinds 14 januari 2013 komt de maatschappij met de A340-300.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/3/3/2/1651233.jpg?v=v40
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/5/7/9/2782975.jpg?v=v40
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/1/3/1/1128131.jpg?v=v40
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/0/7/0/0915070.jpg?v=v40
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/2/8/6/2543682.jpg?v=v40

Amsterdam heeft hiermee weer de primeur; het is de eerste Europese bestemming van de China Airlines A350. Het is de tweede maatschappij die de A350 naar Amsterdam brengt; Singapore Airlines vliegt sinds 9 mei 2016 met dit type naar Amsterdam.
Met deze wijziging van China Airlines blijft Surinam Airways als enige maatschappij over die nog lijnvluchten uitvoert met de A340 naar Amsterdam.
Af en toe komt Turkish Airlines wel eens met de A340 en zo af en toe een ingehuurd toestel.

China Airlines heeft op dit moment nog 4 van de oorspronkelijke 7 A340-300's in gebruik; deze vier worden allemaal dit jaar uitgefaseerd.

Tevens vertrekt vanavond de voorlopig laatste KLM vlucht naar Caïro.
KL553 zal vanavond om 20:55 uur vertrekken en zal worden ook uitgevoerd door de 787-9 (PH-BHF).
Terugkomst op Schiphol is morgenvroeg om 07:55 uur.
KLM trekt zich terug vanwege de devaluatie van de Egyptische Pond en door de Centrale Bank van Egypte opgelegde restricties bij het overmaken van buitenlandse valuta vanuit Egypte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tourniquet schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:54:
Opening Berlijn Brandenburg nog maar weer eens opgeschoven, nu naar voorjaar 2018.

http://www.rbb-online.de/...rzoegert-sich-weiter.html
Het ding is nog niet open, of hij is al te krap bemeten, het aantal passagiers vorig jaar (30 miljoen) zat al boven de maximale capiciteit (27 miljoen) van het nog niet geopende vliegveld.

Men is dus al bezig met de uitbreiding voor het vliegveld ook maar geopend is...
Berlin Brandenburg Airport is nog steeds niet open, maar nu al wordt nagedacht over een uitbreiding. Dat vertelt luchthaventopman Karsten Mühlenfeld aan Flightglobal. Die acht het onwaarschijnlijk dat de zwaar vertraagde nieuwe luchthaven van de Duitse hoofdstad dit jaar wordt geopend.

Volgens Mühlenfeld worden op dit moment studies gedaan naar een strategisch masterplan voor na 2020. Ook wordt er nagedacht over de verdere ontwikkeling van de luchthaven.

De topman van de Berlijnse luchthavenexploitant zegt in 2017 een groei in het luchtverkeer te verwachten op de Berlijnse luchthavens. Brandenburg heeft bij de ingebruikname een capaciteit van 27 miljoen passagiers per jaar, terwijl in 2016 meer dan 30 miljoen passagiers gebruik maakten van de huidige Berlijnse luchthavens Tegel en Schönefeld.

In 2015 besliste de luchthaven al een terminal te bouwen voor low-cost passagiers. Hierdoor moet Brandenburg in 2023 veertig miljoen passagiers aankunnen.

Niet open in 2017
Het vliegveld houdt de gemoederen in Duitsland al jaren bezig. Ondanks dat de terminal klaar is, is het zes jaar na oplevering nog steeds niet geopend. Een van de oorzaken hiervoor is dat het branddetectiesysteem niet voldoet aan nationale veiligheidseisen.

In een interview met het Duitse Tagesspiegel heeft Mühlenfeld aangegeven dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het vliegveld dit jaar wél opengaat. Brandenburg, wat grenst aan Berlin Schönefeld airport, kampt nog steeds met een branddetectiesysteem dat vervangen moet worden. Het vliegveld is volgens de topman nog in gesprek met verschillende constructiebedrijven.

Wanneer de ‘pannen-airport’, zoals het in Duitsland ook wel wordt genoemd, tegen november nog niet open is, zal maart 2018 de eerst mogelijke datum zijn voor een oplevering. Het is volgens Mühlenfeld te gevaarlijk om vliegverkeer van Tegel Airport tijdens het winterseizoen over te hevelen naar Brandenburg.
toon volledige bericht
Zie http://www.luchtvaartnieu...komst-brandenburg-airport

Hoe ziet een 737-700 die geramd wordt door een drone eruit? Nou... zo:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C1fZWsSXcAA-kpZ.jpg

Het verhaal erbij:
Een Boeing 737-700 van de Mozambikaanse luchtvaartmaatschappij LAM is tijdens de nadering van de luchthaven van Tete op een drone gebotst. Volgens het bedrijf is de schade aan de neus van het toestel aanzienlijk.

Vlucht TM136 was op weg van hoofdstad Maputo naar Tete toen de bemanning kort voor de landing een knal hoorde. Eenmaal aan de grond concludeerden zij dat het toestel in volle vaart op een drone was gebotst.

De lokale autoriteiten stellen een onderzoek in naar het incident.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...t-tijdens-vlucht-op-drone

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:16:

in Cuba moest ik mijn aansteker afgeven :(
Dat is in China ook. Zowel in mijn broekzak, mijn laptoptas én uit mijn koffer (ja, ik zeul veel van die dingen mee omdat ik ze veel verlies). Op de luchthaven van Chengdu ziet de rookruimte er dan ook zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/IMAG0388_zpsffh9zjf6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik kreeg in de lounge weer gewoon een aansteker :P (de lucifers waren op blijkbaar :P )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/weGIdnm.jpg

Vandaag maakte de eerste Boeing 787-9 van Air France (F-HRBA) een welkomstvlucht boven Frankrijk.
Deze vlucht AF787 was voor pers en personeel; morgen en zondag volgen nog telkens 2 vluchten per dag voor iedereen.

Boven Toulouse werd de Dreamliner opgewacht door het demonstratieteam van de Franse Luchtmacht;
de Patrouille de France (PAF).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C1gEuljXUAQQpB7.jpg:large

De witte boorden en crew:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C1eZyWxXEAAtw8L.jpg:large

Ramp staff:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C1aVu9PWIAADWV0.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C1fBn12XUAABzy6.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C1e7J7zXAAAE1l6.jpg:large

De 1.068 passagiers van de komende 4 welkomstvluchten maken kans op een retourticket in Business met de 787 naar Montreal; de eerste trans-Atlantische bestemming van het toestel beginnend in mei.

De vluchten van zaterdag:
Afbeeldingslocatie: https://insideflyer.nl/wp-content/uploads/2016/11/zaterdag-787-768x374.jpg

De vluchten van zondag:
Afbeeldingslocatie: https://insideflyer.nl/wp-content/uploads/2016/11/zondag-787-768x374.jpg

Deze Dreamliner werd eind november aan Air France geleverd.
Komende maandag volgt de eerste commerciële vlucht naar Caïro.
Ook zal vanaf begin februari tot eind oktober het toestel zesmaal per week op London Heathrow worden ingezet en tweemaal naar Barcelona. Later volgen lijndiensten naar Atlanta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bizarre beelden vanuit Ft. Lauderdale: http://www.cbsnews.com/live/ vanwege http://www.nu.nl/buitenla...j-luchthaven-florida.html

taxibanen vol met vliegtuigen, platformen vol passagiers.

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/0t0w1K2I2d3H/Screen%20Shot%202017-01-06%20at%2020.34.58.png

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 06-01-2017 20:35 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freee!! schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:38:
Ik heb het idee dat het aantal keren dat Ryan Air ineens snel moest landen wegens te weinig brandstof wel eens een rol gespeeld zou kunnen hebben.
Idd. Mag je al geen ongelukken hebben, da's onnodig risico's nemen waar andere maatschappijen natuurlijk de dupe van zijn. Hoop dat ze daar stevige boetes voor uitdelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 07-01-2017 00:01 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 23:28

Woembah

YNWA

Piet91 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:26:
Zojuist is de laatste A340-300 van China Airlines vanuit Taipei vertrokken naar Amsterdam.
...
Mooie post :). Ergens toch leuk dat ik in september en oktober nog met de CI A340 heb kunnen vliegen. Vermoedelijk mijn laatste A340 vlucht ooit (het waren er al niet veel). Was echt een fijn toestel in 2-4-2 opstelling (had beide stoelen bij het raam voor mezelf). Verouderde IFE en het gebrek aan een usb-poort in de stoel vond ik wel jammer, maar niet heel storend. Eten bij CI is echt super. Met de nieuwe A350 moet het wel een van de beste airlines zijn die op AMS vliegt momenteel, want dat nieuwe interieur ziet er ook fantastisch uit.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Freak187

geen

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Wat is dit nou weer voor ongefundeerd Nederlands gezeur?

Als ik het internet mag geloven is United by far de slechte maatschappij in Amerika.
Het is niet perse slecht, maar het materiaal dat ze gebruiken op de AMS route (767 en 757) komen qua interieur nog uit de jaren 90. Hele ouderwetse IFE en het eten is slecht. Maar meestal is de prijs wel beter.

Voor mij geen United meer als ik ze kan ontlopen. Of als ze eindelijk die oude bakken eruit gooien en met de 787 op AMS gaan vliegen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:54
Freak187 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Het is niet perse slecht, maar het materiaal dat ze gebruiken op de AMS route (767 en 757) komen qua interieur nog uit de jaren 90. Hele ouderwetse IFE en het eten is slecht. Maar meestal is de prijs wel beter.

Voor mij geen United meer als ik ze kan ontlopen. Of als ze eindelijk die oude bakken eruit gooien en met de 787 op AMS gaan vliegen.
De 757 van United is redelijk, als je tenminste ex-Continental materiaal vliegt. Interieur ziet er wel redelijk up to date uit, maar niet bijzonder. Normale IFE en normale seat pitch.

De 767 daarentegen is echt ruk in eco, daar is letterlijk niks aan gedaan sinds begin jaren 90. Business en First zijn wel recenter retrofitted, maar ook niet bijzonder.

Het eten is inderdaad wel echt slecht. Het ziet er uit alsof het uit een blender komt, en zo smaakt het ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Woembah schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:52:
[...]
Mooie post :). Ergens toch leuk dat ik in september en oktober nog met de CI A340 heb kunnen vliegen. Vermoedelijk mijn laatste A340 vlucht ooit (het waren er al niet veel). Was echt een fijn toestel in 2-4-2 opstelling (had beide stoelen bij het raam voor mezelf). Verouderde IFE en het gebrek aan een usb-poort in de stoel vond ik wel jammer, maar niet heel storend. Eten bij CI is echt super. Met de nieuwe A350 moet het wel een van de beste airlines zijn die op AMS vliegt momenteel, want dat nieuwe interieur ziet er ook fantastisch uit.
Ik vond het eten bij die andere Taiwanese maatschappij beter. En in de A340 heb ik alleen bij Philipine Airlines gezeten (toen die nog op Europa vlogen), maar ik vond het een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Hier een leuk voordeeltje als je sponsor een luchtvaartmaatschappij is met genoeg hele grote kisten.
Voor de lange vluchten van bv Londen helemaal naar München

Afbeeldingslocatie: https://www.foottheball.com/wp-content/uploads/2017/01/arsenal-14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ugh. Leuk hoor Emirates maar moet alles nou altijd zo ontzettend smakeloos aangekleed worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fly-guy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:58:
Naast veiligste, ook nog eens de meest punctuele (in Europa):

[...]

http://www.upinthesky.nl/...-maatschappij-van-europa/
Als je daarnaast ook nog zet dat Copa en Hawaiian waarschijnlijk een veel beperkter netwerk hebben dan doen jullie dat goed d:)b

Als Nederlanders iets goed doen mag dat ook wel gezegd worden :+
CyBeR schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:59:
Ugh. Leuk hoor Emirates maar moet alles nou altijd zo ontzettend smakeloos aangekleed worden?
Arabieren zijn nu eenmaal gek op alles wat blinkt... Wordt daar nog altijd heel sterk geassocieerd met luxe.

[ Voor 24% gewijzigd door Borromini op 07-01-2017 20:55 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
DOA schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:40:
Hier een leuk voordeeltje als je sponsor een luchtvaartmaatschappij is met genoeg hele grote kisten.

[afbeelding]
Er zijn maar 14 First class plekken. Een selectie bestaat uit meer spelers. En natuurlijk trainer en assistenten. Benieuwd hoe ze dat verdelen :p

En die bar is wat overdreven. Die foto's doen heel wat vermoeden, maar het stel niet veel voor.

Ik vond First bij Garuda mooier dan bij Emirates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
Evianon schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:19:
Wat een kinderen zijn die airlines ook soms :+. KL / DL / AF vallen vanmorgen even wat Oneworld hubs aan met MAD / HEL naar USA voor ~1000€ retour.

2 uur later: BA / IB / AY met AMS / CDG naar Houston voor ~1100€. "Jullie onze hubs pakken? Nou, dan pakken wij jullie terug hoor!"

Dus, er zijn best wat leuke zomervakanties in business naar Houston te boeken op het moment vanaf AMS voor ~€1100-1200, verwacht dat er nog wel wat meer steden worden ingeladen in de loop van de dag.

En een BA1 run is ook weer enigszins voordelig mogelijk en nu vanaf AMS.
Ik zit net te kijken, maar is 't feest alweer voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:29
zeef schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:13:
[...]

Ja, het was maar een paar uurtjes helaas. Er zijn de laatste maanden vaker ~€1000 business retourtjes naar de USA geweest vanaf AMS, dus er zullen er ook zeker nog meer komen, maar vaak niet langer dan een dag of een paar uurtjes dus je moet maar net op het goede moment kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:44:
[...]

Er zijn maar 14 First class plekken. Een selectie bestaat uit meer spelers. En natuurlijk trainer en assistenten. Benieuwd hoe ze dat verdelen :p

En die bar is wat overdreven. Die foto's doen heel wat vermoeden, maar het stel niet veel voor.

Ik vond First bij Garuda mooier dan bij Emirates.
Sowieso is heel Emirates enorm overrated, vroeger toen ze nog moesten knokken voor hun naam waren ze goed, maar de concurrentie heeft ook niet stilgezeten. Het is vaak een ongeorganiseerd zooitje aan boord, mensen worden aan de lopende band geüpgraded, waardoor business enorm wordt gedevalueerd, verder is Dubai echt een terror luchthaven, nee als het even kan geen Emirates voor mij. Al is het wel relaxte om een beetje rond die bar te hangen en even niet in je stoel te zitten.

Garuda en China Airlines vind ik fijner richting Azië.
zeef schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:13:
[...]

Je kan prijs alarmen zetten in google flights, dan mis je ze niet meer ;)

[afbeelding]
Het enige verschil met een normale A380 zijn de foeilelijke stikkers op de romp? Het interieur is gewoon helemaal standaard.
Freak187 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Ik overweegde afgelopen zomer een rondje rond de wereld te maken door vanuit Papua via Amerika terug te vliegen en dus UA2 te nemen, maar na een paar reviews gelezen hiervan afgezien en via Taipei naar huis gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 09:04
Vanavond een paar tickets boeken naar DPS met KLM.

Welke (internationale) KLM site is ook al weer het best om zonder boekingskosten en zonder credit card kosten (FB AMEX Gold kaart) te boeken??

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:26:
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 07:15 uur.
https://www.flightradar24.com/CAL73/c18b221

Dit is de allerlaatste keer dat China Airlines met de A340-300 naar Amsterdam komt.
Vanaf komende maandag (00:30 uur lokale tijd; 17:30 uur in Nederland op zondagavond) komt de maatschappij met de nieuwe Airbus A350-900 naar Amsterdam.

[afbeelding]

Het aantal business class-stoelen gaat van 30 angle-flat naar 32 full-flat, 246 economy naar 243 en daar komen nog 31 premium economy stoelen bij. Totaal aantal gaat van 276 naar 306.
Tevens is er in economy nu de optie van Family Couch; 3 stoelen die samen 1 bed kunnen vormen.
Van deze setup zijn er 12 in de A350.

Tevens gaat er met de introductie van de A350 25 minuten af van de reistijd naar Amsterdam (aankomsttijd blijft gelijk). Op de weg terug gaat er 45 minuten vanaf; aankomsttijd is 45 minuten eerder.
Sinds begin december 2016 vliegt China Airlines deze vlucht niet meer via Bangkok.

De maatschappij vliegt sinds 11 april 1983 naar Amsterdam.
Eerst met de 747SP (via Dubai); hier de aankomst van de allereerste vlucht op Schiphol in april 1983; Amsterdam was de eerste/enige Europese bestemming van China Airlines):

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Later kwam de 747-200 (weer de primeur voor Amsterdam van deze maatschappij) en er kwam de round-the-world Taipei-Anchorage-New York-Amsterdam-Dubai-Taipei), daarna de MD-11 en 747-400.
Sinds 14 januari 2013 komt de maatschappij met de A340-300.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Amsterdam heeft hiermee weer de primeur; het is de eerste Europese bestemming van de China Airlines A350. Het is de tweede maatschappij die de A350 naar Amsterdam brengt; Singapore Airlines vliegt sinds 9 mei 2016 met dit type naar Amsterdam.
Met deze wijziging van China Airlines blijft Surinam Airways als enige maatschappij over die nog lijnvluchten uitvoert met de A340 naar Amsterdam.
Af en toe komt Turkish Airlines wel eens met de A340 en zo af en toe een ingehuurd toestel.

China Airlines heeft op dit moment nog 4 van de oorspronkelijke 7 A340-300's in gebruik; deze vier worden allemaal dit jaar uitgefaseerd.
toon volledige bericht
Die China Airlines A350 is zonet vertrokken:

https://fr24.com/CAL73/c1d0d1c

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7587/27555729883_7ccfc1fb06_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr

De dame met het - zeer waarschijnlijk - grootste uithoudingsvermogen ter wereld* begint aan haar laatste werkweek. KLM's Boeing 747-400M PH-BFD "City of Dubai" - die momenteel onderweg is als KL685 naar Mexico-City - zal volgende week zondag uit de vloot gehaald worden.

Ze is alweer de 6e 747-400 die de vloot moet verlaten. Op 6 februari zal ze haar laatste reis ooit maken wanneer ze via Chicago naar haar laatste rustplaats Mojave Air and Space Port in Californië vertrekt.
Daar zal ze de KLM 747 -BFK en MD-11's -KCD en -KCE tijdelijk vergezellen.

*; PH-BFD zal waarschijnlijk de 747 worden met meest aantal vlieguren ooit; begin september 2016 had ze 135.879 vlieguren staan. Daarmee wordt ze niet alleen een 747-recordhouder; maar tevens van alle types (straal)vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
*; PH-BFD zal waarschijnlijk de 747 worden met meest aantal vlieguren ooit; begin september 2016 had ze 135.879 vlieguren staan. Daarmee wordt ze niet alleen een 747-recordhouder; maar tevens van alle types (straal)vliegtuigen.
Dat is echt enorm veel, bijna 16 jaar onafgebroken in de lucht! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 21:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Het is jammer dat ik er de centen niet voor heb. Lijkt me best leuk zo'n 747 te kopen en helemaal tip-top te behouden en lekker mee te vliegen. Alleen wat lastig parkeren helaas.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daar een parkeervergunning voor regelen hier in centrum Amsterdam gaat 'm niet worden nee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

Er staat er toch 1 te koop? Virgin atlantic meende ik, 300k in dollars, wel eens over gefantaseerd met wat collega's, ergens in de duinen pleuren, bedroom in de cockpit en van de rest hotel/appartement/restaurant maken...

Weet de maten niet meer uit mn hoofd, maar wat zouden mn handen jeuken om dat ding tot wat moois te bouwen, hulp genoeg uit het klussende tweaker topic :+

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Klopt ja, inclusief stoelen. Motoren en alle elektronica is er wel uit. Geen idee of 'ie nog steeds te koop staat eigenlijk.

Er zijn er nog veel meerte vinden trouwens. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Tralapo op 08-01-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47

[afbeelding]
Ha, bij die foto galerij onderaan het artikel "Wings decorated with posters of players" 8)7 Snappen ze het verschil niet tussen de romp en de vleugels? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Is er iemand die kan uitleggen wat het verschil is tussen een towbarless en slepen met een towbar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
stier schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:33:
Is er iemand die kan uitleggen wat het verschil is tussen een towbarless en slepen met een towbar?
Met tow bar wordt een aan het type toestel, specifieke tow bar, aan de tug gehangen. Dit is de verbinding tussen vliegtuig en tug (het gele ding).;
Afbeeldingslocatie: http://www.jms.aero/files/2193/gallery/11119/large/334220.jpg

Zodra het zonder tow bar gaat tilt de tug het neuswiel op.
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/Sariel/PushbackTug/inspiration.jpg

Zonder is sneller en altijd juiste materieel voorhanden. Youtube staat vol met filmpjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Bartjeee op 09-01-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

XWB schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:27:
[...]

Die China Airlines A350 is zonet vertrokken:

https://fr24.com/CAL73/c1d0d1c
En zojuist geland.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:39
Bartjeee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:45:
[...]

Met tow bar wordt een aan het type toestel, specifieke tow bar, aan de tug gehangen. Dit is de verbinding tussen vliegtuig en tug (het gele ding).;
[afbeelding]

Zodra het zonder tow bar gaat tilt de tug het neuswiel op.
[afbeelding]

Zonder is sneller en altijd juiste materieel voorhanden. Youtube staat vol met filmpjes.
Voordeel daarnaast is ook nog dat bij een tug niemand hoeft mee te lopen buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wildhagen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:41:
[...]

Het ding is nog niet open, of hij is al te krap bemeten, het aantal passagiers vorig jaar (30 miljoen) zat al boven de maximale capiciteit (27 miljoen) van het nog niet geopende vliegveld.

Men is dus al bezig met de uitbreiding voor het vliegveld ook maar geopend is...

[...]

Zie http://www.luchtvaartnieu...komst-brandenburg-airport

Hoe ziet een 737-700 die geramd wordt door een drone eruit? Nou... zo:

[afbeelding]

Het verhaal erbij:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...t-tijdens-vlucht-op-drone
toon volledige bericht
Hoezo duurt het 5 jaar om een BMI te installeren 8)7 .
Hier kan ik met mijn pet niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

oohh schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:36:
[...]

De 757 van United is redelijk, als je tenminste ex-Continental materiaal vliegt. Interieur ziet er wel redelijk up to date uit, maar niet bijzonder. Normale IFE en normale seat pitch.

De 767 daarentegen is echt ruk in eco, daar is letterlijk niks aan gedaan sinds begin jaren 90. Business en First zijn wel recenter retrofitted, maar ook niet bijzonder.

Het eten is inderdaad wel echt slecht. Het ziet er uit alsof het uit een blender komt, en zo smaakt het ook. :P
Kijk dat is belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zeg, een noob vraag: Delta Gold geeft op schiphol toegang tot de KLM crown lounge, ook nog tot iets anders? Als in: heb ik wat te kiezen?

Vlieg komende zondag weer transatlantisch op KLM, heb Gold bij Delta en die is dan ook gekoppeld aan deze boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nope. Alle SkyTeam carriers gebruiken KLM's lounge op AMS.

Pagina: 1 ... 15 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek