Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.203 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
upclocker schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:59:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt ja. Hij lijkt ook wit op die satelliet foto en volgens bestaan er geen witte c17's. Van bovenaf lijken ze wel erg op elkaar.
De rode wingtips bevestigen het imo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoe groot is de vertical stabiliser van de 747-400?

Nou, zo groot :P :

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/12/27/829112.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el ix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-03 23:58
Een prijsactie van Skyteam, ontdekt op fly4free: vanaf Düsseldorf of Stuttgart via AMS/CDG naar de USA voor nog geen €300, en dat gedurende het hele jaar 2017. Zo heb ik net geboekt voor volgend jaar november vanaf Düsseldorf naar Los Angeles: DUS-CDG-LAX-AMS-DUS (E190-A388-B744-E75) voor slechts € 285. :*)

Mooie actie, voor een paar tientjes extra ook te boeken op de KLM site.

Aangekomen op Schiphol geloof ik het wel: Het laatste stukje AMS-DUS laten we maar schieten ;)

Vraag: bij vertrek van Los Angeles moet ik toch aangeven dat de ruimbagage naar Amsterdam moet, en niet naar Düsseldorf? Op Schiphol meld ik me dan verder wel netjes af voor de laatste leg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52
SalimRMAF schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:42:
https://www.google.nl/maps/search/politie+Eindhoven/@51.4548484,5.3735971,250m/data=!3m1!1e3

Staat er een AN124-100 op Eindhoven? Welk toestel is dit? Je zou denken een Volga AN124, maar als we de de schaduw erbij halen zien we dat de horizontale stabilisatoren boven het staartvlak zitten, zoals bij de C5 en C17. :?
Wat heeft de politie daar mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
el ix schreef op woensdag 28 december 2016 @ 02:31:

Aangekomen op Schiphol geloof ik het wel: Het laatste stukje AMS-DUS laten we maar schieten ;)

Vraag: bij vertrek van Los Angeles moet ik toch aangeven dat de ruimbagage naar Amsterdam moet, en niet naar Düsseldorf? Op Schiphol meld ik me dan verder wel netjes af voor de laatste leg.
Daar trappen ze niet in natuurlijk, je kunt dit soort dingen alleen met handbagage doen. Afmelden moet je ook niet doen want dan heb je kans dat ze je ticket herberekenen als eindigend op AMS met bijbehorende prijsstijging.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:10
el ix schreef op woensdag 28 december 2016 @ 02:31:
Een prijsactie van Skyteam, ontdekt op fly4free: vanaf Düsseldorf of Stuttgart via AMS/CDG naar de USA voor nog geen €300, en dat gedurende het hele jaar 2017. Zo heb ik net geboekt voor volgend jaar november vanaf Düsseldorf naar Los Angeles: DUS-CDG-LAX-AMS-DUS (E190-A388-B744-E75) voor slechts € 285. :*)

Mooie actie, voor een paar tientjes extra ook te boeken op de KLM site.

Die komt de laatste tijd wel vaker langs inderdaad, als *A weer eens een dagje dumpprijzen voor AMS - US heeft komt Skyteam even later weer met Duitsland - US. Paar weken geleden had je hier nog € 50 meer op kunnen besparen :P

Ruimbagage dan naar AMS laten labelen inderdaad. Wel een beetje oppassen met laatste leg skippen, KLM heeft er een handje van zo af en toe de ticketprijs te herberekenen als je iets skipt, wat in een bedrag met 4 cijfers kan eindigen. Tot nu toe is iedereen waarvan ik dat gehoord heb er met wat protesteren onderuit gekomen, maar dat waren allemaal gold / platinum kaarthouders dus weet niet of ze met iedereen zo welwillend zijn. Zal wel goedkomen, maar een beetje van de domme houden kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KLM gaat rechtstreeks op Dublin vliegen. Komt goed uit, daar moet ik heen. Ga ik kijken via Google Flights, kan ik heen om 22.00 en terug om 5.55. Dat zijn de enige keuzes.

En dan zie je dat Ryanair 5* per dag gaat, op goede tijden voor minder dan de helft van het geld. Erg benieuwd hoe lang deze in de planning blijft staan.

EDIT: Mmm, lijk ongelukkige datum uitgezocht te hebben. Op andere data heb ik wel meer keuzes.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 28-12-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
KLM vluchten van/naar Dublin sluiten uitstekend aan op de long haul departure banks. Voor de Amsterdam - Dublin en vv. reizigers misschien niet ideaal, maar daar is het ook niet geheel op ingericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

Opening Berlijn Brandenburg nog maar weer eens opgeschoven, nu naar voorjaar 2018.

http://www.rbb-online.de/...rzoegert-sich-weiter.html

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Garyu

WW

Tourniquet schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:54:
Opening Berlijn Brandenburg nog maar weer eens opgeschoven, nu naar voorjaar 2018.

Dé grap van vliegend Duitsland |:( -O-. Nouja, ik vlieg wel op TXL, lekker dichtbij alles.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tourniquet schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:54:

Straks is de opvolger van het vliegveld nog eerder open. Deze klucht had al in 2010 open moeten zijn.

Misschien moet Duitsland dit soort dingen in het vervolg maar niet meer in eigen beheer doen, maar het overlaten aan bedrijven die dit vaker doen en weten waar ze mee bezig zijn :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ben wel erg benieuwd wat het nu allemaal is. Ik ben er meermaals vlak langsgreden, taxiend op Schonefeld, maar het ziet er toch echt uit als een vliegveld :p

EDIT:

Hoewel Schonefeld en TXL natuurlijk erg oud zijn, vind ik ze nooit vervelend. Lekker compact.

Voor de reiziger die echt een uitje maakt van een tocht, inclusief langs winkels struinen e.d. is het niets meer natuurlijk. Maar voor de zakelijke reiziger die uit de taxi springt en naar de kist loopt, is het prima :)

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 28-12-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
TXL is heel fijn idd. 25 meter tussen stoep en stoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het boordpersoneel van Korean Air mag voortaan tasers (stroomstootwapens) gebruiken als passagiers overlast veroorzaken. Ze zullen hiervoor training krijgen.

De Koreaanse luchtvaartmaatschappij had haar personeel al eerder uitgerust met de wapens, maar tot voor kort mochten zij deze alleen gebruiken als bijvoorbeeld terroristen direct voor levensgevaar zorgen. Die regels zijn nu versoepeld, meldt The Guardian.

De luchtvaartmaatschappij kwam vorige week in het nieuws toen een passagier aan boord urenlang voor oproer zorgde.

De kwestie kreeg aandacht doordat de Amerikaanse zanger Richard Marx, die toevallig aan boord was, erover schreef op zijn facebookpagina. Daarbij bekritiseerde hij het "onvoorbereide" Korean Air-personeel fel.
Zie http://www.nu.nl/reizen/4...gressieve-passagiers.html

Mooi. Als er weer een kind krijsend door het gangpad loopt te rennen, of iemand loopt te snurken, taseren die hap! Is het meteen rustig. Beiden zijn overlast rimmers :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

wildhagen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:30:
[...]
Beiden zijn overlast rimmers :P
Pardon :+

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Goed nieuws: TUI gaat in samenwerking met de SLM naar Paramaribo vliegen. Hopelijk zal dat wat aan die belachelijke prijzen altijd gaan doen.
http://www.luchtvaartnieu...rt-vluchten-naar-suriname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gop1 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:52:
Goed nieuws: TUI gaat in samenwerking met de SLM naar Paramaribo vliegen. Hopelijk zal dat wat aan die belachelijke prijzen altijd gaan doen.
http://www.luchtvaartnieu...rt-vluchten-naar-suriname
Als je een beetje betaalbaar naar Paramaribo wilt, moet je met Air France via Parijs en Frans Guyana.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Freee!! schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:41:
[...]

Als je een beetje betaalbaar naar Paramaribo wilt, moet je met Air France via Parijs en Frans Guyana.
Dat is voor zover ik heb gezien nauwelijks goedkoper (totale reis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gaat weer lekker:

- KLM-piloot verblind met laser bij landing
- EasyJet-vlucht mist drone op haar na bij Basel

We blijven geduldig wachten tot de eerste crash door die kindertjes met lasers en drones. Dan verdrinkt het kalf, en kunnen we gerust de put gaan dempen.

Over die vliegramp van een paar dagen terug in Rusland:
De vleugels van het Russische legervliegtuig dat Eerste Kerstdag neerstortte, werkten niet goed. Volgens Russische media blijkt dat uit gegevens van een van de zwarte dozen van de Tupolev. Daarop zijn de laatste woorden van de piloten vastgelegd.

Een bron rond het onderzoek naar de crash heeft aan persbureau Interfax verteld dat de vleugelkleppen, de verstelbare delen van de vleugels, kapot waren. De kleppen bewogen los van elkaar. Daardoor verloren de piloten de controle over het toestel.

Op een opname van een van de zwarte dozen is te horen dat de piloten pas op het laatste moment doorhebben dat er iets mankeert aan de vleugels. "Verrek, de vleugelkleppen!", zegt een van hen, vlak voordat het toestel in de Zwarte Zee stort.

De zwarte doos met de geluidsopnames en een tweede zwarte doos werden gevonden in de Zwarte Zee, voor de kust bij de Russische stad Sotsji. Daar had het toestel bijgetankt voor het naar Latakia in Syrië zou vliegen.

Bij de ramp kwamen de 92 inzittenden van het legervliegtuig om het leven. Onder hen waren 64 leden van het beroemde Alexandrov Ensemble. Zij zouden in Syrië een optreden geven voor militairen.

De Tupolev TU-145 waarmee zij vlogen, was sterk verouderd. Het model is 33 jaar oud en wordt alleen nog gebruikt door het Russische leger.
Bron: http://nos.nl/artikel/215...nkement-aan-vleugels.html

1) Tu-145? :?
2) Tu-154 (die bedoeld wordt) wordt echt niet alleen door het Russische leger meer gebruikt, er wordt gewoon nog commercieel mee gevlogen, zei het op beperkte schaal...

Een stuk van het transcript zoals vastgelegd op de Cockpit Voice Recorder van de Tu-154:
- "Snelheid 300"

- "(onverstaanbaar)"

- "Ik laat het landingsgestel zakken"

- "Oh nee!"

Tussendoor zijn harde geluiden van het alarmsysteem te horen.

- "Verrek, de vleugelkleppen!"

- "De hoogtemeter"

- "We zitten in de ..."

- "(onverstaanbaar)"

- "Gezagvoerder, we vallen!"
(vertaald van https://life.ru/t/%D0%BD%...niie_slova_pilotov_tu-154)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

gop1 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:46:
[...]
Dat is voor zover ik heb gezien nauwelijks goedkoper (totale reis)
OK, recentelijk niet nagekeken, maar Parijs - Frans Guyana gold altijd als binnenlandse reis en was daarom extreem goedkoop.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15-09 18:59
wildhagen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:09:
Gaat weer lekker:

- KLM-piloot verblind met laser bij landing
- EasyJet-vlucht mist drone op haar na bij Basel

We blijven geduldig wachten tot de eerste crash door die kindertjes met lasers en drones. Dan verdrinkt het kalf, en kunnen we gerust de put gaan dempen.
Dat KLM bericht blijkt foutief:
Een woordvoerster van KLM zegt echter:

“Er is zaterdag geen KLM-toestel in Bremen met een laser beschenen. Wij registreren dit soort incidenten serieus, omdat de veiligheid daarbij in gevaar komt, en daarom kan ik met zekerheid zeggen dat dit niet is gebeurd.”

Sometimes you need to plan for coincidence

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mensen maken wel eens typefouten.
:Y)

• PWM
  • Niet online
Ik kan kiezen tussen een rechtstreekse vlucht naar Dulles met KLM in Economy Comfort, of Business met Delta (A330) over Atlanta.

Kost 4 uur extra, maar dan land ik wel op Reagan. Is die Delta inmiddels allemaal Full flat?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fLWFkMTrxur9iFxtBI1Fgpr7/medium.jpg

Vlucht een uitgevallen, vlucht twee onbekend vertraagd. 7(8)7

• Garyu

Garyu

WW

Yay. Mijn vorige vlucht (45 min) had anderhalf uur vertraging omdat de leeslampjes het niet deden. Uiteindelijk zonder reparatie toch gevlogen. Is ook wat O-).

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
zeef schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:29:
[afbeelding]

Vlucht een uitgevallen, vlucht twee onbekend vertraagd. 7(8)7
Naar LCY toch? Je bent al omgeboekt naar een andere vlucht, maar die is ook vertraagd?

• Garyu

Garyu

WW

Hier staat toch Portland (est. departure 9:55 AM), tenminste voor de Delta machine op de foto...

• Hmmbob
PWM schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:08:
Ik kan kiezen tussen een rechtstreekse vlucht naar Dulles met KLM in Economy Comfort, of Business met Delta (A330) over Atlanta.

Kost 4 uur extra, maar dan land ik wel op Reagan. Is die Delta inmiddels allemaal Full flat?
Online lees ik PR juich berichten dat alle transatlantische vluchten full flat zouden moeten hebben. Zeker weten doe ik het niet.

DCA is wel vele malen fijner dan Dulles, IMHO.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
oohh schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:42:
[...]

Naar LCY toch? Je bent al omgeboekt naar een andere vlucht, maar die is ook vertraagd?
Ja, op BA429 omgeboekt. Oh well, mist daar is nu eenmaal niets aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BfdBF1kWATKQKtCt4hmZ6zIe/thumb.png

Gisteren nog wat tickets geboekt. Dit zijn allemaal flexibele tickets met economy comfort. Allemaal kort, binnen EU. Nog nooit zo goedkoop kunnen boeken bij KLM. Lijkt wel of de prijzen in 2017 goedkoper zijn geworden.

Een retour UK met 1 overnachting was altijd erg duur, nu allemaal < 200,-.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik snelheid en vooral niet hoeven overstappen altijd boven comfort kiezen. Zeker nu de reistijd met 50% toeneemt dus is geen klein verschil.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51

Wat ik me kan herinneren van Delta Business (angled destijds) is dat het dusdanig goed is dat ik het altijd zou verkiezen boven Economy Comfort van KLM. Of je de extra tijd ervoor over hebt is jouw keuze maar je komt toch uitgerust aan dus who cares ;) En landen op Reagan is ook een pre natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 29-12-2016 11:44 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Verwijderd

Langste vliegtuigvertraging duurde 43 uur

ARNHEM - De langste vliegtuigvertraging van het afgelopen jaar duurde 43 uur en 19 minuten. Het betrof een TUIfly-vlucht van Punta Cana in de Dominicaanse Republiek naar Schiphol. Dat heeft EUClaim uitgezocht, een bedrijf dat gedupeerde passagiers bijstaat.

De vertraging begon door een technisch mankement aan het oorspronkelijke vliegtuig. Het vervangende toestel van HiFly botste daarna tijdens het taxiën tegen een passagiersbrug aan. De vertraging liep nog verder op doordat er opnieuw een vervangend toestel moest komen en de bemanning eerst moest rusten voordat ze de passagiers naar huis kon brengen. De landing op Schiphol stond gepland op 22 november, maar dat werd uiteindelijk 24 november.

Vorig jaar stond een vertraging van 47 uur en 15 minuten (Bonaire-Amsterdam) bovenaan de lijst.

Bron: Telegraaf
Toch bizar dat zulke vertragingen voorkomen. Nou is dit wel een gevalletje wet van Murphy, maar het is toch wel echt heel vervelend als dit nu net jouw overkomt.

Zo te zien is een vlucht naar de Caraïben wel om problemen vragen

• PWM
  • Niet online
Op zich geen probleem als je in de ochtend te horen krijgt dat het een dag later word. Probleem is het wel als je op het vliegveld moet hangen en geen uitsluitsel krijgt.

Ik ben een keer 12 uur vertraagd met Arke (who else) op Schiphol. Woon vlakbij, dus had naar huis gekund, ware het niet dat de vlucht elke uur met 1 uur uitgesteld werd.

• wildhagen
  • Niet online
Over vertragingen gesproken:
De langste vliegtuigvertraging van het afgelopen jaar duurde 43 uur en 19 minuten. Het betrof een TUIfly-vlucht van Punta Cana in de Dominicaanse Republiek naar Schiphol.

Dat heeft EUClaim uitgezocht, een bedrijf dat gedupeerde passagiers bijstaat.

De vertraging begon door een technisch mankement aan het oorspronkelijke vliegtuig. Het vervangende toestel van HiFly botste daarna tijdens het taxiën tegen een passagiersbrug aan.

De vertraging liep nog verder op doordat er opnieuw een vervangend toestel moest komen en de bemanning eerst moest rusten voordat ze de passagiers naar huis kon brengen. De landing op Schiphol stond gepland op 22 november, maar dat werd uiteindelijk 24 november.

Vorig jaar stond een vertraging van 47 uur en 15 minuten (Bonaire-Amsterdam) bovenaan de lijst.

De op een na langste vertraging dit jaar bedroeg 34 uur en 21 minuten. Dat was een SLM-vlucht van Amsterdam naar Suriname die volgens schema op 18 augustus zou vertrekken. De vertraging trad op door een technisch mankement.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...6-duurde-ruim-43-uur.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:23
Je bent inderdaad 49 minuten te laat :P

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
M'n zusje had er 'last' van. In de zin van 2 dagen extra vakantie :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• wildhagen
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:12:
[...]

Je bent inderdaad 49 minuten te laat :P
Ik zat in het vertraagde toestel! :P

(glad over het vorige bericht heengelezen :X)

Het jaar 2016 was relatief veilig voor luchtreizigers. Ondanks enkele ernstige vliegrampen vielen er minder doden dan in 2015, zo blijkt uit statistieken van het Aviation Safety Network.

In totaal kwamen bij 19 ongelukken met passagiersvliegtuigen 325 mensen om het leven. Gemiddeld is dat 1 dode per 3.200.000 vluchten. “Sinds 1997 laat het aantal dodelijke vliegongelukken een duidelijke daling zien”, aldus eigenaar Harro Ranter van het Aviation Safety Network. “Dat komt grotendeels door de verbeteringen in vliegveiligheid die door de luchtvaartindustrie worden bereikt.

De dodelijkste en misschien wel bekendste vliegramp in 2016 was de crash van een Avro RJ85 van LaMia in Colombia. Daarbij kwam bijna het gehele voetbalteam van Chapecoense om het leven. Daarnaast waren veel slachtoffers te betreuren bij crashes van EgyptAir, Pakistan International, Flydubai en het Russische leger.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...n-bij-vliegrampen-in-2016

[ Voor 66% gewijzigd door wildhagen op 29-12-2016 17:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:43:
KLM gaat rechtstreeks op Dublin vliegen. Komt goed uit, daar moet ik heen. Ga ik kijken via Google Flights, kan ik heen om 22.00 en terug om 5.55. Dat zijn de enige keuzes.

En dan zie je dat Ryanair 5* per dag gaat, op goede tijden voor minder dan de helft van het geld. Erg benieuwd hoe lang deze in de planning blijft staan.

EDIT: Mmm, lijk ongelukkige datum uitgezocht te hebben. Op andere data heb ik wel meer keuzes.
Vanaf 26 maart vliegt KLM 4x per dag AMS-DUB.

http://www.routesonline.c...in-flight-options-in-s17/

Lekkere competitie zo met Aer Lingus en Ryanair op dezelfde route, zal in de zomer naar zo'n 13-14 vluchten per dag gaan, terwijl dit 1,5 jaar geleden nog maar 5 dagelijkse vluchten met Aer Lingus waren. Aangezien ik deze route regelmatig vlieg vind ik het wel jammer dat KLM (en Ryanair) deze route nu pas als lucratief zien. Aer Lingus vroeg destijds makkelijk 200+ euro per retour (een maand van tevoren boeken), tegenwoordig moet je moeite doen om boven de 100 euro uit te komen (buiten KLM dan, dat is waarschijnlijk meer voor de long haul verbindingen na het opzeggen met van de samenwerking met EI) :).

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

pacificocean schreef op woensdag 28 december 2016 @ 05:05:
[...]

Wat heeft de politie daar mee te maken?
Scherp. :+

Gulfstream G650

Verwijderd

Welke app gebruiken jullie op je telefoon om offline in het vliegtuig te checken waar je bent? Google maps e.d. doet het offline natuurlijk niet, plus mis je allerlei hoogte informatie.

• Hmmbob
Google maps doet het ook op hoogte prima, al duurt het even voor je een gps fix hebt en je kan niet bijster ver inzoomen. Maar voor een grove indicatie prima.

GPS fix help ik door de App GPS Status te openen en daar naar te kijken tot er een fix is, vaak bij 't raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ben ik de enige die altijd gewoon de airshow aan zet?

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:25
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:49:
Welke app gebruiken jullie op je telefoon om offline in het vliegtuig te checken waar je bent? Google maps e.d. doet het offline natuurlijk niet, plus mis je allerlei hoogte informatie.
Laatste keer dat ik vloog was er wifi bij Norwegian Air, toen via flightradar mijn vlucht gevolgd :+

• Hmmbob
CyBeR schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:05:
Ben ik de enige die altijd gewoon de airshow aan zet?
Die van KLM's 747 zuigt big time.

• LordSinclair
Hmmbob schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:19:
[...]

Die van KLM's 747 zuigt big time.
In de 777 die ik van de zomer had was het vliegtuig ongeveer de grote van Nederland op het nauwkeurigste niveau.

In veel Europese vluchten is zo'n scherm ook regelmatig niet aanwezig. En in LCC al helemaal niet.

Ik gebruik zelf oruxmaps met offline kaarten (mapforge) om een leuk beeld te geven van wat in beneden zie. Wel is een fix hebben voordat je het vliegtuig in stapt handig.

Verwijderd

FoxLenny schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:09:
[...]

Laatste keer dat ik vloog was er wifi bij Norwegian Air, toen via flightradar mijn vlucht gevolgd :+
Ik ben echt opzoek naar een oplossing voor m'n telefoon die volledig offline is. Liefst ook wel meteen met hoogte (ft) en snelheid erbij zodat ik niet steeds hoef te schakelen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:58

Fiber

Beaches are for storming.

Even zoeken in de Google Play Store laat mij deze vinden: Google Play: In-flight Tracking (LIVE) Geen ervaring mee overigens. Veel meer vergelijkbaars zie ik zo gauw niet.

Nog één: Google Play: Flight Map FREE Zijn ook betaalde versies van.

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 29-12-2016 22:52 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bobmeister
Waarom zou je al die hoogte en snelheidsinformatie überhaupt willen weten? :P

Verwijderd

Awsom schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:50:
De meeste kleinere vliegtuigen zoals de 737 en A320 hebben niet eens schermpjes aan boord. Ergens wil je toch weten waar je precies bent en of het toestel al begint te dalen bijvoorbeeld.
Fiber schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:44:
Even zoeken in de Google Play Store laat mij deze vinden: Google Play: In-flight Tracking (LIVE) Geen ervaring mee overigens. Veel meer vergelijkbaars zie ik zo gauw niet.
Het idee is goed maar helaas scoort hij volgens de review benedenmaats.

• Fiber

Fiber

Op zich had de hoogte info mij wel een keer voor wat schrik kunnen behoeden. Ik dacht dus dat we door het wolkendek gingen bij de landing. Bleek het dus laaghangende mist te zijn en was er dus direct een touchdown... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:36:
In de 777 die ik van de zomer had was het vliegtuig ongeveer de grote van Nederland op het nauwkeurigste niveau.
De 787 ook. En daar was het toestel ook een 777 i.p.v. 787. :P
Wel is een fix hebben voordat je het vliegtuig in stapt handig.
Zeker. Hoewel ik bij de MD-11 vlucht van te voren een fix had en ik daar bij vertrek van de stand niet alles opgenomen heb (kom je dan achteraf achter) en bij de 787 (waar ik geen fix leek te krijgen) alles /álles precies heb kunnen opnemen.
Awsom schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:50:
Je bent AvGeek of niet. B)

Anywho; het zicht vanuit de ATC toren op Schiphol deze dagen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0wk_4DXgAAVfLA.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15724519_10154587691411117_7953540563506864405_o.jpg?oh=35a0b4695f9d6d6de472c36eb402ac8d&oe=58D5BE41
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15672635_10154587691406117_9192704172316313218_n.jpg?oh=cdba51545266a2bcdfadf7b380b1fc69&oe=58D80253

En Teruel begint nu wel héél erg blauw te kleuren ;(

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/1/481/31789787802_aff23b3b2f_c.jpgAircraft graveyard, Teruel by Óscar Laborda, on Flickr

Die zijn al niet veel soeps meer; maar in ieder geval nog niet zo ver als hun zus Maria. 2 jaar eerder nog in topconditie op Schiphol rondgelopen:

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/6/80095_1482299018.jpg

• Bobmeister
Piet91 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:15:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke werkplek lijkt me dat. :P

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:52
Piet91 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:15:
[...]

De 787 ook. En daar was het toestel ook een 777 i.p.v. 787. :P

[...]

Zeker. Hoewel ik bij de MD-11 vlucht van te voren een fix had en ik daar bij vertrek van de stand niet alles opgenomen heb (kom je dan achteraf achter) en bij de 787 (waar ik geen fix leek te krijgen) alles /álles precies heb kunnen opnemen.

[...]

Je bent AvGeek of niet. B)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En Teruel begint nu wel héél erg blauw te kleuren ;(

[afbeelding]Aircraft graveyard, Teruel by Óscar Laborda, on Flickr

Die zijn al niet veel soeps meer; maar in ieder geval nog niet zo ver als hun zus Maria. 2 jaar eerder nog in topconditie op Schiphol rondgelopen:

[afbeelding]
Weet eigenlijk iemand hoe ze het grond verkeer afhandelen in dit soort mistige omstandigheden, aangezien ze geen zicht hebben op de toestellen? Wordt er gebruik gemaakt van een soort grond radar of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
upclocker schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:42:
[...]

Weet eigenlijk iemand hoe ze het grond verkeer afhandelen in dit soort mistige omstandigheden, aangezien ze geen zicht hebben op de toestellen? Wordt er gebruik gemaakt van een soort grond radar of zo?
Ja, grondradar. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15676552_10154587691306117_1170532227589840276_o.jpg?oh=6e2e0ef45fc7cae70278337f75c034fc&oe=58E18B9E

[ Voor 18% gewijzigd door Bobmeister op 29-12-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand ervaring met eventuele coulance van de KLM i.v.m. Platinum level? Dat ben ik nu, maar kom enkele level-milses te kort om het te behouden.

Volgens mij is de cut-off op 31 dec.; het vervelende is dat ik de 1st jan. business naar Oman vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb 2x om coulance gevraagd, beide keren niet gekregen. Beide een ongeveer zelfde situatie. 1* kwam ik op 59 vluchten, terwijl ik in week 1 van het jaar nog 6 had staan. De andere keer was het letterlijk iets van 120 miles tekort.

Erg coulant zijn ze niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik weet dat soms collega's dit voor elkaar krijgen via Amex/travel-team op werk. Ik gok dat door volume van tickets die wij boeken er soms wel wat meer speling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:57:
Ik heb 2x om coulance gevraagd, beide keren niet gekregen. Beide een ongeveer zelfde situatie. 1* kwam ik op 59 vluchten, terwijl ik in week 1 van het jaar nog 6 had staan. De andere keer was het letterlijk iets van 120 miles tekort.

Waarom zou jij dan nog loyaal zijn :? Tijd om over te stappen op een andere maatschappij (en frequent flyer program) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:11:
[...]

Waarom zou jij dan nog loyaal zijn :? Tijd om over te stappen op een andere maatschappij (en frequent flyer program) :?
Hoe zou je dat effectief willen doen als je vanaf Schiphol wil vertrekken? Schiphol = KLM dus je zit als je een beetje efficiënt wil reizen gewoon aan ze vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:10
Ze moeten toch ergens een grens trekken? Lijkt me logisch dat ze niet happen op "ik kom 1 vlucht te kort", want de volgende keer zijn het er dan 2, daarna 3, en mensen posten dat weer op internet waarna iedereen vluchten of miles komt halen. En FB Platinum na 60 vluchten is al extreem weinig en wordt hard ge-abused, maak er gebruik van nu het nog kan zou ik zeggen.

Je kan altijd nog een retourtje boeken voor morgen, en volgend jaar beter plannen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 vluchten extreem weinig? Dat is wel meer dan eens in de twee weken in het vliegtuig zitten en daarmee wijk je behoorlijk van de norm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:11:
60 vluchten extreem weinig? Dat is wel meer dan eens in de twee weken in het vliegtuig zitten en daarmee wijk je behoorlijk van de norm af.
Het is ook Platinum en geen silver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:11:
15x ergens heen en trug vliegen met 1x overstappen is toch niet zoveel in een jaar?
(Zo telde het vroeger iig)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

YakuzA schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:54:
[...]

15x ergens heen en trug vliegen met 1x overstappen is toch niet zoveel in een jaar?
(Zo telde het vroeger iig)
Ja, wat dat betreft is het slecht wonen naast Schiphol. Collega's die vanuit Scandinavië vliegen betalen en minder voor de totale vlucht EN komen eerder bij platinum door die overstap. En zoals PWM aangeeft, overstappen naar een andere groep lukt toch niet omdat ik praktisch altijd op KLM uitkom qua vliegtuigen/duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ach, bekijk het van de zonnige kant, je hoeft minder lang en minder vaak het vliegtuig in om ergens te komen. Netto nog steeds handiger dan of je platinum of zilver status hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Meer incidenten met sportvliegtuigen rond Schiphol
Het moet afgelopen zijn met kleine vliegtuigen die het vliegverkeer rondom Schiphol in gevaar brengen. Het aantal meldingen van incidenten tussen kleine vliegtuigen en verkeerstoestellen is in 2016, na jaren daling, weer toegenomen.
Ach, we wachten gewoon tot de bijna-ongelukken een écht ongeluk worden, met sportvliegtuigen en/of drones. Dan is het kalf verdronken, en pas dan is het de juiste tijd om de put te gaan dempen. Je kunt er niet laat genoeg mee beginnen immers :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:29:
[...]
Ach, we wachten gewoon tot de bijna-ongelukken een écht ongeluk worden, met sportvliegtuigen en/of drones. Dan is het kalf verdronken, en pas dan is het de juiste tijd om de put te gaan dempen. Je kunt er niet laat genoeg mee beginnen immers :)
Het minst slechte scenario daarbij is waarschijnlijk een sportvliegtuig dat verongelukt doordat het in de turbulentie van een groot verkeersvliegtuig komt, maar dat zal wel te weinig publiciteit opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Er zijn natuurlijk wel andere mogelijkheden op de routes die ik vlieg. Veel Londen, Birmingam, Glasgow, Copenhagen, Rome, Florence), overal is wel een maatschappij te vinden. Maar het is steeds LCC (hoewel ik Easyjet niet verkeerd vind) of dus echt iets anders. BA gaat alleen naar Engeland, Lufthansa naar Dld, etc. etc.

De KLM is de enige die overal heen gaat. Daarbij doe ik mijn intercontinentale vluchten ook meestal op KLM routes (LAX, SFO, ATL).

En 60 vluchten is wel veel. Ik doe maar 40-50 met Skyteam, dus blijf lekker nu op Goud hangen. De tijd dat ik die laatste vluchten ook nog mee probeerde te pakken zijn wel over. Als ik CPH met Norwegian vind voor 90,- waar KLM 300,- is, stap ik daar wel in ;)

Daarom heb ik op Schiphol ook nog de Privium Lounge als back-up, mocht ik geen Skyteam vliegen.

EDIT:

Best wat KLM transacties geworden voor volgend jaar :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SyWyyJmpVMj5DNkY4qb8PgSu/thumb.png

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 30-12-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yep. Zeker als het voor werk is, dan ben je relatief weinig thuis. En het blijft duur bij maatschappijen als KLM als er geen zaterdag bij zit.

Nu ik niet meer vanaf NWI vlieg na mijn verhuizing (LGW is de dichtstbijzijnde luchthaven), is KLM geen optie meer. Ik heb 12 vluchten dit jaar en ga mijn FB Zilver dus kwijtraken, so be it. Ze kijken niet naar voorgaande jaren, ik heb vanaf 2007 maar 1 jaar gehad dat ik de 15 vluchten niet haalde, maar het werd gelijk afgepakt. Dat kweekt inderdaad geen loyaliteit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grappig is wel dat als je zwanger bent, ze je 6 maanden respijt geven. Maar toen ik 3 maanden uit de running was wegens een zeer zware hernia, deden ze het niet. Discriminatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Controleren ze dat ook echt...?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:14:
Controleren ze dat ook echt...?
Mijn zwangerschap hadden ze snel door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
wildhagen schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:29:

[...]

Wat stel je voor dat moet veranderen dan? Heel Nederland maar verboden terrein maken voor sportvliegtuigjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vandaag terug uit Cuba (helaas) wel geluk gehad geloof ik op schiphol dat we gewoon optijd landen ivm een best pittige mist

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kan iemand sommige luchtvaartmaatschappijen even vertellen dat we tegenwoordig in de 21e eeuw leven :?

Ik las net onderstaande in de bevestigingsmail die ik kreeg nadat mijn vrouw tickets voor haar ouders had besteld:
Payment card verify policy: If you purchased the ticket(s) on website <website van betreffende luchtvaartmaatschappij> by Visa/MasterCard/JCB, The card holder must verify card at time of check-in or at <naam luchtvaartmaatschapppij> branches before travelling.
En het enige e-mailadres dat ze geven is refund-online@<website>, ook lekker handig.

En om het helemaal leuk te maken: Op het tijdstip dat haar ouders in zullen checken, is mijn vrouw onderweg (samen met mij en de kinderen), dus persoonlijk melden gaat echt niet lukken. En die betreffende luchtvaartmaatschappij heeft dus geen kantoor hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
T zal wel loslopen - ik heb nog nooit een creditcard moeten laten zien, niet bij zelf geboekte reizen noch die de baas heeft geboekt....

Welke maatschappij gaat het om? Misschien zijn er hier ervaringen mee...

[ Voor 21% gewijzigd door Hmmbob op 31-12-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hmmbob schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:56:
T zal wel loslopen - ik heb nog nooit een creditcard moeten laten zien, niet bij zelf geboekte reizen noch die de baas heeft geboekt....

Ik denk ook wel dat het los zal lopen en ik heb er al even een mailtje heen gestuurd. Mocht het niet loslopen, dan zal ik zeker niet verzuimen te namen & shamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Sommige maatschappijen vereisen dat echter wel als de boeking gedaan is via hun eigen website. Korean Airlines is er een voorbeeld van. Bij Europese carriers is 't vrij zeldzaam, hoewel ook AF 't in bepaalde markten schijnt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jeetje wat onhandig. Dan kan er nooit een ander voor jou een ticket boeken; zoals je corporate reisbureau :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Jawel. Het gaat om boekingen direct bij de airline gedaan. Bij boekingen via andere agencies is iemand anders financieel verantwoordelijk bij credit-cardfraude en dan vinden ze 't dus bij de airline niet zo boeiend.\

Je kunt dit dus omzeilen door in dit soort gevallen bij kayak of orbitz o.i.d. te boeken.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 31-12-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

En de creditcardmaatschappij heeft dus direct de betaling geverifieerd, dus fraude is in ieder geval in dit geval helemaal niet zo boeiend (en het bedrag ook niet direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Gokje Vietnam Airlines? O-)

Sommige airlines maken er wel een probleem van, lees maar op Tripadvisor. Zelf is bij mij een Qatar vlucht geannuleerd hierdoor (misschien omdat ik 2 dagen van tevoren boekte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:42:
En de creditcardmaatschappij heeft dus direct de betaling geverifieerd, dus fraude is in ieder geval in dit geval helemaal niet zo boeiend (en het bedrag ook niet direct).
Nee, de credit cardmaatschappij kan dat geld later terughalen als blijkt dat de betaling frauduleus was. Daar kan best wat tijd tussen zitten; in de orde van maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb de naam niet genoemd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vlieg toch regelmatig met VN en boekte altijd via mijn CC maar heb die nooit hoeven laten zien :P paspoort naar voren schuiven en klaar, maar misschien dat het voor locals wat anders in elkaar zit :) maar wel als voordeel dat mijn naam overal staat natuurlijk :+

Maar anders geld overmaken en ze zelf laten halen? lokaal via reisagenten was vaak goedkoper ook nog, of via hostel/hotel regelen kan je via hun alsnog via CC betalen in mijn ervaring :)

[ Voor 39% gewijzigd door mrsar op 31-12-2016 19:14 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:17:
[...]

Sommige maatschappijen vereisen dat echter wel als de boeking gedaan is via hun eigen website. Korean Airlines is er een voorbeeld van. Bij Europese carriers is 't vrij zeldzaam, hoewel ook AF 't in bepaalde markten schijnt te doen.
Kan ik me perfect voorstellen, je wil niet weten hoe vaak wij mailtjes krijgen van volslagen onbekenden die graag 'klant' willen worden, zolang we maar kredietkaarten aanvaarden... Euhm nee? 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heel veel carriers hebben die credit-card clausule in hun T&C staan, vooral Aziatische en Amerikaanse carriers zijn er dol op.

Heb al tig keer een boeking gedaan bij een carrier met zo'n clausule, maar er is me nog niet één keer ook daadwerkelijk naar de card gevraagd.

Zal dus vooral zijn om zich in te dekken denk ik idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb in mijn zakelijke leven 1000 vluchten met CC betaald, altijd rechtsreeks bij maatschappij. Nog nooit een CC hoeven laten zien. Maar goed ook, mijn CC word dus ook veel gebruikt door anderen in het bedrijf.

Edit : Oeps, topic gesloten :+

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 01-01-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:23:
[...]
Edit : Oeps, topic gesloten :+
Daar was ik vannacht inderdaad een beetje verbaasd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:38:
Heel veel carriers hebben die credit-card clausule in hun T&C staan, vooral Aziatische en Amerikaanse carriers zijn er dol op.

Heb al tig keer een boeking gedaan bij een carrier met zo'n clausule, maar er is me nog niet één keer ook daadwerkelijk naar de card gevraagd.

Zal dus vooral zijn om zich in te dekken denk ik idd.
Dit en bovendien gaan ze ervan uit dat anno 2017 iedereen een eigen credit card heeft. Europa loopt daarin helaas wat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:24:
[...]
Dit en bovendien gaan ze ervan uit dat anno 2017 iedereen een eigen credit card heeft. Europa loopt daarin helaas wat achter.
Europa loopt behoorlijk voor op bijvoorbeeld Vietnam hoor. En het had ook nog best wel wat voeten in de aarde toen mijn toenmalige verloofde (en huidige echtgenote) ergens in 2010 een etentje in een restaurant voor haar verjaardag met een credit card af wou rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:56:
[...]

Daar was ik vannacht inderdaad een beetje verbaasd over.
PWM heeft graag het laatste woord :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Omdat ik het morgen waarschijnlijk niet kan posten dan maar alvast nu.

Tweede televisiereeks over Qantas op RTL-Z
SCHIPHOL - Televisiezender RTL-Z zendt op 2 en 3 januari de tweede reeks uit van de serie ‘Ready for Take-Off’, over het reilen en zeilen bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas.

De serie volgt het toegewijde personeel wat de klok rond werkt om Qantas in de lucht te houden: piloten, cabinepersoneel, onderhoudsmedewerkers, trainers, cateraars, grondpersoneel en customer service managers. ‘Ready for Take-Off’ wordt verteld vanuit de ogen van deze medewerkers waarbij de kijkers op de eerste rij zitten.

De zesdelige serie wordt door RTL-Z in twee avonden met drie afleveringen achter elkaar uitgezonden, vanaf 20.30 uur. Op 7 en 8 januari volgen de herhalingen.

De eerste serie van ‘Ready for Take-Off’ werd in april dit jaar vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 14:51
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:24:
[...]

Nederland loopt behoorlijk achter met CC, waarschijnlijk enge verhalen gehoord over lenen en dergelijke. Maar de rest van Europa is de CC een welbekend en geaccepteerd betaalmiddel in de meeste winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik kom anders net terug uit Hamburg en daar kun je zelfs met een pinpas meestal niet betalen. Alles cash. Echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:57:

Nee, bij mij dus ook niet. :P

Vloog vandaag naar Dubai om daar over te stappen naar Muscat, is de laatste leg geannuleerd. Zit nu in een hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
CyBeR schreef op maandag 2 januari 2017 @ 01:36:
Ik kom anders net terug uit Hamburg en daar kun je zelfs met een pinpas meestal niet betalen. Alles cash. Echt belachelijk.
Mijn ervaringen zijn anders. Namelijk hetzelfde als in Nederland. Ik kom regelmatig in Hamburg en betalen met PIN is zelden een probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Je kan ook in de VS op steeds meer plekken je gewone Nederlandse pinpas gebruiken - bijkomstigheid van de overgang naar chipkaarten (ja, nu pas). Vraag is of je dat wil vanwege wisselkoersen enzo, maar het kán vaak wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Floppie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Mijn ervaringen zijn anders. Namelijk hetzelfde als in Nederland. Ik kom regelmatig in Hamburg en betalen met PIN is zelden een probleem..
Jij komt wellicht in een andere Hamburg? Ik word daar echt helemaal gestoord van in die stad. Als je grote aankopen doet gaat 't wel maar zodra je bij een winkel bent die alleen in kleine zaken doet (voedsel e.d.) mag je eerst langs een geldautomaat. Die je ondanks de verwachting altijd maar cash te hebben ook niet op elke straathoek ziet.

Ter vergelijking in de VS heb ik laatst in 10 of zo dagen letterlijk geen dollar aangeraakt. En hier in Nederland heb ik ook nooit cash bij me.
Hmmbob schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:40:
Je kan ook in de VS op steeds meer plekken je gewone Nederlandse pinpas gebruiken - bijkomstigheid van de overgang naar chipkaarten (ja, nu pas). Vraag is of je dat wil vanwege wisselkoersen enzo, maar het kán vaak wel...
De wisselkoers is hetzelfde als wanneer je bij een geldautomaat wat haalt (mits je de automaat in USD laat uitgeven en niet zelf laat verrekenen naar EUR). Dus dat kun je in principe gewoon doen. 't is wel iets goedkoper om zelf lokaal geld in USD te verdienen :P

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 02-01-2017 11:45 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek