Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nederland kon natuurlijk niet achterblijven op het gebied van Kerstfiguren vliegen :P
‏@flightradar24
🎄 Did you s
🎄 Another pilot-drawn Christmas tree! We're going to have to host a competition next year. https://t.co/9zlzo8LlfK
https://twitter.com/flightradar24/status/810898021865189377

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0DikY9WgAAeGMK.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

downtime schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:12:
Heeft Saigon niet zoiets als een airport hotel achter security? 11 uur overstap is een mooie tijd om een volle nacht slaap te pakken.

Ik ben op mijn trip naar NZ via Singapore gevlogen. Overstap was 15 uur (ik had ook voor 2 uur kunnen kiezen) en ik heb daarvan 12 uur in het hotel in T3 doorgebracht.
Ik had twee jaar terug een overstap via Kuala Lumpur (16u heen en 15u terug) en heb dat toen ook gedaan (en beviel goed), maar dan ben je alleen op het vliegveld. Voor- en nadeel van extra dagje heen en terug is dat je ook kort iets ziet van de overstapstad.

Keuzes keuzes ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weer een vliegramp, weer in Colombia:
Bij een vliegtuigongeluk met een vrachttoestel in Colombia zijn dinsdag (lokale tijd) vijf bemanningsleden omgekomen. Een vliegtechnicus overleefde de crash en is met verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

De Boeing 727 van de Colombiaanse maatschappij Aerosucre stortte drie minuten na het opstijgen neer, melden verschillende media. Colombiaanse luchtvaartautoriteiten hebben het ongeluk bevestigd.

Op amateurbeelden is te zien dat het vliegtuig na het verlaten van de startbaan amper van de grond komt. Daarna kantelt het toestel en stort het neer.

Het ongeluk vond plaats bij het vliegveld German Olano in Puerto Carreno in het oosten van Colombia. Het toestel was op weg naar de Colombiaanse hoofdstad Bogota.

Het is het tweede vliegtuigongeluk in Colombia in korte tijd. Drie weken geleden stortte een vliegtuig van de Boliviaanse chartermaatschappij Lamia neer in Colombia met daarin onder andere het Braziliaanse voetbalteam Chapecoense.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...liegtuig-in-colombia.html

Toestel zou de HK-4544 zijn, een 41 jaar oude 727-200 Advanced, ex-Air Jamaica. First flight 22 augustus 1975.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/4/4/7/2437744.jpg?v=v40

Wikipedia: Aerosucre Flight 4544

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2016 09:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier hebben we 't eerder over gehad. Er staat notabene ongeluk in het artikel.

Een ramp is een paar ordes van groter erger.

(Also, heet die maatschappij nou luchtsuiker?)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 21-12-2016 10:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Naar filmpje. Je weet dat daar 6 mensen inzitten die vechten om er nog iets van te maken maar weten dat ze gaan crashen en zeer waarschijnlijk niet zullen overleven.

In dat opzicht is de video die gemaakt is van National Airlines 102 nog wel het ergst. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:03:
[...]

Naar filmpje. Je weet dat daar 6 mensen inzitten die vechten om er nog iets van te maken maar weten dat ze gaan crashen en zeer waarschijnlijk niet zullen overleven.
In mijn reactie stond geen filmpje, maar de crash is idd wel gefilmt:

Beetje raar geval, aan het eind van de runway is hij idd nauwelijks los van de grond met het main landing gear, hooguit een metertje ofzo...

In het AV Herald artikel (http://avherald.com/h?article=4a25fb25) wordt gespeculeerd dat het toestel te zwaar beladen zou zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:24:

[video]
Hier een compilatie van alle video's:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KWg7Fcw2oeA]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
CyBeR schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:59:
[...]

Hier hebben we 't eerder over gehad. Er staat notabene ongeluk in het artikel.

Een ramp is een paar ordes van groter erger.

(Also, heet die maatschappij nou luchtsuiker?)
Eens, niet ieder neergestort vliegtuig is meteen een vliegramp.

Sucre is een deelstaat en een stad in Colombia, vernoemd naar een anti-koloniale strijder van begin 19e eeuw, Antonio de Sucre. Suiker is in het Spaans azucar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb de laatste jaren echt het idee alsof de producers van Air Crash Investigation het steeds drukker krijgen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:38
DennusB schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:28:
Ik heb de laatste jaren echt het idee alsof de producers van Air Crash Investigation het steeds drukker krijgen
Het wordt ook steeds drukker in de lucht, daarnaast wordt de wereld qua nieuwsgeving steeds kleiner. Dus je hoort nu van meer ongelukken dan "vroeger". Daarnaast is berichtgeving over vliegtuigen nog steeds interessanter dan als er aan de andere kant van de wereld een busje met werklui verongelukt.

[ Voor 16% gewijzigd door LordSinclair op 21-12-2016 14:42 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:28:
Dat is een verschijnsel wat we "onderbuik" noemen :)

De feiten liegen er namelijk niet om, het aantal incidenten neemt al jarenlang af:

Afbeeldingslocatie: http://www.planecrashinfo.com/images/fatal%20accidents.jpg

Ook het aantal doden neemt gemiddeld gezien af:

Afbeeldingslocatie: http://www.planecrashinfo.com/images/fatalities.jpg

Zie http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Dit zijn cijfers van vliegtuigen met >19 passagieres, dus geen Cessna/Pipers etc.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2016 14:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
wildhagen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:24:
[...]

[video]

Beetje raar geval, aan het eind van de runway is hij idd nauwelijks los van de grond met het main landing gear, hooguit een metertje ofzo...

In het AV Herald artikel (http://avherald.com/h?article=4a25fb25) wordt gespeculeerd dat het toestel te zwaar beladen zou zijn.
Te zwaar beladen wellicht, het helpt ook niet mee dat motor #2 (in de staart) vermoedelijk een flameout heeft nadat hij het 2e hek aan de overkant van de weg raakt (zie vlam in filmpje). In een 3e fragment is de daadwerkelijke crash en explosie van vliegtuig te zien, vlak daarvoor zie je een spoor vanaf de wingtips, misschien probeerden ze op zeer lage hoogte brandstof te dumpen om gewicht kwijt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
wildhagen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:50:
[...]

Dat is een verschijnsel wat we "onderbuik" noemen :)

De feiten liegen er namelijk niet om, het aantal incidenten neemt al jarenlang af:

[afbeelding]

Ook het aantal doden neemt gemiddeld gezien af:

[afbeelding]

Zie http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Dit zijn cijfers van vliegtuigen met >19 passagieres, dus geen Cessna/Pipers etc.
Maar hoe lang zal die trend nog door blijven gaan gezien de steeds maar toenemende werkdruk voor de vliegers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:24:
[...]

Maar hoe lang zal die trend nog door blijven gaan gezien de steeds maar toenemende werkdruk voor de vliegers...
Aangezien men al 20+ jaar over toenemende werkdruk klaagt, en het ondanks die klachten toch een neergaande trend blijkt te blijven, zou ik zeggen dat dat nog wel een tijdje door zal blijven gaan :)

Niet teveel naar al het geklaag luisteren. Vergeet niet dat mensen graag klagen om het klagen zelf, ook al valt er niet echt iets te klagen :)

Virussen? Scan ze hier!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:51

Freak187

geen

FastFred schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:56:
[...]

Te zwaar beladen wellicht, het helpt ook niet mee dat motor #2 (in de staart) vermoedelijk een flameout heeft nadat hij het 2e hek aan de overkant van de weg raakt (zie vlam in filmpje). In een 3e fragment is de daadwerkelijke crash en explosie van vliegtuig te zien, vlak daarvoor zie je een spoor vanaf de wingtips, misschien probeerden ze op zeer lage hoogte brandstof te dumpen om gewicht kwijt te raken?
Op school heb ik geleerd dat je minimaal 15 ft screen height moet hebben aan het einde van de take-off run. Juist om over de hekken te komen. Is dat nog steeds geldig?

Ik snap niet waarom het zo mis kon gaan. Je doet je vluchtvoorbereiding en daarin bereken je je take-off run required met met je V-speeds. Als de baan dan tekort lijkt.. dan ga je toch niet?

Volgens mij kan de 727 geen fuel dumpen, maar dat weet ik niet zeker. 737 kan het dat ook niet bijvoorbeeld.

Kia Niro-EV 2024

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 15:57
Ik heb de filmpjes allemaal bekeken en het is vrijwel zeker dat de "fueldump" het gevolg is van het raken van het eerste hek. De tank is dus gewoon lek geslagen.

• FastFred

In dit filmpje waar het vliegtuig van de rechterzijde gefilmd wordt is ook te zien dat hij een of ander obstakel raakt met het uiteinde van de vleugel, met waarschijnlijk schade tot gevolg. Is te zien na het raken van het 2e hek en vlak voor dat de camera naar beneden gericht wordt.

Een 727 kan wel degelijk fuel dumpen overigens. Heb ik gister even opgezocht.
Freak187 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:51:
Ik snap niet waarom het zo mis kon gaan. Je doet je vluchtvoorbereiding en daarin bereken je je take-off run required met met je V-speeds. Als de baan dan tekort lijkt.. dan ga je toch niet?
Tja, die crash met die RJ85 van Lamia laatst had ook niet mogen vertrekken, had gewoon niet voldoende brandstof capaciteit om er te komen zonder onderweg te moeten tanken, toch ging die

[ Voor 73% gewijzigd door FastFred op 22-12-2016 10:08 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Freak187 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:51:
[...]

Op school heb ik geleerd dat je minimaal 15 ft screen height moet hebben aan het einde van de take-off run. Juist om over de hekken te komen. Is dat nog steeds geldig?
35 voet op een droge baan, 15 voet op een natte.
Ooit een takeoff chart gebruikt? Fouten zijn snel gemaakt, nog afgezien van de mogelijkheid dat deze kaarten niet aanwezig waren of foutief. (Een takeoff chart gebruik je om de configuratie, snelheden en mogelijkheid voor de takeoff te bepalen). Zelfs met moderne toestellen haar het soms (bijna) fout, Qatar Airways deed vrijwel hetzelfde, alleen gelukkig zonder crash, maar wel wat lampen aangetikt.
En mogelijk hebben de vliegers wel de juiste berekeningen foutloos gedaan, maar was de belading verkeerd of was er een technisch probleem.

• FastFred
Terugkomend op de crash van dat Lamia toestel, dat kan nog wel eens een flinke beerput zijn die daar los getrokken is. Een directielid van Lamia is opgepakt, net als zijn zoon, die toevallig een hoge positie bekleedde bij de Colombiaanse luchtvaartautoriteiten (onder andere verantwoordelijk voor het goedkeuren van het vluchtplan). Een ander directielid van Lamia en een luchtverkeersleider zijn voortvluchtig...

Dat die mensen nachts nog gewoon kunnen slapen, terwijl je willens en wetens door de jaren heen duizenden mensenlevens op het spel hebt gezet om een beetje meer winst te kunnen maken. Kan ik met de pet niet bij.

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Het regeringstoestel staat al te koop. Zouden ze dan ook al een nieuw toestel op het oog hebben? Er wordt nu gesproken over tweedehands.

http://nos.nl/artikel/214...ph-kbx-staat-te-koop.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Snap niet dat het regeringstoestel niet gewoon naar het museum gaat. Aviodome of bijvoorbeed Soest.

Voor een schilderij lapt onze overheid zonder blikken of blozen miljoenen bij, maar een stukje Nederlandse historie als techniek dumpen we gewoon. Toestel is nog in Nederland gebouwd en zou gewoon een mooi plekje moeten krijgen.

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 23:15
PWM schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:54:
Snap niet dat het regeringstoestel niet gewoon naar het museum gaat. Aviodome of bijvoorbeed Soest.

Voor een schilderij lapt onze overheid zonder blikken of blozen miljoenen bij, maar een stukje Nederlandse historie als techniek dumpen we gewoon. Toestel is nog in Nederland gebouwd en zou gewoon een mooi plekje moeten krijgen.
Eens, dat toestel zal vast niet meer dan een paar miljoen waard zijn in de verkoop.

• CyBeR
  • Niet online
Linkje naar 't toestel: http://www.avbuyer.com/aircraft-for-sale/fokker/70/293686

(Ik verwachtte eigenlijk half dat 't op Marktplaats zou staan.)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 22-12-2016 15:10 ]

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:49
Van mij mag het inderdaad ook naar een museum, maar ik begrijp ook wel waarom gekozen wordt om het in de verkoop te zetten. Als je ziet hoe snel er tegenwoordig verontwaardiging ontstaat over dat soort uitgaven zullen ze zo de pijn van die kleine 100 miljoen voor een nieuw toestel wel willen verzachten. Ik denk dat iedereen wel kan voorspellen welk soort reacties de aankoop van een regeringstoestel (eender welk) gaat opleveren..

Hopelijk komt er geen geschikte koper en belandt het alsnog in Aviodrome o.i.d.

• upclocker
  • Nu online

Helemaal mee eens, echter zijn er genoeg zeurpieten (mag ik dat zeggen?) in Nederland die dan zeggen dat het belasting geld kost en verkocht moet worden. Wat mij betreft is dit meer kunst dan die paar willekeurige strepen op een stuk papier die in musea hangen. :+

Wat veel mensen niet weten is dat de Fokker 27 en 28 best wel technologische hoogstandjes waren voor die tijd. De Fokker 27 was een van de eerste toestellen waarvan veel structurele onderdelen zijn verlijmd in plaats van geklonken, zoals toen nog veel werd gedaan. Veel van die technieken zijn verder ontwikkeld en worden nu nog gebruikt in onder andere de A380 en diverse andere toestellen.

Dus wat mij betreft verdient inderdaad ook zeker een plekje in een museum en heeft het meer bijgedragen aan technologische vooruitgang dan welk schilderij dan ook. ;)

Hier meer over Fokker en bonding voor de geinteresseerden: http://www.fokker.com/sit...rochures/Fokker_Glare.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Airbus-order van Iran Air is nu definitief:

- 46 A320's
- 38 A330's
- 16 A350's
Iran heeft definitief overeenstemming bereikt met Airbus over de aankoop van honderd vliegtuigen.

De toestellen moeten ''vroeg" in 2017 worden geleverd, meldt Airbus donderdag. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. In januari werd al een voorlopig akkoord bereikt over 114 vliegtuigen.

Met de aankoop van 46 toestellen van het type A320, 38 A330's en zestien A350's kan Iran zijn vervallen vloot vernieuwen. Iran kon jarenlang moeilijk aan toestellen en onderdelen komen door een handelsembargo tegen het land.

De Amerikaanse autoriteiten hebben in september al ingestemd met de overeenkomst. Dat was nodig, omdat de toestellen deels Amerikaanse technologie bevatten.

Ook gaat Airbus Iran ook onder meer helpen bij het trainen van piloten en het bestieren van vliegvelden en luchtverkeer.
Bron: http://www.nu.nl/beurs/43...iegtuigen-van-airbus.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04

Fiber

Beaches are for storming.

Arrne schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:40:
Van mij mag het inderdaad ook naar een museum, maar ik begrijp ook wel waarom gekozen wordt om het in de verkoop te zetten. Als je ziet hoe snel er tegenwoordig verontwaardiging ontstaat over dat soort uitgaven zullen ze zo de pijn van die kleine 100 miljoen voor een nieuw toestel wel willen verzachten. Ik denk dat iedereen wel kan voorspellen welk soort reacties de aankoop van een regeringstoestel (eender welk) gaat opleveren..

Hopelijk komt er geen geschikte koper en belandt het alsnog in Aviodrome o.i.d.
Het Aviodrome kan toch zelf ook gewoon een bod doen...? Desnoods met behulp van een paar sponsors of een crowdfundingsactie... :)

En verder vind ik dat de regering gewoon een Airbus A380 moet kopen en die dan een keer in de VS naast de AF1 moet parkeren. Gewoon omdat het kan. :z :)F

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 22-12-2016 17:11 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ach de -PBX is destijds ook gewoon verkocht en naar Indonesie gegaan.

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:18:
Airbus-order van Iran Air is nu definitief:

- 46 A320's
- 38 A330's
- 16 A350's

Bron: http://www.nu.nl/beurs/43...iegtuigen-van-airbus.html
Nu nog kijken wat er na 20 januari gaat gebeuren...

Luchtvaartnieuws is ook een brakke site geworden zeg. Alles wordt aangepast aan mobiel/tablet gebruik...

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 22-12-2016 18:09 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Piet91 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:02:
[...]

Luchtvaartnieuws is ook een brakke site geworden zeg. Alles wordt aangepast aan mobiel/tablet gebruik...
Dat is toch juist fijn? Vond het altijd zo jammer dat ik moest inzoomen :D.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PH-KBX zo afleveren bij Aviodrome :P :
bron

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0KJ0jAUoAAPsHt.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0KdodyUcAA5WZm.jpg:large

[ Voor 44% gewijzigd door Piet91 op 23-12-2016 00:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
(Voor wie 't zich afvraagt: yep, dat is een Fokker 70 dus dat gaat precies. Blijkbaar.)

(Oh ik zie nu dat er een artikellinkje onder staat waar dat ook in staat. Maar ik had 't door aan de vorm. Da's cooler.)

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 22-12-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39

Puur naar economische waarde gekeken snap ik het wel: het schilderij houdt haar waarde. Dit is niet zo voor het regeringstoestel wat natuurlijk wel historische/emotionele waarde heeft.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Begint hier nu echt een klucht te worden bij HKIA. En dat voor iets wat vroeger een vooruitstrevende airport was.

http://www.scmp.com/news/...s-threatened-disciplinary

Nieuw ATC systeem dat niet werkt, extra 'tax' moeten betalen voor 3de runway als die ooit komt. En een eiland dat wegzinkt (connectie met de HK - Zhuhai brug).
Air traffic controllers, on condition of anonymity, have told the Post that they must give a pass grade on a self-assessment on their readiness level in adopting the new system or else risk hurting their promotion prospects or having their acting positions revoked.
Dit is toch wel kwalijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Speciaal voor de mensen die naar de VS vliegen: VS vraagt Nederlanderse en Belgische reizigers naar accounts op social media

Ik hoop dat ze hiermee honderden terroristen kunnen ontmaskeren.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2016 07:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Toestel van Afriqiyah Airways gekaapt. Vloog naar Tripoli, maar is uitgeweken naar Malta. Gaat om een A320 registratienr.: 5A-ONB. Flightradar linkje.

118 mensen aan boord en is 10:33 al geland volgens flightradar en NOS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y59MgwkjyqK3eMs0q7DBCEXO/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DWtEgjqgr03QVHg7UbnQOHDh/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/heKPQFfyaHDoDvy4gsEx8Nql/full.jpg
Foto's van Reuters

[ Voor 30% gewijzigd door Liliuokalani op 23-12-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Gekaapt? Damn, da's lang geleden dat ik dat gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:33:
Gekaapt? Damn, da's lang geleden dat ik dat gehoord heb.
Begin dit jaar nog toch met EgyptAir? Ging naar Cyprus. Blijkbaar zijn de eilanden populair...

Incident: Egypt A320 near Cairo on Mar 29th 2016, hijack to Larnaca ended peacefully, hijacker arrested, no explosives - AV Herald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Vluchten met bestemming Malta zijn uitgeweken naar o.a. Catania, maar kennelijk kunnen er nog wel vluchten vertrekken. Zojuist is DLH2687 vertrokken en ook RYR31KU gaat nu.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
voske schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:51:
Vluchten met bestemming Malta zijn uitgeweken naar o.a. Catania, maar kennelijk kunnen er nog wel vluchten vertrekken. Zojuist is DLH2687 vertrokken en ook RYR31KU gaat nu.
Alle vertrekkende kisten vertrekken nu vanaf baan 13/31.

Runway 05/23 is gesloten omdat het gekaapte vliegtuig daar zou staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 23-12-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Eerste passagiers zijn vrijgelaten door de kapers:
Een eerste groep passagiers van het gekaapte Libische vliegtuig is vrijdag vrijgelaten. Dat bevestigt de Maltese premier Josef Muscat. Het gaat om vrouwen en één kind. Het toestel van Afriqiyah Airway werd boven Libië gekaapt en moest uitwijken naar Malta.

Het gaat om een Airbus A320 van Afriqiyah Airways met 118 passagiers. Muscat zegt dat er 82 mannen, 28 vrouwen en één kind aan boord zijn.

Het zou gaan om een binnenlandse vlucht die van de kaper of kapers moest uitwijken naar Malta.

Volgens Maltese media is er onduidelijkheid over het aantal kapers. Het dreigement is dat het toestel wordt opgeblazen. als de eisen niet worden ingewilligd. Wat deze inhouden is nog onduidelijk.

Een gijzelnemer zou volgens The Times of Malta een handgranaat bij zich hebben.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...iegtuig-geland-malta.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Fiber schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:07:

Het Aviodrome kan toch zelf ook gewoon een bod doen...? Desnoods met behulp van een paar sponsors of een crowdfundingsactie... :)
Het Aviodrome heeft niet eens de centen om de Connie of een DC3 af en toe een groundrun te laten doen. En stel dat ze PH-KBX kopen voor een symbolisch bedrag, dan hebben ze nergens plek om dat ding te stallen, staat ie net als de 747-200 buiten te verpieteren, vol met vogelschijt en groene uitslag. Nee, dan verkoop 'm maar en laat 'm maar vlieguren maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kaping van het vliegtuig in Malta is voorbij, gelukkig zonder bloedvergieten:
De kaping van het Libische vliegtuig is voorbij nadat de kapers zich vrijdag hebben overgeven en zijn aangehouden. Dat bevestigt de Maltese premier Joseph Muscat. Alle passagiers en bemanning zijn in veiligheid gebracht.

De kapers hebben volgens een Maltese minister laten weten asiel te willen. Of het land hierop ingaat is niet duidelijk. Er werd gedreigd het toestel op te blazen als de eisen niet werden ingewilligd.

Het toestel van Afriqiyah Airway werd boven Libië gekaapt en moest uitwijken naar Malta. Het gaat om een Airbus A320 van Afriqiyah Airways met 118 mensen aan boord. Muscat zegt dat er in totaal 82 mannen, 28 vrouwen en één kind aan boord waren.

Het vliegtuig zou van Sabha in het zuidwesten van Libië naar hoofdstad Tripoli vliegen. Het eiland Malta ligt zo'n 500 kilometer voor de Libische kust.

Na de landing hadden Maltese veiligheidstroepen het vliegtuig omsingeld.

Zeker één gijzelnemer zou volgens The Times of Malta een handgranaat bij zich hebben. Alle vluchten van en naar Malta zijn voor onbepaalde tijd opgeschort.

De president van Malta, Marie-Louise Coleiro, riep de inwoners op om rustig te blijven.

De kapers zouden aanhangers van de voormalige Libische leider Muammar Kaddafi zijn. Er is momenteel in Libië een hevige machtsstrijd gaande.

De vroegere dictator Kaddafi werd in 2011 tijdens een volksopstand gedood.
Zie http://www.nu.nl/buitenla...h-hebben-overgegeven.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

wildhagen schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:35:
Speciaal voor de mensen die naar de VS vliegen: VS vraagt Nederlanderse en Belgische reizigers naar accounts op social media

Ik hoop dat ze hiermee honderden terroristen kunnen ontmaskeren.
Ik neem aan dat dit cynisch is.

alhoewel, hopen kan natuurlijk altijd

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pinin schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:22:
[...]

Ik neem aan dat dit cynisch is.
Goede aanname...

Ik zie nog geen tweet in de zin van "Hoi, ik ben Jan, ik vertrek met het vliegtuig naar de VS, en ik ben van plan een bom te laten exploderen". De VS blijkbaar wel.

Maargoed, de grote meute zal er wel voor zijn, want het is goed tegen het terrorisme. En wie weet helpt het ook wel tegen kinderporno. Gooi die twee dingen in een zin, en je krijgt er letterlijk *alles* doorheen gedrukt bij de schaapskudde :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:25:
[...]

Ik zie nog geen tweet in de zin van "Hoi, ik ben Jan, ik vertrek met het vliegtuig naar de VS, en ik ben van plan een bom te laten exploderen". De VS blijkbaar wel.
Dat soort idioten zijn er wel geweest. Die worden er dus ook uit geplukt als ze daar het land in willen. Alleen dat lukte ook al voordat ze deze extra vragen stelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:49
Sowieso heeft de "grote meute" natuurlijk niet veel in te brengen in dit geval, er hoeft helemaal niets doorheen gedrukt te worden. De Europeanen op wie dit van toepassing is hebben feitelijk geen enkele manier om invloed uit te oefenen op het toelatingsbeleid van de VS, en Amerikanen hebben er natuurlijk geen last van dus die zal het waarschijnlijk worst wezen.

Onzinnig is het zeker - evenals veel van de andere vragen. Aan de andere kant zijn het gegevens die met een simpele Google zoekopdracht boven water te halen zijn als ze je persoonsgegevens al hebben, dus echt druk kan ik me er niet over maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Arrne schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:43:
Sowieso heeft de "grote meute" natuurlijk niet veel in te brengen in dit geval, er hoeft helemaal niets doorheen gedrukt te worden. De Europeanen op wie dit van toepassing is hebben feitelijk geen enkele manier om invloed uit te oefenen op het toelatingsbeleid van de VS, en Amerikanen hebben er natuurlijk geen last van dus die zal het waarschijnlijk worst wezen.

Onzinnig is het zeker - evenals veel van de andere vragen. Aan de andere kant zijn het gegevens die met een simpele Google zoekopdracht boven water te halen zijn als ze je persoonsgegevens al hebben, dus echt druk kan ik me er niet over maken..
Het lijken mij ook meer controlevragen. Ze stellen je een vraag, kunnen met een paar seconden zoeken het antwoord (in heel veel gevallen) zelf ook boven water halen, en als jouw antwoord niet klopt met dat van hun, ben je verdacht genoeg om het land niet meer in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Arrne schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:43:
[...]
en Amerikanen hebben er natuurlijk geen last van dus die zal het waarschijnlijk worst wezen.
Totdat een ander land reciproke wetgeving invoert. Ik kan me de stampij nog best herinneren, toen Amerikanen ineens bij binnenkomst van Brazilië ook vingerafdrukken moesten afstaan. Die verplichting werd toen voor Brazilianen heel vlot teruggedraaid.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tijd dat wij ook een lik-op-stukbeleid invoeren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:25:
Pas maar op, straks vragen ze nog om je Tweakers username :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Piet91 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:10:
[...]

Pas maar op, straks vragen ze nog om je Tweakers username :P
Hebben ze al door alle tracking cookies :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Aan de ene kant van de plas; de nieuwe Boeing 787-10:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0DUGjMUkAAkaZE.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0J1HooVIAAVkl-.jpg:large

En aan de andere kant van de plas rolde vandaag de eerste A330neo uit de paint:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0X1cn-WIAAAlVU.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1482506690_First_A330neo_Paint_shop_rollout_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Enig idee wat er op IKA aan de hand is? KL433 is nu aan het uitwijken naar een andere luchthaven (Esfahan). Is overigens niet de enige vlucht die aan het uitwijken is.

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 23-12-2016 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
oohh schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:21:
Enig idee wat er op IKA aan de hand is? KL433 is nu aan het uitwijken naar een andere luchthaven (Esfahan). Is overigens niet de enige vlucht die aan het uitwijken is.
Het is blijkbaar heel mistig.

OIIE 232230Z 27006KT 0005 FG NSC M02/M03 Q1031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:14:
En aan de andere kant van de plas rolde vandaag de eerste A330neo uit de paint:

[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste new engine option, hangen ze d'r geen motoren aan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
upclocker schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:54:
[...]

Het is blijkbaar heel mistig.

OIIE 232230Z 27006KT 0005 FG NSC M02/M03 Q1031
"Heel mistig" is een understatement. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 00:37:
Eerste new engine option, hangen ze d'r geen motoren aan :')
Dan moeten die er wel zijn. :P
En daarnaast geloof ik dat het bij Airbus niet ongewoon is dat ze de motoren ná de paintjob krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:03:
[...]

En daarnaast geloof ik dat het bij Airbus niet ongewoon is dat ze de motoren ná de paintjob krijgen.
Komt idd vaker voor. Toen de 1e A350 voor SQ werd gepresenteerd had hij na zijn paintjob ook de motoren er nog niet onder hangen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eQQE1IdqbekjCHEn012igKKY/full.jpg

Niets ongebruikelijks dus :)

Misschien beseft Cyber gewoon niet dat er meerdere stappen in een produktieproces zijn, en dat de paintjob niet de laatste stap voor de aflevering aan de maatschappij is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:13:
Misschien beseft Cyber gewoon niet dat er meerdere stappen in een produktieproces zijn, en dat de paintjob niet de laatste stap voor de aflevering aan de maatschappij is?
Oh jawel; hij vind het (terecht) ietwat ironisch.

In other news; de kerstman is onderweg o<:) :

https://www.flightradar24.com/santa
Afbeeldingslocatie: https://blog.flightradar24.com/blog/wp-content/uploads/2016/12/Santa-and-his-Reindeer_new.png

Bijbehorende NOTAM:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C0ai4ZpXcAAF2Kf.jpg:large

En de Notenkraker uitgevoerd door AirBaltic:

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 24-12-2016 09:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
Awsom schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 01:49:
[...]

"Heel mistig" is een understatement. :+
Haha zeg dat, maar vraag me af of 5 meter zicht wel klopt. Dat is wel een heel weinig. Maar misschien dat het in zo'n woestijn wel voor kan komen?
Piet91 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:23:
[...]

Oh jawel; hij vind het (terecht) ietwat ironisch.

In other news; de kerstman is onderweg o<:) :

https://www.flightradar24.com/santa
[afbeelding]

Bijbehorende NOTAM:
[afbeelding]
En vergeet de North pole approach chart niet :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9LsW8Xw.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15-09 18:59
Daar heeft iemand veel tijd in gestoken :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Laatste weken voor m'n gevoel veel vliegtuig crashes. Nu weer 1 in Rusland: http://www.nu.nl/buitenla...estort-in-zwarte-zee.html

Wikipedia link: Wikipedia: 2016 Russian Defence Ministry Tupolev Tu-154 crash

[ Voor 31% gewijzigd door Yihaaa op 25-12-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het aantal vliegrampen in december is wel opvallend hoog ja, dit is al de 6e in nog geen 30 dagen tijd :X

Er is inmiddels één stoffelijk overschot gevonden van deze crash, de overige 91 inzittenden worden nog vermist. De kans dat ze nog leven is natuurlijk vrij klein, maar hopelijk zijn er toch nog overlevenden...

Het wrak ligt circa 1.5 km uit de kust, op een diepte van circa 50 meter.

In other news...

Het eerste nieuwe post-sanctie vliegtuig voor Iran Air heeft zijn roll-out gehad, dit zal de EP-IFA gaan worden, en het is een A321:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/7/1/2/4134217.jpg?v=v4681426c9cc

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 25-12-2016 10:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:04:
In other news...

Het eerste nieuwe post-sanctie vliegtuig voor Iran Air heeft zijn roll-out gehad, dit zal de EP-IFA gaan worden, en het is een A321:

[afbeelding]
Nice! Gaat wel erg snel, van order tot levering. Leveringen aan andere maatschappijen zijn dan waarschijnlijk wel uitgesteld, neem ik aan?

Ik hoop dat dit soort contracten met Westerse bedrijven een springplank is voor verbeterde relaties tussen Iran en het Westen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

oohh schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:39:
[...]
Nice! Gaat wel erg snel, van order tot levering. Leveringen aan andere maatschappijen zijn dan waarschijnlijk wel uitgesteld, neem ik aan?
Waarschijnlijk gecancelde en/of vertraagde orders van andere maatschappijen plus dat dit er al een tijdje aan zat te komen en er dus waarschijnlijk een aantal white-tails gemaakt zijn (na onofficiële contacten over de gewenste inrichting/motoren etc.) Ik denk niet dat leveringen aan andere maatschappijen uitgesteld zijn, dat komt de relaties met die andere maatschappijen niet ten goede.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Volgens planespotters.net is dit een gecancelde order van Avianca.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wie van Marshell-actie houdt, ik had ff niks te doen haha =]

[ Voor 24% gewijzigd door FSXnoob op 25-12-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:29
Ik wist dat Schiphol duur was voor vertrekkende/aankomende vluchten en goedkoper voor transfers, maar dit is toch wel heel overdreven:
Retour Schiphol - Boston voor 740 euro met KLM (direchte vlucht)
Retour Dusseldorf - Boston voor 320 euro met KLM (overstap op Schiphol)
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 13:13
Weet iemand welke koptelefoon wordt gebruikt in de New Business Class van de KLM? Ik vlieg met de 787-9 naar Kuala Lumpur.

Ik heb begrepen dat de koptelefoon mag worden meegenomen. Is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee. Het is ook een dual mono + prik dus je hebt er niet heel veel aan zonder te hacken.

Ik laat m altijd voor wat ie is en gebruik m'n eigen.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 25-12-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
CyBeR schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:33:
Nee. Het is ook een dual mono + prik dus je hebt er niet heel veel aan zonder te hacken.

Ik laat m altijd voor wat ie is en gebruik m'n eigen.
Ik was in de veronderstelling dat je een noice cancelling koptelefoon in de BC kreeg. Dat klopt dus niet (meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Jawel. Zodoende de prik. Het zijn de Y headphones die je mee mag nemen.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 25-12-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
CyBeR schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:44:
Jawel. Zodoende de prik. Het zijn de Y headphones die je mee mag nemen.
Dan neem ik inderdaad mijn eigen koptelefoon maar mee. Wel jammer dat je geen Bluetooth mag gebruiken tijdens de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daar piept niemand om zolang je het niet bij taxi, opstijgen en landen doet. Vergeet niet de 787 heeft WiFi aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FoxLenny schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:25:
Ik wist dat Schiphol duur was voor vertrekkende/aankomende vluchten en goedkoper voor transfers, maar dit is toch wel heel overdreven:
Retour Schiphol - Boston voor 740 euro met KLM (direchte vlucht)
Retour Dusseldorf - Boston voor 320 euro met KLM (overstap op Schiphol)
8)7
Als je ook nog eens dichter bij Düsseldorf woont dan bij Schiphol is de keuze wel heel snel gemaakt, maar voor die prijs kan je zelfs nog vanaf Hoofddorp naar Düsseldorf heen en weer reizen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
CyBeR schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:53:
Daar piept niemand om zolang je het niet bij taxi, opstijgen en landen doet. Vergeet niet de 787 heeft WiFi aan boord.
Daar heb je gelijk in. Dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het waait weer wat harder dus.... :)

LIVE: Stormachtige Kerstlandingen op Schiphol

[ Voor 19% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-12-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik sliep vannacht in de omgeving van Regensburg (Zuid-Duitsland). Vlak nadat wij al licht ingedut waren kwam er een flink geluid opzetten.

Bleek het deze jongen te zijn volgens flightradar24. Wikipedia: Antonov An-22

Het leek of hij erg laag vloog maar dat heb ik verder niet meer nagekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19

KrazyJay

Vraagje: wij vliegen binnenkort naar de VS met UA, met een transfer in Washington Dulles. Ik lees hier wel eens dat immigration lange wachtrijen kent, is 2.5uur overstaptijd genoeg? Het is 1 reis, dus we hebben geen losse tickets gekocht. En wat als we er niet op tijd door komen? En waar kan je het beste huurwagens boeken? Voor de reis, bij aankomst... En kent iemand nog goede websites? Er zijn zoveel mogelijkheden op die sites, en sinds is het heel lastig om te zien welke dekkingen er bij zitten, los van het feit dat ik neig naar eigen risico af te kopen maar dan heb je nog allerlei extra verzekeringen waarvan ik niet weet welke aangeraden zijn. Suggesties? Het zijn trouwens wel goedkope tickets, AMS - JAX en v.v. voor minder dan 500€ p.p., zonder rare tijden en omwegen. ESTA is al in orde. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Koerski schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:58:
Ik sliep vannacht in de omgeving van Regensburg (Zuid-Duitsland). Vlak nadat wij al licht ingedut waren kwam er een flink geluid opzetten.

Dat moet dan de UR-09307 zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/7/8/6/4036687.jpg

Is namelijk de enige nog commercieel vliegende An-22. Heeft 7-8 jaar in opslag gestaan, maar eerder dit jaar is hij weer in gebruik genomen door Antonov Airlines.

En volgens FR24 heeft die gisteren idd een vlucht uitgevoerd van/naar Leipzig.

Oud beestje wel, Dit toestel is geprodudceerd in 1974, en daarmee één van de laatst gebouwde An-22's (produktie is gestopt in 1975).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
KrazyJay schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:12:
Vraagje: wij vliegen binnenkort naar de VS met UA, met een transfer in Washington Dulles. Ik lees hier wel eens dat immigration lange wachtrijen kent, is 2.5uur overstaptijd genoeg? Het is 1 reis, dus we hebben geen losse tickets gekocht. En wat als we er niet op tijd door komen?
Ik kom vaak in Washington, maar dan als eindbestemming. De immigratie kan bijzonder lang duren, zelden zo lang in de rij gestaan als op dat veld. Ik moet zeggen dat het wel beter wordt en mocht je al eerder de VS zijn geweest (na 2008), dan kan je als ESTA bezitter volgens mij ook gebruik maken van een apparaat in plaats van in de rij staan.
Daarna heb je nog de douane en dat kan ook erg lang duren.
Echter als je echt binnenkort gaat vliegen, januari is over het algemeen een rustige tijd. Plus ook in drukke tijden kan het heel erg meevallen als je met op het juiste moment binnenkomt. Niet achter een Qatar helpt enorm bijvoorbeeld.
Met andere woorden, weinig over te zeggen, maar denk dat je binnen anderhalf uur wel door het gedoe heen bent, heb je nog een uur voor de rest, waarvan ik niet weet hoe lang dat duurt.
Mocht je je aansluiting missen (buiten je schuld om), dan is het aan UA om een alternatief te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vedrano schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:13:
Wie van Marshell-actie houdt, ik had ff niks te doen haha =]

[video]
Ik heb het filmpje even gekeken en ik zie denk iets over het hoofd, of niet :?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vraagje: wij vliegen binnenkort naar de VS met UA, met een transfer in Washington Dulles. Ik lees hier wel eens dat immigration lange wachtrijen kent, is 2.5uur overstaptijd genoeg? Het is 1 reis, dus we hebben geen losse tickets gekocht.
Dan is het voldoende. UA denkt blijkbaar dat het kan. En immigration werkt naar mijn ervaring wel mee als je een vervolgvlucht moet halen. Die zijn niet gebaat bij 300 reizigers die hun vervolgvlucht missen en daarmee ook de vluchtschema's van UA overhoop gooien.
En wat als we er niet op tijd door komen?
Klagen bij UA. Zij moeten voor een oplossing zorgen.
En waar kan je het beste huurwagens boeken? Voor de reis, bij aankomst...
Prijzen vergelijken wordt lastig als je eenmaal voor de balie staat. Ik doe het dus altijd vooraf. De meeste extra verzekeringen zijn onnodig en erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19

KrazyJay

Fly-guy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:38:
[...]

Ik kom vaak in Washington, maar dan als eindbestemming. De immigratie kan bijzonder lang duren, zelden zo lang in de rij gestaan als op dat veld. Ik moet zeggen dat het wel beter wordt en mocht je al eerder de VS zijn geweest (na 2008), dan kan je als ESTA bezitter volgens mij ook gebruik maken van een apparaat in plaats van in de rij staan.
Daarna heb je nog de douane en dat kan ook erg lang duren.
Echter als je echt binnenkort gaat vliegen, januari is over het algemeen een rustige tijd. Plus ook in drukke tijden kan het heel erg meevallen als je met op het juiste moment binnenkomt. Niet achter een Qatar helpt enorm bijvoorbeeld.
Met andere woorden, weinig over te zeggen, maar denk dat je binnen anderhalf uur wel door het gedoe heen bent, heb je nog een uur voor de rest, waarvan ik niet weet hoe lang dat duurt.
Mocht je je aansluiting missen (buiten je schuld om), dan is het aan UA om een alternatief te regelen.
Een vlucht missen maakt me niet zo heel veel uit (als het op kosten van UA is), als we uiteindelijk maar komen waar we moeten zijn. Dan kunnen we gelijk D.C. eens bekijken.

Ik ben al eventjes aan het zoeken naar een mooie wagen om mee te rijden. Een Cadillac CTS/XTS, of eventueel (als mijn wederhelft mijn eerste keuze te duur vindt), een Chrysler 300. Zolang het maar geen Japanner is, daarvoor ga ik niet naar de V.S. Als iemand nog een goeie deal heeft hoor ik het graag, de upgrade van de creditcard is al aangevraagd zodat het eigen risico bij verlies/diefstal/etc al afgedekt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52
En waar kan je het beste huurwagens boeken? Voor de reis, bij aankomst... En kent iemand nog goede websites? Er zijn zoveel mogelijkheden op die sites, en sinds is het heel lastig om te zien welke dekkingen er bij zitten, los van het feit dat ik neig naar eigen risico af te kopen maar dan heb je nog allerlei extra verzekeringen waarvan ik niet weet welke aangeraden zijn.
Zou gewoon de goedkoopste pakken. En inderdaad, zodra je aan de balie staat proberen ze je de meest idiote extra's te verkopen. En het wordt dan verpakt als zijnde dat je het eigenlijk wel zou moeten hebben. Voorbeeld: een verzekering voor schade als je auto - als hij ergens geparkeerd staat - vernield wordt door anderen. Alleen deze verzekering zou me al $20 per dag gaan kosten 8)7 . Alleen de verplichte verzekeringen nemen en verder een beetje vertrouwen hebben ;) .

Ander trucje: de door jou gereserveerde wagen is 'waarschijnlijk' niet aanwezig maar daarom mag de verkoper jou een 'lucratieve' aanbieding voor een upgrade doen. Die aanbieding is echter helemaal niet lucratief (let op: ze geven je enkel de meerprijs per dag), en als je weigert blijkt je gereserveerde wagen er wel degelijk te zijn.

Het is me overigens wel opgevallen dat ze de laatste tijd geen navigatiekastjes meer aanbieden. Niet onlogisch, want daar probeerden ze je echt mee te naaien. Prijzen van meer dan $300 voor 2 weken huur waren geen uitzondering.

Houd er overigens wel rekening mee dat het in eerste instantie vrolijke humeur van de verkoper gaandeweg het gesprek wel een klein deukje krijgt als blijkt dat hij al die onzin niet aan je weet te slijten ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:11
ik gebruik altijd Sunnycars.nl. Zitten alle benodigde verzekeringen er al bij, dan kunnen ze je niets ter plekke aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wij gebruiken rentalcars.com,daar hebben we nu een Mega goede deal voor een station voor 4 weken in Nederland (woon normaal in de VS) via hertz.

Via onze (Amerikaanse) creditcard hebben we ook een CDW dekking, dus die hoeven wij niet bij te boeken. Weet niet of en hoe Nederlandse creditcards dat dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:11
Hmmbob schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:46:
Wij gebruiken rentalcars.com,daar hebben we nu een Mega goede deal voor een station voor 4 weken in Nederland (woon normaal in de VS) via hertz.

Via onze (Amerikaanse) creditcard hebben we ook een CDW dekking, dus die hoeven wij niet bij te boeken. Weet niet of en hoe Nederlandse creditcards dat dekken.
Dat zit alleen bij een Platinum Amex a 600 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:15

Falastine

Think about my signature...

In de VS ben ga ik standaard bij de automaat huren zoals bij alamo en idd op elke vraag nee antwoorden al die extra onzin hoef ik niet. Had een mustang cabriolet 2016 model voor een week totaal 190 dollar.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
menzo schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:53:
[...]

Dat zit alleen bij een Platinum Amex a 600 euro per jaar.
Ai, in de VS bij zowel mijn Visa als twee AMEX kaarten. Allen gratis... Zolang je de huur maar betaalt met de card. Scheelt nogal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Koerski schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:58:

Dat toestel vloog daar zo'n 7 kilometer hoogte overheen; die hoor je dan inderdaad wel.
En dat herken je ook direct. Hier vloog tijdje geleden regelmatig een Antonov An-12 over en die kon ik ook direct herkennen.
En nog langer geleden 's nachts een keer een Antonov 124 (of misschien ook wel de 225) en dat was ook duidelijk te herkennen.

Met andere woorden; die Russische kisten haal je er zo uit. En met een beetje geluk onderscheidt ik de 747 ook nog wel van de twinjets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
Piet91 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:15:
[...]

Dat toestel vloog daar zo'n 7 kilometer hoogte overheen; die hoor je dan inderdaad wel.
En dat herken je ook direct. Hier vloog tijdje geleden regelmatig een Antonov An-12 over en die kon ik ook direct herkennen.
En nog langer geleden 's nachts een keer een Antonov 124 (of misschien ook wel de 225) en dat was ook duidelijk te herkennen.

Met andere woorden; die Russische kisten haal je er zo uit. En met een beetje geluk onderscheidt ik de 747 ook nog wel van de twinjets.
Inderdaad, die dingen maken een bak herrie. Hoor ze hier ook wel af en toe overvliegen. Check dan altijd flightradar. Zit meestal ook totaal geen vaart in bij die kisten dus je kan ze vrij lang horen. Een Piaggio pluk je er ook zo tussen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

https://www.google.nl/maps/search/politie+Eindhoven/@51.4548484,5.3735971,250m/data=!3m1!1e3

Staat er een AN124-100 op Eindhoven? Welk toestel is dit? Je zou denken een Volga AN124, maar als we de de schaduw erbij halen zien we dat de horizontale stabilisatoren boven het staartvlak zitten, zoals bij de C5 en C17. :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
SalimRMAF schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:42:
https://www.google.nl/maps/search/politie+Eindhoven/@51.4548484,5.3735971,250m/data=!3m1!1e3

Staat er een AN124-100 op Eindhoven? Welk toestel is dit? Je zou denken een Volga AN124, maar als we de de schaduw erbij halen zien we dat de horizontale stabilisatoren boven het staartvlak zitten, zoals bij de C5 en C17. :?
Als ik dit zo bekijk denk ik dat het een C17 is. Volgens mij komen die er ook wel vaker. Die An-124 is wel een stukje groter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hzoiAr5.jpg

Wat ik trouwens wel gek vind, is dat de satelliet beelden van Amerikaanse luchtmachtbasissen veel scherper zijn dan die van Nederland, die kunstmatig onscherp lijken te worden gemaakt. Weet iemand waarom? Het is nou niet alsof Nederland zoveel meer te verbergen heeft dan de Amerikanen :+

[ Voor 16% gewijzigd door upclocker op 27-12-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
Ik zet mijn geld op een IL-76. :P Om precies te zijn, deze:

[ Voor 26% gewijzigd door Bobmeister op 27-12-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
Awsom schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:55:
Ik zet mijn geld op een IL-76. :P Om precies te zijn, deze:

[video]
Ik denk dat je gelijk hebt ja. Hij lijkt ook wit op die satelliet foto en volgens bestaan er geen witte c17's. Van bovenaf lijken ze wel erg op elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

upclocker schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:59:
[...]

Hij lijkt ook wit op die satelliet foto en volgens bestaan er geen witte c17's.
Zeker weten?

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/1/9/9/2393991.jpg?v=v40
Pagina: 1 ... 13 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek