KrazyJay schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:12:
Vraagje: wij vliegen binnenkort naar de VS met UA, met een transfer in Washington Dulles. Ik lees hier wel eens dat immigration lange wachtrijen kent, is 2.5uur overstaptijd genoeg? Het is 1 reis, dus we hebben geen losse tickets gekocht. En wat als we er niet op tijd door komen?
Ik kom vaak in Washington, maar dan als eindbestemming. De immigratie kan bijzonder lang duren, zelden zo lang in de rij gestaan als op dat veld. Ik moet zeggen dat het wel beter wordt en mocht je al eerder de VS zijn geweest (na 2008), dan kan je als ESTA bezitter volgens mij ook
gebruik maken van een apparaat in plaats van in de rij staan.
Daarna heb je nog de douane en dat kan ook erg lang duren.
Echter als je echt binnenkort gaat vliegen, januari is over het algemeen een rustige tijd. Plus ook in drukke tijden kan het heel erg meevallen als je met op het juiste moment binnenkomt. Niet achter een Qatar helpt enorm bijvoorbeeld.
Met andere woorden, weinig over te zeggen, maar denk dat je binnen anderhalf uur wel door het gedoe heen bent, heb je nog een uur voor de rest, waarvan ik niet weet hoe lang dat duurt.
Mocht je je aansluiting missen (buiten je schuld om), dan is het aan UA om een alternatief te regelen.