Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wubbi
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 08:38
Ik heb een HEOS 7 speaker die aan de Home gekoppeld kan worden. Dat koppelen lukt prima maar ik kan er niets mee. Ik hoopte dat syncretisme de oplossing zou zijn maar als ik dat probeer krijg ik het volgende antwoord:

Okay, syncing devices for Philips Hue. The account owner will need to sync HEOS.

Ik ben de accountant owner, maar hoe laat ik dat aan mijn ghm weten?

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:44
Raar irritant probleem:

Ik zeg: "OK Google, doe de lichten aan", de lichten gaan inderdaad aan, maar mevrouw Google meldt tegelijkertijd het volgende: "Het lijkt er op dat Philips Hue niet beschikbaar is"

het zelfde gebeurt bij het uitschakelen, de lampen worden netjes uitgeschakeld maar weer vergezeld met diezelfde opmerking van mevrouw Google.

"synchroniseer mijn apparaten" al een paar keer gedaan, geen resultaat.

Heeft er iemand een tip of oplossing?

kruila wijzigde deze reactie 29-12-2018 11:28 (8%)

Samsung Galaxy S9+ Black

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:57

Koldur

Virtual Boy

kruila schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:36:
Raar irritant probleem:

Ik zeg: "OK Google, doe de lichten aan", de lichten gaan inderdaad aan, maar mevrouw Google meldt tegelijkertijd het volgende: "Het lijkt er op dat Philips Hue niet beschikbaar is"

het zelfde gebeurt bij het uitschakelen, de lampen worden netjes uitgeschakeld maar weer vergezeld met diezelfde opmerking van mevrouw Google.

"synchroniseer mijn apparaten" al een paar keer gedaan, geen resultaat.

Heeft er iemand een tip of oplossing?
Even de Google Home speaker aan en uit zetten, lost het bij mij altijd op. Dit wel voor al je Google Homes doen.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• kruila
[quote]Koldur schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:49:
[...]

Even de Google Home speaker aan en uit zetten, lost het bij mij altijd op. Dit wel voor al je Google Homes doen.
[/quote

Dank je voor de tip, maar het heeft helaas niet geholpen.

Is er nog iemand anders die een tip heeft?

Samsung Galaxy S9+ Black

• XyRuS
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:08
Hue account unlinken en weer opnieuw linken?

• kruila
XyRuS schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:19:
Hue account unlinken en weer opnieuw linken?
Bedankt voor je tip, het was de gouden tip!

kruila wijzigde deze reactie 29-12-2018 13:00 (13%)

Samsung Galaxy S9+ Black

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 17:01
Iemand een tip hoe ik een agenda (Gmail) kan toevoegen ?
We hebben een gezamenlijke Gmail account namelijk en daar staan ook de gezamenlijke afspraken in die ik wil horen en weergeven op m'n hub ?
Al met tijd aan het prullen maar krijg niet werkende

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• kruila
Pimmetje651 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:29:
We hebben een gezamenlijke Gmail account namelijk en daar staan ook de gezamenlijke afspraken in die ik wil horen en weergeven op m'n hub ?
Home app - account (rechtsonder dat gezichtje) - instellingen - services - agenda

Samsung Galaxy S9+ Black

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik heb sinds een weekje een HUB in huis naar volle tevredenheid alleen het samenwerken met de Home en een Mini gaat niet erg vlot omdat de HUB in het Engels staat en de rest in het Nederlands (net een paar weken terug alles naar NL gezet omdat de 2 talen door elkaar niet lekker samenwerkte).
Is er al een manier bekend om de HUB in NL te krijgen of is het een kwestie van afwachten?

Verder een geweldig ding om erbij te hebben :-)
Vooral omdat ik nu 1 groep met de naam muziek heb waar ik 1 mini (keuken), 1 home (huiskamer) 1 HUB (huiskamer) en 1 Chromecast audio (Vintage AKAI toren) heb om de muziek te delen....

Beetje overdreven maar ach.... gewoon omdat het kan..... :-P

Edit: tijdje lopen zoeken en niet echt het antwoord tegengekomen.
Ik zoek nogmaals (iets anders gesteld) en meteen antwoord.... :D
Het kan dus nog niet in het NL.

Ad de Jong wijzigde deze reactie 29-12-2018 18:46 (11%)

Mijn profiel op Discogs

• Pimmetje651
kruila schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:18:
[...]

Home app - account (rechtsonder dat gezichtje) - instellingen - services - agenda
Helaas bij mij niet dus ;( kan daar de gezamenlijke (van een gezamenlijke account )agenda niet aanvinken / selecteren ofzo

• kruila

Samsung Galaxy S9+ Black

• cwoldendorp
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-02 16:47
Nu probeer ik van alles met IFTTT, maar Google blijft het niet snappen. Wat doe ik fout?

- google is gekoppeld met IFTTT
- de zin heb ik in EN en NL erin gezet

Ik heb nu een testje opgenomen: als ik zeg "the phone is black" dat ie een mailtje moet sturen. Maar zelfs dat doet ie niet....

Help!!!!

• twapee12
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-03 12:35
Pimmetje651 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:34:
[...]

Helaas bij mij niet dus ;( kan daar de gezamenlijke (van een gezamenlijke account )agenda niet aanvinken / selecteren ofzo
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn mailadres is gekoppeld aan de Home-app, maar ik wil afspraken in de gedeelde agenda maken. Die agenda kan ik dus niet aanvinken onder 'standaardagenda'. Dit schijnt alleen bij Engels te kunnen. Zie hieronder het antwoord bij Google Home Help.
(Optioneel, uitsluitend Engels) Kies onder 'Standaardagenda om afspraken te maken' de Google-agenda waaraan je afspraken wilt toevoegen met spraakopdrachten. Opmerking: Je ziet alleen de gedeelde agenda's waartoe je schrijftoegang hebt.

Wordt hoog tijd dat Google dit aanpast :|

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 09:58
cwoldendorp schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:54:
Nu probeer ik van alles met IFTTT, maar Google blijft het niet snappen. Wat doe ik fout?

- google is gekoppeld met IFTTT
- de zin heb ik in EN en NL erin gezet

Ik heb nu een testje opgenomen: als ik zeg "the phone is black" dat ie een mailtje moet sturen. Maar zelfs dat doet ie niet....

Help!!!!
Nederlands werkt sowieso zo goed als niet met IFTTT.

Believe. Imagine. Create.

• evild
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-03 17:42
Ad de Jong schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:29:
Ik heb sinds een weekje een HUB in huis naar volle tevredenheid alleen het samenwerken met de Home en een Mini gaat niet erg vlot omdat de HUB in het Engels staat en de rest in het Nederlands.
Ik heb geen last van, alles draait gewoon vlot. Ook broadcast gaat gewoon vlot. Speaker groepen werken ook gewoon goed. En heb hier 1x Hub en 1x Home, en 5x Mini.

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-03 23:40
Is het mogelijk om 2 talen in te stellen (NL/US) maar de Mini toch in NL te laten praten?
Hier schakelt hij steeds naar Engels als ik US toevoeg in mijn Assistant-settings...

Move along folks, nothing interesting to see here.

• evild
Bij staat die ook op 2 talen US op 1 en NL op 2. En kan gewoon Nederlands praten, behalve tegen de Hub.

• Fire69
Ik kan ook gewoon Nederlands praten, maar ik krijg antwoord in het Engels...

• evild
Nee, dat doet ze hier niet. Als er iets gevraagd wordt in NL krijg netjes Nederlands antwoord terug.

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-03 15:49

stefimke

Fire Walk With Me

Roy schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:34:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn Nest Hello te koppelen aan mijn Google Home Hub. Als ik op de bel druk krijg ik wel een notification op alle smartphones en tablets die verbonden zijn, maar de Home Hub geeft niet direct beeld van de deurbel. In de home hub kan ik wel gewoon op 'camera' klikken en dan de camera van de Hello bekijken, maar de trigger dat de Home Hub moet zeggen dat er iemand aanbelt, en direct beeld geeft is er niet.
Ik heb al meerdere 'oplossingen' voorbij zien komen; van het aanzetten van de optie 'persoonlijke dingen delen' tot het unlinken van Nest en weer toevoegen.

Iemand dit al werkend gekregen?
Hmm nu zat ik over een Nest Hello te denken, maar nu ik dit lees, en het onderstaande las... :X
Use Nest Hello with Google Home Hub
With Nest Hello and Google Home Hub, your Google Assistant can announce when someone's at your door. You can also stream your video doorbell on your Google Home Hub smart display.

This feature is only available in the US, UK, and Canada.
(https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en)

• roches
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-03 21:47
Fire69 schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:06:
Ik kan ook gewoon Nederlands praten, maar ik krijg antwoord in het Engels...
Je taalinstellingen netjes op NL zetten en de UK/US er uit halen, dan doet ze dat niet meer....

• evild
stefimke schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:17:
[...]

Hmm nu zat ik over een Nest Hello te denken, maar nu ik dit lees, en het onderstaande las... :X
Use Nest Hello with Google Home Hub
With Nest Hello and Google Home Hub, your Google Assistant can announce when someone's at your door. You can also stream your video doorbell on your Google Home Hub smart display.

This feature is only available in the US, UK, and Canada.
(https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en)
Hier werkt dit gewoon hoor. De eerst paar dagen hoorde je alleen dat de bel ging maar geen beeld. Daarna werkt het gewoon. Ik heb hem via Ebay gekocht, dat scheelde me iets meer als €100. (incl invoerrechten enz)
Ik vind het nog steeds wel raar, dat het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet.

evild wijzigde deze reactie 30-12-2018 23:33 (10%)

• evild
Zijn er nog mensen die de Hue bridge draaien met Ikea lampen? Zoja werkt dit goed?

evild wijzigde deze reactie 30-12-2018 23:43 (208%)

• Fire69
roches schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:19:
[...]

Je taalinstellingen netjes op NL zetten en de UK/US er uit halen, dan doet ze dat niet meer....
Ja, ik kan US eruit halen, maar dan kan ik geen Engels meer gebruiken natuurlijk...

[edit]
Net opnieuw ingesteld en nu werkt het gewoon 8)7

Fire69 wijzigde deze reactie 30-12-2018 23:50 (9%)

• Troetelbeer
evild schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:34:
Zijn er nog mensen die de Hue bridge draaien met Ikea lampen? Zoja werkt dit goed?
Die vraag kun je in het Hue of Tradfri forum zetten...Dit heeft niks met de Google Home te maken. 😉

• Roy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09:28

Roy

Hobbies?

evild schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:30:
[...]

Hier werkt dit gewoon hoor. De eerst paar dagen hoorde je alleen dat de bel ging maar geen beeld. Daarna werkt het gewoon. Ik heb hem via Ebay gekocht, dat scheelde me iets meer als €100. (incl invoerrechten enz)
Ik vind het nog steeds wel raar, dat het bij de 1 wel werkt en bij de ander niet.
Hier werkt het nog steeds niet, misschien komt het omdat alle Nest dingen aan 3 google accounts gekoppeld zijn. En op de Home Hub willen we (vrouw en ik) niet onze prive dingen zien, alleen alle dingen van het 3e account (familieaccount).

Inderdaad...

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:16

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik heb heel vaak het probleem dat ik een radiozender (TuneIn) niet kan afspelen op een groep van Google Home Mini's of een externe speaker (Chromecast Audio). Ik krijg dan de melding dat dat niet kan omdat de devices geen video ondersteunen. Maar het betreft dus radio. Anderen die dit probleem ook ervaren?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• renzo4000
  • Laatst online: 00:17

renzo4000

*Doh!*

Werkt het wel als je het vanuit de tunein app zelf cast naar een speakergroep?

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• cwoldendorp
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-02 16:47
Onderstaande vraag al eens gesteld, maar de reacties gaan snel hier...

Ik heb met All4Hue een soort van routines aangemaakt. Slapen, thuis, afwezig en vakantie. Met name bij deze laatste heb ik via All4Hue wat intelligentie geprogrammeerd waardoor deze op verschillende tijden het licht aan doet op verschillende plaatsen. Ik stuur dit nu aan met een Hue dimmer waarvan ik de knoppen heb aangepast qua actie. Wanneer ik bijvoorbeeld de onderste knop indruk schakelt All4Hue een memory waarde op 4. Dit zet de gehele vakantie routine in werking.

Wat ik nu mooi zou vinden is dat ik tegen Google zeg: ok google wij gaan met vakantie, en dat hij dan die memory schakeling op 4 zet.

Kan dat???

• evild
Roy schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:38:
[...]

Hier werkt het nog steeds niet, misschien komt het omdat alle Nest dingen aan 3 google accounts gekoppeld zijn. En op de Home Hub willen we (vrouw en ik) niet onze prive dingen zien, alleen alle dingen van het 3e account (familieaccount).
Op het de Nest heb ik 2 accounts, en in de home app 4. Dus dat zou ook het probleem niet moeten zijn.
https://photos.app.goo.gl/nsWph32EohDfzYwF9

evild wijzigde deze reactie 31-12-2018 09:51 (5%)

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:13
Uit mijn reactie op het google assistant topic:
Ik ben er achter:
Speel <zender> : werkt wel
Speel <zender> op <speakergroep> : werkt niet
Speel <zender> op Tunein op <speakergroep> : werkt wel!
ma9ma schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:49:
Ik heb heel vaak het probleem dat ik een radiozender (TuneIn) niet kan afspelen op een groep van Google Home Mini's of een externe speaker (Chromecast Audio). Ik krijg dan de melding dat dat niet kan omdat de devices geen video ondersteunen. Maar het betreft dus radio. Anderen die dit probleem ook ervaren?

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

renzo4000 schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:04:
Werkt het wel als je het vanuit de tunein app zelf cast naar een speakergroep?
Yep, dat werkt wel. Wist trouwens niet dat het ook vanuit de app zelf kon. Maar dan toch. Als ik zeg "OK Google, speel [RADIOSTATION] (op TuneIn) op [SPEAKER(GROEP)]" dan krijg ik eigenlijk 9 van de 10 keer de melding dat het niet mogelijk is omdat video functionaliteit ontbreekt.

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

djiedjee schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:10:
Uit mijn reactie op het google assistant topic:
Ik ben er achter:
Speel <zender> : werkt wel
Speel <zender> op <speakergroep> : werkt niet
Speel <zender> op Tunein op <speakergroep> : werkt wel!

[...]
Ik dacht inderdaad dat dat laatste inderdaad de oplossing was, maar loop hier nog te vaak tegen hetzelfde probleem aan. Ik ga er vandaag nog even mee spelen dan. Misschien ligt het gewoon aan mijn uitspraak :)

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:13
Hoeft niet. Bij ons ging hij soms ook radio 3 afspelen als we om radio 2 vroegen.

Ik dacht ook dat dat aan onze uitspraak lag. Toen op de GA op mijn telefoon hetzelfde ingesproken: blijkt dat hij radio 2 prima verstaat, maar toch radio 3 opstart.

Dat kwam volgens mij doordat ik zag dat in Tunein radio 2 als "NPO RAD2" vermeld stond en radio 3 als "NPO Radio 3".

Daarnaast hebben we de speakersgroep ook hernoemd naar "de woonkamer" in plaats van "woonkamer". Dat leek iets beter te gaan, zeker weten doe ik het niet..
ma9ma schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:13:
[...]

Ik dacht inderdaad dat dat laatste inderdaad de oplossing was, maar loop hier nog te vaak tegen hetzelfde probleem aan. Ik ga er vandaag nog even mee spelen dan. Misschien ligt het gewoon aan mijn uitspraak :)

djiedjee wijzigde deze reactie 31-12-2018 10:50 (10%)

• Sphinkx
  • Laatst online: 22-03 16:29
Hebben jullie soms het probleem dat de radio ineens stopt met spelen? Dan moet ik opnieuw tegen GH zeggen Hey Google speel radio x en hij start opnieuw...

• sayian_leo
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:09
radio afspelen via tunein radio op een group werkt meestal prima. ik zeg: ok google: 'radio10 80s hits on group'. Tja soms doet hij het niet de eerste keer en andere keren weer wel. ook kan je dus gelijk casten naar een group vanuit de app zelf.

Dat hij regelmatig stopt met spelen of niet gelijk begint met spelen, ligt voornamelijk aan tunin. die geef t vaak een error, bij mij dan.

Ik heb een ander radio app geprobeerd, nl. simple radio, die kan ook vanuit de app casten.

ik heb ook een groep met: chromecast video, chromecast audio op speakers, en google home mini.
Spelen op een groep werkt meestal prima met tunein, of google play music of podcast.

Maar helaas audio afspelen via youtube is vaak met onderbrekingen van het geluid, een apparaat valt weg, het geluid stutters. geen idee waaom.
Kan niet echt goed vinden op google waaraan dit zou liggen.
mijn wifi is goed. (trouwens mijn chromecast v3 video is bedraad) Maar ikzelf heb geen problemen met apart video afspelen op tv via de chromecast.

• Troetelbeer
cwoldendorp schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:10:
Onderstaande vraag al eens gesteld, maar de reacties gaan snel hier...

Ik heb met All4Hue een soort van routines aangemaakt. Slapen, thuis, afwezig en vakantie. Met name bij deze laatste heb ik via All4Hue wat intelligentie geprogrammeerd waardoor deze op verschillende tijden het licht aan doet op verschillende plaatsen. Ik stuur dit nu aan met een Hue dimmer waarvan ik de knoppen heb aangepast qua actie. Wanneer ik bijvoorbeeld de onderste knop indruk schakelt All4Hue een memory waarde op 4. Dit zet de gehele vakantie routine in werking.

Wat ik nu mooi zou vinden is dat ik tegen Google zeg: ok google wij gaan met vakantie, en dat hij dan die memory schakeling op 4 zet.

Kan dat???
Denk dat je dan domotica software nodig hebt, bijvoorbeeld: Domoticz, OpenHAB of HASS. Of de schakelaar moet IFTTT ondersteunen.

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
M'n dochter was vanuit school naar huis gegaan, maar had niet laten weten dat ze thuis was gekomen. Haar telefoon ging meteen naar voicemail.

ik probeerde een broadcast van m'n telefoon terwijl ik op m'n werk zat. Maar als ik type broadcast doet m'n assistant een search voor broadcast en vraagt niet welke boodschap ik wil broadcasten.

Naar mijn weten zou broadcast vanaf een telefoon moeten werken, zelfs als je niet op het zelfde wifi netwerk zit.

Iemand zelfde gedrag of weet je de oplossing ?

Ik gebruik engels en nederlands als talen voor m'n assistant.

• TheFes
  • Laatst online: 22-03 16:40
mcetweaker schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:24:
M'n dochter was vanuit school naar huis gegaan, maar had niet laten weten dat ze thuis was gekomen. Haar telefoon ging meteen naar voicemail.

ik probeerde een broadcast van m'n telefoon terwijl ik op m'n werk zat. Maar als ik type broadcast doet m'n assistant een search voor broadcast en vraagt niet welke boodschap ik wil broadcasten.

Naar mijn weten zou broadcast vanaf een telefoon moeten werken, zelfs als je niet op het zelfde wifi netwerk zit.

Iemand zelfde gedrag of weet je de oplossing ?

Ik gebruik engels en nederlands als talen voor m'n assistant.
Werkt zowel in Nederlands als Engels prima bij mij. Je moet je bericht wel meteen achter broadcast/vertel iedereen zetten.

Beide testberichtjes zijn getypt, en niet ingesproken. Aangezien ik op mijn werk zit, weet ik niet zeker of ze ook daadwerkelijk door mijn Google Homes uitgesproken zijn, maar daar ga ik wel vanuit.

TheFes wijzigde deze reactie 02-01-2019 12:35 (9%)

• mcetweaker
  • Niet online
TheFes schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:34:
[...]

Werkt zowel in Nederlands als Engels prima bij mij. Je moet je bericht wel meteen achter broadcast/vertel iedereen zetten.

Beide testberichtjes zijn getypt, en niet ingesproken. Aangezien ik op mijn werk zit, weet ik niet zeker of ze ook daadwerkelijk door mijn Google Homes uitgesproken zijn, maar daar ga ik wel vanuit.

[Afbeelding: GH Broadcast]
dank voor je antwoord.

Met "vertel iedereen" werkt het wel :) zelfs zonder direct een bericht erachter, want google vraagt dan wat is je bericht ?

Bij "broadcast" krijg ik nog steeds een Wikipedia resultaat voor broadcasting

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:00

St@m

@ Your Service

Bij mij kent ie gewoon broadcast en bij een maat van me ook, ook buiten het wifi netwerk.

St@m wijzigde deze reactie 02-01-2019 14:14 (19%)

• mcetweaker
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:14:
Bij mij kent ie gewoon broadcast en bij een maat van me ook, ook buiten het wifi netwerk.
ik heb nederlands als eerste taal staan voor m'n assistant, US English als tweede. Bij jou ook zo ?

In m'n android language settings heb ik

English (Netherlands)
English (US)
Nederlands

als language volgorde.

mcetweaker wijzigde deze reactie 02-01-2019 14:19 (16%)

• St@m

St@m

@ Your Service

Alleen NL

• mcetweaker
  • Niet online

• St@m

St@m

@ Your Service

https://tweakers.net/ext/f/YT8fNreoBLWAFMfXkKXq2uEM/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/nGzg6lS17TfFWvTIZWcFzYpw/thumb.png

Overigens zeg jij in eerste instantie dat je Nederlands als eerste taal hebt ingesteld, maar volgens je lijstje is het de derde taal.

• mcetweaker
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:27:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overigens zeg jij in eerste instantie dat je Nederlands als eerste taal hebt ingesteld, maar volgens je lijstje is het de derde taal.
eerst is de taal instelling binnen de assistant settings.
andere is taal in de android language settings.

• mcetweaker
  • Niet online
mcetweaker schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Verplaatsen van English (Netherlands) naar onderaan in de lijst in de android settings lijkt het op te lossen.

• TheFes
mcetweaker schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Ik heb het ook nog even getest zonder meteen het bericht er achter te typen.
Zowel Broadcast als Vertel iedereen werken bij mij. Hij vraagt bij beide om het bericht.

Bij broadcast in het Engels (What's the message) en bij Vertel iedereen in het Nederlands (Wat is je bericht).

Assistant talen: NL, EN (VS)
Telefoontalen: NL, EN (VS)
mcetweaker schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:35:
[...]

Verplaatsen van English (Netherlands) naar onderaan in de lijst in de android settings lijkt het op te lossen.
Dat vermoedde ik al, aangezien je dan een vergelijkbare setup krijgt als ik heb :)

TheFes wijzigde deze reactie 02-01-2019 14:37 (21%)

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-03 14:24

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

Sinds kort ook een gelukkige eigenaar van een Google Home.
Ik zit wel met een vreemde situatie: thuis heb ik ook een Yamaha Musiccast speaker staan, deze kan ik in Spotify app op mijn iOS devices zien en muziek naar toe sturen via Spotify Connect (externe speaker, binnen de Spotify app zie ik deze speaker verschijnen in het lijstje met devices).
Ik had verwacht dat de Google Home ook standaard in de Spotify app op deze lijst met externe speakers zou staan. Dan niet als Spotify Connect speaker, maar als Chromecast device oid. Dit is blijkbaar niet het geval... Is dit een setting, of ondersteunt de Google Home dit gewoon niet?

Stembediening voor afspelen op de Google Home middels een Spotify koppeling werkt prima, maar af en toe wil ik ook gewoon een nummer opzoeken in de app en deze dus dan casten naar de Google Home.

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zie zowel de Google Home als de mini als de Chromecasts hier thuis in de Spotify app. Kan dus ook zonder problemen er naartoe casten vanaf een Android apparaat, heb geen IOS apparaat dus weet niet hoe dat zit.

Hurricane wijzigde deze reactie 02-01-2019 16:14 (21%)

• barrymossel
  • Laatst online: 14:11
Thrace Grumble schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:08:
Ik zit wel met een vreemde situatie: thuis heb ik ook een Yamaha Musiccast speaker staan, deze kan ik in Spotify app op mijn iOS devices zien en muziek naar toe sturen via Spotify Connect (externe speaker, binnen de Spotify app zie ik deze speaker verschijnen in het lijstje met devices).
Ik had verwacht dat de Google Home ook standaard in de Spotify app op deze lijst met externe speakers zou staan. Dan niet als Spotify Connect speaker, maar als Chromecast device oid. Dit is blijkbaar niet het geval... Is dit een setting, of ondersteunt de Google Home dit gewoon niet?

Stembediening voor afspelen op de Google Home middels een Spotify koppeling werkt prima, maar af en toe wil ik ook gewoon een nummer opzoeken in de app en deze dus dan casten naar de Google Home.
Geen ervaring met iOS, maar op Android is de Google Home speaker gewoon zichtbaar in Spotify.

Oneplus One Review & Specificaties

• MarkH NL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:30
Iemand een idee wat hier niet meer goed gaat?

Meerdere mini's in huis, meerdere Ikea Tradfri lampen (+hub). In het verleden werkte alles goed, maar sinds een maand kan ik de verlichting niet meer bedienen via Google Home. De lampen staan in de Google Home app, ik heb opnieuw gekoppeld en tegen Google gezegd dat ie de apparaten moet syncen. Bedienen via de Ikea app gaat trouwens wel goed.

Xbox Live: MarkH

• Sphinkx
  • Laatst online: 22-03 16:29
Thrace Grumble schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:08:

Ik heb ook een Yamaha speaker. Volgens mij werkt Spotify via Airplay als je iOS hebt. GH heeft geen Airplay. Mijn GH is nu via BT connectie naar mijn speaker voor Spotify. Dit werkt zonder probleem en als mijn speaker opstaat speelt hij Spotify daar op. Nadeel is dat ik mijn speaker wel nog manueel moet opstarten. Hij start die niet automatisch als ik instructie geef om iets te spelen in Spotify. maar ik heb hier in topic gelezen dat je dit eventueel kan aanpassen door een duidelijkere instructie te geven. Dat ga ik dus nog eens moeten testen.

• mirelia
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-03 18:46
Ik heb ook een probleempje. Ik heb een smart stekkerdoos van Woox, ik kan hem met google home helemaal bedienenen en heb hem ook gekoppeld aan ifttt. Nu wil ik een trigger maken dat als mijn Samsung S8 opgeladen is dat dan de stroom eraf gaat. Ik kan maar 3 batterijtriggers vinden. Heeft iemand een idee?

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 12:43
We maken hier steeds meer gebruik van de google home, zowel voor verlichting als voor muziek. De muziek wordt nu standaard afgespeeld via YouTube music. Dat werkt fantastisch en hij presteert meestal het juiste nummer/album af te spelen.

Maar nu wordt het spannend. Mijn vriendin roept regelmatig:
Hey Google, speel muziek.

Je verwacht random muziek, wellicht gebaseerd op een afspeellijst historie. Gedeeltelijk is dat waar, maar merk je wel dat GH voorkeur heeft voor bepaalde artiesten. Maar wat nog bizarder is, hij begint ALTIJD met hetzelfde nummer. Die artiest heeft hij zelf bedacht, want we hadden nog nooit gehoord van de Londense groep KOKOROKO.

Heeft iemand enig idee hoe die muziek wordt gekozen? En kan je ergens een complete speel historie zien? De YouTube music app lijkt die informatie niet te hebben.

• Tusk
  • Laatst online: 12:35

Tusk

Om daarom!

laatste paar dagen veel errors en 'glitches' bij simpele commando's. Dan blijven de ledjes maar ronddraaien. Nog meer mensen last van? Rebootje helpt niet.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:10

Hoogie2004

Whohooooo

Tusk schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:05:
laatste paar dagen veel errors en 'glitches' bij simpele commando's. Dan blijven de ledjes maar ronddraaien. Nog meer mensen last van? Rebootje helpt niet.
Jep, eigenlijk sinds vanochtend gemerkt. Eigenlijk al de hele dag 'a glitch has occured' of dat ik het later opnieuw moet proberen. Geen idee wat er precies mis is, maar ik gok iets bij de servers... En soms werkt het dan ineens even prima...

Met een Onkyo G3 overigens.

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-03 19:05
RemcoC schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:54:
[...]

Ik stuur er op dit moment 12 philips hue lampen mee aan in 4 kamers, de nest thermostaat, een tp-link wifi stekker voor sfeerhaard. De volgende stap is de logitech harmony hub voor aansturen tv met glasvezel (verwachte ontvangstdatum 28 12 2018) en de google home mini in de keuken voor een archos hello 10. Dan staan er 4 google home producten in verbinding met elkaar en die gaan samen werken met google wifi triple pack.

Daarna kwestie van op gemak uitbreiden naar volledig spraak gestuurde woning en wachten op sonos tot deze ook erop werkt.
Heb je 9ok lampen in de slaapkamer?

En heb je daar dan ook en GH staan ?

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:36

woutur

Klauwtjes uit!

MarkH NL schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:50:

Meerdere mini's in huis, meerdere Ikea Tradfri lampen (+hub). In het verleden werkte alles goed, maar sinds een maand kan ik de verlichting niet meer bedienen via Google Home. De lampen staan in de Google Home app, ik heb opnieuw gekoppeld en tegen Google gezegd dat ie de apparaten moet syncen. Bedienen via de Ikea app gaat trouwens wel goed.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Wat bij mij hielp was om de Google Home uit het huis te zetten (har har). Ofwel, ontkoppel de Home uit het aangemaakte huis. Voeg deze daarna weer toe aan je 'Huis' in de Home app. Daarna zal het waarschijnlijk weer werken met de hardware. Let wel: bij mij werkte alles wél met de app op mijn telefoon maar niet met de Google Home devices.

Ik heb me een aap gesynced, services ontkoppeld en weer toegevoegd maar pas toen ik de Home uit het huis haalde en terugzette, werkte alles weer.

woutur wijzigde deze reactie 03-01-2019 10:46 (5%)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:17

Dit heb ik ook eens gehad, een reset van de trådfri hub was bij mij de oplossing.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:17
puntje013 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:29:
[...]

Dit heb ik ook eens gehad, een reset van de trådfri hub was bij mij de oplossing.
Het begin bij mij toen de hub door werkzaamheden van de stroom was afgeweest.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• mcetweaker
  • Niet online

bij mij had ik twee google home's verplaatst van kamer, maar ondanks verplaatsen fysiek en in de google home app bleef één van de google home's ook lampen uitschakelen in een andere ruimte.

Verbreken tradfri link met google account hielp niet. In mijn geval heb ik beide verplaatste google home's naar fabrieksinstellingen teruggezet. En nu werkt alles weer.

• paligap
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18-03 10:51
Andere mensen last van het niet meer kunnen bedienen van Philips Hue lampen via GH? Het lijkt er op dat al de hele middag niet meer op de buitenshuisbesturing binnen de Hue app kan worden ingelogd (api.meethue.com). Wellicht dat er een Philips server ergens is omgedonderd.

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-03 21:36

Kaaswagen

Xj900F baby!

paligap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:00:
Andere mensen last van het niet meer kunnen bedienen van Philips Hue lampen via GH? Het lijkt er op dat al de hele middag niet meer op de buitenshuisbesturing binnen de Hue app kan worden ingelogd (api.meethue.com). Wellicht dat er een Philips server ergens is omgedonderd.
Werkt hier prima (US)

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Ik kan ook geen lamp meer bedienen. Via de Hue app gaat nog wel.

Dat is dus het nadeel van besturing via het internet :(

D-e-n wijzigde deze reactie 03-01-2019 18:24 (6%)

• NinjaTrek2891
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-03 17:05
D-e-n schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:22:
[...]

Ik kan ook geen lamp meer bedienen. Via de Hue app gaat nog wel.

Dat is dus het nadeel van besturing via het internet :(
Er is een storing, zo staat op hun Twitter feed:

• kruila
Hier ook niet, dus het zal, hoogstwaarschijnlijk, ergens "buitenshuis" zittten, vermoed ik althans.

Ik kan niet inloggen op mijn account van meethue.com, dus ik vermoed dat daar het "probleem" zit

kruila wijzigde deze reactie 03-01-2019 18:45 (9%)

Samsung Galaxy S9+ Black

• wd48
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-01 19:43
Wel gek dat ik dan via logitech harmony wel mijn lampen kan bedienen.
Morgen maar eens proberen of alles weer werkt...

• kruila
Keek net op allestoringen.nl

En inderdaad, het probleem ligt bij Hue

https://www.allestoringen.nl/storing/hue

Samsung Galaxy S9+ Black

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:56
Klopt hier ook en loskoppelen gaat wel maar opnieuw koppelen met de meethue site werkt ook niet goed lijkt wel of meethue site niet goed werkt

Er is inderdaad een storing zegt philips https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57581270

Ben ik even blij dat ik gisteren 5 motion sensoren heb geplaatst anders had ik weer met kaarsjes moeten werken :)

leekers wijzigde deze reactie 03-01-2019 19:01 (17%)

• paligap
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18-03 10:51
Bedankt voor de reacties allemaal, ben iig 'blij' dat ik niet de enige ben. Wel al vanaf het middaguur last. Die meethue site lijkt idd de boosdoener, kan daar niet inloggen/herkoppelen. 'Grappig' is nog wel dat die (Philips) site soms de melding geeft dat de (officiële Philips) Hue app niet wordt ondersteund, lol. Kan de Hues gelukkig nog wel via wifi bedienen, dus via de Hue app, maar daar heb ik geen GH voor ;)

• eettjjuuhh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-03 20:25
Heb hier een broadlink rm mini3.
De e control app geïnstalleerd en daarna de ihc (niet eu).
Wanneer ik ihc opstart en de mini 3 selecteer wil de app software installeren vanuit onbekende bronnen vanuit ihc zelf... Meer mensen hier ervaring mee?

• Pimmetje651
Wat ik zoek kan ik nog niet vinden , dus als iemand wat weet ....heeel graag ;)

• kruila
Pimmetje651 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Wat ik zoek kan ik nog niet vinden , dus als iemand wat weet ....heeel graag ;)
Handig als je er dan bij schrijft WAT je zoekt!

Samsung Galaxy S9+ Black

• Fire69
kruila schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:45:
[...]

Handig als je er dan bij schrijft WAT je zoekt!
;)

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Google home mini liet een lampje branden. Was blijkbaar een reminder maar Hey Google, wat is er? werkte niet. Hey Google, what's up? Dan weer wel. Mijn instellingen zijn EN en NL dus dat lijkt dan nog beetje mis te gaan. Maar wel tof dat het verder werkt.

• eettjjuuhh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-03 20:25
eettjjuuhh schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:11:
Heb hier een broadlink rm mini3.
De e control app geïnstalleerd en daarna de ihc (niet eu).
Wanneer ik ihc opstart en de mini 3 selecteer wil de app software installeren vanuit onbekende bronnen vanuit ihc zelf... Meer mensen hier ervaring mee?
Ok, blijkbaar kan er een nieuwe versie van de broadlink ihc app worden geïnstalleerd vanuit de app zelf. Ik klik op close bij de vraag om dit te doen waarna de melding niet meer verschijnt.
Het lukt me nu om de telfort ontvanger en de televisie mondeling aan en uit te schakelen. In google home zijn beide zichtbaar als stopcontact. Is het iemand gelukt om ook mondeling van kanaal etc. te wisselen?

• kruila
Hue functioneert weer bij mij via Home

Samsung Galaxy S9+ Black

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22-03 13:26
Wat ik heb gedaan is mijn eigen Gmail Agenda toevoegen aan de Home. Aan deze agenda de Agenda van ons gezamenlijk (andere Gmail account) op beschikbaar gemaakt. Ik heb het op deze link via "Een bestaande agenda delen" gedaan: https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=nl

Daarna in je eigen agenda nog wel even aangeven dat je deze wilt zien. Hierna zou je alle afspraken moeten horen die in die agenda staan (tot een maximum van 3 want meer zegt de Home bij mij niet op).

"Waar een wil is, ben ik weg!"

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:22
YdieresiS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:37:
[...]

Wat ik heb gedaan is mijn eigen Gmail Agenda toevoegen aan de Home. Aan deze agenda de Agenda van ons gezamenlijk (andere Gmail account) op beschikbaar gemaakt. Ik heb het op deze link via "Een bestaande agenda delen" gedaan: https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=nl

Daarna in je eigen agenda nog wel even aangeven dat je deze wilt zien. Hierna zou je alle afspraken moeten horen die in die agenda staan (tot een maximum van 3 want meer zegt de Home bij mij niet op).
Ik denk dat dit de beste tip is. Ik doe eigenlijk hetzelfde. Ik maak gebruik van iCloud agenda omdat hier in huis verder alles van Apple is. Heb de mini gekocht voor stembesturing op de bovenverdieping.
Heb dus mijn iCloud agenda's gedeeld en de links in mijn Google Agenda gezet. Werkt prima! Kan alleen geen afspraak inplannen via de mini. Maar dat deed ik ook al niet via de HomePods.
Ik heb op deze manier 4 verschillende agenda's tegelijk in beeld en deze worden ook netjes alle vier voorgelezen.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-03 13:06

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

Het is nog veel makkelijker: Deel de (gezamenlijke)agenda met je prive account.

Op https://calendar.google.com klik op de 3 puntjes achter je calender.
- Instellingen en Delen
- Delen met specifieke mensen
- Deel de agenda hier met je prive account die in je Home zit.

Vervolgens kun je in de settings in Home:
- Poppetje --> Instellingen
- Diensten --> Agenda
- Kies hier de agenda's die je wil laten horen. Agenda's uit andere gmail accounts die met je gedeeld zijn, staan hier ook bij.

Overigens wat nog veel makkelijker is dan een gezamenlijk account --> De gezins agenda!

Maak hier een gezin aan: https://play.google.com/store/account

Als gezin kun je (gekochte) apps delen, krijg je gezamenlijke foto albums en een gezamenlijke agenda!

Hier meer info over Google Gezin: https://androidworld.nl/n...-play-family-nederland-2/

Sahi_NL wijzigde deze reactie 04-01-2019 08:35 (11%)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• watdachtjijnou
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13-03 08:55
Ik mag sinds afgelopen Sinterklaas tevreden eigenaar noemen van een Google Home Mini voor in de slaapkamer, en weet toevallig dat er nog een non-Mini variant aankomt rond mijn verjaardag (mijn vrouw kent me te goed). Nu zat ik mee een beetje te verdiepen in wat smart appliances, en ik had een kort vraagje.

Ik denk te willen beginnen in de slaapkamer, met een Sonoff RF voor de plafondlamp en twee smartplugs voor de nachtlampjes. Lijkt me niet heel ingewikkeld, gewoon configureren in de Sonoff app en dan koppelen met Google Home.

Ik begrijp echter dat veel mensen werken met bridges, Home-Assistent/Domoticz enzo, en er werd in een Tweakers Podcast van een tijdje terug gesproken over het 'kiezen van je platform'. Nu is Sonoff niet zo heel duur (vandaar dat ik er mee begin) maar in hoeverre werkt dit eigenlijk samen met elkaar, Google en in de toekomst ander spul? Heb ik meer nodig dan alleen bovengenoemd spul? Het lijkt allemaal makkelijker dan ik overal lees en hoor, dus ik heb het gevoel dat ik iets mis :/

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:21
Vanmorgen ging voor het eerst de wekker van de Mini niet af. Toen ik in de home app keek was de Mini ook niet meer beschikbaar in het netwerk! De ander 7 Home's in huis waren nog wel gewoon beschikbaar!

Je kan dus niet 100% op de wekker aan.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Medione1210 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:52:
Vanmorgen ging voor het eerst de wekker van de Mini niet af. Toen ik in de home app keek was de Mini ook niet meer beschikbaar in het netwerk! De ander 7 Home's in huis waren nog wel gewoon beschikbaar!

Je kan dus niet 100% op de wekker aan.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?
Ik gebruik de wekker niet, dus daar geen ervaring mee. Maar ik heb al wel 1 of 2 keer gehad dat de mini niet meer reageerde, niet meer in de app zichtbaar was. Oplossing was toen de stekker er even uit trekken.

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• Pimmetje651
YdieresiS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:37:
[...]

Thnx !

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22-03 13:26
Sahi_NL schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:30:

Overigens wat nog veel makkelijker is dan een gezamenlijk account --> De gezins agenda!

Maak hier een gezin aan: https://play.google.com/store/account

Als gezin kun je (gekochte) apps delen, krijg je gezamenlijke foto albums en een gezamenlijke agenda!

Hier meer info over Google Gezin: https://androidworld.nl/n...-play-family-nederland-2/
Enige nadeel daarvan is dat je een credit card moet koppelen. Klonk namelijk wel als een mooie oplossing voor mij en mijn vrouw. Maar ik ben er niet happig op om mijn creditcard maar gewoon te koppelen. Als ik nu een aankoop wil doen heb ik nog specifiek een extra inlog op paypal nodig, die is dan weg en het feit dat je credit card gegevens opgeslagen worden vind ik niet zo prettig.

"Waar een wil is, ben ik weg!"

• Meivogeltje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-02 21:47
Sinds een week ben ik mijn woonkamer gaan voorzien van slimme lampen van philips hue. Dat is nu al uitgelopen tot de gehele beneden verdieping(exclusief keuken).
De groep woonkamer heb ik 3 kleurenlampen, de groep eetkamer 5 white ambiance spotjes en 2 e27 white ambiance lampen. Voor de groep hal heb ik 3 white ambiance spotjes en een sensor.

De google home mini reageert vaak goed, echter merk ik bij philips hue scenes dat deze niet altijd herkend worden.
Nu heb ik het volgende probleem:

Ik heb 3 groepen aangemaakt: de woonkamer, eetkamer en de hal(met sensor)
Mijn google home mini staat in google home geconfigureerd in de woonkamer.

Als ik roep: hey google, doe de lichten uit......dan wordt alleen voor de groep waar de home mini in staat de lichten uit gedaan. Roep ik : hey google, doe alle lichten uit....dan ook de andere groepen.

Zet ik de home mini in een andere groep, dan reageert deze hetzelfde alleen dan met die groep als primaire groep.

Is er een manier, zonder alles in 1 groep te zetten, dat ik heel mijn woonkamer de lichten uit kan zetten. Momneteel bestaat deze uit de groepen woonkamer en eetkamer. Tot nu toe moet ik dan dus roepen 'hey google, zet de lichten in de woonkamer uit' en hey google, zet de lichten in de eetkamer uit. Uiteraard kan ik dit ook in 1 keer met de dimming switch doen, maar wil dit ook graag via de home mini kunnen.

Hierbij zeggende: als ik dit via de google assistant op mijn telefoon doe, dan gaan wel alle lampen uit.

• barrymossel
watdachtjijnou schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:32:
Ik mag sinds afgelopen Sinterklaas tevreden eigenaar noemen van een Google Home Mini voor in de slaapkamer, en weet toevallig dat er nog een non-Mini variant aankomt rond mijn verjaardag (mijn vrouw kent me te goed). Nu zat ik mee een beetje te verdiepen in wat smart appliances, en ik had een kort vraagje.

Ik denk te willen beginnen in de slaapkamer, met een Sonoff RF voor de plafondlamp en twee smartplugs voor de nachtlampjes. Lijkt me niet heel ingewikkeld, gewoon configureren in de Sonoff app en dan koppelen met Google Home.

Ik begrijp echter dat veel mensen werken met bridges, Home-Assistent/Domoticz enzo, en er werd in een Tweakers Podcast van een tijdje terug gesproken over het 'kiezen van je platform'. Nu is Sonoff niet zo heel duur (vandaar dat ik er mee begin) maar in hoeverre werkt dit eigenlijk samen met elkaar, Google en in de toekomst ander spul? Heb ik meer nodig dan alleen bovengenoemd spul? Het lijkt allemaal makkelijker dan ik overal lees en hoor, dus ik heb het gevoel dat ik iets mis :/
In principe werkt Sonoff via een van hun apps met Google Home. Dus dat zal blijven werken zolang die apps blijven werken (inclusief hun servers en de GH ondersteuning).

Betekent wel dat e.e.a. via de Chinese servers gaat. Kan dus wel eens storing opleveren. En tsja, China... Maar dat is de voornaamste reden dat mensen bijvoorbeeld Home Assistant gebruiken. Dan flashen ze alternatieve firmware (bijv. Tasmota) op de Sonoff en dat kan Home Assistant via MQTT met de Sonoff praten. Google Home praat dan weer met Home Assistant.

Wil je in de toekomst bijvoorbeeld je Sonoff (lamp) schakelen op basis van uitgebreide automations of wellicht alleen op basis van een lichtsensor, dan zul je (voorlopig) sowieso zo'n domotica pakket moeten gebruiken. Google Home ondersteund dat nu (nog) niet en de apps van Sonoff ook niet.

Als je het leuk vindt om wat te knutselen dan kan ik je Home Assistant op een Raspberry Pi zeker aanraden. Kost niet teveel en je kunt uiteindelijk veel meer dan met alleen Google Home en/of zo'n Chinese app.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ik heb hier nog drie sonoffs niet geflasht zodat ze nog niet met domoticz werken (drie anderen wel) maar deze drie kan ik prima bedienen via Google home. Inderdaad via de ewelink app van sonoff koppelen aan je account. En met dat account inloggen op je Google home.

Werkt in de praktijk net zo snel/betrouwbaar als diegene die wel via domoticz gaan. Maar inderdaad, als je wat meer wilt zou ik ze wel flashen

• TheFes
mirelia schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:02:
Ik heb ook een probleempje. Ik heb een smart stekkerdoos van Woox, ik kan hem met google home helemaal bedienenen en heb hem ook gekoppeld aan ifttt. Nu wil ik een trigger maken dat als mijn Samsung S8 opgeladen is dat dan de stroom eraf gaat. Ik kan maar 3 batterijtriggers vinden. Heeft iemand een idee?
Je zou iets kunnen maken met Tasker, die via het Maker Channel van IFTTT een berichtje stuurt dat de stroom er af moet.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-03 13:06

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

YdieresiS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Enige nadeel daarvan is dat je een credit card moet koppelen. Klonk namelijk wel als een mooie oplossing voor mij en mijn vrouw. Maar ik ben er niet happig op om mijn creditcard maar gewoon te koppelen. Als ik nu een aankoop wil doen heb ik nog specifiek een extra inlog op paypal nodig, die is dan weg en het feit dat je credit card gegevens opgeslagen worden vind ik niet zo prettig.
Als je een aankoop wil doen in de playstore met je creditcard, wordt sowieso nog een keer om je (play store) login gevraagd. Je doet dus niet zomaar per ongeluk een aankoop.

Als je een sterk wachtwoord (en 2 factor authenticatie) gebruikt, is je Creditcard nummer best veilig (Je hebt hem toch ook in Paypal staan?)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• Pwee
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-03 08:55
Verwacht binnenkort ook een broadlink RM3
Nu lees ik hier dat je niet de IHC EU app moet gebruiken, kan iemand mij uitleggen welke app dan wel en waarom?
De officiële broadlink app heb ik wel gedownload.

• barrymossel
TripleQ schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:52:
Ik heb hier nog drie sonoffs niet geflasht zodat ze nog niet met domoticz werken (drie anderen wel) maar deze drie kan ik prima bedienen via Google home. Inderdaad via de ewelink app van sonoff koppelen aan je account. En met dat account inloggen op je Google home.

Werkt in de praktijk net zo snel/betrouwbaar als diegene die wel via domoticz gaan. Maar inderdaad, als je wat meer wilt zou ik ze wel flashen
Snel, ongetwijfeld. Betrouwbaar, nee. Lees het topic over Sonoff er maar op na. Meerdere keren hebben die Chinese servers eruit gelegen. Heeft doorgaans negatieve gevolgen voor de WAF.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-03 14:10
barrymossel schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:51:
[...]

Snel, ongetwijfeld. Betrouwbaar, nee. Lees het topic over Sonoff er maar op na. Meerdere keren hebben die Chinese servers eruit gelegen. Heeft doorgaans negatieve gevolgen voor de WAF.
Hebben wel meer fabrikanten last van :+
nieuws: Philips Hue-gebruikers hebben last van storingen

• barrymossel
Daarom dus zoveel mogelijk via het eigen netwerk. Al gaat dat natuurlijk ook niet zonder slag of stoot }:O

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 22-03 20:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Meivogeltje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:35:
Sinds een week ben ik mijn woonkamer gaan voorzien van slimme lampen van philips hue. Dat is nu al uitgelopen tot de gehele beneden verdieping(exclusief keuken).
De groep woonkamer heb ik 3 kleurenlampen, de groep eetkamer 5 white ambiance spotjes en 2 e27 white ambiance lampen. Voor de groep hal heb ik 3 white ambiance spotjes en een sensor.

De google home mini reageert vaak goed, echter merk ik bij philips hue scenes dat deze niet altijd herkend worden.
Nu heb ik het volgende probleem:

Ik heb 3 groepen aangemaakt: de woonkamer, eetkamer en de hal(met sensor)
Mijn google home mini staat in google home geconfigureerd in de woonkamer.

Als ik roep: hey google, doe de lichten uit......dan wordt alleen voor de groep waar de home mini in staat de lichten uit gedaan. Roep ik : hey google, doe alle lichten uit....dan ook de andere groepen.

Zet ik de home mini in een andere groep, dan reageert deze hetzelfde alleen dan met die groep als primaire groep.

Is er een manier, zonder alles in 1 groep te zetten, dat ik heel mijn woonkamer de lichten uit kan zetten. Momneteel bestaat deze uit de groepen woonkamer en eetkamer. Tot nu toe moet ik dan dus roepen 'hey google, zet de lichten in de woonkamer uit' en hey google, zet de lichten in de eetkamer uit. Uiteraard kan ik dit ook in 1 keer met de dimming switch doen, maar wil dit ook graag via de home mini kunnen.

Hierbij zeggende: als ik dit via de google assistant op mijn telefoon doe, dan gaan wel alle lampen uit.
Volgens mij kan dit alleen met een shortcut, en kan dát weer alleen nadat je je telefoon een paar uur op VS hebt gezet als regio.

EDIT: na installeren van Google Assistent is het me gelukt om een Routine aan te maken, in feite een macro die verschillende groepen dan na elkaar uit zet.

MartijnGizmo wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:50 (4%)

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MartijnGizmo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:26:
[...]
EDIT: na installeren van Google Assistent is het me gelukt om een Routine aan te maken, in feite een macro die verschillende groepen dan na elkaar uit zet.
Kan je ook vertellen hoe je dat hebt gedaan? Ik kan nergens in de assistent opties vinden om Routines te maken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• kruila
Was de eerste keer dat ik dit meemaakte. Maar dan nog blijven de lampen bedienbaar via de app op te telefoon of via de lichtschakelaars.

Samsung Galaxy S9+ Black

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 12:43
Ortep schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:53:
[...]

Kan je ook vertellen hoe je dat hebt gedaan? Ik kan nergens in de assistent opties vinden om Routines te maken
Dan moet je app in het Engels staan

• Troetelbeer
Iedereen die vragen over de Broadlink RM Mini3 heeft moet eens de zoekfunctie gebruiken. Zo goed als al die vragen zijn zo'n 15 tot 20 pagina's terug beantwoord.

Pagina: 1 ... 54 ... 61 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True