Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19-01 12:35
Ik vind het toch wel creepy dat als ik met bezoek zit die speaker ineens hard begint te praten. Iets in de trant van 'Sorry ik kan hier nog niet bij helpen!'. Lijkt wel alsof ik de boel op zit te nemen haha.

• Pwee
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-01 11:21
Pwee schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:19:
Verwacht binnenkort ook een broadlink RM3
Nu lees ik hier dat je niet de IHC EU app moet gebruiken, kan iemand mij uitleggen welke app dan wel en waarom?
De officiële broadlink app heb ik wel gedownload.
Oeps vraag dus niet goed gesteld (antwoord hier nog niet tegen gekomen) en ik ging er automatisch vanuit dat de meeste een iPhone hebben 😎

Die IHC staat in de app store alleen in de “EU versie”
Iemand die de broadlink werkend/gekoppeld heeft gekregen op de Google Home met dus de een iPhone en de EU app?

• MartijnGizmo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-01 15:37

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

pictuner schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:09:
[...]

Dan moet je app in het Engels staan
Ik heb de boel idd op Engelstalig staan. :)

• Meivogeltje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:17
En die routine kan je dan via een stem commando uitvoeren op je home mini? Want via de assistent op m'n telefoon werkt het prima.

Vind het nog steeds raar dat de Google home assistent wel juist reageert en de Google home mini niet. Verwacht in beiden gevallen hetzelfde resultaat.

• Lucretius
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-01 10:00

Lucretius

Shit happens

Sahi_NL schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:30:
Het is nog veel makkelijker: Deel de (gezamenlijke)agenda met je prive account.

......

Hier meer info over Google Gezin: https://androidworld.nl/n...-play-family-nederland-2/
thx voor deze info, was hier niet van op de hoogte. meteen geactiveert

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-01 18:03
Meivogeltje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:01:
En die routine kan je dan via een stem commando uitvoeren op je home mini? Want via de assistent op m'n telefoon werkt het prima.

Vind het nog steeds raar dat de Google home assistent wel juist reageert en de Google home mini niet. Verwacht in beiden gevallen hetzelfde resultaat.
GA en GH zijn twee verschillende dingen. De GH maakt gebruik van de GA, net als je telefoon. Soms kunnen de GA functies per device verschillen. Zoals lange tijd het geval was met de NL taal. Bij de GA op je telefoon ging dat maanden eerder dan op de GH.

Routines voer je uit door te zegggen: "Hey Google, <routinenaam>".

Believe. Imagine. Create.

• TimRoelofs
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-01 16:17
Stimpy68 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:44:
Net mijn 3e gehaald, heb nu 2 mini's en 1 normale. Voor die 29 euro kon ik m niet laten liggen O-)

Zat alleen weer wat uit te proberen waar ik dan weer een beetje gefrustreerd van word.... Zeg: speel radio 538 op thuisgroep (alle home speakers), antw: ik kan alleen videos afspelen op chromcast enz enz... Zeg ik speel radio 538, antw: moet ik die afspelen op thuisgroep?, Ja, antw: okay, ik speel radio 538 op thuisgroep... 8)7

Het is soms wel nog wel krom met bepaalde zaken....
Wij hebben ook meerdere google home devices en dit probleem ervaar ik ook. "Speel 3fm op thuisgroep" werkt gewoon niet. Krijg ook de "kan alleen video afspelen op chromecast " error.

Ligt dit aan de taalinstellingen, heeft iemand dit werkend? Zeer frustrerend.

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:57
De opdracht "speel 3fm op tunein op speakergroep" zou moeten werken.
TimRoelofs schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:12:
[...]

Wij hebben ook meerdere google home devices en dit probleem ervaar ik ook. "Speel 3fm op thuisgroep" werkt gewoon niet. Krijg ook de "kan alleen video afspelen op chromecast " error.

• TimRoelofs
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-01 16:17
djiedjee schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:03:
De opdracht "speel 3fm op tunein op speakergroep" zou moeten werken.

[...]
Dit werkt idd, dank!

• D-TECH
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:20
TimRoelofs schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:12:
[...]

Hier ook al enkele maanden hetzelfde probleem met de assistent, Google Play Music en een Chromecast Audio, al meerdere feedback rapporten naar Google gestuurd maar helaas nog niet gefikst. Lijkt mij dat het een bug is (zie screenshot hieronder).

https://tweakers.net/ext/f/nj3OVRpJvTI7Rr9MoZzzUfhI/thumb.png

D-TECH wijzigde deze reactie 06-01-2019 20:02 (12%)

• mikekiwi
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-01 21:34
Heb een vraagje over Hue icm 2 Google Mini's op twee verschillende verdiepingen:

- mini 1 in groep woonkamer met HUe lampen toegewezen

- mini 2 in groep slaapkamer zonder Hue-lampen toegewezen

Nu kun je op de Google Mini2 de lampen in groep woonkamer uitzetten. Is er een manier om dat te voorkomen en dat dat alleen kan op de Mini1?

Kan alleen het tegenovergestelde vinden in dit topic...

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:22
Damn. Google Home lijkt problemen te hebben met mijn Engelse accent.

Ik ben namelijk wat aan het spelen met Emby Home van de Emby mediaserver om muziek naar mijn versterker te sturen.

Dat gaat uiteraard in het Engels maar "talk to Emby Home" verstaat Google dus met regelmaat als "talk to me home" of zoiets. Balen!

• Troetelbeer
D-e-n schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:08:
Damn. Google Home lijkt problemen te hebben met mijn Engelse accent.

Ik ben namelijk wat aan het spelen met Emby Home van de Emby mediaserver om muziek naar mijn versterker te sturen.

Dat gaat uiteraard in het Engels maar "talk to Emby Home" verstaat Google dus met regelmaat als "talk to me home" of zoiets. Balen!
Routine maken eventueel en dan een naam nemen die daar niet op lijkt.

• D-e-n
Troetelbeer schreef op maandag 7 januari 2019 @ 04:23:
[...]

Routine maken eventueel en dan een naam nemen die daar niet op lijkt.
Tnx. Bedacht ik me ook later. Wel met IFTT dan want als de taal van je telefoon Nederlands heb je nog geen routines toch?

• Troetelbeer
D-e-n schreef op maandag 7 januari 2019 @ 06:44:
[...]

Tnx. Bedacht ik me ook later. Wel met IFTT dan want als de taal van je telefoon Nederlands heb je nog geen routines toch?
Klopt. In Nederlands nog geen routines. Je kunt wel je telefoon op English US zetten, paar uur of dag wachten. Dan komen routines beschikbaar. Routine maken en vervolgens je telefoon terug op NL zetten. De routines zie je dan niet meer, maar werken wel nog als je ze met stem activeert.

• nixjuh
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-01 11:23
mikekiwi schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:28:
Heb een vraagje over Hue icm 2 Google Mini's op twee verschillende verdiepingen:

- mini 1 in groep woonkamer met HUe lampen toegewezen

- mini 2 in groep slaapkamer zonder Hue-lampen toegewezen

Nu kun je op de Google Mini2 de lampen in groep woonkamer uitzetten. Is er een manier om dat te voorkomen en dat dat alleen kan op de Mini1?

Kan alleen het tegenovergestelde vinden in dit topic...
Volgens mij kun je geen apparaten of groepen uitsluiten. Optie is natuurlijk om in de slaapkamer ook Hue lampen te installeren. Heb zelf een soortgelijke opstelling.

- Mini 1 in de woonkamer met Hue lampen.
- Mini 2 in de slaapkamer met Hue lampen.

Als je tegen één van beide mini's roept: "hey Google, zet het licht uit", dan gaat het licht in de betreffende kamer uit. Als je tegen Mini 2 roept: "hey Google, zet het licht in de huiskamer uit", dan gaat het licht in de huiskamer uit (en vice versa).

Eigenaar van:https://www.feestlijstjes.nl | https://www.vakantie-check.nl | http://www.dereuverwebbeheer.nl/ | https://www.luxevulpennen.nl/

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:58
Hi, ik heb een heel merkwaardig probleem met onze Google Home's, bij de Hue storing leek het een goed idee om de Hue account te unlinken en opnieuw te linken, dat lukte dus door de storing pas de volgende dag, alle naampjes weer hersteld, en alles werkt toch? Ehh nou behalve dan dit:
ik; OK Google turn off the Living Room 'OK, turning off 5 lights'
mijn vrouw; OK Google turn off the Living Room 'OK turning off 10 lights' uhh, nee, 5, wth?
Plus de keuken Home Mini weigert 3 van de 4 keer op haar stem de keuken lichten aan te doen, erg vreemd allemaal.
Iemand een idee dat niet het resetten en totaal schoon beginnen behelst?

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-01 17:05
RoosW schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:18:
Hi, ik heb een heel merkwaardig probleem met onze Google Home's, bij de Hue storing leek het een goed idee om de Hue account te unlinken en opnieuw te linken, dat lukte dus door de storing pas de volgende dag, alle naampjes weer hersteld, en alles werkt toch? Ehh nou behalve dan dit:
mijn vrouw; OK Google turn off the Living Room 'OK turning off 10 lights' uhh, nee, 5, wth?
Plus de keuken Home Mini weigert 3 van de 4 keer op haar stem de keuken lichten aan te doen, erg vreemd allemaal.
Ik heb hier ook "last" van in mijn livingroom en andere ruimtes.
Dit komt omdat je meerdere devices in je "livingroom" hebt. Dus als je in de "Home" app kijkt dan zal ze dus alle devices in je livingroom uitzetten.
Je zal specifieker moeten zijn en "livingroom lights" moeten zeggen.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Ik had na diezelfde storing ook na unlinken en weer opnieuw linken dat google ineens riep als ik vroeg om 1 lamp uit te doen "ok , ik doe 2 lampen uit" heel vreemd want het was er echt maar 1 .

Ik heb nogmaals unlink mijn hue account gedaan in google home app en weer opnieuw gelinkt en hup het was weer als vanouds en gewoon 1 lamp uit !

• mcetweaker
  • Niet online
ik had een vergelijkbaar issue na verplaatsen van google home's tussen kamers. In mijn geval opgelost met reset naar fabrieksinstellingen van de google home's. Weer even toevoegen via de home app, ging redelijk snel en alle info krijgen ze weer vanuit de cloud service.

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:58
blavlaa schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:25:
[...]

Ik heb hier ook "last" van in mijn livingroom en andere ruimtes.
Dit komt omdat je meerdere devices in je "livingroom" hebt. Dus als je in de "Home" app kijkt dan zal ze dus alle devices in je livingroom uitzetten.
Je zal specifieker moeten zijn en "livingroom lights" moeten zeggen.
Om de zaken even helder te maken, onze gedefinieerde 'living room' voor G.H. bevat enkel 5 apparaten, 5 Hue lampen, en dat is het dan. We zitten beide op dezelfde bank, spreken tot dezelfde G.H. alleen meld hij bij mij het juiste aantal lampen en bij mijn vrouw het dubbele. Mijn vrouw word beantwoord door een dames stem, ik door een heren stem, via stem herkenning heeft zij ook een link met de G.H.
Nu heeft zij een nieuwe telefoon, en de Home app & Assistent waren nog niet geactiveerd, misschien dat het daar mee te maken heeft.
Er zijn hier overigens natuurlijk wel meer apparaten, maar de versterker en TV zijn niet gekoppeld (helaas) en de Chromecast zet je niet uit/aan.

@mcetweaker Bedankt, dat ga ik zo even proberen, hij bleef bij het linken ook steeds in een loop hangen toen het wel lukte, ik kwam steeds terug in het inlogscherm.

RoosW wijzigde deze reactie 08-01-2019 11:12 (12%)

• Moineau
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:09
Iemand een idee? Ik kan hier nergens iets over vinden.

Als ik met de Mini muziek afspeel op de externe bluetooth-speaker (Samsung soundbar), onderbreekt het geluid eens in de zoveel minuten ongeveer een halve seconde. De tijd tussen de onderbrekingen varieert per afspeelsessie. Even pauzeren en daarna hervatten, of bluetooth uit en weer aan zetten werkt soms, soms ook niet. De Mini herstart, soundbar opnieuw gekoppeld, niet geholpen. Met de JBL GO-speaker precies hetzelfde. Of ik nu radio luister via Tunein of muziek via Spotify, de onderbrekingen zitten er in.

Als ik het geluid gewoon op de mini zelf afspeel is er niks aan de hand. Ik weet dat er een paar maanden geleden klachten waren over haperende bluetooth-verbindingen, maar de muziek speelt goed, op die onderbrekingen na.

• iRob
  • Laatst online: 19-01 15:25
Voor de echte fans, Google Home voor in je auto:
https://goroav.com/pages/bolt

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:13
iRob schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:43:
nieuws: JBL en Anker introduceren carkit voor Google Assistant-integratie in ...

Maar daar heb ik al Android Auto voor :+

Hmmbob wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:45 (40%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• mikekiwi
  • Laatst online: 17-01 21:34
nixjuh schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Volgens mij kun je geen apparaten of groepen uitsluiten. Optie is natuurlijk om in de slaapkamer ook Hue lampen te installeren. Heb zelf een soortgelijke opstelling.

- Mini 1 in de woonkamer met Hue lampen.
- Mini 2 in de slaapkamer met Hue lampen.

Als je tegen één van beide mini's roept: "hey Google, zet het licht uit", dan gaat het licht in de betreffende kamer uit. Als je tegen Mini 2 roept: "hey Google, zet het licht in de huiskamer uit", dan gaat het licht in de huiskamer uit (en vice versa).
Aha, is ook een benadering door daar een lamp neer te zetten. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar wie weet...

• jvbragt
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-01 10:41
Moineau schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:01:

Als ik met de Mini muziek afspeel op de externe bluetooth-speaker (Samsung soundbar), onderbreekt het geluid eens in de zoveel minuten ongeveer een halve seconde. De tijd tussen de onderbrekingen varieert per afspeelsessie. Even pauzeren en daarna hervatten, of bluetooth uit en weer aan zetten werkt soms, soms ook niet. De Mini herstart, soundbar opnieuw gekoppeld, niet geholpen. Met de JBL GO-speaker precies hetzelfde. Of ik nu radio luister via Tunein of muziek via Spotify, de onderbrekingen zitten er in.

Als ik het geluid gewoon op de mini zelf afspeel is er niks aan de hand. Ik weet dat er een paar maanden geleden klachten waren over haperende bluetooth-verbindingen, maar de muziek speelt goed, op die onderbrekingen na.
Alles in 1 én Android TV

https://news.harman.com/r...-and-the-google-assistant

• mcetweaker
  • Niet online
Moineau schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:01:

Bluetooth lijkt me persoonlijk ook een minder stabiele oplossing dan een Chromecast. Ik heb speakers die Bluetooth accepteren en heb het even actief gehad.Kan me geen grote haperingen herinneren, ligt misschien aan de afstand tussen Google home en speakers. Inmiddels verbonden met Chromecast.

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Enkele weken geleden heb ik mijn eerste Mini gekocht. Leuk speelgoed, maar toen wel ontdekt dat een G-suite account niet altijd een voordeel is...
Omdat mijn zoon het zo'n leuk ding vond heb ik nu eentje gekocht voor zijn kamer.
Wat is nu de beste manier van werken? Ik kan niks delen door die accounts...
Zet ik zijn Mini in zijn 'Home' of koppel ik hem samen met de andere onder mijn account? Geeft dat ergens beperkingen in gebruik voor hem?
Heel vervelend en verwarrend allemaal zo :/

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:36:
Enkele weken geleden heb ik mijn eerste Mini gekocht. Leuk speelgoed, maar toen wel ontdekt dat een G-suite account niet altijd een voordeel is...
Omdat mijn zoon het zo'n leuk ding vond heb ik nu eentje gekocht voor zijn kamer.
Wat is nu de beste manier van werken? Ik kan niks delen door die accounts...
Zet ik zijn Mini in zijn 'Home' of koppel ik hem samen met de andere onder mijn account? Geeft dat ergens beperkingen in gebruik voor hem?
Heel vervelend en verwarrend allemaal zo :/
Ik heb geen idee van G suite accounts. Ik weet wel dat je iemand kan uitnodigingen voor een Home. Bepaalde aanpassingen kan alleen de eigenaar maken, zoals koppelen van Hue etc. Maar een account kan wel, door de spraakherkenning, eigen instellingen hebben via de assistent app.

• Fire69
Kid_Stevie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:45:
[...]

Ik heb geen idee van G suite accounts. Ik weet wel dat je iemand kan uitnodigingen voor een Home.
Da's dus het probleem, met die accounts kan je niemand uitnodigen :N

Ik heb zijn Mini nu onder mijn account gezet, in zijn Home-app komt die nu zichtbaar onder 'Other Cast devices' of zo in plaats van in een room. (Zelfde trouwens met de Chromecast en Onkyo...)

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-01 14:38

demo31051987

a.k.a. Extigo

Fire69 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:51:
[...]

Ik heb zijn Mini nu onder mijn account gezet, in zijn Home-app komt die nu zichtbaar onder 'Other Cast devices' of zo in plaats van in een room. (Zelfde trouwens met de Chromecast en Onkyo...)
Als je hem onder je eigen Home hangt, kan hij geen gebruik maken van bijvoorbeeld de kalender functionaliteiten. Koppel je hem aan een nieuwe Home, dan je met die Mini niet meer je andere apparaten bedienen. Het is dus aan jou (of aan Google om de G Suite te fixen!!).

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-01 15:33
Ik had mijn home's op tweetalig staan en regelmatig verstond ze me(ons) niet goed of reageerde in een andere taal dan waarin ik mijn vraag gesteld had. Ik moest ook vaak 2 of 3 meer mijn vraag herhalen.
Nu heb ik Engels niet perse nodig en heb die taal nu een paar dagen verwijderd.

Sindsdien geen enkel probleem meer gehad! Ze reageert meteen op al mijn vragen en ik kan ook mijn lampen en stopcontacten (geen hue) nog steeds bedienen.

Misschien een tip voor mensen die de problemen hierboven herkennen en Engels niet perse nodig hebben voor het bedienen van externe apparaten.

.......

Nieuws Google assistent 2019 https://www.droidapp.nl/n...DgnsExxBJWQk4uVnYPHZ7sxxo

Medione1210 wijzigde deze reactie 10-01-2019 10:15 (25%)

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:51:
[...]

Wow echt. Ik wist dat niet alles goed werkte met g suite, maar het werkt dus gewoon echt heel slecht. Raar dat ze dat niet allemaal al gefixt hebben.

Of het handig is, gewenst en logisch is, is een ander verhaal.. maar zou je geen apart account kunnen maken voor je Home en dan jezelf en je zoon er op aanmelden?

Nare is dan natuurlijk dat je voor bepaalde zaken met dat overbodige Google account moet inloggen. Dus sowieso meer een work around dan oplossing.

• Fire69
demo31051987 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Als je hem onder je eigen Home hangt, kan hij geen gebruik maken van bijvoorbeeld de kalender functionaliteiten. Koppel je hem aan een nieuwe Home, dan je met die Mini niet meer je andere apparaten bedienen. Het is dus aan jou (of aan Google om de G Suite te fixen!!).
Denk dat ik hem dan maar onder mijn Home laat, kalender kan hij toch ook niet gebruiken door die G-suite |:(
Hopelijk komen ze snel met een oplossing hiervoor...
Kid_Stevie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Wow echt. Ik wist dat niet alles goed werkte met g suite, maar het werkt dus gewoon echt heel slecht. Raar dat ze dat niet allemaal al gefixt hebben.
Ja, het is erg, je wordt gewoon gestraft omdat je een product van hun gebruikt :(
Of het handig is, gewenst en logisch is, is een ander verhaal.. maar zou je geen apart account kunnen maken voor je Home en dan jezelf en je zoon er op aanmelden?

Nare is dan natuurlijk dat je voor bepaalde zaken met dat overbodige Google account moet inloggen. Dus sowieso meer een work around dan oplossing.
Ik bekijk het nog even, moesten er nog meer nadelen boven water komen is dit inderdaad wel een (hopelijk tijdelijke) oplossing.

• D-e-n
Misschien een rare vraag: weten jullie of er behalve de bekende "slimme" thermostaten als Nest, Evo en Tado nog andere thermostaten zijn die goed met Google Home werken?

Wij hebben niet zozeer behoefte aan een thermostaat die denkt aan te moeten gaan omdat er vaak iemand op die bepaalde tijd thuiskomt of opstaat. Het bespaart in mijn ogen niets en we hebben liever zelf de controle. Ik overrule het blokkenschema nu ook al vaak genoeg. Maar we zouden het wel fijn vinden de thermostaat te bedienen met de stem en hem vanuit thuis te bedienen uiteraard.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19-01 18:33
D-e-n schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:28:
Misschien een rare vraag: weten jullie of er behalve de bekende "slimme" thermostaten als Nest, Evo en Tado nog andere thermostaten zijn die goed met Google Home werken?

Wij hebben niet zozeer behoefte aan een thermostaat die denkt aan te moeten gaan omdat er vaak iemand op die bepaalde tijd thuiskomt of opstaat. Het bespaart in mijn ogen niets en we hebben liever zelf de controle. Ik overrule het blokkenschema nu ook al vaak genoeg. Maar we zouden het wel fijn vinden de thermostaat te bedienen met de stem en hem vanuit thuis te bedienen uiteraard.
https://getconnected.hone...m/nl/works-with-honeywell

Oneplus One Review & Specificaties

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik gebruik de Honeywell lyrics T6. En ik heb hetzelfde gebruik al die tijdklokken niet en de geofencing ook niet. De laatste vooral omdat lokaties waar ik overdag voor het werk ben binnen de range liggen en hij dus onnodig aan gaat.

Overigens vind ik het huis opwarmen zodat het warm is als ik binnen stap verschrikkelijk onzinnig. Uitgaan als je weggaat is dan wel weer handig als je vaak vergeet de temp terug te zetten. :)

Maar stem besturing via GH werkt prima. "hey GH set temperature to 18 degrees", en een seconde of 4/5 later ligt de display op en wordt het ingesteld. Tot nu toe werkt het ook altijd, nu een jaar in gebruik en nog geen issues gehad.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• D-e-n
Tnx. Ik had gezien dat die andere Honeywell thermostaten ook ondersteuning hebben maar met name over die meeste simpele (Round Connected) heb ik negatieve verhalen gehoord in combinatie met Google Home.

@Flagg
Beetje offtopic: de app van de T6 is wel afhankelijk van internet toegang meen ik?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

D-e-n schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Tnx. Ik had gezien dat die andere Honeywell thermostaten ook ondersteuning hebben maar met name over die meeste simpele (Round Connected) heb ik negatieve verhalen gehoord in combinatie met Google Home.

@Flagg
Beetje offtopic: de app van de T6 is wel afhankelijk van internet toegang meen ik?
Ja volgens mij wel, kans bestaat dus wel dat je over x jaar nog enkel fysiek dat ding kan gebruiken als Honeywell failliet is of hem niet meer ondersteund om wat voor reden dan ook.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:29
iRob schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:43:
Ik zie iets over het hoofd denk ik want wat heb je hieraan als je ook gewoon tegen je telefoon kan praten?

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• barrymossel
D-e-n schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:32:
[...]

@Flagg
Wat je ook kunt doen is een domotica pakket gebruiken om een thermostaat aan te sturen. Dan zijn er misschien nog wat meer opties. Het domotica pakket kun je dan weer aansturen via Google Home. Home Assistant ondersteunt dit in ieder geval.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
PuckStar schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Ik zie iets over het hoofd denk ik want wat heb je hieraan als je ook gewoon tegen je telefoon kan praten?
Ik zat me hetzelfde af te vragen!

Ik heb wel een vergelijkbaar iets voor Alexa, omdat die met een hand voor de telefoon op te roepen is dat is voor mij erg handig. Het kon het ook wel helemaal handsfree via mijn telefoon maar alleen via een extra app. Deze alexa mini mount was in de aanbieding voor 8 euro en daarmee goedkoper dan een andere mount dus tja, doe die maar dan :)

Maar voor google, en deze prijs, zie ik er inderdaad ook de meerwaarde niet van in (?)

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:07

B2

wa' seggie?

[...]

Wellicht voor mensen met een iPhone...

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]

Je kan toch helemaal niet tegen je telefoon praten als je hem niet eerst wakker maakt en de assistent oproept?
Was het maar waar dat hij gewoon luisterde als hij ergens lag

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:59
Ortep schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:59:
[...]

Je kan toch helemaal niet tegen je telefoon praten als je hem niet eerst wakker maakt en de assistent oproept?
Was het maar waar dat hij gewoon luisterde als hij ergens lag
Wanneer je je smartphone op Engelstalig zet, kun je de assistent altijd actief hebben.

_██_
(ಠ_ృ)

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Atomsk schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Wanneer je je smartphone op Engelstalig zet, kun je de assistent altijd actief hebben.
Ja dan wel. Maar ik ga van een normale situatie uit. Ik heb geen zin in tweetalige systemen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Fire69
Atomsk schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Mijn telefoon staat op ENG-US maar moet hem toch echt eerst unlocken voor ik de assistant kan gebruiken.

• Atomsk
Fire69 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Mijn telefoon staat op ENG-US maar moet hem toch echt eerst unlocken voor ik de assistant kan gebruiken.
Heb momenteel Android op Nederlands staan, maar het kan wel als je (bij Engelstalig) voice unlock hebt aanstaan meen ik.

_██_
(ಠ_ృ)

• Fire69
Atomsk schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Heb momenteel Android op Nederlands staan, maar het kan wel als je (bij Engelstalig) voice unlock hebt aanstaan meen ik.
OK, net ontdekt dat ik de Voice unlock niet kon aanzetten doordat mijn werkmail op mijn toestel staat (en die zet een device admin aan die dit blokkeert).
Even uitgezet en unlocken lukt nu wel met voice, maar het scherm moet nog steeds aanstaan voordat dit werkt...

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 23:14
Fire69 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Denk dat ik hem dan maar onder mijn Home laat, kalender kan hij toch ook niet gebruiken door die G-suite |:(
Hopelijk komen ze snel met een oplossing hiervoor...

[...]

Ja, het is erg, je wordt gewoon gestraft omdat je een product van hun gebruikt :(

[...]

Ik bekijk het nog even, moesten er nog meer nadelen boven water komen is dit inderdaad wel een (hopelijk tijdelijke) oplossing.
ik heb ook google apps en gewoon meerdere accounts gekoppeld aan de homes. Via voice match werkt het dan toch gewoon?

alleen agenda voorlezen gaat niet, maar verder zie ik weinig beperkingen.

Zoals je het nu hebt kan ook. Alleen als je zoon muziek afspeelt zal dat via jouw Spotify account gaan en als jij dan muziek afspeelt op je telefoon of een andere home stopt het bij hem.

• KingsCrown
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 22:25
[...]

In m'n VW Arteon gebruik ik Android Auto veel. Deze maakt connectie met Google Home. Nu kan ik op de terugweg zeggen: "he google, zet de verwarming op 20,5"

Werkt perfect ivm tado. Ook Hue bedienen vanuit de auto gaat perfect. Gewoon in het Nederlands.

Uiteraard kan je ook gewoon tegen je telefoon praten...

• Fire69
maxtrash schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:57:
[...]

ik heb ook google apps en gewoon meerdere accounts gekoppeld aan de homes. Via voice match werkt het dan toch gewoon?

[...]
Ja, dat heb ik daarnet inderdaad ontdekt :D
Ik heb het nu dus zo dat de 2 Mini's onder mijn account/home zitten, maar dat mijn zoon (en vrouw) er ook aan gekoppeld zijn.
Via voice match weten de Mini's nu wie er aan het praten is :)

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-01 07:52

Bijv. Honeywell T6 en T6r, alleen de support is niet best.

edjil wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:20 (5%)

• D-e-n
barrymossel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Wat je ook kunt doen is een domotica pakket gebruiken om een thermostaat aan te sturen. Dan zijn er misschien nog wat meer opties. Het domotica pakket kun je dan weer aansturen via Google Home. Home Assistant ondersteunt dit in ieder geval.
Is ook iets waar ik aan dacht. Zo kan Homey bijvoorbeeld ook de Plugwise Anna aansturen. Maar dan wordt het plots duurder :)

@edjil
Die verhalen heb ik ook gelezen. En als het ding het dan niet met het internet verbonden is mis je wellicht functies. Dillema dus ;)

D-e-n wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:38 (13%)

• barrymossel
D-e-n schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:26:
[...]

Is ook iets waar ik aan dacht. Zo kan Homey bijvoorbeeld ook de Plugwise Anna aansturen. Maar dan wordt het plots duurder :)
Ik draai Home Assistant op een RPi3. Ben je voor zo'n 50 euro extra klaar. En dan heb je dus wel erg veel vrijheid en mogelijkheden.

• maartend
  • Laatst online: 23:14
barrymossel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:45:
[...]

Ik draai Home Assistant op een RPi3. Ben je voor zo'n 50 euro extra klaar. En dan heb je dus wel erg veel vrijheid en mogelijkheden.
Draai ik ook. Maar vraagt natuurlijk wel onderhoud en instellen. En dat is bij Homey minder.

• Thoppie
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-01 09:57
maartend schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Draai ik ook. Maar vraagt natuurlijk wel onderhoud en instellen. En dat is bij Homey minder.
Ben je dan niet beperkt tot de commando's die Google Home ondersteunt? Of kan je (in het Nederlands) ook 'user defined' commando's gebruiken?

• jswinkels
  • Laatst online: 18-01 10:49
Voxie2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:00:
Ik heb iets geks. Ik heb een Google Home mini, Spotify premium en Sonos. Ik heb mijn (oude) Play 5 aangesloten via Chromecast audio op de Home Mini. Vervolgens heb ik een groep gemaakt van de Chromecast audio en de Google Home mini en genoemd: "Luidsprekers".

Vervolgens probeer ik de volgende dingen:

"Speel de afspeellijst #naam# op Spotify" ==> gaat goed. Speelt alleen af op de Google Home luidspreker. En dat wil ik niet, ik wil naar Sonos. Dus:

"Speel de afspeellijst #naam# op luidsprekers" ==> Vervolgens krijg ik het antwoord: "Ik kan alleen video's afspelen op apparaten met Chromecast of op tv's met Cast-functionaliteit"

Maar ook als ik zeg: "Speel de afspeellijst #naam# via Spotify op luidsprekers" krijg ik datzelfde antwoord: "Ik kan alleen video's afspelen op apparaten met Chromecast of op tv's met Cast-functionaliteit"....

Of hij pakt één of andere Youtube video die hij dan op mijn Chromecast op TV af gaat spelen.....
Ik heb dit probleem ook. Als ik Engels praat tegen GH werkt het prima, maar in het Nederlands wil het niet lukken. Op zich natuurlijk niet zo'n probleem, maar het is wel raar en irritant.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:07

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wat onnozel dat je (met Android ingesteld op Nederlands) geen routines kunt gebruiken. Is dat vanwege Nederlandse regels/wetgeving, of is het simpelweg nieuwe functionaliteit die nog niet overal is uitgerold?

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:31 (6%)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• mcetweaker
  • Niet online
jswinkels schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Als ik Engels praat tegen GH werkt het prima, maar in het Nederlands wil het niet lukken. Op zich natuurlijk niet zo'n probleem, maar het is wel raar en irritant.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
geen idee of je dezelfde config hebt als de gene waarvan je de post quote, maar je moet geen speaker groep maken van je chromecast en die mini. Je moet op je mini de chromecast die gekoppeld is aan Sonos als default speaker instellen.

• maartend
Thoppie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Ben je dan niet beperkt tot de commando's die Google Home ondersteunt? Of kan je (in het Nederlands) ook 'user defined' commando's gebruiken?
Doet even google om beetje idee te krijgen van home assistant, is veel duidelijk dan wat ik neer knal.

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:15
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:01:
Wat onnozel dat je (met Android ingesteld op Nederlands) geen routines kunt gebruiken. Is dat vanwege Nederlandse regels/wetgeving, of is het simpelweg nieuwe functionaliteit die nog niet overal is uitgerold?
Simpelweg nieuwe functionaliteit. Zelfde reden waarom Engels beter werkt dan Nederlands, Engels wordt gewoon als eerste ontwikkelt

• MKMosselman
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-01 01:39
"Hé Google... Wat is een tarrel"?

Wat een onverwacht antwoord :-D

MKMosselman wijzigde deze reactie 11-01-2019 18:27 (8%)

• Atomsk
Fire69 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:35:
[...]

OK, net ontdekt dat ik de Voice unlock niet kon aanzetten doordat mijn werkmail op mijn toestel staat (en die zet een device admin aan die dit blokkeert).
Even uitgezet en unlocken lukt nu wel met voice, maar het scherm moet nog steeds aanstaan voordat dit werkt...
Smart Lock -> Voice Match -> "Access with Voice Match"

Bovenstaande zorgt ervoor dat ik Ok Google kan gebruiken, ook als het scherm uitstaat. Dit is op een Sony Xperia Z3. Werkte ook op Oneplus toestellen destijds.

_██_
(ಠ_ృ)

• pictuner
Atomsk schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:44:
[...]

Bovenstaande zorgt ervoor dat ik Ok Google kan gebruiken, ook als het scherm uitstaat. Dit is op een Sony Xperia Z3. Werkte ook op Oneplus toestellen destijds.
Dan moet de taal wel op Engels staan

• 0re0
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 18-01 22:22
Vraagje, ik heb een google home mini en een hoop sonos speakers in mijn huis.
Ik las vorige week de artikelen dat Sonos bezig is met integratie.
Nou las ik ook dat het al wel mogelijk is om play 5 speakers te koppelen aan de google home d.m.v chromecast audio op de mic uitgang. Klopt dit?
En heb ik dan hetzelfde bereikt?

Het gaat mij namelijk om alleen 2 play 5 speakers, en wellicht een playbar

• Fire69
Atomsk schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:44:
[...]

Staat aan, werkt niet :)

• barrymossel
0re0 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:11:
Vraagje, ik heb een google home mini en een hoop sonos speakers in mijn huis.
Ik las vorige week de artikelen dat Sonos bezig is met integratie.
Nou las ik ook dat het al wel mogelijk is om play 5 speakers te koppelen aan de google home d.m.v chromecast audio op de mic uitgang. Klopt dit?
En heb ik dan hetzelfde bereikt?

Het gaat mij namelijk om alleen 2 play 5 speakers, en wellicht een playbar
Op de mic uitgang lijkt me sterk, maar misschien zie ik iets over het hoofd. :? Als de Play 5 een aux ingang heeft kun je daar inderdaad een CC Audio aanhangen en dan zou je via Google Home daar muziek op moeten kunnen afspelen (ook multiroom).

• 0re0
barrymossel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Op de mic uitgang lijkt me sterk, maar misschien zie ik iets over het hoofd. :? Als de Play 5 een aux ingang heeft kun je daar inderdaad een CC Audio aanhangen en dan zou je via Google Home daar muziek op moeten kunnen afspelen (ook multiroom).
Excuus, ik bedoel de aux ingang :-)

• D-e-n
barrymossel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:45:
[...]

maartend schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Alles gaat via configuratie-bestanden toch? Ik zag wel dat iemand ondersteuning had gemaakt voor de Squeezebox server dus dat is wel een plus weer.

Maar ook Home Assistant maakt (zoals ik het begrijp) weer gebruik van dezelfde cloud voor die thermostaat dus wat dat betreft schiet ik er dan weer niks mee op.

• barrymossel
D-e-n schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:20:
[...]
Maar ook Home Assistant maakt (zoals ik het begrijp) weer gebruik van dezelfde cloud voor die thermostaat dus wat dat betreft schiet ik er dan weer niks mee op.
Klopt helemaal. Maar er zijn dan wel andere opties voor thermostaten. Bijvoorbeeld zelf iets bouwen met een sensoren en een ESP. Maar er zijn ook redelijk kant-en-klare oplossingen. Even Googlen of in hun community zoeken: https://community.home-assistant.io/search?q=thermostat

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-01 08:05

Atmoz

Techno!!

Graag zou ik een PHP script willen laten "triggeren" doormiddel van een stemcommando aan Google Home. Ik heb daarvoor meerdere tutorials doorgenomen, maar het probleem is dat deze iets verouderd zijn waardoor sommige functies, schermen en knoppen nét iets anders zijn.

Ik heb een intent gemaakt en bij Fulfillment de URL naar de PHP gezet, maar ik krijg constant de melding "No matched intent" als ik bij "History" kijk. Weet iemand een oplossing? :)

MSI Z170A GAMING M5 :: i7-6700K :: 32GB DDR4 :: 2x 512GB Samsung 950Pro raid0 :: GTX 1080Ti :: LG 32UD99 32" 4K HDR :: Logitech G series gaming gear

• Stubby
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:32
Atmoz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:25:
Graag zou ik een PHP script willen laten "triggeren" doormiddel van een stemcommando aan Google Home. Ik heb daarvoor meerdere tutorials doorgenomen, maar het probleem is dat deze iets verouderd zijn waardoor sommige functies, schermen en knoppen nét iets anders zijn.

Ik heb een intent gemaakt en bij Fulfillment de URL naar de PHP gezet, maar ik krijg constant de melding "No matched intent" als ik bij "History" kijk. Weet iemand een oplossing? :)
Welke technologie gebruik je hiervoor? Dialogflow heeft een mooi overzicht waarbij je niet gematchede zinnen kunt koppelen aan een intent

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Stubby schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:04:
[...]

Welke technologie gebruik je hiervoor?
Wat bedoel je hier precies mee? Welke technologieën zijn er dan om uit te kiezen?
En welke is het best c.q. het makkelijkst voor wat ik wil?
Dialogflow heeft een mooi overzicht waarbij je niet gematchede zinnen kunt koppelen aan een intent
Klopt, je bedoeld bij "Training", toch? Zoals hieronder te zien is:

Als ik dan op dat pijltje rechts klik en in het volgende scherm op Click to assign druk om hem aan een intent te assignen, dan werkt het nog steeds niet. Zodra ik namelijk helemaal rechtsboven bij "try it now" mijn zinnetje in type, dan verschijnt die "aanvraag" vervolgens weer opnieuw bij "historie" met die foutmelding:

Echt zeer vreemd dat het niet werkt, maar ook zeer jammer dat ze het niet gewoon wat makkelijker hebben gemaakt :P

MSI Z170A GAMING M5 :: i7-6700K :: 32GB DDR4 :: 2x 512GB Samsung 950Pro raid0 :: GTX 1080Ti :: LG 32UD99 32" 4K HDR :: Logitech G series gaming gear

• Stubby
Atmoz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Welke technologieën zijn er dan om uit te kiezen?
En welke is het best c.q. het makkelijkst voor wat ik wil?

[...]

Klopt, je bedoeld bij "Training", toch? Zoals hieronder te zien is:

[Afbeelding]

Als ik dan op dat pijltje rechts klik en in het volgende scherm op Click to assign druk om hem aan een intent te assignen, dan werkt het nog steeds niet. Zodra ik namelijk helemaal rechtsboven bij "try it now" mijn zinnetje in type, dan verschijnt die "aanvraag" vervolgens weer opnieuw bij "historie" met die foutmelding:

[Afbeelding]

Echt zeer vreemd dat het niet werkt, maar ook zeer jammer dat ze het niet gewoon wat makkelijker hebben gemaakt :P
Je kunt dialogflow gebruiken of actions on google. DIalogflow is wat makkelijker toegankelijk omdat je je kunt richting op training phrases en het afhandelen van intents. Daarover gesproken, wat zijn je training phrases en in welke taal staat je agent?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

[quote]Stubby schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Je kunt dialogflow gebruiken of actions on google. DIalogflow is wat makkelijker toegankelijk omdat je je kunt richting op training phrases en het afhandelen van intents.
[quote]

Thanks! Ik gebruik Dialogflow :)
Daarover gesproken, wat zijn je training phrases en in welke taal staat je agent?
De taal staat op EN. Tenminste ik ga er vanuit dat je die instelling helemaal linksboven bedoeld?

Ik heb geen andere training phrases dan dat je in het scherm "training" kunt zien.

Opeens heb ik al iets meer werkend --> mijn PHP scriptje wordt nu getriggerd zodra ik rechtsboven "hello test" type :D _/-\o_ Maar nu kom ik er meteen achter dat de koppeling met het Google Home (mini) kastje nog niet is gemaakt... Die herkend 't commando namelijk nog niet... Ik dacht dat als ik hetzelfde Google account zou gebruiken dat die link wel al gelegd zou zijn ;(

• Stubby
Atmoz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:57:
Opeens heb ik al iets meer werkend --> mijn PHP scriptje wordt nu getriggerd zodra ik rechtsboven "hello test" type :D _/-\o_ Maar nu kom ik er meteen achter dat de koppeling met het Google Home (mini) kastje nog niet is gemaakt... Die herkend 't commando namelijk nog niet... Ik dacht dat als ik hetzelfde Google account zou gebruiken dat die link wel al gelegd zou zijn ;(
Je moet eerst even de google assistant integration configureren (rechtsboven in je screenshot). Dan staat het automatisch gekoppeld aan je google account en kun je hem op een google home met jouw account gekoppeld gebruiken.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Stubby schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:02:
[...]

Je moet eerst even de google assistant integration configureren (rechtsboven in je screenshot). Dan staat het automatisch gekoppeld aan je google account en kun je hem op een google home met jouw account gekoppeld gebruiken.
Ok wow 8)7 Op dat scherm ben ik wel al eens geweest inderdaad, maar omdat ik daar vanalles tegen kwam wat erop lijkt alsof ik een hele App (openbaar toegankelijk en voor het hele publiek beschikbaar) wil uitbrengen ben ik daar vanaf gebleven...

Moet ik echt dit hele process door om te zorgen dat ik via mijn Google Home kastje die PHP kan triggeren?

[edit]

Ze vragen om een link naar Privacy Policy etc... :X Dat kan toch nooit de bedoeling zijn als alleen IK een simpele PHP wil laten triggeren door het kastje in MIJN woonkamer?! O-)

Atmoz wijzigde deze reactie 12-01-2019 17:24 (10%)

• Stubby
Atmoz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:15:
[...]

Ok wow 8)7 Op dat scherm ben ik wel al eens geweest inderdaad, maar omdat ik daar vanalles tegen kwam wat erop lijkt alsof ik een hele App (openbaar toegankelijk en voor het hele publiek beschikbaar) wil uitbrengen ben ik daar vanaf gebleven...

[Afbeelding]

Moet ik echt dit hele process door om te zorgen dat ik via mijn Google Home kastje die PHP kan triggeren?

[edit]

Ze vragen om een link naar Privacy Policy etc... :X Dat kan toch nooit de bedoeling zijn als alleen IK een simpele PHP wil laten triggeren door het kastje in MIJN woonkamer?! O-)
Hmm dat lijkt op het definitief publiceren van je actie, dat is inderdaad niet nodig. Ik heb in de simulator altijd een link staan om m'n agent uit te proberen in Google assistent. Dan wordt hij gekoppeld aan je account.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Stubby schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Hmm dat lijkt op het definitief publiceren van je actie, dat is inderdaad niet nodig. Ik heb in de simulator altijd een link staan om m'n agent uit te proberen in Google assistent. Dan wordt hij gekoppeld aan je account.
Mijn "Simulator" ziet er zo uit:

Waar moet ik kijken om de boel gekoppeld te krijgen?

Thanks voor al je input trouwens _/-\o_

[edit]

Ah, ik ben weer iets verder :9
Nu reageert die wel (PHP wordt ook getriggerd 8) O+ ), maar er komt een foutmelding:

MalformedResponse
Failed to parse Dialogflow response into AppResponse because of empty speech response.

Iemand die daar iets over kan zeggen?

Atmoz wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:40 (20%)

• Stubby
Atmoz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:59:
[...]

Mijn "Simulator" ziet er zo uit:

[Afbeelding]

Waar moet ik kijken om de boel gekoppeld te krijgen?

Thanks voor al je input trouwens _/-\o_

[edit]

Ah, ik ben weer iets verder :9
Nu reageert die wel (PHP wordt ook getriggerd 8) O+ ), maar er komt een foutmelding:

MalformedResponse
Failed to parse Dialogflow response into AppResponse because of empty speech response.

Iemand die daar iets over kan zeggen?
Dan geeft je php webhook een niet juist geformeerd antwoord terug aan dialogflow. Die verwacht een antwoord in json op een bepaalde manier gestructureerd. Hier zou je kunnen vinden hoe dat moet: https://dialogflow.com/docs/sdks#fulfillment

• leekers
  • Nu online
barrymossel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Ik heb een google home mini audio die ik verbonden heb met de aux van een soundbar en ik speel daar spotify op af sinds een paar dagen .
Ik kan ook vragen of spotify op de soundbar muziek afspeelt (engels met harmony hub) en waar ik aankomende week naar wil kijken is om een routine aan te maken dat s'morgens om 07.00 spotify (premium) op start met klassieke muziek op de soundbar

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:32
leekers schreef op zondag 13 januari 2019 @ 06:40:
[...]

Ik heb een google home mini audio die ik verbonden heb met de aux van een soundbar en ik speel daar spotify op af sinds een paar dagen .
Ik kan ook vragen of spotify op de soundbar muziek afspeelt (engels met harmony hub) en waar ik aankomende week naar wil kijken is om een routine aan te maken dat s'morgens om 07.00 spotify (premium) op start met klassieke muziek op de soundbar
Ik denk dat je een ChromeCast hebt. Een Google Home heeft toch geen audio uitgang?

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:32
Ik las trouwens gisteren dat men gaat stoppen met de ChromeCast Audio. Bij CoolBlue schijnen ze al niet meer verkrijgbaar te zijn.
Als je er dus nog eentje aan wilt schaffen moet je snel zijn!!!

• Kremx
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:42
MKMosselman schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:26:

Los van het komische antwoord wat zou moeten komen, wil mijn Google Assistant dit om een of andere reden niet beantwoorden.

Als ik zeg "Hé Google, wat is een tarrel" herkent hij dit niet als vraag en roept hij de vertaling "A Tarrel".
Als ik in de Assistant op m'n telefoon "Wat is een tarrel?" type, dan krijg ik wel de verwachtte reactie.
Het lijkt er dus op dat het verschil zit in het vraagteken, wat mij Assistant met spraak aansturing niet herkent.
Iemand tips om dit te tackelen?

MBPr 15" | Galaxy S8 | Fuji X-T1 | Fuji 18-55 2.8-4 | Fuji 55-200 3.5-4.8 | YN-560 |

• leekers
  • Nu online
Serena schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:48:
[...]

Ik denk dat je een ChromeCast hebt. Een Google Home heeft toch geen audio uitgang?
Oeps bedoel chromecast audio 8)7

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:13
Kremx schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Los van het komische antwoord wat zou moeten komen, wil mijn Google Assistant dit om een of andere reden niet beantwoorden.

Als ik zeg "Hé Google, wat is een tarrel" herkent hij dit niet als vraag en roept hij de vertaling "A Tarrel".
Als ik in de Assistant op m'n telefoon "Wat is een tarrel?" type, dan krijg ik wel de verwachtte reactie.
Het lijkt er dus op dat het verschil zit in het vraagteken, wat mij Assistant met spraak aansturing niet herkent.
Same here.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 19-01 15:37

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Serena schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:49:
Ik las trouwens gisteren dat men gaat stoppen met de ChromeCast Audio. Bij CoolBlue schijnen ze al niet meer verkrijgbaar te zijn.
Als je er dus nog eentje aan wilt schaffen moet je snel zijn!!!
Thnx voor de tip, ik wilde er nog eentje scoren voor mijn balkonmuziek (nu via een Airport Express, maar daar gaat je telefoon stuk sneller leeg fan).

• D-e-n
MKMosselman schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:26:

Kremx schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Wij hadden tot gisteren geen probleem met die te vraag stellen aan de Mini. De mini gaf, hoe we het ook vroegen, gewoon antwoord. Maar sinds gisteren werkt dat niet meer. Op de telefoon, getypt en met vraagteken, lukt het dan nog wel.

• Flash3d
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 09:35
Sinds een paar dagen is de geluidskwaliteit/stemkwaliteit van bepaalde antwoorden met mijn GH mini's een stuk slechter. Klinkt alsof er een lagere bitrate stem wordt gebruikt.

Met de "licht bediening" (Hue) antwoorden is het goed maar bijvoorbeeld met Logitech Harmony antwoorden klinkt het een stuk slechter.

Meer mensen dit opgevallen?

System firmware 141215
Cast firmware 1.36.141215

• Tranzy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:07
Heeft iemand anders ook een probleem met Philips hue? Probeer te bepalen of het probleem bij mij ligt of elders

HUE is goed te bedienen via app.

Maar via home:
Gezegd: zet alle lichten uit
com.google.homeautomation.nl
Het lijkt erop dat Philips Hue nu niet beschikbaar is.

Ik heb ook een leuke computer..

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:10
Tranzy schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:38:
Heeft iemand anders ook een probleem met Philips hue? Probeer te bepalen of het probleem bij mij ligt of elders

HUE is goed te bedienen via app.

Maar via home:
Gezegd: zet alle lichten uit
com.google.homeautomation.nl
Het lijkt erop dat Philips Hue nu niet beschikbaar is.
Philips Hue is beschikbaar, bij mij althans.

Kijk in zo'n geval ook bij allestoringen.nl

Samsung Galaxy S9+ Black

• UncleEddy
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 03:58
Weet iemand waarom ik geen routines kan instellen in de Google Home app op mijn iPhone XS?

Ik heb laatst mijn regio veranderd naar het Engels, toen verschenen de routines in de app. Echter werkte dit nauwelijks omdat de routines in het Engels getypt moesten zijn.

Taal iOS: Engels
Regio: Nederland
Laatste versie van Google Home applicatie.

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-01 18:05
UncleEddy schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:02:
Weet iemand waarom ik geen routines kan instellen in de Google Home app op mijn iPhone XS?

Ik heb laatst mijn regio veranderd naar het Engels, toen verschenen de routines in de app. Echter werkte dit nauwelijks omdat de routines in het Engels getypt moesten zijn.

Taal iOS: Engels
Regio: Nederland
Laatste versie van Google Home applicatie.
Als je even op routines had gezocht in dit topic, dan had je gezien dat ze niet beschikbaar zijn in (het) Nederland(s). Je regio moet ook op een ondersteunde regio staan, dan kan je ze instellen. Daarna kan je weer terug wisselen

• UncleEddy
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 03:58
Panzer Dean schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Als je even op routines had gezocht in dit topic, dan had je gezien dat ze niet beschikbaar zijn in (het) Nederland(s). Je regio moet ook op een ondersteunde regio staan, dan kan je ze instellen. Daarna kan je weer terug wisselen
Jammer genoeg is 220 pagina's doorzoeken erg tijdrovend. Maar bedankt voor je respons!

• maartend
UncleEddy schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:24:
[...]

Jammer genoeg is 220 pagina's doorzoeken erg tijdrovend. Maar bedankt voor je respons!
Daar hebben ze een zoekfunctie voor uitgevonden.

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:07

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-e-n schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:14:
[...]
[...]

Wij hadden tot gisteren geen probleem met die te vraag stellen aan de Mini. De mini gaf, hoe we het ook vroegen, gewoon antwoord. Maar sinds gisteren werkt dat niet meer. Op de telefoon, getypt en met vraagteken, lukt het dan nog wel.
Inderdaad, de mini gaf eerst netjes antwoord op deze vraag maar weet nu niet meer wat ze ermee moet doen. Bizar.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• pictuner
SnoeiKoei schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:33:
[...]

Inderdaad, de mini gaf eerst netjes antwoord op deze vraag maar weet nu niet meer wat ze ermee moet doen. Bizar.
Het lastige met de assistent is dat het een zelflerend stuk software is. De kennis van alle google homes wordt gedeeld om samen slimmer te worden en beter antwoord te geven. Maar doordat ze niet volledig begrijpbare respons terug krijgen op hun actie, zullen. Ze telkens een klein stukje van de reactie aanpassen.

Lang verhaal kort: voor dit soort systemen geldt 2 stappen vooruit 1 stap achteruit. Het gaat je dus nog wel vaker gebeuren dat iets ontzettend slecht werkt wat eerder prima ging.

• 0re0
In mijn huis heb ik alles via Klikaanklikuit werken. Voor sommige lampen heb ik een ingebouwde dimmer en voor sommige een ingebouwde schakelaar. Het probeis echter dat mijn Google Home alleen de dimmers als lamp ziet en de schakelaars als stopcontact (ondanks dat het geen stopcontact is maar direct een lamp).

Het probleem is nu, als ik zeg "turn off all the lights" gaan alleen de dimmers uit en blijven de schakelaars aan staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?

• maxtrash
  • Laatst online: 14-01 23:14
0re0 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:25:
In mijn huis heb ik alles via Klikaanklikuit werken. Voor sommige lampen heb ik een ingebouwde dimmer en voor sommige een ingebouwde schakelaar. Het probeis echter dat mijn Google Home alleen de dimmers als lamp ziet en de schakelaars als stopcontact (ondanks dat het geen stopcontact is maar direct een lamp).

Het probleem is nu, als ik zeg "turn off all the lights" gaan alleen de dimmers uit en blijven de schakelaars aan staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?
welke controller gebruik je? Kun je een naam geven aan je schakelaars? Als je daar het woord light in opneemt zou het mogelijk beter kunnen gaan.
Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True