Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 0re0
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22-02 23:02
maxtrash schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:53:
[...]

welke controller gebruik je? Kun je een naam geven aan je schakelaars? Als je daar het woord light in opneemt zou het mogelijk beter kunnen gaan.
Ik gebruik de ics 2000.
Een naam geven heb ik inderdaad al gedaan.
Als ik zegt, hey Google zet de bank lamp uit. Dan gaat deze wel netjes uit. Als ik zeg zet alle lampen uit, dan werkt dit helaas niet.
Jammer :(

• KoenBulters
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-02 20:05
0re0 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:09:
[...]

Ik gebruik de ics 2000.
Een naam geven heb ik inderdaad al gedaan.
Als ik zegt, hey Google zet de bank lamp uit. Dan gaat deze wel netjes uit. Als ik zeg zet alle lampen uit, dan werkt dit helaas niet.
Jammer :(
Dit had ik ook. De truc bij mij was om de ruimte te noemen. "Hey google, zet de woonkamer uit". Vervolgens worden alle lampen in de woonkamer uitgezet.

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:40

St@m

@ Your Service

Ik heb een scene.. Hey google start..
Woonkamer uitzetten kan ook, maar ik heb mijn nest en TV ook in de woonkamer :p

St@m wijzigde deze reactie 14-01-2019 22:16 (52%)

• 0re0
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22-02 23:02
KoenBulters schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Dit had ik ook. De truc bij mij was om de ruimte te noemen. "Hey google, zet de woonkamer uit". Vervolgens worden alle lampen in de woonkamer uitgezet.
Kan ik inderdaad ook eens proberen.
Alleen eigenlijk zou je in Google home gewoon het stopcontact moeten aanpassen naar een lamp. Hopelijk komt die optie nog binnenkort

• Putifar
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-02 14:31
0re0 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:25:
In mijn huis heb ik alles via Klikaanklikuit werken. Voor sommige lampen heb ik een ingebouwde dimmer en voor sommige een ingebouwde schakelaar. Het probeis echter dat mijn Google Home alleen de dimmers als lamp ziet en de schakelaars als stopcontact (ondanks dat het geen stopcontact is maar direct een lamp).

Het probleem is nu, als ik zeg "turn off all the lights" gaan alleen de dimmers uit en blijven de schakelaars aan staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?
De oplossing is (zoals St@m ook al aangaf) om een scene aan te maken, waarbij je naast dimmers ook de schakelaars opneemt. Met het commando 'start <scene>' wordt alles netjes aangestuurd.

• Groverp08
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 15:15
0re0 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:25:
In mijn huis heb ik alles via Klikaanklikuit werken. Voor sommige lampen heb ik een ingebouwde dimmer en voor sommige een ingebouwde schakelaar. Het probeis echter dat mijn Google Home alleen de dimmers als lamp ziet en de schakelaars als stopcontact (ondanks dat het geen stopcontact is maar direct een lamp).

Het probleem is nu, als ik zeg "turn off all the lights" gaan alleen de dimmers uit en blijven de schakelaars aan staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb ook een combo van philips hue en TP-Link Smart Plugs. Om te zorgen dat de lampen op de smart plugs mee gaan met het command "zet lampen aan" (of uit) heb ik in de alternatieve naam in google home (app) de "lamp" toegevoegd. Dit werkt bij mij al een jaartje (dus ook in het engels). Mogelijk werkt dat ook voor jou.

• eettjjuuhh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-02 22:29
Ik gebruik ook een klikaan klikuit systeem icm ics2000 en Google home. Het commando hey google alle lampen uit werkt super. De lampen zitten in dezelfde kamer op een "stopcontact" schakelaar en heb verder geen scene aangemaakt in kaku app.

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-02 13:00
Flash3d schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:18:
Sinds een paar dagen is de geluidskwaliteit/stemkwaliteit van bepaalde antwoorden met mijn GH mini's een stuk slechter. Klinkt alsof er een lagere bitrate stem wordt gebruikt.

Met de "licht bediening" (Hue) antwoorden is het goed maar bijvoorbeeld met Logitech Harmony antwoorden klinkt het een stuk slechter.

Meer mensen dit opgevallen?

System firmware 141215
Cast firmware 1.36.141215
Hier nu ook ineens, zowel de 2 mini's als de normale klinken erg belabberd ineens. Maar na een reboot van de normale Home klinkt het weer normaal. De 2 mini's ga ik ook nog even een schopje geven.

Systeem FW: 141215
Cast FW 1.36.141215

• herda
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-01 16:00
Iemand een idee wat het volgende kan zijn? Sinds een week of 2 krijg ik van de home alleen maar een response in het Engels terug, terwijl ik Nederlands praat. NL en ENG zijn als talen aangegeven in de app.
Als ik nu zeg om muziek af te spelen, spotify, tune in maakt niet uit, krijg ik standaard terug dat de home meer gegevens nodig heeft en ik via de app dit moet doen.
Alles staat goed ingesteld in de app qua services enz. Heb de speaker al een reset gegeven en opnieuw gekoppeld maar helaas, probleem bljift.
Betreft hier een Onkyo G3 speaker.

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:51
herda schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:17:
Iemand een idee wat het volgende kan zijn? Sinds een week of 2 krijg ik van de home alleen maar een response in het Engels terug, terwijl ik Nederlands praat. NL en ENG zijn als talen aangegeven in de app.
Als ik nu zeg om muziek af te spelen, spotify, tune in maakt niet uit, krijg ik standaard terug dat de home meer gegevens nodig heeft en ik via de app dit moet doen.
Alles staat goed ingesteld in de app qua services enz. Heb de speaker al een reset gegeven en opnieuw gekoppeld maar helaas, probleem bljift.
Heb dezelfde speaker, en geen problemen

Samsung Galaxy S9+ Black

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:28

Hoogie2004

Whohooooo

herda schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:17:
Hier zelfde speaker, geen problemen.

Heb overigens gisteren mijn Toon aan de muur gekregen, en kan nu dus mooi de verwarming instellen via de assistent. Erg gaaf, en werkt echt vlekkeloos tot nu toe :D

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• Flash3d
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:54
Stimpy68 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:13:
[...]

Hier nu ook ineens, zowel de 2 mini's als de normale klinken erg belabberd ineens. Maar na een reboot van de normale Home klinkt het weer normaal. De 2 mini's ga ik ook nog even een schopje geven.

Systeem FW: 141215
Cast FW 1.36.141215
Reboot nog geholpen op de mini's?

• Stimpy68
Flash3d schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Reboot nog geholpen op de mini's?
Yep!

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:04

Atmoz

Techno!!

Heeft iemand het hier werkend gekregen om (custom) code (bijvoorbeeld het triggeren van een script of aansturen van een Arduino ofzo) te laten samenwerken met een stemcommando naar Google Home?

Dus dat je zegmaar "Ok Google, Arduino test" zegt, en dat er dan (bijvoorbeeld) een LED op de Arduino aan gaat? O-)

MSI Z170A GAMING M5 :: i7-6700K :: 32GB DDR4 :: 2x 512GB Samsung 950Pro raid0 :: GTX 1080Ti :: LG 32UD99 32" 4K HDR :: Logitech G series gaming gear

• cuberob
  • Laatst online: 21-02 16:42
Atmoz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:54:
Heeft iemand het hier werkend gekregen om (custom) code (bijvoorbeeld het triggeren van een script of aansturen van een Arduino ofzo) te laten samenwerken met een stemcommando naar Google Home?

Dus dat je zegmaar "Ok Google, Arduino test" zegt, en dat er dan (bijvoorbeeld) een LED op de Arduino aan gaat? O-)
Ik strand redelijk toevallig in dit topic maar om even mijn ervaring te delen wat betreft een soortgelijke setup.

Ik heb ooit een node server-tje geschreven wat ik draaide op mijn NAS, deze kon ik aanroepen met een simpele web request om weer een lokale web request op mijn netwerk er uit te gooien (om de receiver aan/uit te zetten of de input te veranderen). Dit heb ik toen gedaan met IFTTT & de 'WebHooks' service van IFTTT en moet zeggen dat dit er goed werkte. "Ok google, turn on the receiver" en de receiver ging netjes aan :).

Als je de Arduino dus zo ver kan krijgen om op een web request te reageren en je router ook zo te configureren dat het request bij je Arduino beland moet het volgens mij redelijk simpel te doen zijn!

|| Apps - Cuberob - Games ||

• Ngai
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:54
Atmoz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:54:

Ja dit is goed te doen met de Blynk service / app, daarin Virtual Pins gebruiken en dan vervolgens in IFTTT Webhooks gebruiken en daarin Pin Variable/functie aan te roepen. Bv: http://139.59.206.133/jouwauthtoken/update/V5?value=1 en method op GET, content type op application/json, body leeg. (Dit IP is van de Blynk service cloud).

Dan kun je via IFTTT > Google Assistent zeggen "turn on bla" en voert hij het uit in Blynk > Arduino omdat die weer gelinkt is met "de cloud".

Bijvoorbeeld:
BLYNK_WRITE(V5) // V5 is the number of Virtual Pin
{
int pinValue = param.asInt();
Serial.println(pinValue);

//if (param.asInt() == 0){
if (pinValue == 0) {
digitalWrite(ledPin, LOW);
Blynk.virtualWrite(V5, 0); // Update app
}
if (pinValue == 1) {
digitalWrite(ledPin, HIGH);
Blynk.virtualWrite(V5, 1); // Update app
}
}

Ngai wijzigde deze reactie 17-01-2019 19:56 (21%)

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
Verkeerde topic...

musicfreak wijzigde deze reactie 17-01-2019 19:43 (88%)

Mijn platencollectie op Discogs

• eettjjuuhh
Wel interessant om hier aan te stippen. Misschien met een vervolg in het juiste topic? (en dan linkje hier plaatsen?)

• Mirage010
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-01 15:41
Sind eergisteren reageren mijn Ikea tradfri lampen niet meer op mijn spraakopdrachten via Google Home.

Op opdrachten die eerder wel werkten zoals: 'Hey Google, alle lampen uit' of 'Hey Google lampen woonkamer uit', krijg ik wel de reactie 'Ok ik doe alle lampen uit', maar deze gaan niet uit.

De lampen zijn nog wel te bedienen via de tradfri app. Tevens ziet Google Home ze ook nog steeds in de app staan. Maar dimmen via de Home app werkt ook niet.

Ik heb de lampen verwijderd en opnieuw toegevoegd aan de Home app, maar dat mocht niet baten.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

• kruila
Mirage010 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:47:
Sind eergisteren reageren mijn Ikea tradfri lampen niet meer op mijn spraakopdrachten via Google Home.

Op opdrachten die eerder wel werkten zoals: 'Hey Google, alle lampen uit' of 'Hey Google lampen woonkamer uit', krijg ik wel de reactie 'Ok ik doe alle lampen uit', maar deze gaan niet uit.

De lampen zijn nog wel te bedienen via de tradfri app. Tevens ziet Google Home ze ook nog steeds in de app staan. Maar dimmen via de Home app werkt ook niet.

Ik heb de lampen verwijderd en opnieuw toegevoegd aan de Home app, maar dat mocht niet baten.

"ok google, sync my devices" ?

Samsung Galaxy S9+ Black

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:09

Google Home rebooten?

Believe. Imagine. Create.

• Ax05
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Ik zit er aan te denken de LG Thinq WK 7 smartspeaker aan te schaffen. Nu 149,- bij die "Dikke"
Iemand hier al ervaringen mee?

GHmini, Xiaomi + Harmony hub

• Pimmetje651
  • Laatst online: 20-02 20:47
Iemand al toevallig ergens per ongeluk /express ergens gelezen wanneer de home hub NLs zal gaan ondersteunen ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• upje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:35
Erasmo schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:40:
Eerder dit jaar gepresenteerd, de Google Home:

nieuws: Google toont Home-speaker met spraakbesturing

pricewatch: Google Home

YouTube: Google I/O 2016 - Keynote

Veel is er nog niet over bekend maar waarschijnlijk weten we 4 oktober meer :)
Uiteraard zal daarna deze topicstart verder worden uitgebreid, maar zijn er al meer Tweakers die interesse hebben in een Home?
De topicstart van 2 jaar geleden. Misschien eens uitbreiden?

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

En als laatste een factory reset van je Google home

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:34
upje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:06:
[...]

De topicstart van 2 jaar geleden. Misschien eens uitbreiden?
Daar wil ik best een bijdrage aan leveren, @Eragon666. Laat maar weten.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Eragon666
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19-02 22:51
@Hmmbob weet je zeker dat je mij wilde taggen? :)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:22

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu met Zigbee2mqtt een mooie Zigbee-koppeling lopen waardoor ik nog meer via spraak kan bedienen.

Ik kom echter wel vaak tegen dat het zinnetje "Okay Google, zet de spots aan" (mijn 3 spots heten Spot 1, Spot 2, Spot 3) de ene keer prima werkt, en de andere keer oplevert "Sorry ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen"

Het lijkt er op alsof mevrouw de ene keer "Doe X uit" wel begrijpt en de andere keer alleen "Zet X uit", maar wellicht is het iets anders. De werking is voor mij in ieder geval nog niet heel consistent.

Ze mogen wel wat meer data-analyse gaan doen op welk commando men na een mislukt commando probeert, om zo meer zinnen hetzelfde te laten doen. Nu moet je dingen soms nog vrij exact benoemen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Stimpy68

Tradfri gateway al gereboot? Ik heb regelmatig dat die niet meer reageert (ook niet op de app), een reboot is dan de enige optie

• Hmmbob
Eragon666 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:21:
@Hmmbob weet je zeker dat je mij wilde taggen? :)
Nope, daar is iets misgegaan :+

Ik bedoelde @Erasmo :)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• ToyotaMR2
  • Laatst online: 15:10
@MsG zet ze in een room met de naam spotjes (oid), en dan de room aanroepen met Google.
Werkt beter volgens mij.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:46

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Hmmbob schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Nope, daar is iets misgegaan :+

Ik bedoelde @Erasmo :)
Sorry nadat mijn GH goed is ingewerkt sleutel ik er vrij weinig meer aan. Maar ik voeg met alle plezier anderen toe aan de TS :)

Doet iets met stroom en motors

• boefje79
  • Laatst online: 07:04
Ik zie her en der foto’s van een koperkleurige onderkant voor de GH.

Is die alleen in de VS te koop, of weet iemand die ook dichterbij te koop?

• MsG

MsG

Forumzwerver

boefje79 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:48:
Ik zie her en der foto’s van een koperkleurige onderkant voor de GH.

Is die alleen in de VS te koop, of weet iemand die ook dichterbij te koop?
Engeland: https://store.google.com/gb/product/google_home_base

Duitsland: https://store.google.com/de/product/google_home_base

Wel een dure grap, bijna net zo duur als een Google Home zelf soms was :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ngai
MsG schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:46:
Het lijkt er op alsof mevrouw de ene keer "Doe X uit" wel begrijpt en de andere keer alleen "Zet X uit", maar wellicht is het iets anders. De werking is voor mij in ieder geval nog niet heel consistent.
Ik zeg tegenwoordig gewoon "hey Google, keuken aan." Werkt meestal beter dan met "doe" of "zet".

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar de spots staan in een ruimte met andere lampen. Als ik dan zeg woonkamer aan, gaat alles aan. Ik moet maar eens kijken of ik de spots vanuit Home-Assistant als 1 lamp kan aanreiken. De workaround met een fictieve ruimte voor de lampen kan ook, al vind ik dat wel een beetje een prutoplossing :-P.

• Ngai
MsG schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:27:
Ja maar de spots staan in een ruimte met andere lampen. Als ik dan zeg woonkamer aan, gaat alles aan. Ik moet maar eens kijken of ik de spots vanuit Home-Assistant als 1 lamp kan aanreiken. De workaround met een fictieve ruimte voor de lampen kan ook, al vind ik dat wel een beetje een prutoplossing :-P.
Je kunt ze groeperen in Google Home of Harmony Hub. Als je ze idd nummers geeft fungeren ze als één. Ik heb de woonkamer en (open) keuken als 2 ruimtes. Maar kan ze ook los of als alles tegelijk bedienen.

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12:38
MsG schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Engeland: https://store.google.com/gb/product/google_home_base

Duitsland: https://store.google.com/de/product/google_home_base

Wel een dure grap, bijna net zo duur als een Google Home zelf soms was :-P.
Je kan ze ook zelf kleuren met textielverf: YouTube: How to Customize Google Home for $8

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• zoeperman
  • Laatst online: 15:17
Ik heb sinds vandaag een home mini, installeren ging niet heel ingewikkeld en doet het ook tot nu toe.
Als ik het weer of de tijd vraag dan doet hij dat prima.
Als ik nu radio wil luisteren erop dan geeft hij iedere keer, als je daar hulp bij wilt moet je me meer informatie geven in de google home app.
Het maakt niet uit of ik zeg van speel skyradio, op speel radio 3.
moet ik nog wat speciaals installeren op mijn iPhone?
ik heb geen spotify of iets in die geest trouwens

• ToyotaMR2
  • Laatst online: 15:10
Je moet in de app een voorkeurs bron aangeven?

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:17

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan het antwoord niet vinden in de thread. Kan ik met de dimmerswitch ook 1 enkele lamp bedienen zonder deze in een aparte kamer te zetten. Ik wil op de slaapkamer beide Hue lampen makkelijk aan en uit kunnen doen met de Google home mini en 1 van deze 2 kunnen bedienen met de dimmerswitch (Vrouw vindt dat makkelijk) Is dat mogelijk? Oeps deze moest eigenlijk in de Philips Hue thread 8)7

Hurricane wijzigde deze reactie 20-01-2019 20:27 (7%)

• mcetweaker
  • Niet online
zoeperman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:54:
Ik heb sinds vandaag een home mini, installeren ging niet heel ingewikkeld en doet het ook tot nu toe.
Als ik nu radio wil luisteren erop dan geeft hij iedere keer, als je daar hulp bij wilt moet je me meer informatie geven in de google home app.
probeer stream 3fm, of stream sky radio

• RemcoC
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-02 19:36
Ja heb 3 lampen in slaapkamer en ook een google home mini in de slaapkamer
mark1541 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:41:
[...]

Heb je 9ok lampen in de slaapkamer?

En heb je daar dan ook en GH staan ?

• zoeperman
mcetweaker schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:48:
[...]

probeer stream 3fm, of stream sky radio
helaas het zelfde verhaal
je kan tunein niet als voorkeur geven?

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:04

Atmoz

Techno!!

Ngai schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Ja dit is goed te doen met de Blynk service / app, daarin Virtual Pins gebruiken en dan vervolgens in IFTTT Webhooks gebruiken en daarin Pin Variable/functie aan te roepen. Bv: http://139.59.206.133/jouwauthtoken/update/V5?value=1 en method op GET, content type op application/json, body leeg. (Dit IP is van de Blynk service cloud).

Dan kun je via IFTTT > Google Assistent zeggen "turn on bla" en voert hij het uit in Blynk > Arduino omdat die weer gelinkt is met "de cloud".

Bijvoorbeeld:

[...]
Wat bedoel je precies met "Dan kun je via IFTTT > Google Assistent zeggen "turn on bla" en voert hij het uit in Blynk > Arduino omdat die weer gelinkt is met "de cloud"."?

Is het niet zo dat je juist "turn on blah" moet zeggen tegen Google Home en dat die dan vervolgens IFTTT aanstuurt? Die laatste zie ik trouwens nergens (meer) erbij staan bij Integrations..? Of kijk ik verkeerd? (Ik dacht dat IFTTT er eerst gewoon bij stond net zoals bijvoorbeeld Skype, Facebook messenger en Twitter :?)

Als ik een PHP (ergens online) kan aansturen met parameters die ik kan doorgeven (in de URL) dan is het mij goed. Dan regel ik zelf wel de communicatie met m'n Arduino (etc...) :D

MSI Z170A GAMING M5 :: i7-6700K :: 32GB DDR4 :: 2x 512GB Samsung 950Pro raid0 :: GTX 1080Ti :: LG 32UD99 32" 4K HDR :: Logitech G series gaming gear

• mcetweaker
  • Niet online
zoeperman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:58:
[...]

helaas het zelfde verhaal
je kan tunein niet als voorkeur geven?
stream skyradio on tunein

• kruila
zoeperman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:54:
kijk hier eens rond: https://support.google.com/googlehome#topic=7195017

Samsung Galaxy S9+ Black

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:50
Ngai schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Je kunt ze groeperen in Google Home of Harmony Hub. Als je ze idd nummers geeft fungeren ze als één. Ik heb de woonkamer en (open) keuken als 2 ruimtes. Maar kan ze ook los of als alles tegelijk bedienen.
Groeperen, hoe dan? Ik heb een plafondlamp in de keuken met 4 spots. Dat is echt een optie die ik mis.

• zoeperman
Na een uur klungelen kom ik tot de conclusie dat ik voice match moet inschakelen als ik radio wil luisteren 8)7
wel raar trouwens maar goed...
@mcetweaker @kruila bedankt voor het meedenken

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 10:06

bonzz.netninja

Ouwe zemelaar

zoeperman schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:42:
Na een uur klungelen kom ik tot de conclusie dat ik voice match moet inschakelen als ik radio wil luisteren 8)7
wel raar trouwens maar goed...
@mcetweaker @kruila bedankt voor het meedenken
Ik heb toch echt geen voice match aan staan, en toch gewoon radio.

ok google, play npo radio 1!

 vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite

• Allewijn
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:44:
[...]

Ik heb toch echt geen voice match aan staan, en toch gewoon radio.

ok google, play npo radio 1!
Ik merk dat NL commando's mbt het afspelen van radio zenders (via TuneIn) gewoon niet lekker gaat op mijn telefoon.
Ik heb de Engelse en Nederlandse taal ingesteld.
Als ik in het Engels zeg 'play npo radio one' dan wordt keurig via TuneIn gespeeld.
Als ik in het Nederlands zeg 'speel npo radio één' dan geeft hij weer 'ik help je graag' en verteld wat over radio 1, van het internet geplukt.
Als ik in het Nederlands zeg 'stream npo radio één' werkt het wel via TuneIn.
Zeg ik echter bijv. 'speel skyradio' dan werkt het wel via TuneIn.
En soms gaat hij heel irritant via youtube iets afspelen. Dat doet hij ook meestal als je een radiozender via TuneIn op een Chromecast wil afspelen...
Het woordje 'speel' is dus niet consistent!?!

Allewijn wijzigde deze reactie 21-01-2019 14:17 (8%)

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 10:06

bonzz.netninja

Ouwe zemelaar

Allewijn schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Ik merk dat NL commando's mbt het afspelen van radio zenders (via TuneIn) gewoon niet lekker gaat op mijn telefoon.
Ik heb de Engelse en Nederlandse taal ingesteld.
Als ik in het Engels zeg 'play npo radio one' dan wordt keurig via TuneIn gespeeld.
Als ik in het Nederlands zeg 'speel npo radio één' dan geeft hij weer 'ik help je graag' en verteld wat over radio 1, van het internet geplukt.
Als ik in het Nederlands zeg 'stream npo radio één' werkt het wel via TuneIn.
Zeg ik echter bijv. 'speel skyradio' dan werkt het wel via TuneIn.
En soms gaat hij heel irritant via youtube iets afspelen. Dat doet hij ook meestal als je een radiozender via TuneIn op een Chromecast wil afspelen...
Ja ik merk dat in het NL het idd een beetje raar gaat. Als ik 'speel radio 1' doe, speelt hij altijd een of ander album op spotify af dat 'radio 1' heet...super irritant. Dus ik praat in het engels, en zij praat in het NL terug :)

 vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite

• kruila
bonzz.netninja schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Ja ik merk dat in het NL het idd een beetje raar gaat. Als ik 'speel radio 1' doe, speelt hij altijd een of ander album op spotify af dat 'radio 1' heet...super irritant. Dus ik praat in het engels, en zij praat in het NL terug :)
Ik zeg: "Speel npo5 op tuneIn" (dus ook tuneIn er bij zeggen), en dat werkt vrijwel altijd goed

Samsung Galaxy S9+ Black

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:58

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zeg alleen "Hé booboo, radio 538" en dan werkt dat.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13:24
Het woord 'speel' vervangen door 'stream' dan pakt hij zonder problemen de radiozenders.

• mcetweaker
  • Niet online
Allewijn schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Bij speel radio 2, gaat google soms radio 2 spellen (Radio 2 spells R A D I O 2), dus play of stream werkt beter in mijn geval.

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-02 22:38
mcetweaker schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Bij speel radio 2, gaat google soms radio 2 spellen (Radio 2 spells R A D I O 2), dus play of stream werkt beter in mijn geval.
Dat had ik ook regelmatig omdat ik NL en EN als talen had.
Ik heb EN er maar uit gegooid, veel minder fouten nu :)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• eettjjuuhh
"He google radio2" is genoeg bij mij.

• zoeperman
bij mij deed hij dus eerst niets, voice match aangezet en toen wel. voice match uitgezet en doet het nog steeds. Gaat niet altijd lekker merk ik inderdaad met radio, als je b.v. qmusic zegt dan komt hij met de Belgische variant.

ik merkte ook dat hij dus niet je daily mix aanbevelingen van spotify snapt.
kan hij wel met spotify free playlisten overweg? ik heb een playlist gemaakt en hij noemt precies die naam ook wel op. Maar dan geeft hij item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld

• MyBearTibbers
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-02 11:11
Nou hier is de home helemaal van slag, als ik vraag of mevrouw de tv aan wil zetten wordt er een hue scène geactiveerd 🤦🏻‍♂️

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:35
MyBearTibbers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:24:
Nou hier is de home helemaal van slag, als ik vraag of mevrouw de tv aan wil zetten wordt er een hue scène geactiveerd 🤦🏻‍♂️
Kijk eens in mijn activiteiten wat "mevrouw" verstaat als het fout gaat (je kan ook je "bevel" daar naluisteren door de audio even af te luisteren .)

• boefje79
Is er een mogelijkheid om twee (of meer) homes als intercom in huis te gebruiken?

Dus eenvoudig in de ene home iets inspreken en uit andere home te laten komen?

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:46

demo31051987

a.k.a. Extigo

boefje79 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:05:
Is er een mogelijkheid om twee (of meer) homes als intercom in huis te gebruiken?

Dus eenvoudig in de ene home iets inspreken en uit andere home te laten komen?
Ja, dit kan. Zie ook https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Ik weet alleen niet of dit ook in het Nederlands werkt. Die van mij staat op Engels en daar werkt het prima :)

• Serena
Hey Google! Broadcast (insert Nederlandse tekst)

Je kunt niet kiezen op welke GH, het komt dan uit ze allemaal.

• boefje79
Dank!

Eigenlijk toch wel makkelijk te realiseren, zou je zeggen om het ook gericht naar 1 specifieke gh te zenden...

• Hmmbob
boefje79 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:04:
Dank!

Eigenlijk toch wel makkelijk te realiseren, zou je zeggen om het ook gericht naar 1 specifieke gh te zenden...
Dat is nu eenmaal wat je broadcast noemt, uitzenden naar veel ontvangers.

Maar als je er maar 2 in je huis hebt staan, is het effectief een intercom :+

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:45
Speel de weersverwachting van morgen af op de chromecast. Vervolgens opent hij een verwachting van enkele maanden geleden af.

Nee, de Nederlandse variant kent tig bugs waaronder deze.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Serena schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:15:
Hey Google! Broadcast (insert Nederlandse tekst)

Je kunt niet kiezen op welke GH, het komt dan uit ze allemaal.
Was het maar waar, hier bevestigt hij het netjes en speelt het dan nergens af

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Fire69
Ortep schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Probeer eens met 'vertel iedereen'

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-02 21:50
Ik gebruikte dat laatst via m'n telefoon, terwijl ik onderweg naar huis was "hey Google, broadcast Ik kom eraan".

M'n vrouw vond het minder leuk. :+

• joenatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-02 13:42
Hoezo? Hij meld alleen dat je er aankomt, of doet hij nog meer?

• Serena
Ortep schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Raar, werkt hier prima.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:15
joenatic schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:19:
Hoezo? Hij meld alleen dat je er aankomt, of doet hij nog meer?
Mensen schrikken, ze horen plots jou stem uit dat ding komen. Ik doe dat ook wel eens vanaf mijn werk als ik bezoek thuis heb. Voor de gein.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Broadcast meldt dat het werkt, maar er gebeurt niets
Fire69 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:00:
[...]

Probeer eens met 'vertel iedereen'
Dit werkt wel, bedankt

Ortep wijzigde deze reactie 22-01-2019 13:29 (35%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:54
Vraagje, soms herkent mijn GH mijn stem als die van mijn ex-vriendin. Dit komt 's ochtends voor als ik zeg "Hey Google, good morning". Dan zou hij mijn "ochtendritueel" (weer, woon-werk route) afspelen.

95% van de gevallen herkent Google mijn stem en zegt idd "Goodmorning, Malfoi". Maar die andere 5% zegt ie "Goodmorning, exvriendin" en noemt haar ingestelde ritueel op. Hoe kan ik haar "account" verwijderen van mijn GH? Heb inmiddels geen contact meer met haar en kan haar niet vragen om dat te doen.

• cypher21
  • Laatst online: 22-02 11:25
Malfoi schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:31:
Vraagje, soms herkent mijn GH mijn stem als die van mijn ex-vriendin. Dit komt 's ochtends voor als ik zeg "Hey Google, good morning". Dan zou hij mijn "ochtendritueel" (weer, woon-werk route) afspelen.

95% van de gevallen herkent Google mijn stem en zegt idd "Goodmorning, Malfoi". Maar die andere 5% zegt ie "Goodmorning, exvriendin" en noemt haar ingestelde ritueel op. Hoe kan ik haar "account" verwijderen van mijn GH? Heb inmiddels geen contact meer met haar en kan haar niet vragen om dat te doen.
Home app openen, Instellingen. Leden van dit huis (of hoe je dat ook hebt genoemd) en dan je ex verwijderen.

Zo moeilijk was dat niet te vinden

cypher21 wijzigde deze reactie 23-01-2019 10:46 (3%)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-02 23:12
zijn er mensen die de Broadcast-mogelijkheid ook gebruiken als melding dat de deurbel wordt ingedrukt? Begreep dat zoiets via HA mogelijk zou moeten zijn, maar ik gebruik Domoticz.

• falcon186
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 30-01 09:12
Ik heb mijn Google Home rcentelijk in het Nederlands gezet.
Ik vind het aanbod van actions in het Nederlands erg karig.
Als je bijvoorbeeld zegt:
"Hey google, praat met spelletjes"
Krijg je maar 5 mogelijkheden.
In het Engels zijn er dat veeeeeel meer!

Ik vroeg me af of ik op een eenvoudige manier spelletjes voor de google home in het Nederlands kan maken.
In het Engels heb je de Templates. Deze zijn erg beperkt maar dus enkel ook maar in het Engels beschikbaar.

Bij Alexa heb je Blueprints. Een uitgebreide manier om eenvoudig skills te maken voor Alexa.

Het lijkt er op dat Google nog niet over een eenvoudig systeem beschikt om zelf actions te maken en dan al zeker niet in het Nederlands.

Vergis ik me?

• winDOS
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:26

winDOS

6.22

De Google home Mini is bij Bol.com in de aanbieding trouwens. 20% korting, 47,50.

C:\>Signature.bat

• MsG

MsG

Forumzwerver

RobertLikesTwea schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:03:
zijn er mensen die de Broadcast-mogelijkheid ook gebruiken als melding dat de deurbel wordt ingedrukt? Begreep dat zoiets via HA mogelijk zou moeten zijn, maar ik gebruik Domoticz.
Weet niet hoe het bij Domoticz zit, maar bij HomeAssistant kan je de Google Home, of elk ander apparaat met het Cast-protocol, inzetten als een Text To Speech Device. En dan kan je bij welke trigger dan ook, een tekst output laten geven. Maar dat is meer HomeAssistant-gerelateerd dan Google Home zelf.

• Hmmbob
Het is zelfs niet gebonden aan Cast devices, maar je kan iedere mediaplayer gebruiken.

• Leen Bakker
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21-02 13:23
Ik speel via een chromecast (2nd gen ) youtube ( of soms netflix ) af op mijn tv.

Ik heb deze chromecast in een speakergroup zitten samen de de GH. ik wil graag de audio via mijn GH laten lopen ( of beide ) . Maar dit lukt niet. Is die mogelijkheid er of kan dat niet?

• Allewijn
  • Niet online
winDOS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:09:
De Google home Mini is bij Bol.com in de aanbieding trouwens. 20% korting, 47,50.
WoooW, precies wat ik zocht.
Ik was aan het wachten op Mediamarkt die vandaag 20% korting op alle audio heeft. Nou mooi geen Home Mini dus.
Zie ik net jouw tip, klik hem aan op Bol, kies de krijt kleur, zie nog één voorradig, BAM, gelijk besteld!
Dankjewel!

• Spectre
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22-02 12:18
Heb de Home Mini staan, maar die is heel wispelturig met het bedienen van mijn Hue lampen. Heb bijvoorbeeld een scene die 'gedimd' heet, welke ik voor het slapen altijd activeer. Ik gebruik altijd het commando 'Hé Google, zet gedimd aan'. De helft van de tijd activeert ie de scene zonder problemen en de andere helft zegt ze dat ze het niet begrijpt. Hebben meer mensen hier problemen mee? Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Malfoi
cypher21 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:45:
[...]

Home app openen, Instellingen. Leden van dit huis (of hoe je dat ook hebt genoemd) en dan je ex verwijderen.

Zo moeilijk was dat niet te vinden
Dankje, maar daar had ik al gekeken. Ik ben het enige lid in mijn huis, daarom vind ik het raar dat Google nog steeds mijn ex-vriendin aanspreekt.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Malfoi schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:09:
[...]
Dankje, maar daar had ik al gekeken. Ik ben het enige lid in mijn huis, daarom vind ik het raar dat Google nog steeds mijn ex-vriendin aanspreekt.
Op een hoger Google-niveau de agenda's wellicht gekoppeld of iets dergelijks? Kijk eens bij je Google Calendar instellingen.

• cypher21
Malfoi schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:09:
[...]
Hmmm... dat is dan wel erg vreemd.
voor stemherkenning is een toegevoegde persoon in de ruimte nodig..

• Malfoi
MsG schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:18:
[...]

Op een hoger Google-niveau de agenda's wellicht gekoppeld of iets dergelijks? Kijk eens bij je Google Calendar instellingen.
Nope, niks gekoppeld.
cypher21 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Hmmm... dat is dan wel erg vreemd.
voor stemherkenning is een toegevoegde persoon in de ruimte nodig..
Precies!

Nou ja, het is niet super storend of zo. Ik dacht dat het misschien eenvoudig op te lossen was, maar goed, we zullen zien.

• Mirage010
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-01 15:41
mcetweaker schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:09:
[...]

En als laatste een factory reset van je Google home
Factory reset heeft gewerkt. (15 sec op de microfoon button). En aangezien de rest van je data gewoon in de Google Home app staat heb je binnen 2 minuten alles weer ingesteld.

Thanks

• cypher21
Malfoi schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Nope, niks gekoppeld.

[...]
Precies!

Nou ja, het is niet super storend of zo. Ik dacht dat het misschien eenvoudig op te lossen was, maar goed, we zullen zien.
Tsja... Als de recente gegevens van haar agenda opgehaald worden kun je d'r iig nog stalken :X

• Flipmo
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-02 16:58

Flipmo

OMG !!

Spectre schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:52:
Heb de Home Mini staan, maar die is heel wispelturig met het bedienen van mijn Hue lampen. Heb bijvoorbeeld een scene die 'gedimd' heet, welke ik voor het slapen altijd activeer. Ik gebruik altijd het commando 'Hé Google, zet gedimd aan'. De helft van de tijd activeert ie de scene zonder problemen en de andere helft zegt ze dat ze het niet begrijpt. Hebben meer mensen hier problemen mee? Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
ik denk dat hij in de war raakt met "gedimd" omdat je je lampen ook via spraak kan dimmen.
De scene hernoemen naar iets totaal anders werkt beter denk ik.

bijv zet "slaap" aan

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:06
Als je een "huis* met apparaten shared met iemand, en dan vervolgens verwijderd, dan is deze gesharede "home" nog steeds actief bij de andere persoon. Dat is een bug bij Google, heb ik al enkele maanden een ticket van open staan...
Dit gesharede huis kan dan ook zelfs niet verwijderd worden bij de 2de gebruiker...

Factory reset etc heeft ook geen nut, daar dit een soort cache issue is op de Google servers

NoFate wijzigde deze reactie 23-01-2019 16:35 (13%)

• Malfoi
NoFate schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:33:
Als je een "huis* met apparaten shared met iemand, en dan vervolgens verwijderd, dan is deze gesharede "home" nog steeds actief bij de andere persoon. Dat is een bug bij Google, heb ik al enkele maanden een ticket van open staan...
Dit gesharede huis kan dan ook zelfs niet verwijderd worden bij de 2de gebruiker...

Factory reset etc heeft ook geen nut, daar dit een soort cache issue is op de Google servers
Ah kijk, interessant. Is er bij Google eigenlijk ook zo'n upvote systeem voor tickets (zoals bij Spotify)?

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb van het weekend mijn netwerk iets aangepast, ik heb voor mijn gewone WLAN het netwerk op 802.11x gezet icm een Radius server. Nu kan ik vanaf mijn router (Asus RT-AC68U) ook gast netwerken aanmaken. Dat heb ik gedaan, echter kan de Google Home om een of andere reden niet met dat netwerk verbinden, waar wél een WPA2-Personal versleuteling op zit. Zie ik wellicht iets over het hoofd? Op beide (2,4GHz en 5GHz) netwerken heb ik aanstaan dat intranet (het lokale netwerk dus) beschikbaar moet zijn.

Het liefste draai ik de boel niet terug, iemand van jullie die een tip heeft wat ik kan proberen? Vind het maar raar eigenlijk, dat Google Home geen support heeft voor 802.11x. Via Google kom ik ook niet echt wat bruikbaars tegen.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-02 08:31

InF.Inc

_Fonz > all.

Merk dat sinds gisteren de Home traag is in het reageren op commando's. Als ik Skyradio wil beluisteren duurt het een volle minuut dat hij wat afspeelt na het geven van de commando. Ook bij bijv het aanzetten van de tv.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• kruila
InF.Inc schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:35:
Merk dat sinds gisteren de Home traag is in het reageren op commando's. Als ik Skyradio wil beluisteren duurt het een volle minuut dat hij wat afspeelt na het geven van de commando. Ook bij bijv het aanzetten van de tv.
hier duurt het ongeveer 6 seconden

Samsung Galaxy S9+ Black

• Allewijn
  • Niet online
En hier instant...
Als ik zeg 'hey google speel Skyradio' zegt ze meteen, prima hier is Skyradio op TuneIn' en begint direct te spelen.

• Hmmbob
Hier ook een seconde of 6, maar daarin wordt de Soundbar (Chromecast build in) aangezet, op juiste input gezet en dan begint de stream. Acceptabel.

• Fire69
InF.Inc schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:35:
Al eens reboot gedaan?

• Hampieee
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18-02 19:39
Klopt bij mij duurt het nu ook een volle minuut (of helemaal niet) voordat skyradio begint te spellen.

Ik dacht eerst dat dit kwam doordat ik een Chromecast audio aan de groep had aangesloten. Maar nu ik lees dat er meer mensen last van hebben denk ik dat het een bug is.
Pagina: 1 ... 56 ... 59 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True