Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:22
En is het enkel met Skyradio dan?

Move along folks, nothing interesting to see here.

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:39
Hampieee schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:23:
Klopt bij mij duurt het nu ook een volle minuut (of helemaal niet) voordat skyradio begint te spellen.

Ik dacht eerst dat dit kwam doordat ik een Chromecast audio aan de groep had aangesloten. Maar nu ik lees dat er meer mensen last van hebben denk ik dat het een bug is.
Maar er zijn ook mensen,waaronder ik, die het probleem niet hebben, hoe zo dan bug?

Samsung Galaxy S9+ Black

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:22
kruila schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Maar er zijn ook mensen,waaronder ik, die het probleem niet hebben, hoe zo dan bug?
Hier net geprobeerd, ik hoef trouwens alleen 'hey google skyradio' te zeggen, en het werkt instant.

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:44

St@m

@ Your Service

Medione1210 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Hier net geprobeerd, ik hoef trouwens alleen 'hey google skyradio' te zeggen, en het werkt instant.
Eensch, lijkt me niet echt een bug.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
kruila schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Omdat een bug niet altijd bij iedereen optreed? Er zijn zoveel variabelen in dit verhaal, er hoeft er maar 1 anders te zijn als bij jou, en dan treed de bug wel op.

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-04 09:09
Ik ondervond gisteren avond seconden lange wachttijden voor het uitvoeren van Hue commando's.
"Hey Google, turn off the kitchen", ik loop weg, ga naar de kamer, ga op de bank zitten en hoor dan ineens 'Turning of four lights', dat was meer als 6 seconden!
Hetzelfde met de huiskamer uitzetten op weg naar bed, lange, lange pauze, en dan pas licht uit en bevestiging.
Vanochtend werkte alles weer normaal, vast een communicatie probleempje tussen Hue en Google, zijn er anderen die dit ook hadden? Of was dit iets met mijn lokale netwerk?

• joenatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-04 15:26
Ik heb altijd iets van 3-4 seconden vertraging met het bedienen van de lampen via GH. Scenes lijken iets sneller te gaan. Het is soms irrtant maar niet heel storend vind ik. Heb me er maar bij neergelegd.

• Medione1210
joenatic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:45:
Ik heb altijd iets van 3-4 seconden vertraging met het bedienen van de lampen via GH. Scenes lijken iets sneller te gaan. Het is soms irrtant maar niet heel storend vind ik. Heb me er maar bij neergelegd.
Mijn lampen zijn altijd al uit voordat ze bevestigd dat ze ze gaat uitzetten.

• joenatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-04 15:26
Dat is bij mij ook het geval, maar ze moet even denken voor dat ze de lamp uit doet en het daarna bevestigd.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22-04 18:49
Hier (via Home Assistant) ook doorgaans enkele seconden tussen commando en actie. Vind het eerlijk gezegd best irritant dat ze zo lang moet "denken". Je zou verwachten dat dit toch wel sneller kan...

Oneplus One Review & Specificaties

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:46
barrymossel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:08:
Hier (via Home Assistant) ook doorgaan enkele seconden tussen commando en actie. Vind het eerlijk gezegd best irritant dat ze zo lang moet "denken". Je zou verwachten dat dit toch wel sneller kan...
Hmm, hier (ook met HA) gaan de lampen toch echt snel aan (of uit) na een opdracht. Weliswaar geen Hue maar Z-wave en wifi schakelaars, maar toch.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• barrymossel
Hmmbob schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Hmm, hier (ook met HA) gaan de lampen toch echt snel aan (of uit) na een opdracht. Weliswaar geen Hue maar Z-wave en wifi schakelaars, maar toch.
Hij zijn het Sonoffs. Jij doet de koppeling niet via de HA cloud toch? Zou niet kunnen bedenken waardoor het verschil anders zou moeten komen...

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:46
Nope, ik heb alles lokaal. Of althans, mijn assistant slaat de HA Cloud stap over en connect rechtstreeks naar mijn lokale HA.

Mijn niet wetenschappelijke meting zegt 1,5 seconde tussen het geven van het commando en de schakeling:

Hmmbob wijzigde deze reactie 29-01-2019 11:55 (42%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Inmiddels Google Home maar weer in het Engels (UK) gezet. Dit werkt toch prettiger en adequater dan in het Nederlands. Vooral nummers in Spotify of het in- en uitschakelen van Hue werkt hier beter mee.

MacBook  Apple Watch  iPhone XS  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21-04 17:15
ik heb een routine "bed time" die alle tv/audio apparatuur uitzet (Harmony), mijn verlichting uitschakelt (Hue), thermostaat lager zet (Nest), mijn telefoon op stil zet (Android) en mij goedenacht wenst.

Prachtig allemaal, maar... het is helemaal donker en ik wil nog naar boven. Eigenlijk zou ik willen dat de verlichting in de gang pas na één of twee minuten uitgaat.

Iemand een idee of dit mogelijk is? en zo ja, hoe?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 22:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Maatje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:24:
ik heb een routine "bed time" die alle tv/audio apparatuur uitzet (Harmony), mijn verlichting uitschakelt (Hue), thermostaat lager zet (Nest), mijn telefoon op stil zet (Android) en mij goedenacht wenst.

Prachtig allemaal, maar... het is helemaal donker en ik wil nog naar boven. Eigenlijk zou ik willen dat de verlichting in de gang pas na één of twee minuten uitgaat.

Simpele oplossing -> Google home in je slaapkamer plaatsen en daar pas routine uitspreken ;)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb Tradfri lampen en Osram smart pluggen. Die hangen met zijn alleen aan een Kaku ICS-2000 hub
Daar heb ik een scene op gemaakte BEDTIJD heet.
Als ik zeg: Hey Google start BEDTIJD, dan doet hij alle lichten in de huiskamer uit, behalve 2 kleintjes zodat ik niet direct in het donker zit. In de hal zitten 2 lampen, daarvan wordt er eentje alvast uitgezet en in de keuken blijft het licht branden. In de slaapkamer gaat een sfeerlichtje aan. Dat licht in de slaapkamer reageert ook op een beweging detector die onder het bed zit.
Na 5 minuten gaat het laatste licht in de kamer uit en na nog eens 5 minuten het licht in de keuken. Dat geeft je de tijd om nog wat dingen in de vaatwasser te zetten of zo.
Na weer 2 minuten gaat het licht in de gang uit. Zolang ik in en uit de slaapkamer loop naar de badkamer en zo blijft het sfeerlichtje daar aan. Lig ik eenmaal in bed dan ziet de sensor niets meer en gaat na 2 minuten ook in de slaapkamer het licht uit.

Het is dus mogelijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hoe goed werkt Trust Zigbee samen met een GH Mini? Ik zie bij Paradigit deze aanbieding:
https://www.paradigit.nl/...LTrIQQUyEm8waAnmHEALw_wcB

En als ik pricewatch bekijk is dat voor de geleverde producten een erg scherpe prijs.

• barrymossel
Hmmbob schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:39:
Nope, ik heb alles lokaal. Of althans, mijn assistant slaat de HA Cloud stap over en connect rechtstreeks naar mijn lokale HA.

Mijn niet wetenschappelijke meting zegt 1,5 seconde tussen het geven van het commando en de schakeling:

[YouTube: Google home reactie snelheid]
Zoiets is het bij mij ook. Soms duurt het wat langer.

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:01
Hier ook ongeveer 1'5 sec vertraging, lokaal home assistant.. alles in NL, geen eng als 2de taal ingesteld... Gaat toch vrij vlot hier

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SnoeiKoei schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:03:
Hoe goed werkt Trust Zigbee samen met een GH Mini? Ik zie bij Paradigit deze aanbieding:
https://www.paradigit.nl/...LTrIQQUyEm8waAnmHEALw_wcB

En als ik pricewatch bekijk is dat voor de geleverde producten een erg scherpe prijs.
Niemand ervaring met de combo Trust Zigbee + GH? Of zijn er voor een dergelijk bedrag interessantere smart lighting oplossingen die goed werken met GH?

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 30-01-2019 08:41 (8%)

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:12

Philips Hue met motion sensor, ideaal voor op gangen en overlopen, je kan configureren welke lichtkleur en sterkte het moet zijn als hij beweging detecteert, vervolgens dimt hij een stuk na een x periode, en daarna helemaal uit (die laatste twee stappen uiteraard als er geen beweging meer is).

Sommige dingen moet je niet ingewikkelder maken dan het is, en dit is ook compleet WAF / opa/oma/oppas proof, when applicable ;)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SnoeiKoei schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:40:
[...]

Niemand ervaring met de combo Trust Zigbee + GH? Of zijn er voor een dergelijk bedrag interessantere smart lighting oplossingen die goed werken met GH?
Lees eens het bericht boven de eerste keer dat je het vroeg

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ortep schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Lees eens het bericht boven de eerste keer dat je het vroeg
Tradfri als alternatief bedoel je neem ik aan. Ik lees erg gemengde en tegenstrijdige verhalen over Tradfri, waardoor ik er niet erg wijs uit word. Zo zouden lampen zichtbaar knipperen en is dit systeem nog niet bedienbaar met Google assistant (volgens Ikea zelf) (tenzij je de boel aansluit op een bestaand Philips Hue-systeem?)

• cruncher
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-04 12:14

cruncher

wanna crunch someone?

Is het mogelijk om met zigbee lampen een soort van wake up light te creëren uiteraard gekoppeld aan google wekkerfuncite?

can you read my mind?

• barrymossel
SnoeiKoei schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Tradfri als alternatief bedoel je neem ik aan. Ik lees erg gemengde en tegenstrijdige verhalen over Tradfri, waardoor ik er niet erg wijs uit word. Zo zouden lampen zichtbaar knipperen en is dit systeem nog niet bedienbaar met Google assistant (volgens Ikea zelf) (tenzij je de boel aansluit op een bestaand Philips Hue-systeem?)
Of in combinatie met een domotica systeem.

Je zou ook eens kunnen kijken naar Yeelight van Xiaomi. Geen idee wat de ervaringen en kosten zijn, maar klinkt goed(koop).

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SnoeiKoei schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:23:
[...]

In mijn eerdere bericht staat dat ik een ICS-2000 heb. Die werkt prima met GH. Dat is wat je vroeg. En dat is het enige wat telt. Je stuurt de lampen schakelaars en sensoren niet rechtstreeks aan. Dat doet de ICS voor je. Wat je daar verder aan hangt maakt weinig uit. Zolang de ICS-2000 het maar ziet.
Al het spul dat ik gebruik is zigbee. Smart pluggen van Osram, een beweging sensor van Kaku en lampen van Tradfri.

Ik zie trouwens nooit iets knipperen en ik heb op dit moment 12 Tradrfri lampen in gebruik. Verschillende soorten. Twee maal een E27 color, 6 maal een E14 kaars en 4 maal een GU10 spotje

• barrymossel
cruncher schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:30:
Is het mogelijk om met zigbee lampen een soort van wake up light te creëren uiteraard gekoppeld aan google wekkerfuncite?
Philips Hue heeft volgens mij die optie (https://www.howtogeek.com...alarm-clock-on-the-cheap/). En met een domotica systeem zou dat sowieso ook moeten lukken (https://www.wouterbulten....ight-with-home-assistant/). IFTTT kan misschien ook wel (https://ifttt.com/applets...by-using-yeelight-sunrise).

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cruncher schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:30:
Een wake-up functie heb ik. Dat is gewoon om de 90 seconden een lamp 5% sterker laten branden.
Ik heb hem nog niet aan een variabele tijd gehangen. Voor mij was dat niet nodig omdat ik op vaste tijden opsta

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ortep schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:32:
[...]

In mijn eerdere bericht staat dat ik een ICS-2000 heb. Die werkt prima met GH. Dat is wat je vroeg. En dat is het enige wat telt. Je stuurt de lampen schakelaars en sensoren niet rechtstreeks aan. Dat doet de ICS voor je. Wat je daar verder aan hangt maakt weinig uit. Zolang de ICS-2000 het maar ziet.
Al het spul dat ik gebruik is zigbee. Smart pluggen van Osram, een beweging sensor van Kaku en lampen van Tradfri.

Ik zie trouwens nooit iets knipperen en ik heb op dit moment 12 Tradrfri lampen in gebruik. Verschillende soorten. Twee maal een E27 color, 6 maal een E14 kaars en 4 maal een GU10 spotje
Ah bedoelde je dat deel van je bericht. :) Als ik zo kijk is de ICS-2000 alleen al rond de 90 euro en dan heb je er nog geen lamp bij. Die set van Trust waar ik naar verwees is nu 119 euro, voor een hub, 5 lampen (waarvan 3x rgb) en 2 rookmelders. Lijkt mij veel voordeliger maar ik heb dus geen idee hoe goed dit met GH werkt en daar kom ik ook niet achter. Vandaar mijn vraag.

• winDOS
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-04 23:04

winDOS

6.22

SnoeiKoei schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Ah bedoelde je dat deel van je bericht. :) Als ik zo kijk is de ICS-2000 alleen al rond de 90 euro en dan heb je er nog geen lamp bij. Die set van Trust waar ik naar verwees is nu 119 euro, voor een hub, 5 lampen (waarvan 3x rgb) en 2 rookmelders. Lijkt mij veel voordeliger maar ik heb dus geen idee hoe goed dit met GH werkt en daar kom ik ook niet achter. Vandaar mijn vraag.
Eerste Google hit:

https://www.trust.com/nl/googlehome

Daarbij werkt Tradfri gewoon met Google assistent. Het nadeel van Tradfri zijn de instel mogelijkheden via hun eigen hub.

C:\>Signature.bat

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

winDOS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Daarbij werkt Tradfri gewoon met Google assistent.
Via Trust Smarthome (wat dus Zigbee is zo te zien). Beantwoordt wel mijn vraag of Trust Zigbee samenwerkt met GH, bedankt. Ikea zelf zegt dat Tradfri (nog) niet zonder dergelijke omwegen met Google Assistant samenwerkt: https://www.ikea.com/nl/n...g/slimme-verlichting.html
Nog een voordeel is dat je dit systeem zelfs met je stem kan aansturen via Amazon Alexa en binnenkort ook via Google Assistant.
Een deel van mijn verwarring komt alleen al omdat fabrikanten vaak een zee aan benamingen voor hun technologie vermelden (Trust: Zigbee, Smart Home, Klik Aan Klik Uit) waarvan het voor de leek nogal moeilijk te achterhalen is wat waarmee werkt en of er omwegen nodig zijn om iets met GH te laten werken.

• xConnie
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 08-04 18:02
Is bij iemand het al gelukt zo'n melding/herinnering te beluisteren?
http://prntscr.com/mead4z

Ik probeerde zo'n herinnering vanmorgen te luisteren via een aantal verschillende commando's, maar kreeg alleen maar reacties als deze:
http://prntscr.com/meadp7

• winDOS

winDOS

6.22

SnoeiKoei schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:34:
[...]
Ikea zelf zegt dat Tradfri (nog) niet zonder dergelijke omwegen met Google Assistant samenwerkt: https://www.ikea.com/nl/n...g/slimme-verlichting.html
Lekker slordig van IKEA, tradfri werkt al een tijdje met Google assistent en Alexia.

Met mijn Google home loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik heb voor mijn dochter van 5 een Google account aangemaakt want mevrouw heeft aardig door hoe ze dingen aan GA kan vragen.

Haar account beheer ik via de Family Link app. In deze app kon ik ook een voicematch voor haar aanmaken. Zodat haar zoek opdrachten nog soort van gefilterd worden.

Mijn GA staat ingesteld op English US op 1 en Nederlands als 2de. Want ik maak veel gebruik van routines. Zo gauw als ik haar voicematch instel, reageert de Google Home alleen nog maar in het Engels op haar en "verstaat" alleen maar engels. Geen manier gevonden om Nederlands voor haar te krijgen

Of ik moet de boel geheel in het Nederlands zetten maar dat zoek ik niet ivm mijn routines.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

winDOS schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:06:
[...]
Lekker slordig van IKEA, tradfri werkt al een tijdje met Google assistent en Alexia.
:o Okee dan... dat maakt Tradfri wel even flink aantrekkelijker. Bedankt!

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 11:45
Ik zie dat inmiddels meerdere mensen hier een Logitech Harmony hub aan de Google home hebben geknoopt. De ervaringen zijn goed, dus dat is positief.

Waar ik nog steeds geen antwoord op zie is of je de Harmony hub inmiddels ook met Nederlandse spraak kan aansturen. Feit dat ik het niet kan vinden suggereert dat het niet kan, kan iemand bevestigen dat inderdaad Nederlandse commando's niet mogelijk zijn icm de Harmony hub?

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:00
pictuner schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:14:
Ik zie dat inmiddels meerdere mensen hier een Logitech Harmony hub aan de Google home hebben geknoopt. De ervaringen zijn goed, dus dat is positief.

Waar ik nog steeds geen antwoord op zie is of je de Harmony hub inmiddels ook met Nederlandse spraak kan aansturen. Feit dat ik het niet kan vinden suggereert dat het niet kan, kan iemand bevestigen dat inderdaad Nederlandse commando's niet mogelijk zijn icm de Harmony hub?
Nope , alleen engels at the moment

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-04 10:43

Nederlands is nog steeds niet mogelijk

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• pictuner
Spijtig, wel goed om de bevestiging dan nu daadwerkelijk te hebben

• cypher21
  • Laatst online: 18-04 10:43
pictuner schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:44:
Spijtig, wel goed om de bevestiging dan nu daadwerkelijk te hebben
Ik heb in november voor wat dingetjes contact gehad met Logitech. Zij gaven toen aan de boel al klaar te hebben in het Nederlands maar moeten wachten tot google het zou implementeren oid

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• paligap
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 22-04 09:20
Dat begint me inmiddels, na zo'n 4 maanden, eigenlijk tamelijk te irriteren. In NL lag de verkoop van GH's en GHM's relatief gezien aanzienlijk hoger dan in omliggende landen. Maar:

- Nog steeds geen routines in het Nederlands (samen met de Scandinavische landen zijn we de enigen waarbij dat nog steeds ontbreekt en ik vind het eigenlijk gewoon kernfunctionaliteit);
- Nog steeds geen Harmony Hub collaboratie in het Nederlands (ligt dus kennelijk ook bij Google);
- Nog steeds geen IFTTT ondersteuning in het Nederlands (ligt wss ook bij Google).

Ik begin me af te vragen of NL ook maar enige prioriteit heeft bij Google en of het bovenstaande überhaupt ooit nog gaat komen.

• leekers
paligap schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:17:
Dat begint me inmiddels, na zo'n 4 maanden, eigenlijk tamelijk te irriteren. In NL lag de verkoop van GH's en GHM's relatief gezien aanzienlijk hoger dan in omliggende landen. Maar:

- Nog steeds geen routines in het Nederlands (samen met de Scandinavische landen zijn we de enigen waarbij dat nog steeds ontbreekt en ik vind het eigenlijk gewoon kernfunctionaliteit);
- Nog steeds geen Harmony Hub collaboratie in het Nederlands (ligt dus kennelijk ook bij Google);
- Nog steeds geen IFTTT ondersteuning in het Nederlands (ligt wss ook bij Google).

Ik begin me af te vragen of NL ook maar enige prioriteit heeft bij Google en of het bovenstaande überhaupt ooit nog gaat komen.
Je zult gewoon geduld moeten hebben nederland is voor google eeen klein kikkerlandje en zal achteraan in de rij staan .

• pictuner
ik denk stiekem dat daar ook wel wat planningswijzigingen zijn. Ondanks dat Nederland klein is zijn we wel groot om het omarmen van het product. Dus het zou me niet verbazen als google wat planningen aan het wijzigen is om meer snelheid te geven aan Nederlandse product.

Want kennelijk is Nederland bereidt om in de domotica/smartspeakers te stappen, dan ben je ook erg interessant om nieuwe dingen te proberen. En opeens is het niet zo gek meer om sneller functionaliteit naar Nederland te brengen dan naar andere landen

• paligap
leekers schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:26:
[...]
Je zult gewoon geduld moeten hebben nederland is voor google eeen klein kikkerlandje en zal achteraan in de rij staan .
Vier maanden geduld is wat mij betreft al best lang. Daarnaast hebben wij toch echt hogere verkoopcijfers. Ik vind niet dat je een product in de markt kan zetten als zijnde 'werkt volledig in het Nederlands', om er vervolgens snel de NL routines uit te slopen nadat veel mensen het product al hebben gekocht (en het niet bleek te werken).

Ik denk dat het precies die houding van berusting is van veel Nederlanders, waardoor Google juist denkt dat bepaalde NL functionaliteit niet interessant is en geen prioriteit hoeft te hebben.

Ik zou graag een soort time-table willen zien van Google. Zoals gezegd, Nederland heeft in relatief grotere mate dan de buurlanden GA/GM en vele soorten domotica omarmd. Als bedrijf kun je dat niet zomaar negeren.

• barrymossel
paligap schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Vier maanden geduld is wat mij betreft al best lang. Daarnaast hebben wij toch echt hogere verkoopcijfers. Ik vind niet dat je een product in de markt kan zetten als zijnde 'werkt volledig in het Nederlands', om er vervolgens snel de NL routines uit te slopen nadat veel mensen het product al hebben gekocht (en het niet bleek te werken).
Routines hebben er volgens mij in het Nederlands nooit in gezeten, hoor. Ben het verder wel met je eens dat het allemaal maar matig werkt. Zeker dit soort functionaliteiten die mij niet taal-gerelateerd lijken.

• leekers
paligap schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat het precies die houding van berusting is van veel Nederlanders, waardoor Google juist denkt dat bepaalde NL functionaliteit niet interessant is en geen prioriteit hoeft te hebben.

Ik zou graag een soort time-table willen zien van Google. Zoals gezegd, Nederland heeft in relatief grotere mate dan de buurlanden GA/GM en vele soorten domotica omarmd. Als bedrijf kun je dat niet zomaar negeren.
Ik gebruik dagelijks google home en harmony met hue lights en vindt het allemaal wel meevallen .
Als je kijkt wat er het laatste jaar allemaal gebeurd is dan is dat best wel veel op het gebied van aut in huis .
Maar net wat ik zeg mensen eisen tegenwoordig teveel en willen dat het allemaal perfekt werkt en ook allemaal in hun eigen taal .
Gelukkig voor google zijn er niet zoveel talen in de wereld dus ik vermoedt dat het allemaal vanzelf goed komt in de komende 10 jaar 8)7 O-)

PS verkoopcijfers en het aantal inwoners in een land zijn niet hetzelfde zal google ook vinden helaas .

leekers wijzigde deze reactie 31-01-2019 15:23 (3%)

• paligap
barrymossel schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:48:
[...]
Routines hebben er volgens mij in het Nederlands nooit in gezeten, hoor. Ben het verder wel met je eens dat het allemaal maar matig werkt. Zeker dit soort functionaliteiten die mij niet taal-gerelateerd lijken.
Toch wel, hoor. Zo rond oktober vorig jaar, blader maar eens terug in dit draadje. Het heeft alleen nooit gewerkt en toen heeft Google het bij een latere update uit de NL versie van de Google app gehaald. Of het een oprechte bug was of een dummy functionaliteit om de verkopen van de NL versie nog wat verder te helpen laat ik maar even in het midden.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat het allemaal maar matig werkt. Op zich ben ik redelijk tevreden, op een paar punten na.
leekers schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:21:
[...]
Ik gebruik dagelijks google home en harmony met hue lights en vindt het allemaal wel meevallen .
Als je kijkt wat er het laatste jaar allemaal gebeurd is dan is dat best wel veel op het gebied van aut in huis .
Maar net wat ik zeg mensen eisen tegenwoordig teveel en willen dat het allemaal perfekt werkt en ook allemaal in hun eigen taal .
Gelukkig voor google zijn er niet zoveel talen in de wereld dus ik vermoedt dat het allemaal vanzelf goed komt in de komende 10 jaar 8)7 O-)

PS verkoopcijfers en het aantal inwoners in een land zijn niet hetzelfde zal google ook vinden helaas .
Ik denk toch dat je mijn punt niet helemaal begrijpt. Ik ben op zich best blij met het product. Ik gebruik het ook dagelijks, voornamelijk voor hardcore domotica en streamen. :*) Dat gaat meestal goed. Er zijn wat kleine dingetjes waar ik me aan stoor bij dat gebruik, maar daar hoor je me niet over, want ik begrijp dat het relatief nieuwe technologie is waar nog wat plooitjes glad vallen te strijken. Ik ga ervan uit dat dat vanzelf goed komt.

Mijn punt is dat er sterk werd geadverteerd met 'Google Home in het Nederlands'. Als dit dan in de praktijk niet helemaal waar blijkt te zijn, vind ik helemaal niet dat ik veeleisend ben, maar een punt heb. Zeker als na 4 maanden wachten nog volstrekt niets is gebeurd met al deze zaken en er ook geen enkel zicht is of en wanneer er dan wel iets gaat gebeuren. Ik vind dit ook niet in de categorie 'leuke extraatjes' vallen, maar gewoon basisfunctionaliteit, zeker bij routines.

Verder denk ik dat mevrouw Google uiterst tevreden zal zijn met de verkoopcijfers uit Nederland.

• barrymossel
paligap schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Toch wel, hoor. Zo rond oktober vorig jaar, blader maar eens terug in dit draadje. Het heeft alleen nooit gewerkt en toen heeft Google het bij een latere update uit de NL versie van de Google app gehaald. Of het een oprechte bug was of een dummy functionaliteit om de verkopen van de NL versie nog wat verder te helpen laat ik maar even in het midden.

[...]
Er is wel meer zichtbaar geweest wat niet "werkte". En de routines zijn alleen zichtbaar geweest met je telefoon op US English of - tijdelijk - wanneer je van US English naar NL overschakelt. Maar de routines zijn nooit voor NL geactiveerd geweest. En zelfs het is nu nog steeds - tijdelijk - zichtbaar, dus er is niets "uit gehaald". Schakel maar eens een uurtje over naar Engels op je telefoon, totdat de routines verschijnen. Schakel dan terug naar Nederlands en hoppa, de "functionaliteit" is - tijdelijk - zichtbaar in het Nederlands. Maar werkt (helaas) nog steeds niet. Ook Rachid Fringe geeft in oktober aan hij niet weet wanneer routines voor NL beschikbaar zijn.
Dus nee, je opmerking over een "dummy functionaliteit om de verkopen te helpen" gaat niet echt op als zo'n functionaliteit alleen een uurtje of wat zichtbaar (en niet werkend) is bij een overschakeling van Engels naar Nederlands (iets wat "normale" mensen vrijwel nooit doen).
paligap schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Mijn punt is dat er sterk werd geadverteerd met 'Google Home in het Nederlands'. Als dit dan in de praktijk niet helemaal waar blijkt te zijn, vind ik helemaal niet dat ik veeleisend ben, maar een punt heb. Zeker als na 4 maanden wachten nog volstrekt niets is gebeurd met al deze zaken en er ook geen enkel zicht is of en wanneer er dan wel iets gaat gebeuren. Ik vind dit ook niet in de categorie 'leuke extraatjes' vallen, maar gewoon basisfunctionaliteit, zeker bij routines.
Er is nooit geadverteerd met specifieke functionaliteit, maar zoals je zegt met 'Google Home in het Nederlands'. Wat is Google Home? Vragen kunnen stellen aan Google (middels stem)? Home control (middels stem)? Volgens mij is het dat wel zo'n beetje. Dat jij routines niet in de categorie 'leuke extraatjes' vindt vallen is je goed recht, maar er is nergens gezegd dat je meerdere zaken met één commando kon besturen of doen/horen. Dat dit in US wel kan is ook iets dat heel normaal is. Bij veel bedrijven is het zo dat bepaalde functionaliteiten eerst in een of meer specifieke landen wordt uitgerold. Harmony Hub is ook nog niet met NL'se commando's te bedienen bijvoorbeeld (en dat ligt aan Logitech).

Nogmaals, ik vind het vreemd en jammer dat de routines nog niet werken, maar misleidend is Google mijn inziens nooit geweest.

barrymossel wijzigde deze reactie 31-01-2019 17:31 (33%)

• paligap
barrymossel schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:23:
[...]
Er is wel meer zichtbaar geweest wat niet "werkte". En de routines zijn alleen zichtbaar geweest met je telefoon op US English of - tijdelijk - wanneer je van US English naar NL overschakelt. Maar de routines zijn nooit voor NL geactiveerd geweest. En zelfs het is nu nog steeds - tijdelijk - zichtbaar, dus er is niets "uit gehaald". Schakel maar eens een uurtje over naar Engels op je telefoon, totdat de routines verschijnen. Schakel dan terug naar Nederlands en hoppa, de "functionaliteit" is - tijdelijk - zichtbaar in het Nederlands. Maar werkt (helaas) nog steeds niet. Ook Rachid Fringe geeft in oktober aan hij niet weet wanneer routines voor NL beschikbaar zijn.
Dus nee, je opmerking over een "dummy functionaliteit om de verkopen te helpen" gaat niet echt op als zo'n functionaliteit alleen een uurtje of wat zichtbaar (en niet werkend) is bij een overschakeling van Engels naar Nederlands (iets wat "normale" mensen vrijwel nooit doen).

[...]

Er is nooit geadverteerd met specifieke functionaliteit, maar zoals je zegt met 'Google Home in het Nederlands'. Wat is Google Home? Vragen kunnen stellen aan Google (middels stem)? Home control (middels stem)? Volgens mij is het dat wel zo'n beetje. Dat jij routines niet in de categorie 'leuke extraatjes' vindt vallen is je goed recht, maar er is nergens gezegd dat je meerdere zaken met één commando kon besturen of doen/horen. Dat dit in US wel kan is ook iets dat heel normaal is. Bij veel bedrijven is het zo dat bepaalde functionaliteiten eerst in een of meer specifieke landen wordt uitgerold. Harmony Hub is ook nog niet met NL'se commando's te bedienen bijvoorbeeld (en dat ligt aan Logitech).

Nogmaals, ik vind het vreemd en jammer dat de routines nog niet werken, maar misleidend is Google mijn inziens nooit geweest.
Jammer, maar toch heb je geen gelijk. Routines zijn wel degelijk voor NL geactiveerd geweest. Standaard. Zonder enige extra actie of handeling. Ik heb mijn telefoon nog nooit op EN gehad (en ja, ik ben op de hoogte dat routines verschijnen als je je telefoon tijdelijk op EN zet, daar gaat het helemaal niet over). Dat is mijn hele punt. Je verwart me met een of andere verhalenverzinner.
Ook heb je geen gelijk over Logitech, zie enkele posts terug. Logitech is er klaar voor, Google echter niet.
En wat is Google Home? Dat is het apparaat (de apparaten) die ik in oktober heb aangeschaft.
Heb je een relatie met Google of zo? Ik vind je erg 'anti-kritisch' en je feiten kloppen simpelweg niet.

• barrymossel
-

barrymossel wijzigde deze reactie 31-01-2019 18:42 (99%)
Reden: ik probeer het niet eens meer

• NoFate

wel als je met Home Assistant werkt bv, dan kan je zelfs elk knopje aanspreken, niet alleen activiteiten etc
als de kids thuis wat lawaai maken, dan zeg ik bv, hey google, teletekst aan :)

• THE_BASE
  • Niet online
Ik hoor veel over Harmony Hub. Net even klein onderzoek gedaan: het is dus een apparaatje waar je net als met Google Home Dominica aan lijkt te kunnen koppelen en die dan bedient via een app op je smartphone?

Wat kan ik er meer mee dan vertellen dat de lampen uit moeten en de tv bedienen?

Volgens mij er is er namelijk geen apart topic voor, maar wellicht mis ik wel een enorme gadget. :)

• NoFate
Harmony is heel interessant omdat je een activiteit kan starten, dus met 1 druk op de knop, tv aan , versterker aan, box aan, en alles op de juiste source... 1 remote rules them all

• pictuner
Precies dat inderdaad. Daarom doet een homey bijvoorbeeld niet genoeg. Die kan alleen aan en uit

• Medione1210
Gisteren was nogal een slechte dag voor mijn Google Home. Ik heb even geteld en 11x heeft ze zonder duidelijke opdracht gereageerd met de meest uiteenlopende onzin!
En het ergste was dat ze op een gegeven moment het geluid zelf op 60% heeft gezet waarna ik me bij de volgende spookmelding rot schrok.

Tot nu ging het af en toe een keer mis, maar dit was echt wel een dieptepunt!

Iemand die dit herkent?

• THE_BASE
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:25:
Gisteren was nogal een slechte dag voor mijn Google Home. Ik heb even geteld en 11x heeft ze zonder duidelijke opdracht gereageerd met de meest uiteenlopende onzin!
En het ergste was dat ze op een gegeven moment het geluid zelf op 60% heeft gezet waarna ik me bij de volgende spookmelding rot schrok.

Tot nu ging het af en toe een keer mis, maar dit was echt wel een dieptepunt!

Iemand die dit herkent?
Een tijdje geleden continue geactiveerd uit zichzelf. We hoefden maar 'zuurkool' te zeggen of ze vatte het op als Hey Google. We hadden het bliepje geactiveerd. Sinds we dat uit hebben gezet ook minder last van. Ook de stekker er uit getrokken, wellicht was dat ook wel een trigger, maar ik denk het geluidje.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Het blijft bijzonder.

Kreeg in GA NL mijn evohome niet gekoppeld, in mijn GA UK ging dat zonder problemen. Gelukkig is hij daarna dan ook te zien op de tablets die in het NL staan ingesteld.

• Fire69
THE_BASE schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:44:
[...]

Een tijdje geleden continue geactiveerd uit zichzelf. We hoefden maar 'zuurkool' te zeggen of ze vatte het op als Hey Google. We hadden het bliepje geactiveerd. Sinds we dat uit hebben gezet ook minder last van. Ook de stekker er uit getrokken, wellicht was dat ook wel een trigger, maar ik denk het geluidje.
Dat bliepje krijg je toch pas op het moment dat ze begint te luisteren?
Ik heb het ook actief staan en heb toch dagelijks wel een aantal onterechte bliepjes.
Het probleem is dat er om één of andere reden 'Hey Google' begrepen wordt waarna ze begint mee te luisteren met de tv of zo...

• THE_BASE
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:57:
[...]

Dat bliepje krijg je toch pas op het moment dat ze begint te luisteren?
Ik heb het ook actief staan en heb toch dagelijks wel een aantal onterechte bliepjes.
Het probleem is dat er om één of andere reden 'Hey Google' begrepen wordt waarna ze begint mee te luisteren met de tv of zo...
Klopt. Maar door dat bliepje weet ik wel dat ze begint te luisteren. Dat heb ik nu uitgezet, waardoor we dat in elk geval niet mee krijgen. Als ik haar echt wil gebruiken kijk ik wel naar de lampjes. :)

• weslleyy
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 18-03 19:36
Ik heb in de keuken 1 lampen met 2 phillips hue peren erin. Ik heb ze dezelfde naam gegeven in google home in de hoop dat wanneer ik zeg hey google zet keuken lamp aan hij ze beide aanzet helaas zet hij maar 1tje aan.... Hoe doen jullie dat?

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:51
weslleyy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:36:
Ik heb in de keuken 1 lampen met 2 phillips hue peren erin. Ik heb ze dezelfde naam gegeven in google home in de hoop dat wanneer ik zeg hey google zet keuken lamp aan hij ze beide aanzet helaas zet hij maar 1tje aan.... Hoe doen jullie dat?
Keukenlamp in een aparte kamer. Ik gebruik Home in het engels, maar 'Turn on the <room> lights' does the trick. Bij een belangrijke lamp in dezelfde kamer als de Home zetten, dan kun je het af met 'lights' (of NL equivalent).

PatrickH89 wijzigde deze reactie 01-02-2019 15:42 (10%)

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:54
De 'nieuwe' zender KINK staat in TuneIn. Maar ik krijg hem niet aangeroepen.
'Hey Google, stream KINK.'
'Ik heb gezocht naar KINK, maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld.'

• Fire69
Serena schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:57:
'Ik heb gezocht naar KINK, maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld.'
'Stream kink van Tunein' misschien?

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Serena schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:57:
Lachen. Ik was net ook al bezig. Geweldig dat het terug is, nu nog op de GH.

BTW, ik moet altijd Play gebruiken.

maartend wijzigde deze reactie 01-02-2019 20:27 (4%)

• winDOS

winDOS

6.22

weslleyy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:36:
Wat @PatrickH89 aangaf is een oplossing. Wil je de lampen niet in een andere kamer zetten kun je ook het volgende doen. Ik heb bijvoorbeeld 2 lampen boven de eettafel in de huiskamer. Deze 2 lampen zitten beide in de kamer "living room" en heb deze als volgt genoemd:

Dinner table light 1
Dinner table light 2

Als ik nu zeg: Hey Google, turn on the dinner table lights

Dan gaan beide lampen aan. Of dit ook in het Nederlands werkt, weet ik niet.

• pictuner
winDOS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:45:
[...]

Wat @PatrickH89 aangaf is een oplossing. Wil je de lampen niet in een andere kamer zetten kun je ook het volgende doen. Ik heb bijvoorbeeld 2 lampen boven de eettafel in de huiskamer. Deze 2 lampen zitten beide in de kamer "living room" en heb deze als volgt genoemd:

Dinner table light 1
Dinner table light 2

Als ik nu zeg: Hey Google, turn on the dinner table lights

Dan gaan beide lampen aan. Of dit ook in het Nederlands werkt, weet ik niet.
Ook in het Nederlands werkt dat zo. Ik gebruik het met ruimte 'eethoek' en lampen 'tafel'. Met beiden gaan de lampen aan

• H143
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:51
Geniaal gister zit mijn dochter een filmpje op youtube te kijken en komt er tussendoor een stukje reclame doorheen met een google comando gevolg mijn google begint 1of andere artiest te streamen. Nog even en ah heeft reclame en zet automatisch een zak chips op je boodschappenlijst

• Serena
pictuner schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:10:
[...]

Ook in het Nederlands werkt dat zo. Ik gebruik het met ruimte 'eethoek' en lampen 'tafel'. Met beiden gaan de lampen aan
Hoe heb je ze dan genoemd? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar…

Plafond lamp 1
Plafond lamp 2
Enz.?

• pictuner
De ruimte heet eethoek en de lampen tafellamp1 en tafellamp2

• Medione1210
H143 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:02:
Geniaal gister zit mijn dochter een filmpje op youtube te kijken en komt er tussendoor een stukje reclame doorheen met een google comando gevolg mijn google begint 1of andere artiest te streamen. Nog even en ah heeft reclame en zet automatisch een zak chips op je boodschappenlijst
Helaas niets nieuws.

Tijdje terug een speaker reclame op tv waardoor er ook een artist ging streamen.

• Serena
pictuner schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:54:
De ruimte heet eethoek en de lampen tafellamp1 en tafellamp2
Aan elkaar geschreven?

• paligap
Hebben anderen ook last van het volgende? Ik stream regelmatig Netflix via Chromecast en tot een paar dagen geleden ging altijd het geluid van Chromecast tijdelijk op laag als ik tijdens het streamen 'Hey Google' roep. Dat gebeurt nu niet meer. Het werkt nog wel goed als ik Google Music op de GH zelf stream, dan gaat het volume tijdelijk op zacht als ik een stemcommando tussendoor geef. Maar met Chromecast lijkt het sinds kort niet meer te werken. De instelling in de GH app 'Volume verlagen tijdens luisteren' staat nog gewoon aan. Ik heb deze tijdelijk uitgezet en later weer aangezet, zonder verschil. Ook zijn de GH, Chromecast en TV al eens koud gereset, zonder resultaat. Meer mensen die dit zo ervaren?

• chefspecial
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:36
Gebruikt iemand hier toevallig Osram gu5.3 smart spots in combinatie met de Hue Bridge? Ik vraag me af hoe je de osram spots spraakgestuurd kunt bedienen? Zowel dimmen als de wittinten krijg ik niet voor elkaar. De wittinten krijg ik ook bij de hue White ambiance lampen niet voor elkaar.

• Medione1210
paligap schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:30:
Hebben anderen ook last van het volgende? Ik stream regelmatig Netflix via Chromecast en tot een paar dagen geleden ging altijd het geluid van Chromecast tijdelijk op laag als ik tijdens het streamen 'Hey Google' roep. Dat gebeurt nu niet meer. Het werkt nog wel goed als ik Google Music op de GH zelf stream, dan gaat het volume tijdelijk op zacht als ik een stemcommando tussendoor geef. Maar met Chromecast lijkt het sinds kort niet meer te werken. De instelling in de GH app 'Volume verlagen tijdens luisteren' staat nog gewoon aan. Ik heb deze tijdelijk uitgezet en later weer aangezet, zonder verschil. Ook zijn de GH, Chromecast en TV al eens koud gereset, zonder resultaat. Meer mensen die dit zo ervaren?
Hier ook gisteren opgemerkt! In de instellingen staat het wel goed.
Goed om te weten dat het dus niet aan mijn GH ligt.

• Vegetto
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:12
Hoi

Ik heb nu milights via openhab draaien, werkt niet altijd maar meestal wel. ben aan het kijken voor 2 lampen in de keuken en wil yeelights nemen daar, kan je nu ook in het nederlands commandos geven voor kleuren etc...?

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:37
Hoe zijn jullie ervaringen met het instellen van routines en een tweetalige Google Home app?

Wat ik nu begin te merken is dat het hebben van twee talen niet echt bevorderlijk is voor de werking. Ik heb een oude telefoon Engelstalig ingesteld zodat ik routines aan kan maken met de Google Home app op die telefoon. Maar die routines werken dus alleen goed als ik de taal in mijn instellingen ook daadwerkelijk op Engels zet en laat staan. Nederlands als tweede taal brengt al verwarring.

Ik kan het Nederlands laten vallen maar dan weet Google niet meer wat hij met iets als "dressoir" aan moet. Sowieso is het niet altijd duidelijk wanneer je nu in het Nederlands of het Engels antwoord krijgt.

• jvanderkroon
  • Laatst online: 20:31
Ik probeer een lid aan de thuisgroep toe te voegen. Zelf heb ik een G-suite account en de persoon waarmee ik wil delen heeft ook een G-suite account binnen hetzelfde domein.

"Gebruikersaccount kan geen structuren delen"

Probleem komt overeen met https://support.google.com/googlehome/thread/426784?hl=en heb alleen nog niet gevonden welke setting ik moet aanpassen om iemand aan de thuisgroep te kunnen toevoegen. Iemand hier ervaring mee?

• TripleQ
  • Niet online
Ja. Zoek er maar eens op in dit topic.
En zoals in jou linkje staat is er niks aan te doen totdat Google dit oplost

• freakstar
  • Laatst online: 06:52
jvanderkroon schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:19:
Ik probeer een lid aan de thuisgroep toe te voegen. Zelf heb ik een G-suite account en de persoon waarmee ik wil delen heeft ook een G-suite account binnen hetzelfde domein.

"Gebruikersaccount kan geen structuren delen"

Probleem komt overeen met https://support.google.com/googlehome/thread/426784?hl=en heb alleen nog niet gevonden welke setting ik moet aanpassen om iemand aan de thuisgroep te kunnen toevoegen. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb een aantal weken geleden alles gemigreerd naar een persoonlijk Gmail account. Ik ben al best vaak tegen dit soort beperkingen van m'n G suite account aangelopen dat ik er nu flauw van was.

Het omzetten van Google Home was een eitje, apps aangepast en alle devices gereset en klaar was het.

• pictuner
Ja. Ik heb even voor je getest. Ik krijg de lampen aan met eethoek, tafellamp 1, tafellamp en tafel gaan ze aan bij mij

• Serena
pictuner schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:37:
[...]

Ja. Ik heb even voor je getest. Ik krijg de lampen aan met eethoek, tafellamp 1, tafellamp en tafel gaan ze aan bij mij
Ik heb 1 armatuur met meerdere bulbs. Die wil ik dus met 1 commando aanzetten. Het is gewoon de lamp in de keuken, wil dus geen aparte ruimte maken.

Heb ze Plafond Lamp 1, Plafond Lamp 2, enz. genoemd.
Hey Google, zet de plafond lampen in de keuken aan.

Werkt niet… Helaas!

• kruila
Serena schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:24:
[...]

Ik heb 1 armatuur met meerdere bulbs. Die wil ik dus met 1 commando aanzetten. Het is gewoon de lamp in de keuken, wil dus geen aparte ruimte maken.

Heb ze Plafond Lamp 1, Plafond Lamp 2, enz. genoemd.
Hey Google, zet de plafond lampen in de keuken aan.

Werkt niet… Helaas!
Nee want je hebt niet de ruimte keuken aangemaakt.

Roep eens: "Zet plafond lampen aan"

Samsung Galaxy S9+ Black

• Serena
kruila schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:27:
[...]

Nee want je hebt niet de ruimte keuken aangemaakt.

Roep eens: "Zet plafond lampen aan"
Jawel, daar zitten ze uiteraard in.

• kruila
Serena schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:28:
[...]

Jawel, daar zitten ze uiteraard in.
En? Werkt dat?

Nogmaals je wilt NIET de ruimte/kamer "keuken" aanmaken, maar WEL gebruiken in je commando, dat gaat niet.

Geef je lampen eenvoudige en zo kort mogelijke namen, en vooral ook namen die zo weinig mogelijk lijken op de namen van de andere lampen.

Samsung Galaxy S9+ Black

• Serena
kruila schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:31:
[...]

En? Werkt dat?

Nogmaals je wilt NIET de ruimte/kamer "keuken" aanmaken, maar WEL gebruiken in je commando, dat gaat niet.

Geef je lampen eenvoudige en zo kort mogelijke namen, en vooral ook namen die zo weinig mogelijk lijken op de namen van de andere lampen.
Jawel, uiteraard heb ik de ruimte keuken. Maar heb daar meerdere lampen dan alleen die aan het plafond. Wil met 1 commando 4 bulbs in 1 armatuur aanzetten. Kan niet zeggen 'zet keuken aan/uit' want dan gaat ook de verlichting van de afzuigkap, aanrecht enz. aan of uit.

Het zijn Trådfri lampen.
Waarom kan het niet zo simpel zijn als in HomeKit. Maak van 4 lampen 1 apparaat.

• kruila
Serena schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:34:
[...]

Jawel, uiteraard heb ik de ruimte keuken. Maar heb daar meerdere lampen dan alleen die aan het plafond. Wil met 1 commando 4 bulbs in 1 armatuur aanzetten. Kan niet zeggen 'zet keuken aan/uit' want dan gaat ook de verlichting van de afzuigkap, aanrecht enz. aan of uit.

Het zijn Trådfri lampen.
Waarom kan het niet zo simpel zijn als in HomeKit. Maak van 4 lampen 1 apparaat.
En als je nu de "ruimte" plafond aanmaakt, en daar die 4 bulbs in onder brengt, dan roep je "zet plafond aan" en die 4 lampen gaan aan?

Samsung Galaxy S9+ Black

• druipsnor
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:01
Heeft een van jullie al een poging gedaan om Kink af te spelen via een stem commando? Sinds gisteren is Kink FM weer in de (digitale) lucht en ook te beluisteren via Tunein, en google gebruikt dit (volgens mij) ook voor de radio stations. Het lukt prima om radio 2 of 538 te starten met m'n stem maar Kink wil niet lukken. Ik heb al Kink, Kink fm, radio Kink gezegd, heeft iemand nog ideeen?

• Serena
kruila schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:41:
[...]

En als je nu de "ruimte" plafond aanmaakt, en daar die 4 bulbs in onder brengt, dan roep je "zet plafond aan" en die 4 lampen gaan aan?
En dat is dus precies wat ik de hele tijd zeg. Ik wil er geen ruimte voor aanmaken.
Helaas dan. Via Siri werkt het gelukkig wel gewoon normaal.

• Serena
druipsnor schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:12:
Heeft een van jullie al een poging gedaan om Kink af te spelen via een stem commando? Sinds gisteren is Kink FM weer in de (digitale) lucht en ook te beluisteren via Tunein, en google gebruikt dit (volgens mij) ook voor de radio stations. Het lukt prima om radio 2 of 538 te starten met m'n stem maar Kink wil niet lukken. Ik heb al Kink, Kink fm, radio Kink gezegd, heeft iemand nog ideeen?
Of je herhaalt mijn vraag van gisteren gewoon… 🤣

• winDOS

winDOS

6.22

kruila schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:31:
[...]

En? Werkt dat?

In het Engels werkt dit wel. Zoals ik aangaf. In het Nederlands dus blijkbaar niet. Dinner table light 1 en 2 kun je samen aanroepen als dinner table lights.

@Serena je kunt proberen om ze plafond light 1,2 etc te noemen. Ik heb Nederlands als 2de taal staan en mijn vrouw heeft alleen Nederlands. En bij haar werkt: zet de dinner table lights aan

• edjil
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 07:12
paligap schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:30:
ja klopt, hier ook

• Stormtrooper
  • Laatst online: 23:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

druipsnor schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:12:
LOL, gisteren ook de nodige pogingen gedaan, ook nog niet gelukt. Dadelijk ff kijken of het met een stream commando wel werkt, dus iets als stream kink op tune-in.

Stormtrooper wijzigde deze reactie 03-02-2019 12:31 (7%)

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Stormtrooper
  • Laatst online: 23:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

H143 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:02:
Zo heeft, lang geleden, Burger King een tv commercial gehad waarbij ze de GH inschakelden om eens te vertellen wat een Whopper is. Inderdaad geniaal!

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure Triple Black Edition, Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Serena
Stormtrooper schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:23:
[...]

LOL, gisteren ook de nodige pogingen gedaan, ook nog niet gelukt. Dadelijk ff kijken of het met een stream commando wel werkt, dus iets als stream kink op tune-in.
Had ik ook al geprobeerd. Lukt ook niet.

• eettjjuuhh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 03-04 22:22
Lukt mij ook niet om Kink via GH af te spelen. Radio 10 werkt inmiddels wel.
Maar Kink zou fantastisch zijn om via GH aan te spreken.

• NoFate
Stormtrooper schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:30:
[...]

Zo heeft, lang geleden, Burger King een tv commercial gehad waarbij ze de GH inschakelden om eens te vertellen wat een Whopper is. Inderdaad geniaal!
Begrijp ook niet dat ze daar nog niets op gevonden hebben... Zou een leuke optie zijn dat alleen bv Voice match users tegen de Google mogen praten, en de rest niet.... Leuk als de kids zeggen : tekenfilm aan ... ;)

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-04 13:39

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

eettjjuuhh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:06:
Lukt mij ook niet om Kink via GH af te spelen. Radio 10 werkt inmiddels wel.
Maar Kink zou fantastisch zijn om via GH aan te spreken.
Zowel in het Nederlands als in het Engels lukt dit niet inderdaad.

Ik heb een IFTTT aangemaakt om Kink te luisteren via Sonos (Engels: Listen to Kink / Listen to Kink FM / Activate Kink)

Op de een of andere manier herkent Google 9 vd 10 keer het woord Kink niet (Henk / hank / King FM) volgens my activity.

In routines (daar staat de opdracht getypt) werkt het wel. Dus Ik heb Kink FM toegevoegd aan mijn Good Morning en I'm back routine.

Sinds vorige week gooit Google Home steeds de twee talen door elkaar (EN/NL). Ik denk dat ik voorlopig maar terug ga naar volledig Engels, totdat de routines in het Nederlands beschikbaar zijn.

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• wgfkas
  • Laatst online: 21-04 00:21
Stormtrooper schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:30:
[...]

Van Modern Family is er een aflevering waardoor je GH een Youtube-filmpje van een paard begint af te spelen.(Dacht ik)

• Sandro!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-04 22:08
wgfkas schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:59:
[...]

Van Modern Family is er een aflevering waardoor je GH een Youtube-filmpje van een paard begint af te spelen.(Dacht ik)
Bijna:
Knowing her dad too well, Alex gives him permission to go ahead and try other commands. Phil's craziness roams free and he says, "OK Google, show me a video of a kangaroo... playing badminton with... a pirate," and we see the living room TV is now on while Home answers with, "Sure, playing on YouTube."
Bron

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:38

InF.Inc

_Fonz > all.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 57 ... 62 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True