Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RptR
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-02 13:49
Intressant topic! Ook maar eens even een reactie achterlaten.

Ik heb sinds kort een Google Home Mini in de keuken staan. Deze gebruiken we erg veel voor het afspelen van muziek (radio en spotify). Nu is mijn plan om deze te verplaatsen naar de badkamer om ook onder de douche muziek te kunnen luisteren. Mijn plan is om een "gewone" Google Home te kopen voor in de keuken vanwege de betere geluidskwaliteit. Ik zie dat de Google Home bij de media markt in Duitsland 133€ kost t.o.v. 145€ in NL Aangezien ik vlak bij de grens woon scheelt dat toch weer.

Zijn deze hardwarematig identiek en is het gewoon een kwestie van de taal instellen of kan ik deze beter in NL kopen?
edit: zie idd dat dit niks uit maakt

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-02 22:38
RptR schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:28:

Zijn deze hardwarematig identiek en is het gewoon een kwestie van de taal instellen of kan ik deze beter in NL kopen?
Maak inderdaad niks uit normaal.
Ik heb bij een Belgische shop een Mini besteld en kreeg een Duitse versie. Buiten de verpakking was hij identiek aan mijn andere Mini.

Move along folks, nothing interesting to see here.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Meer mensen problemen met ANP nieuws?

Als ik Google Home vraag het laatste nieuws te vertellen, krijg ik dat er geen updates zijn en daarna het nieuws van afgelopen dinsdag....

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hoe kun je de bron(nen) voor het nieuws later wijzigen? Bij het installeren van mijn GHM heb ik 2 nieuwsbronnen laten staan (NPO en radio 538) en de rest weggevinkt. Als ik nu naar het laatste nieuws vraag krijg ik (dus) 2 nieuwsuitzendingen achter elkaar en dat vind ik overkill. Ik wil graag 1 bron verwijderen maar ik vind in de app nergens een mogelijkheid hiervoor.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:14
Home app
Rechts onder kiezen voor 'Account'.
Kies 'Settings'
Kies 'Services'
Kies 'News'

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

new_guy schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:16:
Home app
Kies 'Settings'
Kies 'Services'
Kies 'News'
Gevonden, dank je! :)

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:51
new_guy schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:16:
Home app
Kies 'Settings'
Kies 'Services'
Kies 'News'
Wat mij opviel is dat er aardig wat "nieuwszenders" bijgekomen zijn, er valt dus meer te kiezen daar (zelfs het nieuws uit Purmerend, hahaha)

Samsung Galaxy S9+ Black

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:50
RptR schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:28:

Ik heb sinds kort een Google Home Mini in de keuken staan. Deze gebruiken we erg veel voor het afspelen van muziek (radio en spotify). Nu is mijn plan om deze te verplaatsen naar de badkamer om ook onder de douche muziek te kunnen luisteren. Mijn plan is om een "gewone" Google Home te kopen voor in de keuken vanwege de betere geluidskwaliteit. Ik zie dat de Google Home bij de media markt in Duitsland 133€ kost t.o.v. 145€ in NL Aangezien ik vlak bij de grens woon scheelt dat toch weer.

Ze komen 'Duits' uit de doos, maar na linken aan je account schakelt die gewoon over naar Nederlands. Hier staat er ook eentje van de Duitse MM.

• RptR
  • Laatst online: 22-02 13:49
Serena schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:18:
[...]

Ze komen 'Duits' uit de doos, maar na linken aan je account schakelt die gewoon over naar Nederlands. Hier staat er ook eentje van de Duitse MM.
Bedankt! Alleen jammer dat er nu geen aanbieding is zoals eind vorig jaar wat ik in dit topic las...
Heb overigens eerder al wel een Chromecast 3 in Duitsland gekocht en daar was de taal ook geen probleem.

• Markotje
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-02 11:53
Iemand ervaring met Google home icm met de slimme spotjes van de Ikea, heb de hele woning voorzien van de GU10 lampen en was benieuwd of dit goed werkt?

PSN id: Dirty__Dutchman twee keer een underslash.

• Sandro!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-02 10:30
Markotje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:55:
Iemand ervaring met Google home icm met de slimme spotjes van de Ikea, heb de hele woning voorzien van de GU10 lampen en was benieuwd of dit goed werkt?
Werkt bij mij perfect. 3x GU10 en 4x E27 in 4 verschillende groepen.

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:18
Aan en uit per groep/AB werkt prima. Wijzelf gebruiken de ikea app vaker dan de GH. Daarmee kun je elk spotje afzonderlijk dimmen of uitlaten. Dat is me via de GH nog niet gelukt..

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-02 01:27
THE_BASE schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:56:
Meer mensen problemen met ANP nieuws?

Als ik Google Home vraag het laatste nieuws te vertellen, krijg ik dat er geen updates zijn en daarna het nieuws van afgelopen dinsdag....
Ik heb hetzelfde probleem. ANP nieuws werkt niet meer; trouwens ook niet op mijn Google Pixel. Dan heeft het dus waarschijnlijk niets te maken met de Google Home. Contact gezocht met Google via chat en volgens hun is er blijkbaar iets gewijzigd aan de kant van ANP (interface). Zal ANP een mail sturen.

Ynnoz wijzigde deze reactie 08-02-2019 02:05 (43%)
Reden: Typo's

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 20:47
Iemand toevallig al ergens iets gelezen wanneer de home hub NLs kan ;) ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ynnoz schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. ANP nieuws werkt niet meer; trouwens ook niet op mijn Google Pixel. Dan heeft het dus waarschijnlijk niets te maken met de Google Home. Contact gezocht met Google via chat en volgens hun is er blijkbaar iets gewijzigd aan de kant van ANP (interface). Zal ANP een mail sturen.
Heel benieuwd. Vind ANP persoonlijk het fijnst. Nu maar even iets anders inschakelen.

 MacBook 12"  Apple Watch Series 3  iPhone XS  Apple TV4  AirPods  AirPort Express

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:17
ik vroeg mij vanmorgen al af waarom ik het nieuws van dinsdag hoorde, maar nu weet ik waarom ;)

• stefanmechelen
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21-02 22:14
werkt prima, zowel met de Hue hub als met de eigen Tradfri hub
sensoren zijn heel goed (badkamer, toilet bij mij), wel af en toe batterijtjes vervangen
en je kan ze koppelen met zowel HA als GA voor automatisatie en besturing

eigen app van Ikea gebruik ik zeer zelden

ook leuk, er is nu ook een stekker voor in het stopcontact die op Tradfri werkt (handig voor de kerstlichtjes of de waterkoker)
en binnenkort rolgordijnen

• stefanmechelen
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21-02 22:14
Zonder routines is het toch anders. Ik mis echt de gaan slapen en de ochtendroutine. Is zo makkelijk. Maar Engels eerst zetten is dan weer vragen om problemen bij de lichtjes, het verkeer, de voetbal, de agenda, enz ... Dilemma en bij Google zijn ze niet gehaast helaas.

• Markotje
Sandro! schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:50:
[...]

Werkt bij mij perfect. 3x GU10 en 4x E27 in 4 verschillende groepen.
Op welke manier heb je de lampen aan Google home gekoppeld is dat voor een leek nog te doen?

• chefspecial
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:44
Iemand al kunnen ondervinden hoe je white ambiance lampen van Hue of Osram kunt veranderen van kleur middels spraakbediening? Bij mij werkt alleen "wit" maar.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
chefspecial schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:53:
Iemand al kunnen ondervinden hoe je white ambiance lampen van Hue of Osram kunt veranderen van kleur middels spraakbediening? Bij mij werkt alleen "wit" maar.
"OK google, verander lampen naar red" werkt bij mij, gedeeltelijk. Niet alle lampen veranderen mee, krijg de melding "het lijkt erop dat philips hue niet beschikbaar is"/sorry ik kan philips hue niet bereiken."

"OK google, turn lights red" werkt hier wel goed.

• UncleEddy
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09-02 03:14
Vanaf vandaag beschikbaar: ‘Praat met Pathé’.

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:17

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

stefanmechelen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:56:
[...]

werkt prima, zowel met de Hue hub als met de eigen Tradfri hub
sensoren zijn heel goed (badkamer, toilet bij mij), wel af en toe batterijtjes vervangen
en je kan ze koppelen met zowel HA als GA voor automatisatie en besturing

eigen app van Ikea gebruik ik zeer zelden

ook leuk, er is nu ook een stekker voor in het stopcontact die op Tradfri werkt (handig voor de kerstlichtjes of de waterkoker)
en binnenkort rolgordijnen
Let op! Die stekker van de Ikea werkt nog niet met Philips Hue, alleen met de Tradfri hub.

• paligap
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16-02 09:08
Het ANP nieuws werkt hier inmiddels weer.

• Pimmetje651
  • Laatst online: 20-02 20:47
Ik ben een tijdje aan het zoeken en prullen om de volgorde van de schakelaars op de home hub proberen aan te passen ,maar nog geen oplossing gevonden .
Aangezien ik best wat schakelaars heb en dan in de ochtend met de hand wel eens een lamp aan /uit wil zetten moet ik vaak precies voor die eene lamp helemaal naar beneden scrollen . Weet iemand hier iets voor ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-02 08:31

InF.Inc

_Fonz > all.

Volgens mij is er iets goed mis. "Sorry I wasn't able to verify your voice". Soms krijg ik ook een reactie van de mannenstem die mijn vrouw heeft ingesteld.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• chefspecial
dragon2 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:01:
[...]

"OK google, verander lampen naar red" werkt bij mij, gedeeltelijk. Niet alle lampen veranderen mee, krijg de melding "het lijkt erop dat philips hue niet beschikbaar is"/sorry ik kan philips hue niet bereiken."

"OK google, turn lights red" werkt hier wel goed.
Voor de kleuren werkt het wel maar voor de ambiance white ook? Bij mij niet. :-(

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Heeft iemand een account van Storytel?
Zo ja, werkt dit met Google home?
In de trant van" hé Google, play Storytel"
En dat ie dan verder gaat waar ik gebleven ben.
Side-Note: ik wil Storytel ook in de auto gebruiken.

• Sandro!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-02 10:30
Markotje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:48:
[...]

Op welke manier heb je de lampen aan Google home gekoppeld is dat voor een leek nog te doen?
Via de Ikea-app, super eenvoudig.
chefspecial schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:53:
Wellicht heb je hier iets aan. Gaat over de Ikea-kleuren voor de lampen, maar lijkt me dat de Ambiance-lampen soortgelijke kleuren hebben.

Sandro! wijzigde deze reactie 09-02-2019 18:42 (49%)

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:40:
Heeft iemand een account van Storytel?
Zo ja, werkt dit met Google home?
In de trant van" hé Google, play Storytel"
En dat ie dan verder gaat waar ik gebleven ben.
Side-Note: ik wil Storytel ook in de auto gebruiken.
Hier kan je alles opzoeken en Storytel staat er niet tussen.
https://assistant.google.com/explore?hl=nl_nl

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:09
Markotje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:48:
[...]

In de Home app Tradfri toevoegen en de Home app ontdekt je lampen vanzelf en dan kun je ze vervolgens in een kamer plaatsen. Uiteraard moeten ze wel van tevoren gekoppeld zijn aan je Tradfri hub.

Believe. Imagine. Create.

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:06
Nadeel van tradfri, is toch dat de lamp continu onder spanning moet zijn? Dus als je klassieke schakelaar uit zet, kan je de lampen niet meer bedienen?

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

NoFate schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:45:
Nadeel van tradfri, is toch dat de lamp continu onder spanning moet zijn? Dus als je klassieke schakelaar uit zet, kan je de lampen niet meer bedienen?
Dat is toch ook zo bij lampen van Philips Hue, Mi lights, Osram etc?

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:06
Ja, hoe lossen jullie dat dan op? Schakelaar dichtplakken?

• Serena
NoFate schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:11:
Gewoon, niet aan komen…

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:34
Of andere modules, zoals Qubino, Fibaro (beiden Zwave) of Shelly (wifi). Maar dat is een stuk minder plug-and-play.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:18
NoFate schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:11:
Of open halen en de draadjes verbinden

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 10:06

bonzz.netninja

Ouwe zemelaar

D-e-n schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:58:
[...]

Of open halen en de draadjes verbinden
..wat alleen eigenlijk niet mag want daarmee zet je een geschakeld punt altijd onder spanning.

(..en dat heeft dan weer o.a te maken met voorspelbaarheid.)

...maar ik ben ook niet roomser dan de paus, dus ik heb hier ook gewoon de boel doorgelust en een afdekplaatje erop gemaakt :)

 vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite

• kruila
bonzz.netninja schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:04:
[...]

..wat alleen eigenlijk niet mag want daarmee zet je een geschakeld punt altijd onder spanning.

(..en dat heeft dan weer o.a te maken met voorspelbaarheid.)

...maar ik ben ook niet roomser dan de paus, dus ik heb hier ook gewoon de boel doorgelust en een afdekplaatje erop gemaakt :)
Ik heb me er gewoon aan gewend om niet aan de schakelaars te komen, in het begin ging dat wel eens fout, omdat je gewoon gedachteloos en uit gewoonte op de schakelaar duwt. Maar het went snel.

Samsung Galaxy S9+ Black

• Markotje
Sandro! schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:40:
[...]

Via de Ikea-app, super eenvoudig.

[...]

Wellicht heb je hier iets aan. Gaat over de Ikea-kleuren voor de lampen, maar lijkt me dat de Ambiance-lampen soortgelijke kleuren hebben.
Top dankjewel. 👍

• Serena
Dat is raar! Ik voeg een Ikea stekker toe, noem deze 'Industriële lamp' en de GH ziet hem als lamp.
Wil hetzelfde met de buitenverlichting doen door lamp in de naam te proppen. Niks.
Stekker van de industriële lamp heeft firmware 2.0.019, die van de buitenverlichting 1.4.020. Die laatste kan ik niet updaten. Raar toch?

• hijskraan
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:46
[quote]Serena schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:47:
Dat is raar! Ik voeg een Ikea stekker toe, noem deze 'Industriële lamp' en de GH ziet hem als lamp.
Wil hetzelfde met de buitenverlichting doen door lamp in de naam te proppen. Niks.
Stekker van de industriële lamp heeft firmware 2.0.019, die van de buitenverlichting 1.4.020. Die laatste kan ik niet updaten. Raar toch?
[/quote

crossposten?

• 0re0
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22-02 23:02
Wat zijn de mogelijkheden om muziek af te spelen middels GH op mijn sonos installatie? (play5)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:15
0re0 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:57:
Wat zijn de mogelijkheden om muziek af te spelen middels GH op mijn sonos installatie? (play5)
Ik zou zeggen, doe eens een zoekopracht in dit topic.

• iRob
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:34
De mini is in de aanbieding bij iBood
www.ibood.com/nl/nl/produ...e-mini-smart-speaker.html

Incl. verzendkosten voor net geen 40 euro, wel met een US stekker (incl verloopstekker).

• Serena
Kan ik de volgorde van de kamers veranderen?
Alfabetische volgorde is voor mij niet handig.

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-02 17:29
Serena schreef op maandag 11 februari 2019 @ 07:43:
Kan ik de volgorde van de kamers veranderen?
Alfabetische volgorde is voor mij niet handig.
nee dat kan niet. Je kan nog een workaround proberen door te prefixen met een nummer:
1. Slaapkamer
2. Keuken
3. Woonkamer

Ik heb alleen geen idee of er verder dingen door stuk gaan. (bijvoorbeeld het licht van een specifieke ruimte aanzetten. Volgens mij moet het goed gaan, ik kan namelijk wel gedeeltes van benaming gebruiken. Zo gebruik ik "zet tafel aan" terwijl de ruimte "eetkamer tafel" heet.

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19-02 15:53
0re0 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:57:
Momenteel nog niet mogelijk.

Wel een brakke workaround:

https://www.the-ambient.c...-sonos-controls-guide-272

C6DL wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:16 (4%)

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:35
Als je gewoon muziek af wil spelen bijv spotify kun je als voorkeur toch je sonos play5 speaker aangeven in google home ?
Ik heb een soundbar ook aangesloten op google home en speel daar gewoon spotify op af als ik dat wil .

https://www.smarthomeweb.nl/sonos-koppelen-aan-google-home/

• chefspecial
Is Google Home + alle gekoppelde devices ook via buitenshuis te bereiken? Als je bijvoorbeeld een soundbar met ingebouwd Chromecast hebt, kun je deze dan ook buitenshuis bedienen? (volume etc).
Zou toch feitelijk mogelijk moeten zijn lijkt me aangezien alle devices gekoppeld zitten aan één account (die van Google Home). Nu verschijnt de melding: Apparaat zit niet binnen je WiFi netwerk.

• kruila
chefspecial schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:28:
Is Google Home + alle gekoppelde devices ook via buitenshuis te bereiken? Als je bijvoorbeeld een soundbar met ingebouwd Chromecast hebt, kun je deze dan ook buitenshuis bedienen? (volume etc).
Zou toch feitelijk mogelijk moeten zijn lijkt me aangezien alle devices gekoppeld zitten aan één account (die van Google Home). Nu verschijnt de melding: Apparaat zit niet binnen je WiFi netwerk.
kun je toch makkelijk testen, als ie het binnenshuis wel doet en buiten niet is dat een kwestie van bereik, een range extender brengt dan misschien uitkomst

Samsung Galaxy S9+ Black

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wifi op je telefoon uitzetten en kijken of je nog steeds via je telefoon (via 3G/4G) je spullen kunt bedienen?

SnoeiKoei wijzigde deze reactie 14-02-2019 10:41 (5%)

• chefspecial
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:40:
Wifi op je telefoon uitzetten en kijken of je nog steeds via je telefoon (via 3G/4G) je spullen kunt bedienen?
Dat is dus het "ding", de apparaten zijn niet meer benaderbaar buiten de eigen WiFi om. Alleen alle 39 Hue lampen wel, die zijn immers gekoppeld aan de MyHue account.
Wat ik dus ideaal zou vinden is dat ik bv. de rolluiken, gordijnen, airco etc. vanaf 4G kan bedienen en de soundbar harder en zachter kan zetten buiten mijn eigen WiFi om (dus via 4G). Het vreemde is dat broadcast berichten wél werken vanaf 4G.

chefspecial wijzigde deze reactie 14-02-2019 10:47 (13%)

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dan weet je het antwoord dus al ;)

• Fire69
@chefspecial heeft wel een punt vind ik.
Dingen zoals volume en zo zijn misschien minder interessant, maar lichten/rolluiken/... zijn toch wel handig als je dat op afstand zou kunnen doen.

• zorak
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-02 15:03
Ik heb een aantal KaKu lampen in huis en deze zijn verbonden aan een Trust Zigbee Z1 en deze kan ik besturen met de GH, maar als mijn vrouw hetzelfde commando geeft dan zegt de GH dat ze heb apparaat niet kunnen vinden.

Verder kan zij prima onze Logitech Harmony hub aansturen.

Iemand een suggestie?

• MsG
  • Laatst online: 00:22

MsG

Forumzwerver

Als je juist alles koppelt met bijvoorbeeld homeassistant en die laat koppelen met de Google home, kan je wel alles bevragen en aan en uit doen via Google home / Google assistant.

Wellicht het overwegen waard.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• pdehoop
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14-02 16:10
ik heb problemen met smart home besturing.
Bij elke actie die ik wil doen geeft de assistent terug (in de assistent app) :

Oké. Ik verzamel meer informatie, zodat ik je daarmee kan helpen.

Daaronder een plaatje met een link naar maak optimaal gebruik van google assistent( Aan de slag)

echter, daarop klikken doet hij niks.

Het lijkt erop dat de assistent geen connectie kan maken via de voice commando's.
Bij de link staat ook "met jouw toestemming"
Ga ik vanuit de google home app en bestuur ik direct de slimme stekker, dan lukt het wel.

Enig idee?

pdehoop wijzigde deze reactie 14-02-2019 14:49 (4%)

• whatTheSquanch
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22-02 10:18
Vraagje: ik heb een routine ingesteld, maar is het iemand gelukt om de routinenaam in het nederlands te laten werken? Dus ik heb een routine 'maak het gezellig', maar hoe hard ik ook schreeuw naar GH ze wil het alleen in het engels doen ('make it cosy'). . .

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:40
whatTheSquanch schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:21:
Vraagje: ik heb een routine ingesteld, maar is het iemand gelukt om de routinenaam in het nederlands te laten werken? Dus ik heb een routine 'maak het gezellig', maar hoe hard ik ook schreeuw naar GH ze wil het alleen in het engels doen ('make it cosy'). . .
Nee. Zover ik weet is dat (nog) niet mogelijk.

Oneplus One Review & Specificaties

• mongkut
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:28
Heeft een mede Tweaker hier ervaring mee om zijn RGB te bedienen via zijn stem (hoe goed werkt dit)?
https://www.aliexpress.co...1a59243d89fc0f0b79129169d

• barrymossel
mongkut schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 02:31:
Heeft een mede Tweaker hier ervaring mee om zijn RGB te bedienen via zijn stem (hoe goed werkt dit)?
Je linkt werkt zo niet.

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-02 17:08

Bananenspin

Omdat het kan

mongkut schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 02:31:
Ik gebruik zelf deze om mijn RGB strip smart te maken. Dit werkt prima en kent nog wel leukigheden naast on en off.

HOI.

• mongkut
Bananenspin schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Ik gebruik zelf deze om mijn RGB strip smart te maken. Dit werkt prima en kent nog wel leukigheden naast on en off.
En werkt dit ook op Google home om de RGB ledstrips met je stem te bedienen?

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

mongkut schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:40:
[...]

En werkt dit ook op Google home om de RGB ledstrips met je stem te bedienen?
Ja! Ik heb hem nog nooit zonder Google home gebruikt (er is wel een app).

HOI.

• mongkut
Bananenspin schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:38:
[...]

Ja! Ik heb hem nog nooit zonder Google home gebruikt (er is wel een app).
En kunnen er ook presets met je stem opgeroepen worden?
Als ik "sex in woonkamer" roep dat de rgb strip op rood gaat, en als ik "oranje boven" roep, dat de kleur oranje wordt?
En als ik "purple rain" roep dat hij paars wordt?
Hoeveel presets kan ik aan maken voor die RGB controller?

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja hoor met routines, en mocht dat niet genoeg zijn kan je denken aan hass.io

HOI.

• mongkut
Bananenspin schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:10:
Ja hoor met routines, en mocht dat niet genoeg zijn kan je denken aan hass.io
Dank je wel voor de info, heb er 2 besteld, voor mijn nieuwe woning.

• Koldur
  • Laatst online: 13:23

Koldur

Virtual Boy

mongkut schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 07:12:
[...]

Dank je wel voor de info, heb er 2 besteld, voor mijn nieuwe woning.
Routines werken alleen als je de Home en telefoon op Engels in stelt!

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• mongkut
Koldur schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 08:11:
[...]

Routines werken alleen als je de Home en telefoon op Engels in stelt!
Dank je wel voor de info.

• D-e-n
Ik ben een beetje aan het experimenteren met casten naar de Google Home mini hier. Zowel vanaf de Emby server als vanaf een muziekapp op mijn telefoon gaat dat op zich prima. Het nummer begint te spelen en met "pause" en "resume" kun je je playlist besturen.

Wat echter niet lukt (en volgens mij dan ook zou moeten kunnen) is een nummer skippen. Ik heb "skip", "next", "next song", "volgende" enzovoort allemaal geprobeerd maar er gebeurt niets. Mis ik iets?

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:09
D-e-n schreef op zondag 17 februari 2019 @ 01:52:
Ik ben een beetje aan het experimenteren met casten naar de Google Home mini hier. Zowel vanaf de Emby server als vanaf een muziekapp op mijn telefoon gaat dat op zich prima. Het nummer begint te spelen en met "pause" en "resume" kun je je playlist besturen.

Wat echter niet lukt (en volgens mij dan ook zou moeten kunnen) is een nummer skippen. Ik heb "skip", "next", "next song", "volgende" enzovoort allemaal geprobeerd maar er gebeurt niets. Mis ik iets?
Normaal gezien zijn dat de juiste commando's. Met Spotify bij mij werkt het.

Believe. Imagine. Create.

• kruila
D-e-n schreef op zondag 17 februari 2019 @ 01:52:

Pauzeren 'Pauzeer', 'Pauzeer de muziek'
Hervatten 'Hervat', 'Ga verder met afspelen'

Samsung Galaxy S9+ Black

• Serena
kruila schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:31:
[...]

Pauzeren 'Pauzeer', 'Pauzeer de muziek'
Hervatten 'Hervat', 'Ga verder met afspelen'
Dat was volgens mij niet de vraag, dat heeft hij werkend. Hoe skipt hij naar het volgende nummer?

Maar ik vraag me af of dat überhapt gaat met een app die gecast wordt ipv Spotify.

• kruila
Serena schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:57:
[...]

Dat was volgens mij niet de vraag, dat heeft hij werkend. Hoe skipt hij naar het volgende nummer?

Maar ik vraag me af of dat überhapt gaat met een app die gecast wordt ipv Spotify.
Je hebt gelijk.

Het volgende nummer afspelen 'Volgende', 'Sla over', 'Volgend nummer' volgens Google home handleiding

https://support.google.com/googlehome/answer/7030379

Samsung Galaxy S9+ Black

• D-e-n
kruila schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Je hebt gelijk.

Het volgende nummer afspelen 'Volgende', 'Sla over', 'Volgend nummer' volgens Google home handleiding

En dat doet hij dus niet in deze situatie

• kruila
D-e-n schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:30:
[...]

En dat doet hij dus niet in deze situatie
Heb het net nog even hier getest, hij skipt als de beste.

Misschien speaker af- en weer aanmelden?

Samsung Galaxy S9+ Black

• Ax05
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:07
Sorry

Ax05 wijzigde deze reactie 17-02-2019 17:24 (98%)
Reden: Verkeerde forum.

GHmini, Xiaomi + Harmony hub

• D-e-n
kruila schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:55:
[...]

Heb het net nog even hier getest, hij skipt als de beste.

Misschien speaker af- en weer aanmelden?
Het lijkt dan toch te maken te hebben met de bron die niet reageert op het commando. Als ik iets roep wat niet herkend wordt hoor je dat. En als ik roep "shuffle" krijg ik te horen dat er na het volgende nummer geshuffeld wordt maar dat doet hij ook niet dan.

• Ax05
.

Ax05 wijzigde deze reactie 17-02-2019 17:31 (199%)

• Ax05
leekers schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Nope , alleen engels at the moment
Dus wel !!:

Aktiviteit starten: Oké Google zet/doe SCHAKELAAR < naam activiteit> AAN

Start de TV op werkt ook.

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!

• barrymossel
Ax05 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:30:
[...]

Dus wel !!:

Aktiviteit starten: Oké Google zet/doe SCHAKELAAR < naam activiteit> AAN

Start de TV op werkt ook.

Wat werkt: 
Ga naar kanaal X
Volume verhogen/verlagen
Volume verhogen met 20
Pauze
Volgende kanaal ( gaat 1 kanaal omhoog )
Vorige kanaal ( gaat 1 kanaal naar beneden )

LET OP: Dit werkt alleen als de activiteit ( turn on TV of Schakaar TV AAN) via GH aangeschakeld is !!
Dat laatste maakt het in ons huis redelijk nutteloos.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

kruila schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Je hebt gelijk.

Bij mij werken de instructies die ze aangeven voor Spotify maar deels. Nummers skippen, individuele nummers opzoeken, iets spelen van een bepaalde artiest werkt allemaal. Wat ik echt niet voor elkaar krijg is het afspelen van mijn afspeellijst.

• Ollievssn
  • Laatst online: 22-02 17:42
SnoeiKoei schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:48:
[...]

Bij mij werken de instructies die ze aangeven voor Spotify maar deels. Nummers skippen, individuele nummers opzoeken, iets spelen van een bepaalde artiest werkt allemaal. Wat ik echt niet voor elkaar krijg is het afspelen van mijn afspeellijst.
Ik heb hetzelfde met mijn spotify playlist, mijn home mini zoekt alle nummer die maar een beetje lijken op de naam van mijn playlist, ook als ik specificeer dat ik playlist "naam playlist" wil afspelen.

Steam | Masteroverwatch

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ollievssn schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:43:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn spotify playlist, mijn home mini zoekt alle nummer die maar een beetje lijken op de naam van mijn playlist, ook als ik specificeer dat ik playlist "naam playlist" wil afspelen.
Je moet ook letterlijk: "luister mijn afspeellijst ..." zeggen

• Ollievssn
  • Laatst online: 22-02 17:42
Exocet schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Je moet ook letterlijk: "luister mijn afspeellijst ..." zeggen
Ok, dus OK, Google Luister mijn afspeellijst "Naam afspeellijst"

Bedankt voor de tip, ik ga het vanavond wel ff proberen :)

Steam | Masteroverwatch

• Loveless85
  • Laatst online: 22-02 07:34
Wat is nou de beste optie om je Smart TV aan te zetten via Google Home? Ja, via een Chromecast, maar fijn dat de meeste TV's tegenwoordig al built-in Google Cast hebben en dat dus niet werkt. Vind het een béétje onzin om er een extra Chromecast in te gaan duwen puur om dit te bereiken...

Is een Logitech Harmony Hub de oplossing? Er zit ook nog een versterker tussen, maar die is volgens mij wel een tandje slimmer dan de TV. Ik kan tenminste via Home Assistant dat ding uit- en aanzetten en de input kiezen.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ollievssn schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Ok, dus OK, Google Luister mijn afspeellijst "Naam afspeellijst"

Bedankt voor de tip, ik ga het vanavond wel ff proberen :)
Idem. :)

• Fire69
Loveless85 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:04:

Is een Logitech Harmony Hub de oplossing? Er zit ook nog een versterker tussen, maar die is volgens mij wel een tandje slimmer dan de TV. Ik kan tenminste via Home Assistant dat ding uit- en aanzetten en de input kiezen.
Met een Harmony zou dat moeten lukken.
Enige nadeel, de Harmony-commando's werken momenteel enkel in het Engels, zelfs als je Home in het Nederlands staat.

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:46

demo31051987

a.k.a. Extigo

Ik heb inmiddels een Google Home en een Harmony Hub draaien. Dit werkt als een tierelier, maar ik ben nu aan het kijken of ik mijn Chromecast Audio goed aan te praat kan krijgen. Ik wil tegen Google Home kunnen zeggen dat hij een bepaalde Spotify playlist af moet spelen via de Chromecast Audio, maar dat hij ook de versterker via de Harmony Hub moet aanzetten.

Is dit überhaupt mogelijk? Of moet ik hiervoor een centrale hub hebben zoals Home Assistant?

• Fire69
demo31051987 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:47:
[...]

Is dit überhaupt mogelijk? Of moet ik hiervoor een centrale hub hebben zoals Home Assistant?
Ik denk dat je dan ofwel 2 commando's gaat moeten geven, ofwel een routine maken (Engels only momenteel).

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:46

demo31051987

a.k.a. Extigo

Fire69 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat je dan ofwel 2 commando's gaat moeten geven, ofwel een routine maken (Engels only momenteel).
Ok, dan ga ik dat maar eens proberen. Ik heb mijn Google Home in het Engels staan, juist omdat ik routines wilde gaan proberen :)

• Loveless85
  • Laatst online: 22-02 07:34
Fire69 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:42:
[...]

Enige nadeel, de Harmony-commando's werken momenteel enkel in het Engels, zelfs als je Home in het Nederlands staat.
Hmm das wel zonde dan, ik wil het zo laagdrempelig mogelijk houden, ook omdat de kinderen dan evt zelf aan kunnen zetten :P

Misschien kan ik wel wat rommelen met HDMI-CEC als ik Google Home zover krijg (al dan niet via Home Assistant) om m'n versterker in te schakelen. Maar goed, wordt heel erg houtje-touwtje en gaat ook niet in één commando te vangen zijn dan, zonder een routine, vrees ik.

Mooiste zou zijn als je gewoon net zo laagdrempelig als met muziek afspelen kan zeggen 'Speel Homeland af op TV Woonkamer via Netflix', toch wel een gemis dat daar geen nette oplossing voor is / dat niet met built-in Google Cast kan werken.

• swiebert
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:11
Fire69 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:42:
[...]

Gewoon een sonof switch ertussen... Kun je de tv uit en aanzetten met "tv aan". Inmiddels staat mijn hele huis vol met die dingen.. Werken als een tierelier (en kosten geen cent bovendien :) )

• kruila

Samsung Galaxy S9+ Black

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-02 08:31

InF.Inc

_Fonz > all.

Volgens mij .. volgens mij snap ik nu waarom Google Home soms wel de routine doet en soms niet. Ik heb hem meertalig. Als de Engelse voice mijn commando oppakt, doet hij het goed en doet alle lampen uit in de groep (woonkamer + keuken) (turn off the lights), maar soms wordt mijn Engelse voice commando opgepakt door de Nederlandse Google Home en doet hij alleen een bepaald setje lampen uit in dezelfde groep (woonkamer). Het waarom begrijp ik niet, maar zal de Nederlandse weer uitschakelen. Klinkt onnatuurlijk.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• joenatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-02 13:42
Sta ik al maanden op in geschreven maar nog nooit een mail ontvangen met de nieuwe features of volgens mij ook maar een update van binnen gekregen.

• Minitrooper
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-02 15:30
Misschien al bekend, maar billenkletsmomentjes met Google:

"OK Google, vertel eens een mop"
"OK Google, vertel eens een raadsel"

• barrymossel
Loveless85 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:27:
[...]

Hmm das wel zonde dan, ik wil het zo laagdrempelig mogelijk houden, ook omdat de kinderen dan evt zelf aan kunnen zetten :P

Misschien kan ik wel wat rommelen met HDMI-CEC als ik Google Home zover krijg (al dan niet via Home Assistant) om m'n versterker in te schakelen. Maar goed, wordt heel erg houtje-touwtje en gaat ook niet in één commando te vangen zijn dan, zonder een routine, vrees ik.

Mooiste zou zijn als je gewoon net zo laagdrempelig als met muziek afspelen kan zeggen 'Speel Homeland af op TV Woonkamer via Netflix', toch wel een gemis dat daar geen nette oplossing voor is / dat niet met built-in Google Cast kan werken.
Als je Home Assistant hebt draaien, dan kun je via Google Home de Harmony Hub bedienen met tussenkomst van Home Assistant. Dan kan het dus wel in het Nederlands. Zo heb ik in HA een script dat ik via Google Home start met "start bedtijd" en die lampen schakelt, maar ook bijvoorbeeld (via Harmony Hub) de TV uitschakelt.
Wel jammer dat je bij Netflix kijken via de Harmony Hub niet kunt aangeven wát je wilt gaan kijken. Nou ja, je zou wellicht in een script je activity "Netflix" kunnen starten en dan via de zoekfunctie het betreffende programma te zoeken. Lijkt me alleen niet de ideale oplossing.

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True